Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdwarfx

Nou ik ben er voor een groot deel uit hoor wat betreft die afstandbediening.
Je kan de Imon software configureren. In het imon configuratie programma kan je namelijk programma's toevoegen waarin de afstand bediening moet werken. Standaard staan internet exploder, windows mediaplayer en media center voor geprogrameerd.

Ik heb media portal toegevoegd en alle sneltoetsen van mediaportal toegevoegd met daaraan gekoppeld een toets op de afstandbediening. Bijv in Mediaportal is F8 volgend hoofdstuk, D is dvdmenu. Ik heb dus alles 1 voor 1 ingesteld. Je bent wel effe bezig maar het werkt nu wel.

Groet Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-08 18:24
Danny, zit er in iMon ook een mogelijkheid om die instellingen te exporteren? In de ir suite is het een xml file waarin alle instellingen staan, na een herinstallatie is het een kwestie van xml terug zetten en alles loopt weer (als het goed is).
En werken de cijfer toetsen op de afstandsbediening ook als letters (net als op je mobiel)?

[ Voor 17% gewijzigd door bushwankaz op 08-09-2008 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-09 23:03

zAo

GPLv2 Fanboy

Zijn er hier mensen die de alpha van Media Portal II draaien? Versie 2 past namelijk zelf de refreshrate aan wanneer de content andere fps heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 15:24
hey Danny,

Thanks! Mn pc is gedeeltelijk binnen (alleen de remote, cd's en handleidingen waren opgestuurd) dus hopelijk morgen de rest. Ik zal hem instellen volgens jouw adviezen. En dat bezig zijn hoort erbij 'tweakers' is het toch??? :)

Gebruik je de meegeleverde Imon configuratiesoftware of heb je de nieuwste van Soundgraph gedownload?

[ Voor 17% gewijzigd door xdwarfx op 08-09-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
Ik draai er nu drie dagen mee, en werkt op dit moment voor mij bijna vlekkeloos. Waar eerder mediaportal en tv-server regelmatig stopten of zelfs crashten nadat de pc terug kwam uit suspend zorgt dit kleine programma-tje ervoor dat nadat de pc wakker wordt m'n tv-server draaiend is. Een paar opnames gedaan, en pc gaat telkens netjes na standby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 17:42:
Ok en wat voor cooler heb je nu gebruikt om je HTPC zo stil mogelijk te maken? Ik kan je link niet meer vinden van je HTPC build :)
Hier is mijn build en die is heel stil:

http://specs.tweak.to/17145
http://users.telenet.be/chs/HTPC%20Build/

misschien heb je er iets aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Beste mensen,

Heeft iemand mischien de oneline videos plug in werkend. Heeft iemand dan een workup hoe ik deze werkende kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
Als je de online videos bedoelt, deze werkte bij mij 'out-of-the-box'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Is er een snelle manier om je muziekdatabase te voorzien van de juiste (hi-res) artist- en album-covers, dus de bijbehorende thumbs? MP doet dit op zich automatisch, maar ongeveer 75% van mijn collectie krijgt een verkeerde cover toegewezen (zoals Bon Jovi cover bij Aretha Franklin |:( ). Dit, terwijl mijn filename en mijn mp3-tags netjes zijn ingedeeld. Ik heb ook de opties in MP aanstaan om ID3-tag te gebruiken voor het zoeken naar covers, dus daar kan het niet aan liggen.

Zelfs wanneer ik een embedded cover aanmaak in een mp3-tag, en de optie in MP-config aanstaat dat deze gebruikt moet worden voor thumbs, wordt deze niet geupdate. Ik heb hierbij gelet op de opties in MP config dat ook de oude files worden geupdate ;) Maar het mocht niet baten.

Als ik handmatig folder.jpg aanmaak gaat het goed EN het gaat ook goed wanneer ik met de hand de thumbs zelf aanmaak/vervang in C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Team Mediaportal\Mediaportal\Thumbs\Music (dus de mappen Artists en Albums).

Ik las dat meerdere mensen op de MP-forum hierover klagen.

Voor velen biedt Audioscrobbler-plugin een uitkomst. In de config kun je scannen naar album- en artist-covers. Refresh, vervolgens "Only missing" uitvinken en dan Lookup, zorgt ervoor dat de juiste thumbs worden aangemaakt (ook al vind ik ze geen goede kwaliteit hebben, maar dat terzijde). Echter, in MP blijf ik de oude verkeerde thumbs behouden :? Wanneer ik de thumbs-mappen Artists en Albums leeghaal en ik open MP, dan zijn alle thumbs (zoals verwacht) verdwenen. Ga ik vervolgens opnieuw met Audioscrobbler covers opzoeken, komen de juiste thumbs netjes in de mappen terecht, maar in MP zijn ze nog steeds niet te zien. :(

Wanneer ik in MP-config de music-database update, komen weer die oude verkeerde thumbs erbij die ook te zien zijn in MP.

Wat doe ik verkeerd??? Moet ik bij die allerlaatste stap bepaalde opties in MP-config aan- of uitzetten tijdens het updaten van de database? Of kan MP op een of andere manier simpelweg geen link leggen tussen de door Audioscrobbler aangemaakte thumbs en de betreffende mp3s? Dat laatste zou op zich wel moeten, want Audioscrobbler gebruikt de namen van artists en albums uit de files/tags zelf en geeft de thumbs corresponderende namen.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
bushwankaz schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 09:08:
Als je de online videos bedoelt, deze werkte bij mij 'out-of-the-box'.
Beste bushwankaz,

Bij mij kan ik wel klikken op bijv. Apple Trailers en dan wordt in Mediaportal idd de link weergegeven van een video, maar als ik er op klik gebeurt er niets?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 13:40
Weet iemand misschien wat het volgende probleem kan veroorzaken en hoe op te lossen??

Sinds kort heb ik het probleem dat tv kijken via MP niet meer goed gaat.
Eerst sloeg heel me pc helemaal vast en was alleen een harde reset de oplossing.
Nu is het vaak zo dat gewoon de tv verbinding stopt en ik weer in MP terecht kom. De enige manier om het weer draaiende te krijgen is MP afsluiten en MP weer opnieuw opstarten en dan TV aanzetten. Dit gaat dan zo de hele tijd door.

Opnemen gaat wel allemaal goed.....net als series en films kijken en dergelijk.

Iemand een idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sl1200 schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 10:22:
Is er een snelle manier om je muziekdatabase te voorzien van de juiste (hi-res) artist- en album-covers, dus de bijbehorende thumbs? MP doet dit op zich automatisch, maar ongeveer 75% van mijn collectie krijgt een verkeerde cover toegewezen (zoals Bon Jovi cover bij Aretha Franklin |:( ). Dit, terwijl mijn filename en mijn mp3-tags netjes zijn ingedeeld. Ik heb ook de opties in MP aanstaan om ID3-tag te gebruiken voor het zoeken naar covers, dus daar kan het niet aan liggen.

Zelfs wanneer ik een embedded cover aanmaak in een mp3-tag, en de optie in MP-config aanstaat dat deze gebruikt moet worden voor thumbs, wordt deze niet geupdate. Ik heb hierbij gelet op de opties in MP config dat ook de oude files worden geupdate ;) Maar het mocht niet baten.

Als ik handmatig folder.jpg aanmaak gaat het goed EN het gaat ook goed wanneer ik met de hand de thumbs zelf aanmaak/vervang in C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Team Mediaportal\Mediaportal\Thumbs\Music (dus de mappen Artists en Albums).

Ik las dat meerdere mensen op de MP-forum hierover klagen.

Voor velen biedt Audioscrobbler-plugin een uitkomst. In de config kun je scannen naar album- en artist-covers. Refresh, vervolgens "Only missing" uitvinken en dan Lookup, zorgt ervoor dat de juiste thumbs worden aangemaakt (ook al vind ik ze geen goede kwaliteit hebben, maar dat terzijde). Echter, in MP blijf ik de oude verkeerde thumbs behouden :? Wanneer ik de thumbs-mappen Artists en Albums leeghaal en ik open MP, dan zijn alle thumbs (zoals verwacht) verdwenen. Ga ik vervolgens opnieuw met Audioscrobbler covers opzoeken, komen de juiste thumbs netjes in de mappen terecht, maar in MP zijn ze nog steeds niet te zien. :(

Wanneer ik in MP-config de music-database update, komen weer die oude verkeerde thumbs erbij die ook te zien zijn in MP.

Wat doe ik verkeerd??? Moet ik bij die allerlaatste stap bepaalde opties in MP-config aan- of uitzetten tijdens het updaten van de database? Of kan MP op een of andere manier simpelweg geen link leggen tussen de door Audioscrobbler aangemaakte thumbs en de betreffende mp3s? Dat laatste zou op zich wel moeten, want Audioscrobbler gebruikt de namen van artists en albums uit de files/tags zelf en geeft de thumbs corresponderende namen.
Al eens geprobeerd de cache folder te wissen, ttz de inhoud?

Verwijderd

Een vraagje als ik meerdere hdd's met films heb kan ik die dan niet allemaal in 1 map linken in mp?

• ThaClown
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
El2iK:

Nee niet in 1 map... maar als je ze toevoegd aan je database (i en dan op IMDB) kun je ze nog veel beter sorteren...
Kies hiervoor in movies View > Title....

Ala genre, jaar, regisseur, titel etc.....

[ Voor 10% gewijzigd door ThaClown op 10-09-2008 11:45 ]

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-09 22:43
ThaClown, heb je mischien de link nog van jou HTPC build?

edit: al gevonden.

Ik heb trouwens toch maar een H6 kast besteld i.p.v de Chieftec HE02. Als het goed is komt de H6 over 3 weken binnen.

Heb jij nog tips hoe je het beste de onderdelen in de kast kan installeren? Als ik de reviews mag geloven is dit ontzettend moeilijk :X

[ Voor 78% gewijzigd door Possible op 10-09-2008 15:53 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Valt wel mee hoor... gebruik een schroevendraaier met magnetische kop en haal de HDD trays los.
Gewoon even goed nadenken over de volgorde...

• effect10
effect10 schreef op maandag 08 september 2008 @ 21:41:
Beste mensen,

Heeft iemand mischien de oneline videos plug in werkend. Heeft iemand dan een workup hoe ik deze werkende kan krijgen?
Iemand een work up betreffende de online videos, deze doet nog steeds niets bij mij?

• effect10
Beste medegebruikers, hierbij nog een vraag:
Krijgen jullie nu ook bij het parsen van tv-series --> this client is no longer supported, update your client?????? Wat betekent dit en hoe moet ik dit updaten ik gebruik reeds mediaportal rc2.0 (overigens verder met veel plezier). Iemand?

Verwijderd

effect10 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:08:
[...]

Iemand een work up betreffende de online videos, deze doet nog steeds niets bij mij?
awel eerst de 0.33 installen en dan daarover de 0.34; zou moeten gaan; zie mediaportal forum ook..

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 23:38:
[...]

Al eens geprobeerd de cache folder te wissen, ttz de inhoud?
Ja, maar het maakt niets uit :( Echt heel vervelend dat MP aan bepaalde mp3s goede covers toewijst en aan heleboel anderen niet.

Het gaat met name om de zelf samengestelde Various Artists albums, dus bijv. Hits uit de jaren 80. Alle mp3s in die map hebben correcte ID3-tags met Artist en Track. Album-tag is leeg. Dan scant MP puur op artist en title, maar vindt voor lang niet alle mp3s de juiste covers bij. Met audioscrobbler lukt dat dus wel, maar ik krijg ze niet in MP te zien. MP gebruikt bij mij duidelijk de Album-thumbs, maar deze worden niet door Audioscrobbler "populated" per iedere artist, maar slechts per map waarin de mp3s zitten. Dat is echter een niet bestaande album waarvor geen cover bestaat.

Verwijderd

Ik heb ze wel toegevoegd en gescand, alleen van die views pagina begrijp ik weinig. Wat ik graag wil is dat alle films van meerdere hdd's in 1 map of 1 scherm te zien zijn.
ThaClown schreef op woensdag 10 september 2008 @ 08:37:
El2iK:

Nee niet in 1 map... maar als je ze toevoegd aan je database (i en dan op IMDB) kun je ze nog veel beter sorteren...
Kies hiervoor in movies View > Title....

Ala genre, jaar, regisseur, titel etc.....

• LiquidT_NL
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb sinds mijn nieuwe HTPC (en dus verse Media Portal install) een vreemd probleem. Als ik films toevoeg via de "scan" optie van de configuratie tool dan voegt hij alle films mooi toe, behalve de ISO files, deze gaat hij tijdens het scannen allemaal mounten, waarna hij dus een film of 20 aangeeft op G:\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO

G is uiteraard mijn Daemon Tools drive. Is er een manier zodat hij normaal de ISO's herkent en die toevoegt ipv de drive tijdens het mounten?

.iso toevoegen aan de extensions list helpt overigens niet.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• klaasvs31
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-07 22:47
Possible schreef op woensdag 10 september 2008 @ 15:29:
ThaClown, heb je mischien de link nog van jou HTPC build?

edit: al gevonden.

Ik heb trouwens toch maar een H6 kast besteld i.p.v de Chieftec HE02. Als het goed is komt de H6 over 3 weken binnen.

Heb jij nog tips hoe je het beste de onderdelen in de kast kan installeren? Als ik de reviews mag geloven is dit ontzettend moeilijk :X
Ik vond de installatie van de H6 juist erg simpel!! Gewoon een lange of smalle schroevendraaier gebruiken voor je HD cage.

• bushwankaz
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:41:
Ik heb ze wel toegevoegd en gescand, alleen van die views pagina begrijp ik weinig. Wat ik graag wil is dat alle films van meerdere hdd's in 1 map of 1 scherm te zien zijn.
Als je in MP naar je videos gaat, staat de view standaard op shares. Je krijgt dan inderdaad alleen de films per schijf of share te zien. Je kunt de view ook op bijvoorbeeld title zetten, dan krijg je een overzicht van alle films, ongeacht op welke locatie ze staan. Het veranderen van de view doe je door in het scherm van videos 'switch view' te selecteren.

• bushwankaz
@ LiquidT_NL: Dit ook al geprobeerd?
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2008 @ 15:34:
[...]

Oplossing hiervoor is:

1) Sluit deamon tools af
2) Zet in Mediaportal configuration bij General het vinkje voor het gebruik van Deamon Tools uit.
3) Scan je DvD map met iso bestanden.. (hij vind nu alles)

en start deamon tools weer op en zet het vinkje weer aan..

[ Voor 43% gewijzigd door bushwankaz op 11-09-2008 12:43 ]

• LiquidT_NL
bushwankaz schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:41:
@ LiquidT_NL: Dit ook al geprobeerd?

[...]
Dan doet hij het helemaal niet meer :S En ik heb iso ook toegevoegd als extension, maar helaas :S

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 16:11
Even 2 vraagjes.

1. Er staat in de startpost dat ik wanneer ik MP op Vista wil draaien, dat ik dan MCE moet disabelen, moet dit bij iedere versie van Vista?

2. Is er een mogelijkheid om de tuner settings (en dan vooral de zender frequenties) binnen MP op te slaan in een bestand, ik heb namelijk in mijn laptop een ingebouwde DVB-T tuner, maar niet in heel nederland zijn de frequenties het zelfde.

Alvast bedankt.

Verwijderd

sl1200 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 00:22:
[...]

Ja, maar het maakt niets uit :( Echt heel vervelend dat MP aan bepaalde mp3s goede covers toewijst en aan heleboel anderen niet.

Het gaat met name om de zelf samengestelde Various Artists albums, dus bijv. Hits uit de jaren 80. Alle mp3s in die map hebben correcte ID3-tags met Artist en Track. Album-tag is leeg. Dan scant MP puur op artist en title, maar vindt voor lang niet alle mp3s de juiste covers bij. Met audioscrobbler lukt dat dus wel, maar ik krijg ze niet in MP te zien. MP gebruikt bij mij duidelijk de Album-thumbs, maar deze worden niet door Audioscrobbler "populated" per iedere artist, maar slechts per map waarin de mp3s zitten. Dat is echter een niet bestaande album waarvor geen cover bestaat.
"k Heb dit al eens gezegd: probeer eens je album-art te embedden in je MP3 tracks; dit kan met tag 'n rename.

Volgens mij scant MP enkel op albums hoor, niet op losse mp3s en zelf samengestelde lists..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2008 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 16:10
Om een of andere vreemde reden werken mijn .srt files niet meer met mijn .mkv files samen. Ze worden niet gezien, terwijl ze gewoon dezelfde naam hebben en Videolan en Windows Media Player ze gewoon kunnen spelen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 23:07:
[...]

"k Heb dit al eens gezegd: probeer eens je album-art te embedden in je MP3 tracks; dit kan met tag 'n rename.

Volgens mij scant MP enkel op albums hoor, niet op losse mp3s en zelf samengestelde lists..
MP scant volgens mij met de combinatie Artist-Album, want zo worden de album-thumbs ook genoemd. Dus een MP3 met de tag Artist: Queen, Album: The best of, wordt automatisch gelinkt naar een thumb in de C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Thumbs/Music/Albums map met de naam Queen-The best of.jpg (=kleine thumb) en Queen-The best ofL.jpg (=grote thumb). Let op die "L"! Alleen gaat dat vaak verkeerd doordat MP een fout plaatje hiervoor neemt en probeer ik dan simpelweg om de tags van deze "foute" tracks zelf te veranderen door de album-tag leeg te halen of juist van de track-titel te voorzien. Dat laatste klinkt onlogisch, maar het helpt soms wel. :) Wat ook helpt, is om in MP met F3 te zoeken naar een cover. Dat gaat dan wel weer goed. Ik snap niet waarom deze search andere covers oplevert dan wanneer je vanuit de MP-config de thumbs laat aanmaken. :? Ik gebruik overigens MP RC2.0.

Maar goed, de volgende mappen/files van MP zijn belangrijk om hierbij in de gaten te houden:
  • C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Thumbs/Music (in je explorer moet de optie "verborgen bestanden weergeven" aangevinkt staan). Met name de mappen Albums en Artists daarbinnen. In je Artists map zitten de thumbs die alleen bij preview worden weergegeven (dus wanneer je tijdens het afspelen van een track naar Now Playing gaat en even wacht totdat de foto van de artist wordt weergegeven). In de map Albums staan de Album-thumbs die je in MP naast iedere track zult zien. Deze thumbs zijn het meest belangrijk. Heb je een folder.jpg in je map staan, dan overruled deze thumb alle andere, maar dan zullen al je tracks dezelfde thumb krijgen binnen je album, wat niet zo handig is als je een Various Artists album hebt.
  • C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Database. Hierin zitten de files MusicDatabaseV10.db3 en FolderDatabaseV10.db3 waarin dus de index wordt aangemaakt van al je MP3s en bijbehorende tags. In deze files staat dus geen info die deze mp3s linkt naar de juiste thumb. Deze link wordt automatisch gelegd door MP aan de hand van de naamgeving van de thumb, die een formaat moet hebben Artist-Album.jpg en Artist-AlbumL.jpg.
  • C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Cache. Hierin zitten de files en mappen behorende bij je skins die je gebruikt.
Ik heb in de afgelopen 3 avonden urenlang MP met diverse instellingen getest, waarbij het belangrijk bleek de bovenste 3 files/mappen in de gaten te houden, en zonodig leeg te halen bij een nieuwe test.

Kortom:
Heb je de structuur Artist/Album/Tracks, dan ben je met 1 hi-res folder.jpg in elk van je mappen klaar (=mooiste resultaat).
Voor mappen die Albums met Various Artists zijn lijkt het mij het mooiste wanneer iedere Artist een eigen cover heeft. MP zou dit automatisch voor je moeten doen tijden een update van je database in MP-config>Music>Music Database met de optie "Treat individual tracks in a folder as albums" aangevinkt, maar dat gaat dus om een of andere reden lang niet goed. Gebruik je daarbij Audioscrobbler, kom je een heel end. Je kunt je ook voorstellen dat een Best of album van een bekende band in feite bestaat uit tracks die ooit als singles waren uitgebracht met hun eigen cover. Ik vind het wel leuk wanneer ik dan voor iedere track daarbinnen (ook al is die van een en dezelfde artist) allemaal verschillende thumbs heb die overeenkomen met de covers van de betreffende singles :)

Overigens, voeg je later nieuwe MP3s aan je collectie toe en je wilt je database opnieuw updaten, let dan wel op welke opties je hierbij aanvinkt. Alle thumbs die je via een omweg heb aangemaakt kun je kwijtraken wanneer je bijv. vergeet uit te vinken "Only update new/changed files". Heb je na een update van je database iets veranderd aan je ingescande MP3s (zoals een komma verwijderen in de tag), dan is die MP3 natuurlijk veranderd en klopt de referentie ernaar in de MusicDatabaseV10.db3 niet meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Laatst online: 18-09 14:59
Ik heb nu dat in de MySeries (2.0) plugin ik de icoontjes bij elke afzonderlijke ep niet meer te zien krijg. Ze staan nog wel bovenaan wanneer ik een ep selecteer. Misschien dat the thumbs cache corrupt is geraakt oid.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shikaka
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:53
Sypher schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 09:19:
Om een of andere vreemde reden werken mijn .srt files niet meer met mijn .mkv files samen. Ze worden niet gezien, terwijl ze gewoon dezelfde naam hebben en Videolan en Windows Media Player ze gewoon kunnen spelen.

Iemand een idee?
Ik heb hier dus ook last van, trouwens ook met mijn WMVHD bestanden. Terwijl in Windows Media Player en in Media Player Classic de .srt gewoon meespelen.
Eerst gebruikte ik CCCP omdat het lekker werkte, dus dacht ik dat het daardoor kwam. Toen maar gedeinstalleerd en FFDShow en CoreAVC geinstalleerd. Resultaat in Media Player Classic nog steeds gewoon de subs maar in MediaPortal niet.

Ook heb ik DirectVobSub geinstalleerd om te kijken of dat hielp maar ook niet.

Wie o wie heeft een oplossing?

EDIT:
Inmiddels opgelost :) door middel van
http://users.vic.chariot.net.au/~mitreski/mediaportal%20codec%20guide%20v.2.pdf

Nu alleen 1 ander probleem.... sommige .MKV gaan schokkerig -.-' ach jah even doorzoeken

EDIT 2:
Geprobeerd om een externe player te laden (MediaPlayerClassic) waarna ik er achterkwam dat het dus echt appart geladen word in een nieuw venster... dat uitgeschakelt en MKV's werken weer zoals het hoort 8)7, kan ik hem eindelijk gaan gebruiken _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door Shikaka op 12-09-2008 14:20 ]

Xbox: Shikakka PSN: Shikaakka Steam: Shikakka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
Iemand een oplossing voor het feit dat nu bij de tv-series bij elke episode wordt aangegeven: client nog supported update client. Heb de nieuwste tv-series plug in en nog steeds deze melding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
effect10 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:58:
Iemand een oplossing voor het feit dat nu bij de tv-series bij elke episode wordt aangegeven: client nog supported update client. Heb de nieuwste tv-series plug in en nog steeds deze melding!!!
Dan heb jij niet de nieuwste... Heb gisteren dezelfde melding gehad, v2 geinstalleerd en opgelost...

Mijn probleem is er nog steeds van de iso's in de database krijgen, wat een ramp :S

Verwijderd

Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar bij mij lukt het niet meer om nieuwe tv series aan de database toe te voegen.
Het parsen werkt goed, maar het ophalen van de serie informatie, episode informatie, banner, ep thumbnails werkt allemaal niet meer.
Ik heb de nieuwste versie van MP geinstalleerd en de laatste SVN gebruikt. Verder maak ik gebruik van de laatste versie van MP TV Series 2.0.

Op de een of andere manier werkt het niet, zo opeens niet meer.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, ik heb zelf nog niks gevonden op internet, ook niet via het forum van Team MediaPortal.

Groeten,

Remco

• Ejorne
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-08-2024

Ejorne

Twisted Pairs

Er is een nieuwe versie van asio player, versie 0.2.0.
Nu kan ik alleen nergens de change log ofzo vinden.
Verder werkt deze plugin niet op mijn computer, ik weet nu niet of het mogelijk aan de skin of mijn geluidskaart of toch nog iets anders ligt...

Wie gebruikt er ook deze asio player plugin?

Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 01:10:
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben, maar bij mij lukt het niet meer om nieuwe tv series aan de database toe te voegen.
Het parsen werkt goed, maar het ophalen van de serie informatie, episode informatie, banner, ep thumbnails werkt allemaal niet meer.
Ik heb de nieuwste versie van MP geinstalleerd en de laatste SVN gebruikt. Verder maak ik gebruik van de laatste versie van MP TV Series 2.0.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft, ik heb zelf nog niks gevonden op internet, ook niet via het forum van Team MediaPortal.
Wat wordt er in je log-file(s) vermeld? Ik heb vanochtend ook de nieuwste versie gedownload en alles werkt hier gewoon.

p.s. groeten zijn niet nodig ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:41:
[...]
Wat wordt er in je log-file(s) vermeld? Ik heb vanochtend ook de nieuwste versie gedownload en alles werkt hier gewoon.

Ik heb net Seizoen 2 van Terminator: The Sarah Connor Chronicles erop gezet, en deze haalt hij ook niet goed op, terwijl www.thetvdb.com wel de complete info heeft...

iemand anders die met deze serie hetzelfde probleem heeft?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 12:41:
[...]

Mijn log file ziet er als volgt uit:

13-9-2008 20:41:34 - MPTVSeries Version: 2.0.0.0
13-9-2008 20:41:34 - MPTVSeries BuildDate: 5-4-2008 11:56:22
13-9-2008 20:41:34 - Successfully opened database 'C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Database\TVSeriesDatabase4.db3'.
13-9-2008 20:41:40 - Found and loaded 0 User Formatting Rules
13-9-2008 20:41:40 - **** Plugin started in configuration mode ***
13-9-2008 20:41:40 - Loading Translations for nl(nl)
13-9-2008 20:41:40 - 38 translated Strings found
13-9-2008 20:42:06 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\USA.png
13-9-2008 20:42:06 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Misc\Action and Adventure.png
13-9-2008 20:42:06 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Misc\Drama.png
13-9-2008 20:42:08 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\CBS.png
13-9-2008 20:42:09 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\HBO.png
13-9-2008 20:42:09 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Misc\Comedy.png
13-9-2008 20:42:10 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\FOX.png
13-9-2008 20:42:10 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Misc\Science-Fiction.png
13-9-2008 20:42:10 - This Logofile does not exist..skipping: C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\CW.png
13-9-2008 20:42:47 - Compiling Regex...
13-9-2008 20:42:47 - Compiled Regex sucessfuly, 7 valid Expressions found
13-9-2008 20:42:47 - *********************************************************************************************************
13-9-2008 20:42:47 - ******************* Full Run Starting (LocalScan: True - UpdateScan: True) ***************************
13-9-2008 20:42:47 - *********************************************************************************************************
13-9-2008 20:42:47 - Searching for all supported videos files within E:\Video\Series and it's subfolders.
13-9-2008 20:42:47 - Found 196 supported video files.
13-9-2008 20:42:47 - *************** Gathering Local Information ***************
13-9-2008 20:42:47 - Local Filename Parsing starting, processing 196 files...
13-9-2008 20:42:47 - ParseLocal finished..
13-9-2008 20:42:47 - 18 local files found that sucessfully parsed and are not already in Database, now adding/upading Database
13-9-2008 20:42:47 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\True Blood\True Blood S01E01.avi
13-9-2008 20:42:47 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S01E01.avi
13-9-2008 20:42:47 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S01E02.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S01E04.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S01E06.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S02E07.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S02E22.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S03E01.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S03E04.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S03E07.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S03E08.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S03E10 E11.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S03E17.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\The Office (US)\The Office (US) S03E22.avi
13-9-2008 20:42:48 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\Terminator - The Sarah Connor Chronicles\Terminator - The Sarah Connor Chronicles S02E01.avi
13-9-2008 20:42:49 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\Dexter\Dexter S03E01.avi
13-9-2008 20:42:49 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\90210\90210 S01E01.avi
13-9-2008 20:42:49 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\90210\90210 S01E02.avi
13-9-2008 20:42:49 - *************** Identifying Unknown Series Online ***************
13-9-2008 20:42:49 - Found 5 Unknown Series, attempting to identify them now...
13-9-2008 20:42:52 - Received 1 mirrors from http://www.thetvdb.com
13-9-2008 20:42:53 - Found 8 possible matches for "9"
13-9-2008 20:42:59 - User typed a new Search term: "90210"
13-9-2008 20:42:59 - Found 4 possible matches for "90210"
13-9-2008 20:43:01 - User matched "90210" to "90210" (SeriesID: 82716)
13-9-2008 20:43:02 - Found 5 possible matches for "dexter"
13-9-2008 20:43:03 - User matched "dexter" to "Dexter" (SeriesID: 79349)
13-9-2008 20:43:04 - Found 3 possible matches for "terminator the sarah connor chronicles"
13-9-2008 20:43:04 - User matched "terminator the sarah connor chronicles" to "Terminator: The Sarah Connor Chronicles" (SeriesID: 80344)
13-9-2008 20:43:05 - Found 2 possible matches for "the office (us)"
13-9-2008 20:43:06 - User matched "the office (us)" to "The Office (US)" (SeriesID: 73244)
13-9-2008 20:43:06 - Found 2 possible matches for "true blood"
13-9-2008 20:43:07 - User matched "true blood" to "True Blood" (SeriesID: 82283)
13-9-2008 20:43:07 - *************** Retrieving Metadata for new Series ***************
13-9-2008 20:43:07 - Retrieving metadata of 5 Series
13-9-2008 20:43:08 - Parsing Completed in 00:00:21.5420000

Lijkt allemaal goed te zijn. Misschien dat jij iets vreemds ziet.

Geen groeten deze keer ;)

Verwijderd

sl1200 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 10:37:
[...]

MP scant volgens mij met de combinatie Artist-Album, want zo worden de album-thumbs ook genoemd. Dus een MP3 met de tag Artist: Queen, Album: The best of, wordt automatisch gelinkt naar een thumb in de C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Thumbs/Music/Albums map met de naam Queen-The best of.jpg (=kleine thumb) en Queen-The best ofL.jpg (=grote thumb). Let op die "L"! Alleen gaat dat vaak verkeerd doordat MP een fout plaatje hiervoor neemt en probeer ik dan simpelweg om de tags van deze "foute" tracks zelf te veranderen door de album-tag leeg te halen of juist van de track-titel te voorzien. Dat laatste klinkt onlogisch, maar het helpt soms wel. :) Wat ook helpt, is om in MP met F3 te zoeken naar een cover. Dat gaat dan wel weer goed. Ik snap niet waarom deze search andere covers oplevert dan wanneer je vanuit de MP-config de thumbs laat aanmaken. :? Ik gebruik overigens MP RC2.0.

Maar goed, de volgende mappen/files van MP zijn belangrijk om hierbij in de gaten te houden:
  • C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Thumbs/Music (in je explorer moet de optie "verborgen bestanden weergeven" aangevinkt staan). Met name de mappen Albums en Artists daarbinnen. In je Artists map zitten de thumbs die alleen bij preview worden weergegeven (dus wanneer je tijdens het afspelen van een track naar Now Playing gaat en even wacht totdat de foto van de artist wordt weergegeven). In de map Albums staan de Album-thumbs die je in MP naast iedere track zult zien. Deze thumbs zijn het meest belangrijk. Heb je een folder.jpg in je map staan, dan overruled deze thumb alle andere, maar dan zullen al je tracks dezelfde thumb krijgen binnen je album, wat niet zo handig is als je een Various Artists album hebt.
  • C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Database. Hierin zitten de files MusicDatabaseV10.db3 en FolderDatabaseV10.db3 waarin dus de index wordt aangemaakt van al je MP3s en bijbehorende tags. In deze files staat dus geen info die deze mp3s linkt naar de juiste thumb. Deze link wordt automatisch gelegd door MP aan de hand van de naamgeving van de thumb, die een formaat moet hebben Artist-Album.jpg en Artist-AlbumL.jpg.
  • C:/Documents And Settings/All Users/Application Data/Team Mediaportal/MediaPortal/Cache. Hierin zitten de files en mappen behorende bij je skins die je gebruikt.
Ik heb in de afgelopen 3 avonden urenlang MP met diverse instellingen getest, waarbij het belangrijk bleek de bovenste 3 files/mappen in de gaten te houden, en zonodig leeg te halen bij een nieuwe test.

Kortom:
Heb je de structuur Artist/Album/Tracks, dan ben je met 1 hi-res folder.jpg in elk van je mappen klaar (=mooiste resultaat).
Voor mappen die Albums met Various Artists zijn lijkt het mij het mooiste wanneer iedere Artist een eigen cover heeft. MP zou dit automatisch voor je moeten doen tijden een update van je database in MP-config>Music>Music Database met de optie "Treat individual tracks in a folder as albums" aangevinkt, maar dat gaat dus om een of andere reden lang niet goed. Gebruik je daarbij Audioscrobbler, kom je een heel end. Je kunt je ook voorstellen dat een Best of album van een bekende band in feite bestaat uit tracks die ooit als singles waren uitgebracht met hun eigen cover. Ik vind het wel leuk wanneer ik dan voor iedere track daarbinnen (ook al is die van een en dezelfde artist) allemaal verschillende thumbs heb die overeenkomen met de covers van de betreffende singles :)

Overigens, voeg je later nieuwe MP3s aan je collectie toe en je wilt je database opnieuw updaten, let dan wel op welke opties je hierbij aanvinkt. Alle thumbs die je via een omweg heb aangemaakt kun je kwijtraken wanneer je bijv. vergeet uit te vinken "Only update new/changed files". Heb je na een update van je database iets veranderd aan je ingescande MP3s (zoals een komma verwijderen in de tag), dan is die MP3 natuurlijk veranderd en klopt de referentie ernaar in de MusicDatabaseV10.db3 niet meer ;)
Ja, je bent er precies vrij diep ingedoken; ik zou je de raad willen geven om dit probleem op het MP forum te posten en daar 't antwoord vd devs af te wachten, al denk ik dat je dat vast al hebt gedaan.

Wat betreft de compilatie albums; zoals bijv. serious beats, ik zou het dan wel leuk vinden om de JPEG van de CD hoes te laten zien ipv die van de zanger/artiest. Misschien moet je daarmee gewn tevreden nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik had ook nog is een vraagje over de kwaliteit van het beeld in mediaportal en dan met name als ik mijn dvd's afspeel. Het valt mij gewoon op als ik een dvd afspeel dat het beeld toch nog niet helemaal scherp is. Als ik dan een dvd afspeel in mijn dvd speler zie ik toch dat het beeld daar veel scherper op is. Ik heb het dan wel over een volledig scherm gebruik. Ik heb al zitten rommelen met allemaal instellingen maar er echt uitkomen doe ik niet. Ik gebruik een onboard vga van het moederboord gigabyte ma78gm-s2h met een radeon 3200 chip. Verder gebruik ik een hdmi kabel naar mijn lcd tv.

Heeft misschien iemand een idee wat ik fout doe?

Groet Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook even hulp nodig. Ik krijg mijn afstandbediening niet goed aan de praat. Wanneer ik op de "green button" druk, dan start hij Media Center op. (wel het installatie programma van media center.)

- Ik heb in in de service's van windows alles wat met mediacenter te maken heeft uitgeschakeld.
- Ik heb MPTray gedownload en naar de map van mediaportal gecopieëerd en uitgevoerd.
- Ik heb MP Focus gedownload en naar de map van mediaportal gecopieëerd en uitgevoerd.

Echter als ik op de "green button"druk kom ik weer in Media Center.

Wanneer ik eenmaal in MP zit dan kan ik met mijn afstandsbediening wel gewoon alles bedienen.

Iemand enig idee? :?

Edit: ik gebruik RC@

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2008 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:50:
Ik heb ook even hulp nodig. Ik krijg mijn afstandbediening niet goed aan de praat. Wanneer ik en opdracht geef (green button, Watch mij movies, mijn muziek enz.) Dan start hij Media Center op. (wel het installatie programma van media center.)

- Ik heb in in de service's van windows alles wat met mediacenter te maken heeft uitgeschakeld.
- Ik heb MPTray gedownload en naar de map van mediaportal gecopieëerd en uitgevoerd.
- Ik heb MP Focus gedownload en naar de map van mediaportal gecopieëerd en uitgevoerd.

Wanneer ik eenmaal in MP zit dan kan ik met mijn afstandsbediening wel gewoon alles bedienen.

Effe de startpot van ThaClown goed lezen en Media Center Disablen:
Voor mensen met een MCE Remote/Keyboard:
- Ik moest met XP de MS Rollup 2 installeren om de MCE keyboard en remote aan de praat te krijgen.
- Gebruik MPTray om de groene start knop te gebruiken (ook voor Vista).
Gebruik wel even Vista Manager (http://www.yamicsoft.com/...software/vistamanager.exe) om Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen.
EDIT:
(dank aan LiquidT_NL) Microsoft Media Center op Vista uit te schakelen (2e manier):
start -> uitvoeren -> gpedit.msc
bij zowel computerconfiguratie als gebruikersconfiguratie:
administratieve templates -> windows componenten -> Media Centre
Daar staat 1 GPO in: die moet je inschakelen.
- Als je niet (na het drukken op de groene knop) MP als actief hebt staan, gebruik dan MP Focus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 00:10:
Hallo allemaal,

Ik had ook nog is een vraagje over de kwaliteit van het beeld in mediaportal en dan met name als ik mijn dvd's afspeel. Het valt mij gewoon op als ik een dvd afspeel dat het beeld toch nog niet helemaal scherp is. Als ik dan een dvd afspeel in mijn dvd speler zie ik toch dat het beeld daar veel scherper op is. Ik heb het dan wel over een volledig scherm gebruik. Ik heb al zitten rommelen met allemaal instellingen maar er echt uitkomen doe ik niet. Ik gebruik een onboard vga van het moederboord gigabyte ma78gm-s2h met een radeon 3200 chip. Verder gebruik ik een hdmi kabel naar mijn lcd tv.

Heeft misschien iemand een idee wat ik fout doe?

Groet Danny
Zal met je codecs of instellingen te maken hebben.

Codec guide van Goose al doorgenomen?
Postprocessing instellingen als eens doorgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op zondag 14 september 2008 @ 10:00:
[...]

Effe de startpot van ThaClown goed lezen en Media Center Disablen:

[...]
Heb ik allemaal gedaan. Vista Manager gebruikt om daar in de service's alles van Media center uit te schakelen. MPtray geinstalleerd. gpedit.msc werkt niet in de home edition van Vista.
MP Focus gedownload en geinstalleerd. (je ziet hem ook in de systray staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 10:09:
[...]
Heb ik allemaal gedaan. Vista Manager gebruikt om daar in de service's alles van Media center uit te schakelen. MPtray geinstalleerd. gpedit.msc werkt niet in de home edition van Vista.
MP Focus gedownload en geinstalleerd. (je ziet hem ook in de systray staan)
Vreemd dat gpedit.msc niet werkt, lijkt me gewoon een windows command (werkt hier op Vista Ultimate x64/x86 prima) maar het lijkt er toch echt op dat je MC nog niet is uitgeschakelt.
En ik kan je helaas ook niet vertellen hoe je hem anders kan uitschakelen :(

** EDIT **
Je hebt gelijk wat betreft gpedit.msc. Deze kwam ik nog tegen als alternatief:
Vista Manager, X-Setup, TweakVI, and TweakNow PowerPack have Vista versions. Group Policy snap-ins are just an easy way of implementing registry changes that can be done manually in most cases.

[ Voor 19% gewijzigd door -Leon- op 14-09-2008 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 01:10:

Groeten,

Remco
Remco, mijn probleem is inmiddels opgelost en ik denk dat het bij jou hetzelfde probleem is, namelijk de Language instellen op English ipv Dutch/Hollands:

Ga ik MP Config naar de plugin en naar configuratie. Vervolgens ga je naar het tabblad "Import Settings" en in het linkermenu naar "Online Data Sync". Daar selecteer je in het pull-down menu bij Language dus "English" en vervolgens klik je onderaan op Start Import.

That should be it :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Laatst online: 22:09
Een paar weken geleden heb ik een media center gekocht.

bestaande uit o.a de volgende onderdelen:
Thermaltake DH102 Black met inch touchscreen
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
amd 4850e
2 gig ram.
500 gig harddisk.
onboard HD3200 (met catalist 8.6 bij 7.8 en 8.8 krijg ik systeem crash)
Windows XP sp3 prof

( 7 inch touchscreen is hoofdmonitor, tv 2e monitor).

Op dit systeem draai ik mediaportal wat direct opstart op mijn 7 inch schermpje. Zodoende hoef ik dus alleen mijn tv aan te doen als ik een keer een film ga kijken. en voor muziek ect dus gewoon het kleine scherm kan gebruiken.

Echter als ik een keer film wil gaan kijken, heb ik het volgende probleem:

Als ik bij de ati controlecenter mijn 2e scherm(tv) op cinema heb gezet gaat deze bij het afspelen van een film afspelen op alle 2 de schermen. Nu is dit niet echt een probleem maar is het mogelijk dat dan mijn kleine scherm uitgaat na een x aantal minuten bij het kijken van een film?

Ook als ik een dvd player los opstart op mijn 2e scherm gaat mijn eerste monitor niet op screensaver/uit. (deze staat wel ingesteld bij xp).

Heb al diverse players gebruikt. o.a :
VLC player ( kan ik tijdens dvd kijken minimaliseren op kleine hoofdscherm, zodat ik media portal zie en dvd loopt gewoon door op tv)

PoweDVD8 (wilt niet opstarten op 2e scherm, optie hiervoor bij dit programma niet aanvinkbaar)

mediaplayer classic cinema ( werkt goed alleen bijft in beeld bij mijn kleine scherm, zodra ik deze minimaliseer gaat het beeld bij mijn tv ook weg. Laat ik hem direct opstarten op mijn tv zodat media portal op mijn kleine scherm blijft is media portal aan het flippen en blijft media playet classic cinema steeds de film opstarten.)

En bij elke player is er wel iets dus. Is er iemand die weet hoe ik media player op mijn kleine scherm kan behouden tijdens een film. en bij het aanzetten van een film via mediaportal de film gaat draaien op mijn tv. En dat vervolgens na een x aantal minten het 1e ( 7 inch) scherm uitgaat en de film blijft draaien op mij tv?

Nu wil ik perse dat mijn 7 inch scherm mijn hoofdscherm is, zodat ik ook via dit scherm dingen kan installeren ect, zonder de tv steeds aan te moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Verwijderd schreef op zaterdag 13 september 2008 @ 20:46:
[...]

<skip>
13-9-2008 20:42:49 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\Dexter\Dexter S03E01.avi
13-9-2008 20:42:49 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\90210\90210 S01E01.avi
13-9-2008 20:42:49 - Succesfully read Mediainfo for E:\Video\Series\90210\90210 S01E02.avi
13-9-2008 20:42:49 - *************** Identifying Unknown Series Online ***************
13-9-2008 20:42:49 - Found 5 Unknown Series, attempting to identify them now...
13-9-2008 20:42:52 - Received 1 mirrors from http://www.thetvdb.com
13-9-2008 20:42:53 - Found 8 possible matches for "9"
13-9-2008 20:42:59 - User typed a new Search term: "90210"
13-9-2008 20:42:59 - Found 4 possible matches for "90210"
13-9-2008 20:43:01 - User matched "90210" to "90210" (SeriesID: 82716)
13-9-2008 20:43:02 - Found 5 possible matches for "dexter"
13-9-2008 20:43:03 - User matched "dexter" to "Dexter" (SeriesID: 79349)

</skip>

Lijkt allemaal goed te zijn. Misschien dat jij iets vreemds ziet.

Geen groeten deze keer ;)
Hey Remcoof

Hoe heb jij 90210 aan de database toegevoegd??
Bij mij wordt hij de hele tijd gezien als serie 9 season 02 aflevering 10.
Ik gebruik wel de standaard benamingen als 90210.S01E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buzzie schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:40:
[...]
Hey Remcoof

Ik gebruik wel de standaard benamingen als 90210.S01E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION

thanks
Ik heb 90210 ook aan de dB toegevoegd, maar je moet hem natuurlijk wel effe een goeie naam geven.
Lees eerst eens effe de post van ThaClown door en je ziet dat je je series een juiste naam moet geven voordat ze goed herkend worden.
7 'Parsing Expressions' deze moet gelijk zijn als je bestandsnamen (stap 6).
Bij mij dus: <series> - <season>.<episode>.<ext>.
Hier werkt alles weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzie schreef op zondag 14 september 2008 @ 18:40:
[...]

Hey Remcoof

thanks
Ik heb daar ook problemen mee hoor. Ik heb de volgende mapstructuur en benaming gebruikt Series - 90210 - Seizoen 1 - 90210 S01E01.avi en bij mij gebeurt hetzelfde. 90210 wordt gevonden als 9 ofzo. Je moet het dan via configuratie van de plugin toevoegen. Daar kan je aangeven dat je op 90210 wilt zoeken. Dan wordt het wel gevonden, maar helaas wel als seizoen 2. Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier krijg ik dat ook steeds.
Je gaat daarna naar Details volgens mij, dan zie je alle series vermeld staan in een tree view. Verwijder dan Seizoen 2 onder de serie 90210 en ga terug naar het scherm waar je series kan importeren. Nu moet je manual de afleveringen toevoegen van 90210, dan kan je aangeven dat het om seizoen 1 gaat.

Bij mij werkt het in iedergeval weer door de taal aan te passen naar english.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Ik heb een bijzonder vreemd probleem. Op het moment dat ik mijn mediaportal een tijdje niet gebruik krijg ik geen beeld meer op mijn tv, terwijl als ik remote de machine overneem hij nog wel gewoon aan staat en ook nog reageert dus is ook niet vastgelopen ofzo.

Het gekke is dat ik dit alleen heb met Vista i.c.m. mediaportal. Als ik XP met mediaportal gebruik werkt het prima, het lijkt wel alsof in Vista de tv niet meer aangestuurd wordt na een tijdje ofzo. Je zou denken ligt dat niet aan de tv, maar dat verwacht ik niet omdat het onder XP prima werkt.

TV is een Pana TH50PY700.

Iemand die hier iets over kan zeggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Operations op 15-09-2008 11:28 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operations schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:27:
Ik heb een bijzonder vreemd probleem. Op het moment dat ik mijn mediaportal een tijdje niet gebruik krijg ik geen beeld meer op mijn tv, terwijl als ik remote de machine overneem hij nog wel gewoon aan staat en ook nog reageert dus is ook niet vastgelopen ofzo.

Het gekke is dat ik dit alleen heb met Vista i.c.m. mediaportal. Als ik XP met mediaportal gebruik werkt het prima, het lijkt wel alsof in Vista de tv niet meer aangestuurd wordt na een tijdje ofzo. Je zou denken ligt dat niet aan de tv, maar dat verwacht ik niet omdat het onder XP prima werkt.

Ik draai hier MP nu al een paar maanden op Vista Ultimate x86 en kan je melden dat ik dat probleem echt nog nooit heb gezien/meegemaakt. Hier werkt alles perfect. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:27:
[...]
Ik heb daar ook problemen mee hoor. Ik heb de volgende mapstructuur en benaming gebruikt Series - 90210 - Seizoen 1 - 90210 S01E01.avi en bij mij gebeurt hetzelfde. 90210 wordt gevonden als 9 ofzo.

Ik heb per serie een map, dus 90210 voor de serie. Alle afleveringen van alle seizoenen kan je gewoon in dezelfde map zetten aangezien MP daar zelf een onderscheid in maakt.

Zelfs gebruik ik de Parinsing Expressions zoals hierboven genoemd, dus:

90210 - 01.02.mkv

En deze word perfect herkend door MP, dus misschien zit de foute lookup bij jullie in de filenaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:24:
[...]

Ik heb per serie een map, dus 90210 voor de serie. Alle afleveringen van alle seizoenen kan je gewoon in dezelfde map zetten aangezien MP daar zelf een onderscheid in maakt.

Zelfs gebruik ik de Parinsing Expressions zoals hierboven genoemd, dus:

90210 - 01.02.mkv

En deze word perfect herkend door MP, dus misschien zit de foute lookup bij jullie in de filenaming.
Wel vreemd dat ik hier nooit last van heb gehad, en ook niet bij andere tv series die ik op de zelfde manier heb vernoemd. Ligt het dan nog steeds aan de parsing expressions?

Lijkt mij van niet, maar ik zal het eens gaan testen of het wel werkt met de benaming 90210 - 01.02.avi.

Bedankt voor de reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44
Is de uitleg in de startpost nog up to date?

Ik krijg als het goed is (over-)morgen mijn htpc binnen, lijkt me wel handig als ik gelijk de best geteste decoders heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 17:18:
[...]

Wel vreemd dat ik hier nooit last van heb gehad, en ook niet bij andere tv series die ik op de zelfde manier heb vernoemd. Ligt het dan nog steeds aan de parsing expressions?

Lijkt mij van niet, maar ik zal het eens gaan testen of het wel werkt met de benaming 90210 - 01.02.avi.

Bedankt voor de reactie in ieder geval.
Ik heb het op de manier gedaan zoals je beschreven hebt, maar het werkt nog steeds niet zoals het moet werken. De naam 90210 wordt sowieso niet gevonden via MediaPortal, ik kan het niet anders goed krijgen dan zelf dit in te typen en achteraf seizoen verwijderen en handmatig toevoegen.

Ook op het forum van Team MediaPortal is dit probleem ook aangegeven, maar nog geen oplossing.

Ik ben toch erg benieuwd hoe jij, -Leon-, dit toch voor elkaar hebt gekregen. Volgens mij is de TV Serie plugin niet gemaakt om series met als titel alleen getallen te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beverly Hills 90210... man dat is lang geleden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 20:06:
Beverly Hills 90210... man dat is lang geleden :-)
D'r is een nieuwe 90210 ;)

En uiteraard ook ditmaal niet verkeerd qua vrouwelijk schoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg nog steeds MP niet opgestart met mijn AB :? Als jullie MPtray uitvoeren, krijgen jullie dan iets te zien in jullie systray?

Ik heb een OrigenAE H6 met dus de IR-trans display erin.

Edit: Als ik bij mijn processen kijk zie ik dat hij wel geladen is.
Edit2: Als ik MPFocus gebruik en ik druk dan op de "greenbutton" opent hij de eigenschappen van MPFocus. :X 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2008 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

pffff het is niet bepaald een gemakkelijk te installeren/configureren programma he?
damn wat ziet het er lekker uit op die screens in de openingspost, maar na een bijna een uur kloten heb ik t nog niet zo aan de praat hoor! en de films draaid tie niet af met de .srt ondertitels.

wil eigenlijk alleen zo'n mooie "3D" interface voor de filmcollectie op mijn harddisk, dat je daarin bladert door de covers met info

jammer dat er niet iemand een kant-en-klare package maakt van al die installatie files en skins
voorlopig hou ik het voor gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patriek schreef op maandag 15 september 2008 @ 21:14:
pffff het is niet bepaald een gemakkelijk te installeren/configureren programma he?
damn wat ziet het er lekker uit op die screens in de openingspost, maar na een bijna een uur kloten heb ik t nog niet zo aan de praat hoor! en de films draaid tie niet af met de .srt ondertitels.

wil eigenlijk alleen zo'n mooie "3D" interface voor de filmcollectie op mijn harddisk, dat je daarin bladert door de covers met info

jammer dat er niet iemand een kant-en-klare package maakt van al die installatie files en skins
voorlopig hou ik het voor gezien
Een uurtje is niks ;)

Ik ben zeker wel een dagje bezig geweest met alles instellen (TV/Series/Films/etc). Gewoon even doorzetten of er op je vrije dag goed voor gaan zitten. (en maak backups/exports ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 20:27:
[...]

Ik heb daar ook problemen mee hoor. Ik heb de volgende mapstructuur en benaming gebruikt Series - 90210 - Seizoen 1 - 90210 S01E01.avi en bij mij gebeurt hetzelfde. 90210 wordt gevonden als 9 ofzo. Je moet het dan via configuratie van de plugin toevoegen. Daar kan je aangeven dat je op 90210 wilt zoeken. Dan wordt het wel gevonden, maar helaas wel als seizoen 2. Vraag me niet waarom, maar op de een of andere manier krijg ik dat ook steeds.
Je gaat daarna naar Details volgens mij, dan zie je alle series vermeld staan in een tree view. Verwijder dan Seizoen 2 onder de serie 90210 en ga terug naar het scherm waar je series kan importeren. Nu moet je manual de afleveringen toevoegen van 90210, dan kan je aangeven dat het om seizoen 1 gaat.

Bij mij werkt het in iedergeval weer door de taal aan te passen naar english.

Succes
Je moet de series (bestanden) opslaan als Nine 0 Two One 0 S01E01. Dan vindt MP ze automatisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
- edit -
Spuit 11.

[ Voor 96% gewijzigd door Flipmo2K op 16-09-2008 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vervelend probleem:

Bij het afspelen van DVD's met de movies plugin; als ik daar op stop duw, wordt er niet teruggekeerd naar mediaportal, maar blijft het scherm zwart. Bij DIVX is dit niet, iemand een idee?

MP 1.0 RC2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 00:11:
Vervelend probleem:

Bij het afspelen van DVD's met de movies plugin; als ik daar op stop duw, wordt er niet teruggekeerd naar mediaportal, maar blijft het scherm zwart. Bij DIVX is dit niet, iemand een idee?

MP 1.0 RC2.0
Dat heb ik ook gehad, volgens mij opgelost door een andere codec te gebruiken voor dvd-files... (De overlay blijft namelijk hangen, je hoort op de achtergrond wel dat je door menu's kan drukken, en een ander bestand starten is ook mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
Tijdje bezig geweest met het instellen van MP. Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb Vista 32 bit + alle updates en MP draaid alleen hierop.

Als ik mijn tv uit zet stopt MP het afspelen van muziek/films etc. Ik kan nergens een instelling vinden waarmee ik MP gewoon kan laten doorspelen.

Hiervoor had ik XP en daar deed MP het nog wel. Ik wil iig niet de hele dag mn tv aan laten staan.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Alvast bedankt.

Edit* Als MP niet draait en ik luister bv een internet stream radio blijft het geluid het doen.

[ Voor 9% gewijzigd door xdwarfx op 16-09-2008 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
-Leon- schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:19:
[...]

Ik draai hier MP nu al een paar maanden op Vista Ultimate x86 en kan je melden dat ik dat probleem echt nog nooit heb gezien/meegemaakt. Hier werkt alles perfect. _/-\o_
Ik draai dan wel x64 maar neem aan dat dit geen verschil maakt.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 18:04
Operations schreef op maandag 15 september 2008 @ 11:27:

Lijkt het misschien op dit probleem.

http://forums.amd.com/gam...light_key=y&keyword1=hdmi

Volgens mij is dit namelijk een probleem van de videokaart icm Catalyst drivers. Heb ik ook last van.
Test is een keer de hdmi stekker van je tv los te koppelen en weer in te pluggen. Dan werkt het weer (bij mij in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Verwijderd schreef op maandag 15 september 2008 @ 19:23:
[...]

Ik heb het op de manier gedaan zoals je beschreven hebt, maar het werkt nog steeds niet zoals het moet werken. De naam 90210 wordt sowieso niet gevonden via MediaPortal, ik kan het niet anders goed krijgen dan zelf dit in te typen en achteraf seizoen verwijderen en handmatig toevoegen.

Ook op het forum van Team MediaPortal is dit probleem ook aangegeven, maar nog geen oplossing.

Ik ben toch erg benieuwd hoe jij, -Leon-, dit toch voor elkaar hebt gekregen. Volgens mij is de TV Serie plugin niet gemaakt om series met als titel alleen getallen te begrijpen.
Hey Remcoof,

wat ik heb gedaan is het volgende :

Als ik een aflevering heb gedownload die er uit ziet als 90210.S01E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv heb ik er het volgende van gemaakt :

90210 - 01x03 - 720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

op deze manier werkt het prima.

succes !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operations schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:26:
[...]
Ik draai dan wel x64 maar neem aan dat dit geen verschil maakt.
Daar heb ik ook lang overna gedacht aangezien mijn HTPC op een E8400 draait (Dual Core) maar ik kon geen reden verzinnen om x64 erop te knallen aangezien je dat niet gebruikt bij het afspelen van films / tv kijken, en daarnaast de codecs en softwareondersteuning voor 32bits toch nog net wat beter is geregeld.
Buzzie schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 20:34:
[...]
Hey Remcoof,

wat ik heb gedaan is het volgende :

Als ik een aflevering heb gedownload die er uit ziet als 90210.S01E03.720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv heb ik er het volgende van gemaakt :

90210 - 01x03 - 720p.HDTV.X264-DIMENSION.mkv

op deze manier werkt het prima.

succes !!
Tja, als je ze dan toch moet renamen, dan maar gelijk makkelijk lijkt mij...

Ik heb alleen maar een mapje "90210" gemaakt op de schijf die MP checked voor series en de filenames dus als volgt:

90210 - 01.01.mkv

En bij Parsing Expressions de instelling:
<series> - <season>.<episode>.<ext>

Hij herkende serie automatisch toen ik naar de Plugin ging. 8)

[ Voor 44% gewijzigd door -Leon- op 16-09-2008 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
xdwarfx schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 15:19:
Tijdje bezig geweest met het instellen van MP. Nu heb ik het volgende probleem. Ik heb Vista 32 bit + alle updates en MP draaid alleen hierop.

Als ik mijn tv uit zet stopt MP het afspelen van muziek/films etc. Ik kan nergens een instelling vinden waarmee ik MP gewoon kan laten doorspelen.

Hiervoor had ik XP en daar deed MP het nog wel. Ik wil iig niet de hele dag mn tv aan laten staan.

Hopelijk heeft iemand een oplossing.

Alvast bedankt.

Edit* Als MP niet draait en ik luister bv een internet stream radio blijft het geluid het doen.
probeer eens in in task manager (show processess from all users aangevinkt) de volgende processen te killen:
ati2evxx.exe (2 keer)
ccc.exe

catalyst sluit dan, bij mij was dat de veroorzaker van een ander probleem waarbij de computer onnodig en vooral onhandig reageert wanneer ik mijn tv aan of uit zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RonnieB82 schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 08:39:
[...]

Dat heb ik ook gehad, volgens mij opgelost door een andere codec te gebruiken voor dvd-files... (De overlay blijft namelijk hangen, je hoort op de achtergrond wel dat je door menu's kan drukken, en een ander bestand starten is ook mogelijk)
Idd, je hoort de menu's van mediaportal, maar je ziet een zwart beeld. Ik heb echter al alle codecs uitgeprobeerd..

• Vinzzz243
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 23:36
Hier een heel tevreden tweaker over MediaPortal _/-\o_ _/-\o_

Zojuist hele Deel1 van MediaPortal doorgespit (dacht dat ik deel2 aant lezen was :P). Wat ik nergens tegenkom is het volgende:

1. Zijn er ook mooie visualizations (anders dan die standaard, of die Sonique dingen)? Als ik mijn activiteit "lounge" op mijn Logitech Harmony remote indruk, wil ik ook graag tijdens het luistere van lounge muziek, mooie kleur-overgangen zien in MediaPortal. Icm ambilight werkt dat zeer verslavend, rustgevend.... Iemand tips? (of moet ik aan winamp visuals gaan denken?)

2. Ik mis posts over het exporteren van instellingen. Stel ik wil mijn PC formateren maar na een format weer precies dezelfde instellingen en updates etc in MediaPortal hebben. Is dit dan een kwestie van alle files kopieren/backuppen en overschrijven na format?

3. Is het mogelijk om met een druk op de Power knop op de MCE remote, eerst een popup te krijgen met daarin de opties om de htpc uit te schakelen, of bv mediaportal alleen af te sluiten? Ben dat in Deel1 tegengekomen, maar geen oplossing. (Nu schakelt mijn htpc zich gelijk uit na t drukken op de Power toets)

• Operations
polson schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 16:43:
[...]

Lijkt het misschien op dit probleem.

http://forums.amd.com/gam...light_key=y&keyword1=hdmi

Volgens mij is dit namelijk een probleem van de videokaart icm Catalyst drivers. Heb ik ook last van.
Test is een keer de hdmi stekker van je tv los te koppelen en weer in te pluggen. Dan werkt het weer (bij mij in ieder geval)
Ja dat werkt hier ook maar het is een media center dus staat in de kast dicht tegen de muur aan, dus wordt er niet vrolijk van als ik continue mijn dresseur moet verschuiven, maar dat maakt jou weinig uit dus?. Zal die link is bekijken.

Vinzzz243 schreef op woensdag 17 september 2008 @ 01:07:
Hier een heel tevreden tweaker over MediaPortal _/-\o_ _/-\o_

Zojuist hele Deel1 van MediaPortal doorgespit (dacht dat ik deel2 aant lezen was :P). Wat ik nergens tegenkom is het volgende:

2. Ik mis posts over het exporteren van instellingen. Stel ik wil mijn PC formateren maar na een format weer precies dezelfde instellingen en updates etc in MediaPortal hebben. Is dit dan een kwestie van alle files kopieren/backuppen en overschrijven na format?
Kijk hier een naar.
Houd in de gaten dat als je met Vista werkt je de database haalt uit C:\Program Data (hidden folder) dus die niet vergeten te kopieren!!
Daarnaast kan je je ffdshow codec instellingen exporteren, je kan je tv channel list exporteren, je kan je watched flags van de TV-Series Plugin exporteren en evt. logo rules die je daar gebruikt hebt. Alles is in MP config te vinden of in de configuratie van de Plugin.

• xdwarfx
pianoman schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:38:
[...]

probeer eens in in task manager (show processess from all users aangevinkt) de volgende processen te killen:
ati2evxx.exe (2 keer)
ccc.exe

catalyst sluit dan, bij mij was dat de veroorzaker van een ander probleem waarbij de computer onnodig en vooral onhandig reageert wanneer ik mijn tv aan of uit zette.
JAAAAAA (and the crowd goes wild) dan doet MP het wel als ik de TV uit zet!!! Bedankt voor de tip maar wat moet ik nu doen ivm ATI CCC enzo als ik de pc opnieuw opstart?

• polson
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 18:04
Operations schreef op woensdag 17 september 2008 @ 10:06:
[...]

Ja dat werkt hier ook maar het is een media center dus staat in de kast dicht tegen de muur aan, dus wordt er niet vrolijk van als ik continue mijn dresseur moet verschuiven, maar dat maakt jou weinig uit dus?. Zal die link is bekijken.
Nee, ik vind dat ook onhandig. Is alleen even om te testen of het hetzelfde probeem is. Ik hoop dat het wordt opgelost in de volgende release van de catalyst driver (8.9)....

• Operations
pianoman schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 22:38:
[...]

ati2evxx.exe (2 keer)
ccc.exe

Helaas werkt dit niet voor mijn probleem waarbij de tv gewoon zijn input lijkt te verliezen.

• xdwarfx
Operations schreef op woensdag 17 september 2008 @ 13:18:
[...]

Helaas werkt dit niet voor mijn probleem waarbij de tv gewoon zijn input lijkt te verliezen.
Zit je via HDMI ---> HDMI aangesloten? Misschien eens proberen via DVI. Gebruik je de onboard geluidskaart?

Bij mij is er inmiddels een nieuw probleem: Als ik bij radio internet streams handmatig heb toegevoegd en in MP wil ik luisteren naar zo'n station crashed MP. Ik krijg dan een blank screen met bovenaan 'MP reageert niet' en een paar seconden later springt hij terug in MP en speelt hij het station af. Iemand een idee?

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
xdwarfx schreef op woensdag 17 september 2008 @ 11:55:
[...]

JAAAAAA (and the crowd goes wild) dan doet MP het wel als ik de TV uit zet!!! Bedankt voor de tip maar wat moet ik nu doen ivm ATI CCC enzo als ik de pc opnieuw opstart?
Ik start mijn pc bijna nooit opnieuw op, gebruik vooral standby. Maar er zijn volgens mij wel manieren om een service te niet te laten starten als windows start.

Je zou ook ccc (catalyst control center) kunnen deïnstalleren, of een oudere versie proberen. Het probleem heeft te maken met een of andere autodetect feature die ergens dit jaar is geïntroduceerd. Handig voor laptops, maar zeer onhandig voor htpc's (onwerkbaar eigenlijk).

Maar ik heb niet zo heel goede ervaringen met het wijzigen van ati software, het eindigt mij iets te vaak met een system restore. dus ik sluit ze altijd even handmatig af als ik onverhoopt moet rebooten.

• Operations
xdwarfx schreef op woensdag 17 september 2008 @ 15:18:
[...]

Zit je via HDMI ---> HDMI aangesloten? Misschien eens proberen via DVI. Gebruik je de onboard geluidskaart?

Bij mij is er inmiddels een nieuw probleem: Als ik bij radio internet streams handmatig heb toegevoegd en in MP wil ik luisteren naar zo'n station crashed MP. Ik krijg dan een blank screen met bovenaan 'MP reageert niet' en een paar seconden later springt hij terug in MP en speelt hij het station af. Iemand een idee?
Ja HDMI naar HDMI, en nee niet de onboard geluidskaart zit een club3d agrippa theatron in.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 september 2008 @ 09:50:
Ik heb ook even hulp nodig. Ik krijg mijn afstandbediening niet goed aan de praat. Wanneer ik op de "green button" druk, dan start hij Media Center op. (wel het installatie programma van media center.)

Edit: ik gebruik RC@
Zo, ff mijzelf quoten :P

na heel veel lopen k#tten en zoeken, zelfs registerkeys gewijzigd. :X Blijkt er nog een plugin te zijn.

Gewoon "Mptray4Irtrans" downloaden en installeren en hoppa, 't werkt _/-\o_

• xdwarfx
Zou iemand die Vista 32 bit heeft eens willen kijken of ze deze stream gespeeld kunnen krijgen ZONDER vertraging van opstarten? http://217.196.35.12/asx/radioveronica.asx

Op deze stream geeft MP namelijk de foutmelding en enkele seconden later begint de stream te spelen.

Bedankt alvast!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@ Tinus20:
Welke progjes en plugins gebruik je precies?
En hoeb je de green button nog geconfigureerd in IRTrans?
- MPTray4IRTrans
- MP Focus
- nog meer?

[ Voor 22% gewijzigd door ThaClown op 18-09-2008 09:21 ]

Verwijderd

ThaClown schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:21:
@ Tinus20:
Welke progjes en plugins gebruik je precies?
En hoeb je de green button nog geconfigureerd in IRTrans?
- MPTray4IRTrans
- MP Focus
- nog meer?
Nu enkel "MPTray4IRTrans" en de originele AB van OrigenAE werkt nu perfect, dus ook de "green button"
Maar nu werkt mijn Harmony 1000 er weer niet goed op. Als ik daar op de green-button druk, wilt hij nog steeds WMC opstarten. Ik moet dus nog aan de slag met de Harmony 1000.

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Je je hebt geen instellingen gewijzigd in IRTrans? Gewoon installeren en klaar?

• xdwarfx
Probleem is opgelost door de "Ati External Event Utility" op manual te zetten met de Services optie in Vista. Hierdoor kun je dus je HTPC zo vaak opnieuw opstarten zonder dat je alles handmatig hoeft uit te schakelen in taakbeheer. Ook hoef je zo niet de Cataclyst Control Center uit te schakelen en kun je gebruik blijven maken van dit programma.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 13:55
hallo
ik heb recentelijk mediaportal geinstalleerd, omdat ik met één enkele interface al mijn media bestanden wil afspelen... to nu toe lukt dat aardig. Prachtig programma, veel beter dan het mediacenter van vista. Echter één klein probleempje. Ik gebruik deze PC niet alleen voor mediaportal, dus ik heb mijn LCD tv als tweede monitor aangesloten en laat mediaportal full screen opstarten op dat tweede scherm. Handig, want mijn vrouwtje kan rustig de pc verder gebruiken terwijl ik in de zetel hang een heerlijk filmpje bekijkend ;-)
Het enig e probleempje dat ik heb is dat wanneer ik een blu ray wil spelen, ik een plugin heb geinstallereerd om vanuit mediaportal Powerdvd 8 automatisch op te starten... Maar nu blijkt dat PDVD8 telkens op de eerste monitor verschijnt! terwijl MP gewoon op de second staat... Ik heb me al rot gezocht naar manieren om PDVD8 te forceren naar het tweede scherm, maar niets lukt. Telkens ik het programma versleep naar de tweede monitor gaat alles prima, maar sluit ik het, en start nadien weer PDVD, staat ie vrolijk weer op het eerste....
mijn configuratie: Windows Vista X64, ATI radeon 3870X2 met ATI catalyst 8.9 en laatste Hyrdravision geinstalleerd, TV aangesloten met een DVI-naar HDMI adaptar. Mediaportal 1 RC2 met de BLU ray/HD DVD plugin geinstalleerd. Alles gecontroleerd met een MCE remote
Iemand een oplossing voor dit probleempje?

Verwijderd

Ik ben ineens mijn radio tab in configuratie kwijt, hoe kan dit ineens?
Bij plugins staat die gewoon enabled.

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
aan de topicstarter : de link naar de handleiding om je tv op te zetten werkt niet meer.
ThaClown in "Media Portal erg mooi alternatief voor W..."

gaat om dit regel 4 :die link wert niet meer :( :( Ik weet niet hoe ik nou verder moet.

4 Volg deze installatie (is echt te veel om te typen )
5 bij het scannen voor channels moet je de juiste symbolrate kiezen (voor Casema is dat 6875) anders worden geen zenders gevonden.
EDIT: Voor transponder lijsten van NED providers kijk hier.
Mijn provider is Casema de nieuwe 2008 lijst is hier te vinden.
EDIT: Stop de lijst in /Team Media Portal/TV Server/Transponders
6 Alle zenders kun je naar believen indelen in groepen, wissen (ik hoef geen Al Jazeera ) , de volgorde aanpassen of zelfs achter een password zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik kan die startpost niet meer editen... (is op slot)
Moderators: is daar iets aan te doen?

Goede link is:
http://www.team-mediaportal.com/manual/TV-Server

[ Voor 15% gewijzigd door ThaClown op 19-09-2008 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op donderdag 18 september 2008 @ 09:39:
Je je hebt geen instellingen gewijzigd in IRTrans? Gewoon installeren en klaar?
Ja en dan werkt mijn OrigenAE ab perfect. MAAR....... nu werkt mijn harmony 1000 weer niet goed, iedere opdracht die ik geef, probeert hij weer MCE te openen. 8)7 Enkel de links/rechts/boven/onder enter en info knoppen werken wel goed. Dus bij activiteiten "video kijken" krijg ik een melding dat hij MCE weer probeert op te starten :'(

Ik heb nog een probleem. Ik heb een heleboel dvd bestanden op mijn harde schijf staan die het allemaal doen.Nu heb ik 2 nieuwe (Hulk en 21) en daar heb ik geen beeld bij, wel geluid. Er is niets aan mijn codecs veranderd. Heeft iemand een idee?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Fantastische topics, heb al enorm veel gelezen en ben bezig om mijn nieuwe HTPC in te richten met Mediaportal. Ik heb echter een probleem. Ik heb al mijn films nette namen gegeven:

Tombstone - 1993.mkv
Monsters Inc - 2004.mkv
etc.

Als ik nu met MP Config en de IMDB-database ga scannen dan vindt hij geen enkele film. Ik krijg na het scannen een lijst met al mijn films als "conflict" en dan kan ik alles nog handmatig gaan doen. Dat is natuurlijk niet handig.

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Even een preview van waar ik mee bezig ben:

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/MediaPortalOpUwMediaPCKlein.jpg?

Gaat nog wel even duren hoor...

[ Voor 91% gewijzigd door ThaClown op 19-09-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:44:
Even een preview van waar ik mee bezig ben:
[afbeelding]

Gaat nog wel even duren hoor...
Dat ziet er wel super uit. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik wil de info hier updaten en naar linken (ook vanuit tweakers) dit kan ik dan veel gemakkelijke updaten en bijhouden..

En daarbij wil ik meer oefenen met sites ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
keep it up !! en vergeet de howto`s niet !
Vooral het codec verhaal blijft altijd "schimmig"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Vraagje over stap 5:
5: bij het scannen voor channels moet je de juiste symbolrate kiezen (voor Casema is dat 6875) anders worden geen zenders gevonden.

Hoe en waarmee scannen jullie naar tv zenders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
nou met je DTV-c apparaat...\
Ik met de Fopy DTV-C.

Zit in de TV Server config...
Pagina: 1 ... 17 ... 42 Laatste