Wat ik nergens kan vinden is; als je gebruik maakt van een dedicated tv server je kan zappen met de client? Of je moet je echt het kanaal opgeven op de server?
je kunt zappen via de client...
Mijn server staat in de kast (hierin it de Floppy DTV-C) en ik zap met de normale remote op mijn client.
Mijn server staat in de kast (hierin it de Floppy DTV-C) en ik zap met de normale remote op mijn client.
Ik heb het gevoel dat men over mijn post heen leest door dat fantastische plaatje wat eron verscheen van Tha_Clown.AT-Sheriff schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 10:39:
Fantastische topics, heb al enorm veel gelezen en ben bezig om mijn nieuwe HTPC in te richten met Mediaportal. Ik heb echter een probleem. Ik heb al mijn films nette namen gegeven:
Tombstone - 1993.mkv
Monsters Inc - 2004.mkv
etc.
Als ik nu met MP Config en de IMDB-database ga scannen dan vindt hij geen enkele film. Ik krijg na het scannen een lijst met al mijn films als "conflict" en dan kan ik alles nog handmatig gaan doen. Dat is natuurlijk niet handig.
Doe ik iets fout?
Vandaar dat ik het even schaamteloos kopieëer
Heb inmiddels mijn series ook in MP, werkelijk fantastisch. Mijn vriendin en ik zijn allebei enorm blij met dit topic, fantastisch, geweldige bijdragen van iedereen!
ThaClown schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 11:27:
Ik wil de info hier updaten en naar linken (ook vanuit tweakers) dit kan ik dan veel gemakkelijke updaten en bijhouden..
En daarbij wil ik meer oefenen met sites ontwikkelen.
GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm
Verwijderd
Doe dat jaartal eens weg uit je namen: dus The Matrix.mkv enz...AT-Sheriff schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:43:
[...]
Ik heb het gevoel dat men over mijn post heen leest door dat fantastische plaatje wat eron verscheen van Tha_Clown.
Vandaar dat ik het even schaamteloos kopieëer![]()
Heb inmiddels mijn series ook in MP, werkelijk fantastisch. Mijn vriendin en ik zijn allebei enorm blij met dit topic, fantastisch, geweldige bijdragen van iedereen!
Dat werkt een stuk beter JustChill! Bedankt voor de tip!
Overigens vind ik het nog steeds niet ideaal. Vaak moet ik nog steeds manueel corrigeren terwijl er maar één (1) hit is en de "Automaticly select nearest match" optie aanstaat! Heel vreemd.
Dit werkt veel minder prettig dan bijvoorbeeld MySeries: dat is 1x goed instellen en alles werkt prima.
Toch bedankt!
Overigens vind ik het nog steeds niet ideaal. Vaak moet ik nog steeds manueel corrigeren terwijl er maar één (1) hit is en de "Automaticly select nearest match" optie aanstaat! Heel vreemd.
Dit werkt veel minder prettig dan bijvoorbeeld MySeries: dat is 1x goed instellen en alles werkt prima.
Toch bedankt!
Ik heb eindelijk mijn kanalen gevonden. maar allemaal bekijken is weer een ander hoofdstuk..
TV Server 3.0 geinstalleerd en daar zit een up-to-date transponderlijst al in voor ziggo.
Deze heet casema-netherlands en is 1 op 1 hetzelfde als de lijst die daclown eerder had gepost.
Ik kan nu zender:zenderoverzicht bekijken,das de enigste die "groen" (unscrambled)is.
En de als ik bv dicovery scvannel kies krijg ik de melding :"couldn`t start timeshifting channel is scrambeld"
Ik heb mijn ziggo kaart met chip naar onderkant van de alphascript cam incl 3.15 firmware en die weer in m`n senergy pci zitten. Ga toch twijfelen aan de werking van deze apparaten. of zie ik iets over het hoofd ?
[update kom er net achter dat de chip naar de bovenkant van de cam moet zitten]
TV Server 3.0 geinstalleerd en daar zit een up-to-date transponderlijst al in voor ziggo.
Deze heet casema-netherlands en is 1 op 1 hetzelfde als de lijst die daclown eerder had gepost.
Ik kan nu zender:zenderoverzicht bekijken,das de enigste die "groen" (unscrambled)is.
En de als ik bv dicovery scvannel kies krijg ik de melding :"couldn`t start timeshifting channel is scrambeld"
Ik heb mijn ziggo kaart met chip naar onderkant van de alphascript cam incl 3.15 firmware en die weer in m`n senergy pci zitten. Ga toch twijfelen aan de werking van deze apparaten. of zie ik iets over het hoofd ?
[update kom er net achter dat de chip naar de bovenkant van de cam moet zitten]
[ Voor 5% gewijzigd door Qubitzz op 20-09-2008 21:14 ]
Verwijderd
Ik ben nu een tijdje bezig met MP en wat mij enorm irriteert in de skins zoals Monochrome en Aeon is dat menuutje wat tevoorschijn komt als je met je cursor helemaal naar links gaat. Dan krijg je het lijstje met de opties;
layout:list
sort by:name
enz
Kan dat ook weg of uit of wat dan ook? Het schuift namelijk iedere keer over het keuzemenuutje heen zeg maar.
enz
Kan dat ook weg of uit of wat dan ook? Het schuift namelijk iedere keer over het keuzemenuutje heen zeg maar.
Verwijderd
de mymovies functie in mediaportal zuigt redelijk. Doorzoek eens deze topic naar MyFilms, ik heb er een kleine tutorial over geschreven en dat werkt imo veel beter.AT-Sheriff schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 14:13:
Dat werkt een stuk beter JustChill! Bedankt voor de tip!
Toch bedankt!
Of de net nieuwe en geweldige MOVING PICTURES
Het is nog een beetje beta, maar heb het getest en het werkt geweldig.
- Scan die bijna 100% goed is zonder dat je ook maar 1 popup hebt.
- IMDB info van verschillende plekken (Nederlands komt binnenkort)
- FanArt download!
- ISO support
- verschillende super mooie views met fanart die mee wisselt met de correcte films...:
Coverview:

Large thumbs

@ armandp: Super bedankt voor al je werk hieraan! het is echt super!
- FanArt download!
- ISO support
- verschillende super mooie views met fanart die mee wisselt met de correcte films...:
Coverview:

Large thumbs

[ Voor 104% gewijzigd door ThaClown op 22-09-2008 08:53 ]
Na een S3 suspend start mijn pc nog goed op, maar als ik dan verder wil gaan met tv kijken loopt hij vast. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Ik heb de optie "mediaportal opnieuw opstarten na suspend" al geprobeerd, maar deze geeft alleen aan dat een "vbs" bestand niet gevonden kan worden. Hierdoor start hij dus ook niet opnieuw op waardoor ik niet weet of dat mijn probleem gaat oplossen.
Er schiet me net wel iets te binnen; Ik heb nog niks met energie beheer gedaan, zou ik mijn tv kaart nog moeten instellen dat deze na een suspend weer ingeschakeld wordt??
Ik heb de optie "mediaportal opnieuw opstarten na suspend" al geprobeerd, maar deze geeft alleen aan dat een "vbs" bestand niet gevonden kan worden. Hierdoor start hij dus ook niet opnieuw op waardoor ik niet weet of dat mijn probleem gaat oplossen.
Er schiet me net wel iets te binnen; Ik heb nog niks met energie beheer gedaan, zou ik mijn tv kaart nog moeten instellen dat deze na een suspend weer ingeschakeld wordt??
JustChill: bedankt voor je antwoord. Ik heb die plugin vergeleken met Moving Pictures welke ThaClown net ook noemde. De laatste was supersimpel te installeren en werkt echt PERFECT!
Wat een GENIALE plugin zeg: al mijn ISO's en andere files netjes herkennen en voorzien van alle informatie, schitterend! En het ziet er echt SUPER uit ook, wat een spektakel zeg, geweldig! Bedankt voor de tip!!!
Wat een GENIALE plugin zeg: al mijn ISO's en andere files netjes herkennen en voorzien van alle informatie, schitterend! En het ziet er echt SUPER uit ook, wat een spektakel zeg, geweldig! Bedankt voor de tip!!!
MyFilms is idd ook top! Je hebt gewoon te veel opties bij MP!
Een vraagje, ik heb bij het afspelen van mkv bestanden wat last van stotteringen af en toe bij het gebruik van ondertiteling, iemand ook hetzelfde probleem?
Ben vanavond ook even bezig geweest met moving pictures. wat een makkelijke plug-in.
alle films in 1 keer herkent en voorzien van de info en dergelijks. en mooie layout.
heb alleen 1 dingetje. ik kan moving pictures alleen opstarten vanuit de plugin menu, als ik hem selecteer om de plugin in home te laten zien staat deze er niet tussen.
is het wel mogelijk om deze plugin vanuit home te starten?
alle films in 1 keer herkent en voorzien van de info en dergelijks. en mooie layout.
heb alleen 1 dingetje. ik kan moving pictures alleen opstarten vanuit de plugin menu, als ik hem selecteer om de plugin in home te laten zien staat deze er niet tussen.
Verwijderd
Is die moving pictures nog in beta of al release? Zou 'm ook wel es durven testen hoor..ThaClown schreef op maandag 22 september 2008 @ 12:18:
MyFilms is idd ook top! Je hebt gewoon te veel opties bij MP!
Verwijderd
Ja normaal wel; vreemd..legalr schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:13:
Ben vanavond ook even bezig geweest met moving pictures. wat een makkelijke plug-in.
Verwijderd
Kikje.......Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:27:
Ik ben nu een tijdje bezig met MP en wat mij enorm irriteert in de skins zoals Monochrome en Aeon is dat menuutje wat tevoorschijn komt als je met je cursor helemaal naar links gaat. Dan krijg je het lijstje met de opties;
enz
Welke skin gebruik je?legalr schreef op maandag 22 september 2008 @ 20:13:
Voor AEON kun je de AEON Menu Generatorn gebruiken om Moving Pictures in het home screen te krijgen ipv de normale MyVideo's
Voor Monochrome moet je even wat verder zoeken in de topic over Monochrome Basic Home mods...
Ik gebruik de AEON wide skin,
Ik zal het vanavond eens proberen om het met de menu generator voor elkaar kan krijgen....zou mooi zijn.
Ik zal het vanavond eens proberen om het met de menu generator voor elkaar kan krijgen....zou mooi zijn.
Is best simpel hoor.. hij maakt een backup van je huidge menu dus geen risico.
Ik heb gewoon 'load current Basic Home' gedaan, de bestaande movies verwijderd en deze vervangen door Moving Pictures (die ik gewoon FILMS noem)
Je kun hiermee ook bijv 'normale' radio en 'settings' van het hoofdmenu verwijderen en deze vervangen met 'Uitzending Gemist' en 'LastFM radio' ofzo...
En de volgorde veranderen van de items.
Tot slot kun je de RSS ticker gebruiken...
Ik heb gewoon 'load current Basic Home' gedaan, de bestaande movies verwijderd en deze vervangen door Moving Pictures (die ik gewoon FILMS noem)
Je kun hiermee ook bijv 'normale' radio en 'settings' van het hoofdmenu verwijderen en deze vervangen met 'Uitzending Gemist' en 'LastFM radio' ofzo...
Probeer eens met een bulk renamer om te zetten naar *naam* (*jaar*) dus bijvoorbeeld "Iron Man (2008) die pakt hij bij mij in ieder geval wel en werkt prima.AT-Sheriff schreef op vrijdag 19 september 2008 @ 18:43:
[...]
Ik heb het gevoel dat men over mijn post heen leest door dat fantastische plaatje wat eron verscheen van Tha_Clown.
Vandaar dat ik het even schaamteloos kopieëer![]()
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Weet iemand of je items in je menu kunt hernoemen? Ik ben als een gek aan t klooien maar ik vind het niet. Met die plugins en Engelse termen is het menu niet meer wat het was qua eenduidigheid en overzicht.
BEdankt Tsurany maar ik gebruik nu de Moving Pictures plug-in, werkt nog vele malen beter!
BEdankt Tsurany maar ik gebruik nu de Moving Pictures plug-in, werkt nog vele malen beter!
Is dat al een beetje bug free? Zit er ook aan te denken, ziet er erg mooi en veelbelovend uit. Enkel stabiliteit is wel belangrijk en my movies werkt dan wel niet perfect maar crasht eigenlijk ook niet.AT-Sheriff schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 17:13:
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik krijg sinds kort de plaatjes behorend bij de afzonderlijke eps niet meer in de TVSeries plugin

Hier zie ik rechtsboven (onder de starrating) dus geen plaatje meer
Iemand die hier iets aan kan doen? Ik had de TVSeries database al verwijderd en opnieuw laten zoeken naar mijn series, maar het probleem blijft

Hier zie ik rechtsboven (onder de starrating) dus geen plaatje meer
Iemand die hier iets aan kan doen? Ik had de TVSeries database al verwijderd en opnieuw laten zoeken naar mijn series, maar het probleem blijft
@Sensei_D:
Er is een optie in de config, "Download episode tumbnails" (of iets dergelijks)... staat die wel aangevinkt?
Er is een optie in de config, "Download episode tumbnails" (of iets dergelijks)... staat die wel aangevinkt?
Bij mij crashen ze allebij als ik de movie view op filmlijst (die grote lijst met covers) heeft iemand ening idee hoe dit komt want het beeld bevriest gewoon hoor de geluidjes nog wel verdergaan maar beel dstaat stilTsurany schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:02:
[...]
Is dat al een beetje bug free? Zit er ook aan te denken, ziet er erg mooi en veelbelovend uit. Enkel stabiliteit is wel belangrijk en my movies werkt dan wel niet perfect maar crasht eigenlijk ook niet.
heb dit gedaan en dat gaat goed, alleen als ik de home.xml genereer en mediaportal opstart kom ik niet in mijn normale home scherm.ThaClown schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:16:
ik heb in general settings al geselecteerd "start in basic home"maar dat helpt niks. ben ik nog iets vergeten?
Ik snap niet dat ik dat over het hoofd heb kunnen zienThaClown schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 18:45:
@Sensei_D:

Verwijderd
Niemand die dit dus ook ervaart met dat schermpje links?Verwijderd schreef op zondag 21 september 2008 @ 19:27:
enz
omfg ik ben al 2 dagen aan het kutten met logos in My TV-Series! Ik gebruik Monochrome en ik heb alles gewoon gedaan wat in de readme staat.
Ook netjes logo rules toegevoegd in config scherm van tv-series etc ook format output etc. Maar toch wilt hij de logo's niet laten zien! En als ik op een regel klik in format output dan krijg ik een error.
Zucht wie wilt mij helpen want ik word echt gek. Ik heb my-tv series al verwijderd en weer opnieuw "installed" en database ook verwijderd en opnieuw laten opbouwen etc maar niks helpt!
Ook netjes logo rules toegevoegd in config scherm van tv-series etc ook format output etc. Maar toch wilt hij de logo's niet laten zien! En als ik op een regel klik in format output dan krijg ik een error.
Zucht wie wilt mij helpen want ik word echt gek. Ik heb my-tv series al verwijderd en weer opnieuw "installed" en database ook verwijderd en opnieuw laten opbouwen etc maar niks helpt!
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Zucht beetje te veel stress..Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:52:
rainesh, bekijk eens je logs, misschien leren je die iets?
Ik heb mijn logfiles bekeken en die geven het volgende aan: "Logo does not exist...skipping"
Ik heb alles nagecheckt, ik heb nooit wat veranderd....gewoon zoals hoe het in de Monochrome handleiding staat heb ik alles gedaan!
[ Voor 32% gewijzigd door Rainesh op 23-09-2008 22:02 ]
Raines:
Bij monochrome logo's moet je de logo's op exact de juist plek zetten die in je logo rules staat...
bij mij Vista PC is dat`
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal\Monochrome\Logos
Bij mijn XP pc is dat
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\Monochrome\Logos
Check dus even de exacte regel van een van je logo´s voor de juiste plek....
Bij monochrome logo's moet je de logo's op exact de juist plek zetten die in je logo rules staat...
bij mij Vista PC is dat`
Bij mijn XP pc is dat
OMFG HET IS GELUKT!!!!ThaClown schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 23:06:
Raines:
bij mij Vista PC is dat`
Bij mijn XP pc is dat
Dit was echt een van de domste fouten die ik ooit heb kunnen maken bij het instellen van software! Ik moest Monochrome mapje kopieren naar C:\Program Files.... Waar had ik het met mijn domme hoofd gekopieerd C:\Program Files (X86) !!!! Argh..
Zucht iig het is gelukt!
[ Voor 24% gewijzigd door Rainesh op 23-09-2008 23:40 ]
hehe graag gedaan... ik heb ook die fout gemaakt hoor, daarom bedacht ik dit gelijk...
Niemand last van hetzelfde probleem, of tips?ronaldlokers schreef op maandag 22 september 2008 @ 09:00:
Na een S3 suspend start mijn pc nog goed op, maar als ik dan verder wil gaan met tv kijken loopt hij vast. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Ik wil mijn pc dus zo hebben dat ik hem snel kan starten, vooral voor 's ochtends dat ik nog even snel het nieuws kan kijken. Nu ben ik elke keer veel tijd kwijt aan het opstarten van mijn pc voordat ik tv kan kijken
Zou ik anders het opstarten van mijn pc kunnen versnellen door bepaalde services van widows vista uit te schakelen?
Voor iedereen die de Moving Pictures plugin wil gebruiken: Ja het is nog steeds beta en nog niet feature complete. Je kan er al wel gewoon elk formaat mee bekijken (resume en watch support ontbreken echter nog). We doen er alles aan om de meest vervelende bugs zo snel mogelijk weg te werken en we hechten veel waarde aan de feedback van de community.
Ik heb zojuist de Moviemeter.nl scraper afgerond voor de volgende versie van Moving Pictures (0.5.6). Het wachten is nog op Fforde die bezig is met de manager hiervoor (zodat je kan aangeven welke dataproviders je wil gebruiken). Het idee is om ook straks de informatie van verschillende data providers tegelijk te laten komen zodat je zelf kan aangeven dat bv je plot van MovieMeter.nl moet komen en de rest van de informatie van IMDB.
Bugs en of feature requests kan je hier melden. Denk er wel aan dat deze plugin gericht is op films (dus GEEN series, prive videos etc... ). Hij vindt ook wel niet-film gerelateerd materiaal maar dat is alleen mooi meegenomen
Ik heb zojuist de Moviemeter.nl scraper afgerond voor de volgende versie van Moving Pictures (0.5.6). Het wachten is nog op Fforde die bezig is met de manager hiervoor (zodat je kan aangeven welke dataproviders je wil gebruiken). Het idee is om ook straks de informatie van verschillende data providers tegelijk te laten komen zodat je zelf kan aangeven dat bv je plot van MovieMeter.nl moet komen en de rest van de informatie van IMDB.
Bugs en of feature requests kan je hier melden. Denk er wel aan dat deze plugin gericht is op films (dus GEEN series, prive videos etc... ). Hij vindt ook wel niet-film gerelateerd materiaal maar dat is alleen mooi meegenomen
Wat ik altijd doe is de TV stream uitzetten voordat ik in standby ga. Ik ga standby door in het menu van MediaPortal voor Slapen te kiezen (niet hybernate/slaapstand dus). Het resumen gaat vervolgens wel gewoon goed. Als ik via mijn afstandsbediening gewoon een standby commando geef (buiten het mediaportal menu om) dan geresumed hij met een crash.ronaldlokers schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:47:
[...]
Niemand last van hetzelfde probleem, of tips?
Ik wil mijn pc dus zo hebben dat ik hem snel kan starten, vooral voor 's ochtends dat ik nog even snel het nieuws kan kijken. Nu ben ik elke keer veel tijd kwijt aan het opstarten van mijn pc voordat ik tv kan kijken
Zou ik anders het opstarten van mijn pc kunnen versnellen door bepaalde services van widows vista uit te schakelen?
Dit irritante probleem heb ik inderdaad ook. Soms werkt het wel, meestal niet. Heb ook al alle opties die daarmee te maken zouden hebben geprobeerd. In TV-server kun je ook aangeven dat deze opnieuw gestart moet worden, maar als dat vinkje uit staat werk het minder slecht.ronaldlokers schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:47:
[...]
Niemand last van hetzelfde probleem, of tips?
Wat is je hardware? Ik gebruik een G35 moederbord i.c.m. een FloppyDTV.
Dat ga ik eens proberen, als dat werkt moet ik gewoon leren om anders af te sluitenbS! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:02:
[...]
Wat ik altijd doe is de TV stream uitzetten voordat ik in standby ga. Ik ga standby door in het menu van MediaPortal voor Slapen te kiezen (niet hybernate/slaapstand dus). Het resumen gaat vervolgens wel gewoon goed. Als ik via mijn afstandsbediening gewoon een standby commando geef (buiten het mediaportal menu om) dan geresumed hij met een crash.
Heb je dat in TV-server aangegeven of in de config van MediaPortal? Ik heb wel zo'n optie gezien in de config van MediaPortal, maar die werkt bij mij niet... hij zegt dan tijdens het weer opstarten van de pc dat hij een vbs bestand niet kan vinden.RubenDJ schreef op woensdag 24 september 2008 @ 11:02:
[...]
Dit irritante probleem heb ik inderdaad ook. Soms werkt het wel, meestal niet. Heb ook al alle opties die daarmee te maken zouden hebben geprobeerd. In TV-server kun je ook aangeven dat deze opnieuw gestart moet worden, maar als dat vinkje uit staat werk het minder slecht.
Wat is je hardware? Ik gebruik een G35 moederbord i.c.m. een FloppyDTV.
Dit is de samenstelling van de pc:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Athlon X2 4850e | € 53,67 | € 53,67 |
1 | Antec Fusion Remote | € 112,85 | € 112,85 |
1 | Gigabyte GA-MA78GM-S2H | € 67,12 | € 67,12 |
1 | Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G 4GB (2x 2GB) DDR2 | € 50,39 | € 50,39 |
1 | LG GGC-H20L | € 92,46 | € 92,46 |
1 | Logitech diNovo Mini | € 103,92 | € 103,92 |
1 | Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit | € 85,- | € 85,- |
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 94,- | € 94,- |
1 | Scythe Ninja Mini | € 28,46 | € 28,46 |
1 | Scythe S-Flex SFF21D , 120mm | € 12,70 | € 12,70 |
1 | Seasonic S12II-330 | € 51,05 | € 51,05 |
Importeren | Totaal | € 751,62 |
Zie net dat dit mijn oude lijstje is, de kast is namelijk de nieuwe versie zonder voeding erbij, maar dat is verder niet relevant voor het probleem.
En er zit ook een floppyDTV in en een cheapass medion tv kaart (analoog).
Ik ga vanavond even met de hierboven genoemde oplossing spelen en ook kijken om bepaalde services uit te schakelen, dat zou sowieso het gewone opstarten moeten versnellen
Misschien kan deze "plugin" uitkomst bieden
Iemand enig idee of het hardwarematige decoderen van files ook in Ubuntu kan (mbv de 780G chipset)?
Ik heb hetzelfde probleem, dus zal wsl. een bug zijn. Verder vind ik het een prima oplossing voor movies. I.t.t. daaraan ben ik weken bezig geweest om mijn mp3-collectie (ruim 10.000 nummers) goed geordend te krijgen in MP.Langras schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:06:
[...]
Bij mij crashen ze allebij als ik de movie view op filmlijst (die grote lijst met covers) heeft iemand ening idee hoe dit komt want het beeld bevriest gewoon hoor de geluidjes nog wel verdergaan maar beel dstaat stil
Met m'n remote, is idd vreselijk irritant maar ik zou niet weten hoe je het oplost. In ieder geval wel iets om uit te zoeken of uiteindelijk te fixen.Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 21:38:
[...]
Niemand die dit dus ook ervaart met dat schermpje links?
Ga straks eens Moving Pictures proberen, is opzich een goed idee maar zie er vaak tegen op om weer helemaal te moeten klooien
Net Moving Pictures er op gezet, totaal niet tevreden mee. Als het werkt is het heel mooi gemaakt, maar voor de helft van de films vind hij geen enkele cover. En daarnaast is er totaal geen mogelijkheid voor zover ik zie om de database leeg te gooien en opnieuw te laten scannen. En dat is wel nodig want elke film staat er nu twee keer in. Voelt heel erg beta aan, zou het zelf niet aanraden als je een stabiel systeem wilt.
[ Voor 32% gewijzigd door Tsurany op 24-09-2008 15:28 ]
Zie ook een van makers zonet nog...Tsurany schreef op woensdag 24 september 2008 @ 14:55:
[...]
Voelt heel erg beta aan, zou het zelf niet aanraden als je een stabiel systeem wilt.
bS! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:59:
Voor iedereen die de Moving Pictures plugin wil gebruiken: Ja het is nog steeds beta en nog niet feature complete.
[ Voor 39% gewijzigd door ThaClown op 24-09-2008 16:40 ]
Je kan ook niet zo bijdehand reageren? Zijn genoeg beta software programma's die prima functioneren maar nog niet optimaal zijn. Enkel dit werkt gewoon niet als de helft van je films niet met covers verschijnen en het haast onmogelijk is om een simpele rescan uit te voeren. Het programma ziet er goed uit maar werkt gewoon nog niet goed genoeg om normaal gebruikt te worden. Ziet er erg lelijk uit als je gaat bladeren door je films en je hebt soms gewoon compleet wit omdat er geen backdrop of cover is.ThaClown schreef op woensdag 24 september 2008 @ 15:59:
[...]
ummm ja...... BETA!!! je zegt het zelf al, tuurlijk is dat dan niet geschikt als stabiel systeem odnerdeel![]()
![]()
Zie ook een van makers zonet nog...
[...]
En ik geef puur mijn conclusie na gebruik voor anderen die er eventueel over denken het te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 24-09-2008 16:36 ]
Ok sorry had je reactie iets te hard geïntepreteerd... (stress op het werk maakt prikkelbaar he...)
Ik zit nog met een klein issue, als ik een film/serie start vanuit VIDEO_TS of iso file. Begint de film direct te spelen maar krijg ik geen beeld (is alleen zwart zeg maar). Als ik dan 5 seconden vooruit spoel heb ik beeld maar dus niet direct.
Niet echt een groot probleem maar wel storend en vreemd. Iemand een idee? Dit had ik niet toen ik nog XP draaide, doet zich dus alleen voor met Vista.
Video codecs is CoreAVC.
Niet echt een groot probleem maar wel storend en vreemd. Iemand een idee? Dit had ik niet toen ik nog XP draaide, doet zich dus alleen voor met Vista.
Video codecs is CoreAVC.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Als hij normaal speelt en je wacht 5 seconden heb je dan ook beeld? Probeer anders eens een andere codec.
Ik ben ook bezig met MediaPortal RC2.
Ik heb de films, Myseries, muziek, foto's, en wat plugins zoals uitzending gemist al draaien
Werkt perfect verder maar ik heb vandaag de FloppyDTV tuner binnengekregen voor kabel televisie.
Ik heb ook de CAM module en de smartcard aangesloten.
Ik heb echter een paar probleempjes met een aantal zenders.
Zo werkt Film 1 HD en National Geographic HD niet.
Ik krijg wel het geluid door maar geen beeld.
Ik kan wel Discovery HD goed ontvangen.
Als codec gebruik ik die van PowerDVD voor MPEG-2 en AVCcore voor HD materiaal.
Ik heb verder niets aangepast aan de instellingen van de codecs.
Iemand ervaring met dit probleem?
Ook is de beeld kwaliteit een stuk minder als de normale decoder. Er zit een soort van lichte ruis op.
Ik heb de films, Myseries, muziek, foto's, en wat plugins zoals uitzending gemist al draaien
Werkt perfect verder maar ik heb vandaag de FloppyDTV tuner binnengekregen voor kabel televisie.
Ik heb ook de CAM module en de smartcard aangesloten.
Ik heb echter een paar probleempjes met een aantal zenders.
Zo werkt Film 1 HD en National Geographic HD niet.
Ik krijg wel het geluid door maar geen beeld.
Ik kan wel Discovery HD goed ontvangen.
Als codec gebruik ik die van PowerDVD voor MPEG-2 en AVCcore voor HD materiaal.
Ik heb verder niets aangepast aan de instellingen van de codecs.
Iemand ervaring met dit probleem?
Ook is de beeld kwaliteit een stuk minder als de normale decoder. Er zit een soort van lichte ruis op.
quote:
ThaClown schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 09:16:
iemand een idee? of ben ik te ongeduldig....legalr schreef op dinsdag 23 september 2008 @ 19:16:
[...]
heb dit gedaan en dat gaat goed, alleen als ik de home.xml genereer en mediaportal opstart kom ik niet in mijn normale home scherm.
ik heb in general settings al geselecteerd "start in basic home"maar dat helpt niks. ben ik nog iets vergeten?

[ Voor 38% gewijzigd door legalr op 24-09-2008 18:43 ]
Je moet de BasicHome.xml aanpassen en niet de Home.xmllegalr schreef op woensdag 24 september 2008 @ 18:40:
quote:
[...]
iemand een idee? of ben ik te ongeduldig....
AEON en MONOCHROMEVerwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:14:
Mini-Poll
Welke skin hebben jullie en waarom?
AEON omdat deze het mooiste/indrukwekkendste/meest configureerbaar is.
MONOCHROME omdat mijn vriendin deze het gemakkelijkste vind en "minder druk dan die andere
Beide omdat ze alle plugins supporten die ik gebruik.
Nee als ik 5 seconden wacht krijg ik geen beeld, moet echt ff spoelen. Lijkt wel alsof de video codec aangeschopt moet wordenTsurany schreef op woensdag 24 september 2008 @ 17:40:
Als hij normaal speelt en je wacht 5 seconden heb je dan ook beeld? Probeer anders eens een andere codec.
Andere codec haalt niks uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Operations op 25-09-2008 09:23 ]
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
@operations:
Gebruik je deamontools?
Werkt het wel als je een extrene player gebruikt?
Gebruik je deamontools?
Verwijderd
Black & White 1080P (link)Verwijderd schreef op woensdag 24 september 2008 @ 20:14:
Mini-Poll
Welke skin hebben jullie en waarom?
Ik had eerst Aeon, maar vind B&W 1080P een wat strakker uiterlijk hebben. Op het basichome menu staan veel knoppen waar je zelf plugins e.d. aan kan toewijzen wat lekker makkelijk navigeert. Ondertussen ondersteund hij ook steeds meer plugin's en als er iets niet ondersteund wordt kan de maker van de skin deze plugin toevoegen zodat ie wel werkt.
Ja ik gebruik daemon tools, externe player gebruik ik niet.ThaClown schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:25:
@operations:
Gebruik je deamontools?
Ik had wel de basichome aangepast maar ben er achter gekomen wat ik fout deed.ThaClown schreef op donderdag 25 september 2008 @ 08:39:
[...]
Je moet de BasicHome.xml aanpassen en niet de Home.xml
in de aeon generator had ik bij FOLDER, de gehele link geplaatst c:\program files\..........., ipv alleen movies.
maar werk nu naar behoren.
Strakke skin man! Ga ik zeker proberen naast AEON en X-Face!Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 09:30:
[...]
Black & White 1080P (link)
Ik had eerst Aeon, maar vind B&W 1080P een wat strakker uiterlijk hebben. Op het basichome menu staan veel knoppen waar je zelf plugins e.d. aan kan toewijzen wat lekker makkelijk navigeert. Ondertussen ondersteund hij ook steeds meer plugin's en als er iets niet ondersteund wordt kan de maker van de skin deze plugin toevoegen zodat ie wel werkt.
Ik gebruik de Titanium skin klik omdat ik deze wat lichter vond als monochrome. De meeste andere themes zijn nogal zwart, en op de tv-series plugin na is deze een stuk licher. Daarnaast vind mijn vriendin deze het makkelijkste werken en aangezien het (financieel gezien) haar media center is, is zij natuurlijk de baas met betrekking tot de skin (helaas ben ik alleen wel degene die het dan mag installeren en configureren).
Verwijderd
Vraagje,
Ik krijg maar geen optimaal beeld van DVD's met Mediaportal op mijn TV scherm (LCD 40" Full HD Toshiba)
Ik gebruik FFDShow en CoreAVC, heb ffdshow ingesteld volgens de guide van Goose.
Als ik de DVD via mij playstation3 afspeel is de kwaliteit vele malen beter.
Wat doe ik verkeert???
Hoe kan ik upscalen naar 1080p en acceleratie aanzetten, heb ik hier powerdvd voor nodig??
Moet ik in Mediaportal de codec dan op op powerdvd zetten of deze op MPV codec.
Ik weet het niet meer, wie kan me helpen.
Ik krijg maar geen optimaal beeld van DVD's met Mediaportal op mijn TV scherm (LCD 40" Full HD Toshiba)
Ik gebruik FFDShow en CoreAVC, heb ffdshow ingesteld volgens de guide van Goose.
Als ik de DVD via mij playstation3 afspeel is de kwaliteit vele malen beter.
Wat doe ik verkeert???
Hoe kan ik upscalen naar 1080p en acceleratie aanzetten, heb ik hier powerdvd voor nodig??
Ik ben bezig met een mediaportal pctje maar het wil op het moment maar niet vlotten m.b.t. de tv server.
Ik heb een Asus myCinema P7131. Deze wordt herkend door de tvserver en vindt een aantal kanalen (6 geloof ik uit mn hoofd) en dan houdt het op. De kanalen die worden gevonden kan ik niet bekijken omdat ik de melding krijg dat er geen video of audio wordt gevonden. Heb in een ander topic gevonden dat het op te lossen was door een encoder te installeren. Maar dat mocht niet baten. Maak gebruik van de laatste drivers en TVE3.
Iemand nog suggesties?
Ik heb een Asus myCinema P7131. Deze wordt herkend door de tvserver en vindt een aantal kanalen (6 geloof ik uit mn hoofd) en dan houdt het op. De kanalen die worden gevonden kan ik niet bekijken omdat ik de melding krijg dat er geen video of audio wordt gevonden. Heb in een ander topic gevonden dat het op te lossen was door een encoder te installeren. Maar dat mocht niet baten. Maak gebruik van de laatste drivers en TVE3.
Iemand nog suggesties?
Kijk hier eens naarVerwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 14:02:
Verwijderd
Heb ik al gedaan en ook zo ingesteld, maar had geen beter resultaat.
Kun je hiermee ook upscaling naar 1080p doen???
Hoe stel je de codecs in MP in, op FFDshow of op MPV codec?
Verwijderd
euh, die layout hier; hoe kan je dat weer herzetten naar vroeger?
edit: ah onderaan de tracker zijn er een pâar opties, toch maar rechts gezet..
edit: ah onderaan de tracker zijn er een pâar opties, toch maar rechts gezet..
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2008 19:55 ]
Heeft er iemand ervaring om DVD's toe te voegen aan MP TV-series? Ik heb al begrepen dat het theoretisch kan, maar niemand heb ik nog over een goede oplossing gehoord. Heeft er iemand ervaring mee?
Hoe bedoel je DVD's? Als image of echt dat je kan bijhouden welke DVD's je hebt staan?cardinal808 schreef op donderdag 25 september 2008 @ 22:36:
Heeft er iemand ervaring om DVD's toe te voegen aan MP TV-series? Ik heb al begrepen dat het theoretisch kan, maar niemand heb ik nog over een goede oplossing gehoord. Heeft er iemand ervaring mee?
Dat laatste lijkt mij ook wel interessant iig!
Ik bedoel dat als ik een aantal seizoen van een serie op DVD heb staan (digitaal), dan kan je het niet echt onder movies plaatsen, gezien die het ziet als allemaal de zeflde serie en geen onderscheid maakt.
MP TV-series kan dat wel, alleen met Avi of MKV en niet met VideoTS. En daar komt ook het grootste nadeel om de hoek kijken. Gezien ik momenteel alles op DVD heb staan en omzetten naar MKV is niet te doen (4,5 uur per aflevering maal X seizoenen).
Het is een mooi uitstapje en heeft veel potentie, alleen is het jammer dat de ontwikkeling niet echt vooruit te branden is, gezien MP2 al een half jaar de preview vanuit is en sommige plugins ook alleen maar liefdadigheids werk is en niet progressie inzit.
MP TV-series kan dat wel, alleen met Avi of MKV en niet met VideoTS. En daar komt ook het grootste nadeel om de hoek kijken. Gezien ik momenteel alles op DVD heb staan en omzetten naar MKV is niet te doen (4,5 uur per aflevering maal X seizoenen).
Het is een mooi uitstapje en heeft veel potentie, alleen is het jammer dat de ontwikkeling niet echt vooruit te branden is, gezien MP2 al een half jaar de preview vanuit is en sommige plugins ook alleen maar liefdadigheids werk is en niet progressie inzit.
Verwijderd
Je kunt losse episodes rippen en dan de volgende expression gebruiken:cardinal808 schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:29:
Ik bedoel dat als ik een aantal seizoen van een serie op DVD heb staan (digitaal), dan kan je het niet echt onder movies plaatsen, gezien die het ziet als allemaal de zeflde serie en geen onderscheid maakt.
(?<series>[^\\$]*)\\Season (?<season>[0-9]{1,2})\\Episode (?<episode>[0-9]{1,2})(?
Upscalen kan je naar elk willekeurige format. Ik hanteer 2x mijn native resolutie (1024x768 helaas) en vergroot het beeld dus naar 2048x1536, maar je kan natuurlijk ook naar 1920x1080 scalen (en als je CPU het aankan en je hebt een Full HD TV, dan zou ik scalen naar 3840x2560 (2x native resolutie)). Als dat te zwaar is kan je 1,5x je native resolutie pakken.Verwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 19:43:
[...]
Heb ik al gedaan en ook zo ingesteld, maar had geen beter resultaat.
Kun je hiermee ook upscaling naar 1080p doen???
Hoe stel je de codecs in MP in, op FFDshow of op MPV codec?
Ik gebruik PowerDVD als video codec, AC3filter als audio codec en dan de ffdshow raw video filter voor de postprocessing optie.
[ Voor 11% gewijzigd door -Leon- op 26-09-2008 14:00 ]
Wat is daar nu het voordeel van?-Leon- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:59:
[... Ik hanteer 2x mijn native resolutie (1024x768 helaas) en vergroot het beeld dus naar 2048x1536, maar je kan natuurlijk ook naar 1920x1080 scalen (en als je CPU het aankan en je hebt een Full HD TV, dan zou ik scalen naar 3840x2560 (2x native resolutie)). Als dat te zwaar is kan je 1,5x je native resolutie pakken.
Uiteindelijk zal toch je tv het beeld weer moeten scalen naar zijn panel-resolutie. Volgens mij heb je alleen maar voordeel bij het scalen door je HTPC als er een ontzettend brakke scaler in je tv zit, in dat geval wil je deze omzeilen door alles in panel-resolutie aan te leveren.
Alle anderee gevallen leveren toch alleen maar extra conversieslagen op?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Ik weet niet meer de juiste uitleg, maar je zou beter(scherper) beeld krijgen
Verwijderd
Ik Heb je raad opgevolgd en de boel zo ingesteld, het lijkt wel of het helemaal geen effect heeft.-Leon- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:59:
[...]
Upscalen kan je naar elk willekeurige format. Ik hanteer 2x mijn native resolutie (1024x768 helaas) en vergroot het beeld dus naar 2048x1536, maar je kan natuurlijk ook naar 1920x1080 scalen (en als je CPU het aankan en je hebt een Full HD TV, dan zou ik scalen naar 3840x2560 (2x native resolutie)). Als dat te zwaar is kan je 1,5x je native resolutie pakken.
Ik gebruik PowerDVD als video codec, AC3filter als audio codec en dan de ffdshow raw video filter voor de postprocessing optie.

Doe ik iets verkeert, krijg het idee dat Mediaportal bij mij niet kijkt naar de FFDshow raw instellingen???
MET 1 WOORD GEWELDIG !!! Dat is nou precies waar ik op zit te wachten. IMDB geeft veel meer info over de films, heeft veel betere ratings/votes dan Moviemeter.nl alleen wil ik de summary gewoon in NL zien (en het vrouwtje ook). Dat moet dus nu allemaal handmatig gedaan worden.bS! schreef op woensdag 24 september 2008 @ 10:59:
Voor iedereen die de Moving Pictures plugin wil gebruiken: Ja het is nog steeds beta en nog niet feature complete. Je kan er al wel gewoon elk formaat mee bekijken (resume en watch support ontbreken echter nog). We doen er alles aan om de meest vervelende bugs zo snel mogelijk weg te werken en we hechten veel waarde aan de feedback van de community.
JOB WELL DONE!
[ Voor 38% gewijzigd door -Leon- op 26-09-2008 16:01 ]
Ik heb zojuist met behulp van smartripper DVD Decrypter een DVD gesplit naar aflevering, echter lijk ik maar niet door de parsing test van MP TV-series te komen (rood). Ik heb nu een mappen structuur gemaakt bijv. C:\serie\season1\episode1\video_ts\video_ts.ifo (waar hij in dit voorbeeld zoekt op c:)Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 12:42:
[...]
Je kunt losse episodes rippen en dan de volgende expression gebruiken:
(?<series>[^\\$]*)\\Season (?<season>[0-9]{1,2})\\Episode (?<episode>[0-9]{1,2})(?:-(?<episode2>[0-9]{1,2}))?.*\\VIDEO_TS\\VIDEO_TS.IFO
PS. Er bestaat nog de mogelijkheid om de bestanden handmatig in te voeren, echter worden na herstart van de configuratie het seizoen ed grijs en verschijnen ook niet in MediaPortal. Iemand een idee?
PS2. Ik heb ook geprobeerd om de vob bestanden te renamen naar mkv. Stom genoeg werkt dat, alleen speelt het beeld 2x zo snel af.
Als ik het VIDEO_TS.ifo bestand hernoem naar serie.s01e01.ifo dan wordt hij wel door de parser herkend, alleen speelt MP het dan niet af.
PS3. Ik wordt gek, anyone?

[ Voor 32% gewijzigd door Cardinal op 26-09-2008 17:14 ]
Ik heb hier zelfs xvids die eruit zien als 1080p X264 movies...Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:21:
[...]
Ik Heb je raad opgevolgd en de boel zo ingesteld, het lijkt wel of het helemaal geen effect heeft.![]()
Doe ik iets verkeert, krijg het idee dat Mediaportal bij mij niet kijkt naar de FFDshow raw instellingen???
Heb je al geprobeerd om ffdshow als video codec te gebruiken ?
Ik moet zeggen dat ik met Codecs binnen MP ook wel eens problemen heb gehad. Super strak beeld op tv met PowerDVD codec, toen een upgrade van RC1 naar RC2 met precies dezelfde codecs en instellingen en het zag er gewoon niet meer uit. Kon maar niet van de wazige RTL7 scrollbar afkomen (de-interlacing probleem volgens mij).
Toen MP nog een keer opnieuw geinstalleerd, weer met precies dezelfde codecs en toen zag het er weer geweldig uit
[ Voor 32% gewijzigd door -Leon- op 26-09-2008 15:58 ]
@cardinal808
Ik rip de losse aflevering met DVD Shrink van een DVD en plaats deze in de volgende mappen structuur.
Bijvoorbeeld:
Mijn (simple) rule in Mediaportal wordt dan:
Vergeet niet .IFO als extensie toe te voegen.
Dit is even uit mijn hoofd. Ik zou dit vanavond wel even kunnen controleren.
Werkt wat mij betreft prima. Het is even wat werk om te rippen, maar daarna zijn ze mooi opgenomen in mediaportal.
Ik rip de losse aflevering met DVD Shrink van een DVD en plaats deze in de volgende mappen structuur.
code:
1
| <serie>\<serie> - <season>x<episode>\VIDEO_TS\* |
Bijvoorbeeld:
code:
1
| Dexter\Dexter - 01x01\VIDEO_TS\* |
Mijn (simple) rule in Mediaportal wordt dan:
code:
1
| <serie> - <season>x<episode>\VIDEO_TS\VIDEO_TS.IFO |
Vergeet niet .IFO als extensie toe te voegen.
Dit is even uit mijn hoofd. Ik zou dit vanavond wel even kunnen controleren.
Werkt wat mij betreft prima. Het is even wat werk om te rippen, maar daarna zijn ze mooi opgenomen in mediaportal.
Ik heb het aan de praat gekregen. De oplossing is inderdaad er losse afleveringen van te maken en vervolgens met een goede expressie te komen. Het geen wat ik fout heb gedaan is niet een goede expressie gebruikt en daar valt het programma overheen.
Nu moet ik een heleboel afleveringen overzetten.....
Nu moet ik een heleboel afleveringen overzetten.....
Verwijderd
Ja de ffdshow heb ik geprobeerd maar werd heel schokkerig.-Leon- schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 15:57:
[...]
Ik heb hier zelfs xvids die eruit zien als 1080p X264 movies...
Heb je al geprobeerd om ffdshow als video codec te gebruiken ?
Ik moet zeggen dat ik met Codecs binnen MP ook wel eens problemen heb gehad. Super strak beeld op tv met PowerDVD codec, toen een upgrade van RC1 naar RC2 met precies dezelfde codecs en instellingen en het zag er gewoon niet meer uit. Kon maar niet van de wazige RTL7 scrollbar afkomen (de-interlacing probleem volgens mij).
Toen MP nog een keer opnieuw geinstalleerd, weer met precies dezelfde codecs en toen zag het er weer geweldig uit
Mijn config is:
AMD 4850e
Gigabyte MA78GM-S2H
On-board video ATI 3200.
Mediaportal heb ik nu zo ingesteld.
Videocodec - MPV codec (ook al PowerDVD8 gehad, maar was ook niet bijzonder)
HD codec - COREAVC
Audiocodec- AC3filter
Het kan niet aan m'n TV liggen want met m'n PS3 begin ik met normale DVD's al te watertanden zo strak.
TV is Toshiba ZF355D 40inch LCD Full HD
De guide van Goose heb ik geprobeert en die van de Post-Processing, beide geen effect.
Beeld vindt ik heel kruimeling onscherp.
Iemand ideeen wat ik verkeert doe of tips over hoe ik de boel moet instellen.
HD materiaal is wel superscherp maar gewone DVD's vindt ik ver beneden de maat bij mij.
Naar welke resolutie schaalde jij het beeld op toen je met Post-Processing aan de slag ging?
Jouw PS3 zal dit opschalen naar 1920x1080. Als ffdshow naar een lagere resolutie opschaalt kan ik me voorstellen dat dit beeld korreliger is.
Jouw PS3 zal dit opschalen naar 1920x1080. Als ffdshow naar een lagere resolutie opschaalt kan ik me voorstellen dat dit beeld korreliger is.
Ja dat had ik ook al geprobeerd maar kreeg het ook niet aan de praat op die manier. en ook niet als ik echt installeer op de server en dan de map deel dan crashed framework zeg maar. Nog meer ideeen die je uit gaat proberen?LinuZZ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:00:
[...]
Trial-And-Error aproach:
ik heb Mediaportal 1.0.0.0 RC2 setup afgetrapt vanaf mijn notebook, en geinstalleerd op een folder op mijn server. eerst wilde ik het doen via een hidden share, maar dit werkt niet (als je de share intyped in het pad zet hij hem keurig netjes in c:/Program Files) dus dan maar als gewone share (\\srv\MediaPortal). tijdens de installatie heb ik Instal Watch me laten draaien, en geconstateerd dat hij een aantal keys wegschrijft in register.
de installatie verliep vlekkeloos, echter het opstarten van de app werkt niet.
hierna starten van een mapped network drive werkt ook niet, maar dat kan aan het register liggen. poging 2 volgt:)
Poging 2 (installatie via mapped drive) is ook niet gelukt:(
Verwijderd
Ik ben er ook mee bezig.ThaClown schreef op maandag 22 september 2008 @ 08:40:
Of de net nieuwe en geweldige MOVING PICTURES
- FanArt download!
- ISO support
Coverview:
[afbeelding]
Large thumbs
[afbeelding]
Als hij mijn locatie scant mist hij een heleboel films, is er een manier om deze films handmatig toe te voegen? Hij mist bijvoorbeeld de film "The Alamo" Deze staat gewoon op mijn harde schijf maar hij vindt hem dus niet.
En ik heb in de mappen van mijn films de cover opgeslagen onder folder.jpg maar hij pakt er daar ook niet 1 van.
Mijn ervaring met Moving Pictures is goed op 1 "bug" na:
- ik krijg het niet volledig in beeld bij een skin met 1920x1080, zoals Black & White 1080 (of Spinsafe 1080).
Wat ik geprobeerd heb:
- onder advanced settings de minimum backcoverart width en height instellingen te wijzigen naar 1920x1080
- checken of de thumbs en fullsize plaatjes inderdaad 1920x1080 zijn (en dat zijn ze)
- cache van de skin verwijderen
- moving pictures opnieuw te installeren
- rescan van alle films en covers/backgroundart
Het mocht allemaal niet baten. Bij het openen van Moving Pictures in MP, vult deze slechts 3/4 van mijn scherm. Activeer ik een andere skin die 1280x768 is, dan ziet het er netjes uit en is het beeld volledig gevuld.
- ik krijg het niet volledig in beeld bij een skin met 1920x1080, zoals Black & White 1080 (of Spinsafe 1080).
Wat ik geprobeerd heb:
- onder advanced settings de minimum backcoverart width en height instellingen te wijzigen naar 1920x1080
- checken of de thumbs en fullsize plaatjes inderdaad 1920x1080 zijn (en dat zijn ze)
- cache van de skin verwijderen
- moving pictures opnieuw te installeren
- rescan van alle films en covers/backgroundart
Het mocht allemaal niet baten. Bij het openen van Moving Pictures in MP, vult deze slechts 3/4 van mijn scherm. Activeer ik een andere skin die 1280x768 is, dan ziet het er netjes uit en is het beeld volledig gevuld.
Verwijderd
Inmiddels FFDShow er gegooid.
Een aantal DVD's zagen er een stuk beter uit, vooral de retail DVD's PAL.
De meeste DVD's liepen nog steeds niet lekker, somige schokkerig, somigen onscherp.
Ik kon er niet meer uit, het blijft voor mij een heel groot raadsel dat Mediaportal, en zeer onvoorspelbaar.
Heeft iemand ideeen wat ik moet doen.
Ik wil alleen DVD's en HD materiaal bekijken, XVID's en DIVX's zal ik toch nooit kijken.
De standaard MPV codec is in mijn ogen niet voldoende om alles goed aftespelen.
Inmiddels loopt de PDVD8 codec na 10 seconden vast????/
HELP ME!!!!
Een aantal DVD's zagen er een stuk beter uit, vooral de retail DVD's PAL.
De meeste DVD's liepen nog steeds niet lekker, somige schokkerig, somigen onscherp.
Ik kon er niet meer uit, het blijft voor mij een heel groot raadsel dat Mediaportal, en zeer onvoorspelbaar.
Heeft iemand ideeen wat ik moet doen.
Ik wil alleen DVD's en HD materiaal bekijken, XVID's en DIVX's zal ik toch nooit kijken.
De standaard MPV codec is in mijn ogen niet voldoende om alles goed aftespelen.
Inmiddels loopt de PDVD8 codec na 10 seconden vast????/
HELP ME!!!!
Welke extentie hebben ze? Als het bv .ISO's of .IMG's zijn(voor bv dvd) dan kan het zijn dat je deze nog moet toevoegen als movie extentions (te vinden bij de settings van media portal zelf).Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:41:
[...]
Ik ben er ook mee bezig.
Als hij mijn locatie scant mist hij een heleboel films, is er een manier om deze films handmatig toe te voegen? Hij mist bijvoorbeeld de film "The Alamo" Deze staat gewoon op mijn harde schijf maar hij vindt hem dus niet.
En ik heb in de mappen van mijn films de cover opgeslagen onder folder.jpg maar hij pakt er daar ook niet 1 van.
Bij mij vind hij alles, xvids, divx'en, x/h264, ...
Verwijderd
Werkt dit ook met de XFACE skin samen?Verwijderd schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 10:41:
[...]
Ik ben er ook mee bezig.
Verwijderd
Zijn gewoon dvd bestanden in de map Almelo\Video_ts\*.*DaRKie schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:54:
[...]
Welke extentie hebben ze? Als het bv .ISO's of .IMG's zijn(voor bv dvd) dan kan het zijn dat je deze nog moet toevoegen als movie extentions (te vinden bij de settings van media portal zelf).
Bij mij vind hij alles, xvids, divx'en, x/h264, ...
De ene pakt hij dus wel en de andere niet. Maar deze plugin heeft (nog) niet de mogelijkheid om ze handmatig toe te voegen
Verwijderd
Geen idee, ik gebruik de Aeon skin.Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 07:58:
[...]
Werkt dit ook met de XFACE skin samen?
Ik gebruik de XFace skin en heb in sommige mapjes van films ook een folder.jpg staan, en dat werkt perfect.
Verwijderd
Ik gebruik alleen maar folder.jpg plaatjes gezien ik alles op Bly-Ray cover wil hebben. Maar werken de moving pictures dus bij jou?-Leon- schreef op maandag 29 september 2008 @ 10:16:
[...]
Ik gebruik de XFace skin en heb in sommige mapjes van films ook een folder.jpg staan, en dat werkt perfect.
Nog meer mensen hier die gebruikmaken van iMON software en in MP (soms ook daarbuiten in Windows) het volume van sommige films/radiostations/etc. niet kunnen regelen met de bijgeleverde iMON remote-PAD???
Volume-Instellingen in zowel imon software als MP staan op Wave. Andere opties zorgen ervoor dat ik het geluid helemaal nergens meer kan regelen met de iMON remote.
Volume-Instellingen in zowel imon software als MP staan op Wave. Andere opties zorgen ervoor dat ik het geluid helemaal nergens meer kan regelen met de iMON remote.
Ik dacht dat het ging om de covers bij de films bij XFace. Ik gebruik Moving Pictures nog niet tot hij uit de beta fase is en de NL summary erin zit (moviemeter).Verwijderd schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:00:
[...]
Ik gebruik alleen maar folder.jpg plaatjes gezien ik alles op Bly-Ray cover wil hebben. Maar werken de moving pictures dus bij jou?
OFFTOPIC:
Heb zojuist mijn server herbouwd.
Via een RocketRAID kaart draaien nu vier x 1TB hdd's in RAID 5.
Werkt erg goed, heb mijn Floppy DTV-C kaart erbij en windows XP Pro als OS met Media Portal TV Server.
Is erg fijn om alles op plaats te kunnen zetten en je HTPC uit te kunnen zetten in de woonkamer terwijl de TV Server doorgaat met opnemen.
Werkt erg goed, heb mijn Floppy DTV-C kaart erbij en windows XP Pro als OS met Media Portal TV Server.
Is erg fijn om alles op plaats te kunnen zetten en je HTPC uit te kunnen zetten in de woonkamer terwijl de TV Server doorgaat met opnemen.
Ik probeer de guide van Emphyrio te volgen maar ik kan EPG Manager 1.1 niet meer downloaden.
http://mediaportal.hostinplace.com is down en kan met geen mogelijkheid een mirror vinden.
Kan iemand mij helpen?
http://mediaportal.hostinplace.com is down en kan met geen mogelijkheid een mirror vinden.
Kan iemand mij helpen?
Ik weet niet exact wat je instellingen zijn maar misschien staat de te besturen output niet goed: zorg dat hij bijv. op HDMI staat indien je dat gebruikt.sl1200 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:17:
Nog meer mensen hier die gebruikmaken van iMON software en in MP (soms ook daarbuiten in Windows) het volume van sommige films/radiostations/etc. niet kunnen regelen met de bijgeleverde iMON remote-PAD???
Verwijderd
Vraagje, hoe heb je de imon remoten van Antec aan de praat gekregen in Mediaportal?sl1200 schreef op maandag 29 september 2008 @ 14:17:
Ik gebruik een MCE remoten icm met de Antec kast en de imon software.
Ja ik heb zelf dan een Windows Home Server ingericht die lekker weggestopt staat in onze voorraad kast. Voordeel van deze opzet is ook dat je overal waar je netwerk verbinding hebt tv kan kijken (al dan niet naar hetzelfde kanaal). Of in mijn geval ff tv kijken via de laptop (+wifi!) in de slaapkamer (waar wij geen tv hebben) of gewoon via mijn desktop als ik aan het surfen ben. Voor de Opnemen/TS buffer heb ik tevens een aparte harddisk erin gehangen (buiten de data disks om).ThaClown schreef op maandag 29 september 2008 @ 19:54:
OFFTOPIC:
Dit topic is gesloten.