Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

AT-Sheriff schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 22:51:
[...]

Ik weet niet exact wat je instellingen zijn maar misschien staat de te besturen output niet goed: zorg dat hij bijv. op HDMI staat indien je dat gebruikt.
In mijn signature (onder de HTPC-link) staat aangegeven dat ik het geluid van mijn HTPC via S/PDIF doorstuur naar mijn receiver ;) De instellingen in XP en MP zijn verder goed, want ik kan immers het volume regelen binnen beiden. Echter, binnen MP kan dat bij willekeurige radiostations, video-dvds, etc. niet 8)7 ...of je hoort dat het geluid slechts heel klein beetje wordt gedempt danwel versterkt, als je de volumeknoppen lang ingedrukt houdt (alsof de schaal van geluidsregeling zeer klein is...die is overigens gecheckt en staat goed ingesteld!). De mute knop werkt dan ook niet bij deze items. En dat is dus allemaal het vreemde eraan: je hebt m.a.w. een lijst van dvds of radiostations op je scherm in MP, je klikt eentje aan en kunt het volume ervan netjes regelen met je afstandsbediening, maar een andere dvd of radiostation uit die lijst niet |:(
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 10:45:
[...]

Vraagje, hoe heb je de imon remoten van Antec aan de praat gekregen in Mediaportal? :)
Ik gebruik een MCE remoten icm met de Antec kast en de imon software.
Ben je dan nu tevreden met je MCE-remote icm de iMON software?

Ik gebruik overigens een Chieftec kast, maar dat is vergelijkbaar met de Antec wat betreft de iMON VFD/remote gedeelte.
Wat je nodig hebt, zijn eigenlijk 3 dingen:
  1. laatste versie iMON software (van de Soundgraph website) v7.20 geloof ik.
  2. cybrdisplay plugin (middels een MPI-file te installeren) en vervolgens de losse cybrdisplay.dll van 5 augustus 2008 kopieeren over de versie die bij die MPI hoorde - beide files zijn op het MP-forum te vinden.
  3. my keys.dll (gepost door cimelli op MP-forum) waarmee je de gekleurde knoppen Videos, Pictures, Music, etc. op je iMON remote kunt mappen. Alleen de paarse knop DVD werkt bij mij nog niet, maar die schijnt ook apart ingesteld te kunnen worden.
Ik moet eerlijk zeggen, ik ben nu sinds april in mijn avonden en weekenden bezig met het instellen van MP en mijn HTPC in het algemeen, maar erg makkelijk gaat dat niet. Het eindresultaat is wel erg mooi (een programma waar alles centraal en mooi met covers enzo. staat en het meeste het gewoon prima doet). Maar er zijn nog steeds veel bugs (het is immers een RC2-versie nog).

De grootste problemen werden bij mij overigens veroorzaakt door die stomme iMON software en remote :( Rotzooi allemaal! Voor degenen die binnenkort een HTPC willen samenstellen of met MP aan de slag willen -> geef een paar tientjes extra uit aan een degelijke remote (met MCE ben je zelfs vrij goedkoop uit) en vergeet die iMON displays, er is altijd gezeik mee. Werkt wel, maar eigenlijk net niet, met veel frustrerende bugs (zoek maar op forums en je komt ze allemaal wel tegen)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
Hallo,

Ik heb eerder mediaportal ook altijd gebruikt. Nu wou ik een htpc maken van me oude pc
opstelling:

amd athlon 64 3k+
1gb ram
ati 9600se

Heb alle drivers en windows updates geinstalleerd, dx 9 is ook up to date.
Ik kan video's wel gewoon in wmp afspelen,
maar in MP word me scherm even licht (ati radeon video colour instelling)
en daarna weer donker, en dan speelt er gewoon niks af

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

RC3 is coming (binnen 14 dagen)...
http://www.team-mediaport..._results_and_1.0_rc3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha nice !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Wordt bij RC3 dan ook de MediaPortal player aangepast zodat deze niet meer stottert bij het afspelen van .mkv bestanden met ondertiteling????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Weet iemand of er een plug-in is om videobestanden af te spelen / weer te geven die eigenlijk niet onder films of series vallen? Dus vakantievideo's en dat soort zaken. Bestaat er een video interface zoals de interface bij foto's?

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik heb thuis Mediaportal draaien, alleen problemen met de MCE remote. Het vreemde is dat sommige knoppen zoals de pijltjes en de "ok" wel werken, maar functie toetsen zoals pause, play, forward, back en info niet werken.

In de instellingen heb ik niets veranderd en als ik de mapping lees, dan lijkt het goed te zijn. Weet iemand wat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
cardinal808 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:25:
Ik heb thuis Mediaportal draaien, alleen problemen met de MCE remote. Het vreemde is dat sommige knoppen zoals de pijltjes en de "ok" wel werken, maar functie toetsen zoals pause, play, forward, back en info niet werken.

In de instellingen heb ik niets veranderd en als ik de mapping lees, dan lijkt het goed te zijn. Weet iemand wat ik over het hoofd zie?
Heb je 'use MCE remote' wel aangevinkt in de config onder 'Remote'
Wat voor IR Receiver gebruik je? IR Trans / MCE receiver / iets anders?

[ Voor 6% gewijzigd door ThaClown op 02-10-2008 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

arieman007 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 16:40:
Hallo,

Ik heb eerder mediaportal ook altijd gebruikt. Nu wou ik een htpc maken van me oude pc
opstelling:

amd athlon 64 3k+
1gb ram
ati 9600se

Heb alle drivers en windows updates geinstalleerd, dx 9 is ook up to date.
Ik kan video's wel gewoon in wmp afspelen,
maar in MP word me scherm even licht (ati radeon video colour instelling)
en daarna weer donker, en dan speelt er gewoon niks af

Iemand een oplossing?
Kijk eens in de configuratie van MP of je de juiste codecs wel zijn geselecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Laatst online: 21:03
ThaClown schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 14:49:
[...]
Heb je 'use MCE remote' wel aangevinkt in de config onder 'Remote'
Check
Wat voor IR Receiver gebruik je? IR Trans / MCE receiver / iets anders?
Hmm, ik gebruik momenteel de IR Receiver van mijn Antec Fusion kast. Ik ben er eigenlijk vanuit gegaan dat dit geen probleem geeft, gezien ik ook geen extra dingen voor MCE heb hoeven instellen, maar het zeker de moeite waard om uit te proberen

Edit: Het ligt aan de Antec Fusion IR reciever, zie ook het forum van Mediaportal

Bedankt voor de duw in de goede richting, Thaclown _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Cardinal op 02-10-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effect10 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:46:
Wordt bij RC3 dan ook de MediaPortal player aangepast zodat deze niet meer stottert bij het afspelen van .mkv bestanden met ondertiteling????
Is dat niet eerder een probleem van de codec die je daarvoor gebruikt? Ik heb bvb zelf ook stotterend beeld als ik de ffdshow codec gebruik voor DVB-C, terwijl het met de built-in MPV codec prima werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effect10 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 11:46:
Dat ligt aan jou setup/config of codecs hoor want hier gaat het gewoon goed (en bij de meesten ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-09 23:24
Bedankt voor jullie replies, gebruiken jullie dan ook de codec setup van Goose?
Zouden jullie mischien jullie setup willen posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Er zit al meer schot in...
De Death Proof img op het startscherm wordt uiteraard een mooie flash... :+
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/00K.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/01K.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/02K.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/03K.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/04K.jpg

Nuttige en/of onderbouwende comments welkom ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ThaClown op 03-10-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er netjes uit ThaClown!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 16:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let er wel even op of er op de gebruikte images geen copyright rust (zoals de bv gebruikte filmafbeeldingen). Ziet er verder goed uit!

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja super gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die Xface gebruikt? Heeft er iemand daarvoor de skinfile voor MyEmulators?

De TV-Series plugin: hoe voeg je daar DVD's in ipv aparte episodes? Is dat mogelijk?

Die Fan-Art, moet je bij je thumbs zetten? Waar download je dat?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die TVSeries plugin, dat wil hier om de één of andere reden niet mooi getoond worden op mijn scherm:

1. Waarom krijg ik geen graphical view?

2. Bij het openingscherm zie ik alle series staan, als ik ze selecteer met de pijltjes, verdwijnt de tekst!?
http://users.telenet.be/chs/Temp/TVSeries_bug1.jpg

3. Een scherm verder zie ik heel kleine lettertjes , er staat season 01; weer geen grafische weergave:
http://users.telenet.be/chs/Temp/TVSeries_bug2.jpg

4. Nog een scherm verder zie ik de lijst, maar weer niks van thumbs of foto's die getoond wordt:
http://users.telenet.be/chs/Temp/TVSeries_bug3.jpg

Ik heb dit dus bij alle skins hé !!?

Iemand een idee?
zie ook: http://forum.team-mediapo...er-photo-not-shown-46030/

NB: alle banners enz zijn dus weldegelijk gedownload hé

NB2: Wat is Fan Art ?

edit: update:
Het probleem is opgelost, de banners werden niet getoond omdat het pad naar de jpeg's (banners etc) als een netwerkpad in de configdirs stond (ja kom daar maar op 8)7 ) + ik had de alternatieve methode moeten aanzetten olm afbeeldingen te tonen.

Ik zit nu wel nog met het probleem dat m'n logo's niet getoond worden en dat ik geen episode thumbnails zie:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chs/Temp/TVs_Bug6.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 11:36:
Er zit al meer schot in...
De Death Proof img op het startscherm wordt uiteraard een mooie flash... :+

Nuttige en/of onderbouwende comments welkom ;)
Ziet er netjes uit. Ik mis enkel dat je bijvoorbeeld echt wel Power DVD of Nero Shotime moet installeren om HD-DVD files af te spelen. (staat eigenlijk ook niet in je openingspost)

Keep up the good work _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Laatst online: 22:04
Heb sinds kort ook een media center met de volgende kast: Thermaltake DH102 Black [VH2001BNS]

Op deze kast zit dus een klein touchscreen scherm, Maar wat ik niet voor elkaar krijg is dat mediaportal op het kleine scherm blijft staan, en dan de film op mijn tv af gaat spelen via hdmi

Heb nu maar ati chinema aanstaan, maar die gaat de film dan weer op alle 2 de schermen afspelen:S
( touchscreen is scherm 1 en tv scherm 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als het nog niet genoeg is, speelt er nu geen enkele film meer af, ik krijg een zwart scherm! Enkel DVD's spelen. :( :( :X
Blijkbaar komt dit doordat EVR geselecteerd is, waarom wil de EVR nu niet meer werken :s:s
Blijkbaar werkt de EVR niet meer in Catalyst 8.8 en 8.9; heb dus maar teruggezet naar catalyst 8.7.

Wat gebruiken jullie? EVR of VRM9? Wat is het verschil btw? Ik heb vista 32b

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2008 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uit de startpost:
Aandachtspunten van derden:
- (dank I_am_akira) Voor Vista gebruikers, schakel windows vista premium 32bit aero skin uit.
http://forum.team-mediapo...a-aero-performance-42496/
http://forum.team-mediapo...evr-causes-tearing-38752/

Hier wordt er wel gepleit om de AERO skin aan te zetten als dit de beste en vloeiendste videoweergave geeft...
Misschien kan je de info in die links in de startpost zetten; EVR + geen aero = tearing !!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2008 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 19:49:
Wat gebruiken jullie? EVR of VRM9? Wat is het verschil btw? Ik heb vista 32b
Ik heb beide gebruikt en getest. Volgens de ontwikkelaars van MP zou EVR een iets beter beeld moeten geven, hoewel dat op het MP Forum ook alweer ontkracht worden door velen.

Ik ben uiteindelijk VRM9 gaan gebruiken omdat dat in mijn setup (en in mijn ogen) iets soepeler "spoelt" door films/tv. Kwalitatief kon ik weinig verschil ontdekken tussen beide methoden. (maar dat zou ook kunnen liggen aan mijn relatief eenvoudige LCD-tv, misschien dat het verschil bij een betere TV wel opvalt).

Wat wel handig is om te melden is dat DXVA icm EVR enkel werkt bij Vista, niet met XP. En inderdaad, als EVR gebruikt wordt in Vista wordt sterk aangeraden om AERO te enablen. Dit zou tearing tegegaan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Meest simpele oplossing voor de imon-displays;

koop een harmony remote icm met de ir-receiver van de microsoft remote. Stel in MP je remote als mce remote. Geen verdere config nodig :-)

Vraag :
Ik de melding :"couldn`t start timeshifting channel is scrambeld" : kan alleen nog maar naar de zenderindelingkanaal kijken (unscrambled)

Alles heeft netjes gewerkt, opnemen ,timeshiften. Maar ik krijg hem niet meer de praat.
Totale herinstall van vista naar xp.. hij vind wel alle kanalen maar blijft maar die scramble foutmelding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeymika
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06-2023
ik zit met een probleempje van met het movie database gedeelte,

media portal vind namelijk alleen gegevens over films met een map VIDEO.TS, films die er als .ISO tussen staan vind hij geen gegevens of covers van.

weet iemand wat hier de oorzaak van is? en hoe t is te verhelpen?

CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz || Mobo: ASUS P5KC || Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB ||Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic ||HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern ||1x Maxtor 300 GB Extern ||TFT: Philips 200WP7ES", 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

carpetburn schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:46:
Vraag :
Ik de melding :"couldn`t start timeshifting channel is scrambeld" : kan alleen nog maar naar de zenderindelingkanaal kijken (unscrambled)
In de meest recente SVN's staat standaard het CAM gebruik van je DVB-C kaart op disabled, terwijl deze eerst altijd standaard op enabled staat. Pas dit even aan en het zou weer moeten werken:
The error

The error was Unable to start timeshifting. Channel is scrambled. Previewing a channel in the TV Server Configuration utility also failed with ChannelI isScrambled.

The fix

I found a solution. To fix start the TV Server Configuration utility and go to TV Servers > "Your system name". Select your TV card and click the Edit button. Enable the checkbox in front of "CAM enabled and present for this card". Now you can specify the number of channels you can decode simultaneously. If you are not sure enter 0.

I think the checkbox is always disabled after installing this build. So most likely more people will run into this. Note that this is only relevant to TV cards with a CAM module.
http://forum.team-mediapo...372-rar-45954/#post310628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

een collega merkt op na install van MP rc2 dat het beeld slechter is met de client/server install dan standalone.
de kanalen bij hem in limburg worden standalone wel goed ontdenkt maar via de webinterface? wordt er minder herkend en is het beeld slechter

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vertel eens wat meer over de setup :)

Welke SVN gebruikt hij?
Wat staat er in de logs?
Welke webinterface?
Client en server hebben dezelfde build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2023
Heb hier een probleempje, wil graag info bij "my videos". Kan perfect scannen en hij vind dan alle films maar toch word dit precies niet opgeslagen. Wanneer ik bij een film manueel info toevoeg en "save" komt dit er wel bij te staan :s...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwmook
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-06 08:47
mikeymika schreef op zondag 05 oktober 2008 @ 20:56:
ik zit met een probleempje van met het movie database gedeelte,

media portal vind namelijk alleen gegevens over films met een map VIDEO.TS, films die er als .ISO tussen staan vind hij geen gegevens of covers van.

weet iemand wat hier de oorzaak van is? en hoe t is te verhelpen?
Heb je geprobeerd de films in een directory te zetten die de filmnaam draagt? Dit doe ik overigens met elke film ook met mkv's bij practisch elke film vind MP de film informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikeymika
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06-2023
hwmook schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:49:
[...]

Heb je geprobeerd de films in een directory te zetten die de filmnaam draagt? Dit doe ik overigens met elke film ook met mkv's bij practisch elke film vind MP de film informatie!
ja, zo stond t eerst, maar dan vond hij ze niet en liet ze in mp als map zien.

CPU: Intel Q6600@ 2,8Ghz || Mobo: ASUS P5KC || Memory: Dominator PC 8500 2x 1GB ||Graphics: Sapphire Radeon HD3870 Toxic ||HDD's: 1x Western Digital 160 GB intern ||1x Maxtor 300 GB Extern ||TFT: Philips 200WP7ES", 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-09 23:22
Ik heb sinds gisteren ook Mediaportal geinstalleerd omdat vista mce niet echt werkte (bijvoorbeeld mkv's afspelen in mce)

Ik heb de monochrome skin gedownload en het ziet er allemaal best leuk uit zo op het eerste gezicht.

toch een paar vragen/opmerkingen.

als ik op video klik begin ik elke keer in de root waar ik dan moet kiezen uit de dvd speler of mijn video directory die ik aangegeven heb. ik heb de dvd speler al 10x verwijderd uit de lijst maar hij blijft elke keer terug komen.. waarom is dat en kan ik het ook weghalen zodat het wegblijft?

verder krijg ik elke keer als ik mediaportal configuration opstart de melding dat mijn os niet ondersteund wordt. dit snap ik na 1x wel dus waarom komt die melding elke keer? en kan dit ergens uit... ik snap best dat de makers windows niet cool vinden ofzo maar daar hoef ik geen last van te hebben :)

ook wil ik graag de tekst aanpassen van bijvoorbeeld "My videos" ik vind dit zo stom staan. ik heb liever "videos" als tekst. kan dit makkelijk aangepast worden?

als laatste heb ik nog een vraag over ondertitels. ik gebruik nu ffdshow om ondertitels in de film te displayen en dit werkt aardig. nu zag ik ook dat mediaportal dit zelf kan maar zodra ik dat doe werkt het niet. kan ik srt files met daarin de subs displayen vanuit mediaportal of moet ik daar ffdshow voor blijven gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Helaas heeft niet geholpen, volgende gedaan :

go to TV Servers > "Your system name". Select your TV card and click the Edit button. Enable the checkbox in front of "CAM enabled and present for this card". Now you can specify the number of channels you can decode simultaneously. If you are not sure enter 0.

Het enige wat ik heb gedaan is hem van "1" afgehaald en deze op "0" gezet.
Die checkbox heb ik niet kunnen vinden. Dus ook niet gedaan. ? Tv service ook paar keer herstart.
ik gebruik tvserver3 met medaportal 1.0 rc2

uit het log :
2008-10-06 19:51:37.437500 [4]: Twinhan: CAM failed 0x8007001F
ik baal want een week geleden werkte het nog. :(

edit : cam is waarschijnlijk stuk.Als ik hem in m`n tv doet (zit een dvb tuner in ,en naar het cam menu gaat krijg ik niks te zien. Voorheen wel.Dies is stuk. :( :( Iemand nog een kaartje over ?

[ Voor 86% gewijzigd door Qubitzz op 06-10-2008 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_CR0SS schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:54:
Ik heb sinds gisteren ook Mediaportal geinstalleerd omdat vista mce niet echt werkte (bijvoorbeeld mkv's afspelen in mce)

Ik heb de monochrome skin gedownload en het ziet er allemaal best leuk uit zo op het eerste gezicht.

toch een paar vragen/opmerkingen.

als ik op video klik begin ik elke keer in de root waar ik dan moet kiezen uit de dvd speler of mijn video directory die ik aangegeven heb. ik heb de dvd speler al 10x verwijderd uit de lijst maar hij blijft elke keer terug komen.. waarom is dat en kan ik het ook weghalen zodat het wegblijft?
Is mij ook nog niet gelukt en volgens mij is een Optische drive niet te verwijderen uit de configuratie. Als het goed is kan je in MP Config (daar waar je je video directory hebt geadd) een vinkje ervoor zetten. Zodra het vinkje ervoor staat gaat hij als eerste naar die directory toe.
THE_CR0SS schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:54:
als laatste heb ik nog een vraag over ondertitels. ik gebruik nu ffdshow om ondertitels in de film te displayen en dit werkt aardig. nu zag ik ook dat mediaportal dit zelf kan maar zodra ik dat doe werkt het niet. kan ik srt files met daarin de subs displayen vanuit mediaportal of moet ik daar ffdshow voor blijven gebruiken?
Kijk eens naar deze codec guide van Goose. Hierin word gesproken over vsfilter. Zodra je dat filter hebt geladen in MP kan je ondertiteling onder je .mkv files afspelen, ook als je bijv. PowerDVD of CoreAVC als video codec gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu wel nog met het probleem dat m'n logo's niet getoond worden en dat ik geen episode thumbnails zie:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chs/Temp/TVs_Bug6.jpg
Iemand tips?

@Thaclown: worden de TVSeries logo's en episode thumbnails getoond bij je monochrome skin?

NB: ter info:
roadmap: http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2008 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
Zeker... nodig is:
MediaInfo.dll
MP-TVSeries
Recente SVN van MP
Logorules
Logo's op de juiste plek zoals omschreven in de logorules

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
-Leon- schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 20:47:
Is mij ook nog niet gelukt en volgens mij is een Optische drive niet te verwijderen uit de configuratie. Als het goed is kan je in MP Config (daar waar je je video directory hebt geadd) een vinkje ervoor zetten. Zodra het vinkje ervoor staat gaat hij als eerste naar die directory toe.
Je kunt optische drives wel verwijderen uit de lijst, maar zodra je de config start wordt ie weer terug gezet...
Dus zolang je de config niet start is de optische drive weg... Niet ideaal idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ik heb een eigen versie gemaakt van de TV Series screen voor de Monochrome skin (ik wilde alle info aan de onderkant om zo veel van de fanart te zien.
Hier previews:

Seizoen keuze:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/1K.jpg

Aflevering keuze:
Afbeeldingslocatie: http://i258.photobucket.com/albums/hh247/Tha1Clown/2K.jpg

Download hier
Stop de .png in de skins/Monochrome/Media map (verander de naam niet!)
en de .xml in de skins/Monochrome map

[ Voor 16% gewijzigd door ThaClown op 07-10-2008 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 08:48:
@Justchill:
Zeker... nodig is:
MediaInfo.dll
MP-TVSeries
Recente SVN van MP
Logorules
Logo's op de juiste plek zoals omschreven in de logorules
alles is aanwezig, ik heb MP RC2.0, is dat OK voor die logo's?
Die logorules, moet je die editen? Ik heb ze als template geimporteerd. Kan jij eens een paar logorules posten (selecteren en dan op edit en dan een PSCN posten?)
Logo's staan in thumbs folder.

Je monochrome mod ziet er strak uit; ik probeer 'm zeker eens uit !

edit2:
roadmamp 100% : http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php

Andere vraag; hoe gebruik je de file explorer in MP ? zag dit hier http://forum.team-mediapo...new-button-xface-fix2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
In de MP Config onder Plugins, in de TV Series config kun je de Logo's lezen/bewerken.
Doe gewoon even edit en kijk naar waar de logo rule zoekt voor logo's en plaats daar je logo's
Logo's moeten in elk geval niet in de thumb folder...
Ik heb ze geloof ik in C://... Team Media Portal/Media Portal/Monochrome/

RC2.0 is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 04:26
..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Laatst online: 04:26
Jongens, ontzettend bedankt voor dit topic, en natuurlijk ook deel 1 hiervan.
Ondertussen heb ik daar erg veel informatie uit kunnen halen, en draait
er hier een fantastisch htpctje. Ik heb bestwel nog een aantal vragen,
een daarvan is op dit moment het belangrijkste.

Het gaat om mijn probleem, met het afspelen van DVD raw, en iso files,
ik gebruik daarvoor de MPV decoder filter, en de perfecte upscaling settings
in ffdshow. Werkt uitmuntend, behalve dan, dat MP tijdens films zeker
2 a drie keer crashed.

Nou is mijn gedachte, engine van powerdvd gebruiken. Voor Mpeg2....wellicht
gaat dat beter, en zal de boel niet crashen. Enkel v raag ik mij dan af, of de
upscaling van ffdshow nog wel werkt. Ik snap niet geheel de link tussen
die 2 tools.

Natuurlijk ga ik dit proberen, en kan hopelijk iemand mij uitleggen wat ffdshow
doet......met eventueel powerdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens hier; het is toch eender waar je die logo's plant?
https://mp-plugins.svn.so...les/MP-TVSeries.logoRules

Is dit juist?
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/chs/Temp/logo.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2008 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
Pff, na een week zoeken en proberen lukt het nog steeds niet... :(

Heb de monochrome skin geïnstalleerd, maar dit is helemaal niet zoals op de preview.

@ThaClown: Is het mogelijk om jou folder over te nemen? Die van jou site is waar ik naartoe wou werken. Wil wel een kleine donatie doen :D (thomas - aerts @ telenet.be)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:19:
Kijk eens hier; het is toch eender waar je die logo's plant?
https://mp-plugins.svn.so...les/MP-TVSeries.logoRules

Is dit juist?
[afbeelding]
Ja het makkelijkste is om je logo's te zetten op de plek omschreven als in de rules:

C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\
C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\Misc\

Als het nog niet lukt plaats dan eens een log...

[ Voor 13% gewijzigd door ThaClown op 08-10-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Thomas.be schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 19:38:
Pff, na een week zoeken en proberen lukt het nog steeds niet... :(

Heb de monochrome skin geïnstalleerd, maar dit is helemaal niet zoals op de preview.

@ThaClown: Is het mogelijk om jou folder over te nemen? Die van jou site is waar ik naartoe wou werken. Wil wel een kleine donatie doen :D (thomas - aerts @ telenet.be)
Nou, mijn folder gaat niet werken denk ik... je moet toch zelf de config uitvoeren..
Maar wat zijn exact je problemen?
Geeft je setup (met versie nummer van MP en drivers)
Je gewenste views/plugins

Dan kan ik vast wel helpen, vergoeding hoeft niet.. maar wanneer mijn webshop actief is mag je een Media PC bij mij kopen... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ThaClown op 08-10-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-07 10:31
vso schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 09:03:
een collega merkt op na install van MP rc2 dat het beeld slechter is met de client/server install dan standalone.
de kanalen bij hem in limburg worden standalone wel goed ontdenkt maar via de webinterface? wordt er minder herkend en is het beeld slechter
Ik heb ook een client/server installatie. Bij mij is de kwaliteit van de meeste zenders goed.
SBS6/Net5 zijn via de analoge kabel ook al niet geweldig, en via MediaPortal heel iets beter.

Ik draai wel rc1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:42:
[...]

Ja het makkelijkste is om je logo's te zetten op de plek omschreven als in de rules:

C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\
C:\Program Files\Team MediaPortal\Aeon wide logos\Logos\Channel Logos\Misc\

Als het nog niet lukt plaats dan eens een log...
Thx voor de tip:
8/10/2008 22:58:59 - This Logofile does not exist..skipping: D:\MediaPortal\MP_thumbs\TVSeries_Logos\BlackSilver\Glas\Misc\XVID.png
8/10/2008 22:58:59 - This Logofile does not exist..skipping: D:\MediaPortal\MP_thumbs\TVSeries_Logos\BlackSilver\Glas\Misc\MPA1L3.png
8/10/2008 22:59:17 - This Logofile does not exist..skipping: D:\MediaPortal\MP_thumbs\TVSeries_Logos\BlackSilver\Glas\Misc\55.png
Klopt de Logo's hebben een andere naam.. Je moet dus de namen nog wat renamen..

Ik zie wel nog geen episode thumbs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
@Justchill:
Waarom staan de logo's op D:\????
Zet ze gewoon op de goede plek.. niet renamen maar op de C zetten in de exact juiste mappen...
Want het werkt dus wel, maar hij vind je logo's gewoon niet...

Zijn er wel thumbnails gedownload? (zie je ze staan in verkenner in de thumbs map?)
Staat download Episode Thumbnails aan in de TV Series config?

[ Voor 20% gewijzigd door ThaClown op 09-10-2008 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
ThaClown schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:44:
[...]

Nou, mijn folder gaat niet werken denk ik... je moet toch zelf de config uitvoeren..
Maar wat zijn exact je problemen?
Geeft je setup (met versie nummer van MP en drivers)
Je gewenste views/plugins

Dan kan ik vast wel helpen, vergoeding hoeft niet.. maar wanneer mijn webshop actief is mag je een Media PC bij mij kopen... ;)
Vind de monochrome look geweldig, maar telkens ik deze installeer krijg ik volgende uitzicht:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/991128.html

Nog probleempje is de imdb uitleg bij "my movies", kan alle films perfect scannen maar toch komt nergens info op bij te staan. Enkele de films waarvan ik de info manueel heb toe gevoegd...

TV-series, komt wel een foto bij de serie maar komt ook telkens "No Episode Image Found".

Heb laatste nieuwe MP en bij Monochrome staat v0.9.2.0

@thaclown Als ik dit mooi krijg uitgewerkt komt er miss nog wel een htpc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaClown schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:19:
@Justchill:
Waarom staan de logo's op D:\????
Zet ze gewoon op de goede plek.. niet renamen maar op de C zetten in de exact juiste mappen...
Want het werkt dus wel, maar hij vind je logo's gewoon niet...

Zijn er wel thumbnails gedownload? (zie je ze staan in verkenner in de thumbs map?)
Staat download Episode Thumbnails aan in de TV Series config?
De logo's mogen staan waar ze willen ThaClown... Ze staan op D:\ omdat al mijn MP data apart staat, mooi beheerd in mapjes. Het programma vind de logo's wel denk ik, maar toont ze niet..

De thumbs zijn zeker gedownload, ik zie ze staan; ze worden gewn niet getoond. In TV Series config worden ze ook getoond..

Kan jij eens je rules exporteren en ergens uploaden?

edit: in een ander skin staan de episode thumbs en de logo's verkeerd, ze worden wel getoond...

edit2: Ik ga dan eens die monochrome ook proberen, die heb jij toch ook hé ThaClown?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2008 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Thomas.be schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 17:08:
[...]

Vind de monochrome look geweldig, maar telkens ik deze installeer krijg ik volgende uitzicht:

http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/991128.html

Nog probleempje is de imdb uitleg bij "my movies", kan alle films perfect scannen maar toch komt nergens info op bij te staan. Enkele de films waarvan ik de info manueel heb toe gevoegd...

TV-series, komt wel een foto bij de serie maar komt ook telkens "No Episode Image Found".

Heb laatste nieuwe MP en bij Monochrome staat v0.9.2.0

@thaclown Als ik dit mooi krijg uitgewerkt komt er miss nog wel een htpc ;)
|:( Dat is de Monochrome skin helemaal niet!!
Download Monochrome 2.2 hier (scroll naar beneden)

[ Voor 60% gewijzigd door ThaClown op 10-10-2008 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk formaat van de folder.jpg moet ik aanhouden? Krijg telkens een deel zwart bovenin bij de monochrome skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 09:10:
Welk formaat van de folder.jpg moet ik aanhouden? Krijg telkens een deel zwart bovenin bij de monochrome skin.
Gewoon de verhouding van een DVD hoesje / CD hoesje...
Exact formaat maakt niet uit (niet super groot uiteraard anders wordt je systeem wat traag ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ThaClown op 10-10-2008 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
:D mooie timing net voor het weekeind! wordt weer lekker tweaken vanavond/vannacht

[ Voor 4% gewijzigd door ThaClown op 10-10-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:59
Ik heb een vreemd probleem met mediaportal, op de een of andere manier weigert mediaportal nog video's of tv programma af te spelen, het beeld gaat bij het afstarten van een video even op zwart en dan gaat hij weer terug naar mediaportal. Ik heb nu bijna alles geprobeert, van een verse mediaportal installatie tot het gebruiken van andere codecs. Wat kan het probleem zijn en komt iemand dit bekend voor? Ik heb ook RC3 geinstalleerd en heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om windows vista opnieuw te installeren. Het heeft hiervoor trouwens wel gewerkt.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Afspelen van video's werkt nog wel buiten MediaPortal om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
SilverMane schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:05:
Ik heb een vreemd probleem met mediaportal, op de een of andere manier weigert mediaportal nog video's of tv programma af te spelen, het beeld gaat bij het afstarten van een video even op zwart en dan gaat hij weer terug naar mediaportal. Ik heb nu bijna alles geprobeert, van een verse mediaportal installatie tot het gebruiken van andere codecs. Wat kan het probleem zijn en komt iemand dit bekend voor? Ik heb ook RC3 geinstalleerd en heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb eerlijk gezegd niet zo'n zin om windows vista opnieuw te installeren. Het heeft hiervoor trouwens wel gewerkt.
We hebben echt wel meer info nodig hoor!
Post anders je log of geef op zijn minst je codec+config en MP versie nummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:59
Question Mark schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 14:09:
Afspelen van video's werkt nog wel buiten MediaPortal om?
Dat werkt prima, ik heb ontdekt dat het vermoedelijk aan de Video Mixing Renderer ligt, als ik Enhanced Video Renderer selecteer dan krijg ik wel geluid, ook geen beeld overigens. Ga nu kijken of ik directx 10 opnieuw kan installeren.

De folgende fout krijg ik in mijn mediaportal log:
PlaneScene: Present Image() dispose surfaces

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Controleer tijdens het afspelen van een bestand eens met graphedit welke codecs gebruikt worden. Misschien dat dat nog wat oplevert. Probeer ook eens om hardwarematige versnelling uit te schakelen, dat wil nog wel eens voor problemen zorgen (eigen ervaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
Ok, na verse install de monochrome look voor mekaar gekregen...

Ook het imdb probleem is opgelost, had de deamon tools optie ff uitgeschakeld en toen scannde hij wel goed!

Nieuwe probleempjes:
1. Wanneer ik "esc" bij het kijken van een serie zijn mijn episode&sesion afbeeldingen verdwenen. Ga ik opnieuw naar my-tv series is alles terug?

2. Heb onder my video's enkel .iso en .img staan, wanneer ik deze wil openen zie ik deamon tools hem mounten maar voor de rest gebeurd er niets :(. Voor de fresh instal werkte dit wel :s
http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/993903.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thomas.be schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:37:
2. Heb onder my video's enkel .iso en .img staan, wanneer ik deze wil openen zie ik deamon tools hem mounten maar voor de rest gebeurd er niets :(. Voor de fresh instal werkte dit wel :s
Vinkje uitgezet voor "Beveiligingsmodus" ??

Rechtermuisknop op Daemon Tools icon in je systray --> Opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
-Leon- schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 20:01:
[...]

Vinkje uitgezet voor "Beveiligingsmodus" ??

Rechtermuisknop op Daemon Tools icon in je systray --> Opties
Deze staat uit :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 20-09 11:01
Thomas.be schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 19:37:

Even onder plugins: Play DVD enablen. Die staat uitgeschakeld in RC3.

[ Voor 3% gewijzigd door DJvL op 11-10-2008 12:36 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ben nu RC3 aan het testen en so far so good... ben er erg tevreden over en veel bugs zijn geloof ik gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Hey Justin, mooie ava haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Ik heb RC2 echt perfect draaien nu op 1 nadeel na: ik speel alles af met MediaPlayer Classic HT als externe speler.
Verder draait alles van SD-rips, DVD's en 720p en 1080p allemaal 100% vloeiend, geen enkele judder of stotter of V-sync problemen. Heerlijk, maar ook wel verdiend na weet ik veel hoe veel uren tweaken.
Nu zie ik dat RC3 uit is en ik hoor mensen over bugfixes, prettig natuurlijk maar zijn de MyTVSeries en MovingPictures bijv. wel te gebruiken in RC3? En de Monochrome skin? Want die 3 wil ik zeker gebruiken, anders heeft RC3 geen meerwaarde voor mij.
Mocht ik overigens gaan upgraden maak ik met TrueImage eerst een mooi image zodat ik zonder moeite terug kan wanneer ik RC3 niet zo strak krijg als ik RC2 nu heb.

't Is wel genieten zo, en dat voor een heel groot deel dankzij dit topic, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
DJvL schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 12:09:
[...]

Even onder plugins: Play DVD enablen. Die staat uitgeschakeld in RC3.
Deze staat ingeschakeld...

Hij mount hem perfect, enkel wil hij hem niet afspelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 10:29

Priet

To boldly do what no one has..

!$%^^&$^%&$%^@$!!!! VISTA :(

Opeens wil de MediaPortal Client niet meer connecten met de MediaPortal Server. De TV Server werkt prima. Ik kan met VLC de rtsp:// stream prima openen. Maar de MP client blijft er op hangen, geen beeld en heel soms een melding 'connection to server lost' of iets in die trant, anders gewoon een zwart scherm en een erg traag reagerende MP.

In een van de logfiles zie ik wel de melding 'De externe host heeft de verbinding verbroken' voorbij komen. Ik denk dat er ergens in de communicatie tussen client en server de verbinding door iets wordt tegengehouden. Ik heb de Windows firewall en Windows Defender al uit staan...

Op een gegeven moment ging het werken toen ik de TV server expliciet op mijn IPv4 adres zette (192.168.x.x) ipv computernaam of ::1 (IPv6?). Dat nummer ook in MP client ingevuld en toen werkte het voor een lange tijd. Maar nu opeens zijn we weer terug bij af 8)7

Wat is de exacte engelse vertaling van de foutmelding 'De externe host heeft de verbinding verbroken' zodat ik daarop kan gaan googlen?

Iemand nog een suggestie of een oplossing hiervoor? Ik word er gek van! 8)7

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Laatst online: 20-09 11:01

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:58
Priet schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 17:35:
Wat is de exacte engelse vertaling van de foutmelding 'De externe host heeft de verbinding verbroken' zodat ik daarop kan gaan googlen?
Klikkerdeklik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 10:29

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb de oplossing gevonden! :)

In je HOSTS file (C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts) moet je je computernaam aan 127.0.0.1 koppelen:

code:
1
computernaam       127.0.0.1

En vervolgens stel je de hostname in de tv-service (server) in op 'computername'. Voor de tv-client en (My)SQL database doe je hetzelfde.

Dus alles moet verwijzen naar je computernaam. Je computernaam koppel je zelf aan 127.0.0.1, en dan gaat het goed O+

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Net RC3 geïnstalleerd zonder problemen.
Ik ben als volgt te werk gegaan.
  • eerst een backup gemaakt van MediaPortal in zowel "C:\Program Files" als "C:\Documents and Settings\All Users"
  • daarna MediaPortal RC2 verwijderd en hierbij de instellingen laten staan
  • vervolgens MediaPortal RC3 geinstalleerd
  • daarna mediaportal.xml en ook de databases vanuit de backup terug gezet
  • daarna de instellingen gecontrolleerd met de config tool.
Bijna alles werkte in één keer. Alleen de plaatjes van de TV-Series moesten opnieuw gedownload worden.
Tot nu toe geen problemen ontdekt. Alles lijkt wel net wat soepeler te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
[ash] schreef op zaterdag 11 oktober 2008 @ 19:09:
Net RC3 geïnstalleerd zonder problemen.
Ik ben als volgt te werk gegaan.
  • eerst een backup gemaakt van MediaPortal in zowel "C:\Program Files" als "C:\Documents and Settings\All Users"
  • daarna MediaPortal RC2 verwijderd en hierbij de instellingen laten staan
  • vervolgens MediaPortal RC3 geinstalleerd
  • daarna mediaportal.xml en ook de databases vanuit de backup terug gezet
  • daarna de instellingen gecontrolleerd met de config tool.
Bijna alles werkte in één keer. Alleen de plaatjes van de TV-Series moesten opnieuw gedownload worden.
Tot nu toe geen problemen ontdekt. Alles lijkt wel net wat soepeler te werken.
Zelfde verhaal hier... goede uitleg!
Het enige wat bij mij nu niet meer werkt is MediaSlayer, maar die was al niet perfect dus ik wacht wel op een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Bedankt voor deze post met uitgebreide informatie. Ik heb een laptop die ik wil gebruiken als dedicated media center.

Centrino 1.4 512MB RAM en radeon mobility 9200 128MB(dedicated).

Nu heb ik de installatie procedure gevolgd.
FDDshow geinstalleerd en vervolgens media portal (gebruik ik niet voor tv, alleen voor films)

Als ik een video bestand probeer af te spelen dan krijg ik een zwart vlak waar de film hoort te zijn en een flikkerende balk boven en onder. Als ik tijdens het afspelen op esc druk krijg ik links onderin een heel klein vlakje met een deel van de media portal interface.

Wat moet ik veranderen in mijn config? Ik heb de video drivers geupdate. VLC media player speelt alles helemaal zonder problemen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 18:58:
Hallo,

Bedankt voor deze post met uitgebreide informatie. Ik heb een laptop die ik wil gebruiken als dedicated media center.

Centrino 1.4 512MB RAM en radeon mobility 9200 128MB(dedicated).

Nu heb ik de installatie procedure gevolgd.
FDDshow geinstalleerd en vervolgens media portal (gebruik ik niet voor tv, alleen voor films)

Als ik een video bestand probeer af te spelen dan krijg ik een zwart vlak waar de film hoort te zijn en een flikkerende balk boven en onder. Als ik tijdens het afspelen op esc druk krijg ik links onderin een heel klein vlakje met een deel van de media portal interface.

Wat moet ik veranderen in mijn config? Ik heb de video drivers geupdate. VLC media player speelt alles helemaal zonder problemen.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.
ik heb identiek het zelfde probleem, met ffdshow heb ik dit voor en met xp codec pack ook.
als ik een film test in windows media player 11 dan werkt het wel. En in VLC kan ik ook men films bekijken...

ik heb mediaportal RC 3 geinstalleerd op een verse XP pro, laatste nieuwe drivers en updates
verder steekt in de pc nog een ATI all-in-wonder 9000 PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Minimal requirements zijn oa een videokaart met ondersteuning voor DirectX 9 (minimaal 128 MB). De Radeon Mobility 9200 ondersteund DirectX 8.1 (even snel via google gevonden).

Het kan dus zijn dat hier de problemen zitten (en waarschijnlijk geldt dit ook voor de All-in-one).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
Heb onder my video's enkel .iso en .img staan, wanneer ik deze wil openen zie ik deamon tools hem mounten maar voor de rest gebeurd er niets :(. Heb alle soorten drivers al geïnstalleerd maar wil maar niet beginnen met spelen :s.

Sorry dat ik zelfde vraag terug naar boven haal maar kom er echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Je moet eens onder het dvd menu bij configscherm kijken wat er staat wat hij moet doen als hij een nieuwe dvd detecteerd. Kan goed zjin dat daar staat dat hij niets mag doen en dan doet hij ook niets als je een dvd insteekt of via daemon tools inlaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
Heb deze op autoplay staan, morgen nog eens alles opnieuw installeren.

Toch al bedankt voor jullie hulp!

Enig id als je zelf serie banners kan toevoegen bij My-tv Series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg over twee dagen mijn HTPC binnen maar moet nog beslissen welk besturingssysteem ik erop ga zetten.
Aangezien ik Mediaportal wil gaan gebruiken, kan ik dan het beste de x86 of x64 versie van Vista Ultimate erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt aan de hoeveelheid geheugen die je wilt gebruiken, en of alle drivers die je gaat gebruiken al dan niet in 64 bit beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-09 16:18
Thomas.be schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 12:50:
Heb deze op autoplay staan, morgen nog eens alles opnieuw installeren.

Toch al bedankt voor jullie hulp!

Enig id als je zelf serie banners kan toevoegen bij My-tv Series?
Je bedoelt MP-TVSeries?
Alles wat hij binnenhaalt, komt van http://www.thetvdb.com/

Daar kan je een gratis accountje aanmaken, banners, fanart, info uploaden en als MPTVseries dan een update doet, gaat hij deze info ook downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 11:12:
Minimal requirements zijn oa een videokaart met ondersteuning voor DirectX 9 (minimaal 128 MB). De Radeon Mobility 9200 ondersteund DirectX 8.1 (even snel via google gevonden).

Het kan dus zijn dat hier de problemen zitten (en waarschijnlijk geldt dit ook voor de All-in-one).
Bedankt voor de tip. Het kan dus zijn dat ik wel divX 9.1 kan installeren (gelukt) maar dat het niet ondersteund wordt door de videokaart? Ik ben echt een beginner op dit gebied dus bedankt voor jullie tips.
Zal vanavond nog eens dxdiag (ofzo) draaien.
Zou echt jammer zijn als het niet kan werken. Is er een work around?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:45:
Ik krijg over twee dagen mijn HTPC binnen maar moet nog beslissen welk besturingssysteem ik erop ga zetten.
Aangezien ik Mediaportal wil gaan gebruiken, kan ik dan het beste de x86 of x64 versie van Vista Ultimate erop zetten?
Ik zou voor XP gaan (32bit) , wordt breder gedragen kwa driverondersteuning ,updates etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:44:
[...]Bedankt voor de tip. Het kan dus zijn dat ik wel divX 9.1 kan installeren (gelukt) maar dat het niet ondersteund wordt door de videokaart?
Ik neem aan dat je DirectX bedoeld ipv Divx.

Mediaportal heeft als requirement dat videokaarten hardwarematige ondersteuning bieden voor de functies die in DirectX9 zitten. Jouw videokaart heeft dat niet (die ondersteund t/m DirectX8). DirectX9 kan dan rustig geinstalleerd worden, maar sommige zaken werken dan simpelweg niet.

Het zou kunnen zijn dat hier het probleem in zit, maar zeker weten doe ik het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas.be
DaRKie schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:51:
[...]

Je bedoelt MP-TVSeries?
Alles wat hij binnenhaalt, komt van http://www.thetvdb.com/

Daar kan je een gratis accountje aanmaken, banners, fanart, info uploaden en als MPTVseries dan een update doet, gaat hij deze info ook downloaden.
Done, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpetburn schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 16:38:
[...]

Ik zou voor XP gaan (32bit) , wordt breder gedragen kwa driverondersteuning ,updates etc..
Neem maar vista omdat je daar de EVR en DXVA kan gebruiken, qua driversupport is dat al een tijdje geen probleem meer hoor..
Vista geeft ook beste beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Vista x64 werkt prima samen met RC3 hier op mijn werk PC...
Maar verschil met mijn XP Pro HTPC zie ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 00:21:
[...]
Vista geeft ook beste beeldkwaliteit
Leg eens uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn probleem met men ATI All-In-Wonder opgelost gekregen :*)
was dus eigelijk vergeten van de driver via de ati catalyst te installeren( dit werkt iets beter dan de standaard driver van XP :P )

nu werkt men Media Portal smooth >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 14:45:
Ik zou lekker voor Vista Ultimate x86 gaan. Ik zou niet weten wanneer 64-bits gebruikt word tijdens het afspelen van films, en wat betreft het herkennen van 4GB geheugen:
Enable support for 4GB of RAM (or more) in Vista 32-bit

On a computer that has 4 GB of RAM, the System Properties dialog box and the System Information dialog box may report less memory than you expect. This problem occurs because the address space is limited to 4 GB in a 32-bit hardware environment. Memory may be relocated to make room for addresses that the basic input/output system (BIOS) reserves for hardware. However, because of this limitation, Windows Vista cannot access memory that is relocated above the 4 GB boundary.

Solution: Open an elevated Command Prompt, type BCDEdit /set pae ForceEnable and press Enter.

The pae parameter enables Physical Address Extension (PAE). On 32-bit versions of Windows, PAE is disabled by default. PAE is an addressing strategy that uses a page-translation hierarchy to enable systems with 32-bit addressing to address more than 4 GB of physical memory. PAE also supports several advanced system and processor features, such as Data Execution Prevention (DEP; "No execute"), Non-Uniform Memory Architecture (NUMA), and hot-add memory, so it is also used on computers with less than 4 GB of memory. PAE must be supported by the processor.

On a computer that supports hardware-enabled Data Execution Prevention (DEP), PAE is automatically enabled when DEP is enabled and automatically disabled when you disable DEP. To enable PAE when DEP is disabled, you must enable PAE explicitly: Open an elevated Command Prompt.
Type BCDEdit /set nx AlwaysOff & BCDEdit /set pae ForceEnable and press Enter.
Bron met nog veeeeeel meer leuke tips/tweaks en hier geeft ie netjes 4GB aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
@ Leon: maar hij gebruikt niet 4GB...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vista kan je de EVR renderer gebruiken en die geeft iets beter beeld dan de VRM9...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Laatst online: 10-08 18:24
Sinds 2 dagen krijg ik met tvxb geen gegevens meer binnen. Aan de config hiervan is niks veranderd, ook met handmatig opstarten van tvxb worden er geen gegevens meer binnen gehaald. Bij elk kanaal komt de melding 'Failed to understand schedule format'. Iemand bekend met dit probleem?

[ Voor 14% gewijzigd door bushwankaz op 14-10-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En jongens, hoe bevalt RC3.0 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 15:34
Werkt hier prima. De interface reageert naar mijn gevoel net wat sneller. Alle belangrijke plugins werken ook nog prima.

Niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Same here (behalve Media Slayer...)
Pagina: 1 ... 19 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.