Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Nou, bij is het iets anders met RC3 vs RC2.

Ik heb ook volgens het stappenplan, zoals hier eerder geplaatst, een upgrade gedaan van RC2 naar RC3. Als een extra veiligheidsmaatregel had ik tevens nog een image gemaakt van mijn OS-partitie (je weet maar nooit).

Ik kreeg RC3 netjes opgestart, maar er moest nog van alles opnieuw worden ingesteld. Skin-maps, thumbs, plugins opnieuw installeren, etc.

Ik merk verder geen snelheidsverbetering in de interface. Dit is met meerdere skins het geval (X-Face, Spinsaf 1080, Aeon Wide). Bovendien werkt mijn VFD niet meer goed met de CybrDisplay plugin. d.w.z. de EQ springt niet aan wanneer een track wordt afgespeeld, terwijl de instellingen dezelfde staan als voorheen.
Ik kan nog steeds van bepaalde radiostations en video-files het volume niet regelen.
Search-functie binnen de SHOUTcast werkt nog steeds niet.

Gauw RC2 teruggezet. Ik wacht wel tot MP2.

Ik ben dat klooien met MP zat! Allemaal leuk en aardig, maar werkt net niet helemaal goed. Ik vind het best zoals het nu werkt, maar het is lang niet vriendin-proof of, erger nog, ouders-proof. Die verwachten een apparaat met het bedieningsgemak van een DVD-speler. Open de lade, doe je schijfje erin en kies in het menu wat je wilt hebben om af te spelen. Klaar!

Voor een applicatie die zoveel dingen ondersteunt (zeker ivm andere zoals mediacenter of PS3), is het nog een wonder dat het zo goed werkt. Vaak ligt het ook aan je hardware (denk alleen maar aan die klote iMon remotes en VFD/LCDs). Het is maar net hoe je het bekijkt. Dus heb je tijd/verstand/zin om veel te tweaken aan je HTPC/MP, dan is het prima. Maar ik blijf niet ieder weekend bezig. Daar heb ik simpelweg geen tijd voor.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AT-Sheriff schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:31:
@ Leon: maar hij gebruikt niet 4GB...
Serieus? Want dan schiet je er natuurlijk ook geen drol mee op :(
Nou ja, 3.2GB RAM zou ook meer dan voldoende moeten zijn voor het afspelen van films en het kijken van TV.

RC3 heb ik hier nog niet geinstalleerd omdat het eigenlijk allemaal perfect (ja, echt helemaal goed) draait, dus ik w8 wel op RC2 of de Final release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie antwoorden, ik zal inderdaad voor Vista x86 gaan. Hopelijk krijg ik morgen mijn spullen binnen dan kan ik aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
@ Leon. Ja, hij gebruikt inderdaad maar maximaal de 3.2GB maar wat hij wel doet is het herkennen van de 4GB. Daarom draai ik Vista 64Bits, al was het maar om het idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 19:43:
[...]
Ik neem aan dat je DirectX bedoeld ipv Divx.

Mediaportal heeft als requirement dat videokaarten hardwarematige ondersteuning bieden voor de functies die in DirectX9 zitten. Jouw videokaart heeft dat niet (die ondersteund t/m DirectX8). DirectX9 kan dan rustig geinstalleerd worden, maar sommige zaken werken dan simpelweg niet.

Het zou kunnen zijn dat hier het probleem in zit, maar zeker weten doe ik het niet....
Super bedankt voor jullie hulp. Ik zal de driver nog eens proberen te upgraden maar heb de hoop een beetje opgegeven. Van het weekend een ander media centrum gevonden, veel minder mooi en veel minder ontwikkeld maar wel goed genoeg: elisa: http://elisa.fluendo.com/home. Goed alternatief voor de mindere machines misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bushwankaz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-08 18:24
bushwankaz schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:34:
Sinds 2 dagen krijg ik met tvxb geen gegevens meer binnen. Aan de config hiervan is niks veranderd, ook met handmatig opstarten van tvxb worden er geen gegevens meer binnen gehaald. Bij elk kanaal komt de melding 'Failed to understand schedule format'. Iemand bekend met dit probleem?
Lijkt erop dat tvgids.nl de opmaak weer aangepast heeft. Een mogelijke oplossing staat op het MP forum. http://forum.team-mediapo...roblems-46684/index2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 20:02
bushwankaz schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 22:09:
[...]

Lijkt erop dat tvgids.nl de opmaak weer aangepast heeft. Een mogelijke oplossing staat op het MP forum. http://forum.team-mediapo...roblems-46684/index2.html
Die oplossing doet het bij mij in ieder geval niet, laatste info is van 15 oktober.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD!! TVSeries database was corrupt, heb 'm gewist en al mijn settings zijn weg...

edit: fiew, 'k had nog een backup van een week geleden..

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2008 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TSS_Droopy schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:33:
[...]

Die oplossing doet het bij mij in ieder geval niet, laatste info is van 15 oktober.
De 2 die toen gemaakt zijn werkte beide bij mij. Ik zie wel dat er weer een nieuwe is, maar die moet ik nog proberen. Misschien staat er iets in je log waarom die niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:59
Kan iemand mij het volgende misschien wat verduidelijken, of het liefst een oplossing

Eigenlijk draait alles perfect, enkel bestanden met zo ongeveer de volgende specificatie
geven problemen. Het speelt, maar Hikt zo een halve seconde om de paar minuten.
Niet al te ernstig, maar het valt op. Het gaat om het streamen / niet lokaal.

WMV - asf/wvc1 1080p bitrate 8Mbps

Speelt dus lokaal op mijn htpc perfect af.
Maar vanuit mijn SMB share, haperd het zo af en toe.

Een transfer via ftp, en http van dit bestand geeft hoger dan 10MBs snelheid..

Ik heb de netwerk kaart vervangen, just to be sure, maar geeft zelfde resultaat.

Ik heb zo ondertussen niet het idee dat het aan het netwerk ligt, ik transfer tenslotte de
gehele file binnen 7 minuten naar mijn htpc. Dus eerder aan de codecs ofzo.

Ik gebruik de volgende instelling in MP voor de players

Mpeg2 FFdshow
H264 Core codec Proff
DVD powerdvd 8

Ac3 filter audio

In ffdshow, heb ik alles nagelopen en alles wat volgens mij iets met wvc en wmv doet uitgezet.
In corecodec heb ik avc uitgezet.

Eigenlijk heb ik dus geen idee, wat de WMV files afspeelt in MP

Ik kom er eigenlijk niet meer uit, ik hoopte dat het een simpel buffer instellingkie zou zijn
in de windows media omgeving....het is tenslotte uhmmmm geen idee.

Iedere gedachte welkom!

Owja dan nog het volgende, als ik over het netwerk de file open, in Windows media player
dan speelt de film...zonder haperen. Enkel heb ik echt het idee, dat media player
de kwaliteit erg naar beneden haalt, en dus soepeler, maar minder mooi streamed.,

EDIT

in navolging op de vele reacties (ja ik weet het ben een mannetje ongeduld) heb ik
zojuist, een maagdelijke windows instalatie gedaan, met enkel MP erbij.
En...helaas het zelfde probleem

[ Voor 8% gewijzigd door ppeterr op 19-10-2008 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TSS_Droopy
  • Laatst online: 14-09 20:02
Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 22:43:
[...]

De 2 die toen gemaakt zijn werkte beide bij mij. Ik zie wel dat er weer een nieuwe is, maar die moet ik nog proberen. Misschien staat er iets in je log waarom die niet werkt?
Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat het script dat ik gebruik, bestanden download van de volgende site http://xmltv.assies.info/
En deze heeft blijkbaar ook nog problemen ermee.
Overigens probeer ik het aan de praat te krijgen volgens de methode die in de topicstart beschreven staat, maar daar kom ik niet echt meer wijs uit, aangezien de mediaportal configuratie nu geheel anders gaat als daar beschreven.
Ik wacht het nog wel een paar dagen af, de site zal vast wel weer gaan werken.

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RC3 hier ook geïnstalleerd want ik had een dw20.exe fout toen MP opstartte na een BIOS update :S
MP start nu op, maar ik geen remote en toetsenbord gebruiken... pf dat houdt niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik heb ook weer een heel naar probleem bij een vriend van mij. Zijn MP draait helemaal perfect, op 1 dingetje na: het speelt geen wmv af. Al zijn players spelen WMV af (natuurlijk WMP, MPC, Zoomplayer en wat al niet) en zijn graph in graphedit ziet er ook normaal uit (eerst naar de MPAudio en MPVideo, vervolgens door naar de renderers). Dus het "lijkt" bij mediaportal te liggen. Iemand heel toevallig een piepklein ideetje?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquidT_NL schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:22:
Ik heb ook weer een heel naar probleem bij een vriend van mij. Zijn MP draait helemaal perfect, op 1 dingetje na: het speelt geen wmv af. Al zijn players spelen WMV af (natuurlijk WMP, MPC, Zoomplayer en wat al niet) en zijn graph in graphedit ziet er ook normaal uit (eerst naar de MPAudio en MPVideo, vervolgens door naar de renderers). Dus het "lijkt" bij mediaportal te liggen. Iemand heel toevallig een piepklein ideetje?
speel eens met de audio decoders en renderers, dat kan soms helpen.. Anders reinstall MP..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
ppeterr schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 08:56:
Kan iemand mij het volgende misschien wat verduidelijken, of het liefst een oplossing

Eigenlijk draait alles perfect, enkel bestanden met zo ongeveer de volgende specificatie
geven problemen. Het speelt, maar Hikt zo een halve seconde om de paar minuten.
Niet al te ernstig, maar het valt op. Het gaat om het streamen / niet lokaal.

WMV - asf/wvc1 1080p bitrate 8Mbps

Speelt dus lokaal op mijn htpc perfect af.
Maar vanuit mijn SMB share, haperd het zo af en toe.

Een transfer via ftp, en http van dit bestand geeft hoger dan 10MBs snelheid..

Ik heb de netwerk kaart vervangen, just to be sure, maar geeft zelfde resultaat.

Ik heb zo ondertussen niet het idee dat het aan het netwerk ligt, ik transfer tenslotte de
gehele file binnen 7 minuten naar mijn htpc. Dus eerder aan de codecs ofzo.

Ik gebruik de volgende instelling in MP voor de players

Mpeg2 FFdshow
H264 Core codec Proff
DVD powerdvd 8

Ac3 filter audio

In ffdshow, heb ik alles nagelopen en alles wat volgens mij iets met wvc en wmv doet uitgezet.
In corecodec heb ik avc uitgezet.

Eigenlijk heb ik dus geen idee, wat de WMV files afspeelt in MP

Ik kom er eigenlijk niet meer uit, ik hoopte dat het een simpel buffer instellingkie zou zijn
in de windows media omgeving....het is tenslotte uhmmmm geen idee.

Iedere gedachte welkom!
Download GraphEdit, installeer en start GraphEdit, start MP in klein scherm, start het bestand.
Druk nu Ctrl+G en dan kun je zien welke filters gebruikt worden... Misschien is dit wel een verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
TheClown -

Bedankt voor je reactie, helaas werkt het niet zoals ik wil met Graphedit.
Als ik MP in venster open, en dan Ctrl-G doe, zie ik inderdaad een optie
om te selecteren als externe video bron. Helaas geeft het niks weer.

Ik vraag mij echt af, hoe en waar ik dan in MP aangeef, welke codecs te
gebruiken voor wmv's. Vast en zeker in ffdshow ofzo.

Ik ben er nu ondertussen zo lang mee bezig. wordt er vervelend van :) maar de volhouder zal winnen.

Ik vind het echt frapant, dat de wmv's in windowsmediaplayer, wel gewoon doorlopen,
willeswaar in mindere kwaliteit. Maar het loopt - het is voor zeker dat er een andere
codec daar wordt gebruikt dan in MP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WMV's... ik moet eerlijk zijn dat ik dat soort bestanden nooit gebruik voor media; meestal avi, mkv of DVD.. Heb je ze echt nodig? Desnoods kan je nog converteren hé naar WINAVI.
Heb je al s gezocht op het MP forum?
Ah, en wat staat er in je logs ? Meestal vind je daar wel wat er scheelt; dus MP opstarten, wmv afspelen en dan sluiten +logs bekijken erna..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

wmv probeer ik inderdaad ook zoveel mogelijk te mijden...

In vista hebben ze sowieso geen 5.1 output, dus dat maakt ze al een stuk minder aantrekkelijk, en sinds ik nu een sb audigy in mn systeem heb, heb ik in wmv en normale windows geluiden vage korte tikken tijdens het afspelen, dus dan valt het helemaal af :P (die tikken komen doordat ik de digitale output gebruik, blijkbaar gaat conversie van stereo -> digital out niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
RonnieB82 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 23:12:
wmv probeer ik inderdaad ook zoveel mogelijk te mijden...

In vista hebben ze sowieso geen 5.1 output, dus dat maakt ze al een stuk minder aantrekkelijk...
Dat is in Vista wel mogelijk met ac3filter. Dan moet je instellen dat 5 discrete kanalen (heet in ac3filter geloof ik 3/2) wordt geconverteerd naar DD5.1, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 17:17
TSS_Droopy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:06:
[...]

Na wat onderzoek ben ik erachter gekomen dat het script dat ik gebruik, bestanden download van de volgende site http://xmltv.assies.info/
En deze heeft blijkbaar ook nog problemen ermee.
Overigens probeer ik het aan de praat te krijgen volgens de methode die in de topicstart beschreven staat, maar daar kom ik niet echt meer wijs uit, aangezien de mediaportal configuratie nu geheel anders gaat als daar beschreven.
Ik wacht het nog wel een paar dagen af, de site zal vast wel weer gaan werken.
de hele tvgids.nl site is inderdaad veranderd ofzo, mijn grabber (tvxb) werkt idd ineens niet meer en nu geprobeert via assies-methode maar die werkt dus ook nog niet.. wacht het voorlopig rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
ppeterr schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:41:
TheClown -

Ik vraag mij echt af, hoe en waar ik dan in MP aangeef, welke codecs te
gebruiken voor wmv's. Vast en zeker in ffdshow ofzo.

Ik ben er nu ondertussen zo lang mee bezig. wordt er vervelend van :) maar de volhouder zal winnen.

Ik vind het echt frapant, dat de wmv's in windowsmediaplayer, wel gewoon doorlopen,
willeswaar in mindere kwaliteit. Maar het loopt - het is voor zeker dat er een andere
codec daar wordt gebruikt dan in MP
Met GSpot kun je zien hoe 'hoog' elke codec staat (MERIT, dus welke als eerste gebruikt wordt) hierin zou je eens kunnen kijken wat gebruikt wordt met wmv gebruikt worden en deze zonodig aanpassen.

Pas wel op! Als je het teveel veranderd, kan je hele systeem naar de %$#@ gaan |:(
Dus maak een backup van de settings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Dat over die MERIT is een goeie tip zeg, ik kan mij daar eens in gaan
verdiepen. Ik ben zo ondertussen zo veel aan het uit proberen, en
uitzoeken, dat op het moment als ik alles zo een beetje door heb, ik
er weer een verse instalatie tegenaangooi, en een hopelijk prefecte install krijg.

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
oke, ik heb mijn probleem opgelost (zie paar postings hier boven),
even een resume voor degene die er willicht wat aan hebben.

Ik heb, wmpc als external player aangewezen, en in de settings
EVR custom renderer aangevinkt.

Deze manier geeft als resultaat strak lopende vc1 wmv''s.

Ik heb dit gedaan omdat 1080p wmv's over het netwerk stotterde,
lokaal liepen ze goed, en het netwerk is dik in orde. Overigens
liep alles verder perfect. Maar goed, zo is het opgelost.

Ik heb eigenlijk niet helemaal door, waarom met EVR aan een
netwerk stream beter loopt...wellicht een conflict tijdens software
matig decoden, en mijn netwerk kaart....geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag geen los topic dus maar even hieronder. Ik heb een vraag over sopcast

Modbreak:offtopic vragen & reacties worden niet gewaardeerd

[ Voor 66% gewijzigd door Spider.007 op 23-10-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
??? wat is Sopcast? Dit topic gaat over Media Portal hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bS!
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 15:17

bS!

ppeterr schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 20:41:
Het zou kunnen dat je een verkeerde versie van Proppage.dll in je systeem hebt staan (zoek even op google op Proppage.dll even). Als je de juiste versie heb gevonden dan moet je hem even registreren in het systeem (met Regsvr32) en daarna werkt het wel.

[ Voor 8% gewijzigd door bS! op 23-10-2008 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een plugin of optie waarmee je MP eenvoudig zelf subtitles kan laten 'zoeken' of ophalen bij films die ze niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]
  • Laatst online: 05-04 18:06

[ash]

Cookies :9

Ik maak gebruik van ffdshow en was altijd in de veronderstelling dat ffdshow niet volledig multithreaded is en daardoor niet optimaal gebruik kan maken van een dual- c.q. quad core processor.

Het afspelen van 720p materiaal gaat bij mij op zich goed alleen af en toe een klein niet storend schokje.
In mijn zoektocht naar een (nieuwere) versie die wel multithreaded is las ik het volgende over de 'output queue'
# x264 encoder is multithreaded.
# With "Queue & misc" -> "Queue output samples" checked, acceleration using multithreading is enabled. You may see some benefit even on a single-core CPU.
Dit zijn nu mijn ffdshow queue instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.laarman.nu/temp/ffdshow.queue.gif

Nu heb ik totaal geen schokjes meer tijdens het afspelen van 720p materiaal en ook het 1080p materiaal loopt als een zonnetje op mijn 3800 X2.

Misschien wisten jullie dit al, maar ik vond het wel het noemen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 17:49
Hoe zet je die muisaanwijzer uit in MP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx [ash] leuke tip; maar ik denk dat de meeste COREAVC gebruiken vr 720p films

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er iemand hier die een Logitech Harmony gebruikt met MP?
Ben van plan mezelf er eentje te bestellen maar volgens sommige zouden die enkel werken met een MCE reciever (die je bij de MCE remote krijgt).
Ik heb namelijk geen Imon receiver en heb er geen flauw benul van hoe ik men Harmony anders werkend zou kunnen krijgen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:20

gdl

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:06:
is er iemand hier die een Logitech Harmony gebruikt met MP?
Jazeker, ik gebruik een Logitech Harmony 555 samen met mijn Antec Fusion kast (met de iMON spulleboel). Hoe ik een en ander ingericht heb kun je lezen op mijn htpc blog: http://htpc.pandagor.com/...ote-Control-Problems.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gdl schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:12:
[...]

Jazeker, ik gebruik een Logitech Harmony 555 samen met mijn Antec Fusion kast (met de iMON spulleboel). Hoe ik een en ander ingericht heb kun je lezen op mijn htpc blog: http://htpc.pandagor.com/...ote-Control-Problems.html
Mijn probleem is dat ik geen iMON spulleboel op men case heb. Dus ben ik wat rond aan het zoeken kwestie van IR receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 11:01
Ik heb mijn logitech Harmony 525 gewoon werkend met de IR receiver van de microsoft remote.

Kun je gewoon instellen met de bijgeleverde software.

[ Voor 10% gewijzigd door DJvL op 24-10-2008 03:00 ]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || 6450 WP | Ratio IO6 | Model S | Megane E-Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
Ik heb ook de harmony 525 icm de ir receiver van microsoft. Werkt prima. Im Mp aanvinken : MCE remote. En in logitech software moet je aanvinken : MCE remote. Thats all !

Nu alleen nog die muisaanwijzer midden in mijn Mp ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
Ook een Harmony 525 hier... (ICM met IRTrans module) is even instellen maar werkt prima.

[ Voor 39% gewijzigd door ThaClown op 24-10-2008 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook de harmony i.c.m. microsoft ontvanger......

Hebben er nog meer mensen het probleem dat bij de tvgemist plugin uitzendinggemist het niet doet???
rtl en sbs werken wel, maar uitzendinggemist werkt goed tot er afgespeeld zou moeten worden dan blijft ie hangen....alles geprobeerd zelfs vista opnieuw....hier in het forum is er 1 x eerder iemand met deze vraag geweest , maar toen was er niemand met een oplossing......
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijerg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2022
Hallo ik ben ook een fan van mediaportal
het draait bij mij als een zonnetje op 1 dingetje na
gebruik harmony 885, alles werkt goed alleen als ik een hd file
bv mkv file van 6 gig wil afspelen en ik dus op de file sta en op de enter of play toets
druk gaat hij een stap terug
dus alle dvd vts file doen het zoals het moet maar grote hd file niet
indien ik dan met mijn muispijltje op de file klik speelt hij het wel af
maar ik wil dit natuurlijk met de remote doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik ben ook weer ens met mediaportal aan de slag gegaan.
Alles vers geinstalleerd enzo, ook windows.
Ik krijg bij de films die op mijn netwerk staan bij elke film mooi het hoesje te zien (folder.jpg)

Het ziet ernaar uit dat alles mooi werkl, maar heb geen idee hoe ik het volgende aan de praat krijg.

Ik wil graag dat ik bij elke film, de info die bij moviemeter staat te zien krijg in mediaportal.

Is hier soms een speciale plugin voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 08:10
Die muis in het midden is een bug bij versie RC3 waar nog aan gewerkt wordt. Wat jij wil Speedy zoek ik ook nog namelijk. MP pakt als ik een film heb toegevoegd op mn HD automatisch IMDB en ik wil dat hij automatisch MovieMeter gebruikt. Tot nu toe krijg ik dat nog niet voor elkaar ook niet in de configuratie van MP. Hopelijk heeft iemand een oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik .MTS bestanden in mijn map gooi onder movies dan zie ik ze in MP niet staan???
Wat zie ik over het hoofd?

.MTS bestanden zijn van mijn videocamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedy_Gonzalez schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 11:03:
Ik ben ook weer ens met mediaportal aan de slag gegaan.
Alles vers geinstalleerd enzo, ook windows.
Ik krijg bij de films die op mijn netwerk staan bij elke film mooi het hoesje te zien (folder.jpg)

Het ziet ernaar uit dat alles mooi werkl, maar heb geen idee hoe ik het volgende aan de praat krijg.

Ik wil graag dat ik bij elke film, de info die bij moviemeter staat te zien krijg in mediaportal.

Is hier soms een speciale plugin voor ?
Ja, die noemt MyFilms, doorzoek eens deze thread voor een tutorial van mij erover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 17:00:
Als ik .MTS bestanden in mijn map gooi onder movies dan zie ik ze in MP niet staan???
Wat zie ik over het hoofd?

.MTS bestanden zijn van mijn videocamera
heb je de bestandsextensie .mts wel toegevoegd in Media Portal setup? (onder movies->movie extensions)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pianoman schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 19:52:
[...]

heb je de bestandsextensie .mts wel toegevoegd in Media Portal setup? (onder movies->movie extensions)
Wist dat het iets simpels moest zijn maar wist even niet wat...........thnx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:09:
[...]

Ja, die noemt MyFilms, doorzoek eens deze thread voor een tutorial van mij erover..
Gevonden, zal er morgen ens een poging aan wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Of kijk eens naar Moving Pictures, weet niet hoe goed de ondersteuning is omdat het in development is maar volgens mij ondersteund die wel moviemeter. Of anders moviemeter bovenaan zetten in de lijst met sites waar hij data vandaan haalt?
Soms zit ik wel te klooien met de standaard movie database, dan vind hij Die Hard 2.mkv gewoon Die Hard 1 en ziet hij Horton (2008) als convicts. Om dat te fixen switch ik dan naar imdb_get oid, dat is de grabber. Werkt wel veel naukeuriger maar dan heb je wel lage kwaliteit covers. Enkel gebruik ik weer de normale IMDB dan heb ik weer vaak te verkeerde cover. Is er een oplossing voor of moet ik gewoon een goede plugin gebruiken en covers handmatig doen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter
MovingPictures ondersteund MovieMeter vanaf de komende versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 19:58:
Hier ook de harmony i.c.m. microsoft ontvanger......

Hebben er nog meer mensen het probleem dat bij de tvgemist plugin uitzendinggemist het niet doet???
rtl en sbs werken wel, maar uitzendinggemist werkt goed tot er afgespeeld zou moeten worden dan blijft ie hangen....alles geprobeerd zelfs vista opnieuw....hier in het forum is er 1 x eerder iemand met deze vraag geweest , maar toen was er niemand met een oplossing......
:?
Ik heb wat jij beschrijft twee keer gehad.. een keer bij een aflevering van Blik op de Weg, en mijn vriendin bij een aflevering van Goede Tijden, Slechte Tijden. Kan nu alles afspelen, behalve die twee uitzendingen...

Verder werkte het wel perfect, misschien dat MP dat formaat van Uitz. Gemist. niet kan streamen bij jou? Codec verkeerd?

Anders zou ik het ook even niet weten..

Vandaag komt mijn HTPC in onderdelen binnen :9 ... deed het tot nu toe allemaal op mijn laptopje :D

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 oktober 2008 @ 18:09:
[...]

Ook gewoon bij het invoeren van films kun je ervoor zorgen dat MP bij moviemeter.nl kijkt voor de omschrijving..

In configuration,, kopje Movies, dan Movie Database, dan staat er onderin Available Databases, hier staat moviemeter ook tussen..

succes!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2008 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdwarfx
  • Laatst online: 22-09 08:10
hey onnie, dat klopt maar hij blijft niet staan standaard op Moviemeter als je je HTPC uitzet bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eurojojo
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-05 14:56
cuberob schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 01:34:
[...]

de hele tvgids.nl site is inderdaad veranderd ofzo, mijn grabber (tvxb) werkt idd ineens niet meer en nu geprobeert via assies-methode maar die werkt dus ook nog niet.. wacht het voorlopig rustig af.
Ik heb een oplossing online gezet die werkt onder Windows en Linux en die de informatie van Microsoft's televisiegids combineert met de programmainformatie van de website van Film1 (ontbreekt bij Microsoft, en is altijd onvolledig in TVGids.nl) en de gaten dan nog opvult via TVGids.nl. Maakt gebruik van MC2XML en TVxb.

Ik heb vooral gewerkt aan de scripts (ik zat zelf ook zonder gidsinformatie), en de pagina moet ik deze week opnieuw vormgeven. Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

http://www.prize.nl/software/pvr/dutch.html
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

ThaClown schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:17:
MovingPictures ondersteund MovieMeter vanaf de komende versie...
Heb je daar een website link oid van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown

ThaClown

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meijerg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-02-2022
meijerg schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 20:03:
Hallo ik ben ook een fan van mediaportal
het draait bij mij als een zonnetje op 1 dingetje na
gebruik harmony 885, alles werkt goed alleen als ik een hd file
bv mkv file van 6 gig wil afspelen en ik dus op de file sta en op de enter of play toets
druk gaat hij een stap terug
dus alle dvd vts file doen het zoals het moet maar grote hd file niet
indien ik dan met mijn muispijltje op de file klik speelt hij het wel af
maar ik wil dit natuurlijk met de remote doen
niemand een oplossing voor mijn probleempje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Ik heb het al een keer voorbij zien komen, maar kan het nu niet meer vinden. Als ik de tvgemist plugin gebruik heb ik geen osd. Is dit op te lossen. (staat me vaag iets van bij dat het moeilijk was maar ik kan die post niet meer vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 08:53

Amiet01

Master_A

Ik gebruik dit prachtige progje sinds twee dagen en vind het echt geweldig. Gebruik het overigens wel op mijn laptop. Nou loop ik echter tegen een aantal probleempjes aan en had ik nog wat overige vraagjes. De specs van de laptop zijn een P8400, 4 GB RAM, Geforce 9200M GS, Windows Vista Ultimate 32bit.

Het eerste probleem is dat als ik de renderer op VMR zet ipv EVR, dat wanneer ik een film afspeel en vervolgens op esc druk om terug te gaan naar het menu, dat heel Media Portal dan vastloopt. Hierbij blijft het CPU gebruik rond de 70% steken. De mini-weergave van de film stopt ook. De reden dat ik geen EVR wil gebruiken is dat level 5.1 x264 bestanden bij mij op de één of andere manier niet synchroon lopen met het geluid wanneer ik het afspeel op mijn tv (HDMI) en receiver (optisch). Heeft overigens niets met de delay te maken, want het gebeurd omdat het beeld zich niet bijsteld aan het geluid wanneer er wordt geskipped of gepauzeerd.
Long story short: ik moet VMR aan de praat zien te krijgen, omdat EVR niet helemaal goed werkt bij bepaalde bestanden. Ik heb zowel de PowerDVD decoder, als de CoreAVC decoder geïnstalleerd en bij beiden heb ik het probleem. Heb ook geprobeerd een andere skin te gebruiken; zelfde probleem.

Met de Aeon Wide heb ik er kennelijk geen last meer van.

Het tweede punt van mij. Ik zou graag dxva icm ondertiteling willen gebruiken, maar van wat ik heb begrepen werkt dat alleen in MPC-HC. Deze heb ik inderdaad al een tijdje werkend, maar ik zou dat toch graag willen in MP zelf. Is dit mogelijk zonder MPC-HC als externe player te gebruiken. Ik las iets over het registreren van een aantal plugins.

Als derde had ik een vraag over de afstandsbediening. Ik heb een Logitech Harmony 525 en wil deze graag gebruiken in MP. Alleen is het probleem dat ik geen IR ontvanger heb. Waar kan ik deze kopen zonder dat ik een hele Media Center AB hoef te kopen. Hoe hebben jullie alles aan de praat gekregen? Ik wil overigens een kleine ontvanger hebben als het kan.

Alvast bedankt voor de moeite

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
  • Laatst online: 09-09 19:30
Ik zit al een tijdje te spelen met mijn mediacenter wat nog niet echt wil lukken.
Muziek/Films/Series etc werkte allemaal perfect ook het HD materiaal.
Alleen het TV gedeelte wil nog niet echt lukken.

Ik heb een Gigabyte 780G chipset moederbord met onboard vga die ook hardwarematig kan decoderen.
Ik had PowerDVD8 geinstalleerd voor het bekijken van TV kanalen. Maar de beeld kwaliteit van de tv zenders is wat wazig (digitale tv van Ziggo).
De HTPC is aangelosten op een Sony Bravia KDL-40W4000 die ik op 1920x1080 heb staan. Ik heb gelezen dat er dan geupscaled moet worden. En dat wil zeggen dan de processor alles gaat omzetten naar een fatsoenlijke resolutie zodat ik wel scherp beeld heb? Dit kost wel wat CPU kracht maar ik heb er toch een Phenom 8450 inzitten dus dat maakt opzich niet veel uit.

FFDSHOW heeft blijkbaar deze mogelijkheid voor het upscalen. En er moest post processing worden ingesteld bij de config van mediaportal. Nu heb ik RC3 erop staan maar ik zie nergens post processing terwijl ik dat bij RC2 wel had staan.

Is dit de goede manier of raden jullie mij een andere manier aan met andere software oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
probeer eens naar de handleidingen te kijken op de mediaportal site staan, daar staat goed bescheven hoe je je tv gedeelte installeerd.
oor net upscale gedeelte: zet de advanced config aan. zie je meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
timskiej schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:21:
Ik zit al een tijdje te spelen met mijn mediacenter wat nog niet echt wil lukken.

Ik heb een Gigabyte 780G chipset moederbord met onboard vga die ook hardwarematig kan decoderen.
Ik had PowerDVD8 geinstalleerd voor het bekijken van TV kanalen. Maar de beeld kwaliteit van de tv zenders is wat wazig (digitale tv van Ziggo).
De HTPC is aangelosten op een Sony Bravia KDL-40W4000 die ik op 1920x1080 heb staan. Ik heb gelezen dat er dan geupscaled moet worden. En dat wil zeggen dan de processor alles gaat omzetten naar een fatsoenlijke resolutie zodat ik wel scherp beeld heb? Dit kost wel wat CPU kracht maar ik heb er toch een Phenom 8450 inzitten dus dat maakt opzich niet veel uit.

FFDSHOW heeft blijkbaar deze mogelijkheid voor het upscalen. En er moest post processing worden ingesteld bij de config van mediaportal. Nu heb ik RC3 erop staan maar ik zie nergens post processing terwijl ik dat bij RC2 wel had staan.

Is dit de goede manier of raden jullie mij een andere manier aan met andere software oid?
In je catalyst control center moet je bij Avivo instellingen je de-interlacing op Vector Adaptive zetten (is de laatste schuifbalkje, met waar je een ati vlag ziet wapperen) Vervolgens moet je even spelen met Denoise of helemaal uit zetten. Kijk dan wat het resultaat is.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Amiet01 schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:03:
Ik gebruik dit prachtige progje sinds twee dagen en vind het echt geweldig. Gebruik het overigens wel op mijn laptop. Nou loop ik echter tegen een aantal probleempjes aan en had ik nog wat overige vraagjes. De specs van de laptop zijn een P8400, 4 GB RAM, Geforce 9200M GS, Windows Vista Ultimate 32bit.

Het eerste probleem is dat als ik de renderer op VMR zet ipv EVR, dat wanneer ik een film afspeel en vervolgens op esc druk om terug te gaan naar het menu, dat heel Media Portal dan vastloopt. Hierbij blijft het CPU gebruik rond de 70% steken. De mini-weergave van de film stopt ook. De reden dat ik geen EVR wil gebruiken is dat level 5.1 x264 bestanden bij mij op de één of andere manier niet synchroon lopen met het geluid wanneer ik het afspeel op mijn tv (HDMI) en receiver (optisch). Heeft overigens niets met de delay te maken, want het gebeurd omdat het beeld zich niet bijsteld aan het geluid wanneer er wordt geskipped of gepauzeerd.
Long story short: ik moet VMR aan de praat zien te krijgen, omdat EVR niet helemaal goed werkt bij bepaalde bestanden. Ik heb zowel de PowerDVD decoder, als de CoreAVC decoder geïnstalleerd en bij beiden heb ik het probleem. Heb ook geprobeerd een andere skin te gebruiken; zelfde probleem.

Met de Aeon Wide heb ik er kennelijk geen last meer van.

Het tweede punt van mij. Ik zou graag dxva icm ondertiteling willen gebruiken, maar van wat ik heb begrepen werkt dat alleen in MPC-HC. Deze heb ik inderdaad al een tijdje werkend, maar ik zou dat toch graag willen in MP zelf. Is dit mogelijk zonder MPC-HC als externe player te gebruiken. Ik las iets over het registreren van een aantal plugins.

Als derde had ik een vraag over de afstandsbediening. Ik heb een Logitech Harmony 525 en wil deze graag gebruiken in MP. Alleen is het probleem dat ik geen IR ontvanger heb. Waar kan ik deze kopen zonder dat ik een hele Media Center AB hoef te kopen. Hoe hebben jullie alles aan de praat gekregen? Ik wil overigens een kleine ontvanger hebben als het kan.

Alvast bedankt voor de moeite
Iemand nog een antwoord op mijn twee overige vragen? Het lukt me trouwens niet om de "enter" toets aan te wijzen aan de play/pause ipv "spatie". Iemand een omweg hiervoor?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-09 00:28
Ik heb zojuist bij alle serie's die ik in dvd bestand heb, gewoon de .vob bestanden handmatig toegevoegd, en dan speelt mediaportal deze gewoon af. Hoef je de afleveringen niet apart te gaan rippen.

Alleen nu kom ik bij probleem 2: Nederlandse serie's.
De engels/amerikaanse serie's haalt mediaportal gewoon netjes van imdb, alleen wil ik nederlandse serie's of afleveringen ook toevoegen. Dit kan dan weer niet handmatig, want ze moeten gevonden worden op imdb. Iemand een oplossing voor dit probleem gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lakota
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-09 11:39
Jongens, zo tevreden als ik ben met mijn HTPC heb ik laatst een nieuwe speakerset gekocht, namelijk de Logitech Z-5500. Een fantastische set met prachtig geluid. Werkt ook perfect in Mediaportal. De boel is met een optische kabel via SPDIF aangesloten en dat gaat fantastisch, maaaaaaaarrrrrrrr: wanneer ik naar een radiostation in LAST.fm luister via Mediaportal komt er geen geluid richting de speakers. Terwijl ik op de TV wel zie dat er een nummer wordt afgespeelt.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
timskiej schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 21:21:

FDSHOW heeft blijkbaar deze mogelijkheid voor het upscalen. En er moest post processing worden ingesteld bij de config van mediaportal. Nu heb ik RC3 erop staan maar ik zie nergens post processing terwijl ik dat bij RC2 wel had staan.

PowerDVD 8 en FFdshow postprocessing werkt hier als een tierelier voor DVD materiaal.
Ongetwijfeld dat het ook gaat werken voor jouw probleem.
In mijn geval heb ik enkel in de advanced settings, postprocessing voor de dvd engine aangezet.
Vervolgens de volgende settings in FFDSHOW ingesteld

Klik linkje postprocessing

Nou heb ik zelf ook nog een mini probleempje, ik gebruik mpc als externe player
gaat super. Enkel als de film afgelopen is, zou ik wel willen dat mpc afsluit,
en dus weer in mp terecht komt. In de instellingen van mpc heb ik wel
aangevinkt - after play - close.

Maar dit werkt niet, en het vinkje is weg, na ieder bestand...iemand ?

[ Voor 14% gewijzigd door ppeterr op 01-11-2008 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje waar ik echt niet uit kom, en wat voor de nodige frustratie zorgt. Ik heb een verse XP installatie met MP RC3, Monochrome skin, en heb het volgende:
Als MP wordt opgestart, dan gaat dat prima, laden & fullscreen, maar vervolgens focust het systeem zich niet op Mediaportal: ik zie nog steeds de XP taakbalk onderin (waarin ik Mediaportal zie staan, oranje-flikkerend) en ik heb geen controle tot ik met mijn muis ergens in het scherm klik (waar ik wel Mediaportal zie verder). Aangezien ik een MCE-remote heb, en het drukken op bijv. de 'OK' knop daarvan niet zorgt dat de focus alsnog op MP komt, kan ik zo niets aangezien het systeem voor in de woonkamer is zonder muis en toetsenbord.

Mijn vraag is dus: Is er een manier om te zorgen dat binnen WinXP, Mediaportal standaard de 'focus' krijgt na opgestart te zijn? Dit was in Vista geen probleem. Ik heb gezocht in dit topic en op internet maar kon geen oplossing vinden. De vinkjes 'Keep MP always on top' of 'Hide taskbar in Fullscreen mode' bieden ook geen uitkomst. Bij de laatste gaat de taakbalk wel weg maar is er nog geen focus op MP.

Bvd. :)

EDIT: Nog verder gekeken en zag de oplossing toch in dit topic met een andere zoektermen. Voor andere: de plugin MPFocus biedt uitkomst. :) Vervelend, altijd vlak na 't posten van iets vind ik t antwoord.. nou goed, vergeet deze post. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2008 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 11:48
Paar kleine vraagjes. Ik heb postprocessing door ffdshow niet aanstaan, omdat ik met name HD materiaal afspeel en deze decodeer met PowerDVD. Ik wil eigenlijk niet dat ffdshow hier tussen gaat zitten. Ik weet dat je bij resize kunt kiezen voor een maximale resoltie, maar wil ook geen dnoise e.d. Is er een manier om alleen oude bestanden te bewerken?
Tweede vraag is voor mensen met een OrigenAE H6 kast (pssst ThaClown). Hoe hebben jullie de External Display plugin ingesteld, zodat hij werkt met MP? Krijg nu alleen de tijd te zien.
Verder een kleine tip qua skin. Gebruikte tot nu toe Monochrome, maar draai sinds een dag of wat SpinSafe 1080. Vind hem erg mooi qua uitstraling en de animaties ed. Hij werkt nog aan volledige ondersteuning van Moving Pictures, maar de list functie van My Videos is al erg goed. Verder heeft hij ondersteuning voor achtergronden bij films door in de map Fanart van de skin zelf bestanden met dezelfde naam als de film te plaatsen. In de toekomst zal dit automatisch met Moving Pictures gaan. De skin is hier te vinden: SpinSafe en hier te downloaden Download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itmuscle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 11:30
Nog even een vraagje.

Heeft er iemand de tvgids werkend incl beschrijving.

Nog een vraag, is het misschien handig om ergens centraal een tvgids.xml dutch op een server te knallen elke dag. zodat die alleen gedownload hoeft te worden ??

Lijkt mij een prima plan scheelt een hoop mensen een hoop geknutsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

AgeOfPanic schreef op zondag 02 november 2008 @ 14:40:
Is er een manier om alleen oude bestanden te bewerken?
Je kan in ffdshow met presets werken. Per preset kan je verschillende zaken instellen zoals resize, dnoise, subtitles etc. Per preset kan je instellen wanneer deze automatisch wordt toegepast. Bijvoorbeeld bij een bepaalde applicatie, resolutie of decoder.

Afbeeldingslocatie: http://www.scvi.net/image/Image16.gif

Hou er wel rekening mee dat als je in de GUI bezig bent met presets dat de vetgedrukte preset de standaard preset is. Zo heb ik een preset voor DVD waarbij het beeld wordt geupscaled en een andere preset voor de overige formaten waar alleen subtitles zijn ingesteld. Laatst had ik een wijziging gedaan aan de DVD preset maar vergat de andere preset weer als standaard (vergedrukt) in te stellen. Hierdoor werd alles geupscaled ipv alleen DVD en had ik geen ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Laatst online: 22-09 11:48
Hou er wel rekening mee dat als je in de GUI bezig bent met presets dat de vetgedrukte preset de standaard preset is. Zo heb ik een preset voor DVD waarbij het beeld wordt geupscaled en een andere preset voor de overige formaten waar alleen subtitles zijn ingesteld. Laatst had ik een wijziging gedaan aan de DVD preset maar vergat de andere preset weer als standaard (vergedrukt) in te stellen. Hierdoor werd alles geupscaled ipv alleen DVD en had ik geen ondertiteling.
Alvast bedankt voor de tip. Dit begrijp ik alleen nog niet helemaal. Wat maakt het uit welke preset als standaard staat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:24
nog een vreemd probleem...Ik ben van RC2 overgestap naar RC3 nadat ik problemen had met het afspelen van MKV bestanden met CoreAVC en ondertiteling. Ik weet niet of dat nou beter is, maar onder RC3 doet mijn MCE remote het ineens niet meer. Terug naar RC2 en daar doet de remote het weer....
Hebben meet mensen dit probleem, of weet iemand waar het aan kan liggen? Overigens doet de Standby knop het onder RC3 het wel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-09 00:45
@ Weertenaar:

Geen problemen met de MCE remote hier. Heb je hem wel ingeschakeld bij je Mediaportal Configuration onder Remote? Klinkt als een simpel iets, maar het kan zijn dat je dat vergeten was. Combinatie MCE Remote + RC3 werkt hier probleemloos dus het kan wel. :)

@ Itmuscle:

Als het goed is hadden we inderdaad wel zo'n oplossing - meerdere zelf (zie topicstart) - maar TVGids.nl heeft volgens mij iets met hun database gedaan waardoor dit systeem niet meer werkt. Geen idee of er al een oplossing voor is.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [ash]

[ash]

AgeOfPanic schreef op zondag 02 november 2008 @ 16:14:Alvast bedankt voor de tip. Dit begrijp ik alleen nog niet helemaal. Wat maakt het uit welke preset als standaard staat ingesteld?
Dat maakte bij mij wel zeker uit. Ik had de volgende instellingen:
- dvd (upscale, dnoise en nog wat zaken)
- overig (ondertiteling)

Nogmaal gesproken is 'overig' de standaard en wordt 'dvd' alleen automatisch gekozen wanneer de gebruikte decoder mpeg2 is. Hierdoor worden DVD's geupscaled en bij al het overige HD materiaal worden alleen ondertiteling toegevoegd. 'Overig' staat ingesteld als standaard preset en wordt dus altijd gebruikt tenzij de gebruikte decoder mpeg2 is.
Nu had ik een wijziging gemaakt aan de 'dvd' preset. Hiervoor moet je de preset dubbelklikken om hem te bewerken, maar hierdoor wordt het meteen de default setting. Resultaat was dat 'dvd' de default preset werd en op al mijn media werd toegepast. Hierdoor werd dus ook het HD materiaal door de upscale, dnoise etc filters werd gehaald.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Iemand die weet hoe je een Creative remote werkend kunt krijgen in MP? Deze remote heb ik meegekregen bij mijn USB Soundblaster X-Fi 5.1. Deze werkt ook als ontvanger, maar niet als een universele ontvanger. Hij pikt dus geen signalen op van een Media Center remote.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
ppeterr schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 13:18:
[...]

Nou heb ik zelf ook nog een mini probleempje, ik gebruik mpc als externe player
gaat super. Enkel als de film afgelopen is, zou ik wel willen dat mpc afsluit,
en dus weer in mp terecht komt. In de instellingen van mpc heb ik wel
aangevinkt - after play - close.

Maar dit werkt niet, en het vinkje is weg, na ieder bestand...iemand ?
Gan naar Media Portal setup->movies->movieplayer
vul onder External Player dit in bij parameters:

%filename% /play /close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook mediaportal geinstalleerd.
Heb alles nu in top kwaliteit op1 ding na.

Ik heb bij gewone DVD's kijken heel erg wollerige ondertiteling. Dit krijg in niet scherp met mooie randjes.
Heeft iedereen dit en is dit niet goed te krijgen? OF heeft iemand hier een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens een andere DVD codec (=mpeg2) broazemm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2008 @ 00:14:
Probeer eens een andere DVD codec (=mpeg2) broazemm
Ik gebruik PDVD8 met ffdshow als post-processing.
Als ik een andere codec gebruik wordt de beeldkwaliteit minder en dat wil ik ook niet. ;)

Heb wel even een andere geprobeert maar hou hetzelfde met de ondetiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Laatst online: 16-09 16:18
Volgens mij krijg je dat ook niet mooier omdat DVD ondertitels eigelijk images zijn (dacht ik toch)

Dus als je bv een dvd upscaled, word dat ook gedaan bij de subtitles en de kartelingen daarin worden dan ook uitvergroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook met DVD's kijken met externe subs, zoals een srt bestand?
Ik zie niemand hier klagen over de subs, terwijl het bij mij met sommige films wel storend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
pianoman schreef op dinsdag 04 november 2008 @ 13:01:
[...]

Gan naar Media Portal setup->movies->movieplayer
vul onder External Player dit in bij parameters:

%filename% /play /close
ontzettend bedankt voor deze tip !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01

Amiet01

Master_A

Als ik MPC-HC gewoon gebruik werkt dxva perfect en hapert het beeld helemaal niet. Gebruik ik hem echter als externe player voor MP, dan krijg ik stotterend beeld en is het niet meer om te kijken. Dit terwijl alle instellingen hetzelfde blijven. Waar kan dit aan liggen?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Heb wat liggen te spelen met Ffdshow mbt het upscalen en het resultaat is goed :)
Mijn AVI's zien er in ieder geval perfect in PowerDVD8.

Dus effe Mediaportal RC3 opgestart en gekeken of het daar ook goed werkte.
Maar dit blijkt niet het geval. Ik krijg alleen een zwart scherm te zien als ik een film (avi) aanzet.

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/11tvds0.jpg

In de log staat:
player:ended
2008-11-06 14:55:02.394308 [Info.][MPMain]: PlaylistPlayer: *** unable to play - E:\Mediacenter\Films\American Gangster\American Gangster.avi - skipping track!
2008-11-06 14:55:02.588308 [Info.][MPMain]: TexturePacker: Loaded C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Cache\Monochrome\packedgfx20.png texture:2048x2048 miplevels:1
2008-11-06 14:55:02.589308 [Info.][MPMain]: TexturePacker: fontengine add texure:1999
2008-11-06 14:55:02.788308 [Info.][MPMain]: TexturePacker: Loaded C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\Cache\Monochrome\packedgfx21.png texture:2048x2048 miplevels:1
2008-11-06 14:55:02.790308 [Info.][MPMain]: TexturePacker: fontengine add texure:1998

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timskie, zet eens post processing op VRM9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2008 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben een nieuwe Mediaportal gebruker, heb alles perfect voor elkaaralleen wil het TV gedeelten nog niet helemaal lukken ..

Heb een HP DC7800 PC met een Hauppage 150 kaart, en heb UPC analoog als kabelaar (Amsterdam) ..

nu krijg ik NL 1, 2, 3 en AT5 erg slecht beeld tot sommige van deze kanalen helemaal niet bij het scannen, de rest gaat wel goed wat zou dit kunnen zijn ?, met MCE 2005 had ik geen probleem !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timskie: Kijk een in ffdshow bij output. vink YV12 uit en YUY12 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Bedankt ik zal het eens testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric-B
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-09 14:16
Hoi !

Ik heb een probleempje....Ik heb het topic doorgespit en zie dat er veel over *.mkv files in combinatie met ondertitels *.srt files geouwehoert is. Eerst kreeg ik dus gene ondertitels als ik *.mkv files afspeelde. Nu wel dat is gelukt, door "direct vobsub" ipv "vobsub" te gebruiken en een paar instellingen in mediaportal configuratie.

Maar nu mijn probleem, als ik gewone (niet 720p) *.avi files afspeel en ik wil de film naar volledig beeld zoomen", ik begruik altijd "strech" in mediaportal dan ziet het er op de één of andere manier niet meer uit. Als ik "direct vobsub" er weer af flikker en de gewone "vobsub" installeer dan is het wel weer goed. Echt raar dat dat aan"direct vobsub ligt, maar het is bij mij heleaas zo.... Begrijp iemand waarom en wat ik kan doen? Is er bv met de "gewone" "vobsub" een mogelijkheid om ondertitels bij *.mkv files te krijgen ofzo??

Gigabyte 965P-DS4 - Intel Core 2 Duo E4300 "Allendale" @ 3.0 GHz - 4GB MDT PC2 6400 - Sapphire ATI Radeon HD5770 1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coromoto
  • Laatst online: 05-09 11:59
eurojojo schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 17:01:
[...]

Ik heb een oplossing online gezet die werkt onder Windows en Linux en die de informatie van Microsoft's televisiegids combineert met de programmainformatie van de website van Film1 (ontbreekt bij Microsoft, en is altijd onvolledig in TVGids.nl) en de gaten dan nog opvult via TVGids.nl. Maakt gebruik van MC2XML en TVxb.

Ik heb vooral gewerkt aan de scripts (ik zat zelf ook zonder gidsinformatie), en de pagina moet ik deze week opnieuw vormgeven. Ik hoop dat je vind wat je zoekt.

http://www.prize.nl/software/pvr/dutch.html
;)
Jouw ini bestand heeft mij mijn hachje gered! _/-\o_

Een verbetering heb ik echter wel:

htmlstart=[day=w dd Mmm]

heb ik veranderd naar

htmlstart=[day=w d Mmm],[day=w d Mmm]

aangezien het anders fout gaat bij de dagen met 1 cijfer. Dus d ipv. dd en met een extra spatie voor de d voor de dagen met 1 cijfer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
Heren. even een kort snel vraagje.

Sommige WMVHD wvc1 films, geven een raar groen beeld.

Ik gebruik wmpc als externe player. Met dxva enzo aan. (dit heb ik echt nodig ivm andere problemen)

Hopelijk een simpele setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 23:58
Rainesh schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 14:27:
[...]

In je catalyst control center moet je bij Avivo instellingen je de-interlacing op Vector Adaptive zetten (is de laatste schuifbalkje, met waar je een ati vlag ziet wapperen) Vervolgens moet je even spelen met Denoise of helemaal uit zetten. Kijk dan wat het resultaat is.
Ik heb hetzeflde probleem met TV als waar dit antwoord over ging :)
HD content ziet er prima uit (Mediaportal / 780G chipsetje / 4850e proccie / Sony Bravia W4500) maar TV beeld is wazig.

De bewust Vector Adaptive instelling zie ik echter niet? En Denoise zie ik wel, maar is uitgegrijsd.

Ik heb nu wel net postprocessing ingesteld (zoals in de link een stukje hierboven). Morgen eens kijken of dat verschil maakt.
Welke codec kan ik t best kiezen voor TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

ppeterr schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 12:13:
Heren. even een kort snel vraagje.
Sommige WMVHD wvc1 films, geven een raar groen beeld.
Ik gebruik wmpc als externe player. Met dxva enzo aan. (dit heb ik echt nodig ivm andere problemen)
Hopelijk een simpele setting.
Geen simpele setting, is gewoon een dxva issue, geen mediaportal bug.
Check de thread op http://forum.doom9.org/showthread.php?t=123537&page=142, dxva werkt gewoon niet in alle gevallen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

aan de TS, ik volg deze topic al een tijdje en is het niet tijd voor deel3 van deze geweldige topic :9 . Anders wordt het alleen maar moeilijker om goede info terug te vinden ;x

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik heb een probleempje met logos bij TV Series.

Ik heb wat rules gemaakt.
Als ik in de Configuration van TV Series kijk, zie ik bij Serie en Season het netwerk logo staan.
Bij de Episode echter niet. Ook de andere logos (720p bijvoorbeeld) zie ik niet bij de episodes, terwijl er wel een rule is en de info in de database staat.

In MediaPortal zelf zie ik al helemaal niks :(

Wat doe ik fout ?

edit:

In de Monochrome skin werkt het wel.
Heb ik dan misschien een Aeon skin (die ik veel mooier vind) die te oud is ofzo ?
De nieuwe Aeon skin die nu op de site staat geeft echter nog veel meer problemen, ik heb hem na lang prutsen werkend gekregen, maar ook daar geen logos.

[ Voor 32% gewijzigd door Sleepie op 10-11-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sleepie schreef op zondag 09 november 2008 @ 21:39:
Ik heb een probleempje met logos bij TV Series.

Ik heb wat rules gemaakt.
Als ik in de Configuration van TV Series kijk, zie ik bij Serie en Season het netwerk logo staan.
Bij de Episode echter niet. Ook de andere logos (720p bijvoorbeeld) zie ik niet bij de episodes, terwijl er wel een rule is en de info in de database staat.

In MediaPortal zelf zie ik al helemaal niks :(

Wat doe ik fout ?

edit:

In de Monochrome skin werkt het wel.
Heb ik dan misschien een Aeon skin (die ik veel mooier vind) die te oud is ofzo ?
De nieuwe Aeon skin die nu op de site staat geeft echter nog veel meer problemen, ik heb hem na lang prutsen werkend gekregen, maar ook daar geen logos.
Ja goeie vraag, ik heb ook al eindeloos zitten sukkelen met die logo's; op XFACE krijg ik ze maar niet te voorschijn :S

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2008 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2008 @ 01:30:
Ja goeie vraag, ik heb ook al eindeloos zitten sukkelen met die logo's; op XFACE krijg ik ze maar niet te voorschijn :S
Nou, ik heb net het antwoord gevonden.
Na wat zoeken in de XML files, zag ik dat Aeon (de versie die ik heb iig) geen logos ondersteunt!
Er is echter een vervangende XML file ... als je die gebruikt werkt het wel.

Voor AEON dus:
- download deze file.
- Overschrijf TVSeries.xml in de MediaPortal/skin/Aeon Wide\ folder met de nieuwe file.
- klaar :)

Waarschijnlijk heeft XFace hetzelfde probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Sleepie op 10-11-2008 01:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timskiej schreef op donderdag 06 november 2008 @ 15:15:
Heb wat liggen te spelen met Ffdshow mbt het upscalen en het resultaat is goed :)
Mijn AVI's zien er in ieder geval perfect in PowerDVD8.

Dus effe Mediaportal RC3 opgestart en gekeken of het daar ook goed werkte.
Maar dit blijkt niet het geval. Ik krijg alleen een zwart scherm te zien als ik een film (avi) aanzet.

[afbeelding]

In de log staat:

[...]
Ik heb helaas hetzelfde probleem en bovenstaande tips helpen helaas niet. Hoop dat iemand een oplossing weet. Gebruik nu MPC ipv interne speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 16:20

gdl

Ik draai Vista met MediaPortal, TV Server en IR Server suite in een Antec Fusion case. Ik gebruik de powerscheduler plugin in Mediaportal en TV Server om het systeem in slaap te brengen. Het in slaap brengen gaat goed, maar het wakker worden een stuk minder. Soms werkt het de eerste cyclus goed, maar meestal hangt het systeem volledig na een resume actie (of deze wakker actie nu getriggered wordt door een opname, backup of manueel maakt eigenlijk niet uit). Ik vind het erg lastig om een en ander te debuggen, heeft er iemand goede tips?

Ik heb overigens ook het MST tool, wat ook in deze thread genoemd wordt geprobeerd, maar zonder verbeteringen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 07:57
Deze ga ik toch eens bekijken, ziet er mooi uit :)
(al heb ik met een hdd van 80gb ook niet veel media :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:30
gdl schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:13:
Ik draai Vista met MediaPortal, TV Server en IR Server suite in een Antec Fusion case. Ik gebruik de powerscheduler plugin in Mediaportal en TV Server om het systeem in slaap te brengen. Het in slaap brengen gaat goed, maar het wakker worden een stuk minder. Soms werkt het de eerste cyclus goed, maar meestal hangt het systeem volledig na een resume actie (of deze wakker actie nu getriggered wordt door een opname, backup of manueel maakt eigenlijk niet uit). Ik vind het erg lastig om een en ander te debuggen, heeft er iemand goede tips?

Ik heb overigens ook het MST tool, wat ook in deze thread genoemd wordt geprobeerd, maar zonder verbeteringen..
Ik krijg het ook niet aan de praat. Mijn systeem wordt wel goed wakker, maar de TV server of de connectie daarnaartoe werkt niet meer. Zodra ik een kanaal wil kijken geeft hij channel is scrambled melding. Vinkje met herinitialiseren van de service of herstart MP bij opstarten maakt niks uit. Moet gewoon MP herstarten en dan doet ie het weer. Soms staat MP ook in een window of in 800x600 te draaien. Heb de hoop maar opgegeven, ik gebruik de sleep stand niet meer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Sleepie schreef op zondag 09 november 2008 @ 00:13:
[...]

Ik heb hetzeflde probleem met TV als waar dit antwoord over ging :)
HD content ziet er prima uit (Mediaportal / 780G chipsetje / 4850e proccie / Sony Bravia W4500) maar TV beeld is wazig.

De bewust Vector Adaptive instelling zie ik echter niet? En Denoise zie ik wel, maar is uitgegrijsd.

Ik heb nu wel net postprocessing ingesteld (zoals in de link een stukje hierboven). Morgen eens kijken of dat verschil maakt.
Welke codec kan ik t best kiezen voor TV ?
Ah dat ie uitgegrijst is, komt omdat je geen phenom cpu hebt. Bij gebruik van een phenom icm 780g worden extra postprocessing opties geactiveerd.

Dat vector-adaptive instelling staat bij de-interlacing..als het goed is, staat het nu aangevinkt bij Automatic De-interlacing. Als je dat uitvinkt, kan je het schuifbalkje bedienen.

Voor tv kijken kan je best Powerdvd 8 codec gebruiken. Die maakt dan gebruik van je uvd chippie :*)

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
gdl schreef op maandag 10 november 2008 @ 10:13:

Ik heb een vergelijkbaar probleem met RC2 in XP. De machine wordt wel wakker uit de sleep stand, maar het beeld blijft zwart. In mijn geval hangt mediaportal gewoon (mediaportal.exe is not responding). Als ik dan het mediaportal.exe process end-task kan ik 'm in de meeste gevallen niet meer opnieuw starten. Het splash-screen blijft dan staan op starting plugins. De PC moet echt opnieuw gestart worden. Ik vermoed eigenlijk ook dat het iets is met TV server en dat mediaportal ergens blijft hangen in een poging om contact met TVserver te krijgen. Hibernaten gaat meestal overigens wel goed, hoewel je dat ook niet te vaak moet doen. Eens in de zoveel dagen een koude boot kan geen kwaad. Dat is echter meer een windows kwestie dan een mediaportal kwestie.

Aangezien verder alles goed werkt en er met RC3 nog wat probleempjes schijnen te zijn blijf ik nog even bij RC2. Als de final release van 1.0 uitkomt probeer ik die wel uit.
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste

Dit topic is gesloten.