Ik moet zeggen dat ik een tijdje ook al geen nieuws meer heb gezien rondom ION.
Zelf heb ik nog steeds een HTPC systeem op basis van een "asus at5iont-i deluxe". Maar ik moet eerlijk zeggen dat de kans groot is dat deze binnen afzienbare tijd de deur uit gaat. Iig het mainboard.
ION is leuk en het kan inderdaad de meest gangbare codecs prima decoderen, maar het heeft ook een anatal nadelen:
* Geen bitstreaming van de HD audio formaten naar home cinema receiver (is mij iig nog niet gelukt)
* Geen ondersteuning voor 3d playback (niet dat dat mij boeit

).
* Belangrijkste: De GPU is niet sterk genoeg om op hoge kwaliteit interlaced of minder dan 1080p materiaal te postprocessen.
Zeker als je veel series downloadt of ook (opgenomen) TV wil kijken met je HTPC is dit belangrijk.
Ook de wat modernere AMD Fusion E450 gebaseerde mini systeempjes hebben daar last van.
Ergo: Ik ben bang dat ION gewoon dood is

.
Ik wil in m'n HTPC naar een AMD Trinity systeempje toe, met het moederbord en de processor die hier ook besproken worden:
http://nl.hardware.info/p...e-theater-pc---april-2013
Op het gebied van kwaliteit bij video decoding en postprocessing is AMD gewoon heer en meester. Ik ben voor een bescheiden huiskamer-pc'tje nu ook een AMD Trinity systeem in elkaar aan het zetten. Aan de hand van dat systeem ga ik wat experimenteren met de huidige staat van Linux support voor AMD (voor mij een eis bij een HTPC). Als dat goed is, dan ga ik 'over'

.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.