[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 71 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:36
Dreamvoid schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:33:
[...]

Een G102M is alleen geen ION (MCP79) ;)
Klopt maar een G102M is nou ook niet bepaald een krachtpatser op grafisch gebied :P
Maar zoals verwacht draait'ie op mijn A330ION ook gewoon vlekkeloos in XBMC.

TLa schreef op zondag 10 juli 2011 @ 18:48:
Een SSD als opstartschijf is wat overkill vind ik (in mijn gewone PC doet het echter wel wonderen), momenteel ben ik wat aan het prullen met een snelle USB-stick als opstart schijf, met W7 gaat dit niet maar met Xbmcfreak is dat geen probleem.

Xbmcfreak herkent de ntfs-schijf echter niet standaard, je moet in de terminal wat liggen prullen en daar heb ik geen zin in.
Volgens mij verwar je nu een fanwebsite met een programma :?

Zou wel raar zijn als XBMC een NTFS-schijf niet herkent, want XBMC-live is gebaseerd op Ubuntu 9.10 ofzo, die dat uiteraard wel doet. Lijkt me stug dat ze bewust de NTFS-3G drivers eruit gesloopt hebben...

[ Voor 55% gewijzigd door mcDavid op 10-07-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-04 21:09

TLa

De XBMC live pakt ook geen NTFS zonder deze expliciet te mounten in een terminal venster, juist nog eens getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

openelec werkt perfect, heel eenvoudig te installeren. De share naar de interne harde schijf was iets lastiger maar werkte toch ook vrij snel.

Staat ge¨¨installeerd op een USB-stick en werkt lekker vlot en snel. Het video bestandje dat eerder werd gepost, werkt ook perfect.

Ik heb echter nog 1 pobleem (ligt niet aan openelec), mijn boxsets worden verkeerd getoont. Als ik naar films ga, zie ik de boxset (terminator films) maar ik zie daarnaast ook alle terminator films apart, als ik dan in de boxset kijk, staan de films daar ook. Ik kan ze van beide locaties starten.
Iemand een idee hoe ik dit opgelost krijg?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een Asrock ION330 met 2GB geheugen en Windows 7.
Ik heb de Atom 330 van 1,6GHz al op 2,0GHz draaien.
Als ik daarop XBMC installeer (for Windows) dan is het menu heeeeel erg traag. DXVA staat aangevinkt, maar dat heeft volgens mij alleen betrekking op het afspelen van video.
Mis ik een instelling of is XBMC for Windows niet geschikt voor ION?

PS, MPC-HC werkt overigens prima met het afspelen van 1080p films, maar ik wilde XBMC eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 11-08-2011 10:36 ]

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 15:44
Heb je het videogeheugen in de bios op 512MB staan?

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Kozz schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:42:
Heb je het videogeheugen in de bios op 512MB staan?
Ja, dat heb ik altijd zo staan. Nadeel is wel dat er maar 1,5GB voor windows overblijft dan.
Zou het menu van XBMC wel goed moeten lopen onder Windows?

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-04 12:51
BounceMeister schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 10:49:
[...]

Ja, dat heb ik altijd zo staan. Nadeel is wel dat er maar 1,5GB voor windows overblijft dan.
Zou het menu van XBMC wel goed moeten lopen onder Windows?
Een tijdje geleden dat ik Windows heb gebruikt, maar volgens mij moet het wel kunnen.
Je kan proberen dds aan te zetten voor fanart en andere afbeeldingen.

http://wiki.xbmc.org/inde...gs.xml#.3Cuseddsfanart.3E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eoghlear
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16-04 17:55
Is er hier iemand die de optische drive in zijn asrock ion heeft vervangen voor een tweede harde schijf?
Heb die van mij er alvast uitgehaald, aangezien ik hem niet gebruik en wil nu opde plaats hiervan een 2e schijf plaatsen. Weet echter niet of ik deze zo kan aansluiten op de kabel van de optische drive of dat ik een verloopje erop moet zetten? (ben geen echte hardware kenner). Hier de foto van de 2 kabels (linkse is van de dvd rechts is van de 2,5 hdd)

Of is er iemand die een link heeft waar dit proces staat beschreven, heb al een tijd lopen zoeken maar kan eigenlijk niets concreets vinden.

Weet zeker dat ik dit ooit ergens heb gelezen, maar er toen geen aandacht aan besteed. Nu kan ik het uiteraard niet meer terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:12

job

Nee dat gaat niet passen. De lay-out van de stekker komt niet overeen met de sata standaard.
Je kan het eenvoudig uitproberen door te kijken of hij op de reeds aanwezige HD past (nee dus).

Als je een andere sata kabel pakt, en van een oude voeding een sata-power cable losknipt kan je met een beetje solderen (voor een 2.5HD is 5 volt (dus rood en zwart) voldoende) een goede powercable maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Aangezien ik vrijwel nul repsons krijg in deze thread, toch ook maar even hier een poging wagen... Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Zal aan je tweede USB-stick liggen, vrees ik. Ik heb juist hetzelfde gedaan als jij probeert en het ging van de eerste keer goed.

Misschien je stickie eens formatteren en zien of het dan wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
Ik heb dat al een keer geprobeerd, maar zal het nog een keer proberen...

Ps. heb jij exact hetzelfde systeem?

[ Voor 21% gewijzigd door Westmania op 19-09-2011 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLa

TLa

Nee, ik heb het celeron bordje van Zotac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25

EraZor

Don't mention the war

Hmmm op zich een erg tevreden gebruiker van een Asus at5iont-1 bordje. Draait 100% schokvrij 1080P MKV's en Blurays, maar benw el erg teleurgesteld over het ontbreken van de doorgifte van de moderne HD audiovarianten (TrueHD en DTS-HD Master)..

Heb daarvoor een dus maar een Radeon 5450 kaartje gekocht en die met een PCIe X1 ribbon riserkaartje aangesloten. Kosten bij elkaar 3 tientjes, dus dat valt mee, maar t schiet t doel wel een beetje voorbij natuurlijk. Nu had ik in principe elk willekeurig atom bordje met een pcie slot kunnen pakken :/

Overigens: het 1x risertje heb ik gebruikt omdat ik dat nog had liggen. het bordje heeft een x4 aansluiting, maar de x1 heeft blijkbaar genoeg bandbreedte....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 16:48
Ik heb een Asrock ION 330pro en gezien mijn externe hdd begint vol te raken dacht ik om als tijdelijke oplossing (tot ik uit ben of ik een NAS aan ga schaffen of niet) gebruik te maken van de extra 2.5" hdd slot (ik heb er al een 32 gb SSD in zitten).

Was eigenlijk van plan om er dan een 1tb 2.5" in te stoppen, nu lees ik hier echter dat het maar 320gb ondersteunt? Klopt dit? Dus een 1tb hdd zou compleet nutteloos zijn?

Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Er zit een 320GB schijf in, er staat niets over een max. Waarschijnlijk gaat 1TB prima lukken.
Wil je het zeker weten, dan zoek je de specs van de chipset op.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 25-12-2011 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glopes
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 16:48
job schreef op zondag 25 december 2011 @ 17:27:
Er zit een 320GB schijf in, er staat niets over een max. Waarschijnlijk gaat 1TB prima lukken.
Wil je het zeker weten, dan zoek je de specs van de chipset op.
De pro die ik heb kwam zonder hdd! Vandaar mijn verwarring. Ga even de chipset opzoeken, dankje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 22:49

sphere

Debian abuser

Is er ergens een white paper van de MCP79? Ik wil weten wat de SATA controller allemaal kan. Op internet vind ik niks over deze chipset.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-03 19:41
Heeft er iemand toevallig de manual voor het Point of View ION330 moederbord? Of weet waar ik dat kan vinden.
Ik was bezig om het bord in een nieuwe case te plaatsen, maar ik kom er maar niet achter welke pinnen waar voor zijn. Dus de Reset, Power, Activity leds e.d.

Dit is het moederbord: click

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:07
immo_msk schreef op zaterdag 21 januari 2012 @ 20:33:
Heeft er iemand toevallig de manual voor het Point of View ION330 moederbord? Of weet waar ik dat kan vinden.
Ik was bezig om het bord in een nieuwe case te plaatsen, maar ik kom er maar niet achter welke pinnen waar voor zijn. Dus de Reset, Power, Activity leds e.d.

Dit is het moederbord: click
Het is niet echt een manual als ik het me goed herinner. Ik zal morgen eens kijken of ik die nog terug kan vinden.

EDIT:

De POV ION 330 is trouwens hetzelfde als de PEGATRON IPX7A.

Dit is de manual daarvan: http://www.logicsupply.co...-ION_UserManual_04-09.pdf

scheelt mij weer inscannen. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Lizard op 22-01-2012 03:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
Lizard schreef op zondag 22 januari 2012 @ 03:04:
[...]
Het is niet echt een manual als ik het me goed herinner. Ik zal morgen eens kijken of ik die nog terug kan vinden.

EDIT:

De POV ION 330 is trouwens hetzelfde als de PEGATRON IPX7A.

Dit is de manual daarvan: http://www.logicsupply.co...-ION_UserManual_04-09.pdf

scheelt mij weer inscannen. :)
Super man! _/-\o_ Bedankt! Je hebt me hier echt mee geholpen. Ik ga er gelijk mee aan de slag.
Ik laat het wel even weten of het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immo_msk
immo_msk schreef op zondag 22 januari 2012 @ 09:31:
[...]

Super man! _/-\o_ Bedankt! Je hebt me hier echt mee geholpen. Ik ga er gelijk mee aan de slag.
Ik laat het wel even weten of het gelukt is.
Het werkt! Nogmaals mijn dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik wil een goedkope HTPC maken met als het kan ook nog de mogelijkheid tot server (bijvoorbeeld een raid kaart toevoegen met een aantal hardeschijven) Ik heb nu mijn oog laten vallen op 2 ION bordjes (en eventueel 2 andere). Alleen weet ik niet wat de beste optie is. Welk van de volgende twee ION bordjes is het beste, en waarom. En wat zijn eventueel de plus en minpunten van de bordjes ten opzichte van elkaar.
Point of View ION-MB330 vs. Asrock A330ION
Een voordeel wat ik zo snel zie is dat de AsRock DDR3 gebruikt terwijl de POV DDR2 (en SO-DIMM) gebruikt.
En zou een van deze twee of beide in staat zijn om i.c.m. een raid PCIe kaart zowel te fungeren als HTPC en server tegelijk. Zodat je bijvoorbeeld direct op de htpc aangesloten tv een 1080p film kunt kijken terwijl er via DLNA via het netwerk een tweede 1080p film gestreamed wordt? Want voor het decoderen gebruikt hij vrijwel geen CPU kracht maar GPU kracht toch? En voor het streamen CPU kracht? Dan zou eventueel de hardeschijf de beperkende factor zijn, maar door het gebruik van een raid opstelling zou dat ook moeten gaan? (En eventueel zonder raid?)

Verder kwam ik nog twee andere bordjes tegen die aanzienlijk goedkoper zijn. Namelijk de Asus A8MN-BR en de Epia en12000eg lvds. Alleen kan ik hier niet superveel over vinden. Wat zijn jullie meningen hier van? De Asus zou nog een videokaart moeten hebben omdat deze geen HDMI/DVI uitgang heeft. En de Epia zou eventueel doorkunnen met slechts een component uitgang voor HD materiaal of daar anders eventueel ook een extra videokaart bij? (Beide worden daarmee natuurlijk wel duurder en minder zuinig van)

edit: ook ben ik er net achtergekomen dat je via IPTV op PC zonder tussenkomst van een tuner ook tv op een computer/htpc kunt kijken. Dus als ook dat zou werken zou ideaal zijn. Ik weet niet in hoeverre dat afhankelijk is voor je systeem. Mijn router ondersteund mogelijk al een deel voor het tv kijken op die manier (via DD-WRT of OpenWRT)

[ Voor 9% gewijzigd door Markos op 23-01-2012 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401872

Hallo,

Ik gebruik de ion 3d 152d nu een paar weken, maar krijg het maar niet voor elkaar
full screen HD youtube filmpjes af te spelen.

Ik kan dus uitzendinggemist niet kijken zonder dat de er gestotterd wordt.
Zodra ik het kleiner dan full screen maakt werkt het wel vloeiend

Ik heb nu windows starter 7 draaien, daarnaast heb ik xbmcbuntu, maar in beide ervaar ik dit probleem.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwste Nvidia drivers en Flash versie geïnstalleerd? Geheugengrootte in het BIOS op een vaste waarde ingesteld?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401872

Wiethoofd schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:20:
Nieuwste Nvidia drivers en Flash versie geïnstalleerd? Geheugengrootte in het BIOS op een vaste waarde ingesteld?
Driver, check!
Flash, check!
CoreAVC, check!

Werkt al een stuk beter!

Maar nou het BIOS nog, heb alles doorgelopen, maar zie niet waar ik het in moet stellen?
Ik lees er vast overheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Bijn mijn ion 330 kan je het vinden bij: advanced > chipset configuration > shared memory.
Zet deze op minimaal 256MB.

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-04 12:46
Momenteel probeer ik de netwerk verbinding van mijn vader weer werkende te krijgen. Alleen er is een driver probleem.

Het gaat om een: Akoya Mini E2076 D

Ik heb al het volgende geprobeerd:

Driver Genius
ION drivers installeren
Driverpack Solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-04 23:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

Laatste bericht is van november 2012. Is hier geen interesse meer voor? Ik kan me voorstellen dat een ion computertje icm openelec (speciaal voor ION) een mooie en makkelijke combinatie is? Ik wil namelijk een miniapparaat met veel power, maar toch zuinig in gebruik. Daarvoor had ik openelec en een ion apparaatje in gedachte, maar zo te zien lijkt het een stille dood gestorven? Nettops worden ook niet meer verkocht? Zijn er nieuwe trends?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Ik moet zeggen dat ik een tijdje ook al geen nieuws meer heb gezien rondom ION.

Zelf heb ik nog steeds een HTPC systeem op basis van een "asus at5iont-i deluxe". Maar ik moet eerlijk zeggen dat de kans groot is dat deze binnen afzienbare tijd de deur uit gaat. Iig het mainboard.

ION is leuk en het kan inderdaad de meest gangbare codecs prima decoderen, maar het heeft ook een anatal nadelen:

* Geen bitstreaming van de HD audio formaten naar home cinema receiver (is mij iig nog niet gelukt)
* Geen ondersteuning voor 3d playback (niet dat dat mij boeit :P ).
* Belangrijkste: De GPU is niet sterk genoeg om op hoge kwaliteit interlaced of minder dan 1080p materiaal te postprocessen.

Zeker als je veel series downloadt of ook (opgenomen) TV wil kijken met je HTPC is dit belangrijk.

Ook de wat modernere AMD Fusion E450 gebaseerde mini systeempjes hebben daar last van.

Ergo: Ik ben bang dat ION gewoon dood is :).

Ik wil in m'n HTPC naar een AMD Trinity systeempje toe, met het moederbord en de processor die hier ook besproken worden:

http://nl.hardware.info/p...e-theater-pc---april-2013

Op het gebied van kwaliteit bij video decoding en postprocessing is AMD gewoon heer en meester. Ik ben voor een bescheiden huiskamer-pc'tje nu ook een AMD Trinity systeem in elkaar aan het zetten. Aan de hand van dat systeem ga ik wat experimenteren met de huidige staat van Linux support voor AMD (voor mij een eis bij een HTPC). Als dat goed is, dan ga ik 'over' :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ION is achterhaald door de tijd en is daardoor inderdaad met pensioen gegaan. Dood verklaren gaat te ver want hoewel uitgefaseerd kan deze heden ten dage nog prima als media-speler gebruikt worden. Onze ION330 doet het nog steeds uitstekend hoor, al jaren lang, maar het is ondertussen al een tijdje niet meer onze main HTPC, deze hangt nu op een slaapkamer van een van de kinderen zijn best te doen. Er zijn her en der nog wel systeempjes te vinden met een ION chipset die nu nog als nieuw te koop staan maar dan koop je eigenlijk een apparaat met verouderde hardware. Voldoende alternatieven, het forum staat er vol mee. nVidia heeft nu bijvoorbeeld de 520 of 610 GPU als prima alternatief, al dan niet i.c.m. een Intel CPU, voorheen de basis voor ION (als producenten).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:33

Damian

Insane Obtrusion

Ik kan voor 160 euro een Asrock ION 330HT-BD krijgen.

Ik wil deze als vervanger gaan gebruiken van mijn Iomega Boxee.

Nu kijk ik vooral tv-series (720/1080P, WEB-DL) en af en toe uiteraard films.

Support op de boxee is compleet einde oefening en begin met dus te irriteren aan een aantal bugs en dergelijk dat ik een alternatief zoek. Nu lijkt de Asrock wel interessant. Ik weet alleen niet of hij datgene wat ik bij de Iomega gebruik, ook gaat werken op de Asrock. Ik wil daar dan XBMC op gaan draaien. Nu heb ik verder iets gelezen over hd audio, dat de Asrock / ION chipset dat niet kan bit-streamen, maar volgens mij kan de boxee dat ook niet, dus dat maakt voor mij weinig uit.

http://www.asrock.nl/nett....asp?Model=ION%20330HT-BD

Intel® Dual Core Atom™ 330
NVIDIA® ION™ GPU with Full HD 1080p playback capability
BD (Blu-ray Disc) Combo
EuP 2.0 Ready
802.11b/g/n wireless LAN
Capable to support RAID 0, 1 by adopting the 2nd 2.5" HDD
Powered eSATA/USB port
MCE Remote Controller
Energy Star 5.0 Level
Supports ASRock XFast USB, XFast LAN Technologies

Slimme keuze of toch niet?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Damian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:55:

Ik wil deze als vervanger gaan gebruiken van mijn Iomega Boxee.

Nu kijk ik vooral tv-series (720/1080P, WEB-DL) en af en toe uiteraard films.

Support op de boxee is compleet einde oefening en begin met dus te irriteren aan een aantal bugs en dergelijk dat ik een alternatief zoek. Nu lijkt de Asrock wel interessant. Ik weet alleen niet of hij datgene wat ik bij de Iomega gebruik, ook gaat werken op de Asrock. Ik wil daar dan XBMC op gaan draaien. Nu heb ik verder iets gelezen over hd audio, dat de Asrock / ION chipset dat niet kan bit-streamen, maar volgens mij kan de boxee dat ook niet, dus dat maakt voor mij weinig uit.

http://www.asrock.nl/nett....asp?Model=ION%20330HT-BD

Intel® Dual Core Atom™ 330
NVIDIA® ION™ GPU with Full HD 1080p playback capability
BD (Blu-ray Disc) Combo
EuP 2.0 Ready
802.11b/g/n wireless LAN
Capable to support RAID 0, 1 by adopting the 2nd 2.5" HDD
Powered eSATA/USB port
MCE Remote Controller
Energy Star 5.0 Level
Supports ASRock XFast USB, XFast LAN Technologies

XBMC voor Boxee is momenteel in ontwikkeling. Wellicht een alternatief wat je kan afwegen?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Voor dit soort vragen doen we een beroep op je zelfredzaamheid. Mocht je toch advies behoeven bij je keuze, dan verwijs ik je graag naar het aankoopadviesforum. :)

@ Erhnam: mooier toch, dat selectieve quoten? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:33

Damian

Insane Obtrusion

Erhnam schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 15:32:
[...]

XBMC voor Boxee is momenteel in ontwikkeling. Wellicht een alternatief wat je kan afwegen?
Voor de Boxee Box inderdaad, maar niet voor de Iomegio with Boxee :(

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Damian schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 12:55:

IMO de grote reden om dit te overwegen is de BluRay drive, anders is het voor zulke ouderwetse hardware nog relatief prijzig.
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste