Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:58
HaTe schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:58:
Nee, er wordt niks geëncodeerd bij het opnemen.. Wordt direct naar de hardeschijf geschreven in .ts formaat :)
Ok, als dat zo is waarom zijn atoms dan niet geschikt ? Met andere woorden : waar zit dan de bottleneck (CPU, geheugen?) en dus welke keuze voor nettop (zie hierboven) is beter ?

[update] Inmiddels valt de Zotac al af. Nu al de tweede keer dat de levering geannuleerd wordt. Grr. Is deze iets : pricewatch: Asus S1-AT5NM10E
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/websites/global/products/PBY1wFg4r0bOWE5O/P_500.jpg
Specs ongeveer 300 euro samengesteld:
  • D525 atom dual core
  • ION 2 chipset
  • 4GB ram
  • 500GB hdd
Heb geen idee of een atom 525 wel met anysee kan werken..

[ Voor 38% gewijzigd door Spam op 17-11-2010 09:06 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

Tazzios

..

Ik wacht vandaag in spanning af op de 1.1.2 release welke de memory leak moet gaan oplossen.
Door de memory leak red MP het nu soms niet eens om een aflevering(40minuten) af te spelen zonder een reboot tussendoor.

Update:
Helaas, de release is uitgesteld tot maandag.

[ Voor 11% gewijzigd door Tazzios op 26-11-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12-2020
ok, ik kom er niet uit met mediaportal & zenders configureren. probleem is dat ik geen enkele zender gevonden krijg.

ik heb een Hauppage WinTV PVR PCI II analog tv tuner kaart, analoog ziggo signaal (en ja, de kabel is aangesloten, want windows media center pakt wel de tv ;) )
de tv tuner card wordt volgens wiki ondersteunt. ik draai windows 7 ultimate 32bit op een bak die voldoet aan min specs (pentium dual core @2,5GHz | 4GB RAM | Geforce 9300)

heb de wiki nagezocht, de video handleiding op http://www.pcbymp.nl/ gevolgd (maar daar zit geen tv configuratie bij, helaas, verder harstikke handig) en krijg niets via got/google gevonden hoe je dit oplost. uit http://wiki.team-mediapor...stomization/001_TV-Server vind ik ook geen oplossingen, hij doet niks ook al volg ik de stappen op. antenna/cable + high/medium/low sensitivity ook geprobeerd.

kan het mogelijk zijn dat windows media center voor problemen zorgt? en is er toevallig ergens online toch een handleiding voor specifiek analoge tv tuner card setup? (omdat ik blont ben en op verkeerde trefwoorden heb gezocht? )

Afbeeldingslocatie: http://img202.imageshack.us/img202/6522/pvrchannelscanning.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Volgens mij mag de source op 'antenna'. Ik meen me tenminste te herrinneren dat mijn oude hauppage kaart daar ook op stond en ik dat toen ook nogal verwarrend vond :)

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
charops schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:16:
Volgens mij mag de source op 'antenna'. Ik meen me tenminste te herrinneren dat mijn oude hauppage kaart daar ook op stond en ik dat toen ook nogal verwarrend vond :)
Maar, zoals al gezegd, werkt dat dus niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tazzios schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:28:
Ik wacht vandaag in spanning af op de 1.1.2 release welke de memory leak moet gaan oplossen.
Door de memory leak red MP het nu soms niet eens om een aflevering(40minuten) af te spelen zonder een reboot tussendoor.

Update:
Helaas, de release is uitgesteld tot maandag.
En vanaf nu beschikbaar; http://www.team-mediaport...mediaportal-1121-released

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
kanalen channen werkt nu eindelijk (driver veranderd), maar nu is het de truc om deze zichtbaar te krijgen in mediaportal. is er uberhaupt daar goede documentatie over? ik lees me suf in de wiki, maar die zuigt eigenlijk best wel hard als het gaat om duidelijk te maken hoe je je tv werkend krijgt (wiki gebaseerd op knopjes uitleg ipv functionaliteit verkrijgen)

ik krijg in mediaportal een vage melding van "label ontbreekt" zie screenie.

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/9831/labelontbreekt.jpg

met de webepg en xmltv heb ik al voor drie zenders tvgids informatie opgehaald, maar er wordt geen tvgids informatie getoond. in tv-server configuration kan ik prima tv-kanalen previewen...

anybody? :) alvast bedankt :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:54

HaTe

haat niet

waik schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:14:
kanalen channen werkt nu eindelijk (driver veranderd), maar nu is het de truc om deze zichtbaar te krijgen in mediaportal. is er uberhaupt daar goede documentatie over? ik lees me suf in de wiki, maar die zuigt eigenlijk best wel hard als het gaat om duidelijk te maken hoe je je tv werkend krijgt (wiki gebaseerd op knopjes uitleg ipv functionaliteit verkrijgen)

[afbeelding]

met de webepg en xmltv heb ik al voor drie zenders tvgids informatie opgehaald, maar er wordt geen tvgids informatie getoond. in tv-server configuration kan ik prima tv-kanalen previewen...

Heb je de nieuwste versie van StreamedMP en MP? Die moeten wel overeenkomen. Anders moet je even opnieuw StreamedMP installeren (herstellen).

[ Voor 4% gewijzigd door HaTe op 29-11-2010 18:45 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
HaTe schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:45:
[...]

Heb je de nieuwste versie van StreamedMP en MP? Die moeten wel overeenkomen. Anders moet je even opnieuw StreamedMP installeren (herstellen).
MP 1.1.1.0
StreamedMP 1.4.3.2245

heb ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:51
Is het trage browsen waar over wordt gesproken daar ook mee opgelost? Ik wil over een aantal weken namelijk een clean setup doen met ook zo weinig mogelijk gedoe met extra codecs en subs. Uiteraard moet wel alles worden afgespeeld, inclusief mijn Memento-mkv met DTS :)

Is er eigenlijk een goede howto die uitgaat van een installatie zonder SAF of wijst dat zichzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waik
D-e-n schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:29:
[...]

Is het trage browsen waar over wordt gesproken daar ook mee opgelost? Ik wil over een aantal weken namelijk een clean setup doen met ook zo weinig mogelijk gedoe met extra codecs en subs. Uiteraard moet wel alles worden afgespeeld, inclusief mijn Memento-mkv met DTS :)

Is er eigenlijk een goede howto die uitgaat van een installatie zonder SAF of wijst dat zichzelf?
bij 1.1.1.0 heb ik http://www.pcbymp.nl/ gevolgd maar daarvoor zelf k-lite codec pack geïnstalleerd. niet SAF, wel instellingen van ffdshow overgenomen. werkt prima w.b.t. avi/mkv etc. (alles werkt afgezien dus van bovenstaande bug m.b.t. tvguide/geen channels bij tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]

Heb je Windows 7? Dan alleen Haali splitter installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
[...]

Ik ervaar in ieder geval in de My TV-Series pluging duidelijk verschil tussen versies 1.1.1 en 1.1.2. Daar waar eerstgenoemde flink haperend en stotterend door mijn banners heen bladert, gaat het al een heel stuk soepeler in 1.1.2 (helemaal vloeiend zal het bij die config niet gaan, er zit nog een oude Athlon XP in met beperkt geheugen, namelijk)

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:02
Ik heb net de upgrade naar 1.1.2 gedraaid en nu wil MediaPortal niet meer starten.
Ik krijg een errormelding dat de versie van de TVPlugin (1.1.10) niet overeenkomt met de MP versie (1.1.2)

Als ik de installatie van MP echter nogmaals uitvoer, zegtie dat 1.1.2 geinstalleerd is (ook de TVServer etc.)

OK, even gezocht op de MP forums en ik schijn niet de enige te zijn.
Oplossing is als volgt:
1) Unpack de MediaportalSetup_1.1.2.exe met bijvoorbeeld 7zip
2) In de folder waar je deze file hebt uitgepakt zie je een folder "deploy" met 2 executable files
3) Unpack nu package-tvengine.exe opnieuw met bv 7zip
4) In de folder waar je package-tvengine.exe hebt uitgepakt ga je naar $[66]\Windows\ en daar vind je de nieuwe TvPlugin.dll
5) kopieer deze tvplugin.dll naar C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\plugins\Windows\

[ Voor 70% gewijzigd door Sleepie op 01-12-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Update van StreamedMP (en tevens van de opgenomen plugins) en een nieuw selecteerbaar standaardscherm waarbij iconen gebruikt worden i.p.v. tekst.

Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/streamedmp-301/72668d1291281701t-streamed-mediaportal-v1-4-5-stable-02-dec-2010-supports-mediaportal-1-1-x-1-2-alpha-graphicalhorizontalbasichome.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2010 15:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Streamed MP wordt wel erg druk zo. Ben een tijd geleden al overgestapt op Maya omdat dat veel rustiger is en daardoor ook overzichtelijker. Als je dat screenshot bekijkt heb je gewoon 10 seconden nodig om te begrijpen waar je nou precies bent. Maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt het basisscherm zo druk maken als je zelf wilt via de StreamedMP editor. Mijn eigen scherm is stukken rustiger dan het originele (onbewerkte) scherm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:07:
Je kunt het basisscherm zo druk maken als je zelf wilt via de StreamedMP editor. Mijn eigen scherm is stukken rustiger dan het originele (onbewerkte) scherm.
Ja dat idee heb ik al. Sowieso die RSS ticker uitzetten. Die vind ik echt lelijk. Daarnaast het 'weer' ook niet weergeven. Daarnaast vind ik tekst ook wat mooier dan symbolen. Maar goed is persoonlijk en volledig aanpasbaar natuurlijk.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:15
Kwam ik net toevallig tegen; http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.35909 Iemand toevallig al eens gebruikt? Echt wel klein dus vraag mij af of het een beetje werkt. Ook zeer betaalbaar overigens.

Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_35909_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

hardware-lover schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:41:
Update van StreamedMP (en tevens van de opgenomen plugins) en een nieuw selecteerbaar standaardscherm waarbij iconen gebruikt worden i.p.v. tekst.

[afbeelding]
Ik gebruik nog altijd mijn eigen menu icm StreamedMP. Heb het menu gekopieerd een aangepast van xfactor, welke een stuk overzichtelijker is :) En vooral 100x sneller!

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
HaTe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:23:
[...]

Heb het menu gekopieerd een aangepast van xfactor
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een voorbeeld van mijn "hand-made" StreamedMP menu met de nieuwe icoon layout.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/MP%20home%20small.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 02-12-2010 21:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij in lekentaal vertellen wat in MP het verschil is tussen Movies en Videos ?

Bij video's kom ik in mijn eigen videodatabase (allerlei gedownloade films + ondertitels) en bij Movies vraagt ie om import van iets. Kan niet vinden wat hier nou precies mee bedoeld wordt.

Nog een vraag: Als ik diverse plugins via de MP Config instel naar Home i.p.v. Plugins staan ze niet in het hoofdmenu en zijn ze weg uit de Plugins. Zouden toch gewoon zichtbaar moeten zijn in het hoofdmenu dan?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je alleen de originele MP skin (Blue/Blue-wide)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:18:
Kan iemand mij in lekentaal vertellen wat in MP het verschil is tussen Movies en Videos ?

Bij video's kom ik in mijn eigen videodatabase (allerlei gedownloade films + ondertitels) en bij Movies vraagt ie om import van iets. Kan niet vinden wat hier nou precies mee bedoeld wordt.

Nog een vraag: Als ik diverse plugins via de MP Config instel naar Home i.p.v. Plugins staan ze niet in het hoofdmenu en zijn ze weg uit de Plugins. Zouden toch gewoon zichtbaar moeten zijn in het hoofdmenu dan?
Movies is de movingpictures plugin (zelfde geldt voor series). Importeren kan bij het plug-in scherm van de MP config. Die plug-in is echt heel mooi trouwens, metadata wordt automatisch opgehaald (fan-art, beschrijvingen etc.) en als je de subtitledownloader goed hebt ingesteld kunnen ook automatisch ondertitels worden gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Streamed MP skin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoiets dacht ik al. Je moet de plugins in dat geval activeren via de StreamedMP editor die met de SKIN mee wordt geïnstalleerd (terug te vinden onder alle programma's > Team mediaportal > Skin.....). Daarnaast dien je via de plugin Moving Pictures apart de directory's op te geven waar je films staan. Dus instellen via Mediaportal config > video is niet voldoende.
Hetzelfde geldt voor de plugin MyTV-series. Ook daarbinnen aangeven waar jij je series hebt opgeslagen.

Ter algemene info; Mocht je plugins naar Home geplaatst hebben dan zijn deze wel zichtbaar via de standaard SKIN Blue/Bluewide.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 05-12-2010 21:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt Maks en hardware-lovers.

De plugins kunnen volgens mij niet ingesteld worden via de skin config maar moeten via MP config. Tenminste, in geval de Streamed MP skin kan ik geen menutjes samenstellen of plugins bundelen/elemnineren.

Wat ik overigens niet snap is dat zodra je het plugin menu bent bij mij geen een toets meer reageert. Je kunt dus niets kiezen en ook niet meer terug.

Tot slot nog vraag of het mogelijk is de movie trailers werkend te krijgen zonder die verrekte quicktime software?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:00:

De plugins kunnen volgens mij niet ingesteld worden via de skin config maar moeten via MP config. Tenminste, in geval de Streamed MP skin kan ik geen menutjes samenstellen of plugins bundelen/elemnineren.
Dat klopt inderdaad, dat is bij bijna alle skins zo tegenwoordig. Streamed MP maakt default een link naar de config op je bureaublad en in MP bij plug-ins kan je er ook bij komen. Dit komt denk ik omdat die editors van themes gewoon XML aanmaken en verder niets doen als MP draait (correct me if im wrong).
Wat ik overigens niet snap is dat zodra je het plugin menu bent bij mij geen een toets meer reageert. Je kunt dus niets kiezen en ook niet meer terug.
Het plugin menu in MP zelf? Loop het proces dan vast of reageren de toetsen alleen niet?
Tot slot nog vraag of het mogelijk is de movie trailers werkend te krijgen zonder die verrekte quicktime software?
Ja dat ligt aan je codecs, met SAF moet het wel lukken dacht ik. Welke codecs gebruik je?

Succes en graag gedaan :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maks schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:26:
Het plugin menu in MP zelf? Loop het proces dan vast of reageren de toetsen alleen niet?
Het proces loopt niet vast maar het menu doet plugin-menu gewoon niks. Als ik iets aanklik (bv. online video's of webbrowser) hoor je "klik" maar er gebeurt niks. Ook de back knop van de afstandsbediening reageet dan niet meer (hoort alleen "klik"). Ik snap alleen niet wat in de MP Config bij Plugins het verschil is tussen groen, blauw en zwart (tekstkleur van de betreffende plugin). Grijs is disabled dat is duidelijk. Ik heb het gevoel dat dit iets te maken heeft met het niet werken van de plugins maar toch staan ze aan bij mij.

Edit: nu werkt het plugin menu inneens weer wel! Kan het zijn dat als je er iets aan veranderd en vlak daarna MP opstart het nog niet "verwerkt" is oid. waardoor het menu niet werkt?

De plugins naar home brengen of naar het plugin menu brengen gaat overigens ook nog niet va harte hier. Waarschijnlijk ligt dat aan mezelf :+

Wat codecs betreft, ik heb geeneen codec geinstalleerd en gebruik Windows 7, dat zou volgens diverse forumgenoten goed genoeg moeten zijn. Zij raden af codecpacks te installeren of codec-instellingen te veranderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:00:

Ik ben blijkbaar niet helemaal duidelijk geweest. Je activeert plugins via MediaPortal configuration en via StreamedMP menu editor kun je ze toevoegen aan de schermen die via StreamendMP op je TV/Monitor getoverd worden. Dan zijn ze zichtbaar én selecteerbaar binnen StreamedMP.

Het e.e.a. wordt vooral duidelijk onder de 3e tab van de StreamedMP menu editor, BasicHome design. Rechts in het rijtje is te zien wat het StreamedMP menu laat zien na het opstarten van MediaPortal en wat je kunt selecteren om te bekijken/beluisteren. Niet vergeten om na het wijzigen op GENERATE MENU te drukken anders heb je niets gewijzigd aan het StreamedMP standaard menu. Je kunt werkelijk van alles aan het menu toevoegen via de editor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
waik schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:14:

Als dit nog niet is opgelost (het is immers al een weekje oud), dit is een "bekende" bug. Haal de radiozenders eruit (ofwel uit je m3u file ofwel achteraf uit de gescande radio-zenders).

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware lover ik snappum

Kan tot slot nog iemand uitleggen wat de essenciele verschillen zijn tussen:

Videos
Movies
Moving Pictures

Volgens zijn de laatste 2 een synoniem voor elkaar. En is het feitelijk alledrie hetzelfde, namelijk door je filmdatabase heen lopen. Alleen kan de een iets meer dan de ander?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beiden zijn bedoelt voor het weergeven van allerlei video-formaten.

Via video is elk willekeurig video_bestand wat in de opgegeven datamap aanwezig is zichtbaar te krijgen in het video afspeel_overzicht, bekend en onbekend, afspeelbaar of niet afspeelbaar. Scrapen gaat via Mediaportal configuration > video

Via movies/moving pictures is elk video_bestand wat in de opgegeven datamap aanwezig is, en wat door MovingPictures is toegevoegd (automatisch of handmatig) zichtbaar te krijgen in het movie overzicht, afspeelbaar of niet afspeelbaar. Scrapen gaat via MovingPictures.

Kort en bondig zou je kunnen zeggen dat voor bioscoopfilms Movingpictures de aangewezen scraper is waarbij de (herkenbare) films (vaak automatisch) van allerlei opmaak en info worden voorzien.

Voor home-video en ander onbekend werk is Video de meest optimale keuze omdat MovingPictures onbekende media helemaal niet laat zien in het overzicht. Die video blijven in het scrape_overzicht staan als zijnde onbekend en worden niet aan het film_overzicht toegevoegd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Ik heb een oud Pentium 4 2.66 GHz beestje met 1.25GB RAM van t weekend uitgerust met Windows 7 home premium en Mediaportal 1.1.2. Hiervoor had ik een nog ouder beestje draaien op een Athlon XP 2000+ met 0.75GB RAM met Windows XP. Op laatstgenoemde draaiden DivX/XViD'jes op std kwaliteit probleemloos. Op eerstgenoemde echter krijg ik deze niet vlekkeloos draaiend.

Nu ben ik van plan om eens flink te gaan studeren op dit probleem, maar om te beginnen ben ik even nieuwsgierig naar of hier mensen zitten die toevallig ook MediaPortal + Win7 op een dergelijk oud beestje hebben draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DFKT schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:34:
Ik heb een oud Pentium 4 2.66 GHz beestje met 1.25GB RAM van t weekend uitgerust met Windows 7 home premium en Mediaportal 1.1.2. Hiervoor had ik een nog ouder beestje draaien op een Athlon XP 2000+ met 0.75GB RAM met Windows XP. Op laatstgenoemde draaiden DivX/XViD'jes op std kwaliteit probleemloos. Op eerstgenoemde echter krijg ik deze niet vlekkeloos draaiend.

Nu ben ik van plan om eens flink te gaan studeren op dit probleem, maar om te beginnen ben ik even nieuwsgierig naar of hier mensen zitten die toevallig ook MediaPortal + Win7 op een dergelijk oud beestje hebben draaien?
Wat is het probleem precies? Zelfs een P4 2.66 GHz moet een divx-je wel aan kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Tjoekie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:07:
[...]

Wat is het probleem precies? Zelfs een P4 2.66 GHz moet een divx-je wel aan kunnen.
Ze haperen, zij het lichtjes... ik moet nog het nodige gaan tweaken, maar ik was nieuwsgierig naar of anderen de combi oude computer+win7+mediaportal al geprobeerd hadden (en naar tevredenheid draaiend hadden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
DFKT schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:17:
[...]

Ze haperen, zij het lichtjes... ik moet nog het nodige gaan tweaken, maar ik was nieuwsgierig naar of anderen de combi oude computer+win7+mediaportal al geprobeerd hadden (en naar tevredenheid draaiend hadden).
En wat is je CPU load tijdens het afspelen? Als die vol op 100% staat dan kan die het waarschijnlijk niet aan, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand (codecs, refresrate, etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb een vraagje. Mij is gevraagd om is na te denken om voor een studentenhuis met een aantal kamers na te denken over een manier van aanbieden van films.
Het idee is om een server neer te zetten met films in .iso of losse bestanden. En dat de mensen op de kamers zelf een film kunnen selecteren uit een library.
nu heb ik zitten denken aan een mediaportal backend met iets van moving pictures.
Maar dan heb je een frontend nodig bij de tv's.Nu heb ik zo'n linksys media extender gezien, maar werkt dat bijv ook met mediaportal? of moet je eerder aan zo'n asrock 330 gaan denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Er is geen MP backend. De TV server kan apart draaien maar de MP clients zijn standalone. Wat jij wil is gewoon een grote NAS met een NMT of inderdaad XBMC of MP op een Ion platform in elke kamer. Dat laatste is een nogal dure oplossing imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcoos
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-09 08:26
Zijn er eigenlijk al mensen uit België die hun tv kaart goed werkend hebben gekregen op Mediaportal (lees, vlot switchen tussen kanalen praktisch geen ruis, tv gids?)?

Ikzelf werk met een Hauppauge HVR-2200, echter deze krijg ik niet goed geconfigureerd in Mediaportal, ik krijg het voor elkaar om het grootste deel van kanalen zichtbaar te krijgen (meestal met ruis, niet echt prettig dus).
Echter de tv gids krijg ik niet geïnstalleerd en het switchen tussen de kanalen gaat zo ontzettend langzaam.

Dus als er al iemand is die het wel goed werkend heeft gekregen zou ik het heel fijn vinden als diegene mij misschien een goede guide kan bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Tjoekie schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:40:
[...]

En wat is je CPU load tijdens het afspelen? Als die vol op 100% staat dan kan die het waarschijnlijk niet aan, maar als dat niet het geval is dan is er iets anders aan de hand (codecs, refresrate, etc.).
CPU load bleek 80-100% met ffdshow als primaire codec. Dat leek me vreemd, omdat ik H264 720P filmpjes wel normaal kon afspelen (MPC codec). Heb die ffdshow er uit geknikkerd, en ook SD video draait nu als een relatief zonnetje... alleen nog last van beperkt tearen, geen idee hoe ik dat nu weer op ga lossen, maar daar komen we ook nog wel uit :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Windows 7 = Alleen Haali Splitter installeren + MediaPortal en gaan met die banaan dus ik stel voor om dat ook op die Athlon XP bak te doen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
nero355 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:35:
Windows 7 = Alleen Haali Splitter installeren + MediaPortal en gaan met die banaan dus ik stel voor om dat ook op die Athlon XP bak te doen :)
Maar welke codecs worden dan gebruikt? De standaard VC-1? Die zijn niet zo goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou SAF aanraden, werkt hier prima.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De Win7 codecs zijn prima. Waar baseer je op dat ze niet goed zouden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Maks schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:11:
Maar welke codecs worden dan gebruikt? De standaard VC-1? Die zijn niet zo goed toch?
Die zijn super voor DVD en HD toepassingen :)

Daarnaast zat ik laatst XviD spul te kijken en dat ging gewoon goed zonder ook maar 1 extra codec te hebben op mijn HTPC voor XviD !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
Win7 komt native met één of andere Microsoft DT-DVD codec of zo?
Gebruik dus sinds gisteren Haali & MPC-HC codecs, wat ook goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Ja ik moet mijn woorden terugnemen denk ik:
http://nl.hardware.info/reviews/1551/codecs-in-windows-7

Erg mooi, dat wist ik niet, libavcodec bevalt mij nu goed maar dat is tegenwoordig helemaal niet meer nodig dus :)

Edit\ Alleen geen native MKV en DTS ondersteuning

[ Voor 10% gewijzigd door Maks op 09-12-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Met een optische verbinding naar je versterker heb je geen ac3filter nodig voor DTS, je kan gewoon aanvinken bij de eigenschappen van het geluid dat je versterker DTS ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het in MP (config?) mogelijk om het TV-beeld wat lichter in te stellen? Is m.i. geen codec probleem, maar in de settings kan ik niks vinden.

Edit: kan volgens mij niet. Enige mogelijkheid is via Ati CCC beeldlichter instellen.

Maakt het overigens wat uit om bij de codec/renderer instellingen de instellingen voor Video Rendererte veranderen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
DFKT schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:17:
de combi oude computer (P4 2.6GHz)+win7+mediaportal
Iemand enig idee hoe ik bij bovenstaande configuratie er voor kan zorgen dat bij 720p films audio & video weer synchroon gaan lopen? Scheelt gewoon echt luttele secondes, al vanaf het begin van de film... is die ReClock plugin van de MediaPortal site daar mogelijk de oplossing voor?

Probleem is in ieder geval niet de film, want die loopt op mijn C2D E6600 PC gewoon netjes sync.

Edit: Ga morgen nog ff wat andere codecs proberen, waaronder de DivX Plus H264...

[ Voor 7% gewijzigd door DFKT op 09-12-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 23:11:
Edit: kan volgens mij niet. Enige mogelijkheid is via Ati CCC beeldlichter instellen.
Waarom niet je brightness instellen op je tv ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Hoi,

Ik heb een Vista pc met mediacenter en ik heb ook een kleine pc bij de tv met xp. Nu baalde ik dat daar geen mediacenter op zat en ben gaan zoeken naar een alternatief. Nu ben ik uit gekomen bij Mediaportal. En eigenlijk alle gebreken die in de Microsoft versie zitten zijn hier opgelost. Ik heb nogal veel .ts bestanden en Mediaportal speelt ze meteen af. Nu heb ik een paar vragen. Is het aan te raden om Mediaportal op dezelfde pc te installeren waar al Microsoft Mediacenter op staat?

Bij Mediaportal heb ik overigens wel een probleem met de afstandsbediening. Ik heb een Medion exemplaar van een laptop waar ook een losse dongle als ontvanger bij zit. Deze staat ook netjes in de lijst bij X10. Probleem is alleen dat als ik hem beneden gebruik de pc boven er op reageert. Is dit op te lossen met kanaal ofzo? Nu zit ik ook te denken om een nieuwe afstandsbediening te kopen en dan is het probleem helemaal weg lijkt me. Ik zie dat de meeste die je kan kopen infrarood zijn dus dan kan ik de functies nog opnemen in mijn programmeerbare afstandsbediening ook. Behalve dit probleem nog 2 dingen. Als ik in het menu zit en ik gebruik de cursor toetsen dan gaat ie 2 knopjes in plaats van 1 naar beneden. Druk ik op het toetsenbord op pijltje naar boven of onder dan gaat het wel goed. Ander handigheidje wat Microsoft heeft is als je de groene toets op de afstandsbediening indrukt dat mediacenter opstart. Zou je dat zo in kunnen stellen dat als je de groene knop indrukt Mediaportal start?

Laatste wat ik heb bij sommige videobestanden, ze stoppen halverwege spontaan. Dit zijn dan wmv of mpg bestanden die ik gedownload heb met gemistdownloader. .ts heb ik dat probleme niet mee.

Ik hoop dat mijn vragen beantwoord kunnen worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tajvdz

antwoord op je vraag om MP middels de groene knop te kunnen starten;

Kijk eens in je Mediaportal configuration en dan onder "additional 3rd party checks" (helemaal onderaan).
Daar kun je o.a. MP tray activeren en zorgen dat MP via de groene knop gestart kan worden.
Daar kun je ook instellen dat Windows Media Center niet meer te starten zal zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
@ hardware-lover
ok maar dat is dan op dezelfde pc. ik heb nu nog mediacenter op een andere en druk ik beneden de groene knop in dan start hij boven. Op de pc waar Mediaportal opstaat daar heb ik geen mediacenter op zitten.
Maar is het kanaal te veranderen dat de pc boven niet meer reageert?
en het iritante is dus dat de cursortoetsen niet goed werken.
Omdat de afstandsbediening die ik er nu voor gebruik eigenlijk niet bij die pc hoort denk ik dat ik maar een heel ander type neem. infrarood ofzo zodat ik hem ook kan programmeren in mijn universele..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb je enkel antwoord gegeven op de vraag; "Ander handigheidje wat Microsoft heeft is als je de groene toets op de afstandsbediening indrukt dat mediacenter opstart. Zou je dat zo in kunnen stellen dat als je de groene knop indrukt Mediaportal start?"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-09 22:58
tajvdz schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:01:
@ hardware-lover
ok maar dat is dan op dezelfde pc. ik heb nu nog mediacenter op een andere en druk ik beneden de groene knop in dan start hij boven. Op de pc waar Mediaportal opstaat daar heb ik geen mediacenter op zitten.
Maar is het kanaal te veranderen dat de pc boven niet meer reageert?
en het iritante is dus dat de cursortoetsen niet goed werken.
Omdat de afstandsbediening die ik er nu voor gebruik eigenlijk niet bij die pc hoort denk ik dat ik maar een heel ander type neem. infrarood ofzo zodat ik hem ook kan programmeren in mijn universele..
Kun je dit niet met Intelliremote oplossen, dat je gewoon de keys remapped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet waarschijnlijk een nieuwe HTPC instal uitvoeren vanwege een eigen veroorzaakt mankementje aan MP

Maar weet iemand waar Moving Pictures zijn database opslaat (je hele videotheek incl. beschrijvingen, hoesjes, etc.)? Anders moet ik na een herinstall weer 500 films zitten scannen, linken en bijwerken. Dat was best wel een klusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Installeer gewoon de Backupsettings plugin, die doet dat allemaal automatisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:09:
Ik moet waarschijnlijk een nieuwe HTPC instal uitvoeren vanwege een eigen veroorzaakt mankementje aan MP

Maar weet iemand waar Moving Pictures zijn database opslaat (je hele videotheek incl. beschrijvingen, hoesjes, etc.)? Anders moet ik na een herinstall weer 500 films zitten scannen, linken en bijwerken. Dat was best wel een klusje.
c:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\database\

Je kan de locatie volgens mij ook veranderen in de instellingen van MovingPictures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heb ik een update gedaan van MediaPortal naar versie 1.1.2. Dit ging vlotjes. Mijn MCE remote werkt nu echter niet goed meer. Zo kan ik bijvoorbeeld de 'back'-knop niet gebruiken. De navigatieknoppen werken wel. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:39:
Gisteren heb ik een update gedaan van MediaPortal naar versie 1.1.2. Dit ging vlotjes. Mijn MCE remote werkt nu echter niet goed meer. Zo kan ik bijvoorbeeld de 'back'-knop niet gebruiken. De navigatieknoppen werken wel. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Staat de MCE remote wel in je configuratie?
Als die uit staat krijg je namelijk dit soort situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mister I schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:42:
[...]

Staat de MCE remote wel in je configuratie?
Als die uit staat krijg je namelijk dit soort situaties.
Ja, ik heb het vinkje bij "Gebruik MCE Remote" aangezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik dacht ik weer eens proberen om bleuray iso af te spelen.
het lukte toen niet en ik dacht van ,ik pak wel de stream gewoon.
dat werkte prima.
nu lukt het me nog steeds niet :(
hij laad de iso wel (te zien in verkenner) maar verder gebeurt er niks.
als ik in mp naar de virtual drive ga ,kan ik wel gewoon de stream spelen.
maar de gehele br kan ik niet afspelen.
ik heb de blue-ray handler plugin erin gezet en staat aan.
ik heb bij video extensie .iso erbij gezet.
wat zie ik over het hoofd :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:58:
[...]

Ja, ik heb het vinkje bij "Gebruik MCE Remote" aangezet...
opnieuw starten en kijken of de tray lancher in je systeemvak staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikdeperik schreef op maandag 13 december 2010 @ 16:48:
[...]

opnieuw starten en kijken of de tray lancher in je systeemvak staat?
Dat heeft geholpen! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:41
Ik heb sinds MediaPortal 1.1 het probleem dat MediaPortal niet meer de PC uit slaapstand haalt om een geprogrammeerde TV opname te starten. Powerscheduler staat gewoon goed ingesteld zoals beschreven op de MediaPortal Wiki.

Het ligt niet aan de computer, want als ik een dummy scheduled task aan maak wordt de computer gewoon wakker. En zoals gezegd, voorheen werkte dit prima. Extensive logging laat ook niets zien. Ik draai nu een clean install van 1.1.2. Iemand hier nog wat ideeën over?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zorg ik er voor dat folders met dvd-bestanden (video_ts) goed worden afgespeeld? In de Moving Pictures configuration zie ik dat er bij de betreffende films verwezen wordt naar het video_ts.ifo bestand. Als ik mediaportal opstart en zo'n film probeer af te spelen lijkt het alsof er een geluidsbestand wordt afgespeeld. Ik hoor wel het e.e.a. maar zie geen beeld. Wat heb ik verkeerd gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lijkt me of een codec probleem of er is een onjuiste weergave-bron gekozen voor video.
Als je wel de audio kan horent wordt het media blijkbaar wel afgespeeld.
Je hebt niet toevallig meerdere schermen aan je setup hangen en de uitvoer gaat naar het verkeerde scherm?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:56:
Lijkt me of een codec probleem of er is een onjuiste weergave-bron gekozen voor video.
Als je wel de audio kan horent wordt het media blijkbaar wel afgespeeld.
Je hebt niet toevallig meerdere schermen aan je setup hangen en de uitvoer gaat naar het verkeerde scherm?
Nee, heb slechts één scherm.
Even extra info: als het bestand wordt afgespeeld, verschijnt het 'audio-afspeelschermpje'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan lijkt me dat het enkel nog maar een codec probleem kan zijn, welke mpeg2 codec heb je nu als standaard binnen MediaPortal configuration geselecteerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 14-09 15:27
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 20:35:
Hoe zorg ik er voor dat folders met dvd-bestanden (video_ts) goed worden afgespeeld? In de Moving Pictures configuration zie ik dat er bij de betreffende films verwezen wordt naar het video_ts.ifo bestand. Als ik mediaportal opstart en zo'n film probeer af te spelen lijkt het alsof er een geluidsbestand wordt afgespeeld. Ik hoor wel het e.e.a. maar zie geen beeld. Wat heb ik verkeerd gedaan?
probeer eens idd je codecs na tekijken.
als je denkt dat die goed staan,even vlc player instaleren en in mediaportal instellingen aangeven dat je via een externe player je dvd's wil afspelen.
ik had bij veel bestanden(video) een schokkend beeld,en na instellen vlc player nergens last meer van(versie 1.1.1,of het nog steeds zo is bij de nieuwe versie mp weet ik niet,omdat dit nu goed werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Subtitle-delay blijft niet staan. Iedere keer als ik die instel en weer terug naar dat menu ga, blijkt die op 0 ms te staan. Ik krijg daardoor de ondertitels niet synchroon.
MP 1.1.0

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:11:
Dan lijkt me dat het enkel nog maar een codec probleem kan zijn, welke mpeg2 codec heb je nu als standaard binnen MediaPortal configuration geselecteerd?
Ik kan nu even niet kijken wat de instelling is. Ik heb de standaardinstelling niet gewijzigd. Wat zou het moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sl1200 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 11:21:
Subtitle-delay blijft niet staan. Iedere keer als ik die instel en weer terug naar dat menu ga, blijkt die op 0 ms te staan. Ik krijg daardoor de ondertitels niet synchroon.
MP 1.1.0
De ondertitels zijn toevallig toch niet ingebakken in de video-stream? Als je losse ondertitels gebruikt dan haal je toch gewoon andere op die wel synchroon zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 14:37:
[...]
Ik kan nu even niet kijken wat de instelling is. Ik heb de standaardinstelling niet gewijzigd. Wat zou het moeten zijn?
Er is geen echte standaard instelling, het e.e.a. is afhankelijk van de aanwezige codecs op je systeem.
Hoe ziet je setup eruit? Ik doel op OS e.d..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
ik dacht ik weer eens proberen om bleuray iso af te spelen.
het lukte toen niet en ik dacht van ,ik pak wel de stream gewoon.
dat werkte prima.
nu lukt het me nog steeds niet :(
hij laad de iso wel (te zien in verkenner) maar verder gebeurt er niks.
als ik in mp naar de virtual drive ga ,kan ik wel gewoon de stream spelen.
maar de gehele br kan ik niet afspelen.
ik heb de blue-ray handler plugin erin gezet en staat aan.
ik heb bij video extensie .iso erbij gezet.
wat zie ik over het hoofd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@erikdeperik, ik heb persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met BR ISO's dus werk ik enkel met BR images uitgepakt op mijn schijven en dát werkt wel uitstekend. Ik heb ergens eerder in dit topic ook al eens vermeld dat ik niet zo gecharmeerd ben van de BR-plugin wegens de visuele en keuze beperkingen die het afspelen via de plugin me geven. Ik heb gekozen voor TMT3 i.c.m. MovingPictures en daarmee kan ik beschikken over de volledige BR functionaliteit.

Ik ga je niet zeggen dat jij dat ook zo moet gaan doen, ik wil enkel aangeven dat er goedwerkende alternatieve oplossingen zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 22:11:
Mpeg-2 video decoder staat op: MPC-Mpeg-2 video decoder (gabest)
Onder het tabje "dvd disc/image codecs" staat dezelfde bij Dvd video decoder.

Ik gebruik Windows Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:11
RubenDJ schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:09:
Ik heb sinds MediaPortal 1.1 het probleem dat MediaPortal niet meer de PC uit slaapstand haalt om een geprogrammeerde TV opname te starten. Powerscheduler staat gewoon goed ingesteld zoals beschreven op de MediaPortal Wiki.

Het ligt niet aan de computer, want als ik een dummy scheduled task aan maak wordt de computer gewoon wakker. En zoals gezegd, voorheen werkte dit prima. Extensive logging laat ook niets zien. Ik draai nu een clean install van 1.1.2. Iemand hier nog wat ideeën over?
Gaat de computer nog wel aan voor de EPG?

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
hardware-lover schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:42:
@erikdeperik, ik heb persoonlijk niet zo'n goede ervaringen met BR ISO's dus werk ik enkel met BR images uitgepakt op mijn schijven en dát werkt wel uitstekend. Ik heb ergens eerder in dit topic ook al eens vermeld dat ik niet zo gecharmeerd ben van de BR-plugin wegens de visuele en keuze beperkingen die het afspelen via de plugin me geven. Ik heb gekozen voor TMT3 i.c.m. MovingPictures en daarmee kan ik beschikken over de volledige BR functionaliteit.

Ik ga je niet zeggen dat jij dat ook zo moet gaan doen, ik wil enkel aangeven dat er goedwerkende alternatieve oplossingen zijn.
ik zal eens proberen om ze uit te pakken,
moving pictures gebruik ik niet(loopt vast)
tmt3 kan ik wel eems proberen.
tnx 4 de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 00:41
Dadona schreef op woensdag 15 december 2010 @ 20:09:
[...]
Gaat de computer nog wel aan voor de EPG?
Ik gebruik de DVB-C EPG, MP staat niet zo ingesteld dat hij dat 's nachts moet gaan updaten. Zodra ik tijd heb ga ik het eens proberen met For The Record, daarvan lees ik verschillende berichten op het MP forum dat het dit soort problemen oplost. Die interface is alleen echt onmogelijk...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikdeperik schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:20:
[...]

ik zal eens proberen om ze uit te pakken,
moving pictures gebruik ik niet(loopt vast)
tmt3 kan ik wel eems proberen.
tnx 4 de info
Als MovingPictures vastloopt dan heb je toch ergens iets niet helemaal lekker zitten in je setup, TMT3 hoef je dan eigenlijk niet te proberen omdat deze binnen MovingPictures geconfigureerd dient te worden als je TMT3 als externe player binnen MediaPortal wil gaan gebruiken.

Testing, one, two ...

• erikdeperik
hardware-lover schreef op woensdag 15 december 2010 @ 23:07:
[...]

Als MovingPictures vastloopt dan heb je toch ergens iets niet helemaal lekker zitten in je setup, TMT3 hoef je dan eigenlijk niet te proberen omdat deze binnen MovingPictures geconfigureerd dient te worden als je TMT3 als externe player binnen MediaPortal wil gaan gebruiken.
ok het probleem met moving pictures is opgelost,er zat een film in waarop hij vastliep :?
met tmt3 bedoel je arcsoft total media theatre ?
ik heb nu versie 3.0.1.120 geleeched ,ik ga hem eerst door een vm halen kijken of er geen paardjes in zitten :)

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40
erikdeperik schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:54:
[...]

ok het probleem met moving pictures is opgelost,er zat een film in waarop hij vastliep :?
met tmt3 bedoel je arcsoft total media theatre ?
ik heb nu versie 3.0.1.120 geleeched ,ik ga hem eerst door een vm halen kijken of er geen paardjes in zitten :)
Klopt.
eventueel updaten naar versie 3.0.1.185 en dit goed instellen in de advanced settings van MovingPictures dat je een externe player gaat gebruiken.
Laat dit verwijzen naar de executable van het programma en als file arguments gebruiken "%filename%" even uit mijn hoofd. Inclusief de aanhalingstekens.
Updaten van TMT3 is eigenlijk wel een must.

Testing, one, two ...

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

hardware-lover schreef op woensdag 15 december 2010 @ 15:06:
[...]

De ondertitels zijn toevallig toch niet ingebakken in de video-stream? Als je losse ondertitels gebruikt dan haal je toch gewoon andere op die wel synchroon zijn?
De ondertitels zijn niet ingebakken, maar los gedownload, en er zijn geen alternatieve ondertitels die wel gelijk synchroon lopen (het gaat om een heel seizoen van een serie, en ja, ik heb alle opties geprobeerd die SubtitleDownloader in MySeries aanbiedt).

Specs: GamePC HTPC Server

En die serie is? Mag ik een juiste aflevering van je om het e.e.a. even te testen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
hardware-lover schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:32:
Updaten van TMT3 is eigenlijk wel een must.
geweldig _/-\o_
het werkt goed,hij start goed ,hij speelt de blurry goed af en sluit goed af *O*
update was idd nodig
nu nog 2 probleempjes oplossen
1: tmt3 start op het verkeerde beeldscherm .
het handmatig verplaatsen naar 2e scherm en afsluiten op het juiste scherm helpt niet,start gewoon vrolijk op scherm 1 op :|

2:als ik een blurry heb uitgepakt ,en verplaatst naar de film map maakt hij 2 films aan
tnx iig voor jullie hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik dacht dat blurry een of andere film was maar toen viel het kwartje, je bedoelt gewoon Blu-Ray :)

Ikzelf zet alle media in aparte mappen en verdeel deze in rubrieken. Ik heb dus ook een map genaamd Blu-Ray en je raad het al? Daarin staan al mijn uitgepakte BR-images. Vooraf scrapen doe ik met Ember Media manager zodat de juiste info al in de map geplaatst wordt waarin de film ook staat. Ember gebruik ik ook om een totaal film-overzicht te maken zodat mijn mede-familieleden buiten MediaPortal om kunnen zien wat er aan films beschikbaar is, dit in HTM formaat.
Daarnaast controleer ik ook altijd even met MovingPictures of het media goed herkent wordt en zo niet, dan pas ik dat daar even aan.

Als je TMT3 opgestart hebt dan kun je mogelijk onder de instellingen (bij video) het juiste uitvoer-scherm selecteren? Ik heb geen 2 schermen aangesloten dus kan het niet uitproberen.

Als je films 2x voorkomen in je overzicht dan gaat er, of met scrapen wat mis, of je hebt ze er misschien dubbel op staan?

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 17-12-2010 16:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ember kende ik nog niet. Wat zijn de voordelen van Ember ten opzichte van rechtstreeks scrapen met MP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat je met Ember, indien nodig, eventueel handmatig media toe kunt voegen als dat via de normale bronnen nog niet beschikbaar is. Daarnaast is Ember ook te selecteren als standaard info-bron onder MovingPictures en is Ember tevens geschikt als media-server voor XBMC mocht je daar ook gebruik van willen maken.

Je hebt dus meer controle over hoe je film-overzicht er onder MediaPortal uit komt te zien en aangezien ikzelf graag de regie in handen houd is Ember mij een prima hulpmiddel.

Afbeeldingslocatie: http://www.softsea.com/screenshot/image/Ember-Media-Manager.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 17-12-2010 19:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
als ik amber instaleer krijg aan het eine een melding" hash incorrect "en stopt de installatie :?
win 7 x64
edit/
heb ff gegoogled en kwam op een forum met een link van een andere install.
deze werkt wel goed.
edit2/geweldig progammatje ,is nog freeware ook :)
nog tips hoe ik in moving pictures zorg dat hij de info van ember pakt?

[ Voor 54% gewijzigd door erikdeperik op 19-12-2010 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier keer op keer dat de originle Win 7 codecs goed genoeg zijn voor MP.

Toch doen hele enkele films het niet cq. niet goed en de trailers al helemaal niet.
Waarschijnlijk is voor de laatste apple software nodig.

Maar welke codecs gebruiken de "niet-win-7-codec-gebruikers" onder jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
erikdeperik schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:52:
nog tips hoe ik in moving pictures zorg dat hij de info van ember pakt?
Je kunt binnen MovingPictures, onder Importer settings, selecteren hoe en waarmee de media-info opgehaald kan worden. Onderaan, bij data sources, kun je kiezen uit automatisch of handmatig. Onder handmatig staan onderaan de diverse data sources de bronnen weergegeven waar de info vandaan gehaald zal worden tijden het scrapen. Je kunt de volgorde van de scraper wijzigen en je kunt scrapers toevoegen of weghalen. Als je Ember als belangrijkste info-bron wilt kiezen dan zet je hem bovenaan in de lijst met scrapers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
hardware-lover schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:40:
Dat je met Ember, indien nodig, eventueel handmatig media toe kunt voegen als dat via de normale bronnen nog niet beschikbaar is.
Dat kan ook gewoon met MovingPictures plugin.
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:18:
Maar welke codecs gebruiken de "niet-win-7-codec-gebruikers" onder jullie?
Ik gebruik de PDVD10 codec voor TV en de MPC-HC standalone filters voor (H.264) videos.

[ Voor 32% gewijzigd door -Leon- op 20-12-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@-Leon-, dat is correct maar dat kan bijvoorbeeld niet als een film helemaal niet herkend wordt door MovingPictures, dan komt deze namelijk niet in het overzicht terecht en kunnen er ook geen links naar een backdrop of poster gemaakt worden. Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit wel kan als een film niet herkend wordt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
hardware-lover schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:02:
@-Leon-, dat is correct maar dat kan bijvoorbeeld niet als een film helemaal niet herkend wordt door MovingPictures, dan komt deze namelijk niet in het overzicht terecht en kunnen er ook geen links naar een backdrop of poster gemaakt worden. Of zie ik iets over het hoofd waardoor dit wel kan als een film niet herkend wordt?
Daarvoor moet je de config tool van MovingPictures openen, daar staan de films die niet herkend worden gewoon tussen. Vervolgens kan met een handmatige zoekopdracht alsnog de juiste filminfo aan de film gehangen worden.

Niet zo handig als bij bijv. MP-TVSeries (waar het in MP zelf kan), maar ach...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
DFKT schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:05:
[...]
Daarvoor moet je de config tool van MovingPictures openen, daar staan de films die niet herkend worden gewoon tussen. Vervolgens kan met een handmatige zoekopdracht alsnog de juiste filminfo aan de film gehangen worden.

Niet zo handig als bij bijv. MP-TVSeries (waar het in MP zelf kan), maar ach...
Inderdaad. En als een handmatige search nog steeds geen resultaat oplevert kan je de film ook handmatig toevoegen en alle info zelf aanpassen.

Maar als je die mogelijkheid van het handmatig toevoegen van films nog nooit gezien/gedaan hebt, dan is er nog een leuke optie: Categorieën.

Wiki MovingPictures

[ Voor 16% gewijzigd door -Leon- op 20-12-2010 16:23 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste