Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik wordt weer gek van MediaPortal de laatste tijd. Ik heb 2 clients en een server (mediaopslag en TV) staan. Beide clients hebben een HD4550 voor het afspelen van HD materiaal via DXVA. Client 1 heeft 2 gig geheugen en een Athlon X2 4850E en client 2 heeft 2 gig geheugen en een Core2Due E8400. Beiden draaien windows 7.

En nu de grap. Op client 1 draait alles als een zonnetje, maar op client 2 lukt het me niet om 1080p materiaal vloeiend af te spelen. Aan de cpu load van 20% kan ik zien dat DXVA gewoon aan staat. Als ik MPC-HC erbij pak dan draaien de films (X264/H265 .mkv bestanden) probleemloos. Via de interne player in MediaPortal blijft het hakkelen helaas.

Ik gebruik SAF4.0 als codec oplossing. Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DFKT schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:05:
[...]

Daarvoor moet je de config tool van MovingPictures openen, daar staan de films die niet herkend worden gewoon tussen. Vervolgens kan met een handmatige zoekopdracht alsnog de juiste filminfo aan de film gehangen worden.

Niet zo handig als bij bijv. MP-TVSeries (waar het in MP zelf kan), maar ach...
Als je de moeite genomen zou hebben om even terug te lezen dan zou je gezien hebben dat ik Moving Pictures Configuration al eerder besproken heb. Ik weet waar het juiste knopje zit. Maar daar ging het uiteindelijk niet om, dat had je kunnen weten. Dit topic is langer dan één pagina. Fijn dat er zo goed gelezen wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 21-12-2010 22:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Leon- schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:20:
[...]

Inderdaad. En als een handmatige search nog steeds geen resultaat oplevert kan je de film ook handmatig toevoegen en alle info zelf aanpassen.

Maar als je die mogelijkheid van het handmatig toevoegen van films nog nooit gezien/gedaan hebt, dan is er nog een leuke optie: Categorieën.

Wiki MovingPictures
8)7

http://moving-pictures.tv/wiki/FAQ

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2010 01:38 . Reden: Zinnige link toegevoegd ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Leon- schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:58:
Ik gebruik de PDVD10 codec voor TV en de MPC-HC standalone filters voor (H.264) videos.
Kun jij ook trailers afspelen?
erikdeperik schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:52:
als ik amber instaleer krijg aan het eine een melding" hash incorrect "en stopt de installatie :?
win 7 x64
edit/
heb ff gegoogled en kwam op een forum met een link van een andere install.
deze werkt wel goed.
Zou je het downloadlinkje van de correct werkende installatieversie van Ember willen posten? Alvast bedankt.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is deze vanaf de originele site niet in orde?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
hardware-lover schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:00:
[...]

Als je de moeite genomen zou hebben om even terug te lezen dan zou je gezien hebben dat ik Moving Pictures Configuration al eerder besproken heb. Ik weet waar het juiste knopje zit. Maar daar ging het uiteindelijk niet om, dat had je kunnen weten. Dit topic is langer dan één pagina. Fijn dat er zo goed gelezen wordt.
Dan kun je bijdehand gaan doen, maar niet iedereen op T.net heeft de tijd om alle topics volledig te lezen, iedere keer maar weer, daar is in veel gevallen ook geen beginnen aan. Ik zie jouw post, Leon's reactie daarop, en vervolgens een vraag van jou die daar uit volgt. Aan die vraag geef ik vervolgens invulling.

Je zou je ook af kunnen vragen of je vraag dan wel voldoende duidelijk geformuleerd is.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heeft niets met bijdehand doen te maken maar is logisch redeneren. Als men de moeite niet wilt nemen om in te lezen, dan is men ook niet volledig op de hoogte en kan er m.i. geen zinnige reactie geplaatst worden omdat het hele verhaal niet bekend is. Je stemt toch zeker niet ook op een politieke partij als je niet weet waar deze voor staat (mag ik hopen)?

En nu weer ontopic... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 22-12-2010 12:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Tjoekie schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:44:
Beiden draaien windows 7.

Ik gebruik SAF4.0 als codec oplossing. Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
:F When will this madness stop ?! Ik kan hier zo verdrietig van worden :'(

Als je Windows 7 draait hoef je alleen maar de Haali MKV splitter te installeren en verder helemaal niks !! Alles werkt dan gewoon zoals het hoort : Zelfs XviD :o

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:22:
Als je Windows 7 draait hoef je alleen maar de Haali MKV splitter te installeren en verder helemaal niks !! Alles werkt dan gewoon zoals het hoort : Zelfs XviD :o
Zou je screendumpjes willen posten van je MP Config -> Codec settings ??

Ik heb deze codec ook gehad en daardoor kreeg ik allerlei "veegbewegingen" bij diverse zenders als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]
Dit zou boven de reply area moeten staan :)

@ikdenkweldat Heb je een plaatje nodig om te kunnen zien dat bij video, tv en dvd de MS codecs geactiveerd staan? Dat geloof je niet als het hier gewoon geschreven staat?

Alleen een MKV splitter, als je Online Videos installeert vink je bovendien de FLV splitter aan zodat je ook Flash kan kijken. KLAAR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
[...]

:F When will this madness stop ?! Ik kan hier zo verdrietig van worden :'(

Alles? Ook de zaken binnen de onlinevideos plugin die .flv gebruiken, quicktime en m2ts bestanden? Zo ja, dan ga ik dat zeker proberen, maar ik ben eerlijk gezegd wat sceptisch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
M2TS is een container, geen codec. In M2TS zit VC-1 of H264, die beide door de MS codecs afgespeeld worden, met hardwareversnelling.

-edit-

Haali split dus ook M2TS, vink de optie 'Enable MPEG-TS support' aan.

(Quicktime, tsja... die kan je altijd nog los installeren)

[ Voor 35% gewijzigd door Frank-NL op 22-12-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:49

The Zep Man

🏴‍☠️

Een ander voordeel van de MPEG2/H.264/VC1 codec die Microsoft levert met Windows 7, is dat dit één van de weinige codecs is die automatisch de beeldverhouding corrigeert van digitale TV-uitzendingen tijdens het kijken. Hier kunnen veel andere codecbakkers nog wat van leren. De DScaler MPEG2 decoder was een alternatief die dit ook kon, maar werkt niet meer met moderne versies van MediaPortal.

En natuurlijk is de koppeling aan hardware-acceleratie wel fijn. :)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Het is jammer dat de startpost op dit punt eigenlijk misleidend is. Ik hoop dat hier bij het volgende topic rekening mee gehouden kan worden want het begint nu wel een heel regelmatig terugkerend verschijnsel te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Frank-NL schreef op woensdag 22 december 2010 @ 16:53:
Het is jammer dat de startpost op dit punt eigenlijk misleidend is. Ik hoop dat hier bij het volgende topic rekening mee gehouden kan worden want het begint nu wel een heel regelmatig terugkerend verschijnsel te worden.
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik door de startpost een rotsvast vertrouwen in SAF ben blijven houden. Maar aangezien iedereen hier zo hoog op geeft van de Microsoft codecs (die ik overigens al gebruik voor TV kijken en DVD's) ga ik het eens zonder SAF proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik weet niet wat SAF allemaal doet achter de schermen trouwens en wat er gebeurt als je het deinstalleert. Het zou zomaar kunnen zijn dat er dan dingen omvallen waardoor mensen roepen 'zie je wel, die MS codecs is ook niks'.

Het beste advies is hier: clean install, MP installatie en Haali.

Maar dat zal niet iedereen willen of kunnen doen, begrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Frank-NL schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:08:
Ik weet niet wat SAF allemaal doet achter de schermen trouwens en wat er gebeurt als je het deinstalleert. Het zou zomaar kunnen zijn dat er dan dingen omvallen waardoor mensen roepen 'zie je wel, die MS codecs is ook niks'.

Het beste advies is hier: clean install, MP installatie en Haali.

Maar dat zal niet iedereen willen of kunnen doen, begrijpelijk.
Geen zorgen, ik heb hier al rekening mee gehouden ;) . En volgens mij doet SAF niet zo heel veel bijzonders. Het installeert een aantal codecs (FFMPEG en MPCHC) en stelt deze automatisch in afhankelijk van je systeem. Met netjes uninstallen en eventueel wat zaken de-registreren zal het al goed moeten gaan. Maar als het dan nog niet werkt rammen we er windows gewoon opnieuw op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:32:
[...]
Kun jij ook trailers afspelen?
Nee, maar dat doe ik ook niet op mijn HTPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Windows heeft geen codec om FLV af te spelen.

Frank-NL, ga jij eens naar OnlineVideo's en kijk of je alles af kan spelen. Ik denk niet dat jou dat lukt met alleen de Microsoft codecs ;)
En die FLVSplitter die bij OnlineVideo's zit zuigt vergeleken met die bij SAF (unlocked?) zit (van Cyberlink).

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat dit steeds een terugkomend item is lijkt het me tijd om voor eens en altijd die codecmisverstanden uit de wereld te helpen. Tijd voor duidelijkheid en een overzicht.

Voor het meest optimale gebruik van MediaPortal (dus: MovingPictures + TV + DVD + Trailers + Online Video's installed en evt. blurry) zijn de Win7 codecs alléén niet genoeg, dat moge nu onderhand wel duidelijk zijn. Maar wat dan wel?

Roept u maar! Wat te installeren en hieronder in te vullen? (mijn screendumpjes zijn iig fout). Degene met de goede oplossing ben ik zeer dankbaar ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Ik blijf er bij dat SAF5 unlocked gewoon alles bevat wat nodig is en dus gewoon het beste is.

In het topic op van SAF5 staat welke codec's je moet gebruiken.
http://forum.team-mediapo...dshow-dxva-decoder-77591/

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar staat idd goede uitleg en nette screendumpjes. Maar voor trailers ontkom je volgens mij niet aan die verrekte Quicktime. Die codec instellingen uit dat SAF5 forum zoals op die screens geven bij diverse analoge TV-zenders veegbewegingen in tegenstelling tot de MS codecs heb ik uit eigen hand ondervonden. Ben dus nog niet overtuigd.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Nou, dan gebruik je toch de MS codecs ipv van die ffdshow? Je hoeft niet precies op te volgen wat daar staat hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar dan doen scrollteksten het weer niet goed (bv. zoals onder in beeld bij bv. Politiek 24, SBS6 en RTL-Z nieuws)

M.a.w. met elke codec(pack) is wel iets. Ik zoek de perfecte combo maar die blijkt niet te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Ik ben benieuwd welke afstandsbedieding er zoal gebruikt wordt met Mediaportal.

ik gebruik er nu 1 van Medion die bij een Laptop zat maar die is niet infraood en mijn andere pc waar er ook 1 bij zit voor Microsoft Media Center reageert er ook op.

Een infrarood kan ik eventueel programmeren in mijn universele.

Ik hoop wat tips te krijgen welke ik het beste kan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de philips srm5100.

Ziet er erg goedkoop uit dat wel, maar werkt als een tierelier.

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Een Harmony One met de standaard Windows Mediacenter ontvanger. Nu nog met XP maar binnenkort wil ik een clean Win 7 installatie doen. Ik ben erg benieuwd naar de codecs ;)

• Tjoekie
  • Niet online
Gisteren een compleet nieuwe install gedaan van windows 7 + alle updates + MediaPortal en deze keer alleen haali geïnstalleerd en verder niks. De videobestanden waar ik eerder problemen mee had gaven nog steeds problemen. Het codec gedoe blijft MediaPortal dus plagen.

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Voor Quicktime/.mov bestanden bestaat overigens ook Quicktime Alternative. Wel de afspeelmogelijkheden, niet de Apple bloat. .flv kan afgespeeld worden met de meegeleverde FLV Splitter van Online Videos. Dit is overigens geen 'codec', zoals soms in dit topic naar wordt gerefereerd.
Tjoekie schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:17:
Gisteren een compleet nieuwe install gedaan van windows 7 + alle updates + MediaPortal en deze keer alleen haali geïnstalleerd en verder niks. De videobestanden waar ik eerder problemen mee had gaven nog steeds problemen. Het codec gedoe blijft MediaPortal dus plagen.
Geef eens wat meer informatie over die bestanden. Meer informatie zou welkom zijn, in plaats van alleen te huilen dat hij het niet doet. Staan ze bijvoorbeeld lokaal of op een netwerkschijf? Heb je het met elk bestand van het type dat je probeert te testen? Welke versie MediaPortal gebruik je? Etc...

[ Voor 19% gewijzigd door The Zep Man op 23-12-2010 10:51 ]

Verwijderd

Op het originele MP forum is men nogal gecharmeerd van het zogeheten Shark Codecpack. Ik waag mezelf er nog even niet aan :P

• tajvdz
nou best lastig om een winkel te vinden die afstandsbedieningen verkoopt voor mediacenter. allemaal hebben ze Logitech Harmony maar ik moet ook een ontvanger hebben. Ben tot nog toe alleen een van Conceptronic tegen gekomen maar deze is RF en niet infrarood. Met het oog op het gebruiken van een universele ab (one for all) kan ik beter een infrarode nemen lijkt mij.
Weet iemand of Logitech Harmony ook overweg kan met RF?

• Tjoekie
  • Niet online
The Zep Man schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:48:
Voor Quicktime/.mov bestanden bestaat overigens ook Quicktime Alternative. Wel de afspeelmogelijkheden, niet de Apple bloat. .flv kan afgespeeld worden met de meegeleverde FLV Splitter van Online Videos. Dit is overigens geen 'codec', zoals soms in dit topic naar wordt gerefereerd.

[...]
Geef eens wat meer informatie over die bestanden. Meer informatie zou welkom zijn, in plaats van alleen te huilen dat hij het niet doet. Staan ze bijvoorbeeld lokaal of op een netwerkschijf? Heb je het met elk bestand van het type dat je probeert te testen? Welke versie MediaPortal gebruik je? Etc...
Ik loop niet te huilen, ik doe een constatering na 3 jaar lang (overigens voor het merendeel met veel plezier) MediaPortal gebruikt te hebben :) . En helaas heb ik in al die tijd nog nooit een echt probleemloze setup gehad.

Maar om je vragen toch maar even te beantwoorden: het gaat om een H264 film in een .mkv container. De film wordt via mijn gigabit network vanaf mijn server naar de client gestreamed. Dit probleem doet zich bij een aantal andere films ook voor.

De reden dat ik in eerste instantie geen aanvullende info gaf is dat ik niet op zoek ben naar een oplossing. Die heb ik namelijk al gevonden en heet XBMC. En nee, dit is niet bedoeld om te flamen of wat dan ook, daarom had ik dat in mijn eerdere berichten ook niet vermeld ;) .

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 19:03
tajvdz schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:16:
nou best lastig om een winkel te vinden die afstandsbedieningen verkoopt voor mediacenter. allemaal hebben ze Logitech Harmony maar ik moet ook een ontvanger hebben. Ben tot nog toe alleen een van Conceptronic tegen gekomen maar deze is RF en niet infrarood. Met het oog op het gebruiken van een universele ab (one for all) kan ik beter een infrarode nemen lijkt mij.
Weet iemand of Logitech Harmony ook overweg kan met RF?
Mijn Harmony kan niet overweg met RF, alleen IR. Ik heb de conceptronic zelf ook op een andere htpc, maar die werkt ook niet helemaal vlekkeloos i.c.m. MediaPortal. Er zijn een aantal knoppen die ik met behulp van EventGhost heb moeten mappen.

De ontvanger van bv de Philips SRM5100 zou prima moeten werken,anders is de Hauppauge Media Center Remote Control kit misschien een idee?
pricewatch: Hauppauge Media Center Remote Control Kit

• Frank-NL
  • Niet online
HaTe schreef op woensdag 22 december 2010 @ 17:30:
Windows heeft geen codec om FLV af te spelen.

Frank-NL, ga jij eens naar OnlineVideo's en kijk of je alles af kan spelen. Ik denk niet dat jou dat lukt met alleen de Microsoft codecs ;)
En die FLVSplitter die bij OnlineVideo's zit zuigt vergeleken met die bij SAF (unlocked?) zit (van Cyberlink).
Wat zou ik niet af kunnen spelen? Tot nu toe ben ik niks tegengekomen maar ik gebruik OV alleen voor Uitzending Gemist. Over het algemeen vind ik OV niet nodig omdat ik toch alles binnenhaal via Sick Beard / Couch Potato. Dan ga ik niet met low bitrate postzegels aan de slag :)

En in hoeverre kan een splitter slecht zijn? Hij werkt, of hij werkt niet.

• nero355

nero355

Mja ik doe 0,0 met Uitzending gemist en dergelijke... kijk gewoon films/series en verder heeeel af en toe wat DVB-S2 meuk, maar daar moet ik nog het een en ander aan tweaken dus komt niet vaak voor.

Windows 7 kan trouwens WEL Quicktime afspelen, want .MOV container met daarin MPEG4 herkenning zit er gewoon in : Mijn dSLR maakt op die manier 1080p filmpjes en zelfs Windows Media Player weet er raad mee ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Frank-NL schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:37:
[...]

Wat zou ik niet af kunnen spelen? Tot nu toe ben ik niks tegengekomen maar ik gebruik OV alleen voor Uitzending Gemist. Over het algemeen vind ik OV niet nodig omdat ik toch alles binnenhaal via Sick Beard / Couch Potato. Dan ga ik niet met low bitrate postzegels aan de slag :)

En in hoeverre kan een splitter slecht zijn? Hij werkt, of hij werkt niet.
Over het eerste weet ik niet. Ik kreeg in ieder geval niet alles aan de praat zonder SAF.

Die splitter van OV laat volgens mij niet eens de lengte van de video zien en daardoor kan je ook niet vooruitspoelen / terugspoelen. Een paar maanden geleden was dat in ieder geval zo.

• Frank-NL
  • Niet online
http://forum.team-mediapo...build-http-streams-80595/
I have taken the most current FLVSplitter source and modified it a little, so it supports reading MetaData from an FLV stream. This will give a directshow graph playing a downloading flv file (every http:// ....flv that has MetaData) the chance to display the position and total length. It will even allow skipping But remember, it is playing a file that is not fully downlaoded yet, so if you skip ahead of where the current download has progressed, your screen will freeze until data for that position is available.

If testing goes well, I can submit this patch to the MPC-HC team so maybe they include in in their official releases, or I could deploy this splitter with OnlineVideos MPEI.

• HaTe
  • Nu online

HaTe

haat niet

Hmm oke, dan is er wel wat veranderd :)
Maar misschien was er wel wat anders wat mij niet aanstond en wat met de Cyberlink splitter wel werkt, ik weet het nier meer..

SAF installeren kan in ieder geval geen kwaad. Hier heeft het meer goed gedaan.

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Ik ben echt geen groot voorstander van codecpacks. meerdere geprobeerd en liep toch steeds her en der tegen problemen aan.
Tegenwoordig gebruik ik de codecs uit MPC-HC in combinatie met ac3filter.
Blijkbaar gaat het bij mediaportal toch op dat simpeler beter is. Coreavc staat er nog op maar word niet meer gebruikt. Overgestapt op de MPC-HC codecs omdat coreavc geen videoversnelling heeft voor een ATi-kaart.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• -Leon-
Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:14:
Ja maar dan doen scrollteksten het weer niet goed (bv. zoals onder in beeld bij bv. Politiek 24, SBS6 en RTL-Z nieuws)
Wat is er niet goed aan de scrollbars dan? Stotteren ze?
Heb je je refreshrate wel op 50Hz staan voor TV? (Gebruik je de refreshrate changer?)

Hieronder een overzicht van de codecs die ik gebruik. Ik gebruik mijn HTPC voor het live TV (SD/HD), TV Series (avi/mkv) en blu-ray's.

Geinstalleerd/Geregistreerd:
- MatroskaSplitter (MPC-HC standalone filter)
- MpegSplitter (MPC-HC standalone filter)
- PowerDVD10
- ffdshow tryouts (recente versie)

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/o9gztv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/tahj5e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/ad0pko.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door -Leon- op 23-12-2010 16:49 ]

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Codecs en MediaPortal blijven inderdaad een probleem, vooral als je meerdere TV kanalen hebt, zowel HD als SD, dan geeft dit geregeld wat problemen.

Ik zelf gebruik SAF4 (unlocked);
OnlineVideos, Films (in meerdere formaten, meestal wel HD) en Trailers werken allemaal perfect.

Echter, TV Kanalen, de meeste werken goed, alleen sommigen verpesten het. Deze werken helemaal niet of zorgen ervoor dat ik tijdelijk geen enkel kanaal kan kijken?¿? wat na een herstart of na een aantal minuten geduld wel goed gaat. (Op de TV-Server zie ik de stream overigens goed starten).

Dus als iemand oplossingen heeft of manieren heeft om het goed te debuggen om zo al dit soort fratsen te voorkomen graag. Ik denk dat er op dit forum genoeg mensen met genoeg kennis aanwezig zijn om met zijn allen hier een goede set-up voor te bedenken.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Verwijderd

-Leon- schreef op donderdag 23 december 2010 @ 16:40:
Heb je je refreshrate wel op 50Hz staan voor TV? (Gebruik je de refreshrate changer?)
Had te veel met codecs gerotzooid. Heb een fresh install gedaan, TV rate staat op 50 en dynamic refresh rate staat aangevinkt in MP Config Expert mode. Geen problemen meer met stotterende lettertjes :)
BlackBurn schreef op donderdag 23 december 2010 @ 20:49:
Ik zelf gebruik SAF4 (unlocked);
OnlineVideos, Films (in meerdere formaten, meestal wel HD) en Trailers werken allemaal perfect.
Trailers lukt hier niet met SAF4 unlocked, ook niet met SAF5. Kan het zijn dat je stiekem iets Quicktime-achtigs hebt geinstalleerd? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Tjoekie schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:17:
[...]

Ik loop niet te huilen, ik doe een constatering na 3 jaar lang (overigens voor het merendeel met veel plezier) MediaPortal gebruikt te hebben :) . En helaas heb ik in al die tijd nog nooit een echt probleemloze setup gehad.
Op codec gebied is mijn configuratie volgens mij probleemloos. Wel enkele bugs gevonden in MediaPortal, maar heb die keurig gemeld.
Maar om je vragen toch maar even te beantwoorden: het gaat om een H264 film in een .mkv container. De film wordt via mijn gigabit network vanaf mijn server naar de client gestreamed. Dit probleem doet zich bij een aantal andere films ook voor. En hebben al die films dezelfde kenmerken? Heb je ze wel eens door MediaInfo gehaald en gekeken naar kenmerken die verschillen met H.264 films die wel goed draaien?
De reden dat ik in eerste instantie geen aanvullende info gaf is dat ik niet op zoek ben naar een oplossing. Die heb ik namelijk al gevonden en heet XBMC. En nee, dit is niet bedoeld om te flamen of wat dan ook, daarom had ik dat in mijn eerdere berichten ook niet vermeld ;) .
Geef het dan van te voren aan dat je geen oplossing wilt. Bespaart wat tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Juggels schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:09:
[...]

Mijn Harmony kan niet overweg met RF, alleen IR. Ik heb de conceptronic zelf ook op een andere htpc, maar die werkt ook niet helemaal vlekkeloos i.c.m. MediaPortal. Er zijn een aantal knoppen die ik met behulp van EventGhost heb moeten mappen.

De ontvanger van bv de Philips SRM5100 zou prima moeten werken,anders is de Hauppauge Media Center Remote Control kit misschien een idee?
pricewatch: Hauppauge Media Center Remote Control Kit
ok welke Harmony heb je? als ik van plan ben er 1 te kopen zou ik de Harmony one nemen. de andere kunnen zo ie zo te weinig apparaten in. Alleen ik gebruik nu One For All en die bevalt me goed. Dus ik denk dat ik eerder daar een nieuw type van koop.
De Hauppauge lijkt me een geschikte afstandsbediening. Ik zie dat Mediaportal die ook direct ondersteund. De Philips SRM5100 kan ook maar kan die zo snel nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:01:
Trailers lukt hier niet met SAF4 unlocked, ook niet met SAF5. Kan het zijn dat je stiekem iets Quicktime-achtigs hebt geinstalleerd? ;)
Zou kunnen, voordat ik SAF ontdekte heb ik wel de codec guide van Goosse gebruikt, maar hiermee werkte niet alle online videos. (waarschijnlijk dus Quicktime alternative).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 07:52:
(waarschijnlijk dus Quicktime alternative).
Dat zou dan zichtbaar moeten zijn in de installed programs in Win7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
tajvdz schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 01:22:
[...]

ok welke Harmony heb je? als ik van plan ben er 1 te kopen zou ik de Harmony one nemen. de andere kunnen zo ie zo te weinig apparaten in. Alleen ik gebruik nu One For All en die bevalt me goed. Dus ik denk dat ik eerder daar een nieuw type van koop.
De Hauppauge lijkt me een geschikte afstandsbediening. Ik zie dat Mediaportal die ook direct ondersteund. De Philips SRM5100 kan ook maar kan die zo snel nergens vinden.
Als je toch overweegt een Harmony te kopen kan je beter een hele goedkope Trust MCE afstandsbediening kopen (voor 10 usd incl. verzenden op eBay) en dan alleen de usb ontvanger gebruiken. Die ontvanger werkt goed en door de twee IR leds in de Harmony heb je echt een groot "bereik" met je afstandsbediening. Werkt perfect :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Maks schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 11:30:
[...]

Als je toch overweegt een Harmony te kopen kan je beter een hele goedkope Trust MCE afstandsbediening kopen (voor 10 usd incl. verzenden op eBay) en dan alleen de usb ontvanger gebruiken. Die ontvanger werkt goed en door de twee IR leds in de Harmony heb je echt een groot "bereik" met je afstandsbediening. Werkt perfect :*) .
nou bij Trust zit niet zo'n geweldige ontvanger. alleen een dongle. Dan kies ik liever voor een wat groter exemplaar. Ik ben al even aan het rond bellen geweest voor een Hauppauge maar zal ook wel bestellen op internet worden. Die wordt ondersteund door Mediaportal. Philips zou ook nog kunnen. Maar volgens mij zijn die er niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 20:36
Nu ik voor m'n kerst een lcd tv heb gekocht, zou ik die graag aansluiten op m'n mediacenter.
Momenteel heb ik er een DIY beamer (resolutie 1024*614) aanhangen. De tv is full hd.
Is er een mogelijkheid om mediaportal op de 2 te bekijken? Hoeft niet tegelijkertijd, maar het switchen tussen beide liefst zo eenvoudig mogelijk (bv een knopje op de afstandsbediening).

De htpc is opgebouwd rond een gigabyte GA-MA78GM-s2h moederbord, en heeft dus de onboard ati radeon hd 3200. De beamer hangt aan de vga aansluiting (resolutie 1024x614), tv zal aan de hdmi hangen.(1920x1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:31
Is er ook een versie van YAMJ voor Mediaportal? Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie manier om muziek en albums weer te geven, maar zijn weinig plugins voor te vinden.

Zag laatst YAMJ draaien op een Popcorn Hour en dat zag er wel gelikt uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 19:40:
Je hebt dus meer controle over hoe je film-overzicht er onder MediaPortal uit komt te zien en aangezien ikzelf graag de regie in handen houd is Ember mij een prima hulpmiddel.
Laatst uitvoerig met Ember geexpirimenteerd. Het is een zeer goed "hulpmiddel" voor het aanvullen van filminfo maar ook Ember heeft zijn gebreken en kan niet volledig overweg met Moving Pictures.

Als je binnen ember van gevonden titel moet switchen blijft ie eeuwig downloaden. Het matchen van genres kan Ember ook niet. Bewerkte titels en covers worden lang niet altijd door Moving Pictures overgenomen. M.a.w. je blijft toch nog handmatig pielen.Een perfecte filmscraper voor MP bestaat volgens mij niet.

Waar slaat Ember trouwens zijn data op? Zelfde vraag voor Moving Pictures. Heb nu 200 films gerangschikt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 00:16
Wellicht een nuttige tip:

Het is ook tegenwoordig mogelijk om PGS ondertitels (je weet wel, die ondertitels die vanaf bluray/BDMV disks komen, grafisch bestand) te gebruiken met MediaPortal :9~
Veel mooier dan custom ondertitels, geen spellingfouten en perfecte timing :*)

Hiervoor moet je 'mpgSubs.dll' vervangen met de versie die gepost is op het MP-forum. Werkt als een trein.

Je hebt mpcSubs.zip nodig. Mocht je ook PGS met .m2ts bestanden willen, dan heb je de andere bestanden ook nodig.

Hij is approved, maar onduidelijk in welke versie deze dan komt van MP. Ik gebruik nu 1.1.2 en zonder deze DLL werkte PGS ondertitels niet.

[ Voor 10% gewijzigd door apokalypse op 28-12-2010 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen waarbij MP geen audio in mkv-bestanden (films) afspeelt? Ongeacht de codecs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 12:47:
Meer mensen waarbij MP geen audio in mkv-bestanden (films) afspeelt? Ongeacht de codecs...
Dat lijkt er op dat je even de juiste renderer moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 00:16
Tjoekie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:17:
[...]

Dat lijkt er op dat je even de juiste renderer moet kiezen.
Of problemen met je splitter? Heb wel een gehad dat ik alle audiostreams tegelijk had (niet in mediaportal, maar andere PC met MPC-HT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de ION330 als cliënt in een multi-seat set-up?

Ik ben vooral benieuwd naar playback of HD materiaal (incl. HDTV).
Ik vind nogal wisselende ervaringen :-|

Andere hints/tips voor barebone pc'tjes als MP Cliënt zijn ook van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iets waar ik me al een tijdje aan erger en geen oplossing voor weet:

Ik heb mijn Windows scherm maximaal gevuld (dus geen zwarte randjes bij de TV, Windowsscherm staat op 120%), maar zo gauw ik een film start in MP krijg ik een zwart randje van ongeveer 1cm.
Als ik dan uit MP ga staat heeft Windows ook weer dit randje. Als ik de HTPC reboot is het weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 04:09:
Nog iets waar ik me al een tijdje aan erger en geen oplossing voor weet:

Ik heb mijn Windows scherm maximaal gevuld (dus geen zwarte randjes bij de TV, Windowsscherm staat op 120%), maar zo gauw ik een film start in MP krijg ik een zwart randje van ongeveer 1cm.
Als ik dan uit MP ga staat heeft Windows ook weer dit randje. Als ik de HTPC reboot is het weer weg.
Afhankelijk van je grafische kaart (+software) kun je de overscan daarmee regelen. Dit doe ik met een ATI kaart en gaat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn bedoel je met ATI CCC?
Dat installeer ik liever niet want heb gemerkt dat alles daar trager van wordt. Ook wordt er dan aanvullende software geinstalleerd. Bestaat er een vervanger voor ATI CCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:19:
BlackBurn bedoel je met ATI CCC?
Dat installeer ik liever niet want heb gemerkt dat alles daar trager van wordt. Ook wordt er dan aanvullende software geinstalleerd. Bestaat er een vervanger voor ATI CCC?
Volgens mij heb ik daar inderdaad ATI CCC vor gebruikt. Was wel even zoeken waar e.a. verborgen zat. Heb voor mijn HTPC een 3650 (passief gekoeld) en werkt perfect, niks gemerkt van vertraging.

Draai momenteel de laatste versie, althans eergisteren gedownload.
Wel heb ik een ATI service uitgeschakeld, welke reageerde op het aan-/uitzetten van de TV (hdmi).

Verwijderd

Vandaag ook weer ATI CCC geinstalleerd en beeld verschaald. Maar toch flikt MP het bij diverse films om na starten het totale beeld vanzelf terug naar 100% te zetten, oftewel je weer een zwarte rand krijgt.

Nog iets: Ik dacht eeeeeindelijk mijn HTPC met MP helemaal op orde te hebben en vlekkeloos films te kunnen kijken maar nu haperde er zojuist voor het eerst een film (nog niet eerder gehad), en niet zo'n beetje ook. Om precies te zijn een MP4-bestand van ca. 3 GB groot. Normaal zijn mijn films AVI-bestanden van pak'm beet 700MB, dat scheelt nogal. Maar een grote MP4 in 720p zou toch moeten kunnen op een HTPC 4core met Win7 64bits, ATI Radeon HD 4550 512MB en Mediaportal 1.1.2

Wat heb ik al gedaan om het vlekkeloos te laten spelen?
- laatste drivers
- laatste ATI CCC
- schermresolutie omlaag gebracht
- laatste codecs (niks mis mee) in MP Config
- CPU overclock 10%

Filmpie blijft hakkelen. MP prob of PC prob?

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 04:55:
Vandaag ook weer ATI CCC geinstalleerd en beeld verschaald. Maar toch flikt MP het bij diverse films om na starten het totale beeld vanzelf terug naar 100% te zetten, oftewel je weer een zwarte rand krijgt.

Nog iets: Ik dacht eeeeeindelijk mijn HTPC met MP helemaal op orde te hebben en vlekkeloos films te kunnen kijken maar nu haperde er zojuist voor het eerst een film (nog niet eerder gehad), en niet zo'n beetje ook. Om precies te zijn een MP4-bestand van ca. 3 GB groot. Normaal zijn mijn films AVI-bestanden van pak'm beet 700MB, dat scheelt nogal. Maar een grote MP4 in 720p zou toch moeten kunnen op een HTPC 4core met Win7 64bits, ATI Radeon HD 4550 512MB en Mediaportal 1.1.2

Wat heb ik al gedaan om het vlekkeloos te laten spelen?
- laatste drivers
- laatste ATI CCC
- schermresolutie omlaag gebracht
- laatste codecs (niks mis mee) in MP Config
- CPU overclock 10%

Filmpie blijft hakkelen. MP prob of PC prob?
Hoe heb je de "beeld" instellingen in MediaPortal staan, zoom, uitgerekt, normaal, etc. Als je een MCE remote hebt, kun je dit met de rechtse knop onderin wijzigen (rood, zo uit mijn hoofd).

Waarom je film hapert is apart een quadcore moet dat met gemak aankunnen.
Welke codecs gebruik je en speelt het bestand wel soepel buiten MP (bijv. VLC).

• --WaaZaa--
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 23:38
BlackBurn schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 20:50:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met de ION330 als cliënt in een multi-seat set-up?

Ik ben vooral benieuwd naar playback of HD materiaal (incl. HDTV).
Ik vind nogal wisselende ervaringen :-|

Andere hints/tips voor barebone pc'tjes als MP Cliënt zijn ook van harte welkom.
Heb hier een Asrock 330HT, i.c.m. met een oude pc met een zooi aan disken er in. Werkt allemaal prima. Je bent echter wel even bezig om je DVB-C TV aan de praat te krijgen (als je dit wilt).

Als er echter iets niet lukt, zoek je je helemaal scheel in alle forums en mogelijkheden :). Echter met een beetje troubleshooting *skills* moet je er wel uit kunnen komen...

Heb zelf nog wel een leuke.. Heb net een nieuwe receiver en TV, sluit ik de ION aan, wil ik HD content met DTS spelen, hapert het steeds. De receiver stopt steeds de audio output, beeld freezed... Ik denk hé, maar dat werkte met de oude TV wel..?? SAF opnieuw geïnstalleerd, alles troubleshooten. Was ik vergeten dat de content vanaf een gaar oud servertje komt over het LAN. Wat blijkt, is 1 van de disken in de servert stuk, net de dag voordat ik alles aansluit, waardoor alles hapert |:(

Nu maar hopen dat ik SAF nog goed krijg met alle codec meuk 8)7

prutsert

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Dat hele Codecs gedoe blijft idd een groot probleem...

Ikzelf ben begonnen met nieuwe installatie van Win 7 64 bit. en Mediaportal. 1.2.0 (Alpha)
Ik heb een origenae met VF210 Itrans module. omdat ik nogal een nobie ben met het hele HTPC gebeuren een lekker uitzoekwerkje...

Uiteindelijk nu het meeste draaiende...

Hier was al aan gegeven dat je het beste de Microsoft Decoders kunt gebruiken, maar onder mediaportal voor HD tv krijg ik dit niet werkend..
Ik gebruik ook momenteel DVBLink In Mediaportal, dit werk nu goed en stabiel met een zaptijd van +- 3 sec.
Ik gebruik zelf cardsharing en vind dit dus prima,

Ik gebruik DVBlink omdat rechtstreek in Mediaportal dit ook niet werkend kreeg, de ene keer kon ik in Manual config >>> TV server wel keurig time shiften maar in media portal zelf geeft hij Live-TS buffer errors.
na opnieuw opstarten werkte het helemaal niet meer....

Ik gebruik nu voor HD TV Codecs de COREAVC codecs omdat deze het doen, met de Microsoft Codecs staat het beeld eens in de +- 10 / 20 sec heel even stil.
Het is toch heel gek want in Windows Media Centre werkt dit wel gewoon goed, alleen het Discovery HD Showcase werkt niet goed, maar deze werkt in Mediaportal dan weer wel goed...??

Nou ja we blijven lekker stoeien zeg maar..

Voor een ieder die een nieuwe snelle web grabber wil proberen en deze nog niet heeft:
http://www.servercare.nl/Lists/Posts/Post.aspx?ID=98

Verwijderd

BlackBurn schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:42:
Hoe heb je de "beeld" instellingen in MediaPortal staan, zoom, uitgerekt, normaal, etc. Als je een MCE remote hebt, kun je dit met de rechtse knop onderin wijzigen (rood, zo uit mijn hoofd).
Schermbereik instellen helpt daar niks aan zie ik. Blauwe knop rechtsonder ook niet. Deze veranderen inderdaad de schermvorm en grootte, maar telkens binnen het beruchte kader.
BlackBurn schreef op donderdag 30 december 2010 @ 07:42:
Waarom je film hapert is apart een quadcore moet dat met gemak aankunnen.
Welke codecs gebruik je en speelt het bestand wel soepel buiten MP (bijv. VLC).
Oeps het is een dualcore (typvout), maar dan nog...

Codecs als volgt:
Afbeeldingslocatie: http://www.divpromotions.com/Untitled.png

Maar als ik daar dingen in verander blijft de film tokkelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik heb zojuist ook een clean Windows 7 (32bits) install gedaan op een HTPC met een 780G bordje. En volgens mij gaat ook bij mij de zoveel geprezen basis setup met enkel Haali + Windows codecs niet werken. Mijn Pulp Fiction-mkv stottert in Windows Mediaplayer al dat het een lieve lust is. Ook het 5.1 geluid (DTS) krijg ik (over HDMI) niet aan de gang overigens.

Balen! Hier had ik eigenlijk niet op gerekend.

edit:
Het DTS-probleem is overigens heel merkwaardig. In een mkv waar naast een Engelse geluidsstream ook een Chinese zit doet de Chinese het wel. Die is ook 5.1 maar met een lagere bitrate. Geen idee wat ik hier mee moet.

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 31-12-2010 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:38:
[...]

Schermbereik instellen helpt daar niks aan zie ik. Blauwe knop rechtsonder ook niet. Deze veranderen inderdaad de schermvorm en grootte, maar telkens binnen het beruchte kader.

[...]

Oeps het is een dualcore (typvout), maar dan nog...

Codecs als volgt:
[afbeelding]

Maar als ik daar dingen in verander blijft de film tokkelen...
Een dualcore moet dit ook makkelijk kunnen.
Wat gebeurd er als je deze met VLC of een andere mediaplayer afspeelt.

Verder moet je ook even opletten op de extensie van het bestand, als dit (geloof) .ts is, dan wordt hiervoor niet de video-codec gebruikt maar de codec die bij TV staat.
D-e-n schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:48:
Ik heb zojuist ook een clean Windows 7 (32bits) install gedaan op een HTPC met een 780G bordje. En volgens mij gaat ook bij mij de zoveel geprezen basis setup met enkel Haali + Windows codecs niet werken. Mijn Pulp Fiction-mkv stottert in Windows Mediaplayer al dat het een lieve lust is. Ook het 5.1 geluid (DTS) krijg ik (over HDMI) niet aan de gang overigens.

Balen! Hier had ik eigenlijk niet op gerekend.

edit:
Het DTS-probleem is overigens heel merkwaardig. In een mkv waar naast een Engelse geluidsstream ook een Chinese zit doet de Chinese het wel. Die is ook 5.1 maar met een lagere bitrate. Geen idee wat ik hier mee moet.
Hoe speelt de film af binnen VLC of MPC ?
Heb je wat meer details over je configuratie?

Verder gebruik ik tegenwoordig meestal de PowerDVD codecs, hiermee heb ik persoonlijk de beste ervaring.
(Als HW support niet belangrijk is, is CoreAVC nog wel een goede)

Overigens gisteren, zat ik via iPimp TV te kijken op mobiel en hiervoor wordt als ik het goed begrepen heb alles getranscoded naar MP4, waardoor de telefoon het perfect kan afspelen.

Zou dit ook niet als oplossing kunnen werken voor de standaard MediaPortal TV-Client?
Als je in de TV-server aangeeft dat het beeld altijd wordt omgezet naar een "gekozen" formaat, dan weet je altijd op de cliënt wat je ontvangt.

Volgens mij is het nu zo dat het beeld "RAW" naar de cliënt wordt gestuurd en zoek het maar uit.

[ Voor 48% gewijzigd door BlackBurn op 31-12-2010 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBurn schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:17:
Een dualcore moet dit ook makkelijk kunnen.
Wat gebeurd er als je deze met VLC of een andere mediaplayer afspeelt.
VLC geinstalleerd, speelt de film af als een trein!

Whaha, MediaPortal nu ook.

Voor mij onverklaarbaar. Installeert VLC ook iets waardoor films in MP beter gaan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 16:18:
[...]

VLC geinstalleerd, speelt de film af als een trein!

Whaha, MediaPortal nu ook.

Voor mij onverklaarbaar. Installeert VLC ook iets waardoor films in MP beter gaan dan?
Naar mijn weten niet (dacht dat VLC zijn eigen "codecs" gebruikte), volgens mij is het wel mogelijk dat je via MP een externe player aanroept, misschien dat dit gebeurd?

In ieder geval mooi dat het werkt! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:09
Top, MediaPortal weer draaiend, maar wel op 32 bit.. Ik zou echter graag 64bit hebben, om de volledige 4GB die ik erin heb hangen te gebruiken. Naast MediaPortal draait er namelijk ook nog een virituele Mac OSX server, en zoals het nu draait kan MediaPortal de HDzenders niet aan, e.e.a. hapert flink..

Toen ik echter MediaPortal op een 64bit's versie installeerde kreeg ik geen enkel TVbeeld.

i3 530
4GB DDR3
Anysee E30Plus
Caiway DTV

Ik heb de standaard Win7-Codecs gebruikt, die in de 32-bits versie gewoon werken.

[ Voor 8% gewijzigd door endness op 03-01-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
BlackBurn schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 08:17:
[...]
Hoe speelt de film af binnen VLC of MPC ?
Heb je wat meer details over je configuratie?

Verder gebruik ik tegenwoordig meestal de PowerDVD codecs, hiermee heb ik persoonlijk de beste ervaring.
(Als HW support niet belangrijk is, is CoreAVC nog wel een goede)
VLC loopt als een zonnetje. Het enige waar de film hapert is Windows Mediaplayer. Zelfs nadat ik (via een tooltje) had ingesteld dat hij de PowerDVD 9 codec moet gebruiken bleef die hapering. Eigenlijk was het mijn plan eerst het codec-verhaal in Windows zelf goed op orde te hebben maar ik heb toen toch maar besloten MP gewoon te installeren en achteraf te gaan kijken.

Nu ik alles in MP zelf heb ingesteld (handmatig met een beetje hulp van de startpost) heb ik nergens last meer van. Wellicht zit het toch in de combinatie met de audio-codec die de hapering veroorzaakte. Want die heb ik in MP natuurlijk beter afgesteld.

Voor alle duidelijkheid: HW is voor mij dus belangrijk en ik had ook goede ervaringen met PowerDVD codecs op mijn XP systeem. Wellicht kan ik in MP nog wel zonder maar ik denk dat het maar zo laat nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 12:06
BlackBurn schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 11:50:
[...]

Naar mijn weten niet (dacht dat VLC zijn eigen "codecs" gebruikte), volgens mij is het wel mogelijk dat je via MP een externe player aanroept, misschien dat dit gebeurd?

In ieder geval mooi dat het werkt! :-)
ik had last van dezelfde problemen als jij.
welk bestand ik ook afspeelde,iso,mkv probleem bleef.
ik heb toen als player in mp vlc ingesteld,en daarmee waren alle problemen weg.
zodra ik weer terug ga naar mp player onstaat weer hetzelfde.

mijn systeem : quad core 9*** serie
win xp
ati 5 serie videokaart.

waarom ben ik nog steeds niet achter,maar tja het werkt nu in vlc bij mij.
nu even de sneltoetsen van vlc leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 04:55:
Vandaag ook weer ATI CCC geinstalleerd en beeld verschaald. Maar toch flikt MP het bij diverse films om na starten het totale beeld vanzelf terug naar 100% te zetten, oftewel je weer een zwarte rand krijgt
Heb je de overscan wel ingesteld voor ELKE refreshrate?? Dus 50, 60 & 24?
Als je de refreshrate changer gebruikt.....

En voor iedereen met codecproblemen:
Gebruik GraphStudio eens om je probleem te zoeken, anders kom je nooit uit. Is hier op GoT & op MePo forum al regelmatig langs gekomen.

** Vista / Win 7 gebruikers moeten proppage.dll registereren **
endness schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:50:
Toen ik echter MediaPortal op een 64bit's versie installeerde kreeg ik geen enkel TVbeeld.
Ik draai MePo hier op Win 7 x64 zonder probleem (met TV). Had je wel 32-bits codecs geinstalleerd toen je x64 draaide?

[ Voor 40% gewijzigd door -Leon- op 04-01-2011 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:09
-Leon- schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:59:
[...]

Heb je de overscan wel ingesteld voor ELKE refreshrate?? Dus 50, 60 & 24?
Als je de refreshrate changer gebruikt.....

En voor iedereen met codecproblemen:
Gebruik GraphStudio eens om je probleem te zoeken, anders kom je nooit uit. Is hier op GoT & op MePo forum al regelmatig langs gekomen.

** Vista / Win 7 gebruikers moeten proppage.dll registereren **

[...]

Ik draai MePo hier op Win 7 x64 zonder probleem (met TV). Had je wel 32-bits codecs geinstalleerd toen je x64 draaide?
Ik heb dezelfde drivers gepakt als die ik nu gebruik, volgens mij heeft AnySee geen speciafieke x64 drivers? Kan ze niet vinden op de AnySee site in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
endness schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:15:
[...]
Ik heb dezelfde drivers gepakt als die ik nu gebruik, volgens mij heeft AnySee geen speciafieke x64 drivers? Kan ze niet vinden op de AnySee site in ieder geval!
Ik had het over codecs :) Altijd 32-bit codecs gebruiken, ook op een 64-bits OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 12:02
Ik heb gisteren na 2 jaar geen MP gebruikt te hebben weer MP 1.1.2 geinstalleerd op een Windows 7 ultimate 32 bit pc. Na hier gelezen te hebben dat Haali media splitter alleen nodig is kan ik dat bevestigen: ik heb alle codecs verwijderd (had eigenlijk niks, behalve oude Haali versie) en alle wmv, mpeg en mkv Full HD bestanden draaien prima, meerdere audio en sub bestanden worden prima ondersteund.

Ik gebruik MP niet voor tv kijken

Moving pictures heeft veel betere import functie dan standaard movie import van MP zelf.

Ik heb nog één probleem: BBC Life natuurserie is verkeerd herkend door TV series, hoe kan ik dat terug draaien?

[ Voor 3% gewijzigd door vandermark op 05-01-2011 10:29 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

vandermark schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:26:
Ik heb gisteren na 2 jaar geen MP gebruikt te hebben weer MP 1.1.2 geinstalleerd op een Windows 7 ultimate 32 bit pc. Na hier gelezen te hebben dat Haali media splitter alleen nodig is kan ik dat bevestigen: ik heb alle codecs verwijderd (had eigenlijk niks, behalve oude Haali versie) en alle wmv, mpeg en mkv Full HD bestanden draaien prima, meerdere audio en sub bestanden worden prima ondersteund.

Ik gebruik MP niet voor tv kijken

Moving pictures heeft veel betere import functie dan standaard movie import van MP zelf.

Ik heb nog één probleem: BBC Life natuurserie is verkeerd herkend door TV series, hoe kan ik dat terug draaien?
Kun je ook de diverse "Online Videos" bekijken?

Volgens mij kun je dit aanpassen door in de configuration van My TV-Series, de serie te verwijderen en dan een "custom" searchstring op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Online video's nog niet geprobeerd, ga ik achteraan.

Ik ga je suggestie voor Life proberen, tx.

Nog een klein vraagje, ik heb windows 7 ultimate, dus met MCE ingebouwd. 2 jaar geleden moets ik MPtray en MPfocus gebruiken om ervoor te zorgen dat MP startte wanneer je de groene knop van de MCE remote gebruikte. Wat is de laatste stand van zaken om dit met MP 1.1.2. te regelen? Toen ik zocht op mp site vond ik alleen pagina's van 2 jaar oud.

[ Voor 12% gewijzigd door vandermark op 05-01-2011 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

"Green Button" toestanden kan je binnen MP Configuratie zelf doen. Effe rondneuzen en je hebt het zo voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Nou mediaportal start prima op met de green button, maat windows MCE ook, ik zie niet zo snel hoe ik dat binnen MP config kan oplossen, tips? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 13:43

Sherlock

No Shit

vandermark schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:38:
Nou mediaportal start prima op met de green button, maat windows MCE ook, ik zie niet zo snel hoe ik dat binnen MP config kan oplossen, tips? ;)
In MP config, uit mijn hoofd bij additional 3rd party checks of iets dergelijks.
Ah, gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FFUfx.png

[ Voor 8% gewijzigd door Sherlock op 05-01-2011 16:47 . Reden: plaatje ]

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandermark schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 16:38:
MediaPortal Conficuration opstarten en dan onderaan bij "additional 3rd party checks"

Edit: wat hierboven nu ook al staat 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 05-01-2011 16:47 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
tajvdz schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 13:52:
[...]

nou bij Trust zit niet zo'n geweldige ontvanger. alleen een dongle. Dan kies ik liever voor een wat groter exemplaar. Ik ben al even aan het rond bellen geweest voor een Hauppauge maar zal ook wel bestellen op internet worden. Die wordt ondersteund door Mediaportal. Philips zou ook nog kunnen. Maar volgens mij zijn die er niet meer.
Ik heb na lang zoeken en een weekje wachten de Hauppauge remote control kit ontvangen maar ik krijg geen driver geinstalleerd.
er zit een cd rom bij en een korte handleiding. de hele cd doorzocht naar drivers maar blijft een geel vraagteken bij apparaatbeheer.
Ook via mediaportal niet gelukt om en driver te vinden.
Bij remote kan je hem gewoon kiezen maar ik krijg de melding dat er geen producten gevonden zijn.
De handleiding gaat uit dat je Microsoft mediacenter hebt en de cd zal daarom niet werken denk ik.
Ook staat op de doos dat je Windows Vista media center edition nodig hebt. In de quick guide staat ook XP.

Iemand een idee hoe ik een driver kan installeren?

Ik heb de usb ontvanger in mijn vista pc gestopt en dat werkt meteen zonder wat te installeren. Hij wordt dan gezien als ehome infrarood zender. Maar wil hem toch echt op een xp pc met mediaportal gebruiken.. en zo lang de driver niet is gevonden zal ik hem in mediaportal ook niet kunnen kiezen ben ik bang..

ik had een x10 ontvanger + ab en die was na installeren driver gewoon te gebruiken..

ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik heb nu zoiets van ik heb wat gekocht waar ik niets mee kan...

[ Voor 3% gewijzigd door tajvdz op 06-01-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Morgen krijg ik alweer mijn 3e spinpoint in 4 jaar tijd..(lang leve timeshift)Dus tijd voor een nieuwe install.
Ik heb een GA-MA780GM-S2H bordje met een AMDX24850e en altijd XP 32 bits gedraaid.Alles softwarematig.

Ik wil Windows 7 gaan proberen met de laatste Saf. en er komt I-Tunes op. Any tips ?

[ Voor 4% gewijzigd door Qubitzz op 06-01-2011 09:35 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Iemand problemen met 1.2.0 alpha release en het spoelen van TV zenders (SD) na pauze?
Als ik doorspoel na pauze met 2x en 4x gaat het goed maar daarna 8x 16x 32x staat het beeld stil maar spoelt wel verder... met de play knop speelt hi jdan wel weer verder af alleen dan wel een stuk verder.
Maakt niet uit welke codecs bijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Cyberax schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:43:
Iemand problemen met 1.2.0 alpha release en het spoelen van TV zenders (SD) na pauze?
Als ik doorspoel na pauze met 2x en 4x gaat het goed maar daarna 8x 16x 32x staat het beeld stil maar spoelt wel verder... met de play knop speelt hi jdan wel weer verder af alleen dan wel een stuk verder.
Maakt niet uit welke codecs bijft hetzelfde
Dit probleem heb ik ook op 1.1.2, 2x gaat nog redelijk, maar daarna bevriest het beeld. Denk zelf dat dit voornamelijk een codec issue is. Kan ook geen fouten in de logs vinden, heb dit daarom ook niet als bug gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
BlackBurn schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Dit probleem heb ik ook op 1.1.2, 2x gaat nog redelijk, maar daarna bevriest het beeld. Denk zelf dat dit voornamelijk een codec issue is. Kan ook geen fouten in de logs vinden, heb dit daarom ook niet als bug gemeld.
hmm heb nog even gegoogled en kwam dit tegen:
http://forum.team-mediapo...ads-picture-freeze-89207/

je kan een bestand TSreader.ax uit mediaportel 1.1.2 daar downloaden en registreren voor degene die in 1.2.0 zit en dat zou het opgelost moeten zijn, maar ja jij gebruikt die versie al en dat werkt dus ook niet,,,

vanavond maar even stoeien denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Kan iemand mij helpen hoe ik de Hauppauge ontvanger kan installeren op een pc met windows xp sp3?

ik ben hier nu al 2 avonden mee bezig en kom geen stap verder. Ik heb allerlei omslachtige oplossingen gelezen die allemaal niet de oplossing zijn.

Hoe moeilijk moet het zijn om een driver voor een usb ontvanger te installeren?

Ik voel me ook op het verkeerde been gezet door Mediaportal. Daar staat Hauppauge bij en dan zou je denken het is simpel om het aan de gang te krijgen. Maar niet dus.

Ik raak er nogal gefrustreerd van.
Ik probeer nu al weken een afstandsbediening te installeren en dan verwacht je met een pakket wat bestaat uit afstandsbediening, ontvanger en cd met drivers toch een werkend product te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

tajvdz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 01:41:
Kan iemand mij helpen hoe ik de Hauppauge ontvanger kan installeren op een pc met windows xp sp3?

ik ben hier nu al 2 avonden mee bezig en kom geen stap verder. Ik heb allerlei omslachtige oplossingen gelezen die allemaal niet de oplossing zijn.

Hoe moeilijk moet het zijn om een driver voor een usb ontvanger te installeren?

Ik voel me ook op het verkeerde been gezet door Mediaportal. Daar staat Hauppauge bij en dan zou je denken het is simpel om het aan de gang te krijgen. Maar niet dus.

Ik raak er nogal gefrustreerd van.
Ik probeer nu al weken een afstandsbediening te installeren en dan verwacht je met een pakket wat bestaat uit afstandsbediening, ontvanger en cd met drivers toch een werkend product te ontvangen.
Zou je iets specifieker kunnen zijn.
Welke afstandsbediening is het precies?
Staat deze onder "apparaatbeheer" wel goed geïnstalleerd of deze hier een conflict?
Draai je 32 of 64bits OS en welk OS?

Mijn ervaring is, dat m.b.t. de drivers, Windows 7 iig de meeste drivers standaard wel heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
BlackBurn schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 07:35:
[...]

Zou je iets specifieker kunnen zijn.
Welke afstandsbediening is het precies?
Staat deze onder "apparaatbeheer" wel goed geïnstalleerd of deze hier een conflict?
Draai je 32 of 64bits OS en welk OS?

Mijn ervaring is, dat m.b.t. de drivers, Windows 7 iig de meeste drivers standaard wel heeft.
oh ja sorry dit is een vervolg op een vorige post

Maar het is een Hauppauge afstandsbediening
Ik gebruikt windows XP Home SP3

Bij apparaatbeheer staat hij niet goed geinstalleerd. Als ik de pc opstart geeft hij ook telkens aan nieuwe hardware gevonden.
Staat bij Onbekende apparaten als: MCE TRANCEIVR Emulator Device 2006
Er zit een cd-rom bij met drivers maar geen van die levert een resultaat op.

Als ik de ontvanger in mijn Windows Vista MCE pc stop dan wordt ie meteen herkend
en staat ie bij apparaatbeheer bij invoerapparaten als: ehome indfrarood ontvanger (usbcir)

Volgens de handleiding heb je Mediacenter nodig voor herkenning maar er is ook weer een issue met SP3 lees ik in het Mediaportal forum.
In de handleiding staat dat XP MCE SP1 hem meteen zou moeten herkennen en voor SP1 en SP2 je de drivers van de cd moet gebruiken.

In het Mediaportal forum staan wat aanwijzingen maar ik kom er niet uit...
Er moet toch gewoon een driver zijn?
Bij Mediaportal staat hij in de config (daar staat een link naar een driver maar ik kom dan op een link waar dezelfde inhoud te downloaden is als die op de meegeleverde cd-rom staat) vandaar dat ik hem ook heb aangeschaft want ik dacht dat gaat wel goed. Ik baal hier echt van want met de juiste driver moet hij toch gewoon herkend kunnen worden ook zonder de officiele MCE?

[ Voor 6% gewijzigd door tajvdz op 07-01-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf kijk ik al een tijdje via mediaportal en floppydtv naar dvb-c televisie.
Sinds gisteren geeft MediaPortal aan "wrong smartcard inserted" wanneer ik een gedecodeerd kanaal bekijk.
Ik zit op Ziggo 5555

Wanneer ik de smartcard in het kastje van Ziggo doe dan werkt alles gewoon normaal.

Is de transponderlijst misschien aangepast en hebben mensen hier ook last van? Of als het juist wel werkt graag even melden, dan moet ik verder gaan zoeken :)

edit:

Het ziet er naar uit dat ik m'n eigen probleem al heb opgelost. Bleek dat de alphacrypt module was losgeschoten :s

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2011 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tajvdz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 22:22:
[...]
[verhaal ingekort]

Als ik de ontvanger in mijn Windows Vista MCE pc stop dan wordt ie meteen herkend
en staat ie bij apparaatbeheer bij invoerapparaten als: ehome indfrarood ontvanger (usbcir)

Volgens de handleiding heb je Mediacenter nodig voor herkenning maar er is ook weer een issue met SP3 lees ik in het Mediaportal forum.
In de handleiding staat dat XP MCE SP1 hem meteen zou moeten herkennen en voor SP1 en SP2 je de drivers van de cd moet gebruiken.
Je zou het voor elkaar moeten kunnen krijgen met dit pakketje...
http://www.microsoft.com/...AB82F31DC8&displaylang=en

De reden voor bovenstaande download staat hier te lezen;

http://help.lockergnome.c...P-Pro--ftopict518567.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Laatst online: 13:00

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb een probleem met tv kijken met mediaportal.

Ik heb vandaag mijn htpc in elkaar gezet en mediaportal geïnstalleerd. Ik heb glashart iptv en in vlc kan ik perfect tv kijken. In mediaportal tv server config kan ik via dvb-ip ook alle zenders inlezen.

Alleen in mediaportal zelf krijg ik het niet voor elkaar om de tv te activeren. Ik ga naar tv en druk op tv aan en hij doet niets. MP kan wel verbinding maken met de tvserver volgens mij want als ik in tvserver config bij de optie manual control een timeshift start kan ik vervolgens in MP bij TV-Streams zien dat de tvserver een stream aan heeft staan.
Ik zie in MP ook verder geen kanalen waar ik uit kan kiezen.

ter info mijn setup:
Mediaportal 1.1.2 standard install met SAF 5.0.
2 netwerkkaarten (1 voor het iptv signaal en 1 voor netwerk/internet)

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
hardware-lover schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 00:38:
[...]

Je zou het voor elkaar moeten kunnen krijgen met dit pakketje...
http://www.microsoft.com/...AB82F31DC8&displaylang=en

De reden voor bovenstaande download staat hier te lezen;

http://help.lockergnome.c...P-Pro--ftopict518567.html
Hier was ik mee bekend maar werkt bij mij niet....
de update wordt niet uitgevoerd omdat de bestanden al op mijn pc zouden staan...
ik had een manier gevonden om hem handmatig uit te voeren maar helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En het volgende verhaal ook al gelezen?

http://www.eventghost.org...vers%20for%20Windows%20XP

Ik kan me herinneren dat ik de eHome driver in het verleden ook dwingend moest installeren omdat deze standaard niet wilde werken onder XP of XP prof., enkel onder XP MCE.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
hardware-lover schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 01:31:
En het volgende verhaal ook al gelezen?

http://www.eventghost.org...vers%20for%20Windows%20XP

Ik kan me herinneren dat ik de eHome driver in het verleden ook dwingend moest installeren omdat deze standaard niet wilde werken onder XP of XP prof., enkel onder XP MCE.
ok dit klinkt als hetzelfde probleem wat ik nu heb.

ik ben nu wel op de laptop aan het testen waar hij straks niet op hoeft te werken. maar zelfde besturingssysteem dus kan ik het nog verprutsen. als het me daar is gelukt ga ik het doen op de de andere pc.
ik heb nu op de laptop nog wat dingen verkeerd staan die ik eerst goed moet zetten. (na volgen van een ander artikel) maar zal dit straks eens proberen.
Bedankt voor de tip in ieder geval!
welke ab heb je zelf?

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een originele MCE a.b. en ontvanger die gebruik maakt van dezelfde eHome driver maar ik draai inmiddels al een tijdje met Windows 7 op alle PC's.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ja in vista wordt die van mij dus ook weergegeven als ehome. maar daar werkt hij meteen.
ik vermoed dat de map drivers waar in de handleiding van Hauppauge naar verwezen wordt alleen een aanpassing is als hij wordt herkend en dat er vanuit wordt gegaan dat je Windows met MCE hebt en dan de drivers al hebt.
raar want op mijn vista pc gebruik ik de afstandsbediening voor meer dan alleen mediacenter dus zou in een normale xp ook handig zijn om te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Nou het heeft ook niet geholpen.
Wat is dit frustrerend zeg. Bij iedere download met drivers hoop ik de melding te krijgen dat de hardware is herkend maar nee.
Hoe kan het in hemelsnaam mogelijk zijn dat onder XP geen enkele manier werkt voor mij?
Op de cd staan zoveel drivers enzo. Ben benieuwd wat ie doet op een XP met SP2.
Dat heb ik nog niet kunnen testen.
De artikelen die ik heb gelezen gaan toch uit van een probleem wat op treed na installeren SP3. Bij mij staat ie er al op. Misschien daarom dat ie niet wil werken?
Kun je SP3 er ongestraft afhalen?
Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste