Ik wordt weer gek van MediaPortal de laatste tijd. Ik heb 2 clients en een server (mediaopslag en TV) staan. Beide clients hebben een HD4550 voor het afspelen van HD materiaal via DXVA. Client 1 heeft 2 gig geheugen en een Athlon X2 4850E en client 2 heeft 2 gig geheugen en een Core2Due E8400. Beiden draaien windows 7.
En nu de grap. Op client 1 draait alles als een zonnetje, maar op client 2 lukt het me niet om 1080p materiaal vloeiend af te spelen. Aan de cpu load van 20% kan ik zien dat DXVA gewoon aan staat. Als ik MPC-HC erbij pak dan draaien de films (X264/H265 .mkv bestanden) probleemloos. Via de interne player in MediaPortal blijft het hakkelen helaas.
Ik gebruik SAF4.0 als codec oplossing. Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?
En nu de grap. Op client 1 draait alles als een zonnetje, maar op client 2 lukt het me niet om 1080p materiaal vloeiend af te spelen. Aan de cpu load van 20% kan ik zien dat DXVA gewoon aan staat. Als ik MPC-HC erbij pak dan draaien de films (X264/H265 .mkv bestanden) probleemloos. Via de interne player in MediaPortal blijft het hakkelen helaas.
Ik gebruik SAF4.0 als codec oplossing. Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?