Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je ook al geprobeerd om een driver dwingend te installeren?
Dus via je apparaten_beheer naar de onjuist geïnstalleerde hardware gaan (eventueel voorzien van het gele uitroepteken) en dan handmatig de driver toewijzen en doorgaan met installeren ook al roept XP dat dit niet de juiste driver is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
nou ja ik kan een driver kiezen en dan verwijzen naar een map en dan zegt ie dat het niet de goede is.
dus hoe zou ik dat dwingend moeten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus niet dwingend installeren, je kunt er ook voor kiezen om XP ook niet laten zoeken en zelf de driver aanwijzen voor het apparaat en installeren ook al sputtert XP tegen. Het is niet aan te bevelen maar kan wel.
Je installeert nu dus niet dwingend want je laat het initiatief aan XP over voor de driver selectie, die vind niets ( uit het aanwezige INF bestand) en gaat dan ook niet verder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ja maar hoe moet ik het dan doen?
vanuit apparaatbeheer?
ik kan alleen driver bijwerken en dan kan ik een map aanwijzen.

ik voel me echt vreselijk misleid door de config van mediaportal waar Hauppauge gewoon bijstaat. je verwacht dan toch dat je met de drivers op de cd binnen 1 minuut de ontvanger werkend hebt! Zoals het overigens wel op de vista pc (zelfs zonder cd) gaat en ook met de x10 driver had ik het binnen een minuut voor elkaar. Maar ja de x10 driver wil ik niet omdat die rf is. mijn pc boven reageert er op.
als het probleem in sp3 zit zou ik die er af kunnen halen of misschien eerst MCE van microsoft er op?

ik baal hier echt ontzettend van! ben eerst ik weet niet hoe lang bezig geweest voor ik eindelijk een afstandsbediening had gevonden als vervanger voor die x10 en dan verwacht je met een nieuw product dat toch meteen te kunnen gebruiken!
Het is geschikt voor XP (dan wel MCE maar doet moet niets uitmaken) en ik heb drivers dus waarom is dit zo lastig?
Met mijn 20 jaar pc ervaring heb ik dit echt nog nooit gehad dat ik een apparaat niet werkend krijg met de meegeleverde driver!

Ik heb nog even 2 dingen geprobeerd.
Als ik voor geavanceerd kies en dus zelf stuurprogramma's wil kiezen (.inf) dan krijg ik op de opgegeven locatie bevinden zich geen gegevens over de hardware.
Als ik windows zelf in een map laat kijken dan krijg ik dat de benodigde software niet gevonden is.

[ Voor 23% gewijzigd door tajvdz op 09-01-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Vandaag maar eens mijn ATI drivers van 10.10 naar 10.12 ge-update.
Dat was geen succes. Bij een aantal DVD's waren er duidelijk van die interlace lijntjes zichtbaar als er wat bewoog. Bij andere DVD's weer niet. Vervolgens weer terug naar 10.10 en het was weer weg.
Ik gebruik win7 32bit met MP 1.1.2.

Iemand anders ook die ervaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb hier nog een oude PC in huis staan waar XP Prof op staat, er zit enkel geen geheugen meer in maar volgens mij heb ik dit nog wel liggen. Ik ga dus eens kijken hoe je nu precies op die andere wijze een stuurprogramma kunt installeren. Je moet in ieder geval NIET voor bijwerken kiezen, dat levert niets op.

Ik stel voor dat we via PM dit probleem proberen op te lossen? Het heeft namelijk niet echt iets met MediaPortal van doen maar is meer een OS probleem en het merendeel van de MP gebruikers hebben weinig aan onze onderlinge SMS praktijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
ik denk dat dat inderdaad het beste is.
Maar ik heb dus geen XP prof er op staan maar XP home met SP3
ik test het nu dus ook op een andere pc waar exact hetzelfde opstaat.
ik zal ook op het officiele Mediaportal forum waar alle uitleg staat vragen hoe het nu moet vanaf het insteken van de usb stekker met de melding dat er nieuwe hardware is gevonden: MCE TRANCEIVR Emulator Device 2006. Verder als dat kom ik dus niet...met geen enkele oplossing die ik de laatste dagen heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maakt ook niet uit, de eHome driver werkt officieel alleen op een XP MCE versie. Zowel XP home als Prof. worden beide standaard niet ondersteund.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Vandaag MediaPortal op een ASRock Vision 3D geïnstalleerd en hierbij SAF 5.xx (unlocked) opgezet voor de codecs en alles lijkt perfect te werken, zelfs "aparte" TV kanalen :-)

Moet nog wel Online Videos testen, het is in ieder geval wel duidelijk dat SAF5 flinke vooruitgang boekt!

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BlackBurn schreef op zondag 09 januari 2011 @ 20:25:
Vandaag MediaPortal op een ASRock Vision 3D geïnstalleerd en hierbij SAF 5.xx (unlocked) opgezet voor de codecs en alles lijkt perfect te werken, zelfs "aparte" TV kanalen :-)

Moet nog wel Online Videos testen, het is in ieder geval wel duidelijk dat SAF5 flinke vooruitgang boekt!
Ben ik nu echt een debiel als ik niet snap wat 'aparte' tv kanalen zijn? K ga binnenkort ook weer met mediaportal aan de slag aangezien het nu ook goed schijnt te werken met een anysee :)

SAF5.0 en dan de unlocked versie, waar kun je die vandaan halen? Ik heb begrepen dat hier de cyberlink mpeg2 codecs in zitten, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
hardware-lover, hoe merk ik dat ik een PM heb?
ik heb er als test een naar je willen sturen maar zag het nergens staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij heb jij die optie (nog) niet geactiveerd onder je profiel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Sa1 schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:48:
[...]
Ben ik nu echt een debiel als ik niet snap wat 'aparte' tv kanalen zijn? K ga binnenkort ook weer met mediaportal aan de slag aangezien het nu ook goed schijnt te werken met een anysee :)

SAF5.0 en dan de unlocked versie, waar kun je die vandaan halen? Ik heb begrepen dat hier de cyberlink mpeg2 codecs in zitten, right?
Door de topicstarter/maker van dit topic te PM'en kun je de unlocked versie verkrijgen.

Met aparte kanalen bedoelde ik kanalen welke exotische codecs gebruiken, had voorheen bijv. wel eens probleem tussen de NL kanalen en ESPN (MPEG 2) ook tussen sommige HD kanalen rare resultaten gevonden. Tot nu toe kan ik elk kanaal perfect bekijken en heb ook geen last van lipsync problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quicksilvernet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06-2023
Super topic dit! (complimenten voor ThaClown). Ik ben vorige week ook begonnen met Mediaportal nadat ik een nieuwe HTPC heb gekocht. Ik moet zeggen zoals velen dat het erg is gegroeid en ontwikkeld. Tot nu toe ben nog geen echte problemen tegen gekomen die ik niet meteen heb kunnen oplossen door een kleine aanpassing in de configuratie. Het gaat tot nu toe hartstikke goed. *O*

Ik heb het volgende draaien:
MP versie: Mediaportal 1.1.2
Skin: StreampedMP
Codec pack: SAF5
Plugins: Online Videos, Moving Pictures, MPTV Series, MyLyrics, Infoservice, FanartHandler, Backup settings, MyTrailers

Blu-ray films draai ik via een externe player TMT3, ik gebruik geen TV. MKV's en DVD images gaan goed via de standaard instellingen (volgens SAF5 wiki). Alle films en concerten worden door MovingPictures gescraped.

Sommige concert blu-ray covers en info word niet herkend door de scraper. Je kan met de importer settings in Movingpictures data sources beheren zoals imdb, themoviedb.org etc. Maar je kan ook data sources toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://media.moving-pictures.tv/w/images/f/f5/MovPicsConfig-DataSources.PNG
Dan vraagt hij (waarschijnlijk om een xml) file die je moet browsen op je hd. Waar kan ik meerdere data sources zoals amazon (die niet standaard in de lijst staat) vinden en gebruiken in MovingPictures? Ik kan ze niet echt vinden op de officiële MP forum.
Op dit moment voeg ik nog de covers handmatig in voor de niet vindbare data wat wat meer tijd kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:09
Ik krijg HDTV met geen mogelijkheid werkend. Ik heb de standaard Windows 7 codecs geprobeerd, alswel SAF4 en de laatste béta van SAF5, maar geen 1 van de HDzenders werkt. Ook alle drivers zijn up to date, laatste DirectX geïnstalleerd.. Zie ik nog iets over het hoofd?

Win7 x86
i3 530

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat is te weinig info om er iets zinnigs over te zeggen. Wat voor tuner gebruik je, kan je de channels wel vinden in de TV server config, kan je timeshiften, gebruik je een smartcard of een softcam, etc, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Frank-NL schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:37:
Dat is te weinig info om er iets zinnigs over te zeggen. Wat voor tuner gebruik je, kan je de channels wel vinden in de TV server config, kan je timeshiften, gebruik je een smartcard of een softcam, etc, etc.
Ik gebruik een AnySee E30. Channels worden prima gevonden, en timeshiften werkt op alle kanalen behalve HD. Ik gebruik geen smartcard, ik heb namelijk Caiway. Caiway stuurt alle "normale" (onder normaal vallen ook de HD zenders) zenders FTA uit.

Zodra ik een HD zender opstart krijg ik de melding: Unable to start graph.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
endness schreef op maandag 10 januari 2011 @ 22:15:
[...]

Ik gebruik een AnySee E30. Channels worden prima gevonden, en timeshiften werkt op alle kanalen behalve HD. Ik gebruik geen smartcard, ik heb namelijk Caiway. Caiway stuurt alle "normale" (onder normaal vallen ook de HD zenders) zenders FTA uit.

Zodra ik een HD zender opstart krijg ik de melding: Unable to start graph.
Welke versie van Mediaportal gebruik je?
Unable to start graph is volgens mij toch een codec probleem alles goed staan in je codecs setup...
paar pagina's terug staan een paar voorbeelden wat voor gebruikers werkt, helaas is het zo dat dit voor iedereen weer anders is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Cyberax schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 08:31:
[...]

Welke versie van Mediaportal gebruik je?
Unable to start graph is volgens mij toch een codec probleem alles goed staan in je codecs setup...
paar pagina's terug staan een paar voorbeelden wat voor gebruikers werkt, helaas is het zo dat dit voor iedereen weer anders is
Ik gebruik 1.1.2, en zoals gezegd heb ik alle codecs van SAF4 en SAF5 geprobeerd, alswel de standaard Windows 7 codecs.. Ik ga vanmiddag nog even verder kijken, misschien dat ik met een alternatief codec-pack verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Ik heb een geheel cleane Windows 7 (32bits) install gedaan met MP 1.1.2 erop maar ik begin eigenlijk steeds meer terug te verlangen naar XP. Alles werkt net niet:

-Als de pc terug uit standby komt heb ik geen geluid meer op mijn HDMI-uitgang. Dat schijnt een bekend probleem te zijn bij 780G moederborden met een ATI HD3200 erop maar de oplossing die bij mij werkt heb ik nog niet gevonden (meerdere Realtek en AMD-drivers geprobeerd)

-Ik heb sowieso problemen met uit standby komen. Ik heb nu al enkele keren gehad dat ik geen beeld meer had bij een film. Ik start MP nu maar weer automatisch opnieuw op na resume. En dat is iets waar ik nu juist vanaf wilde.

-Voorheen kon ik heel makkelijk Firefox (draadloos keyboardje!) draaien over mijn MP heen. Na het afsluiten van Firefox had ik dan gelijk MP weer terug. Maar die hapert nu ook vaak. Dan lijkt hij vast te zitten in de "tray" en is ctrl-alt-delete de enige optie. Ook geen vooruitgang.

Qua codecs gaat het nu ook niet zoveel makkelijker dan onder XP dus ik vraag me af of meer mensen deze negatieve ervaring hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Totaal geen problemen met Windows 7. Standby problemen komen eerder door hardware dan door het OS. Anders zou iedereen immers dezelfde problemen ervaren.

En codecs zijn juist veel makkelijker aangezien Windows 7 alles al aan boord heeft om HD af te spelen. XP heeft dat totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:29:
Ik heb een geheel cleane Windows 7 (32bits) install gedaan met MP 1.1.2 erop maar ik begin eigenlijk steeds meer terug te verlangen naar XP. Alles werkt net niet:

-Als de pc terug uit standby komt heb ik geen geluid meer op mijn HDMI-uitgang. Dat schijnt een bekend probleem te zijn bij 780G moederborden met een ATI HD3200 erop maar de oplossing die bij mij werkt heb ik nog niet gevonden (meerdere Realtek en AMD-drivers geprobeerd)

-Ik heb sowieso problemen met uit standby komen. Ik heb nu al enkele keren gehad dat ik geen beeld meer had bij een film. Ik start MP nu maar weer automatisch opnieuw op na resume. En dat is iets waar ik nu juist vanaf wilde.

-Voorheen kon ik heel makkelijk Firefox (draadloos keyboardje!) draaien over mijn MP heen. Na het afsluiten van Firefox had ik dan gelijk MP weer terug. Maar die hapert nu ook vaak. Dan lijkt hij vast te zitten in de "tray" en is ctrl-alt-delete de enige optie. Ook geen vooruitgang.

Qua codecs gaat het nu ook niet zoveel makkelijker dan onder XP dus ik vraag me af of meer mensen deze negatieve ervaring hebben?
Afgelopen weekend zowat hetzelfde gedaan op een nieuwe HTPC op basis van een S1156 systeem i.c.m. een GTX460 en W7 32b. Binnen een uur 1.12 draaiend inclusief de (goedwerkende) standby instellingen.
FFDshow en TMT3 als extra geïnstalleerd en dat was het wel.

Geen problemen met de HDMI handshake bij het ontwaken, alles liep en verloopt vlekkeloos via een Marantz SR7005 receiver. Bovenstaande "problemen" lijken dus meer hardware dan OS gerelateerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 08:44
Even wat tips voor de site pcbymp
Misschien is het toch handiger als je de film in een paar stukken hakt, als je nu namelijk zoekt hoe je de films importeert, omdat je bv geen series hebt ben je wel even bezig met zoeken.
Ook kun je misschien een nederlandse versie maken, voor de mensen die geen engels kunnen.
Een betere microfoon is misschien ook handig, want ik hoor nogal veel ruis.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat ik het nu niet goed vind, integendeel, prima video voor iedereen die wil beginnen met mediaportal.
Bedankt ThaClown _/-\o_

edit: het contactformulier zit bij mij trouwens niet goed ,, In de tv"
het staat er dus half buiten
mijn resolutie is 1920*1080

[ Voor 10% gewijzigd door Kefding op 16-01-2011 17:32 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou graag de taal van m'n StreamedMP naar Nederlands willen zetten, hoe gaat dat in z'n werk.

Kan der echt werkelijk niets op internet over vinden, word er echt knetter van. In c:\programdata ... \streamedmp\languages zie ik keurig nl.xml staan.

Ik zie gewoon werkelijk nergens iets waar ik dit kan instellen. Geen optie in mediaportal (anders dan de mediaportal instelling zelf en die staat al op dutch), geen optie bij 3th party plugin, geen optie bij de basic home screen editor...

zo moeilijk kan het toch niet zijn? staat ook nergens in de installatie wiki, heel irri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23

HaTe

haat niet

Als het in MP op dutch staat, dan pakt StreamedMP ook dutch.
Zijn misschien alleen de menu-items in het engels? Dat kan kloppen. Die moet je namelijk handmatig veranderen in de menu-editor :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HaTe schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:40:
Als het in MP op dutch staat, dan pakt StreamedMP ook dutch.
Zijn misschien alleen de menu-items in het engels? Dat kan kloppen. Die moet je namelijk handmatig veranderen in de menu-editor :)
oh, lekker suf. Okay, dan doen we dat :) verklaard wel waarom ik het niet kon vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

endness schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:22:
[...]

Ik gebruik 1.1.2, en zoals gezegd heb ik alle codecs van SAF4 en SAF5 geprobeerd, alswel de standaard Windows 7 codecs.. Ik ga vanmiddag nog even verder kijken, misschien dat ik met een alternatief codec-pack verder kom.
Heb je ook SAF 5 unlocked geprobeerd? (via de maker in het forum middels een pm te verkrijgen)

Deze heb ik i.c.m. Windows 7 32bit en alle zenders die ik heb geprobeerd werken (Satteliet).
SAF5 lijkt ook een tikkeltje soepeler te werken als 4 (unlocked). Overigens 4 draait nog bij mij in de woonkamer en werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 09:15
endness schreef op maandag 10 januari 2011 @ 19:45:
Ik krijg HDTV met geen mogelijkheid werkend. Ik heb de standaard Windows 7 codecs geprobeerd, alswel SAF4 en de laatste béta van SAF5, maar geen 1 van de HDzenders werkt. Ook alle drivers zijn up to date, laatste DirectX geïnstalleerd.. Zie ik nog iets over het hoofd?

Win7 x86
i3 530
Ik heb dezelfde configuratie met saf4 en zit ook bij caiway, draai alleen win7 64b. De melding komt me bekend voor maar ik weet niet meer wat ik gedaan heb om het op te lossen. :F
Volgens mij heb ik zitten spelen met de anysee naar een andere USB poort te verplaatsen, waardoor je alle zenders opnieuw moet zoeken.

Houdt moet, het moet kunnen werken!

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
jckw schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:20:
[...]

Ik heb dezelfde configuratie met saf4 en zit ook bij caiway, draai alleen win7 64b. De melding komt me bekend voor maar ik weet niet meer wat ik gedaan heb om het op te lossen. :F
Volgens mij heb ik zitten spelen met de anysee naar een andere USB poort te verplaatsen, waardoor je alle zenders opnieuw moet zoeken.

Houdt moet, het moet kunnen werken!
Nog maar eens overnieuw begonnen, ik kreeg de afstandbediening ook met geen mogelijkheid aan de praat. Nu draait win7 x64 hier, met HDTV werkend, standaard Windows 7 codecs. Enige probleem is dat mn i3 530 het net niet lekker aan kan..

Het volgende probleem is dat m'n PC reageert op het signaal van mn versterker, namelijk volume down. Zodra ik die knop indruk op m'n afstandbediening, reageert m'n computer met een rechter muisknop. Is er een mogelijkheid om dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Ik zag van de week een screenshot van Mediaportal en StreamMP en was helemaal verkocht. Heb een beetje lopen spelen op me laptop en je kan er onwijs leuke dingen mee. Kijk veel series dus MPseries is ideaal.

Nu wil ik mijn huidige pc naast schoolwerk o.a. gaan gebruiken als HTPC. Er zit momenteel een ASUS 7800GTX in en wil deze vervangen door een goede maar goedkope videokaart met HDMI output (geluid en video). Achter de HDMI aansluiting wil ik een splitter hangen zodanig dat zowel PC montior als TV (receiver eigenlijk) beeld en geluid ontvangen.

Is dit mogelijk? Werkt dit goed? En wat voorn kracht voor videokaart heb je nodig wil je Mediaportal met series in 720P/1080P kunnen draaien?

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je verder niet gamed is een 5450 de goedkoopste oplossing. Qua 2 monitoren kun je het beste gewoon je TV op HDMI en je monitor op VGA aansluiten, dan moet je wel je TV als primair aansturen meen ik, anders gaat MP moeilijk doen. Lees je even in op het MP forum daarover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikel64
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:06
Onlangs heb ik een HTPC in elkaar gezet en geconfigureerd.

Het is me na veel zoekwerk gelukt om de play,pauze,stop knoppen e.d. van de Logitech Harmony One samen te laten werken met Mediaportal.

Van de een op de andere dag reageert Mediaportal niet meer op de Harmony One tijdens het afspelen van media.
Gewoon navigeren door Mediaportal lukt nog wel op een of andere manier, het probleem doet zich dus echt alleen voor tijdens afspelen van media.

De software waar de HTPC case (NOX Live 2) gebruikt van maakt is de Soundgraph iMon software.

Wellicht heeft iemand dit probleem eerder meegemaakt?

Mijn speelgoed: Xbox Series X, Aprilia Tuono, Hyundai Kona Hybrid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
wagenveld schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:58:
Als je verder niet gamed is een 5450 de goedkoopste oplossing. Qua 2 monitoren kun je het beste gewoon je TV op HDMI en je monitor op VGA aansluiten, dan moet je wel je TV als primair aansturen meen ik, anders gaat MP moeilijk doen. Lees je even in op het MP forum daarover.
valt wel mee hoor, je kunt in de setup aangeven op welk scherm MP moet draaien. Ik heb MP standaard op mijn TV, en die is aangesloten als secondary scherm. Ook voor DXVA geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysius
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo allen, sinds vandaag heb ik ook mediaportal geinstalleerd en ben zelf al veel aan het vogelen geweest en op zoek gegaan naar info. Er is nog al veel info verspreid over verschillende fora en nergens staan duidelijk stappenplannen. De OP van dit topic is daarom _/-\o_

Jammer dat het TV gedeelte nog niet zo uitgebreid is, want het toevoegen van tv zenders en een gids (EPG) gaat helaas niet zo makkelijk als bij mediacenter. Heeft iemand voor mij een fatsoenlijke handleiding of een progje dat dit makkelijk kan? Ik maak gebruik van een Hauppauge TV kaart met UPC kabel TV.

Daarnaast ben ik op zoek naar een goede tv gemist, want het meeste wat op internet staat is verouderd...

Wellicht staan de antwoorden ergens hier in dit forum, maar zoeken geeft te veel resultaat en te weinig antwoorden helaas :F

[ Voor 16% gewijzigd door Dionysius op 29-01-2011 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

EPG doet hij automatisch. Duurt alleen even voordat er gegevens inkomen.
Je kan ook bij server status (? ik weet niet meer hoe het heet, gebruik nu FTR) de EPG geforceerd ophalen :)

Voor TVGemist, kijk eens naar OnlineVideo's plugin

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 29-01-2011 19:09 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysius
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat gaat dan neem ik aan via de webEPG plugin die er standaard in zit? Als ik grab now doe, dan krijg ik 0 updates terug. De TV gids zegt ook geen informatie. Ik ben nog bezig met alle channels een goede naam te geven, zodat je in ieder geval weet welke kanalen je kan kiezen.

De onlinevideos plugin had ik geïnstalleerd, maar verscheen niet in mediaportal. Na het openen van de config doet ie t wel. Krijg alleen bij TVgemist afspelen niet mogelijk, maar vermoed dat dat een codec probleem is waar ik ook al veel over gezien heb.. of ligt dat er momenteel uit?? Ik heb SAF al geinstalleerd volgens

http://forum.team-mediapo...ready-h-264-vc-1-a-44614/

Dat DMO ding van SAF waarover gesproken wordt op andere sites krijg ik btw niet aan...

[ Voor 46% gewijzigd door Dionysius op 29-01-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-09 17:31
ik heb een vervelend probleem en volgens mij weet ik waar he aan ligt: TV Series plugin..

Hele verhaal:
gisteren een nieuwe receiver gekocht en aangesloten pv computerboxen. Omdat ook video-output nu via HDMI gaat, beetje zitten kloten met instellingen etc (voorheen ging HDMI van pc direct naar tv, nu via receiver naar tv) van de output: resolutie en refreshrate met name.
Eindleijk weer fullscreen beeld, MP opgestart en loopt vast: 'Mediaportal has stopped working' error. Ik wilde toch weer eens een fresh install, dus vandaag Windows 7 opnieuw erop gezet, Mediaportal geinstalleerd, alles weer geconfigureerd. Alleen bij het verzamelen van info over TV Series en het downloaden van content (banners, serie-info, episode-info etc.) bleef Mediaportal hangen. Hier werd ik door getriggerd, dus na paar keer proberen ben ik nu zover dat ik vrij zeker ben dat het aan TV Series ligt:

als ik TV Series disable en MP draai, geen enkel probleem. TV, muziek, foto's alles speelt af.
als ik TV Series enable en handmatig wil updaten via de config, loopt hij vast
als ik TV Series enable en MP draai, loopt MP na een 2-3 minuten vast...
ook met oude geluidsetup en receiver afgekoppeld werkt het niet

Ik heb nu geinstalleerd:
- MP 1.1.2
- StreamedMP 1.4.10.2499 (met TV Series ingebakken)
- TV Series 2.6.9.1369 (na foutmeldingen met alleen StreamedMP getest of deze nieuwste build wel werkt)

waar moet ik het probleem zoeken? ik vind het ergens wel gek dat ik pas problemen kreeg na het aanlsuiten van nieuwe receiver, maar het probleem lijkt wel degelijk te zitten in TV Series...

owja, laatste regel uit MP-TVSeries.log:
code:
1
2
3
00000007 - 30-1-2011 16:28:36 - "Arrested Development - 1x14 - Shock and Aww" identified
00000007 - 30-1-2011 16:28:36 - "Arrested Development - 2x14 - The Immaculate Election" identified
00000007 - 30-1-2011 16:28:37 - "Arrested Development - 1x15 - Staff Infection" identified

dus niets vreemds of vastlopers.... gwoon fout.

[ Voor 10% gewijzigd door B-Force op 30-01-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:33
dfireblade schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:42:
Dat gaat dan neem ik aan via de webEPG plugin die er standaard in zit? Als ik grab now doe, dan krijg ik 0 updates terug. De TV gids zegt ook geen informatie. Ik ben nog bezig met alle channels een goede naam te geven, zodat je in ieder geval weet welke kanalen je kan kiezen.
Ga in de config naar DVB-Epg (vink hier alles aan). Ga vervolgens naar "TV EPG Grabber". Selecteer hier alle kanalen en aan de rechterkant dutch. Vervolgens haalt hij de EPG binnen.

Hebben overigens meer mensen problemen met sommige kanalen met Caiway? Sinds een week kan ik bepaalde kanalen niet meer ontvangen;
Programma P# TS ID
Nederland 2 HD 33020 133
Nederland 3 HD 33030 133
RTL7 HD 36010 136
RTL8 HD 36020 136
Net5 HD 36030 136
Eredivisie Live Extra3 HD 39010 139

Ik heb in mediaportal alle kanalen er uit gegooid en vervolgens opnieuw laten zoeken. Heb 2 floppy DTV kaarten, maar hij kan ze echt niet vinden.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Heb een probleem met MPTV Series plugin.

Bestanden met DD 2.0 speelt hij niet, hij geeft hem gelijk aan als watched en wil een rating weten. Zal een audio codec zijn, want DD5.1 of MP3 2.0 speelt hij zonder problemen.

Iemand een idee waar ik moet wezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
TV series gebruikt de interne player. Heb je het ook als je het via Videos afspeelt? Dan moet je bij je codec settings zijn in MP config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Frank-NL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:20:
TV series gebruikt de interne player. Heb je het ook als je het via Videos afspeelt? Dan moet je bij je codec settings zijn in MP config.
Bij video's speelt hij hem ook niet af. Buiten Mediaportal om, geen probleem. Dus zal ergens bij Mediaportal moeten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dus het is bij alle bestanden met DD2.0 en niet bij enkele?

Dan zou ik toch je AC3 audio decoder settings nakijken
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_tyYUB9q1oJk/TAMc3AKPgVI/AAAAAAAAD7g/Iy8ISK5AiWs/MediaPortal.Codec%5B4%5D.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Alle DD 2.0 bestanden hebben dit probleem andere audio formaten geen problemen mee ondervonden:

Geinstalleerd: SAF 4.00

Video Codecs:

MPEG-2 Video decoder: FFDshow Video decoder
H.264 Video decoder: MPC - Video decoder
MPEG / AC3 audio decoder: ffdshow Audio decoder
AAC audio decoder: ffdshow Audio decoder
Audio renderer: Defeault DirectSound Device

TV- Codecs:

MPEG-2 Video decoder: FFDshow Video decoder
H.264 Video decoder: MPC - Video decoder
MPEG / AC3 audio decoder: ffdshow Audio decoder
LATM ACC audio decoder: Monogram AAC Decoder
DD+ audio decoder: ffdshow Audio decoder
Audio renderer: Defeault DirectSound Device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Probeer eens wat anders dan ffdshow audio decoder (als je Win 7 hebt: de MS decoder) dan kan je snel zien of het aan ffdshow ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Frank-NL schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 16:16:
Probeer eens wat anders dan ffdshow audio decoder (als je Win 7 hebt: de MS decoder) dan kan je snel zien of het aan ffdshow ligt.
Hmmz, alles veranderd naar MPC decoder en nu werkt het inderdaad. Dus ergens iets fout met FFDshow.

Als ik:

MPEG / AC 3 audio decoder of AAC Audio decoder change naar ffdshow werkt het niet meer.

Kan ze gerust op MPC MPA of MONOGRAM AAC decoder zetten, dan werkt het wel.

[ Voor 20% gewijzigd door m00n op 11-02-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Ik gebruik nu al enkele jaren Mediaportal en ben eigenlijk altijd heel tevreden geweest met de software. Het enigste wat ik maar niet krijg uitgevogeld is waarom ik bij elk HD kanaal de melding "unabletostartgraph" te zien krijg. Elk ander normaal SD kanaal werkt perfect.

Ik had al gelezen dat het waarschijnlijk iets met een codec te maken zou hebben maar ook na het geinstalleerd hebben van SAF5 (incl die extra codecs) krijg ik nog steeds dezelfde melding bij het gebruiken van de preview functie van de TVServer configuratie. Ik heb ook al 2 sets drivers voor mijn FloppyDTV-S2 C/CI geprobeert (4.5 en 5.7) maar ook dat heeft nog niets geholpen.

Nu heb ik wel al gezien dat er mensen een gelijkwaardige setup aan het draaien hebben.

Sat kaart: FloppyDTV-S2 C/CI met BDA driverversie 5.7
Windows XP SP3, incl dvb patch
Geteste kanalen: Das Erste HD en ZDF HD (beiden FTA HD kanalen, geen zin om een extra canaldigitaal pakket te nemen zonder bevestiging dat het werkt ;))

Iemand een idee waar ik dit verder kan zoeken nog ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
Tonnetje schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:15:
[...]

Hebben overigens meer mensen problemen met sommige kanalen met Caiway? Sinds een week kan ik bepaalde kanalen niet meer ontvangen;
Programma P# TS ID
Nederland 2 HD 33020 133
Nederland 3 HD 33030 133
RTL7 HD 36010 136
RTL8 HD 36020 136
Net5 HD 36030 136
Eredivisie Live Extra3 HD 39010 139

Ik heb in mediaportal alle kanalen er uit gegooid en vervolgens opnieuw laten zoeken. Heb 2 floppy DTV kaarten, maar hij kan ze echt niet vinden.
Ik ben op dit moment bezig met hetzelfde probleem met precies dezelfde kanalen.. zit ook bij de caiway (Aalsmeer) en gebruik een anysee. Ben wel blij te horen dat ik dus niet de enige ben. Nu nog een oplossing :/

Heb jij al iets kunnen vinden in de tussentijd

There are two types of people in this world: Those who can extrapolate from incomplete data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jckw
endness schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 19:15:
[...]

Nu draait win7 x64 hier, met HDTV werkend, standaard Windows 7 codecs. Enige probleem is dat mn i3 530 het net niet lekker aan kan..
Ik had initieel hetzelfde, bleek toch een codec issue, volgens mij draai ik nu HDTV op powerdvd codec. de i3 moet het ook gewoon aankunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-08 09:15
C.44 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 00:09:
Iemand een idee waar ik dit verder kan zoeken nog ?
Heb je je Firewire driver op Legacy ingesteld? (Update driver, Browse my computer, Let me pick from a list....)

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/nx855u.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Euh nee eigenlijk nog niet geprobeerd. Moet dat ook werken onder XP SP3 ? Of alleen onder Vista / 7 ?

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
C.44 schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 18:04:
Euh nee eigenlijk nog niet geprobeerd. Moet dat ook werken onder XP SP3 ? Of alleen onder Vista / 7 ?
Hmm... had niet zo snel gezien dat je XP had. |:( Die Legacy driver settings gelden idd alleen voor Win 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Ah, ik was namelijk zostraks al direct naar de woonkamer gerend om daarnaar te zoeken maar kon alleen een universele driver vinden. Het probleem bleef daarmee wel bestaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
Ben weer druk bezig....
http://pcbymp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 14:33
jckw schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:41:
[...]

Ik ben op dit moment bezig met hetzelfde probleem met precies dezelfde kanalen.. zit ook bij de caiway (Aalsmeer) en gebruik een anysee. Ben wel blij te horen dat ik dus niet de enige ben. Nu nog een oplossing :/

Heb jij al iets kunnen vinden in de tussentijd
Ik heb een advanced scan gedaan en vervolgens "search for transponderlist" op 850000. Daarna had ik wel weer het probleem dat NGC, Animal planet en Discovery het niet deden. wellicht dat dit bij jou anders is. Maak een back-up van de huidige kanalen zou ik zeggen ;-).

Heb nu de missende kanalen met de hand toegevoegd.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• BlackBurn

BlackBurn

dfireblade schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 20:42:

De onlinevideos plugin had ik geïnstalleerd, maar verscheen niet in mediaportal. Na het openen van de config doet ie t wel. Krijg alleen bij TVgemist afspelen niet mogelijk, maar vermoed dat dat een codec probleem is waar ik ook al veel over gezien heb.. of ligt dat er momenteel uit?? Ik heb SAF al geinstalleerd volgens

http://forum.team-mediapo...ready-h-264-vc-1-a-44614/

Dat DMO ding van SAF waarover gesproken wordt op andere sites krijg ik btw niet aan...
Misschien dat ik er overheen heb gelezen, maar zag er nog geen antwoord op.

Zorg ervoor dat je deze als Administrator uitvoert of zet UAC uit >:)

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
na een flink aantal jaren (5+) linux icm mythtv gedraaid te hebben ben ik nu aan het stoeien met MP.
Begin me alleen volgende af te vragen;

heb een sempron 2500+ (1.7ghz) met 1GB intern icm fx5200 met 128mb video kaartje en daarop draait XP Home.
Als tuner heb ik een KNC-one DVB-C icm Ziggo.. (voldoet m.i. aan minimum req. voor MP).

Vraag me alleen af of dit voldoende is om MP met bijv Maya skin een beetje soepel te laten lopen..

Onder linux werkte het allemaal goed ; CPU was iets van max 70% belast bij SD en deinterlacer aan etc. Guide kwam netjes snel in beeld etc.
Maar heb het idee dat onder MP/XP alles toch wat meer kracht kost? Kan ik bijv ergens makkelijk de CPU monitoren als mediaportal fullscreen werkt en decode of navigeert door menu's?

Zijn er meer mensen die een dergelijke (oude) setup gebruiken voor SD televisie, beetje muziek spelen, divx kijken e.d. ?

(investering in nieuwe hardware is geen optie op dit moment helaas...)
De keuze om mythtv even te laten voor wat het is komt door de NIT info van ziggo die niet klopt en mythtv 'last' van heeft...

cd /pub && more beer

• Frank-NL
  • Niet online
Je kan MP toch ook in een window draaien, dat maakt qua CPU gebruik natuurlijk niets uit.

• C.44

C.44

MP vraagt royaal meer processorkracht dan een *nix install met XBMC of MythTV. Eigenlijk ook niet echt heel erg gek. De standaard skin van XBMC is amper 16 meg groot. De meest populaire skin voor MP is 116mb groot.

Ik zal zelf iig zsm switchen naar XBMC op het moment dat daar een betere of op z'n minst completere TV backend voor beschikbaar komt. En dan uiteraard niet XBMC op een windows OS.

Heeft er iemand in de tussentijd mss nog een oplossing voor de HD kanalen die ik niet kan kijken (unabletostartgraph) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 17:58
ny-hardcore schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 16:55:
na een flink aantal jaren (5+) linux icm mythtv gedraaid te hebben ben ik nu aan het stoeien met MP.
Begin me alleen volgende af te vragen;

heb een sempron 2500+ (1.7ghz) met 1GB intern icm fx5200 met 128mb video kaartje en daarop draait XP Home.
Als tuner heb ik een KNC-one DVB-C icm Ziggo.. (voldoet m.i. aan minimum req. voor MP).

Vraag me alleen af of dit voldoende is om MP met bijv Maya skin een beetje soepel te laten lopen..

Onder linux werkte het allemaal goed ; CPU was iets van max 70% belast bij SD en deinterlacer aan etc. Guide kwam netjes snel in beeld etc.
Maar heb het idee dat onder MP/XP alles toch wat meer kracht kost? Kan ik bijv ergens makkelijk de CPU monitoren als mediaportal fullscreen werkt en decode of navigeert door menu's?

Zijn er meer mensen die een dergelijke (oude) setup gebruiken voor SD televisie, beetje muziek spelen, divx kijken e.d. ?
<knip>
</knip>
[/small]
Even terugkomend op mijn eigen post;
heb een en ander nu aan het draaien.
Met de SAF 4.0 codecs kreeg ik problemen met de audio die niet synchroon liep bij kanalen/programma's die een audio bitrate lager dan 256kpbs hebben en heb daarom maar de powerdvd codecs gebruikt (van de trail, weet niet hoelang deze blijven werken?) Alleen vindt ik de beeld kwaliteit van deze iets minder 'scherp'.

Output op een breedbeeld crt via de tvout werkt ook, zappen gaat redelijk vlotjes, alleen de miniguide oproepen zorgt even voor wat haperingen in het geluid..

Ander probleem dat ik nu nog heb is de remote van mijn pvr 350 die ik niet aan het draaien krijg..
(staat in remote config tabje dat mijn wintv en ir.exe niet goed zijn, maar heb de files gedownload die erbij staan. Denk dat het komt omdat ik SP3 heb, en in de link staat dat je SP2 moet hebben?)

Remote wilde ik zowieso vervangen door een USB IR receiver.
Welke kan ik het beste nemen icm met XP Home SP3?
Zo'n hauppage MCE remote lijkt me nl. wel wat, maar heb geen idee of deze probleemloos met MP op XP aan het werken in te krijgen..
Zie nl. een aantal topics in het MP forum dat mensen deze niet aan het werken krijgen...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
@C.44 als je doelt op StreamedMP, daar wordt ook een hele berg plugins meegeleverd die eigenlijk niet bij de skin horen. Dus als je die eraf haalt is het al stukken minder hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
Bij mijn Hometheater setup gebeurt iets raars.
Bij het wisselen van bron 2 naar 1 en weer terug, wordt de schermgrootte van mediaportal niet meer full-screen.
Windows bureaublad is wel fullscreen op tv, maar MP niet meer nadat ik weer bron 2 op de tv zie.

Ik kan dit voorlopig alleen oplossen door MP opnieuw op te starten en daarna niet meer van bron te wisselen.

Opstelling:
ingang1: decoder --(hdmi)--> receiver
ingang2: htpc --(hdmi)--> receiver
tv-out receiver --(hdmi)--> full-hd plasma tv
MP setting: fullscreen enabled

Is dit een fout in MP of aan de hardware?
En hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
CAD-tekenaar schreef op zondag 20 februari 2011 @ 13:38:
Bij mijn Hometheater setup gebeurt iets raars.
Bij het wisselen van bron 2 naar 1 en weer terug, wordt de schermgrootte van mediaportal niet meer full-screen.
Windows bureaublad is wel fullscreen op tv, maar MP niet meer nadat ik weer bron 2 op de tv zie.

Ik kan dit voorlopig alleen oplossen door MP opnieuw op te starten en daarna niet meer van bron te wisselen.

Opstelling:
ingang1: decoder --(hdmi)--> receiver
ingang2: htpc --(hdmi)--> receiver
tv-out receiver --(hdmi)--> full-hd plasma tv
MP setting: fullscreen enabled

Is dit een fout in MP of aan de hardware?
En hoe kan ik dit oplossen?
Bekend probleem. Moet je deze thread maar eens lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
jobr schreef op zondag 20 februari 2011 @ 18:50:
[...]

Bekend probleem. Moet je deze thread maar eens lezen.
Hmmm... Dus toch een fout in MP - 0003353: Windows 7 Half & Full Screen problem.
voorbeeld: Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/operating-system-330/72301d1290860980t-windows-7-half-fullscreen-mp_small.jpg
En in de buglist te zien is het nog niet opgelost. (verschoven naar future release)

[ Voor 16% gewijzigd door CAD-tekenaar op 21-02-2011 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

CAD-tekenaar schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:55:
[...]

Hmmm... Dus toch een fout in MP - 0003353: Windows 7 Half & Full Screen problem.
voorbeeld: [afbeelding]
En in de buglist te zien is het nog niet opgelost. (verschoven naar future release)
Toevallig een ATI card?
Ik had dit probleem met een ATI card, hiervoor moest ik een service uitschakelen. (kan even 1,2,3 niet terugvinden welke service het was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
BlackBurn schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:47:
[...]
Toevallig een ATI card?
Ik had dit probleem met een ATI card, hiervoor moest ik een service uitschakelen. (kan even 1,2,3 niet terugvinden welke service het was)
AMD External Events Utility

Maar... zodra je die service uitschakelt zullen alle wijzigingen die je in ATi CCC doet alleen werken na een reboot (dus niet meer on-the-fly).

Wat je ook nog kan proberen is je HTPC aansluiten op HDMI ingang 1 op je receiver (dat heeft bij mij in het verleden ook geholpen).

Heb nu een HDMI Splitter op de HDMI OUT van mijn receiver aangesloten, en daarmee is mijn 'handshake' probleem ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
-Leon- schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:43:
Heb nu een HDMI Splitter op de HDMI OUT van mijn receiver aangesloten, en daarmee is mijn 'handshake' probleem ook opgelost.
Ik zit met vergelijkbare problemen met een Onkyo AVR. Meest vervelende is dat het geluid via HDMI alleen werkt als de TV aan staat. Ik heb wel eens gelezen dat dit ook met sommige (actieve?) splitters kan worden verholpen.

Is dit bij jou ook het geval, en zo ja: welke splitter gebruik je dan precies?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Harmani schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:08:
[...]

Ik zit met vergelijkbare problemen met een Onkyo AVR. Meest vervelende is dat het geluid via HDMI alleen werkt als de TV aan staat. Ik heb wel eens gelezen dat dit ook met sommige (actieve?) splitters kan worden verholpen.

Is dit bij jou ook het geval, en zo ja: welke splitter gebruik je dan precies?
Mijn geluid werkt zowel met de TV aan als uit. Voordat ik de HDMI Splitter achter mijn receiver aangesloten had, had ik wel dat de verbinding (bij het aan/uit zetten van de TV) voor een paar seconde wegviel, en daardoor ook een paar seconde geen geluid had, maar sinds ik de splitter aan de HDMI out v/d receiver heb hangen, zit er geen onderbreking meer in het geluid als ik de TV aan/uit zet.

Ik gebruik deze splitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik heb MediaPortal ook geïnstalleerd, ik heb echter nog 2 1 vraag.

Ik heb een Skystar HD 2, met ir reciever. De remote is geïnstalleerd als HID interface. Daarom heb ik in MediaPortal ook gekozen voor General HID Device. De knoppen werken echter nog niet zoals ik dat zou willen en ik kan nog niet vinden waar ik dit kan veranderen. Die mapping werkt ook niet echt. Of zou ik hem handmatig moeten toevoegen als IR transciever? Dat lukt me ook nog niet helemaal...

Ik tast eerlijk gezegd ook een beetje in het duister en ik hoop dat jullie me wat bij kunnen brengen :P

[ Voor 28% gewijzigd door Stefanovic45 op 22-02-2011 12:48 ]

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Team MediaPortal
My crystall ball says that there is news about MediaPortal 1.2.0 Beta on the way.
59 minutes ago
http://www.facebook.com/p...585755&id=171469099534822

Ik ben benieuwd. Draai nu 2 weken een SVN build en het is echt veelbelovend. Bovendien werkt het ook erg stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Frank-NL schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:34:
Team MediaPortal
My crystall ball says that there is news about MediaPortal 1.2.0 Beta on the way.
59 minutes ago

Ik ben benieuwd. Draai nu 2 weken een SVN build en het is echt veelbelovend. Bovendien werkt het ook erg stabiel!
Is de interface al een beetje snappier geworden? Ik ben een trouw XBMC gebruiker, maar de pvr branch die komt nog niet echt van de grond, en met mijn eerste flirts met mediaportal knapte ik af op de trage interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ik vind van wel. Ik gebruik Streamed MP (ook een SVN versie) en er is een aantal verbeteringen doorgevoerd sinds 1.1.0. Vooral de EPG en mini guide doen het nu erg snel.

Uiteraard afhankelijk van je gebruikte hardware. Er zijn op het forum van MP wel plannen te lezen over het renderen van fanart e.d. via de GPU zoals dat ook al in XBMC zit. Dat zou de snelheid nog meer ten goede komen.

Wel is het volgens mij nog steeds zo dat XBMC snappier blijft... maar de features van MP maken een hoop goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank-NL schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:34:
Team MediaPortal
59 minutes ago

Volgens de volgende info is de beta uitgesteld naar maart, dit was eerst eind februari?

Installers - 1.2.0 Beta (Scheduled For Release 2011-03-25)

Ik installeer bewust geen SVN omdat men daarna vaak niet meer kan updaten naar een nieuwere versie. Een schone installatie is dan meestal het gevolg en dat kost wel een hoop extra werk zoals ik het nu heb opgezet met alle data centraal op één locatie waarvan diverse MediaPortal installaties gebruik van maken.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2011 11:59 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Die data in Mantis veranderen continue, daar moet je niet teveel waarde aan hechten.
Op dit moment wordt er nog een hoop geupdate van VS2008 naar VS2010 en daarna is het op een paar fixes na wel de beta.

Overigens kan er prima geupdate worden vanaf SVN naar beta, ik update ook al een tijdlang van SVN naar SVN. Wanneer is dat niet gelukt dan bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij het updaten van een geïnstalleerde SVN naar een "officiële" release. Dan werd me niet de mogelijkheid geboden om de bestaande versie bij te werken maar moest ik kiezen voor een nieuwe installatie..

Dit is me sinds V1.0 twee keer overkomen. Updaten vanaf een niet SVN gaat tot nu toe probleemloos.
Ik blijf uit voorzorg daarom maar van de SVN versies af maar ik wil wel alpha's, beta's e.d. uit blijven proberen.
Ben daarom benieuwd wat de 1.2 Beta gaat brengen in vergelijking met de 1.2 Alpha (non SVN).

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 23-02-2011 13:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Zorg dat je een image hebt van een voorbereide Windows install (als je die ook schoon wil hebben bij een nieuwe install) en kopieer de ProgramData\MediaPortal dir (Windows 7) aangezien alle .xml bestanden in die folder je instellingen zijn.

Na een schone MediaPortal installatie kopieer je de thumbs & database folders terug, zet je de gewenste .xml bestanden terug en klaar ben je :)

En als je gebruik maakt van een Centralised Database dan hoef je alleen de .xml bestanden maar terug te zetten (aangezien de thumbs/database centraal staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ietsje meer gewijzigd dan alleen die enkele xml bestanden. Voor die paar bestandjes zou ik niet moeilijk doen :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 08:50
Ik heb het spul nu eindelijk een beetje draaien :) Ik heb nog wel wat openstaande puntjes, waarvan de belangrijkste is dat alle RTL zender stotteren terwijl de rest wel fatsoenlijk doet. Beetje vaag. Ik heb dit aangekaart op de forum van Mediaportal. Het lijkt te liggen aan de GPU usage, als die gaat stotteren gaat de GPU usage van 60 naar zo'n 30 %. Dan zou je misschien zeggen codecs, maar ik heb al verschillende geprobeerd zonder resultaat. Ik gebruik voor de TV momenteel allemaal Microsoft codecs.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Frank-NL
  • Niet online
De beta wordt toch zoals goed voorspeld door hardware-lover uitgesteld:
http://www.team-mediaport...tatus-of-mediaportal-120b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zag het inmiddels ook staan ja, maar ik had liever geen gelijk gekregen ;)..

Ondertussen is er wel een hotfix vrijgegeven voor de foutmelding die door SP1 voor Windows 7 veroorzaakt wordt. Update schijnt enkel voor 1.1.2 te zijn en niet voor de 1.2 Alpha.

http://www.team-mediaport...otfix-for-w7-sp1-released

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 25-02-2011 15:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is die update dan niet nodig met 1.2 alpha of werkt deze niet in combinatie met de alpha versie? (ik kan dat niet terugvinden op het MP forum of de site).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien even wachten met het installeren van die update?

http://forum.team-mediapo...llation-93943/#post718677

Ik krijg de foutmelding ook bij 1.2 Alpha bij het starten van MediaPortal configuration, deze kan echter zo worden weggeklikt. MediaPortel configuration en MediaPortal zelf werken volgens mij verder probleemloos.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/MediaPortal%20error%20SP1.JPG

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik zal het zo testen. Ik heb net SP1 geïnstalleerd op mijn PC.. Be right back!
//edit
Nee, met 1.2alpha geen melding. Zal wel komen omdat dat toch een test release is en ze daar niet op dat soort dingen checken.

[ Voor 46% gewijzigd door HaTe op 25-02-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hardware-lover schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:01:
Ik krijg de foutmelding ook bij 1.2 Alpha bij het starten van MediaPortal configuration, deze kan echter zo worden weggeklikt. MediaPortel configuration en MediaPortal zelf werken volgens mij verder probleemloos.
Pest is alleen dat mijn htpc elke nacht gescheduled in de reboot gaat, waarna Mediaportal weer opstart en mijn htpc in standby gaat staan. Dit zou betekenen dat ik echter elke ochtend deze melding eerst weg moet klikken (of het rebooten uitschakelen natuurlijk).

Eerst dus maar eens een goede fix afwachten voordat ik sp1 ga installeren dus. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@hierboven.....

Melding komt bij mij alleen bij het opstarten van MediaPortal Configuration, niet bij MediaPortal zelf.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Inderdaad, nu je het zegt.. Maar dat is niet heel erg. Je kan de Configuratie verder wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Ook met de 1.2 Alpha release krijg je de melding over SP1. Deze bug is inmiddels verholpen in de (aanstaande)1.2 Beta release:

http://forum.team-mediapo...ported-mediaportal-92750/

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 27-02-2011 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even tot 10 geteld en nu gaat het weer ... :X

[ Voor 105% gewijzigd door hardware-lover op 27-02-2011 02:23 . Reden: Goed lezen blijft moelijk ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
CAD-tekenaar schreef op zondag 20 februari 2011 @ 23:55:
[...]

voorbeeld: [afbeelding]
Ik heb er ook last van met mijn nVidia IGP, een GeForce 9300 (htpc>hdmi>versterker>hdmi>tv). Ik heb dat probleem alleen als mijn versterker uit gaat terwijl Mediaportal nog draait, ik heb als work-around via IRSS ingesteld dat ik met de record knop op mijn Logitech Harmony MP vanaf het bureaublad kan starten en het werkt nu goed :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
En na de update van 1.1.2 naar 1.1.3 weer de melding dat de versie van de TV Plugin (1.1.2) niet overeenkomt met de MP versie (1.1.3).
Hetzelfde als bij de upgrade van 1.1.1 naar 1.1.2 dus, zou leuk zijn als ze dit eens zouden fixen.

Tot die tijd weer maar handmatig oplossen, voor degenen die dit probleem ook hebben, hier staat uitleg hoe dit te fixen: Sleepie in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Maks schreef op zondag 27 februari 2011 @ 12:51:
[...]
Ik heb er ook last van met mijn nVidia IGP, een GeForce 9300 (htpc>hdmi>versterker>hdmi>tv). Ik heb dat probleem alleen als mijn versterker uit gaat terwijl Mediaportal nog draait, ik heb als work-around via IRSS ingesteld dat ik met de record knop op mijn Logitech Harmony MP vanaf het bureaublad kan starten en het werkt nu goed :).
Dat probleem heb ik een hele tijd geleden ook gehad. Aangezien ik het toen nog niet opgelost kreeg (nu wel na het aansluiten van een HDMI splitter op de HDMI Out), heb ik via Logitech Harmony Support de 'Alt + Enter' (toggle fullscreen/windowed mode) code laten toevoegen (even als de 'Alt + F4' functie). Logitech support zei dat ze beide codes standaard in MediaPortal configuratie zouden zetten.
Je zou contact met Harmony support kunnen opnemen en vragen of ze de Alt + Enter code in Harmony willen zetten en dan kan je via je Harmony MediaPortal weer op fullscreen zetten tot ze een fix hebben voor het probleem ;)

[ Voor 5% gewijzigd door -Leon- op 28-02-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

hardware-lover schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 16:13:
Melding komt bij mij alleen bij het opstarten van MediaPortal Configuration, niet bij MediaPortal zelf.
Ah thx :)

Ik begreep dat de melding ook bij het opstarten van MP zelf naar voren kwam. Dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1.1.3 heeft die melding compleet niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wij hebben het over versie 1.2.0 Alpha m.b.t. bovenstaande reacties en desbetreffende foutmelding en dat versie 1.1.3 de fix is om de melding bij 1.1.2 weg te krijgen was inderdaad ook duidelijk.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2011 01:17 . Reden: Goed lezen blijft moeilijk ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 00:16
Ik ben super tevreden met MediaPortal maar ik heb een paar probleempjes:

1)
Mijn Windows in Engels, MediaPortal is Engels en toch krijg ik een paar Nederlandse teksten bij het laadscherm. :/ (o.a. "Laden van teksten"), waar haalt MediaPortal deze vandaan? :? De meeste teksten zijn in het Engels.

2)
MP loopt vast wanneer ik in een DVD tijdens het spelen naar het 'root menu' wil gaan. Andere hier ook last van? Ik heb de films in MovingPictures. De film is de inhoud van de VIDEO_TS map, die VOB en IFO bestanden. (dus geen .iso en de mappen VIDEO_TS en AUDIO_TS zijn dus niet aanwezig)

Ik gebruik de standaard DVD speler instellingen. Met dezelfde instellingen als deze screenshot.

Ik krijg geen foutmelding, maar MP reageert niet meer.

3)
0003353: Windows 7 Half & Full Screen problem. Geduld dus

ps. MediaPortal 1.13, Win7 SP1 32bits US

[ Voor 16% gewijzigd door apokalypse op 01-03-2011 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
1) is een bekende bug, opgelost in 1.2.0.

2) staat er niks in de logfiles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
2)

Ik heb net even geprobeerd wat MP doet als er binnen dvd media geen Video_TS map aanwezig is maar de bestanden direct onder een mapnaam geplaatst zijn, maar dat maakt niets uit als de inhoud maar goed gescraped is met MovingPictures. De DVD (bestanden opgeslagen op NAS) wordt keurig afgespeeld.

Zit MediaPortal werkelijk vast? Probeer eens Alt+F4 als MP niet reageert?
Moet MP via taakbeheer afgesloten worden of werkt Alt+F4 ook?
Bij het laatste ga ik er vanuit dat er een of andere codec niet goed gekozen of niet helemaal juist is ingesteld.

ps: MediaPortal 1.20 Alpha, Win7 SP1 32bits NL

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 01-03-2011 16:20 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Laatst online: 12-09 13:19
Ik zit met een nogal vreemd probleem m.b.t. een vfd in Mediaportal. De VFD (iMon in een OrigenAE S16V) wordt namelijk maar een keer in de 6 seconde geupdate en ik kan me niet meer bedenken waar het aan kan liggen. (VFD update wel elke seconde met de imon software dus is niet defect)

Ik heb inmiddels Windows 7 al opnieuw geïnstalleerd, Windows vista geprobeerd. (zowel zonder als met updates)
iMon v 7.20.0502, 7.60.0521, 7.77.1022 geprobeerd (nieuwer ook maar daar werkt hij helemaal niet mee)
Google en mediaportal forum afgezocht.
Maar niets heeft kunnen baten.

Op het mediaportal forum heb ik vorige week al een topic aangemaakt maar helaas 0 reacties.

Het gekke is dat ik zelf het probleem al eerder heb gehad met een andere compleet andere machine en een IRTrans VFD en dat is uiteindelijk opgelost door van windows 7 x64 naar Windows 7 x86 te gaan. Maar heb bij deze nieuwe machine beide Windows versies inmiddels al geprobeert zonder resultaat.
Zelf zou ik zeggen dat toch meer mensen het probleem zouden moeten hebben, als ik het al met 2 totaal verschillende machines heb en standaard windows + mediaportal installaties.

Hebben jullie misschien een soortgelijk probleem gehad of nog ideeën wat ik kan proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 00:16
dank Frank-NL/Hardware-lover voor de reacties.

1) Nederlandse teksten, Engelse Windows/MediaPortal

heb heb de string_nl.xml in C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\language overschreven met string_en.xml, dat werkte uiteindelijk ook.

2) Vast lopen DVD
Ik heb wel flink zitten testen om het te reproduceren, maar dit is niet gelukt. Ik had het probleem wel met meerdere DVD's. In de log staat wel een foutmelding, maar die gaat over het niet vinden van een bepaalde chapter. (wellicht dat de DVD IFO currupt is of iets dergelijks?)
Wat me wel opviel dat ik met de back button op mijn (cheap-ass) afstandbediening ik ook ergens kom wat niet in het menu staat. (moeilijk uit te leggen, maar het huidige menu heeft geen 'focus' maar één of andere menu dat niet bestaat of in iedergeval niet zichtbaar is, up en down doen dan ook niks ---> lijkt op vastlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:13
Ik heb nu eindelijk alles goed ingesteld in Mediaportal naar veel te hebben gesleuteld. Echter wil ik nu mediaportal op mijn tv afspelen. Heb een Hd6950 waaraan 2 monitoren en mijn versterkers (Denon Avr 1911) zitten aangesloten. De versterker dit met een hdmi 1.4 kabel aangesloten op de hdmi uitgang van de videokaart. Hoe krijg ik het voor elkaar dat alleen het geluid vanuit mediaportal over mijn surroundset gaat inclusief hd audio?

Gebruik trouwens Saf 5.0 beta als codec-pack.

[ Voor 5% gewijzigd door BrcBas op 04-03-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Voor mensen die een goede browser zoeken die met afstandbediening te bedienen is:
Opera Mobile for Windows

Echt geniaal. Dat is precies wat ik zocht. Met de MultiShortcut plugin van MediaPortal kan je hem opstarten en volgens mij kan het zelfs icm met InfoService.

Probeer eens met deze argumenten:
code:
1
-geometry 1280*720 -notouchwithtouchevents -fullscreen -url http://tweakers.net

Ik ga weer verder spelen.

Voorproefje:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/21558454/operamobile1.png
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/21558454/operamobile2.png

[ Voor 32% gewijzigd door HaTe op 06-03-2011 18:28 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste