Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
HaTe schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:13:
Voor mensen die een goede browser zoeken die met afstandbediening te bedienen is:
Opera Mobile for Windows

Echt geniaal. Dat is precies wat ik zocht. Met de MultiShortcut plugin van MediaPortal kan je hem opstarten en volgens mij kan het zelfs icm met InfoService.
Hoe zorg je dan dat je je afstandsbediening kunt gebruiken binnen MP? Dat gaat toch niet vanzelf?

Ikzelf ben nu aan het spelen met de Kylo browser: kylo.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:05

HaTe

haat niet

Hoezo binnen MP? Binnen MP dat heeft er niet veel mee te maken, omdat dit een apart programma is.

Ik gebruik Eventghost. De menuknoppen van de browser kan je normaal bedienen met F1 en F2. Ik overschijf de back en info toets van mijn afstandbediening daarmee en dat werkt perfect :)
Alleen jammer dat Eventghost het "inhouden" van knoppen niet ondersteund. Het bewegen van de muis gaat dus minder soepel.

En Kylo heb ik ook wel geprobeerd, maar die kan je alsnog niet met de afstandbediening besturen.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 06-03-2011 18:45 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
HaTe schreef op zondag 06 maart 2011 @ 18:30:
Hoezo binnen MP? Binnen MP dat heeft er niet veel mee te maken, omdat dit een apart programma is.
Klopt. Ik zei het verkeerd.
Ik gebruik Eventghost. De menuknoppen van de browser kan je normaal bedienen met F1 en F2. Ik overschijf de back en info toets van mijn afstandbediening daarmee en dat werkt perfect :)
Alleen jammer dat Eventghost het "inhouden" van knoppen niet ondersteund. Het bewegen van de muis gaat dus minder soepel.
Misschien is Autohotkey wat? Daar heb ik zelf redelijke ervaringen mee in combinatie met Firefox. Met de het programma "IR Translator" wat bij de IR Server Suite plugin zit kun je ook knoppen van je remote aanwijzen. Dat werkt ook prima.
En Kylo heb ik ook wel geprobeerd, maar die kan je alsnog niet met de afstandbediening besturen.
Er zit in de huidige versie automatische ondersteuning voor een MCE remote. Dan gaat de cursor nog wel erg traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-10 10:43
Ik wil graag een test doen met de Onkyo TX-SR608 (receiver) i.c.m. een DTS-HD bron
Ik heb een (ht)pc en een DTS-HD film, maar ik krijg de DTS-HD logo niet brandend op de display van de receiver.
Mijn htpc heeft dit moederboard: Gigabyte GA-E7AUM-DS2H - GeForce 9400
Op dit moment gebruik ik MediaPortal 1.1.3 met SAF 5.0. Geluid + beeld gaan via hdmi.

Heeft er iemand nog een link naar film of geluidsbron waar DTS-HD of DTA TrueHD op zit?
Kan iemand mij uitleggen met welk programma + instellingen ik dit op de pc voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 13% gewijzigd door CAD-tekenaar op 07-03-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-10 13:17
Heb je bij de installatie van SAF aangegeven dat je gebruik wilt maken van (HDMI) pass through? En staan de formaten aangevinkt in de configuratie van ffdshow audio?

start > SAF > FFDshow > configure audio > output

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Jazeker. audioformaten zijn aangevinkt en pass-through is enabled.
Kan mijn moederbord (GA-E7AUM-DS2H) de boosdoener zijn, ondanks dat hij alleen het geluid doorstuurt via hdmi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens gevonden info ondersteund je moederbord geen DTS-HD of True HD enkel LPCM.
7.1 (of 5.1) geluid zal geen probleem zijn maar logo's van of de tekst "DTS-HD" of "True HD" zullen niet zichtbaar gaan worden op het display van je reciever.

Maar misschien heb ik het mis?

Edit: Uit de handleiding van het moederbord;

Please note the HDMI audio output only supports AC3, DTS and 2-channel-LPCM formats. (AC3 and DTS require the use of an external decoder for decoding.)

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2011 15:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geebelen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10 18:07
Hey CAD-tekenaar,

Ik had ook problemen om met een geforce DTS-HD via HDMI naar een versterker te sturen. Nu blijkt dat de videokaart dit niet ondersteund. In windows 7 kan je bij de eigenschappen van je videokaart verifieren welke audioformaten deze kaart kan doorsturen via HDMI. Ik heb mij een ATI kaart van 60€ gekocht en dit werkte direct. Wel opletten want niet alle ATI kaarten ondersteunen dit.
Om DTS HD door te sturen over HDMI heb je een versleutelde verbinding nodig tussen PC en versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Ik had al zo'n vermoeden dat het daar aan lag en was ondertussen al op zoek gegaan naar een goedkope ATI-card. Het wordt waarschijnlijk de opvolger van de AMD 5450: de AMD HD6350 Caicos
Deze is nog niet leverbaar, maar hij komt begin 2011 (Q1) op de markt.
Passief gekoeld (= stil), UVD3, hdmi 1.4, 30% sneller dan de HD5450, zeer laag stroomverbruik (Idle: 5-6 Watt / Load: 26-30 Watt) maar exacte cijfers kan ik niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In nVidia is geen volwaardig alternatief te vinden voor ATI?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:20:
In nVidia is geen volwaardig alternatief te vinden voor ATI?
Ik denk niet dat dit alternatief (GeForce GT430) het wordt. Heb je even gekeken naar het stroomverbruik t.o.v. de HD6350?
GT430 Idle: 102 Watt, Load: 160 Watt
HD6350 Idle: 5-6 Watt / Load: 26-30 Watt (onder voorbehoud)
Dit schiet zijn doel voorbij voor een zuinige htpc waar ik alleen maar films op draai. Games heb ik er niet op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 19:21
Vraag (alhoewel ik het antwoord al wel vermoed): ik krijg het niet voor elkaar om live HD tv (ned1,2,3) vloeiend te krijgen (processorgebruik hikt tegen de 100% aan). Specs zijn Anysee E30C, Windows 7 HP en Ziggo met als systeem een Athlon X2 5050E, 4 gig geheugen icm een 780G IGP (=Ati HD3200) en inmiddels diverse codecs geprobeerd (Divx H264, Powerdvd 10 en meegeleverde van Microsoft met W7).

Is het een illusie dat ik dit vloeiend ga krijgen? En zo ja, ligt dit dan aan de videokaart?

extra info: middels Graphstudio heb ik wel het idee dat dxva wordt ingezet, processorgebruik blijft echter rond de 100%.

Het frusterende is dat het onder MCE wel vloeiend werkt....

[ Voor 13% gewijzigd door Henkes op 08-03-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CAD-tekenaar schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:57:
[...]

Ik denk niet dat dit alternatief (GeForce GT430) het wordt. Heb je even gekeken naar het stroomverbruik t.o.v. de HD6350?
GT430 Idle: 102 Watt, Load: 160 Watt
HD6350 Idle: 5-6 Watt / Load: 26-30 Watt (onder voorbehoud)
Dit schiet zijn doel voorbij voor een zuinige htpc waar ik alleen maar films op draai. Games heb ik er niet op staan.
Dan heeft ATI wel iets opmerkelijks uit de hoge hoed getoverd aangezien jij de kaart als opvolger van de 5450 aanmerkt en deze qua verbruik zowat gelijk is aan die GT430 volgens de grafieken. Ik denk trouwens dat het verbruik onder idle stukken lager zou moeten liggen en als ik naar de nVidia specificaties kijk dan wordt daar een maximaal verbruik van 49W opgegeven voor de GT430? En daarmee is ie ineens toch niet zoveel zwaarder voor een HTPC dan de nieuwe (nog te verschijnen) HD 6350? Het gaat er tenslotte ook om hoe hard de GPU moet werken om alle pracht en praal maximaal op ons scherm/tv te kunnen vertonen. Ik weet niet wat het decoderen van True HD / HD-DTS audio alleen al aan power gaat kosten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Henkes schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:32:
Vraag (alhoewel ik het antwoord al wel vermoed): ik krijg het niet voor elkaar om live HD tv (ned1,2,3) vloeiend te krijgen (processorgebruik hikt tegen de 100% aan). Specs zijn Anysee E30C, Windows 7 HP en Ziggo met als systeem een Athlon X2 5050E, 4 gig geheugen icm een 780G IGP (=Ati HD3200) en inmiddels diverse codecs geprobeerd (Divx H264, Powerdvd 10 en meegeleverde van Microsoft met W7).

Is het een illusie dat ik dit vloeiend ga krijgen? En zo ja, ligt dit dan aan de videokaart?

extra info: middels Graphstudio heb ik wel het idee dat dxva wordt ingezet, processorgebruik blijft echter rond de 100%.

Het frusterende is dat het onder MCE wel vloeiend werkt....
Hoewel we tegenwoordig een wat hoger versienummer hebben van MediaPortal heb je mogelijk onderstaande link-info nog niet gelezen en kun je er wat mee?

http://forum.team-mediapo...support-ati-hd3200-88140/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-09 15:53
Geebelen schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 15:19:
Om DTS HD door te sturen over HDMI heb je een versleutelde verbinding nodig tussen PC en versterker.
Hey Geebelen,

Kan je mij precies vertellen wat je daarmee bedoelt en hoe je die versleutelde verbinding dan moet opzetten??

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geebelen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-10 18:07
Buzzie schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:50:
[...]

Hey Geebelen,

Kan je mij precies vertellen wat je daarmee bedoelt en hoe je die versleutelde verbinding dan moet opzetten??

thanks
Opzetten van die verbinding gaat automatisch.
Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten:
- Videokaart en versterker moeten protected audio path (pap) ondersteunen voor DTS HD te kunnen afspelen
- Versterker moet DTS HD kunnen decoderen.

Het is gewoon een kwestie van de goede hardware te hebben en dan zou het zonder veel problemen moeten werken. Indien ze het niet ondersteunen kan het zijn dat je gewoon DTS op je versterker doorgestuurd krijgt. Hangt natuurlijk allemaal van de instellingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:10:
[...]

Dan heeft ATI wel iets opmerkelijks uit de hoge hoed getoverd aangezien jij de kaart als opvolger van de 5450 aanmerkt en deze qua verbruik zowat gelijk is aan die GT430 volgens de grafieken. Ik denk trouwens dat het verbruik onder idle stukken lager zou moeten liggen en als ik naar de nVidia specificaties kijk dan wordt daar een maximaal verbruik van 49W opgegeven voor de GT430? En daarmee is ie ineens toch niet zoveel zwaarder voor een HTPC dan de nieuwe (nog te verschijnen) HD 6350? Het gaat er tenslotte ook om hoe hard de GPU moet werken om alle pracht en praal maximaal op ons scherm/tv te kunnen vertonen. Ik weet niet wat het decoderen van True HD / HD-DTS audio alleen al aan power gaat kosten.
Excuses... ik heb verkeerd gekeken naar het stroomverbruik. Je hebt helemaal gelijk. Max. 49Watt
Maar over het decoderen gesproken... de kaart hoeft het geluid toch niet de decoderen alleen toch maar door te geven (pass-through enabled)? Ik heb mijn htpc namelijk via hdmi aan de receiver gekoppeld. Mijn receiver doet dan toch al het werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat laatste heb ik zelf ook vragend gesteld, ik weet dat namelijk ook niet. Mogelijk doet je receiver inderdaad al het werk en wordt de videokaart die ook DTS-HD en True HD kan verwerken enkel met het weergeven van het beeld belast.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-10 20:09
Ik gebruik de webEPG plugin om programma info voor de komende week te downloaden waarvoor mijn mediacenter een paar keer per week 's nachts wakker wordt. Dit werkt op zich perfect, maar ik merk de laatste weken dat tvgids.nl minder programma info doorgeeft dan voorheen.
In de tv gids van Mediaportal zie ik nu alleen nog maar de titel van een programma, maar geen verdere info.

Is er iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10 20:34

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

chielmi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:35:
Ik gebruik de webEPG plugin om programma info voor de komende week te downloaden waarvoor mijn mediacenter een paar keer per week 's nachts wakker wordt. Dit werkt op zich perfect, maar ik merk de laatste weken dat tvgids.nl minder programma info doorgeeft dan voorheen.
In de tv gids van Mediaportal zie ik nu alleen nog maar de titel van een programma, maar geen verdere info.

Ik ben wel benieuwd hoe anderen het doen.
Ik zelf gebruik XMLTV plugin in combinatie met de MC2XML, deze haalt de gidsgegevens op van de MS website en zet deze om naar een xml bestand, welke ik vervolgens importeer. De gegevens zijn wel compleet, maar voor sommige zenders (NED1,NED2,NED3) de laatste tijd maar 2 dagen vooruit. Ik zou dit graag naar een week willen brengen.

Ideeën?

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
Ik gebruik hiervoor dus webEPG, een standaard plugin in Mediaportal. Vanuit de TV configuration is deze te activeren en te configureren. Hij haalt de programmagegevens van tvgids.nl tot (volgens mij) 6 dagen in de toekomst. Enige nadeel is dus dat de gegevens vanaf tvgids.nl tegenwoordig nogal beperkt zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-10 19:21
hardware-lover schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:21:
[...]

Hoewel we tegenwoordig een wat hoger versienummer hebben van MediaPortal heb je mogelijk onderstaande link-info nog niet gelezen en kun je er wat mee?

http://forum.team-mediapo...support-ati-hd3200-88140/
helaas, van alles geprobeerd maar uiteindelijk zie ik op de MP forums niemand die het goed aan de praat heeft gekregen. Het zit hem waarschijnlijk in het de-interlacing stuk dat niet goed wordt ondersteund vanuit MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:34
Ik heb media portal maar weer is geïnstalleerd omdat het er toch mooier uitziet :)
ik heb win 7 ultimate en wil gebruik maken van moving pictures (1.1.2) maar nadat ik hem geïnstalleerd heb kan ik het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
In neem aan dat je het configuratieschermpje van MP bedoelt:

start > team mediaportal > mediaportal configuration > plugins > Moving Pictures

[ Voor 3% gewijzigd door Harmani op 15-03-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Harmani schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:41:
In neem aan dat je het configuratieschermpje van MP bedoelt:

start > team mediaportal > mediaportal configuration > plugins > Moving Pictures
Die bedoel ik ja. Maar moving pictures staat er niet tussen.
Ik heb ook tvserie's en die kan ik daar ook niet tussen vinden. Als ik hem geïnstalleerd heb en meteen run dan kom ik er wel.

[ Voor 16% gewijzigd door chimera2 op 15-03-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Dat is uh... frapant 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ja dat vind ik ook het word geinstalleerd maar ik kan het nergens terug vinden.

zijn er ook nog mensen met een anysee icm media portal? (ik heb thuis digitenne)
Ik krijg alleen ned 1 2 en 3 de rest is gecodeert

[ Voor 24% gewijzigd door chimera2 op 15-03-2011 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 24-09 15:53
chimera2 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:32:
Ik heb media portal maar weer is geïnstalleerd omdat het er toch mooier uitziet :)
ik heb win 7 ultimate en wil gebruik maken van moving pictures (1.1.2) maar nadat ik hem geïnstalleerd heb kan ik het nergens vinden.
Misschien overbodig maar maak je gebruik van een Skin als bijvoorbeeld StreamedMP ??
Daar zitten de plugins namelijk (vaak) wel in.
In de standaard Installatie niet. Dan zul je ze zelf moeten downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Buzzie schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:32:
[...]

Misschien overbodig maar maak je gebruik van een Skin als bijvoorbeeld StreamedMP ??
Daar zitten de plugins namelijk (vaak) wel in.
In de standaard Installatie niet. Dan zul je ze zelf moeten downloaden en installeren.
Ik maak inderdad gebruik van die skin maar vroeger werkte het wel. En nu met die skin kan ik het nog niet vinden.

edit ook als ik de skin gedeinstalleerd heb en de install van moving pictures opnieuw gedaan heb is het nog steeds niet zichtbaar. Ik heb trouwens win 7 64bit

[ Voor 15% gewijzigd door chimera2 op 16-03-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En opeens gisteravond mijn hele tv series database leeg, niks meer te zien ook niet in configuratie. Maar de database geleegd en opnieuw laten scannen en dat leek te lukken maar toen ik de volgende ochtend weer keek was hij weer leeg. Vanmiddag maar weer de database helemaal verwijderen en dan opnieuw proberen. Je blijft bezig...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:15:
En opeens gisteravond mijn hele tv series database leeg, niks meer te zien ook niet in configuratie. Maar de database geleegd en opnieuw laten scannen en dat leek te lukken maar toen ik de volgende ochtend weer keek was hij weer leeg. Vanmiddag maar weer de database helemaal verwijderen en dan opnieuw proberen. Je blijft bezig...
Kon de pc het netwerkpad waar de series te vinden zijn wellicht niet vinden? Dat had ik ook wel eens en dan was alles plots weg. Ik heb dat opgelost door de database ook op de server te zetten (net als de series) waardoor de database niet leeg gemaakt kan worden als de server even niet gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
iemand ?

Ik maak gebruik van Streamed MP en moving pictures werkt niet bij mij als ik hem installeer dan gebeurt er verder niks. Verder ook bij MP TVseries die word wel geinstalleerd en na de install kom ik er wel maar als ik die afsluit dan zie ik hem verder nergens meer. Ik heb trouwens win 7 64bit.

En zijn er ook nog mensen met een anysee icm media portal? (ik heb thuis digitenne)
Ik krijg alleen ned 1 2 en 3 de rest is gecodeert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
D-e-n schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:23:
[...]

Kon de pc het netwerkpad waar de series te vinden zijn wellicht niet vinden? Dat had ik ook wel eens en dan was alles plots weg. Ik heb dat opgelost door de database ook op de server te zetten (net als de series) waardoor de database niet leeg gemaakt kan worden als de server even niet gevonden wordt.
Ik heb dat zo opgelost:
wagenveld schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 22:48:
Weer eens wat aan het knutselen, aangezien mijn NAS in slaap gaat en er ongeveer een minuut over doet om wakker te worden moest MP elke keer met een flinke vertraging opstarten. Dat wordt wat vervelend als je tussendoor een paar keer MP wil restarten terwijl de NAS wakker is en dus anderhalve minuut moet wachten ;)
Dacht eerst slim te zijn en in een batch file NET USE te doen en die timeout gebruiken, maar af en toe mount ie gewoon niet en weet MP niet meer waar de series zijn. Dus een beetje omslachtig maar het werkt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
@ECHO Off
NET USE Z: /delete
:MOUNT
echo Trying to mount...
NET USE Z: \\ds409\share
IF NOT EXIST z:\series goto TIMEOUT
echo Starting MediaPortal
start /MIN /B "MP" "C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal\MediaPortal.exe"
goto END
:TIMEOUT
timeout /T 30 /NOBREAK
goto MOUNT
:END

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

D-e-n schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 12:23:
[...]

Mijn laptop kon er sowieso bij dus de schijven waren niet in slaapstand. Daarna met de pc getest en die kon er ook bij. Verder hier ook nog nooit problemen mee gehad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-10 11:24
Mijn MCE remote receiver is overleden :(

Weten jullie waar ik goedkoop een MCE remote receiver kan kopen? De originele Microsoft MCE remote+receiver kan ik nergens meer vinden... welke alternatieven zijn er voor mij?

Ik zoek dus enkel een receiver zodat mijn logitech harmony (Microsoft MCE remote) weer werkt.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-10 09:31

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

vandermark schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:21:
Mijn MCE remote receiver is overleden :(

Weten jullie waar ik goedkoop een MCE remote receiver kan kopen? De originele Microsoft MCE remote+receiver kan ik nergens meer vinden... welke alternatieven zijn er voor mij?

Ik zoek dus enkel een receiver zodat mijn logitech harmony (Microsoft MCE remote) weer werkt.
Hoelang heb je em al? Anders kan je proberen de leverancier even te mailen.
Mijn DiNovo mini was deffect, heb logitech gemailed, en die hebben zonder aarzelen een nieuwe toegestuurd. Dus 't is altijd het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Zijn er nog mensen me een anysee en digitenne?
Ik krijg het maar niet voor elkaar om bv rtl4 te kijken. Hij zegt dan channel is scrambled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Binnenkort wil ik een 10,1 inch tabet met WiFi aanschaffen. Deze werkt met Android 3.0 Honeycomb.
Kan iemand mij iets meer vertellen of de tablet (Android 3.0) kan communiceren met MediaPortal (Windows) ?
N.B.: Android tablet is dus iets anders android mobile.

[ Voor 11% gewijzigd door CAD-tekenaar op 19-03-2011 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-10 17:06

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-10 20:58
chimera2 schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:32:
Zijn er nog mensen me een anysee en digitenne? Ik krijg het maar niet voor elkaar om bv rtl4 te kijken. Hij zegt dan channel is scrambled
Toen ik net met Digitenne en Anysee begon deed ie het ook niet. Ik zou even de Digitenne helpdesk bellen om te controleren of de kaart uberhaupt wel geactiveerd is. Voor de zekerheid kunnen zij ook een signaaltje meesturen, dan zou ie het binnen een kwartiertje moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
k snap er niks van. Als ik mijn kaart erin laat dan vind hij ned 1 2 en 3 en als ik mijn kaart eruit haal dan vind hij hetzelfde. Ik heb de kaart op alle manieren geprobeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Vandaag ook maar eens MediaPortal geinstalleerd, daar ik van plan ben binnenkort een HTPC aan te schaffen. Het was even experimenteren, maar mede dankzij de geweldige videotutorial van 1 uur die hier in de TS staat, is het me gelukt MediaPortal aan de gang te krijgen.
Nog niet alles werkt zoals ik het graag zou hebben, maar het ziet er tot nu toe al een stuk beter uit dan de standaard installatie.
Wat ik jammer vind aan MediaPortal is de messy documentatie. De WiKi bevat veel info, maar veel info is outdated. Fanart is namelijk niet 'standaard', maar moet je via movingpictures en fanarthandler doen... zonder die tutorial had ik dat dus niet geweten.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Als je gewoon StreamedMP installeert nadat Mediaportal draait hoef je verder weinig in te stellen, dan werkt alles toch gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Frank-NL schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 19:48:
Als je gewoon StreamedMP installeert nadat Mediaportal draait hoef je verder weinig in te stellen, dan werkt alles toch gelijk.
Nee, fanart vertikte hier om 'out of the box' te werken. Ik had ook geen gebruik gemaakt van Moving
Pictures (wist ik veel). Ik had gewoon bij Video Database het path naar mijn film collectie gezet en klaar was Freekers... maar zonder fanart ! (wel met covers en info van moviemeter).

Nu iets anders. Ik probeer mijn analoog TV signaal aan de gang te krijgen, maar ik krijg er een beetje kramp van. Ik heb een Terratec Cinergy hybrid stick en na installatie van WinDVR 3 kan ik in ieder geval al TV kanalen zoeken; Ik kreeg eerst een error dat ik de juiste codec moest installeren.. Zo gezegd zo gedaan en nu heb ik 107 TV kanalen in m'n lijst staan; Elk zender staat er 4-5x in met als naam 341,342,344,345 en 19,20,21 etc.
Om nou 107 zenders handmatig af te gaan vind ik een beetje teveel van het goede dus ik dacht, laat ik ze handmatig toevoegen aan de hand van de frequenties.
Nu is het probleem dat ik werkelijk nergens kan vinden waar ik de kanalen handmatig aan de hand van hun frequentie kan invullen.
Voor dvb-t,c en s kun je een .xml bestandje eventueel aanpassen in de ProgramData map, maar die zie ik dus niet voor analoog..
Iemand tips ?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Freekers schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 21:39:
[...]
Voor dvb-t,c en s kun je een .xml bestandje eventueel aanpassen in de ProgramData map, maar die zie ik dus niet voor analoog..
Iemand tips ?
Dat kan toch gewoon via de TV Server configuration tool?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Question Mark schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:24:
[...]
Dat kan toch gewoon via de TV Server configuration tool?
Dan kijk ik wellicht met m'n neus, maar ik kan het echt niet vinden (gisteren 2 uur mee bezig geweest). Kun je wellicht een screenshotje maken voor mij, waar ik moet kijken :) ?

Thanks !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zie onderstaande afbeelding, en dan kiezen voor "Add".

Afbeeldingslocatie: http://wiki.team-mediaportal.com/@api/deki/files/1271/=tv-server-tv-

Afbeelding komt overigens vanuit de Manual.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remixtyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 11:09

remixtyle

Member

Hallo. Ik heb iptv van onsbrabantnet. Ik wil het graag werkend krijgen in MP, maar het lukt met niet. Eerder dit topic hebben jullie het over C:/programfiles/teammediaportal/mediaportaltvserivece/tuningparameters.
Ik heb alleen de map plugins in mptvservice staan, niet tuningparameters. Ik heb windows xp sp3. Hoe kan ik mijn m3u lijst toch in MP krijgen? Ik zie in TVSETUP wel de andere lijsten staan waarom hij kan scannen. Iemand een oplossing? Ik hoor het graag :)

Bugs Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de volgende handleiding?
eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal
Bij mij klopt het voolgende stukje niet:

Er is nu een mapje gegenereerd in C:\program files\team media portal\tv server\mdplugins\AnySee BDA DVB ****** (afhankelijk van het type tuner)".
Bij mij word die map niet aangemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remixtyle
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-10 11:09

remixtyle

Member

chimera2 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 07:25:
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met de volgende handleiding?
eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal
Bij mij klopt het voolgende stukje niet:

Er is nu een mapje gegenereerd in C:\program files\team media portal\tv server\mdplugins\AnySee BDA DVB ****** (afhankelijk van het type tuner)".
Bij mij word die map niet aangemaakt
Ik denk dat ik jou probleem weet. Zo heb ik het vandaag ook bij mij opgelost. Je zou eens kunnen kijken in:
C:/documents and settings/all users/application data/team media portal/tv server/en dan hier het mapje wel vinden. Dat heeft denk ik te maken met hoe xp het installeerd. Ik hoop dat dit jouw probleem oplost.
PS: je moet wel verborgen mappen aanzetten, anders zie je application data niet ;)

Bugs Bunny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrcBas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-10 21:04
Hebben meer mensen last van het feit dat movingpictures verkeerde films inlaad (vooral m2ts bestanden) wanneer deze zijn verplaatst? Is het mogelijk dit op te lossen zonder elke keer de gehele database opnieuw in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
nou de map is aangemaakt en dan ? ik las ergens dat je die splug niet meer hoefde/ moest gebruiken maar hoe dan verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
BrcBas schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 16:53:
Hebben meer mensen last van het feit dat movingpictures verkeerde films inlaad (vooral m2ts bestanden) wanneer deze zijn verplaatst? Is het mogelijk dit op te lossen zonder elke keer de gehele database opnieuw in te stellen?
Geen last van, maar in MoPi config kun je een afzonderlijke film verwijderen of aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-10 10:16
Iemand ervaring met powersheduler plugin om op gezette tijden de dvb epg te verversen?

ik heb nu in de tvserver config ingesteld dat deze om de 3 uur ophaald, maar door de 'fill gaps' optie loopt mijn sempron 2500+ een beetje vast als ik op dat moment ook tv/recording/film aan het kijken ben.

Nu vroeg ik me af of ik met powerfscheduler kan instellen dat epg grabbing altijd om 2;00 's nachts ofzo plaatsvind. (verder wil ik de standby/reboot optie e.d. niet gebruiken)
Start powerscheduler een apart EPG grab proces? En kan ik in de tvserver config aangeven dat er geen EPG opgehaald moet worden?
De timeout in de tvserver kan ik niet instellen op 's nachts, alleen om de zoveel uur (en ik vermoed dat dit zoveel uur na opstarten van de service is, en ik reboot de machine nog wel eens)

[ Voor 0% gewijzigd door ny-hardcore op 29-03-2011 16:57 . Reden: typo ]

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je ook kan doen in die gevallen, is via webepg alles binnenhalen.
Het is completer en haalt alles vlugger binnen, en dat zou je 2500+ makkelijk moeten trekken tijdens elke vorm van load. Zelf niet echt ervaring mee maar wellicht een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

-nvm- quotte een oude post van vorig jaar :s

[ Voor 87% gewijzigd door HaTe op 03-04-2011 18:46 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satmarco
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
chielmi schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 19:35:

Ben je hier nog verder mee gekomen ? Ik heb nl al enige tijd hetzelfde probleem.
Soms heb ik ineens bij een of 2 zenders wel extra info dus het lijkt er op dat het nog wel beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
satmarco schreef op zondag 03 april 2011 @ 14:08:
[...]

Ben je hier nog verder mee gekomen ? Ik heb nl al enige tijd hetzelfde probleem.
Soms heb ik ineens bij een of 2 zenders wel extra info dus het lijkt er op dat het nog wel beschikbaar is.
Nee, ben er niet verder mee gekomen... Het lijkt er idd op dat de informatie wel beschikbaar is, maar niet (in alle gevallen) correct wordt opgehaald :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satmarco
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06-2023
ik heb net webgrab geinstalleerd icm xmltv heb ik nu wel weer alle info.
Op de site van webgrab las ik dat tvgids.nl de pagina's aangepast hadden en dat webgrab daar ook op aangepast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Jullie hebben mc2xml al geprobeerd? Die werkt wel heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Ik hoop dat ze deze remote ook in mediaportal gaan supporten....
The thick XBMC remote from Pulse-Eight and Motorola, dubbed the Nyxboard Hybrid, works out of the box with the popular media center platform. In fact, it’s the first remote specifically designed for XBMC.
http://www.tested.com/new...ailable-for-presale/2118/

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het laatste Beta nieuws.

[ Voor 38% gewijzigd door hardware-lover op 06-04-2011 15:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gaan ze eigenlijk ooit nog eens met 2.0 komen? Die is volgens mij al jaren in ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitrous
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hoi

Ben al een tijdje aan het prutsen met mediaportal. Gaat opzich aardig, maar ik heb een probleem. Vroeger speelde ik altijd bluray iso's af door ze te mounten met VirtualCloneDisk. Vervolgens startte dan PowerDVD. Sinds ik MP en SAF codecs heb geinstalleerd wordt Mediaplayer Classic dan gestart. Dit wil ik dus niet. Onder autoplay in het control panel staat wel dat voor bluray disks PowerDVD wordt gestart. Dit gebeurt dus niet.. Hoe fix ik dit weer?

Draai Win7 64 bit.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Laatst online: 27-10 12:23
Nitrous schreef op woensdag 06 april 2011 @ 22:20:
Hoi

Ben al een tijdje aan het prutsen met mediaportal. Gaat opzich aardig, maar ik heb een probleem. Vroeger speelde ik altijd bluray iso's af door ze te mounten met VirtualCloneDisk. Vervolgens startte dan PowerDVD. Sinds ik MP en SAF codecs heb geinstalleerd wordt Mediaplayer Classic dan gestart. Dit wil ik dus niet. Onder autoplay in het control panel staat wel dat voor bluray disks PowerDVD wordt gestart. Dit gebeurt dus niet.. Hoe fix ik dit weer?

Draai Win7 64 bit.

Alvast bedankt! :)
Autplay uitzetten (anders start hij 2x) en deze wiki lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na tijden spelen heb ik m'n mediaportal nu redelijk in orde. Blijven nog een 2tal restpuntjes. Wellicht dat iemand dit al ervaren heeft?

1. Aan het einde van het kijken van een Serie gaat m'n scherm op zwart, als ik dan een 'back' geef dan gaat hij ook direct weer aan. Dit schijnt een probleem te zijn geweest in TVSeries, maar zou opgelost moeten zijn in een nieuwere versie. Ik gebruik echter de nieuwste (gisteren gecheckt) i.c.m. StreamedMP. Iemand dit al meegemaakt en opgelost?

2. DVB-EPG, loopt op één of andere manier niet lekker (anysee tuner), tijden heb ik geen info gehad op NED1, 2 en 3, nu ineens wel, maar nu komen der weer andere dingen zonder info.
Gebruiken jullie gewoon de DVB EPG of een andere service ala WebEPG? (heb op m'n tuner aan staan dat ze gebruikt wordt voor EPG, bij EPG heb ik alles aan staan. Als ik bij manual control ga kijken zie ik ook dat hij aan het grabben is, uit de logs kan ik persoonlijk niet veel halen).

Heeft iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-10 20:24
Tsurany schreef op woensdag 06 april 2011 @ 15:51:
Gaan ze eigenlijk ooit nog eens met 2.0 komen? Die is volgens mij al jaren in ontwikkeling.
MediaPortal - Future Release (Scheduled For Release 2015-12-23)

hehe ben benieuwd of dat klopt natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik run ondertussen al een klein jaartje MediaPortal en ben er zeer tevreden over. Het enige "probleem" wat ik al die tijd heb is dat ik geen remote heb. Voor alle apparaten gebruik ik de Harmony One, maar omdat ik bij mijn HTPC geen remote/IR receiver heb valt er daar dus weinig te bedienen.

Welke remote/IR receiver werkt heel goed i.c.m. MediaPortal, welke is recommended zeg maar? Vanuit daar lijkt het me geen probleem om de settings over te nemen op mijn Harmony One. Idealiter kan ik met de harmony one ook het systeem booten (of uit sleep modes halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Standaard MCE a.b. werkt optimaal onder MediaPortal.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 13:34:
Ik run ondertussen al een klein jaartje MediaPortal en ben er zeer tevreden over. Het enige "probleem" wat ik al die tijd heb is dat ik geen remote heb. Voor alle apparaten gebruik ik de Harmony One, maar omdat ik bij mijn HTPC geen remote/IR receiver heb valt er daar dus weinig te bedienen.

Welke remote/IR receiver werkt heel goed i.c.m. MediaPortal, welke is recommended zeg maar? Vanuit daar lijkt het me geen probleem om de settings over te nemen op mijn Harmony One. Idealiter kan ik met de harmony one ook het systeem booten (of uit sleep modes halen).
dit is inderdaad allemaal geen probleem met de standaard MCE IR ontvanger, weet alleen niet of dat nog los te koop is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist deze kit eens besteld:
pricewatch: Hauppauge Media Center Remote Control Kit

Volgens mij voldoet het wel, ik zal hier ook posten hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 11:11:
Zojuist deze kit eens besteld:
pricewatch: Hauppauge Media Center Remote Control Kit

Volgens mij voldoet het wel, ik zal hier ook posten hoe het werkt.
Als je XP nog gebruikt kun je vergeten met deze remote, hij werkt alleen met vista/win7

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

En opeens is mijn My TV series database leeg, gewoon geen serie meer aanwezig in het menu of tijdens het laden van de configuratie. Wat een belachelijk gedoe, typisch MediaPortal, had ik vorige keer ook al last van en ik kan me niet meer herinneren hoe ik dat op had gelost. Iemand een idee?

Edit: Plugin configuratie kan niet eens meer gestart worden... geweldig... de zoveelste keer dat er in MediaPortal iets mis gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Tsurany op 11-04-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ny-hardcore schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:07:
[...]

Als je XP nog gebruikt kun je vergeten met deze remote, hij werkt alleen met vista/win7
Zoals elke MCE a.b. werkt deze (ook) onder XP MCE.

[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 11-04-2011 17:32 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

ny-hardcore schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:07:
[...]
Hij werkt ook perfect onder XP PRO, met de XP-Home-variant moet je zelf de driver zoeken. (eigen ondervinding btw)

De makkelijkste manier om hyprocrieten boos te krijgen? Confronteer ze met hun eigen uitspraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gewoon XP MCE erop pleuren, ook al gebruik je die MCE niet. Op XP werkte hij bij mij beter dan op Windows 7 eigenlijk, daar wilde hij amper herkend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik inderdaad het een en ander over gelezen, maar aangezien ik Win7 draai moet het geen probleem zijn. Zo te zien zijn er meerdere leden met deze remote. Zijn er naast het Win XP verhaal nog meer aandachtspunten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-10 10:51
Weet iemand of versie 1.2.0 alpha problemen geeft wanneer ik naar Service Pack 1 (Windows 7) upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat kleine zaken, sommige zaken staan ook in dit topic. Ik zou zelf even de 1.2. Beta afwachten die zeer binnenkort beschikbaar zal komen. Daarin zijn enkele oplossingen meegenomen die na het installeren van SP1 aan het licht gekomen zijn.

Edit: de 1.2 Beta wordt (altijd onder voorbehoud) over 2 - 3 weken vrijgegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door hardware-lover op 13-04-2011 15:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-10 11:20

bennierex

Pilot_Z

Sa1 schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:39:
Na tijden spelen heb ik m'n mediaportal nu redelijk in orde. Blijven nog een 2tal restpuntjes. Wellicht dat iemand dit al ervaren heeft?

1. Aan het einde van het kijken van een Serie gaat m'n scherm op zwart, als ik dan een 'back' geef dan gaat hij ook direct weer aan. Dit schijnt een probleem te zijn geweest in TVSeries, maar zou opgelost moeten zijn in een nieuwere versie. Ik gebruik echter de nieuwste (gisteren gecheckt) i.c.m. StreamedMP. Iemand dit al meegemaakt en opgelost?

*knip*
Daar heb ik na gisteren een verse install gedaan te hebben (MP 1.1.3 / StreamedMP 1.4.12.2620) dus ook last van. Hoop dat er iemand een oplossing heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-10 22:13
Hallo ik heb de laatste versie van mp geinstalleerd , alles ingesteld films enz.
Nu laat ik met moviemeter naar info van de films zoeken en dat doet hij ook.
Maar als ik trug ga naar films staat er helemaal geen info bij.
Zie ik iets over het hoofd of zo
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik gebruik de SVN versies al lange tijd met grote tevredenheid. Een stuk stabieler als 1.2 alpha, dus ik kan iedereen aanbevelen om de SVN versie te installeren.
Denk er wel aan dat sommige plugins niet meer werken, omdat ze aan een compatibility check moeten voldoen. De meeste plugins werken echter wel. Gewoon even zoeken naar een 1.2 compatible versie van de plugin op het MP forum :)

Gewoon zelf compilen, of download deze iets oudere versie: http://www.mediafire.com/?mx4er665mcj3fa0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayures
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-10 14:05
HaTe schreef op woensdag 13 april 2011 @ 19:31:
De meeste plugins werken echter wel. Gewoon even zoeken naar een 1.2 compatible versie van de plugin op het MP forum :)
toevallig ook een recente svn van moving pictures? ik loop steeds tegen een error aan tijdens compilen (en de 'oude' 1.1.2 werkt niet door de plugin check van MP)

[ Voor 8% gewijzigd door Rayures op 13-04-2011 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja die is er wel. Als je StreamedMP voor 1.2b installeert, zit ie er in ieder geval bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bennierex schreef op woensdag 13 april 2011 @ 13:30:
[...]

Daar heb ik na gisteren een verse install gedaan te hebben (MP 1.1.3 / StreamedMP 1.4.12.2620) dus ook last van. Hoop dat er iemand een oplossing heeft...
ik denk dat ik misschien de oplossing heb. Beetje ver gezocht maar sinds ik aangepast heb binnen windows dat hij z'n scherm niet meer mag uitschakelen vanwege energiebesparing, lijkt het weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Ik was gister voor het eerst tv aan het kijken met media portal (met mijn anysee C30)

Alleen de tv beelden waren erg schokkerig. Als ik een serie of film kijk dan heeft hij nergens last van.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Chimera we kunnen hier niet raden wat je probleem veroorzaakt als je alleen het probleem omschrijft. Je hebt gewoon 0,0 aanvullende info gegeven waardoor het eventueel duidelijk kan worden waar je probleem zit.

Om te beginnen is een overzicht van je gebruikte hardware wel handig, daarna gebruikte drivers, codecs die je hebt ingesteld en eventueel zelfs logfiles. We zijn hier niet helderziend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Frank-NL schreef op donderdag 14 april 2011 @ 10:05:
Chimera we kunnen hier niet raden wat je probleem veroorzaakt als je alleen het probleem omschrijft. Je hebt gewoon 0,0 aanvullende info gegeven waardoor het eventueel duidelijk kan worden waar je probleem zit.

Om te beginnen is een overzicht van je gebruikte hardware wel handig, daarna gebruikte drivers, codecs die je hebt ingesteld en eventueel zelfs logfiles. We zijn hier niet helderziend ;)
zoals ik al zei met mijn serie heb ik geen problemen alleen met tv + mijn anysee Als het aan mijn hardware/driver zou liggen dan moet het met mijn serie's ook nog goed gaan.
Mijn hardwarelijst:
inventaris: htpc

Ik draai win7 ultimate met de laatste mediaportal (streamed mp de codec's die ik gebruikt heb zijn:

Haali Media Splitter
FFDShow
MPC-HC filter
AC3 Filter
Zoals besproken in de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je bent op de hoogte dat TV een aparte instelling voor codecs heeft? Dat iets werkt met series zegt dus niets.

Kijk nog eens goed of je precies dezelfde codecs gebruikt voor TV, zeg er ook even bij of je het probleem bij zowel SD zenders als bij HD zenders hebt.

Heb je je timeshift ingesteld op de NAS of op de SSD (wat sowieso niet verstandig is), dan zou het dus een netwerkprobleem kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 06:29
is er iemand die met de plugin online video's werkt?
(open deur,natuurlijk zijn die er) maar het gaat mij specifiek om de functie dat je een programma kan opnemen. ik heb de wiki al gevolgd maar het lukt mij nog niet.
ik heb netjes een map aangemaakt,maar zodra ik een bestand selecteer in de lijst met film/serie enz krijg ik alleen een lijst te zien met source waar ik vanaf kan spelen.

is er een toets combinatie,of zit ik in een verkeerd menu of iets anders? wie kan mij helpen.
ik draai met de laatste mp(pas geupdated) en heb de laatste pugin van Online video. als skin gebuik ik streamdmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Mss een domme vraag, maar heeft iemand een idee of Mediaportal + WinXP en FloppyDTV S2 uberhaubt HD kan ontvangen via CanaalDigitaal ? Zit hier al een tijdje tegen aan te hikken en wil eigenlijk ook wel eens wat hogere reso's kunnen gebruiken.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-10 09:54
Gisteren heb ik een clean install gedaan van Windows 7 op een oude pc. Direct na installatie heb ik getest of de oude analoge tv-kaart werkt in Windows Media Center en in Cyberlink Powercinema. Daarna heb ik volgens instructies van de startpost Mediaportal + codecs geinstalleerd.

Zodra ik in MediaPortal Configuration tv zenders ga scannen krijg ik volgende melding:

"Please install a supported audio/video encoder for your software analog card. "

Printscreen van de codecs op het tv-tabblad

De tv-kaart is een Creatix SAA7134, Hybrid capture device volgens de device manager.

Omdat het werkt in MC en PowerCinema lijkt het me dat ik simpelweg wat instellingen verkeerd heb staan omdat die benodigde codec wel ergens geinstalleerd is. Of heeft MP andere codecs nodig dan PowerCinema?

Waar het mij op dit moment met name omgaat is het kunnen streamen van de analoge zenders naar iphone/ipad via iPimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Zojuist mijn eerste HD ervaring gehad :) Einsfestival Live HD via een beamer naar de muur gestuurd, doet 't "perfect". Reden waarom ik in eerste instantie 0 reactie kreeg van m'n FloppyDTV S2 was waarschijnlijk de antieke (1.0.1) firmware versie. Nadat ik die geupgrade had naar 1.5.2 deed ineens EinsfestivalLive HD het.

Nu is dat helaas ook direct de enige zender die het doet, bij ZDF HD en Das Erste HD krijg ik steeds een melding dat de tsbuffer niet gespeeld kan worden, daar heb ik nog geen oplossing voor. Ben nu even een nieuwe driverpack voor m'n 7600GT ( :X ) aan het downloaden aan 118mb (beetje idioot imho). Heb al wat andere codecs geprobeerd (PDVD10 doet 't ook niet, zelfde error).

Reden dat ik alleen die duitse HD kanalen aan 't proberen ben is dat ik blijkbaar bij een cleanup de laatste keer wat rigoreus met de kanalenlijst ben omgegaan. Als dadelijk de driver binnen is voor de videokaart maar eens een nieuwe scan doen.

Edit: korte vraag, in hoeverre zou een Athlon 64 3500+ (2.2Ghz), 1gb intern en een GeForce 7600GT 256mb uberhaupt HDTV aankunnen ?

Kwam er zojuist ook achter dat ik blijkbaar al de laatste driver voor de GeForce geinstalleerd heb. Daar zal het dus niet zo 123 aan gelegen hebben denk ik. Mss toch een codec issue ? Heb SAF 5.00 geinstalleerd incl. PDVD10 codecs.

[ Voor 16% gewijzigd door C.44 op 17-04-2011 14:22 ]

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 28-10 21:35
Ik heb inmiddels best al een aantal MP installaties achter de rug o.a. voor familie enzo, dat is met de hulp van hier en ThaClown prima te doen.

Ik heb echter bij mijn ouders thuis een nogal vreemd iets, tijdens het afspelen van een film springt de film af en toe een aantal minuten of seconden terug of naar voren.

- Ik dacht wellicht komt dit door een IR signaal dus heb de reciever even los gekoppeld, dat maakt geen verschil.
- Windows 7 SP1 is vandaag wederom opnieuw geinstalleerd, de instellingen heb ik overgenomen uit het filmpie van ThaClown
- Divx of DVD maakt geen verschil (wordt afgespeeld vanaf de lokale schijf, dus kan niks met netwerk te maken hebben)
- Het gekke is dat het niet te reproduceren is, ik zou niet weten hoe ik dit fenomeen moet trigger.

Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door Operations op 17-04-2011 16:07 ]

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Kan iemand mij wellicht voorzien van een export van de CanalDigitaal kanalen ? Ik heb zo vaag het idee dat ik er behoorlijk wat mis. Ik heb geen enkele BBC (ook niet de FTA BBC One HD) als ik scan op 28.2E (astra 2D) en ESPN America kan ik ook al niet vinden.

Als iemand me kan vertellen wat ik bij pmtid, channel number en alle andere variabelen die niet standaard in de zenderlijst van canaldigitaal voorkomen zou dat ook helemaal geweldig zijn, ik heb zelf geen idee waar ik de info vandaan zou moeten halen eigenlijk :x

Edit: Bah, had ik vandaag eindelijk m'n systeem zover dat het ZDF HD en Das Erste HD kon weergeven, heb ik een hele tijd zitten kloten om ESPN America te vinden (die CanalDigitaal volgens mij doodsimpel niet zelf aanbiedt maar alleen decodeert mits je ervoor betaald...) en nu doet geen enkele HDTV zender het meer.

In MP zelf krijg ik de melding dat ie live-2.0.tsbuffer oid niet kan lezen, zal wel een codec probleem zijn dacht ik en in de TV Server Setup krijg ik als preview een grijs venstertje zonder inhoud en heel af en toe wat flarden geluid.

De FireDTV Viewer geeft een corrupte videostroom weer en een geluid dat niets anders doet dan horten en stoten.

SAF5 Beta1 eraf, SAF5 Beta1 erop, geen verschil, SAF5 B1 eraf en SAF5 final erop, jeuj nog meer codecs die allemaal niets doen.

Lijkt wel alsof iedere keer dat ik iets moet doen met een Windows pc tegenwoordig ik steeds tegen een horde drivers, codecs, firmwares en fixes aan loop. Geen wonder dat m'n HTPC de enigste Windows kist is die hier in huis nog te vinden is :X

Afijn, als iemand een suggestie heeft graag, want ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer. Heb ondertussen wel van alles wat ik vandaag gedowned heb een backup gemaakt en ga wss morgen of overmorgen eerst eens een verse install van WinXP erop zetten.

[ Voor 55% gewijzigd door C.44 op 18-04-2011 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 01:11
Je draait nog Windows XP? Probeer eens gewoon Windows 7 in plaats van een 10 jaar oud OS. Op mijn Windows 7 HTPC heb ik alleen Haali Media Splitter geïnstalleerd en ik kan alles vlekkeloos afspelen (SD en HD tv kanalen via FloppyDTV-C, MKV, WMV etc) met de standaard Windows codec.

Anders kun je ook die bijgeleverde tool van FireDTV (DVBviewer ofzo?) eens starten en kijken of de kanalen het daarin wel doen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Today MediaPortal 1.2.0 Beta entered its final phase of development:. the Code Freeze.

In this phase, the team is now deeply testing a build of MediaPortal's source code which potentially could be released as 1.2.0 Beta. No more commits to SVN are allowed, unless it is a fix for a showstopper issue found during this final testing period. Such a fix will result in the creation of a new build, which then is tested again internally by the team.

As soon as testing does not reveal any new showstopper bugs, this build will be released to the public as 1.2.0 Beta.
http://www.team-mediaport...20-beta-enters-codefreeze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Laatst online: 06:29
ozziestroker1 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:31:
is er iemand die met de plugin online video's werkt?
(open deur,natuurlijk zijn die er) maar het gaat mij specifiek om de functie dat je een programma kan opnemen. ik heb de wiki al gevolgd maar het lukt mij nog niet.
ik heb netjes een map aangemaakt,maar zodra ik een bestand selecteer in de lijst met film/serie enz krijg ik alleen een lijst te zien met source waar ik vanaf kan spelen.

is er een toets combinatie,of zit ik in een verkeerd menu of iets anders? wie kan mij helpen.
ik draai met de laatste mp(pas geupdated) en heb de laatste pugin van Online video. als skin gebuik ik streamdmp
iemand hier die mij kan helpen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Operations schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:02:
Ik heb inmiddels best al een aantal MP installaties achter de rug o.a. voor familie enzo, dat is met de hulp van hier en ThaClown prima te doen.

Ik heb echter bij mijn ouders thuis een nogal vreemd iets, tijdens het afspelen van een film springt de film af en toe een aantal minuten of seconden terug of naar voren.

- Ik dacht wellicht komt dit door een IR signaal dus heb de reciever even los gekoppeld, dat maakt geen verschil.
- Windows 7 SP1 is vandaag wederom opnieuw geinstalleerd, de instellingen heb ik overgenomen uit het filmpie van ThaClown
- Divx of DVD maakt geen verschil (wordt afgespeeld vanaf de lokale schijf, dus kan niks met netwerk te maken hebben)
- Het gekke is dat het niet te reproduceren is, ik zou niet weten hoe ik dit fenomeen moet trigger.

Iemand een idee?
Om wat voor kast gaat het? HTPC behuizing?

Ikzelf heb soortgelijke vreemde problemen. Maar na alle IR-gerelateerde kabels te hebben ontbonden van mijn moederbord, bleef het aanhouden. Een andere gebruiker van de Chieftec HT-01 kast had precies hetzelfde.

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Ik heb sinds enige tijd problemen met het kanaal van Discovery HD op Ziggo.
Ik krijg het niet meer voor elkaar om dit kanaal af te spelen. Mijn eerste gedachte waren driver / codec.
Ik heb een aantal drivers van ATi geprobeerd van 10.10 tot en met 11.4 preview. geen succes.
Diverse codecs geprobeerd (Ati codec, MPC-HC codec en coreavc 2.5.1) allemaal niet werkend.
Vervolgens maar MP 1.1.3 weer geinstalleerd, misschien is het een 1.2.0 alpha probleem, ook geen succes.
Toen maar een verse windows installatie + alle software opnieuw. Nog steeds hetzelfde probleem.
Deze machine draait ook de tvserver service.
Specs: Gigabyte P35 mobo, q8200 en 6GB DDR2, Technisat cablestar HD2 en met een ATi 4350 als beeldkanon. Snel zat zou je zeggen.
Het heeft ook altijd naar behoren gedraaid. Alle andere kanalen draaien gewoon zoals het hoort, iclusief de andere HD kanalen.

Toch maar eens proberen op mijn gamepc`tje.
Tot mijn verbazing werkt Discovery HD hier wel gewoon via het netwerk. (MP is geinstalleerd als client only)
Hier draait het op een I7, 6GB DDR3 en een 5970.
Ook deze machine draait net als mijn HTPC op de 11.4 previewdriver van ATi en Coreavc 2.5.1.
Ook de settings van coreavc zijn hetzelfde en met DXVA ingeschakeld.
Ook de softwaredecoder van coreavc al geprobeerd op de htpc en nog steeds niks.

Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn?
Want ik heb eigenlijk even geen ideeen meer over.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste