|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Niemand die hier iets over kan zeggen?Operations schreef op zondag 17 april 2011 @ 16:02:
Ik heb inmiddels best al een aantal MP installaties achter de rug o.a. voor familie enzo, dat is met de hulp van hier en ThaClown prima te doen.
Ik heb echter bij mijn ouders thuis een nogal vreemd iets, tijdens het afspelen van een film springt de film af en toe een aantal minuten of seconden terug of naar voren.
- Ik dacht wellicht komt dit door een IR signaal dus heb de reciever even los gekoppeld, dat maakt geen verschil.
- Windows 7 SP1 is vandaag wederom opnieuw geinstalleerd, de instellingen heb ik overgenomen uit het filmpie van ThaClown
- Divx of DVD maakt geen verschil (wordt afgespeeld vanaf de lokale schijf, dus kan niks met netwerk te maken hebben)
- Het gekke is dat het niet te reproduceren is, ik zou niet weten hoe ik dit fenomeen moet trigger.
Iemand een idee?
PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Lijkt me stug dat de 4350 niet werkt, het heeft altijd gewerkt en dingen als planet earth in 1080p speelt ie ook gewoon vloeiend af. Inclusief de beruchte vogel scenes. Alle andere HD kanalen werken ook gewoon en voor zover ik weet is DiscoveryHD niet veel zwaarder voor een videokaart als bv HistoryHD.nero355 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:57:
Iemand hier op GoT riep ooit dat je het liefst een ATI 4550 voor TV kijken wil hebben dus gooi eens je 5970 voor de grap in je HTPC en kijk of dat helpt.
Sowieso kan je eens een keer gewoon de Windows 7 codecs proberen in plaats van al die gekke codecs die je nu hebt
En over die codecs, zon rare codec is CoreAVC niet, die word zelfs zwaar aanbevolen voor minder krachtige systemen die geen HW versnelling hebben op de videokaart. Na de herinstall van windows is dat ook de enigste codec die er nu opstaat.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 21-04-2011 20:56 ]
Testing, one, two ...
Niet zo'n snelle reactie, maar idem hier. Geen idee hoe dit op te lossen.Sa1 schreef op zondag 10 april 2011 @ 10:39:
1. Aan het einde van het kijken van een Serie gaat m'n scherm op zwart, als ik dan een 'back' geef dan gaat hij ook direct weer aan. Dit schijnt een probleem te zijn geweest in TVSeries, maar zou opgelost moeten zijn in een nieuwere versie. Ik gebruik echter de nieuwste (gisteren gecheckt) i.c.m. StreamedMP. Iemand dit al meegemaakt en opgelost?
Weet iemand of er een manier is om een event naar mediaportal te sturen? Zodat er een popupje is of iets dergelijks? Geen idee of dit een skin of mediaportal functionaliteit moet zijn.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ja ok, maar die heb ik wel nodig met m'n plasmascherm (al inbrandeffecten door het vele gamenHaTe schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:21:
Bij energiebeheer moet je de slaapstand van het scherm uitzetten.

Wellicht in 1.2 gefixd, ff geduld (op de beta dan)
[ Voor 18% gewijzigd door apokalypse op 21-04-2011 23:27 ]
Testing, one, two ...
- Live/Realtime TV vereist meer power.arbraxas schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
Lijkt me stug dat de 4350 niet werkt, het heeft altijd gewerkt en dingen als planet earth in 1080p speelt ie ook gewoon vloeiend af. Inclusief de beruchte vogel scenes. Alle andere HD kanalen werken ook gewoon en voor zover ik weet is DiscoveryHD niet veel zwaarder voor een videokaart als bv HistoryHD.
En over die codecs, zon rare codec is CoreAVC niet, die word zelfs zwaar aanbevolen voor minder krachtige systemen die geen HW versnelling hebben op de videokaart. Na de herinstall van windows is dat ook de enigste codec die er nu opstaat.
- DiscoveryHD heeft in ieder geval op de schotel meer bandbreedte dan laten we zeggen een gemiddeld kanaal zoals Nederland 1/2/3 HD of Film1/Sport1 HD : 20 MBps vs. 6 a 9 MBps
- Windows 7 codecs zijn toch wel erg populair onder de MP TV kijkers voor zover ik het forum daar heb gevolgd.
Bovendien : Je hebt beide kaarten in je bezit dus effe testen moet geen probleem zijn als je het een en ander wil uitsluiten
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Correct me if i'm wrong maar... kan het zijn dat de stream van discovery HD is 'opgevuld' tot 20MBps dmv null packets? Deze zouden standaard gedropt moeten worden en geen extra cpu gebruik tot gevolg moeten hebben.. (alleen meer ruimte op disk)nero355 schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 10:24:
[...]
- DiscoveryHD heeft in ieder geval op de schotel meer bandbreedte dan laten we zeggen een gemiddeld kanaal zoals Nederland 1/2/3 HD of Film1/Sport1 HD : 20 MBps vs. 6 a 9 MBps
cd /pub && more beer
Je gaat even compleet voorbij aan het feit dat 1080 progressive veel makkelijker te decoderen valt dan 1080 interlaced, wat live HD TV is. Deinterlacing vraagt al behoorlijk wat gpu-power.arbraxas schreef op donderdag 21 april 2011 @ 17:24:
[...]
Lijkt me stug dat de 4350 niet werkt, het heeft altijd gewerkt en dingen als planet earth in 1080p speelt ie ook gewoon vloeiend af. Inclusief de beruchte vogel scenes.
Verder kan het best zijn dat Discovery HD meer geavanceerder features van de MPEG4 codec gebruikt dan een ander station. (Er loopt op het MP Forum een topic over BBC HD waaruit gebleken is dat deze ook geavanceerde features gebruikt waardoor veel systemen moeite hebben om dit stottervrij af te spelen).
Stutter on BBC HD only
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Regelmatig vastlopers en aan codec onderhoud wordt door Conceptronic niets meer gedaan.
Ben dus aan het kijken naar een vervanging en denk om zelf iets te maken gebaseerd op een mini ITX bordje.
Wat ik sowieso nog wil is analoge programma's opnemen van UPC (HD is geen must) en een systeem zonder (of zo min mogelijk) ventilatoren.
Hebben jullie misschien ideeen/suggesties?
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Ik denk het niet, als je naar raw data kijkt dan is 1080p een verdubbeling die de gpu moet verwerken.Question Mark schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 18:45:
[...]
Je gaat even compleet voorbij aan het feit dat 1080 progressive veel makkelijker te decoderen valt dan 1080 interlaced, wat live HD TV is. Deinterlacing vraagt al behoorlijk wat gpu-power.
Bij deinterlacing worden de oneven lijnen gewoon in de framebuffer opgeslagen van de televisie zelf wanneer je een 1080i signaal uitstuurt en anders in de framebuffer van de videokaart maar dat is alleen wat geheugen. Dus nee, deinterlacing vergt geen gpu-power.
Edit\ En wat betreft de codec zit je wel goed, VBR is niet een geavanceerde feature, maar deze zorgt inderdaad voor problemen wanneer je SAF gebruikt. Maar ja SAF is ook echt

In alfa werkt het idd nog niet, heb me echt rot gezocht om dit probleem te verhelpenapokalypse schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:26:
[...]
Wellicht in 1.2 gefixd, ff geduld (op de beta dan)
[ Voor 24% gewijzigd door Maks op 23-04-2011 12:13 ]
Wikipedia: Deinterlacing
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Je hebt helemaal gelijk, maar coreavc kan ook zonder HW versnelling zijn werk doen mits de pc snel genoeg is.hardware-lover schreef op donderdag 21 april 2011 @ 20:55:
CoreAVC maakt gebruik van de hardware versnelling van de GPU, dit gaat (gelukkig) niet softwarematig maar leunt op Cuda en DXVA. Daarbij is CoreAVC als codec alleen bedoelt voor h264 video. Correct me if I'm wrong.
Voor zover ik weet gebruiken de HD kanalen ook een x264 variant. Dat het een stream is ipv een bestand moet volgens mij niet zoveel uitmaken. Anders zou het op beide systemen ook niet werken mocht de codec het niet ondersteunen.
Ik heb het getest met en zonder HW versnelling (Cuda is geen optie met een ATi) en beide krijg ik een foutmelding dat hij de stream niet kan afspelen. Dus niet dat er iets te langzaam is of stotteren ofzo gewoon niks.
Voor de mensen over de vidkaarten wisselen, ik ga mijn 5970 met artic accelero extreme dus nooit in mijn htpc krijgen
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
Dat weet ik, maar blending of zelfs inverse telecine is niet zo heel zwaar. Ik ga even op zoek naar wat 720p en 1080i materiaal dan kan ik je laten zien dat er weinig verschil in zit wat betreft gpu load.Question Mark schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:14:
Da's veel te kort door de bocht. Je vergeet even de algoritmes die gebruikt worden om "interlace artifacts" tegen te gaan. Deinterlacing is iets meer dat alleen maar twee interlaced frames op elkaar plakken en weergeven.
Wikipedia: Deinterlacing
http://forum.team-mediapo...hoosing-video-card-89987/
Van een van de ontwikkelaars:
Ben wel erg benieuwd naar de resultaten van je testDo not get a 4350 they really struggle with many things (particularly de-interlacing)
Misschien handig om je testfiles online te zetten zodat meerdere personen, elke met een andere setup dezelfde tests kunnen uitvoeren om zo een compleet beeld te krijgen.
[ Voor 47% gewijzigd door Question Mark op 23-04-2011 12:35 ]
Ok, ik zal zo eens testen als ik thuis ben. Hier heb ik een Core i7 920 en een GTX460 dus dat heeft weinig zin maar mijn HTPC draait op een onboard Geforce 9300 en een E4200 dus je zou haast zeggen dat deze het zeker niet trekt.Question Mark schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:31:
Even een topic van het MP forum wat gaat over de keuze voor een videokaart voor een HTPC:
http://forum.team-mediapo...hoosing-video-card-89987/
Van een van de ontwikkelaars:
[...]
Ben wel erg benieuwd naar de resultaten van je testZou je ook alvast eens kunnen testen met 1080i om het plaatje eens compleet te maken? Verder zou ik me op voorhand kunnen voorstellen dat de gpu-load op een systeem met voldoende shaders niet noemenswaardig toeneemd. Ben echter benieuwd wat het doet men een kaart die op qua specs op het randje zit.
Misschien handig om je testfiles online te zetten zodat meerdere personen, elke met een andere setup dezelfde tests kunnen uitvoeren om zo een compleet beeld te krijgen.
Ik denk echter dat AMD iets niet helemaal voor elkaar heeft wat betreft drivers want ik kan makkelijk opgenomen 1080i materiaal afspelen opgenomen met mijn Humax HDR5050c.
Ik heb ook een ATI4550 (met Cyberlink codec) nodig voor HDTV bij Caiway anders hou ik problemen. Op Windows 7 trouwens.nero355 schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:57:
Iemand hier op GoT riep ooit dat je het liefst een ATI 4550 voor TV kijken wil hebben dus gooi eens je 5970 voor de grap in je HTPC en kijk of dat helpt.
Sowieso kan je eens een keer gewoon de Windows 7 codecs proberen in plaats van al die gekke codecs die je nu hebt
Zal de resultaten hier posten. Al heb ik er nog steeds een hard hoofd in dat het puur uit de 4350 komt, aangezien het wel altijd gewerkt heeft.
infinite.loop, Project Manager: Release 1.2.0 Beta, Freitag (29-04), frühestens 08:00 - spätestens 09:00
Testing, one, two ...
Mijn tip: Installeer StreamedMP: http://code.google.com/p/streamedmp/downloads/list
Die bevat de up-to-date versies van de plugins.
En zelf heb ik Message Plugin compatible gemaakt voor 1.2b
Maar het is het allemaal waard, want de beta loopt hier een maand (of 2?) al echt super en de nieuwe features zijn ook mooi.
[ Voor 17% gewijzigd door HaTe op 29-04-2011 09:47 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Als ik van het weekend tijd heb, ga ik het misschien toch ook maar eens proberen, geduld is niet mijn sterkste kant
If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!
Binnen MediaPortal gebruik ik enkel StreamedMP en MyTVseries.
Na de update (1.2 Alpha bijwerken naar 1.2 Beta), en het uitschakelen van niet werkende plugins wil 1.2 Beta niet draaien met de allerlaatste versies van StreamedMP en MyTVseries. Bij gebruik van de nieuwe default SKIN start MediaPortal goed door. Er komt tijdens het opstarten wel een schermpje tevoorschijn met daarin een opsomming van de incompatable items.
Bovenstaande links naar de laatste updates van StreamedMP zijn niet afdoende in mijn situatie om de handel draaiende te krijgen met StreamedMP als default SKIN.
Ik maak gebruik van een spiegel-installatie op een andere PC die 1 op 1 gelijk is aan de installatie op mijn Media Center. Dus ik kan naar hartenlust testen en proberen alvorens ik met de TV versie aan de slag ga.
We wachten de updates af.
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-04-2011 15:10 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
als ik handmatig download en de mepo installer los draai gaat het mis bij iets van mpaudioswitcher.ax
dit is bij een upgrade van 1.1.2 naar 1.2.0 beta
als ik 1.1.2 deinstalleer volledig, en daarna nogmaals probeer krijg ik dezelfde crash
1.2.0 alpha installer doet het wel....
cd /pub && more beer
Zijn er ondertussen al alternatieven voor deze guide: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
/Edit: fixed met laatste acamd en mdapifilter.ax
[ Voor 8% gewijzigd door Bolk op 29-04-2011 19:15 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Net even een kleine test gedaan. Ati 4550, driverversie 11.4. Alle postprocessing features binnen de driver zijn hierbij disabled.Maks schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:48:
[...]
Ok, ik zal zo eens testen als ik thuis ben. Hier heb ik een Core i7 920 en een GTX460 dus dat heeft weinig zin maar mijn HTPC draait op een onboard Geforce 9300 en een E4200 dus je zou haast zeggen dat deze het zeker niet trekt.
Ik denk echter dat AMD iets niet helemaal voor elkaar heeft wat betreft drivers want ik kan makkelijk opgenomen 1080i materiaal afspelen opgenomen met mijn Humax HDR5050c.
GPU load tijdens SD schommelt tussen de 25 en 32 procent
GPU load tijdens HD schommelt tussen 60 en 75 procent.
Dat betekend dat een 4550 op het randje zit. Kleine kanttekening is ook nog dat ik een iets lagere resultie dan full HD gebruik ivm overscancorrectie. Daadwerkelijk full HD zal dan nog iets meer gpu-load vragen.
Het zal wel iets te maken hebben met features die wel op een 5xxx kaart zitten en niet op een 4xxx.
Al zou ik niet weten wat, MP heeft geen DX11 nodig.
Maar goed ik kan weer naar 1 van mijn favoriete tv zenders kijken.
Intussen maar s aan t klooien gegaan met 1.2beta, en het lijkt erop dat vooral de televisieafdeling net iets vlotter reageert. Ook nog geen problemen gehad met StreamedMP zoals sommigen hier melden. Werkt gewoon naar behoren hier.
[ Voor 30% gewijzigd door arbraxas op 30-04-2011 10:56 ]
Edit: mijn "problemen" zijn met deze laatste update verdwenen.
[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 30-04-2011 15:19 ]
Testing, one, two ...
waar heb je de laatste versie gevonden?Bolk schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:56:
Hm, mdapifilter/acamd zorgt ervoor dat tvserver 1.2b crashed...
Zijn er ondertussen al alternatieven voor deze guide: Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC
/Edit: fixed met laatste acamd en mdapifilter.ax
Waarschijnlijk in het acamd topic van de ontwikkelaar op sat4all.
mdapfilter.ax ben ik nieuwschieriger na ...Nielson schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:49:
[...]
Waarschijnlijk in het acamd topic van de ontwikkelaar op sat4all.
Zit ook in de acamd package, gebruik deze al tijden en werkt perfect.
De enige reden dat ik met softcam werkte is omdat ik naast m'n FireDTV een AnySEE apparaat heb. Ik ben het zat en wil nu gewoon via een fatsoenlijke manier tv kijken.
Ik kwam dit tegen: http://digital-devices.de/
Iemand ervaring met dit spul? Op het MP forum lijkt het allemaal prima te werken iig...
Dat is de partij die de FloppyDTV van Digital Everywhere heeft overgenomen. Vergelijkbaar spul dus. Zelf geen ervaring mee, maar lijkt me prima. Eindelijk weer een club die goeie kaarten maaktBolk schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:37:
Ik kwam dit tegen: http://digital-devices.de/
Iemand ervaring met dit spul? Op het MP forum lijkt het allemaal prima te werken iig...
Vanaf het MP forum de alpha versie gedownload met support voor 1.2b, geinstalleerd maar MP blijft zeggen dat de versie incompatible is.
Ook nog geprobeerd om de nieuwste beta versie van streamedmp te installeren (in de hoop dat daar de juiste versie inzit), maar ook dit lost het niet op.
Ik krijg tijdens het starten van MP geen melding dat de plugin niet compatible is, maar in het configuratiescherm staat subcentral onder "incompatible plugins" en blijft dus disabled.
@hieronder, zie vette tekst hierboven, bestand geplaatst in;
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal\plugins\Windows
Versie: 1.0.0.175
Versiedatum: 15-03-2011
[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 03-05-2011 13:58 ]
Testing, one, two ...
[ Voor 122% gewijzigd door hardware-lover op 03-05-2011 15:20 ]
Testing, one, two ...
Nu wil ik eindelijk m'n oude mediacenter der uithalen en m'n 2e anysee toevoegen aan mijn nieuwe systeem. Dit blijkt toch nog een behoorlijke opgave te zijn.
Als ik m'n 2e anysee der in stop wordt hij direct herkend (gebruik 1.28a drivers van anysee omdat de 1.29 en 1.30 m'n systeem voorzien van giga veel artifacts). Restart ik TV Server service komt hij ook keurig in Mediaportal erbij. Scannen van zenders gaat ook prima.
Ga ik nu naar Mediaportal en druk op opnemen dan gaat dat goed, maar een andere zender kan ik niet selecteren. Ook niet als ik een net op wil nemen als Ned2 en daarna naar Ned1 toe ga (FTC immers). Er komt in MDPLUGINS ook geen nieuwe map met Capture1 ofzo. Dit vind ik gek.
Nog gekker vind ik dat als m'n nieuwe anysee der in zit, deze kennelijk een de Capture0 wordt. Want ik kon pas TV kijken toen ik op de tuner aan had gegeven dat hij beschikt over een CAM module.
Voor mijn beeldvorming. Wat moet er gebeuren als je een 2e tuner toevoegd aan Mediaportal incl Mdapi / ACAMD?
Stap 1; plug in Tuner
Stap 2; install drivers
Stap 3; Herstart TV Server
Stap 4; Scan zenders
Stap 5; .... tjah..
Moet je bijv. ergens nog een acamd.ini aanpassen? Ik heb in beide tuners een smartcard zitten, beide zijn geactiveerd en werken 100% zeker. Die regels als ANYSEE0=1 of 1=1 moet je dat nog toevoegen? Als ik in MDAPICards.xml de EnableMapi op 2 zet dan komt er wel direct een 'extra' mapje bij met Capturer1, Dat is toch alleen nodig als je meedere zenders met 1 tuner wilt decoderen?
Nog een raar ding, als ik 1 tuner heb dan scant hij keurig op die tuner. 2e tuner er bij, dan scan hij de zenders op de 2e tuner prima. Ga ik echter weer terug naar de eerste tuner geeft hij ineens aan dat er geen signaal mee op zou staan.... haal ik de 2e tuner der weer uit, dan doet de 1e tuner het perfect.
M.a.w. Help!
[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 04-05-2011 22:26 ]
Dus weet iemand hoe ik afleveringen bij een andere serie kan plaatsen in Series?
Illustratie:

[ Voor 9% gewijzigd door Maks op 05-05-2011 11:21 ]
Thanks for the tip, maar als ik die import wizard doe dan staan ze er niet bij omdat ze al geindexeerd zijn. Kan je niet zoals bij Moving Pictures gewoon de juiste aflevering, seizoen en serie invullen?Danfoss schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:22:
Handmatige import doen? Dan kan je hem zelf mappen aan juiste serie..
VOB2MPG, die ript automatisch de afleveringen van een DVD voor je.Oranje Banaan schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:32:
Dat is wel minder dat het niet kan, heb bijna al mijn series als DVD gebrandhelaas herkent MP-TV series geen VOB bestanden anders was het makkelijk geweest. Hij herkent alleen de IFO bestanden
Bedankt, net even getest en het werkt perfectTjoekie schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:43:
[...]
VOB2MPG, die ript automatisch de afleveringen van een DVD voor je.
Je moet dat ook niet doen vanuit de Configuratie.Maks schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:21:
Ik heb hetzelfde probleem, de serie Archer uit 2010 wordt soms verward met Archer uit de 70's (waar niemand naar keek en die niet leuk is), hierdoor staat het verkeerd. Ik snap alleen niet hoe ik het goed kan zetten, ik vind series echt heel rot werken (itt Moving Pictures waar je zelf een rescan kan doen per aflevering).
Dus weet iemand hoe ik afleveringen bij een andere serie kan plaatsen in Series?
Illustratie:
[afbeelding]
Wat ik doe is in Mediaportal zelf naar TV Series gaan en dan op de verkeerd gevonden serie gaan staan (dus bij jouw 'Archer' ipv 'Archer (2009)'). Hierna met de rechtermuisknop of Info knop op je afstandsbediening naar optie 8 'Force new online lookup for series' gaan. Nadat Mediaportal eventjes alles heeft doorgedacht zou hij je verschillende series moeten laten zien en dan kan je de correcte serie selecteren. Hierna is -ie dan weer even bezig met alle correcte data op te halen.
Let wel op dat ik in mijn bovenstaande beschrijving de Engels-talige Mediaportal gebruik met StreamedMP. Bij jou kan alles anders heten, maar het principe blijft hetzelfde.
Ipimpt lijkt voorlopig de enige oplossing maar zijn er nog alternatieven ?
Ik heb de nieuwste versie van StreamedMP met daarin Moving Pictures en TV-series, maar nergens vind ik een optie om SubCentral te activeren.
Via de MPEI install tool kan ik de download van Subcentral wel beginnen, maar krijg ik halverwege een melding dat mijn versie incompatible is. Als ik MP config start geeft hij in het splash screen aan dat de versie 1.2 is, echter in het about scherm staat 1.1.7
Via hardware-lover in "Media Portal alternatief voor Windows Me..." heb ik de dll in de juiste map geplaatst en hij staat nu ook tussen de (bruikbare) plugins.
Hebben jullie hier ook problemen mee gehad?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
ik heb er in elk geval echt spijt van dat ik de beta geinstalleerd heb, alles liep gewoon goed maar nee hoor, meneer wil weer per se het nieuwste hebben

Versienummer 1.1.7 geeft aan dat het om een Beta gaat. De Final zal versienummer 1.2.0 krijgen. De Alpha had 1.1.5 als ik me niet vergis.
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 23-05-2011 21:45 ]
Testing, one, two ...
ik wil nu graag de windows digitale uitvoer regelen met de mce remote.
dat werkt goed totdat mp opgestart word ,dan word alleen de extra schuif die erbij komt in de mixer (mplauncher) geregeld door de ab.
de volume settings in mp config is greyed out,die staat dus op wave .
iemand een idee zodat ik de master volume kan blijven bedienen met de remote als mp is opgestart?
ook nog dit gevonden maar dat werkt ok niet.
[ Voor 29% gewijzigd door erikdeperik op 29-05-2011 22:38 ]
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Is dit een opmerking of een vraag? Heb je zelf al wat gedaan, of vindt je dat je gewoon NU geholpen moet worden?endness schreef op maandag 30 mei 2011 @ 09:50:
Als ik MP-TV series opstart terwijl ook Moving Pictures geactiveerd staat, blijft TV series "updaten". Er staat een wieltje middenin het scherm, en zodra ik een serie wil bekijken loopt heel MediaPortal vast. Deactiveer ik Moving Pictures dan werkt het prima. Ik heb van alle plugins de nieuwste gedownload, die ik draai op 1.1.3.
Gisteren ook de disaster edition geprobeerd, evenals de nieuwe beta. Beide doen precies hetzelfde.
Toen ik zondagmorgen m'n HTPC weer aanzette om de Formule 1 van Monaco te gaan kijken kwam ik er echter achter dat op 1 of andere manier geen enkel HDTV kanaal (h.264) het nog deed. Ik heb toen vanwege tijdsgebrek maar in sdtv naar de wedstrijd gekeken en daarna het systeem opnieuw geinstalleerd (win xp sp3) en MP 1.1.3 geinstalleerd.
Na een transponderupdate en een nieuwe scan bleek m'n hdtv het ineens weer te doen (less ik kon de live2-0.ts.tsbuffer in VLC bekijken omdat ik nog geen codecpack geinstalleerd had). Vannacht fijn MPTVSeries weer m'n hele videoshare laten doorspitten en daarna de PC uitgezet.
Vanavond zette ik het ding weer aan om mijn wederhelft even mee te laten genieten van het verschijnsel dat HDTV heet en wat schetst mijn verbazing... geen HDTV. Weer hetzelfde probleem van een corrupte H.264 encode.
Ik heb wederom de rauwe output (live2-0.ts.tsbuffer) getest met VLC dat beeld is compleet groen met slechts bovenaan een paar herkenbare vlakken. Terug bij af weer dus.
Zonet nog even een reinstall gedaan om te kijken of ik op die manier weer bij de kanalen zou kunnen maar ook dat mocht niet baten helaas.Heb de TSWriter.log (oid) even nagelezen maar kan daar totaal niets vreemds in vinden.
Iemand een idee waar ik dit moet/kan gaan zoeken ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
Op dit moment is het zo dat wanneer ik een channelscan doe in MP de HDTV (canaaldigitaal encrypted - H.264) kanalen het gewoon doen, totdat ik de PC uitzet of op wat voor manier dan ook de stroomvoorziening naar de FloppyDTV onderbreek. Ik kan gewoon rebooten en ook de kaart in device manager op non actief en weer actief zetten. Stroom eraf, HDTV kanalen via CanalDigitaal weg. Doe ik daarna weer een rescan... dan zijn mijn kanalen weer terug totdat de kaart weer stroom verliest. Ook verlies ik de HDTV kanalen als ik probeer deze te bekijken via de FireDTV Viewer applicatie.
Ik heb de kaart ook al geprobeerd aan mijn iMac. Daar doen alle kanalen het... zolang ze maar niet HD zijn en via de CAM en smartcard ge-unlocked moeten worden. Echter ik ben met de CAM en smartcard naar een mediamarkt geweest waar de combo is geprobeerd in een reguliere satreceiver en daar werkte deze zonder problemen.
Zijn er mensen die bekend zijn met dit probleem of heeft iemand het eerder gehad ? Vraag ik iets van de kaart wat uberhaupt niet kan werken (lijkt me stug) of lijkt dit daadwerkelijk een hardware probleem ? Misschien dat deze kaart toch beter met een andere CAM werkt ? Zijn er alternatieven die goed met MediaPortal en CanalDigitaal werken ?
Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya
nu moet ik zeggen dat ik ook gekke dingen heb gehad met een Firewire kaart, soms blauwe schermen, de ene keer wel goed werken.. dan weer niet uit standby dan weer niet na een cold start en wel na een reboot..C.44 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:46:
Maar dan zou ie 't op m'n iMac gewoon moeten doen, en juist daar doen de HDTV kanalen via CanalDigitaal het helemaal niet. Ik los het voorlopig even op door 't ding gewoon in sleepmode te zetten ipv het gehele ding volledig uit te zetten. Mocht ik dan binnenkort ergens een FloppyDTV S2 tegenkomen dan kan ik em nog altijd vervangen.
uiteindelijk ook de firewirekaart vervangen door één met een via chipset en toen ging het vlekkeloos. Misschien het proberen waard, dingen kosten ook geen drol, nee heb je, ja kun je krijgen.
Ik heb als codec bij H.264 de Microsoft codec ingesteld, daarnaast ook de MPC codec en de ffdshow videocodec geprobeerd bij H.264, maar dat maakte niks uit.
Ik draai Windows 7, op met de onboard videokaart van de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Gezien het feit dat het in VLC prima werkt, lijkt het me meer een codec probleem?
MP versie is 1.2 beta overigens.
[ Voor 3% gewijzigd door Sherlock op 07-06-2011 14:16 . Reden: MP versie ]
http://www.monogrammultimedia.com/graphstudio.html
Mocht het volgende toevallig het geval zijn, Windows Aero mag niet uigeschakeld zijn wil je schokvrij af kunnen spelen met MediaPortal.
[ Voor 2% gewijzigd door hardware-lover op 07-06-2011 17:22 . Reden: typo's ]
Testing, one, two ...
Hoeft niet, vlc gebruikt default geen hardwarematige acceleratie maar laat al het decodeerwerk over aan je je cpu, terwijl de standaard MS codec en de MPC codec wel de hardwarematige features van je graka gaan gebruiken. Het kan dus best zijn dat je onboard graka niet voldoende is voor bepaalde video's (afhankelijk van codec, bitrate en het gebruikte profiel).Sherlock schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 14:16:
Ik draai Windows 7, op met de onboard videokaart van de Gigabyte GA-E7AUM-DS2H. Gezien het feit dat het in VLC prima werkt, lijkt het me meer een codec probleem?
Bedankt! Aero is ingeschakeld, dus daar zou het niet aan moeten liggen.hardware-lover schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:15:
@Sherlock, Watson hier. Probeer GraphStudio eens om the kijken hoe je Windows Codec setup er in de praktijk uit ziet? Gewoon je media bestand naar het actieve Graphstudio slepen.
http://www.monogrammultimedia.com/graphstudio.html
Mocht het volgende toevallig het geval zijn, Windows Aero mag niet uigeschakeld zijn wil je schokvrij af kunnen spelen met MediaPortal.
Ik heb de avi vanuit de verkenner naar Graphstudio gesleept en deze geeft de MPC video decoder aan, ipv de Microsoft DTV die ik in de MP config geselecteerd heb. Moet ik dit nog ergens anders aangeven?
Hmm, dat zou wel balen zijn, ik heb dit moederbord juist gekocht n.a.v. een htpc best buy guide artikel op hardware.info waarin deze als goede keus werd beschreven...Question Mark schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:12:
[...]
Hoeft niet, vlc gebruikt default geen hardwarematige acceleratie maar laat al het decodeerwerk over aan je je cpu, terwijl de standaard MS codec en de MPC codec wel de hardwarematige features van je graka gaan gebruiken. Het kan dus best zijn dat je onboard graka niet voldoende is voor bepaalde video's (afhankelijk van codec, bitrate en het gebruikte profiel).
Testing, one, two ...
In mijn HTPC zit een MSI P7NGM-Digital moederbord (dus met nVidia 9300) en daarmee speel ik alles (HDTV, 1080p) vlekkeloos af. Dus aan je moederbord zal het niet liggen. Ik gebruik ook MediaPortal op Windows 7 en heb geen codecs geïnstalleerd, alleen Haali Media Splitter, in MediaPortal staan alle formaten gewoon op de Microsoft codecs.Sherlock schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 20:57:
Hmm, dat zou wel balen zijn, ik heb dit moederbord juist gekocht n.a.v. een htpc best buy guide artikel op hardware.info waarin deze als goede keus werd beschreven...
Heb je misschien de drivers van de grafische chip geüpdate? Ik kan me herinneren dat ik dat ook ooit eens gedaan heb, en dat ik dat soort problemen kreeg. Sindsdien update ik die drivers niet meer, en gebruik ik gewoon de standaard Windows driver (ook de optionele windows update installeer ik niet).
Grappig : Ik heb precies dezelfde setup en die werkt inderdaad 100% goedRubenDJ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:44:
In mijn HTPC zit een MSI P7NGM-Digital moederbord (dus met nVidia 9300) en daarmee speel ik alles (HDTV, 1080p) vlekkeloos af. Dus aan je moederbord zal het niet liggen. Ik gebruik ook MediaPortal op Windows 7 en heb geen codecs geïnstalleerd, alleen Haali Media Splitter, in MediaPortal staan alle formaten gewoon op de Microsoft codecs.
Ik heb ooit "een driver" van nVidia zelf erop gegooid en nooit meer eraan gezetenHeb je misschien de drivers van de grafische chip geüpdate? Ik kan me herinneren dat ik dat ook ooit eens gedaan heb, en dat ik dat soort problemen kreeg. Sindsdien update ik die drivers niet meer, en gebruik ik gewoon de standaard Windows driver (ook de optionele windows update installeer ik niet).
Om eerlijk te zijn weet ik dat nietRubenDJ schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:44:
[...]
Heb je misschien de drivers van de grafische chip geüpdate? Ik kan me herinneren dat ik dat ook ooit eens gedaan heb, en dat ik dat soort problemen kreeg. Sindsdien update ik die drivers niet meer, en gebruik ik gewoon de standaard Windows driver (ook de optionele windows update installeer ik niet).

Ik ben van MP 1.1.3 (volledig werkend) naar 1.2 Beta gegaan en sindsdien zit ik met wat probleempjes. Het zou wel goed kunnen dat ik via Windows Update een nieuwe driver heb geinstalleerd, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Ik zie dat de RC van 1.2 voor eind augustus gepland staat, wellicht dat ik nog een zomertje aanmodder en dan de boel helemaal vers installeer.
Testing, one, two ...
Audio via S/PDIF naar de receiver, video nu via VGA naar mijn tv.hardware-lover schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:37:
@sherlock, op welke wijze is de video/audio verbinding tot stand gebracht naar je TV/receiver? Alles via HDMI of........?
Video liep eerst via HDMI naar mijn tv, maar ik bleef dit kwam met het formaat erg slecht uit.
Ik heb er nog 1 liggen die ik niet meer gebruik... Mocht je het willen testen, moet je maar een gil gevenC.44 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 22:46:
Maar dan zou ie 't op m'n iMac gewoon moeten doen, en juist daar doen de HDTV kanalen via CanalDigitaal het helemaal niet. Ik los het voorlopig even op door 't ding gewoon in sleepmode te zetten ipv het gehele ding volledig uit te zetten. Mocht ik dan binnenkort ergens een FloppyDTV S2 tegenkomen dan kan ik em nog altijd vervangen.
Duidelijk.Sherlock schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 11:47:
[...]
Audio via S/PDIF naar de receiver, video nu via VGA naar mijn tv.
Video liep eerst via HDMI naar mijn tv, maar ik bleef dit kwam met het formaat erg slecht uit.
Heb je ook al geprobeerd om je HDMI in apparatenbeheer volledig uit te schakelen? Ik kan me herinneren dat een niet gebruikte, maar wel ingeschakelde HDMI audio, bij mij sync problemen veroorzaakte.
Testing, one, two ...
Nee, nog niet geprobeerd. Ga ik vanavond doen, bedankt!hardware-lover schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 12:16:
[...]
Duidelijk.
Heb je ook al geprobeerd om je HDMI in apparatenbeheer volledig uit te schakelen? Ik kan me herinneren dat een niet gebruikte, maar wel ingeschakelde HDMI audio, bij mij sync problemen veroorzaakte.
Ik heb hem met de Extention Installer geinstalleerd en de Plugin staat ook vrolijk bij.
Hij is ge-enabled, en ik heb ook geen fouten oid gezien tijdens het installeren.
Als ik het verhaal van SubCentral mag geloven, hoef ik niets in te stellen. En kan ik in het "Hidden menu", de subs selecteren.
Nou... Dat menu is is inderdaad hidden
Wie kan me verder helpen?
Ik maak overgens gebruik van de Streamed Mp skin (Welke SubCentral zou moeten supporten)
1) "i" toets op een MCE afstandsbediening en dan staat in het menu wat opengaat onderaan "download", rest is duidelijk..
2) activeer menu aan rechter_bovenzijde, onderaan staat "ondertitels".
Daarnaast is het ook mogelijk om Subcentral aan het StreamedMP hoofdmenu toe te voegen maar heel erg veel voegt dat eigenlijk niet toe aan mogelijkheden.
Niet vergeten om Subcentral in te stellen via het plugin menu van Mediaportal configuration.
[ Voor 49% gewijzigd door hardware-lover op 09-06-2011 19:57 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Ik mis dus beide opties.hardware-lover schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 19:53:
Ga op media bestand staan of selecteer deze (niet starten),
1) "i" toets op een MCE afstandsbediening en dan staat in het menu wat opengaat onderaan "download", rest is duidelijk..
2) activeer menu aan rechter_bovenzijde, onderaan staat "ondertitels".
Daarnaast is het ook mogelijk om Subcentral aan het StreamedMP hoofdmenu toe te voegen maar heel erg veel voegt dat eigenlijk niet toe aan mogelijkheden.
Niet vergeten om Subcentral in te stellen via het plugin menu van Mediaportal configuration.
Maar je zeg: SubCentral instellen? Als ik in de MediaPortal configuration zit, dan heb ik de plugin enabled staan. Of moet ik verder nog iets bijzonders configureren?
Heb het idee dat er meer misgaat hierzo, want als ik MP-TV series zou moeten conffiggen volgens het verhaal in de help, dan moet ik:
◦Configuration: Open MP-TVSeries configuration, under “Extras” tab there should be “Enable SubCentral” check box
Nou... Die optie heb ik dus niet
Ik ga vanavond wel even een nieuwe install draaien van; Mediaportal, StreamedMP en SubCentral
Update
Nou.... Het is gelukt, niet vragen hoe, maargoed
1. MediaPortal installeren
2. SubCenter installeren
3. Streamed Mp installeren.
Schijnbaar als je stap 2 en 3 omwisselt dan werkt het niet.
En daarnaast had ik een kreeg ik een foutmelding met mijn MP-tv plugin. Deze had een ICSharpCode.SharpZipLib.dll bestand nodig. Deze versie kwam schijnbaar niet overeen.
Linkje naar verhaal waar ik mn dll vandaan heb gehaald (Team Mp Forum)
[ Voor 37% gewijzigd door Armageddon_2k op 09-06-2011 22:49 ]
Er zijn trouwens verschillende versies, een niet, en een wel geschikt voor 1.2 Beta.
[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2011 00:04 ]
Testing, one, two ...
Volgens vraag is. De case heeft een touchscreen. MiniDisplay werkt niet, wat ik ook doe. Begreep op het MP forum dat het aan een firmware update kan liggen en dat zodoende alleen de oude firmewares werken. Je hebt echter ook MP Display2. Het werkt gedeeltelijk. Ik krijg op het TFT Case scherm informatie te zien, maar de touchbediening doet niets. Tenminste hij lijkt vanslag. Binnen MP Display2 zie je bijvoorbeeld als je muziek afspeelt een "next" button. Als ik daar op klik/touch dan gebeurd er niets. Wat ik wel zie is de muiswijzer op mijn tv scherm bewegen.
Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ik gebruik MPDisplay2 op een via USB aangesloten touch screen, en dat werkt redelijk. Ik heb geen problemen met het bedienen van MediaPortal via het touchscreen.
Heb je je touch screen wel goed gecalibreerd?
Ja, had hem voor de zekerheid op 25 punten gecalibreerd. Dat was wel voordat ik de plugin installeerde. Ben nu zo wanhopig dat ik een naar een vorig herstelpunt ben gegaan. De iMon pad werken krijgen in MP is nu het belangrijkste denk ik. Ik heb zoals iedereen te maken met de WAFgdl schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:00:
IndoBoy,
Ik gebruik MPDisplay2 op een via USB aangesloten touch screen, en dat werkt redelijk. Ik heb geen problemen met het bedienen van MediaPortal via het touchscreen.
Heb je je touch screen wel goed gecalibreerd?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m
Ik heb overigens eindelijk Subcentral aan de praat gekregen met 1.2 Beta:
Op deze pagina niet de "Download" button pakken, maar Archived file 1.
Dit wordt opgeslagen als .zip bestand, hernoem dit naar .mpe1
Vervolgens kun je hem gewoon via de MPEI installeren als local extension.
[ Voor 69% gewijzigd door Sherlock op 17-06-2011 10:16 ]
Als ik die juiste versie op bovenstaande pagina selecteer voor de 1.2 Beta wordt mij wel een mpe1 bestand ter download aangeboden en geen zip bestand?
Ik heb hem al even draaien hoor, je moet inderdaad wel goed opletten dat je de juiste versie er tussenuit pikt.
[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 17-06-2011 14:35 ]
Testing, one, two ...
Als ik op jouw link klik krijg ik het volgende:hardware-lover schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:33:
Voor de 1.2Beta moet je die versie hebben waar 1.2 in de bestandsnaam terugkomt; SubCentral_v1.1.0_MP12.mpe1
Als ik die juiste versie op bovenstaande pagina selecteer voor de 1.2 Beta wordt mij wel een mpe1 bestand ter download aangeboden en geen zip bestand?
Ik heb hem al even draaien hoor, je moet inderdaad wel goed opletten dat je de juiste versie er tussenuit pikt.