WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Bij Firefox wordt een mpe1 bestand als opslag aangeboden, met IE een zip bestand. Waarom dit zo is weet ik ook niet. Het maakt verder weinig uit natuurlijk, de inhoud blijft gelijk.Sherlock schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 14:37:
[...]
Als ik op jouw link klik krijg ik het volgende:
[afbeelding]

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 18-06-2011 13:36 ]
Testing, one, two ...
dat klopt, dat heb ik ook op engels staan. desondanks wordt de titel in het Duits. Ik heb ondertussen handmatig een paar titels in de database handmatig veranderd, dit werkt wel maar is natuurlijk veel werk.HaTe schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 12:37:
Je kan bij moving pictures gewoon instellen van welke website/taal hij de informatie moet halen.
Verwijderd
Windows 7 x64 of Ubuntu ?
Testing, one, two ...
Dat is zeker waar, maar het zou wel handig zijn als dat er even bij vermeld werd als je de boel probeert te installeren :-)hardware-lover schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 13:29:
[...]
Het maakt verder weinig uit natuurlijk, de inhoud blijft gelijk.
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Moving Pictures Configuration > importer settings > Data sources > manualy .... > daar kies je je voorkeurs_scraper, de volgorde van de scrapers is aan te passen en je zet die scraper aan of uit welke je wel of niet wilt gebruiken. Als het dan nog niet in een niet Duitse taal gaat lukken?elbandito schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 20:06:
[...]
dat klopt, dat heb ik ook op engels staan. desondanks wordt de titel in het Duits. Ik heb ondertussen handmatig een paar titels in de database handmatig veranderd, dit werkt wel maar is natuurlijk veel werk.
[ Voor 0% gewijzigd door hardware-lover op 19-06-2011 21:10 . Reden: typo ]
Testing, one, two ...
Ik heb een DacMagic via USB aangesloten op mijn HTPC. Als ik mp3's afspeel is er niets aan de hand. Als ik echter flac's afspeel, dan geeft de dacmagic 48khz aan ipv 44,1 khz als inkomend signaal. als ik nu via mijn toetsenbord het volume aanpas komt het geluidje van het wijzigen van het volume van mediaportal met 44,1 khz en wordt telkens de muziek onderbroken, heel irritant dus. mijns inziens kan ik dit oplossen door alles op 44,1 khz uit te sturen, maar hoe krijg ik dit voor elkaar?
Testing, one, two ...
De standaard decoder, basser heet ie geloof ik? als ik trouwens asio4all selecteer krijg ik helemaal geen muziek te horen, daar moet ik ook nog eens de instellingen voor nagaan. als ik het goed begrepen heb werkt indien ik asio drivers gebruik de volumeregeling op mijn pc niet meer en dat is niet zo praktisch omdat ik geen afstandbediening heb bij mijn versterker.hardware-lover schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:29:
Welke audio decoder heb je ingesteld binnen MediaPortal?
Edit: ik heb wat ac3 48Khz audio-streams van deze site gehaald maar ook bij deze streams kan probleemloos de audio-sterkte geregeld worden.
[ Voor 53% gewijzigd door hardware-lover op 21-06-2011 19:26 ]
Testing, one, two ...
Als ik onder configuration -> music op het tabblad player settings bij sound device "Digital Output (USB PnP device)" aanklik, dan is alles in 44,1kHz en is er geen onderbreking bij veranderen van het volume. Als k echter "Speakers (USB PnP device)" aanklik, dan heb ik wel een klik en wordt er bij alle muziek 48 kHz aangegeven. ook is het volume bij de laatste optie veel harder. vaag zeg...hardware-lover schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 17:10:
Ik heb het net even uitgetest met de standaard instelling onder muziek (Bass) en dan werkt, via HDMI aangesloten, de volume regeling prima, zonder te haperen (met flac). Maar ik moet eigenlijk testen met een audio-stream van 48Khz om te kunnen vergelijken? Heb je een voorbeeld daarvan?
Edit: ik heb wat ac3 48Khz audio-streams van deze site gehaald maar ook bij deze streams kan probleemloos de audio-sterkte geregeld worden.
http://forum.team-mediapo...-trakt-mediaportal-97807/
Op de normale tv zenders zoals sbs 6 enz, word standaard de ondertiteling laten zien, maar bij zenders zoals discovery science heb je geen ondertiteling, deze heb ik in mediaportal configuration, tv settings, enable dvb subtitle aangevinkt, in mediaportal kan ik dan ook ondertiteling Dutch aanzetten maar zie ik niks.
in Windows media centre werkt het wel, ik gebruik momenteel SAF5 unlocked!
Verwijderd
Verbaas me een beetje, de meesten gebruiken hier 1.2 beta blijkt. Is dit de echte stabiel versie dan?
Zijn er prominente voordelen t.o.v. 1.1.3? Wat is er mis met 1.1.3? Bedankt.
En we zitten hier wel op GoT he, dat zijn niet de mensen die voor productieversies gaan maar lekker bleeding edge doen
Verwijderd
Maar ik ben toe aan een fresh install waarbij ik ook TV ga kijken en uit ga rusten met 4TR en andere proggies, plugins etc zoals forumtread \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] beschrijft. Ik wil dus vooraf even uitdokteren welke MP werkelijk de meest stabiele basis is.
Edit: In geval van een format en verse installatie je gegevens behouden, is dat alleen een kwestie van C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal -> database folder ergens opslaan en na de nieuwe installatie weer terug overschrijven naar dezelfde plek?
Ik wil voorkomen dat ik alle films, hoesjes, instellingen etc. (MPStreamed) weer opnieuw moet instellen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2011 12:55 ]
[ Voor 8% gewijzigd door chimera2 op 16-07-2011 11:25 ]
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2011 13:05 ]
Testing, one, two ...
Ik gebruik het nu beide. Ik heb de srt file op de juist locatie gezet maar nog steeds niks. hoe moet het in ffdshow staan? Of moet ik het 1 of het ander gebruiken?hardware-lover schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 11:55:
Het zal waarschijnlijk wel te maken hebben met de locatie die is opgegeven voor opslag van de subs via subcentral. Mocht je gebruik maken van ffdshow en de ondertiteling daarvan dan kan ook binnen ffdshow config een (of meerdere) locatie(s) opgegeven worden voor opslag van subs. Ook bij MPC-HC, als standaard ondertitel_engine, kan een (of meerdere) locatie(s) worden opgegeven. Kijk eerst een even onder de instellingen van bovengenoemde voor die opslag-locatie(s).
Via ffdshow DXVA Video decoder configuratie en Video decoder configuratie kun je de ondertitels activeren en aangeven waar ze opgeslagen staan. Standaard is dit in dezelfde map als waar het video_bestand opgeslagen is maar je kunt er eenvoudig andere locaties aan toevoegen.
Als MPC-HC als video_engine geselecteerd staat dan heeft het instellen van ffdshow voor ondertitels natuurlijk weinig zin. Stel ffdshow dus als standaard ondertitel_engine in, zorg dat de locatie van de losse opgeslagen ondertitel klopt en dan zou de ondertitel zichtbaar, of na selectie, zichtbaar moeten worden.
Testing, one, two ...
en onder MediaPortal Configuration > Video hebn ik mpc-hc staan
bij ffdshow en SubCentral heb ik een locatie opgegeven. De srt file is het zelfde als de serie.
Dan zou je dat kunnen wijzigen in ffdshow en zorgen dat binnen de ffdshow video_instellingen ondertitels aangevinkt staat (ook bij dxva ffdshow).
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...
Software planning:
Windows 7 x64 Home Premium SP1
Mediaportal 1.1.3
StreamedMP skin
SAF v5.02
Cyberlink PDVD
HD-starter??
Configuring Bluray and HDDVD playbackLt-Crash schreef op maandag 18 juli 2011 @ 18:28:
Hebben jullie misschien wat tips voor mij.
Is er een optie of add-in om een buffer in te stellen zodat het streamen beter gaat?
Hiervoor gebruikte ik altijd BSplayer welke dit wel heeft en dat werkt echt als een trein....
als dit niet het geval is, zou het misschien ook nog wel in een codec kunnen zitten.
Ik stream elke film 1 tot 40 gig (over gigabit ethernet) en heb nooit problemen.
Basement Bios ---- Exo-S
"Als ik dezelfde file kopieer naar de hdd van de htpc speelt het prima af."Mystikal schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 13:40:
Probeer de film af te spelen met soundgraph, dan kun je meteen zien of het aan de codecs ligt of niet.
Vaste netwerk verbinding of draadloos?
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 20-07-2011 14:51 ]
Testing, one, two ...
Ik gebruik MP, maar krijg geen beeld als ik preview doen bij tv-server.
EPG en kanalen zijn wel allemaal gevonden en staan er goed in.
Software;
Windows 7 Ultimate x64
Media Portal (laatste)
SAF6
Hardware
K9N 3800 2GB
8800GT 1024mb GS
Mystique CaBiX-C2
Provider CAIW, heb enkel basis kanalen nodig.
Logs; https://www.yousendit.com/download/cnJoWWVncG80b0EwTVE9PQ
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
krijg dan de melding; unable to play live.ts.tsbuffer
(of 1 van de vele varianten daarop)
Maar ik raad gewoon aan om niet de MP TV Server te gebruiken maar ForTheRecord met de Argus TV Server
IK moet de MP tv server "service" stoppen anders kan ik niet eens scannen.
en toch vind hij niks.
Voor nu even slapen, morgen weer "fris" verder met dit hocus pocus.
Elke (gouden) tip is welkom.
Ik heb Media Portal gedeinstalleerd en nogmaals geprobeerd, maar dit heeft geen effect.
Tevens de scantijd verhoogt, kijken of het daar aan lag, maar nog niks.
[ Voor 54% gewijzigd door massareal op 24-07-2011 13:40 ]

Nu heb ik in de StreamMP configurator het menu item "play dvd" toegevoegd, om mijn dvd's af te spelen, maar iedere keer als ik het item aanklik kom ik weer terug in het hoofd menu.

Ik krijg het maar niet voor elkaar om dvd's of blu-rays af te spelen. Zelfs met de auto-play functie aan speelt er niets. Ik heb ook al geprobeerd de interne speler te gebruiken voor mijn dvd's, maar dat lijkt ook niet te helpen. De HDDVD en Blu-ray playback instellingen die -Leon- heeft gegeven lijkt in mijn geval niet geschikt te zijn. Het gaat meer over films in het algemeen en naar mijn idee, rips van films, terwijl ik gewoon af en toe een blu-ray disk of dvd in mijn speler wil stoppen.
Misschien moet je de hele TV Server dan maar eens verwijderen. MediaPortal heeft opzich niks met de (MP of Argus) TV Server te maken. ForTheRecord werkt gewoon los van MediaPortal.massareal schreef op zondag 24 juli 2011 @ 02:36:
Yep, die herkend ie wel;
IK moet de MP tv server "service" stoppen anders kan ik niet eens scannen.
en toch vind hij niks.
Voor nu even slapen, morgen weer "fris" verder met dit hocus pocus.
Elke (gouden) tip is welkom.
Ik heb Media Portal gedeinstalleerd en nogmaals geprobeerd, maar dit heeft geen effect.
Tevens de scantijd verhoogt, kijken of het daar aan lag, maar nog niks.
Ga hier maar verder: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]
Hier is het offtopic.
[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 24-07-2011 15:29 ]
Ik heb een aantal 3D films gedownload, 3D half SBS oid, maar ik weet nog even niet hoe ik dit goed uitgestuurd krijg. (ik kan mijn tv instellen dat hij beide beelden samenvoegt, maar dan klopt de ondertiteling niet)
En het liefst heb ik dat de mediaPC doorgeeft dat er een 3D signaal uitgestuurd word, zodat mijn tv automatisch overschakelt. (zodat na de film, 3d ook automatisch weer uitgaat)
Ondertiteling moet je van te voren aanpassen met http://84.27.10.123/3DSubtitler/RonnieB82 schreef op zondag 24 juli 2011 @ 15:42:
Heeft iemand al eens iets met MediaPortal en 3D films geprobeerd? (icm een 3D TV uiteraard)
Ik heb een aantal 3D films gedownload, 3D half SBS oid, maar ik weet nog even niet hoe ik dit goed uitgestuurd krijg. (ik kan mijn tv instellen dat hij beide beelden samenvoegt, maar dan klopt de ondertiteling niet)
En het liefst heb ik dat de mediaPC doorgeeft dat er een 3D signaal uitgestuurd word, zodat mijn tv automatisch overschakelt. (zodat na de film, 3d ook automatisch weer uitgaat)
Dan gaat het goed.
Echt 3d uitsturen komt wel wat bij kijken. Dit kan alleen met echte 3D bluray film (dus geen SBS oid). Je hebt daar een externe player voor nodig zoals TMT 5 of Powerdvd (dit dit kan). Daarnaast is de juiste grafische kaart nodig (zie voor amd). Lees dit maar eens.
[ Voor 39% gewijzigd door HaTe op 24-07-2011 20:09 ]
Welke versie heb jij dan ?hardware-lover schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:30:
Dan is ffdshow niet volledig geïnstalleerd.
Ik heb als het goed is laatste versie maar ik krijg het niet voor elkaar Hij komt er niet bij te staan
[ Voor 5% gewijzigd door chimera2 op 25-07-2011 15:09 ]
Ik maak gebruik van het totaalpakket SAF, op het ene versie 5.02, op het andere 6.xx. De laatste met ffdshow tryouts rev3873. In beiden is de installatie van ffdshow ingebakken. Bij beide installaties heb ik de keuze-mogelijkheid van ondertitels via ffdshow in MediaPortal Configuration > Video > [tab] subtitle. Binnen ffdshow video (dxva en standaard) dienen de subtitle instellingen nog aangezet en eventueel naar smaak aangepast te worden (kleur, grootte, plaatsing, enz. enz.).
Ik draai met MePo 1.2Beta.
Testing, one, two ...
en ik heb ffdshow tryouts rev3873 gedownload. Nog speciale dingen bij de install?
Dat zal de reden zijn waarom jij hem met 1.1.3 niet kunt selecteren.
http://wiki.team-mediapor...al_Configuration/2_Videos

Testing, one, two ...
Mijn Windows bureaublad volledig leeg en schoon na opstarten van mijn Media-center.
Geen taakbalk, geen witte rand van de taakbalk als deze verborgen is, geen icoon, geen muiscursor, brandschoon, op de achtergrond na, die na het indrukken van de welbekende groene knop wordt vervangen door....., dezelfde achtergrond maar dan gevuld met wat MediaPortal opstart berichten.
Er is soms weinig nodig om een mens gelukkig te maken

Ik wilde het toch even met jullie delen
[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2011 02:49 ]
Testing, one, two ...
Hier kan je de filters downloaden: http://files.1f0.de/lavf/LAVFilters-0.31-135-ga1e242c.zip
De snelheid waarmee video nu start is enorm toegenomen. Als je bitstreaming wil instellen kan je dat het makkelijkst doen via Graphstudio of MPC-HC, vraag gewoon de property page van één van de filters op.
Op dit moment is LAVF wel echt dé codec oplossing aan het worden. Splitter, audio en video decoders met een hoge kwaliteit en hoge ontwikkelsnelheid.
Meer info kan je vinden in het Doom9 topic: http://forum.doom9.org/showthread.php?t=156191
SAF6 gebruikt ook LAVF toch? //edit: Ja dus: http://forum.team-mediapo...f-v6-00-based-lavf-95635/
[ Voor 43% gewijzigd door HaTe op 30-07-2011 12:43 ]
-edit- Ja SAF is erop gebaseerd, is ook een aardige oplossing maar SAF levert er ook nog een hoop software bij die niet perse nodig is.
[ Voor 33% gewijzigd door Frank-NL op 30-07-2011 12:46 ]
Testing, one, two ...
Dan heeft dat toch ook invloed op het TV kijken? Als die codec de graph sneller opbouwt oid, dan lijkt mij dat de TV stream starten sneller gaat.Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:45:
Een opname start direct.... kanalen verwisselen op live tv wordt niet vertraagd door de graph opbouw maar door de tuner / TV server zelf.
Die software is juist wel handig en SAF zet de instellingen en prioriteit voor de codecs ook gelijk goed.Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:45:
-edit- Ja SAF is erop gebaseerd, is ook een aardige oplossing maar SAF levert er ook nog een hoop software bij die niet perse nodig is.
[ Voor 77% gewijzigd door HaTe op 30-07-2011 12:50 ]
Oké, ik doelde dus inderdaad op de nVidia CUDA ondersteuning. DXVA(2) ondersteuning voor de ION tegenhanger (o.a. AMD E-350) is er niet? M.a.w., je dient een redelijk vlotte CPU te hebben bij een niet CUDA systeem?Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:47:
Nee LAV heeft een aparte CUDA oplossing, maar de video codec gebruik ik nu op een 6450 met Catalyst 11.7 en het werkt perfect.
Testing, one, two ...
(misschien zonder MDAPI een stuk beter, NED1 start hier altijd heel snel omdat die FTA is)
@hardware-lover Ik neem aan dat DXVA(2) gebruikt wordt want ik had net 25% CPU gebruik bij het bekijken van een 1080p MKV in een windowed MediaPortal. Aangezien ik een Athlon X2 240e als CPU heb kan dat nooit CPU decoding geweest zijn. Die zou dat volgens mij niet eens trekken.
En wat betreft SAF, ik kan me voorstellen dat het handig is dat de merits e.d. ingesteld worden echter is dat voor MediaPortal niet nodig omdat je handmatig de codecs instelt. En qua config doet SAF ook niet meer dan bitstreaming aan of uit.... maar iedereen moet vooral gebruiken wat handig is natuurlijk
[ Voor 34% gewijzigd door Frank-NL op 30-07-2011 13:08 ]
64bit moet hier natuurlijk 32bit zijn.(kies voor een 64bit systeem, ook wel x86 genoemd, de MPC-Standalone Filters.1.3.1249.0.(x86).zip)
Ik zit te kijken of Media Portal ook een alternatief voor mij kan zijn. Ik gebruik namelijk Plex Media Server op mijn server en heb vervolgens XBMC op mijn client PC staan met de PleXBMC plugin. Dit werkt, maar dan heb ik álles onder Video staan. Mooiste is natuurlijk als alles (ook vanuit Plex) in zijn eigen 'categorie' kwam te staan. Nu is mijn vraag, of Media Portal hier een (mooie) plugin voor heeft?
[ Voor 55% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 13:11 ]
Testing, one, two ...
En CptChaos, Mediportal moet dat kunnen. Je hebt plugins voor series en voor films: http://forum.team-mediaportal.com/moving-pictures-284/ en http://forum.team-mediaportal.com/my-tvseries-162/
Niet zozeer genre, ik bedoel dat ik dan TV series onder bijvoorbeeld Series zie en niet eerst (zoals nu met PleXBMC) eerst naar Video moet en dan vervolgens mijn weg banen naar wat ik wil openen, bijv. video, series of muziek.hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:15:
@CptChaos, met categorie bedoel je genre?
Thanks voor de tips, zelf heb ik http://www.team-mediaport...ions/pictures/myplexmedia gevonden, maar de site doet het momenteel niet bij mij.Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:16:
En CptChaos, Mediportal moet dat kunnen. Je hebt plugins voor series en voor films: http://forum.team-mediaportal.com/moving-pictures-284/ en http://forum.team-mediaportal.com/my-tvseries-162/
[ Voor 40% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 13:20 ]
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2011 13:20 ]
Testing, one, two ...
Kun je er misschien wat meer over vertellen of screens laten zien? Ik kan momenteel met geen mogelijkheid bij de team-mediaportal website.hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:20:
Gewoon StreamedMP (als skin) installeren en er gaat een wereld voor je open
EDIT: Het is de brakke DNS van Ziggo hier.
[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 13:25 ]
Edit: ook Ziggo hier.
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2011 13:31 ]
Testing, one, two ...
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

http://forum.team-mediapo...-mediaportal-1-2-x-97517/
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2011 13:42 ]
Testing, one, two ...
Oké, ga jij aan de slag met MediaPortal i.c.m. MovingPictures en MyTVseries (eventueel vanzelf geïnstalleerd via StreamendMP) dan ga ik aan de slag met Plex. Ben aan het scannen as we speak.CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:16:
[...]
Niet zozeer genre, ik bedoel dat ik dan TV series onder bijvoorbeeld Series zie en niet eerst (zoals nu met PleXBMC) eerst naar Video moet en dan vervolgens mijn weg banen naar wat ik wil openen, bijv. video, series of muziek.
Testing, one, two ...
Het is even uitpluizen, maar heb de configuratie gevonden van de plugins. Even kijken of het wat is, ik zie dat deze plugins geen mogelijkheden hebben om in te haken op de API van Plex. Plex heeft namelijk mijn complete bibliotheek aan films, muziek en TV series al geïndexeerd, nu maakt Media Portal een extra index ervoor. Na elke download word mijn Plex bibliotheek namelijk (automatisch) bijgewerkt, dankzij Sick Beard en CouchPotato.hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:42:
Oké, ga jij aan de slag met MediaPortal i.c.m. MovingPictures en MyTVseries (eventueel vanzelf geïnstalleerd via StreamendMP) dan ga ik aan de slag met Plex. Ben aan het scannen as we speak.
Op deze manier moet ik namelijk steeds (handmatig) media scannen / bijwerken, wat in Plex dus automatisch gebeurd. Grootste probleem is echter, dat er geen Plex client voor Windows is.
[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 14:34 ]
Plex niet voor Windows? Waar ben ik nu dan mee bezig? http://www.plexapp.com/
Is dat wat anders?
Testing, one, two ...
Hoe heb je dat gedaan eigenlijk? Ik wil wel een muiscursor zien, maar de rest niet. Als ik auto hide instel bij de taakbalk, dan zie ik alsnog een klein lijntje als hij verborgen is, zoals jij al zei.hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 02:43:
Eindelijk, eindelijk, eindelijk.
Mijn Windows bureaublad volledig leeg en schoon na opstarten van mijn Media-center.
Geen taakbalk, geen witte rand van de taakbalk als deze verborgen is, geen icoon, geen muiscursor, brandschoon, op de achtergrond na, die na het indrukken van de welbekende groene knop wordt vervangen door....., dezelfde achtergrond maar dan gevuld met wat MediaPortal opstart berichten.
Er is soms weinig nodig om een mens gelukkig te maken(meligheid heeft met tijdstip te maken).
[afbeelding]
Ik wilde het toch even met jullie delen
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 30-07-2011 15:15 ]
Testing, one, two ...
Plex heeft een client- en serverside. Plex voor Windows is (voorlopig) alleen serverside. Voor clientside ben ik aan het zoeken. Momenteel heb ik als clientside XBMC met PleXMBC plugin. Dan kan ik alles wel zien en afluisteren, maar valt dat onder categorie video. Dáár wil ik van af en ben nu aan het kijken naar wat de Media Portal mogelijkheden daarin zijn.hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 14:51:
Ik ben even F1 aan het kijken maar het scannen van je Media gaat normaal gesproken toch echt automatisch.
Plex niet voor Windows? Waar ben ik nu dan mee bezig? http://www.plexapp.com/
Is dat wat anders?
Er is wel een plygin MyPlexMedia, maar die werkt niet met de nieuwste versie van Media Portal, die ik zojuist gedownload heb.
De reden dat ik Plex gebruik is omdat Sick Beard en Couch Potato automatisch diens library bijwerken, op het moment dat SABnzbd een download binnen heeft. Voor XBMC kan dat ook, maar ik wil dat soort dingen (downloaden, subs downloaden, indexeren e.d.) aan mijn server laten (die 24 uur per dag draait) en niet op mijn PC.
[ Voor 36% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 16:16 ]
Daar staat ook een versie voor 1.2beta
oh laat maar... die in de link is de zelfde, ook voor 1.2beta. Jij gebruikt dus geen MP 1.2beta? Kan je beter wel doen, die is stabieler dan 1.1.3 en kan veel meer
[ Voor 25% gewijzigd door HaTe op 30-07-2011 16:20 ]
Ik heb 1.1.3 inderdaad...HaTe schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 16:17:
Kijk eens op het forum: http://forum.team-mediapo...release-97743/#post758188 (link stond bij de link die jij net gaf)
Daar staat ook een versie voor 1.2beta
oh laat maar... die in de link is de zelfde, ook voor 1.2beta. Jij gebruikt dus geen MP 1.2beta? Kan je beter wel doen, die is stabieler dan 1.1.3 en kan veel meer
Met 1.2 beta werkt de plugin wel, moet nu wel even kijken waar ik dan alles kan vinden.
EDIT:
Na lang vogelen de plugin werkend gekregen, maar kon niet verder dan kijken welke seizoenen van een serie er was. Media Portal is dus geen (goed) werkend alternatief, als is het menu wel logischer (kwam er via Plugins -> MyPlexMedia -> En dan de rest hetzelfde als normaal.). XBMC is dus nog het enige alternatief tot er een Plex Windows client komt.
[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 30-07-2011 17:05 ]
Ik ben bang dat je de diverse mogelijkheden van enkele plugins voor TV-series, films, e.d., nog niet volledig ontdekt heb (en dan ben ik heel voorzichtig).
Testing, one, two ...
Dat ben ik ook wel met je eens, Media Portal is, net als Plex, een fork van XBMC, dus zo gek is dat niet. Punt is alleen, dat de plugin waar ik naar keek gewoon niet (goed) werkt, terwijl ik met XBMC (en de PleXBMC plugin) geen problemen heb. Doet niets onder voor de kwaliteit van Media Portal of XBMC!hardware-lover schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:25:
Ik ben bang dat je te voorbarig bent met je conclusie. Ik vergelijk al jaren MediaPortal met XBMC en behoudens de opstartsnelheid van het programma zelf is er geen ander pluspunt te bedenken t.o.v. MediaPortal. Of men moet geen gebruik van een Windows OS willen maken.
Ik ben bang dat je de diverse mogelijkheden van enkele plugins voor TV-series, films, e.d., nog niet volledig ontdekt heb (en dan ben ik heel voorzichtig).
Ik lees dat jij denkt dat de library niet vanzelf wordt bijgewerkt, maar hij zoekt gewoon vanzelf naar de informatie als je een nieuwe film/serie in de map toevoegt.
@hardware-lover: Ik heb dat appje ook even geprobeerd, maar ik vind het niet geweldig werken. Ik had gehoopt dat alleen die lijn weg zou zijn, maar hij laat de hele balk verdwijnen.
Ik heb wel eindelijk een GUI voor NewCS gevonden
http://www.dvbskystar.com/dwd/NewcsGui_1.2.rar
[ Voor 51% gewijzigd door HaTe op 30-07-2011 18:05 ]
Mijn balk was al niet in beeld maar die lelijke lichte lijn nog wel en natuurlijk mijn muiscursor. Die lijn is natuurlijk een onderdeel (omlijsting) van de taakbalk en zal het niet meevallen om die apart weg te krijgen verwacht ik.HaTe schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 18:01:
@hardware-lover: Ik heb dat appje ook even geprobeerd, maar ik vind het niet geweldig werken. Ik had gehoopt dat alleen die lijn weg zou zijn, maar hij laat de hele balk verdwijnen.
Zo heeft iedereen weer zijn persoonlijke wensen met alle voor- en nadelen die daarbij horen.
Testing, one, two ...
Ik ben er nu mee aan de slag geweest en het draait. Toch kom ik niet veel tegen (eigenlijk niets eerlijk gezegd) wat ik nu al niet voor elkaar heb zonder deze plug-in en bijbehorende server. MovingPictures en MyTVseries doen eigenlijk hetzelfde en scrapen automatisch en als je graag met een centrale opslag werkt dan is dit ook relatief eenvoudig te realiseren door een xml bestandje binnen MediaPortal installatie aan te passen.CptChaos schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 17:28:
[...]
Dat ben ik ook wel met je eens, Media Portal is, net als Plex, een fork van XBMC, dus zo gek is dat niet. Punt is alleen, dat de plugin waar ik naar keek gewoon niet (goed) werkt, terwijl ik met XBMC (en de PleXBMC plugin) geen problemen heb. Doet niets onder voor de kwaliteit van Media Portal of XBMC!
Als minpunt van de Plex Media Server moet ik eigenlijk aanhalen dat deze niet echt snel is (zeg maar redelijk traag), ik ben beter gewend met bovenvermelde plugin's. De informatie gegeven door de plugin's is ook nog een een stuk vollediger. Mogelijk is de XBMC Plex versie echter completer dan deze voor MediaPortal?
Je zou MediaPortal 1.2.0Beta met enkel StreamendMP voor 1.2Beta toch nog eens een kans moeten gunnen.
Testing, one, two ...
Zo ja, iemand die zijn instellingen zou willen delen met me?
Ik kan bijvoorbeeld het portnummer van mijn Nas niet achterhalen....
[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 30-07-2011 20:32 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Volgens de reacties in het lopende LAV filter topic is er nog geen DXVA ondersteuning dus uitproberen heeft dan weinig zin, het kan me weinig brengen in positieve zin. LAF audio filters heb ik al langer in gebruik via de installatie van SAF 6.Frank-NL schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 13:16:
Ik zit nog in dat topic te spitten hoe het zit met DXVA. Laat maar weten of het werkt op een E-350, daar ben ik wel benieuwd naar.
Testing, one, two ...
Heb verder niet uitgezocht of ik het kon verbeteren, want ffdshow werkt perfect.
Via de plugin online video en dan watch series kan je afleveringen bekijken die net in amerika online zijn gezet.
Echter heb ik nu regelmatig last van complete Mp freezes.
1 aflevering gaat vaak goed,maar kijk ik daarna een 2de dan slaat hij vast.Mp reageert dan niet meer.
Ik kan wel alt-tab doen en naar windows gaan. daar werkt alles prima.
Temps van de computer zijn allemaal ruim binnen de marge.
Ik gebruik Mp 1.1.3 en de laatste versie van online video.
ik heb een 120Mb lijn, en een Gb netwerk.
Heeft iemand een idee wat ik hier tegen kan doen?
Want iedere keer opnieuw opstarten en wachten dat hij bijv, weer bij het punt is waar hij vast sloeg kan wel een half uur duren(kan niet skippen).
na m'n upgrade van 1.1.3 naar 1.2 ben ik die hele popup niet meer tegen gekomen. Bij mij werd dat ingesteld vanuit StreamedMP, maar die optie zit er (iig in de versie die ik heb) niet meer in.PSPonderdelen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:25:
Gebruik nu al een tijdje de beta/rc van mediaportal 1.2 maar nu doet plots de ondertiteling pop-up het niet. Ik bedoel de pop-up die bij het afspelen van een serie aan je vraagt of de ondertitels van bierdopje gedownload moeten worden. Waarschijnlijk heb ik ergens een verkeerde instelling gebruikt, maar ik kan dit helaas niet meer terug vinden. Iemand een idee waar dit door komt?
Ach, nu druk ik gewoon 'info' en dan download sub... iets meer handelingen maar uiteindelijk net zo makkelijk.
De meeste 1080p x264 films spelen goed af, maar toch zijn er sommige films bij die lichtjes stotteren, en een enkele die bijna niet te kijken is vanwege het stotteren.
Ik heb een simpel moederbordje in de HTPC, met daarop een AMD X2 processor (niet de allernieuwste dus).
Dit moederbord heeft een onboard Ati 3200 kaart.
audio gaat via een Creative kaart optisch naar mijn versterker.
Ik vraag me nu af wat ik moet upgraden, om ervoor te zorgen dat alle films wél goed afspelen! Moet ik gaan voor een nieuwere videokaart, of heeft de processor een upgrade nodig?
Als codec gebruik ik het SAF 5.0 pakket, dus met de DXVA codec.
Is het geen juddering waar je last van hebt omdat je films met 24 frames/sec probeert af te spelen op 50 Hz? (je geeft immers aan dat sommige 1080P films we goed gaan).
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Jazeker. Voorheen zat de optie ingebakken in My-TVseries maar deze is vervallen i.v.m. Subcentral en via Subcentral gaat in het inderdaad ook prima. Dit al trouwens een tijdje zo (+ 3 maanden) dus mogelijk heb je wat updates gemist?PSPonderdelen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:25:
Gebruik nu al een tijdje de beta/rc van mediaportal 1.2 maar nu doet plots de ondertiteling pop-up het niet. Ik bedoel de pop-up die bij het afspelen van een serie aan je vraagt of de ondertitels van bierdopje gedownload moeten worden. Waarschijnlijk heb ik ergens een verkeerde instelling gebruikt, maar ik kan dit helaas niet meer terug vinden. Iemand een idee waar dit door komt?
Testing, one, two ...
Het is geen juddering, sommige stukken gaan wel vloeiend... is er meer 'beweging' op het scherm, dan merk je dat ie er meer moeite mee heeft.Question Mark schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:21:
Gewoon een videokaart upgrade, als dit de oorzaak van je stutering is.
Is het geen juddering waar je last van hebt omdat je films met 24 frames/sec probeert af te spelen op 50 Hz? (je geeft immers aan dat sommige 1080P films we goed gaan).
het vertraagd even, en later haalt ie het weer in zegmaar... het valt vooral op bij langzame panning shots, die gaan die niet helemaal vloeiend.
Om even in te gaan op die refresh rate;
Heb momenteel geen auto-refresh rate ingesteld, daarmee had ik het probleem dat mijn overscan instellingen gereset werden, en kreeg ik weer zwarte balken om mijn scherm.
Andere vraag, is Ati nog steeds 'the way to go' voor HTPC? ik zie dat die 5450 kaartjes geen drol kosten, en ook geen fan hebben, dus dat lijkt me ideaal voor een HTPC.
Ik denk dat je met een onderliggend probleem zit. Ik heb namelijk dezelfde configuratie en alles speelt vlekkeloos af. Kijk even terwijl het stottert of je CPU de hoogte inschiet.RonnieB82 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 09:44:
Ik loop op mijn HTPC toch nog tegen performance problemen aan...
De meeste 1080p x264 films spelen goed af, maar toch zijn er sommige films bij die lichtjes stotteren, en een enkele die bijna niet te kijken is vanwege het stotteren.
Ik heb een simpel moederbordje in de HTPC, met daarop een AMD X2 processor (niet de allernieuwste dus).
Dit moederbord heeft een onboard Ati 3200 kaart.
audio gaat via een Creative kaart optisch naar mijn versterker.
Ik vraag me nu af wat ik moet upgraden, om ervoor te zorgen dat alle films wél goed afspelen! Moet ik gaan voor een nieuwere videokaart, of heeft de processor een upgrade nodig?
Als codec gebruik ik het SAF 5.0 pakket, dus met de DXVA codec.
Het enige verschil in onze configuratie is dat je gebruik maakt van SAF5 en ik SAF6.
Welk OS gebruik je overigens?
ik gebruik Windows 7, 32-bit.Obscurax schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:00:
[...]
Ik denk dat je met een onderliggend probleem zit. Ik heb namelijk dezelfde configuratie en alles speelt vlekkeloos af. Kijk even terwijl het stottert of je CPU de hoogte inschiet.
Het enige verschil in onze configuratie is dat je gebruik maakt van SAF5 en ik SAF6.
Welk OS gebruik je overigens?
Eigenlijk wil ik ook het liefst de HTPC nog een keer helemaal formatteren om de codecs opnieuw te installeren... maar ik zie een beetje op tegen het opnieuw configureren van mediaportal. (en het importeren van films, series, etc)
Ik zat ondertussen ook al even te zoeken naar een manier om al mijn codecs op te schonen (/verwijderen), zodat ik het codec verhaal opnieuw kan opbouwen.
Dit klinkt verdacht veel naar een probleem die ik had met films met een DTS spoor (Dolby werkte wel correct). De enige manier dat ik dit opgelost kreeg was door Spdifer te installeren (van de maker van AC3Filter) en dan deze bij de Postprocessing van de Videos (via de Configuratie van Mediaportal) toe te voegen.RonnieB82 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 11:58:
[...]
Het is geen juddering, sommige stukken gaan wel vloeiend... is er meer 'beweging' op het scherm, dan merk je dat ie er meer moeite mee heeft.
het vertraagd even, en later haalt ie het weer in zegmaar... het valt vooral op bij langzame panning shots, die gaan die niet helemaal vloeiend.
Je kan SAF gewoon deinstalleren. Als je toch Win7 hebt, hoef je enkel een splitter te installeren. LAVF of Haali.RonnieB82 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:11:
[...]
ik gebruik Windows 7, 32-bit.
Eigenlijk wil ik ook het liefst de HTPC nog een keer helemaal formatteren om de codecs opnieuw te installeren... maar ik zie een beetje op tegen het opnieuw configureren van mediaportal. (en het importeren van films, series, etc)
Ik zat ondertussen ook al even te zoeken naar een manier om al mijn codecs op te schonen (/verwijderen), zodat ik het codec verhaal opnieuw kan opbouwen.
Alle codecs stel je dan in op MS-DTV en je kan zonder problemen alles met DXVA afspelen.
Heb je voor 5.1 geluid en DTS geen extra codecs meer nodig in MP 1.2? Ik heb nu 1.1.3 onder Windows 7 en voor DTS heb ik nog wel wat moeite moeten doen.Frank-NL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:03:
[...]
Je kan SAF gewoon deinstalleren. Als je toch Win7 hebt, hoef je enkel een splitter te installeren. LAVF of Haali.
Alle codecs stel je dan in op MS-DTV en je kan zonder problemen alles met DXVA afspelen.
Ik vroeg me overigens af: is het aan te raden om 1.2 beta over 1.1.3 heen te zetten als update? Of kun je beter schoon beginnen?
En is Subcentral dus de opvolger van de subtitles die je via de info-knop bij TVseries kon downloaden? Die beviel me wel namelijk, altijd voldoende keus.
Ja, ik gebruik het (vrij logisch als 1 van de developersMystikal schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 20:16:
Ik vroeg me af of er mensen zijn die Amprdroid gebruiken icm Mediaportal. Ik krijg het namenlijk niet goed aan de praat en ik vraag me af of het uitmaakt dat ik mijn media op mijn synology nas heb staan.
Zo ja, iemand die zijn instellingen zou willen delen met me?
Ik kan bijvoorbeeld het portnummer van mijn Nas niet achterhalen....
Het opzetten is nog een beetje moeilijk nu inderdaad, dit wordt makkelijker in de volgende versie