Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:15:
[...]

Heb je voor 5.1 geluid en DTS geen extra codecs meer nodig in MP 1.2? Ik heb nu 1.1.3 onder Windows 7 en voor DTS heb ik nog wel wat moeite moeten doen.

Ik vroeg me overigens af: is het aan te raden om 1.2 beta over 1.1.3 heen te zetten als update? Of kun je beter schoon beginnen?

En is Subcentral dus de opvolger van de subtitles die je via de info-knop bij TVseries kon downloaden? Die beviel me wel namelijk, altijd voldoende keus.
DTS en 5.1 bitstreamen heeft eigenlijk niet zoveel met MP en / of codecs te maken. Als je enkel de LAVF splitter gebruikt kun je je audio op de MS Audio decoder instellen en als output Default directsound device. In je geluid settings stel je SPDIF of HDMI (wat je aangesloten hebt uiteraard) in als default device en selecteer je bij de properties dat de receiver DTS en DD ondersteunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/forums/attachment.php?attachmentid=77200&stc=1&d=1254605116
Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.com/forums/attachment.php?attachmentid=77197&stc=1&d=1254605091

Windows stuurt DTS en DD dan direct door (=bitstreamen)

In MP ziet het er dan zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://wiki.team-mediaportal.com/@api/deki/files/1246/=TVCodecs.png

Je kan altijd proberen te upgraden; werkt het dan is het prima. Backup wel van tevoren je settings. Mocht het niet lukken dan kan je altijd nog een clean install proberen.

Subcentral = d:)b

[ Voor 13% gewijzigd door Frank-NL op 05-08-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:15:
[...]
Ik vroeg me overigens af: is het aan te raden om 1.2 beta over 1.1.3 heen te zetten als update? Of kun je beter schoon beginnen?
Installing 1.2.0 beta

When doing a clean installation of 1.2.0 beta, then there is nothing special to worry about.

UPgrading to 1.2.0 beta
All MediaPortal installations starting with 1.1.0 RC1 can be upgraded to 1.2.0 beta, without losing your Settings.

Attention!

Remember, because of the plugin version check change, none of your currently installed plugins will work with 1.2.0 beta. They will all get disabled! Please refer to the developers of the plugins you use for 1.2.0 beta compatible versions.

Because of mandatory skin changes, your currently installed skin will not work with 1.2.0 beta! Please refer to the skin designer of the skin you use for a 1.2.0 beta compatible version.

Manually stop TV-Service!
On some systems our installer is not able to update the TV-Server installation because its files are locked or the service can not be stopped. In 1.3.0 we will completely rework our Installer to take care of this problem once and for all.

For upgrades to 1.2.0 beta we recommend you manually stop the TV-Service, and make sure, via Windows Task Manager (enable the "all users" option), that the TvService.exe process is really gone before starting to upgrade.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 17:54
Question Mark schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 10:21:
Gewoon een videokaart upgrade, als dit de oorzaak van je stutering is.

Is het geen juddering waar je last van hebt omdat je films met 24 frames/sec probeert af te spelen op 50 Hz? (je geeft immers aan dat sommige 1080P films we goed gaan).
Ik heb precies hetzelfde probleem met non-24p content! Dit betekent dat alle series niet lekker afspelen, weet jij hoe ik dit kan oplossen? Ik heb bij "general" in de MediaPortal configuratie al dynamic refreshrate control aangezet, probleem is echter dat hij bijvoorbeeld Top Gear of Futurama dan ook op 24p af wil spelen.

Mijn tv kan ook 24p materiaal verwerken, wanneer ik dezelfde content in VLC afspeel stottert er niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als dynamic refreshrate is aangevinkt dan wordt over het algemeen toch echt de refreshrate van het media aangehouden. Dus 50Hz wordt als 50 Hz afgespeeld, 60Hz als 60Hz, enz, bij mij is dit tenminste wel het geval. Heb jij die refreshrates met resolutie wel als mogelijke weergaveoptie bij je video_kaart instellingen staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
PSPonderdelen schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:25:
Gebruik nu al een tijdje de beta/rc van mediaportal 1.2 maar nu doet plots de ondertiteling pop-up het niet. Ik bedoel de pop-up die bij het afspelen van een serie aan je vraagt of de ondertitels van bierdopje gedownload moeten worden. Waarschijnlijk heb ik ergens een verkeerde instelling gebruikt, maar ik kan dit helaas niet meer terug vinden. Iemand een idee waar dit door komt?
Iemand? O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand? Jij bent grappig |:(

Ik zeg -13

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2011 21:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 21:52:
[...]

Iemand? Jij bent grappig |:(

Ik zeg -13
Don't be such a Pussy!

Dit topic is, als ik me niet vergist, een gebruikers ervaring topic waar men tips en tricks deelt over Media Portal. Als een gebruiker dan toevallig ergens tegen aan loopt dat bijvoorbeeld, dan wel of niet door zijn schuld, een onderdeel van een beta versie niet meer werkt, kan hij overwegen een vraag te stellen in zo'n topic.

In mijn geval werkt plots dus de ondertitel download pop-up niet meer, vandaar dat ik beleeft vroeg of iemand mij hier mee zou kunnen helpen..

Maar ik merkte dat de vraag al werd "begraven" door een andere discussie, vandaar de kick. Dit zie je wel vaker gebeuren in topics hier op tweakers, no big deal. Mocht het nu zo zijn dat ik het gehele topic vol spam of nieuwe topics aan zou maken puur alleen voor de vraag dan was jouw reactie wel terecht. Maar voor nu graag weer ontopic en deel de minnetjes maar uit op Dumpert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordat je je kinderachtige en opgefokte reactie plaatste had je 13 reacties (-13) terug kunnen kijken voor het antwoord op je vraag. Het is eigenlijk de bedoeling dat je de reacties even doorneemt die na je al eerder gestelde vraag geplaatst zijn, dan was je kick inderdaad niet nodig geweest. Volgende keer eerste even rustig lezen, daarna tot 10 tellen (in dit geval was het - 13) en rustig verder ademen. Excuses aanvaard :)

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 05-08-2011 23:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelP102
  • Niet online
haha ik zie inderdaad dat iemand al antwoord had gegeven, te snel door de reactie heen gebladerd. My bad ;)

edit: en dan ook nog de 1e opvolgende reactie :X

[ Voor 19% gewijzigd door MarcelP102 op 05-08-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
hardware-lover schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 16:10:
Als dynamic refreshrate is aangevinkt dan wordt over het algemeen toch echt de refreshrate van het media aangehouden. Dus 50Hz wordt als 50 Hz afgespeeld, 60Hz als 60Hz, enz, bij mij is dit tenminste wel het geval. Heb jij die refreshrates met resolutie wel als mogelijke weergaveoptie bij je video_kaart instellingen staan?
Ja die staan er wel bij (60 59 50 24 23), het betreft een IGP (nVidia 9300m, nieuwste drivers) in combinatie met een E8400 die makkelijk full HD trekt. De processor is zelfs een beetje overkill want met de Microsoft DTV-codecs is er nagenoeg geen cpu load.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar niets helpt, het ligt echt aan een instelling in MediaPortal want zoals gezegd geeft VLC geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
VLC gebruikt volgens mij zijn eigen ingebouwde codecs. Welk codec pakket heb je nu in gebruik en wat heb je onder MediaPortal als codecs geselecteerd staan. Je GPU is snel genoeg, die kan met een Atom 330 nog prima HD video afspelen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
hardware-lover schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 15:35:
VLC gebruikt volgens mij zijn eigen ingebouwde codecs. Welk codec pakket heb je nu in gebruik en wat heb je onder MediaPortal als codecs geselecteerd staan. Je GPU is snel genoeg, die kan met een Atom 330 nog prima HD video afspelen.
De Microsoft DTV-DVD decoder, ik heb ook nog ffdshow/libavcodec geprobeerd maar die geeft hetzelfde resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probeer het eens met de LAV filters? http://code.google.com/p/lavfilters/

Op mijn ION 330 systeempje gebruik ik tot tevredenheid CoreAVC 2.0 maar dat filter is niet gratis.
Op mijn AMD E-350 systeempjes doet CoreAVC het weer niet lekker en draai ik met ffdshow (via SAF 5 of 6), die is wel gratis maar SAF deed het voorheen nooit lekker op mijn ION-330 maar dit kan inmiddels wel achterhaald zijn. Maar onder het motto "if it ain't broken, don't try to fix it" ben ik daar verder vanaf gebleven..

Ik verwacht dat je met LAV of CoreAVC de beste resultaten zult behalen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
Thanks hardware-lover, heb CoreAVC gekocht en dat werkt perfect nu :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:46
Frank-NL schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:28:
[...]
DTS en 5.1 bitstreamen heeft eigenlijk niet zoveel met MP en / of codecs te maken. Als je enkel de LAVF splitter gebruikt kun je je audio op de MS Audio decoder instellen en als output Default directsound device. In je geluid settings stel je SPDIF of HDMI (wat je aangesloten hebt uiteraard) in als default device en selecteer je bij de properties dat de receiver DTS en DD ondersteunt.
Tnx. Ik kom een stuk verder nu. Voorheen had ik AC3 filter en ffdshow nodig om DTS naar mijn receiver te krijgen, nu doen de Microsoft codecs het ook inderdaad. Het enige wat ik overigens gedaan heb is de Haali splitter vervangen door die van LAVF en alles in MP als hierboven instellen.

Er is nog steeds één mkv waarbij ik DXVA niet aan de gang krijg. De fan in mijn HTPC begint enorm te loeien
bij het starten ervan maar dat is nooit anders geweest.

Wat oudere wmv-bestanden deden het overigens ook nog steeds niet met de MS codecs maar dat kreeg ik met de Cyberlink en MPC-codecs ook al niet voor elkaar. Zodra ik de LAV codecs selecteer als MPEG codec gaat ook dat goed dus daar is nu ook een uitweg :)

[ Voor 7% gewijzigd door D-e-n op 08-08-2011 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Er zullen altijd wel wat files tussen zitten die niet werken helaas. Is er van die mkv geen repack uitgekomen want dat gebeurt ook nog wel regelmatig natuurlijk.

Verder goed dat het werkt, je setup is nu clean en minimalistisch, dat scheelt een hoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Frank-NL schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:05:
Er zullen altijd wel wat files tussen zitten die niet werken helaas.
Klopt. En het zijn bestanden waar ik verder niet om maal maar als je dan toch bijna alles werkend hebt wil je dat nu ook aan de gang hebben natuurlijk :)
Is er van die mkv geen repack uitgekomen want dat gebeurt ook nog wel regelmatig natuurlijk.
Het was er al eentje van een paar jaar terug maar hij was wel lekker scherp en met mooi geluid en beeld (Scarlet Johansson ;) ). Maar ik kan nog eens kijken.
Verder goed dat het werkt, je setup is nu clean en minimalistisch, dat scheelt een hoop :)
Powerdvd codecs, AC3-filter en ffdshow zouden er nu af kunnen maar ik kijk het eerst nog even aan.

ps.
Ik heb een tijdje gekeken of ik beter niet terug kon gaan naar Windows Mediacenter. Je zou er een systeem nog lichter en "cleaner" mee moeten kunnen maken. Maar ook daar moet je nog stoeien met codecs om DXVA en subs aan de gang te krijgen. Wat dat betreft vind ik MP lekker overzichtelijk: je ziet precies in de instellingen welke codec gebruikt wordt en ziet precies wanneer welke file niet afgespeeld kan worden.

Aanvulling:
Heeft iemand de CLR skin al eens geprobeerd? Ik vind hem er mooi uitzien maar hij weigert bij mij de xml-file van subcentral te laden.

Bij is MP 1.2.0 Beta overigens bij tijd en wijle enorm traag met opstarten van een filmbestand.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 09-08-2011 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 18:55

Falcon10

Hit it i would !

Gebruikt er iemand van jullie Media Portal in combinatie met een NAS ? ( vermoed van wel )
Ik heb onlangs MP geinstalleerd op men nieuwe HTPC, en ben nu bezig alles in te stellen.
Ik heb zo oa, de geripte DVD's van me naar men NAS gecopieerd ( een Synology ), en op de PC zelf een mapping gedaan, zodat hij als een networkdrive op de PC staat.
Echter gaat de NAS s nachts steeds in standby time, en de HTPC ook volledig af.

Gevolg is dat als de HTPC de volgende dag wordt opgezet, de netwerkdrive niet verbonden is en ik steeds terug de username en paswoord ervoor moet ingeven.
Niet echt praktisch dus.
Hoe hebben jullie dit opgelost ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik 4 stuks externe netwerk_opslag waarvan 3 Nassen waarbij er 2 van Synology zijn. Ik heb de rechten binnen de Synology software zo aangepast dat er geen gebruikersnaam met wachtwoord nodig is om de schijven gekoppeld te krijgen. Hoe ik de HTPC's ook opstart, koud of uit slaapstand, de koppeling verloopt vlekkeloos. Daarbij heb ik elke opslag een vast IP adres gegeven zodat daardoor ook geen misverstanden binnen het OS kunnen ontstaan.

Tevens werk ik met een centrale MediaPortal database die op een van de Nassen gestationeerd is. Elke HTPC gebruikt die database. Er wordt lokaal op een HTPC geen database onderhouden door MediaPortal.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 10-08-2011 15:33 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 18:55

Falcon10

Hit it i would !

Mmmm, kan ik inderdaad ook doen, share op de NAS maken die voor everyone toegankelijk is zonder username/paswoord, dan moet ie normaal inderdaad gewoon de netwerkmapping doen zonder problemen bij opstarten.
Ga ik eens uitproberen.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik gebruik tegenwoordig (met WHS 1) gewoon het complete pad in plaats van mappen toe te wijzen aan letters. Ik had nogal eens dat de fictieve V:\ schijf na uit standby komen niet meer beschikbaar was.

Wat ook bij een NAS nog wel eens wil helpen is zorgen dat naam en wachtwoord op de NAS overeenkomen met die op je Windows machine.

Verwijderd

Ik begrijp je probleem niet. Je moet steeds username/password ingeven?
Dat hoeft toch helemaal niet. Je moet het vinkje "reuse username/password" natuurlijk wel aanvinken.
Die tekst "reuse username/password" is natuurlijk ietsje anders maar dat kan ik mij niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
Vandaag de Maya skin geinstalleerd. Ik moet zeggen dat deze skin er wel erg professioneel uitziet. De skin is net wat strakker afgewerkt dan de StreamdeMP skin. Om een voorbeeld te noemen bij de menu balk bovenin en aan de linker kant voor het afsluiten van MP, is dit bij Maya erg strak met een bijpassende button layout gedaan, bij StreamedMP krijg je opeens een minder strakke button layou en als je afsluit heb je vire gekleurde helemaal niet bijpassende pictogrammen.

Nu ben ik alleen bang dat de StreamedMP skin veel breder ondersteund wordt als de Maya skin.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Het voordeel van de StreamedMP skin vind ik dat het een compleet pakket is: Moving Pictures en TV series plugins zitten er gelijk bij. Ik heb hem ook een hele tijd gehad maar nu ben ik hem gewoon even beu. En het mooie van MP is dat je dan gewoon wat anders kunt installeren :)

Maya lijkt op de standaard skin van Windows MC en die vind ik wat te kaal, een beetje fanart vind ik altijd wel mooi. Ik vind de CLR-skin wel mooi maar zoals eerder gezegd doet Subcentral het daar bij mij niet.

Nu ben ik Avalon aan het proberen. Deze is volgens mij van dezelfde makers als Maya en heeft dezelfde blauwe kleur maar wat meer opsmuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Avalon gebruikt tevens de installer / updater van StreamedMP en installeert ook de Movin Pictures, TV series, Infoservice en Fanarthandler mee!

Echt een aanrader. Bovendien wordt er nu meer tijd in Avalon dan in Maya gestoken, de ontwikkeling van Avalon gaat op dit moment erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Net even gekeken naar de Avalon skin, deze ziet er op de screenshots ook erg strak uit. Helaas heb ik MP 1.1.3 en de skin Avalon is gemaakt voor MP 1.2 Beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Snel updaten dan, 1.2B is minstens zo stabiel als 1.1.3 en biedt enorm veel nieuwe features die erg leuk zijn. Over ongeveer 2 weken komt overigens al de release candidate, die is nog net iets gepolijster.
http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ik probeer de minidisplay plugin (icm antec fusion vfd display) te laten werken, dit lukt alleen niet.
Wanneer ik mediaportal start wordt het display automatisch uitgeschakeld.

Dit lijkt te komen door de minidisplay plugin want als ik in IMON de instellingen bekijk staat frontview ook uitgeschakeld. (dit gebeurd dus bij het starten van mediaportal wanneer de minidisplay plugin enabled is)

[ Voor 9% gewijzigd door Zeropaid op 14-08-2011 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40

WoBBeL

*zwaai*

Vandaag sinds lange tijd weer MediaPortal geinstalleerd. Het is wel stukken stabieler en sneller geworden zeg :Y

Heb zojuist een PC in m'n kruipruimte opgehangen (grote desktop kast :+ ) zodat ik er geen last van heb en een paar kabeltjes door de vloer omhoog geprikt. Pfff, heeft me ook 2 uur gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:22
Ook al in het ander topic gevraagd,

Waar hebben jullie overal de beste ervaring mee
Win 7 x64
Of
win 7 x32

Ik lee regelmatig dat mensen met mediaportal veelproblemen ondervinden met x64 OS
Of is dat alleenmet terratecdrivers e.d.?

Binenenkort mijn asrock vision 3d installeren, dus ff juiste os kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank-NL schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:07:
Avalon gebruikt tevens de installer / updater van StreamedMP en installeert ook de Movin Pictures, TV series, Infoservice en Fanarthandler mee!

Echt een aanrader. Bovendien wordt er nu meer tijd in Avalon dan in Maya gestoken, de ontwikkeling van Avalon gaat op dit moment erg snel.
Avalon is inderdaad erg mooi, heb hem laatst geinstalleerd en gebruik hem sindsdien. Enige wat niet lekker werkt is het weer, als ik daar de 5 day view dan ziet het er keurig uit. Alleen als je door gaat dan blijft de achtergrond van de 5 day view staan alleen de data veranderd.

Wat ik ook nog mis is de subtitle download functie die zat in StreamedMP op basis van 1.1.3, je klikt een serie aan en geeft direct aan "hej, geen subtitle.. moet ik die downloaden?!", dit heb ik ook niet meer gezien in 1.2 versie van StreamedMP. Nu moet ik op info drukken, dan optie 9 .. en dan m'n fav subscriber..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat komt door Subcentral. Was eerst een onderdeel van TV Series inderdaad.

En het weather gedeelte is nog zwaar in aanbouw geloof ik, kwestie van wachten op de volgende updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:40

WoBBeL

*zwaai*

Iemand ervaring met de iPimp plugin? Krijg hem niet in Singleseat installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank-NL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 07:41:
Dat komt door Subcentral. Was eerst een onderdeel van TV Series inderdaad.

En het weather gedeelte is nog zwaar in aanbouw geloof ik, kwestie van wachten op de volgende updates :)
Bij MyTVseries is de optie om een pop-up te tonen bij het ontbreken van een ondertitel weer terug.
Middels het wijzigen van een instelling binnen deze plugin kan dit nu aan of uitgezet worden.
Subcentral moet natuurlijk wel geïnstalleerd en geconfigureerd zijn maar dat lijkt me logisch.

in MP-TVSeries Configuration, Click General tab
(Optional) Tick “Offer to download subtitles before playing (SubCentral)” if you want to perform an automatic subtitle search before playing an episode that does not have any subtitles.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Oh, handig! Ik vond het namelijk zelf ook vervelend. Bedankt voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Iemand hier die ook stabiliteits problemen heeft icm win7 64 bit + terratec cinergy kaart?

ben nu al 3 weken bezig maar krijg het niet stabiel.. mediaportal is wat mij betreft geen alternatief op MCE..

Terratec and MP no go?

--------------------------------------------------------------------------------

MediaPortal Version: 1.1.3 / 1.2.0b
Windows Version: windows 7 64 bit
1. TV Card: terretac cinergy
Satelite/CableTV Provider: ziggo

Im trying to get MP working but even after 3 weeks i couldnt get the program stable.
Not the so called stable 1.1.3 and not the 1.2.0 beta are working in my case.

I searched some forums for info, and i guess its a problem with my terratec card and MP not liking it.
Other mediaportal+terratec users encounterd the same stability issues.

My questions: is MP compatible with the terratec card? and wich platform (OS version) is stable?

the errors i encounterd: (sometimes its stable only an hour)

MP 1.1.3 errors
While watching a channel i recieve the tv server connection lost error
At starting MP i recieve the tv server connection lost error
Even while listening to music i recieve the tv server connection lost error

Graph could not be started error, no channels are working

No card available error
no signal error
stream2.0 ps error could not be played

MP 1.2.0 error
Some channels not working: Program/channel not found

so i looks like mp 1.2.0 is more stable but i guess its a matter of time when its like 1.1.3 not usable at all

again, i dont know if its the terratec+MP combination+win7 64bit which gives this amazing result, are there any terratec users with the same problems?

And i also get out of sync problems with HD channels (slowing down or going to fast)

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:08

HaTe

haat niet

Probeer eens ForTheRecord in plaats van the MediaPortal TV Server :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Rubke schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:57:
Ook al in het ander topic gevraagd,

Waar hebben jullie overal de beste ervaring mee
Win 7 x64
Of
win 7 x32

Ik lee regelmatig dat mensen met mediaportal veelproblemen ondervinden met x64 OS
Of is dat alleenmet terratecdrivers e.d.?

Binenenkort mijn asrock vision 3d installeren, dus ff juiste os kiezen
Ik draai op 2 pcs mediaportal op win7-64, eigenlijk compleet probleemloos

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:22
pianoman schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:18:
[...]

Ik draai op 2 pcs mediaportal op win7-64, eigenlijk compleet probleemloos
met terratec TV kaarten?
en de TV service van MePo?

• Zeropaid
  • Niet online
Rubke schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:28:
[...]

met terratec TV kaarten?
en de TV service van MePo?
Ook een terratec kaart?
Frank-NL schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 11:58:
Oh, handig! Ik vond het namelijk zelf ook vervelend. Bedankt voor het melden!
ja, super! heb het direct ingesteld. Heb echter ook een serie Shaun the Sheep, is een animatieserie voor m'n zoontje, vindt ie fantastisch (1,5 jaar). Wordt niet in gesproken maar voor elke aflevering wordt nu gevraagd of ik der subs voor wil downloaden.
Vrij logisch, omdat er geen subs bij zitten, maar der zijn geen subs voor :) jammer dat je geen filters kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Ik heb MP nu voor de 4e keer opnieuw geinstalleerd, het probleem is dat ie na een tijdje (bv tijdens het kijken) vast loopt.

vervolgens start ik MP opnieuw en krijg ik de melding dat de tv server afgesloten is.. dit gebeurd ook wanneer ik opnieuw opstart, soms werkt het even maar zodra ik dan naar NL1 hd kijk krijg ik de melding cannot play stream 2.0 .. en vervolgens opnieuw de melding dat de tv server is afgesloten de meldingen die daarop volgen kunnen random zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:38
Hallo iedereen,

ik heb een korte showcase gemaakt voor Youtube:

YouTube: Mediaportal showcase - YouTube

De video is helaas niet zo "smooth" als ik gehoopt had. Ik moest het bestand dusdanig verkleinen, dat er weinig over is gebleven van de resolutie en de framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
sorry, daar had ik overheen gelezen, nee dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

powermarcel10 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:31:
Hallo iedereen,

De video is helaas niet zo "smooth" als ik gehoopt had. Ik moest het bestand dusdanig verkleinen, dat er weinig over is gebleven van de resolutie en de framerate.
Jij hebt het best goed voor elkaar eigenlijk :) Die music mod is ook mooi, ik zie dat die nu ook te downloaden is.
Ik heb veel minder plugins draaien dan jij. Een paar plugins die jij laat zien vind ik ook een beetje nutteloos eerlijk gezegd. (timer, trakt en windows update).

Een paar vragen:
Wat is die Bioscoop agenda?
Wat die die nieuws lezen? Niet infoservice? Als je naar een item gaat, start bij mij de browser op.

Ik zie wel dat wisselen van tv kanalen bij jou sneller gaat dan bij mij.

Ik zal eens kijken of ik ook een dergelijke video kan maken morgen. Eerst even wat aanpassen :P
Welke software heb je hiervoor gebruikt?

Die "online muziek" plugin, Rockstar, ziet er nu ook wel goed uit. Ik had een van de eerste versies getest, welke ik niet geweldig vond, maar ik zal hem nu zeker wel weer proberen :)

[ Voor 14% gewijzigd door HaTe op 21-08-2011 00:32 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HaTe schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:14:
[...]

Jij hebt het best goed voor elkaar eigenlijk :) Die music mod is ook mooi, ik zie dat die nu ook te downloaden is.
Ik heb veel minder plugins draaien dan jij. Een paar plugins die jij laat zien vind ik ook een beetje nutteloos eerlijk gezegd. (timer, trakt en windows update).

Een paar vragen:
Wat is die Bioscoop agenda?
Wat die die nieuws lezen? Niet infoservice? Als je naar een item gaat, start bij mij de browser op.

Ik zie wel dat wisselen van tv kanalen bij jou sneller gaat dan bij mij.

Ik zal eens kijken of ik ook een dergelijke video kan maken morgen. Eerst even wat aanpassen :P
Welke software heb je hiervoor gebruikt?

Die "online muziek" plugin, Rockstar, ziet er nu ook wel goed uit. Ik had een van de eerste versies getest, welke ik niet geweldig vond, maar ik zal hem nu zeker wel weer proberen :)
Hoi en bedankt voor je commentaar! :)

Geloof mij dat het in het echt allemaal nog veel mooier draait! Baal er een beetje van dat ik die ervaring niet kan posten, omdat Youtubefilmpjes begrensd worden op maar 30FPS, terwijl dit in het echt het dubbele is.

Wat betreft you vragen en opmerkingen:

Die timer is voor mij erg handig. Ik zet hem een half uurtje voor ik ga slapen aan, zet een muziekje aan, en hij gaat automatisch in slaapstand.. :)

Trakt is wel een leuke optie als je vrienden hebt die het ook hebben. Dan kun je volgen wat ze kijken. Verder geeft het programma aanbevelingen van films en tv series, obv de films en series die jij er op hebt staan.

Windows update is inderdaad niet noodzakelijk. Deze heb ik meer geïnstalleerd onder het mom van: "omdat het kan" Ik vind het wel mooi dat zoveel mogelijk binnen Mediaportal gedaan kan worden, ipv daar buiten.

Die bioscoop Agenda is de Showtimes plugin:

http://forum.team-mediapo...3-2-1-2011-05-26-a-85266/

Voor het nieuws lezen gebruik ik niet infoservice, maar de standaard RRS reader van Mediaportal zelf.. Werkt stukken beter.

Zappen gaat hier inderdaad heel snel. Sneller als met mijn vorige tv decoder. Ongeveer 1 seconde.. Dit met een Anysee tuner, fortherecord tv servie, met MDAPI plugin. En de nieuwste saf6 codecs, met alle audiocdecs ingesteld op ffdshow, en voor tv codecs gebruik ik de standaard microsoft dtv/dvd decoder.

Voor het maken van dit filmpje heb ik FRAPS gebruikt: http://www.fraps.com/download.php

Echt n perfect en klein programma, en is ook nog gratis ook..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-09 14:40
Hallo allemaal, ik ben sinds een paar dagen ook overgestapt op MediaPortal. Omdat ik met een Anysee tv adapter aan de slag ben gegaan heb ik me toch maar eens wat meer verdiept hierin en moet zeggen dat het me tot nu toe erg goed bevalt! Heb hiervoor jaren XBMC naar alle tevredenheid gedraait. Ik had de laatste tijd echter wat kleine audio sync issues met 24p materiaal. Dit heb ik in MediaPortal nog niet kunnen ontdekken dus ook daar positief!
Heb al een heleboel uitgevogelt en ingesteld maar moet nog veel ontdekken en wennen.
Wellicht een hele simpele vraag maar waar kan ik instellen zodat ik tijdens het kijken van een film snel de ondertiteling, audio spoor of film info kan opvragen/veranderen? In XBMC ging dat heel simpel door naar het onscreen menu te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Gewoon de info knop? Als je na de eerste keer, nog een keer indrukt, krijg je nog een menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

Hoi en bedankt voor je commentaar! :)

Geloof mij dat het in het echt allemaal nog veel mooier draait! Baal er een beetje van dat ik die ervaring niet kan posten, omdat Youtubefilmpjes begrensd worden op maar 30FPS, terwijl dit in het echt het dubbele is.

Wat betreft you vragen en opmerkingen:

Die timer is voor mij erg handig. Ik zet hem een half uurtje voor ik ga slapen aan, zet een muziekje aan, en hij gaat automatisch in slaapstand.. :)

Trakt is wel een leuke optie als je vrienden hebt die het ook hebben. Dan kun je volgen wat ze kijken. Verder geeft het programma aanbevelingen van films en tv series, obv de films en series die jij er op hebt staan.

Windows update is inderdaad niet noodzakelijk. Deze heb ik meer geïnstalleerd onder het mom van: "omdat het kan" Ik vind het wel mooi dat zoveel mogelijk binnen Mediaportal gedaan kan worden, ipv daar buiten.

Die bioscoop Agenda is de Showtimes plugin:

http://forum.team-mediapo...3-2-1-2011-05-26-a-85266/

Voor het nieuws lezen gebruik ik niet infoservice, maar de standaard RRS reader van Mediaportal zelf.. Werkt stukken beter.

Zappen gaat hier inderdaad heel snel. Sneller als met mijn vorige tv decoder. Ongeveer 1 seconde.. Dit met een Anysee tuner, fortherecord tv servie, met MDAPI plugin. En de nieuwste saf6 codecs, met alle audiocdecs ingesteld op ffdshow, en voor tv codecs gebruik ik de standaard microsoft dtv/dvd decoder.

Voor het maken van dit filmpje heb ik FRAPS gebruikt: http://www.fraps.com/download.php

Echt n perfect en klein programma, en is ook nog gratis ook..
Mooi filmpje inderdaad... dan ga ik der toch maar weer is mee ana de slag :) krijg nu steeds vaker commentaar van het thuisfront dat de boel niet lekker loopt. Uit standby komen resulteert altijd in een error in de achtergrond, soms wil TV nite meer werken daarna en moet de server compleet een reboot.

Heeft 4tr al is Teletekst? De my teletext plugin wordt al een tijdje niet meer onderhouden.. weet niet of ik deze durf te installeren op 1.2beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hoi Sa1,

Zeker de moeite waard om er weer eens mee aan de slag te gaan! Ik ken de problemen waar je tegen aan loopt.. Echter is daarvan lang niet altijd Mediaportal de oorzaak.

Mijn ervaring is dat de computer en het daarop geïnstalleerde besturings systeem zelf ook roet in het eten kunnen gooien.. Na veel te hebben gelezen en getest heb ik mijn HTPC redelijk optimaal af weten te stellen inmiddels, en loop ik zelden tegen stabiliteits issues aan.Verder is een probleem met uit slaapstand komen vaak een conflict met een driver. Van bijvoorbeeld de TV-kaart.

Ik weet hoe vervelend het is als je vriendin je weer eens belt wanneer je niet thuis bent met de vraag waarom ze weer eens geen GTST kan kijken. Inmiddels heb ik die problemen eigenlijk niet meer. :)
Mediaportal 1.2.0RC komt zeer binnenkort uit (release staat gepland op 29-08-2011) en de final release zal denk ik ook niet erg veel tijd meer in beslag nemen.

Wanneer ik meer filmpjes upload zal ik de linkjes hier even posten!

Verder zou ik evt. wanneer mensen daar belang bij hebben, een aantal configuratiebestanden kunnen uploaden (bijvoorbeeld de volledige skin folder) zodat mensen in één keer dezelfde configuratie hebben. Scheelt een hoop tijd. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door powermarcel10 op 22-08-2011 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
heb het geheel nu werkend gekregen onder winxp.

had eerst nog problemen met de playback van hd kanalen, dit heb ik opgelost door powerdvd 8 te installeren.
Verder zijn ze niet echt behulpzaam op het MP forum moet ik zeggen, ze willen je niet helpen als je de mpdapi plugin gebruikt..
zien ze in een log staan dat je mdapi gebruikt dan willen ze je dus al niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Post dan logs zonder MDAPI... dan wordt er serieus naar je probleem gekeken. Het is gewoon een risico voor het hele project als ze actief cardsharing supporten. Ook hier mag dat niet uitgebreid besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 16:55:
Hoi Sa1,

Zeker de moeite waard om er weer eens mee aan de slag te gaan! Ik ken de problemen waar je tegen aan loopt.. Echter is daarvan lang niet altijd Mediaportal de oorzaak.

Mijn ervaring is dat de computer en het daarop geïnstalleerde besturings systeem zelf ook roet in het eten kunnen gooien.. Na veel te hebben gelezen en getest heb ik mijn HTPC redelijk optimaal af weten te stellen inmiddels, en loop ik zelden tegen stabiliteits issues aan.Verder is een probleem met uit slaapstand komen vaak een conflict met een driver. Van bijvoorbeeld de TV-kaart.

Ik weet hoe vervelend het is als je vriendin je weer eens belt wanneer je niet thuis bent met de vraag waarom ze weer eens geen GTST kan kijken. Inmiddels heb ik die problemen eigenlijk niet meer. :)
Mediaportal 1.2.0RC komt zeer binnenkort uit (release staat gepland op 29-08-2011) en de final release zal denk ik ook niet erg veel tijd meer in beslag nemen.

Wanneer ik meer filmpjes upload zal ik de linkjes hier even posten!

Verder zou ik evt. wanneer mensen daar belang bij hebben, een aantal configuratiebestanden kunnen uploaden (bijvoorbeeld de volledige skin folder) zodat mensen in één keer dezelfde configuratie hebben. Scheelt een hoop tijd. ;)
Haha, vriendin een leukere serie, of is ze exit? :)

Ik zou zeker intresse hebben in je skin folder, evenals de 4therecord folder icm mdapi config, zou werkelijk super zijn.

Gebruik jij ook die standby plugin (standby tool heet hij meen ik).

Tevens heb ik nog een ander probleem, en dat zijn mijn USB poorten, als ik een device op een van mijn usb2 poorten heb dan worden ze bij elke devoot opnieuw geïnstalleerd.... Heel irritant, misschien dat dat in x64 beter gaat. Heb een asrock vision 3D dus even een andere USB kaart er in lukt niet.

Afijn, misschien van het weekend wat tijd maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hier zijn ze:

Mijn volledige StreamedMP map:

http://www.filefactory.com/file/cd24aed/n/StreamedMP.zip

Plakken in:

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP

Alleen de map; "Categories" zit er niet bij. Deze was bij mij meer dan 300MB. Deze zal ik los nog wel een keertje uploaden. Deze is bij mij zo groot omdat ik er ook iets van 1500 afbeeldingen van acteurs in heb staan.

Edit: En hierbij de fortherecord folder:

http://www.filefactory.co...Record,_program_files.zip

[ Voor 20% gewijzigd door powermarcel10 op 23-08-2011 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 22:22:
Hier zijn ze:

Mijn volledige StreamedMP map.

Plakken in:

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP

Alleen de map; "Categories" zit er niet bij. Deze was bij mij meer dan 300MB. Deze zal ik los nog wel een keertje uploaden. Deze is bij mij zo groot omdat ik er ook iets van 1500 afbeeldingen van acteurs in heb staan.

Edit: En hierbij de fortherecord folder:

http://www.filefactory.co...Record,_program_files.zip
linkje van de StreamedMP map werkt niet, zou je die nog een keer kunnen linken? bvd!

draaide jij nou op x64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

Sherlock

No Shit

Intussen is de release gepland voor de 27e ipv de 29e:
http://mantis.team-mediap...map_page.php?project_id=1

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Mantis data zijn altijd random, ik zou afgaan op wat er in het artikel staat: http://www.team-mediaport...120-rc-development-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Frank-NL schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 18:54:
Post dan logs zonder MDAPI... dan wordt er serieus naar je probleem gekeken. Het is gewoon een risico voor het hele project als ze actief cardsharing supporten. Ook hier mag dat niet uitgebreid besproken worden.
Als ik een log post zonder mdapi hebben ze er niets aan, dan staat er niet veel in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Heb m'n post bijgewerkt, zou nu moeten werken.. En ik draai inderdaad 64-bit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 23:34
Ik heb sinds enkele dagen een MacMini 2.5 voor een vervanging van mijn Media Portal PC.
Hier wil ik MediaPortal op draaien via Bootcamp. (plex en xbmc vind ik persoonlijk minder uitgebreid waardoor ik graag met MediaPortal werk)

Nou heb ik Bootcamp geïnstalleerd met Windows 7 Ultimate X64.
Al mijn films en series staan op een Qnap NAS.

Alles loopt als een zonnetje, behalve MediaPortal.
Zodra ik een film wil kijken duurt het erg lang voordat deze pas start (een 700MB divX doet er ruim een minuut over).
Ook gaat het bladeren door mijn film mappen in MediaPortal erg traag.
XBMC loopt als een trein, dus het netwerk is goed.

Wie heeft een idee waar dit door kan komen?
Ik heb zelfs Windows al eens opnieuw geïnstalleerd, en alleen MediaPortal ingericht, maar de traagheid blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Zeropaid schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:46:
[...]

Als ik een log post zonder mdapi hebben ze er niets aan, dan staat er niet veel in ;)
Dat is niet waar. Je kan alleen geen scrambled channels bekijken maar bij bijvoorbeeld Ziggo is NED1HD free to air zodat je alsnog een log kan maken zonder MDAPI maar met HD. NED1SD is ook FTA dus genoeg mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Na een virus heb ik mijn systeem opnieuw moeten installeren echter werken de codes niet helemaal zoals het moet (sommige hd zenders draaien zonder hw acceleratie, sommige hd zenders werken echter wel)

Mijn vraag is waar ik een unlocked versie van SAF kan downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 13:58:
Na een virus heb ik mijn systeem opnieuw moeten installeren echter werken de codes niet helemaal zoals het moet (sommige hd zenders draaien zonder hw acceleratie, sommige hd zenders werken echter wel)

Mijn vraag is waar ik een unlocked versie van SAF kan downloaden
Die kun je niet downloaden, hiervoor dien je hoborg een berichtje te sturen, de ontwikkelaar van saf. Die stuurt je dan een mailtje met een link naar de unlocked bestanden.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf niet gebruik, omdat de powerdvd11 codecs hier alleen voor problemen zorgen. Ik gebruik nu voor alles gewoon ffdshow codecs voor beel en geluid (behalve voor live tv, daarvoor gebruik ik de standaard microsoft codec) en alles werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:25:
[...]

Die kun je niet downloaden, hiervoor dien je hoborg een berichtje te sturen, de ontwikkelaar van saf. Die stuurt je dan een mailtje met een link naar de unlocked bestanden.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik het zelf niet gebruik, omdat de powerdvd11 codecs hier alleen voor problemen zorgen. Ik gebruik nu voor alles gewoon ffdshow codecs voor beel en geluid (behalve voor live tv, daarvoor gebruik ik de standaard microsoft codec) en alles werkt perfect.
had al een prive bericht gestuurd maar hij is tijdelijk niet op het forum aanwezig

de ffdshow codecs werken niet, divxa werkt ook niet, de enige codecs die werken zijn de powerdvd codecs maar daar krijg ik dus het probleem mee dat bepaalde hd zenders niet werken. (bv rtl4 HD werkt gewoon maar sbs6 hd werkt dan weer heel traag alsof er geen hw acceleratie is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 16:36:
[...]

had al een prive bericht gestuurd maar hij is tijdelijk niet op het forum aanwezig

de ffdshow codecs werken niet, divxa werkt ook niet, de enige codecs die werken zijn de powerdvd codecs maar daar krijg ik dus het probleem mee dat bepaalde hd zenders niet werken. (bv rtl4 HD werkt gewoon maar sbs6 hd werkt dan weer heel traag alsof er geen hw acceleratie is)
Hoe bedoel je, werk niet.. kan je ze instellen, of krijg je geen beeld met ffdshow codecs..

Vreemd, want hier werkt het perfect.. Heb je niet zelf lopen rommelen in de instellingen van ffdshow?

Misschien ff alle codec packs incl SAF van je pc verwijderen, en SAF opnieuw installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Hmmm, ik zit met een 'kapotte' Media Portal installatie, dan toch maar even wachten tot de 27e. Installeer ik me hele HTPC opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 17:21:
[...]

Hoe bedoel je, werk niet.. kan je ze instellen, of krijg je geen beeld met ffdshow codecs..

Vreemd, want hier werkt het perfect.. Heb je niet zelf lopen rommelen in de instellingen van ffdshow?

Misschien ff alle codec packs incl SAF van je pc verwijderen, en SAF opnieuw installeren..
zoals ik een paar berichten hierboven al had gezegt: sommige zenders lijken geen gebruik te maken van hw acceleratie. (de ene hd zender werkt zonder haperingen en de andere loopt gewoon bijna vast, diashow achtig)

verder heb ik niets aan de standaard instellingen gewijzigt behalve dan dat ik de k-lite codecpack geinstalleerd heb en daar de divxa hw acceleratie in heb aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 18:32:
[...]

zoals ik een paar berichten hierboven al had gezegt: sommige zenders lijken geen gebruik te maken van hw acceleratie. (de ene hd zender werkt zonder haperingen en de andere loopt gewoon bijna vast, diashow achtig)

verder heb ik niets aan de standaard instellingen gewijzigt behalve dan dat ik de k-lite codecpack geinstalleerd heb en daar de divxa hw acceleratie in heb aangezet.
Hmmmm, vreemd! Is je signaalontvangst wel goed? Het zou kunnen dat hij een te zwak signaal heeft bij sommige zenders, en daarom begint te haperen.. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij sommige de HWA wel gebruikt en bij de ander niet.. Dit zou je kunnen bekijken door taakbeheer geopend te hebben wanneer je aan het tv kijken bent. Als het probleem is zoals jij beschrijft zou je namelijk moeten kunnen zien dat het processorverbuik toeneemt wanneer je een zender bekijkt die geen hardware acceleratie gebruikt..

Ik kan me echter niet voorstellen dat dat het probleem is, want alle SD kanalen, zijn volgens mij dezelfde soort stream.. (mpeg-2...?) En hier voor zal hij altijd dezelfde codec gebruiken..

SAF geeft verder bij de installatie aan dat het gebruiken van meerdere verschillende codecpacks conflicten kunnen geven.. Ik zou k-lite dus echt even verwijderen, net als saf, en alleen saf even opnieuw installeren.. (gebruik zelf de laatste versie van SAF6)

Verder kunnen audio codecs ook roet in het eten gooien.. Zijn deze ook goed geconfigureerd? Zelf gebruik ik de ffdshow audiodecoders hiervoor.

Is je pc verder clean? Geen virussen, onnodige toepassingen geopend etc? Ccleaner al eens eventjes gedraaid om de boel wat op te frissen?

Het zijn maar even wat tips! Hoor graag als het niks heeft geholpen, dan ga ik even verder denken..

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
powermarcel10 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 20:27:
[...]

Hmmmm, vreemd! Is je signaalontvangst wel goed? Het zou kunnen dat hij een te zwak signaal heeft bij sommige zenders, en daarom begint te haperen.. Ik kan me niet voorstellen dat hij bij sommige de HWA wel gebruikt en bij de ander niet.. Dit zou je kunnen bekijken door taakbeheer geopend te hebben wanneer je aan het tv kijken bent. Als het probleem is zoals jij beschrijft zou je namelijk moeten kunnen zien dat het processorverbuik toeneemt wanneer je een zender bekijkt die geen hardware acceleratie gebruikt..

Het zijn maar even wat tips! Hoor graag als het niks heeft geholpen, dan ga ik even verder denken..

Succes!
Bedankt voor je reactie!

De ontvangst is goed, verder klopt het inderdaad dat de hwa gewoon werkt, al vind ik de cpu usage aan de hoge kant (40-70%)
Zonder hwa is de cpu usage 100% en krijg ik het dia effect, maar dat is logisch omdat het om een fusion bordje gaat.
Verder denk ik dat het puur een codec issue is, ik heb de k-lite codec pack verwijderd en de vista codecpack geinstalleerd.
De saf codecpack heb ik nog niet geprobeert omdat ik de unlocked versie nodig heb en hoborg tijdelijk niet op het forum is.

Ik maak gebruik van de volgende codecs:

H264 powerdvd 8
FFDshow audio

Ook zijn de problemen met sommige zenders wat groter, sommige zenders hebben last van tearing en artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 12:08
Ik ben al zo'n 2 jaar een zeer tevreden MediaPortal gebruiker. Enige probleempje/vraagje wat ik nog heb betreft concert DVDs.

Ik zou die graag apart van mijn films in een overzicht willen hebben met uiteraard zoveel mogelijk informatie erbij. Is zoiets mogelijk?
Hoe gaan jullie om met concert DVDs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

Sherlock

No Shit

Ik gebruik Moving Pictures voor al mijn films, daarnaast gebruik ik de video folders van MP zelf voor:
Kids (Bob de Bouwer, Thomas de trein, etc..)
Cabaret
Muziek DVD's
Documentaires

Standaard start hij op in de map kids (zodat ze zelf alleen met de afstandsbediening kunnen kiezen wat ze kijken), maar als je omhoog gaat kom je bij de andere mappen terecht.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Mooya
Iemand nog een idee over mijn probleem een aantal berichten terug?
Probleem met traagheid blijft nog steeds.

Het openen van een video file duurt ongeveer 2 minuten.
Zodra deze begint met spelen is er verder niets aan de hand en gaat alles goed.

• Frank-NL
  • Niet online
Openen is het terrein van de splitter. Heb je haali geïnstalleerd?

• Mooya
Ik heb de K-Lite codec pack FULL geïnstalleerd.
Zal vanavond eens checken of die daar ook bijzit.

---------
Trouwens, mijn oude Friends afleveringen zijn gewoon DivXjes.
Deze openen ook pas na één minuut. Wordt die splitter ook gebruikt voor DivXjes?

[ Voor 44% gewijzigd door Mooya op 25-08-2011 14:53 ]

• Frank-NL
  • Niet online
K-Lite? Wtf? Niet zo gek dat het bagger werkt. Deïnstalleren die troep. Aangezien je Windows 7 draait, heb je enkel en alleen een splitter nodig.

Bij voorkeur LAVF: http://1f0.de/downloads/

Ik zou serieus overwegen je Win7 opnieuw te installeren tenzij je zeker weet dat K-Lite goed deïnstalleert. NOOIT EEN CODEC PACK INSTALLEREN. De enige uitzondering hierop is SAF, wat in feite ook gewoon LAVF installeert plus nog wat extra's die je niet perse nodig hebt.

Zorg dat je settings staan als het 3e plaatje in deze post, voor Video en TV: Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 22:28
Sherlock schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:07:
Ik gebruik Moving Pictures voor al mijn films, daarnaast gebruik ik de video folders van MP zelf voor:
Cabaret
Muziek DVD's
Documentaires

Standaard start hij op in de map kids (zodat ze zelf alleen met de afstandsbediening kunnen kiezen wat ze kijken), maar als je omhoog gaat kom je bij de andere mappen terecht.
ik gebruik het ook precies op deze manier, werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Sherlock schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:07:
Cabaret
Muziek DVD's
Documentaires

Dat is ook mijn oplossing inderdaad.

Ik vroeg me alleen af of er een mogelijkheid is om ook bij concert DVDs en documentaires mooi de hoesjes en dergelijke te downloaden zoals bij MovingPictures voor films gebeurt.
Helaas lijkt dat (nog?) niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Frank-NL schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 15:56:
K-Lite? Wtf? Niet zo gek dat het bagger werkt. Deïnstalleren die troep. Aangezien je Windows 7 draait, heb je enkel en alleen een splitter nodig.

Bij voorkeur LAVF: http://1f0.de/downloads/

Ik zou serieus overwegen je Win7 opnieuw te installeren tenzij je zeker weet dat K-Lite goed deïnstalleert. NOOIT EEN CODEC PACK INSTALLEREN. De enige uitzondering hierop is SAF, wat in feite ook gewoon LAVF installeert plus nog wat extra's die je niet perse nodig hebt.

Zorg dat je settings staan als het 3e plaatje in deze post, voor Video en TV: Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Me..."
Hallo Frank,

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en alleen de opgegeven codes geïnstalleerd. Hierna is MediaPortal nog regelmatig traag met het openen van bestanden (ook fotomappen zijn erg langzaam)

Ik heb de foto's + films op mijn NAS staan.
In Windows heb ik de P: voor de pictures verwijzen naar de NAS, en de M: voor de Movies naar de NAS.
Deze netwerk verbindingen zijn gemaakt via NET USE P: \\192.168.0.3\Pictures

Maar zodra ik deze netwerkverbinding maak via SUBST P: \\192.168.0.3\Pictures gaat het een stuk sneller.

Verder heb ik in Windows helemaal geen last van netwerk problemen, dus ik vind het erg vaag dat dit sneller gaat.
Ik heb ook mijn logs geplaatst op het MediaPortal forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sleepie schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 22:00:
Ik ben al zo'n 2 jaar een zeer tevreden MediaPortal gebruiker. Enige probleempje/vraagje wat ik nog heb betreft concert DVDs.

Ik zou die graag apart van mijn films in een overzicht willen hebben met uiteraard zoveel mogelijk informatie erbij. Is zoiets mogelijk?
Hoe gaan jullie om met concert DVDs?
Volgens mij kun je daar de plugin musicvideo's voor gebruiken:

http://forum.team-mediapo...-please-94511/index5.html

Er is net een versie uitgekomen voor mediaportal 1.2.0 beta. het zelf geen ervaring met deze plugin, maar die zou het gene moeten doen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zeropaid schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 21:41:
[...]

Bedankt voor je reactie!

De ontvangst is goed, verder klopt het inderdaad dat de hwa gewoon werkt, al vind ik de cpu usage aan de hoge kant (40-70%)
Zonder hwa is de cpu usage 100% en krijg ik het dia effect, maar dat is logisch omdat het om een fusion bordje gaat.
Verder denk ik dat het puur een codec issue is, ik heb de k-lite codec pack verwijderd en de vista codecpack geinstalleerd.
De saf codecpack heb ik nog niet geprobeert omdat ik de unlocked versie nodig heb en hoborg tijdelijk niet op het forum is.

Ik maak gebruik van de volgende codecs:

H264 powerdvd 8
FFDshow audio

Ook zijn de problemen met sommige zenders wat groter, sommige zenders hebben last van tearing en artifacts.
Zoals ik al zei, die unlocked versie heb je helemaal niet per se nodig.. Alles werkt ook prima met de locked versie.. Ik zeg het nog één keer; alle codec packs verwijderen, en saf installeren.. ;) Ik zelf gebruik de laatste versie van saf6, welke beta is, maar je kunt ook versie 5 nemen.

De instellingen die je maakt:

Bij video: alles op ffdshow zetten, en bij h.264 ffdshow dxva decoder gebruiken en voor tv, bij de bovenste 2 opties microsoft codec selecteren, en bij audio wederom ffdshow audio decoder selecteren..

Probeer dat nou eerst maar eens voor dat je weer post dat alles niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Mooya schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 13:44:
Iemand nog een idee over mijn probleem een aantal berichten terug?
Probleem met traagheid blijft nog steeds.

Het openen van een video file duurt ongeveer 2 minuten.
Zodra deze begint met spelen is er verder niets aan de hand en gaat alles goed.
Hoe is je cpu gebruik wanneer je in Mediaportal bezig bent? Is alleen het afspelen van films traag, of is het hele programma zo langzaam. Dus ook wanneer je door menu's e.d. heen scrolt. In het geval dat alles zo traag is zou je alle plugins even uit kunnen schakelen, om te kijken of één van de plugins het probleem veroorzaakt. Mocht alles soepel lopen wanneer ze zijn uitgeschakeld, schakel je ze één voor één weer in, en kijk je welke plugin de boosdoener is.
Mocht het alleen bij films zo zijn, dan zou het een codec probleem kunnen zijn. Kijk in dat geval even een paar posts terug, daar heb ik beschreven welke codec instellingen ik gebruik.
Blijft alles trouwens ook traag wanneer je het programma even een paar minuten hebt draaien? Het zou ook kunnen dat hij vlak na het opstarten druk bezig is om de database bij te werken oid.
Je zou ook even een logbestand kunnen maken, en deze uploaden op de webstie van Mediaportal. Wellicht dat één van de team-members daar iets uit op kan maken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Mooya schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:09:
[...]

Hallo Frank,

Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd en alleen de opgegeven codes geïnstalleerd. Hierna is MediaPortal nog regelmatig traag met het openen van bestanden (ook fotomappen zijn erg langzaam)

Ik heb de foto's + films op mijn NAS staan.
In Windows heb ik de P: voor de pictures verwijzen naar de NAS, en de M: voor de Movies naar de NAS.
Deze netwerk verbindingen zijn gemaakt via NET USE P: \\192.168.0.3\Pictures

Maar zodra ik deze netwerkverbinding maak via SUBST P: \\192.168.0.3\Pictures gaat het een stuk sneller.

Verder heb ik in Windows helemaal geen last van netwerk problemen, dus ik vind het erg vaag dat dit sneller gaat.
Ik heb ook mijn logs geplaatst op het MediaPortal forum
Heb je een link naar je topic op het MePo forum? Ben wel benieuwd. Hoe lang duurt het nu voordat er een DivX getoond wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:47:
Volgens mij kun je daar de plugin musicvideo's voor gebruiken:

http://forum.team-mediapo...-please-94511/index5.html

Er is net een versie uitgekomen voor mediaportal 1.2.0 beta. het zelf geen ervaring met deze plugin, maar die zou het gene moeten doen wat jij wilt.
Die had ik nog niet gevonden.
Maar dat lijkt me meer voor losse muziekvideo's zo te zien (videoclips).

Ik ga er vanavond nog eens even beter naar kijken, thanks voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sleepie schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:30:
[...]

Die had ik nog niet gevonden.
Maar dat lijkt me meer voor losse muziekvideo's zo te zien (videoclips).

Ik ga er vanavond nog eens even beter naar kijken, thanks voor de tip.
Als je naar die link gaat die ik postte, en dan naar post #50 gaat, daar zie je een aantal afbeeldingen. op de onderste zie ik aan de linkerkant ook "dvd" staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik zie het, vanavond eens wat spelen met deze plug-in komt sowieso het beste in de buurt van wat ik zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Frank-NL schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:17:
[...]

Heb je een link naar je topic op het MePo forum? Ben wel benieuwd. Hoe lang duurt het nu voordat er een DivX getoond wordt?
Hallo Frank,
Dit is de link naar het MP Forum: http://forum.team-mediapo...ootcamp-99642/#post780425
Het openen van de bestanden loopt nu helemaal goed zodra ik de netwerkkoppelingen maar via een SUBST doe.
Als ik in MediaPortal instel dat hij rechtstreeks moet kijken op \\192.168.0.3\Movies dan is het ook traag. Het is alleen snel als ik de M: schijf gekoppeld heb via SUBST.
Ik vind het allemaal erg vaag :)

@powermarcel10:
CPU gebruik is helemaal 0% als hij 2 minuten aan het wachten is. Menu's gaan allemaal goed, behalve het openen van shares op het netwerk.
Krijg een beetje het idee dat de Apple Bootcamp driver niet helemaal lekker is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Helaas, de release date staat toch weer op 29-08-2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
powermarcel10 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:52:
[...]

Zoals ik al zei, die unlocked versie heb je helemaal niet per se nodig.. Alles werkt ook prima met de locked versie.. Ik zeg het nog één keer; alle codec packs verwijderen, en saf installeren.. ;) Ik zelf gebruik de laatste versie van saf6, welke beta is, maar je kunt ook versie 5 nemen.

De instellingen die je maakt:

Bij video: alles op ffdshow zetten, en bij h.264 ffdshow dxva decoder gebruiken en voor tv, bij de bovenste 2 opties microsoft codec selecteren, en bij audio wederom ffdshow audio decoder selecteren..

Probeer dat nou eerst maar eens voor dat je weer post dat alles niet werkt..
Alles werkt inmiddels, geen idee wat de oplossing was maargoed. zal wel iets met de codecs te maken hebben gehad.
Ben nu de streamed mp skin aan het proberen alleen werkt deze niet, wanneer ik iets selecteer bv tv.. gebeurd er niets.
wanneer ik in het menu naar de instellingen wil gaan duurt dit ook enorm lang voordat deze geopend zijn, heel mp is traag wanneer ik deze skin gebruik. (onwerkbaar traag, scrollen door menu's gaat wel maar wanneer je dus iets selecteerd gebeurd er niets)

[ Voor 6% gewijzigd door Zeropaid op 27-08-2011 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Het lukt mij niet de namen te wijzigen in het Home Menu van MediaPortal

Bijvoorbeeld:

Moving Pictures wijzingen in Movies
InfoService wijzigen in News
My TV Series wijzigen in Series

Ik doe dit bij Plugins Avalon Skin Editor, wijziging doorvoeren en dan Update, netjes met OK afsluiten. Iemand een idee, hij voert de wijziging niet door.

Ik maak gebruik van (clean install):

Windows 7 UItimate 64 Bit
SAF 6.0
MediaPortal 1.2.0 Beta
Avalon Skin

Bron: http://wiki.team-mediapor...s/Avalon/BasicHome_Editor

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 27-08-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Mooya schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 21:47:
[...]

Hallo Frank,
Dit is de link naar het MP Forum: http://forum.team-mediapo...ootcamp-99642/#post780425
Het openen van de bestanden loopt nu helemaal goed zodra ik de netwerkkoppelingen maar via een SUBST doe.
Als ik in MediaPortal instel dat hij rechtstreeks moet kijken op \\192.168.0.3\Movies dan is het ook traag. Het is alleen snel als ik de M: schijf gekoppeld heb via SUBST.
Ik vind het allemaal erg vaag :)

@powermarcel10:
CPU gebruik is helemaal 0% als hij 2 minuten aan het wachten is. Menu's gaan allemaal goed, behalve het openen van shares op het netwerk.
Krijg een beetje het idee dat de Apple Bootcamp driver niet helemaal lekker is..
Hoe is het geheel allemaal aangesloten in het netwerk? Zit er nergens een bottleneck qua bandbreedte die roet in het eten gooit? Zoals een hele oude router bijvoorbeeld? Zeker wanneer je films in hoge kwaliteit kijkt gaan er nogal wat MB's tegelijk door.. Wanneer hij te weinig bandbreedte heeft geeft dat mogelijk problemen..

Als je buiten mediaportal om een een bestand via het netwerk kopieert naar een ander systeem; met hoeveel MB p/s gaat dat? Gaat het openen van films in bijvoorbeeld windows mediaplayer ook zo traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Zeropaid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:35:
[...]

Alles werkt inmiddels, geen idee wat de oplossing was maargoed. zal wel iets met de codecs te maken hebben gehad.
Ben nu de streamed mp skin aan het proberen alleen werkt deze niet, wanneer ik iets selecteer bv tv.. gebeurd er niets.
wanneer ik in het menu naar de instellingen wil gaan duurt dit ook enorm lang voordat deze geopend zijn, heel mp is traag wanneer ik deze skin gebruik. (onwerkbaar traag, scrollen door menu's gaat wel maar wanneer je dus iets selecteerd gebeurd er niets)
Das vreemd.. Inprincipe zou het van die skin niet traag moeten worden.. Misschien even een keertje opnieuw installeren? Wederom zou het hier ook met plugins te maken kunnen hebben.. heb je met de installatie van StreamedMP ook plugins mee geïnstalleerd? Sommige plugins slokken erg veel van het cpu gebruik bij sommige systemen.. Anders in ieder geval de cache folder even legen, en in de basichome editor op generate klikken.. Verder zou je een aantal instellingen even kunnen wijzigen om te kijken of het iets helpt..

Bijvoorbeeld "animated background" uitschakelen, mits deze is ingeschakeld, de rrsticker en/of twitter-ticker even uitschakelen. Weer animaties uitschakelen, etc.. Even proberen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Jumpman schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 18:51:
Het lukt mij niet de namen te wijzigen in het Home Menu van MediaPortal

Bijvoorbeeld:

Moving Pictures wijzingen in Movies
InfoService wijzigen in News
My TV Series wijzigen in Series

Ik doe dit bij Plugins Avalon Skin Editor, wijziging doorvoeren en dan Update, netjes met OK afsluiten. Iemand een idee, hij voert de wijziging niet door.

Ik maak gebruik van (clean install):

Windows 7 UItimate 64 Bit
SAF 6.0
MediaPortal 1.2.0 Beta
Avalon Skin

Bron: http://wiki.team-mediapor...s/Avalon/BasicHome_Editor
Hmmm, dat moet niet zo moeilijk zijn.. Heb de skin ook even geïnstalleerd om te kijken hoe t moet:

-Gaat naar plugins in mediaportal configuratie
-Opent daar de Avalon Editor
-Klikt in de recht kolom op een item
-Past het aan in de middelste kolom
-Klikt op update
-Klik op save

Dat werkt bij jou dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
powermarcel10 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 19:27:
[...]

Hmmm, dat moet niet zo moeilijk zijn.. Heb de skin ook even geïnstalleerd om te kijken hoe t moet:

-Gaat naar plugins in mediaportal configuratie
-Opent daar de Avalon Editor
-Klikt in de recht kolom op een item
-Past het aan in de middelste kolom
-Klikt op update
-Klik op save

Dat werkt bij jou dus niet?
Correct. :)

Edit: Nu is zelfs het Avalon Config icoon bij Plugin Preferences verdwenen. Dan maar de skin opnieuw installeren.

Edit: Na herinstallatie is het Avalon Config icoon ook niet terug gekomen. Ook nog geswitched naar de standaard skin en weer terug, geen succes. Nu ook maar weer de Maya skin installeren.

Edit: Zelfs met de Maya skin kan ik de benamingen niet wijzigen. Er lijkt dus iets fout te zitten in Media Portal 1.2.0. Beta zelf. Dat zal weer opnieuw een installatie worden. :(

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 27-08-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Oké, wat vaag.. zou niet heel veel aan mis kunnen gaan zou je zeggen.. al geprobeerd de skin even opnieuw te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

powermarcel10 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:31:
Hallo iedereen,

Ziet er goed uit! 8)
Kun je vertellen welke plugins je zoals gebruikt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeropaid schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 15:35:
Als je ergens op klikt en er gebeurd niets dan staat deze plugin waarschijnlijk niet enabled in MP-Configuration -> Plugins.

Instellingen en prefs van StreamedMP overrulen welliswaar MP-Config, maar in MP-Config moeten de plugins wel enabled staan anders zorgt StreamedMP er alleen maar voor dat het icoontje zichtbaar is maar gebeurd er niets als je er op klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

Ziet er goed uit! 8)
Kun je vertellen welke plugins je zoals gebruikt hebt?
Bedankt! Gebruikte plugins:

Browse the web (webbrowser)
Burner (brand CD's en DVD's)
eMail (lees je Email)
File Explorer (soort windows verkenner met veel opties)
InfoService (RSS en twitter ticker en weer)
Mediaslayer (rip CD's en DVD's)
Mediatip (bekijk info over bestanden in Mediaportal)
Moving pictures (de beste manier om je films netjes en vol automatisch te ordenen)
MP-TV Series (de beste manier om je tv-series netjes en vol automatisch te ordenen)
Extensions (bekijk, installeer en update plugins en skins in Mediaportal)
Myemulators (orden en start games)
MyLyrics (Download songteksten in Mediaportal)
Mytorrents (zoek en download torrents)
Myworldmap (google maps)
Onlinevideos (bekijk online content van honderden sites waaronder Youtube, RTLXL, uitzending gemist, etc)
Radiotime (internet radio van radiotime.com)
Rockstart (luister muziek via grooveshark en spotify)
Showtimes (bekijk welke films er wanneer draaien in een bioscoop bij je in de buurt)
Sleep Control (sleep timer)
Subcentral (download ondertitelingen voor films en tv series in een taal naar keuze)
Trakt (plugin voor trakt.tv, geeft aanbevelingen voor nieuwe films/series, en kijk wat je vrienden zoal bekijken)
Update control (plugin voor Windows (7) update)
RSS news (volg het nieuws via RSS feeds)
Bluray handler (speel bluray schijfjes af in Mediaportal)
Fanart Handler (download automatisch fanart van muziek en films)
WifiRemote (voor het besturen van Mediaportal middels smartphone, in mijn geval een iphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 16:11
Is het mogelijk om via een android phone of tablet live tv te streamen vanuit mediaportal TV server, en ook om van kanaal te veranderen? £Ik ben namelijk terug met mediaportal bezig, na lange tijd XBMC gebruikt te hebben. Waar ik vroeger al wat frustraties had, zijn deze blijkbaar helemaal vanb de baan. Fantastisch programma. Ik ben nu bezig met aMPdroid te installeren en te ontdekken, maar als ik inderdaad TV kan kijken en zappen op deze manier via mijn tablet en gsm, ga ik morgen een tunercard kopen voor in mijn mediacenter

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 15:14:
[...]

Bluray handler (speel bluray schijfjes af in Mediaportal)
is hier nu al een goede stabiele versie van? De laatste keer dat ik geprobeerd had ging het niet goed. Toen kwamen er ook vrijwel dagelijks nieuwe beta's uit.

Jij gaf in een andere post toch aan dat je de buildin RSS feed gebruikte ipv die van infoservice? ivm het bekijken hiervan?
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste