DTS en 5.1 bitstreamen heeft eigenlijk niet zoveel met MP en / of codecs te maken. Als je enkel de LAVF splitter gebruikt kun je je audio op de MS Audio decoder instellen en als output Default directsound device. In je geluid settings stel je SPDIF of HDMI (wat je aangesloten hebt uiteraard) in als default device en selecteer je bij de properties dat de receiver DTS en DD ondersteunt.D-e-n schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 14:15:
[...]
Heb je voor 5.1 geluid en DTS geen extra codecs meer nodig in MP 1.2? Ik heb nu 1.1.3 onder Windows 7 en voor DTS heb ik nog wel wat moeite moeten doen.
Ik vroeg me overigens af: is het aan te raden om 1.2 beta over 1.1.3 heen te zetten als update? Of kun je beter schoon beginnen?
En is Subcentral dus de opvolger van de subtitles die je via de info-knop bij TVseries kon downloaden? Die beviel me wel namelijk, altijd voldoende keus.
Windows stuurt DTS en DD dan direct door (=bitstreamen)
In MP ziet het er dan zo uit:

Je kan altijd proberen te upgraden; werkt het dan is het prima. Backup wel van tevoren je settings. Mocht het niet lukken dan kan je altijd nog een clean install proberen.
Subcentral =
[ Voor 13% gewijzigd door Frank-NL op 05-08-2011 14:34 ]