Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:38
glenner schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:56:
Is het mogelijk om via een android phone of tablet live tv te streamen vanuit mediaportal TV server, en ook om van kanaal te veranderen? £Ik ben namelijk terug met mediaportal bezig, na lange tijd XBMC gebruikt te hebben. Waar ik vroeger al wat frustraties had, zijn deze blijkbaar helemaal vanb de baan. Fantastisch programma. Ik ben nu bezig met aMPdroid te installeren en te ontdekken, maar als ik inderdaad TV kan kijken en zappen op deze manier via mijn tablet en gsm, ga ik morgen een tunercard kopen voor in mijn mediacenter
Volgens mij zijn ze hier wel mee bezig.. Heb je hierover gelezen in het aMPdroid topic op de site van Mediaportal?
Bij een vriendin van me heb ik het wel eens geïnstalleerd, maar zij heeft zelf geen tunerkaart. Maar zappen is zoiezo mogelijk met de app.
Even als tip wat betreft een tuner: Ik zou een Anysee nemen. Dit werkt voor mij erg stabiel, al is het installeren er van even wat werk. Mocht je daar zelf niet uitkomen mag je me wel even PM-en voor hulp! :)

EDIT: Als ik hier kijk: http://forum.team-mediapo...0-8-streaming-more-98563/ Staat er; "Streaming live tv: Sometimes starting a live tv stream fails on the device, even though everything worked fine on the backend. We don't know yet why this is happening, but we're trying to find a solution." Betekend dus dat het wel zou moeten werken, maar er nog wat probleempjes zijn.. Die zullen neem ik aan met toekomstige update(s) wel verholpen worden neem ik aan. :)
Sa1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:07:
[...]
is hier nu al een goede stabiele versie van? De laatste keer dat ik geprobeerd had ging het niet goed. Toen kwamen er ook vrijwel dagelijks nieuwe beta's uit.

Jij gaf in een andere post toch aan dat je de buildin RSS feed gebruikte ipv die van infoservice? ivm het bekijken hiervan?
Klopt, deze gebruik ik ook hoor! :) Dat is de; "RSS news" Dat is de ingebouwde plugin van mediaportal..

Verder heb ik die bluray handler plugin wel geïnstalleerd, omdat ik een bluray drive heb in mijn HTPC, maar om eerlijk te zijn gebruik ik die nooit meer.. Heb geen videotheek meer in de buurt nadat ik verhuist ben, dus filmpjes worden alleen maar gedownload. Eerder had ik wel één in de buurt, en gebruikte ik de drive veel, maar gebruikte toen nog windows mediacenter, want had mediaportal toen nog niet ontdekt..

Heb het wel eens geprobeerd, en toen werkte het wel, maar over stabiliteit kan ik weinig zeggen.. Weet wel dat er meer alternatieven zijn, dus het moet zeker met een plugin gaan lukken. De laatste versie bestaat overgins al weer een hele tijd, dus volgens mij is deze inmiddels wel stabiel...

[ Voor 9% gewijzigd door powermarcel10 op 28-08-2011 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 16:11
Sa1 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 21:07:
[...]
is hier nu al een goede stabiele versie van? De laatste keer dat ik geprobeerd had ging het niet goed. Toen kwamen er ook vrijwel dagelijks nieuwe beta's uit.

Jij gaf in een andere post toch aan dat je de buildin RSS feed gebruikte ipv die van infoservice? ivm het bekijken hiervan?
ik ben nog maar net terug begonnen met mediaportal, en heb direct die plugin geinstalleerd. Op een echte disc heb ik het nog niet getest (heb morgen pas mijn bluray drive), maar met geripte blurays werkt het perfect! Geen hickups, alles werkt vlot. Je kan talen en ondertitels kiezen zoals je normaal doet in mediaportal, je kan zelfs de verschillende features kiezen die op de bluray staan, alles behalve het echte menu natuurlijk. Maar het is in ieder geval stabiel, en ik vermoed dat het gewoon zal werken met echte discs, de file structuur is identiek.
De volgende stap is om een programma als powerdvd aan de praat te krijgen vanuit mediaportal, ik weet dat ik daar vroeger veel tijd had ingestoken en het nooit echt deed wat ik wilde, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glenner schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 23:13:
[...]
De volgende stap is om een programma als powerdvd aan de praat te krijgen vanuit mediaportal, ik weet dat ik daar vroeger veel tijd had ingestoken en het nooit echt deed wat ik wilde, ben benieuwd
http://moving-pictures.tv...Bluray_and_HDDVD_playback

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:22
MePo 1.2.0 RC is uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:02

Sherlock

No Shit

Omdat ik toch niet tevreden ben met de kwaliteit van de tv-opnames van mijn hd recorder wil ik toch maar (weer) een tv-kaart installeren om met MP te gebuiken.

Mijn htpc heeft een 'low-profile' kast, dus ik kan niet zomaar elke pci-kaart gebruiken. Op de site van MP heb ik bekeken welke tv-kaart gebruikt kan worden, maar hier staat simpelweg bij dat elke kaart die hardwarematige decodering ondersteunt gebruikt kan worden. Heeft iemand goede ervaringen met MP en een analoge tv-kaart? Mag van mij ook firewire of USB zijn, maar geen full size pci dus.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sherlock schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:47:
Omdat ik toch niet tevreden ben met de kwaliteit van de tv-opnames van mijn hd recorder wil ik toch maar (weer) een tv-kaart installeren om met MP te gebuiken.

Mijn htpc heeft een 'low-profile' kast, dus ik kan niet zomaar elke pci-kaart gebruiken. Op de site van MP heb ik bekeken welke tv-kaart gebruikt kan worden, maar hier staat simpelweg bij dat elke kaart die hardwarematige decodering ondersteunt gebruikt kan worden. Heeft iemand goede ervaringen met MP en een analoge tv-kaart? Mag van mij ook firewire of USB zijn, maar geen full size pci dus.
Waarom anoloog? Heb je nog geen digitale tv? Anders zou je een Anysee USB tuner kunnen gebruiken.. Deze werkt bij mij ontzettend goed samen met Mediaportal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

powermarcel10 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Waarom anoloog? Heb je nog geen digitale tv? Anders zou je een Anysee USB tuner kunnen gebruiken.. Deze werkt bij mij ontzettend goed samen met Mediaportal..
Inderdaad, omdat ik (nog) geen digitale tv heb. (En ook niet verwacht dit op korte termijn te zullen hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sherlock schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:11:
[...]

Inderdaad, omdat ik (nog) geen digitale tv heb. (En ook niet verwacht dit op korte termijn te zullen hebben)
Maar verwacht je dat de kwaliteit zoveel beter zal zijn bij opnames wanneer je dit via de pc doet? Of gebruik je nog een oude videorecorder nu voor opnames..

Er zijn wel veel kleine anologe tv-kaartjes te vinden.. Pinnacle werd altijd goed aangeschreven voor z'n tvkaartjes.. Ik heb hier geloof ik nog wel eentje liggen.. Dat is klein kaartje.

Edit: Mag ik vragen waarom je uberhaupt nog anologe tv kijkt? Digitale tv is immers niet duurder dan anologe tv.. Voor beide moet je gewoon het basispaket van €16,95 afsluiten.. toch? Of zit ik er nou helemaal naast.. Het enige dat je moet aanschaffen normaal gesproken is een smartcard en een decoder.. Zo'n smartcard kost geloof ik €30,- ofzo? Vervolgens de tv kaart nog, maar dat zijn volgens mij ook de enige kosten, die je maar één keer hoeft te maken..

Ik zit bij Ziggo trouwens..

[ Voor 29% gewijzigd door powermarcel10 op 29-08-2011 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

powermarcel10 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:15:
[...]
Maar verwacht je dat de kwaliteit zoveel beter zal zijn bij opnames wanneer je dit via de pc doet? Of gebruik je nog een oude videorecorder nu voor opnames..
Tja, ik heb nu een paar jaar oude Medion harddisk-recorder en de kwaliteit daarvan is echt bedroevend. Echt vele malen slechter dan het beeld op de tv.
Er zijn wel veel kleine anologe tv-kaartjes te vinden.. Pinnacle werd altijd goed aangeschreven voor z'n tvkaartjes.. Ik heb hier geloof ik nog wel eentje liggen.. Dat is klein kaartje.
Er zijn inderdaad veel kaartjes te koop, ik heb er in het verleden ook al een paar geprobeerd, maar heb het op een gegeven moment opgegeven. Nu wil ik er weer aan beginnen :) Het liefst met een kaartje waarvan ik zeker weet dat het goed werkt icm MP.
Edit: Mag ik vragen waarom je uberhaupt nog anologe tv kijkt? Digitale tv is immers niet duurder dan anologe tv.. Voor beide moet je gewoon het basispaket van €16,95 afsluiten.. toch? Of zit ik er nou helemaal naast.. Het enige dat je moet aanschaffen normaal gesproken is een smartcard en een decoder.. Zo'n smartcard kost geloof ik €30,- ofzo? Vervolgens de tv kaart nog, maar dat zijn volgens mij ook de enige kosten, die je maar één keer hoeft te maken..

Ik zit bij Ziggo trouwens..
Die vraag had ik ook al verwacht ja ;)
Dit heeft eigenlijk 2 redenen; de belangrijkste is dat mijn vrouw het niet wil. Daarnaast vind ik ook de kwaliteit van digitale tv (muv de hd zenders :9~ natuurlijk) nog behoorlijk tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LP versie aangeboden en volgens mij ook een van de betere analoge kaarten die er gemaakt zijn. Zal nog wel redelijk wat voor gevraagd worden verwacht ik.

Linkje naar actueel PW aanbod.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2011 14:24 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

hardware-lover schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 14:22:
LP versie aangeboden en volgens mij ook een van de betere analoge kaarten die er gemaakt zijn. Zal nog wel redelijk wat voor gevraagd worden verwacht ik.
Bedankt, ik heb een berichtje gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Sherlock schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 11:47:

Ik ben net een vistaview Saber hb220 gaan halen. Dit is een low profile pci-e kaartje, met dubbele tuner en hardwarematige decodering. Volledig mce compatibel. Hoop alleen dat het geen problemen gaat opleveren met Windows 7 64 bit, aangezien dit kaartje ten tijde van Vista op de markt kwam. Is gewoon analoog en dvb-t. Ik heb wel digitale televisie, maar woon in België en onze smartcards kunnen enkel met 1 type decoder gebruikt worden helaas. Maar het hoofddoel van deze tuner is tv streamen naar mijn tablet en gsm....dus de analoge kwaliteit maakt dan niet veel uit. Gewoon tv kijken doe ik wel digitaal op mijn panny plasma. Ik laat wel weten of het kaartje goed werkt vanavond....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sherlock schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:50:
[...]

Tja, ik heb nu een paar jaar oude Medion harddisk-recorder en de kwaliteit daarvan is echt bedroevend. Echt vele malen slechter dan het beeld op de tv.

[...]

Er zijn inderdaad veel kaartjes te koop, ik heb er in het verleden ook al een paar geprobeerd, maar heb het op een gegeven moment opgegeven. Nu wil ik er weer aan beginnen :) Het liefst met een kaartje waarvan ik zeker weet dat het goed werkt icm MP.

[...]

Die vraag had ik ook al verwacht ja ;)
Dit heeft eigenlijk 2 redenen; de belangrijkste is dat mijn vrouw het niet wil. Daarnaast vind ik ook de kwaliteit van digitale tv (muv de hd zenders :9~ natuurlijk) nog behoorlijk tegenvallen.
Oké duidelijk.. Wat de eerste punten betreft tenminste. Bij het horen van dat laatste begonnen me de oren een beetje te klapperen!

Je merkt geen verschil in beeld??? Of heb je toevallig nog zo'n oude tv met een bak erachter.. Daarbij is het verschil namelijk inderdaad niet zo groot.. Bij een LCD of plasma TV daarentegen echt wel! Verder is het zo dat Ziggo vanaf 1 september a.s. veel HD zenders in het standaard pakket gooit. Hiervoor betaal je niks extra's voor.. Dan bekijk je bijna alle Nederlandse zenders in 1080i. Dat is dus respectievelijk 1920 X 1080 pixels. In vergelijking met anologe tv, dat volgens mij met ongeveer 400 X 600 pixels wordt weergegeven is dat een enorm verschil!

Waarom wil je vrouw trouwens geen digitale tv? Zoals ik uitlegde kostte het verder per maand niks extra's.. Sterker nog, je krijgt er heel veel voor terug.. Betere kwaliteit uiteraard, maar ook veel meer zenders. Standaard heeft anoloog nog maar iets van 25 zenders. Digitale tv heeft standaard al wel iets van 60! Het is dus puur even de aanschaf van een smartcard, en een evt. tv kaart, maar die was je zoiezo van plan te nemen..

Als jij het wel wilt, zou ik zeggen; trek de broek eens aan thuis! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

glenner schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:32:
[...]
Ik ben net een vistaview Saber hb220 gaan halen. Dit is een low profile pci-e kaartje, met dubbele tuner en ....
thanks!
powermarcel10 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:59:
Oké duidelijk.. Wat de eerste punten betreft tenminste. Bij het horen van dat laatste begonnen me de oren een beetje te klapperen!

Je merkt geen verschil in beeld??? Of heb je toevallig nog zo'n oude tv met een bak erachter.. Daarbij is het verschil namelijk inderdaad niet zo groot.. Bij een LCD of plasma TV daarentegen echt wel! Verder is het zo dat Ziggo vanaf 1 september a.s. veel HD zenders in het standaard pakket gooit. Hiervoor betaal je niks extra's voor.. Dan bekijk je bijna alle Nederlandse zenders in 1080i. Dat is dus respectievelijk 1920 X 1080 pixels. In vergelijking met anologe tv, dat volgens mij met ongeveer 400 X 600 pixels wordt weergegeven is dat een enorm verschil!
Ik heb een redelijke tv, een Sony hd-ready lcd. Ik woon in Zeeland (zit voorlopig dus ook vast aan Delta digitale tv), en zie regelmatig digitale kanalen bij anderen, maar het overtuigt me gewoon (nog) niet.
Waarom wil je vrouw trouwens geen digitale tv? Zoals ik uitlegde kostte het verder per maand niks extra's.. Sterker nog, je krijgt er heel veel voor terug.. Betere kwaliteit uiteraard, maar ook veel meer zenders. Standaard heeft anoloog nog maar iets van 25 zenders. Digitale tv heeft standaard al wel iets van 60! Het is dus puur even de aanschaf van een smartcard, en een evt. tv kaart, maar die was je zoiezo van plan te nemen..

Als jij het wel wilt, zou ik zeggen; trek de broek eens aan thuis! ;)
Grappig genoeg is het extra aantal zenders een negatief iets volgens mijn vrouw :)
Als ik het per se zou willen dan zou het er wel komen, maar vooralsnog vind ik de voordelen nog niet zo groot dat ik het er door wil duwen.

Bedankt voor je reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
dat aMPdroid programma is een succes! ik kan nu al mijn media streamen naar mijn android smartphone,inclusief televisie dankzij mijn nieuwe vistaview kaartje. kanalen veranderen gaat probleemloos, kan zelfs de epg bekijken en opnames plannen als ik dat wil. niet alleen lokaal, maar zelfs via een 3g verbinding is de kwaliteit zelfs nog heel goed. mijn volledige kabelabbo op verplaatsing :-) geen yelotv van telenet of tv overal van belgacom meer nodig. alleen jammer dat het nog niet helemaal lekker werkt met mijn honeycomb tablet, soms lukt het, meestal loopt het vast.
Mediaportal zelf loopt ook als een trein overigens, xbmc definitief gedeinstalleerd. de bluray drive is ook reeds geinstalleerd, nu nog powerdvd laten samenwerken met mediaportal om het helemaal af te maken. @hardware-lover, bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
even een vraag, wanneer ik bestanden opneem staan ze netjes in de opnames bij mediaportal, alleen staan ze niet in de map recorded tv.

iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
powermarcel10 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 13:01:
[...]
Als je in UPC gebied zit kan je digitale TV via de PC wel vergeten. De smartcard is gepaired aan de mediabox en dus niet bruikbaar in een media PC. De losse CAM die je sinds kort bij UPC kan huren doet het alleen in een beperkt aantal TV's en niet in een Mediacenter PC en dat zal ook nooit gaan werken. De drm maffia van de entertainment industrie heeft hier goed z'n werk gedaan.

Ik heb zelf UPC digitaal maar in m'n HTPC zit een digitenne kaartje voor Ned 1,2 en 3 (free to air) en een Hauppauge analoog kaartje voor de rest. Digitenne is redelijk te doen maar de beeldkwaliteit van analoog is bedroevend, zeker als je digitaal gewend bent. Als ik zou kunnen overstappen naar Ziggo zou ik het meteen doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
synthdood schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 10:16:
[...]

Als je in UPC gebied zit kan je digitale TV via de PC wel vergeten. De smartcard is gepaired aan de mediabox en dus niet bruikbaar in een media PC. De losse CAM die je sinds kort bij UPC kan huren doet het alleen in een beperkt aantal TV's en niet in een Mediacenter PC en dat zal ook nooit gaan werken. De drm maffia van de entertainment industrie heeft hier goed z'n werk gedaan.

Ik heb zelf UPC digitaal maar in m'n HTPC zit een digitenne kaartje voor Ned 1,2 en 3 (free to air) en een Hauppauge analoog kaartje voor de rest. Digitenne is redelijk te doen maar de beeldkwaliteit van analoog is bedroevend, zeker als je digitaal gewend bent. Als ik zou kunnen overstappen naar Ziggo zou ik het meteen doen!
Balen inderdaad, als je in een UPC gebied woont.. Er is laatst wel sprake geweest in de tweede kamer over het openbreken van de tv markt toch? Heeft dat niks opgeleverd? Zou mooi zijn als straks overal, alle aanbieders actief zijn.. Zal namelijk ook nog eens tot gevolg hebben dat er een concurrentie strijd los barst, wat de prijzen flink kan laten dalen..
Zeropaid schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:58:
even een vraag, wanneer ik bestanden opneem staan ze netjes in de opnames bij mediaportal, alleen staan ze niet in de map recorded tv.

iemand een idee?
Dan is dat schijnbaar niet de map waar hij de opgenomen opnames plaatst! Even in de configuratie van de TV-server raadplegen om te zien waar hij ze wel opslaat..

[ Voor 15% gewijzigd door powermarcel10 op 30-08-2011 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
powermarcel10 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:09:
[...]
Er is laatst wel sprake geweest in de tweede kamer over het openbreken van de tv markt toch? Heeft dat niks opgeleverd? Zou mooi zijn als straks overal, alle aanbieders actief zijn.. Zal namelijk ook nog eens tot gevolg hebben dat er een concurrentie strijd los barst, wat de prijzen flink kan laten dalen..
[...]
Tja, dat ging over analoge TV, hebben we dus niets aan. Nederlandse politici lopen 10 jaar achter. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
synthdood schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:52:
[...]

Tja, dat ging over analoge TV, hebben we dus niets aan. Nederlandse politici lopen 10 jaar achter. 8)7
Oooooooow, wat stom! :(

Maar heeft dat echt geen impact op de digitale tv? Als Ziggo volgens de politiek bijvoorbeeld wel analoge tv in een UPC gebied mag aanbieden, dan kunnen ze op diezelfde kabel toch ook digitale televisie aanbieden????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
powermarcel10 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:57:
[...]

Oooooooow, wat stom! :(

Maar heeft dat echt geen impact op de digitale tv? Als Ziggo volgens de politiek bijvoorbeeld wel analoge tv in een UPC gebied mag aanbieden, dan kunnen ze op diezelfde kabel toch ook digitale televisie aanbieden????
De Nederlandese en Europese overheid en de Opta hebben zich nog niet uitgelaten over de digitale TV markt. Zolang er geen wetgeving komt wat dit betreft zal de kabel gesloten blijven.

Er is helaas niet voldoende bandbreedte om elke provider z'n eigen zenders op dezelfde kabel te laten zetten. Sterker nog, er is maar net aan voldoende bandbreedte om alles er 1 x op te krijgen, daarom worden de analoge kanalen langzaam afgebouwd, zodat die frequenties beschikbaar komen voor digitale kanalen. Het zou een constructie moeten worden zoals in de energiemarkt. Een aparte partij die de zenders op de kabel zet en meerdere partijen die de abonnementen mogen verkopen. Dat vereist echter standaardisering én technische én administratieve samenwerking tussen de Ziggo's en UPC's van deze wereld en die zijn daar helemaal niet bij gebaat. Die willen veel liever hun monopoliepositie behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
synthdood schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:21:
[...]

De Nederlandese en Europese overheid en de Opta hebben zich nog niet uitgelaten over de digitale TV markt. Zolang er geen wetgeving komt wat dit betreft zal de kabel gesloten blijven.

Er is helaas niet voldoende bandbreedte om elke provider z'n eigen zenders op dezelfde kabel te laten zetten. Sterker nog, er is maar net aan voldoende bandbreedte om alles er 1 x op te krijgen, daarom worden de analoge kanalen langzaam afgebouwd, zodat die frequenties beschikbaar komen voor digitale kanalen. Het zou een constructie moeten worden zoals in de energiemarkt. Een aparte partij die de zenders op de kabel zet en meerdere partijen die de abonnementen mogen verkopen. Dat vereist echter standaardisering én technische én administratieve samenwerking tussen de Ziggo's en UPC's van deze wereld en die zijn daar helemaal niet bij gebaat. Die willen veel liever hun monololiepositie behouden.
Oké, op die manier.. Goed uitgelegd, bedankt.. :)

Ik dacht inderdaad ook aan zo'n constructie als waar jij het over hebt.. Hier in het Noorden is Enexis de netwerkbeheer van het stroomnet, en is essent bijvoorbeeld de aanbieder.. Op die manier gaan bedrijven wel stunten met de prijzen, en dat is goed voor de consument! Stel dat ze het al zouden doen op die manier, is het maar de vraag natuurlijk wel versleuteling ze gaan kiezen. Als ze de irdeto methode van Ziggo zouden kiezen is het gunstig voor alle UPC gebruikers, maar er bestaat dan natuurlijk ook de kans dat ze de UPC methode gaan gebruiken, waardoor DVB-C op de pc helemaal niet meer mogelijk is in Nederland! Dat moeten we natuurlijk ook niet hebben..
Is digitenne trouwens wel overal beschikbaar? Dat heb ik hier altijd nog achter de hand als ook Ziggo de versleuteling nog verder gaan aanscherpen, en ik mijn Anysee tuner niet meer kan gebruiken. Deze kan ik altijd nog gebruiken met digitenne, al zit ik daar natuurlijk eigenlijk niet op te wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeropaid
  • Niet online
Dan is dat schijnbaar niet de map waar hij de opgenomen opnames plaatst! Even in de configuratie van de TV-server raadplegen om te zien waar hij ze wel opslaat..
Wanneer ik het pad kopieer naar de verkenner staat er niets in de map

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
powermarcel10 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:30:
[...]
Stel dat ze het al zouden doen op die manier, is het maar de vraag natuurlijk wel versleuteling ze gaan kiezen. Als ze de irdeto methode van Ziggo zouden kiezen is het gunstig voor alle UPC gebruikers, maar er bestaat dan natuurlijk ook de kans dat ze de UPC methode gaan gebruiken, waardoor DVB-C op de pc helemaal niet meer mogelijk is in Nederland! Dat moeten we natuurlijk ook niet hebben..
Reken er maar op dat ze de zwaarste encryptievariant zullen kiezen, ongunstig voor de consument dus! De kabelmaatschappijen en entertainmentindustrie willen alles zover mogelijk dichttimmeren. Stel je voor dat wij als consument zelf mogen bepalen wat we opnemen, wanneer we het terugkijken en, god forbid, door de reclames heen kunnen spoelen. Dat wil je toch niet. |:(

Zaken die nu nog open zijn zijn dat alleen maar omdat die systemen in het verleden zijn uitgerold toen alles wat meer open was en een groot deel van de abonees nog een decoder heeft die alleen met de oude encryptie overweg kan. Bij verandering van technologie zouden er overal nieuwe decoders/cam's/smartcards moeten worden uitgerold, maar als het dan toch zou gebeuren dan gaan ze de boel echt wel dichtzetten. Zeg dan maar dag met je mediacenter..
Is digitenne trouwens wel overal beschikbaar? Dat heb ik hier altijd nog achter de hand als ook Ziggo de versleuteling nog verder gaan aanscherpen, en ik mijn Anysee tuner niet meer kan gebruiken. Deze kan ik altijd nog gebruiken met digitenne, al zit ik daar natuurlijk eigenlijk niet op te wachten..
Volgens mij is digitenne (bijna) overal wel te ontvangen. Maar ja, de kwaliteit is niet vergelijkbaar met de kabel, je hebt veel minder zenders en geen HD. Ik ben het wel helemaal met je eens dat Digitenne voorlopig het enige alternatief is wat zonder al te veel poespas in een mediacenter is te bouwen. Anders wordt het sateliet maar dat is wel wat meer gedoe, zeker als je het op meerdere TV's in huis wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:56

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let even op dat er voor DVB-achtige zaken wellicht betere topics zijn dan het Mediaportal topic

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Vragen die specifiek over Mediaportal icm DVB gaat kunnen rustig in dit topic, wat algemenere DVB vragen graag in het daarvoor bestemde topic. Zo houden we dit topic een beetje schoon. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Aangezien de aangeboden kaart via V&A niet in mijn kast past ben ik nog op zoek naar een leuke kaart waarmee ik analoog signaal kan opnemen via MP.

Ik heb de volgende een aantal filters ingesteld in de Pricewatch maar ik heb echt werkelijk geen idee elke kaart nu doet wat ik wil.

Op de MP forums zie ik alleen staan dat elke kaart die de zaken hardwarematig afhandelt goed is, maar ik kom bar weinig info tegen over specifieke kaarten die wel of niet goed werken.

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met één van de kaart en uit de lijst? Of hebben jullie de ervaring dat het echt niet uitmaakt en dat ik het beste gewoon de goedkoopste kaart kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Question Mark schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:06:
Let even op dat er voor DVB-achtige zaken wellicht betere topics zijn dan het Mediaportal topic

\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Vragen die specifiek over Mediaportal icm DVB gaat kunnen rustig in dit topic, wat algemenere DVB vragen graag in het daarvoor bestemde topic. Zo houden we dit topic een beetje schoon. :)
Je hebt helemaal gelijk, deze discussie is hier wel klaar. Ik hou er over op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:48:
Aangezien de aangeboden kaart via V&A niet in mijn kast past ben ik nog op zoek naar een leuke kaart waarmee ik analoog signaal kan opnemen via MP.

Ik heb de volgende een aantal filters ingesteld in de Pricewatch maar ik heb echt werkelijk geen idee elke kaart nu doet wat ik wil.

Op de MP forums zie ik alleen staan dat elke kaart die de zaken hardwarematig afhandelt goed is, maar ik kom bar weinig info tegen over specifieke kaarten die wel of niet goed werken.

Zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met één van de kaart en uit de lijst? Of hebben jullie de ervaring dat het echt niet uitmaakt en dat ik het beste gewoon de goedkoopste kaart kan kiezen?
Ook redelijk offtopic maar de kaart waarnaar ik gelinkt heb is low profile, en wordt origineel geleverd met een low profile bracket. Of past hij door een andere reden niet in de behuizing?
De Saber Vista View is ook low profile. Het zijn echter beiden PCIe kaartjes, is dat mogelijk je probleem?

Ik heb nu MP 1.2RC op 3 systemen geïnstalleerd via de upgrade optie en heb werkelijk nergens een probleem mee gehad. Echt grote verschillen kan ik ook nog niet ontdekken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

hardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:53:
[...]
Ook redelijk offtopic maar de kaart waarnaar ik gelinkt heb is low profile, en wordt origineel geleverd met een low profile bracket. Of past hij door een andere reden niet in de behuizing?
De Saber Vista View is ook low profile. Het zijn echter beiden PCIe kaartjes, is dat mogelijk je probleem?
Nee, bij de V&A advertentie zit geen low profile bracket volgens de verkoper. Ik heb een PCIe slot over, dus dat moet geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sherlock schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:56:
[...]

Nee, bij de V&A advertentie zit geen low profile bracket volgens de verkoper. Ik heb een PCIe slot over, dus dat moet geen probleem zijn.
Dan heeft hij hem niet compleet, volgens zijn advertentie-info zou hij een MC versie hebben en bij Hauppauge op de site staat daar te lezen "De WinTV-HVR-2200 MC kan zowel in full height of half height PC systemen gebruikt worden, dank de meegeleverde Low Profile steun.". Je zou dus nog steeds voor een (nieuwe) 2200 kunnen gaan.

Ontopic: Er zijn diverse plugin's die nu niet meer werken bij de RC editie. Het wordt even wachten op de updates daarvan. Normaal gesproken nemen deze een paar dagen in beslag. Wil je zien welke plugin's niet meer goed draaien op je systeem, start dan MediaPortal Extension Installer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41
hardware-lover schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:49:
[...]

Dan heeft hij hem niet compleet, volgens zijn advertentie-info zou hij een MC versie hebben en bij Hauppauge op de site staat daar te lezen "De WinTV-HVR-2200 MC kan zowel in full height of half height PC systemen gebruikt worden, dank de meegeleverde Low Profile steun.". Je zou dus nog steeds voor een (nieuwe) 2200 kunnen gaan.

Ontopic: Er zijn diverse plugin's die nu niet meer werken bij de RC editie. Het wordt even wachten op de updates daarvan. Normaal gesproken nemen deze een paar dagen in beslag. Wil je zien welke plugin's niet meer goed draaien op je systeem, start dan MediaPortal Extension Installer.
Ik heb de Hauppauge HVR-1700 MC nieuw van Hauppauge gekregen ook zonder 'low profile' (na inlevering van mijn Hauppauge PVR-150MCE en € 40,00 bijbetaling).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Ik heb de Hauppauge HVR-1700 MC nieuw van Hauppauge gekregen ook zonder 'low profile' (na inlevering van mijn Hauppauge PVR-150MCE en € 40,00 bijbetaling).
Ik begrijp je niet, wie heeft het over een 1700 gehad? Ik doelde op de 2200 (MC) en dat is deze;
http://www.hauppauge.de/nl/site/products/data_hvr2200mc.html

Maar bij jou kaart staat die informatie er trouwens ook bij vermeld?
http://www.hauppauge.de/n...ts/data_hvr1700mckit.html

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 30-08-2011 20:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Hij bedoelt dat Hauppauge er wel vaker iets bijzet wat niet klopt? Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Klopt, ik heb al twee keer gezien dat de 'low profile' er niet bij zat. Één keer bij een HVR-1700 en één keer bij een HVR-2200. Dit kan ook aan de omruil actie liggen, minder accesoires (de oude PVR-150 en PVR-500 slikte Windows 64 Bits met 8GB niet, vandaar de inruilactie destijds).

[ Voor 3% gewijzigd door Jumpman op 31-08-2011 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
Vraagje mbt tv kijken:

Ik heb Mp al een tijdje draaien,maar wil nu tv kijken via mn mobiel icm mp en aMPdroid.
Ik heb de tv server nog niet,omdat ik nog geen tvkaart heb.

digitale tv kijken via ziggo op Mp is niet nodig,aangezien ik hem 99% ga gebruiken voor kijken op mn mobiel.
opnemen en dubbele tuner is ook niet nodig.
Heb al wat dingen gevonden in het dvb-c topic,maar dat is voor digitale tv.

Kan ik gewoon iedere tv kaart in mn htpc drukken en dan de Mp met tv server installeren?
Zijn er nog tips wbt welke kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
ozziestroker1 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 01:06:
Vraagje mbt tv kijken:

Ik heb Mp al een tijdje draaien,maar wil nu tv kijken via mn mobiel icm mp en aMPdroid.
Ik heb de tv server nog niet,omdat ik nog geen tvkaart heb.

digitale tv kijken via ziggo op Mp is niet nodig,aangezien ik hem 99% ga gebruiken voor kijken op mn mobiel.
opnemen en dubbele tuner is ook niet nodig.
Heb al wat dingen gevonden in het dvb-c topic,maar dat is voor digitale tv.

Kan ik gewoon iedere tv kaart in mn htpc drukken en dan de Mp met tv server installeren?
Zijn er nog tips wbt welke kaart?
Ik heb dit net geïnstalleerd zoals jij wil :-) ik heb een goedkope vistaview saber hb220 erin gestoken, dat is een analoge dubbele tuner, heeft ook dvb-t. Werkt prima met mp tv server! Ampdroid volgens de setup guide geïnstalleerd en het resultaat werkt prima! Als de kaart werkt onder mp dan zou het via ampdroid moeten streamen... aangezien het een dubbele tuner is kan ik zelfs op mijn tablet en gsm tegelijk tv kijken naar verschillende kanalen :-) kwaliteit is heel goed, zelfs via 3g....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

glenner schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 07:26:
[...]

Ik heb dit net geïnstalleerd zoals jij wil :-) ik heb een goedkope vistaview saber hb220 erin gestoken, dat is een analoge dubbele tuner, heeft ook dvb-t. Werkt prima met mp tv server! Ampdroid volgens de setup guide geïnstalleerd en het resultaat werkt prima! Als de kaart werkt onder mp dan zou het via ampdroid moeten streamen... aangezien het een dubbele tuner is kan ik zelfs op mijn tablet en gsm tegelijk tv kijken naar verschillende kanalen :-) kwaliteit is heel goed, zelfs via 3g....
een hauppauge kaart kan je de decoder stream aanpassen. deze zijn niet zo heel duur en de kwaliteit en drivers zijn aardig goed. mocht je toch digitale tv gaan overwegen dan is een anysee tuner erg aan te raden. www.anyseedirect.eu
ik heb een anysee combo tuner in zijn geheel als virtual tuner installed en dan werkt t met mediaportal out the box. gewoon aanvinken dat t een cam kaart heeft en 1 kanaal kan decoden en t werkt prima met zowel ziggo als digitenne.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 10:32

JoJo_nl

Yu !

Sherlock schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:48:

je wilt een hauppauge hvr-1300 :) en eventueel voor de 13 pin connector een frontbay met audio/video aansluiting (zit op zo medion pc en dell machines)
edit: linkje http://www.hauppauge.co.uk/site/products/data_hvr1300.html
linkje half-height http://www.hauppauge.co.u...ts/data_hvr1700mckit.html

[ Voor 5% gewijzigd door JoJo_nl op 31-08-2011 12:31 ]

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:24
Het is me gelukt om Mediaportal werkend te krijgen icm met ziggo en anysee, alleen nu heb ik het probleem nog dat de HD zenders stotteren. Ik denk zelf dat de codec nog niet goed staad voor hd (dit was eerst ook voor de gewone zenders) Alleen welke codecsheb ik hier voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lees de laatste pagina's eens goed door zou ik zeggen, dit is echt zo ontzettend vaak besproken de afgelopen tijd dat er meer dan genoeg informatie te vinden is in dit topic. Je kan met de zoekfunctie rechtsboven het topic standaard binnen het topic zoeken: Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
whitedrag152 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 14:46:
Het is me gelukt om Mediaportal werkend te krijgen icm met ziggo en anysee, alleen nu heb ik het probleem nog dat de HD zenders stotteren. Ik denk zelf dat de codec nog niet goed staad voor hd (dit was eerst ook voor de gewone zenders) Alleen welke codecsheb ik hier voor nodig.
Met SAF 5.X of SAF 6.X moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
powermarcel10 schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:31:
Hallo iedereen,

ik heb een korte showcase gemaakt voor Youtube:

YouTube: Mediaportal showcase - YouTube

De video is helaas niet zo "smooth" als ik gehoopt had. Ik moest het bestand dusdanig verkleinen, dat er weinig over is gebleven van de resolutie en de framerate.
Dat ziet er echt geweldig uit! Welke skin is dat welke je gebruikt?
glenner schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Dat ziet er echt geweldig uit! Welke skin is dat welke je gebruikt?
Dat is StreamedMP in Classic (verticale) mode.

Testing, one, two ...

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
JoJo_nl schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

een hauppauge kaart kan je de decoder stream aanpassen. deze zijn niet zo heel duur en de kwaliteit en drivers zijn aardig goed. mocht je toch digitale tv gaan overwegen dan is een anysee tuner erg aan te raden. www.anyseedirect.eu
ik heb een anysee combo tuner in zijn geheel als virtual tuner installed en dan werkt t met mediaportal out the box. gewoon aanvinken dat t een cam kaart heeft en 1 kanaal kan decoden en t werkt prima met zowel ziggo als digitenne.
het gaat mij echt om het feit dat ik op mn mobiel tv kan kijken.
Aangezien dat toch een klein scherm is en de kwaliteit van analoog goed genoeg is op mn mobiel ga ik gewoon voor de kaart die vista view.
heb thuis 2 hd recorders van ziggo staan dus opnemen is niet nodig met Mp.
Direct besteld,vrijdag in huis,zaterdag alles opnieuw installeren en hopelijk in 1 keer werkend :)

• glenner
vreemd, die heb ik ook draaoen onder mp 1.2RC, en die ziet er toch anders uit, zonder die mooie animaties.

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 10:16

tCC

369 Mhz "Blind Scan" Cables.xml (ForTheRecord) voor de geïnteresseerden:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<cables>
<cable name="Ziggo 369 Mhz Blind Scan" satfeed="true" flags="0">
<transponder frequency="369000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="377000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="385000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="393000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="401000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="409000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="417000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="425000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="433000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="441000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="449000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="457000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="465000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="473000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="482000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="490000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="498000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="506000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="514000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="522000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="530000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="538000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="546000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="554000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="562000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="570000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="578000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="586000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="594000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="602000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="610000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="618000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="626000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="634000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="642000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="650000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="658000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="666000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="674000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="682000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="690000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="698000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="706000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="714000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="722000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="730000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="738000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="746000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="754000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="762000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="770000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="778000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="786000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="794000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="802000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="810000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="818000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="826000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="834000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="842000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
<transponder frequency="850000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="3"/>
</cable>
</cables>
glenner schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:14:
[...]

vreemd, die heb ik ook draaoen onder mp 1.2RC, en die ziet er toch anders uit, zonder die mooie animaties.
Welke animaties bedoel je? De 3D achtergronden of misschien toch wat anders?

Testing, one, two ...

• powermarcel10
glenner schreef op donderdag 01 september 2011 @ 07:14:
[...]

Hoi Glenner,

hier zijn al mijn StreamedMP bestanden:

http://www.filefactory.com/file/cd24aed/n/StreamedMP.zip

Incl alle "animaties"

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 23:29
FYI: ik ben een van de developers van de services achter aMPdroid en ben hoofdverantwoordelijke voor het streamen ;)
glenner schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 19:56:
Is het mogelijk om via een android phone of tablet live tv te streamen vanuit mediaportal TV server, en ook om van kanaal te veranderen? £Ik ben namelijk terug met mediaportal bezig, na lange tijd XBMC gebruikt te hebben. Waar ik vroeger al wat frustraties had, zijn deze blijkbaar helemaal vanb de baan. Fantastisch programma. Ik ben nu bezig met aMPdroid te installeren en te ontdekken, maar als ik inderdaad TV kan kijken en zappen op deze manier via mijn tablet en gsm, ga ik morgen een tunercard kopen voor in mijn mediacenter
Ja, dit is inderdaad mogelijk met aMPdroid.
powermarcel10 schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 22:34:
EDIT: Als ik hier kijk: http://forum.team-mediapo...0-8-streaming-more-98563/ Staat er; "Streaming live tv: Sometimes starting a live tv stream fails on the device, even though everything worked fine on the backend. We don't know yet why this is happening, but we're trying to find a solution." Betekend dus dat het wel zou moeten werken, maar er nog wat probleempjes zijn.. Die zullen neem ik aan met toekomstige update(s) wel verholpen worden neem ik aan. :)
Er zijn momenteel inderdaad wat stabiliteitsproblemen met het zappen. Op sommige telefoons (vooral de eerdere telefoons uit de Galaxy-lijn van Samsung) speelt de stream helemaal niet af en op andere telefoons crasht de mediaplayer soms. Voor de eerste problemen heb ik nu een oplossing gevonden (maar is nog niet gereleast) en voor de tweede is een workaround geimplementeerd. Over het algemeen werkt het nu wel goed maar af en toe krijg je nog een timeout of een stream die niet wilt starten.

Mocht je verder nog vragen of problemen hebben kan je me beter trouwens even een DM sturen of op het MP forum een topic openen, ik volg dit topic niet actief genoeg om snel te kunnen antwoorden.
powermarcel10 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:37:
[...]

Hoi Glenner,

Incl alle "animaties"
Da's heel aardig maar dan weet hij nog steeds niet waar hij bepaalde zaken eenvoudig zelf aan- of uit kan schakelen binnen SreamedMP editor.

Gaat zijn MediaPortal installatie wel normaal draaien na een eenvoudige copy/paste als hij niet alle plugin's in zijn installatie heeft zitten?

Het is misschien sowieso wel verstandiger om de update van StreamedMP af te wachten die nakend is a.g.v. het uitkomen van MediaPortal 1.2 RC1. Enkele plugin's werken nu namelijk niet 100% of helemaal niet, Subcentral (CC) is er eentje van.

Testing, one, two ...

• glenner
powermarcel10 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:37:
[...]

Hoi Glenner,

Incl alle "animaties"
hey bedankt kerel! ik zal ze alvast veilig bewaren om me er eens mee bezig te houden. mss toch even de raad van hardware-lover opvolgen en even wachten tot de skin geupdated wordt. moenteel draait alles fantastisch, en wil het nu niet verkloten. ;-) (wss kan ik toch niet wachten lol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Ik wilde gisteren eindelijk eens Ampdroid proberen, maar wifiremote werd aangemerkt als incompatible plugin. (Terwijl ik wel degelijk de versie voor 1.2 Beta heb geinstalleerd). Helaas heb ik dit ook al eens met Subcentral gehad. Daarnaast heb ik nog een probleempje met het afspelen van sommige audio, wat in bijvoorbeeld VLC wel goed gaat. Tot slot heb ik een tv-kaart gekocht, en ik had de tv-server nog niet geinstalleerd.

Dit alles heeft me doen besluiten om zowel Windows (vanwege de codecs) als MediaPortal opnieuw te installeren. Even wachten op Streamedmp en subcentral, en dan ga ik een clean install doen van MP 1.2 RC1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Sherlock schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:13:
Ik wilde gisteren eindelijk eens Ampdroid proberen, maar wifiremote werd aangemerkt als incompatible plugin. (Terwijl ik wel degelijk de versie voor 1.2 Beta heb geinstalleerd). Helaas heb ik dit ook al eens met Subcentral gehad. Daarnaast heb ik nog een probleempje met het afspelen van sommige audio, wat in bijvoorbeeld VLC wel goed gaat. Tot slot heb ik een tv-kaart gekocht, en ik had de tv-server nog niet geinstalleerd.

Dit alles heeft me doen besluiten om zowel Windows (vanwege de codecs) als MediaPortal opnieuw te installeren. Even wachten op Streamedmp en subcentral, en dan ga ik een clean install doen van MP 1.2 RC1.
Ik had wifiremote geïnstalleerd op mediaportal 1.2 beta en toen de rc uitkwam gewoon mediaportal geupdated. Wifiremote bleef toen gewoon werken en werd ook niet aangegeven als incompatibel. Gisteren heb ik mediaportal opnieuw moeten installeren omdat er iets niet meer werkte, toen had ik van de eerste keer de rc erop gezet, en toen kon ik ook niet meer wifiremote installeren. Sommige plugins zullen dus wel werken. Als je eerst de 1.2 beta erop zet en dan upgrade naar 1.2 rc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
heeft iemand anders ook problemen met het automounten van .iso bestanden in MP 1.2RC? Het lukt gewoonweg niet. Heb bij de config ingesteld dat hij DTlite moeten gebruiken om iso automatisch te mounten maar er gebeurt niets. Er verschijnt een scherm dat je nogeens 60 sec kan proberen te mounten, maar ook daarna gebeurt er nada. Op voorhand de iso mounten lukt wel, maar afspelen onder mediaportal nadien resulteert in een crash van mediaportal. De gemounte iso met bv powerdvd afspelen lukt prima.
edit: ik heb ook met virtual clone dvd geprobeerd, maar daarmee lukt het blijkbaar ook niet?

[ Voor 8% gewijzigd door glenner op 02-09-2011 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 23:29
Sherlock schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:13:

Er schijnen idd wat geweest problemen te zijn met WifiRemote en MP1.2. Volgens mij komt dit door een wijziging in MpeMaker waardoor extensies opnieuw moeten worden gecompileerd. Er is 2 dagen geleden een nieuwe versie voor de RC1 uitgekomen, kan je die eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:57
Anderhalf jaar geleden ben ik van MP (op win xp) overgestapt naar WMC (win 7), wat mij toen opviel bij WMC is het volgende:

- Eenvoudige installatie
- WMC werkte veel sneller qua menu's/TV
- HD beeld was stabiel (beeld en geluid liepen gelijk)
- FIlms kijken gaat niet zo makkelijk / eenvoudig als bij MP (DXVA / codec's)

Ik heb natuurlijk met een schuin oog de vorderingen van MP in de gaten gehouden en ik had al eerder geconstateerd dat de gebruikers positiever werden en dat het MP team (veel) professioneler werkt (zie website MP). Afgelopen week werkte de opneem functie niet goed meer binnen WMC, ik heb toen een clean install gedaan en de stoute schoenen aangetrokken => installatie MP 1.2RC. Ik dacht als het niets is dan ben ik zo weer terug bij WMC.

Wat mij nu opvalt:
- Weinig tijd kwijt aan installatie en configuratie (ok meer werk dan bij WMC, maar zeer acceptabel)
- Snelheid!!!!! Wat is MP snel, op een aantal fronten sneller dan WMC!
- HD beeld is stabiel
- Ik heb tot nu toe geen "systeembeheerder in eigen huis gevoel" (geen geneuzel dat dingen niet werken)
- MP draait stabiel (geen vreemde meldingen e.d.)

Wat moet ik nog doen:
- MP configureren voor: Films, Muziek en Foto's

Mijn configuratie: MP 1.2RC + SAF 5.x + StreamMP

Je kan pas echt zeggen of het wat is als de configuratie een aantal weken draait, maar de eerste signalen zijn bijzonder positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

hostname schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:50:
[...]

Er schijnen idd wat geweest problemen te zijn met WifiRemote en MP1.2. Volgens mij komt dit door een wijziging in MpeMaker waardoor extensies opnieuw moeten worden gecompileerd. Er is 2 dagen geleden een nieuwe versie voor de RC1 uitgekomen, kan je die eens proberen?
Dat is ook de versie die ik geprobeerd heb. Helaas heb ik al eerder problemen gehad met de versie van MP, MPEI gaaf aan dat plugins (subcentral en nog eentje waarvan ik de naam even niet meer weet) incompatible zouden zijn terwijl er duidelijk bij stond dat het wel zou moeten werken met deze versie..

Maar wees gerust, het ziet er zo veelbelovend uit dat ik het zeker ga installeren als ik de boel opgeschoond heb! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
konehead schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 08:48:
Anderhalf jaar geleden ben ik van MP (op win xp) overgestapt naar WMC (win 7), wat mij toen opviel bij WMC is het volgende:

- Eenvoudige installatie
- WMC werkte veel sneller qua menu's/TV
- HD beeld was stabiel (beeld en geluid liepen gelijk)
- FIlms kijken gaat niet zo makkelijk / eenvoudig als bij MP (DXVA / codec's)

Ik heb natuurlijk met een schuin oog de vorderingen van MP in de gaten gehouden en ik had al eerder geconstateerd dat de gebruikers positiever werden en dat het MP team (veel) professioneler werkt (zie website MP). Afgelopen week werkte de opneem functie niet goed meer binnen WMC, ik heb toen een clean install gedaan en de stoute schoenen aangetrokken => installatie MP 1.2RC. Ik dacht als het niets is dan ben ik zo weer terug bij WMC.

Wat mij nu opvalt:
- Weinig tijd kwijt aan installatie en configuratie (ok meer werk dan bij WMC, maar zeer acceptabel)
- Snelheid!!!!! Wat is MP snel, op een aantal fronten sneller dan WMC!
- HD beeld is stabiel
- Ik heb tot nu toe geen "systeembeheerder in eigen huis gevoel" (geen geneuzel dat dingen niet werken)
- MP draait stabiel (geen vreemde meldingen e.d.)

Wat moet ik nog doen:
- MP configureren voor: Films, Muziek en Foto's

Mijn configuratie: MP 1.2RC + SAF 5.x + StreamMP

Je kan pas echt zeggen of het wat is als de configuratie een aantal weken draait, maar de eerste signalen zijn bijzonder positief.
Goed om te horen!

Mijn ervaring is eigenlijk een beetje hetzelfde.. Heb Mediaportal in de laatste jaren ook al een paar keer geprobeerd, maar kwam toch telkens weer terug bij WMC.. Tot ongeveer 3/4 jaar geleden, toen ik Mediaportal plots wel goed aan de praat kreeg.. Sinds die tijd zijn mijn ervaringen eigenlijk alleen maar beter geworden.

Mediaportal is welliswaar wat moeilijker (lees: uitgebreider) te configureren, maar dat levert wel als voordeel op dat alles geheel naar eigen smaak is in te stellen! Ik steek persoonlijk dan ook liever eenmalig wat meer werk in het programma, om er vervolgens vele malen meer plezier aan te beleven, dan met bijvoorbeeld WMC.

Je geeft aan dat je je media nog moet ordenen in Mediaportal.. Voor wat betreft films kan ik je de plugin MovingPictures in ieder geval van harte aanbevelen.. Werkt echt ontzettend goed, en volledig automatisch automatisch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Zo wat codec en renderer geknutsel later even mijn ervaringen delen:
- MP 1.2 RC + SAF 6.00
- AMD E350 onboard video

LAV audio decoder kan nog geen delay doen, dus alle formaten daar maar in uitgevinkt zodat ffdshow audio decoder het weer overneemt.
Vervolgens nog af en toe een dropped frame (en dan ga je er op letten natuurlijk), MP Audio renderer uitgetest maar daar komen alleen maar meer drops uit. Laatse Reclock dan volgens config hiero:
http://wiki.team-mediapor...#External_helper_software
Nu helemaal vloeiend, audio delay klopt en DXVA werkt zoals t hoort. Voor SD en DVD ook nog even gekeken naar resizing en noise reduction etc. Goede guidelines hier:
http://forum.beyond3d.com/showthread.php?t=40395
Op de E350 qua CPU gebruik kun je voor Xvid zowel NR en resizing gebruiken:
2. Blur & NR - Enabled
- Disable everything from the settings, except for Denoise3D and HQ, they sould be enabled.
- In Denoise3D settings, put Chroma to 1.00, Time to 4.00 and Luma to 0.00.
- In case there's too much noise in your video, try rising the Denoise3D settings, Chroma up to 2.00-3.00, Luma up to 1.00-2.00 and Time up to 5.00-6.00

3. Resize & Aspect - Enabled
- Resize on, ik doe hier naar horizontal 1280 zodat de AR behouden blijft en CPU gebruik OK is.
- Enable Resize Always
- Aspect Ratio should not be changed, "Keep original aspect ratio" is a good default
- On Resize & Aspects Settings sub-page, set both Luma and Chroma methods to "Lanczos", and make sure the Lock is enabled. Number of tapos should be set to 2.00, Luma Sharpen to 0.50-1.50 and Chroma Sharpen to 0.00. Enable Accurate Rounding.

Voor DVD's heb ik NR uitstaan omdat dan het CPU gebruik te hoog wordt. Overigens in de AMD video settings van de VGA alles uitstaan behalve deinterlacing. Vind persoonlijk dat ffdshow een veel beter plaatje ervan maakt en bovendien HD video gewoon met rust laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo iedereen,

ik heb vandaag even een handleiding in elkaar geflanst, waar in ik uitleg hoe je een Anysee tuner aan de praat kunt krijgen in Mediaportal icm fortherecord..

Hier is de link: https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl

Wellicht ook nuttig om te lezen voor mensen die een andere tuner hebben!

Ik maak binnenkort ook nog even een documentje als toevoeging waar in uitgelegd wordt hoe je meerdere zenders kunt opnemen van één transponder, en hoe je meerdere anysee's tegelijk aan de praat kunt krijgen.. Dit is een eerste "BETA" zeg maar.. Laat maar even weten wat jullie er van vinden, en of er nog cruciale dingen in missen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:22:
Hallo iedereen,

ik heb vandaag even een handleiding in elkaar geflanst, waar in ik uitleg hoe je een Anysee tuner aan de praat kunt krijgen in Mediaportal icm fortherecord..

Hier is de link: https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl

Wellicht ook nuttig om te lezen voor mensen die een andere tuner hebben!

Ik maak binnenkort ook nog even een documentje als toevoeging waar in uitgelegd wordt hoe je meerdere zenders kunt opnemen van één transponder, en hoe je meerdere anysee's tegelijk aan de praat kunt krijgen.. Dit is een eerste "BETA" zeg maar.. Laat maar even weten wat jullie er van vinden, en of er nog cruciale dingen in missen!!
goed bezig! niet aankomend weekend, maar het weekend daarna is m'n vriendin weg dus dan kan ik eindelijk aan de slag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:49

EraZor

Don't mention the war

Ik ben al tijden een fanatiek gebruiker van MP, maar heb nu toch een vraagje. Ik heb 't zaakje helemaal compleet ingeregeld naar mijn smaak (1.2 RC met avalon skin, Moving Pictures etc. met SAF 5).

In principe werkt alles helemaal naar behoren: 1080P MKV's spelen etc etc. Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is het afspelen van gedownloade blu rays. Dan bedoel ik dus niet ISO's maar 'gewone' windows mappen met een blu ray structuur:

in de root BDMV en CERTIFICATE folders en in de BDMV folder o.a. een STREAM folder met een heleboel .mt2s bestanden etc.

Het liefste zou ik een dergelijke film gewoon via noving pictures beheren en starten, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Ik heb overigens deze tutorial gevolgd:
http://moving-pictures.tv...Bluray_and_HDDVD_playback

maar de br's verschijnen niet in moving pictures? (.mt2s uiteraard toegevoegs bij videos > extensions)

[ Voor 12% gewijzigd door EraZor op 07-09-2011 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet hoe jij je media organiseert maar ik heb voor ieder type media een hoofdmap en daarin sub-mappen waarin deze sub-mappen de naam hebben van de inhoud.

M.a.w., ik heb een hoofdfolder "Blu-Ray" en daarin staat bijvoorbeeld;

"Close Encounters of the Third Kind (1977)" << Ik gebruik altijd de originele filmtitel en het jaartal (tussen haakjes) zoals deze op IMDB terug te vinden is.

met daar dan weer in de sub-folders;

ANY! << niet altijd aanwezig
BDMV
CERTIFICATE

In de meeste gevallen is dat voldoende voor MovingPictures om de film te herkennen en toe te voegen aan je bibliotheek. Je kunt eenvoudig controleren of MovingPictures de films allemaal wel goed herkent door de plugin zelf op te starten via MediaPortal configuration. Onder TAB movie importer is meestal terug te vinden wat niet helemaal goed wordt herkent en dit is eenvoudig zelf in te vullen en te corrigeren mocht dat nodig zijn.

m2ts hoef je (mogelijk mag dat zelfs niet) als extensie niet toe te voegen als je een externe player gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 07-09-2011 11:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Ik heb een map 'movies' met daarin per film een subfolder. ik heb normaliter ook geen enkel probleem met moving pictures: herkennen gaat uitstekend. ik heb voor mijn BR rips ook gewoon een folder in movies voor de film, met daarin de eerder genomende submappen (BDMV etc). Ik zie bij de movie importer ook geen niet-herkende films staan: hij herkent blijkbaar het hele type .m2ts niet. Ik gebruik overigens geen extrene player.

Edit:

Hmm vage sh*t... na het verwijderen van de 'watch' folder en weer toevoegen, pakt ie ze wel... Dit terwijl andere films (mkv) wel gewoon goed gingen.

Nou ja..problem solved!

[ Voor 18% gewijzigd door EraZor op 07-09-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je gebruikt geen externe player? Dat was me niet helemaal duidelijk en dan moet m2ts natuurlijk wel als extensie toegevoegd worden. Maar dan krijg je ook geen Blu-Ray menu (indien aanwezig) en heb je ook maar één (hoofd) m2ts stream in film folder staan?

Ik werk wel met een externe player en ging er voor het gemak van uit dat dit bij jou ook zo was.
Maar het werkt nu blijkbaar dus maakt dit verder weinig uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Klopt: ik krijg (en hoef) geen BR menu. Meerdere losse bestandjes is geen probleem (blijkbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Weet er hier iemand hoe ik het eenvoudigst een hotkey kan maken om mijn refreshrate in Windows 7 te switchen? Om de plugin hd-starter correct te laten functioneren moet ik kunnen switchen naar 24p als powerdvd opstart, maar ik vind nergens in catalyst Control center waar ik een profiel kan aanmaken om de refreshrate te veranderen. Ik gebruik de laatste nieuwe ati drivers op een hd6450. Of heb ik weer een extern programma nodig hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Dit zou voldoende moeten zijn in de laatste versie:
http://wiki.team-mediapor...esh_rate_what_and_why_.3f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
In mediaportal werkt dit idd prima. Maar de plugin die ik wil gebruiken sluit mediaportal en opent een ander programma, powerdvd om blurays met menu te kunnen afspelen. Die refresrate changeren werkt dan niet meer omdat mp niet meer draait. Die plugin zendt dan een toetsencombo, bv crtl-shift-4 om naar 24 p om te schakelen . Maar ik moet die toetsencombo wel ergens als hotkey kunnen instellen, naar het schijnt kan dat gewoon in catalyst Control center...maar ik vind het nergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@glenner, welke plugin gebruik je om de externe player te kunnen gebruiken?

Edit: waaraan ik wil toevoegen dat een externe player, via MovingPictures ingesteld, ook een autorefershrate meegegeven kan worden zonder extra toets-commando. Het kan dus prima werken. Ik gebruik Arcsoft TotalMedia Theatre als externe player.

[ Voor 62% gewijzigd door hardware-lover op 07-09-2011 23:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ik heb deze succesvol gebruikt:
http://www.12noon.com/displaychanger.htm

Maar die werkt op basis van commandos. Kun je ook een batch file draaien ipv toetscombo?

• glenner
hardware-lover schreef op woensdag 07 september 2011 @ 22:50:
@glenner, welke plugin gebruik je om de externe player te kunnen gebruiken?

Edit: waaraan ik wil toevoegen dat een externe player, via MovingPictures ingesteld, ook een autorefershrate meegegeven kan worden zonder extra toets-commando. Het kan dus prima werken. Ik gebruik Arcsoft TotalMedia Theatre als externe player.
Ah interessant bedankt. Daar zal ik straks eens naar kijken. Hier is de thread waar ik het over heb. Ik zou powerdvd enkel willen gebruiken voor bluray met menus te kunnen afspelen ...
http://forum.team-mediapo...diaportal-powerdvd-93618/
Ik begrijp je. Zoals gezegd gebruik ik Arcsoft TotalMedia Theatre om een Blu-ray image vanaf een NAS af te spelen via het originele disc-menu (indien aanwezig). Met PowerDVD zou dat tevens mogelijk moeten zijn via MovingPictures advanced settings waarbij de autorefresh optie ook apart aangezet kan worden. Binnen MediaPortal configuration dient de autorefresh optie dan ook geactiveerd te zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 30-09 13:51
Ik heb mijn mediaportal even opnieuw geinstalleerd nav alle tips in dit topic. Het gene wat echter niet lukt is mijn theatron agrippa het geluid via SPDIF laten doorsturen naar mijn Z-5500. Ik kan nog steeds de opties: stereo/stereo x 2/music en movie kiezen op de Z-5500 dat is niet de bedoeling. Ik heb AC3 filter geinstalleerd en de optie SPDIF passthrough aangezet. Ik heb het idee dat het in de codec setting van MP zit. Echter als ik daar iets verder heb ik geen geluid meer. Ik heb uiteraard ook de Theatron software geinstalleerd die staat op SPDIF en dan PCM.

Iemand een idee?

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
AC3 filter heb je niet nodig. Check deze post:Frank-NL in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"

Werkt dat ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
AC3Filter verwijderd, de rest van de settings die je noemt gecontroleerd en die komen overeen. Toch werkt het helaas nog niet. Ik heb binnen MP de MPA codec ook op SPDIF gezet maakt ook geen verschil.

* Windows 7

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Als je in Windows test : Werkt het dan ?? Eerst in Windows alles goed testen en dan pas met MediaPortal settings knoeien :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
nero355 schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:34:
Als je in Windows test : Werkt het dan ?? Eerst in Windows alles goed testen en dan pas met MediaPortal settings knoeien :)
Om eerlijk te zijn NEE, ik hoor dan wel geluid maar ook gewoon via het geluid schema wat ik opgeef op de Z-5500. Dus ik denk dat je gelijk hebt, het probleem zit niet in MP of althans nog niet. Mmmmm andere plek zoeken dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operations schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:37:
[...]

Om eerlijk te zijn NEE, ik hoor dan wel geluid maar ook gewoon via het geluid schema wat ik opgeef op de Z-5500. Dus ik denk dat je gelijk hebt, het probleem zit niet in MP of althans nog niet. Mmmmm andere plek zoeken dan maar.
Je dient volgens mij binnen Windows (7) op minimaal 2 plaatsen aan te geven dat je s/pdif wilt gebruiken.

1) via de software van je geluidskaart aangeven dat je s/pdif wilt
2) bij de keuze van het standaard audio apparaat (waarbij onder ondersteunde indelingen ook AC3 en DTS aangevinkt moeten zijn).

Als je bij de laatste de test-geluiden te horen krijgt dan zit je snor.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
hardware-lover schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 16:47:
[...]

Je dient volgens mij binnen Windows (7) op minimaal 2 plaatsen aan te geven dat je s/pdif wilt gebruiken.

1) via de software van je geluidskaart aangeven dat je s/pdif wilt
2) bij de keuze van het standaard audio apparaat (waarbij onder ondersteunde indelingen ook AC3 en DTS aangevinkt moeten zijn).

Als je bij de laatste de test-geluiden te horen krijgt dan zit je snor.
Ja dat heb ik beide gedaan en maakt niks uit, volgens mij klopt SPDIF PCM binnen de software van de geluidskaart toch? Als ik dat niet doe hoor ik namelijk niks. Bij de standaard audio staat het ook goed anders had ik toch helemaal niks gehoord want de audio zit alleen maar verbonden via SPDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operations schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 17:16:
[...]

Ja dat heb ik beide gedaan en maakt niks uit, volgens mij klopt SPDIF PCM binnen de software van de geluidskaart toch? Als ik dat niet doe hoor ik namelijk niks. Bij de standaard audio staat het ook goed anders had ik toch helemaal niks gehoord want de audio zit alleen maar verbonden via SPDIF.
Dus de Windows DTS en AC3 testgeluiden onder je standaard audio apparaat zijn te horen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
hardware-lover schreef op donderdag 08 september 2011 @ 13:36:
Ik begrijp je. Zoals gezegd gebruik ik Arcsoft TotalMedia Theatre om een Blu-ray image vanaf een NAS af te spelen via het originele disc-menu (indien aanwezig). Met PowerDVD zou dat tevens mogelijk moeten zijn via MovingPictures advanced settings waarbij de autorefresh optie ook apart aangezet kan worden. Binnen MediaPortal configuration dient de autorefresh optie dan ook geactiveerd te zijn.
nogeens bedankt voor de tip. het werkt perfect, zowel met tmt als met powerdvd. autorefresh doet het ook. ik ben gelukkig nu ;-)

• Zeropaid
  • Niet online
Ik maak gebruik van de onlinevideos plugin, alleen crasht deze regelmatig.
Of ik nu een filmpje kijk of dat ik gebruik maar van de search.. hij crasht.
MP wordt afgesloten met de standaard verzenden niet verzenden melding, of loopt gewoon helemaal vast

MP 1.1.3
Onlinevideo's 0.32

Geen idee waar het aan zou kunnen liggen, denk niet aan de codecs omdat ie ook vastloopt bij de search
Up to date StreamedMP Skin voor 1.2RC vrijgegeven; http://forum.team-mediapo...mediaportal-1-2-a-100268/

Testing, one, two ...

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik zou ook orginele blu-rays willen afspelen in mediaportal, inclusief menu's.
Wat werkt beter via Arcsoft of via PowerDVD?
Ik wil dan 1 van de 2 aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
glenner schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 19:47:
heeft iemand anders ook problemen met het automounten van .iso bestanden in MP 1.2RC? Het lukt gewoonweg niet. Heb bij de config ingesteld dat hij DTlite moeten gebruiken om iso automatisch te mounten maar er gebeurt niets. Er verschijnt een scherm dat je nogeens 60 sec kan proberen te mounten, maar ook daarna gebeurt er nada. Op voorhand de iso mounten lukt wel, maar afspelen onder mediaportal nadien resulteert in een crash van mediaportal. De gemounte iso met bv powerdvd afspelen lukt prima.
edit: ik heb ook met virtual clone dvd geprobeerd, maar daarmee lukt het blijkbaar ook niet?
Lukte mij eerst ook niet, maar virtual clonedrive en Drive Number op 0 ging het perfect.
Wijs C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\Daemon.exe aan.
En als je maar 1 virtual clone drive heb dan moet hij op Drive Number 0.

Ben zelf even aan het stoeien geweest met Blu-Ray ondersteuning:

Ik wil graag:
1-Blu-ray discs (incl. Menu's) afspelen (Werkt)
2-Blu-ray Folders (incl. Menu's) afspelen vanuit movies (Werkt niet)
3-Blu-ray Folders (incl. Menu's) afspelen vanuit Moving Pictures (Werkt)
4-Blu-ray ISO (incl. Menu's) afspelen vanuit movies (Werkt)
5-Blu-ray ISO (incl. Menu's) afspelen vanuit Moving Pictures (Werkt niet)

Ik gebruik TMT5 als Blu-Ray player software en Mediaportal 1.2 RC.

En heb het zo geconfigureerd:
1-Blu-ray Player Handler plugin: Deze start TMT5 op.
3-Moving Pictures plugin: in de advanced confguration kan je externe Blu-Ray player aanwijzen. Met een .Bat filetje zorg ik ervoor dat hij in plaats van de .bdmv de directory waar de film in staat als commando meegeeft.
code:
1
2
set dd=%1
"padnaartmt5hierinvullen" "%dd:~0,-15%"

.bdmv snapt TMT5 niet als command line input maar de directory waar de blu-ray in staat wel!
4-De ISO ondersteuning in mediaportal + Blu-ray Handler.

Ik probeer echter nog punt 2 en 5 aan de gang te krijgen, tot dusver wil mij dat nog niet lukken.

edit:
Puntje 5 werkt nu :D
Ik moest aangeven dat wanneer er een ISO afgespeeld wordt dat hij niet de argument moet trimmen, wanneer hij dat wel doet veranderd hij namelijk "J:\" naar "". Omdat ik via .bat geen mooie oplossing vond heb ik een play.exe gemaakt in autoit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 $cmline = $CmdLine[1]
$len = StringLen($cmline)

if $len = 3 Then
    ShellExecuteWait("C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe",'"' & $cmline & '"')
Else
    $cmline2 = StringTrimRight ( $cmline , 15)
    ShellExecuteWait("C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe",'"' & $cmline2 & '"')
EndIf

[ Voor 50% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-09-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
duncanvdlinden schreef op zondag 11 september 2011 @ 02:28:
[...]

Lukte mij eerst ook niet, maar virtual clonedrive en Drive Number op 0 ging het perfect.
Wijs C:\Program Files (x86)\Elaborate Bytes\VirtualCloneDrive\Daemon.exe aan.
En als je maar 1 virtual clone drive heb dan moet hij op Drive Number 0.

Ben zelf even aan het stoeien geweest met Blu-Ray ondersteuning:

Ik wil graag:
1-Blu-ray discs (incl. Menu's) afspelen (Werkt)
2-Blu-ray Folders (incl. Menu's) afspelen vanuit movies (Werkt niet)
3-Blu-ray Folders (incl. Menu's) afspelen vanuit Moving Pictures (Werkt)
4-Blu-ray ISO (incl. Menu's) afspelen vanuit movies (Werkt)
5-Blu-ray ISO (incl. Menu's) afspelen vanuit Moving Pictures (Werkt niet)

Ik gebruik TMT5 als Blu-Ray player software en Mediaportal 1.2 RC.

En heb het zo geconfigureerd:
1-Blu-ray Player Handler plugin: Deze start TMT5 op.
3-Moving Pictures plugin: in de advanced confguration kan je externe Blu-Ray player aanwijzen. Met een .Bat filetje zorg ik ervoor dat hij in plaats van de .bdmv de directory waar de film in staat als commando meegeeft.
code:
1
2
set dd=%1
"padnaartmt5hierinvullen" "%dd:~0,-15%"

.bdmv snapt TMT5 niet als command line input maar de directory waar de blu-ray in staat wel!
4-De ISO ondersteuning in mediaportal + Blu-ray Handler.

Ik probeer echter nog punt 2 en 5 aan de gang te krijgen, tot dusver wil mij dat nog niet lukken.

edit:
Puntje 5 werkt nu :D
Ik moest aangeven dat wanneer er een ISO afgespeeld wordt dat hij niet de argument moet trimmen, wanneer hij dat wel doet veranderd hij namelijk "J:\" naar "". Omdat ik via .bat geen mooie oplossing vond heb ik een play.exe gemaakt in autoit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 $cmline = $CmdLine[1]
$len = StringLen($cmline)

if $len = 3 Then
    ShellExecuteWait("C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe",'"' & $cmline & '"')
Else
    $cmline2 = StringTrimRight ( $cmline , 15)
    ShellExecuteWait("C:\Program Files (x86)\ArcSoft\TotalMedia Theatre 5\uMCEPlayer5.exe",'"' & $cmline2 & '"')
EndIf
bedankt voor je tip ivm het automounten van iso's... het werkt nu perfect als ik virtual clone drive gebruik met jouw settings.
Wat jij nu probeert om blurays af te spelen benik ook mee bezig. Ben zowell met powerdvd als met TMT bezig, maar loop nog tegen wat probleempjes aan, zoals het feit dat TMT geen bluray folders wil opstarten. ben zelf niet zo bekend met exe files aan te maken, zou ik de jouwe eens mogen uittesten. jij lijkt ook win7 64bit te gebruiken, dus op het gebied van paths zou het moeten lukken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
glenner schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:09:
[...]

bedankt voor je tip ivm het automounten van iso's... het werkt nu perfect als ik virtual clone drive gebruik met jouw settings.
Wat jij nu probeert om blurays af te spelen benik ook mee bezig. Ben zowell met powerdvd als met TMT bezig, maar loop nog tegen wat probleempjes aan, zoals het feit dat TMT geen bluray folders wil opstarten. ben zelf niet zo bekend met exe files aan te maken, zou ik de jouwe eens mogen uittesten. jij lijkt ook win7 64bit te gebruiken, dus op het gebied van paths zou het moeten lukken....
Neem aan dat je bedoeld dat je deze in combinatie met Moving Pictures wil gaan gebruiken? Daar heb ik hem eigenlijk voor gemaakt. Omdat ik anders vanuit Moving Pictures geen Blu-ray folder in TMT5 kan opstarten.

Blu-ray movies gewoon vanuit de standaard Movie Browser probeer ik nog een oplossing te vinden. Als je namelijk een .bdmv opent vanuit deze browser, gebruikt hij de SAF codecs met de interne speler, en heb ik geen menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
duncanvdlinden schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:16:
[...]

Neem aan dat je bedoeld dat je deze in combinatie met Moving Pictures wil gaan gebruiken? Daar heb ik hem eigenlijk voor gemaakt. Omdat ik anders vanuit Moving Pictures geen Blu-ray folder in TMT5 kan opstarten.

Blu-ray movies gewoon vanuit de standaard Movie Browser probeer ik nog een oplossing te vinden. Als je namelijk een .bdmv opent vanuit deze browser, gebruikt hij de SAF codecs met de interne speler, en heb ik geen menu's.
ja dat bedoel ik idd. Jij gebruikt ook bluray player handler om TMT5 op te starten als externe player. Ik kan vreemd genoeg alleen maar de plugin bluray handler vinden, en die werkt gewoon met de interne player? wat wel heel goed werkt, maar zonder menus uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
glenner schreef op zondag 11 september 2011 @ 17:18:
[...]

ja dat bedoel ik idd. Jij gebruikt ook bluray player handler om TMT5 op te starten als externe player. Ik kan vreemd genoeg alleen maar de plugin bluray handler vinden, en die werkt gewoon met de interne player? wat wel heel goed werkt, maar zonder menus uiteraard...
Ok dan is dit de oplossing:
http://dl.dropbox.com/u/189830/play.zip

zet deze executable ergens neer, ik heb hem zelf in de C:\ staan maar is niet noodzakelijk.

Stel de advanced settings in Moving Pictures als volgt in:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/189830/movingpictures1.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/189830/movingpictures2.png

En uiteraard daar aanzetten maar dat spreekt voor zich :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Dit is de handler die ik gebruik:
http://forum.team-mediapo...7/index53.html#post770203

Die werkt prima als je een ISO wil starten buiten Runing Pictures om.
Ook kan je dan gewoon je Blu-ray drive een film vanaf starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
ok begrepen, bedankt. ik ga het straks allemaal eens uitproberen. ik hou je op de hoogte of het lukt...:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
heb het net allemaal ingesteld, en het werkt werkelijk perfect! vooral dat je via de mce versie van tmt5 ook gewoon bluray folders kan afspelen vind ik geweldig. werkt prima met mijn harmony. nu alleen nog een toets op die harmony programmeren om tmt te kunnen afsluiten en het is precies zoals ik het wil. zeer nuttig die .exe van je. misschien kan je je ervaringen ook op het mediaportal forum posten, ben er zeker van dat je veel mensen blij zal maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glenner schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:04:
heb het net allemaal ingesteld, en het werkt werkelijk perfect! vooral dat je via de mce versie van tmt5 ook gewoon bluray folders kan afspelen vind ik geweldig. werkt prima met mijn harmony. nu alleen nog een toets op die harmony programmeren om tmt te kunnen afsluiten en het is precies zoals ik het wil. zeer nuttig die .exe van je. misschien kan je je ervaringen ook op het mediaportal forum posten, ben er zeker van dat je veel mensen blij zal maken.
Bij TMT3, die ik nog naar volle tevredenheid gebruik, is het indrukken van de "pijtje terug" oftewel de "back" toets op een originele MCE afstandsbediening voldoende om het programma te verlaten en weer terug te keren in MediaPortal daar waar ik de film heb gestart. Bij TMT3 wordt ook het MCE gedeelte van het programma opgestart (uMCEDVDPlayer.exe) vanuit MediaPortal.

Jullie gebruiken TMT5 voor de 3D mogelijkheden of i.v.m. andere mogelijkheden?

Ik zag trouwens dat TMT5 vanuit MovingPictures gestart moet worden via "%root%" en niet via "%filename%"?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 11-09-2011 20:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hardware-lover schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:51:
[...]

Bij TMT3, die ik nog naar volle tevredenheid gebruik, is het indrukken van de "pijtje terug" oftewel de "back" toets op een originele MCE afstandsbediening voldoende om het programma te verlaten en weer terug te keren in MediaPortal daar waar ik de film heb gestart. Bij TMT3 wordt ook het MCE gedeelte van het programma opgestart (uMCEDVDPlayer.exe) vanuit MediaPortal.

Ik zag trouwens dat TMT5 vanuit MovingPictures gestart moet worden via "%root%" en niet via "%filename%"?
Inderdaad 8)7 argh dan heeft mijn programmatje ook geen nut meer :D
Ik gebruik 5 omdat ik gewoon direct de nieuwste wou proberen, verder niet echt een reden voor.
Weet jij toevallig ook of het mogelijk is om blu-ray folders vanuit de gewone movie browser in MediaPortal in TMT5 te starten?

[ Voor 11% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-09-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je bedoelt zonder gebruik te maken van MovingPictures? Nee, nooit de behoefte aan gehad eerlijk gezegd, ik wil MovingPictures zelf helemaal niet missen. Er is wel een externe player mogelijkheid binnen het video-gedeelte maar volgens mij wordt dan alles aan films extern afgespeeld. Hoe dat zal werken weet ik niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
hardware-lover schreef op zondag 11 september 2011 @ 20:51:
[...]

de back toets werkt niet in TMT5, het MCE gedeelte wordt hier ook opgestart. ik gebruik ook TMT5 gewoon omdat het de laatste nieuwe versie is, voelt gewoon juist :-) ik zal wel iets programmeren a la alt-f4 via mijn harmony...
dus als ik via advanced setting bij arguments %root% ingeef zou het ook gewoon bluray folders moeten afspelen in het mce gedeelte van TMT zonder het geniale progje van duncan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glenner schreef op zondag 11 september 2011 @ 23:56:
[...]

de back toets werkt niet in TMT5, het MCE gedeelte wordt hier ook opgestart. ik gebruik ook TMT5 gewoon omdat het de laatste nieuwe versie is, voelt gewoon juist :-) ik zal wel iets programmeren a la alt-f4 via mijn harmony...
dus als ik via advanced setting bij arguments %root% ingeef zou het ook gewoon bluray folders moeten afspelen in het mce gedeelte van TMT zonder het geniale progje van duncan?
Als je eens wist hoelang het eigenlijk geduurd heeft voordat TMT5 vanuit MediaPortal fatsoenlijk te gebruiken was, en daar komen ook al die batchfile en andere oplossingen vandaan. Het scherm gemaximaliseerd krijgen was er bijvoorbeeld al een om maar wat te noemen. Maar dit was met TMT3 eerst eigenlijk ook het geval maar minder dramatisch en uiteindelijk liep (en loopt) dat verder prima. Aangezien ik niets met 3D o.i.d. op mijn TV aan kan vangen heb ik de noodzaak niet zo om de overstap te maken. Ik heb er wel mee gedraaid maar toen ging het nog niet naar wens. Gelukkig kunnen TMT3 en 5 probleemloos naast elkaar draaien dus ik zal weer eens een poging gaan wagen, uit pure nieuwsgierigheid :)

Het zou met de root opdracht inderdaad helemaal goed moeten gaan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
[...]

Met "%root%" idd, wel met quotes, ik wist dat niet :D
Moving Pictures vermelden in hun documentatie steeds dat je wel gebruik moest maken van een .bat filetje.
Geniaal is het progje dus niet meer.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb het maar even getest, je moet bij TMT5 idd 2x de "back" toets drukken, bij een MCE afstandbediening in ieder geval, en dan kom je weer probleemloos terug in MediaPortal.

Ik heb verder geen gebruik hoeven maken van een batch of exe file. De juiste settings in MovingPictures advanced, hierboven al eerder vermeld, zijn nog voldoende.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste