Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is nog even uitgesteld maar over 1 week komt de Final 1.2 beschikbaar.

Testing, one, two ...

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:14
Heeft iemand wel eens geprobeerd de database en thumbs op een ramdisk te zetten? Ik las de suggestie dat dat aardig wat performance-winst zou kunnen opleveren in het forum over de BBG voor HTPCs (mijn huidige is overleden dus moet weer wat nieuws in elkaar zetten). Op het mediaportal-forum vind ik alleen ramdisk-onderwerpen voor het time-shiften, maar niet voor de databases. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Verwijderd

Vandaag is Windows 8 pre-beta uitgekomen, te downloaden van dev.windows.com. Ben benieuwd of MediaPortal hier al probleemloos onder draait.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-05 17:03
BoardCrusher schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:58:
Heeft iemand wel eens geprobeerd de database en thumbs op een ramdisk te zetten? Ik las de suggestie dat dat aardig wat performance-winst zou kunnen opleveren in het forum over de BBG voor HTPCs (mijn huidige is overleden dus moet weer wat nieuws in elkaar zetten). Op het mediaportal-forum vind ik alleen ramdisk-onderwerpen voor het time-shiften, maar niet voor de databases. Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Wellicht dat ik binnenkort 's een poging ga wagen. Ik heb toch 8GB in m'n systeempje zitten, dus daar kan wel wat van ingezet worden voor een ramdisk. ;)

Ik vraag me echter af of ik er echt wat van ga merken. De meningen hierover zijn nog wat verdeeld geloof ik. Ik weet eigenlijk niet wat/hoeveel MySQL standaard al in het geheugen cached. Ik denk dat het laden van thumbs wel een aardige performance boost oplevert wanneer je deze op een ramdisk plaatst.

Maar goed, mocht je PC uitvallen ben je alles kwijt...dus je moet sowieso wel zorgen dat je minstens 1x per dag een backup maakt.

• BoardCrusher
AmonTobin schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:42:
[...]

Maar goed, mocht je PC uitvallen ben je alles kwijt...dus je moet sowieso wel zorgen dat je minstens 1x per dag een backup maakt.
de ramdisk van Dataram heeft dat probleem niet, dwz wijzigingen in de ramdisk wordt continu gebackupt. Het is dan alleen van belang om de img van de ramdisk zelf te backuppen (zoals zij ook aangeven in hun handleiding)
BoardCrusher schreef op woensdag 14 september 2011 @ 10:58:
Kun je eens rechtstreeks linken naar die reacties v.w.b. de performance winst?
En wat zal er dan sneller gaan werken? Het browsen door je Media?

Ik zit me te bedenken dat je database, als deze lokaal is opgeslagen (en standaard is dat zo) toch eerst volledig in het ramdisk gedeelte geladen zal moeten worden en dat kost toch ook tijd?
Edit: ik zie nu bovenstaande post dat dit maar éénmalig zou moeten gebeuren, da's natuurlijk een pluspunt.
Als je MediaPortal vanaf een razendsnelle SSD draait krijg je dan bijna niet hetzelfde resultaat, of zie ik wat over het hoofd bij deze beredenering?

Waarschijnlijk gaat dat hele ramdisk verhaal toch aan mijn neus voorbij aangezien ik met één centrale NAS database-opslag werk voor alle MediaPortal clients, en dat zijn er 4 hier in huis.

Edit: Ik heb net nog even gekeken en mijn centrale database is op dit moment al +3GB.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2011 12:09 ]

Testing, one, two ...

• AmonTobin
BoardCrusher schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:52:
[...]

de ramdisk van Dataram heeft dat probleem niet, dwz wijzigingen in de ramdisk wordt continu gebackupt. Het is dan alleen van belang om de img van de ramdisk zelf te backuppen (zoals zij ook aangeven in hun handleiding)
Ah, dat is wel handig dat dat er meteen ingebakken zit idd, scheelt een hoop gedoe. Wellicht dat ik binnenkort een poging ga wagen voor m'n thumbs folder, al is het maar om een keertje met een Ramdisk gespeeld te hebben. :)

• BoardCrusher
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2011 @ 11:56:
[...]

Kun je eens rechtstreeks linken naar die reacties v.w.b. de performance winst?
En wat zal er dan sneller gaan werken? Het browsen door je Media?
De discussie begint hier en gaat daarna nog even verder. Er wordt verder niets genoemd over daadwerkelijke winsten, vandaar mijn vraag hier.
Ik zit me te bedenken dat je database, als deze lokaal is opgeslagen (en standaard is dat zo) toch eerst volledig in het ramdisk gedeelte geladen zal moeten worden en dat kost toch ook tijd?
Als je MediaPortal vanaf een razendsnelle SSD draait krijg je dan bijna niet hetzelfde resultaat, of zie ik wat over het hoofd bij deze beredenering?
Klopt, alleen het inladen van de ramdisk gebeurt eenmalig bij opstarten (mijn HTPC is ook server en staat dus altijd aan, is voor mij dus geen probleem). Een SSD is ook een optie, maar in mijn kast (Antec Fusion) kan ik niet echt een SSD meer kwijt, en als ik 1 of 2 GB in een ramdisk stop is dat volgens mij ook een stuk goedkoper. Bovendien is een ramdisk ook sneller dan SSD, dacht ik ergens gelezen te hebben.
Edit: Ik heb net nog even gekeken en mijn centrale database is op dit moment al +3GB.
Hmm, zal eens in mijn backup kijken hoe groot ie bij mij is.
BoardCrusher schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:08:
[...]

De discussie begint hier en gaat daarna nog even verder. Er wordt verder niets genoemd over daadwerkelijke winsten, vandaar mijn vraag hier.
Ik heb het gezien, maar het lijkt niet meer dan een welles/nietes discussie te zijn waarbij er naar voren lijkt te komen dat er een bepaald iemand sowieso niet zo gecharmeerd lijkt te zijn van MediaPortal en gezien de opmerking van "database-je" eigenlijk niet weet waar hij over praat. Ik heb persoonlijk ook een voorkeur voor het een of ander maar sluit andere opties nooit uit en wat gisteren niet goed was hoeft per definitie vandaag ook niet slecht te zijn. Veel wijzer word je daar niet.

Mijn database lijkt vooral zo groot te zijn door de artiesten info gekoppeld aan mijn muziek en door het fanart gedeelte van mijn films (posters).

Edit: toch blijft het e.e.a. wel malen in mijn hoofd (gebeurd wel vaker) en ik ben nu eigenlijk op het idee gekomen om MediaPortal zelf eens vanuit Ramdisk te gaan draaien. Niet dat dit een noodzaak is maar uit pure nieuwsgierigheid. Dus niet de database maar het programma zelf vanuit RAM, of bedenk ik nu iets raars?

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2011 12:43 ]

Testing, one, two ...

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die discussie komt meer voort uit het feit dat iemand heeft bepaald dat een SSD niet hoeft in een HTPC en daarom van alles gaat verzinnen om dat goed te praten. In het HTPC BBG topic hangt door een aantal personen een beetje de sfeer dat alles zo goedkoop mogelijk moet en dat performance daar aan ondergeschikt is. Vermoeiend. Misschien leuk als je als Tweaker een HTPC gebruikt maar als daar ook non-tech mensen gebruik van maken is het al wat lastiger uit te leggen waarom bepaalde zaken nog langzamer gaan dan een simpele Ziggo decoder (waf :))

Een SSD werkt prima en ik merk t.o.v. een HDD een groot verschil, zeker met de EPG. Ik gebruik overigens ook een grote ramdisk om te timeshiften, want dat vind ik weer zonde van mijn goedkope SSD die daardoor waarschijnlijk een stuk korter meegaat.

Ik vraag me af of MP het wel op prijs stelt als databaselocaties e.d. gewijzigd worden, hoewel dat voor MySQL natuurlijk niet uitmaakt.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:57
40GB SSD in me eigen HTPC en dat werkt echt als een trein alle database files en bestanden zelf staan allemaal op een nas.
Werkt echt perfect.

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 14:41
Heeft iemand enig idee of dit ook werkt met digitale TV van Tweak.nl? Ik ben me aan het oriënteren op de mogelijkheden van het aanschaffen van een HTPC, maar dan is het kunnen ontvangen (en correct weergeven) van het signaal van Tweak wel een vereiste!

• AmonTobin
Frank-NL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:42:
Een SSD werkt prima en ik merk t.o.v. een HDD een groot verschil, zeker met de EPG. Ik gebruik overigens ook een grote ramdisk om te timeshiften, want dat vind ik weer zonde van mijn goedkope SSD die daardoor waarschijnlijk een stuk korter meegaat.
Om e.e.a. toch wat context te geven: ik heb zelf ook geen SSD in mijn systeem en de EPG laadt bij mij ook als een trein. Zit totaal geen vertraging in. Ik heb dan wel een redelijk snelle HDD (WD7500BPKT).

Verder ga ik me niet in die discussie mengen, maar ik wil toch ook even aangeven dat ik me niet kan voorstellen dat in mijn situatie een SSD, m.b.t. het laden van de EPG, veel winst zal geven aangezien dit bij mij al pretty much instant laadt.

• BoardCrusher
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:25:
[...]

Edit: toch blijft het e.e.a. wel malen in mijn hoofd (gebeurd wel vaker) en ik ben nu eigenlijk op het idee gekomen om MediaPortal zelf eens vanuit Ramdisk te gaan draaien. Niet dat dit een noodzaak is maar uit pure nieuwsgierigheid. Dus niet de database maar het programma zelf vanuit RAM, of bedenk ik nu iets raars?
Daar zat ik, als volgende stap, ook aan te denken. Op mijn inmiddels overleden HTPC stoorde ik me in MP voornamelijk aan de wachttijden bij bijvoorbeeld het doorlopen van de lijst TV-series, met banners en fanart (StreamedMP). Ik vermoed dat dit vooral te maken had met de laadtijden van de fanart en/of database. TV kijken doe ik niet op de HTPC, dus EPG doet voor mij niet terzake.

Overigens kan het natuurlijk ook vanzelf opgelost zijn als ik straks een nieuw moederbord en processor heb, maar ik vermoed eigenlijk niet dat dat de bottleneck was (AMD Athlon 64 X2 5000+)
Frank-NL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:42:
Ik vraag me af of MP het wel op prijs stelt als databaselocaties e.d. gewijzigd worden, hoewel dat voor MySQL natuurlijk niet uitmaakt.
Heb ik ook even naar gekeken, maar zou volgens mij geen probleem moeten zijn volgens de MP-wiki.

• Frank-NL
  • Niet online
AmonTobin schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:02:
[...]

Om e.e.a. toch wat context te geven: ik heb zelf ook geen SSD in mijn systeem en de EPG laadt bij mij ook als een trein. Zit totaal geen vertraging in. Ik heb dan wel een redelijk snelle HDD (WD7500BPKT).

Verder ga ik me niet in die discussie mengen, maar ik wil toch ook even aangeven dat ik me niet kan voorstellen dat in mijn situatie een SSD, m.b.t. het laden van de EPG, veel winst zal geven aangezien dit bij mij al pretty much instant laadt.
Als het al instant is kan je daar inderdaad niet veel meer aan veranderen :+

Wat voor hardware setup heb je verder, en gebruik je een zware skin / veel plugins?

• AmonTobin
Frank-NL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 13:22:
[...]
Als het al instant is kan je daar inderdaad niet veel meer aan veranderen :+

Wat voor hardware setup heb je verder, en gebruik je een zware skin / veel plugins?
Ik draai de MediaPortal 1.2 beta client met Fortherecord als TV-server met XMLTV (mc2xml) voor de TV-guide/EPG data. De gebruikte skin is StreamedMP. Verder nog niet heel veel plugins, the 'usual suspects' zoals MPTV series, Moving Pictures etc. Ik ben nog een beetje aan het proberen/testen e.d. met MediaPortal, XBMC is voor het moment nog mijn 1ste keuze als frontend. Of daar nog verandering in komt weet ik niet, ik moet de ontwikkelingen nog een beetje volgen. XBMC PVR client development i.c.m. Fortherecord TV server gaat op het moment erg moeizaam/langzaam...dus ik heb eigenlijk nog geen idee wat de uiteindelijke setup gaat worden wat betreft frontend/backend combo.

Hardware kun je terugvinden in mijn inventaris. Draait allemaal op Windows 7 Ultimate x64. :)
Een centrale database werkt prima en kan redelijk snel gerealiseerd worden door het aanpassen van MediaPortalDirs.xml. Als je gebruik maakt van MyTVseries en MovingPictures (en wie doet dat niet?) dan dien je daar ook even de locatie van je database op te geven.

Na iedere update (of schone installatie) van MediaPortal en aanvullende software dien je in ieder geval MediaPortalDirs.xml weer aan te passen of een aangepaste backup daarvan weer in MediaPortal DIR te plaatsen.

Zolang je MyTVseries en/of MovingPictures blijft updaten hoeft er geen aanpassing van de database-locatie gedaan te worden. Bij een update van een Skin (StreamedMP als voorbeeld) waarin de genoemde plugin's ook zijn opgenomen hoeft er eveneens geen aanpassing gedaan te worden.

Testing, one, two ...

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 12:08
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:34:
Een centrale database werkt prima en kan redelijk snel gerealiseerd worden door het aanpassen van MediaPortalDirs.xml. Als je gebruik maakt van MyTVseries en MovingPictures (en wie doet dat niet?) dan dien je daar ook even de locatie van je database op te geven.

Na iedere update (of schone installatie) van MediaPortal en aanvullende software dien je in ieder geval MediaPortalDirs.xml weer aan te passen of een aangepaste backup daarvan weer in MediaPortal DIR te plaatsen.

Zolang je MyTVseries en/of MovingPictures blijft updaten hoeft er geen aanpassing van de database-locatie gedaan te worden. Bij een update van een Skin (StreamedMP als voorbeeld) waarin de genoemde plugin's ook zijn opgenomen hoeft er eveneens geen aanpassing gedaan te worden.
En als je al een gevulde locale database hebt?

Is het dan simpelweg eerst een kopie van de database (welke file(s) is/zijn dat?) op een centrale locatie plaatsen (in mijn geval mijn NAS bak) en daarna die MediaPortalDirs.xml naar de nieuwe locatie verwijzen?
En als je de database locatie in MyTVSeries en MovingPictures dan aanpast, dan heb je ook alles er weer instaan?

• Frank-NL
  • Niet online
AmonTobin schreef op woensdag 14 september 2011 @ 14:13:
[...]

Ik draai de MediaPortal 1.2 beta client met Fortherecord als TV-server met XMLTV (mc2xml) voor de TV-guide/EPG data. De gebruikte skin is StreamedMP. Verder nog niet heel veel plugins, the 'usual suspects' zoals MPTV series, Moving Pictures etc. Ik ben nog een beetje aan het proberen/testen e.d. met MediaPortal, XBMC is voor het moment nog mijn 1ste keuze als frontend. Of daar nog verandering in komt weet ik niet, ik moet de ontwikkelingen nog een beetje volgen. XBMC PVR client development i.c.m. Fortherecord TV server gaat op het moment erg moeizaam/langzaam...dus ik heb eigenlijk nog geen idee wat de uiteindelijke setup gaat worden wat betreft frontend/backend combo.

Hardware kun je terugvinden in mijn inventaris. Draait allemaal op Windows 7 Ultimate x64. :)
Ah ik gebruik geen 4TR dus wellicht dat die wel sneller is qua EPG. Opzich mooie software dat 4TR maar hun client is echt zo beperkt dat ik toch de voorkeur geef aan TV server.

Je hebt ook iets meer CPU power dan ik dus misschien dat maakt de SSD performancewinst nog slechter vergelijkbaar.

Mijn HTPC: inventaris: HTPC
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2011 @ 12:25:
[...]

Ik heb het gezien, maar het lijkt niet meer dan een welles/nietes discussie te zijn waarbij er naar voren lijkt te komen dat er een bepaald iemand sowieso niet zo gecharmeerd lijkt te zijn van MediaPortal en gezien de opmerking van "database-je" eigenlijk niet weet waar hij over praat. Ik heb persoonlijk ook een voorkeur voor het een of ander maar sluit andere opties nooit uit en wat gisteren niet goed was hoeft per definitie vandaag ook niet slecht te zijn. Veel wijzer word je daar niet.

Mijn database lijkt vooral zo groot te zijn door de artiesten info gekoppeld aan mijn muziek en door het fanart gedeelte van mijn films (posters).

En om het woord maar meteen aan de daad te voegen. Ik heb op mijn "test" systeempje MediaPortal inmiddels in RAM disk draaien m.b.v. de software waarnaar hierboven gelinkt wordt.

Allereerst de hardware van het testsysteem;
  • Foxconn A3500 met AMD E-350 chipset (niet echt een snelheidswonder op CPU gebied)
  • 4GB DDR3 PC10600 (1333) geheugen
  • Kingston SSDNow V Series SATA2 2.5" Drive 64GB (200/110MB)
  • Windows 7 Premium 32B SP1
Vervolgens;
  • Nieuw RAM disk aangemaakt van 1000MB, is als schijf D aan het systeem toegevoegd.
  • Schone installatie van MediaPortal 1.2RC op drive D, daarbij wordt er door MP altijd nog installatie-data geschreven in C:\programData en ik kan dit zo snel niet wijzigen ook al installeer ik de handel handmatig.
  • Aanpassing van het MediaPortaldir.xml bestand i.v.m. de centrale database.
  • Installatie van StreamedMP skin waarbij de (database) instellingen blijkbaar toch automatisch goed worden overgenomen door MyTVseries en MovingPictures. Wel zo prettig dus.
  • StreamedMP geconfigureerd en MediaPortal aangepast zodat StreamedMP als standaard gebruikt wordt.
MediaPortal opgestart en.........., ik merk eigenlijk geen verschil :(
Het programma lijkt niet sneller te starten dan eerst en het browsen e.d. gaat ook niet opvallend sneller.
Mogelijk "verpest" mijn redelijk rappe SSD het voor mijn RAM disk installatie en zou er wel een verschil zichtbaar kunnen zijn in vergelijking met een tragere 2.5" HD, maar die zit er nu eenmaal niet in.

Edit: ik moet natuurlijk nog wel even duidelijk maken dat het allemaal (maar dat deed het eerst ook) wel lekker draait ook al is het systeempje, CPU gezien, redelijk zwak te noemen.

Suggesties iemand?

Edit2: ik ben achteraf gezien wel iets te scheutig geweest met het aanmaken van de RAM disk grootte, er wordt door de MP installatie nu nog geen 50MB in beslag genomen. Flink minder dan 1000MB RAM disk voldoet dus ook prima maar beter flink te veel dan ietsje te weinig, nietwaar?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2011 16:16 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Sleepie schreef op woensdag 14 september 2011 @ 15:58:
[...]

En als je al een gevulde locale database hebt?

Is het dan simpelweg eerst een kopie van de database (welke file(s) is/zijn dat?) op een centrale locatie plaatsen (in mijn geval mijn NAS bak) en daarna die MediaPortalDirs.xml naar de nieuwe locatie verwijzen?
En als je de database locatie in MyTVSeries en MovingPictures dan aanpast, dan heb je ook alles er weer instaan?
Wat hierboven ook al aangeven is (niet zo heel duidelijk te vinden) maar hier dus beschreven;

http://wiki.team-mediapor...atabases/Central_Database

Je kunt het via copy/paste keurig overzetten hoor, wel goed opletten dat je correct verwijst.

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2011 16:11 ]

Testing, one, two ...

• BoardCrusher
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:04:
[...]

Het programma lijkt niet sneller te starten dan eerst en het browsen e.d. gaat ook niet opvallend sneller.
Mogelijk "verpest" mijn redelijk rappe SSD het voor mijn RAM disk installatie en zou er wel een verschil zichtbaar kunnen zijn in vergelijking met een tragere 2.5" HD, maar die zit er nu eenmaal niet in.
Uit je woorden lees ik dat het dus net zo snel is als op een SSD.. lijkt me dan een forse verbetering t.o.v. op de harde schijf, toch?
Ik heb geen vergelijking geplaatst met een conventionele harde schijf dus je mag die conclusie dan ook niet zomaar trekken. Ik zou het zelf in ieder geval niet zomaar doen.

Testing, one, two ...

• BoardCrusher
okee, ik ga het gewoon proberen als de nieuwe HTPC er is. Bedankt voor het testen en je bevindingen.

• AmonTobin
hardware-lover schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:04:
[...]

Als je het heel basaal bekijkt, is dat toch logisch? Wanneer je het programma optart wordt deze in het geheugen geladen en draait het programma in principe al vanuit het snelle RAM geheugen. Het enige verschil dat er nu is, is dat die 50mb (or whatever) i.p.v. vanaf een SSD, vanuit het RAM geheugen (ramdisk) wordt ingeladen bij het opstarten van het programma. In real-life situaties ga je dat verschil echt niet merken, lijkt me.

Wanneer het programma dynamisch shared libraries, plugins, data of weet ik het wat moet laden, dan kan ik me voorstellen dat als die vanaf een ramdisk geladen worden, je wel performance winst boekt. Denk bijvoorbeeld aan de thumbs/fanart etc.

Nou ben ik niet bepaald een expert op dit gebied, maar als ik het zo beredeneer...dan lijkt het me enigzins logisch dat je geen performance winst boekt/opmerkt.

• AmonTobin
Frank-NL schreef op woensdag 14 september 2011 @ 16:02:
[...]

Ah ik gebruik geen 4TR dus wellicht dat die wel sneller is qua EPG. Opzich mooie software dat 4TR maar hun client is echt zo beperkt dat ik toch de voorkeur geef aan TV server.

Je hebt ook iets meer CPU power dan ik dus misschien dat maakt de SSD performancewinst nog slechter vergelijkbaar.

Mijn HTPC: inventaris: HTPC
Ja, het is nog een beetje pril allemaal met die client. Het is erg instabiel en karig op het moment i.c.m. XBMC, I.c.m. met Mediaportal is het wel een stuk beter..maar goed...ik geef het nog even de kans. Na een vakantieperiode van een aantal weken lijkt er weer aan gewerkt te worden...we wachten het even af. :)

[ Voor 3% gewijzigd door AmonTobin op 14-09-2011 22:31 ]

AmonTobin schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:21:
[...]

Als je het heel basaal bekijkt, is dat toch logisch? Wanneer je het programma optart wordt deze in het geheugen geladen en draait het programma in principe al vanuit het snelle RAM geheugen. Het enige verschil dat er nu is, is dat die 50mb (or whatever) i.p.v. vanaf een SSD, vanuit het RAM geheugen (ramdisk) wordt ingeladen bij het opstarten van het programma. In real-life situaties ga je dat verschil echt niet merken, lijkt me.

Wanneer het programma dynamisch shared libraries, plugins, data of weet ik het wat moet laden, dan kan ik me voorstellen dat als die vanaf een ramdisk geladen worden, je wel performance winst boekt. Denk bijvoorbeeld aan de thumbs/fanart etc.

Nou ben ik niet bepaald een expert op dit gebied, maar als ik het zo beredeneer...dan lijkt het me enigzins logisch dat je geen performance winst boekt/opmerkt.
Tja, helemaal logisch hoeft het niet te zijn. Ik weet niet wat MP zelf als programma moet doen als ik een knop indruk waarmee mijn hele filmverzameling tevoorschijn moet komen. Omdat ik al een tamelijk grote database heb op dit moment zal een RAM disk, enkel voor de database, al snel met ruimte problemen gaan kampen ben ik bang. Ik kan wel gaan experimenteren met een kleinere database in RAM disk maar dát zou dan weer geen real life situatie voor mij gaan betekenen. Voor mijn gevoel is daarmee wel de meeste winst te behalen, zoals jij hierboven ook aanhaalt.
Zoals ik het test systeem nu heb opgezet is echter wel mijn real life situatie en t.o.v. de "oude" setup geeft dit geen zichtbaar (positievere) resultaten. Maar dat had ik al verteld.

Mogelijk kan dit wel gerealiseerd worden i.c.m. een MP installatie op een tragere harde schijf. Eens kijken wat er op mijn oude ION 330 mogelijk is waar wel een relatief trage HD in aanwezig is.

Wordt dus nog vervolgt....

Testing, one, two ...

• BoardCrusher
AmonTobin schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:21:
[...]

Aha, toch het bericht van hardware-lover niet goed gelezen: ik dacht dat je ook de thumbs op de ramdisk had gezet, maar dat is dus niet het geval. Juist daar verwacht ik een mogelijke snelheidsverbetering, zoals AmonTobin ook aangeeft.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
AmonTobin schreef op woensdag 14 september 2011 @ 22:26:
[...]

Ja, het is nog een beetje pril allemaal met die client. Het is erg instabiel en karig op het moment i.c.m. XBMC, I.c.m. met Mediaportal is het wel een stuk beter..maar goed...ik geef het nog even de kans. Na een vakantieperiode van een aantal weken lijkt er weer aan gewerkt te worden...we wachten het even af. :)
Ook mogen ze van mij wel wat meer multiplatform applicaties gaan ontwikkelen. Ik mis een live TV client onder Mac OS X client bijvoorbeeld.
BoardCrusher schreef op donderdag 15 september 2011 @ 08:22:
[...]

Aha, toch het bericht van hardware-lover niet goed gelezen: ik dacht dat je ook de thumbs op de ramdisk had gezet, maar dat is dus niet het geval. Juist daar verwacht ik een mogelijke snelheidsverbetering, zoals AmonTobin ook aangeeft.
En daar ben ik het ook helemaal mee eens maar ik heb nu ondertussen toch meermaals aangegeven waarom ik dit niet heb uitgeprobeerd. Een ieder met een relatief kleine database zou dat wel kunnen proberen, voor mij is dat geen bruikbaar alternatief. De noodzaak daarvoor is er voor mij dan ook niet, ik vind de performance van MP mét een centraal opgeslagen database meer dan voldoende.

Testing, one, two ...

• C.44
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Heeft iemand hier een FloppyDTV S2 in een winxpsp3 setup werkend met CanaalDigitaal HD zenders ?

Ik heb een tijd terug ook een topic op 't forum van mediaportal gezet maar daar kwam ik eigenlijk niets verder dan dat ik zelf al had gegraven.

Probleem is dat ik na het scannen van zenders gewoon HDTV kan kijken. Zet ik de pc volledig uit en start ik dan hem dan weer op dan resulteert dat in een corrupte stream. Frapante is dat een herscan gewoon weer normaal en goed beeld levert. Ook moet ik even vermelden dat het zich alleen bij encrypted HD kanalen voordoet, ZDF HD en Einslive HD doen het na een poweroff wel nog gewoon.

Ik ben uiteraard met mijn cam en abbo-kaart naar een lokale satellietboer geweest (mediamarkt in dit geval) maar daar werkte de kaart en CAM perfect. Het zijn btw de originele kaart en originele cam van CanaalDigitaal.

Ik heb al een tweede FloppyDTV S2 van eBay gekocht recent, maar met die kaart heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb de diverse gesuggereerde fixes geinstalleerd (firewire / dvbfix), draai mediaportal 1.1.3 (of 1.1.2 maakt voor het resultaat niets uit) en voor de rest werkt het systeem goed. Memtestx86 gaf na een nacht testen geen problemen en na tig (her)installaties van zowel xp als 7 blijf ik exact dezelfde symptomen houden.

Vanmorgen heb ik mijn andere pc waar ik nog een install van xp sp3 op heb staan naar onderen gesleept, daar 1 floppydtv-s2 in gehangen en mediaportal erop geinstalleerd. EXACT hetzelfde probleem. Na het scannen werkt HDTV, na een poweroff niet meer. Niet encrypted HDTV kanalen werken dan wel nog en na een herscan doen ook de encrypted kanalen het weer.

Wat me irriteerde was dat ik steeds kanalen in m'n lijst had staan die me niet veel deden. Daarom heb ik op een gegeven moment alle kanalen en groepen verwijderd die ik niet nodig achtte en vervolgens een export gedaan. Ik heb daarna ook een keer geprobeerd de pc uit te zetten, weer aan en vervolgens de export te importeren. Dat werkte opzich niet maar een herscan, vervolgens alle kanalen verwijderen en dan de export importeren werkt wel. Totdat ik 't ding weer uitzet natuurlijk ...

Iemand soortgelijke ervaringen met FloppyDTV-S2's of kaarten die hetzelfde probleem hebben ? Ik wil eigenlijk zo ondertussen mijn HTPC gewoon weer es op een normale standby kunnen zetten (S3 ipv S1) of gewoon het ding uit kunnen zetten zonder daarna weer een herscan te moeten doen.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• BoardCrusher
hardware-lover schreef op donderdag 15 september 2011 @ 12:30:
[...]

En daar ben ik het ook helemaal mee eens maar ik heb nu ondertussen toch meermaals aangegeven waarom ik dit niet heb uitgeprobeerd.
Klopt, het was ook helemaal niet bedoeld als kritiek. Ik ben echter wel benieuwd of het mij straks snelheidswinst gaat opleveren (met een wellicht kleinere DB en slechts 1 client). Maar daar komen we dan d.m.v. eigen experimenten wel achter.

• duncanvdlinden
Zijn er mensen die ervaring hebben met mediaportal op Windows Home Server Vail?
Dus een singleseat configuratie hierop. Dan zou ik het namelijk met TV4Home kunnen combineren.

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 23:29
duncanvdlinden schreef op donderdag 15 september 2011 @ 15:26:
Zijn er mensen die ervaring hebben met mediaportal op Windows Home Server Vail?
Dus een singleseat configuratie hierop. Dan zou ik het namelijk met TV4Home kunnen combineren.
Welk onderdeel van TV4Home? De webinterface en de service draaien namelijk ook prima zonder WHS. Dat is inderdaad erg onduidelijk op die website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hostname schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:03:
[...]

Welk onderdeel van TV4Home? De webinterface en de service draaien namelijk ook prima zonder WHS. Dat is inderdaad erg onduidelijk op die website.
Aah ok, idd dat kon ik er niet echt uit opmaken :D Ik heb zelf nu maar een andere Webinterface Geinstalleerd die mij uitstekend bevalt. Heeft een mooie minimalistische layout. Je kan EPG zien, opnames inplannen, activiteit van de tuners bekijken. Precies wat ik wilde zien.

http://forum.team-mediapo...aportal-1-2-0-beta-97600/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 30-09 13:51
Als je de startpost volgt zou je zonder SAF toch ook HD moeten kunnen afspelen zonder haperen? Ik heb de gehele post doorgelopen en heb toch last van haperende HD films, heb er nu een aantal geprobeerd. Ze vertonen allemaal blokken en haperingen. AMD 3200 onboard driver is geinstalleerd.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Operations schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:34:
Als je de startpost volgt zou je zonder SAF toch ook HD moeten kunnen afspelen zonder haperen? Ik heb de gehele post doorgelopen en heb toch last van haperende HD films, heb er nu een aantal geprobeerd. Ze vertonen allemaal blokken en haperingen. AMD 3200 onboard driver is geinstalleerd.
Is je audio probleem nu eigenlijk al opgelost?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 30-09 13:51
hardware-lover schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:45:
[...]

Is je audio probleem nu eigenlijk al opgelost?
Om heel eerlijk te zijn nee, maar dit is meer storend. Geluid is nu altijd stereo, maar werkt in ieder geval wel. Dit issue betekent dat ik het grootste deel van mijn films niet kan afspelen. Is veel vervelender, ook als ik mijn "huisgenoot" moet geloven ;)

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Operations schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 14:34:
SAF installeerd FFDShow DXVA mee, deze codec heb je nodig om via je GPU hd zaken af te spelen. Ik adviseer je dus wel SAF te installeren.

Je kan dan in de Mediaportal instellingen bij de codec opties opgeven dat hij voor H264 (wel bij het movies tabblad) FFDShow DXVA moet gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door duncanvdlinden op 16-09-2011 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag mediaportal gebruiken maar weet niet hoe ik het icm kpn glasvezel kan installeren. Met KPN glas vezel heb je Digitale tv-ontvanger welke via een UTP kabel direct in de router wordt geplaatst (apart netwerk).

Hoe kan ik mediaportal aansluiten? Dien ik de media portal aan te sluiten op het KPN TV netwerk en een andere netwerk kaart om dit in mijn thuis netwerk te plaatsen? Is er ergens een howto?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 13:48
Dat werkt echter niet met KPN's eigen WBA streams ivm Verimatrix encryptie, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat het niet werkt is ook een antwoord ;)

• duncanvdlinden
Zo nu maar weer even overgestapt op een demo versie van PowerDVD 11 in plaats van TMT5.
Op mijn nieuwe Llano systeem crashed TMT5 steeds bij het opstarten van de normale speler, de mediacenter speler doet het wel. Maar geeft geen HD Audio door (tenminste DTS-HD had ik getest).

Dus ik maar overgegaan op PowerDVD 11. Daar doet DTS-HD het prima op.

Maar nu Moving Pictures:
Openen van een blu-ray folder gaat prima. Heb als parameter "%filename%" ingesteld (inclusief quotes).
Hij start dan "powerdvd11.exe" "pad naar .bdmv bestand".

Maar dan voer je een Blu-Ray disk in de Blu-Ray speler in. Hij voert de Blu-Ray in de Moving Pictures database. Echter starten doet hij hem niet. Als ik dan vervolgens in de database kijk van Moving Pitures zie ik inderdaad dat hij een pad heeft naar het .bdmv bestand.

Ik dacht met een beetje scripting kan ik wel "powerdvd11.exe" "d:" opstarten. Alleen dergelijke comando's snapt PowerDVD 11 ook niet. Heb het geprobeerd om gewoon via command line handmatig uit te voeren. Geen commando heb ik kunnen vinden om een Blu-Ray van de diskdrive af te spelen. "D:", "D", "D:\", werken allemaal niet. Iemand enig idee welke command line commando PowerDVD11 start en een Blu-Ray uit de Blu-Ray drive start?
duncanvdlinden schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:50:
-=knip=-

Maar dan voer je een Blu-Ray disk in de Blu-Ray speler in. Hij voert de Blu-Ray in de Moving Pictures database. Echter starten doet hij hem niet. Als ik dan vervolgens in de database kijk van Moving Pitures zie ik inderdaad dat hij een pad heeft naar het .bdmv bestand.

-=knip=-
Waarom zou je bij het plaatsen van een fysieke Blu-Ray schijf deze niet eenvoudigweg koppelen aan de actie "afspelen via PowerDVD"? Waarom zou je dit via MovingPictures uit willen voeren en onder MediaPortal?
M.a.w., Windows is opgestart tot op het bureaublad en dan wordt het schijfje geplaatst en automatisch afgespeeld via PowerDVD. Dat is niet voldoende?

Testing, one, two ...

• duncanvdlinden
hardware-lover schreef op woensdag 21 september 2011 @ 13:43:
[...]

Waarom zou je bij het plaatsen van een fysieke Blu-Ray schijf deze niet eenvoudigweg koppelen aan de actie "afspelen via PowerDVD"? Waarom zou je dit via MovingPictures uit willen voeren en onder MediaPortal?
M.a.w., Windows is opgestart tot op het bureaublad en dan wordt het schijfje geplaatst en automatisch afgespeeld via PowerDVD. Dat is niet voldoende?
Een koppeling vanuit Mediaportal is mooier, omdat hij dan je film ook netjes in de bibiotheek zet, je ziet dan de informatie van de film. Ook zorgt zo'n dergelijke launcher er voor dat mediaportal tijdelijk minimalisteert, en wanneer je PowerDVD sluit Media Portal weer gemaximaliseerd. Je hoeft niet handmatig te switchen tussen de programma's.
Hoe het e.e.a. vanuit MediaPortal werkt is me wel duidelijk, ik gebruik daarvoor al tijden TMT3, maar daarom stelde ik de vraag ook niet. Het gaat je dus meer om de "opmaak" zullen we maar zeggen, dan om een ook werkende oplossing? De film wordt alleen in je overzicht opgenomen als de schijf ook fysiek in je Media Center geplaatst is, als dat niet het geval is dan verdwijnt ie weer uit het overzicht. Je moet nu ook even wachten na het plaatsen van de schijf tot MovingPictures klaar is met scrapen voordat je überhaupt iets met die film kunt doen. Dat is toch zo?

Handmatig switchen tussen programma's is in principe niet aan de orde bij de "oplossing" die ik beschreven heb.
PowerDVD (of wat anders) wordt automatisch gestart na het plaatsen van de schijf en afgesloten worden na het bekijken van de film. MediaPortal kan via de groene knop tot leven gebracht worden. Je hoeft daarvoor niet uit je stoel te komen. Dat zal alleen nodig zijn bij het plaatsen/verwijderen van de Blu-Ray schijf.

De film_info wordt desgewenst toch ook door PowerDVD van internet afgehaald via Blu-Ray life (of zoiets) maar ik begrijp dat je het via MovingPictures en MediaPortal graag voor elkaar zou willen krijgen, eens kijken of ik wat meer info kan vinden. Ik neem aan dat je de MovingPictures handleiding correct hebt uitgevoerd?

Testing, one, two ...

• duncanvdlinden
hardware-lover schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:06:
Hoe het e.e.a. vanuit MediaPortal werkt is me wel duidelijk, ik gebruik daarvoor al tijden TMT3, maar daarom stelde ik de vraag ook niet. Het gaat je dus meer om de "opmaak" zullen we maar zeggen, dan om een ook werkende oplossing? De film wordt alleen in je overzicht opgenomen als de schijf ook fysiek in je Media Center geplaatst is, als dat niet het geval is dan verdwijnt ie weer uit het overzicht. Je moet nu ook even wachten na het plaatsen van de schijf tot MovingPictures klaar is met scrapen voordat je überhaupt iets met die film kunt doen. Dat is toch zo?

Handmatig switchen tussen programma's is in principe niet aan de orde bij de "oplossing" die ik beschreven heb.
PowerDVD (of wat anders) wordt automatisch gestart na het plaatsen van de schijf en afgesloten worden na het bekijken van de film. MediaPortal kan via de groene knop tot leven gebracht worden. Je hoeft daarvoor niet uit je stoel te komen. Dat zal alleen nodig zijn bij het plaatsen/verwijderen van de Blu-Ray schijf.

De film_info wordt desgewenst toch ook door PowerDVD van internet afgehaald via Blu-Ray life (of zoiets) maar ik begrijp dat je het via MovingPictures en MediaPortal graag voor elkaar zou willen krijgen, eens kijken of ik wat meer info kan vinden. Ik neem aan dat je de MovingPictures handleiding correct hebt uitgevoerd?
Moving Pictures die verzamelt de gegevens van de Film, zet hem in de database, en laat de film daar ook instaan. Je ziet in je overzicht dan al je films staan. Ook die je op optische offline media staat. Moving Pictures is dan ook nog zo slim dat als de desbetreffende Blu-Ray er niet inzit, de tekst rood wordt in het overzicht.

Voor het afspelen van de media gebruik ik al een Blu-Ray handler zodat de film gewoon direct gestart kan worden als ik hem plaats.

Maar mijn probleem is opgelost:
Zowel die Blu-Ray handler als Moving Pictures gaf de stationsletter door aan powerdvd11.exe (x:\). Hier doet PowerDVD 11 niets mee. Hij wil graag X:\BDMV\index.bdmv meekrijgen in de commandline. Of ik nou de parameter %filename% of %root% doorgaf als parameter in Moving Pictures dit maakte geen verschil.

Ik heb een scripje gemaakt die er voor zorgt dat hij PowerDVD start met "BDMV\index.bdmv" achter de parameter als hij maar 3 tekens bevat. Nu start zowel een Blu-Ray disc als een folder prima in PowerDVD 11. In de Blu-ray handler en Moving Pictures.
Blijkbaar heb ik mijn scraper instellingen binnen MovingPictures anders staan want wat ik niet in mijn MovingPictures mappen heb staan wordt ook niet meer getoond als MediaPortal opgestart is.
Ik zie binnen MovingPictures instellingen soms wel verwijderde films in het rood in het lijstje staan maar deze worden niet getoond nadat MediaPortal is opgestart en dat is eigenlijk maar goed ook anders stond mijn hele overzicht vol met films die ik allang niet meer beschikbaar heb om af te spelen.

Ik heb geen enkele Blu-Ray in hardware uitgevoerd en werk enkel met de netwerkversies daarvan maar waarom moet je die Blu-Ray handler actief hebben als binnen MovingPictures de externe speler geactiveerd is? Wordt een net geplaatste Blu-Ray schijf anders niet opgemerkt en ook niet automatisch afgespeeld?

Testing, one, two ...

• duncanvdlinden
hardware-lover schreef op woensdag 21 september 2011 @ 20:53:
Blijkbaar heb ik mijn scraper instellingen binnen MovingPictures anders staan want wat ik niet in mijn MovingPictures mappen heb staan wordt ook niet meer getoond als MediaPortal opgestart is.
Ik zie binnen MovingPictures instellingen soms wel verwijderde films in het rood in het lijstje staan maar deze worden niet getoond nadat MediaPortal is opgestart en dat is eigenlijk maar goed ook anders stond mijn hele overzicht vol met films die ik allang niet meer beschikbaar heb om af te spelen.

Ik heb geen enkele Blu-Ray in hardware uitgevoerd en werk enkel met de netwerkversies daarvan maar waarom moet je die Blu-Ray handler actief hebben als binnen MovingPictures de externe speler geactiveerd is? Wordt een net geplaatste Blu-Ray schijf anders niet opgemerkt en ook niet automatisch afgespeeld?
Ja klopt anders zie je niets gebeuren, maar op de achtergrond doet hij wel wat, hij haalt de informatie op van de blu-ray en zet hem in de database, maar hij gaat er niet naartoe.
De Blu-Ray handler komt met een popupje en je kan de Blu-Ray afspelen. Ook kan je dan via het hoofdmenu kiezen voor schijf afspelen. Heb inderdaad wel ingesteld in Moving Pictures dat hij informatie ophaalt van media die invoert.

Tjah weet het niet hoor of ik het zo laat, krijg daardoor wel een beetje een zooitje misschien. Echter de aanpassing die ik heb moeten doen voor PowerDVD 11 was wel van belang, de handler en Moving Pictures kon anders geen films opstarten via een ISO of vanaf de Blu-Ray drive. Hij begrijpt alleen een driveletter als command line namelijk anders niet.

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 16:11
duncanvdlinden schreef op woensdag 21 september 2011 @ 18:37:
[...]

Moving Pictures die verzamelt de gegevens van de Film, zet hem in de database, en laat de film daar ook instaan. Je ziet in je overzicht dan al je films staan. Ook die je op optische offline media staat. Moving Pictures is dan ook nog zo slim dat als de desbetreffende Blu-Ray er niet inzit, de tekst rood wordt in het overzicht.

Voor het afspelen van de media gebruik ik al een Blu-Ray handler zodat de film gewoon direct gestart kan worden als ik hem plaats.

Maar mijn probleem is opgelost:
Zowel die Blu-Ray handler als Moving Pictures gaf de stationsletter door aan powerdvd11.exe (x:\). Hier doet PowerDVD 11 niets mee. Hij wil graag X:\BDMV\index.bdmv meekrijgen in de commandline. Of ik nou de parameter %filename% of %root% doorgaf als parameter in Moving Pictures dit maakte geen verschil.

Ik heb een scripje gemaakt die er voor zorgt dat hij PowerDVD start met "BDMV\index.bdmv" achter de parameter als hij maar 3 tekens bevat. Nu start zowel een Blu-Ray disc als een folder prima in PowerDVD 11. In de Blu-ray handler en Moving Pictures.
Start je met jouw oplossing de klassieke ui van powerdvd op of de mce versie? Ik was namelijk ook aan het testen met powerdvd omdat ik met tmt5 vreselijke stutter problemen ondervind. Maar blijkbaar kan ik met de mce versie van powerdvd 11 geen bluray folders afspelen

• duncanvdlinden
glenner schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:23:
[...]

Start je met jouw oplossing de klassieke ui van powerdvd op of de mce versie? Ik was namelijk ook aan het testen met powerdvd omdat ik met tmt5 vreselijke stutter problemen ondervind. Maar blijkbaar kan ik met de mce versie van powerdvd 11 geen bluray folders afspelen
De klassieke gui, powerdvd11.exe, is er ook een andere gui?

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-10 16:11
duncanvdlinden schreef op woensdag 21 september 2011 @ 22:40:
[...]

De klassieke gui, powerdvd11.exe, is er ook een andere gui?
Ja je kan vanuit de klassieke gui omschakelen naar cinemamode, dan krijg je iets gelijkaardigs als de mce versie van tmt5. De volgende keer dat je powerdvd11.exe terug opent krijg je echter terug de klassieke versie. Maar als je launchpolicy.exe opstart, dan onthoudt hij blijkbaar dat je omgeschakeld was naar cinema mode en start hij deze ook direct op.
maar volgens mij kan je in cinema mode geen folders afspelen, enkel disc en iso's. Natuurlijk is de cinema mode gebruiksvriendelijker voor een remote.

• duncanvdlinden
glenner schreef op donderdag 22 september 2011 @ 13:16:
[...]

Ja je kan vanuit de klassieke gui omschakelen naar cinemamode, dan krijg je iets gelijkaardigs als de mce versie van tmt5. De volgende keer dat je powerdvd11.exe terug opent krijg je echter terug de klassieke versie. Maar als je launchpolicy.exe opstart, dan onthoudt hij blijkbaar dat je omgeschakeld was naar cinema mode en start hij deze ook direct op.
maar volgens mij kan je in cinema mode geen folders afspelen, enkel disc en iso's. Natuurlijk is de cinema mode gebruiksvriendelijker voor een remote.
Ok ff kijken of ik daar wat voor kan scripten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 13:22
vraag me wat over over de zender volgorde met de "nieuwe" zenders

wat me opvalt is dat mijn samsung TV inclusief CI slot de zender RTL4 HD netjes op de juiste plek heeft gezet
als ik bij MePo TV-Server een rescann doe of alles opnieuw laat scannen staan deze "nieuwe" HD zenders onderaan ergens bij nummer 900 en hoger

enig idee hoe dit zit?
Voor wie het gemist heeft, er is een 1.2.1. versie vrijgegeven; http://www.team-mediaport.../mediaportal-121-released

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:06
Ik heb 'm inmiddels geïnstalleerd maar ik heb ook bij deze versie nog steeds het idee dat het allemaal toch niet zo stabiel is als 1.1.3. Dan ga ik naar een bepaald seizoen van een serie en dan klapt hij er gewoon uit (en de logs zeggen niet veel).

Wellicht is het skin-afhankelijk (ik heb nu Avalon en Maya geprobeerd) dus ik ga nog proberen terug te gaan naar StreamedMP (was die eigenlijk een beetje beu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt eens proberen om onder MP-TVseries configuration > TAB General de vinkjes even weg te halen aan de rechterzijde bij;

- substitute missing season posters with......
- count episodes that have no .....
- offer to download subtitles before.....

Kijk of MP-TVseries er dan niet uit zal klappen. Mocht dit inderdaad niet het geval zijn dan kan het één voor één activeren van de opties duidelijk maken in welk gedeelte je het moet gaan zoeken.
Je kunt via de Media Portal Extension installer eerst eens even controleren of je wel de laatste updates op je PC hebt van je geïnstalleerde plugin's.

Ik zou het inderdaad uittesten met StreamedMP, daarmee worden de meest belangrijke plugin's direct up to date mee-geïnstalleerd.

Ik kan je echter wel verzekeren dat MP 1.2.* Final zelf behoorlijk stabiel is en dat instabiliteit meestal veroorzaakt wordt door niet lekkere instellingen binnen je systeem.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:37
Heb al een tijdje mediaportal zonder tv server draaiend.
Gister heb ik echter een compleet nieuwe instal gedaan van de nieuwste versie van Mp met tv server.
ik heb hem geinstaleerd uit de keuze van 3 optie's voor optie 1(tv kaart en mediaportal op 1 pc)
is dit de goede optie als ik tv wil kijken via ampdroid?

Ik heb in tv server config ,mn kanalen gevonden(tv werkt via windows mediacenter).
Echter als ik mediaportal opstart en dan tv doe krijg ik 2 optie's: aanpassen en terug.
als ik aanpassen doe kan ik de server een naam geven.
dit doe ik(ookal staat er een naam) en dan krijg ik na connecting 2 fout meldingen: poort 3306 en 31456 staan niet open.

tevens krijg ik met ampdroid wel de remote werkend maar verder niet.
je moet namelijk msql,wifiremote installeren dat is gelukt,maar win4tv(dacht dat het zo heete) wil niet geinstaleerd worden op mijn windows 7 64 bit pc. zowel de 2011 als de gewone bestanden.
Hoe heb jij dit gedaan?

alvast bedankt want ik kom er nu met de tv server niet meer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
ozziestroker1 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:29:
tevens krijg ik met ampdroid wel de remote werkend maar verder niet.
je moet namelijk msql,wifiremote installeren dat is gelukt,maar win4tv(dacht dat het zo heete) wil niet geinstaleerd worden op mijn windows 7 64 bit pc. zowel de 2011 als de gewone bestanden.
Hoe heb jij dit gedaan?

alvast bedankt want ik kom er nu met de tv server niet meer uit.
Ik heb gewoon de 'TV4Home CoreService' installer gedraait op mijn Windows 7 64-bit machine en dat ging prima:

http://tv4home.codeplex.com/releases/view/46042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik heb met de laatste mediaportal versie het probleem dat ik bij het starten van een serie, geen vraag meer krijg voor het downloaden van de ondertiteling.

ik heb de laatste versie mediaportal, en de laatste versie van subcentral. (gecheckt en geinstalleerd via dat plugin-tooltje)

Ik gebruik ook de laatste streamed-mp versie volgens mij. (niet helemaal zeker though)
Enig idee of ik iets over het hoofd zie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonnieB82 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 15:21:
ik heb met de laatste mediaportal versie het probleem dat ik bij het starten van een serie, geen vraag meer krijg voor het downloaden van de ondertiteling.

ik heb de laatste versie mediaportal, en de laatste versie van subcentral. (gecheckt en geinstalleerd via dat plugin-tooltje)

Ik gebruik ook de laatste streamed-mp versie volgens mij. (niet helemaal zeker though)
Enig idee of ik iets over het hoofd zie?
Tot hoever heb je in dit topic teruggelezen? Hoewel ik vandaag gereageerd heb op de vraag van een andere user kun jij ook wat met het antwoord alleen dan tegenovergesteld :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
AmonTobin schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:44:
[...]

Ik heb gewoon de 'TV4Home CoreService' installer gedraait op mijn Windows 7 64-bit machine en dat ging prima:

http://tv4home.codeplex.com/releases/view/46042
bedankt voor de link.
Ik ga vanmiddag maar weer eens een clean install doen en dan kijken of het werkt.
De keuze van tv-server was wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
oke, de clean install is gelukt, de tv server werkte.
ampdroid kreeg echter geen verbinding deze keer als draadloze remote?
alles van de site van ampdroid geïnstalleerd, net als de vorige keer.
echter is alleen de mp versie bijgewerkt.
zou dat het probleem kunnen zijn? mp 1.2 release tegen over nu de laatste release?

ik dacht: ik moet nog even reboot doen en dan is alles weer goed.
Na de reboot werkt de tv server niet meer en als ik de tv config start krijg ik het scherm van mysql.
zodra ik daar het ip adres van de mp computer neerzet werkt die niet meer.
naam,ip adres,en een nieuw ip toewijzen heeft niet geholpen.

wat doe ik verkeerd?
win 7 64bit
amd hexacore
6gb intern

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:24
De installatie van de TV-server van Mediaportal is gelukt op een WHS, en ik kan ook tv kijken op de client. Nu lukt het me allen niet om op te nemen als de client uit staat.

Ik bedoel dus.
Je activeerd opnemen voor een zender. je zet de client uit. en je start de client volgende dag weer op maar hij heeft niks opgenomen.

Is dit uberhoud wel mogelijk met Media-Portal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Laatst online: 13:04

HaTe

haat niet

Je moet de powerscheduler plugin aanzetten in de tvserver config en in de mp config.
Mijn ervaring is dat dit niet zo goed werkt. Ik gebruik FTR als plugin en die laat de pc wel altijd uit standby komen :)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:24
Kijk dat is dus het probleem, ik dacht dat ik verkeerd had gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Ik draai al een paar jaar MediaPortal op een machinetje met een Athlon 4850e procje en een Radeon HD3200 onboard. Draait prima, maar ik merk de laatste tijd toch iets raars.

De machine heeft op zich geen probleem met het afspelen van HD content, maar eens in de zoveel tijd (ik schat zo eens per 1.5-2 minuten) 'hapert' het beeld even. Duurt maar een seconde ofzo, maar het valt wel duidelijk op. Soms lijkt het of het een seconde in slow-motion is, soms lijkt het ook alsof er een seconde geskipt wordt. Daarna loopt het weer vloeiend, tot het een paar minuten later weer optreed.
Het geluid loopt overigens wel zonder haperen door.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 08:29
Misschien een beetje te open vraag, maar het draadje is inmiddels zo lang...

Welke voordelen heb ik op DIT moment in media portal t.o.v. Windows MCE 7?
Werkt uitzending gemist/rtl gemist binnen mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:38
pitchdown schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:32:
Misschien een beetje te open vraag, maar het draadje is inmiddels zo lang...

Welke voordelen heb ik op DIT moment in media portal t.o.v. Windows MCE 7?
Werkt uitzending gemist/rtl gemist binnen mediaportal?
-Veel meer plugins
-Veel meer skins (meest favoriete skin is trouwens StreamedMP)
-Veel meer instellings mogenlijkheden
-Plugins zoals Moving pictures, MP TV-series, en Online video's zijn echt onmisbaar op een HTPC

Zie voor een indruk mijn showcase op youtube: YouTube: Mediaportal showcase

Uitzending gemist, RTL gemist, SBS, veronica, etc.. werkt allemaal in Mediaportal middels de onlinevideo's plugin.. En dat zijn nog maar een paar van de paar honderd videodiensten die je hiermee kunt bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ziet er goed uit

Moet voor uitzending gemist en rtlgemist plugins gedownload worden?
heb je links hiervan?
powermarcel10 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:40:
[...]

-Veel meer plugins
-Veel meer skins (meest favoriete skin is trouwens StreamedMP)
-Veel meer instellings mogenlijkheden
-Plugins zoals Moving pictures, MP TV-series, en Online video's zijn echt onmisbaar op een HTPC

Zie voor een indruk mijn showcase op youtube: YouTube: Mediaportal showcase

Uitzending gemist, RTL gemist, SBS, veronica, etc.. werkt allemaal in Mediaportal middels de onlinevideo's plugin.. En dat zijn nog maar een paar van de paar honderd videodiensten die je hiermee kunt bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
pitchdown schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 13:57:
Ziet er goed uit

Moet voor uitzending gemist en rtlgemist plugins gedownload worden?
heb je links hiervan?

[...]
Bedankt,

dat "interactieve TV" is gewoon een soort link naar Onlinevideo's.. Deze plugin vind je hier: http://forum.team-mediaportal.com/onlinevideos-244/

Met de skin; "StreamedMP" welke hier is te vinden: http://forum.team-mediaportal.com/streamedmp-301/, kan je de hele menu structuur van Mediaportal zelf instellen via bijgeleverde "basic home editor" werkt perfect..

Zoals je kunt zien ziet Mediaportal, na enig getweak, ontzettend gelikt uit.. Zal binnenkort weer eens een nieuwe video uploaden, want heb inmiddels al weer heel wat veranderginen doorgevoerd.. Het kost je alleen wel even wat tijd en moeite, om er achter te komen hoe je alles het beste kunt instellen, en welke plugins er voor jou handig zijn.. Dat kan je tov MCE als een nadeel zien, maar je kunt dit ook als een voordeel zien.. Bijna alles wat je niet aanstaat kan je veranderen, maar nogmaals; dit kost wel even tijd.. Ik had pas na een paar maanden intensief prutsen de ideale setup.. Maar voor mij is het de moeite meer dan waard geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:20
Sleepie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:31:
Ik draai al een paar jaar MediaPortal op een machinetje met een Athlon 4850e procje en een Radeon HD3200 onboard. Draait prima, maar ik merk de laatste tijd toch iets raars.

De machine heeft op zich geen probleem met het afspelen van HD content, maar eens in de zoveel tijd (ik schat zo eens per 1.5-2 minuten) 'hapert' het beeld even. Duurt maar een seconde ofzo, maar het valt wel duidelijk op. Soms lijkt het of het een seconde in slow-motion is, soms lijkt het ook alsof er een seconde geskipt wordt. Daarna loopt het weer vloeiend, tot het een paar minuten later weer optreed.
Het geluid loopt overigens wel zonder haperen door.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ik heb hier ook bij enkele content last van, ik heb een AMD Phenom X4 9550 met een HD3200 onboard en draai MP 1.20 RC met SAF 6.0 en AvalonHD. Nog geen oplossing gevonden.

Ik vraag me af of het niet aan de 24 FPS content ligt en de output van 60 FPS, dat eens in de zoveel tijd synched, maar ik kan er me vinger nog niet achter krijgen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
Jumpman schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:47:

Ik heb hier ook bij enkele content last van, ik heb een AMD Phenom X4 9550 met een HD3200 onboard en draai MP 1.20 RC met SAF 6.0 en AvalonHD. Nog geen oplossing gevonden.
Ik heb het in ieder geval bij zowat alle TVSeries die ik momenteel volg.
Onze setups komen helemaal overeen, op de (niet zo belangrijke) processor na. Hier ook een HD3200 met MP 1.2 en SAF6.0
Ik vraag me af of het niet aan de 24 FPS content ligt en de output van 60 FPS, dat eens in de zoveel tijd synched, maar ik kan er me vinger nog niet achter krijgen.
Dat was ook waar ik aan dacht. Maar in mijn vorige setup (MP 1.1 met SAF5.0 op hetzelfde systeem) had ik er volgens mij geen last van. Ik kan het me in ieder geval niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ik zou in ieder geval even upgraden naar MP 1.2.1 heren, dit kan namelijk gewoon met behoud van instellingen en plugins..

Stotterend beeld kan door veel zaken worden veroorzaakt..

-Ik zou in ieder geval eens taakbeheer in de gaten houden tijdens het afspelen om te kijken hoe hoog het processorverbruik ligt.. Bij HD content zou dit niet boven de 40% moeten komen omdat de videokaart hardware acceleratie ondersteund.. Mocht het processorverbruik beduidend hoger liggen, kijk dan door welke processen en/of services dit komt; Of het puur Mediaportal is, of dat er andere programma's zorgen voor dit hoge verbruik.

-Ook kan het aan instellingen liggen van Mediaportal zelf. Sommige plugins zijn zo ingesteld dat ze constant op zoek gaan naar gewijzigde bestanden, of plugins die elke zoveel minuten op zoek gaan naar nieuwe internetcontent. (zoals de plugin Infoservice bijvoorbeeld) Dit kan ook leiden tot een hoog processorverbruik, wat stotterend beeld tijdens het afspelen van videobestanden tot gevolg kan hebben.

-Verder heb ik wel eens gelezen dat Ati/AMD driver 11.4 de meest stabiele zou zijn voor het afspelen van HD content in Mediaportal. Zelf gebruik ik overgins wel gewoon de laatste drivers, omdat ik ook wel game met de HTPC. Ik heb zelf een HD5770 1GB, 8GB DDR3 en een Intel i3 2100.

-Ook word het topic van SAF 5 aangeven dat dit de beste instellingen in Ati/AMD CCC zouden zijn: (deze gebruik ik zelf ook) http://forum.team-mediapo...dshow-dxva-decoder-77591/

-Zorg er qua codecs in ieder geval voor dat je voor HD videobestadnen ffdshow DXVA decoder gebruikt.

Hoop dat je wat hebt aan bovenstaande tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik ben even bezig geweest met uitzendinggemist en rtlgemist.
Ik merk bij rtlgemist dat bijna geen enkel programma werkt i.v.m. silverlight dat niet buiten de RTL-site gebruikt kan worden.
Kennen mensen dit probleem?

Betreft uitzending gemist mis ik veel programma`s (geen mogelijkheid om de dag van gisteren over de zenders NED1 t/m 3 te gebruiken.) Klopt dit?
powermarcel10 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:38:
[...]

Bedankt,

dat "interactieve TV" is gewoon een soort link naar Onlinevideo's.. Deze plugin vind je hier: http://forum.team-mediaportal.com/onlinevideos-244/

Met de skin; "StreamedMP" welke hier is te vinden: http://forum.team-mediaportal.com/streamedmp-301/, kan je de hele menu structuur van Mediaportal zelf instellen via bijgeleverde "basic home editor" werkt perfect..

Zoals je kunt zien ziet Mediaportal, na enig getweak, ontzettend gelikt uit.. Zal binnenkort weer eens een nieuwe video uploaden, want heb inmiddels al weer heel wat veranderginen doorgevoerd.. Het kost je alleen wel even wat tijd en moeite, om er achter te komen hoe je alles het beste kunt instellen, en welke plugins er voor jou handig zijn.. Dat kan je tov MCE als een nadeel zien, maar je kunt dit ook als een voordeel zien.. Bijna alles wat je niet aanstaat kan je veranderen, maar nogmaals; dit kost wel even tijd.. Ik had pas na een paar maanden intensief prutsen de ideale setup.. Maar voor mij is het de moeite meer dan waard geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hoi PitchDown,

DRM is inderdaad een probleem, daarom zijn er de ipadstreams te vinden onder; "Gemist 2" Deze zijn namelijk niet beveiligd met DRM, en wel gewoon te bekijken via Mediaportal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Dat had ik idd ook gezien, echter staan daar weer geen hele uitzendingen in, maar alleen fragmenten.....
Is hier nog geen valide oplossing voor?
powermarcel10 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:26:
Hoi PitchDown,

DRM is inderdaad een probleem, daarom zijn er de ipadstreams te vinden onder; "Gemist 2" Deze zijn namelijk niet beveiligd met DRM, en wel gewoon te bekijken via Mediaportal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Ook de hele uitzendingen staan er tussen hoor..

En wat betreft uitzending gemist, ik weet niet waar jij kijkt, maar ik kan gewoon alle uitzendingen van gister, eergister, etcc gewoon terugkijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Als ik Bv. naar de V gaat (voetbal international) staan hier alleen losse fragmenten bij.
powermarcel10 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:31:
Ook de hele uitzendingen staan er tussen hoor..

En wat betreft uitzending gemist, ik weet niet waar jij kijkt, maar ik kan gewoon alle uitzendingen van gister, eergister, etcc gewoon terugkijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
pitchdown schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:32:
Als ik Bv. naar de V gaat (voetbal international) staan hier alleen losse fragmenten bij.
[...]
4e video van links is de volledige uitzending van 10-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
True true,
ben er nog een beetje door heen aan het kijken.
Het werkt tot op heden beter dan MCE, maar het kan nog wat beter.
powermarcel10 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:34:
[...]

4e video van links is de volledige uitzending van 10-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
pitchdown schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 16:43:
True true,
ben er nog een beetje door heen aan het kijken.
Het werkt tot op heden beter dan MCE, maar het kan nog wat beter.

[...]
Fijn om te horen.. Het werkt inderdaad beter dan MCE. Je zult qua de nederlandse zenders ongeveer net zoveel kunnen terug kijken dan bij de TV gemist plugin van Ardani voor MCE. Die maakt gebruik van dezelfde streams, dus ook de ipad streams voor RTL gemist..

Mocht je trouwens op de reguliere manier uitzendingen niet terug kunnen vinden, dan kan je altijd nog via Youtube (welke uiteraard ook via online video's zit ingebakken) zoeken of de uitzending misschien door iemand op Youtube is gepost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:06
Ik kon de afleveringen van Expeditie Robinson laatst ook niet vinden en dan pak ik gewoon de reguliere internetbrowser (Firefox, chrome of welke je ook wilt)

Middels de Multishortcut plugin heb ik een verwijzing naar de browser in het menu en middels het scriptprogrammaatje remotehotkey/autohotkey gebruik ik mijn remote als muis. Een draadloos toetsenbordje doet de rest.

ps.
Ook in de IR server suite zit overigens een leuk programmaatje om toetsen binnen programma's aan je remote toe te wijzen. Ook al werkt de plugin niet meer onder 1.2.1, dat onderdeel (IR translator dacht ik) doet het nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet elke keer als ik een film start (movingpictures) de ondertitels aan de praat krijgen met CTRL+SHIFT+S. Bij elke film opnieuw. Hij onthoud dat niet.

In start -> programs -> saf6 -> ffdshow staat overal subtitles aangevinkt.

Weet iemand hoe dit te verhelpen is? Vrij irri.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: http://wiki.team-mediaportal.com/@api/deki/files/2046/=Subtitle_Engine_FFDShow.png

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt, maar dat is menutje Video's.
Zijn al die instellingen ook van kracht bij de MovingPictures plugin dan?

(overigens kan ik niet autoload subtitles kiezen in MP 1.2)
EDIT: wel een soortgelijke regel

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MovingPictures zelf heeft niets met het weergeven van video en ondertitels van doen. Je kunt het via MediaPortal Configuration instellen en onder een actieve MediaPortal bij de video_instellingen. Als je gebruik maakt van ffdshow als (video)codec dan dien je deze als standaard subtitle engine te selecteren.

Edit: klopt helemaal sinds 1.2RC en >

1.2.0 RC1 (en final 1.2.x):

In configuration now you have 3 choices :
  • "Subtitles won't be auto loaded" subtitle stays OFF in MP but you can select it if you want.
  • "Subtitles will be auto loaded by language preference" equal to actual autoload subtitle option to ON.
  • "Subtitles will only display forced subtitles *" equal to actual autoload subtitle option to OFF.

[ Voor 42% gewijzigd door hardware-lover op 13-10-2011 13:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
Ik heb even zitten spelen met iPiMP die een webinterface biedt voor je MP-TV server zodat je via een webkit-based webbrowser opnames kunt schedulen, beheren en live TV kunt streamen. Ik gebruik dit op m'n Android toestel en ik moet zeggen dat het er erg slick uitziet.

Helaas is het natuurlijk niet bijster snel aangezien het een webinterface betreft. Ik hoop dan ook dat ze een dedicated Android app gaan maken met dezelfde interface, want het ziet er mijns inziens veel strakker en intuitiever uit dan aMPdroid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Zo, vanmiddag en vanavond zowel de HTPC in de slaapkamer (Win XP SP3) geupdate naar de laatste stable Mediaportal, en op de HTPC in de woonkamer, tevens TV server, ben ik teruggeswitched naar Mediaportal (ook laatste stable) na een uitstapje naar Windows Media Center. Ik mistte toch de flexibiliteit en het gebruiksgemak van uitstekende plugins als MP-TVSeries en MovingPictures. Ook moest ik voor Mediacenter naar een workaround oplossing om mn DVB-T stick te kunnen gebruiken icm een softCAM en lokale cardserver.
Zat er al een tijdje tegenaan te hikken, maar tis nu toch allemaal voor elkaar. En het viel me alles mee eigenlijk. Scannen van de kanalen ging een heel stuk verder dan de vorige versie, en ook Digitenne Radio doet het nu. De combinatie met de Maya skin ziet er nog steeds gelikt uit, maar voelt nu ook een stuk stabieler.
Ik maak dus gebruik van een softCAM, acamd via mdapi. Digitenne smartcard zit in een servertje in het netwerk. Zelfs tv kijken via de HTPC op de slaapkamer (een P4 1,7 GHz) via de HTPC in de woonkamer gaat goed :).
Wat ook erg bevalt is dat de Default skin er een stuk beter uitziet dan voorheen! Want tv in slaapkamer is klein oud CRTje, 4:3, en er zijn niet veel goede 4:3 skins. Maar de default voldoet nu prima.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-10 19:47

Snuffel

Vroem!

Hier een hardcore XBMC gebruiker.

Ben sinds vandaag bezig MediaPortal te installeren. Heb de handleiding gevolg, en ben momenteel bezig de databases voor video's en series te maken. Vrij langzaam proces, maar het gaat vooralsnog goed.
ben erg benieuwd hoe MP bevalt tov XBMC. Ik vind de laatste er erg gelikt uitzien, maar verwacht dat ik iets meer kan met MP.
Tijd zal het leren :)

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Keek je ook live TV met XBMC? Want dat kan tegenwoordig wel toch? Laatste keer dat ik het probeerde was met een pvr-testing branch, een of ander repository voor Linux. Toen ook op basis van Ubuntu geprobeerd HTPC in te richten, maar dat beviel toch niet echt. Maakte toen gebruik van een TVHeadend server voor combinatie softCAM met digitenne. Geheel was toen erg buggy.

Hoofdreden voor mij toen om toch weer Mediaportal te gebruiken was dat ik toch wel terug naar Windows moest omdat ik in de woonkamer ook nog een breedbeeld CRT gebruik. Die zit met een VGA to RGB scart op de tv aangesloten. Daarvoor moet je dan met Powerstrip een custom resolution aanmaken met aangepaste timings. Dat kreeg ik niet in Linux aan de praat, zelfs niet met de modeline die Powerstrip geeft. Had te maken met mogelijkheden van de drivers...

Welke plugins gebruik je voor films en series? Ik had altijd movingpictures en mp-tvseries, maar heb toen ik deze versie installeerde eerst ff MyFilms gebruikt, omdat die populair was op de mediaportal site. Maar toch terug naar movingpictures, dat update en fanartdownload proces vond ik een stuk overzichtelijker dan in MyFilms.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Ik keek geen TV met XBMC, zal dat ook net met MP gaan doen.

Heb nog geen plugins geinstalleerd, zal er wel naar kijken. Ben vrij onbekend met MP, moet er ff helemaal induiken.

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Snuffel schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:11:
Ik keek geen TV met XBMC, zal dat ook net met MP gaan doen.

Heb nog geen plugins geinstalleerd, zal er wel naar kijken. Ben vrij onbekend met MP, moet er ff helemaal induiken.
Eigenlijk dien je, om een goed oordeel te kunnen vellen, na de installatie van MP toch StreamedMP als SKIN installeren. Daarbij worden de meest belangrijke plugin's (MovingPictures en mptvseries) ook geïnstalleerd en het opbouwen van je film- en serieoverzicht dien je met die beide plugin's, en niet met de video database van MP zelf, uit te voeren. Als je tenminste van een gelikte uitvoering houd ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 16-10-2011 15:01 . Reden: typo's ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Komt eraan :)

Ben nu met AMC updater aan het spelen, dus ik maak progressie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Ben nu met AMC updater aan het spelen, dus ik maak progressie".

Misschien ben je met de AMC-updater (i.c.m. Myfilms) mogelijk al een brug te ver?

My Films is focused on users that want to have control over their movie data and usually use external catalog software for that. If you only wish to scan and add movies to browse and play them in MediaPortal, you should use one of the really excellent plugins designed for exactly that purpose: Moving Pictures or the built in MP Videos.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel

Snuffel

Vroem!

Nee, dit is exact wat ik wil :) Komt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostname
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 23:29
AmonTobin schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:39:
Helaas is het natuurlijk niet bijster snel aangezien het een webinterface betreft. Ik hoop dan ook dat ze een dedicated Android app gaan maken met dezelfde interface, want het ziet er mijns inziens veel strakker en intuitiever uit dan aMPdroid.
Volgens mij wordt daar niet aangewerkt. iPiMP komt sowieso vrij dood op mij over in verglijking met de nieuwe projecten. Welke problemen heb je met aMPdroid? iPiMP is misschien iets strakker maar he kan er dan ook minder mee. Maar als je concrete probleempunten voor aMPdroid kan geven kunnen we daar wat mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmonTobin
hostname schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 01:57:
[...]

Volgens mij wordt daar niet aangewerkt. iPiMP komt sowieso vrij dood op mij over in verglijking met de nieuwe projecten. Welke problemen heb je met aMPdroid? iPiMP is misschien iets strakker maar he kan er dan ook minder mee. Maar als je concrete probleempunten voor aMPdroid kan geven kunnen we daar wat mee doen.
Nou ja, het is voornamelijk gewoon de UI die mij niet echt aanspreekt, maar dat is wellicht persoonlijk. Ik houd meer van dat strakkere dat je dus terugziet in iPiMP. Wat praktische op-/aanmerkingen die ik heb:
  • Ik zou graag een optie zien voor het automatisch starten van het TV-server gedeelte van aMPDroid zodat ik direct bij het opstarten van de app in mijn gewenste 'subapplicatie' zit. Ik gebruik alleen MediaPortal TV server en heb dus verder geen behoefte aan de overige onderdelen van aMPDroid.
  • De EPG zou ik anders indelen zodat de tijdslijn horizontaal loopt en de zenderindeling verticaal en dat je dan door de volledige tijdslinie kunt scrollen. Zoals hier gedaan wordt. Je hebt hiermee een veel beter totaaloverzicht. In aMPDroid werkt dit -mijns inziens- een beetje onpraktisch.
  • Het kanaaloverzicht zou ook wat strakker kunnen met de zenderlogo's erbij en eventueel nog wat er op dat moment te zien is met daarbij een 'progressbar'. Voorbeeld
  • Verder vind ik de indeling hier en daar een beetje vreemd en doet een beetje chaotisch aan. Zie bijvoorbeeld het Manual Control menu. Ik weet niet, maar het oogt gewoon erg onrustig ofzo. Dat kan allemaal wel wat strakker.
  • De remote transport control knoppen (play/pauze/navigeren) zie je onderin in elk menu terug. Ik snap dat dit in principe een app is die toegespitst is op complete integratie met MediaPortal, maar het zou mooi zijn als je die knoppen toch kunt verbergen als je alleen van de TV-server gebruik maakt. Neemt zo onnodig ruimte in beslag.
Maar goed, dat is slechts mijn mening. Het is verder gewoon een top app en een beter alternatief is er ook simpelweg niet. iPiMP gaat het ook niet worden als dat niet een dedicated app wordt. Helemaal niet als de ontwikkeling stil ligt. Overigens zijn veel van bovenstaande puntjes ook van toepassing op iPiMP.

[ Voor 5% gewijzigd door AmonTobin op 17-10-2011 18:30 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste