Thanks. In ieder geval je derde punt is al gedeeltelijk geimplementeerd voor de volgende versie. De manual control sectie is niet het beste gedeelte inderdaad. Je zou het verder ook niet zo veel nodig moeten hebben. De andere punten ga ik het over hebben met de developer. Het verbergen van de remote control was een idee dat ik zelf ook al had, het is idd een beetje zonde van de ruimte zo.
Cool, ik kijk al uit naar de volgende versie!
Na m'n uitstapje naar iPiMP ben ik ook weer terug naar aMPdroid. Werkt toch wel een stukje beter/stabieler.
Edit: Overigens kun je dat laatste puntje schrappen. Ik kom er net namelijk achter dat je deze gewoon in de settings kunt uitschakelen ("hide status bar").
Na m'n uitstapje naar iPiMP ben ik ook weer terug naar aMPdroid. Werkt toch wel een stukje beter/stabieler.
Edit: Overigens kun je dat laatste puntje schrappen. Ik kom er net namelijk achter dat je deze gewoon in de settings kunt uitschakelen ("hide status bar").
[ Voor 33% gewijzigd door AmonTobin op 18-10-2011 22:48 ]
Sinds de update naar final heb ik op de ziggo 5555 transponder "no signal" op 308000, 316000 en 324000. Vervelende is dat hier ook ergens eredivielive 2 onder zit, krijg nu dus geen signaal/ zender gevonden.
Eerdere versie van de xml verandert niets, wellicht weet iemand raad.
Vanavond mijn floppyDTV ingewisseld voor de digital divices kaart (dvbc). De installatie ging zeer soepel, ondanks dat Mediaportal officeel geen ondersteuning geeft voor deze kaart werkt het subliem! Ik kan nu met 1 smartkaart tv kijken en tegelijkertijd opnemen, dual tunnel dus. Het zappen gaat ook sneller. Qua kwaliteit beeld/geluid geen verschil.
Heb net Windows 7 opnieuw geïnstalleerd en opnieuw MP erop gezet. Gelijk maar de nieuwste versie gepakt natuurlijk. Alles geconfigureerd zoals gewoonlijk maar bij het opstarten blijft hij bij Initialiseren DirectX hangen. Alle nieuwe drivers van mijn HD 6950 zijn geïnstalleerd.
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
edit: Merk nu dat het alleen op mijn 2de scherm gebeurt. Wanneer ik mediaportal instel om op mijn tv te starten of op mijn hoofdscherm doet hij het wel gewoon. Echter op het tweede computer scherm niet..? Hij geeft Generic application error etc..
Wat zou de oorzaak kunnen zijn?
edit: Merk nu dat het alleen op mijn 2de scherm gebeurt. Wanneer ik mediaportal instel om op mijn tv te starten of op mijn hoofdscherm doet hij het wel gewoon. Echter op het tweede computer scherm niet..? Hij geeft Generic application error etc..
[ Voor 27% gewijzigd door BrcBas op 19-10-2011 22:27 ]
Probeer te scannen met de volgende opties:rene2002 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:01:
Sinds de update naar final heb ik op de ziggo 5555 transponder "no signal" op 308000, 316000 en 324000. Vervelende is dat hier ook ergens eredivielive 2 onder zit, krijg nu dus geen signaal/ zender gevonden.
"Use advanced tuning options"
"search for transponder list"
Frequency: 372000
Symbol rate: 6875
modulation: 64qam
Nu kan MePo zelf de geupdate transponders vinden.
Top!!Frank-NL schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:02:
[...]
Probeer te scannen met de volgende opties:
Alles gevonden, had ik nooit achter gekomen, bedankt.
Ik heb net een plugin gemaakt, Opera Mobile Launcher
Misschien dat mensen hier interesse in hebben en willen testen?
Ook nieuwe ideeën zijn welkom.
Misschien dat mensen hier interesse in hebben en willen testen?
Ook nieuwe ideeën zijn welkom.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ik maak gebruik van een onkyo icm mediaportal, wanneer ik ac3 kanalen bekijk via mediaportal zie ik het dolby lampje branden op mn onkyo reciever.
Het geluid is echter niet 5.1, alleen de left, center en right doen het.
Dit probleem is alleen bij het tv kijken via mediaportal, wanneer ik andere ac3 content afspeel in mediaportal doen alle speakers het wel.
Hoe kan het dat mn onkyo aangeeft dolby digital 5.1 te ontvangen terwijl het geluid zelf geen 5.1 is?
Het geluid is echter niet 5.1, alleen de left, center en right doen het.
Dit probleem is alleen bij het tv kijken via mediaportal, wanneer ik andere ac3 content afspeel in mediaportal doen alle speakers het wel.
Hoe kan het dat mn onkyo aangeeft dolby digital 5.1 te ontvangen terwijl het geluid zelf geen 5.1 is?
Ligt dat dan niet aan de uitzendingen? Want volgens mij kan een Dolby Digital signaal ook alleen stereo bevatten?
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik ben erachter gekomen dat ac3 bronnen (ook bij het tv kijken in mp) gewoon 5.1 geluid produceren.MaximusTG schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 20:31:
Ligt dat dan niet aan de uitzendingen? Want volgens mij kan een Dolby Digital signaal ook alleen stereo bevatten?
Wanneer ik de audiotaal in mediaportal op mpeg1 of mpeg2 zet hoor ik niets uit de surround speakers.
Ondanks dat mn onkyo dolby digital 5.1 aangeeft is het geluid dus niet 5.1. (wanneer er dus een mpeg1 of mpeg2 als bron geselecteerd is)
AC3 kan ook stereo zijn. Mijn reciever geeft bij sommige zenders ook aan dat het om een Dolby Digital signaal gaat, in het display zie ik echter dat enkel signaal binneknomt voor de linker- en rechterspeaker.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Toch nog even een vraag:Question Mark schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 09:09:
AC3 kan ook stereo zijn. Mijn reciever geeft bij sommige zenders ook aan dat het om een Dolby Digital signaal gaat, in het display zie ik echter dat enkel signaal binneknomt voor de linker- en rechterspeaker.
Klopt het dat wanneer het de reciver een dolby signaal weergeeft dat de reciever dan ook dolby bronmateriaal doorkrijgt welke de reciever decodeerd?
Na wat instellingen gewijzigt te hebben in de codecs geeft mn reciever nu ook bij het afspelen van wma bestanden aan dat het om dolby materiaal gaat, wat me niet lijkt te kloppen?
Verder heb ik nu ook problemen met mediaportal, wanneer ik bv naar online videos ga en daar een HD filmpje van youtube afspeel, geeft de reciever dat het om dolby materiaal gaat.
Probleem is opgelost, was een codec issue
Mijn vraag is echter nog steeds hetzelfde: ik neem aan dat de reciever decodeerd wanneer er dolby wordt weergegeven, wanneer er pcm wordt weergegeven doet de geluidskaart het decodeerwerk of is het signaal wat de reciever door krijgt dan gewoon digitaal?
[ Voor 23% gewijzigd door Zeropaid op 26-10-2011 21:07 ]
Wanneer ik live tv kijken stop vraagt MP altijd een bevestiging (afspelen of stoppen).
Is deze bevestiging ergens uit te zetten? Ik gebruik een harmony en wil met een druk op de knop alles uitzetten. Voor MP geldt dan tv server stoppen en in slaapstand gaan. De harmony kan uiteraard niet de keuze maken uit de twee opties, vandaar dat ik dit wil omzeilen.
Is deze bevestiging ergens uit te zetten? Ik gebruik een harmony en wil met een druk op de knop alles uitzetten. Voor MP geldt dan tv server stoppen en in slaapstand gaan. De harmony kan uiteraard niet de keuze maken uit de twee opties, vandaar dat ik dit wil omzeilen.
Als jij spdif passthrough gebruikt doet de geluidskaart helemaal niets met het geluid. Het enige wat deze dan doet is het signaal digitaal naar je reciever doorsturen. Alle processing/decoderen wordt dan door je reciever uitgevoerd.Zeropaid schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 12:47:
[...]
Mijn vraag is echter nog steeds hetzelfde: ik neem aan dat de reciever decodeerd wanneer er dolby wordt weergegeven, wanneer er pcm wordt weergegeven doet de geluidskaart het decodeerwerk of is het signaal wat de reciever door krijgt dan gewoon digitaal?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Bij mij lijkt dit niet te werken, heb bij een aantal transponders nog steeds no signalFrank-NL schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 11:02:
[...]
Probeer te scannen met de volgende opties:
Goed, misschien een beetje een domme vraag, maarja, die zijn der ook 
Als ik via TVServer ga naar TV channels en druk daar op preview. Maakt hij dan van dezelfde Codecs gebruik als ingesteld in mediaportal?
Want in mediaportal heb ik ingesteld dat alles via de Microsoft DTV codecs moet, maar als ik een preview doe dan zie ik onderin m'n systray dat FFDSHOW gebruikt wordt.
Iemand enig idee?
Als ik via TVServer ga naar TV channels en druk daar op preview. Maakt hij dan van dezelfde Codecs gebruik als ingesteld in mediaportal?
Want in mediaportal heb ik ingesteld dat alles via de Microsoft DTV codecs moet, maar als ik een preview doe dan zie ik onderin m'n systray dat FFDSHOW gebruikt wordt.
Iemand enig idee?
Kijk eens met GraphStudie (zit ook bij SAF) welke codecs er echt gebruikt worden.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Makkelijker gezegd dan gedaanHaTe schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 20:38:
Kijk eens met GraphStudie (zit ook bij SAF) welke codecs er echt gebruikt worden.
Video spelen > GraphStudio openen > File > Connect to remote graph > Connect
okay, inderdaad DTV video decoder van microsoft... jammer weerHaTe schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 21:09:
Video spelen > GraphStudio openen > File > Connect to remote graph > Connect
Zie je niet toevallig het (blauwe) icoontje van ffdshow audio staan?
Testing, one, two ...
Toevallig hetzelfde bij mij, videopreview blijft leeg, maar audio doet het wel (en ffdshow audio icoontje staat erbij).
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Okay, ik ben nu echt lost, snap het helemaal niet meer.
Basic probleem is dat ik mijn omgeving niet stabiel krijg. Gewoon niet, er blijft constant geemmer. Dan slaat m'n TVserver weer vast met de melding dat de verbinding naar de TVServer verbroken is. M'n HD zenders beginnen goed maar met een minuut of 5 begint alles te hokken en te stoten. SD zenders doen het prima.
Systeem: Vision 3D, Asrock 137B (4GB, 60GB SSD, Core i3 370, nVidia 425M)
TV Tuner: 2x Asrock E30TC
Wat heb ik geprobeerd?
Tijdens het kijken van HD zenders is de CPU load 5 tot 9% gemiddeld, er is ook niet een core die op z'n max zit ofzo (dual core HT)
Het punt is dat ik werkelijk niet meer weet waar ik moet kijken. Echt geen idee meer en begin de hoop een beetje op te geven. Ik snap het niet meer. Zijn er nog dingen / zaken waar ik gewoon bruut overheen kijk? Let wel!, alles doet het wel gewoon alleen constant gekloot met de TV server, 4TR heb ik overigens ook geprobeerd, daar had ik dezelfde shit met de HD kanalen.
Moet ik het gewoon opgeven met de Anysee? Investeren in een andere tuner misschien i.c.m. smartgo?! Wat is het advies?
Basic probleem is dat ik mijn omgeving niet stabiel krijg. Gewoon niet, er blijft constant geemmer. Dan slaat m'n TVserver weer vast met de melding dat de verbinding naar de TVServer verbroken is. M'n HD zenders beginnen goed maar met een minuut of 5 begint alles te hokken en te stoten. SD zenders doen het prima.
Systeem: Vision 3D, Asrock 137B (4GB, 60GB SSD, Core i3 370, nVidia 425M)
TV Tuner: 2x Asrock E30TC
Wat heb ik geprobeerd?
- SAF4, 5 en 6
- Codecs volgens de site van SAF, codecs op zowel PowerDVD, Microsoft DTV en FFDSHOW gehad
- USB hub (powered) aangeschaft omdat ik het gevoel had dat de USB niet voldoende stroom leverde
- Kabel Versterker gekocht
- Honderdduizend instellingen in mediacenter
- Volgens de handleiding van PowerMarcel
Tijdens het kijken van HD zenders is de CPU load 5 tot 9% gemiddeld, er is ook niet een core die op z'n max zit ofzo (dual core HT)
Het punt is dat ik werkelijk niet meer weet waar ik moet kijken. Echt geen idee meer en begin de hoop een beetje op te geven. Ik snap het niet meer. Zijn er nog dingen / zaken waar ik gewoon bruut overheen kijk? Let wel!, alles doet het wel gewoon alleen constant gekloot met de TV server, 4TR heb ik overigens ook geprobeerd, daar had ik dezelfde shit met de HD kanalen.
Moet ik het gewoon opgeven met de Anysee? Investeren in een andere tuner misschien i.c.m. smartgo?! Wat is het advies?
Als de videocodecs het de eerste 5 minuten wel volhouden zal het probleem daar niet liggen. Soms moet je het zoeken in de audiocodecs, weet niet welke je allemaal heb geprobeerd maar bij mij werkt Ac3filter nog het beste i.c.m. Powerdvd. Nadeel is dat NG HD en Animal pl. HD dan iets vervelend doen. Heb je de logs in medaportal en tv server al eens nagekeken?
Welk netwerk ID heb je? Ik kan je eventueel een aangepast transponderbestand opsturen. Op z'n vroegst morgen overdag.Zeropaid schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 21:04:
[...]
Bij mij lijkt dit niet te werken, heb bij een aantal transponders nog steeds no signal
Ik maak gebruik van netwerk ID 5555, als je het bestand zou willen opsturen, graag !Frank-NL schreef op donderdag 03 november 2011 @ 10:12:
[...]
Welk netwerk ID heb je? Ik kan je eventueel een aangepast transponderbestand opsturen. Op z'n vroegst morgen overdag.
ja, maar daar staat niets 'vreemds' in. Uiteindelijk heb ik vanavond maar weer een 32 bit install gedaan. En zit nu al weer 20 min naar RTL4 te kijken in HD...rene2002 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:32:
Als de videocodecs het de eerste 5 minuten wel volhouden zal het probleem daar niet liggen. Soms moet je het zoeken in de audiocodecs, weet niet welke je allemaal heb geprobeerd maar bij mij werkt Ac3filter nog het beste i.c.m. Powerdvd. Nadeel is dat NG HD en Animal pl. HD dan iets vervelend doen. Heb je de logs in medaportal en tv server al eens nagekeken?
Durf hem nu alleen niet in standby te zetten
Hierbij de tuning parameters voor Ziggo 5555: http://www.mediafire.com/?9ms1ww0o21zk8xj
Deze plaats je in C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc
Deze plaats je in C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbc
Heb em geprobeert maar helaas zonder resultaat.Frank-NL schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:10:
Hierbij de tuning parameters voor Ziggo 5555: http://www.mediafire.com/?9ms1ww0o21zk8xj
De scanresulaten verschillen ook vreemd genoeg:
normal scan
----------------------------------------------------
tp1 834000 - no signal
tp18 842000 - nothing found
tp22 770000 - no signal
tp30 802000 - no signal
tp14 436000 - no signal
predifined provider
tp1 834000 - no signal
tp18 842000 - nothing found
tp22 770000 - no signal
tp30 802000 - no signal
search transponderlist
tp20 834000 - no signal
tp5 842000 - nothing found
tp9 770000 - no signal
tp19 802000 - no signal
tp14 826000 - no signal
toch te vroeg gejuicht ... later op de avond na een paar zap acties had ik m'n eerste TVServer crash weer en ook de haperingen op de HD zenders.Sa1 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:22:
[...]
ja, maar daar staat niets 'vreemds' in. Uiteindelijk heb ik vanavond maar weer een 32 bit install gedaan. En zit nu al weer 20 min naar RTL4 te kijken in HD...
Durf hem nu alleen niet in standby te zetten
Ik ga nu dan eens proberen met de audio codecs te spelen.
Misschien toch maar een Cisco of Humax PVR kopen en dan dit ding der alleen naast voor series / films, want HD films / Series gaat werkelijk zonder problemen.
Hoi Sa1,Sa1 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:46:
[...]
toch te vroeg gejuicht ... later op de avond na een paar zap acties had ik m'n eerste TVServer crash weer en ook de haperingen op de HD zenders.
Ik ga nu dan eens proberen met de audio codecs te spelen.
Misschien toch maar een Cisco of Humax PVR kopen en dan dit ding der alleen naast voor series / films, want HD films / Series gaat werkelijk zonder problemen.
Met een standaard tv -decoder boek je vast stabielere prestaties wat betreft tv kijken dan dat je nu doet.. Enige nadeel is alleen dat dit wel een beetje afbreuk doet aan je all-in-one gedachte, waar je vermoedelijk een htpc voor hebt aangeschaft.
Ik kon het zo gauw even niet vinden; maar wat voor tv-kaart gebruik je? En welke drivers gebruik je hiervoor? Misschien kan ik je op basis daarvan wat tips geven..
Er staat in een reactie van hem, afgelopen woensdag gegeven: TV Tuner: 2x Asrock E30TC, maar ergens verder daaronder schrijft hij Anysee en dat lijkt me beter te kloppen dan Asrock.powermarcel10 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 01:44:
[...]
Ik kon het zo gauw even niet vinden; maar wat voor tv-kaart gebruik je? En welke drivers gebruik je hiervoor? Misschien kan ik je op basis daarvan wat tips geven..
Testing, one, two ...
Voor zover ik weet heb ik alles gedaan wat in mijn vermogen ligt. Maarja, daar kan ook direct het probleem vandaan komen.powermarcel10 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 01:44:
[...]
Hoi Sa1,
Met een standaard tv -decoder boek je vast stabielere prestaties wat betreft tv kijken dan dat je nu doet.. Enige nadeel is alleen dat dit wel een beetje afbreuk doet aan je all-in-one gedachte, waar je vermoedelijk een htpc voor hebt aangeschaft.Heb je echt alles geprobeerd wat binnen je vermogen ligt....?
Ik gebruik (twee) Anysee's als TVTuners i.c.m. TVServer van MediaPortal.
Even de omgeving schetsen:
- Nieuwe Versterker gekocht welke retour geschikt is, weet ik veel wat, Teratec ding. Was een goede en koste rond de 100 euro.
- Hirschmann kabels door 't huis heen, tevens ook van de muur naar m'n BEIDE tuners.
- Signaal en kwaliteit op de tuners is dus top. Daar zou het imo niet aan kunnen liggen (kwaliteit op beide tuners op rond de 90%).
- USB Hub gekocht voor het aansluiten van de Anysee's omdat m'n Asrock Vision3D beetje vreemd doet / deed met de USB aansluitingen. Dit werkt nu perfect.
- Afspelen HD content zou hardware matig geen probleem moeten zijn (Core i3 370m) maar ook via de GPU is het geen probleem. CPU belasting is rond de 6 tot 9% bij het afspelen van 1080p content maar ook bij het afspelen van HD TV kanalen.
Goed, kale installatie. Drivers geinstalleerd. Versie 1.2.8a van de Anysee (mijn ervaring is dat dit de enige is die enigsinds stabiel werkt), 1.2.8s, 1.2.9a en s, 1.3.4.84 (nieuwste) en nog een paar getest, maar deze hebben verschrikkelijke artifacts (te debiel voor woorden natuurlijk, maar goed).
Na de installatie incl drivers + windows updates.
Versie 1.2.1 mediaportal geinstalleerd, herkent keurig m'n DVB-C tuners (beide). Scannen leverd ook keurig alle zenders op. Ned1 is direct te bekijken.
Daarna MDAPIblabla.ax geregisteerd, er komt een mapje MDPlugins, opnieuw tunen naar Ned1 resulteerd in een nieuwe folder hierin met de naam "anysee BDA Digital Capturer0", hier plemp ik de bestanden van ACAMD in, pak het .zip bestandje van de ANYSEE uit en zorg dat het in dezelfde folder terecht komt.
Nu weer tunen naar Ned1, werkt nog steeds. Daarna in TVServer aangeven dat er een CAM in de tuner zit en dat hij 1 zender tegelijk mag decoderen. Dit op beide tuners.
Herstart van de TVserver service en ik kan alle zenders kijken.. Tevens, en dat vind ik gek. Kan ik direct 2 zenders decoderen. Dus 1 opnemen, de andere bekijken. Dit vind ik vreemd, omdat ik slechts 1 mapje heb in de map MDPlugins, ik zou graag willen weten of iemand andes ook 2 anysee tuners aan de gang heeft met mediaportal en gebruik maakt van TVserver. Maar goed het werkt.
Heb in beide tuners een eigen smartcard zitten, dus maak geen gebruik van cardsharing. Als ik MDAPICards.xml aanpas dan krijg ik wel 2 mapjes, maar dat is volgens mij meer voor het bekijken van twee streams uit één transponder.
Daarna heb ik SAF6 geinstalleerd en volgens de site de codecs ingesteld. Tevens heb ik ook SAF4 en SAF5 geprobeerd.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou ontzettend graag een stabiele HTPC willen hebben waar ik met een gerust hart m'n vriendin in kan loslaten. Nu hebben we erg vaak problemen met dat ding en gaat ze gewoon al standaard boven GTST kijken. Das natuurlijk niet de bedoeling.
Als ik ergens stappen heb overgeslagen dan hoor ik dat graag, als er dingen zijn die ik nog kan proberen, zelfde, dat hoor ik graag. Maar meer weet ik zelf gewoon niet. Zit al in de tv.log te kijken, maar ook daar kan ik niet veel vinden. Heb nu bijv weer dat het afstemmen op een zender soms 20 sec duurt. WAAROM?! soms gaat het namelikjk ook binnen 1,2 sec.
m.a.w. als je me kunt helpen, graag!
Haha, ja, het HTPC systeem is de Vision3D van Asrock en de tuners zijn de E30TC van Anysee. Zo lastig al die bedrijven met een A in de naam.hardware-lover schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:56:
[...]
Er staat in een reactie van hem, afgelopen woensdag gegeven: TV Tuner: 2x Asrock E30TC, maar ergens verder daaronder schrijft hij Anysee en dat lijkt me beter te kloppen dan Asrock.
[edit]Ik heb toch sterk het gevoel dat de problemen hoofdzakelijk komen door de 2 Tuner situatie. Tis heel vreemd allemaal. Ik had al aangegeven dat ik alleen aan mapje met Capturer0 heb i.pv een 0 en 1 zoals je zou verwachten.
Zojuist zette ik een recording aan, dat ging goed. Toen tunen op een andere zender ging ook goed. Alleen op de achtergrond werd de recording afgebroken, terwijl mediaportal dit zelf niet 'zag', de recording bleef gewoon doorlopen tot ik hem handmatig gestopt had. Maar het bestand was niet groter dan 12MB.
Daarna nog een keer gedaan, toen bleef de recording doorlopen, maar gaf hij op een andere zender aan dat de zender gecodeerd was. Ned1 kon ik wel kijken.
Misschien dat dit wat licht schijnt?!
[ Voor 11% gewijzigd door Sa1 op 05-11-2011 20:14 ]
Okay, voor zover ik kan zien MOET je dus in de ACAMD.INI voor 2 tuners het volgende opnemen:
ANYSEE0=1
ANYSEE1=1
Dit is de enige manier dat de ACAMDmonitor de volgende logs spuwd:
Wat mij echter nog steeds niet duidelijk is. Ik wil GEEN gebruik mkaen van CardSharing. Hoe weet ik nu zeker dat biede smartcards gebruikt worden i.p.v. 1. Wat houdt 0=1 en 1=1 in?! Ik dacht dat dit de positie van de smartcard aangaf t.o.v. de tuner.
Dus tuner 0 maakt gebruik van smartcard van tuner1 wanneer 0=1 en tuner 1 maakt gebruik van smartcard 1 bij 1=1. Dit lijkt echter niet op te gaan.
Goed, STEL dit is niet zo'n issue en 0=1 en 1=1 is de juiste (immers, de enige optie welke aangeeft dat er 2 smartcards zijn) instelling. Hoe zorg je dan dat dit door MediaPortal gesnapt wordt. Bij 4TR komt er PER tuner een losse folder. Dit had ik bij TVServer ook verwacht. Maar niets is dus minder waar (zoals reeds vertelt).
Nu het probleem. Er zijn twee situaties die zich kunnen voordoen, beide anders, maar in de essentie komt het er op neer dat het niet werkt.
Situatie 1: Tune in op een zneder. Dit werkt. Zet opname aan. Dit werkt ook. Tune in op een andere zender. Dit werkt ook. Alleen als je naar de stream van de vorige zender (dus diegene die op wordt genomen) gaat kijken dan groeit het bestand niet meer. M.a.w., MediaPortal 'denkt' dat het programma wordt opgenomen maar dit is dus hniet waar. Uiteraard kan je hem ook niet afspelen omdat hij gewoon simpelweg niet wordt opgenomen (alleen de eerste paar sec voor zolang de zender nog actief is op het beeldscherm).
Situatie 2: Tune in op een zender. Start opname en Tune in op andere zender. Nu komt melding 'gecodeerd'.
Beide situaties resulteren dus in een onvolledige 2 tuner oplossing. Het 'lijkt' dus dat MediaPortal wel een 2e tuner ziet, ook kanalen op kan scannen, maar niet i.c.m. Mdapifilter kan gebruiken.
Het volgende verklaard dat enigsinds, er wordt dus alleen een Captuer0 folder aangemaakt, waar dus 4TR twee folders heeft.
Ik heb al handmatig een Capturer1 gemaakt en daar de bestanden in geplaatst. Helpt niets.
Heb ook al het .xml bestand aangepast. Er worden dan wel 2 folders aangemaakt, maar het resultaat is niet anders. Immers is deze functie -naar wat ik begrijp- voor het creeren van 'virtuele tuners' om zo 2 zenders uit dezelfde transponder te kijken met een enkele tuner.
Geldt hetzelfde voor m'n vorige post, als iemand enige pointers heeft?! Graag!
Edit:
Nu dus even de MDAPIfilter uit 2010 (ipv de versie uit 2009 die standaard bij ACAMD6.20 zit) geprobeerd. M'n CPU load bij HD zenders is van 6 tot 9 % naar 40 tot 50 % gegaan. Maar nog geen haperingen in de HD zenders.
Alleen op SBS6HD dikke vette artifacts, de enige zender overigens waar ik dit ben tegen gekomen tot op heden. Hoewel ik nu zie dat Discovery HD showcase ook niet helemaal stabiel is. Van de week maar weer is experimenteren met 1.2.9a of s / 1.2.8s kijken wat het beste resultaat geeft.
Maar! de HD problemen zijn wellicht verholpen.
Goed, na een poos op Ned1HD te kijken begint toch alles weer te haperen en stotteren. Dan maar weer terug naar Mdapi van 2009..
Edit2: Resumen vanuit standby resulteerd in een verbinding verbroken met tvserver, ook weer niet heel handig.
ANYSEE0=1
ANYSEE1=1
Dit is de enige manier dat de ACAMDmonitor de volgende logs spuwd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| 20:40:23.004: Anysee Number Of Devices: 2 20:40:23.004: smartcards: added serial port ANYSEE0 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200) 20:40:23.004: ANYSEE1: open serial port 20:40:23.004: Anysee Version: 3145728 20:40:23.004: Anysee Number Of Devices: 2 20:40:23.753: smartcards: added serial port ANYSEE1 as port 1 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200) 20:40:23.753: 20:40:24.003: 1: new card inserted 20:40:24.003: 1: reseting card 20:40:24.003: 1: direct convention detected |
Wat mij echter nog steeds niet duidelijk is. Ik wil GEEN gebruik mkaen van CardSharing. Hoe weet ik nu zeker dat biede smartcards gebruikt worden i.p.v. 1. Wat houdt 0=1 en 1=1 in?! Ik dacht dat dit de positie van de smartcard aangaf t.o.v. de tuner.
Dus tuner 0 maakt gebruik van smartcard van tuner1 wanneer 0=1 en tuner 1 maakt gebruik van smartcard 1 bij 1=1. Dit lijkt echter niet op te gaan.
Goed, STEL dit is niet zo'n issue en 0=1 en 1=1 is de juiste (immers, de enige optie welke aangeeft dat er 2 smartcards zijn) instelling. Hoe zorg je dan dat dit door MediaPortal gesnapt wordt. Bij 4TR komt er PER tuner een losse folder. Dit had ik bij TVServer ook verwacht. Maar niets is dus minder waar (zoals reeds vertelt).
Nu het probleem. Er zijn twee situaties die zich kunnen voordoen, beide anders, maar in de essentie komt het er op neer dat het niet werkt.
Situatie 1: Tune in op een zneder. Dit werkt. Zet opname aan. Dit werkt ook. Tune in op een andere zender. Dit werkt ook. Alleen als je naar de stream van de vorige zender (dus diegene die op wordt genomen) gaat kijken dan groeit het bestand niet meer. M.a.w., MediaPortal 'denkt' dat het programma wordt opgenomen maar dit is dus hniet waar. Uiteraard kan je hem ook niet afspelen omdat hij gewoon simpelweg niet wordt opgenomen (alleen de eerste paar sec voor zolang de zender nog actief is op het beeldscherm).
Situatie 2: Tune in op een zender. Start opname en Tune in op andere zender. Nu komt melding 'gecodeerd'.
Beide situaties resulteren dus in een onvolledige 2 tuner oplossing. Het 'lijkt' dus dat MediaPortal wel een 2e tuner ziet, ook kanalen op kan scannen, maar niet i.c.m. Mdapifilter kan gebruiken.
Het volgende verklaard dat enigsinds, er wordt dus alleen een Captuer0 folder aangemaakt, waar dus 4TR twee folders heeft.
Ik heb al handmatig een Capturer1 gemaakt en daar de bestanden in geplaatst. Helpt niets.
Heb ook al het .xml bestand aangepast. Er worden dan wel 2 folders aangemaakt, maar het resultaat is niet anders. Immers is deze functie -naar wat ik begrijp- voor het creeren van 'virtuele tuners' om zo 2 zenders uit dezelfde transponder te kijken met een enkele tuner.
Geldt hetzelfde voor m'n vorige post, als iemand enige pointers heeft?! Graag!
Edit:
Nu dus even de MDAPIfilter uit 2010 (ipv de versie uit 2009 die standaard bij ACAMD6.20 zit) geprobeerd. M'n CPU load bij HD zenders is van 6 tot 9 % naar 40 tot 50 % gegaan. Maar nog geen haperingen in de HD zenders.
Alleen op SBS6HD dikke vette artifacts, de enige zender overigens waar ik dit ben tegen gekomen tot op heden. Hoewel ik nu zie dat Discovery HD showcase ook niet helemaal stabiel is. Van de week maar weer is experimenteren met 1.2.9a of s / 1.2.8s kijken wat het beste resultaat geeft.
Maar! de HD problemen zijn wellicht verholpen.
Goed, na een poos op Ned1HD te kijken begint toch alles weer te haperen en stotteren. Dan maar weer terug naar Mdapi van 2009..
Edit2: Resumen vanuit standby resulteerd in een verbinding verbroken met tvserver, ook weer niet heel handig.
[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 06-11-2011 22:38 ]
Hoi Sa1,
even een paar tips; misschien heb je er iets aan..
Door in Mediaportal's tv-configuratie in te stellen dat beide kaarten maximaal 1 kanaal kunnen coderen, en door het bestand cardclient.conf te verwijderen kan je er denk ik zeker van zijn dat hij geen gebruik maakt van cardsharing.
Wat betreft het haperen en stotteren: Gebruik je wel Anysee driver 1.28s? Geloof mij, deze werkt echt verreweg het beste.. Wanneer ik een nieuwere driver probeer (zo af en toe doe ik dat eens) heb ik ook direct weer last van stotteren en artifacts.. Terug naar driver 1.28s, en alles loopt weer als een zonnetje.. Tevens gebruik ik de nieuwste beta versie van SAF6, en boek hiermee zeer goede prestaties! (voor tv gebruik ik wel de gewone microsoft dtv decoders)
EDIT: Ik maak gebruik van Acamd 6.20
Door in Mediaportal's tv-configuratie in te stellen dat beide kaarten maximaal 1 kanaal kunnen coderen, en door het bestand cardclient.conf te verwijderen kan je er denk ik zeker van zijn dat hij geen gebruik maakt van cardsharing.
Wat betreft het haperen en stotteren: Gebruik je wel Anysee driver 1.28s? Geloof mij, deze werkt echt verreweg het beste.. Wanneer ik een nieuwere driver probeer (zo af en toe doe ik dat eens) heb ik ook direct weer last van stotteren en artifacts.. Terug naar driver 1.28s, en alles loopt weer als een zonnetje.. Tevens gebruik ik de nieuwste beta versie van SAF6, en boek hiermee zeer goede prestaties! (voor tv gebruik ik wel de gewone microsoft dtv decoders)
EDIT: Ik maak gebruik van Acamd 6.20
Top, alle tips zijn welkom! Ik zal even op jouw vragen / tips antwoordenpowermarcel10 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:41:
Hoi Sa1,
Dit heb ik inderdaad per kaart gedaan.Door in Mediaportal's tv-configuratie in te stellen dat beide kaarten maximaal 1 kanaal kunnen coderen,
Wat doet cardclient.conf dan?!en door het bestand cardclient.conf te verwijderen kan je er denk ik zeker van zijn dat hij geen gebruik maakt van cardsharing.
ik gebruik 1.2.8a, maar als s stabieler is dan a, dan ga ik die er vanavond nog opzetten. De nieuwe drivers zijn echt stuk voor stuk ruk. Echt ongelovelijk dat Anysee daar mee weg kan komen.Wat betreft het haperen en stotteren: Gebruik je wel Anysee driver 1.28s? Geloof mij, deze werkt echt verreweg het beste.. Wanneer ik een nieuwere driver probeer (zo af en toe doe ik dat eens) heb ik ook direct weer last van stotteren en artifacts.. Terug naar driver 1.28s, en alles loopt weer als een zonnetje..
Check, die gebruik ik ook. Tevens ook de microsoft DTV codecs voor TVTevens gebruik ik de nieuwste beta versie van SAF6, en boek hiermee zeer goede prestaties! (voor tv gebruik ik wel de gewone microsoft dtv decoders)
Check, ook 6.20 hier, maar hier zit de MDAPIfilter van 2009 in. De FFCblabla.dll zit hier in geintegreerd, daarom heeft deze zo'n lage CPU load. In de versie van 2010 die los te downloaden is, moet je handmatig die dll plaatsen als je hardwarematige ondersteuning wilt hebben.EDIT: Ik maak gebruik van Acamd 6.20
edit:
1.2.8s staat er nu op, nu even in een 1 tuner setup. Dat werkt in ieder geval beter dan met 2 tuners. Morgen heeft m'n vriendin haar vrije dag dus moet het eerst maar is werken, daarna heb ik helaas pas weer volgende week de tijd om er verder naar te kijken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 08-11-2011 21:43 ]
Is die ffcblabla.dll wel nodig (inclusief al die andere dlls die in bij de upload van TheZepMan zitten)? Met al die andere dlls er bij werkt het inderdaad niet goed.
Als je de ACAMD 6.20 gebruikt, dan nee. Daar zit die DLL in geintegreerd. Als je een losse MDAPIfilter gebruikt, dan is het je eigen keuze. Gebruik je hem niet dan gaat je CPU load omhoog.HaTe schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:40:
Is die ffcblabla.dll wel nodig (inclusief al die andere dlls die in bij de upload van TheZepMan zitten)? Met al die andere dlls er bij werkt het inderdaad niet goed.
met de mdapi uit ACAMD 6.20 heb ik een CPU load van 6 tot 9 % bij het bekijken van HD zenders, bij de mdapi zonder die DLL gaat dat naar 40 tot 50 %, dit op een Core i3 370.
Hoi Sa1,
wat betreft de cardclient.conf, dit bestand zorgt er voor (voor zo ver ik weet) dat hij opzoek gaat naar card servers.. Dat wil je niet, dus verwijder je deze. Ik heb zelf ook een singleseat setup, en heb dit bestand ook verwijderd. Draait hier prima..
wat betreft de cardclient.conf, dit bestand zorgt er voor (voor zo ver ik weet) dat hij opzoek gaat naar card servers.. Dat wil je niet, dus verwijder je deze. Ik heb zelf ook een singleseat setup, en heb dit bestand ook verwijderd. Draait hier prima..
Heb mn Acamd ook maar eens geupdate naar 6.20 incl. de mdapifilter die erbij zat. Ook FFdecsa in MDplugins map gezet en aan mdapifilter.ini toegevoegd. Nu kan ik eindelijk twee kanalen uit dezelfde stream tegelijk decoderen.
Voorheen kreeg ik de TVService niet meer gestart als ik instelde dat de kaart twee kanalen tegelijk kon decoderen. Nu dus wel
. En meteen een verminderde CPU Load!
Voorheen kreeg ik de TVService niet meer gestart als ik instelde dat de kaart twee kanalen tegelijk kon decoderen. Nu dus wel
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Om nog even hierop terug te komen, ik heb mijn machine (die normaal 24/7 aanstaat) een tijdje terug weer eens gereboot en daarna leek het probleem in ieder geval minder te zijn (of misschien is het me minder opgevallen). Nu weer twee weken verder na de reboot lijkt het weer wat erger te zijn (hapering per 1.5-2 minuten weer).Sleepie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 12:31:
Ik draai al een paar jaar MediaPortal op een machinetje met een Athlon 4850e procje en een Radeon HD3200 onboard. Draait prima, maar ik merk de laatste tijd toch iets raars.
De machine heeft op zich geen probleem met het afspelen van HD content, maar eens in de zoveel tijd (ik schat zo eens per 1.5-2 minuten) 'hapert' het beeld even. Duurt maar een seconde ofzo, maar het valt wel duidelijk op. Soms lijkt het of het een seconde in slow-motion is, soms lijkt het ook alsof er een seconde geskipt wordt. Daarna loopt het weer vloeiend, tot het een paar minuten later weer optreed.
Het geluid loopt overigens wel zonder haperen door.
Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Het lijkt dus wel alsof het probleem verergert naarmate de PC langer aanstaat/meer afgespeeld heeft (je zou dan bijna denken een vreemd soort video-memory leak ofzo).
Ik zal hem nog eens rebooten en goed opletten of dat nou echt verschil maakt.
Misschien dat het hier wat mee te maken heeft?
http://forum.team-mediapo...ve-tv-since-1-2-a-101612/
Vraag van mij:
Hebben mensen die de Microsoft decoder gebruiken geen last van een framerate van +\- 48fps op Discovery HD?
Vraag van mij:
Hebben mensen die de Microsoft decoder gebruiken geen last van een framerate van +\- 48fps op Discovery HD?
Helaas een ander probleem.rene2002 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:45:
Misschien dat het hier wat mee te maken heeft?
Ik gebruik MP niet om TV te kijken en het probleem treedt bij mij op bij het kijken van mkv bestanden (films, series).
Met één tuner loopt het bij mij -op de hd zenders na- ook echt prima. Zappen gaat snel, ook als het apparaat een tijd aan staat. Maarja, bij het plaatsen van de 2e tuner krijg ik het gewoon niet meer stabiel met de TVserver. Wellicht kan ik nog een keer gaan proberen met 4tr aangezien de reden dat ik hier vanaf gestapt was, was omdat ik geen teletekst kon zien, maar nu gebruikt m'n vriendin dat toch niet echt meer.powermarcel10 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 12:11:
Hoi Sa1,
Het lukt me maar niet om de backgrounds te veranderen in MediaPortal. Als ik naar MediaPortal Configuration ga en dan bij Plugins naar Avalon Editor dan klik ik bijvoorbeeld op Settings deze heeft standaard settings_default.jp (1366 x 768 pixels), als ik deze dan wijzig voor eigen_achtergrond.jpg (1366 x 768 pixels en ik klik op UPDATE rechtsbovenin en daarna op Save rechtondering dan staat alles in de Avalon Editor goed, ook als ik eruit ga en weer terug kom, echter veranderd in MediaPortal zelf de achter grond van Settings niet.
Het enige wat ik nog kan doen is de plaats van settings_default.jpg opzoeken, deze naar .old renamen en de nieuwe er neer zetten. Deze stap vindt ik er rigoreus, en zou niet nodig moeten zijn.
Momenteel draai ik:
MediaPortal 1.2.1
AvalonHD 0.9.6.1
Heeft iemand misschien een oplossing, zie ik iets over het hoofd?
Het enige wat ik nog kan doen is de plaats van settings_default.jpg opzoeken, deze naar .old renamen en de nieuwe er neer zetten. Deze stap vindt ik er rigoreus, en zou niet nodig moeten zijn.
Momenteel draai ik:
MediaPortal 1.2.1
AvalonHD 0.9.6.1
Heeft iemand misschien een oplossing, zie ik iets over het hoofd?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik heb van de week een gloednieuwe installatie gedaan van Windows 7 (32 bits) en Mediaportal 1.2.1. Ik heb geprobeerd zo min mogelijk (extra) codecs te installeren. En vanuit mijn vorige ervaringen zou LAFV splitter in combinatie met de MS codecs genoeg moeten zijn. En in mijn herinnering had ik dan de Monogram AAC-decoder als LATM AAC decoder ingesteld.
Echter: op de ene of andere manier krijg ik het 5.1 geluid bij AAC-geluid (mkv-bestand) niet meer goed naar m'n receiver en ik weet niet welke instelling ik nu over het hoofd heb gezien. Aan de HDMI-instellingen ligt het volgens mij niet. Op het tabblad van de Monogram decoder kun je verder niet zo veel instellen.
Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn met (ongeveer) deze set-up. Misschien dat iemand zijn instellingen uit alle tabbladen van de codec/renderer-configuratie binnen Mediaportal zou kunnen plaatsen?
Edit:
DTS doet het overigens wel.
Echter: op de ene of andere manier krijg ik het 5.1 geluid bij AAC-geluid (mkv-bestand) niet meer goed naar m'n receiver en ik weet niet welke instelling ik nu over het hoofd heb gezien. Aan de HDMI-instellingen ligt het volgens mij niet. Op het tabblad van de Monogram decoder kun je verder niet zo veel instellen.
Ik weet dat er hier meerdere mensen zijn met (ongeveer) deze set-up. Misschien dat iemand zijn instellingen uit alle tabbladen van de codec/renderer-configuratie binnen Mediaportal zou kunnen plaatsen?
Edit:
[ Voor 22% gewijzigd door D-e-n op 16-11-2011 20:30 ]
Ik maak gebruik van (clean install):D-e-n schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:48:
Ik heb van de week een gloednieuwe installatie gedaan van Windows 7 (32 bits) en Mediaportal 1.2.1. Ik heb geprobeerd zo min mogelijk (extra) codecs te installeren. En vanuit mijn vorige ervaringen zou LAFV splitter in combinatie met de MS codecs genoeg moeten zijn. En in mijn herinnering had ik dan de Monogram AAC-decoder als LATM AAC decoder ingesteld.
Edit:
Windows 7 UItimate 64 Bit
SAF 6.0
MediaPortal 1.2.1
AvalonHD 0.9.6.1
Absoluut geen afspeel problemen.
Wat is het trouwens rustig in dit topic? Is er iets nieuws wat veel beter werkt MediaPortal en XBMC?
[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 23-11-2011 17:05 ]
Mediaportal werkt inmiddels zo goed en stabiel dat er weinig over te schrijven valt. Ik gebruik het iedere dag een aantal uur met een flinke lijst plugins en het is echt geweldige software!
Het enige wat ik soms nog doe is avalon en plugins updaten, wat allemaal met de afstandsbediening kan.
Het enige wat ik soms nog doe is avalon en plugins updaten, wat allemaal met de afstandsbediening kan.
Inderdaad, draait hier ook erg stabiel! Alleen werkt het weer niet meer, hoop dat ze snel een nieuwe MP versie hiervoor uitbrengen.
Ik vind het alleen jammer dat er eigenlijk geen enkele skin is die echt perfect is.. Avalon heeft potentie, maar dan moet er nog wel een boel gebeuren. StreamedMP gebruik ik nu nog. Ik heb vandaag ook Backdrop bekeken en vind de basichome erg mooi, dus denk dat ik die overplaats naar de StreamedMP skin. Mijn huidige basichome is ook al gebasseerd op xFactor, met een bijna gelijk menu
Ik vind het alleen jammer dat er eigenlijk geen enkele skin is die echt perfect is.. Avalon heeft potentie, maar dan moet er nog wel een boel gebeuren. StreamedMP gebruik ik nu nog. Ik heb vandaag ook Backdrop bekeken en vind de basichome erg mooi, dus denk dat ik die overplaats naar de StreamedMP skin. Mijn huidige basichome is ook al gebasseerd op xFactor, met een bijna gelijk menu
Wordt aan gewerkt, er is al het e.e.a. te realiseren op dit moment; http://forum.team-mediapo...tal-v1-2-0-higher-102775/HaTe schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:24:
Inderdaad, draait hier ook erg stabiel! Alleen werkt het weer niet meer, hoop dat ze snel een nieuwe MP versie hiervoor uitbrengen.
Testing, one, two ...
Heb ik gezien ja, maar nog geen SMP skin (nog niet in de repository gekeken)
Waarom voldoet bij jou StreamedMP dan niet precies?HaTe schreef op woensdag 23 november 2011 @ 21:24:
@jumpman
Ik heb uiteindelijk toch weer ac3filter en ffdshow voor de audio gebruikt. Het is iets minder clean maar DTS en Dolby 5.1 werkt nu overal voor zover ik het geprobeerd heb.
@HaTe
De basichome van de ene skin in de andere gebruiken klinkt interessant. Ik heb me nog niet zo in het skinnen verdiept maar kopieer is het enkel een kwestie van xml bestanden kopieren en wat verwijzingen aanpassen?
In het algemeen ben ik tevreden met MP maar 100% stabiel is het nog niet. Met name als ik wat fragmenten van verschillende films kort achter elkaar afspeel klapt hij er wel eens uit en ook het config-menu is bij de plugin tab erg traag. Maar het is allemaal niet storend genoeg om er eens in te duiken.
Begrijp ik uit de link naar die weer plugin nu goed dat daar een logo van een bedrijf in gaat komen? Lijkt me een dealbreaker.
Ik heb uiteindelijk toch weer ac3filter en ffdshow voor de audio gebruikt. Het is iets minder clean maar DTS en Dolby 5.1 werkt nu overal voor zover ik het geprobeerd heb.
@HaTe
De basichome van de ene skin in de andere gebruiken klinkt interessant. Ik heb me nog niet zo in het skinnen verdiept maar kopieer is het enkel een kwestie van xml bestanden kopieren en wat verwijzingen aanpassen?
In het algemeen ben ik tevreden met MP maar 100% stabiel is het nog niet. Met name als ik wat fragmenten van verschillende films kort achter elkaar afspeel klapt hij er wel eens uit en ook het config-menu is bij de plugin tab erg traag. Maar het is allemaal niet storend genoeg om er eens in te duiken.
Begrijp ik uit de link naar die weer plugin nu goed dat daar een logo van een bedrijf in gaat komen? Lijkt me een dealbreaker.
Opzich voldoet die wel hoor, ik gebruik die al meer dan een jaar. Het is alleen dat ik nog niet helemaal tevreden ben over de afwerking. Bepaalde effectjes vind ik niet mooi en niet alle schermen zijn consistent..powermarcel10 schreef op donderdag 24 november 2011 @ 08:46:
[...]
Waarom voldoet bij jou StreamedMP dan niet precies?
Ik heb behoorlijk veel aan moeten passen om het meer naar mijn wens moeten maken (vooral veel fade overgangen weggehaald). Ook de standaard basichome vind ik niet mooi en daar gebruik ik dus een aangepaste xFactor skin van.

In principe wel.. Ik heb het zojuist geprobeerd voor de Basichome.xml van de Backdrop skin en dat was ook goed gelukt (moest alle maten aanpassen van 1080p naar 720p maten, dus alles vermenigvuldigen met 0.66 en 0.77). Kwam er alleen achter dat het uiteindelijk niet werkt, omdat Backdrop een process plugin heeft draaien die daarna nog wat aanpast, en die werkt alleen als je huidige skin Backdrop heet (dat is nog niet zo'n groot probleem) en als je skin 1080p is, want de animaties waren niet goed. (StreamedMP is 720p)D-e-n schreef op donderdag 24 november 2011 @ 09:13:
@HaTe
Ik ben nu een aantal skins aan het proberen.
- Avalon: erg mooi, maar vind het jammer van de backdrops en zitten nog aardig wat fouten in en niet ondersteunde plugins
- Backdrop: ook mooi, maar zitten nog veel fouten in en slordigheden
- Mustalayuca: lijkt mij ook mooi, maar de installatie is kapot en er komt binnenkort een nieuwe versie die dit oplost
- Maya: Ook heel mooi, is de voorloper van Avalon en werkt al een stuk beter en alle plugins werken, behalve mijn zelfgemaakte plugins.
//edit... Wel jammer dat er niks meer wordt gedaan aan Maya.. Het scherm met alle opnames werkt namelijk niet
[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 25-11-2011 17:00 ]
Richten de makers zich helemaal op Avalon nu? Jammer want ik heb sinds kort ook Maya.
StreamedMP was ik even zat, Mustalayuca vind ik er in de gallery niet zo mooi uitzien en hoewel ik Avalon qua kleur prachtig vind vind ik het basichome menu op de ene of andere manier net iets te rommelig met dat kader voor de fanart.
Van niet werkende plugins bij Avalon had ik geen last overigens. Welke gebruik jij dan allemaal?
StreamedMP was ik even zat, Mustalayuca vind ik er in de gallery niet zo mooi uitzien en hoewel ik Avalon qua kleur prachtig vind vind ik het basichome menu op de ene of andere manier net iets te rommelig met dat kader voor de fanart.
Van niet werkende plugins bij Avalon had ik geen last overigens. Welke gebruik jij dan allemaal?
Is het iemand al gelukt de achtergrond in Avalon te wijzigen? Dit lukt mij namelijk niet: Jumpman in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"
[ Voor 36% gewijzigd door Jumpman op 25-11-2011 17:38 ]
Mwah, helemaal weet ik niet, maar het zijn wel de zelfde ontwikkelaars en die zijn nu erg druk met Avalon. Ik denk dat ik nu wel een tijd bij Maya blijf, want ik ben zelf ook nog wel handig met het aanpassen van skins. Ik ga binnenkort een xml maken voor World Weather als niemand anders dat heeft gedaan.D-e-n schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:17:
Richten de makers zich helemaal op Avalon nu? Jammer want ik heb sinds kort ook Maya.
De opnames skin werkt ook nu.
Avalon vind ik ook erg mooi, qua kleuren mooier dan Maya, maar ik vind het ook jammer dat de fanart in het kader zit. Ik zag wel dat cul8er hier een mod voor heeft en dat zag er dan wel weer een stuk beter uit!
Onder andere Rockstar, Wikipedia en InfoService werken niet omdat daar nog geen xml voor is (die infoservice wel, maar die is nog niet af)
//edit
Raar! Ik zie dat er blijkbaar v0.9.5.431 is geïnstalleerd, ik had toch echt geüpdatet.. Blijkbaar niet goed gegaan, want in de nieuwe versie zit wel rockstar support.
[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 26-11-2011 18:44 ]
Niemand?Jumpman schreef op vrijdag 25 november 2011 @ 17:38:
Is het iemand al gelukt de achtergrond in Avalon te wijzigen? Dit lukt mij namelijk niet: Jumpman in "Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)"
Vandaag ook geprobeerd de settings_default.jpg te wijzigen in settings_default_old.jpg en dan een ander plaatje als settings_default.jpg neer te zetten. Alsnog pakt MediaPortal met Avalon het plaatje met de twee tandwielen.
Wie helpt me? Wat zie ik over het hoofd?
Ik heb een set hippe backgrounds verzameld, maar ik krijg ze niet in MediaPortal i.c.m. Avalon.
Al geprobeerd de MediaPortal cache te legen? Maar volgens mij doet hij dat normaal al elke keer als je het menu aanpast.. Dus dat is het probleem denk ik niet.
En hoe zit het met het hover_settings.png plaatje? In de normale menu's (dus niet basichome) wordt altijd het hover_%pluginnaam%.png plaatje gepakt namelijk. Ook in de skin files van de plugin zelf wordt bijna altijd het hover_ plaatje gebruikt. Daar al naar gekeken?
En hoe zit het met het hover_settings.png plaatje? In de normale menu's (dus niet basichome) wordt altijd het hover_%pluginnaam%.png plaatje gepakt namelijk. Ook in de skin files van de plugin zelf wordt bijna altijd het hover_ plaatje gebruikt. Daar al naar gekeken?
[ Voor 24% gewijzigd door HaTe op 26-11-2011 23:51 ]
Al mijn films staan ondertussen driedubbel in de movie databse. Ik heb het vermoeden dat dit komt doordat ik alles op externe hd's heb staan en die wel eens loskoppel door het gebrek aan usb-poorten. Kan ik dit op een eenvoudige manier oplossen of moet ik echt de hele database wissen en opnieuw toevoegen?
Heb je het dan over Moving Pictures? En komt de externe hdd wel elke keer op het zelfde schijf station? Dus niet dat hij de ene keer station D is en daarna E en dan K.. Kijk anders eens wat er bij file info staat in de database.
Ik zal deze vanavond eens even checken.HaTe schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 23:49:
Al geprobeerd de MediaPortal cache te legen? Maar volgens mij doet hij dat normaal al elke keer als je het menu aanpast.. Dus dat is het probleem denk ik niet.
Sowieso blijft het vreemd dat je de plaatjes niet in het BasicHome menu of in het skin configuratiescherm kan aanpassen.
sorry, ik had wat onvolledige info gegeven ja. Het gaat inderdaad om moving pictures ja. En ik heb 3 externe schijven en die hebben wel eens verschillende schijfletters gehad ja als ik ze niet allemaal aan had staan.HaTe schreef op maandag 28 november 2011 @ 13:39:
Heb je het dan over Moving Pictures? En komt de externe hdd wel elke keer op het zelfde schijf station? Dus niet dat hij de ene keer station D is en daarna E en dan K.. Kijk anders eens wat er bij file info staat in de database.
Bij file info in de database heb ik nog niet gekeken, dat ga ik vanavond eens doen.
Nog steeds geen eenduidige oplossing vanuit de developers van het MediaPortal team, MediaPortal 1.2.2. had er allang moeten zijn. World Weather werkt maar zo, zo en BBC Weather werkt niet goed meer na de update van Avalon naar versie 1.0.
[ Voor 8% gewijzigd door Jumpman op 03-12-2011 11:03 ]
Ik denk niet dat we nu nog lang moeten wachten. De roadmap voor 1.2.2 staat al op 100% dus nu zijn ze druk aan het testen.
In mijn regio gaat de kabel via UPC. Mijn Mediaportal neemt dus noodgedwongen analoge tv op (ga me in de toekomst zeker nog eens verdiepen in een satellietschotel) met een Hauppauge dual tuner kaart. Als UPC abbonee heb ik wel toegang tot Nederland 1 / 2 / 3 via een webstream ( http://ipad.junkiexp.com/TVStreams/ ). De kwaliteit van de opgenomen analoge tv is acceptabel te noemen op mijn HD-ready Panasonic LCD-tv, maar de kwaliteit van deze webstream is waarschijnlijk beter.
Is het mogelijk om zo'n mms-webstream (bijvoorbeeld: mms://pctv.chello.com/NL1 ) toe te voegen als kanaal in de tv configuratie van Mediaportal? Op het Mediaportal forum lees ik in een paar oude posts dat het wel zou moeten kunnen, maar tot nu toe nog nergens goede uitleg gevonden.
Is bovenstaand mogelijk?
Is het mogelijk om zo'n mms-webstream (bijvoorbeeld: mms://pctv.chello.com/NL1 ) toe te voegen als kanaal in de tv configuratie van Mediaportal? Op het Mediaportal forum lees ik in een paar oude posts dat het wel zou moeten kunnen, maar tot nu toe nog nergens goede uitleg gevonden.
Is bovenstaand mogelijk?
Dat is een stuk makkelijker gezegd dan gedaan. Op het moment dat de provider van de API waar je gebruik van maakt er opeens mee ophoud heb je daar niet snel een oplossing voor, in feite komt dat neer op het herschrijven van een groot gedeelte van die plugin.Jumpman schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 11:02:
Nog steeds geen eenduidige oplossing vanuit de developers van het MediaPortal team, MediaPortal 1.2.2. had er allang moeten zijn. World Weather werkt maar zo, zo en BBC Weather werkt niet goed meer na de update van Avalon naar versie 1.0.
Het kan wel met radio stations weet ik met de plugin; "Web radio importer" Wellicht is er ook zoiets voor tv-zenders.. Zou deze vraag even posten op het Mediaportal forum als ik jou was..chielmi schreef op maandag 05 december 2011 @ 13:46:
In mijn regio gaat de kabel via UPC. Mijn Mediaportal neemt dus noodgedwongen analoge tv op (ga me in de toekomst zeker nog eens verdiepen in een satellietschotel) met een Hauppauge dual tuner kaart. Als UPC abbonee heb ik wel toegang tot Nederland 1 / 2 / 3 via een webstream ( http://ipad.junkiexp.com/TVStreams/ ). De kwaliteit van de opgenomen analoge tv is acceptabel te noemen op mijn HD-ready Panasonic LCD-tv, maar de kwaliteit van deze webstream is waarschijnlijk beter.
Is bovenstaand mogelijk?
De oplossing voor radio streams had ik idd al gevonden. Gister vraag ook op forums van mp gesteld, specifiek bij iemand die recent een test plugin heeft geschreven voor oa mms streams. Als hier nog iets uit komt laat ik het nog wel weten!
Ik heb een probleem om mijn remote te configureren, ik heb namelijk een cideko wireless air keyboard. Als ik mediaportal start en het menu wil doorlopen dan verspring mijn menu elke keer weer naar movie terwijl ik bv naar foto's wil.
Mijn vriend heeft dezelfde probleem met zijn wireless trust keyboard, dit probleem speelt zich af alleen bij de menu keuze van mediaportal. Voor de rest werkt het prima. Heb al lopen googelen en op forums gezocht maar niks kunnen vinden.Ook bij configuratie scherm en dan bij remote van mediaportal verschillende optie's geprobeerd maar helaas geen positieve resultaat. Wie heeft oplossing hiervoor, of weet hier eventueel de instellingen.
mediaportal 1.2.1
Mijn vriend heeft dezelfde probleem met zijn wireless trust keyboard, dit probleem speelt zich af alleen bij de menu keuze van mediaportal. Voor de rest werkt het prima. Heb al lopen googelen en op forums gezocht maar niks kunnen vinden.Ook bij configuratie scherm en dan bij remote van mediaportal verschillende optie's geprobeerd maar helaas geen positieve resultaat. Wie heeft oplossing hiervoor, of weet hier eventueel de instellingen.
mediaportal 1.2.1
Ben bezig een PC op te tuigen met mediaportal, welke plugins en tools zijn 'must haves' ?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Ik vind o.a. Online videos, Intelligent Frame Correction en Moving Pictures nagenoeg onmisbaar
Vergeet de TV series plugin niet! Van IFC heb ik tot nu toe het nut nog niet zo gezien maar wellicht moet iemand me nog overtuigen 
Ik heb bij mezelf overigens net een enorme fout in de settings hersteld: ik had VMR9 aangevinkt staan in plaats van EVR wat bij Win 7 niet de voorkeur heeft. Mijn vorige setup was een XP-setup en bij het terugplaatsen van een backup is die setting ook terug overschreven.
Stom dat ik daar niet eerder aan dacht want dxva geeft zo ook problemen. En ik me maar afvragen waarom ik zo'n hoge CPU load had bij de 1080p films
Stabiliteit zal ook weer beter zijn nu
Ik heb bij mezelf overigens net een enorme fout in de settings hersteld: ik had VMR9 aangevinkt staan in plaats van EVR wat bij Win 7 niet de voorkeur heeft. Mijn vorige setup was een XP-setup en bij het terugplaatsen van een backup is die setting ook terug overschreven.
Stom dat ik daar niet eerder aan dacht want dxva geeft zo ook problemen. En ik me maar afvragen waarom ik zo'n hoge CPU load had bij de 1080p films
Ik heb geprobeerd handmatig analoge zenders toe te voegen, alleen dit wil nog niet lukken.
Zowel de frequentie als kanaalnummer geeft bij het bekijken "Geen signaal".
Wanneer ik de automatisch gevonden kanalen wil bewerken staat er een kanaalnummer die totaal niet overeen komt met mijn zenderlijst van de provider.
Weet iemand hoe ik dit om kan rekenen?
Zowel de frequentie als kanaalnummer geeft bij het bekijken "Geen signaal".
Wanneer ik de automatisch gevonden kanalen wil bewerken staat er een kanaalnummer die totaal niet overeen komt met mijn zenderlijst van de provider.
Weet iemand hoe ik dit om kan rekenen?
Goed om te horen dat je Mediaportal wilt gaan gebruiken.. De meeste must-have plugins zijn wel een beetje genoemd hierboven..Tens schreef op zondag 11 december 2011 @ 16:41:
Ben bezig een PC op te tuigen met mediaportal, welke plugins en tools zijn 'must haves' ?
Aan deze lijst zou ik nog toe willen voegen:
Shortcutter plugin: stelt je in staat om snelkoppeldingen te maken naar elk scherm, en deze snelkoppeling toe te voegen aan je remote zodat je met een ingestelde knop op je AB rechtstreeks naar dit scherm toe kunt.
De plugin is hier te vinden: http://forum.team-mediapo...diaportal-sections-32747/
WiFi remote: Wanneer je je iphone of android telefoon wilt gebruiken om Mediaportal te bedienen. (hiervoor dien je couchpotato voor ios of MPdroid voor android geïnstalleerd te hebben op je smartphone)
Hier te downloaden: http://www.team-mediaport...s/input-output/wifiremote
Subcentral: Voor het downloaden van je ondertitelingen in Mediaportal (werkt echt perfect)
Hier te vinden: http://www.team-mediaport.../movies-videos/subcentral
Radiotime: Voor het beluistern van duizenden internet radio station
Hierte halen: http://www.team-mediaportal.com/extensions/radio/radiotime
Rockstar: Voor het beluisteren van o.a. Spotify en Grooveshark.
Hier te downloaden: http://www.team-mediaportal.com/extensions/music/rockstar
Verder kan ik er zeker nog 10 noemen..
Als skin kan ik StreamedMP van harte aanbevelen. Er zijn opzich andere mooie opties zoals Avalon en mustayaluca, maar deze staan nog een beetje in de kinderschoenen (vooral die laatste) waardoor nog niet alle plugins ondersteund worden. StreamedMP is al lang op de markt, en is dus al behoorlijk compatible en doorontwikkeld.. Verder is deze goed aan te passen..
Misschien kan je m'n showcase eens bekijken op Youtube: YouTube: Mediaportal showcase
Is inmiddels wel 'n beetje achterhaald, want heb alweer heel wat nieuwe zaken doorgevoerd.. Zal dus binnenkort eens een nieuwe maken..
Hier gebruiken we nu al een tijdje Avalon en ik vind die wel beter en mooier dan StreamedMP. Heb wel zelf een aantal xml's voor plugins moeten maken, welke in het community mods topic terug te vinden zijn.
StreamedMP vind ik er best slordig uit zien
Slordig? Hoe bedoel je? Het ligt er een beetje aan hoe je alles insteld.. Ik vind de menu's enzo van Avalon ook mooier dan die van StreamedMP, maar vind het Homescherm van Avalon niet erg mooi.. Ik houd van een groot verticaal menu zoals bij StreamedMP het geval is.. Ik vind het een beetje zonde dat het menu van Avalon maar zo klein is in het home scherm.. Verder ben ik niet zo weg van blauw, en dan heb je met Avalon toch een beetje een probleem.. Hoop dat er nog eens een grijze of zwarte variant op komt.HaTe schreef op woensdag 14 december 2011 @ 18:08:
Hier gebruiken we nu al een tijdje Avalon en ik vind die wel beter en mooier dan StreamedMP. Heb wel zelf een aantal xml's voor plugins moeten maken, welke in het community mods topic terug te vinden zijn.
Ik hoop dat er binnenkort ook wat meer ontwikkeling komt in de mustayaluca skin.. Ik geloof dat ze hier ook een verticale skin voor gaan ontwerpen.. Ziet er echt super mooi uit. Maar denk wel dat het nog een tijd gaat duren voor die uit komt en alle plugins ondersteund..
Tot die tijd houd ik het mooi bij StreamedMP.. Heb ook wel behoorlijk wat tweaks doorgevoerd in StreamedMP zoals andere Medialogo's, datum op het homescherm, 3D backgrounds voor homescherm en alle plugins, etc..
Had intelligent frame correction geïnstalleerd, beviel me totaal niet en uninstalled. Echter blijft deze plugin gewoon actief, waar haal ik de settings voorgoed weg is de vraag?
Ik heb gisteren ook na 10 jaar media center de sprong in het diepe water van mediaportal gemaakt.
Met het volgen van de guide van powermarcel is het in een keer gelukt om een werkend systeem te krijgen met een anysee E30C (thanks!!!)
Ik moet zeggen het ziet er gelikt uit en werkt bijna perfect.
De combi van mediaportal 1.2.1 en SAF602 werkt beter als media center met een shark codec pack
Problemen/ergernissen:
De zapsnelheid (niet alleen van mij maar belangrijker de vriendin....)
Geen menu in bluray films (al werkt mediaportal beter dan wmc ism total theatre3)
Ik vind bij veel kanalen geen epg
Ik blijf bij discovery HD (als enige kanaal) een rare hapering houden in het beeld (elke 1a2 seconden een hik)
(dit had ik trouwens ook in media center)
Als ik mijn remote gebruik blijft Media Center opspringen.
(heb al gelezen dat je media center moet disabelen in services maar ga nu een Win7 Lite installeren waar hij niet in zit)
Waar ik benieuwd naar ben:
Tips voor bovenstaande punten
Is er een voorkeur voor 32 of 64 bits bij de mediaportal gebruikers?
Is er al een handleiding (powermarcel....
) om 2 of 3 anysee's te gebruiken?
Ik vind de screens van de maya skin erg mooi maar krijg hem niet geinstalleerd, klopt dit?
Verder ga ik dit topic natuurlijk volgen en doorspitten (sorry nog niet gedaan....)!
Belangrijkste syeteemspecs:
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon II X2 250E
4Gb ram
ATI HD6450
Aangesloten via een Onkyo TX-SR705 op een Sony Bravia 46'
Media komt van een home server op zolder.
Met het volgen van de guide van powermarcel is het in een keer gelukt om een werkend systeem te krijgen met een anysee E30C (thanks!!!)
De combi van mediaportal 1.2.1 en SAF602 werkt beter als media center met een shark codec pack
Problemen/ergernissen:
Geen menu in bluray films (al werkt mediaportal beter dan wmc ism total theatre3)
Ik blijf bij discovery HD (als enige kanaal) een rare hapering houden in het beeld (elke 1a2 seconden een hik)
(heb al gelezen dat je media center moet disabelen in services maar ga nu een Win7 Lite installeren waar hij niet in zit)
Is er al een handleiding (powermarcel....
Ik vind de screens van de maya skin erg mooi maar krijg hem niet geinstalleerd, klopt dit?
Verder ga ik dit topic natuurlijk volgen en doorspitten (sorry nog niet gedaan....)!
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon II X2 250E
4Gb ram
ATI HD6450
[ Voor 6% gewijzigd door rsvmark op 18-12-2011 10:50 ]
Problemen/ergernissen:
--
Dan gebruik je Total Media Theatre 3 (of 5 maar 3 werkt uitstekend) als externe speler ingesteld binnen de plugin Moving Pictures.
--
--
Het uitschakelen van die service kan gedaan worden binnen MediaPortal Configuration. De Groene Knop (indien aanwezig) kan nu gebruikt worden om MePo i.p.v. WMC op te starten.
--
Dan gebruik je Total Media Theatre 3 (of 5 maar 3 werkt uitstekend) als externe speler ingesteld binnen de plugin Moving Pictures.
--
--
Het uitschakelen van die service kan gedaan worden binnen MediaPortal Configuration. De Groene Knop (indien aanwezig) kan nu gebruikt worden om MePo i.p.v. WMC op te starten.
Testing, one, two ...
tnx, aan mijn lijstje toegevoegd.powermarcel10 schreef op woensdag 14 december 2011 @ 17:54:
[...]
Goed om te horen dat je Mediaportal wilt gaan gebruiken.. De meeste must-have plugins zijn wel een beetje genoemd hierboven..
Aan deze lijst zou ik nog toe willen voegen:
Shortcutter plugin: stelt je in staat om snelkoppeldingen te maken naar elk scherm, en deze snelkoppeling toe te voegen aan je remote zodat je met een ingestelde knop op je AB rechtstreeks naar dit scherm toe kunt.
De plugin is hier te vinden: http://forum.team-mediapo...diaportal-sections-32747/
WiFi remote: Wanneer je je iphone of android telefoon wilt gebruiken om Mediaportal te bedienen. (hiervoor dien je couchpotato voor ios of MPdroid voor android geïnstalleerd te hebben op je smartphone)
Hier te downloaden: http://www.team-mediaport...s/input-output/wifiremote
Subcentral: Voor het downloaden van je ondertitelingen in Mediaportal (werkt echt perfect)
Hier te vinden: http://www.team-mediaport.../movies-videos/subcentral
Radiotime: Voor het beluistern van duizenden internet radio station
Hierte halen: http://www.team-mediaportal.com/extensions/radio/radiotime
Rockstar: Voor het beluisteren van o.a. Spotify en Grooveshark.
Hier te downloaden: http://www.team-mediaportal.com/extensions/music/rockstar
Verder kan ik er zeker nog 10 noemen..
Als skin kan ik StreamedMP van harte aanbevelen. Er zijn opzich andere mooie opties zoals Avalon en mustayaluca, maar deze staan nog een beetje in de kinderschoenen (vooral die laatste) waardoor nog niet alle plugins ondersteund worden. StreamedMP is al lang op de markt, en is dus al behoorlijk compatible en doorontwikkeld.. Verder is deze goed aan te passen..
Misschien kan je m'n showcase eens bekijken op Youtube: YouTube: Mediaportal showcase
Is inmiddels wel 'n beetje achterhaald, want heb alweer heel wat nieuwe zaken doorgevoerd.. Zal dus binnenkort eens een nieuwe maken..
Voorlopig eerst anysee vs mediaportal problemen oplossen.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Hoe heb je hem uninstalled? Met disable ging hij bij mij ook niet weg. Een uninstall met de extension installer doet het volgens mij wel.rene2002 schreef op donderdag 15 december 2011 @ 15:41:
Had intelligent frame correction geïnstalleerd, beviel me totaal niet en uninstalled. Echter blijft deze plugin gewoon actief, waar haal ik de settings voorgoed weg is de vraag?
Ben nu me htpc opnieuw aan het installeren...op hoop van zegen:)
De installatie van win 7 home premium 64Bit draait nu....dadelijk de nieuwe SAF, Mediaportal en streamedMP installeren...dan sabnzbd nog en dan es gaan worstelen met Sickbeard en Coachpotato...ik ben benieuwd:) Als iemand nog tips heeft hoor ik t graag!
De installatie van win 7 home premium 64Bit draait nu....dadelijk de nieuwe SAF, Mediaportal en streamedMP installeren...dan sabnzbd nog en dan es gaan worstelen met Sickbeard en Coachpotato...ik ben benieuwd:) Als iemand nog tips heeft hoor ik t graag!
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Heb uiteindelijk de dll's verwijderd uit de plugin mappen, dan is het echt weg. Wordt op een of andere manier niet gedelete met een uninstall.D-e-n schreef op maandag 19 december 2011 @ 00:03:
[...]
Hoe heb je hem uninstalled? Met disable ging hij bij mij ook niet weg. Een uninstall met de extension installer doet het volgens mij wel.
Graag gedaan.. Welke problemen ondervind je met de Anysee icm Mediaportal? Ik gebruik zelf ook een Anysee tuner (E30C plus) en heb geen enkel probleem meer..Tens schreef op zondag 18 december 2011 @ 14:30:
[...]
tnx, aan mijn lijstje toegevoegd.
Voorlopig eerst anysee vs mediaportal problemen oplossen.
-Wat betreft de zapsnelheid; Hoe lang duurt dit precies? Bij mij duurt dit ongeveer 1 seconde.. Vrij snel dus..rsvmark schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:33:
Ik heb gisteren ook na 10 jaar media center de sprong in het diepe water van mediaportal gemaakt.
Problemen/ergernissen:
Is er al een handleiding (powermarcel....) om 2 of 3 anysee's te gebruiken?
Gigabyte GA-MA78GM-S2H
AMD Athlon II X2 250E
4Gb ram
ATI HD6450
-Welke codecs heb je ingesteld?
-Geen menu in bluray's; kijk hier eens: http://forum.team-mediapo...e-blu-ray-support-102375/
Ik heb al een tijdje geen HTPC meer. Had een oude PC ingezet, maar die was alles behalve stil en zuinig. Altijd MediaPortal er op gehad icm een Medion X10 Remote. Werkte altijd gewoon perfect.
Nu jeukt het toch weer om een HTPC te bouwen, want telkens de laptop om pluggen is niet echt handig.
Maar het nadeel van een HTPC (of een andere MediaSpeler) is dat je altijd je TV aan moet zetten wil je kunnen navigeren. Met MediaPortal kan je ook een extra scherm gebruiken:
De plugin WiFi-Remote komt aardig in de buurt, maar is ook weer niet wat ik eigenlijk zoek. Nog even los van het feit dat ik geen apparaat heb om te navigeren
Ik zal toch een extra apparaat moeten kopen om draadloos te kunnen navigeren, en dat hoeft heel zo duur niet te zijn.
Het zou leuk zijn als er een WebGUI plugin is. Want ik zou het wel eg kickuh vinden als ik een Tablet kan inzetten (die ik dan nog wel even moet kopen). Browser in fullscreen kiosk-mode. Waar de achtergrond van het theme van MediaPortal als background en images naar de client gestuurd worden, en met Ajax-calls de web-interface laat updaten.
Het enige waar ik eigenlijk de TV voor wil aangooien, is het kijken van films. Voor de rest van de features, zoals een RSS Feed, Muziek, Weer, Downloads e.d. heb je geen zwaar systeem nodig natuurlijk. En kan de GUI best wel op een trager systeem als een Tablet draaien.
De interface van WiFi-Remote laat te wensen over om dat netjes op een Tablet te laten weergeven. Meer richting Web -2.0
Al is dat voor op een telefoon met een kleiner scherm natuurlijk wel een prima oplossing.
En dan nu de vraag: Zie ik iets over het hoofd op de site van MediaPortal, of klopt mijn conclusie dat dat er nog niet is?
Nu jeukt het toch weer om een HTPC te bouwen, want telkens de laptop om pluggen is niet echt handig.
Maar het nadeel van een HTPC (of een andere MediaSpeler) is dat je altijd je TV aan moet zetten wil je kunnen navigeren. Met MediaPortal kan je ook een extra scherm gebruiken:
Dan hoef je je TV voor het navigeren niet aan te zetten. Maar omdat ik niet zo'n grote behuizing wil (vind hem overigens ook te duur), zat ik te denken in een Remote oplossing.
De plugin WiFi-Remote komt aardig in de buurt, maar is ook weer niet wat ik eigenlijk zoek. Nog even los van het feit dat ik geen apparaat heb om te navigeren
Het zou leuk zijn als er een WebGUI plugin is. Want ik zou het wel eg kickuh vinden als ik een Tablet kan inzetten (die ik dan nog wel even moet kopen). Browser in fullscreen kiosk-mode. Waar de achtergrond van het theme van MediaPortal als background en images naar de client gestuurd worden, en met Ajax-calls de web-interface laat updaten.
Het enige waar ik eigenlijk de TV voor wil aangooien, is het kijken van films. Voor de rest van de features, zoals een RSS Feed, Muziek, Weer, Downloads e.d. heb je geen zwaar systeem nodig natuurlijk. En kan de GUI best wel op een trager systeem als een Tablet draaien.
De interface van WiFi-Remote laat te wensen over om dat netjes op een Tablet te laten weergeven. Meer richting Web -2.0
En dan nu de vraag: Zie ik iets over het hoofd op de site van MediaPortal, of klopt mijn conclusie dat dat er nog niet is?
Ey!! Macarena \o/
Anoniem: 403948
Ik ondervind ook problemen met mediaportal icm anysee en heb er een topic over geopend, misschien kan iemand mij helpen:powermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:23:
[...]
Graag gedaan.. Welke problemen ondervind je met de Anysee icm Mediaportal? Ik gebruik zelf ook een Anysee tuner (E30C plus) en heb geen enkel probleem meer..
Tv backend voor htpc icm anysee kaart (ziggo)
Alvast bedankt
Edit:
Overigens heb ik de handleiding over DTV-C (i.c.m. Ziggo) van The Zep Man geprobeerd maar ik krijg een error na het opstarten icm de Splug.dll, zoals ik ook beschrijf in mijn topic.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 403948 op 19-12-2011 14:03 ]
Je kunt Media Center uninstallen. Gewoon in het configuratiescherm naar Sofware gaan. En dan staat er aan de linkerkant van de geinstalleerde softwarelijst een knop waarmee je Windows onderdelen kunt uninstallen.rsvmark schreef op zondag 18 december 2011 @ 10:33:
...
splug.dll is erg achterhaald.. Lees mijn handleiding maar eens; dan moet het zeker goed komen..Anoniem: 403948 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:00:
[...]
Ik ondervind ook problemen met mediaportal icm anysee en heb er een topic over geopend, misschien kan iemand mij helpen:
Tv backend voor htpc icm anysee kaart (ziggo)
Alvast bedankt
Edit:
Overigens heb ik de handleiding over DTV-C (i.c.m. Ziggo) van The Zep Man geprobeerd maar ik krijg een error na het opstarten icm de Splug.dll, zoals ik ook beschrijf in mijn topic.
https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl
Hey dit wist ik niet, dacht dat je media center niet zomaar kon uninstallen.Rav schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:25:
[...]
Je kunt Media Center uninstallen. Gewoon in het configuratiescherm naar Sofware gaan. En dan staat er aan de linkerkant van de geinstalleerde softwarelijst een knop waarmee je Windows onderdelen kunt uninstallen.
Gisteren een win7 Lite geinstalleerd (waar dus aardig wat uit gesloopt is) maar daar was zoveel uitgesloopt dat ik de mce remote niet aan de praat kreeg....
Vanavond maar een getunede win7 installeren en mce uninstallen of uitschakelen.
Yep, dit kan ik bevestigen. Volg de handleiding van powermarcel en het gaat in een keer goedpowermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:37:
[...]
splug.dll is erg achterhaald.. Lees mijn handleiding maar eens; dan moet het zeker goed komen..
https://docs.google.com/v...2ItNjBlNTBjNDQ5MjFj&hl=nl
Nog maar eens aangeven dat dit helemaal niet noodzakelijk is.rsvmark schreef op maandag 19 december 2011 @ 14:55:
[...]
Hey dit wist ik niet, dacht dat je media center niet zomaar kon uninstallen.
Gisteren een win7 Lite geinstalleerd (waar dus aardig wat uit gesloopt is) maar daar was zoveel uitgesloopt dat ik de mce remote niet aan de praat kreeg....
Vanavond maar een getunede win7 installeren en mce uninstallen of uitschakelen.
http://wiki.team-mediapor...ditional_3rd_Party_Checks
Testing, one, two ...
Het zappen duurt meestal een seconde of 5powermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 13:27:
[...]
-Wat betreft de zapsnelheid; Hoe lang duurt dit precies? Bij mij duurt dit ongeveer 1 seconde.. Vrij snel dus..
-Welke codecs heb je ingesteld?
-Geen menu in bluray's; kijk hier eens: http://forum.team-mediapo...e-blu-ray-support-102375/
Ik heb de laatste versie van SAF (6) gebruikt
Het gebrek aan menu's in blurays vind ik geen groot probleem. Tot nu spelen mijn bluray's gewoon en kun je audio en subtitles kiezen dus mis ik de menu's niet.
[ Voor 14% gewijzigd door rsvmark op 19-12-2011 15:22 ]
Die had ik idd gemist, gaan we vanavond naar kijken THANKS!!hardware-lover schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:12:
[...]
Nog maar eens aangeven dat dit helemaal niet noodzakelijk is.
http://wiki.team-mediapor...ditional_3rd_Party_Checks
Laatste SAF, Oké, maar daarmee heb je m'n vraag nog niet beantwoord..rsvmark schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:18:
[...]
Het zappen duurt meestal een seconde of 5
Ik heb de laatste versie van SAF gebruikt
Open hiervoor Mediaportal Configuratiescherm, en ga naar het tablad: Codecs and renderer
Ga vervolgens naar het tabblad; "TV Codecs" Hier kan je de diverse codecs instellen.. Probeer eerst eens bij alles LAV in te stellen.. Dus zowel bij audio als video zet je hem op LAV videodecoder of LAV audiodecoder. Deze gebruik ik nu zelf en werken bijzonder goed.. Wel moet ik er bij zeggen dat deze alleen hardwarematige versnelling bieden icm nvidia-kaarten.. Zelf gebruik ik welliswaar een Ati kaart, maar heb wel een vrij snelle processor (i3 2100) waardoor alles nog steeds vlotjes loopt.. Mocht je ook een Ati kaart hebben en een wat minder snele processor kan je tegen problemen aanlopen.. Gebruik in dat geval de Microsoft DTV decoders voor video en de LAV decoders alleen voor audio..
Ik heb een ATI-kaart en kreeg juist met de LAV-audiodecoder DTS niet aan de praat. Daarom ben ik toch weer terug gegaan naar ffdshow.
ps.
Wat bij mij overigens enorm hielp bij de snelheid was de juiste EVR/VMR9-instelling. Als je van XP naar Win7 overstapt moet je die niet vergeten goed te zetten
ps.
Wat bij mij overigens enorm hielp bij de snelheid was de juiste EVR/VMR9-instelling. Als je van XP naar Win7 overstapt moet je die niet vergeten goed te zetten
Heb precies je handleiding gevolgd dus weet je hoe ze staan tochpowermarcel10 schreef op maandag 19 december 2011 @ 15:26:
[...]
Laatste SAF, Oké, maar daarmee heb je m'n vraag nog niet beantwoord..Met SAF installeer je codecs alleen op je systeem.. Vervolgens dien je ze zelf nog in te stellen..
Open hiervoor Mediaportal Configuratiescherm, en ga naar het tablad: Codecs and renderer
Ga vervolgens naar het tabblad; "TV Codecs" Hier kan je de diverse codecs instellen.. Probeer eerst eens bij alles LAV in te stellen.. Dus zowel bij audio als video zet je hem op LAV videodecoder of LAV audiodecoder. Deze gebruik ik nu zelf en werken bijzonder goed.. Wel moet ik er bij zeggen dat deze alleen hardwarematige versnelling bieden icm nvidia-kaarten.. Zelf gebruik ik welliswaar een Ati kaart, maar heb wel een vrij snelle processor (i3 2100) waardoor alles nog steeds vlotjes loopt.. Mocht je ook een Ati kaart hebben en een wat minder snele processor kan je tegen problemen aanlopen.. Gebruik in dat geval de Microsoft DTV decoders voor video en de LAV decoders alleen voor audio..
Zal er eens mee spelen als ik vanavond weer met een verse install begin!
Processor is een dualcore op 3 gHz dus zou toch vlot genoeg moeten zijn...
En mocht er een nvidia in moeten om sneller te zappen zal de vriendin dat vast niet erg vinden