Waarom kan dat klote MediaPortal nooit eens fatsoenlijk werken. Ik heb nog nooit een installatie zonder gezeik gehad. Nu weigert hij opeens om een flink aantal films af te spelen. Gewoon h264 films met DD of DTS soundtrack. Een keer zag ik de eerste frame van de film en daarna stopte hij gewoon weer. Geen error bericht of wat, niks wat mij een reden kan geven waarom hij zou stoppen. Gewoon geïnstalleerd met het SAF pakket en daar zou hij de film gewoon mee moeten afspelen. Op elk andere pc kan ik hem prima afspelen behalve natuurlijk in MediaPortal. Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken? Het wordt nu sowieso vanavond geen film kijken meer gok ik.
Edit: Sterker nog, Windows Media Player speelt hem gewoon prima af zonder enige problemen. FFDshow dxva wordt keurig gebruikt en ik krijg keurig DD5.1 op m'n reciever te zien.
Edit 2: Wat een idioot gedoe, hij speelt soms wel af, soms niet maar als hij afspeelt stopt hij altijd na een paar seconde weer. Heb net wel geluid gehoord. SAF codecs alweer geupdate naar de nieuwste versie, helpt ook niet. Lijkt alsof MediaPortal automatisch op 'stop' drukt.
Edit 3: Deze video speelt wel:
Video: MPEG4 Video (H264) 1280x690 23.98fps [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English, AC3 5.1 @ 640 Kbps (Audio 1)]
Subtitle: Advanced SubStation Alpha [English (Subtitle 1)]
Deze video speelt niet:
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x800 23.98fps [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English (Audio 1)]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [English (Audio 2)]
Subtitle: UTF-8 [Dutch, Nederlands (Subtitle 1)]
Subtitle: UTF-8 [English (Subtitle 2)]
Subtitle: UTF-8 [French (Subtitle 3)]
Snap niet wat nu de reden is waarom de een wel af speelt en de ander niet, zeker omdat de tweede film eventjes voor twee seconde geluid liet horen en dus eventjes speelde.
Edit 4: SAF4 doet het wel, SAF5 niet. Wierd.
[
Voor 50% gewijzigd door
Tsurany op 12-09-2010 23:07
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N