Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op zondag 12 september 2010 @ 01:51:
Oké, met het MKV formaat heb ik geen enkel probleem t/m 1080P onder MediaPortal op een ION330 systeempje. Wel met 1080P WMV bestanden maar die gebruik ik dan ook niet. Ik gebruik helemaal geen SAF, persoonlijk slechte ervaringen mee wat niet direct wil zeggen dat een ander die ook zou moeten hebben hoor.
CoreAVC 2.0 aangekocht voor 5 euro, ffdshow ingesteld en that's it eigenlijk. En binnen Mediaportal verder geen extra filters ingesteld.

Aha, inmiddels opgelost zie ik. Mooi.

Mijn Windows 7 desktop na startup ;)
[afbeelding]
Lol, ik heb bijna dezelfde... alleen zonder die kamer 8)7

Ik heb ook heel lang coreavc gehad, maar daar had ik dan op een gegeven moment weer problemen mee. Ik ben overgestapt naar SAF en wil niets anders meer. Grappig dat het bij iedereen anders is..

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 12-09-2010 09:32 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 20:07
@ ThaClown

Helemaal top die instructie video!!

Klein vraagje, tijdens de config van My TV Series had die nogal wat moeite met een aantal series, waarom weet ik niet zo goed. Ik moet dus 2000+ disc's / regels met de hand verklaren. Series als Without a Trace met file name Without a Trace/Seizoen 1/S1D1 snapt die niet.

Nu komt de hamvraag, ik heb nog een HTPC die ik opnieuw moet installeren moet ik dit dan opnieuw doen of kan ik die database van My TV series kopieren cq. dupliceren?

[ Voor 46% gewijzigd door Operations op 12-09-2010 10:41 ]

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik ben bezig met het bouwen van een client server tv/htpc setup.
MediaPortal biedt alles wat ik qua mogelijkheden zoek, ik loop alleen tegen enkele problemen aan met mijn dvb-s2 setup. Hopelijk kan iemand mij helpen met het vinden van een oplossing voor deze problemen.

Het probleem wat ik heb is als volgt:
Als ik op een client tv kijk dan werkt alles prima tot het moment dat er bijvoorbeeld naar full screen wordt gegaam, dan stopt het beeld en staat tv uit in het menu, als tv dan wordt aangezet komt er meteen unknown error in beeld te staan.
Als de tvservice herstart wordt werken de FTA zenders wel weer alleen bij de gecodeerde zenders krijg ik de melding: channel is scrambled dit duidt er dus op dat de ci niet meer goed werkt / wordt herkend.
Als ik op de server de cam opnieuw in het slot steek dan werken de gecodeerde zenders ook weer even todat media portal weer van full screen wordt afgehaald op de client, dan begint het weer met unknown error.
Wanneer een client wordt afgesloten terwijl de tv functie actief is komt er na het herstarten van media portal ook weer unknown error te staan bij de client.
Heel soms gebeurt het dus ook heel enkel tijdens het zappen naar een ander kanaal, dat ineens het beeld bevriest en de unknown error melding verschijnt.

Zelf heb ik het idee dat dit puur aan de ci van mijn tv kaart ligt (terratec cinergy s2 pci hd ci) deze is blijkbaar niet volledig compatible met media portal, in elk geval lijkt het erop dat bij bepaalde acties de ci module ermee stopt. Heeft iemand een idee waar dit anders aan kan liggen of kan iemand mij een andere kaart aanbevelen waarbij het wel goed werkt, liefst een dual tuner pci-e 1x kaart. Zelf ben ik aan het kijken voor een technotrend of mystique satix maar voordat ik een hoop geld ga uitgeven wil ik wel weten of het gaat werken.
Heb na het lezen van wat topics even getest met dpclat.exe of mijn systeem geen storingen veroorzaaakt maar de gemeten vertragingen zijn ruim binnen de norm.

Momenteel draai ik de TV server op de volgende setup:
- Phenom 2 x2 555 be unlocked naar x4
- Asus M4A89GTD PRO
- 2GB kingston DDR3, wordt nog 4GB
- Terratec cinergy s2 pci hd ci kaartje
- Western Digital 500GB disk os.
- Server 2008R2, ik weet dat dit OS niet ondersteund is maar ben inmiddels aan het proberen met Windows 7 en daar heb ik dezelfde problemen.

Daarnaast heb ik nog een algemeen probleem met de ontvangst van enkele DVB-S(2) zenders.
Op dit moment kan ik onderstaande zenders niet bekijken, ik heb extreme hapering in het beeld en het geluid.
- RTL4
- Discovery
- SBS6

Dit probleem doet zich voor op alle pc's waar ik deze kaart heb geprobeerd.
Het OS, de gebruikte Software of andere drivers maakt geen verschil, weet iemand waar dit aan kan liggen ?
Ik heb zelf het idee dat dit aan onze signaalsterkte ligt of aan 1 van de 2 Diseqc switches welke tussen de schotel en de tuners zitten.
Op de standaard tuners is het namelijk ook altijd zo dat deze zenders ongeveer 2 minuten goed werken. Na 2 minuten slaat het een aantal seconden vast, dan een halve minuut later weer en daarna ongeveer iedere 10 seconden. Wanneer de zender opnieuw wordt gekozen dan is de ontvangst redelijk goede met om de 2 minuten een seconde stilstaand beeld en geluid.
Heeft iemand een idee wat deze problemen kan veroorzaken of hoe ik het beste kan zoeken naar een oorzaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Operations schreef op zondag 12 september 2010 @ 10:26:
@ ThaClown

Helemaal top die instructie video!!

Klein vraagje, tijdens de config van My TV Series had die nogal wat moeite met een aantal series, waarom weet ik niet zo goed. Ik moet dus 2000+ disc's / regels met de hand verklaren. Series als Without a Trace met file name Without a Trace/Seizoen 1/S1D1 snapt die niet.

Nu komt de hamvraag, ik heb nog een HTPC die ik opnieuw moet installeren moet ik dit dan opnieuw doen of kan ik die database van My TV series kopieren cq. dupliceren?
Je kan zelf herkennings patronen toevoegen aan tvseries.
Dit is nodig bij ongebruikelijke benaming. Injouw geval is dat:
- Nederlands
-geen serienaam bij het bestand
-D i.p.v. E als Episode aanduiding

kijk hier eens.

expressionrule zal er ongeveer zo uit moeten zien(of deze werkt al ;) ):
<series>\Seizoen <season>\S<season>D<episode>.<ext>

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 12-09-2010 19:20 . Reden: tikfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27

Sherlock

No Shit

Ik heb 'opeens' last van het windows (7) login scherm, nadat de pc uit de slaapstand komt. Is dit een instelling in MP die ik gemist heb, of moet ik het echt bij Windows 7 zoeken? (Al het eea proberen op te zoeken, maar ben er nog niet uitgekomen...)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom kan dat klote MediaPortal nooit eens fatsoenlijk werken. Ik heb nog nooit een installatie zonder gezeik gehad. Nu weigert hij opeens om een flink aantal films af te spelen. Gewoon h264 films met DD of DTS soundtrack. Een keer zag ik de eerste frame van de film en daarna stopte hij gewoon weer. Geen error bericht of wat, niks wat mij een reden kan geven waarom hij zou stoppen. Gewoon geïnstalleerd met het SAF pakket en daar zou hij de film gewoon mee moeten afspelen. Op elk andere pc kan ik hem prima afspelen behalve natuurlijk in MediaPortal. Iemand enig idee waar ik kan beginnen met zoeken? Het wordt nu sowieso vanavond geen film kijken meer gok ik.

Edit: Sterker nog, Windows Media Player speelt hem gewoon prima af zonder enige problemen. FFDshow dxva wordt keurig gebruikt en ik krijg keurig DD5.1 op m'n reciever te zien.

Edit 2: Wat een idioot gedoe, hij speelt soms wel af, soms niet maar als hij afspeelt stopt hij altijd na een paar seconde weer. Heb net wel geluid gehoord. SAF codecs alweer geupdate naar de nieuwste versie, helpt ook niet. Lijkt alsof MediaPortal automatisch op 'stop' drukt.

Edit 3: Deze video speelt wel:
Video: MPEG4 Video (H264) 1280x690 23.98fps [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English, AC3 5.1 @ 640 Kbps (Audio 1)]
Subtitle: Advanced SubStation Alpha [English (Subtitle 1)]
Deze video speelt niet:
Video: MPEG4 Video (H264) 1920x800 23.98fps [English (Video 1)]
Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [English (Audio 1)]
Audio: DTS 48000Hz 6ch [English (Audio 2)]
Subtitle: UTF-8 [Dutch, Nederlands (Subtitle 1)]
Subtitle: UTF-8 [English (Subtitle 2)]
Subtitle: UTF-8 [French (Subtitle 3)]
Snap niet wat nu de reden is waarom de een wel af speelt en de ander niet, zeker omdat de tweede film eventjes voor twee seconde geluid liet horen en dus eventjes speelde.

Edit 4: SAF4 doet het wel, SAF5 niet. Wierd.

[ Voor 50% gewijzigd door Tsurany op 12-09-2010 23:07 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onder: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer

Daar staat aan de linkerzijde "een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen".
Het lijkt me logisch wat er gekozen dient te worden ;)
Sherlock schreef op zondag 12 september 2010 @ 20:28:
Ik heb 'opeens' last van het windows (7) login scherm, nadat de pc uit de slaapstand komt. Is dit een instelling in MP die ik gemist heb, of moet ik het echt bij Windows 7 zoeken? (Al het eea proberen op te zoeken, maar ben er nog niet uitgekomen...)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
SAF5 is nog vrij beta, ik krijg die ook niet goed werkend met mijn ffdshow instellingen. 4 voldoet prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Probleem is enkel nog dat zodra ik ondertitels wil wijzigen of een ander soortgelijke optie het geluid wegvalt en zodra ik pauzeer en wil hervatten de hele film stopt. Geen idee of dat aan SAF ligt of aan MediaPortal?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat meer info is wenselijk. Welke hardware en OS gebruik je op dit moment?

Kijk, als MP werkelijk zo brak zou zijn dan was er allang geen enkele gebruiker meer over. Theoretisch kan het allemaal redelijk probleemloos draaien maar het gebruik van verkeerde codecs of niet goed ingestelde filters kan een hoop verpesten. Misschien moet je een eens poging wagen met de gratis tegenhanger van MP?

Ik pin mezelf niet vast op het gebruik van één specifieke media_software, ik probeer van alles, ook XBMC, maar MP is op dit moment voor mij nog de meest complete software voor het weergeven van allerlei soorten media. Al dan niet met gebruikmaking van extra software zoals TotalMedia Theatre 3 voor de weergave van Blu-Ray.

Een voorwaarde voor mij is dat het e.e.a. goed aan de praat te krijgen is onder Windows 7, dat is zowat de enige eis die ik stel aan de software.
Tsurany schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:18:
Probleem is enkel nog dat zodra ik ondertitels wil wijzigen of een ander soortgelijke optie het geluid wegvalt en zodra ik pauzeer en wil hervatten de hele film stopt. Geen idee of dat aan SAF ligt of aan MediaPortal?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Ik ben zelf naar Windows 7 32bit gegaan naar diverse problemen met de TV server.
Ook de cliënts draaien allemaal (2 :) ) Windows 7 32bit.

Echter de problemen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk codec problemen. Welke codecs gebruik je?
Ik ben na lang puzzelen bij SAF 4 (unlocked) uitgekomen.

Hier ben ik redelijk tevreden mee, wil eigenlijk naar SAF 5, maar dan moet wel VC-1 werken.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
BlackBurn schreef op maandag 13 september 2010 @ 07:42:
[...]

Ik ben zelf naar Windows 7 32bit gegaan naar diverse problemen met de TV server.
Ook de cliënts draaien allemaal (2 :) ) Windows 7 32bit.

Echter de problemen die jij beschrijft zijn hoogstwaarschijnlijk codec problemen. Welke codecs gebruik je?
Ik ben na lang puzzelen bij SAF 4 (unlocked) uitgekomen.

Hier ben ik redelijk tevreden mee, wil eigenlijk naar SAF 5, maar dan moet wel VC-1 werken.
Heb saf4 en 5 geprobeerd, met saf4 werkt het zappen prima alleen hou ik nog steed het probleem uit het lange verhaal :P.
Als ik op mijn laptop MP start en Ned1 ga kijken dan werkt dat prima, sluit ik dan MP door op de X bovenin beeld te klikken dan gaat het mis. Vanaf het moment dat ik die X geklikt heb is mijn tv kaart niet meer in staat om een zender te kiezen, niet op een andere client en ook niet op de tvserver backend.
Heb toen de Terratec software geïnstalleerd, als ik deze start dan werkt de kaart wel weer alleen CI slot wordt niet herkend. Na het starten van Terratec software werkt de kaart ook weer met fta zenders in MP.

Ik zal vanavond eens even een single seat W7 x86 setup proberen, dat test wat makkelijker.
Het 2e probleem heb ik volgens mij een oplossing voor, als ik een tuner direct op een coax welke van de schotel afkomt aansluit dan is mijn signaalsterkte niet optimaal. Deze week maar even door een kennis na laten meten of mijn bevindingen correct zijn, misschien moet er een versterker tussen de lnb's en diseqc switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

dutch_warrior schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:42:
[...]

Heb saf4 en 5 geprobeerd, met saf4 werkt het zappen prima alleen hou ik nog steed het probleem uit het lange verhaal :P.
Als ik op mijn laptop MP start en Ned1 ga kijken dan werkt dat prima, sluit ik dan MP door op de X bovenin beeld te klikken dan gaat het mis. Vanaf het moment dat ik die X geklikt heb is mijn tv kaart niet meer in staat om een zender te kiezen, niet op een andere client en ook niet op de tvserver backend.
Heb toen de Terratec software geïnstalleerd, als ik deze start dan werkt de kaart wel weer alleen CI slot wordt niet herkend. Na het starten van Terratec software werkt de kaart ook weer met fta zenders in MP.

Ik zal vanavond eens even een single seat W7 x86 setup proberen, dat test wat makkelijker.
Het 2e probleem heb ik volgens mij een oplossing voor, als ik een tuner direct op een coax welke van de schotel afkomt aansluit dan is mijn signaalsterkte niet optimaal. Deze week maar even door een kennis na laten meten of mijn bevindingen correct zijn, misschien moet er een versterker tussen de lnb's en diseqc switches.
Het probleem met het niet meer kunnen kijken naar een kanaal na het sluiten heb ik ook gehad, dit was echter nog met mijn oude DVB-T opstelling, waar zowel de cliënt/server op 1 systeem stonden.

Om dit op te lossen heb ik toen MP verwijderd en handmatig de map verwijderd uit c:\program files. Ook de drivers van de DVB-T tuner verwijderd en de oemx.ini files uit de c:\windows\inf verwijderd. Hierna de laatste drivers geïnstalleerd en MP opnieuw geïnstalleerd. Daarna werkte alles naar behoren.

Nu TV-Server gescheiden van cliënt en draait als een tierelier met 2 DVB-S2 kaarten (floppydtv) en 1 DVB-T kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

hardware-lover schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:57:
Wat meer info is wenselijk. Welke hardware en OS gebruik je op dit moment?
Windows 7 met een X2 4200+, Ati 5450 en verder enkel MediaPortal geïnstalleerd met SAF4. Ik had er vroeger nooit problemen mee maar na de reinstall die bij de upgrade van de videokaart kwam kijken heb ik weer hele nieuwe problemen.
Kijk, als MP werkelijk zo brak zou zijn dan was er allang geen enkele gebruiker meer over. Theoretisch kan het allemaal redelijk probleemloos draaien maar het gebruik van verkeerde codecs of niet goed ingestelde filters kan een hoop verpesten. Misschien moet je een eens poging wagen met de gratis tegenhanger van MP?
Het is dat ik MediaPortal goed ken en weet waar ik wat moet vinden maar anders was ik allang overgestapt. Al betwijfel ik of de concurrent veel beter is. Het grote ergernis punt is dat je bij problemen amper kan achterhalen waar het aan ligt omdat je meestal geen errors of iets dergelijks te zien krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_warrior
BlackBurn schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:18:
[...]

Het probleem met het niet meer kunnen kijken naar een kanaal na het sluiten heb ik ook gehad, dit was echter nog met mijn oude DVB-T opstelling, waar zowel de cliënt/server op 1 systeem stonden.

Om dit op te lossen heb ik toen MP verwijderd en handmatig de map verwijderd uit c:\program files. Ook de drivers van de DVB-T tuner verwijderd en de oemx.ini files uit de c:\windows\inf verwijderd. Hierna de laatste drivers geïnstalleerd en MP opnieuw geïnstalleerd. Daarna werkte alles naar behoren.

Nu TV-Server gescheiden van cliënt en draait als een tierelier met 2 DVB-S2 kaarten (floppydtv) en 1 DVB-T kaart.
Oke nuttige post, ook bedankt dat je de moeite hebt genomen om mijn eerdere veel te lange verhaal door te lezen :).
Wat ik dus uit jou verhaal opmaak is dat dit probleem wordt veroorzaakt door een driver probleem of een probleem met de installatie volgorde ?
Het lijkt mij driver gerelateerd te zijn aangezien de cam in het ci slot niet meer wordt herkend totdat ik deze opnieuw aansluit. Zal het vanavond eens in de gaten houden aangezien ik toch al wilde testen met windows 7 x86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56
Zou een AMD x240 snel genoeg zijn om Snow Leopard server te draaien, waarin ik dan virtueel Windows Server 2003 draai als TV-server? Heeft die tvserver eigenlijk een goed systeem nodig, of hoeft dat niet persé, en heeft alleen de client een lekkere videokaart nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

endness schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 12:57:
Zou een AMD x240 snel genoeg zijn om Snow Leopard server te draaien, waarin ik dan virtueel Windows Server 2003 draai als TV-server? Heeft die tvserver eigenlijk een goed systeem nodig, of hoeft dat niet persé, en heeft alleen de client een lekkere videokaart nodig?
De TV-Server op zich is niet zo heel zwaar, echter je moet wel "direct" je hardware kunnen aanspreken vanuit Windows. Ik weet niet of dit lukt als je hem virtueel draait onder Snow Leopard. Zelf heb ik hem onder ESXi vSphere 4.1 draaien m.b.v. vmDirectPath. Echter misschien als je een kaart op basis van USB hebt dat het lukt? Meeste virtualisatie platformen kunnen tegenwoordig wel USB doorgeven.

Je zou ook esx kunnen gaan draaien en ook je Snow Leopard virtualiseren, naast de virtuele TV-Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Ik was van plan een anysee aan te schaffen. Ik heb nu SL virtueel draaien, en daar kan ik ook gewoon naartoe printen. Andersom zal USB inderdaad ook wel werken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:37
BlackBurn schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 13:44:
[...]
De TV-Server op zich is niet zo heel zwaar, echter je moet wel "direct" je hardware kunnen aanspreken vanuit Windows.
Maar een TV-server op een Atom D510 systeempje met Windows Homeserver zou dus moeten kunnen werken? En dan ga ik voorlopig even uit van een FloppyDTV met Digitenne maar ik sluit niet uit dat ik meer wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

D-e-n schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 14:45:
[...]

Maar een TV-server op een Atom D510 systeempje met Windows Homeserver zou dus moeten kunnen werken? En dan ga ik voorlopig even uit van een FloppyDTV met Digitenne maar ik sluit niet uit dat ik meer wil ;)
Je zou het natuurlijk kunnen proberen, mijn ervaring is dat de TV server weinig resources gebruikt. Als ik in mijn ESXi grafieken kijk is het vooral de i/o naar de HD die oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
als ik moving pictures instaleer,kan ik dan mijn map structuur behouden?
ik heb het een tijd geleden geprobeert,het probleem was toen dat bv alle delen en seizoenen van startrek voyager in beeld kwamen,en die wil ik juist gewoon in een map houden(zo ook mn pr0n :+ )
vandaar deze vraag

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Moving Pictures geef je een hoofdmap en daarin gaat hij mappen en bestanden scannen. Dus heb je een map 'Harry Potter (2009)' dan ziet hij dat als film. Heb je een map 'snowwhitegetsDP'ed' zal hij dat niet als film herkennen en ook niet meenemen. Als je een mappen structuur wilt behouden is Moving Pictures daar niet ideaal voor.

Het meest ideale is een map voor series, een map voor films, een map voor porn en een map voor overig. Je kan dan de porn en overige map door de standaard video speler af laten handelen en zeggen dat hij het niet bij IMDB moet opzoeken, dan navigeer je gewoon met mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
Tsurany schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:21:
Moving Pictures geef je een hoofdmap en daarin gaat hij mappen en bestanden scannen. Dus heb je een map 'Harry Potter (2009)' dan ziet hij dat als film. Heb je een map 'snowwhitegetsDP'ed' zal hij dat niet als film herkennen en ook niet meenemen. Als je een mappen structuur wilt behouden is Moving Pictures daar niet ideaal voor.

Het meest ideale is een map voor series, een map voor films, een map voor porn en een map voor overig. Je kan dan de porn en overige map door de standaard video speler af laten handelen en zeggen dat hij het niet bij IMDB moet opzoeken, dan navigeer je gewoon met mappen.
jij bent snel :p
dank voor je antwoord.
dus als de map een vreemde naam geef(bv startrekvoyagerdehelesieoid) ,pakt ie um niet mee,maar als ik dan de map in ga?
ik denk dat ik jouw voorbeeld volg door een map met series te maken,en dan me my videos afspelen

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Via Moving Pictures kan je niet een map in navigeren, je ziet enkel films die hij herkend en zonder mappenstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor TV-series moet je eigenlijk helemaal geen MovingPictures gebruiken maar MP-TVseries.
Een uitgebreidere map-structuur houd het overzichtelijk en je kunt precies aangeven welke plug-in (of MP zelf) waarin waarnaar moet zoeken.

Bijv:

Hoofdmap:
  • Media
Submappen:
  • TV-serie
  • DVD
  • Divx-xvid
  • HD-video
  • Muziek
  • Foto
  • Home video
  • enz...
erikdeperik schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:06:
als ik moving pictures instaleer,kan ik dan mijn map structuur behouden?
ik heb het een tijd geleden geprobeert,het probleem was toen dat bv alle delen en seizoenen van startrek voyager in beeld kwamen,en die wil ik juist gewoon in een map houden(zo ook mn pr0n :+ )
vandaar deze vraag

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 14-09-2010 21:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 19:27

Sherlock

No Shit

hardware-lover schreef op zondag 12 september 2010 @ 22:14:
Onder: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer

Daar staat aan de linkerzijde "een wachtwoord vereisen bij uit slaapstand komen".
Het lijkt me logisch wat er gekozen dient te worden ;)

[...]
Uiteraard stond dit 'uit'. Ik heb het eens aan gezet en daarna terug op uit, en nu heb ik inderdaad geen inlogscherm meer :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
Tazzios schreef op zondag 12 september 2010 @ 19:13:
[...]

Je kan zelf herkennings patronen toevoegen aan tvseries.
Dit is nodig bij ongebruikelijke benaming. Injouw geval is dat:
- Nederlands
-geen serienaam bij het bestand
-D i.p.v. E als Episode aanduiding

kijk hier eens.

expressionrule zal er ongeveer zo uit moeten zien(of deze werkt al ;) ):
<series>\Seizoen <season>\S<season>D<episode>.<ext>
Okee maar de D staat voor Disc, en dus vaak episode 1 t/m 4. hoe zou ik dat dan op moeten lossen met een expression rule? Zal die link is ff goed door nemen :)

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Beste Tweakers,

ik heb gisteren de bbg htpc van mei-autgustus mogen ontvangen en het apparaat draait als een tierelier. Als tv kaart zocht ik een analoge kabel receiver. De keuze was gevallen op de ASUS MyCinema P7131, de kaart werkt prima met de bijgeleverde software maar met media portal krijg ik hem niet aan de praat.

Ik kan op de fora alleen maar problemen vinden, ik heb nog geen enkele reactie gevonden van iemand die de tv kaart in MP gebruikte.

Is er iemand die deze kaart gebruikt in Media Portal?

Of kan iemand bevestigen dat het echt niet mogelijk is?

ik ben benieuwd!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:02

Tazzios

..

Operations schreef op woensdag 15 september 2010 @ 12:18:
[...]

Okee maar de D staat voor Disc, en dus vaak episode 1 t/m 4. hoe zou ik dat dan op moeten lossen met een expression rule? Zal die link is ff goed door nemen :)
ah, dan snap ik je probleem, dan wordt het wel hernoemen :-(
tv series snapt wel 'S1E1-2-3-4' maar hoeveel aflevering kan natuurlijk per serie verschillen en daardoor zit er sowieso geen standaard expression rule voor Disc in.
Of tv series het kan met een aangepaste rule is daardoor ook maar de vraag.
Ondersteuning van dvd`s zit er volgens mij nog niet zolang in en is kwa functionaliteit nog niet zo uitgebreid.

Mocht het niet lukken met een rule kun je er natuurlijk wel een request doen bij de makers voor de functie,misschien zien ze er wat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Is het mogelijk om de scrapers (zoals bijvoorbeeld voor de TV series) extern te laten werken, zodat de HTPC zich enkel moet bezighouden met het tonen van mijn TV series?

Ik heb een fileserver staan, dus ik zou het daarop kunnen draaien, dan moet ik me daar nooit meer zorgen over maken in MP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

codemann schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 11:05:
Is het mogelijk om de scrapers (zoals bijvoorbeeld voor de TV series) extern te laten werken, zodat de HTPC zich enkel moet bezighouden met het tonen van mijn TV series?

Ik heb een fileserver staan, dus ik zou het daarop kunnen draaien, dan moet ik me daar nooit meer zorgen over maken in MP.
Naar mijn weten gaat dit helaas niet. Bij mij draait het gewoon op de achtergrond als ik iets aan het kijken ben en gaat perfect, nooit hinder hiervan ondervonden. Misschien is het wel mogelijk (zelf niet gecontroleerd) de DB ergens anders op te slaan en dan MP op een andere computer/server te installeren en na dezelfde DB te verwijzen.

Ik ben overigens wel van mening dat het mooi zou zijn als je dit alles centraal zou kunnen doen, dus de DB voor Moving Pictures, My TVSeries, Muziek DB etc. en dan echt alleen een cliënt voor het weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
BlackBurn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:24:
[...]

Naar mijn weten gaat dit helaas niet. Bij mij draait het gewoon op de achtergrond als ik iets aan het kijken ben en gaat perfect, nooit hinder hiervan ondervonden. Misschien is het wel mogelijk (zelf niet gecontroleerd) de DB ergens anders op te slaan en dan MP op een andere computer/server te installeren en na dezelfde DB te verwijzen.

Ik ben overigens wel van mening dat het mooi zou zijn als je dit alles centraal zou kunnen doen, dus de DB voor Moving Pictures, My TVSeries, Muziek DB etc. en dan echt alleen een cliënt voor het weergeven.
Great minds think alike! Volledig mee eens 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De how to daarvoor ben ik al eens tegengekomen, volgens mij ook gelinkt binnen dit topic.

Ik maak dan ook gebruik van één centrale database opslag op een NAS. Elk MP systeem hier in huis gebruikt diezelfde database. Helaas gaat het e.e.a. enkel via handmatige aanpassingen (xml bestand binnen installatie locatie van MP en via Moving Pictures advanced settings), waarbij je niet moet vergeten om de aangepaste bestanden te backupen voor een eventuele update van MediaPortal/MovingPictures want dan worden die aanpassingen zo weer overschreven en moet je opnieuw beginnen.
BlackBurn schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 12:24:
[...]

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 08-02-2016 21:16 . Reden: link naar how to toegevoegd ]

Testing, one, two ...

Verwijderd

Op dit moment ben ik met TV series aan het stoeien. Alles gaat gaat goed(importeren van data) . Maar op het het moment dat ik MP opstart zie ik bij Series staan No Items. Ik kan dus geen serie selecteren. Kijk ik in de configuratie van de plug-in dan staat alles keurig bij de betreffende serie.
Maar als ik de series wil bekijken dan kan ik niks selecteren.
Mijn skin is Streamed MP, met de laatste versie van TV series.
Ik weet echt niet waar ik het moet zoeken, of in de plug-in of bij MP.
Iemand een idee?

Opgelost, TV series opnieuw geinstalleerd en laten scannen. Werkt weer als een zonnetje! :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Mediaportal pc ingericht zoals de video tutorial die al vele malen is besproken.
Nu heb ik nog een laatste maar zeker niet een onbelangrijk probleem, namelijk: Hoe kan ik de epg aan de praat krijgen voor mijn Ziggo kanalen?

Ik heb al op dit forum gezocht maar ook elders op het net maar ik kan nergens een goede uitleg of tutorial vinden.

Wie kan mij hier mee helpen, ik zou erg blij mee zijn als ik de epg gids aan de praat zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:51
Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:45:
Ik heb mijn Mediaportal pc ingericht zoals de video tutorial die al vele malen is besproken.
Nu heb ik nog een laatste maar zeker niet een onbelangrijk probleem, namelijk: Hoe kan ik de epg aan de praat krijgen voor mijn Ziggo kanalen?

Ik heb al op dit forum gezocht maar ook elders op het net maar ik kan nergens een goede uitleg of tutorial vinden.

Wie kan mij hier mee helpen, ik zou erg blij mee zijn als ik de epg gids aan de praat zou krijgen.
Ik gebruikt de webepg plugin. Werkt goed.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op maandag 20 september 2010 @ 13:45:
Hoe kan ik de epg aan de praat krijgen voor mijn Ziggo kanalen?.
Analoog of digitaal?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• dravennl1307
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
Hallo allemaal,
Na wat probeerseltjes met xmbc en mediacenter nu maar eens mediaportal testen.
als doel : gebruiksvriendelijke software door mijn vrouw te bedienen ;)
echter moet ik het dus proberen in te stellen dat alles werkt.
Ik heb windows 7 draaien mp geinstalleerd daarne de saf 4.
daarna even getest ging allemaal prima. maar kreeg bij movies alleen mappen voor elkaar en geen afbeelding
Daarop dus streamedMP geinstalleerd want dat ziet eruit zoals mijn wens is.
Echter als ik nu movies start dan geeft deze een foutmelding:
Geen importlocaties!
Het blijkt dat u geen import locaties heeft gedefinieerd.U moet mediaportal afsluiten en het mediaportal.....
en dan houd de tekst op en kan ik op ok klikken. en kom ik weer terug in het menu.
ik heb hier op gezocht op tweakers en google maar kan zo niets vinden.
Kan iemand mij de juiste richting op wijzen wat ik fout doe ?
@dravennl1307, heb je via MediaPortal configuration > plugins > Moving pictures > config, wel de locatie van je media toegevoegd?

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 22-09-2010 20:54 ]

Testing, one, two ...

• dravennl1307
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-12-2023
ehhh lol en een wereld gaat open :) tnx ben weer aan het spelen (configureren). laat de uitkomst nog weten :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

dravennl1307 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:09:
ehhh lol en een wereld gaat open :) tnx ben weer aan het spelen (configureren). laat de uitkomst nog weten :)
Soms kan het heel makkelijk zijn :P... Soms ook niet.. Welcome to MediaPortal.

Basement Bios ---- Exo-S

De uitkomst ken ik al en die is..... d:)b
dravennl1307 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 21:09:

Testing, one, two ...

• endness
Precies, mooi stukje software!

1 probleempje.. De ontvanger van mijn pc (HP media ontvanger) heeft dezelfde ir-frequenties als m'n versterker.. Als ik het volume lager zet, is dit op m'n pc een rechtermuisknop...

Iemand hier een creatieve oplossing voor?

• ahriman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 16:19
Het lukt mij niet om de analoge zenders voor mijn MP juist geconfigureerd te krijgen.
Ik draai Windows XP MCE met een tweetal Hauppauge Wintv Pvr 150mce analoge tvkaarten.
In eerste instantie heb ik voor beide kaarten een scan uitgevoerd, maar dat leverde ontzettend veel zenders op waarvan er veel garbage. Ook gaven beide kaarten verschillende resultaten.
Na een beetje zoeken op de interweps heb ik uitgevonden hoe je handmatig zenders en kanalen kan toevoegen.
Dus de zenderkaart van Cogas erbij (http://www.cogas.nl/home/...el/televisie/zenderpakket - Zenderoverzicht Almelo.pdf) en heel optimistisch de kanalen en frequenties ingevoerd :D .

Na een reboot blijken echter maar een paar zenders signaal te hebben, voor de rest krijg ik de melding dat er geen signaal is. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Klopt het zenderoverzicht niet? Volgens het overzicht zou bijvoorbeeld RTL 4 op kanaal58 moeten zitten, maar mijn scan gaf aan dat het 313 is (die wel werkt, en niet op de kaart staat) :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na er een tijdje tussen uit te zijn geweest (ergens halverwege deel 3 van dit topic :z ), ben na mijn multimedia-hobby weer gaan oppakken. Ik gebruik mediaportal bijna dagelijks voor films, tv-series, muziek enz maar mediaportal (v1.02 ofzo?) staat nu op mijn gewone pc met tv als tweede monitor. Huidige PC is te zwak geworden om de hedendaagse HD-formaten vlekkeloos af te gaan spelen.

Ik denk ondertussen al een jaar na over het aanschaffen van een htpc. Dus nu wordt het dan ook echt tijd dit te gaan doen met alle nieuwe meuk van mediaportal erop. Ik kom nu uit op het volgende:
Behuizing: Antec Fusion remote Zilver
Mobo: MSI H55M-E33
Processor: Intel Core i3 530
Koeler: Scythe BIG Shuriken
Geheugen: 2 x 1 Gb Kingston DDR3 1333MHz
Optische drive: LiteOn iHOS104 BD-ROM
Intern geheugen: Samsung spinpoint F4 EcoGreen 2TB

Met de HTPC wil ik moeiteloos alle video formaten kunnen afspelen. Hij moet stil zijn, zeer zuinig en er goed uitzien in de woonkamer. Hij gaat draaien op windows 7 of XP (wat is beter?), uiteraard met mediaportal.

Naast dat het een htpc is, wordt hij heel af toe ingezet als ftp server om foto's e.d. uit te wisselen met vrienden en familie. Maar dit zal niet vaak voorkomen. Verder zal het apparaat 24/7 aanstaan (of WON) omdat ik op dit apparaat al mijn media wil neerzetten (ook afbeeldingen/muziek), maar het moet ook nog bereikbaar zijn uit de rest van het netwerk. Ook zal ik dit apparaatje gaan gebruiken voor het verwerken van .nzb'tje en parren en rarren. Ik heb nog een WinTV HVR 1300 liggen hier. Echter heb ik live TV (analoge kabel) nooit lekker aan de praat gekregen, veel storing in de zenders, ingewikkeld in te stellen en het beeld zag er slecht uit (ook vergeleken met een rechtstreekse aansluiting van analoge kabel op de tv. Ik weet dus niet of het de moeite waard is om dit wel via de htpc te gaan regelen.. uiteraard heb ik hier op het forum veel gekeken, maar ben er nooit echt uitgekomen.. :'(

Bij voorkeur zet ik alle software (OS en mediaportal) op een aparte SSD-schijf, maar omdat Fusion Remote maar twee 3.5" sloten heeft, en ik in de toekomst mijn 2TB zeker weten ga uitbreiden, wil ik hiervoor niet het tweede 3.5" slot gebruiken. Zijn hier oplossingen voor? (Behalve een andere kast kiezen, ik vind deze zo mooi :+ ) Is een bootable USB slim? Verder hoor ik graag wat jullie van mijn configuratie vinden m.b.t. mijn eisen. Alvast bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat betreft OS : Altijd voor Windows 7 kiezen als het kan !! Veel beter wat betreft Codecs/DXVA/andere meuk :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@zsteven1: Ik zou voor je HTTPC een SSD gebruiken en al je media op een NAS zetten die ook in je netwerk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 12:23:
@zsteven1: Ik zou voor je HTTPC een SSD gebruiken en al je media op een NAS zetten die ook in je netwerk zit.
Heb ik ook al over nagedacht, maar ook nog een NAS erbij kopen is financieel wat minder prettig.

Voor in de toekomst wil ik wel een NAS gaan gebruiken, maar dan wil ik 4 bays, waarvan 2 bays in raid 1 voor documenten / foto's e.d. en dan die andere twee (raid 0) voor films e.d.
Maar om nu al een NAS met vier bays aan te schaffen en er maar eentje te gebruiken is een beetje bijzonder. NAS komt dus uiteindelijk wel, maar eerst even doorsparen.

EDIT: Ik bedacht me zojuist: als ik voor nu 1 slot gebruik voor 2tb opslag en 1 slot voor een SSD. Mocht ik over een jaar willen gaan uitbreiden, dan moet ik gewoon een NAS kopen, en duw die 2tb meteen in de NAS..

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Waarom gooi je niet alles in 1 kast ?? Mijn HTPC is ook mijn NAS : 6x 2 TB @ 1000 Mbps :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:21:
Waarom gooi je niet alles in 1 kast ?? Mijn HTPC is ook mijn NAS : 6x 2 TB @ 1000 Mbps :*)
Dat was eerst ook mijn plan. Het probleem is dat ik het apparaat in mijn woonkamer ga neerzetten en dat hij er dus wel mooi moet uitzien. HTPC-behuizingen hebben niet genoeg slots om al die hardeschijven in kwijt te raken. Ook zou ik een hele andere config moeten kiezen dan die hierboven staat, maar eigenlijk heb ik geen idee wat nu een goed voor een combi htpc/nas..
Maar goed, wat jij zegt is wel mijn ideaal plaatje :) Alleen wet ik niet hoe ik dat voor elkaar krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
In mijn HTPC kast past ook maar 2x 3.5 en een keer 2.5.. Daarom heb ik de overige hardeschijven in een eigen gebouwde behuizing elders in de kast liggen, buiten het zicht. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Verwijderd schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:46:
Dat was eerst ook mijn plan. Het probleem is dat ik het apparaat in mijn woonkamer ga neerzetten en dat hij er dus wel mooi moet uitzien. HTPC-behuizingen hebben niet genoeg slots om al die hardeschijven in kwijt te raken. Ook zou ik een hele andere config moeten kiezen dan die hierboven staat, maar eigenlijk heb ik geen idee wat nu een goed voor een combi htpc/nas..
Maar goed, wat jij zegt is wel mijn ideaal plaatje :) Alleen wet ik niet hoe ik dat voor elkaar krijg..
Silverstone LC17B of S ;)

pricewatch: Silverstone LC17

pricewatch: Silverstone LC17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, die zijn ook mooi! Eén probleempje, het tvmeubel waar hij in moet is maar 15cm hoog.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Dan vervang je die toch :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ben sinds gister een gelukkig gebruiker van de Maya skin.

Afbeeldingslocatie: http://mamp2.googlecode.com/svn/wiki/images/basichome_sub.jpg

Hij is dan weliswaar redelijk gejat van de MS Media Center skin maar hij ziet er dermate professioneel en rustig uit dat ik Streamed MP aan de kant heb geschoven! Vooral de EPG en OSD zijn erg duidelijk. MP en MP TV series zien er ook erg mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat meubel een paar maanden geleden gekocht.. Ik kan het op het meubel zetten, maar dan moet ik de tv aan de muur gaan ophangen (kan sowieso geen kwaad om hem wat hoger te hangen ;) ) Ow ik zie elders op tweakers ook de oplossing (bron).
endness schreef op maandag 27 september 2010 @ 14:48:
In mijn HTPC kast past ook maar 2x 3.5 en een keer 2.5.. Daarom heb ik de overige hardeschijven in een eigen gebouwde behuizing elders in de kast liggen, buiten het zicht. Werkt prima!
Ik heb niet twee linkerhanden, maar ook niet twee rechter.. is dit voor moeilijk in elkaar te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 11:10
Frank-NL schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:35:
Ben sinds gister een gelukkig gebruiker van de Maya skin.

[afbeelding]

Hij is dan weliswaar redelijk gejat van de MS Media Center skin maar hij ziet er dermate professioneel en rustig uit dat ik Streamed MP aan de kant heb geschoven! Vooral de EPG en OSD zijn erg duidelijk. MP en MP TV series zien er ook erg mooi uit.
Zit ook te overwegen om naar die skin over te stappen. Is de skin ook sneller dan streamedmp/blue3wide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Hij maakt minder gebruik van fanart dus ik vind het wel iets sneller navigeren. Minder resources nodig dan bij Streamed MP bijv. Blue3 vind ik zo lelijk dat ik er nooit mee gewerkt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hoeft niet perse over te stappen, skins kun je naast elkaar proberen.
De Maya skin is behoorlijk vlot MITS je deze de tijd geeft om zijn cache in orde te maken.
Bij mij duurde het de eerste keer tamelijk lang voordat hij mijn media liet zien. Dat zal er deels mee te maken hebben dat mijn media op 2 verschillende NAS schijven opgeslagen staat.
Na enige tijd komen die film en TV-serie schermen wel tevoorschijn.

Als je aan de slag gaat met Maya en je bent niet zo van het blauwe gecharmeerd dan zou je ook de Dark-maya eens kunnen proberen.

Afbeeldingslocatie: http://forum.team-mediaportal.com/attachments/maya-520/67114d1282652422t-dark-maya-dark-mod-darktv-no-blue.jpg
Gurneyhck schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 12:08:
[...]

Zit ook te overwegen om naar die skin over te stappen. Is de skin ook sneller dan streamedmp/blue3wide?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 10:58:

Ik heb niet twee linkerhanden, maar ook niet twee rechter.. is dit voor moeilijk in elkaar te zetten?
Neehoor, ik heb 2x 1meter sata op m'n moederbord aangesloten, die door een pci-slot naar buiten gaan, evenals de (verlengde) voedingskabels. De behuizing zelf kan je zo mooi maken als je wilt, bij mij is 't gewoon een uit een oude pc gesloopte bracket waar normaal de hardeschijven inzitten, die los in de kast staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

endness schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:21:
[...]

Neehoor, ik heb 2x 1meter sata op m'n moederbord aangesloten, die door een pci-slot naar buiten gaan, evenals de (verlengde) voedingskabels. De behuizing zelf kan je zo mooi maken als je wilt, bij mij is 't gewoon een uit een oude pc gesloopte bracket waar normaal de hardeschijven inzitten, die los in de kast staat...
Geen extra koeling nodig?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Gaat prima. Ze staan buiten de behuizing natuurlijk, dus heel warm worden ze niet. Eventueel kun je natuurlijk 5 volt van een van de voedingskabels aftappen en er een 120mm fan voorhangen ;)

Is er trouwens een manier om te zoeken binnen Moving Pictures, of naar een bepaalde letter te springen? Met 500+ films wordt t aardig wat werk als je naar de letter M wilt door te scrollen...

[ Voor 22% gewijzigd door endness op 28-09-2010 13:38 ]

• B-Force
  • Laatst online: 17:31
hmmm ik heb weer een probleem met de subtitle-downloaders in TVSeries... Hij vindt geen subtitles meer, niet op bierdopje, niet op subscene en niet op tvsubtitles... Terwijl ik ze handmatig op internet wel eenvoudig kan vinden. Internet verbinding staat open en werkt.

heb al geprobeerd SubtitleDownlaoder.dll te vervangen door versie 2.2. , maar ook dit helpt niet.

Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?

Verwijderd

endness schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:30:
Gaat prima. Ze staan buiten de behuizing natuurlijk, dus heel warm worden ze niet. Eventueel kun je natuurlijk 5 volt van een van de voedingskabels aftappen en er een 120mm fan voorhangen ;)
Is het een idee om deze HDD houder gewoon ergens buiten het zicht neer te gaan zetten buiten de kast? Dan een paar sata-verlengkabels en voeding naar de fan. Goedkope oplossing in ieder geval, maar kan het kwaad dit gewoon los ergens in het meubel neer te zetten? (brandveiligheid?)
EDIT: Wss wel een schuimplaatje o.i.d. aan de onderkant monteren voor het geluid..
Is er trouwens een manier om te zoeken binnen Moving Pictures, of naar een bepaalde letter te springen? Met 500+ films wordt t aardig wat werk als je naar de letter M wilt door te scrollen...
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2010 10:19 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

endness schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:30:
[...]

Ik gebruik zelf de Media center afstandsbediening. De cijfers werken met het T9 systeem.
Dus je typt de film die je wilt hebben en dan laat hij automatisch alle films zien, waar die letters in voor komen.
Snap je?

Werkt perfect :)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:15:
[...]

Is het een idee om deze HDD houder gewoon ergens buiten het zicht neer te gaan zetten buiten de kast? Dan een paar sata-verlengkabels en voeding naar de fan. Goedkope oplossing in ieder geval, maar kan het kwaad dit gewoon los ergens in het meubel neer te zetten? (brandveiligheid?)
EDIT: Wss wel een schuimplaatje o.i.d. aan de onderkant monteren voor het geluid..

[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
En ja dat is mogelijk... althans... je kan naar de eerste letter(s??) gaan. Als ik me niet vergis met rechtershift en dan de letter(s) intypen. Als dat niet werkt, probeer de rechter ALT eens :P

Spuit 11 :|

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Mystikal schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:21:
En ja dat is mogelijk... althans... je kan naar de eerste letter(s??) gaan. Als ik me niet vergis met rechtershift en dan de letter(s) intypen. Als dat niet werkt, probeer de rechter ALT eens :P

Spuit 11 :|
Ik kan de Shift en Alt toets niet vinden op mn remote :X Ik zal eens kijken of ik een soort van T9-functie heb (heb officieel een hauppauge remote, vervangen door een harmony 525)

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:48:
[...]

Ik kan de Shift en Alt toets niet vinden op mn remote :X Ik zal eens kijken of ik een soort van T9-functie heb (heb officieel een hauppauge remote, vervangen door een harmony 525)
Dat stond niet in je post :P

Basement Bios ---- Exo-S

Verwijderd

Dat klopt. maar toch is het zo :9
endness schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 13:21:
Neehoor, ik heb 2x 1meter sata op m'n moederbord aangesloten, die door een pci-slot naar buiten gaan, evenals de (verlengde) voedingskabels.
Waarom kan ik nergens op het internet een simpele verlengde voedingskabel vinden voor naar de hdd's? Zoek ik nou zo slecht of maken ze die dingen niet zo graag?

• Gurneyhck
Verwijderd schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:10:
[...]

Waarom kan ik nergens op het internet een simpele verlengde voedingskabel vinden voor naar de hdd's? Zoek ik nou zo slecht of maken ze die dingen niet zo graag?
Ik kom zo snel ook alleen maar van deze jongens tegen:
http://www.alternate.nl/h...=Kabels&l2=Voedingskabels

Maar daar lukt het in principe ook mee. Anders moet je eens even langs je lokale pc-boer gaan, miss heeft die ze wel gewoon liggen :)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:09

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Natuurlijk het topic al doorgenomen, maar om de een of andere manier krijg ik het niet voor elkaar om PowerDVD als externe speler te gebruiken voor het afspelen van Blu Ray schijfjes via Moving Pictures. Ik heb dit gevolgd; http://moving-pictures.tv...Bluray_and_HDDVD_playback , maar vermodelijk zie ik iets over het hoofd. Wanneer ik Blu Ray selecteer in het hoofd menu gebeurd er niets, er steekt natuurlijk een Blu ray in de speler.

Wat ik op het moment heb en waar ik het voor gebruik/ wil gebruiken. Mijn Media Center draait prima onder Windows 7 Ultimate MCE met Power DVD 10 als externe player, zonder verdere toevoegingen van codecs. Ik gebruik dit media center om DVD ISO, DVD, Blu Ray en muziek af te spelen vanaf een centrale server. Dit werkt uitstekend.

Nu vindt ik MCE er alleen niet uitzien en mis de handigeheden van het automatisch importeren van film info. en het grafisch "geliktheid" van Media Portal. Daarmom heb ik Media Portel geinstalleerd met daar overheen Moving Pictures, voor DVD ISO, DVD en muziek (geen .mkv of andere van dergelijke formaten) werkt dit uitstekend, alleen zogezegd mis ik een fatsoenlijk Blu Ray afspeel mogelijkheid. Deze zou ik graag met Power DVD 10 toevoegen, waarom Power DVD, omdat ik hier een betaalde licentie voor heb.

Nu de vraag wat kan ik fout hebben gedaan? Iemand een tip, met wat ik over het hoofd heb kunnen zien?

edit: Er is mij net iets opgevallen. Wanneer ik Blu Ray selecteer in StreamedMP BasicHome Editor dan wordt daar ArcSoftplayer.exe genoemd met een Windows ID 8080. Nu is het zo dat ik deze software wel geinstalleerd heb gehad, maar weer heb verwijderd. De vraag is nu hoe maak ik StreamedMP BasicHome Editor wijs dat Power DVD gebruikt moet worden? Hier kan ik nu niet achter komen.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 29-09-2010 23:43 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Je hebt de Blu-Ray toevoeging bij het aanmaken van het basis menu van StreamedMP niet nodig voor het afspelen van Blu-Ray. Daarbij wordt inderdaad uitgegaan van de Arcsoftplayer.exe. Dus Bly-ray gaat uit het basis menu. Bij het juist instellen van de externe player binnen Moving Pictures worden vaak de aanhalingstekens bij de bestandsnaam vergeten:

Command-line Arguments
/fullscreen "%filename%"

Die " " zijn dus wel nodig, tenminste wel bij het afspelen van Blu-Ray images.
Ik heb zelf geen goede ervaring met PowerDVD en gebruik Total Media Theatre 3 maar dit zegt niet dat het met PowerDVD niet zou kunnen gaan.

Testing, one, two ...

• BlackBurn

BlackBurn

Waarom niet de "bluray handler" plugin gebruiken?

Deze heb ik geïnstalleerd en werkt perfect. Hiervoor heb ik geen aparte instellingen hoeven te maken.
Alles (iso, echte schijfjes en mappenstructuur) draait hier goed, behalve AVCHD.

"Waarom niet de "bluray handler" plugin gebruiken?"

Heb ik eerst ook wel eens gebruikt maar in mijn bescheiden mening is dat werkelijk geen alternatief voor de externe-player oplossing. Nu start ik een BR onder Moving Pictures op dezelfde wijze als al mijn andere films die daar weergegeven staan en daarna krijg ik het originele BR-menu te zien (indien aanwezig) waarbij ik alles kan kiezen en instellen wat origineel in te stellen en te kiezen valt. Daarnaast is bij mij de externe oplossing stukken sneller dan de interne.

Nee, ik stel voor om zelf eens met de externe oplossing aan de gang te gaan (TMT3). Met de tot nu toe beschikbare interne oplossing doe jij jezelf tekort is mijn bescheiden mening.

Testing, one, two ...

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

hardware-lover schreef op donderdag 30 september 2010 @ 00:50:
Je hebt de Blu-Ray toevoeging bij het aanmaken van het basis menu van StreamedMP niet nodig voor het afspelen van Blu-Ray. Daarbij wordt inderdaad uitgegaan van de Arcsoftplayer.exe. Dus Bly-ray gaat uit het basis menu. Bij het juist instellen van de externe player binnen Moving Pictures worden vaak de aanhalingstekens bij de bestandsnaam vergeten:

Command-line Arguments
/fullscreen "%filename%"

Ik heb zelf geen goede ervaring met PowerDVD en gebruik Total Media Theatre 3 maar dit zegt niet dat het met PowerDVD niet zou kunnen gaan.
Ik zal het allemaal nogmaals bijlangs lopen, wat de " betreft, dit weet ik, dat je daar op moet letten. Ik heb nu juist voor Power DVD gekozen, omdat ik in combinatie met MCE meer problemen had met TMT3.
BlackBurn schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:32:
Waarom niet de "bluray handler" plugin gebruiken?

Deze heb ik geïnstalleerd en werkt perfect. Hiervoor heb ik geen aparte instellingen hoeven te maken.
Alles (iso, echte schijfjes en mappenstructuur) draait hier goed, behalve AVCHD.
Ik gebruik nu juist Power DVD oa. voor de hardware accelratie, wanneer AVCHD niet ondersteund wordt heb ik daar wat minder aan. :)

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 30-09-2010 15:02 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• endness
Ik kom er niet uit bij MP-TVseries. Ik heb wat aflevering van Family Guy, die op de volgende manier benoemd zijn:

Family Guy [1.07] Brian Portrait Of A Dog

Ik heb de volgende parsing expression toegevoegd:
<series> [ <season>.<episode>] <title>.<ext> en deze als simple aangemerkt, maar hij kan alsnog niet goed parsen. De eerste keer dat ik er mee werk, dus de kans is redelijk groot dat het een domme fout is, maar het lukt me niet..

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
endness schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:01:
Ik kom er niet uit bij MP-TVseries. Ik heb wat aflevering van Family Guy, die op de volgende manier benoemd zijn:

Ik heb de volgende parsing expression toegevoegd:
<series> [ <season>.<episode>] <title>.<ext> en deze als simple aangemerkt, maar hij kan alsnog niet goed parsen. De eerste keer dat ik er mee werk, dus de kans is redelijk groot dat het een domme fout is, maar het lukt me niet..
Er staat een spatie te veel voor <season>....

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

hardware-lover schreef op donderdag 30 september 2010 @ 00:50:

Command-line Arguments
/fullscreen "%filename%"

Ik ben nog even weer aan het puzzelen, maar ik kom er nogaltijd niet uit. Ik had inderdaad gehoopt dat je de Blu Ray functie in StreamedMP zou kunnen gebruiken in combinatie met PowerDVD, helaas dus niet. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met het basis menu, wanneer ik StreamedMP gebruik en er voor kies een soort ribbon te hebben midden op het scherm met alle opties oa. Music, Movies, DVD en Blu Ray, zie ik verder geen mogelijkheid een ander menu op te roepen.

Ik heb overigens een klein jaartje geleden voor PowerDVD gekozen (licentie aangekocht), omdat ik problemen ondervond met de intergartie van TMT3 in MCE waarbij ook nogeens de MCE remote niet juist werd ondersteund, Power DVD doet/deed dit wel.

Verder functioneerd alles prima, alleen het afspelen van Blu Ray schijfjes niet, ik gebruik dus geen image's! :)

Ik bedoel te zeggen dat er origineel geen Blu-Ray optie te zien is in het standaard menu van de skin StreamedMP, bij mij tenminste niet. Deze optie kan toegevoegd worden met de basichome editor die bij StreamedMP hoort. Daar doelde ik op.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/Edit_01.JPG

Het is overal weer anders, TMT3 werkt bij mij vlekkeloos i.c.m. de originele MCE afstandsbediening (A.B.).
Ik kan alle functies via de A.B. gebruiken. Een druk op de "terug" toets (pijltje naar links) sluit TMT3 af en brengt je vrijwel direct weer terug naar de startplaats van de film binnen Mediaportal zodat je direct weer verder kunt browsen binnen het film_aanbod. Maar nogmaals, ik heb geen fysieke BR schijfjes in gebruik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Tjoekie schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:27:
[...]

Er staat een spatie te veel voor <season>....
Oh, das een typefoutje hier geweest. In mp-tv staat die spatie er namelijk niet. Heeft t er misschien mee te maken dat de season maar 1 digit is, en de episode 2? (1.07 ipv 01.07)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

hardware-lover schreef op donderdag 30 september 2010 @ 14:56:
"Waarom niet de "bluray handler" plugin gebruiken?"

Heb ik eerst ook wel eens gebruikt maar in mijn bescheiden mening is dat werkelijk geen alternatief voor de externe-player oplossing. Nu start ik een BR onder Moving Pictures op dezelfde wijze als al mijn andere films die daar weergegeven staan en daarna krijg ik het originele BR-menu te zien (indien aanwezig) waarbij ik alles kan kiezen en instellen wat origineel in te stellen en te kiezen valt. Daarnaast is bij mij de externe oplossing stukken sneller dan de interne.

Nee, ik stel voor om zelf eens met de externe oplossing aan de gang te gaan (TMT3). Met de tot nu toe beschikbare interne oplossing doe jij jezelf tekort is mijn bescheiden mening.
Hmm, ik start deze ook op dezelfde manier als andere films onder moving pictures en de menu's werken perfect 8)7

Het kan inderdaad wel zo zijn dat een externe speler een stuk sneller is.

Ieder zijn keuze natuurlijk, ik vind de bluray handler wel erg gemakkelijk, dll kopiëren en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Importeren jullie dan ook Blu Ray schijfjes onder Moving Pictures? Dat lijkt mij lastig om dat ook steeds met een schijfje te doen die je tijdelijk in huis hebt. Of gebruikt iedereen hier uitsluitend alleen image's? Dat wordt dan een leuke HDD capaciteit grap. Ik vind dat mijn huidge 5TB (6x1TB@RAID5) al snel vol raakt met DVD ISO's, als ik daar dan ook Blu Ray's naast ga zetten.

Wanneer ik een DVD in de Blu Ray speler steek dan krijg ik netjes een pop-up of ik deze wil gaan afspelen, hetlijkt mij wel zo makkelijk dat dit ook gebeurd bij Blu Ray's. Erg jammer dat de support hiervoor nog erg in de kinderschoenen staat. Klein puntje voor verbetering, voor de rest werkt en ziet het er erg goed uit.

Eerst maar eens Blu Ray support verbeteren en dan mogen ze van mij Media Portal ook nog wat touchscreen vriendelijker maken. Daar was ik gisteravond ook even mee aan het spelen, maar dat valt wel heel erg tegen in verglijking met MCE. :)

P.s. Dit bedoel ik niet te negatief, Media Portal is een heel leuk stukje software. :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 01-10-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Laatst online: 19:25
Mediaportal 1.1.1 is uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurneyhck
Thx voor de heads-up! :)
Meteen even uitproberen, heb al een tijdje last dat moving pictures (oneindig) blijft hangen tijdens het browsen door films. Update van moving pictures heeft tot dusver niks uitgehaald.

edit: Fixed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errorx
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-06 00:22
ahriman schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 10:14:
Het lukt mij niet om de analoge zenders voor mijn MP juist geconfigureerd te krijgen.
Ik draai Windows XP MCE met een tweetal Hauppauge Wintv Pvr 150mce analoge tvkaarten.
In eerste instantie heb ik voor beide kaarten een scan uitgevoerd, maar dat leverde ontzettend veel zenders op waarvan er veel garbage. Ook gaven beide kaarten verschillende resultaten.
Na een beetje zoeken op de interweps heb ik uitgevonden hoe je handmatig zenders en kanalen kan toevoegen.
Dus de zenderkaart van Cogas erbij (http://www.cogas.nl/home/...el/televisie/zenderpakket - Zenderoverzicht Almelo.pdf) en heel optimistisch de kanalen en frequenties ingevoerd :D .

Na een reboot blijken echter maar een paar zenders signaal te hebben, voor de rest krijg ik de melding dat er geen signaal is. Heeft iemand enig idee hoe dit kan? Klopt het zenderoverzicht niet? Volgens het overzicht zou bijvoorbeeld RTL 4 op kanaal58 moeten zitten, maar mijn scan gaf aan dat het 313 is (die wel werkt, en niet op de kaart staat) :?
Ben je er al uit gekomen? Ik heb hier namelijk hetzelfde probleem. Als ik scan krijg ik inderdaad heel veel kanalen dubbel en met zeel rotzooi er tussen. Als ik vervolgens handmatig een frequentie invoer dan zegt ie dat hij geen signaal kan vinden.
Bovendien lijkt het er inderdaad op dat er een heel ander formaat van kanalen/frequenties wordt gebruikt. De scan vind bijvoorbeeld Nederland 1 op kanaal 392 frequentie -282,00 terwijl er bij het UPC zenderoverzicht wordt vermeld kanaal 58+ frequentie 768,00.

Kan iemand mij vertellen hoe ik precies analoge kanalen handmatig kan invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er al een oplossing voor het trage zappen met een anysee?

Heb vorige week een installatie gedraaid van mediaportal en moet zeggen dat streamedMP ziet er echt geniaal uit. Moving Pictures en My Series, zo goed!

Maar goed, om nu telkens 12 tot 30 sec te wachten voordat hij afstemt op een zender is gewoon niet acceptabel.

Heb het ook met dvblink geprobeerd, maar persoonlijk vind ik dat een niet zo super oplossing. Allemaal extra programma's weer, meer plaatsen waar iets fout kan gaan. Veel meldingen op diverse fora over EMC pakketjes die niet willen aankomen.

Of heeft dit iets met de splug dll te maken ofzo? waar heeft het uberhaupt mee te maken? Mapifilter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

StreamedMP:
Toch nog maar eens TMT3 geinstalleerd om te kijken of dit nu wel werkt, maar helaas wanneer ik in StreamedMP de optie Blu Ray selecteer met de afstandbediening, dan verdwijnt het menu om na een seconde weer terug te komen waarbij TMT3 niet gestart wordt... helaas. Waarom dit nu niet werkt snap ik niets van, het lijkt mij een foutje in StreamedMP?

Moving Pictures:
Zoals gezegd, heb ik hier ook een externe player ingesteld (PowerDVD), alleen accepteert Moving Pictures blijkbaar alleen images vanaf hardeschijf en geen Blu Ray schijfjes welke gewoon in de drive geplaatst worden, net als DVD's... erg jammer. :'(

TMT3:
Zover ik kan nagaan lijkt TMT3 nogaltijd geen support te hebben voor een MCE remote?

edit1: Nu wordt het nog mooier, om wta makkelijker bij de settings van StreamedMP te komen heb ik via de StreamedMP config. de betreffende knop weer toegevoegd, maar wanneer ik nu Settings kies in het hoofdmenu verdwijnt het menu even om vervolgens weer terug te komen zonder het settings menu te tonen. Dit lijkt hetzelfde probleem als bij de Blu Ray optie. Ligt MP en StreamedMP nu gewoon over hoop? Iemand dit al eens eerder ervaren heeft?

edit2: Ik begin nu toch te geloven dat MP en StreamedMP op de een of andere manier corrupt zijn geraakt op mijn HTPC. Wanneer ik namelijk de StreamedMP settings op mijn laptop selecteer krijg ik gewoon de settings te zien. Helaas kan ik niet volledig Blu Ray testen op de laptop, daar zit namelijk geen Blu Ray speler in. :)

edit3: Toch op mijn laptop ook maar even TMT3 geinstallerd om te kijken of StreamedMP de player uberhaubt op wil starten, maar ook hier een no go. Het lijkt er op dat deze optie van StreamedMP nog niet helemaal lekker werkt tenminste niet onder Windows 7 32 en 64bit of heeft iemand dit wel werkende? Zou erg jammer zijn, maar ik overweeg dan toch om maar weer terug te gaan naar MCE om over een poosje maar weer eens te proberen.

@hardware_lover, dat is precies de optie die ik bedoel in StremedMP, deze heb ik dus ingeschakeld. Ik vraag mij af hoe TMT3 precies wordt aangeroepen, omdat dit bij mij dus niet werkt. Staan er ergens config bestanden waar je misschien iets zelf in kunt wijzigen?

[ Voor 52% gewijzigd door _Dune_ op 02-10-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
_Dune_ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:28:
StreamedMP:
Toch nog maar eens TMT3 geinstalleerd om te kijken of dit nu wel werkt, maar helaas wanneer ik in StreamedMP de optie Blu Ray selecteer met de afstandbediening, dan verdwijnt het menu om na een seconde weer terug te komen waarbij TMT3 niet gestart wordt... helaas. Waarom dit nu niet werkt snap ik niets van, het lijkt mij een foutje in StreamedMP?
Heb je je pc opnieuw opgestart na de installatie van TMT3? Ik dacht ook dat t niet nodig was, maar het verhielp bij mij dit probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

endness schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:04:
[...]
Heb je je pc opnieuw opgestart na de installatie van TMT3? Ik dacht ook dat t niet nodig was, maar het verhielp bij mij dit probleem!
Yup, helaas al een paar maal een reboot gehad en nog niet werkende, in iedergeval hartelijk dank voor de tip. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onderstaande geldt in ieder geval voor een Blu-Ray image.

Binnen StreamedMP hoef je niets toe te voegen aan het menu voor het weergeven van Blu-Ray, het activeren van een externe speler binnen Mediaportal doe je onder de plugin Moving Pictures (advanced settings).
Hierboven heb je zelf al gelinkt naar hoe het e.e.a. in te stellen is binnen Moving Pictures.

TMT3 wordt (bij mij) gestart via: C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Theatre 3\uMCEDVDPlayer.exe met het argument: "%filename%"

De Blu-Ray's staan tussen mijn andere films via Moving Pictures weergegeven en bij de keuze van een BR wordt MediaPortal geminimaliseerd, TMT3 wordt gestart, enz...

Dus het starten van de externe speler is alleen aan Moving Pictures toegevoegd en nergens anders, ook niet binnen de instellingen van MediaPortal.

Ik heb een externe USB Blu-Ray in het bezit maar heb deze nooit actief gemaakt. Ik ga er toch eens mee stoeien om te kijken of fysieke BR-schijven een probleem geven met het afspelen. Moet ik wel even een BR schijfje bij mijn buurman lenen want die heb ik zelf niet in het bezit ;)

Edit: kwam deze reactie ook nog tegen, mogelijk informatief?
_Dune_ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:28:
@hardware_lover, dat is precies de optie die ik bedoel in StremedMP, deze heb ik dus ingeschakeld. Ik vraag mij af hoe TMT3 precies wordt aangeroepen, omdat dit bij mij dus niet werkt. Staan er ergens config bestanden waar je misschien iets zelf in kunt wijzigen?

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2010 02:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Is er echt niemand die me kan helpen bij 't correct parsen van het volgende formaat door MP-TVseries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb net even seizoen 1 binnengehaald en zo in een map geplaatst (Family Guy Season 1) binnen mijn directory TV-series.

Aflevering 7 is genaamd (letterlijk): Family Guy - S01E07 - Brian - Portrait Of A Dog.avi

Het hele eerste seizoen wordt binnen MP-TV series vlekkeloos gevonden, aan de juiste aflevering gekoppeld en correct gescraped.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 03-10-2010 02:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
hardware-lover schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 02:25:
Heb net even seizoen 1 binnengehaald en zo in een map geplaatst (Family Guy Season 1) binnen mijn directory TV-series.

Aflevering 7 is genaamd (letterlijk): Family Guy - S01E07 - Brian - Portrait Of A Dog.avi

Het hele eerste seizoen wordt binnen MP-TV series vlekkeloos gevonden, aan de juiste aflevering gekoppeld en correct gescraped.
Dan heb jij een andere versie. Ik heb seizoen 1 t/m 18 in 1x binnengetrokken, en ik heb niet zo'n zin om al die afleverigen te renamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
endness schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 01:06:
Is er echt niemand die me kan helpen bij 't correct parsen van het volgende formaat door MP-TVseries?

Heb hier een episode hernoemt naar die van jou en ben wat aan het spelen geweest met regexp en ben er nu uit. Onderstaand de regexp die je kunt gebruiken. Door de [ en ] is simple niet te gebruiken en moest het dus wel regexp worden.

(?<series>[^\\$]*) \[(?<season>[0-9\W]+)\.(?<episode>[0-9\W]+)\] (?<title>[^$]*?)\.(?<ext>[^.]*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
BasKrie schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:29:
[...]

Heb hier een episode hernoemt naar die van jou en ben wat aan het spelen geweest met regexp en ben er nu uit. Onderstaand de regexp die je kunt gebruiken. Door de [ en ] is simple niet te gebruiken en moest het dus wel regexp worden.

(?<series>[^\\$]*) \[(?<season>[0-9\W]+)\.(?<episode>[0-9\W]+)\] (?<title>[^$]*?)\.(?<ext>[^.]*)
Doe ik nou iets fout, of doeet ie t alsnog niet? Ik heb verder totaal geen kaas gegeten van regexp, ik heb 'm gewoon zo geplakt zoals jij 'm neer hebt gezet, maar de error die MPTV geeft, zegt dat hij de replacement expression niet kan gebruiken...

Deze regexp is de enige die ik op t moment aangevinkt heb staan, dus ik weet zeker dat ie deze pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

Gewoon alles hernoemen is het makkelijkste. Met Total Commander kan je dat bijvoorbeeld hel makkelijk doen met de multi rename tool. Succes

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn de laatste codec tips van jullie als het gaat om TV kijken in MP? (incl. HD-zenders)
Is daar een up-to-date stappenplan van?

De instellingen uit de startpost van deze topic geven namelijk schokkerige beelden en vaak blokjes.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Ligt aan je Windows versie.

Met Windows 7 heb je genoeg aan de standaard MS codecs en nog een matroska splitter (haali, gabest, mpc-hc). Voor TV is dat genoeg, alleen Discovery HD is bij mij soms schokkerig maar alle andere HD kanalen werken perfect. Ik gebruik de optie "Don't drop discontinued packets" in MP Settings -> TV -> Client.

Ik gebruik de MS codecs ook voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasKrie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11-09 10:34
endness schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 16:51:
[...]

Doe ik nou iets fout, of doeet ie t alsnog niet? Ik heb verder totaal geen kaas gegeten van regexp, ik heb 'm gewoon zo geplakt zoals jij 'm neer hebt gezet, maar de error die MPTV geeft, zegt dat hij de replacement expression niet kan gebruiken...

Deze regexp is de enige die ik op t moment aangevinkt heb staan, dus ik weet zeker dat ie deze pakt.
Nee jij doet niks fout, het ligt aan GOT:)
Bij het plaatsen van de regexp is er 1 teken weggevallen, waardoor deze het niet meer doet in MP. Hieronder nogmaals de regexp, maar nu in code-tags waardoor de hele code blijft staan. Het scheelt een \ vlak voor het season gedeelte.
code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Windows 7 32bits.

Heb nu zo lang liggen pielen dat scrambled kanalen zwart zijn 8)7

Kga even helemaal opnieuw beginnen. Had in de originele Win7 toch af en toe schokjes en blokjes. Toch nog tips misschien?

Edit: SAF 4.00 gedownload. Ondanks allerlei waarschuwingen toch geinstalleerd. Is nog de beste codecpack tot nu toe.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2010 20:58 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste