Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:55

Tazzios

..

iceme schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:25:
[...]

Bedankt voor alle input, alles werkt nu naar behoren, op het afspelen van avchd iso's na maargoed hier moet ik nog maar eens induiken... Ik heb nog wel een vraag over handbreak, ik heb een dvd episode omgezet naar mkv maar deze kwam er volledig ral uit, soort van in elkaar gedrukt, heb je toevallig enig idee? :?
Vreemd,met de resolutie en beeldverhouding doe ik altijd niks. Ik heb er na het converteren van 14 dvd`s met series en 5 films nog geen last van gehad.
Enige wat ik heb gehad is dat ik 2 films eerst met dvd decrypter moest kopiëren omdat handbrake hem anders niet kon lezen.
Is het bij de preview ook in elkaar gedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

Mystikal

It never hurts to help!

Na gisteren MP (en W7) opnieuw te hebben geinstalleerd ging alles van een leien dakje. Dat mag ook wel, ik installeer tegenwoordig elke 5 maanden MP opnieuw :P.

Echter heb ik een probleem met Streamed MP homescreen. Ik kan niet navigeren met mijn toetsenbord.
Ik heb in de config van Streamed MP gekeken en je kunt daar homescreen opbouwen. Ik heb TV eruit gehaald. Verder niets aangepast. Ook kun je daar aangeven (volgens mij) op welk scherm hij moet beginnen (series/Video's/Weather) door er een vinkje voor te zetten.

Als ik MP opstart kan ik echter totaal niet naar een andere categorie navigeren. Hij blijft dus staan op My Tv Series of My Video's net afhankelijk waar ik het vinkje zet in de Config van Streamed MP.

Het is toch niet de bedoeling om daar meerdere vinkjes aan te zetten? Want als ik dat doe, kan ik de homescreen niet opnieuw opbouwen omdat er meerdere categorieen zijn gekozen.

Iemand ervaring met die euvel?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Tazzios schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:49:
[...]

Vreemd,met de resolutie en beeldverhouding doe ik altijd niks. Ik heb er na het converteren van 14 dvd`s met series en 5 films nog geen last van gehad.
Enige wat ik heb gehad is dat ik 2 films eerst met dvd decrypter moest kopiëren omdat handbrake hem anders niet kon lezen.
Is het bij de preview ook in elkaar gedrukt?
Uit eindelijk heb ik het volgende gedaan om het op te lossen, ik heb anamophic van loose afgehaald, deze op none gezet, en keep aspect ratio op aan gezet.

Dan krijgt de dvd een andere resolutie van 720x576 naar 720x400 (dit is by design omdat je van anamorphic afstapt) en dan werkt het wel.

Ik heb nu weer zitten testen met die preview opties, hier had ik namelijk niet aan gedacht, ik wacht liever een half uur per afleveren |:( maar het lijkt nu een beetje te liggen aan mijn htpc, als ik met deze compress op de standaard instellingen gaat het fout, rare resolutie, doe ik het op mijn laptop dan gaat het perfect, en dat met zelfde bron die al een beetje zozo is. We testen verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchkiller
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-09 16:45
Zou één van jullie misschien willen kijken op welk kanaal of frequentie Discovery Channel zit? Ik ben bezig mijn TV server aan het instellen alleen het fijnafstellen van DC lukt niet! Ik woon in Twente en heb Ziggo maar kan via hun site geen gegevens vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zenderindeling Ziggo/@Home

[ Voor 46% gewijzigd door Question Mark op 17-08-2010 07:50 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piele77
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-07-2020
Wie kan mij verder helpen.

Ik heb 2 Anysee E30C kastjes aangesloten op mijn HTPC (Win7 64bit) en probeer dit werkend te krijgen in MediaPortal. Het is me gelukt om via de manier van eXista’s 1 Anysee E30C aan het werk te krijgen maar het lukt me niet om er twee tegelijk werkend te krijgen. Meestal krijg ik dan Live3.0.ts.tsbuffer of Live5.0.ts.tsbuffer foutmeldingen.

Na een nieuwe installatie kan ik wel even een gecodeerde zender bekijken, maar deze opnemen en tegelijk nog een gecodeerde zender bekijken lukt niet. Meestal is dit dan ook het punt waarom ik genoemde foutmeldingen krijg.

Hoe installeer ik het geheel.

1. Installatie anysee drivers 1.2.4 Beta D
2. Installatie TV Server
3. Scannen tv zenders op beide tuners.
4. FTA kanaal bekijken (dit lukt altijd)
5. TV Server uitzetten
6. MDAPI Filter 2009 Fall v3 2009 instaleren
7. TV Server aanzetten
8. FTA kanaal bekijken
9. TV Server uitzetten
10. SPLUGG.dll in Anysee DVB map plaatsen
11. TV Server aanzetten
12. En gecodeerde zenders bekijken (dit lukt meestal gewoon zelfs de HD-zenders)

Het nadeel is dat dit maar even werkt voordat ik weer de Live3.0.ts.tsbuffer of Live5.0.ts.tsbuffer foutmeldingen krijg.

Ik zelf heb het idee dat er maar 1 Tuner werkt.

Wat heb ik geprobeerd om het te veranderen:
- Smartcard gewisseld van kastjes
- Smartcard weer een tijdje in de samsung decoder gestopt
- Recordings-, en timeshift map veranderd

Nu lees ik op eXista’s blog nog een oplossing via Anycam, maar kan nergens informatie vinden hoe dit te installeren.
Daarnaast is er dan nog de oplossing via DVBSource, alleen blijkt dit met de nieuwste versie niet helemaal meer te werken (kijk hier) en een goeie uitleg met afbeeldingen ontbreekt hier ook.

Is er iemand die mij verder kan helpen of is er iemand die 2 Anysee kastjes werkend in MediaPortal heeft gekregen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb een vraag.

Ben bezig met mijn htpc die ik gisteren heb geformateerd ivm nieuwe release mediaportal 1.1.0.
Nu ben ik een beetje aan het stoeien met streammp skin wat ik mis is de radio functie die ik eerst wel had.
Alle radio zenders heb ik alleen kan ik in het configuratie scherm nergens meer de radio instellen met alle nederlandse radio zenders.

Verder ziet het al zeg ik hetzelf gelikt uit mijn mediaportal.

Wie kan en wil mijn verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:23:
Alle radio zenders heb ik alleen kan ik in het configuratie scherm nergens meer de radio instellen met alle nederlandse radio zenders.
Welk configuratiescherm? TV en Radiozenders stel je in mbv. de tv server configuration, die bedoel je?

Verder moet je de radio-plugin wellicht nog enablen in de Mediaportal config en opnemen in je basichome menu.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Question Mark schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:28:
[...]
Welk configuratiescherm? TV en Radiozenders stel je in mbv. de tv server configuration, die bedoel je?

Verder moet je de radio-plugin wellicht nog enablen in de Mediaportal config en opnemen in je basichome menu.
Moet ik dan de plugin van de radio enablen in streamedMp menu editor.
Bij de oude versie 1.0.2 kon je de radio gewoon instellen via mediaportal config.
Had ik een mapje met de radio zenders deze even opzoeken en de radio deed het dan.!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piele77
piele77 schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:48:
Wie kan mij verder helpen.

Ik heb 2 Anysee E30C kastjes aangesloten op mijn HTPC (Win7 64bit) en probeer dit werkend te krijgen in MediaPortal.
Zonet lukte het om een gecodeerde zender te bekijken en er eentje tegelijkertijd op te nemen. Alleen daarna ging ik naar SBS HD en kreeg geen beeld, ook kreeg ik op alle gecodeerde zenders daarna een live5.0.ts.tsbuffer behalve op de niet gecodeerde zenders zoals NED1. Nadat ik de opname gestopt had kreeg ik op de gecodeerde zender een Live3.0.ts.tsbuffer foutmelding.

Het lijkt dus te werken maar lang niet stabiel genoeg om te zeggen dit is acceptabel. Ook is de zapsnelheid ook erg wisselvallig, de ene keer duurt het 1 a 2 seconden en soms duurt het zelfs zo'n 30 seconden voordat er wat gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:37:
Na gisteren MP (en W7) opnieuw te hebben geinstalleerd ging alles van een leien dakje. Dat mag ook wel, ik installeer tegenwoordig elke 5 maanden MP opnieuw :P.

Echter heb ik een probleem met Streamed MP homescreen. Ik kan niet navigeren met mijn toetsenbord.
Ik heb in de config van Streamed MP gekeken en je kunt daar homescreen opbouwen. Ik heb TV eruit gehaald. Verder niets aangepast. Ook kun je daar aangeven (volgens mij) op welk scherm hij moet beginnen (series/Video's/Weather) door er een vinkje voor te zetten.

Als ik MP opstart kan ik echter totaal niet naar een andere categorie navigeren. Hij blijft dus staan op My Tv Series of My Video's net afhankelijk waar ik het vinkje zet in de Config van Streamed MP.

Het is toch niet de bedoeling om daar meerdere vinkjes aan te zetten? Want als ik dat doe, kan ik de homescreen niet opnieuw opbouwen omdat er meerdere categorieen zijn gekozen.

Iemand ervaring met die euvel?
Ik heb maar een re-install gedaan en toen was het opgelost... Geen idee waar het dus aan lag.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piele77
Is er iemand die mij kan vertellen wat er in onderstaande tv.log verkeerd gaat? Ik probeer hier te tunen op Net 5 HD:
2010-08-18 00:07:25.672686 [(4)]: **************************************************
2010-08-18 00:07:25.673686 [(4)]: ***** SIGNAL LEVEL: 100, SIGNAL QUALITY: 78 *****
2010-08-18 00:07:25.673686 [(4)]: **************************************************
2010-08-18 00:07:25.673686 [(4)]: card: tuned user: MediaCenter-PC subchannel: 0
2010-08-18 00:07:25.673686 [(4)]: user:MediaCenter-PC add
2010-08-18 00:07:25.675686 [(4)]: card2:MediaCenter-PC 3 0
2010-08-18 00:07:25.676686 [(4)]: Controller: MediaCenter-PC 3 0
2010-08-18 00:07:25.676686 [(4)]: control2:MediaCenter-PC 3 0
2010-08-18 00:07:25.679686 [(4)]: card: StartTimeShifting 3 I:\Timeschiftbuffer\live3-0.ts
2010-08-18 00:07:25.680686 [(4)]: card: CAM enabled : False
2010-08-18 00:07:25.680686 [(4)]: card: WaitForTimeShiftFile - return scrambled, since card has no CAM.

2010-08-18 00:07:25.681686 [(4)]: card anysee BDA Digital Tuner(DVB-C): StopTimeShifting user:MediaCenter-PC sub:0
2010-08-18 00:07:25.683686 [(4)]: card: StopTimeShifting user:MediaCenter-PC sub:0
2010-08-18 00:07:25.683686 [(4)]: card not IDLE - removing user: MediaCenter-PC
2010-08-18 00:07:25.683686 [(4)]: user:MediaCenter-PC remove
2010-08-18 00:07:25.684686 [(4)]: subch:0-0 tswriter StopTimeshifting...
2010-08-18 00:07:25.689687 [(4)]: mdplug: FreeChannel Net 5 HD
Het gaat me voornamelijk om het vet-gedrukte gedeelte.

EDIT: Zover ik nu heb kunnen vinden op diverse fora geeft bovenstaande log aan dat ik de cam niet heb enabled, maar zover ik weet hoefde dat toch niet bij Anysee E30C Plus??

Alvast bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door piele77 op 18-08-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

als Mdapi gebruikt bij mediaportal server moet je cam wel aanzetten denk ik. Daar geef je tenslotte ook op
hoeveel kanalen er tegelijk gedecodeerd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piele77
Tazzios schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:46:
als Mdapi gebruikt bij mediaportal server moet je cam wel aanzetten denk ik. Daar geef je tenslotte ook op
hoeveel kanalen er tegelijk gedecodeerd kunnen worden.
Oke ik zal dat straks gaan proberen, ik weet wel dat ik de cam eens aan heb gezet en daar had aangegeven dat er 3 kanalen tegelijk konden worden gedecodeerd, maar dat resulteerde in het vast lopen van de tvserver met als enige oplossing een re-install van de tvserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:16
MediaPortal werkt super bij mij met Films (movingPictures en StreamMP) :)

Maar nu wil ik muziek via iTunes afspelen. Ik zie overal dat het kan, maar ik snap niet hoe.
Utilize Winamp, Foobar or iTunes plugins for music playback
Waar kan ik nu iTunes selecteren? Zover ik begrepen heb start MediaPortal iTunes op de achtergrond. Dat is precies wat ik wil! Dan kan ik namelijk iTunes ook nog benaderen met m'n iPhone :)

update:
Gevonden:
1) Zet iTunes als external player aan in MediaPortal Configuration.Te vinden onder plugins, scrollen naar beneden (alleen expert mode)
2) zet als config bij iTunes player: .mp3 (met punt, zonder werkt niet. * en leeg werkt ook niet) - hoe meerdere extensies werken weet ik nog niet.

Het lijkt allemaal te werken. Veranderen track in iTunes werkt ook door in MP 8)

update2: volgende/vorige nummer in iTunes werkt netjes door naar MP. Geheel ander nummer niet, helaas :'(

[ Voor 48% gewijzigd door apokalypse op 23-08-2010 00:21 ]

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42

Grvy

Bot

apokalypse schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 17:22:
MediaPortal werkt super bij mij met Films (movingPictures en StreamMP) :)

Maar nu wil ik muziek via iTunes afspelen. Ik zie overal dat het kan, maar ik snap niet hoe.

[...]

Waar kan ik nu iTunes selecteren? Zover ik begrepen heb start MediaPortal iTunes op de achtergrond. Dat is precies wat ik wil! Dan kan ik namelijk iTunes ook nog benaderen met m'n iPhone :)

update:
Gevonden:
1) Zet iTunes als external player aan in MediaPortal Configuration.Te vinden onder plugins, scrollen naar beneden (alleen expert mode)
2) zet als config bij iTunes player: .mp3 (met punt, zonder werkt niet. * en leeg werkt ook niet) - hoe meerdere extensies werken weet ik nog niet.

Het lijkt allemaal te werken. Veranderen track in iTunes werkt ook door in MP 8)
Humzz. kan dan ook met itunes op een PC? dus dat ik op mijn PC een liedje verander en die deze dan ook op mn Mediacenter veranderd?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Pietjepot schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:05:
[...]
Humzz. kan dan ook met itunes op een PC? dus dat ik op mijn PC een liedje verander en die deze dan ook op mn Mediacenter veranderd?
Even zoeken op internet of er een applicatie is die itunes op een andere pc kan aansturen. Heeft verder weinig met MP te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Tazzios op 20-08-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
UPDATE!
Ik heb een video tutorial gemaakt van 1 uur die laat zien hoe je MediaPortal 1.1.0 download, installeerd en configureerd.

Alle stappen laat ik zien en ik configureer ook de TV Series en MovingPictures plugin.

Neem een kijkje, tutorial video's in HD:
http://www.pcbymp.nl

De video's zijn ook te vinden op:
Vimeo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piele77
Super ThaClown, je vorige tutorials hebben mij ook veel geholpen en deze is nog beter. Bedankt.

Nu alleen nog mijn 2 Anysee E30C Plus tuners werkend krijgen en ik heb de ultieme mediacenter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Thaclown, altijd goed bezig kerel...maar is het tegenwoordig niet meer een kwestie van Mediaportal installeren, SAF installeren, Streamed MP erop en vlammen maar?

In t begin zat ik nog te kloten met losse codecs en zo maar tegenwoordig pakt SAF toch alles op?

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaClown
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-02-2023

ThaClown

Design is more then pretty...

Topicstarter
@lj_tree,
Helemaal waar het is niet moeilijk meer, maar zelf vind ik video tutorials altijd prettig en ik stel ook TV Series en MovingPictures in en leg uit hoe je sommige dingen goed kan instellen.

En ik vind het wel leuk om te doen video tutorials maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 19:26

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

lj_tree schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:57:
Thaclown, altijd goed bezig kerel...maar is het tegenwoordig niet meer een kwestie van Mediaportal installeren, SAF installeren, Streamed MP erop en vlammen maar?

In t begin zat ik nog te kloten met losse codecs en zo maar tegenwoordig pakt SAF toch alles op?
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.

SAF lost (heel) veel op, maar er gaan toch nog wen eens wat dingetjes mis.
Vooral codecs voor het TV-kijken wil niet helemaal lukken. De meeste kanalen worden netjes weergegeven, maar een aantal niet. Als ik dan wissel van codec kan ik de kanalen wel bekijken.

Ik ben nu nog aan het zoeken, zodat ik alle kanalen goed kan bekijken, dus alle tips zijn welkom.

Heb ondertussen SAF4 en 5 geprobeerd en ook de locked en unlocked versie.
Daarnaast heb ik voor TV ook de standaard MS codecs, Powerdvd 8 & 10 codecs geprobeerd, helaas nog geen die alle kanalen kan weergeven.

Alle hulp is bij deze welkom, het zou al fijn zijn als ik ergens fatsoenlijk kan detecteren wat voor stream de TV-Server doorgeeft op het moment dat het goed of mis gaat.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:24

HaTe

haat niet

BlackBurn schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

Vooral codecs voor het TV-kijken wil niet helemaal lukken. De meeste kanalen worden netjes weergegeven, maar een aantal niet. Als ik dan wissel van codec kan ik de kanalen wel bekijken.

Ik ben nu nog aan het zoeken, zodat ik alle kanalen goed kan bekijken, dus alle tips zijn welkom.

Daarnaast heb ik voor TV ook de standaard MS codecs, Powerdvd 8 & 10 codecs geprobeerd, helaas nog geen die alle kanalen kan weergeven.

Alle hulp is bij deze welkom, het zou al fijn zijn als ik ergens fatsoenlijk kan detecteren wat voor stream de TV-Server doorgeeft op het moment dat het goed of mis gaat.
Heb je al gemeld aan Hoborg welke kanalen niet werken? En stuur hem dan een ook sample van de ts.

Voor TV gebruik ik de PowerDVD codecs en alle kanalen werken wel.. Ook toen we nog alle kanalen van Ziggo hadden.

Alleen bij TVGemist (OnlineVideo's) zijn die codecs niet goed geïntegreerd omdat die van WMP gebruik maken. Als je dan een knop indrukt wordt het beeld zwart. Hebben jullie dat ook allemaal?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:42

Grvy

Bot

Ik wil TV kijken op mn mediacenter maar weet alleen dat ik daarvoor een TV-kaart nodig heb maar geen idee welke een beetje goed is en wat niet. Ik heb nu in mijn TV een kaart zitten van KPN zodat ik geen kastje heb kan ik deze ook nog gebruiken dan of hoe zit dat precies? Ik heb een beetje rondgekeken maar kom er niet uit :(

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Pietjepot schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 22:02:
Ik wil TV kijken op mn mediacenter maar weet alleen dat ik daarvoor een TV-kaart nodig heb maar geen idee welke een beetje goed is en wat niet. Ik heb nu in mijn TV een kaart zitten van KPN zodat ik geen kastje heb kan ik deze ook nog gebruiken dan of hoe zit dat precies? Ik heb een beetje rondgekeken maar kom er niet uit :(
Er zijn TV kaarten te krijgen waarbij je het kaartje middels een CAM module in de TV-kaart kunt stoppen.
Ook kun je een losse USB cardreader kopen en middels een cardserver de gegevens aanbieden.

De eerste manier wordt out of the box ondersteund door MediaPortal.
Voor de tweede manier zul je een beetje moeten puzzelen er is wel her en dert wat informatie over te vinden o.a. in dit topic.

edit: Nog even gegoogled :), zoiets dus: http://www.shop-unit.com/product.php?id_product=36494

[ Voor 5% gewijzigd door BlackBurn op 23-08-2010 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47
Gisteren het OS voor mijn HTPC maar eens omgezet naar Windows 7. Zonder problemen, ook mediaportal geeft geen problemen. Behalve dan TV kijk.

Ik heb de Mdapi filter geinstalleerd, de map MDPlugins wordt netje aangemaakt. Het xml bestand wordt gevuld met de namen van mijn tv-kaarten alleen als ik naar een FTA kanaal ga kijken wordt er geen map met de naam van de tvkaart aangemaakt in de MDplugins.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Jeroen Blom schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:16:
Gisteren het OS voor mijn HTPC maar eens omgezet naar Windows 7. Zonder problemen, ook mediaportal geeft geen problemen. Behalve dan TV kijk.

Ik heb de Mdapi filter geinstalleerd, de map MDPlugins wordt netje aangemaakt. Het xml bestand wordt gevuld met de namen van mijn tv-kaarten alleen als ik naar een FTA kanaal ga kijken wordt er geen map met de naam van de tvkaart aangemaakt in de MDplugins.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb geen eravring met dit probleem, maar ik kan me voorstellen dat UAC hier misschien een stokje voor steekt. Probeer het eens als je deze uitzet.

Als je deze niet uit wilt hebben, kun je als dit de oplosisng is, achteraf de rechten goed zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:47
BlackBurn schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 21:23:
[...]

Ik heb geen eravring met dit probleem, maar ik kan me voorstellen dat UAC hier misschien een stokje voor steekt. Probeer het eens als je deze uitzet.

Als je deze niet uit wilt hebben, kun je als dit de oplosisng is, achteraf de rechten goed zetten
Dat was in mijn post vergeten te vermelden deze staat uit.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 08:19
Ik heb een vraagje, vinden jullie het hele muziek verhaal ook langzaam? ik draai de laatste officiele versie van MP met streammp, als ik naar muziek ga ik wil folders toevoegen aan de playlist dan duurt dat erg lang, nu staan erin de folders bijv. 350 mp3's maar dat hoeft geen 30 tot 40 seconden te duren, dat duurt met met winamp ook niet.

Heeft iemand een ideetje? En weet iemand hoe ik meerdere folders kan selecteren om deze toe te voegen aan de playlist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
ThaClown schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:09:
@lj_tree,
Helemaal waar het is niet moeilijk meer, maar zelf vind ik video tutorials altijd prettig en ik stel ook TV Series en MovingPictures in en leg uit hoe je sommige dingen goed kan instellen.

Beetje late reactie maar ik zal je video's toch es gaan bekijken. Ben erg benieuwd wat je te melden heb:)

Zoiezo pluspunten dat je dit soort dingen maakt!!!

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

ThaClown schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:09:
@lj_tree,

Ik heb hem gisteren ook even bekeken en je doet het erg goed! Ik had het niet echt nodig, behalve je sorting van je muziek heb ik overgenomen. Dat was me nog steeds niet helemaal duidelijk en nu wel! Dezelfde instellingen op dit gebied overgenomen van je! Verder nog even lopen kloten met fanart voor muziek, maar dat legde je ook netjes uit! Al met al ook voor de wat meer ervaren gebruiker zaten er dingetjes in die ik nog niet wist!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:20
BlackBurn schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:37:
[...]

Klopt inderdaad, zo ondersteunt SAF de HD zenders niet (beeld gaat heel schokkerig) en ook sommige kanalen gaan regelmatig fout zoals bijvoorbeeld Animal Planet of Eurosport. Blijft een gedoe die codecs.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

RubenDJ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:04:
[...]

Klopt inderdaad, zo ondersteunt SAF de HD zenders niet (beeld gaat heel schokkerig) en ook sommige kanalen gaan regelmatig fout zoals bijvoorbeeld Animal Planet of Eurosport. Blijft een gedoe die codecs.
Ik ben nu terug naar SAF4 unlocked en al mijn kanalen werken incl. de HD kanalen.

Alleen wil het beeld nog wel eens hangen bij het switchen van kanalen. TV uit en weer aan zetten wil dan helpen.

Enige codec die niet lekker loopt is WMV VC-1.

Voor de rest loopt alles wel aardig, al wil ik antuurlijk deze twee issues ook nog elimineren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Dat hangen bij kanalen switchen is een known issue en komt alleen voor als je de tv hebt gepauzeerd en dus achter loopt op de live beelden. In de volgende release wordt dit gefixed.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 07:20
Ben inderdaad enige tijd geleden overgestapt naar SAF5, zal het weer eens proberen met SAF4.

Wat ik me ook nog afvraag, is of de codecs ook het probleem vormen dat ik heb als ik opgenomen of getimeshifte TV vooruit of achteruit spoel. Als ik hoger ga dan snelheid x2 update het beeld gewoon niet meer. Gaat dit bij jullie wel goed?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

HaTe schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:26:
Dat hangen bij kanalen switchen is een known issue en komt alleen voor als je de tv hebt gepauzeerd en dus achter loopt op de live beelden. In de volgende release wordt dit gefixed.
Hmm... Ik heb het probleem ook als ik het beeld niet heb gepauzeerd. Maar loop je theoretisch niet altijd een beetje achter ?

Ik wacht iig met smart op de volgende release, dit is een van de kleine issues die ik nog heb, voor de rest draait het nu als een zonnetje.
RubenDJ schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:38:
Ben inderdaad enige tijd geleden overgestapt naar SAF5, zal het weer eens proberen met SAF4.

Wat ik me ook nog afvraag, is of de codecs ook het probleem vormen dat ik heb als ik opgenomen of getimeshifte TV vooruit of achteruit spoel. Als ik hoger ga dan snelheid x2 update het beeld gewoon niet meer. Gaat dit bij jullie wel goed?
Dit probleem heb ik helaas ook, maar dat probleem heb ik ook met opgenomen TV. Durf alleen niet te zeggen of dat een codec probleem is.

[ Voor 34% gewijzigd door BlackBurn op 25-08-2010 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Aangezien ik geen TV kijk via MP, heb ik tijdens de installatie van 1.1.0 FINAL de optie aangevinkt dat ik geen TV wil kijken. Ik wil echter wel naar internet-radio luisteren en dat gaat wel via de ingebouwde TV functionaliteit. Kan ik die naderhand installeren, en zo ja, waar kan ik de setup-file downloaden, of moet ik gehele MP opnieuw installeren en dan kiezen voor optie "ik wil TV kijken via MP"?

Edit: Ik heb ook plugins geprobeerd zoals RadioTime, maar ik ben daar niet helemaal mee tevreden, dus wil ook proberen via de TV-server. Deze kan ik nu niet in mijn MP Config scherm vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door sl1200 op 25-08-2010 09:55 ]

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Kan via de installer : Installeren of alleen TV gedeelte downloaden. Maar net waar je zin in hebt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:54
ik kom er niet meer uit...

heb een serie van internet gehaald en dat zijn .ts bestanden
nu heb ik al met veel pijn en moeite die serie in de tv series gekregen
afspelen lukt prima, alleen krijg ik nu niet de vraag of ik ondertitels bij bierdopje wil halen (terwijl ze daar wel staan)

help...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tCC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:28

tCC

For The Record 1.5.0.2 is ook net uitgekomen!
http://www.4therecord.eu/...c.php?f=29&t=1402&start=0

Ik snap nog steeds niet waarom er hier zo weinig mensen zijn die FTR gebruiken, hier zitten toch tweakers ? :)
Jullie kunnen me niet vertellen dat MediaPortal's eigen tvengine stabiel is, ghehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

creon schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:26:
ik kom er niet meer uit...

heb een serie van internet gehaald en dat zijn .ts bestanden
nu heb ik al met veel pijn en moeite die serie in de tv series gekregen
afspelen lukt prima, alleen krijg ik nu niet de vraag of ik ondertitels bij bierdopje wil halen (terwijl ze daar wel staan)

help...
Dat zou je ergens moeten aanvinken bij MyTvSeries. Maar dat heb je wellicht al gedaan.
Ik heb het probleem dat tie het wel vraagt, maar ik hij geeft altijd de melding dat het niet gelukt is. Moet je je voor bierdopje ook registreren ofzo?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

tCC schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:28:

Ik snap nog steeds niet waarom er hier zo weinig mensen zijn die FTR gebruiken, hier zitten toch tweakers ? :)
Jullie kunnen me niet vertellen dat MediaPortal's eigen tvengine stabiel is, ghehehe.
Tv Server is zo stabiel als maar kan hier!

Vandaag trouwens de cardreader binnen gekregen zodat binnenkort de floppydtv er uit kan en de technisat kaarten er in.

Heeft iemand interesse in een floppydtv met alphacrypt?

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 21:54
Mystikal schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:33:
[...]

Dat zou je ergens moeten aanvinken bij MyTvSeries. Maar dat heb je wellicht al gedaan.
Ik heb het probleem dat tie het wel vraagt, maar ik hij geeft altijd de melding dat het niet gelukt is. Moet je je voor bierdopje ook registreren ofzo?
je kunt je voor bierdopje registreren, heb ik ook al gedaan maar heeft geen resultaat
op de een na laatste pagina in de config van tv series kun je bierdopje en nederlands aanvinken
heb ik gedaan maar krijg niet de vraag, lijkt dat het komt omdat het een .ts file is
maar kan er op internet niets over vinden

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

creon schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 05:07:
[...]

je kunt je voor bierdopje registreren, heb ik ook al gedaan maar heeft geen resultaat
op de een na laatste pagina in de config van tv series kun je bierdopje en nederlands aanvinken
heb ik gedaan maar krijg niet de vraag, lijkt dat het komt omdat het een .ts file is
maar kan er op internet niets over vinden
Okay, dat heb ik ook gedaan. Maar goed, hij vindt nooit een subtitle... En dat kan ik slecht geloven. Ik heb ook niet het idee dat hij echt kijkt, omdat ik die melding al binnen 1 seconde krijg.

Hmmm, heb je dit probleem alleen maar bij .ts files? Anders de .ts file eens renamen naar mkv. Dat werkt vaak ook.

Basement Bios ---- Exo-S

• Frank-NL
  • Niet online
tCC schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:28:

Wat is dan het grootste voordeel van 4TR boven TVserver?

• MineMine
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-08 00:40
Van de week weer eens MediaPortal op mijn Vista HTPC gezet. Hij heeft vroeger altijd Windows Media Center gedraaid, maar wil toch iets meer.

Setup helemaal netjes verlopen. Maar ik kom tot een probleem bij de TV server.
De TV server pakt mijn kaart goed. Namelijk een VistaView analoge kaart met 2 tuners.
Na alle zenders perfect gevonden te hebben, wilde ik het testen in MediaPortal.
Natuurlijk wel even EPG aangezet op de zenders.

Tot mijn verbazing toont MediaPortal geen enkele zender. Geen groepen niets.
Weet iemand hier de oplossing?
Want ik zie op mediaportal alles over digitale ontvangst enz. Maar niets over dit.

• tCC

tCC

Frank-NL schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:54:
[...]

Wat is dan het grootste voordeel van 4TR boven TVserver?
  • dat deze een stuk stabieler is dan de standaard tv server
  • dat je veel uitgebreidere opname schedules hebt (dus bijvoorbeeld, elke aflevering van show "x" alleen elke do, opnemen rond 20.00) zie hier voor wat info http://www.4therecord.eu/?q=node/8 of hier http://www.4therecord.eu/?q=node/21
  • via msn chat te besturen
  • via een http site te besturen
  • etc
de installatie is even wennen, maar als je een beetje snapt hoe het werkt dan stelt het eigenlijk niks voor. heb in het verleden ook wel eens gedacht, och man, wat een werk, maar het stelt echt niks voor.

de makers van FTR gaan nog heel veel leuke dingen brengen en hopelijk ook 1 console met alle settings, waardoor het iets overzichtelijker wordt.

• Frank-NL
  • Niet online
Klinkt interessant. Hoewel dat 2e punt standaard in de Disaster Edition zit van Media Portal. En ik heb om eerlijk te zijn nog geen instabiele TV server ervaren. Wat me het meest interesseert is de zapsnelheid. Is daar nog een verschil in te behalen?

• BlackBurn

BlackBurn

tCC schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:16:
[...]
  • dat deze een stuk stabieler is dan de standaard tv server
  • dat je veel uitgebreidere opname schedules hebt (dus bijvoorbeeld, elke aflevering van show "x" alleen elke do, opnemen rond 20.00) zie hier voor wat info http://www.4therecord.eu/?q=node/8 of hier http://www.4therecord.eu/?q=node/21
  • via msn chat te besturen
  • via een http site te besturen
  • etc
de installatie is even wennen, maar als je een beetje snapt hoe het werkt dan stelt het eigenlijk niks voor. heb in het verleden ook wel eens gedacht, och man, wat een werk, maar het stelt echt niks voor.

de makers van FTR gaan nog heel veel leuke dingen brengen en hopelijk ook 1 console met alle settings, waardoor het iets overzichtelijker wordt.
Ik ben toch ook wel nieuwsgierig geworden, al had ik er al wel van gehoord, heb er nog niks mee gedaan.

Ben vooral benieuwd zoals al eerder gevraagd, naar zapsnelheden. (Al lijkt dit voornml. aan de codecs aan de cliënt kan te liggen).
Tevens eigenlijk aansluitend, maar ben bang dat ik het antwoord al weet, moet ik nog steeds verschillende codecs gebruiken om al mijn kanalen te kunnen bekijken of kan ik dan 1 á 2 codecs al mijn streams ontsleutelen?

Voor de stabiliteit van de TV-server hoef ik het overigens niet te doen, deze is super hier.

[ Voor 3% gewijzigd door BlackBurn op 26-08-2010 20:35 ]

• tCC

tCC

Ik gebruik tegenwoordig alleen de Microsoft Decoders van Windows 7, kan hier volgens mij alles netjes mee bekijken qua TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

tCC schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 21:18:
Ik gebruik tegenwoordig alleen de Microsoft Decoders van Windows 7, kan hier volgens mij alles netjes mee bekijken qua TV.
Deze heb ik wel geprobeerd en waren(=zijn) relatief erg snel. (zappen etc.)
Echter ik had een aantal zenders die ik niet kon bekijken, ik dacht RTL7 HD.

Op dit moment vind ik de codec issues met voornamelijk het TV kijken het meest vervelende aan MediaPortal. Het zou fijn zijn als deze in de melding "can't play stream", mee zou geven welke codec of welke reden.

Overigens kan ik tot nu toe met SAF 4 unlocked alles kijken, echter is de snelheid niet super, zappen +/- 2sec. en inschakelen 30sec. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik gebruik de codecs van Arcsoft voor live TV. Da's bij mij de enige waarbij alle zenders het goed doen. Voorheen gebruikte ik ook de Windows 7 codecs, maar kon daarmee niet alle HD kanalen bekijken. Ook de codecs van powerdvd hadden problemen met een paar kanalen.

Voor video's en dvd gebruik ik echter wel weer de MS codecs. Bij zowel powerdvd als de arcsoft codes treed bij sommige HD-films corruptie op in het beeld, of dvd-navigatie werkt bij sommige dvd's niet meer.

Codecs blijft lastig.

al zullen ook een hoop van de fouten vanuit de graka-driver komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Welke TV aanbieder hebben de mensen met codecproblemen? Bij Ziggo is het of MPG2 of MPG4 H.264. Die kunnen beide door de MS codecs worden gedaan.

Ik heb ook wel eens de cannot play livestream buffer melding maar dat komt volgens mij niet door een codec probleem, wellicht dat dat de instabiliteit van de TV server is zoals eerder genoemd.

Met alles op de MS codecs ben ik in ieder geval nog niets tegengekomen wat niet afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik heb ziggo. Ik moet wel melden dat ik de problemen heb met de HD kanalen (National geographic HD). Reguliere kanalen zijn ook geen probleem met de MS codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Zojuist een interessante optie gevonden als je een verlopen smartcard hebt die ik nog niet ben tegengekomen. De tip tot nu toe was "stop de smartcard in een reguliere decoder" maar hier staat een workaround:
http://mantis.team-mediaportal.com/view.php?id=2285
Currently the only way to do that is using the "preview" option inside setuptv.exe.
You can not use manual control, since TvServer will un-tune the channel if it finds out that it can not descramble it.
De uiteindelijke fix is natuurlijk nog mooier, alleen is dat niet veel meer dan een nette oplossing voor de preview optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Frank-NL schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 09:50:
Welke TV aanbieder hebben de mensen met codecproblemen? Bij Ziggo is het of MPG2 of MPG4 H.264. Die kunnen beide door de MS codecs worden gedaan.

Ik heb ook wel eens de cannot play livestream buffer melding maar dat komt volgens mij niet door een codec probleem, wellicht dat dat de instabiliteit van de TV server is zoals eerder genoemd.

Met alles op de MS codecs ben ik in ieder geval nog niets tegengekomen wat niet afspeelt.
Ik heb Canal Digitaal, TV Vlaanderen en wat FTA kanalen. Astra1,2,3 en HB.

Inschakelen duurt met PowerDVD9 relatief lang (30 tot 40sec. zelfs). zappen gaat wel goed.
Met MS codecs vallen er altijd wel paar kanalen om, ook met SAF 5 (ffdshow) gaat niet alles goed. Heb er al veel geprobeerd, alleen arcsoft nog niet, deze ga ik van het weekend eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piele77
Ik zit nog met twee probleempjes op dit moment. Geripte DVD bekijken lukt via MP maar het geluid stottert, dit heb ik tevens met het afspelen van MPEG films.

Daarnaast heb ik een aantal X264 films met DTS geluid die wel afspelen in Grabedit maar niet in MP.

Wat kan ik in de instellingen veranderen om dit op te lossen. Ik gebruik SAF5.0 en MP 1.1.0 FINAL

Alvast bedankt voor het meedenken.

[ Voor 32% gewijzigd door piele77 op 29-08-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:02
Hallo allemaal,
Ik werk al een tijdje met Mediaportal, en heb alles goed werkend...behalve 1 ding. Nou wil ik graag weten of andere mensen hier ook last van hebben...

Setup is als volgt:
een 780G moederbordje met HD3200 chip.
Windows 7
Mediaportal 1.1.0 Final
SAF 4.00

Ik heb een pioneer LX 6090 (plasma) aangesloten via HDMI. De tv kan 1080p 24/25/50/60 Hz aan. Via Catalyst kan ik dat ook selecteren, maar hij blijft terugschakelen naar 24hz...dat is de enige mode die ik met 1080p kan selecteren. Zodra ik 25hz selecteer, schakelt de tv over naar 1080i. Ik heb het nu zo werken dat MP voor 24p content, 24hz uitstuurt, en voor PAL 25Hz (via programmaatje 12noon).

Mijn vraag is: ligt dit aan de HDMI handshake tussen HD3200 en Pioneer? Zou ik misschien beter een GT220 kaart erin kunnen steken?

Misschien niet het juiste forum (aangezien het een probleem is met de HD3200 en niet zozeer MP), maar misschien dat iemand dezelfde TV / serie van Pioneer heeft en het probleem kent? ALLE tips zijn welkom!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Ik heb net een nieuwe tv gekocht met een netwerk kaart. Hij hangt nu dus aan het netwerk. Via WM11 kan ik al direct een aantal zaken streamen naar de tv maar hij herkent niet alle soorten bestanden. Nu ben ik wat gaan googlen op het internet voor programma's die wel alle soorten bestanden ondersteunen (MKV etc) en als server fungeert. Naar een aantal beperkte programma's geprobeerd te hebben kwam ik deze thread tegen. Ik heb al een beetje erover gelezen en wat zaken bekeken. MP ziet er echt heel goed uit. Maar nergens iets gelezen of het ook direct naar de tv kan streamen. Zonder dat je de pc dus direct aansluit met een kabel op de tv. Kan iemand hier meer over vertellen of misschien mij wijzen op een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwvdst
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 23:36
ik heb dus digitenne op mn computer (win vista) in combinatie met een Anysee E30 plus usb ontvanger. Dit is een ontvanger met smart card reader. Met het bijgeleverde programmatje kan ik wel alle zenders ontvangen. Maar nu kan ik met windows media center alleen de free to air zenders ontvangen. Dus ik dacht laat ik eens mediaportal proberen. Hier heb ik hetzelfde probleem dat ik alleen de free to air zenders kan ontvangen en bij de andere zenders zegt ie dat ze gecodeerd zijn.
Nu heb ik met behulp van google en de zoekfunctie hier op het forum gezocht naar een handleiding maar kan er maar weinig over vinden. Is er iemand die mij verder zou kunnen helpen?
groeten jw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Mirved schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 15:19:
Ik heb net een nieuwe tv gekocht met een netwerk kaart. Hij hangt nu dus aan het netwerk. Via WM11 kan ik al direct een aantal zaken streamen naar de tv maar hij herkent niet alle soorten bestanden. Nu ben ik wat gaan googlen op het internet voor programma's die wel alle soorten bestanden ondersteunen (MKV etc) en als server fungeert. Naar een aantal beperkte programma's geprobeerd te hebben kwam ik deze thread tegen. Ik heb al een beetje erover gelezen en wat zaken bekeken. MP ziet er echt heel goed uit. Maar nergens iets gelezen of het ook direct naar de tv kan streamen. Zonder dat je de pc dus direct aansluit met een kabel op de tv. Kan iemand hier meer over vertellen of misschien mij wijzen op een andere optie?
MP is een totaal andere oplossing aangezien de interface op de Pc draait. i.p.v. zoals bij streaming(DLNA) de tv interface gebruikt wordt.

PS3 media server al geprobeerd?
jwvdst schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:48:
....
Nu heb ik met behulp van google en de zoekfunctie hier op het forum gezocht naar een handleiding maar kan er maar weinig over vinden. Is er iemand die mij verder zou kunnen helpen?
groeten jw
Hoe het precies met de anysee werkt weet ik niet, maar stap 5 van onderstaande zou misschien kunnen werken.
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 30-08-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

BlackBurn schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:31:
[...]

Ik heb Canal Digitaal, TV Vlaanderen en wat FTA kanalen. Astra1,2,3 en HB.

Inschakelen duurt met PowerDVD9 relatief lang (30 tot 40sec. zelfs). zappen gaat wel goed.
Met MS codecs vallen er altijd wel paar kanalen om, ook met SAF 5 (ffdshow) gaat niet alles goed. Heb er al veel geprobeerd, alleen arcsoft nog niet, deze ga ik van het weekend eens proberen.
Van het weekend met Arcsoft aan de slag gegaan, helaas zonder bevredigende resultaten.
Het inschakelen gaat iets vlugger 15 tot 20sec. Echter een aantal HD kanalen werken niet. Waarvan Film1 HD de meest vervelende is.

Ben nu weer terug naar SAF 4.0 unlocked en gebruik PowerDVD9 voor de kanalen, wel wat trager, voornml. het inschakelen, maar alle kanalen werken. Wel af en toe nog het "freeze" probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Laatst online: 03-09 13:40
ik lees de laatste tijd heel veel mensen die problemen hebben met tv kijken.
Nou moet ik zeggen dat ik op dit moment nog niet zo gek veel tv kijk via MP maar dit zal vanaf 10-10-10 wel anders worden aangezien CaiWay dan de stekker uit het analoge signaal trekt.
Nu heb ik zelf geen echte problemen....behalve dan zo nu en dan artifacts bij de HD kanalen.
Nog geen idee waar dit aan ligt.
Een nog vervelender probleem is dat sinds kort Eredivisie Live het hoofdkanaal in HD is.
Deze is bij mij echter out of sync beeld komt eerder dan geluid.
Ik gebruik SAF 5.0 unlocked en heb alle aanwezige h.264 codecs al geprobeerd.
Echter geen van allen maakt het synchroon. ook de artifiacts lossen hiermee niet op.
De overige Eredivisie Live zenders zijn wel synchroon maar die worden (nog) niet in HD doorgestuurd.
Andere HD zenders zijn wel synchroon alleen dan af en toe wat artifacts.

Heeft iemand enig idee?? Of heeft hetzelfde probleem gehad en weten op te lossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Buzzie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:20:
ik lees de laatste tijd heel veel mensen die problemen hebben met tv kijken.
Nou moet ik zeggen dat ik op dit moment nog niet zo gek veel tv kijk via MP maar dit zal vanaf 10-10-10 wel anders worden aangezien CaiWay dan de stekker uit het analoge signaal trekt.
Nu heb ik zelf geen echte problemen....behalve dan zo nu en dan artifacts bij de HD kanalen.
Nog geen idee waar dit aan ligt.
Een nog vervelender probleem is dat sinds kort Eredivisie Live het hoofdkanaal in HD is.
Deze is bij mij echter out of sync beeld komt eerder dan geluid.
Ik gebruik SAF 5.0 unlocked en heb alle aanwezige h.264 codecs al geprobeerd.
Echter geen van allen maakt het synchroon. ook de artifiacts lossen hiermee niet op.
De overige Eredivisie Live zenders zijn wel synchroon maar die worden (nog) niet in HD doorgestuurd.
Andere HD zenders zijn wel synchroon alleen dan af en toe wat artifacts.

Heeft iemand enig idee?? Of heeft hetzelfde probleem gehad en weten op te lossen??
Je zou SAF 4.0 unlocked kunenn proberen. Deze werkt momenteel bij veel mensen nog beter als SAF 5.0 (Beta). (inclusief bij mij). Ik gebruik voor de TV-Codecs (na installatie PowerDVD 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Na 1,5 jaar etteren met de ingebouwde IR-receiver van mijn Chieftec HTPC, heb ik besloten om de OEM IR-module los te koppelen en een losse USB-IR-receiver te kopen om i.c.m. Logitech Harmony 555 te gebruiken. Het liefst had ik de originele Microsoft MCE IR-receiver, gezien die het beste werkt met MP, maar die dingen zijn nergens meer te koop, doordat de productie gestaakt is en het product tweedehands schaars aanbod kent danwel prijzig is.

Alternatieven zijn er legio (o.a. via eBay), maar heel veel van die receivers werken niet of slecht met de Harmony (als ik de user reviews mag geloven). Een aantal andere oplossingen, zoals IR-Trans (ingebouwde MP drivers), zijn echter duur.

Na ondertussen heel wat uurtjes op Google te hebben gespendeerd, hierbij mijn vragen:
Weten jullie een USB IR-receiver (al dan niet i.c.m. een afstandsbiedining) om met Harmony voor MP bediening te gebruiken? Natuurlijk met goed ontvangst, goede responsiveness en voor 15-20 euro?
Tweedehands is geen bezwaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
http://www.multimediamach...achines.nl/N_art_115.html

Ik gebruik deze. De AB ligt in de kast, bedien hem met een Harmony 785.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-02 12:33

LyP0

it is I , you worst nightmare

Ik gebruik mp al een paar jaar als htpc en ik ben altijd tevreden geweest, helaas heb ik sinds vandaag een heel raar probleem met mp.

MP hangt wanneer ik een video probeer af te spelen. (reageert niet)
Dit kan een gewone avi zijn tot iso, helemaal niks meer werkt.

buiten MP kan ik wel alles gewoon afspelen.

Ik heb MP ge-update van 1.1 RC6 naar 1.1 final.
moving pictures naar de laatste nieuwe ge-update
tv-series en streamedMP ditto.

Heeft iemand het zelfde probleem, een idee waar ik het moet zoeken ?
Codecs zijn het zelfde gebleven, dat is waar k het eerste heen keek.

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
LyP0 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:53:
Ik gebruik mp al een paar jaar als htpc en ik ben altijd tevreden geweest, helaas heb ik sinds vandaag een heel raar probleem met mp.

MP hangt wanneer ik een video probeer af te spelen. (reageert niet)
Dit kan een gewone avi zijn tot iso, helemaal niks meer werkt.

buiten MP kan ik wel alles gewoon afspelen.

Ik heb MP ge-update van 1.1 RC6 naar 1.1 final.
moving pictures naar de laatste nieuwe ge-update
tv-series en streamedMP ditto.

Heeft iemand het zelfde probleem, een idee waar ik het moet zoeken ?
Codecs zijn het zelfde gebleven, dat is waar k het eerste heen keek.
probeer is bij Moving Pictures settings om automatically retrieve media info uit te zetten en probeer het dan nog is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

ligt niet aan moving pictures, ook tv-series werkt niet.
Kan dus atm geen enkele video file afspelen zonder dat mediaportal hangt.

Ik heb al eens eerder mee gemaakt dat ie bleef hangen maar toen begon ie na 10 min wel met afspelen.
Nu heeft ie de hele nacht aangestaan proberen een aflevering van een serie af te spelen maar nog steeds hangt ie.

Ik weet het langzamerhand echt niet meer |:(

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat staat er in de MP logs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je zal toch echt met logfiles moeten komen want het is nu gewoon niet te zien waar het probleem ligt.

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\log

/dubbel/

[ Voor 3% gewijzigd door Frank-NL op 31-08-2010 14:40 . Reden: -hmm 3 minuten over een post doen en dan lijkt het net alsof je de 2e bent ;)- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb met sommige mkv's ook een probleem. Waarom weet ik niet.
Ik draai W7, SAF5.0

In Soundgraph heb ik geen enkel probleem.

Ik heb reed in MP de setting op FFDShow non dxva gezet, maar dat gaf geen resultaat.

De film wil niet eens afspelen. Ik zie hem 1 seconden laden/denken en dan vervolgens gebeurt er niets meer. MP hangt niet ofzo.

Screenie van soundgrap

linkje

[ Voor 5% gewijzigd door Mystikal op 31-08-2010 14:58 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

@ frank en question mark : waar ben ik heen op zoek in de logfile's ?
Er staat geen errorlog oid in en niet iets wat direct er uit springt wanneer je de logs leest.

mp word geopend,plugins worden geladen etc etc.

Wat misschien iets is sqlliteclient: closing database : movingpictures.db3
sqlliteclient: closing database : tvseriesdatabase4.db3

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
LyP0 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:32:
ligt niet aan moving pictures, ook tv-series werkt niet.
Kan dus atm geen enkele video file afspelen zonder dat mediaportal hangt.

Ik heb al eens eerder mee gemaakt dat ie bleef hangen maar toen begon ie na 10 min wel met afspelen.
Nu heeft ie de hele nacht aangestaan proberen een aflevering van een serie af te spelen maar nog steeds hangt ie.

Ik weet het langzamerhand echt niet meer |:(
Ik heb ook niet gezegd dat het aan Moving Pictures ligt.
Heb je wel geprobeerd wat ik zei?

de kans dat het aan MediaInfo ligt is heel groot....en die kan je daar uitschakelen.
Dus probeer het nogmaals.
moving pictures config openen.....dan bij import manager de meest rechtse knop (het radertje) klikken en dan onderste optie uitvinken. alles afsluiten en kijk dan is of je een film/serie kan starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LyP0

LyP0

Ja ik heb het geprobeerd.
Het werkt echter nog steeds niet.

Ik weet nu wel meer, als ik moving pictures helemaal uitschakel kan ik wel series kijken, geen probleem avi tot mkv.

nu van hier uit verder.

Oke na een reinstall van moving pictures werkt het nog steeds niet.
Nu nogmaals geprobeerd met no autoretrieve, werkt wel.
Hoe krijg ik auto retrieve nu wel weer werkend, handige feature wanneer je continue films toevoegd.
Ik las iets over mediainfo.dll vervangen door een alternatieve, iemand die hier meer over weet ?

[ Voor 43% gewijzigd door LyP0 op 31-08-2010 16:07 ]

ik voel me lekkaah !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
LyP0 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:31:
Ja ik heb het geprobeerd.
Het werkt echter nog steeds niet.

Ik weet nu wel meer, als ik moving pictures helemaal uitschakel kan ik wel series kijken, geen probleem avi tot mkv.

nu van hier uit verder.

Oke na een reinstall van moving pictures werkt het nog steeds niet.
Nu nogmaals geprobeerd met no autoretrieve, werkt wel.
Hoe krijg ik auto retrieve nu wel weer werkend, handige feature wanneer je continue films toevoegd.
Ik las iets over mediainfo.dll vervangen door een alternatieve, iemand die hier meer over weet ?
Dat vertelde ik dus ook al dat het aan MediaInfo ligt.
Er is inderdaad een speciale versie van Mediainfo. echter die heb ik zelf ook draaien natuurlijk en dat helpt bij mij zeker niet altijd.
Het enige wat bij mij werkt is dus het uitschakelen van mediainfo VIA moving pictures.

Blijkbaar werkt het bij iedereen anders want ik hoor namelijk weinig problemen nog nadat die speciale mediainfo.dll is uitgekomen.
Enige wat we kunnen doen voordat alles weer normaal werkt is wachten totdat 1.1.1 van MediaPortal uitkomt. ETA : Eind september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
BlackBurn schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

Je zou SAF 4.0 unlocked kunenn proberen. Deze werkt momenteel bij veel mensen nog beter als SAF 5.0 (Beta). (inclusief bij mij). Ik gebruik voor de TV-Codecs (na installatie PowerDVD 9).
Ok Thanks voor de tip. Heb nu dan SAF 4 geinstalleerd staan en de codecs op PowerDVD 9 gezet. Even afwachten tot er weer wat in HD wordt uitgezonden....bij voorkeur live....om te testen.

Nu aan het testen met voetbalgala en dat is wel synchroon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:51
sl1200 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:25:
Na 1,5 jaar etteren met de ingebouwde IR-receiver van mijn Chieftec HTPC, heb ik besloten om de OEM IR-module los te koppelen en een losse USB-IR-receiver te kopen om i.c.m. Logitech Harmony 555 te gebruiken. Het liefst had ik de originele Microsoft MCE IR-receiver, gezien die het beste werkt met MP, maar die dingen zijn nergens meer te koop, doordat de productie gestaakt is en het product tweedehands schaars aanbod kent danwel prijzig is.

Alternatieven zijn er legio (o.a. via eBay), maar heel veel van die receivers werken niet of slecht met de Harmony (als ik de user reviews mag geloven). Een aantal andere oplossingen, zoals IR-Trans (ingebouwde MP drivers), zijn echter duur.

Na ondertussen heel wat uurtjes op Google te hebben gespendeerd, hierbij mijn vragen:
Weten jullie een USB IR-receiver (al dan niet i.c.m. een afstandsbiedining) om met Harmony voor MP bediening te gebruiken? Natuurlijk met goed ontvangst, goede responsiveness en voor 15-20 euro?
Tweedehands is geen bezwaar ;)
gewoon dat standaard philips ding (OVU4120 geloof ik), werkt direct als je WinVista of Win7 gebruikt, niet onder XP:

- inpluggen en windows installeert automatisch de driver
- in MP setup aanvinken dat je een MCE remote gebruikt
- in je Harmony setup zetten dat je mediaportal wil besturen

voila, klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Onder XP kan je hem ook gebruiken hoor met wat hulpdingetjes, maar wat hem niet zo handig maakt is dat hij niet aangaat samen met je HTPC -O- Zit stiekem eraan te denken om hem open te slopen en kijken of er niet een of ander draadje doorverbonden kan worden ... iemand een idee ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:45:
Onder XP kan je hem ook gebruiken hoor met wat hulpdingetjes, maar wat hem niet zo handig maakt is dat hij niet aangaat samen met je HTPC -O- Zit stiekem eraan te denken om hem open te slopen en kijken of er niet een of ander draadje doorverbonden kan worden ... iemand een idee ??
Heb ik persoonlijk geen enkele last van, sterker, ik start mijn HTPC op met een MCE afstandbediening en eHome (compatible) IR ontvanger. Ik draai met Windows 7.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 12-09 20:07
hardware-lover schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:41:
[...]

Heb ik persoonlijk geen enkele last van, sterker, ik start mijn HTPC op met een MCE afstandbediening en eHome (compatible) IR ontvanger. Ik draai met Windows 7.
En hoe doe je dat dan precies? Ik loop nog steeds naar de kast om de HTPC aan te zetten.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik druk op de aan/uit knop van de afstandsbediening?
Nee, da's flauw. Mijn systeem gaat niet in een uit-stand maar in diepe slaapstand met alle lampjes uit.
Wake_up true USB staat aan (via Windows) en that's it. Na een druk op de aan/uit toets sta ik na zo'n 10 seconden weer op het bureaublad met of zonder MediaPortal actief.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abscheltens
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 20:06
Ben ook maar eens aan het stoeien gegaan met MediaPortal. Normaal gebruik ik altijd WMC, maar wilde de mogelijkheden van MediaPortal eens ontdekken.
Maar dat wil nog niet echt vlotten.. :( 8)7 .
Heb MediaPortal zelf al wel draaien, maar krijg het niet voor elkaar om mijn Anysee E30CT met Ziggo smartcard aan de praat te krijgen. Heb TVServer van MediaPortal geprobeerd, maar hier krijg in elke keer stream3.0 errors. In de TVServer configutation werkt alles naar behorende onder manual control.
Toen dacht ik dat ik ForTheRecord maar eens te proberen. Installatie gaat prima, kan ook alle zenders vinden. Krijg alleen hier de gecodeerde zenders niet aan de praat.
GGRRRR. Kan niet uitstaan waarom dit allemaal niet werkt, want de rest van MediaPortal werkt eigenlijk super.
Wie kan mij helpen of weet goede guide's om Ziggo + Anysee + MediaPortal werkend te krijgen.
Heb de guide van Zepman al doorlopende met het bovenstaande resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56
Ik krijg bij elke zender, en met elke codec de fout "unable to create/start graph". Ik gebruik momenteel de disaster edition van MediaPortal 1.1 (Final), maar ook bij de normale heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb een Foxconn A85GM moederbord, onboard ATI HD 4200, AMD x2 240e, 1,5GB aan ddr2.

De laatste drivers heb ik binnengehaald voor de videokaart, en ik heb alle codecs uit SAF 4 en 5 geprobeerd, maar bij allemaal dezelfde melding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Klopt het dat wanneer je SAF v5.0 gebruikt je alle voordelen van Ati Avivo kan gebruiken en ook elk HD videobestand kan afspelen via GPU acceleration? Of heb je daar toch nog andere decoders zoals PowerDVD voor nodig?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:56
Hmm,, Niet zo gek dat ie geen beeld geeft als er geen beeld is. In de TV-client knalt ie er heel de tijd uit, zie het volgende filmpje:

http://dl.dropbox.com/u/6604399/IMG_0147.MOV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke heb nu alles draaien met SAF5 alleen VC-1 films doen het niet, hele scherm is groen met vage kleuren blokken. Maar daar zou al een test versie voor zijn waarin het wel werkt, enkel is die nog niet beschikbaar om te downloaden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Tsurany schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:32:
Oke heb nu alles draaien met SAF5 alleen VC-1 films doen het niet, hele scherm is groen met vage kleuren blokken. Maar daar zou al een test versie voor zijn waarin het wel werkt, enkel is die nog niet beschikbaar om te downloaden.
Ik heb het zelfde probleem. Heb je toevallig ook SAF4 geprobeerd? Dan werken dacht ik de VC-1 films wel (maar dat weet ik niet 100% zeker!).

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij wel, maar dat weet ik niet meer zeker. Ik wacht wel op die nieuwe versie, die zal wel snel komen gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Ik heb dubbele ondertiteling bij Series, de ene in geel en best grote font size, en de ander in wit met beetje schaduw. De gele ondertitels worden automatisch geload met een serie en kunnen alleen worden uitgezet door de ondertitel file te verwijderen of de naam ervan te veranderen naar iets anders dan de video-bestandsnaam. Op zich prima subs, maar ik kan deze niet delayen als ze niet synchroon met audio lopen. Tijdens afspelen staan de subs op Disabled maar ik zie nog steeds de gele subs, en als ik Enabled aanvink, dan komen die witte subs overheen. Die witte kan ik wel vertragen, maar dat heb ik gele en witte subs asynchroon door elkaar.

Hoe zet ik deze automatische (gele) subs uit? In MP config heb ik bij Subtitles MPC-engine naar Disabled veranderd, maar dat hielp niet. Staat er ergens een filter/codec op automatisch loaden van subs? Of is dit een instelling binnen de plug-in Tv Series?

Ik gebruik MP 1.1.1.0 FINAL, SAF v5, StreamedMP, TV Series (subs via Bierdopje), MovingPictures.

[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 08-09-2010 09:59 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In FFDSHOW geen optie dat hij automatisch de subtitels laad? En er is een optie in SAF bij het installeren voor subtitels die op Windows 7 niet nodig is, misschien met Windows 7 wel geïnstalleerd waardoor hij dubbele subtitels geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

hardware-lover schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:41:
Ik heb het dus over de Philips ontvanger hé ;) En ja ik vind dat die de PC aan moet kunnen doen, maar goed ... fix ik ooit nog wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:14:
[...]

Ik heb het dus over de Philips ontvanger hé ;) En ja ik vind dat die de PC aan moet kunnen doen, maar goed ... fix ik ooit nog wel een keer.
De Philip IR ontvanger is meestal ook gelijk aan de ontvanger waar ik op doel. Kijk eens in apparatenbeheer wat daar bij je IR ontvanger als apparaat-code staat?
Edit: de hierboven vermelde OVU4120 wordt normaal gesproken door Windows als eHome ontvanger gezien.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 08-09-2010 12:44 ]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Tsurany schreef op woensdag 08 september 2010 @ 01:32:
VC-1 interlaced zouden het wel moeten doen. Hij schijnt VC-1 progressive niet kunnen afspelen. Echter er is inmiddels een nieuwe versie uit (beta) die het wel zou moeten doen.

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb bij steeds meer films dat tie het niet meer doet. Het lijkt wel of de nieuwe films die uitkomen allemaal met een nieuwe codec werken. Het hele VC-1 gebeuren speelt niet af bij mij... zowel met of zonder dxva in ffdshow.

In windows mediaplayer speelt het vlekkeloos af, alleen heb ik dan weer geen subs... wel subs als ik dat in ffdshow aanzet!

Iemand die het wel werkend heeft? Zo ja hoe?? Ik kan geen nieuwe film meer kijken onderhand.. Ik snap niet dat niemand daar last van heeft?

[ Voor 29% gewijzigd door Mystikal op 11-09-2010 19:14 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Hebben we het nu over het afspelen van Blu-Ray met VC-1?
Zo niet, geef eens even een paar (recente) film voorbeelden?

[ Voor 35% gewijzigd door hardware-lover op 11-09-2010 20:51 ]

Testing, one, two ...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

hardware-lover schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 20:46:
Hebben we het nu over het afspelen van Blu-Ray met VC-1?
Zo niet, geef eens even een paar (recente) film voorbeelden?
Nope, geen BR, H264/MKV. Robin Hood, The Experiment.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 22:07:
[...]

Nope, geen BR, H264/MKV. Robin Hood, The Experiment.
En opgelost. Ik had (maar dat is standaard tijdens de installatie gebeurd volgens mij) Audio Post Processing aan staan in de config van MP.

Daar het vinkje weg gehaald en toen deed hij het. Helemaal blij!!!

Zie ook laatste post:
linkje

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, met het MKV formaat heb ik geen enkel probleem t/m 1080P onder MediaPortal op een ION330 systeempje. Wel met 1080P WMV bestanden maar die gebruik ik dan ook niet. Ik gebruik helemaal geen SAF, persoonlijk slechte ervaringen mee wat niet direct wil zeggen dat een ander die ook zou moeten hebben hoor.
CoreAVC 2.0 aangekocht voor 5 euro, ffdshow ingesteld en that's it eigenlijk. En binnen Mediaportal verder geen extra filters ingesteld.

Aha, inmiddels opgelost zie ik. Mooi.

Mijn Windows 7 desktop na startup ;)
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/4178219/temp/eb1501%20mp.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 12-09-2010 02:09 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste