iceme schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:46:
Na tijden heb ik weer eens mediaportal geinstalleerd, en het is er echt enorm op voorruit gegaan, ik heb alleen een vraag over het series plugin, ik heb in de plugin mijn series op mijn nas aangegeven, maar moet alles komt te voorschijn. Ik heb daarom de volgende vragen :
- in de series plugin, geven jullie daar 1 directory waar al jullie series in staan? of voeg je de series stuk voor stuk toe
1 directory waar alles in staat werkt ook prima,
- Kan de series plugin overweg met series op dvd? of is het beter om deze om te zetten naar divx of mkv? zo ja heeft iemand een tip voor een gratis programma wat dit goed kan, met behoud van ondertitels en ac3 track maar wat niet zo bakker is als makemkv?
hij kan niet over weg met dvd`s. wel met 1 file waar meerdere afleveringen achter elkaar staan d.m.v. S01E01-02 benaming.
Programma wat ik zelf gebruik is Handbrake.
instellingen van handbrake:
- Highprofile
- mkv file
- audio passtrough (meestal ac3) juiste taal selecteren.
- Subtiltle selecteren en alle vinkjes UIT.(op die manier kun je zelf de subs aan of uit zetten.
- Op een een of andere manier vind hij bepaalde series niet, dit kan komen omdat er dvd's instaan maar bepaalde series zijn al in divx toch word er niks gevonden mijn indeling is als volgt \\nas\series\the pacific\season 01\bestandsnaam.mkv <- dit lijkt mij goed waar wordt er gekeken door de scraper naar de bestandsnaam of naar de directory naam?
er wordt naar de bestandsnaam gekeken. %serienaam% S01E01.%extensie% zou moeten werken
Het zelfde probleem heb ik met CSI, ik spaar ze allemaal maar de scraper vind niks, de benaming als volgt
csi miami\season 03\csi miami S03E01.avi wat doe ik fout?
Goede vraag gebruik anders even sickbeard op de bestanden te rename. kijken of ze daarna juist herkent worden. met een korte google lijkt het er op dat de officiële naam "CSI: Miami" is. Door de ":" vind hij deze misschien niet waardoor je bij deze serie het handmatig aan moet geven.
- Is het ook mogelijkj avchd iso's af te spelen met mediaportal ik heb wel gezocht en vind wel iets van TT3 maar ik kan het niet helemaal duidelijk krijgen wat ik moet doen?
Weet ik niet, nog niet nodig gehad.
Wizzing schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:02:
Even een vraag. Met de final van Mediaportal is het dan mogelijk om de Anysee E30TCPlus stabiel te krijgen en HD zenders af te spelen en vlot te zappen? Ik heb de beschikking tot een ssd en een usb stick (om live buffer op te slaan).
SSD of usb stick zal voor live buffer denk niet zoveel tijds winst opleveren om dat dit sequentieel wordt weggeschreven.
Vlot zappen (wat is vlot?) zal sowieso niet lukken denk vanwege de opbouw. bij het zappen wordt er volgens mij telkens een nieuwe stream geopend bij elk kanaal.
[
Voor 13% gewijzigd door
Tazzios op 13-08-2010 11:57
]