Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 254107

Heb mediaportal ook nog eens opnieuw geinstalleerd.
Enige probleem waar ik tegenaanloop is dat als ik soms een film start (zowel uit movingpictures als gewone videodatabase) dat de film begint te spelen (ik hoor het geluid) maar dat het scherm blijft staan op de de cover van de film ofwel gewoon zwart.
Is niet altijd en soms kan ik door een herstart of door een paar keer extra op enter te rammen de film wel zien.

Heb in mijn vorige versies dit nooit gehad, nu al een 3 maal herinstall gedaan (zowel de 1.4 als 1.6) maar telkens duikt dit probleem op. Moet aan mediaportal ergens liggen , als codecs gebruik ik hetzelfde als vroeger namelijk saf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-05 22:44
Ik merk dat StreamedMP sloom is op mijn Asrock ION mobo met 2gb RAM. Als ik van menu wissel dan moet ik vaak wel 3 a 4 seconden wachten. Is dit normaal? Voor de rest is het navigeren nog wel wat wennen maar die skin is wel mooi.

Ik heb nog geen enkele movies of series in MP zitten dus hij heeft niks te doen.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:04
Ik ben ook maar eens begonnen met media portal. De TV series plugin heb ik inmiddels gedeeltelijk werkend. Echter van een aantal series heb ik niet de losse afleveringen, maar de dvd files in de mappen staan, dus serieXs1d1 etc. Is het mogelijk om deze "dvd's / afleveringen" te importeren? En hoe moet dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-04 21:26
Anoniem: 254107 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 00:32:
Heb mediaportal ook nog eens opnieuw geinstalleerd.
Enige probleem waar ik tegenaanloop is dat als ik soms een film start (zowel uit movingpictures als gewone videodatabase) dat de film begint te spelen (ik hoor het geluid) maar dat het scherm blijft staan op de de cover van de film ofwel gewoon zwart.
Is niet altijd en soms kan ik door een herstart of door een paar keer extra op enter te rammen de film wel zien.

Heb in mijn vorige versies dit nooit gehad, nu al een 3 maal herinstall gedaan (zowel de 1.4 als 1.6) maar telkens duikt dit probleem op. Moet aan mediaportal ergens liggen , als codecs gebruik ik hetzelfde als vroeger namelijk saf
Probeer is om in moving pictures het automatisch gebruik van Mediainfo uit te schakelen???
dit kan je vinden door in de importer halverwege op het radertje te gaan staan en dan de onderste funtie uit te vinken.
Probeer het dan nog is.

De laatste versies van MediaInfo hebben namelijk een bug in zich die voor problemen zorgt bij het afspelen en importeren van films en series in Moving Pictures en de TV-Series plugins.

Je kan ook proberen om de nieuwste MediaInfo te gebruiken die net is uitgekomen 0.7.34
Er was namelijk een test versie van deze uitgekomen en die heeft een hoop problemen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Pittie schreef op maandag 12 juli 2010 @ 16:26:
Ik ben ook maar eens begonnen met media portal. De TV series plugin heb ik inmiddels gedeeltelijk werkend. Echter van een aantal series heb ik niet de losse afleveringen, maar de dvd files in de mappen staan, dus serieXs1d1 etc. Is het mogelijk om deze "dvd's / afleveringen" te importeren? En hoe moet dat?
Is al vaak voorbij gekomen en de mooiste (helaas niet makkelijkste) oplossing is door toch de afleveringen als losse bestanden te rippen. VOB2MPG kan dit bijvoorbeeld nagenoeg automatisch en ook nog redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
Dan heb ik nog een tweede vraag,
is het volgende dan misschien wel mogelijk,
Dat je handmatig een map kunt toevoegen aan "series" dan eventueel maar zonder fanart?

Het zelfde probleem heb ik voor films, die een vreemde naam hebben, die worden dus niet gevonden door de database en zijn vervolgens ook niet te vinden in het overzicht.. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Rare films en cabaret enzo gooi ik gewoon in de my videos plugin, die werkt simpel met mapjes en bestanden zonder fancy gedoe! Check de standaard videos tab in de MP configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pittie
wagenveld schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:27:
Rare films en cabaret enzo gooi ik gewoon in de my videos plugin, die werkt simpel met mapjes en bestanden zonder fancy gedoe! Check de standaard videos tab in de MP configuratie.
Dan ga ik me daar eens in verdiepen morgen! Dankjewel voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
wagenveld schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:27:
Of je maakt een categorie 'Cabaret' aan in MovingPictures, en voegt de bestanden handmatig aan de database toe (en evt. je covers/fanart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pescatore77
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-06-2021
Heb zonet een bluray remux op mijn htpc gezet maar deze speelt niet af.
container M2ts codec vc-1
Hier heb ik SAF v4.0 op staan

Op mijn andere htpc speelt hij wel af.Hier staat SAF v5.0 op
Maar heb hier veel problemen met .mkv bestanden bij selecteren subs.
Daarom zou ik SAF v4.0 willen houden omdat die voor de rest alles afspeelt.

Iemand raad hoe ik de bluray remux met vc-1 codex krijg afgespeeld onder SAF v4.0

Grtz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:20

HaTe

haat niet

-Leon- schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 12:16:
[...]

Of je maakt een categorie 'Cabaret' aan in MovingPictures, en voegt de bestanden handmatig aan de database toe (en evt. je covers/fanart).
Ik heb voor de zekerheid nog gekeken, maar ik kan geen optie vinden om een categorie aan te maken?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moving Pictures configuration > GUI settings > define movie categories?
HaTe schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 18:17:
[...]

Ik heb voor de zekerheid nog gekeken, maar ik kan geen optie vinden om een categorie aan te maken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
hardware-lover schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 19:39:
Moving Pictures configuration > GUI settings > define movie categories?

[...]
Moving Pictures Categorieen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96802

Vanwege vastlopers en een wat verouderd systeem (win XP, MP1.0.2.0) ga ik even helemaal opnieuw beginnen.

Ik wordt vooral ziek van de "unable to create graph" meldingen die bij mij steeds kwamen waardoor TV kijken een ramp was geworden. Ik begrijp dat er in MP 1.1 (plus de laaste RC) het nodige aan is gesleuteld.

Ik weet inmiddels dat elke Windows zich weer anders gedraagt. Welke Windows versie is thans het soepelste voor deze installatie? Is het advies om Windows 7 te installeren of bij Vista te blijven? Ervaringen?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 96802 op 17-07-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Maakt niet uit. Ik zal gewoon voor Windows 7 gaan. Deze schijnt toch wat sneller te werken en heeft een lichtere footprint.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-05 22:27
windows 7 + MP 1.1 RC6 + StremedMP, enige wat ik draai en draait als een zonnetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05 08:02
mmhh, beter dat ik hem in deel 4 dan deel 3 plaats :)
ik heb mn multi-seat MP set-up draaien, tvserver met win 7 ult (NL) en Mediaportal 1.1 RC 6, heb n hauppauge 500MCE en een Terratec DVB-C kaart, alles draait en streamed prima, met dank aan de beschijving van ZEPAM. Ik krijg signaal van Ziggo (regio 5555)
Clients:2xasrock mobo (1xinteld925 en 1x e6600) met agp kaarten (HD3650 en HD3850) HD afspelen met hardware versnelling mogelijk
en een asus laptop met atom330 (helaas geen ion-gpu) HD-afspelen niet mogelijk (maar gaat vervangen worden door een htpc met atom330/ion combo zodat HD wel gaat lukken

Ik laat de programmagids via de DVB-C kaart binnenkomen, maar wat me opvalt is dat ie maar iets van 3, 5 dagen vooruit pakt, ik kan wel weer terug naar mc2xml om mee dagen binnen te halen, maar zou het mooier vinden als dat via de DVB-C kaart zou kunnen, iemand enig idee of dat kan en waar je dat aan zou kunnen passen? Of is dat iets wat Ziggo instelt dta er niet meer dan dat wordt meegegeven?

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Tazzios

..

Je zult sowieso even moeten kijken of ziggo het wel zend. als je tv DVB-c heeft zou je daar in de gids kunnen kijken hoever deze gaat. (anders kan ik vanavond wel even kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziggo zelf geeft inderdaad voor ± 3 dagen vooruit de gids-info.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 19-07-2010 18:16 . Reden: typo ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:13

Sherlock

No Shit

Is er eigenlijk al meer info over 1.1.0 final? Ik dacht dat deze voor afgelopen weekend gepland stond, maar ik zie geen info op de site. Kijk ik ergens overheen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-04 11:28

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Sherlock schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:07:
Is er eigenlijk al meer info over 1.1.0 final? Ik dacht dat deze voor afgelopen weekend gepland stond, maar ik zie geen info op de site. Kijk ik ergens overheen?
http://mantis.team-mediaportal.com/roadmap_page.php

23-7 dus :)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-05 08:02
hardware-lover schreef op maandag 19 juli 2010 @ 14:34:
Ziggo zelf geef inderdaad voor ± 3 dagen vooruit de gids-info.
mhmhh, dan toch maar eens kijken of ik met 4TR opnames zou kunnen aangeven/plannen die vanuit die gegevens zodat ik toch over langere peroden afwezig op kan nemen wat ik wil, want ik vetouw die EPG vanaf de dvb-c kaart toch meer dan wat je met mc2xml kan grabben

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-05 17:02
Welke videokaart heb ik nou echt nodig om HDTV (1080i) lekker af te spelen met MediaPortal? Ik heb een ATI 5450 1GB geprobeerd, alle mogelijk codec-instellingen, maar werken doet het niet. Niet soepel in iedergeval. Processor is een AMD x2 240e, en er zit 2 gig aan ddr2 ingeprikt. Ligt het aan de codecs, en zou een 5450 prima HDTV moeten trekken, of moet ik echt een zwaardere videokaart hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Die zou het makkelijk moeten kunnen, in mijn MediaPC zit een lichtere kaart. Welk OS gebruik je?

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Windows 7, 32 bit. Ik draai naast mediaportal eigenlijk niks, behalve dat windows zelf de schijven voor me deelt. Denk dus niet dat het daaraan kan liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 18:46

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Net in mijn nieuwe huisje getrokken en vond het ook tijd worden om een multiseat-environment te bouwen.
Heb de TV-Server altijd op de htpc zelf gedraaid.

Echter zonet de hardware besteld om een virtuele TV-server te kunnen bouwen, als dit helemaal werkend is, wil ik de cliënts aan gaan passen, nu zijn dit behoorlijke fat cliënts. Wil eens gaan kijken of een Asus eeebox oid een mooi alternatief hier voor is en wil performen.

Enige wat ik nog wel een beetje mis aan mediaportal op dit moment is Blu-ray support, de workaround vind ik persoonlijk niet zo geweldig.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die workaround voldoet eigenlijk toch prima zolang Blu-Ray niet goed ondersteund door MP zelf?
Dat je even wat extra moet wachten tot de Blu-Ray afgespeeld wordt is voor mij persoonlijk geen probleem.
Als ik eerst een Blu-Ray schijfje in een aparte speler zou moeten plaatsen en opstarten dan kost dit minstens net zoveel tijd. Nee, ik kan me prima vinden in de "oplossing" die via de plugin MovingPictures geboden wordt.
BlackBurn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 16:46:
Net in mijn nieuwe huisje getrokken en vond het ook tijd worden om een multiseat-environment te bouwen.
Heb de TV-Server altijd op de htpc zelf gedraaid.

Echter zonet de hardware besteld om een virtuele TV-server te kunnen bouwen, als dit helemaal werkend is, wil ik de cliënts aan gaan passen, nu zijn dit behoorlijke fat cliënts. Wil eens gaan kijken of een Asus eeebox oid een mooi alternatief hier voor is en wil performen.

Enige wat ik nog wel een beetje mis aan mediaportal op dit moment is Blu-ray support, de workaround vind ik persoonlijk niet zo geweldig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 20:32
Ik heb hier al een tijdje mediaportal draaien, maar ik zou graag ook TV kijken op de htpc.
Omdat het hier telenet is, zoek ik een oplossing die analoog combineert met DVB-C (en misschien DVB-T)
ik kwam uit bij Hauppauge WinTV HVR-930C.
Op het forum van mediaportal zag ik dat er enkele (tjah, 1 toch zeker) mensen hem draaiende hebben en enkelen problemen hebben.
Heeft er hier iemand ervaring mee? Of een goed alternatief (het is jammer dat het een USB stick is, lijkt me minder stevig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

hardware-lover schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 17:56:
Die workaround voldoet eigenlijk toch prima zolang Blu-Ray niet goed ondersteund door MP zelf?
Dat je even wat extra moet wachten tot de Blu-Ray afgespeeld wordt is voor mij persoonlijk geen probleem.
Als ik eerst een Blu-Ray schijfje in een aparte speler zou moeten plaatsen en opstarten dan kost dit minstens net zoveel tijd. Nee, ik kan me prima vinden in de "oplossing" die via de plugin MovingPictures geboden wordt.

[...]
Dat klinkt als een andere oplossing als ik ooit getracht heb oed werkend te krijgen.
(http://forum.team-mediapo...lution-32268/index77.html)

Ik ga eens even op onderzoek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik doel op deze werkwijze: http://moving-pictures.tv...Bluray_and_HDDVD_playback
Ik gebruik tot volle tevredenheid ArcSoft TotalMedia Theatre 3 inclusief de laatste update.
BlackBurn schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:19:
[...]
Dat klinkt als een andere oplossing als ik ooit getracht heb oed werkend te krijgen.
(http://forum.team-mediapo...lution-32268/index77.html)

Ik ga eens even op onderzoek uit :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
MP 1.1.0 final is er: http://www.team-mediaport....1.0_final_released!.html

Gister RC6 geinstalleerd om toch 7MC maar te vervangen. Ben onder de indruk van de StreamedMP skin en Movin Pictures (series)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 13:31
Ik heb momenteel op mijn HTPC Windows 7 X64 Ultimate en Shark007 Codecs helemaal afgeconfigureerd. Alle speelt perfect af op me HDTV en versterker. Ik gebruik nu voor Live TV en Muziek (albums met folder.jpg) Windows 7 Media Center.

Nu wil ik overstappen naar Media Portal, maar vraag mij of ik alle codes dan opnieuw moet instellen of zelfs op losse codecs of een ander codecpack moet overstappen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je kan in Media Portal selecteren welke aanwezige codecs je wilt gebruiken. Codecpacks zijn nooit aan te raden, brengt alleen maar ellende. Met Windows 7 heb je aan een splitter en evt. een losse codec als MPC HC standalone of CoreAVC wel genoeg. Er zitten standaard ook hele goede MS codecs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Precies !! De DVD en HD codecs van Windows 7 zijn ideaal voor zowel normaal gebruik als TV kijken via MediaPortal :)

Verder wat MPC-HC splittertjes ertegenaan gooien en klaar is klara !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

endness schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:09:
Windows 7, 32 bit. Ik draai naast mediaportal eigenlijk niks, behalve dat windows zelf de schijven voor me deelt. Denk dus niet dat het daaraan kan liggen...
Dan zou je de standaard Microsoft HD en DVD codecs gewoon moeten kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Disaster Edition 1.1 van MP is ook uit!

Over de codec issue:
Gewoon SAF installeren en juist instellen in MP, dat werkt echt perfect en die installeert ook geen onnodige codecs.

[ Voor 27% gewijzigd door HaTe op 23-07-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:31:
Ik doel op deze werkwijze: http://moving-pictures.tv...Bluray_and_HDDVD_playback
Ik gebruik tot volle tevredenheid ArcSoft TotalMedia Theatre 3 inclusief de laatste update.

[...]
Zou je mij kunnen vertellen hoe je dat precies voor elkaar heb gekregen???
Ik heb ook TT3 geinstalleerd staan en heb een volledige uitgepakte Blu-Ray op me netwerk schijf staan.
Deze is geimporteerd in Moving Pictures.
Daar heb ik aangegeven dat een externe player gestart moet worden....TT3
Als ik in Moving Pictures dan de blu-ray aan klik dan wordt MediaPortal klein.....TT3 wordt gestart.....echter de film niet.
Als ik dan TT3 afsluit dan komt MediaPortal weer in beeld.

doe ik iets fout??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Installeer gewoon de Blu-Ray Handler plugin :)
http://forum.team-mediapo...handler-0-9-3-beta-81068/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ook die heb ik geinstalleerd....maar helaas kom ik er niet veel verder mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Wat is TT3 dan? Blu-Ray Handler is er ook als je geen externe speler gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
HaTe schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 17:47:
Wat is TT3 dan? Blu-Ray Handler is er ook als je geen externe speler gebruikt..
TT3 = ArcSoft TotalMedia Theatre 3

enig idee wat er dan fout gaat??
als ik de interne speler gebruik dan zie je hem flitsen.....en vervolgens komt ie weer in MovingPictures terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
1.1 final upgrade gaat soepeltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Onder de BR en HD-DVD external player settings heb ik het volgende staan;

Use extrnal player: True
Enable Dynamic refresh rate changer settings: True
External player path: C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Theatre 3\uMCEDVDPlayer.exe
External playerArguements: "%filename%"

En bovenstaande werkt prima bij mij (build 3.0.1.180)
Buzzie schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 18:15:
[...]

TT3 = ArcSoft TotalMedia Theatre 3

enig idee wat er dan fout gaat??
als ik de interne speler gebruik dan zie je hem flitsen.....en vervolgens komt ie weer in MovingPictures terecht

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skin StreamedMP is sinds kort ook beschikbaar gekomen voor MP 1.1 Final.

http://code.google.com/p/streamedmp/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:10:

External player path: C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Theatre 3\uMCEDVDPlayer.exe

[...]
ik heb de instellingen nu hetzelfde staan als jou.
had bij de path wel wat anders staan maar meen me te herinneren dat ik dit ook al had getest.

jij hebt de film geimporteerd staan in moving pictures??
zal weer een full blu-ray downloaden om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel meer dan één natuurlijk :)

Mijn BR-images staan keurig tussen de andere films, via de film_info kun je zien dat het om BR gaat en na een druk op de play-knop wordt TMT3 gestart en daarna het BR menu (indien aanwezig). (MCE)A.B. werkt ook 100% en via de "terug" toets wordt TMT3 direct afgesloten en kom je weer op de filmlocatie binnen MP terecht.
Al met al werkt het dus uitstekend al zag ik vandaag wel een opmerking betreffende de Final 1.1 van MP en de laatste versie van skin StreamedMP i.c.m. TMT3. http://code.google.com/p/streamedmp/issues/detail?id=339
Buzzie schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:51:
[...]

ik heb de instellingen nu hetzelfde staan als jou.
had bij de path wel wat anders staan maar meen me te herinneren dat ik dit ook al had getest.

jij hebt de film geimporteerd staan in moving pictures??
zal weer een full blu-ray downloaden om te testen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:32:
Wel meer dan één natuurlijk :)

Mijn BR-images staan keurig tussen de andere films, via de film_info kun je zien dat het om BR gaat en na een druk op de play-knop wordt TMT3 gestart en daarna het BR menu (indien aanwezig). (MCE)A.B. werkt ook 100% en via de "terug" toets wordt TMT3 direct afgesloten en kom je weer op de filmlocatie binnen MP terecht.
Al met al werkt het dus uitstekend al zag ik vandaag wel een opmerking betreffende de Final 1.1 van MP en de laatste versie van skin StreamedMP i.c.m. TMT3. http://code.google.com/p/streamedmp/issues/detail?id=339

[...]
uiteraard :)
maar ik begin nu pas met full BR dus vandaar dat ik het over 1 had.

heb jij dat probleem ook of gebruik jij streamedmp niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de final 1.1, inclusief de laatste streamedMP nog niet op het door ons meest gebruikte systeem gezet (ION 330 aka Asus EB1501). Ik draai altijd eerst proef op een ander systeem om te testen of alles wel oké is. En als alles oké is ga ik daarna pas ons TV systeem bijwerken. Ik heb op mijn schaduw systeem geen haperingen o.i.d. kunnen ontdekken dus vandaag (of morgen) ga ik dat op het ION systeem uitproberen.
Overigens is StreamedMP voor mij dé SKIN voor Mediaportal op dit moment.

Mag ik je Life serie als test object adviseren?
Afbeeldingslocatie: http://webwinkel.volkskrant.nl/media/catalog/product/cache/1/image/500x/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/f/i/file_86_2.jpg
Buzzie schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:20:
[...]

uiteraard :)
maar ik begin nu pas met full BR dus vandaar dat ik het over 1 had.

heb jij dat probleem ook of gebruik jij streamedmp niet?

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2010 19:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:37:
Ik heb de final 1.1, inclusief de laatste streamedMP nog niet op het door ons meest gebruikte systeem gezet (ION 330 aka Asus EB1501). Ik draai altijd eerst proef op een ander systeem om te testen of alles wel oké is. En als alles oké is ga ik daarna pas ons TV systeem bijwerken. Ik heb op mijn schaduw systeem geen haperingen o.i.d. kunnen ontdekken dus vandaag (of morgen) ga ik dat op het ION systeem uitproberen.

[afbeelding]

[...]
Ok. Ik heb maar 1 systeem dus wat dat betreft is het voor mij werken of niet werken. Maar mocht het niet werken dan is mijn ervaring met MP installaties zo groot dat ik meestal wel weer snel draaiende ben.

StreamedMP is voor mij ook DE skin voor MediaPortal. al heel lang eigenlijk.

Ik ben nu de full br van Avatar aan het binnen halen. helaas is mij inet snelheid niet zo hoog dus duurt ff eer dat deze binnen is helaas. dan kan ik weer gaan testen.
daarna zal ik zeker is naar Life gaan kijken.

de volledige Blu-Rays die jij hebt......zijn dit in .iso formaat of uitgepakt met bdmv/stream mappen en m2ts bestanden??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik vrijwel altijd de BDMV versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

hardware-lover schreef op zondag 25 juli 2010 @ 19:37:

[afbeelding]

[...]
Hoe bevalt de EB1501, ik zit er over te denken deze te plaatsen in de slaapkamer, echter wij kijken regelmatig blu-rays en mkv's, heeft deze hier geen problemen mee?
Hoe zit het als films niet via de HW versneld kunnen worden, kan de cpu het dan afhandelen of deze hier dan wel moeite mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De upgrade van RC6 naar de final heeft mijn hele MP installatie om zeep geholpen helaas. Gelukkig was ik na een uurtje wel weer klaar met het instellen van de final versie, maar ik had wel een iets soepeler upgrade verwacht. De volgende keer doe ik gelijk wel een fresh install, stuk veiliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een EB1501, en een EB1012 als je geen interne optical nodig mocht hebben, is uitermate geschikt voor op de slaapkamer, ze zijn erg compact en aangenaam rustig bij gebruik. Zolang je een beroep kunt doen op de HW versnelling gaat alles goed maar voor een fatsoenlijke SW afhandeling is het systeem niet krachtig genoeg.
Zoals al al eerder aangegeven, MKV's en Blu-Ray (images) geven geen problemen als het e.e.a. goed is ingesteld.
BlackBurn schreef op maandag 26 juli 2010 @ 09:30:
[...]

Hoe bevalt de EB1501, ik zit er over te denken deze te plaatsen in de slaapkamer, echter wij kijken regelmatig blu-rays en mkv's, heeft deze hier geen problemen mee?
Hoe zit het als films niet via de HW versneld kunnen worden, kan de cpu het dan afhandelen of deze hier dan wel moeite mee?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 16:06
Ik ben momenteel bezig om een server icm Mediaportal in te stellen. Heb een kleine zijstap gemaakt naar Mythbuntu maar daar werd de tv kaart niet gevonden (wel gevonden, maar kreeg de kanalen niet gedecodeerd).
Mediaportal werkt, maar ik vind het op de client wel ERG traag lopen. Betreft een Atom 330 van Asrock. TV opstarten (op full screen als je erop drukt) gaat echt bokketraag.

Gaat om een Windows 7 bakkie trouwens.

En dan vooral met de StreamedMP skin.. met blue3wide is het een stuk beter, maar ook het switchen naar de tv is langzaam.

Iemand anders die hier ook problemen mee heeft? Ik hang em morgen ff aan de kabel ipv wireless aangezien dat me wel wat lijkt schelen (als in een berg), maar als het dat niet is is het toch jammer... want dit is eigenlijk niet te gebruiken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
_VoiD_ schreef op maandag 26 juli 2010 @ 22:43:
Ik ben momenteel bezig om een server icm Mediaportal in te stellen. Heb een kleine zijstap gemaakt naar Mythbuntu maar daar werd de tv kaart niet gevonden (wel gevonden, maar kreeg de kanalen niet gedecodeerd).
Mediaportal werkt, maar ik vind het op de client wel ERG traag lopen. Betreft een Atom 330 van Asrock. TV opstarten (op full screen als je erop drukt) gaat echt bokketraag.

Gaat om een Windows 7 bakkie trouwens.

En dan vooral met de StreamedMP skin.. met blue3wide is het een stuk beter, maar ook het switchen naar de tv is langzaam.

Iemand anders die hier ook problemen mee heeft? Ik hang em morgen ff aan de kabel ipv wireless aangezien dat me wel wat lijkt schelen (als in een berg), maar als het dat niet is is het toch jammer... want dit is eigenlijk niet te gebruiken zo.
Is de interface traag of hakkelt je content? Ik moet zeggen dat op mijn machine (athlon x2 4850e, 2 gb ram, hd4550) het tv gedeelte er ook niet over vliegt. De rest gaat allemaal soepel, maar met TV heeft hij inderdaad soms af en toe moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-04 16:06
Interface is vooral traag bij het terugschakelen naar het home screen. Dan heb ik het echt over 5 á 10 seconden. Bij andere skins is dit ook vrij langzaam, maar bij StreamedMP is het wel het ergste.

TV opstarten duurt ook echt lang, minstens 10 seconden gewoon een zwart beeld. En het zappen is ook niet echt vlot te noemen, als het al niet vastloopt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04 16:08

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

_VoiD_ schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:18:
Interface is vooral traag bij het terugschakelen naar het home screen.
...
Raar idd, ook bij mij is dat net een stukje trager (zo'n 2-3 sec). Waar zou die vertraging door kunnen komen? Het is niet zo dat MePo een lange content lijst even moet updaten voor het getoond wordt (zoals bij My Pictures bijv.)

Specs: GamePC HTPC Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:10:

[...]
Ok...ik heb zojuist eindelijk kunnen testen met de volledige Blu Ray van Avatar.
Ik heb voor de zekerheid ook mijn versie van TT3 geupdate naar 3.0.1.180.
Bovenstaande instellingen heb ik ook in mijn advanced settings staan van MovPic.

De map heb ik toegevoegd in MovPic importer en hij vindt netjes 1 bestand.
Hij pakt automatisch index.bdmv Geen idee of dit goed is??

(.mpls heb ik niet in mijn video bestanden lijst staan omdat hij er dan heeeeeel veel vindt)
Ik wil het liefst wel de complete menu structuur en dergelijk.

TT3 start ook vervolgens op als ik hem aanklik in MovPic echter gebeurd er niets.

Enig idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mij werkt het met deze instellingen al sinds ik TT3 gebruik.

Heb je wel de filename verwijzing goed overgenomen?

"%filename%"

Dus met de aanhalingstekens?

Update: net even ingesteld op mijn schaduw systeem met bovenstaande instellingen binnen MovPic (niet vergeten om steeds op update te drukken nadat je een regel gewijzigd hebt).
Dit werkte in eerste instantie niet extern omdat de m2ts extensie binnen MP configuratie in het lijstje van bekende video_formaten opgenomen was (tabje videos, video extensions). Daar m2ts even verwijderd en hoppa, werkt met TT3.
Buzzie schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:49:
[...]

Ok...ik heb zojuist eindelijk kunnen testen met de volledige Blu Ray van Avatar.
Ik heb voor de zekerheid ook mijn versie van TT3 geupdate naar 3.0.1.180.
Bovenstaande instellingen heb ik ook in mijn advanced settings staan van MovPic.

De map heb ik toegevoegd in MovPic importer en hij vindt netjes 1 bestand.
Hij pakt automatisch index.bdmv Geen idee of dit goed is??

(.mpls heb ik niet in mijn video bestanden lijst staan omdat hij er dan heeeeeel veel vindt)
Ik wil het liefst wel de complete menu structuur en dergelijk.

TT3 start ook vervolgens op als ik hem aanklik in MovPic echter gebeurd er niets.

Enig idee??

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2010 13:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:11:

"%filename%"

[...]
Thanks,

Had idd de aanhalingstekens vergeten

....het lijkt erop dat hij het nu wel doet....hij gaat nu in elk geval verder dan dat hij eerst deed.
Ik zie alleen niets maar dat komt omdat ik op dit moment ff remote inlogde op me pc en vanaf daar remote naar me HTPC.
Vanavond even testen nog

dat hij verwijst naar index.bdmv is goed??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, index.bdmv is goed.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Ok top.

die .m2ts extensie zal ik dan ook even verwijderen uit de lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Die "TT3 methode" => Werkt de MCE Remote daarmee goed ?? MediaPortal draait goed in ieder geval dus dan moet ALLES ermee werken vind ik.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het antwoord op je vraag heb ik recent nog gegeven binnen dit topic. ;)
nero355 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:05:
Die "TT3 methode" => Werkt de MCE Remote daarmee goed ?? MediaPortal draait goed in ieder geval dus dan moet ALLES ermee werken vind ik.

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 28-07-2010 14:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

(MCE)A.B. werkt ook 100% en via de "terug" toets wordt TMT3 direct afgesloten en kom je weer op de filmlocatie binnen MP terecht.
Geen wonder dat ik erover heen lees 8)7 Heb nog nooit iemand zo de MCE remote / afstandsbediening zien spellen/typen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo zie je maar, je bent nooit te oud om wat te leren. 8)
nero355 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 14:47:
[...]

Geen wonder dat ik erover heen lees 8)7 Heb nog nooit iemand zo de MCE remote / afstandsbediening zien spellen/typen :P

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 13:11:

"%filename%"

Update: net even ingesteld op mijn schaduw systeem met bovenstaande instellingen binnen MovPic (niet vergeten om steeds op update te drukken nadat je een regel gewijzigd hebt).
Dit werkte in eerste instantie niet extern omdat de m2ts extensie binnen MP configuratie in het lijstje van bekende video_formaten opgenomen was (tabje videos, video extensions). Daar m2ts even verwijderd en hoppa, werkt met TT3.

[...]
Gisteravond getest en alles werkt naar behoren. _/-\o_
Blu-Ray wordt opgestart en krijg gewoon menu te zien.
Helemaal perfect. :9~
Overigens heb ik, zo even uit me hoofd, wel gewoon de m2ts extensie in MP staan maar dat zou ik voor de zekerheid vanavond even moeten checken.

Overigens nog wel 1 vraag.
Rechtsboven in komt er bij het afspelen van de film een OSD scherm tevoorschijn van TT3.
Hoe krijg ik die weg?? die blijft namelijk gewoon staan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Buzzie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:05:
[...]

Gisteravond getest en alles werkt naar behoren. _/-\o_
Blu-Ray wordt opgestart en krijg gewoon menu te zien.
Helemaal perfect. :9~
Overigens heb ik, zo even uit me hoofd, wel gewoon de m2ts extensie in MP staan maar dat zou ik voor de zekerheid vanavond even moeten checken.

Overigens nog wel 1 vraag.
Rechtsboven in komt er bij het afspelen van de film een OSD scherm tevoorschijn van TT3.
Hoe krijg ik die weg?? die blijft namelijk gewoon staan daar.
Kun je dat niet wijzigen in de instellingen van TT3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
Tjoekie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:32:
[...]

Kun je dat niet wijzigen in de instellingen van TT3?
Nee niet dat ik heb kunnen vinden....of ik moet er overheen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niets te zien hier maar heb je wel een geregistreerde versie van TMT3?
Wat is er te zien in dat OSD?
Buzzie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:44:
[...]

Nee niet dat ik heb kunnen vinden....of ik moet er overheen kijken

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzzie
hardware-lover schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 11:32:
Niets te zien hier maar heb je wel een geregistreerde versie van TMT3?
Wat is er te zien in dat OSD?

[...]
Niet op de nette manier nee

je ziet wat voor audio er gebruikt wordt......de resolutie van de film en de codec.
Ook hoe lang de film duurt en hoever hij al is.....net als de bitrate van de film.

Overigens lees ik net het volgende in de manual. zal dat vanavond even proberen

Information button: click to show/hide the OSD information when playing a dvd or blu-ray disc

[ Voor 17% gewijzigd door Buzzie op 29-07-2010 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oh dat? Dat is inderdaad in- of uitschakelbare media_info, niets aan de hand dus. Via de "i" toets van een originele MCE afstandsbediening krijg je een lijstje en daar kun je de info direct aan- of uitzetten, rechter_muis toets geeft hetzelfde lijstje. Het gaat dus om "information".
Buzzie schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:19:
[...]

Niet op de nette manier nee

je ziet wat voor audio er gebruikt wordt......de resolutie van de film en de codec.
Ook hoe lang de film duurt en hoever hij al is.....net als de bitrate van de film.

Overigens lees ik net het volgende in de manual. zal dat vanavond even proberen

Information button: click to show/hide the OSD information when playing a dvd or blu-ray disc

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Met 1.1.0 FINAL staat het eerste weather scherm zowat helemaal gevuld met web-adres vermelding waar het weer wordt opgehaald. Wat is hier aan de hand?
Schone install van Win7 64bit Ultimate
MePo 1.1.0 FINAL
SAF 5.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt niets ingevuld staan onder mediaportal configuration > weather? Dus geen locatie info toegevoegd?
sl1200 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 14:21:
Met 1.1.0 FINAL staat het eerste weather scherm zowat helemaal gevuld met web-adres vermelding waar het weer wordt opgehaald. Wat is hier aan de hand?
Schone install van Win7 64bit Ultimate
MePo 1.1.0 FINAL
SAF 5.00

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

meer mensen problemen met het afspelen van mkv?

met de final werkt het niet meer bij mij. mpc en vlc spelen het wel gewoon af.
saf4 of 5 maakt geen verschil

Update: 7 aug
Probleem deed zich voor bij de tvserie plugin. plugin opnieuw installeren (met db verwijderen) hielp niet. Uiteindelijk heel mediaportal opnieuw geinstalleerd.

[ Voor 111% gewijzigd door Tazzios op 07-08-2010 19:28 . Reden: Gelukt! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:17
Tazzios schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 10:14:
meer mensen problemen met het afspelen van mkv?
Alleen audio splitting werkte niet goed meer na upgrade RC6 naar 'RTM'. Na opnieuw de codecs in MP configuratie te hebben ingesteld ging dit weer helemaal goed.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1200

sl1200

Verse Win7 64-bit Ultimate install gedaan met erop MePo 1.1.0 FINAL en SAF 5.00 beta. Mijn HTPC is middels SPDIF verbonden aan Denon AV-receiver. Gigabyte bordje heeft onboard Realtek 889-chip en de meest recente driver heb ik van de Gigabyte site (Realtek driver).

I.t.t. de oude situatie onder XP Pro met een oudere Realtek driver, heb ik nu niet constant een brandend logo op mijn AV-receiver dat er geluid is via SPDIF, maar pas op het moment dat er daadwerkelijk geluid wordt uitgestuurd (system sounds, muziek, film, etc.). Op zich verder prima, ware het niet dat nu bij veel achtergrond activiteit (bijv. tijdens indexing van files door Win7) geluid gaan haperen en de logo op mijn receiver daarbij knippert. Zodra deze achtergrond-activiteit stopt, is het geluid goed (onafgebroken) en brandt de logo constant.

Binnen Realtek HD audio manager heb ik voor DTS Interactive gekozen. Aanvinken van SPDIF passthrough levert totaal geen geluid op, niet binnen Windows omgeving (system sounds, Winamp, etc.) noch binnen MePo.

Heb ik iets verkeerd geinstalleerd en/of ingesteld?

EDIT:Ondertussen de driver geinstalleerd van de Realtek site zelf (ipv Gigabyte-site (mobo)), en nu werkt het wel goed, maar wederom zie ik op mijn AV-receiver het ingangssignaal logo niet continu branden, maar slechts wanneer er daadwerkelijk vanuit de HTPC iets aan geluid wordt uitgestuurd. Met deze driver (HD audio codec v2.50) zie ik ook geen HD Audio Manager meer in mijn Control Panel. Maar goed, het werkt nu tenminste.

[ Voor 16% gewijzigd door sl1200 op 03-08-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Hmm, de laatste keer dat ik MediaPortal gebruikte was alweer een jaar geleden, toen vond ik het nog behoorlijk brak en instabiel, net als dat jaar daarvoor :+

Binnenkort maar eens een nieuwe poging wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Er is toch 'n manier om HDTV volledig via de CPU te laten lopen, met eventueel ondersteuning van de graka waar nodig?

Windows is opnieuw geinstalleerd, en daarvoor heeft het eventjes prima gedraait, maar met de nieuwe installatie wil het niet meer lukken.

ATI 3200 onboard, catalyst 9.5 voor gebruikt, zoals wordt aangeraden bij installatie SAF, AMD x2 240e, draait momenteel net iets boven stock, op 3.0...

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310379

SAF unlocked gebruikt? Ik had ook al van alles geprobeerd, totdat ik de tip kreeg om SAF unlocked te installeren. Toen had ik alles compleet (ondertitels etc) in hardware video acceleratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368534

Begin na een aantal dagen nu de moed toch echt op te geven. Ik probeer mijn TV instellingen goed te zetten in MP.

Ik krijg op mijn HTPC IPTV streams binnen van Onsbrabantnet. (2 netwerkkaarten, 1 internet, 1 IPTV) Deze streams werken allemaal prima met VLC player. Ik krijg het echter niet voor elkaar om de media portal tv service configuratie in te stellen. Bij de TV server geeft deze netjes het ip adres aan van de netwerrkkaart waarop de streams binnen komen. Ik kan bij de DVB-IP source filter alleen maar buitenlandse services kiezen en zie geen optie om mijn streams te importeren. Het enige dat ik kon vinden was een m3u bestand waarop ik al mijn streams kan bekijken met VLC, echter met geen mogelijkheid in MP. Het zal vast wel ergens een optie zijn of aanpassingen van de instellingen die ik over het hoofd heb gezien en het staat ongetwijfeld ergens beschreven alleen ik zie het echt niet meer! Ik weet ook niet zo goed wat ik met de optie imort/export van channels kan in xml vorm.

EDIT:
In het forum van MP toch de oplossing gevonden. Het M3u bestand kan gekopieerd worden in de map:
C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbip

Hier staan ook de m3u bestanden van de andere landen. Als je nu op zenders zoekt vind MP ze allemaal. Moet alleen nog even kijken hoe ik de video-instellingen optimaal kan zetten. HD beelden geven nog horizontale groene balken.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 368534 op 08-08-2010 13:31 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

bij de kanalen lijst kun je toch kanalen handmatig toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritjuh
  • Laatst online: 08-05 20:19
Je kan de m3u lijst gewoon plaatsen in de map C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbip\ . Daarna staan deze in de lijst beschikbaar.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 11:59

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Ik heb een poging gedaan een oplossing te maken voor het iTunes "probleem".
iTunes beheert prachtig al je covers, maar MP kan hier niet bij.
Aldus hier
CoverTunes

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28

Grvy

Bot

even misschien (een domme vraag) maar hebben jullie je mediacenter altijd aanstaan als jullie TV kijken? En hebben jullie hem dan gewoon in standby voor snel opstarten of niet? Ik vind het namelijk nogal irritant worden om telkens mn mediacenter op te starten als ik TV wil kijken maar, energieverbuik is ook wat :( En ik heb gewoon een CAM slot in mijn TV :o

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

ik heb mijn mediacenter in sleep. Opstarten is 3 seconden. Het is een Mac Mini dus stroomverbruik is nihil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Pietjepot schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:55:
even misschien (een domme vraag) maar hebben jullie je mediacenter altijd aanstaan als jullie TV kijken? En hebben jullie hem dan gewoon in standby voor snel opstarten of niet? Ik vind het namelijk nogal irritant worden om telkens mn mediacenter op te starten als ik TV wil kijken maar, energieverbuik is ook wat :( En ik heb gewoon een CAM slot in mijn TV :o
Ik heb geen aansluiting op mijn TV. Tevens heb ik een multiseat set-up (TVServer los van de cliënt).
De TVServer draait op een (virtuele) machine en heeft DVB-T en 2 DVB-S2 kaarten. Deze verzorgt het TV kijken en opnemen. De cliënt zet ik aan, wanneer ik TV wil kijken, deze zet ik volledig uit. Opstarttijd is te overzien.

De bedoeling is, dat er uiteindelijk op de slaapkamer een 2e cliënt komt. Zodat ik alle media en TV overal kan bekijken :)

Nu moet ik eerst nog wat (codec??) issues oplossen voor het TV kijken, het gaat nu wel, maar zappen is traag, terwijl ik op de TVServer zie, dat deze vrij snel schakelt, maar de stream opbouwen duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:26
Na tijden heb ik weer eens mediaportal geinstalleerd, en het is er echt enorm op voorruit gegaan, ik heb alleen een vraag over het series plugin, ik heb in de plugin mijn series op mijn nas aangegeven, maar moet alles komt te voorschijn. Ik heb daarom de volgende vragen :

- in de series plugin, geven jullie daar 1 directory waar al jullie series in staan? of voeg je de series stuk voor stuk toe

- Kan de series plugin overweg met series op dvd? of is het beter om deze om te zetten naar divx of mkv? zo ja heeft iemand een tip voor een gratis programma wat dit goed kan, met behoud van ondertitels en ac3 track maar wat niet zo bakker is als makemkv?

- Op een een of andere manier vind hij bepaalde series niet, dit kan komen omdat er dvd's instaan maar bepaalde series zijn al in divx toch word er niks gevonden mijn indeling is als volgt \\nas\series\the pacific\season 01\bestandsnaam.mkv <- dit lijkt mij goed waar wordt er gekeken door de scraper naar de bestandsnaam of naar de directory naam?

Het zelfde probleem heb ik met CSI, ik spaar ze allemaal maar de scraper vind niks, de benaming als volgt
csi miami\season 03\csi miami S03E01.avi wat doe ik fout?

- Is het ook mogelijkj avchd iso's af te spelen met mediaportal ik heb wel gezocht en vind wel iets van TT3 maar ik kan het niet helemaal duidelijk krijgen wat ik moet doen?

[ Voor 18% gewijzigd door iceme op 13-08-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzing
  • Laatst online: 10-04 14:59
Even een vraag. Met de final van Mediaportal is het dan mogelijk om de Anysee E30TCPlus stabiel te krijgen en HD zenders af te spelen en vlot te zappen? Ik heb de beschikking tot een ssd en een usb stick (om live buffer op te slaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

iceme schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:46:
Na tijden heb ik weer eens mediaportal geinstalleerd, en het is er echt enorm op voorruit gegaan, ik heb alleen een vraag over het series plugin, ik heb in de plugin mijn series op mijn nas aangegeven, maar moet alles komt te voorschijn. Ik heb daarom de volgende vragen :

- in de series plugin, geven jullie daar 1 directory waar al jullie series in staan? of voeg je de series stuk voor stuk toe
1 directory waar alles in staat werkt ook prima,
- Kan de series plugin overweg met series op dvd? of is het beter om deze om te zetten naar divx of mkv? zo ja heeft iemand een tip voor een gratis programma wat dit goed kan, met behoud van ondertitels en ac3 track maar wat niet zo bakker is als makemkv?
hij kan niet over weg met dvd`s. wel met 1 file waar meerdere afleveringen achter elkaar staan d.m.v. S01E01-02 benaming.
Programma wat ik zelf gebruik is Handbrake.
instellingen van handbrake:
  • Highprofile
  • mkv file
  • audio passtrough (meestal ac3) juiste taal selecteren.
  • Subtiltle selecteren en alle vinkjes UIT.(op die manier kun je zelf de subs aan of uit zetten.
- Op een een of andere manier vind hij bepaalde series niet, dit kan komen omdat er dvd's instaan maar bepaalde series zijn al in divx toch word er niks gevonden mijn indeling is als volgt \\nas\series\the pacific\season 01\bestandsnaam.mkv <- dit lijkt mij goed waar wordt er gekeken door de scraper naar de bestandsnaam of naar de directory naam?
er wordt naar de bestandsnaam gekeken. %serienaam% S01E01.%extensie% zou moeten werken
Het zelfde probleem heb ik met CSI, ik spaar ze allemaal maar de scraper vind niks, de benaming als volgt
csi miami\season 03\csi miami S03E01.avi wat doe ik fout?
Goede vraag gebruik anders even sickbeard op de bestanden te rename. kijken of ze daarna juist herkent worden. met een korte google lijkt het er op dat de officiële naam "CSI: Miami" is. Door de ":" vind hij deze misschien niet waardoor je bij deze serie het handmatig aan moet geven.
- Is het ook mogelijkj avchd iso's af te spelen met mediaportal ik heb wel gezocht en vind wel iets van TT3 maar ik kan het niet helemaal duidelijk krijgen wat ik moet doen?
Weet ik niet, nog niet nodig gehad.
Wizzing schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:02:
Even een vraag. Met de final van Mediaportal is het dan mogelijk om de Anysee E30TCPlus stabiel te krijgen en HD zenders af te spelen en vlot te zappen? Ik heb de beschikking tot een ssd en een usb stick (om live buffer op te slaan).
SSD of usb stick zal voor live buffer denk niet zoveel tijds winst opleveren om dat dit sequentieel wordt weggeschreven.
Vlot zappen (wat is vlot?) zal sowieso niet lukken denk vanwege de opbouw. bij het zappen wordt er volgens mij telkens een nieuwe stream geopend bij elk kanaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 13-08-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Tazzios schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:15:
hij kan niet over weg met dvd`s. wel met 1 file waar meerdere afleveringen achter elkaar staan d.m.v. S01E01-02 benaming.
Programma wat ik zelf gebruik is Handbrake.
instellingen van handbrake:
  • Highprofile
  • mkv file
  • audio passtrough (meestal ac3) juiste taal selecteren.
  • Subtiltle selecteren en alle vinkjes UIT.(op die manier kun je zelf de subs aan of uit zetten.
Wat veel makkelijker is met VOB2MPG gewoon mpegjes van elke ep maken en die renamen. Hoef je ook niks te recoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Kan ook is net wat je persoonlijk wil. Ik wilde nog wat ruimte overhouden(10GB per seizoen i.p.v. 27GB).

[ Voor 53% gewijzigd door Tazzios op 13-08-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189600

Kan iemand mij losse een infrarood ontvanger aanraden om te gebruiken bij mijn Harmony remote? Kan natuurlijk wel zo'n complete set halen maar vind het een beetje zonde om een afstandsbediening te kopen waarvan ik van te voren al weet dat hij meteen de la in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 00:26
Bedankt voor alle input, alles werkt nu naar behoren, op het afspelen van avchd iso's na maargoed hier moet ik nog maar eens induiken... Ik heb nog wel een vraag over handbreak, ik heb een dvd episode omgezet naar mkv maar deze kwam er volledig ral uit, soort van in elkaar gedrukt, heb je toevallig enig idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

iceme schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:25:
[...]

Bedankt voor alle input, alles werkt nu naar behoren, op het afspelen van avchd iso's na maargoed hier moet ik nog maar eens induiken... Ik heb nog wel een vraag over handbreak, ik heb een dvd episode omgezet naar mkv maar deze kwam er volledig ral uit, soort van in elkaar gedrukt, heb je toevallig enig idee? :?
Probeer eens de Bluray handler plugin voor Mediaportal(zie hun forum), deze maakt het mogelijk om Blurays af te spelen en (hoogstwaarschijnlijk) ook avchd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
Heeft iemand mc2xml werkende onder windows 7. Wanneer ik het programma tracht uit te voeren, sluit ie onmiddelijk terug het venster zonder het bestand uit te voeren.

**edit: opgelost

Oude mc2xml-url werkt niet meer. Staat nu hier:

http://mc2xml.yourfreehosting.net/?h=9jqd6wi

[ Voor 26% gewijzigd door INTERPOL op 15-08-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147503

Even een vraagje over de anysee E30C tuners. Ik krijg 1 tuner werkend via de eerder in dit topic genoemde oplossing van eXisTa. Alleen lukt het me niet om 2 tuners werkend te krijgen.

Is er iemand die wel 2 tuners werkend heeft gekregen, dit ook in samenwerking met HD-zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:00
Misschien dat ik het gemist heb in het topic, maar ik heb een heftig probleem met de mytvseries plugin.

Ik heb lost als xvid, en download ze nu als HD versies.
Ik krijg echter in het overzicht de xvid versie maar niet weg. Elke aflevering staat er dus dubbel.

Wat ik heb gedaan:
Oude afleveringen van de hardeschijf verwijderd.
In de mytvseries plugin preferences, keep references weggehaald als vinkje (stond aan omdat de bron een andere pc is), en ik heb geheel lost verwijderd uit de DB en de schijf opnieuw laten scannen.
Hij voegt ze vervolgens weer dubbel toe.

Als laatst heb ik gepoogd om dan maar 1 voor 1 de oude xvid versies invisible te maken, echter daarmee verdwijnt alles...dus ook de HD versies, als ik later nogmaals in dat menu kijk zie ik ook dat alles invisible staat ipv mijn eigen selectie.

Als ik kijk naar wat de bronbestanden zijn, dan zijn het ook de bestanden die niet meer aanwezig zijn op de pc.

Hoe los ik dit op?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn

BlackBurn

Devian schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:01:
Misschien dat ik het gemist heb in het topic, maar ik heb een heftig probleem met de mytvseries plugin.

Ik heb lost als xvid, en download ze nu als HD versies.
Ik krijg echter in het overzicht de xvid versie maar niet weg. Elke aflevering staat er dus dubbel.

Wat ik heb gedaan:
Oude afleveringen van de hardeschijf verwijderd.
In de mytvseries plugin preferences, keep references weggehaald als vinkje (stond aan omdat de bron een andere pc is), en ik heb geheel lost verwijderd uit de DB en de schijf opnieuw laten scannen.
Hij voegt ze vervolgens weer dubbel toe.

Als laatst heb ik gepoogd om dan maar 1 voor 1 de oude xvid versies invisible te maken, echter daarmee verdwijnt alles...dus ook de HD versies, als ik later nogmaals in dat menu kijk zie ik ook dat alles invisible staat ipv mijn eigen selectie.

Als ik kijk naar wat de bronbestanden zijn, dan zijn het ook de bestanden die niet meer aanwezig zijn op de pc.

Hoe los ik dit op?
Zelf een soortgelijk probleem gehad, ik heb toen de locaties waar deze series gaat zoeken verwijderd en een lege map toegevoegd. DB opnieuw laten opbouwen. Daarna locaties toegevoegd en nog een keer laten scannen. Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-05 20:52
Ik heb een probleem met mptagthat

het hernoemen van de verschillende mp3 file's gaat prima
ook het via internet opzoeken welk nummer het is gaat ook goed
maar nu wil ik de mp3's gaan sorteren
maar dan krijg ik een error
string klopt niet

wat heb ik gedaan
-locatie geselecteerd (target root directori)
-<A> - <B>\ (Format)

dan zou in de target root directori een map aan gemaakt moeten worden met de artist - balbum
maar dan krijg ik dus een foutmelding over dat de string niet klopt

wat doe ik verkeerd
Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste