[CoverTunes] iTunes covers beschikbaar maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 15:29

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
CoverTunes

Ik ben vandaag bezig geweest met een tooltje dat ik graag met jullie wil delen.
Het is een tool speciaal voor iTunes gebruikers die daarnaast nog een media center draaien.

iTunes is een ideaal programma voor het beheren van je albums en ook je prachtige covers:
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/itunes-06-2.gif

Probleem
Het nadeel van iTunes is dat je covers in een database worden bewaard, en deze dus niet te gebruiken zijn door elke andere vorm van een media center. De meeste media centers gebruiken het icoon dat de album map in windows heeft, deze kan je zelf maken met "folder.jpg".

Dit is waar CoverTunes komt helpen:
Covertunes kan een export maken van de AlbumCover uit iTunes en deze opslaan op de locatie waar de muziekfile (bijvoorbeeld .mp3) zich bevind. CoverTunes is aan te roepen door de exe te openen, maar het is ook mogelijk om met de commandline de benodigde parameters mee te geven. Ook heeft CoverTunes de mogelijkheid om in een quite mode te draaien, zodat je er geen last van hebt.

Opties
Filename
De bestandsnaam waaronder de CoverArt wordt opgeslagen (default "folder.jpg")
Hidden
Het bestand wordt als een hidden file opgeslagen.
Loglevel
Als je albums covers niet goed gevonden worden, kan je logging aanzetten om te zien wat er misgaat.

Download link voor CoverTunes (.NET Framework nodig)

Disclaimertje
Het programma staat open voor alle mogelijke verbeteringen, vandaar ook dat ik het op tweakers post. Hier zitten veel mensen die dit soort programma's goed gebruiken, en er vaak goede idee-en op los laten.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Mijn ervaring met iTunes was (lang geleden) dat Apple niet in staat was om een heleboel albumcovers te vinden... vooral als het om minder mainstream ging. Daarnaast ben ik heel snel weer van iTunes afgestapt omdat ik niet heel blij was met het 'meedenken' van het pakket.
Er zijn talloze tools die voor mij albumart vinden en opslaan als folder.jpg... zonder dat ik daarvoor een lokale en incomplete database moet afschrapen.
Wat is nu de meerwaarde van dit programma boven (bijvoorbeeld) album art downloader?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm