Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Die eerste twee punten zijn inderdaad wel handig. (al heb ik die persoonlijk niet nodig)
Stabiliteit is enorm vooruitgegaan in de laatste versie. Ik heb ongeveer evenveel episodes, en ongeveer 100 films erin staan. Bij mij wordt het niet traag. (behalve als ik een gehele nieuwe serie op mijn schijf plaats en MP gaat het allemaal opzoeken, incl thumbs en fan art, dan is mijn hele pc niet meer vooruit te branden)

wat betreft je laatste punt: In MP-TV series kun je gewoon meerdere folders opgeven waar de series staan, en in Moving Pictures idem voor de films. mijn series en films staan verspreid over drie schijven (allemaal lokaal) en dat werkt feilloos.

Soms moet ik even wat ruimte vrij maken op de download schijf, en dan verplaats ik films of series naar een andere schijf. MP pikt dat prima op, series en films blijven behouden en houden ook hun watched flag, dus alles blijft werken alsof je niks verplaatst hebt.

Tot voor kort had ik ook veel last van om de zoveel weken/maanden een database crash. Ik draai inmiddels al een tijdje een automatisch scriptje (eigenlijk batch file) die dagelijks de gehele database even kopieert naar een andere schijf. duurt nog geen seconde. Maar sinds de laatste versie is het bij mij niet meer gecrashed.

XBMC ziet er ook prachtig uit. Ik gebruik MP alleen voor films, dvds en series, en dat werkt bij mij nu foutloos. En door schade en schande wijs geworden hou ik me voorlopig even bij "if it ain't broke, don't fix it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-07 09:42
Ik heb even een vraag aan de mensen die Mediaportal gebruiken in combinatie met een flinke muziek database. dan heb ik het over ongeveer 25.000 nummers in 1100 mappen. ik vind dat het browsen bladeren door mappen echt bijzonder traag wordt. de muziek staat op de nas, en de database van mediaportal staat lokaal op een SSD maar het is niet echt vlot te noemen. gewoon browsen via de windows browser gaat daar in tegen zonder enige moeite en wel vlot. iemand hier ervaring mee of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vendrom schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 17:46:
Ik heb even een vraag aan de mensen die Mediaportal gebruiken in combinatie met een flinke muziek database. dan heb ik het over ongeveer 25.000 nummers in 1100 mappen. ik vind dat het browsen bladeren door mappen echt bijzonder traag wordt. de muziek staat op de nas, en de database van mediaportal staat lokaal op een SSD maar het is niet echt vlot te noemen. gewoon browsen via de windows browser gaat daar in tegen zonder enige moeite en wel vlot. iemand hier ervaring mee of tips?
Ik heb 12.662 nummers verdeeld iover 1307 mappen. Geen merkbare vertraging waarneembaar. Lokaal inderdaad een SSD en de nummers staan op m'n synology nas aangesloten op 1gbps.

net wat ik zeg, geen vertraging of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
Sa1 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 20:33:
[...]

Ik heb 12.662 nummers verdeeld iover 1307 mappen. Geen merkbare vertraging waarneembaar. Lokaal inderdaad een SSD en de nummers staan op m'n synology nas aangesloten op 1gbps.

net wat ik zeg, geen vertraging of iets.
dat is raar, ik vind het aanzienlijk trager dan gewoon. ik heb dezelfde setup qua nas/1gbps via nfs aan de windows pc. wat zijn jou mediaportal music settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:22

HaTe

haat niet

Misschien is het verschil dat jij de mappen niet scant voor de in de muziek database. Ik kan me voorstellen dat als hij elke keer die hele map moet laden, dat inderdaad lang duurt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
HaTe schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:50:
Misschien is het verschil dat jij de mappen niet scant voor de in de muziek database. Ik kan me voorstellen dat als hij elke keer die hele map moet laden, dat inderdaad lang duurt.
Alle muziek wordt toegevoegd in de muziek database, deze optie staat aan in de settings menu van "music" onder database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 13:52

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Vendrom schreef op zondag 13 januari 2013 @ 16:46:
[...]

Alle muziek wordt toegevoegd in de muziek database, deze optie staat aan in de settings menu van "music" onder database.
Even voor de zekerheid; heb je ook binnen MP ervoor gekozen dat je door de DB wil browsen en niet door bestanden/files? (dit kun je veranderen in het submenu, meestal pijltje naar links of rechts, afhankelijk van de skin)

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-07 09:50

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb het volgende probleem met het geluid van Mediaportal. Ik kan alleen als ik online video's bekijk, het geluid regelen met mijn Dinovo edje. Als ik tv-series of movies zit, krijg ik wel de GUI op mijn beeld van harder/zachter geluid maar er gebeurt niets. Bij online video's werkt dit dan weer wel.

Iemand een idee?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:43

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe is het "het geluid" aangesloten? Via SPDIF/Passthrough? Welke audio-codecs gebruik je en hoe staan deze ingesteld?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vendrom schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:43:
[...]

dat is raar, ik vind het aanzienlijk trager dan gewoon. ik heb dezelfde setup qua nas/1gbps via nfs aan de windows pc. wat zijn jou mediaportal music settings?
niets bijzonders, heb volgens mij alleen aangezet dat hij folder.jpg voor art mag gebruiken en dan de map toegevoegd. Verder niets. Kan wel wat screenshots maken als dat gewenst is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:08:
Ik heb het volgende probleem met het geluid van Mediaportal. Ik kan alleen als ik online video's bekijk, het geluid regelen met mijn Dinovo edje. Als ik tv-series of movies zit, krijg ik wel de GUI op mijn beeld van harder/zachter geluid maar er gebeurt niets. Bij online video's werkt dit dan weer wel.

Iemand een idee?
mediaportal audio render ingesteld? Dan klopt het precies wat jij zegt :) is by design, je amp of tv moet het volume beheren. De ontwikkelaar is bezig met dit (dus via windows) mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Question Mark schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:54:
Hoe is het "het geluid" aangesloten? Via SPDIF/Passthrough? Welke audio-codecs gebruik je en hoe staan deze ingesteld?
Okay, mijn info was inderdaad wat summier!

Details:
SPDIF aangesloten.
SAF 6.0, standaard zoals tijdens de setup.
Sa1 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:04:
[...]
mediaportal audio render ingesteld? Dan klopt het precies wat jij zegt :) is by design, je amp of tv moet het volume beheren. De ontwikkelaar is bezig met dit (dus via windows) mogelijk te maken.
Waar zit deze instelling?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op maandag 14 januari 2013 @ 10:26:
[...]

Okay, mijn info was inderdaad wat summier!

Details:
SPDIF aangesloten.
SAF 6.0, standaard zoals tijdens de setup.

[...]

Waar zit deze instelling?
bij je codec settings, waarom gebruik je niet lav?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

SAF 6.0 is toch op basis van lav?

Ik zal eens zoeken in mijn codec instellingen of ik iets kan vinden.

[ Voor 52% gewijzigd door Mystikal op 14-01-2013 12:51 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
pianoman schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 16:48:
Die eerste twee punten zijn inderdaad wel handig. (al heb ik die persoonlijk niet nodig)
Stabiliteit is enorm vooruitgegaan in de laatste versie. Ik heb ongeveer evenveel episodes, en ongeveer 100 films erin staan. Bij mij wordt het niet traag. (behalve als ik een gehele nieuwe serie op mijn schijf plaats en MP gaat het allemaal opzoeken, incl thumbs en fan art, dan is mijn hele pc niet meer vooruit te branden)
Bij mij dus wel, ik weet niet precies waardoor het komt maar het is een stuk minder snappy dan XBMC, die er absoluut geen moeite mee lijkt te hebben.
wat betreft je laatste punt: In MP-TV series kun je gewoon meerdere folders opgeven waar de series staan, en in Moving Pictures idem voor de films. mijn series en films staan verspreid over drie schijven (allemaal lokaal) en dat werkt feilloos.
Ja dat snap ik (hoe krijg ik anders zoveel films/series op 1 machine), maar ik vind het fijn dat dat dus ook voor de file browser geldt. Ik kan aangeven dat meerdere schijven in 1 map zitten, die ik zowel als serie invoer (en dus door de scraper worden opgepakt) als gewoon als videomap (en dus gewoon blader op fileniveau), maar dan meerdere mappen in 1. Het is niet heel bijzonder, maar het scheelt wel als ik eens iets handmatig moet opzoeken dat ik niet door een hele lijst aan shares hoef te bladeren zoals bij MP. Verder is het ook niet een hele bijzondere feature, maar toch verdomd makkelijk als je even iets "kwijt" bent.
Tot voor kort had ik ook veel last van om de zoveel weken/maanden een database crash. Ik draai inmiddels al een tijdje een automatisch scriptje (eigenlijk batch file) die dagelijks de gehele database even kopieert naar een andere schijf. duurt nog geen seconde. Maar sinds de laatste versie is het bij mij niet meer gecrashed.
Dat deed ik ook verder hoor (dagelijks), maar het is gewoon een beetje vermoeiend.
XBMC ziet er ook prachtig uit. Ik gebruik MP alleen voor films, dvds en series, en dat werkt bij mij nu foutloos. En door schade en schande wijs geworden hou ik me voorlopig even bij "if it ain't broke, don't fix it"
Ik heb precies dezelfde filosofie. Maar het was dus broken, en gezien ik wat XBMC installaties had gedaan dacht ik: ik probeer het even. Maar er zijn net wat specifieke features die het voor mij een stuk aantrekkelijker maken.

Maar goed, MP houdt voor mij ook een speciaal plaatsje in mijn hart, 4 jaar terug had bijna niemand wat ik had :)

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:51:
SAF 6.0 is toch op basis van lav?

Ik zal eens zoeken in mijn codec instellingen of ik iets kan vinden.
Daarom juist :) LAV wordt keurig meegeinstalleerd en wordt geupdated door de extensions plugin. SAF moet je zelf achteraan.

Vroegah, gebruikte ik altijd SAF, tot LAV kwam, eerste versie's was het nog vrij ruk, maar nu werkt echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
BlackBurn schreef op maandag 14 januari 2013 @ 08:02:
[...]

Even voor de zekerheid; heb je ook binnen MP ervoor gekozen dat je door de DB wil browsen en niet door bestanden/files? (dit kun je veranderen in het submenu, meestal pijltje naar links of rechts, afhankelijk van de skin)
ga ik even bekijken thanks!
Sa1 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 09:02:
[...]
niets bijzonders, heb volgens mij alleen aangezet dat hij folder.jpg voor art mag gebruiken en dan de map toegevoegd. Verder niets. Kan wel wat screenshots maken als dat gewenst is?
als je dat zou willen doen, graag! :)

[ Voor 36% gewijzigd door Vendrom op 14-01-2013 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sa1 schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:14:
[...]
Daarom juist :) LAV wordt keurig meegeinstalleerd en wordt geupdated door de extensions plugin. SAF moet je zelf achteraan.

Vroegah, gebruikte ik altijd SAF, tot LAV kwam, eerste versie's was het nog vrij ruk, maar nu werkt echt alles.
Damn you, moet ik me daar weer in verdiepen! :(

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mystikal schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:02:
[...]

Damn you, moet ik me daar weer in verdiepen! :(
Valt reuze mee hoor. http://forum.doom9.org/sh...d9f9b3507b12c76e&t=156191

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vendrom schreef op maandag 14 januari 2013 @ 16:30:
[...]

ga ik even bekijken thanks!

[...]

als je dat zou willen doen, graag! :)
goed, ik heb ze gemaakt.. en nu

waar o waar zal ik ze is uploaden. Of ik mail ze ff naar je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:33
LiquidT_NL schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 08:52:
[...]

Ah goeie.

De redenen dat ik ben overgestapt zijn:
- De hele setup vanuit de interface. Ik heb een HTPC en als je even een nieuwe (netwerk)bron wilde bekijken (als iemand een laptop meeneemt bijvoorbeeld) dan moest je weer uit de interface. XBMC heeft dit geïntegreerd, en het werkt er niet minder lekker door. Sterker nog, er is meer ondersteuning imho voor andere protocollen.
- Plugins/skins en andere toevoegingen zijn vanuit de interface geregeld d.m.v. repositories. Je kan dus makkelijk browsen door de officiële plugins, en deze worden automatisch bijgewerkt. Dit is voor mij de grootste verademing: ik gebruik graag video plugins voor verschillende sites, maar elke paar maanden kon je die dan weer updaten.
- Hij is wat stabieler en minder zwaar. Ik moet nog even wachten hoe het op termijn werkt, maar als ik mijn hele bibliotheek in Mediaportal had geladen (+/- 8000 serie episodes en 700 films), dan werd Mediaportal traag. Daarnaast had ik bij Mediaportal wel elke paar maanden dat als de boel uitviel/vastliep, dat mijn database om zeep werd geholpen. Ik
moet even afwachten hoe dit met XBMC gaat.
- in het algemeen is de setup een stuk makkelijker. Hoewel ik zelf wel mijn codecs op orde heb, is het gewoon een strakkere ervaring en makkelijker aan te raden aan mensen die daar niet goed uit komen.

Maar goed, een maatje die ook is overgestapt klaagde dat de scraper wat minder goed werkt. Ook is de MCE remote ondersteund, maar doet weer net de info-knop het niet.

Maar goed, omdat ik een relatief flinke database heb en heel veel video plugins gebruik, vind ik XBMC een stuk fijner. Daarnaast is er een feature die specifiek voor mij handig is: het samenvoegen van mappen. Je kan een hoofdmap series hebben, en dan van meerdere schijven hier een map aan toe kennen. Deze kun je vervolgens browsen als 1 grote schijf. Dat scheelt mij weer allemaal data heen en weer slepen of een gigantische lijst aan entries in mijn video folders.
Wat bedoel je met "video plugins voor verschillende sites"? Een betere plugin als OnlineVideos (Mediaportal) is er volgens mij niet.. Bij XBMC zijn dit allemaal losse plugins, wat voor mij echt niet fijn werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
powermarcel10 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 19:06:
[...]

Wat bedoel je met "video plugins voor verschillende sites"? Een betere plugin als OnlineVideos (Mediaportal) is er volgens mij niet.. Bij XBMC zijn dit allemaal losse plugins, wat voor mij echt niet fijn werkt..
Online Videos was bij mij binnen enkele weken broken en begonnen sites niet te werken. En toevallig miste hij net wat sites die ik wel heb voor XBMC. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Online Videos dus de laatste jaar niet echt goed heb kunnen testen.

En nog steeds is het installeren/configureren van plugins via de standaard Windows GUI ronduit kut.

Ik denk dat als ik de HTPC leeg haal, ik ze allebei maar draai. Hoe dan ook zal ik op termijn toch over MOETEN naar XBMC, omdat die gewoon op veel meer platforms draait.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

LiquidT_NL schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 12:47:
[...]

Online Videos was bij mij binnen enkele weken broken en begonnen sites niet te werken. En toevallig miste hij net wat sites die ik wel heb voor XBMC. Ik moet eerlijk zeggen dat ik Online Videos dus de laatste jaar niet echt goed heb kunnen testen.

En nog steeds is het installeren/configureren van plugins via de standaard Windows GUI ronduit kut.

Ik denk dat als ik de HTPC leeg haal, ik ze allebei maar draai. Hoe dan ook zal ik op termijn toch over MOETEN naar XBMC, omdat die gewoon op veel meer platforms draait.
Online Video's heeft tegenwoordig online update, plugins die niet werken kan je rapporteren en worden daarna gefixed. Ik heb zelfden last van sites die niet werken :) (ik beheer er zelf ook een aantal)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
HaTe schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Online Video's heeft tegenwoordig online update, plugins die niet werken kan je rapporteren en worden daarna gefixed. Ik heb zelfden last van sites die niet werken :) (ik beheer er zelf ook een aantal)
Het was dan ook niet mijn hoofdreden om weg te gaan, maar bedankt voor het melden, dan kan ik eventueel nog overwegen alsnog ergens een Mediaportal machine te houden en het daar eens goed mee te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

Sherlock

No Shit

HaTe schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:48:
[...]

Waar kan je dat melden? Bijvoorbeeld Youtube.fm werkt niet (meer) toch?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Volgens mij kan je info drukken en staat er vervolgens in het menuutje 'defect melden'. De gene die de site/plugin heeft gemaakt krijgt dan een e-mail en kan het fixen-> uploaden. Ik heb ingesteld dat Online Video's elke dag 1X kijkt naar bijgewerkte plug-ins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-06-2023

hors0125

Riding an Zero DS

• Kale installatie MediaPortal met Anysee driver 1.28s. FTA kanalen moeten zichtbaar zijn.
Ik zit nu in dezelfde molen om m'n Anysee+Ziggo aan de praat te krijgen met MPserver.. Helaas kan ik deze driver niet vinden.. Weet iemand een bron om deze driver te dowloaden of het hele pakket MDAPI, ACamd? op de site van Anysee zie ik 'm niet meer.. }:|

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik denk dat die recentere drivers ook goed zijn? Zelf geen ervaring.

Hier komt je vraag denk ik nog meer tot recht: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]

Ik kijk even, en ik zie die 1.28s driver wel staan, de onderste: http://www.anyseedirect.e...-drivers-en-plugins.html# http://www.anyseedirect.e...n-plugins.html?download=8

[ Voor 35% gewijzigd door HaTe op 24-01-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Dankje, HaTe. Ik zie alleen zelf bestanden met louter een datum vermelding in de naam als:
anyseeDriver_Setup_CNO_20101209.zip Vandaar. Of ben ik nu in de bonen?

3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Als je met de muis op de knop "Details" gaat staan, zie je meer info, waaronder het versienummer.

Toch denk ik dat je beter de nieuwste kan pakken :) Meestal is dat beter.

[ Voor 28% gewijzigd door HaTe op 24-01-2013 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Ah! geniaal. Ik ben nu met de handleiding van Spam bezig op pagina 87, 19dec. door te werken, maar het loopt niet als het zou moeten volgens zijn handleiding. Het MDPlugins mapje wordt bijvoorbeeld niet aangemaakt. Ik moet sowieso het filter anders registreren, omdat ik een 32bit systeem heb en Spam een 64bit.. Wellicht gaat daar iets fout. Enfin.. to be continued..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

Iemand een goede bron voor het acam620.rar bestand? Ik krijg het maar niet aan de praat en wellicht heb ik een slechte versie te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hors0125 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:31:
Iemand een goede bron voor het acam620.rar bestand? Ik krijg het maar niet aan de praat en wellicht heb ik een slechte versie te pakken?
als je een e-mail adres geeft dan kan ik hem voor je mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hors0125

hors0125

Riding an Zero DS

@Sa1 Dank, ik heb reeds goede (lees: werkende via Tweaker Spam) gevonden en heb de setup nu verder zonder problemen kunnen draaien, alleen werkt het nu nog niet :( Ik heb het idee dat iets roet in het eten gooit, alleen geen idee wat.
Tijd voor wat logs, er lijkt dat MPserver geen datastream ontvangt van de Mdapi. Maar hier schiet mijn kennis erg tekort om dit goed te interpreteren.
Zou iemand een blik willen/kunnen werpen?
Begin tune Mdapi log:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14638644/Mdapifilter_log.png
Kijken wat er bij MPserver gebeurd:
Begin log:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14638644/TSwriter1.png
Hier een heeeleboel No Payload meldingen regels,
Eind log:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/14638644/TSwriter2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Voor de liefhebbers: Ik heb skinfiles voor Titan geschreven voor Worldweather: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mmmm... alles op 100% voor 1.3.0 RC

.. doe maar uitbrengen :):):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op maandag 04 februari 2013 @ 13:03:
Mmmm... alles op 100% voor 1.3.0 RC

.. doe maar uitbrengen :):):)
Nog één, misschien een paar dagen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
En als iemand dan ook nog even de Maya skin compatible kan maken... Zit om deze reden nog steeds op 1.3 Alpha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks voor de info.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2013 15:51 . Reden: fou ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 10:03:
[...]

Alles uitgevoerd zoals beschreven. Powermarcel en Spam bedankt voor alle info.

Misschien een hele domme vraag maar werkt het ook op de kanalen waar ik niet op ben geabonneerd?
Ik krijg alleen de kanalen te zien welke bij mijn abonnement horen.

Gr Pikey
uhhh... zenders waar je geen recht op hebt, heb je geen recht op en zitten niet in je abbo. Abbo hangt aan smartcard.
Stel dat het al mogelijk zou zijn, dan had je toch werkelijk niet verwacht dat je op een legale site hier ondersteuning op zou krijgen? Of ben ik nu te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284785

deleted

[ Voor 130% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 284785 schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:31:
Is het iemand (ooit) gelukt om de Anysee remote werkend te krijgen in MediaPortal? Heb wat geprobeerd met EventGhost i.c.m. EventGhostPlus plugin, maar ik gebruik de Harmony555 als AB en niet de originele. Nu zou dat in principe niet uit moeten maken (in WMC werken de beide AB's wel), maar als het überhaupt niet mogelijk is, dan ga ik er verder geen tijd in steken. In de huidige situatie is het zo dat WMC is verwijderd van m'n mediacenter en dat de CNO niet wordt geladen bij het opstarten. Dit laatste heb ik aangepast maar was niet te oplossing. Dat zou ook wat al te makkelijk zijn, MediaPortal kennende... :) Het alfanumerieke gedeelte, OK en cursor toetsen werken dan wel, maar niet de multimedia toetsen.
Geen idee of het kan, maar waarom koop je niet gewoon een RC6 ontvanger? Dan weet je zeker dat je 555 het gaat doen. Kosten maar 20 tot 30 euro meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een 1.3 beta installatie draaien op windows7 die muziek van een netwerkshare haalt.
De files spelen in windows zelf gewoon prima af, dus geen bestandsrecten probleem.

Mediaportal ziet ze wel maar geeft een doodleuke unable to play <blah>. Zowel bij flac als wav.
Ik gebruik een losse geluidskaart maar die werkt met tv prima.

Hoe kan ik dit het makkelijkste debuggen? Ik heb geen rare plugins oid draaien.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mogelijk iets raars met de Bass player? Ik zou eens kijken wat je default audio apparaat is. En draai eens een debug: http://wiki.team-mediapor...port/3_Forums/2_Log_Files

Is het gewoon CD audio (44.1KHz?) en kan je geluidskaart dat direct afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Bass engine staat inderdaad aan. De onboard geluidskaart is disabled in windows, zal hem ook even disablen in de BIOS.

De files in kwestie zijn inderdaad 44.1KHz en mijn geluidskaart (Auzentech X-meridian, analoog aangesloten) zou dat prima moeten kunnen doen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
2013-02-12 00:05:21.377556 [Debug][MPMain(1)]: MediaInfoWrapper: isVideo:False, isDVD:False[enabled:False]
2013-02-12 00:05:21.378556 [Debug][MPMain(1)]: MediaInfoWrapper: disabled for this content
2013-02-12 00:05:21.378556 [Info.][MPMain(1)]: g_Player.Play(Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No.5\Op. 21 - I Allegro con brio, Symphony No. 5 in C minor.flac Music)
2013-02-12 00:05:21.387556 [Info.][MPMain(1)]: Loading external playersplugins
2013-02-12 00:05:21.388556 [Info.][MPMain(1)]:   found plugin:MediaPortal.ITunesPlayer.ITunesPlugin in C:\Program Files(x86)\TeamMediaPortal\MediaPortal\Plugins\ExternalPlayers\ExternalPlayers.dll
2013-02-12 00:05:21.388556 [Info.][MPMain(1)]:   player:iTunes.  author:Frodo
2013-02-12 00:05:21.388556 [Info.][MPMain(1)]:   found plugin:MediaPortal.WinampPlayer.WinampPlugin in C:\Program Files(x86)\TeamMediaPortal\MediaPortal\Plugins\ExternalPlayers\ExternalPlayers.dll
2013-02-12 00:05:21.388556 [Info.][MPMain(1)]:   player:Winamp.  author:int_20h
2013-02-12 00:05:21.391557 [Info.][MPMain(1)]: BASS: Initializing BASSaudio engine...
2013-02-12 00:05:21.399557 [Info.][MPMain(1)]: BASS: Using Sound DeviceSpeakers (Auzen X-Meridian 7.1)
2013-02-12 00:05:22.842640 [Info.][MPMain(1)]: BASS: Initialization done.
2013-02-12 00:05:22.843640 [Debug][MPMain(1)]: PlayerFactory: Successfully created player instance for file -
Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - I Allegro con brio, Symphony No. 5 in C minor.flac
2013-02-12 00:05:22.993648 [Info.][MPMain(1)]: BASS: Unable to create Stream for Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - I Allegro con brio, Symphony No. 5 in C minor.flac.  Reason: BASS_ERROR_UNKNOWN.
2013-02-12 00:05:22.994648 [Info.][MPMain(1)]: BASS: Unable to play Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - I Allegro con brio, Symphony No. 5 in C minor.flac.  Reason:
BASS_ERROR_HANDLE.
2013-02-12 00:05:22.996648 [Info.][MPMain(1)]: g_Player: ended
2013-02-12 00:05:22.997648 [Info.][MPMain(1)]: PlaylistPlayer: *** unable to play - Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - I Allegro con brio, Symphony No. 5 in C minor.flac - skipping track!
2013-02-12 00:05:22.998649 [Debug][MPMain(1)]: MediaInfoWrapper: isVideo:False, isDVD:False[enabled:False]
2013-02-12 00:05:22.998649 [Debug][MPMain(1)]: MediaInfoWrapper: disabled for this content
2013-02-12 00:05:22.998649 [Info.][MPMain(1)]: g_Player.Play(Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - II Andante con moto, Symphony No. 5 in C minor.flac Music)
2013-02-12 00:05:23.000649 [Debug][MPMain(1)]: PlayerFactory: Successfully created player instance for file - Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - II Andante con moto, Symphony No. 5 in C minor.flac
2013-02-12 00:05:23.132656 [Info.][MPMain(1)]: BASS: Unable to create Stream for Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - II Andante con moto, Symphony No. 5 in C minor.flac.  Reason: BASS_ERROR_UNKNOWN.
2013-02-12 00:05:23.132656 [Info.][MPMain(1)]: BASS: Unable to play Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - II Andante con moto, Symphony No. 5 in C minor.flac.  Reason:
BASS_ERROR_HANDLE.
2013-02-12 00:05:23.133656 [Info.][MPMain(1)]: g_Player: ended
2013-02-12 00:05:23.133656 [Info.][MPMain(1)]: PlaylistPlayer: *** unable to play - Z:\Beethoven-All_Symphonies-ExactAudioCopy\Symphony No. 5\Op. 21 - II Andante con moto, Symphony No. 5 in C minor.flac - skipping track!

Kom ik dus ook geen moer verder mee :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 00:10:
Bass engine staat inderdaad aan. De onboard geluidskaart is disabled in windows, zal hem ook even disablen in de BIOS.

De files in kwestie zijn inderdaad 44.1KHz en mijn geluidskaart (Auzentech X-meridian, analoog aangesloten) zou dat prima moeten kunnen doen.
...
Kom ik dus ook geen moer verder mee :/.
Lijkt me 1 voor het MP forum, even als bug aanmelden. Heb je onder Music-Player settings ook Default sound device geselecteerd? En je geluidskaart is ook de default in Windows? Foobar(bijv) naar Default sound device werkt wel neem ik aan?

[ Voor 73% gewijzigd door wagenveld op 12-02-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Anoniem: 284785 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 09:01:
Daarnaast heb ik nog een Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard (overigens een fantastisch trackball keyboard voor maar 20 Euro) waarvan de multimedia buttons niet werken in MediaPortal.
Deze settings bepalen dat toch :

http://wiki.team-mediapor...on/8_Remote/11_MCE_Remote

:?

Ik heb zelf ooit zo'n setje gekocht als ontvanger en remote http://www.xbmc4xbox.org....100_4in1_Vista_MCE_Remote en dat werkt best goed sinds ze de MCE replacement settings erbij hebben geprogrammeerd :)

Alleen is mijn remote de non-4in1-versie en echt het enige nadeel is dat je de ontvanger bij elke boot van je HTPC effe "aan" moet doen VOORDAT je OS gestart is anders moet je hem opnieuw in de USB poort steken en ziet Windows hem weer.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

wagenveld schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 11:54:
[...]

Lijkt me 1 voor het MP forum, even als bug aanmelden. Heb je onder Music-Player settings ook Default sound device geselecteerd? En je geluidskaart is ook de default in Windows? Foobar(bijv) naar Default sound device werkt wel neem ik aan?
Check. Zelfs het onboard kaartje in de bios uitgezet ;).
FIlm en TV werkt ook prima trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bHm
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-03 12:57

bHm

Ik ben aan het zoeken naar een alternatief voor Media Center maar zie op het moment door de bomen het bos niet meer.
Is Media Portal een goed alternatief voor Windows Media Center?
Ik gebruik het vooral voor het kijken van "live tv" via een tv kaart.

Is het gebruik hier van makkelijk in te stellen, bij media center was dit een fluitje van een cent maar op verschillende sites krijg ik bij de media center alternatieven erg veel "instellingen" en stappen te zien die eerst doorlopen moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

bHm schreef op maandag 18 februari 2013 @ 22:22:
Ik ben aan het zoeken naar een alternatief voor Media Center maar zie op het moment door de bomen het bos niet meer.
Is Media Portal een goed alternatief voor Windows Media Center?
Ik gebruik het vooral voor het kijken van "live tv" via een tv kaart.

Is het gebruik hier van makkelijk in te stellen, bij media center was dit een fluitje van een cent maar op verschillende sites krijg ik bij de media center alternatieven erg veel "instellingen" en stappen te zien die eerst doorlopen moeten worden.
Wat ga je kijken op je HTPC ?? In WMC vond ik het instellen van de TV kaart een ramp als je DVB-S2 wil : Leek meer op DVB-C afgestemd ?!

In MediaPortal is het veel makkelijker allemaal naar mijn mening, maar ook daar werkt DVB-C beter dan DVB-S2 denk ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 20:28:
[...]

Wat ga je kijken op je HTPC ?? In WMC vond ik het instellen van de TV kaart een ramp als je DVB-S2 wil : Leek meer op DVB-C afgestemd ?!

In MediaPortal is het veel makkelijker allemaal naar mijn mening, maar ook daar werkt DVB-C beter dan DVB-S2 denk ik :)
Mowah.. WMC kan zelfs officieel geen DVB-C / S2 aan. Alleen DVB-T is supported (in Nederland). Je bent mijns inziens dus altijd aan het 'knutsellen'. Alles leuk en aardig maar nooit 'echt' supported. Je weet dus nooit wat microsoft met een update om zeep kan helpen (niet dat je anders een garantie hebt, maar toch).

MePo gebruik ik al lange tijd, leercurve is vrij stijl. Je moet van veel dingen wat weten, valt niet mee voor een beginnende. Ik weet dat er veel handleidingen zijn, dat de Wiki uitgebreid is en wordt, en dat tegenwoordig de meeste settings in MePo zelf zitten. Het is en blijft echter minder gebruiksvriendelijke dan WMC.

Grote voordeel vind ik met name de additionele spullen. TV Series, MovingPictures, SubCentral, OnlineVideo's enz enz enz. WMC heeft MediaBrowser die wel 'wat' kan, maar lang niet zo geavanceerd is. en dan nog steeds geen SubCentral. Al met al ben ik erg content met MePo, heb absoluut geen 'trage zap' ervaringen. Mijn 'zappen' is absoluut net zo snel als in WMC en net zo snel als m'n Humax 5000 HD systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Voor de lezers onder ons: Ik heb een stuk geschreven over mijn HTPC project met Mediaportal, welke op de website is terug te vinden:

http://wiki.team-mediapor...s_livingroom_(singleseat)

Veel plezier!

[ Voor 4% gewijzigd door powermarcel10 op 23-02-2013 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
powermarcel10 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:46:
Voor de lezers onder ons: Ik heb een stuk geschreven over mijn HTPC project met Mediaportal, welke op de website is terug te vinden:

http://wiki.team-mediapor...s_livingroom_(singleseat)

Veel plezier!
Kan niets beginnen met de link, ben wel geregistreerd voor het forum e.d maar ik krijg nu de volgende zin in beeld;

MediaPortal Wiki

You do not have permissions to view this page - please try logging in. << en dat kan ik niet

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:41
Ik kwam er door eerst hier naar toe te gaan:

http://wiki.team-mediaportal.com/4_HTPC/Showroom

@ powermarcel: mooie set-up. Jammer dat veel afbeeldingen niet vergrootbaar zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Eypo op 23-02-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@joris, dat werkt :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Bedankt Joris,

Goede suggestie.. Ik zal binnenkort wat grotere afbeeldingen uploaden die vergroot kunnen worden.

Er lijkt inderdaad een probleempje met de website te zijn ofzo, of ik heb iets verkeerd ingesteld. Het lijkt erop dat mensen die niet geregistreerd zijn voor Mediaportal de link wel kunnen openen maar mensen die een account op het forum hebben niet. Alleen team leden.

Ik zal het proberen te fixen!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 21:02

ShockWave

Lost it somewhere

Ik heb sinds kort mijn HTPC weer helemaal opnieuw geinstalleerd met windows 8 en Mediaportal.
Op tv werkt de metro app in combinatie met een afstandsbediening (logitech Harmony 1) wel lekker en zelfs mijn Cideko air keybord werkt beter dan in windows 7.

Nu loop ik echter tegen een uitdaging aan waar ik even geen antwoord op heb.
Na het afspelen van een film (DVD of Blu ray), of het nou een iso bestand of gewoon een video_ts map is dan sluit ik de film af via de ab met exit (alt-f4 zit onder de exitknop kwam ik achter) of gewoon klikken met de muis in de rechterbovenhoek.
Nu start na 1 of 2 seconden de film vanzelf weer op en begint weer te spelen, dit blijft een eindeloze loop tenzij ik in mp met de navigatietoetsen van de ab snel naar een andere regel/film ga (als dit al lukt).
Ik maak gebruik van Daemon tools light icm Power dvd 10 van cyberlink.
Automatische afspeelopties in windows staan allemaal uit en in power dvd ook.

Waarom maak ik geen gebruik van de interne speler zou je dan zeggen, zou kunnen voor dvd's maar met Blu-ray heb ik ook graag een menu tot mijn beschikking...

Wie heeft een idee??

Star Citizen referralcode

• HaTe

HaTe

haat niet

MP1.3 gebruiken, die heeft ingebouwde blu Ray speler

[ Voor 55% gewijzigd door HaTe op 28-02-2013 09:20 ]

HaTe schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:19:
MP1.3 gebruiken, die heeft ingebouwde blu Ray speler
hij wil menu's

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, MP1.3 ondersteund ook menu's. Kijk maar

Als je het ook met 1.2 aan de praat wilt krijgen: http://forum.team-mediapo...e-blu-ray-support.102375/

[ Voor 202% gewijzigd door HaTe op 28-02-2013 15:18 ]

• powermarcel10
ShockWave schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:33:
Ik heb sinds kort mijn HTPC weer helemaal opnieuw geinstalleerd met windows 8 en Mediaportal.
Op tv werkt de metro app in combinatie met een afstandsbediening (logitech Harmony 1) wel lekker en zelfs mijn Cideko air keybord werkt beter dan in windows 7.

Nu loop ik echter tegen een uitdaging aan waar ik even geen antwoord op heb.
Na het afspelen van een film (DVD of Blu ray), of het nou een iso bestand of gewoon een video_ts map is dan sluit ik de film af via de ab met exit (alt-f4 zit onder de exitknop kwam ik achter) of gewoon klikken met de muis in de rechterbovenhoek.
Nu start na 1 of 2 seconden de film vanzelf weer op en begint weer te spelen, dit blijft een eindeloze loop tenzij ik in mp met de navigatietoetsen van de ab snel naar een andere regel/film ga (als dit al lukt).
Ik maak gebruik van Daemon tools light icm Power dvd 10 van cyberlink.
Automatische afspeelopties in windows staan allemaal uit en in power dvd ook.

Waarom maak ik geen gebruik van de interne speler zou je dan zeggen, zou kunnen voor dvd's maar met Blu-ray heb ik ook graag een menu tot mijn beschikking...

Wie heeft een idee??
Gewoon de nieuwste versie van Mediaportal gebruiken. Deze biedt zoals gezegd prima ondersteuning voor Bluray (en uiteraard dvd). Bij blurays zouden de meeste menu's geloof ik ook moeten werken.

Je hebt dan dus geen externe applicatie meer nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-06 21:02

ShockWave

Lost it somewhere

Dank voor de reacties.
Tijdens het typen van mijn bericht was ik vergeten de gebruikte mediaportal versie te noemen, dit is de laatste dus 1.3.
Dankzij het bericht van HaTe heb ik wat meer kunnen vinden over de blu-ray support van MePo.
Had de interne speler getest met een blu-ray van Avatar en laat deze nu net java menu's hebben die (nog) niet worden ondersteund door MePo waardoor ik dus niet kon starten.
Optie 2 via chapters starten gaat waarschijnlijk wel werken.
Maar zal die pagina nog eens goed doornemen voor gebruik van de "context menu" of het "popup menu" om die dan in mijn ab te zetten.

Edit: vandaag bezig geweest en idd alles speelt netjes af vanuit MediaPortal maar als ik nu tijdens het afspelen van een Blu-Ray gebruik wil maken van F9....kan deze niet in mijn Harmony 1 worden geprogrammeerd en mijn Cideko air keybord heeft ook geen functietoetsen...... 8)7
Ben in de configuratie bezig geweest om dit toe te wijzen onder remote/mce remote/mapping/dvd menu en dan bd popupmenu maar dit werkt niet.
De orginele dvd menu setting heb ik wel laten staan anders werkt waarschijnlijk het dvd menu niet meer....

Wat ik dus tot nu toe gedaan heb is onder dvd menu new/layer all/playing/dvd is playing of media is playing/action/Bd popupmenu ingesteld maar geen MP Blu-ray popup te zien tijdens afspelen.
Onder de hoofdtab van Microsoft MCE remote kan je zelf geen mapping voor Blu-ray aanmaken..helaas..

Edit part II: Nachtdienst op het werk heeft soms zo zijn voordelen en via google vindt je een hoop.
Moet niet alleen de MCE remote maar ook gewoon een MCE keyboard functie in mijn Harmony gaan laden, daar zitten wel functietoetsen tussen.
Vandaag maar weer eens verder rommelen... :9

Edit part III: Heb het voor elkaar, MCE toetsenbord toegevoegd als extra apparaat en deze bij de HTPC bediening gezet.
Nu dus een handige popup in MediaPortal bij mijn Blu-Ray's.
Binnekort maar eens aan de gang met moving pictures... :9

[ Voor 55% gewijzigd door ShockWave op 03-03-2013 02:56 ]

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 13:13

EraZor

Don't mention the war

Ik zit met een aantal vragen over MP icm een Win8 tablet. ik draai naar volle tevredenheid een MP (1.3RC) installatie op m'n HTPC (ion systeempje). Dit in samenwerking met een Server 2012 Essentials servertje voor de oplsag van alle media, backups etc etc.

Nou heb ik onlangs een Win8 tablet aangeschaft (met atom, dus 'normale' Win*, geen RT). Hier kan ik probleemloos MP op installeren en gebruiken. Probleem is alleen dat de interface (zowel std., Titan als PureVision) verre van geoptimaliseerd zijn voor touchscreen. ik ben nu min of meer verplicht een muis aan die tablet te hangen. Dat kan, uiteraard, maar is niet zoals ik 't wil.

Is er een specifieke skin die aan te raden is voor gebruik met een touchscreen / op een tablet? Bij PureVisionHD 1080 5.7 staat expliciet "supports the use of mouse, remote and touchscreen" maar dat laatste is helaas verre van t geval. iemand iedeen / ervaring?

[ Voor 8% gewijzigd door EraZor op 12-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Er is een configuratie optie om scrollbalken enzo aan te zetten voor muis bediening. Misschien dat dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

HaTe schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 15:48:
Er is een configuratie optie om scrollbalken enzo aan te zetten voor muis bediening. Misschien dat dat helpt
Die had ik gevonden ja. is helaas niet de oplossing. probleem met de meeste skins is met name het horizontaal scrollen door het menu (Videos-Pictures-Music-Settings....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
en daar is vandaag (of de duivel er mee speelt ;) ) een nieuwere versie van verschenen;

http://www.team-mediaport...ons/widescreen/streamedmp

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
versie 1.3.0 FINAL is vandaag uitgekomen: http://www.team-mediaport...rtal-1-3-0-final-released

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
wie durft hem als eerste te testen? Ik ben op zich wel benieuwd, maar heb nu al enkele maanden een perfect draaiende 1.2.2 en door schade en schande heb ik geleerd: if it ain't broke, don't fix it. of kan je 2 installaties naast elkaar draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2022
Helaas nog steeds geen update voor de Maya skin. Hoewel de nieuwe default skins er goed uitzien is voor mij Maya nog steeds de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 00:54
Waar ik tegenaan hik is het tv kijken. Nu gebruik ik Argus tv en dat draait lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Argus werkt uitstekend met MP1.3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:02
Ben afgelopen week naar een meeting van MCE geweest, daaruit was mijn conclusie dat MCE ten dode is opgeschreven.
Ik ben nu aan het kijken naar een goed alternatief.
Grootste ergernis van MCE was het categoriseren van Muziek --> bestanden uit 1 album kwamen in verschillende muziek-albums terecht. Is dit binnen MP beter geregeld?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Imho is MCE niets meer dan een uitgebreide Windows Media Player skin met wat extra's. Als de tagging in orde is, zal MP dat probleem zeker niet vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Ik ben bezig MP te testen op W8. Tijdens de installatie wil MP Windows MediaPlayer voor XP hebben. Gaat MP wel werken op Windows 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
HaTe schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 15:10:
Argus werkt uitstekend met MP1.3 ;)
Dan ga ik mettertijd eens een compleet schone MP install proberen. Ik vind alles in de loop der jaren steeds trager geworden. Wellicht zwerven er her en der nogal wat plugins rond.

Is het met de backup plugin overigens goed mogelijk alleen de remote instellingen mee te nemen? Die wil ik niet kwijt namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ja, je kan in de BackupSettings plugin alles uitvinken, behalve Input Device Mappings. Persoonlijk zal ik de Program en User XML files ook wel terugzetten, scheelt je een boel werk. Database terugzetten kan ook geen kwaad.

[ Voor 10% gewijzigd door HaTe op 13-03-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
Anoniem: 284785 schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 17:32:
[...]

Ik heb 1.3 Beta en RC al een tijdje draaien op m'n Windows8 Pro mét MediaCenter extensie maar er werd bij de installatie nooit gevraagd om de XP CD.

[...]

Tagging werkt in MePo veel beter dan in WMC. Mijn flac bestanden worden zonder problemen getagged. Alleen had MePo wat moeite met m'n DTS-Audio CD verzameling (losse bestanden). Dit heb ik opgelost m.b.v. MPTagThat: http://www.team-mediaportal.com/mediaportal-tools/mptagthat.
Top. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-07 20:01
Is er hier iemand die een anysee E30 Combo heeft? Ik krijg het met geen mogelijkheid werkend. Ik heb eerst deze stappen van Exista (eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal) gevolgd maar die is niet meer helemaal up to date.

Ik heb nu mediaportal tv server 1.3, een anysee met de laatste driverversie, en MDAPI plus (http://sourceforge.net/projects/mdapiplus/)

Op alle gecodeerde kanalen heb ik nu de melding no video/audio detected. FtA werkt wel (of course). In het mapje tvserver/mdplugins staat ook enkel maar 1 xml, mdapicards.xml met als inhoud
code:
1
2
3
4
-<cards>
<card Provider="All" EnableMdapi="1" Name="anysee BDA Digital Capturer" DevicePath="@device:pnp:\\?\usb#vid_1c73&pid_861f#6&f321512&0&1#{fd0a5af4-b41d-11d2-9c95-00c04f7971e0}\{77fde2fa-ce7e-4c45-b8ec-e44ed60a9f81}"/>
<card EnableMdapi="0" Name="MediaPortal IPTV Source Filter" DevicePath="@device:sw:{083863F1-70DE-11D0-BD40-00A0C911CE86}\{D3DD4C59-D3A7-4B82-9727-7B9203EB67C0}"/>
</cards>

Wat mis ik hier :/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-07 20:01
Thx, dat werkt wel idd. Blijkbaar heb ik over die post heen gekeken.

Ik heb mijn oude tuner in de verkoop aangezien ik nu een mini amd fusion pc als mediacenter gebruik waar geen pci meuk meer in kan.

V&A aangeboden: Terratec Cinergy C PCI HD CI

[ Voor 66% gewijzigd door 3dmaster op 17-03-2013 14:31 ]

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene met meerdere MP clients en die graag via een plugin gebruik willen maken van één gesyncte database? http://www.team-mediaport...nsions/utilities/cdb-sync

Bij ons gaat het al jaren probleemloos goed via de simpele aanpassing van het MediaPortalDirs bestand, waarbij een centrale opslag op een NAS eenvoudig mogelijk wordt, maar niet iedereen is ervan overtuigd dat dit altijd goed zal blijven gaan zonder gebruik te maken van een SQL oplossing.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Heeft iemand ervaring met de 'autostart when starting windows' functie van MP op Win8? MP start idd autmatisch op, maar blijft verborgen achter het metro startmenu. Pas als je op de 'desktop' knop druk verschijnt MP. Dit is wel te ondervangen door een 'startknopvervangprogrammaatje' te gebruiken, maar ik ben nogal gehecht aan het metro menu.... (ook de diverse opties als 'always keep on top' en 'hide task bar' etc lijken geen soelaas te bieden....

edit:

Na wat zoekwerk, lijkt dit tooltje eea mogelijk te maken. Niet heel chique, maar t werkt...

http://www.team-mediaport...ws-8-autostart-to-desktop

Dit is wellicht een chiquere optie:
http://cybernetnews.com/x...t-xbmc-startup-windows-8/

[ Voor 24% gewijzigd door EraZor op 19-03-2013 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren de upgrade van RC naar Final gedaan. Alles top.

Beetje een gedwongen upgrade geweest, wilde er eigenlijk niet meer aankomen omdat het stabiel draaide. Maar ging extra geheugen toevoegen aan m'n mediacenter en om één of andere reden was m'n database gecrasht en wilde ook niet meer werken. Final der overheen en alles werkte weer. Nieuwste beta van Argus (2.1 B2) der overheen, hoppla.. draaien als een tiet weer.

Heb een mem upgrade van 4 naar 8 gedaan, heb van de 'extra' 4 een RAM drive gemaakt en m'n timeshift folder op gezet.

Qua performance merk je er niets van (helaas), maar hoop dat deze actie de levensduur van m'n SSD ten goede komt immers stond m'n timeshift folder op de SSD (heb geen ruimte voor 'extra' schijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256899

Ik denk dat je aardig wat moet gaan doen om de levensduur van je SSD te verkorten. Je kunt rustig die timeshift folder op je SSD laten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 256899 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:15:
Ik denk dat je aardig wat moet gaan doen om de levensduur van je SSD te verkorten. Je kunt rustig die timeshift folder op je SSD laten
welnee :)

het is belangrijk dat je over dit soort dingen nadenkt :) plus dat ik het leuk vind :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
EraZor schreef op maandag 18 maart 2013 @ 13:44:
Heeft iemand ervaring met de 'autostart when starting windows' functie van MP op Win8? MP start idd autmatisch op, maar blijft verborgen achter het metro startmenu. Pas als je op de 'desktop' knop druk verschijnt MP. Dit is wel te ondervangen door een 'startknopvervangprogrammaatje' te gebruiken, maar ik ben nogal gehecht aan het metro menu.... (ook de diverse opties als 'always keep on top' en 'hide task bar' etc lijken geen soelaas te bieden....

edit:

Na wat zoekwerk, lijkt dit tooltje eea mogelijk te maken. Niet heel chique, maar t werkt...

http://www.team-mediaport...ws-8-autostart-to-desktop

Dit is wellicht een chiquere optie:
http://cybernetnews.com/x...t-xbmc-startup-windows-8/

Even de "Show desktop" aan je Startup groep in t start menu toevoegen:
http://www.howtogeek.com/...-skip-metro-in-windows-8/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-07 16:46
ShockWave schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 01:33:
Kun je me zeggen wat er beter werkt aan de Cideko in Win8? Ik heb hem zelf ook al een tijd, maar blijf het toch altijd een onding vinden waarmee ik door de gehele kamer loop te zwaaien.

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deleted

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 284785 op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een beetje offtopic: maar is de "marteling" voor HTPC bezitters in UPC-gebied (deels) voorbij?

nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:25:
Een beetje offtopic: maar is de "marteling" voor HTPC bezitters in UPC-gebied (deels) voorbij?

nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan
ik las het ook, dat zou toch wel echt super zijn voor de UPC gebruikers. Zelf heb ik Ziggo, maar ook voor Ziggo zou het geniaal zijn als ze dat gaan doen. Geen gezeur meer met die kaart die kan verlopen.

Grote voordeel is ook dat je 'legaal' bezig bent in de ogen van MePo. Bij het posten van logs krijg je niet eerst een bak gezeik over je heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Op zoek naar een goede niet al te dure tv-kaart dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:43
Ik heb jarenlang analoge tv opgenomen via MP met een Hauppauge kaart met 2 tuners. Kwaliteit was natuurlijk niet je-van-het. Laatste halve jaar digitale tv kijken en opnemen met UPC Horizon. Uitstekende beeldkwaliteit, waardeloze GUI van UPC.
Digitale UPC tv kijken en opnemen via MP is echt uitstekend nieuws. Ook ik ga op zoek naar een betaalbare tv-kaart met (liefst) 4 tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 19:35
Ik heb thuis alle apparaten met MP geupgrade naar 1.3 final;

1 tv server (w2k8r2; op een MSI z68a-g43 (G3) bordje, celeronG530, 16GB RAM, 1TB voor tv opnames en 160GB voor timeshifting (2x80GB sata disc in stripe) met 3 Cinergy PCI C HD kaarten, die via de handleiding van zeppman, max 6 kanalen uit 3 verschillende transportstreams kunnen decoderen met NEWcs en die verder files serveert (voornamelijk iso's van dvd's, muziek, foto's) en 1 VM in hyper-V draait).

Door het hele huis heen 5 verschillende clients op verschillende computers en laptops.

Voor de tv-server heb ik het gevoel dat ik veel minder crashes heb dan voorheen(toen namelijk steeds om de max 10 dagen waarna het hele systeem vast liep en de tv server vaak opnieuw ingeregeld moest worden, maar je wordt er handig en snel in :) ) De crashes kwamen overigens enkel voor als de tV server geconfigureerd was met NEWcs te decoderen, anders had ik er geen last van, maar kun je zo weinig bekijken. Ervaring met andere "cam"-modules heb ik eigenlijk niet.

Kwa client heb ik het gevoel dat met de standaard meegeleverde codecs ik veel minder haperingen op de laptops ervaar als ik tv kijk over WIFI.
Als skin gebruik ik "frames" op alle clients wat er voor zorgt dat er zo weinig mogelijk extra info te zien is en mn kids en vrouw er met steeds meer plezier gebruik van maken, mn jongste zoontje is net 3 en die begint de client al aardig door te krijgen ;-)

Vooral het niet meer crashen van de tv server komt de Wife Acceptency Factor enorm ten goede :)

Ik gebruik het geheel met name om tv te kijken en op te nemen en dvd en ander formaat films door het huis te streamen.

Mako4444

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste