Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Harmani schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:26:
[...]

Kun je me zeggen wat er beter werkt aan de Cideko in Win8? Ik heb hem zelf ook al een tijd, maar blijf het toch altijd een onding vinden waarmee ik door de gehele kamer loop te zwaaien.
De Cideko blijft het gewoon doen in windows 8 dat is het voornaamste.
Met 7 had ik altijd dat hij tijdens het gebruik "vastliep" of het al niet deed en ik op de receiver het knopje moest gebruiken om hem weer opnieuw aan te melden.
Vaak pakte ik dan maar de muis die bekabeld klaar lag in het tv meubel.
Receiver staat via een usb hub bovenop mijn tv meubel samen met een IR oog voor de remote dus ontvangst is geen probleem.
Wat betreft het zwaaien...volgens mij kan je bij muisinstellingen in windows je gevoeligheid instellen net zoals bij een normale muis.
Dus grotere of kleinere bewegingen om hetzelfde resultaat te bereiken.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vanaf welke versie kwam je dan? 1.2.3?

Dan kan ik inderdaad me voorstellend at het een enorme vooruitgang is.

Ook hier is de WAF een duidelijke factor in de skin keuze. Titan is nu perfect. Mijn zoon, ook net 3, die snapt het nog niet zo.. hij weet wel waar k naar toe moet om z'n films op te zetten, maar zelf doen mag toch echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:50
chielmi schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:10:
Ook ik ga op zoek naar een betaalbare tv-kaart met (liefst) 4 tuners.
Al gevonden? :)

Iemand toevallig goede ervaringen met een (DVB-C) tv-kaart in MP? Ik ken de Anysee tv-kaarten maar aangezien je via UPC nu zonder extra module kunt kijken lijkt een "simpeler" model me verstandiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 20:00
Nee, nog niet gevonden ;)

Ik heb wel de lijst met ondersteunde kaarten gevonden op Mediaportal TV Card Features. De lijst voor DVB-C is niet heel lang. Staan ook veel oudere (lees: niet meer goed leverbare) kaarten bij. De Technotrend Budget C-1501 lijkt mij wel een optie.
Vooral de multichannel support (Multichannel decoding is the ability to decrypt multiple channels from a single transponder/multiplex with a single tuner.) lijkt mij ideaal aangezien je volgens mij (please correct me if I'm wrong :) ) een onbeperkt aantal zenders tegelijk op kunt nemen. Weet alleen niet of dit bij UPC ook zo werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:18

HaTe

haat niet

Dat multichannel decoding doet volgens mij elke kaart wel, zolang de kanalen dus op dezelfde transponder staan. Vooral handig om dezelfde zender te kijken en op te nemen.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Idd, dat multichannel decoding in dat overzichtje gaat waarschijnlijk enkel over het gebruik van de kaart icm een hardware cam. Voor gebruik icm een softcam of volledig unencrypted zal elke DVB-C kaart met BDA drivers voldoen. Heb zelf ook 2 x C-1501 icm Ziggo, werkt verder oke enkel de drivers worden niet echt meer bijgewerkt en zijn niet-WHQL. Mogelijk is dat bij de andere kaarten wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Dat is wel belangrijk dan. Want dan hoef ik er dus niet zo op te letten en doet zo'n Terratec usb-stick het ook wel. Toch handig als je Nederland 3 wilt kijken en Nederland 2 wilt opnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
Sa1 schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 17:13:
[...]
vanaf welke versie kwam je dan? 1.2.3?

Dan kan ik inderdaad me voorstellend at het een enorme vooruitgang is.

Ook hier is de WAF een duidelijke factor in de skin keuze. Titan is nu perfect. Mijn zoon, ook net 3, die snapt het nog niet zo.. hij weet wel waar k naar toe moet om z'n films op te zetten, maar zelf doen mag toch echt niet :)
klopt, voor de tvserver was dat zo duidelijk merkbaar, 1.3.0 RC had ik ook wel eens geprobeerd, maar daar had ik meer problemen mee dan 1.2.3....

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Zojuist heb ik aMPdroid geïnstalleerd en zodra ik een film vanaf de hdd stream naar mijn mobiel schiet de usage van de processor omhoog naar bijna 100%. Ik vroeg mij af of dit normaal is?

En hoe arbeidsintensief is het eigenlijk om vanaf MP PC bijvoorbeeld film 1 te streamen naar pc1 en film 2 naar pc2? Of gaat dat anders dan ampdroid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op donderdag 25 april 2013 @ 00:25:
Zojuist heb ik aMPdroid geïnstalleerd en zodra ik een film vanaf de hdd stream naar mijn mobiel schiet de usage van de processor omhoog naar bijna 100%. Ik vroeg mij af of dit normaal is?

En hoe arbeidsintensief is het eigenlijk om vanaf MP PC bijvoorbeeld film 1 te streamen naar pc1 en film 2 naar pc2? Of gaat dat anders dan ampdroid?
Je 'server' transcode de film direct. Als je dus een fullHD film naar je mobiel streamt dan kan het zomaar zijn dat je server het hier behoorlijk moeilijk mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 15:08

ShockWave

Lost it somewhere

Een film streamen moet niet veel cpu kracht kosten aangezien het gewoon vanaf je harde schijf over je netwerk naar de andere pc gaat waar die pc er pas wat mee doet.
Maar inderdaad een filmpje streamen naar je telefoon kost veel cpu kracht omdat hij on the fly wordt omgezet naar iets wat je foon begrijpt.
Wil je iets op je foon zien dan kan je het ook van tevoren omzetten in een bestand wat je foon wel ziet of begrijpt dus beetje idee van bestand van pc naar pc streamen.

Star Citizen referralcode

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShockWave schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 23:15:
Een film streamen moet niet veel cpu kracht kosten aangezien het gewoon vanaf je harde schijf over je netwerk naar de andere pc gaat waar die pc er pas wat mee doet.
Maar inderdaad een filmpje streamen naar je telefoon kost veel cpu kracht omdat hij on the fly wordt omgezet naar iets wat je foon begrijpt.
Wil je iets op je foon zien dan kan je het ook van tevoren omzetten in een bestand wat je foon wel ziet of begrijpt dus beetje idee van bestand van pc naar pc streamen.
Moet zeggen dat als mijn HTPC iets transcode naar mijn Win8 phone dan begint de fan ook te blazen als een malle, maar gaat wel haperingsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 131% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 11:58 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zodra StreamedMP (en MPtvseries + MovingPictures) compatibel is met 1.4, gooi ik hem erop. Eerder nog niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:18:
[...]

Zodra StreamedMP (en MPtvseries + MovingPictures) compatibel is met 1.4, gooi ik hem erop. Eerder nog niet.
Geld hier net zo. Alleen zonder streamedmp. Argus daar en tegen moet wel werken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben benieuwd, eindelijk WASAPI! Nog even geduld idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 20:51
Ik draai inmiddels een aantal weken met een van de 1.4.0 builds. Dit zijn mijn bevindingen:

Voornaamste reden om nu al over te stappen is dat eindelijk het probleem is opgelost dat MP steeds in een hoek van het scherm ging staan nadat de TV uit was geweest of na het wakker worden uit hibernate. Is eigenlijk meer een Windows 7 probleem doordat bij het wegvallen van de HDMI verbinding de windows resolutie automatisch naar 1024x786 schiet en bij het terugkomen van de verbinding Mediaportal niet meer mee terug schaalt naar 1920x1280 (andere applicaties kunnen er ook last van hebben). Dit was wat mij betreft wel een behoorlijke showstopper en beslist ook niet goed voor de WAF factor ;-)

Moving pictures en TV series plugins werken prima.

De nieuwe standaard skins doen het uiteraard prima maar Maya HD steekt wat mij betreft nog steeds met kop en schouders boven de rest uit. Jammer genoeg is er nog geen release van die skin voor 1.4.0. Met wat kunst en vliegwerk en hulp uit het MP forum heb ik 'm toch wel aan de praat gekregen maar er zitten nog wat schoonheidsfoutjes in. Ik kan er mee leven.

Voor muziek gebruikte ik al jaren de pure-audio plugin in combinatie een M-audio audiophile geluidkaart om lossless alles via spdif naar de receiver te sturen. Werkte perfect, 16/24bit, 44.1, 48, 88.2, 96KHz, DTS alles werd probleemloos afgespeeld. Jammer genoeg is de pure-audio plugin (nog) niet geschikt voor 1.4.0. Hij zal opnieuw gecompileerd moeten worden voor de nieuwe versie van Bass.dll. Deze nieuwe versie van Bass kan nu echter ook zelf ASIO en WASAPI. Native ASIO blijkt helaas niet lekker met m'n M-audio kaart samen te werken maar WASAPI over de old-skool crappy real-tek on-board geluidskaart van het moederbord doet het uitstekend. Die gebruik ik nu dus. So far so good.. Hij passed alles weer lossless door naar de receiver zonder tussenkomst van enige plugins, drivers of speciale hardware! (Zelfs nog iets beter omdat de spdif van de RealTek tot samplerates 192KHz kan en de M-audio maar tot 96KHz )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, ik kan hier dus bevestigen dat 1.4 niet goed werkt als je Argus gebruikt :) Dus, nog even wachten met updaten.

Zag ook dat SubCentral nog niet werkt. Aangezien ik die ook vrij frequent gebruik is dat ook een jammerlijk punt. Geldt ook voor 'Browse the web'.

The homescreen editor is wel echt super gaaf. Vind het wel jammer dat we niet de zes tiles look kunnen aanpassen. maar goed, wordt hard aan gewerkt als ik het mag geloven.

Gelukkig had ik geen backup, dus ben weer best lang bezig geweest alles werkend te rkijgen, nu draait ik weer keurig 1.3 final :)

Had overigens het idee dat het langer duurde voordat 1.4 gestart was dan 1.3. Kan natuurlijk liggen aan de plugins die nog niet geschikt zijn. Maar vond het nu niet echt een enorme vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:10:
[...]
Ik gebruikte jaren geleden een USB M-Audio geluidskaart i.c.m. WASAPI in JRiver mediacenter om met name m'n (digitale) DTS Audio CD collectie lossless te kunnen spelen via spdif naar m'n receiver. In MePo werkt dit zonder aanpassingen via m'n onboard spdif, een van de (vele) redenen waarom ik toen ben geswitched, naast de betere functionaliteit van LiveTV. Biedt de pure-audio plugin meer functionaliteit/kwaliteit? Het geluid wordt tenslotte lossless naar de receiver gestuurd.
Op zich kon MePo ook voorheen wel lossless DTS via spdif afspelen maar het probleem zit 'm erin als je ook andere formaten lossless wil doen. Heel veel onboard chips in combintaie met het windows audio subsystem resamplen de boel intern (bijna)altijd terug naar 44.1 of 48KHz. Als je geluk hebt is dit 44.1KHz en dan wordt in elk geval je DTS stream niet gesloopt. 24/96 wordt echter ook geresampled en als 16/44 naar de receiver gestuurd. Je hebt dan wel geluid maar het is niet meer 24/96 en je verliest dus wel degelijk kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de WASAPI support is een grote vooruitgang in MediaPortal. Eindelijk krijgen we echt geluid zonder dat de Windows KernelMixer er aan gezeten heeft. Mijn receiver geeft in het display bij afspelen van stereo flac files bij WASAPI ook duidelijk aan wat voor signaal het is (PCM 16/44, 16/48, 24/88, 24/96). Zonder WASAPI verschijnt er alleen "Digital" in het display. Dat zegt al genoeg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik zoek een boeiende background/wallpaper hover voor "online videos" (Titan skin)
Iemand een suggestie?
Kan niet echt iets moois vinden :(

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 08:57:
[...]
StreamedMP is geupdate en werkt nu met de prerelease versie.
Yep, ik weet het. Had hem direct na vrijgave al ingezet samen met de 1.4 versie. Veel heb ik er echter nog niet mee getest.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Hoe zit het met MPExtended en 1.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:38
B_FORCE schreef op zondag 26 mei 2013 @ 21:56:
Ik zoek een boeiende background/wallpaper hover voor "online videos" (Titan skin)
Iemand een suggestie?
Kan niet echt iets moois vinden :(
Afbeeldingslocatie: http://www.dumpnow.nl/img=1f4cd0a45d

[ Voor 29% gewijzigd door powermarcel10 op 27-05-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraag, heb net een DVB-C kaartje in mijn HTPC gezet, alles werkt prima.. heb televisie, EPG doet het prima, opnemen/timeshiften werkt ook..

Mijn vraag gaat over het opnemen... Ik kan via EPG een programma selecteren om op te nemen, Dat doet hij ook, maar hij gebruikt niet daadwerkelijk de EPG voor het starten en stopen. Hij gebruikt wel de tijdstippen die in EPG staan, maar gebruikt vervolgens de X-tijd vooraf en Y-tijd naloop die ingesteld staan.
Is het niet mogelijk dat hij de meegestuurde (real time) programma informatie leest en op basis daarvan de werkelijke tijd start en stopt?

(hmm, hoop dat iederen het snapt, anders moet ik wat screenshots gaan maken :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je doelt op een soort van PDC / VPS zoals dat voorheen gebruikt kon worden voor het starten en stoppen van bijv. VHS recorders? De studio zond een puls uit bij de start van een programma waardoor de opname werd gestart en een puls bij het einde om de opname weer te stoppen? Dat is volgens mij niet meer mogelijk. Je moet het doen met de gidstijden en de ingestelde tijd voorafgaan aan en aansluitend op de gidstijden..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 20:14:
Even een vraag, heb net een DVB-C kaartje in mijn HTPC gezet, alles werkt prima.. heb televisie, EPG doet het prima, opnemen/timeshiften werkt ook..

Mijn vraag gaat over het opnemen... Ik kan via EPG een programma selecteren om op te nemen, Dat doet hij ook, maar hij gebruikt niet daadwerkelijk de EPG voor het starten en stopen. Hij gebruikt wel de tijdstippen die in EPG staan, maar gebruikt vervolgens de X-tijd vooraf en Y-tijd naloop die ingesteld staan.
Is het niet mogelijk dat hij de meegestuurde (real time) programma informatie leest en op basis daarvan de werkelijke tijd start en stopt?

(hmm, hoop dat iederen het snapt, anders moet ik wat screenshots gaan maken :) )
je kunt gewoon aangeven dat hij geen pre en after recording doet. Geen probleem.

Alleen EPG is niet zo accuraat, de kans dus dat je wat mist is aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:00:
Je doelt op een soort van PDC / VPS zoals dat voorheen gebruikt kon worden voor het starten en stoppen van bijv. VHS recorders? De studio zond een puls uit bij de start van een programma waardoor de opname werd gestart en een puls bij het einde om de opname weer te stoppen? Dat is volgens mij niet meer mogelijk. Je moet het doen met de gidstijden en de ingestelde tijd voorafgaan aan en aansluitend op de gidstijden..
Ja zoiets bedoel ik.. Ik kijk op mijn TV ook naar DVB-C, en als ik dan op de info knop druk krijg ik allerlei informatie over het programma (zoals de naam etc ). Ik dacht dat op basis van deze info Mediaportal wellicht het opnemen kon starten etc. Ik dacht dat dit met digitale TV mogelijk was.
Maar blijkbaar is dat niet zo. Dan maar wat extra tijd voor en na het programma.

Tx, anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 21:01:
[...]
je kunt gewoon aangeven dat hij geen pre en after recording doet. Geen probleem.

Alleen EPG is niet zo accuraat, de kans dus dat je wat mist is aanwezig.
Ja snap ik.. Ik dacht dat opnemen met digitale TV wat 'slimmer' kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:18:
[...]

Ja snap ik.. Ik dacht dat opnemen met digitale TV wat 'slimmer' kon.
EPG is helaas gewoon niet zo accuraat.

K neem bijv elke dag Brandweerman Sam op voor m'n zoontje, soms heb ik gewoon echt alleen reclame, andere keer is het perfect.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:16:
[...]

Ja zoiets bedoel ik.. Ik kijk op mijn TV ook naar DVB-C, en als ik dan op de info knop druk krijg ik allerlei informatie over het programma (zoals de naam etc ). Ik dacht dat op basis van deze info Mediaportal wellicht het opnemen kon starten etc. Ik dacht dat dit met digitale TV mogelijk was.
Maar blijkbaar is dat niet zo. Dan maar wat extra tijd voor en na het programma.

Tx, anyway...
maar dat is gewoon EPG, EPG is de gids info welke meegezonden wordt met de dvb-c stream. Of je dit nu bekijkt op je TV met DVB-C of via MePo met DVB-C EPG dan is dit hetzelfde. Neem tenminste aan dat als je op de info knop drukt binnen MePo dat je ook gewoon info over het programma krijgt.

[ Voor 18% gewijzigd door Sa1 op 04-06-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorlopig toch maar even verder met versie 1.3 omdat ik zeker wil weten dat, als iets niet werkt, het niet aan de versie (1.4) van MePo zal liggen. Ik ben op een nieuw systeempje bezig en wilde graag gaan werken met de externe speler i.c.m. MovingPictures en BR iso's waarop Full 3D media te vinden is. Het was alweer even geleden dat ik me met de instellingen van MePo had beziggehouden maar het is net als met fietsen, je verleert het niet echt. Met de externe speler mogelijkheid, het aanzetten van het auto-mounten van iso's, het installeren van TMT5 en Virtual Clonedrive, lukt het nu om Full HD 3D materiaal als zodanig ook af te spelen. Dat viel me niet tegen. Eens kijken of het met de MePo tegenhanger ook zo gemakkelijk zal gaan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:20

EraZor

Don't mention the war

Iemand al wat gedan met de tweede alpha van MP2? Ik heb wel wat zitten prutsen, en hoewel 't idee van 1 centrale DB top is, natuurlijk (en het directe opstarten ook), ben ik nog niet helemaal overtuigd... t is nog wel érg alpha, allemaal... (vastlopers, ontbrekende functionaliteit..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
EraZor schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:19:
Iemand al wat gedan met de tweede alpha van MP2? Ik heb wel wat zitten prutsen, en hoewel 't idee van 1 centrale DB top is, natuurlijk (en het directe opstarten ook), ben ik nog niet helemaal overtuigd... t is nog wel érg alpha, allemaal... (vastlopers, ontbrekende functionaliteit..)
Ik zal er binnenkort eens mee gaan stoeien. MP2 plugins zijn op dit moment het grote gemis. Zonder het bestaan van plugins zou ik MP1 bijvoorbeeld niet eens gebruiken..

Wat ik uit interne bronnen kan melden is dat men de eerste stable release dit jaar nog wil uitbrengen. Maar er is nog wel veel werk aan de winkel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 19:38
Als ik het goed begrijp gaat de serverside van MP2 niet-GUI instellingen krijgen, toch? Dat zou ik anders namelijk wel ontzettend missen. Ik ben benieuwd of hij Linux ondersteund, aangezien dat wel erg handig is op een NAS. (Ok, érg grote kans van niet)

Ik snap niet zo zeer waarom er een focus ligt op low-resource, ik neem aan dat mensen die uberhaupt al Windows draaien dat niet doen op een trage bak en nu bovendien al MP1 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 17:43
Sa1 schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 22:18:
[...]

EPG is helaas gewoon niet zo accuraat.

K neem bijv elke dag Brandweerman Sam op voor m'n zoontje, soms heb ik gewoon echt alleen reclame, andere keer is het perfect.

[...]
maar dat is gewoon EPG, EPG is de gids info welke meegezonden wordt met de dvb-c stream. Of je dit nu bekijkt op je TV met DVB-C of via MePo met DVB-C EPG dan is dit hetzelfde. Neem tenminste aan dat als je op de info knop drukt binnen MePo dat je ook gewoon info over het programma krijgt.
Doet Argus dit misschien beter? Of werkt die op dezelfde manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Eypo schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 22:12:
Als ik het goed begrijp gaat de serverside van MP2 niet-GUI instellingen krijgen, toch?
Hoe bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ok, sorry, wat ik bedoelde is dat de server instellingen niet dmv de MP GUI gedaan wordt, maar zoals nu door MP configuration. Maar ik bedenk me net dat dat veel minder logisch zou zijn met client-server model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kitser schreef op woensdag 12 juni 2013 @ 01:34:
[...]

Doet Argus dit misschien beter? Of werkt die op dezelfde manier?
de EPG komt binnen vanaf de kabel provider, die wordt gelezen vanuit de stream. Of Argus dit nu doet of MePo Server dat maakt niet uit.

Je kunt eventueel met die xml gidsen aan de slag gaan, wellicht zijn die 'beter'. Uiteindelijk leveren de programma aanbieders de gids info aan, als iets gepland is om om 10.00 uur te starten en door omstandigheden of wat dan ook start het om 10.05, dan zal elke gids het fout hebben, ongeacht wat je gebruikt voor het opvoeren van de gids info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
*KUCH*

http://www.team-mediaport...portal-2-alpha-2-released

Iemand al geprobeerd? Ik denk dat ik hem thuis eens een kijkje ga gunnen, wellicht dat ikzelf mijn vragen kan beantwoorden :)

[ Voor 144% gewijzigd door Eypo op 14-06-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eypo schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 13:22:
*KUCH*

http://www.team-mediaport...portal-2-alpha-2-released

Iemand al geprobeerd? Ik denk dat ik hem thuis eens een kijkje ga gunnen, wellicht dat ikzelf mijn vragen kan beantwoorden :)
wordt mooi hor. Lekker clean. Start echt debiel snel op. Lijkt me een behoorlijke vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Nou ik heb hem geprobeerd:

+ Hij is zeker lekker snel!
- Waar ik bang voor ben is dus uitgekomen: Alles moet ingesteld worden dmv de MP2 GUI, niks meer via een configurator. (De voornaamste reden dat ik voor MP koos ipv XBMC)
- Ik had op een gegeven moment 2 films aangezet; ze stonden in een thumbnail, maar ik kon er niet naar switchen en ondertussen draaide Wall-E welke ik zeker niet aan had gezet.

Ik vind het jammer, ik vond het gebruik van een menu-editor en de configurator de beste optie van MP1. Punt 3 is natuurlijk beginner / Alphaperikelen. Ik ga het blijven volgen, maar MP1 blijft mijn nummer 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eypo schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:22:

- Waar ik bang voor ben is dus uitgekomen: Alles moet ingesteld worden dmv de MP2 GUI, niks meer via een configurator. (De voornaamste reden dat ik voor MP koos ipv XBMC)
- Ik had op een gegeven moment 2 films aangezet; ze stonden in een thumbnail, maar ik kon er niet naar switchen en ondertussen draaide Wall-E welke ik zeker niet aan had gezet.

Ik vind het jammer, ik vond het gebruik van een menu-editor en de configurator de beste optie van MP1. Punt 3 is natuurlijk beginner / Alphaperikelen. Ik ga het blijven volgen, maar MP1 blijft mijn nummer 1.
ben zelf ook zeker voorstander van een configurator buiten het menu om. Alleen is dit wel een van de grootste klachten t.o.v. bijv Xbmc, der zijn zoveel mensen welke aangeven dat xbmc zo makkelijk is omdat alles vanuit het menu gedreven wordt. Nu gaat MePo het ook zo doen.

MePo2 zoals ik al zei ziet er prima uit en is super snel, maar vind het erg lastig om bijv films toe te voegen. Bij mij staat alles op m'n nas en maak geen gebruik van drive mappings alleen van unc paden. Die zijn er namelijk 'eerder' dan de drive letter en maakt het geheel wat sneller heb ik het idee.

Maar zie dus niet hoe ik dit kan instellen in mepo2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Eypo schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 21:22:

Hmm... dat is niet echt leuk inderdaad. Beide manieren is waarschijnlijk teveel werk denk ik :?
Ik moet nog steeds eens opzoeken hoe ik terug naar de thumbnail ga ik MP 1.x.x met een MCE remote... vergeet dat steeds :X

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nero355 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 01:13:
[...]

Hmm... dat is niet echt leuk inderdaad. Beide manieren is waarschijnlijk teveel werk denk ik :?

[...]

Ik moet nog steeds eens opzoeken hoe ik terug naar de thumbnail ga ik MP 1.x.x met een MCE remote... vergeet dat steeds :X
knopje helemaal links onderin, rode meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Zou die goed werken met ArgusTV? Als iemand het werkend heeft hoor ik het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-e-n schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 11:09:
Zou die goed werken met ArgusTV? Als iemand het werkend heeft hoor ik het graag ;)
nee, want net als bij de eerdere versie moet Argus aangepast worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net mijn MP1.3 3D setup klaar als werkende oplossing, ik ga nu toch eens heel rustig de kat uit de boom kijken voordat ik ga upgraden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hardware-lover schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:46:
[...]

Ik heb net mijn MP1.3 3D setup klaar als werkende oplossing, ik ga nu toch eens heel rustig de kat uit de boom kijken voordat ik ga upgraden.
vind het enorm lastig. Er zitten echt een paar behoorlijke voordelen aan 1.4, zoals het hdmi probleem en wasabi :D voor mp3.

Maarja, Argus (wat de enige manier is om mijn tuners stabiel te laten werken) is nog niet compat. moet ik dan weer gaan experiementeren met de tv server van mepo zelf, of wachten... jeuk jeuk jeuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sa1 schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 13:41:
[...]
nee, want net als bij de eerdere versie moet Argus aangepast worden.
Dot-I heeft gisteren een pull request gekregen en zou vanavond proberen een test versie in elkaar te draaien.

Met een beetje geluk dus morgen een werkende plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Ik heb deze vraag ook in een ander topic gepost. Maar wellicht past ie beter hier. Dit aangezien ik de MediaPortal TV Server wil gebruiken. Ik heb 2x een HDHomerun HDHR3-EU. Deze gebruik ik icm UPC. Die gebruiken QAM256.

Ik heb wat problemen met de stabiliteit van de HDHomerun. Hij gebruikt namelijk bij Mediaportal TV Server en Argus TV server te veel netwerkverkeer. Bij Windows Media Center en DVBLogic werkt het wel goed.

Het verbruik is ongeveer:

Windows Media Center: 25 mb/s per (HD) kanaal
DVBLink: 25 mb/s per (HD) kanaal
Mediaportal: 40-45 mb/s per (HD) kanaal
Argus: 40-45 mb/s per (HD) kanaal

Aangezien de HDHomerun een 100 mb interface heeft, snap ik wel dat 2x 45 mb/s wat zwaar wordt voor hem en hij dus onstabiel wordt.

Nu heb ik hier wel wat gelezen over PID filtering. Wellicht dat ik het in die hoek moet zoeken. Maar is dat een kwestie van "aanzetten" in Argus of Mediaportal TV server?

Of moet ik het ergens anders zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Kitser schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 23:16:
Ik heb deze vraag ook in een ander topic gepost. Maar wellicht past ie beter hier. Dit aangezien ik de MediaPortal TV Server wil gebruiken. Ik heb 2x een HDHomerun HDHR3-EU. Deze gebruik ik icm UPC. Die gebruiken QAM256.

Ik heb wat problemen met de stabiliteit van de HDHomerun. Hij gebruikt namelijk bij Mediaportal TV Server en Argus TV server te veel netwerkverkeer. Bij Windows Media Center en DVBLogic werkt het wel goed.

Het verbruik is ongeveer:

Windows Media Center: 25 mb/s per (HD) kanaal
DVBLink: 25 mb/s per (HD) kanaal
Mediaportal: 40-45 mb/s per (HD) kanaal
Argus: 40-45 mb/s per (HD) kanaal

Aangezien de HDHomerun een 100 mb interface heeft, snap ik wel dat 2x 45 mb/s wat zwaar wordt voor hem en hij dus onstabiel wordt.

Nu heb ik hier wel wat gelezen over PID filtering. Wellicht dat ik het in die hoek moet zoeken. Maar is dat een kwestie van "aanzetten" in Argus of Mediaportal TV server?

Of moet ik het ergens anders zoeken?
Ik heb in de Setup van de HDHomerun HDHR3-EU de main Application op nextpvr gezet. Nu genereert een HD channel maar 18 mb /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Wat apart. Waar zit hem dat verschil in bitrate in dan? Ik dacht dat het gewoon afhankelijk is van dat wat van de kabel komt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
HaTe schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:00:
Wat apart. Waar zit hem dat verschil in bitrate in dan? Ik dacht dat het gewoon afhankelijk is van dat wat van de kabel komt.
Wat ik er van begrijp heb zit een zender in een "mux" Zo'n mux bevat een aantal zenders. Een zender wordt een pid genoemd. Er zitten dus meerdere pid's in 1 mux.

Toen ik de config nog op "MediaPortal" had staan werd de hele mux over het netwerk gegooid. Dat waren dus een aantal zenders. En dus rond de 40-45 mb/s.
Nu ik de config op "nextpvr" gezet heb (op aanraden van de service afdeling van Silicondust) werd "pid filtering" geactiveerd. Daarmee wordt dus alleen de zender die je wilt zien of opnemen over het netwerk gestreamd.

Dit is hoe ik het begrepen heb. Maar correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
1.4 final nou even draaien en alles werkt soepel. Heb WASAPI getest maar werkt voor geen meter nog, buffer problemen, overslaan en gekraak. Ook geen volume regeling in exclusive mode. Dus als je alleen hiervoor wilt upgraden zou ik nog even wachten. Wel heb ik het idee dat de standaard BASS player beter klinkt dan in 1.3 maar dat kan ook tussen de oren zitten. Ook fullscreen>menu en terug wisselingen lijken soepeler.
Skin: StreamedMP 2.1 final
plugins: mptvseries, moving pictures, onlinevideos, wifiremote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
wagenveld schreef op zondag 23 juni 2013 @ 18:37:
1.4 final nou even draaien en alles werkt soepel. Heb WASAPI getest maar werkt voor geen meter nog, buffer problemen, overslaan en gekraak. Ook geen volume regeling in exclusive mode. Dus als je alleen hiervoor wilt upgraden zou ik nog even wachten. Wel heb ik het idee dat de standaard BASS player beter klinkt dan in 1.3 maar dat kan ook tussen de oren zitten.
Dat probleem met WASAPI heb ik ook. Zelfde met ASIO. Wasapi stottert en ASIO heeft drop-outs. Volgens mij gebruiken ze veel te kleine buffers. Erg jammer omdat dit de enige weg is om native volledig lossless via spdif te kunnen afspelen. Voorheen gebruikte ik daarvoor de PureAudio plugin maar die doet het niet in 1.4 en de laatste post van de developer is ook al een half jaar geleden dus ik vrees dat het een abandoned project is.

Maar er gloort hoop! Lossless audio (vooral 24/96 en DTS) is voor mij heel belangrijk dus heb ik heb afgelopen weekend maar eens de stoute schoenen aangetrokken de sources van MP en PureAudio even binnengehaald en ben bezig met een PureAudio build voor MP1.4. Was even gedoe om een werkende development environment in elkaar te zetten maar het is gelukt. Ik heb gelijk een extra optie ingebouwd om specifieke samplerates uit te kunnen schakelen die niet door de audio-chip worden ondersteund. Mijn Realtek chipset doet bijvoorbeeld geen 88,2 KHz terwijl de Asio4All driver dat niet doorheeft en als je dan een 88.2 KHz file aanbiedt dan werkt het domweg niet. In mijn aangepaste versie zal PureAudio dit kunnen detecteren en resamplen naar de dichtsbijzijnde samplerate die wel wordt ondersteund.

Op dit moment draait een werkende PureAudio in MP1.4 bij mij thuis en na vele uren testen nog niet één drop-out gehad. Alles wat ik er tegenaan gooi speelt ie probleemloos af. DTS, 24/192, 24/96, 24/88, 16/48, 16/44. Ik wil nog wat verder testen en dan zal ik de plugin uploaden in het MP forum. In dat geval meld ik het hier ook nog wel even ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Ah ik zag je post op het MP forum al. Heb ook even een bug geopent. Heb ook wel gespeeld met Asio4all maar sinds W8 niet meer naar gekeken. Denk voorlopig maar even bij BASS te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Kitser schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:10:
[...]
Ik heb in de Setup van de HDHomerun HDHR3-EU de main Application op nextpvr gezet. Nu genereert een HD channel maar 18 mb /s
Maar het werkt nu wel met UPC dus? Het kan voor mij een duwtje in de richting van een HD Homerun zijn :)

@synthdood en @wagenveld
Heb je nu zoveel voordeel van WASAPI dan? Ik kijk wel eens films met DTS op een 5.0 set en ik heb niet het idee dat ik wat "mis" zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 16:04
Mensen hier die toevallig gebruik maken van Mediaportal icm een Nas? Ik wil al een tijdje een nasje kopen zodat ik een centrale plek heb om me films/series/muziek kwijt te kunnen en gezien dat in raid 5 gaat heb ik ook een mooie optie om mijn foto's relatief veilig weg te zetten. Nu wil ik wel even weten of mediaportal geen moeite gaat hebben met een netwerk storage gezien ik nu alle schijven lokaal in de bak heb zitten. Ga ik geen vetragingen merken of iets dergelijks? Netwerk is volledig bedraad door de hele hut.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 22:28
lj_tree schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:13:
Mensen hier die toevallig gebruik maken van Mediaportal icm een Nas?
al sinds jaar en dag gebruik ik mijn synology, geen enkel probleem what-so-ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
lj_tree schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:13:
Mensen hier die toevallig gebruik maken van Mediaportal icm een Nas?
Bij mij staan alle films,series en fotos op een Netgear NAS. Werkt als een speer. In MP gewoon de paden naar je NAS als UNC pad toevoegen en gaan met die banaan. Muziek heb ik nog wel lokaal staan zodat vriendinlief ook een deuntje op kan zetten als de NAS niet aanstaat maar dat werkt volgens mij ook perfect van een NAS.

Goede netwerkverbinding is wel cruciaal. Bedraad GBit heb je eigenlijk wel nodig om probleemloos HD te streamen en voor het vlot browsen van grote shares. Ik heb een tweede mediaportal setje in de slaapkamer staan. Die heeft eerst een tijdje op wifi gedraaid maar dat was niet voldoende voor 1080p en daar gebruik ik nu een 500mbit Powerline setje voor, dat is een stuk stabieler maar toch gaat er niets boven bedraad. Dat werkt gewoon altijd en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-10 16:04
synthdood schreef op maandag 24 juni 2013 @ 14:53:
[...]

Bij mij staan alle films,series en fotos op een Netgear NAS. Werkt als een speer. In MP gewoon de paden naar je NAS als UNC pad toevoegen en gaan met die banaan. Muziek heb ik nog wel lokaal staan zodat vriendinlief ook een deuntje op kan zetten als de NAS niet aanstaat maar dat werkt volgens mij ook perfect van een NAS.

Goede netwerkverbinding is wel cruciaal. Bedraad GBit heb je eigenlijk wel nodig om probleemloos HD te streamen en voor het vlot browsen van grote shares. Ik heb een tweede mediaportal setje in de slaapkamer staan. Die heeft eerst een tijdje op wifi gedraaid maar dat was niet voldoende voor 1080p en daar gebruik ik nu een 500mbit Powerline setje voor, dat is een stuk stabieler maar toch gaat er niets boven bedraad. Dat werkt gewoon altijd en snel.
Top. Goed nieuws. Bedankt voor beiden antwoorden (ook gebruikers boven je). Ik ga es op zoek naar een mooie 4bay NAS en wat harde schijfjes. De hele hut zit al vol met gbit lan dus moet goedkomen:)

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

synthdood schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:22:
[...]
Maar er gloort hoop! Lossless audio (vooral 24/96 en DTS) is voor mij heel belangrijk dus heb ik heb afgelopen weekend maar eens de stoute schoenen aangetrokken de sources van MP en PureAudio even binnengehaald en ben bezig met een PureAudio build voor MP1.4. Was even gedoe om een werkende development environment in elkaar te zetten maar het is gelukt. Ik heb gelijk een extra optie ingebouwd om specifieke samplerates uit te kunnen schakelen die niet door de audio-chip worden ondersteund. Mijn Realtek chipset doet bijvoorbeeld geen 88,2 KHz terwijl de Asio4All driver dat niet doorheeft en als je dan een 88.2 KHz file aanbiedt dan werkt het domweg niet. In mijn aangepaste versie zal PureAudio dit kunnen detecteren en resamplen naar de dichtsbijzijnde samplerate die wel wordt ondersteund.
Eeehhhh, resamplen??? Als ik het goed begrijp moet je juist de digitale stroom op je SPDIF of HDMI zetten zonder er aan te gaan sleutelen. Dat is nu juist het hele principe van WASAPI. Het decoderen (de DA conversie) moet je de receiver laten doen. Ik kan mij niet voorstellen dat je receiver de 88,2 kHz niet aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 12:27
Na veel gepiel en proberen van verschillende versies heb ik het eindelijk voor elkaar gekregen om in xbmc frodo met mediaportal tv server 1.1 als backend tv te kunnen kijken, icm ziggo en een anysee e30tc. De belangrijkste nederlandse zenders heb ik werkend, van rtl7 helaas niet de hd variant maar ok beter dan niets.

Opnemen gaat ook goed, tenminste als ik de pc aan heb staan. Echter krijg ik het niet voor elkaar om geplande opnames vanuit slaapstand te laten starten, de pc gaat gewoon niet aan als de geplande opname moet starten. In windows mediacenter werkte dit probleemloos.

Voor het testgemak heb ik in xbmc ingesteld dat opname 1 minuut voor planning begint (idem in tvserver) en dat de pc 2 minuten voor opname moet ontwaken. Negeer ontwaak commando heb ik op uit gezet. Ook de power sheduler plugin heb ik ingeschakeld en ingesteld. Ook heb ik geprobeerd om de instellingen in xbmc uit te schakelen en alleen die van tvserver in te stellen, helaas zonder effect...

Iemand enig idee hoe mijn slaperige pc wakker wil worden bij geplande opnames? :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
D-e-n schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:30:
[...]

Maar het werkt nu wel met UPC dus? Het kan voor mij een duwtje in de richting van een HD Homerun zijn :)

@synthdood en @wagenveld
Heb je nu zoveel voordeel van WASAPI dan? Ik kijk wel eens films met DTS op een 5.0 set en ik heb niet het idee dat ik wat "mis" zeg maar.
Yep. Dat werkt perfect. Ik heb er 2 (dus 4 tuners) en ook met upc. Ik ben er heel tevreden over.
Heb het ook in Xbmc geprobeerd met mediaportal tv server. Daar lijkt het beeld nog wat strakker. Maar dat zal misschien een codec dingetje zijn.

Ik vind het ideaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op maandag 24 juni 2013 @ 21:09:
[...]

Eeehhhh, resamplen??? Als ik het goed begrijp moet je juist de digitale stroom op je SPDIF of HDMI zetten zonder er aan te gaan sleutelen. Dat is nu juist het hele principe van WASAPI. Het decoderen (de DA conversie) moet je de receiver laten doen. Ik kan mij niet voorstellen dat je receiver de 88,2 kHz niet aankan.
Jazeker!

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk en in het ideale geval wil je ook helemaal niet resamplen. Maar.. er zit een addertje onder het gras. Een goede reciever kan die 88.2 wel aan maar niet alle geluidskaarten/chipsets ondersteunen alle samplerates, ook niet via spdif en/of hdmi! Wat doe je dan als je een bestand hebt met zo een samplerate? Twee keuzes: 1. Niet afspelen. 2. Resamplen naar iets wat je chipset wel kent. Ik ben voor de tweede keuze. Niet ideaal maar beter dan niets. In het voorbeeld van 88.2KHz wordt geresampled naar 96KHz. Dan heb je nog steeds een goede kwaliteit! Er zou ook iets voor te zeggen zijn om naar 44.1 te resamplen omdat dit precies de helft van 88,2 is en mooiere deling en geeft. Mijn kennis schiet te kort om te beoordelen welke resampling theoretisch de beste resultaten geeft. Blijft een feit dat je er natuurlijk naar moet streven om helemaal niet te hoeven resamplen (en pureAudio resampled dan ook alleen als het echt niet anders kan.) Dat is een kwestie van goed je hardware uitzoeken! Het liefst een audiochip die 44.1, 48, 88.2, 96, 176.4 en 192 allemaal native ondersteunt. Veel onboard chips doen dat niet! Ik heb nog een mooie M-audio audiophile liggen maar die gaat maar tot 96KHz. Kies ik nu voor realtek die geen 88.2 doet of M-audio die geen 192 doet. Dilemma's, dilemma's 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
D-e-n schreef op maandag 24 juni 2013 @ 13:30:
[...]
@synthdood en @wagenveld
Voor films maakt het niet uit, die DTS wordt daarbij sowieso wel goed doorgepassed.

Het gaat om het "Music" menu. Onder normale omstandigheden wordt daar eenvoudig windows audio voor gebruikt en die draait intern op één samplerate. Alles wat je afspeelt wordt naar die samplerate geconverteerd. Heb je bijvoorbeeld een flac met 24/96 of DTS dan wordt die naar 44.1 of 48 geconverteerd. Daar zitten 2 problemen in: 24/96 is geen 24/96 meer en dan verlies je kwaliteit en bij DTS gaat door de resampling de DTS info verloren waardoor het geen DTS meer is. Je receiver zal in dat geval alleen nog ruis afspelen. Wat je dus wilt is dat de audiostream die in je muziekbestand zit 1:1 naar de receiver wordt doorgespeeld zonder dat Windows audio zich ermee gaat bemoeien. Dat doe je met WASAPI of met ASIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 11:34:
[...]

In mijn Music sectie staan FLAC en DTS-audio .wav bestanden. Ik gebruik de standaard BASS player in MePo om beide af te spelen. De DTS info wordt netjes als pass-through naar m'n receiver gestuurd. Volume in de configurator moet dan wel op 100% staan, anders krijg je alsnog ruis. Ik maak hierbij gebruik van LAV codecs.
Wat gebeurt er als je een 24/96 bestand afspeelt? Komt die ook op 96KHz binnen op de versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vorige week mepo1.4 geinstalleerd. Na wat issues met Argus (rtfm en het gaat een stuk beter) draait nu vrijwel alles weer.

Het enige wat ik nu wel heb is dat m'n muziek collectie geen achtergrond heeft. Er is slechts één achtergrond voor m'n muziek, waar ik vroeger op de achtergrond de achtergrond had van de betreffende artiest die aan het spelen is. Nu eé'n of andere berg wat op een speaker lijkt.

Ervaart iemand dit ook, of heeft iemand wel gewoon de juiste fanart handler achtergrond? Heb wel de plugin geinstalleerd (fantart handler), deze doet het ook, want bij de movies / series komen wel de juiste achtergronden naar voren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Voor de liefhebbers. Ik heb een beta van de aangepaste PureAudio plugin voor MP1.4 in het MP forum gepost: http://forum.team-mediaportal.com/threads/pureaudio-for-mp-1-4.119754/#post-1006149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
[b][message=40470671,noline
Aansluitend op mijn vorige bericht: 24/96 flac bestand gedownload, maar deze werkt alleen als de Windows Sound setting voor s/pdif op 24-bit/96KHz staat en dan werken de DTS audiobestanden uiteraard niet. Dat was te verwachten. Gewone flac bestanden werken wel in die modus en de receiver geeft PCM 96 aan maar het geluidsvolume halveert t.o.v. PCM 44,1. Flac bestanden zijn sowieso qua volume aan de zachte kant (ook in de Windows mediaplayer), is daar een oorzaak voor?
Yep, dat is precies wat je krijgt met de normale Bass engine. Die speelt alles of op de samplerate waar Windows op staat ingesteld. Als je dus lossless verschillende samplerates en DTS door elkaar wil gebuiken is Bass geen optie. In mijn vorige post staat een link naar de PureAudio plugin die het in MP1.4 doet. Dan heb je wel ASIO drivers nodig. Als je geluidskaart die niet standaard heeft even Asio4All downloaden.

Waarom in jouw geval 96KHz op half volume wordt gespeeld weet ik niet. Dat hoort in elk geval niet. Wellicht heeft het te maken met je receiver. Of heb je misschien replay gain aanstaan? Ik weet niet wat die doet met 24 bit bestanden maar dat zou een verklaring kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Hier inmiddels ook gemigreerd naar 1.4.0 en alles lijkt te werken. Het was MP updaten, plugins updaten, paar skinfiles aanpassen voor Argus en alles werkte weer.
Ik zie alleen dat de Rockstar plugin niet werkt met WASAPI, dat is wel jammer, maar ik zie uberhaupt nog geen voordeel van WASAPI, dus denk dat ik hem binnenkort weer op BASS zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
synthdood schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 23:14:
Voor de liefhebbers. Ik heb een beta van de aangepaste PureAudio plugin voor MP1.4 in het MP forum gepost: http://forum.team-mediaportal.com/threads/pureaudio-for-mp-1-4.119754/#post-1006149
goed bezig! weet neit wathet precies is, maar als ik het zo lees is het interessant :) ik ga hem installeren. Moet ik nog specifiek iets wijzigen in de config?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 135% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synthdood
Verwijderd schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 10:26:
[...]
-edit: Plugin geinstalleerd en enabled in de MP configurator. Output device op "Asio4All" gezet en een DTS file afgespeeld: ruis en de receiver geeft 48KHz aan. In Asio4All "Always resample 44,1KHz <-> 44,1KHz" aangevinkt, et voila: DTS! :) 24/96 flac bestand afgespeeld en de receiver geeft 96Khz aan. 16/44,1 flac afgespeeld, geen probleem. Terug naar DTS, maar deze worden nu niet meer afgespeeld en Asio4All icon is niet in de taakbalk. MP lijkt dan heel snel eenmalig door de albumtitels te scrollen. Opnieuw proberen, switchen naar flac 16-bit en weer terug en dan lukt het opeens wel. (8> Bij een tweede keer wordt de 16-bit flac afgespeeld, maar is er geen geluid. Mute on/off lost dit probleem op (hetzelfde probleem en oplossing had ik vroeger in JRiver MediaCenter met Asio4All drivers). Ik heb geen idee welke verdere settings en buffer groottes ik moet toepassen in de plugin en Asio4All, dus dit was allemaal o.b.v. trial-and-error, maar het ziet er zeer veelbelovend uit. Kan ik nog iets testen?
Lastig. Ik heb zelf wel eens dat bij switchen tussen PCM en DTS bestanden de receiver niet meteen automatisch het juiste formaat herkent. Dat gebeurt als ik een bestand wil afspelen terwijl de vorige nog bezig is. Eerst in MP even op stop drukken werkt dan altijd wel. Heeft denk ik te maken gapless. Het tweede bestand sluit zo naadloos op het eerste bestand aan dat de receiver niets doorheeft. Qua buffertsettings heb ik zelf in Asio4All alles op default staan en in PureAudio "Always use maximum available buffer on ASIO device" Die "Always resample 44.1 <-> 48" in Asio4All staat bij mij uit. Alle DTS bestanden die ik heb zijn 44.1 KHz en die wil je dan juist niet geresampled hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zowel mpextended als wifiremote compatible met 1.4?

Project EVE heb ik eigenlijk zo goed als opgegeven. Ze zijn er nu al zo lang mee bezig, maar er komt werkelijk niets uit. Ik snap dat zo iets lang kan duren, maar duurt nu wel heel lang.

Heb het geinstalleerd, ziet er leuk uit. Mooi, goed spul :)

[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 28-06-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Sa1 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 17:58:
[...]
zowel mpextended als wifiremote compatible met 1.4?

Project EVE heb ik eigenlijk zo goed als opgegeven. Ze zijn er nu al zo lang mee bezig, maar er komt werkelijk niets uit. Ik snap dat zo iets lang kan duren, maar duurt nu wel heel lang.

Heb het geinstalleerd, ziet er leuk uit. Mooi, goed spul :)
De lancering van Eve duurt laat indedaad wel heel erg lang op zich wachten. Wat ik begrepen heb is dat een lancering nog wel ergens dit jaar gaat plaats vinden maar dat blijft natuurlijk een ruim begrip.

Een ander mooi ding is wel dat Eve in de toekomst wellicht ook op Android gaat draaien. De engine waar Eve op draait is sinds kort namelijk ook beschikbaar voor Android waardoor deze relatief simpel gepoort kan worden heb ik begrepen van de ontwikkelaar.

Voor nu werkt Ampdroid ook redelijk goed op mijn Android phone/tablet..

Een ding ik nog altijd jammer vind is dat de functionaliteit van MPExtended/Wifiremote niet in MP zelf zit ingebakken en dat er nog geen support is voor UpnP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ediel
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 20:01
Een paar plugins installeren lijkt me geen probleem. Heb alleen het idee dat MPExtended Mediaportal laat crashen omdat ze vecht om DB acces oid. Geen upnp vind ik wel een gemis van Mediaportal.
Content kunnen pushen van een telefoon zou wel prettig zijn aangezien je dat niet op een NAS hebt staan met een filepath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
ediel schreef op zondag 30 juni 2013 @ 00:52:
Een paar plugins installeren lijkt me geen probleem. Heb alleen het idee dat MPExtended Mediaportal laat crashen omdat ze vecht om DB acces oid. Geen upnp vind ik wel een gemis van Mediaportal.
Content kunnen pushen van een telefoon zou wel prettig zijn aangezien je dat niet op een NAS hebt staan met een filepath.
Ik heb dit geïnstalleerd:
http://www.team-mediaport...t-output/mp-upnp-renderer
En playto op m'n nexus 4. Daarmee kan ik content van m'n telefoon naar mediaportal (1.3) sturen.
Xbmc doet dat iets beter. Maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moveoergosum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Spam schreef op woensdag 19 december 2012 @ 11:22:
Na hulp van powermarcel10 via mail heb ik eindelijk MediaPortal aan de gang gekregen met scrambled kanalen (Super bedankt _/-\o_ ). Voor diegenen (n00bs zoals ik) die Media Portal met Anysee aan de gang willen krijgen zijn dit de stappen, uitgaande van Windows 7 64 bits) (@powermarcel10 : ik hoop dat je het goed vind dat ik dit post?):
  1. Kale installatie MediaPortal met Anysee driver 1.28s. FTA kanalen moeten zichtbaar zijn.
  2. Zorg ervoor dat CNO applicatie niet automatisch opstart : start -> msconfig -> opstarten -> vinkje bij Anysee CNO uitzetten.
  3. Pak ACamd_0620.rar uit
  4. Knip/plak MDAPIFilter.ax in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server
  5. Open cmd met administrator rechten
  6. Tik het volgende in: CD C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server
  7. Druk op enter
  8. Vanuit het pad dat je net hebt opgegeven tik je nu in: C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe mdapifilter.ax en druk op enter
  9. Als het goed is krijg je nu een melding dat het één en ander geslaagd is.. Dit is even een check moment of alles goed gaat!
  10. Start je systeem opnieuw op.
  11. Kijk of er in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server een map; "MDPlugins" is aangemaakt.
  12. Open TV-Server en check of je de volgende instellingen hebt: Ga naar TV-servers -> "naam van je systeem" -> Zorg dat alleen de Anysee (DVB-C) is ingeschakeld, en zet hem boven aan het lijstje ivm de prioriteit, al zal dit denk ik weinig uitmaken omdat de rest toch is uitgeschakeld. Open nu ook nog even de instellingen van de kaart door op "EDIT" te klikken. Zet hier een vinkje bij "CAM enabled" en geef aan dat je kaart maximaal 1 kanaal tegelijkertijd kan coderen.
  13. Herstart nu de tv-server.
  14. Speel even een FTA kanaal af (via Manual control in tv-server) en herstart je systeem.
  15. Kijk of er in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins een map "anysee BDA Digital Capturer0" komt te staan.. In dat geval ben je er bijna!
  16. Plak in deze laatste map alle bestanden uit ACamd_0620.rar. Pak vervolgens ook ANYSEE_config.rar uit; verwijder de .rar zelf, en knip plak de bestanden uit deze rar weer in C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0. Je moet hierbij Acamd.ini kopieren en vervangen. Open dit laatste bestand en verwijder de laatste 3 regels zodat er alleen komt te staan: [ACamd] en daaronder ANYSEE0=1. Sla het bestand op.
  17. Verwijder uit de folder alleen het volgende bestand: Cardclient.conf en herstart je pc.
Om te beginnen bedankt Spam, incl degenen die jij ook al hebt bedankt. Ik ben al een heel stuk wijzer.

Maar ik loop toch ook tegen een probleem aan: Ik gebruik MP al lang samen met 4TR / Argus en tot voorkort zonder veel problemen. Maar helaas begon hij toch wat te haperen, dus wilde ik een schone installatie doen. Ik zag o.a. dat Powermarcel10 recent de MP TV server heeft geprobeerd en heel tevreden was, en aangezien ik zijn handleiding steeds gebruikte ben ik dat gaan proberen. Daarvoor heb ik (uiteindelijk, na veel zoeken) bovenstaande geprobeerd. Helaas, alles gaat goed, tot aan de scrambled kanalen... Ik heb dit icm Anysee TC30 en:
• win7 (32 en 64 bit) als win 8 (64 bit)
• 1.28s (win7) als 1.3.8 anysee drivers
• mdapi (acamd0620) als mdapiplus
geprobeerd, maar alles zonder succes...

Kan het zijn dat ik een foute acamd_0620.rar heb? En wat zou er anders verkeerd kunnen gaan?

Iemand al wel Win8 icm MP (en TV) werkend gekregen?

Alle hulp welkom 8)7

edit

Hier log van Acamd monitor... iemand die hier iets uit kan halen?

#START#
C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\ACamd.dll
11:49:15.197: ACamd v0.6.2.0
11:49:15.212: MD-API Version 01.03 - 01.06 (MDAPI_Plus)
11:49:15.228: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
11:49:15.228: structloaders: registering loader cardclient config
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Newcamd
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Newcamd2
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient CCcamN
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Radegast
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Camd35
11:49:15.228: structloaders: registering loader smartcard data
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
11:49:15.228: feature: using feature SMARTCARD
11:49:15.228: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
11:49:15.228: registering Seca smartcard (id 53656361)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
11:49:15.228: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
11:49:15.228: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
11:49:15.228: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
11:49:15.228: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
11:49:15.228: registering NDS smartcard (id 56694732)
11:49:15.228: Monitor listen on port 50435
11:49:15.290: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
11:49:15.290: Engine [MD-API]
11:49:15.290: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\smartcard.conf
11:49:15.290: loaded 5 smartcard data from C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\smartcard.conf
11:49:15.290: failed open C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\cardclient.conf: No such file or directory
11:49:15.290: ** registered systems:
11:49:15.290: ** SC-NDS (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Nagra (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Conax (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Viaccess (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Seca (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Irdeto (pri -10)
11:49:15.290: ** Cardclient (pri -15)
11:49:15.290: ANYSEE0: open serial port
11:49:15.290: Anysee Version: 3145728
11:49:15.306: Anysee Number Of Devices: 1
11:49:15.321: smartcards: added serial port ANYSEE0 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200)
11:49:15.321:
Blocked 1 same messages...
11:49:15.353: Ch: 100 - RTL 4 HD
11:49:15.353: Programm crc: 1BC2497D
11:49:16.055: Incomming PackageSize [184]
11:49:16.897: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0064 (AND SID=089C)
11:49:16.897: 0x0064 0x089C 0x0604 0x00000000 0x1392 0x041C 11111110
#EXIT#

[ Voor 30% gewijzigd door moveoergosum op 09-08-2013 11:57 . Reden: log toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moveoergosum
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik begrijp dat het topic niet heel hot meer is, maar stel dat iemand toch net op mijn vorige post in wil gaan... het is al gelukt :)

Helemaal volgens de handleiding van Spam... thanks!

Wat ging er nou mis de vorige 10x dat ik windows heb geinstalleerd de afgelopen 4 dagen:
de smartcard was verschoven in de Anysee TC30, waardoor alle kanalen dus op scrambled bleven O.o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendrom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-09 22:28
Ik heb even een vraagje, ook ik ben overgestapt op 1.4 met Titan extended skin. nu heb ik in het titan menu editor scherm gekozen voor de series plugin, om gebruik te maken van fanarthandler, voor het wisselen van achtergronden. (deze optie zit er standaard in) echter werkt dit niet. voor films daarin tegen werkt het weer wel goed. iemand dit al aan de praat gekregen.

p.s iemand al goede tiles gevonden voor het titan menu.. bijv: youtube.'

update: heb al iets gevonden; http://forum.team-mediapo...uttons-here.116634/page-2

[ Voor 12% gewijzigd door Vendrom op 11-08-2013 17:23 ]

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

Mystikal

It never hurts to help!

Ik heb nu toch iets raars met build 1.3 en windows 7. Met de Streamed_MP plugin kun je het laad scherm wijzigen. Daarvoor moet je eerst de pack downloaden met 20+ achtergronden. Na een procent of 30 stopt hij met downloaden, geen foutmelding. Maar ik heb op dat moment geen internet meer. Systray geeft nog wel aan dat ik verbinding met internet heb, maar ik kan geen webpagina meer openen. Dit in combinatie met Zotac AD06.

Weet iemand wat de locatie is waar ik die achtergronden moet zetten om handmatig de keuze te kunnen maken.

Upgraden naar 1.4 is geen optie, aangezien ik die niet aan de praat krijg op de AD06 (full hd speelt niet af).

Basement Bios ---- Exo-S

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP\Media\SMPBackgrounds\3DBackgrounds

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP\Media\SMPBackgrounds\3DBackgroundsH

Bedoel je deze sets?

Of de locatie van de splashscreens?

C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal\skin\StreamedMP\Media\SplashScreens

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 15-08-2013 18:40 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:14

Mystikal

It never hurts to help!

Ik bedoelde inderdaad de splash screens (tijdens het laden van Mediaportal). Dan zet ik er maar handmatig iets in, aangezien ik geen zin heb om in bovenstand probleem te duiken.

HW-lover, you know what I've been through ;)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 10:26
Ben al enkele jaren een trouwe gebruiker van mediaportal.

Had alles goed draaiende met een Anyse E30 combo plus en ziggo. Ben echter recent overgestapt op glasvezel van onsbrabantnet en heb problemen met de TV. Beeld en geluid is niet vloeiend, terwijl er met andere media geen probleem is.

Ben nu alles opnieuw aan het installeren en zou graag de televisie weer werkend hebben (op basis van het dvb-c signaal). Wat moet ik doen?
- Anysee installeren obv drivers 1.28s (zijn voor zover mij bekend en als ik kan vinden de beste).
- Is Acamd 6.2.0 nodig (volgens mij niet signaal is onversleuteld).

Zijn er specifieke verdere instelling waar ik op moet letten (amd a4-3400 met ati 6410, conform BBG van destijds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dickster schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:01:
Ben al enkele jaren een trouwe gebruiker van mediaportal.

Had alles goed draaiende met een Anyse E30 combo plus en ziggo. Ben echter recent overgestapt op glasvezel van onsbrabantnet en heb problemen met de TV. Beeld en geluid is niet vloeiend, terwijl er met andere media geen probleem is.

Ben nu alles opnieuw aan het installeren en zou graag de televisie weer werkend hebben (op basis van het dvb-c signaal). Wat moet ik doen?
- Anysee installeren obv drivers 1.28s (zijn voor zover mij bekend en als ik kan vinden de beste).
- Is Acamd 6.2.0 nodig (volgens mij niet signaal is onversleuteld).

Zijn er specifieke verdere instelling waar ik op moet letten (amd a4-3400 met ati 6410, conform BBG van destijds)
acamd is inderdaad niet nodig als het onversleuteld is. Geef maar een brul als je 128s niet kunt vinden, dan kan k em eventueel wel mailen. Als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 10:26
Ik heb een probleem met de televisie, blijf "stotterend" beeld houden.

Heb een AMD-3400 met een 6410 onboard video.

Gebruik een Anysee E30CT Combo met driver 1.28s.
Digitale televisie via Onsbrabantnet (DVB-C)
Geen MDAPI gebruikt, omdat het signaal niet versleuteld is.

Heb al standaard LAV en SAF Codecs geprobeerd (diverse codecs geprobeerd MS, LAV, Power dvd), maar krijg geen vloeiend beeld.

Iemand een mogelijke oplossing of een duidelijke handleiding voor het instellen van GPU en codecs???

Overigens is behoudens de tv (standaard tv-server mediaportal) al het beeldmateriaal gewoon vloeiend.
Heb voorheen gewoon televisie kunnen kijken, was nog Ziggo en MDAPI (verder ongewijzigde hardware)

Update:

Bedankt. Onderstaande oplossing maakte een heel verschil. Nu nog eens wat verschillende codecs testen.

Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 12:37:
[...]

Probeer eens de optie "Don't drop discontinued packages in TsReader (can reduce stuttering)" aan te vinken in": MediaPortal Configurator --> TV/Radio --> TV --> General settings --> TsReader options.

[ Voor 23% gewijzigd door Dickster op 10-09-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deleted

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Inmiddels heb ik (eindelijk!) eens tijd gezien Mediaportal 1.4 te proberen. En ik moet zeggen: het werkt out-of-the-box al gelijk prima. De meegeleverde Titan skin (extended) werkt smooth en is makkelijk te configureren.

Alleen die standaard rood-gele achtergrond en het hoofdmenu zelf vind ik niet echt mooi. De combinatie van die achtergrond en de images bij elk menu-item maken het nogal druk, zeker als je gebruik maakt van fanart.

Nu heb ik daarom het backdropped-theme eens geprobeerd. Die oogt (zonder images) wat rustiger alleen loop ik daar wel tegen een probleempje aan. Standaard gaat Moving pictures namelijk naar een menu waar je de categorie kunt kiezen (alle films, genre etc...) terwijl ik gelijk naar "alle films" zou willen. Je kunt in de editor een parameter intypen maar de juiste parameter schijn ik niet te kunnen vinden. Ik krijg steeds een foutmelding. Iemand bekend met dit thema?

Andere mods die aan mijn wensen zouden kunnen voldoen zijn uiteraard ook welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://code.google.com/p/streamedmp/

Afbeeldingslocatie: http://streamedmp.googlecode.com/svn/wiki/Images/HomePage/TVSeries-EpisodesList-Fanart-thumb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 09-09-2013 13:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

moveoergosum schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:17:
[...]

Om te beginnen bedankt Spam, incl degenen die jij ook al hebt bedankt. Ik ben al een heel stuk wijzer.

Maar ik loop toch ook tegen een probleem aan: Ik gebruik MP al lang samen met 4TR / Argus en tot voorkort zonder veel problemen. Maar helaas begon hij toch wat te haperen, dus wilde ik een schone installatie doen. Ik zag o.a. dat Powermarcel10 recent de MP TV server heeft geprobeerd en heel tevreden was, en aangezien ik zijn handleiding steeds gebruikte ben ik dat gaan proberen. Daarvoor heb ik (uiteindelijk, na veel zoeken) bovenstaande geprobeerd. Helaas, alles gaat goed, tot aan de scrambled kanalen... Ik heb dit icm Anysee TC30 en:
• win7 (32 en 64 bit) als win 8 (64 bit)
• 1.28s (win7) als 1.3.8 anysee drivers
• mdapi (acamd0620) als mdapiplus
geprobeerd, maar alles zonder succes...

Kan het zijn dat ik een foute acamd_0620.rar heb? En wat zou er anders verkeerd kunnen gaan?

Iemand al wel Win8 icm MP (en TV) werkend gekregen?

Alle hulp welkom 8)7

edit

Hier log van Acamd monitor... iemand die hier iets uit kan halen?

#START#
C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\ACamd.dll
11:49:15.197: ACamd v0.6.2.0
11:49:15.212: MD-API Version 01.03 - 01.06 (MDAPI_Plus)
11:49:15.228: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
11:49:15.228: structloaders: registering loader cardclient config
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Newcamd
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Newcamd2
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient CCcamN
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Radegast
11:49:15.228: cardclients: registering cardclient Camd35
11:49:15.228: structloaders: registering loader smartcard data
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
11:49:15.228: feature: using feature SMARTCARD
11:49:15.228: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
11:49:15.228: registering Seca smartcard (id 53656361)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
11:49:15.228: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
11:49:15.228: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
11:49:15.228: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
11:49:15.228: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
11:49:15.228: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
11:49:15.228: registering NDS smartcard (id 56694732)
11:49:15.228: Monitor listen on port 50435
11:49:15.290: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
11:49:15.290: Engine [MD-API]
11:49:15.290: loading smartcard data from C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\smartcard.conf
11:49:15.290: loaded 5 smartcard data from C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\smartcard.conf
11:49:15.290: failed open C:\Program Files (x86)\ARGUS TV\Recorder\MDPlugins\Card1_1\cardclient.conf: No such file or directory
11:49:15.290: ** registered systems:
11:49:15.290: ** SC-NDS (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Nagra (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Conax (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Viaccess (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Seca (pri -10)
11:49:15.290: ** SC-Irdeto (pri -10)
11:49:15.290: ** Cardclient (pri -15)
11:49:15.290: ANYSEE0: open serial port
11:49:15.290: Anysee Version: 3145728
11:49:15.306: Anysee Number Of Devices: 1
11:49:15.321: smartcards: added serial port ANYSEE0 as port 0 (normal CD, normal RESET, CLOCK 3571200)
11:49:15.321:
Blocked 1 same messages...
11:49:15.353: Ch: 100 - RTL 4 HD
11:49:15.353: Programm crc: 1BC2497D
11:49:16.055: Incomming PackageSize \[184]
11:49:16.897: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=0064 (AND SID=089C)
11:49:16.897: 0x0064 0x089C 0x0604 0x00000000 0x1392 0x041C 11111110
#EXIT#
Ben jij al wat verder gekomen? Ik zit namelijk met precies hetzelfde probleem.
Ben benieuwd!
Pagina: 1 ... 24 ... 30 Laatste