Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Bedankt voor de snelle reactie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 14:01:

We hebben op dit moment een aantal lijn in samenwerking met KPN in onderzoek. DLM zou normaal gesproken binnen 7 dagen (mits stabiel) omhoog moeten schakelen. Ik zal uw lijn ook in de gaten houden en zodra er meer informatie over bekend is met u delen.
Henk
Zou het kunnen dat bij mij ook nog geen DLM wijziging is geweest? Ik heb deze nieuwe verbinding nu anderhalve week in gebruik, en hij staat nog op het standaardprofiel van 33/3, terwijl hoger mogelijk zou moeten zijn als je naar de attainable rates kijkt (ik woon letterlijk 5 meter van de centrale). Of is 33/3 de max?

Output van modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
noise margin upstream: 22 db
output power downstream: -9 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 17 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 10 db
loop length is 410m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3432 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33020 kbps
interleaving delay downstream: 15.00 ms
impulse noise protection downstream: 5.2 symbols
attainable rate upstream: 11978 kbps
attainable rate downstream: 65809 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 11 days, 11:34

Gegevens heb ik twee weken geleden via DM gestuurd.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Ik lees hier dat KPN gratis de snelheden omhoog gooit :) Het 42/4 profiel wordt 52/5, zou het 22/2 profiel dan 33/3 worden? :+. Het zou maximaal 30 dagen duren voordat de DLM de snelheden overal heeft aangepast naar de nieuwe snelheden. Zijn er al Tweakers met de nieuwe snelheid?

edit:
Mogelijkerwijs een direct gevolg van het vrijgeven van frequenties van 17 tot 30 MHz -bron- thnx Henkie-Jan

[ Voor 23% gewijzigd door Puch-Maxi op 18-10-2011 21:49 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:18

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb uw post in het topic inderdaad gezien. Ik zie dat de verbinding bij uw schoonouders inmiddels is geactiveerd en werkzaam is. Het signaal wat bij uw schoonouders binnenkomt is inderdaad VDSL. Normaal gesproken staat de Internet Basis op een snelheid ingesteld van 8/1Mb. In het geval van uw schoonouders is het 10/1Mb geworden in combinatie met DLM. :)
Henk
Ik had eigenlijk niet verwacht dat m'n schoonouders een VDSL signaal zou krijgen (hebben). Maar idd die 10/1Mb klopt wel. :) Ik geloof dat de max 33Mb kan zijn. :)

Nu nog even een goede wireless verbinding fixen. Met mijn laptop wel volle snelheid (draadloos). Met de dongle (Sitecom) die ik even snel had meegenomen maar iets van 4-5Mb....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

Lief Adje

Love is in the air

Puch-Maxi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:57:
Ik lees hier dat KPN gratis de snelheden omhoog gooit :) Het 42/4 profiel wordt 52/5, zou het 22/2 profiel dan 33/3 worden? :+. Het zou maximaal 30 dagen duren voordat de DLM de snelheden overal heeft aangepast naar de nieuwe snelheden. Zijn er al Tweakers met de nieuwe snelheid?

edit:
Mogelijkerwijs een direc gevolg van het vrijgeven van frequenties van 17 tot 30 MHz -bron- thnx Henkie-Jan
Joepie dat word dus 52/5 :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:55
Hmm, op zo'n 2km van de centrale za ik wel niks merken van enige snelheidsverhoging ondanks dat ze nu een iets ander protocol gebruiken op 17Mhz ip 12..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 19:23
Dus dat zou betekenen dat mijn VDSL naar 33/3 gaat? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Nee, dat weten we nog niet. De genoemde 33/3 is maar een aanname gebaseerd op de verhoging van 42/4 naar 52/5.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:07
@telfort kunnen jullie kijken welke adsl in onze regio beschikbaar is en of er op korte termijn een upgrade mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 00:56:
@telfort kunnen jullie kijken welke adsl in onze regio beschikbaar is en of er op korte termijn een upgrade mogelijk is?
Heb je al gekeken wat de telfort website ervan zegt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
12 t/m 16 mbits hoop eigenlijk op een upgrade naar internet max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 21:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De brief met "wilt u uw keuze maken ivm iptv" viel zojuist op de mat.
Voor 14 oktober een keuze maken...kort dag: even met de andere tvkijker in huis overleggen, maar denk dat we het voorlopig even houden bij het standaardpakket, in afwachting van de HD pakketkeuze. Lijkt ons leuk om later alsnog lid te worden van het gebruikerspanel, hou wel van tweaken en testen ;)

@Telfort Webcare
Sinds een tijdje geleden de lijn wat klapperde, is de snelheid een aantal MB gedaald.
Recent wilde ik de logs bekijken en zag ik dat op 3 okt een nieuw log is gestart.
Er wordt wel lichtjes gesleuteld aan de speed door DLM lijkt het, maar in hele kleine stappen, volgens mij is ie bang geworden ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
current rate upstream: 4100 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 35060 kbps
interleaving delay downstream: 13.75 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 6632 kbps
attainable rate downstream: 39899 kbps

Vraag me af waarom de lijn ineens niet meer helemaal full wil gaan zeg maar?

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_oosterhagen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-03-2020
Kan iemand mij (verder) helpen met aansluiten Telfort Internet of mogelijkheden geven die ik zou kunnen proberen?
- binnenkomende kabel, de rode en blauwe, al direct doorverbonden met de router, merk: Zyxel
- router diverse malen gereset
- Telfort Klantenservice meldt dat er signaal tot de woning/appartement is
- geen DSL verbinding

Groet, Dirk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Wat voor ISRA-punt heb je?
Afbeeldingslocatie: http://robbert.bdorp.com/techniek/bestanden/telecom_isra.jpg

En heb je geen witte+oranje draad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_oosterhagen
Is in een appartementencomplex, dus geen ISRA-punt in de meterkast gezien/te zien. KPN kast in de kelder is met een slotje afgesloten, voorzitter VvE nog niet(s) gevraagd. Binnenkomende kabel heeft een rode, blauwe, gele en groene draad. Gisteren ook al even de gele en groene geprobeerd -> geen resultaat. Contact met Telfort Klantenservice heeft tot nog toe niets concreets opgeleverd en ook geen dingen die ik zelf eerst even zou kunnen proberen.

Gr. Dirk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 23:00
Is het mogelijk om uit te zoeken wat de afstand is tussen adres en wijkkast ? ( niet de wijkcentrale)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
een u2 in de woonkamer dan? Heb je daarin ook de beide aderparen al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_oosterhagen
@doublehelix: Telfort Klantenservice meldde dat het signaal de woning bereikt.
@Dikkedikkie: u2? ik heb van de binnenkomende kabel (in de meterkast) beide aderparen geprobeerd, dus de combinaties blauwe met de rode en de gele met de groene.

Overigens krijg ik de router/het modem wel te zien op mijn laptop en is er verbinding met het modem/netwerk te maken.

Gr. Dirk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
grote complimenten aan webcare van telfort! door het eraf halen van bedenktijd is de verbinding na anderhalve week opgeleverd. Top! Complimenten.

Nu nog wachten op de brief met codes en ik kan internetten maar dat is een detail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joker1977
  • Laatst online: 27-09 18:27

joker1977

Tweakert

We hebben op dit moment een aantal lijn in samenwerking met KPN in onderzoek. DLM zou normaal gesproken binnen 7 dagen (mits stabiel) omhoog moeten schakelen. Ik zal uw lijn ook in de gaten houden en zodra er meer informatie over bekend is met u delen.

Henk
"Normaalgesproken" gaat niet op in dit geval echter. De lijn >14 dgn. stabiel (geen errors, geen spontane reboots) en de waardes die ik heb opgegeven laten een (veel) hogere snelheid toe, i.i.g. ver boven het profiel.

Door de wisseling ben ik in snelheid er effectief op achteruitgegaan, zeker met iTV in beschouwing nemende. Vermoedelijk is DLM inactief op mijn lijn, vandaar mijn verzoek.

Ben zelf al weer jaren weg bij de MPSD, kun je es vragen of ze een oud TSM-junkie eens kunne helpen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
dj_oosterhagen schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:56:
@doublehelix: Telfort Klantenservice meldde dat het signaal de woning bereikt.
@Dikkedikkie: u2? ik heb van de binnenkomende kabel (in de meterkast) beide aderparen geprobeerd, dus de combinaties blauwe met de rode en de gele met de groene.

Overigens krijg ik de router/het modem wel te zien op mijn laptop en is er verbinding met het modem/netwerk te maken.

Gr. Dirk-Jan
ja een u2. zown standaard telefoonaansluiting maar dan niet met een vierkante witte plaat maar rechthoekig waarbij het bovenste deel dichtgemaakt lijkt te zijn (vage omschrijving mr weet ff niet hoe ik et anders moet uitleggen) hier een link : http://klantenservice.int...ding-na-installatie).aspx

als je beide paren hebt getest (hoe heb je die eigenlijk aangesloten? aansluitdoosje ofzo?) en het werkt nog steeds niet lijkt t me goed om de klantenservice te bellen. Kan zijn dat er wellicht een kruisdradenprobleem in de wijkcentrale is o.i.d. Kun je vanuit huis toch niets aan doen.

Maarre hoe sluit je de boel aan dan?

[ Voor 7% gewijzigd door Dikkedikkie op 12-10-2011 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 21:06
Beste webcare,

sinds 2 weken hebben we internetproblemen in ons huis. We hebben last van zeer traag internet, zeer hoge ping. Dit gaat om de X minuten, dan is hij traag voor een minuut of 5 of hebben we helemaal geen internet, en daarna doet hij het weer prima. Ik ben het Isra-punt, router, wireless router e.d. allemaal langsgelopen, allemaal gereset e.d. maar ik heb toch echt het idee dat het van "buiten" komt. We hebben wel vaker deze problemen gehad, maar die gingen dan na een week weer weg. Er is ook meerdere malen melding van gemaakt bij Telfort. Afgelopen weekend is er onderhoud geweest aan de ADSL lijn in Zeist (waar ik woon), toen had ik het idee dat het probleem opgelost was maar na een dag begon het gewoon weer overnieuw... Graag hulp! Ik zal een DM sturen met de gegevens...

Met vriendelijke groet,

Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 00:56
Jumpman schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 11:42:

• Is het mogelijk om via je PC op een website te kijken (en dit te integreren in je HTPC)?

Weet iemand of bovenstaande mogelijk is bij Telfort Interactieve TV? Mijn collega kan gewoon op zijn PC inloggen en dan TV kijken via de website (bij KPN).

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 12-10-2011 09:15 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
Dhrzao schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:09:
Beste webcare,

sinds 2 weken hebben we internetproblemen in ons huis. We hebben last van zeer traag internet, zeer hoge ping. Dit gaat om de X minuten, dan is hij traag voor een minuut of 5 of hebben we helemaal geen internet, en daarna doet hij het weer prima. Ik ben het Isra-punt, router, wireless router e.d. allemaal langsgelopen, allemaal gereset e.d. maar ik heb toch echt het idee dat het van "buiten" komt. We hebben wel vaker deze problemen gehad, maar die gingen dan na een week weer weg. Er is ook meerdere malen melding van gemaakt bij Telfort. Afgelopen weekend is er onderhoud geweest aan de ADSL lijn in Zeist (waar ik woon), toen had ik het idee dat het probleem opgelost was maar na een dag begon het gewoon weer overnieuw... Graag hulp! Ik zal een DM sturen met de gegevens...

Met vriendelijke groet,

Pim
klinkt mss een beetje raar in je oren maar wat bedoel je met ´nagelopen¨? Wat ik zou testen is het volgende: afhankelijk van je israpunt (meestal te vinden in de meterkast o.i.d) ff kijken of er geen corisie aan de aders zit, een keer testen zonder de extra router dus rechtstreeks op het modem, dsl bekabeling vervangen en vooral niet langer dan 1,5 meter maken, oja en n andere lan kabel (als je rechtstreeks op t modem aansluit) is ook t testen waard Zijn standaardvragen die ook de helpdesk je zal stellen.Bovendien heb je dan zeker gesteld dat het probleem niet aan jouw kant ligt :) Tenminste, deden ze bij mij ook. Bij mij bleek de dsl kabel brak te zijn ;)

succes

[ Voor 6% gewijzigd door Dikkedikkie op 12-10-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
Dikkedikkie schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 09:21:
[...]

klinkt mss een beetje raar in je oren maar wat bedoel je met ´nagelopen¨? Wat ik zou testen is het volgende: afhankelijk van je israpunt (meestal te vinden in de meterkast o.i.d) ff kijken of er geen corisie aan de aders zit, een keer testen zonder de extra router dus rechtstreeks op het modem, dsl bekabeling vervangen en vooral niet langer dan 1,5 meter maken, oja en n andere lan kabel (als je rechtstreeks op t modem aansluit) is ook t testen waard Zijn standaardvragen die ook de helpdesk je zal stellen.Bovendien heb je dan zeker gesteld dat het probleem niet aan jouw kant ligt :) Tenminste, deden ze bij mij ook. Bij mij bleek de dsl kabel brak te zijn ;)

succes
Nouja, niemand die ik ken is een "expert", het liefst zou ik gewoon een monteur langs zien komen die de hele boel controleert en het voor eens en altijd oplost... Maar ik heb het ISRApunt gecontroleerd op loszittende kabeltjes (al is ons ISRA-punt wel een rommeltje, maar de Telfortmonteur heeft dit toen we internet kregen hersteld en ervoor gezorgd dat we op 1 "stopcontact" (bij gebrek aan betere naam, het punt waar je met zo'n gekke stekker het internet uit de muur naar de routeer laat lopen) een werkende lijn hebben. Ik heb de DSL-kabel (tussen dit punt en de router) nog niet vervangen, heb een tweede (kortere), en verder gekeken naar alle router/wireless punt instellingen, kabels etc. Maar zoals ik al zei, ik ben absoluut geen expert, daarom vraag ik het ook aan de expert :9 Bedankt in ieder geval voor je input _/-\o_

Edit: auto-correct fail :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:06

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare,

zit hier met een lastig probleem. Sinds gistermiddag 17:30 lijkt het of de Zyxel overleden is. Zag rond die tijd dat de phone ledjes uit waren. Naar het modem "gegaan" en 2x geprobeerd mijn telefoon te "registeren".
Lukte niet.

Daarna een reboot van de Zyxel gegeven. Start opnieuw op, alle ledjes knipperen een keer en daar na de ethernet 1 en de powerled die even blijft knipperen. Dan knipperen weer alle ledjes in oranje en vervolgens gaan ze allemaal uit en brandt alleen de ethernet 1.

Nog eens uit en aan. Zelfde resultaat. Nog een keer of 2. Geen resultaat. Heb het gisteravond nog een aantal keren geprobeerd, maar de Zyxel weigert dienst. Dan maar eens het reset knopje achterop ingedrukt. Geen effect. Hij komt niet verder dan een ethernet 1 ledje wat brandt. Ook is de Zyxel niet bereikbaar op 192.168.1.254.

Kunnen jullie hier mee helpen, de telefoon heb ik hard nodig.

(Overigens is er aan de bekabeling etc. niets veranderd)

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 12-10-2011 10:48 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft u dit al geprobeerd met een bekabelde verbinding? Of deze problemen zich dan ook voordoen als het modem aan blijft staan? Het kan een negatief effect hebben voor DLM om het modem uit te zetten steeds, het kan namelijk gezien worden als dat de lijn instabiel is.
zoals ik al schreef heb ik ook problemen als ik de modem 24 uur per dag heb aanstaan. na 20 uur inactiviteit kan er alleen verbinding gemaakt worden met de modem. er is dan geen toegang tot het internet. Ik kan wel proberen om als dit voordoet of ik bekabeld wel kan internetten. Maar dan alleen om te proberen of de modem stuk is. Ik heb alleen maar wireless producten en heb dit abbo genomen omdat er een 300+ modem bij zat. Ik vind het trouwens raar want ik 'heb nog nooit problemen gehad met abo's waar ik de modem ook altijd uit deed.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2011 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Surfer,

Ik neem ook uw lijn mee in dit onderzoek. Zodra er meer informatie over is hoort u dit van mij.

@Untouchablezz20,

Dat kan, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM.

@2Dutch,

Zoals eerder aangegeven loopt er een onderzoek naar de werking van DLM. Ik zal uw lijn meenemen in dit onderzoek.

@dj_oosterhagen,

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiele nummer per DM zodat ik voor u kan kijken wat er aan de hand is.

@doublehelix,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer, dan kan ik kijken wat de mogelijkheden zijn.

@xxxMaverick,

Dat is inderdaad snel gegaan. Geen dank en vast veel plezier :)

@joker1977.

Telfort VDSL2 TV DLM20M/2M is het product wat u afneemt. DLM is dus wel actief op uw lijn maar schakelt niet automatisch door. Dit fenomeen zien we meer, daarom hebben we deze lijn onder andere in onderzoek. Ik hou u op de hoogte.

@Dhrzoa,

Ik heb uw gegevens ontvangen. Ik ga voor u nakijken wat er aan de hand is. Ook ontvang ik graag vast uw mobiele nummer voor het geval er een storingsmelding aangemaakt moet worden.

@Jumpman,

Wij hebben nog niet de mogelijkheid televisie aan te bieden op bijvoorbeeld een PC/Ipad. Zodra deze dienst gelanceerd wordt zullen we dit uiteraard met jullie delen. :)

@Ogwok,

Ik heb u een nieuw modem verstuurd. Ik verwacht dat deze morgen/overmorgen bij u binnenkomt.

@mm81,

Ik hoor graag of het probleem zich nog voordoet bij een bekabelde verbinding. Als u hem dus aanzet na een periode van +/- 20 uur en of het modem dan wel direct 'internet' doorgeeft. Mocht dit nog steeds problemen opleveren, kan het zijn dat het modem vervangen gaat worden.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare: Dank voor de snelle aktie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
@ webcare
De lijn lag er weer uit toen ik daarnet wakker werd. Er is ook helemaal niets in het log van de router te vinden.
Ik ga strax een nieuwe modem die ik opgestuurd heb gekregen na het vorige probleem installeren, denk dat daar dan toch een fout zit. Is het mogelijk dat jullie de nieuwste firmware dan gelijk pushen ipv vanacht, zodat ipTV ook gelijk weer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
@Webcare

Bedankt voor snelle reactie, ben benieuwd wat eruit komt + mobiele nummer staat in de DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-09 13:09
Ik heb een vraagje,

Ik ben net verhuisd en mij werd verteld dat er in mijn nieuwe huis een internetverbinding aanwezig zou zijn, nu is dit niet het geval.

Wat is in mijn situatie sneller,

1. Het huidige abonnement dat ik nu heb (op mijn oude adres) overzetten naar de nieuwe bewoner en dan zelf een nieuw abonnement aanvragen bij Telfort.

of

2. Het huidige abonnement dat ik nu heb (op mijn oude adres) laten verhuizen naar mijn nieuwe adres en de Zyxel modem meenemen en hier aansluiten?

Heb ik met optie 1 of 2 het snelst internet in mijn nieuwe huis?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
@ webcare
Nieuwe modem is aangesloten. m'n attainable rate upstream is nu alleen flink gezakt van rond de 1400 naar 952 kbps kan DLM dit nog bijstellen, of ligt dit verschil nog aan de firmware van de modem? Zou super zijn als die firmware gepusht kan worden, want tv kijken is niet te doen nu ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexia0087
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:01
@webcare

Ik heb nu een 20mb verbinding van jullie hier nu wil ik graag upgraden naar een 40mb verbinding wat gaat dit kosten?

[ Voor 28% gewijzigd door apexia0087 op 12-10-2011 14:48 ]

Strava Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@apexia kijk gewoon op de site van telfort? Zo gouw als Internet Max beschikbaar is is 40+ leverbaar. Volgensmij bij een upgrade ga je gewoon nieuwe voorwaarden aan die op dat moment gelden.

[ Voor 30% gewijzigd door blmp op 12-10-2011 14:52 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok,

Geen dank :)

@Dhrzao,

Gegevens in goede orde ontvangen. Ik hou u op de hoogte.

@BertP,

Optie 1 is sneller maar dan zal de nieuwe gebruiker dezelfde inlog en email-gegevens hebben als degene die u nu heeft. Wilt u deze blijven gebruiken dan adviseer ik u optie 2.

Mocht u kiezen voor een nieuwe lijn, kan ik de bedenktijd eruit halen zodra de order sneller opgeleverd gaat worden.

@smartie89,

De firmware zal vannacht automatisch geüpdatet worden. Ik neem uw lijn ook mee in het onderzoek wat eerder aangegeven is.

@apexia0087,

€27,50 p/mnd voor de eerste 12 maanden. Daarna zal het €34,95 per maand worden. Dit is voor nieuwe klanten én voor bestaande abonnees.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manu_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 17:49
@webcare

Ik heb al enkele jaren internet van telfort. We hebben toen een Zyxel draadloze modem/router meegekregen. Het WiFi werkt echter erg slecht en de verbinding valt vaak weg. Nu heb ik bij iemand die net een telfort internet abonnement heeft afgesloten gezien dat er nu nieuwere routers worden meegeleverd, en deze bleken stukken beter te werken. Is het mogelijk om de oude router in te wisselen voor een nieuwe? Zo ja, hoe zou ik dat moeten aanpakken?
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Manu,

Via Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen kunt u uw abonnement met 1 jaar verlengen. U ontvangt hierbij kosteloos een nieuw modem in bruikleen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
@Webcare, fijn, dankjewel! Graag hoor ik wat er aan de hand is en/of wat we eraan kunnen doen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Laatst online: 00:56
Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 15:31:
@Manu,

Via Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen kunt u uw abonnement met 1 jaar verlengen. U ontvangt hierbij kosteloos een nieuw modem in bruikleen.

Henk
Let Op! Je krijgt alleen een nieuw modem als je accepteert voor één jaar (bij tot 20 Mbit) € 17,50 en vervolgens € 24,95 per maand. Als je dus een abonnement hebt van € 19,95 (inmiddels € 20,45 volgens mij) per maand en je maakt niet gebruik van een actie over een jaar, ga je wel meer betalen per maand.

Als je router kapot is, is het een koopje natuurlijk, maar het is wel een (zichtbaar) addertje.

[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 12-10-2011 16:09 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
@webcare/ Henk,

Dat de gegevens hetzelfde blijven is niet erg, er woont namelijk een bekende van mij. Als ik morgen een brief stuur met een kopie van onze paspoorten plus brief en nieuwe bankgegevens stuur wanneer kan ik dan mijn nieuwe aanvraag indienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@webcare
Hier is volgens mij iets misgegaan bij de overzetten van Pilot interactieve tv naar abo interactieve tv..
Via de telefoon werden we opgebeld of we door wilden gaan met interactieve tv.
Prima, gekozen voor basispakket.

Dus we dachten gewoon door te gaan met huidige tv ontvanger etc.

Echter vandaag een All-in-one pakket binnengekregen. Dus modem+tv-ontvanger etc.

Wat moet ik daarmee doen? terugsturen? Of kan ik de tv ontvanger op LAN3 aansluiten zodat we 2 tv's hebben? :P

In ieder geval hoop ik niet dat we een dubbele rekening krijgen, want blijkbaar heeft die telefonist ons een compleet nieuw abonnement gegeven zonder naar ons huidige spul te kijken. Een paar dagen geleden wereden we ook gebeld over installatie. Deze telefonist wist ook niet dat we aan de pilot meededen. Hij snapte ook niet waarom wij al een tv ontvanger hadden e.d.

Ik hoop echt niet dat we nu een dubbele rekening gaan krijgen vanwege een fout van een telefonist.

[ Voor 32% gewijzigd door GAIAjohan op 13-10-2011 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07:54

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Bij voorbaat excuses voor een eventuele dubbele post o.i.d., mijn lijn is erg slecht op dit moment.

Webcare is het mogelijk dat jullie mijn lijn even nachecken? Ergens rond de middag is mijn verbinding plotseling erg traag geworden. Dit is op alle computers/notebooks op mijn netwerk. Ik heb de ZyXEL modem al 2x ongeveer 10 minuuten uitgeschakeld (knop uit + stekker eruit).

Het rare is dat pings gewoon een normale response tijd geven (Google bijvoorbeeld 22ms, maar de website laad echt voor geen meter) en mijn modem traint gewoon in op zo'n 1,8 MB/s. Als ik een bestand probeer te downloaden gaat dit ook gewoon op de max 1,8 MB/s zowel in internet explorer alsmede firefox.

Ik dacht eerst dat het misschien een probleem was van Google's DNS servers ofzo, maar met de Telfort en OpenDNS servers wordt de situatie niet beter of slechter.

Ik heb mezelf maar even de vrijheid gegeven om mijn gegevens op te sturen via een DM.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
Puch-Maxi schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 18:57:
Ik zit sinds een dag of drie op het nieuwe 52/5 profiel. Modem traint in op 52000/5184. Afstand tot de centrale is 690 meter. Downloads gaan nu met zo'n 5,2 MB/sec en de verbinding is stabiel. De overgang is bij mij vlekkeloos verlopen. Zeer tevreden over het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalJst
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:20
@Telfort Webcare

Mijn verbinding is nu meer dan 6 dagen stabiel. Zes dagen geleden heb ik het modem even aan/uit-geschakeld omdat de webinterface van het modem niet meer bereikbaar was. De verbinding blijft op 18008/2024 kbps staan terwijl mijn abonnement 22/2 is en de 'attainable rates' een stuk hoger liggen.
Het lijkt er op dat het modem ook bij mij niet automatisch op een hogere waarde trained?

Zou u voor mij een reset van de DLM aan kunnen vragen?
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 14:39:
@HaIJst,

Uw verbinding is op dit moment 2 dagen stabiel online. De werkzaamheden zijn al voltooid, ik ben aan het achterhalen waarom u hier geen terugkoppeling over heeft gekregen.

Met het aanvragen voor het resetten van DLM wacht ik nog even. Mocht de snelheid binnen nu en 5 dagen nog niet omhoog zijn gegaan en de verbinding is wel stabiel zal ik de reset meteen voor u aanvragen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-09 17:05
Ah, godver. DSL-lijn is ineens dood. Nergens meer een lampje te bekennen of de dsl-lijn nou wel of niet ingeplugd is.. Andere kabel ook al geprobeerd en en nodige resets, geen resultaat helaas. Iemand nog tips? Gebruik sinds twee weken de zyxel 2812 en eigenlijk nog geen problemen mee gehad. De oude (2601) geeft ook geen verbinding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-09 14:19

immetjes

HIER is BERN-E

@Telfort Webcare

Gisterenavond merkte ik bij thuiskomst dat mijn internet verbinding tergend langzaam was. 90KB/s Down en vrijwel niets Up, ping 1000ms (getest met speedtest.net en normaal is dat 1700KBs Down en 120KBs Up met een ping van 19...40ms). Hierop heb ik m'n router en m'n bridged Zyxel P-2602R-D1A gereset. Het enige resultaat van deze actie was dat het DSL lampje van mijn Zyxel bleef knipperen van langzaam naar snel en dat steeds opnieuw (normaal gaat hij aan na het snelle knipperen) en dat er nu dus helemaal geen internet meer was.

Vanochtend brandde het DSL lampje maar internet is nog steeds stuk: ping 120ms, Down: 90KBs, Up: Nihil.

Kan de lijn doorgemeten worden of is die Zyxel stuk? Op Telfort staan verder geen problemen genoemd voor mijn postcode gebied locatie: Nieuw-Vennep

Edit: 13:12u Nog steeds Kaduk.Vreemd. 5 jaar 24/7 geen enkel wezenlijk probleem. Afgelopen 23 september ligt heel internet van Telfort in Nieuw-Vennep plat en nu opeens dit.

Edit2: Ik heb nog een speedtouch home ADSL modem liggen. Vanavond eens kijken of die het nog doet.

[ Voor 21% gewijzigd door immetjes op 13-10-2011 15:51 . Reden: Locatie Toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ogwok,

Ik heb u een DM verstuurd met daarin de track/trace URL.

@de rest,

Met de rest van de vragen ben ik nu mee bezig.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@Telfort Webcare,
Vorig week zijn mijn ITV spullen binnengekomen, en afgelopen weekend is het modem geinstalleerd geraakt. Eigenlijk had ik verwacht deze week de monteur wel aan de lijn te krijgen, maar dit is tot noch toe niet gebeurd. Ik heb nu drie vraagjes:

1. Hoe lang duurt het normaal dat de monteur je benaderd voor een afspraak?
2. Als wat ik je beschrijf al als een lange interval wordt beschouwd, zijn jullie bij machte dit te beinvloeden?
3. Zo niet, waar moet ik aan de bel hangen om het een en ander te bespoedigen?

(mijn bestaande TV abo loopt tot 18 Okt., de situatie is dus wat tijd-kritisch)

Alvast bedankt voor het reageren.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
Chriztiaan schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 00:55:
Ah, godver. DSL-lijn is ineens dood. Nergens meer een lampje te bekennen of de dsl-lijn nou wel of niet ingeplugd is.. Andere kabel ook al geprobeerd en en nodige resets, geen resultaat helaas. Iemand nog tips? Gebruik sinds twee weken de zyxel 2812 en eigenlijk nog geen problemen mee gehad. De oude (2601) geeft ook geen verbinding...
Het ligt er nog steeds uit. Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
Postcode is 6211EL3C22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
@Webcare Zoals gevraagd miin adres gegevens> 2351RD 24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:58

Boss

+1 Overgewaardeerd

Ik heb sinds deze week Telfort Interactieve Televisie en het bijbehorend nieuwe modem. TV werkt perfect. Alleen lijkt het er nu op dat mijn media-speler mijn Synology NAS niet meer kan zien. Dit verloopt allemaal via het DLNA protocol en dat lijkt geblokkeerd te worden binnen het LAN. Ook andere DLNA clients kunnen geen verbinding maken via het LAN.

Zijn er mensen die dezelfde combinatie hebben (Telfort Interactieve Televisie + DLNA server/clients) waarbij het wel werkt?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:43:
@Ogwok,

@de rest,

Met de rest van de vragen ben ik nu mee bezig.

Henk
Neemt u mijn vraag ook nog mee?
Bedankt!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
@webcare, een andere oplossing is wellicht net zo makkelijk.

Mijn vriendin vraagt zo een nieuwe lijn aan via jullie, en hierbij kan de bedenktijd weggehaald worden zodat we z.s.m internet hebben op het nieuwe adres. Wat heb je van mij nodig om deze spoedorder te verwerken, en zal ik dit via PB sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

GAIAjohan schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:24:
@webcare
Hier is volgens mij iets misgegaan bij de overzetten van Pilot interactieve tv naar abo interactieve tv..
Via de telefoon werden we opgebeld of we door wilden gaan met interactieve tv.
Prima, gekozen voor basispakket.

Dus we dachten gewoon door te gaan met huidige tv ontvanger etc.

Echter vandaag een All-in-one pakket binnengekregen. Dus modem+tv-ontvanger etc.

Wat moet ik daarmee doen? terugsturen? Of kan ik de tv ontvanger op LAN3 aansluiten zodat we 2 tv's hebben? :P

In ieder geval hoop ik niet dat we een dubbele rekening krijgen, want blijkbaar heeft die telefonist ons een compleet nieuw abonnement gegeven zonder naar ons huidige spul te kijken. Een paar dagen geleden wereden we ook gebeld over installatie. Deze telefonist wist ook niet dat we aan de pilot meededen. Hij snapte ook niet waarom wij al een tv ontvanger hadden e.d.

Ik hoop echt niet dat we nu een dubbele rekening gaan krijgen vanwege een fout van een telefonist.
Da's apart, kreeg vandeweek ook een belletje of we wilden bestellen of niet, daarbij werd erg duidelijk gemeld dat we een nieuwe decoder kregen en de oude retour kon. Ook noemde de jongeman ook nog even het totaalbedrag (nav wat ik nu betaal + 11 euro voor basispakketje). Dus wel weird dat bij jou dat niet is gemeld? Ik dacht zelf ook van "oh die decoder blijft" maar er zal wel iets specifieks aan die dingen zijn :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 11:43:
@Ogwok,

Henk
@Webcare, modem is om 12:15 bezorgd. Heb net de nat-tabel erin gezet. Alles werkt weer goed.
Nogmaals bedankt voor de goede en snelle service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
Indien men adsl plus besteld is het mogelijk om te weten of men adsl plus over VDSL krijgt of adsl plus als adsl2+ verbinding. Op mijn adres is wel vdsl beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dhrzao,

Ik ga uw modem allereerst vervangen. Ik hoor graag van u wanneer deze is binnen gekomen en of dit het probleem heeft opgelost. Mocht dit niet zo zijn is het aanmaken van een storingsmelding een stuk gemakkelijker.

@BertP,

Deze kunt u direct aanvragen. Ik ontvang graag uw nieuwe postcode en huisnummer zodat ik de order kan versnellen. Als u dan ondertussen de contractsovername per brief opstuurt is het vrij snel af te handelen.

@GAIAjohan,

Van een dubbele rekening zal geen sprake zijn. Het is puur een administratieve wijziging. De huidige ontvanger + modem zullen worden vervangen. In ons systeem zal het nieuwe pakket aangemeld worden als primair.

Het gebruiken van de tweede ontvanger wordt afgeraden. Ik raad u aan dit topic te lezen.

@wjjkoevoets,

Ik ga dit verder voor u uitzoeken. Ik kom hier asap op terug.

@HaIJst,

Er loopt op dit moment een onderzoek in samenwerking met KPN om te kijken waarom DLM niet hoger intraint. Het resetten van DLM op uw lijn heeft geen nut omdat DLM de lijn dan weer afstemt op het startprofiel (18/2). Ik neem uw lijn ook mee in dit onderzoek. Zodra we een terugkoppeling mbt dit onderzoek zullen wij dit hier communiceren.

@Chriztiaan,

Er is een automatische storingsmelding aangemaakt voor uw probleem. In de wijkcentrale/straatkast is een probleem opgetreden. Ik verwacht dat er morgen weer verbinding is. Ik hou het in de gaten.

@immetjes,

Graag ontvang ik uw postcode, huisnummer en mobiel nummer per DM. Ik zal het voor u uitzoeken wat er aan de hand is en zo nodig in actie komen.

@teacup,

De order staat gepland voor oplevering op 14-10-2011. Vanaf deze datum kan er contact opgenomen worden door Guidion. U kunt ook zelf contact opnemen met Guidion op nummer 0205205376. Dan kunt u alvast een afspraak maken met de monteur.

@The Milkman,

Ik heb nogmaals gevraagd om een terugkoppeling. Ik verwacht dat ik hier morgen een reactie op heb en zal dit kenbaar maken aan u. Excuses voor de vertraging.

@doublehelix,

Als VDSL beschikbaar is op uw adres leveren wij waar mogelijk Internet Plus over VDSL. De afstand tussen u en de wijkkast zit op +/- 400 meter. Dit zal waarschijnlijk degene zijn waar u op aangesloten wordt.

@OgWok,

Heel goed om te horen, is gelukkig snel gegaan! :)

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

@ Webcare: Dank u, zeer goede support. Hebben jullie toevallig iets gedaan? Vanochtend was het nog huilen met de pet op en nu lijkt de verbinding het weer normaal te doen. Kzou toch graag willen weten wat er nou precies aan de hand was. Plaatselijk storinkje misschien ofzo.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venemans
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:55
@Webcare

Ik heb gisteren Internet Max aangevraagd als upgrade. Oude modem wat mijn eigendom was is defect. Klapperende adsl lijn. Verbinding viel steeds weg. Nu tijdelijke een oude Thomson modem in gebruik.
Zou het mogelijk zijn om de bedenktijd weg te halen waardoor mogelijk de opleverdatum versneld wordt?
Ik zal mijn gegevens sturen per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
@telfort webcare was vergeten via dm het huisnummer te sturen, alsnog gedaan. Alvast bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:43

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

@ Telfort webcare,
@teacup,

De order staat gepland voor oplevering op 14-10-2011. Vanaf deze datum kan er contact opgenomen worden door Guidion. U kunt ook zelf contact opnemen met Guidion op nummer 0205205376. Dan kunt u alvast een afspraak maken met de monteur.
Vandaag ben ik gebeld door Guidion. En we hebben een afspraak gemaakt voor Zaterdagochtend. So far so good.

Los van alles, jullie nog een keer bedankt voor de goede zorgen!

Voor de geinteresseerde lezertjes: De datum op welke je zelf een werkende ITV verbinding bij Telfort hebt afgeroepen is voor Guidion de trigger (gaven ze zelf aan) om je te benaderen. In mijn geval was dat vandaag, een dag voordat ik de ITV bij Telfort had afgeroepen.

(@Telfort: mocht ik hier iets verkeerds stellen, svp corrigeren)

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pspman
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-03-2012
@WEBCARE

Ik heb sinds enkele dagen last van fluctuerende lijn.
Ik kan niet eens fatsoenlijk op internet lijkt het.

Volgens speedtest heb ik nu een snelheid van onder de 2 mb/s?? |:(

Postcode 5626HK 9

[ Voor 20% gewijzigd door pspman op 14-10-2011 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

@Telfort Webcare

Gisterenavond heb ik een oude Speedtouch home ADSL modem aangesloten. Met dit modem doet internet het prima. ping ~19ms, 700KB/s down en 70KB/s Up.

Ik heb vanochtend nog even de Zyxel aangesloten, na enige tijd (langer dan normaal) las ik in het status venster van het modem dat hij ingetrained was op: 1888/68 kbps. Dit komt helaas overeen met een snelheid van 122KB/s - 5KB/s. Hier is het log vd modem:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
DSL Line Status:
noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 20 db 
attenuation upstream: 9 db
tone   0- 31: 00 00 00 02 22 22 22 22 22 22 32 32 22 22 22 11 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db 
attenuation downstream: 25 db
tone  32- 63: 00 00 11 11 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone  64- 95: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 32 32 
tone  96-127: 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 
tone 128-159: 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 23 22 22 22 22 22 
tone 160-191: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 33 33 33 33 33 33 33 
tone 192-223: 33 33 33 33 33 33 33 33 32 23 22 22 22 22 22 22 
tone 224-255: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone 256-287: 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 22 
tone 288-319: 22 22 22 22 22 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 11 
tone 320-351: 11 11 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 

DHCP: N/A

ZyNOS Firmware Version: V3.40(ASG.2)_20091207 | 12/07/2009

WAN Information:
DSL Mode: ADSL2PLUS
IP Address: N/A
IP Subnet Mask: N/A
Default Gateway: 0.0.0.0
VPI/VCI: 0/34

LAN Information:
IP Address: 192.168.2.1
IP Subnet Mask: 255.255.255.0

Modem staat in bridge mode, dus geen WAN IP en Gateway.

Hierna meteen weer het Speedtouch modem met dezelfde kabels aangesloten en die doet het weer prima.

Het lijkt me dat het Zyxel modem stuk is.

[ Voor 9% gewijzigd door immetjes op 14-10-2011 09:31 . Reden: Edit: 1888kbps komt overeen met ~122KB/s en niet met 1.7MB/s. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@immetjes
Wat voor snelheid geeft de postcode check van telfort aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

brambo123 schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:34:
@immetjes
Wat voor snelheid geeft de postcode check van telfort aan?
Postcode check doet het vandaag niet, crasht. Ik heb dat gisteren echter ook opgevraagd en zo uit m'n hoofd was dat 9~12Mbs

Ik heb echter al 5 jaar stabiel, zonder probleem, 1.7MB/s. En dat zou nu opeens van woensdag op donderdag niet meer werken? Lijkt me wel heel sterk. Volgens mij zijn die toon waardes ook erg laag. Voor zover ik met het goed herinner zaten er vroeger ook A's en B's bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Klinkt als een defect modem, dat heb je wel vastgesteld hier met 99% zekerheid.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_oosterhagen
@Telfort Webcare, en anderen:

Het probleem is verholpen en ik heb (weer) internet! Dankzij een monteur van Telfort geconstateerd dat de zwart/witte draden i.p.v. de 'standaard' blauw/rode draden van de binnenkomende kabel geschakeld waren. Tijdens verbouwing is de hele elektrische bedrading verwijderd en vervangen. Bij het opnieuw leggen en aansluiten ben ik van een standaard aansluiting uitgegaan.

Bedankt voor de reactie(s) en het meedenken.

Gr. Dirk-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:10:
@Chriztiaan,

Er is een automatische storingsmelding aangemaakt voor uw probleem. In de wijkcentrale/straatkast is een probleem opgetreden. Ik verwacht dat er morgen weer verbinding is. Ik hou het in de gaten.
Is er al een update? Kan ik het vandaag verwachten, of zal het over het weekend heengaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venemans schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 19:24:
@Webcare

Ik heb gisteren Internet Max aangevraagd als upgrade. Oude modem wat mijn eigendom was is defect. Klapperende adsl lijn. Verbinding viel steeds weg. Nu tijdelijke een oude Thomson modem in gebruik.
Zou het mogelijk zijn om de bedenktijd weg te halen waardoor mogelijk de opleverdatum versneld wordt?
Ik zal mijn gegevens sturen per DM.
Het is helaas niet mogelijk om bij upgrades de bedenktijd eraf te halen. Dit geldt alleen voor nieuwe aansluitingen.
Untouchablezz20 schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 20:28:
@telfort webcare was vergeten via dm het huisnummer te sturen, alsnog gedaan. Alvast bedankt voor je reactie.
Gegevens ontvangen. Ik kom hier maandag op terug.
teacup schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 22:23:
@ Telfort webcare,

[...]

Vandaag ben ik gebeld door Guidion. En we hebben een afspraak gemaakt voor Zaterdagochtend. So far so good.

Los van alles, jullie nog een keer bedankt voor de goede zorgen!

Voor de geinteresseerde lezertjes: De datum op welke je zelf een werkende ITV verbinding bij Telfort hebt afgeroepen is voor Guidion de trigger (gaven ze zelf aan) om je te benaderen. In mijn geval was dat vandaag, een dag voordat ik de ITV bij Telfort had afgeroepen.

(@Telfort: mocht ik hier iets verkeerds stellen, svp corrigeren)
Deze beweringen kloppen :).
pspman schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 00:57:
@WEBCARE

Ik heb sinds enkele dagen last van fluctuerende lijn.
Ik kan niet eens fatsoenlijk op internet lijkt het.

Volgens speedtest heb ik nu een snelheid van onder de 2 mb/s?? |:(

Postcode 5626HK 9
Ik heb uw lijn nagekeken maar het modem verbindt op dit moment met 17204 / 996Kb/s. Speedtest is niet de meest betrouwbare test, zo wijst uit ervaring. Kunt u dit bestand downloaden en aangeven wat de overdrachtsnelheid is?
immetjes schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 09:43:
[...]

Postcode check doet het vandaag niet, crasht. Ik heb dat gisteren echter ook opgevraagd en zo uit m'n hoofd was dat 9~12Mbs

Ik heb echter al 5 jaar stabiel, zonder probleem, 1.7MB/s. En dat zou nu opeens van woensdag op donderdag niet meer werken? Lijkt me wel heel sterk. Volgens mij zijn die toon waardes ook erg laag. Voor zover ik met het goed herinner zaten er vroeger ook A's en B's bij.
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer. Zodat ik een nieuw modem kan versturen.
dj_oosterhagen schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 10:53:
@Telfort Webcare, en anderen:

Het probleem is verholpen en ik heb (weer) internet! Dankzij een monteur van Telfort geconstateerd dat de zwart/witte draden i.p.v. de 'standaard' blauw/rode draden van de binnenkomende kabel geschakeld waren. Tijdens verbouwing is de hele elektrische bedrading verwijderd en vervangen. Bij het opnieuw leggen en aansluiten ben ik van een standaard aansluiting uitgegaan.

Bedankt voor de reactie(s) en het meedenken.

Gr. Dirk-Jan
Goed om te horen :)
Chriztiaan schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 11:30:
[...]

Is er al een update? Kan ik het vandaag verwachten, of zal het over het weekend heengaan?
Helaas nog niet. Ik zal de storingsmelding in de gaten houden.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:10:
.

@GAIAjohan,

Van een dubbele rekening zal geen sprake zijn. Het is puur een administratieve wijziging. De huidige ontvanger + modem zullen worden vervangen. In ons systeem zal het nieuwe pakket aangemeld worden als primair.

Het gebruiken van de tweede ontvanger wordt afgeraden. Ik raad u aan dit topic te lezen.

Henk
Dus dat betekent dat ik mijn huidige 2812 eraf moet halen en naar jullie moet sturen, en de nieuwe 2812 aansluiten? En that's it.
Ik heb de waarschuwing over dubbele ontvanger gelezen. Er kan dus een probleem ontstaan als je met één ontvanger zowel kijkt als opneemt, en met de ander alleen kijkt, en dat je dan teveel bandbreedte vraagt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GAIAjohan,

Ik ga dit voor u uitzoeken. U heeft het oude modem + ontvanger nog in gebruik en het werkt nog naar behoren?

@immetjes,

Ik heb een nieuw modem aangevraagd. Ik heb u de track/trace per DM verstuurd.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 11:36:

@mm81,

Ik hoor graag of het probleem zich nog voordoet bij een bekabelde verbinding. Als u hem dus aanzet na een periode van +/- 20 uur en of het modem dan wel direct 'internet' doorgeeft. Mocht dit nog steeds problemen opleveren, kan het zijn dat het modem vervangen gaat worden.

Henk
ik heb het vandaag geprobeerd.

Hij ziet het netwerk niet terwijl het lampje wlan/wps wel brand. bekabeld geeft hij meteen signaal. (test gedaan zeker een half uur na het aanzetten van de modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:02:
@immetjes,

Ik heb een nieuw modem aangevraagd. Ik heb u de track/trace per DM verstuurd.

Henk
Track/Trace ontvangen. Bedankt voor deze snelle actie Henk! Super.

Edit: Nieuw Modem vanmiddag 17/10 ontvangen en geen problemen meer. Idd vorig modem stuk. Bedankt voor de goede service Henk (en Telfort)!

[ Voor 19% gewijzigd door immetjes op 17-10-2011 22:21 . Reden: Modem ontvangen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
Beste Webcare,

bedankt voor deze snelle actie! Ben benieuwd naar wanneer de router binnenkomt en of dit het oplost! We houden contact, in ieder geval prettig weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
@webcare: ben bij mijn schoonouders die een Telfort verbinding hebben met een antiek modem (Zyxel P-600) welke zo nu en dan kuren vertoont. Is hier wat aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-09 14:00
Ik heb nu alweer een aantal jaren internet van telfort in het zuiden van Limburg en ben tot dusver erg tevreden. Ik heb relatief weinig verstoringen gehad tot nu toe.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

Schweino schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:15:
@webcare: ben bij mijn schoonouders die een Telfort verbinding hebben met een antiek modem (Zyxel P-600) welke zo nu en dan kuren vertoond. Is hier wat aan te doen?
Nieuwe aanvragen is de beste oplossing. De snelheid komt dan ook weer ten goede.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin de Jonge
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-02 15:37
@Webcare: Vannacht is er onderhoud geweest in de ADSL centrale in Uithoorn. Ik krijg echter geen verbinding meer. Ook niet na herstarten van het modem.
Postcode 1422PL 82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arsenius
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Is er ergens een source waar je kunt opzoeken of de lokale centrale al geupgrade is. Ik zit te wachten op internet max, maar via de Telfort site word ik er niet veel wijzer van. Ja het is nog niet beschikbaar..

Ze moeten dat toch echt dit jaar gaan doen, want volgend jaar wordt hier glasvezel operationeel a 120Mbit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dezelfde vraag en kwam uit op een Telfort forum:
Planning straatkast uitbreidingen (VDSL BuitenRing)
Maar dat schiet ook niet echt op. Ik wacht al de hele week op antwoord.

edit: vandaag antwoord gekregen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:02:
@GAIAjohan,

Ik ga dit voor u uitzoeken. U heeft het oude modem + ontvanger nog in gebruik en het werkt nog naar behoren?

Henk
In de brief staat dat de opleverdatum van het daadwerkelijke abonnement 14 oktober was (gisteren dus).
Vandaag alles nog steeds helemaal hetzelfde gelaten (dus oude modem en oude ontvanger), en werkt gewoon prima..

maar ik verwacht dat mn oude 'abonnement' voor de tv wel snel afloopt, en dat ik dan de nieuwe abonnementsnummer moet invullen? Zeker gezien de tv ook nog steeds het plusabonnement verschaft..

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 15-10-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

wjjkoevoets schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:19:
@ Webcare: Dank u, zeer goede support. Hebben jullie toevallig iets gedaan? Vanochtend was het nog huilen met de pet op en nu lijkt de verbinding het weer normaal te doen. Kzou toch graag willen weten wat er nou precies aan de hand was. Plaatselijk storinkje misschien ofzo.
En hij is weer overleden :( Heeft het ongeveer een dag weer normaal gedaan en heb toen geen bijzonderheden gemerkt.

Erg raar, als ik google of een andere website ping krijg ik vrijwel meteen een reactie (~15-50 ms), maar de webpagina laden ho maar (op vijf verschillende devices: 2 PCs, 2 Notebooks en een Android telefoon). Modem traint ook gewoon op normale snelheid in en geen system errors o.i.d in de logs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vanmorgen is de DSL Link al een stuk of 15 keer gereset (vanzelf), en er kwam een bericht voorbij van de modem/router dat de firmware geupgrade werd. Maar als ik inlog zie ik nog steeds dezelfde versie staan als eerst. V3.10(TUE.1). Ook na ik het bericht kreeg van de firmware upgrade wou de DSL Link niet meer up komen, ook de webinterface laadde niet helemaal. Ik heb toen na een uurtje wachten toch maar de router gereboot.

Meer mensen met problemen?

Overigens word de lijn morgen omgezet naar VDSL, misschien dat dat er wat mee te maken heeft?

Edit: Inmiddels is hij nog 5x eruit gevlogen en kwam weer de firmware upgrade message langs, maar opnieuw geen andere versie.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:56

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:22:
Sinds vanmorgen is de DSL Link al een stuk of 15 keer gereset (vanzelf), en er kwam een bericht voorbij van de modem/router dat de firmware geupgrade werd. Maar als ik inlog zie ik nog steeds dezelfde versie staan als eerst. V3.10(TUE.1). Ook na ik het bericht kreeg van de firmware upgrade wou de DSL Link niet meer up komen, ook de webinterface laadde niet helemaal. Ik heb toen na een uurtje wachten toch maar de router gereboot.

Overigens word de lijn morgen omgezet naar VDSL, misschien dat dat er wat mee te maken heeft?

Edit: Inmiddels is hij nog 5x eruit gevlogen en kwam weer de firmware upgrade message langs, maar opnieuw geen andere versie.
En het nieuwe modem al aangesloten of nog niet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 16:47
@webcare: Eind augustus mijn internet plus abonnement verlengd met de "1 jaar lang voor 17.50 aanbieding". Ik blijf nogsteeds facturen krijgen van 24.95?

Behandelen jullie hier ook administratieve problemen? Kan de contact gegevens van klantenservice niet vinden op jullie site. Heb een dm gestuurd met postcode + huisnr.

*edit
Contact gegevens klantenservice inmiddels toch gevonden. Staat een link op de eerste pagina maar niet meer nadat in het menu voor klantenservice is gekozen :?

Mijn vraag blijft staan.

[ Voor 22% gewijzigd door jorisp op 16-10-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuut-Tuut schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:13:
[...]

En het nieuwe modem al aangesloten of nog niet...?
Ja, aan het begin van de week al. Ik heb geen problemen gehad tot aan vandaag.

Edit: sinds vanmiddag is de lijn niet meer down geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ik heb geen internet meer.
Modem krijgt geen IP adres meer toegewezen.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Edit: Hij doet het al weer :) na 2 reboots...

[ Voor 18% gewijzigd door brambo123 op 16-10-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Boss schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 13:53:
Ik heb sinds deze week Telfort Interactieve Televisie en het bijbehorend nieuwe modem. TV werkt perfect. Alleen lijkt het er nu op dat mijn media-speler mijn Synology NAS niet meer kan zien. Dit verloopt allemaal via het DLNA protocol en dat lijkt geblokkeerd te worden binnen het LAN. Ook andere DLNA clients kunnen geen verbinding maken via het LAN.

Zijn er mensen die dezelfde combinatie hebben (Telfort Interactieve Televisie + DLNA server/clients) waarbij het wel werkt?
Nog maar een poging, ik snap er echt niets van. Het lijkt erop alsof het modem geen UDP signalen doorgeeft op LAN-LAN.

Om mij op weg te helpen: is er iemand die op het Zyxel P-2812HNU-F1 modem een DLNA setup heeft draaien? Een mediaserver + player? Ik zit eraan te denken om een losse switch te kopen om te testen of het echt aan het modem ligt. Oude modem helaas alweer teruggestuurd...

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 22:20
Boss schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:56:
[...]

Nog maar een poging, ik snap er echt niets van. Het lijkt erop alsof het modem geen UDP signalen doorgeeft op LAN-LAN.

Om mij op weg te helpen: is er iemand die op het Zyxel P-2812HNU-F1 modem een DLNA setup heeft draaien? Een mediaserver + player? Ik zit eraan te denken om een losse switch te kopen om te testen of het echt aan het modem ligt. Oude modem helaas alweer teruggestuurd...
ik weet niet of dit hetzelfde probleem is, maar in de nieuwste beta versie van logitech media server (voorheen squeezeboxserver) zit ook een dlna server. Mijn WDLXTV ziet die echter niet. Maakt nu niet uit omdat ik via cifs stream, maar opvallend is het wel. Ik gebruik ook de Zyxel P-2812HNU-F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 20:18
teacup schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:07:
@jumpman

[...]

enkele weken terug had ik dezelfde vragen (Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"), uiteindelijk heb ik de ITV in bestelling gezet, heb inmiddels de spullen binnen en het modem draaiende. Het volgende kan ik je vertellen:

Beeldkwaliteit: Digitaal, maar nog geen HD. Telfort heeft wel de intentie dit in de toekomst te gaan aanbieden.
Zapsnelheid? Weet ik ook nog niet, moet tv nog geïnstalleerd krijgen, maar altijd langzamer dan analoog.
Werkt dit goed met een oud modem: Nee, je krijgt een ZyXEL P-2812HNU-F1. Dit modem is ca. 10% efficiënter en (vindt ik belangrijk) heeft een gigabit routerswitch. Of het daadwerkelijk sneller traint als de ZyXEL P-2602HW-D1A moet ik nog beoordelen. Ik koppel dit in deze draad nog wel terug.
Ik heb dit vergeleken en kan dit bevestigen. De 2601 traint inderdaad 10-20 % sneller in dan de 2602. Voor de geïnteresseerden: ik schakelde over van een Dreambox 500DM met schotel. De beeldkwaliteit van Telfort is een stuk beter dan die van de Dreambox, maar dit kan ook komen door de omschakeling van scart-kabel naar HDMI.
Functioneel is het gebodene hetzelfde als de Dreambox, met zelf iets meer: eigen zenderlijsten, file-informatie, buienradar, weer, RSS-reader zitten alle ingebouwd. EPG is identiek aan de EPG in de PLi-firmware van de Dreambox . :)
Ik ben tevreden! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schweino schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:15:
@webcare: ben bij mijn schoonouders die een Telfort verbinding hebben met een antiek modem (Zyxel P-600) welke zo nu en dan kuren vertoont. Is hier wat aan te doen?
Uw schoonouders zitten nog op een oud Tiscali contract waar ze destijds een contract voor hebben afgesloten van een periode van 2 jaar. Deze termijn is afgelopen en het is mogelijk om ander abonnement af te sluiten in combinatie met een nieuw modem en bijvoorbeeld een Internet Basis pakket.

U zou dit kunnen bespreken met uw schoonouders aan de hand van Mijn Telfort -> Abonnement wijzigen.
punisher007 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 08:18:
Ik heb nu alweer een aantal jaren internet van telfort in het zuiden van Limburg en ben tot dusver erg tevreden. Ik heb relatief weinig verstoringen gehad tot nu toe.
Altijd leuk om dergelijke berichten te lezen :)
z704w40 schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 12:23:
@Webcare: Vannacht is er onderhoud geweest in de ADSL centrale in Uithoorn. Ik krijg echter geen verbinding meer. Ook niet na herstarten van het modem.
Postcode 1422PL 82
Er stonden inderdaad werkzaamheden gepland bij u in de buurt. Hier is zaterdag een glasvezelbreuk geconstateerd waardoor het niet werkte. Ik zie inmiddels uw verbinding weer online. Excuses voor het ongemak.
Arsenius schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 13:07:
Is er ergens een source waar je kunt opzoeken of de lokale centrale al geupgrade is. Ik zit te wachten op internet max, maar via de Telfort site word ik er niet veel wijzer van. Ja het is nog niet beschikbaar..

Ze moeten dat toch echt dit jaar gaan doen, want volgend jaar wordt hier glasvezel operationeel a 120Mbit. ;)
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM zodat ik dit voor u kan nakijken.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 15:20:
Ik had dezelfde vraag en kwam uit op een Telfort forum:
Planning straatkast uitbreidingen (VDSL BuitenRing)
Maar dat schiet ook niet echt op. Ik wacht al de hele week op antwoord.
Excuus voor de vertraging. U krijgt vanmiddag antwoord op uw vraag.
GAIAjohan schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 17:16:
[...]

In de brief staat dat de opleverdatum van het daadwerkelijke abonnement 14 oktober was (gisteren dus).
Vandaag alles nog steeds helemaal hetzelfde gelaten (dus oude modem en oude ontvanger), en werkt gewoon prima..

maar ik verwacht dat mn oude 'abonnement' voor de tv wel snel afloopt, en dat ik dan de nieuwe abonnementsnummer moet invullen? Zeker gezien de tv ook nog steeds het plusabonnement verschaft..
Ik zie dat er nog een wijzigings-order voor uw verbinding open staat. Mochten er nieuwe codes aangemaakt zijn laat ik u dat weten. Tot die tijd kunt u gewoon gebruik blijven maken van de huidige opstelling.
wjjkoevoets schreef op zaterdag 15 oktober 2011 @ 18:37:
[...]

En hij is weer overleden :( Heeft het ongeveer een dag weer normaal gedaan en heb toen geen bijzonderheden gemerkt.

Erg raar, als ik google of een andere website ping krijg ik vrijwel meteen een reactie (~15-50 ms), maar de webpagina laden ho maar (op vijf verschillende devices: 2 PCs, 2 Notebooks en een Android telefoon). Modem traint ook gewoon op normale snelheid in en geen system errors o.i.d in de logs.
Ik heb een aantal vragen voor u doorgezet. Ik kom hier zo snel mogelijk op terug. Ik verwacht dat ik vandaag meer informatie heb.
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 13:22:

Er staat een wijzigings-order gepland voor vandaag op uw aansluiting. Dit is voor de omzetting naar VDSL, ik verwacht dat hierna de problemen van de reconnects zijn opgelost. Ik hou de oplevering in de gaten.

Overigens is het modem al wel van de nieuwste firmware voorzien. Op 12-10-2011 is deze s'nachts geüpdatet. :)
jorisp schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:28:
@webcare: Eind augustus mijn internet plus abonnement verlengd met de "1 jaar lang voor 17.50 aanbieding". Ik blijf nogsteeds facturen krijgen van 24.95?

Behandelen jullie hier ook administratieve problemen? Kan de contact gegevens van klantenservice niet vinden op jullie site. Heb een dm gestuurd met postcode + huisnr.

*edit
Contact gegevens klantenservice inmiddels toch gevonden. Staat een link op de eerste pagina maar niet meer nadat in het menu voor klantenservice is gekozen :?

Mijn vraag blijft staan.
Ik ga uw vraag doorzetten naar de administratie. Ik verwacht dat hier morgen/woensdag een terugkoppeling over is. Ik hou u op de hoogte.
Boss schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 19:56:
[...]

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM. Dit probleem wordt verholpen met nieuwe firmware, ik zal uw gegevens doorzetten zodat de nieuwste versie gepusht kan worden.

Edit 17-10-2011 13.40:

Gegevens ontvangen. Aankomende nacht zal de nieuwe firmware gepusht worden. Graag hoor ik of dit uw probleem oplost.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ik ben bezig met het maken van een script voor zulke grafieken.
Maar dan voor de P-2812HNU-F1 i.c.m. VDSL2.
Ik zoek alleen nog wat extra data om te testen.
Voor de gene die even wat dat willen afstaan hiervoor > volledige DSL Line Status via DM zou geweldig zijn.
Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Vanmorgen rond half 10 is de lijn omgezet naar VDSL en heb ik geen disconnects meer gehad. :)

Hoe lang duurt het ongeveer voordat de modem de 'volle' snelheid intraint ipv de 18/2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

@Telfort webcare: dankzij de update werkt al mijn DLNA apparatuur weer. Bedankt voor het pushen van de nieuwe firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

gisterochtend merkte ik dat de Zyxel traag reageerde. Heb contact gemaakt via de webinterface en zag dat de cpu usage op 100% stond. Er was op dat moment nauwelijks internet verkeer.

Heb de scherm interval op 60 sec. gezet om te zien of de 100% cpu usage nog omlaag zou gaan. Na een klein uur was er geen communicatie met de Zyxel mogelijk (via webinterface; pingen ging wel) en moest hij herstart worden met uit en aan zetten.

Opstarten duurde minuten (5/6) en de telefoon weigerde. Nog een herstart; duurde weer minuten en uiteindelijk werkte alles weer. Current Firmware Version : V3.10(TUE.1)
Op dit moment ziet alles er goed uit en cpu usage is 0,0 >:) , memory is 31,3.
Hebben jullie enig idee wat dit geweest kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 22:20
Boss schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 07:37:
@Telfort webcare: dankzij de update werkt al mijn DLNA apparatuur weer. Bedankt voor het pushen van de nieuwe firmware!
@Telfort Webcare:

Mag ik ook de laatste firmware om de DLNA issue op te lossen? Postcode en nummer per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Is de snelheid omhoog gegaan bij Telfort? Ik train nu in op: VDSL WAN Up 52000/5184 kbps

Zojuist een aflevering house binnengehaald met 5,8MB/s. :9 Voorheen was dat nooit meer dan 4,7MB/s.

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Brakkie
Klopt inderdaad, is hier al vaker genoemd.
Pagina: 1 ... 39 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.