Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brakkie schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:42:
Is de snelheid omhoog gegaan bij Telfort? Ik train nu in op: VDSL WAN Up 52000/5184 kbps

Zojuist een aflevering house binnengehaald met 5,8MB/s. :9 Voorheen was dat nooit meer dan 4,7MB/s.
Is er al bekend naar welke snelheid het Internet Plus abbo gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-09 19:22

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@Webcare, de order voor Telefonie (verhuizing schoonouders) was toch niet goed doorgekomen.
M'n schoonvader heeft gister naar de helpdesk gebeld om het alsnog te regelen. Geen drama, maar wou het toch even laten weten. ;)

update, telefonie werkte gisteravond al. Dit terwijl de helpdesk aan had gegeven dat het 5-7 werkdagen zou gaan duren. Afijn, eind goed al goed. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Coenen op 18-10-2011 21:35 . Reden: status update. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-09 19:23
dus ook mijn 22/2 VDSL gaat naar 33/3? (wil hier toch wel graag een definitief antwoord op)

[ Voor 41% gewijzigd door Lampuhkap op 18-10-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-09 21:17
Heeft iemand nog wat data voor http://vdsl.mtsgrit.nl/ ??
mijn data/grafiek
(als je direct link aanmaakt zie ik hem vanzelf in me database)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 10:25
@webcare, ik heb sinds een half jaar ongeveer Digitenne en ik ben zojuist met internet overgestapt op internet plus van telfort (vdsl). Nu ben ik niet supertevreden met het Digitenne signaal en wil dus het liefste overstappen op interactieve tv. Ik weet dat het Digitenne abonnement gratis wordt, maar betaal ik nog wel 4 euro voor de (enige) tuner die ik heb, of kan ik die inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
Ik heb het contract van een jaar nog niet bereikt. Ik kan dus niet zomaar opzeggen nu, maar gezien Telfort in het geval van Interactieve TV het Digitenne abonnement overneemt, stelde ik de vraag :) staat nog open dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 01:43
OgWok schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:13:
@Webcare:

gisterochtend merkte ik dat de Zyxel traag reageerde. Heb contact gemaakt via de webinterface en zag dat de cpu usage op 100% stond. Er was op dat moment nauwelijks internet verkeer.

Heb de scherm interval op 60 sec. gezet om te zien of de 100% cpu usage nog omlaag zou gaan. Na een klein uur was er geen communicatie met de Zyxel mogelijk (via webinterface; pingen ging wel) en moest hij herstart worden met uit en aan zetten.

Opstarten duurde minuten (5/6) en de telefoon weigerde. Nog een herstart; duurde weer minuten en uiteindelijk werkte alles weer. Current Firmware Version : V3.10(TUE.1)
Op dit moment ziet alles er goed uit en cpu usage is 0,0 >:) , memory is 31,3.
Hebben jullie enig idee wat dit geweest kan zijn?
Ik heb een poosje terug precies hetzelfde gehad, zie Puch-Maxi in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19". Maar daarna heb ik het nog niet opnieuw meegemaakt. :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
heuker schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:39:
[...]

Ik heb het contract van een jaar nog niet bereikt. Ik kan dus niet zomaar opzeggen nu, maar gezien Telfort in het geval van Interactieve TV het Digitenne abonnement overneemt, stelde ik de vraag :) staat nog open dus!
Misschien nemen ze niet 'je abonnement over' maar gaan de kosten naar €0 per maand voor de combinatie als je dat als abonnee hebt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
bjck schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 23:09:
[...]

Misschien nemen ze niet 'je abonnement over' maar gaan de kosten naar €0 per maand voor de combinatie als je dat als abonnee hebt.
Dat zou prima zijn idd, alleen vraag ik me af of ik dan 4 euro voor de ontvanger betaal, of dat ik die in kan leveren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 23:00
Gisteravond telfort gebeld om te vragen of internetplus bij mij via VDSL aangesloten kan worden werd verteld dat adsl plus alleen via de adsl network aangesloten kan worden terwijl vdsl bij mij wel te bestellen is (adsl max). In eerste instatie had de helpdesk medewerkster nog nooit van vdsl gehoord en moest een collega vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@doublehelix
Helpdesk... misschien moeten ze een opfris cursus hebben...
Van adsl > vdsl kun je simpelweg via 'Mijn Telfort' doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03:11
@Telfort webcare:

Henk,

Komt dit:
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv-online.htm

ook beschikbaar voor de IPTV-klanten van Telfort?

[ Voor 5% gewijzigd door poktor op 19-10-2011 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Webcare:

Sinds een paar weken last van trage downloadsnelheid. Heb in maart een nieuw modem gekregen, een witte van Zyxel. Deze was minder dan mijn vorige, dus oude terug. Snelheid omhoog (19MB).

Het weekend begaf mijn oude modem het definitief. Nieuwe modem terug. Snelheid omlaag (14MB).

Nu krijg van de helpdesk te horen dat de centrale mijn downloadsnelheid automatisch op 16MB heeft gezet. Het maakt me niet uit dat ik 20 euro betaal en minder krijg, dat kan, maar dat ik voorheen op mijn adres 19MB haalde en nu nog maar 14MB, daar baal ik wel van.

Wat is hieraan te doen? Of moet ik overstappen naar kabel?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@THE_BASE
Wat voor snelheid geeft de postcode check van Telfort aan?

Edit:
Bedoel je met 'een witte van Zyxel' de ZyXEL 2602HN-F1 of de ZyXEL 2812HNU-F1?
Ik neem aan de 2602HN-F1. Maar voor alle duidelijker ;)

[ Voor 37% gewijzigd door brambo123 op 19-10-2011 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
brambo123 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:28:
Heeft iemand nog wat data voor http://vdsl.mtsgrit.nl/ ??
mijn data/grafiek
(als je direct link aanmaakt zie ik hem vanzelf in me database)
Ik hoopte dat deze ook zou werken voor ADSL uit de zyxel 2601, maar ik krijg geen afbeelding te zien (alleen de opvolger van het rode kruisje).
Ik had het aan de url trouwens wel kunnen zien dat het niet zou werken. Sorry voor de bogus in je DB :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:41:
@telfort webcare

Vanmorgen rond half 10 is de lijn omgezet naar VDSL en heb ik geen disconnects meer gehad. :)

Hoe lang duurt het ongeveer voordat de modem de 'volle' snelheid intraint ipv de 18/2?
Goed om te horen dat het weer stabiel is :) DLM heeft een cyclus van maximaal 30 dagen om de snelheid te bepalen. Normaal gesproken gaat de snelheid omhoog na een stabiliteit van +/- 7 dagen. Zoals eerder besproken zijn er wat problemen met verschillende verbindingen die ondanks een stabiel signaal niet omhoog schakelen. Zodra er meer informatie over bekend is meld ik dit.
raven22 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:30:
[...]

@Telfort Webcare:

Mag ik ook de laatste firmware om de DLNA issue op te lossen? Postcode en nummer per DM.
Is inmiddels gedaan, heeft het uw probleem opgelost?
OgWok schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:13:
@Webcare:

gisterochtend merkte ik dat de Zyxel traag reageerde. Heb contact gemaakt via de webinterface en zag dat de cpu usage op 100% stond. Er was op dat moment nauwelijks internet verkeer.

Heb de scherm interval op 60 sec. gezet om te zien of de 100% cpu usage nog omlaag zou gaan. Na een klein uur was er geen communicatie met de Zyxel mogelijk (via webinterface; pingen ging wel) en moest hij herstart worden met uit en aan zetten.

Opstarten duurde minuten (5/6) en de telefoon weigerde. Nog een herstart; duurde weer minuten en uiteindelijk werkte alles weer. Current Firmware Version : V3.10(TUE.1)
Op dit moment ziet alles er goed uit en cpu usage is 0,0 >:) , memory is 31,3.
Hebben jullie enig idee wat dit geweest kan zijn?
Wanneer is het modem voor het laatst gereset? Voor wat betreft het rode internet lampje; heeft u die recent nog gehad? Hier wordt nu getest met een firmware met fix. Ook interesse om mee te testen?
Coenen schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:44:
@Webcare, de order voor Telefonie (verhuizing schoonouders) was toch niet goed doorgekomen.
M'n schoonvader heeft gister naar de helpdesk gebeld om het alsnog te regelen. Geen drama, maar wou het toch even laten weten. ;)

update, telefonie werkte gisteravond al. Dit terwijl de helpdesk aan had gegeven dat het 5-7 werkdagen zou gaan duren. Afijn, eind goed al goed. ;)
Mijn excuses voor de verwarring maar goed om te horen dat het alsnog is opgelost.
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:13:
[...]

Is er al bekend naar welke snelheid het Internet Plus abbo gaat?
Lampuhkap schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 18:47:
dus ook mijn 22/2 VDSL gaat naar 33/3? (wil hier toch wel graag een definitief antwoord op)
Dat mag ik nog niet communiceren. ;)
heuker schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:30:
@webcare, ik heb sinds een half jaar ongeveer Digitenne en ik ben zojuist met internet overgestapt op internet plus van telfort (vdsl). Nu ben ik niet supertevreden met het Digitenne signaal en wil dus het liefste overstappen op interactieve tv. Ik weet dat het Digitenne abonnement gratis wordt, maar betaal ik nog wel 4 euro voor de (enige) tuner die ik heb, of kan ik die inleveren?
Voor bestaande klanten van Digitenne (die ook de abonnementskosten á €9 betalen) wordt het gratis. U betaald dan uiteindelijk alleen de huur van de tuner á €4. Zodra u deze inlevert en de opzegging verwerkt is betaalt u uiteraard niets meer.
doublehelix schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 11:41:
Gisteravond telfort gebeld om te vragen of internetplus bij mij via VDSL aangesloten kan worden werd verteld dat adsl plus alleen via de adsl network aangesloten kan worden terwijl vdsl bij mij wel te bestellen is (adsl max). In eerste instatie had de helpdesk medewerkster nog nooit van vdsl gehoord en moest een collega vragen.
Dat is inderdaad slordig. Uw verbinding zal in ieder geval geleverd worden over VDSL.
poktor schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:54:
@Telfort webcare:

Henk,

Komt dit:
http://www.kpn.com/prive/tv/interactieve-tv-online.htm

ook beschikbaar voor de IPTV-klanten van Telfort?
Dit zal uiteindelijk ook bij ons beschikbaar worden, ik verwacht de laatste maand van dit jaar. :)
THE_BASE schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:00:
@Webcare:

Sinds een paar weken last van trage downloadsnelheid. Heb in maart een nieuw modem gekregen, een witte van Zyxel. Deze was minder dan mijn vorige, dus oude terug. Snelheid omhoog (19MB).

Het weekend begaf mijn oude modem het definitief. Nieuwe modem terug. Snelheid omlaag (14MB).

Nu krijg van de helpdesk te horen dat de centrale mijn downloadsnelheid automatisch op 16MB heeft gezet. Het maakt me niet uit dat ik 20 euro betaal en minder krijg, dat kan, maar dat ik voorheen op mijn adres 19MB haalde en nu nog maar 14MB, daar baal ik wel van.

Wat is hieraan te doen? Of moet ik overstappen naar kabel?
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM. Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.

Henk

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
Sinds twee dagen heb ik last van een enorm trage verbinding (Amsterdam) (Telfort Internet Plus). Het modem traint in op 980 kbps en doet er na een reboot uren over om opnieuw in te trainen, wederom op de lage snelheid van +/- 980 kbps. Heeft iemand anders ook dit probleem, en nog beter, heeft iemand een oplossing :)?

[ Voor 3% gewijzigd door Slofsky op 19-10-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Slofsky
Hoe oud is je modem? (misschien tijd voor en nieuwe?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Poe, ik meen 3 jaar (sinds november 2008 abonnee), dus ik hoop het niet ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
Telefoonstoring in regio rotterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Slofsky
Wat zegt postcode check?
Misschien is er wel VDSL2 beschikbaar, dan kun je voor zelfde geld net wat snellere verbinding krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Na 30 dagen lang onafgebroken aanstaan traint mijn modem nu in op: current rate downstream: 27840 kbps.
Dit terwijl de afgelopen 30 dagen constant op 33024 kbps ingetraind stond. Vraag me eigenlijk af waarom dit nu ineens zoveel lager is. Zou een reboot helpen?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
brambo123 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 14:57:
@THE_BASE
Wat voor snelheid geeft de postcode check van Telfort aan?

Edit:
Bedoel je met 'een witte van Zyxel' de ZyXEL 2602HN-F1 of de ZyXEL 2812HNU-F1?
Ik neem aan de 2602HN-F1. Maar voor alle duidelijker ;)
De site geeft aan: 16 tot 20 Mbps. Ik haal 14, voorheen dus 19 en hij is ooit gemeten op 21! Modem is de 2602HN-F1.

Ben nu net thuis, Telfort heeft mijn lijn gereset, maar het is echt te traag voor woorden. Zit op een MacBook Pro i5, dus lijkt me dat het daar niet ineens aan kan liggen. Zowel met Safari als met Chrome traag.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:06:
Telefoonstoring in regio rotterdam?
Er is inderdaad een storing gaande in Rotterdam en omgeving!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:00:

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM. Dan kan ik kijken wat er aan de hand is.

Henk
Ik weet even niet hoe ik hier moet DM'en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Eerst moet je DM aan zetten:
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences (onder Privacy)
En dan staat er onder de gebruikers die DM ook aan hebben: Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif
Als je daar dan op klikt komt het helemaal goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
brambo123 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 18:10:
@Slofsky
Wat zegt postcode check?
Misschien is er wel VDSL2 beschikbaar, dan kun je voor zelfde geld net wat snellere verbinding krijgen :)
Ik zie niets over VDSL2, alleen dat het duurdere abonnement van 26 tot 35 MBit ook beschikbaar is.

Intussen alweer twee uur zonder internet na de laatste reboot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Slofsky

Er zijn op dit moment meerdere storingen aan de hand ivm blikseminslagen.
Kan zijn dat het daaraan ligt ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Is voor mij al sinds gisteren gaande helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Bacosjaco schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 22:04:
[...]

Heb hier hetzelfde probleem altijd een downloadsnelheid gehad van rond de 18500kbs en nu sinds een paar dagen nog maar 15000kbs. (toch 20% minder).
Bij mij totaal geen wijzigingen aan modem en/of bedrading heb de telefonische helpdesk gebeld en zeggen gewoon doodleuk ligt waarschijnlijk aan je bedrading zit al sinds januarie 2008 zo en al die tijd totaal geen problemen gehad.
Heb ondertussen toch effe alle bedrading gechecked en wat uitgewisseld had ook nog een reserve modem maar exact hetzelfde.

Kan Telfort Webcare nog wat voor me doen? :?
Beetje vreemd vragen ze om mn gegevens per DM heb ik gedaan wordt het vervolgens heel stil, hoor ik nog wat van jullie Webcare................. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Slofsky
Dat betekend dat VDSL2 beschikbaar is.
Als ik jou was zou ik migratie laten doen van ADSL > VDSL.
Dit kan via 'Mijn Telfort'
Je krijgt een nieuwe modem en als het goed is 22/2Mbps profiel.
En over poosje mogelijk 33/3, echter zoals Webcare zegt: "Dat mag ik nog niet communiceren. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Alright! Ga ik dat even proberen zodra ik mijn inloggegevens heb gevonden :) . Maar ik hoop eigenlijk dat mijn modem gewoon weer kan intrainen. Vanochtend nog steeds niet, alleen maar het power lampje en het ethernet lampje aan. Het DSL lampje knippert soms even, maar daarna gaat hij weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 14:42
@telfort webcare heb je nog de mogelijkheid gehad om te kijken of de centrale binnenkort wordt geupgrade? huisnummer en postcode via DM al verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
@brambo123
Ik zie dat ik mijn abonnementsvorm kan wijzigen in Internet Max, is dat wat je bedoelt met VDSL2? Daarvoor moet ik dan wel na 12 maanden 35 euro per maand betalen, terwijl ik nu 20 euro betaal voor 20 MBit.

Intussen nog steeds geen verbinding, dit begint vreemde vormen aan te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:39
@telfort webcare; ik was net aan het surfen en ineens knalt de verbinding er om een onbekende reden uit met onderstaand scherm in mijn browser:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/222293.jpg

Ik dacht dat de stekker misschien uit de router gevallen was (de kleine wil hem er nog weleens uithalen), maar dat was niet het geval. Ik kon nog wel in de router komen en zag daar inderdaad dat de DSL uptime op 0 minuten stond, alleen bij de system uptime stond de volle tijd dat ie aan was/is. Zie onderstaand:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/6/222294.jpg

Hoe kan dit of wordt ie af en toe vanuit jullie gereset?

[ Voor 4% gewijzigd door groxgrox op 20-10-2011 13:54 ]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Slofsky schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:34:
@brambo123
Ik zie dat ik mijn abonnementsvorm kan wijzigen in Internet Max, is dat wat je bedoelt met VDSL2? Daarvoor moet ik dan wel na 12 maanden 35 euro per maand betalen, terwijl ik nu 20 euro betaal voor 20 MBit.

Intussen nog steeds geen verbinding, dit begint vreemde vormen aan te nemen.
Als het goed is kun je ook Internet Plus bestellen, dat wordt ook via vdsl2 gelevert indien beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 11:07

OgWok

U.N.C.L.E.

[...]

Wanneer is het modem voor het laatst gereset? Voor wat betreft het rode internet lampje; heeft u die recent nog gehad? Hier wordt nu getest met een firmware met fix. Ook interesse om mee te testen?

Henk
Modem is niet gereset (met het kleine knopje achterop neem ik aan). Wel is het modem gister 2 keer van de stroom geweest vanwege werk aan de lichtnet bedrading.

Rode internet ledje heb ik nog niet gezien bij het nieuwe modem. Testen ben ik nog even voorzichtig mee omdat ik graag een goed werkende telefoon wil hebben.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpersoon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
@Webcare

Beste Webcare,

Onlangs ben ik verhuisd. Ik heb Telfort internet aangevraagd. Ik heb 14 oktober van Telfort een brief ontvangen met de bevestiging van mijn aanvraag. Ik zie zojuist dat ik tot 24 oktober kan annuleren en dat als leveringsdatum 3 november staat.
Ik lees op het forum dat de annuleringsperiode verwijderd kan worden. Zou u dit ook voor mij kunnen regelen?
Zal ik u dan mijn postcode en huisnummer sturen via een direct message?

Verder ging ik er vanuit dat ik het modem zelf wel kan aansluiten. Ik zag alleen dat het ISRA punt er niet uitziet zoals ik gewend ben. Er komt een dikke blauwe kabel binnen. Daar zit een dop op, waaronder twee telefoonkabels vandaan komen. Die gaan direct naar de slaapkamer en woonkamer. Kan ik 1 telefoonkabel verwijderen en op die ander een ISRApunt-stekkerdoos aansluiten?

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is. Ik zal anders nog een foto van de situatie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@slofsky,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer. Wel kan ik alvast vertellen dat als Internet Max leverbaar is Internet Plus sowieso over VDSL2 wordt opgelverd met een 22/2 profiel. Dat kunt u alleen zien aan de uploadsnelheid van 2048kbps bij uw persoonlijke aanbod op MijnTelfort.nl.

@Bacosjaco,

Excuus, deze lijkt er bij in te zijn geschoten. U zit nog op het DLM startprofiel voor ADSL2+, 15/1. DLM hoort als de lijn stabiel is binnen 7 dagen na activatie de snelheid op te schroeven richting de maximum haalbare waarden. Bij u is dat 18.624 / 1.056kbps. U staat nu echter al 11,9 dagen op 15/1. DLM schakelt bij u niet, dit is een probleem wat momenteel bij KPN in onderzoek is. Zodra daarover meer bekend is zullen we dat hier communiceren.

@groxgrox,

Klinkt als een "reguliere" DSL reconnect. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer voor nader onderzoek.

@Og_Wok,

OK, dan laten we hem zo. Ik adviseer u om het modem te resetten naar fabrieksinstellingen. Heb verder nog geen soortgelijke klachten gezien.

@mrpersoon,

Bedenktijd verwijderen is bij een verhuizing ook meestal mogelijk, graag ontvang ik daarvoor uw gegevens via DM.

U heeft een lasdop ISRA. U kunt 1 v/d 2 telefoonkabels verwijderen en de andere aansluiten op uw modem, bijvoorbeeld via de meegeleverde varkenssnuit. Modem zo dicht mogelijk bij de lasdop in de buurt plaatsen, niet in de woonkamer.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
mrpersoon schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 15:59:
@Webcare

Verder ging ik er vanuit dat ik het modem zelf wel kan aansluiten. Ik zag alleen dat het ISRA punt er niet uitziet zoals ik gewend ben. Er komt een dikke blauwe kabel binnen. Daar zit een dop op, waaronder twee telefoonkabels vandaan komen. Die gaan direct naar de slaapkamer en woonkamer. Kan ik 1 telefoonkabel verwijderen en op die ander een ISRApunt-stekkerdoos aansluiten?

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is. Ik zal anders nog een foto van de situatie maken.
Dit wordt een lasdop genoemd.

Lasdop
Knip de kabel(s) die vanuit de lasdop naar uw telefoontoestel(len) gaat door op 20 cm van de lasdop. Vanaf dit moment kunt u niet meer telefoneren.

Pak het loshangende eind dat uit de lasdop komt en verwijder 2 cm van de buitenmantel van de kabel. U ziet nu twee of meer aders.

Verwijder 6 mm van de mantel van beide aders. Hebt u meer dan twee aders, verwijder dan alleen de mantel van de blauwe en de rode ader. Als het koperdraad beschadigd is, dient u deze handeling te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
@Webcare
Done! Ik zie op Mijn Telfort alleen tot 1 MBit upload bij Internet Plus, ondanks het aanbod voor Internet Max. Wellicht komt dit door het feit dat ik nog een "oud" 20 MBit abonnement heb. Hoe dan ook, ik waardeer de hulp zeer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Slofsky
Log in op "Mijn Telfort" en update je abbonnement naar Internet Plus.
Dan wordt je omgezet naar VDSL2.
Je krijgt dan een nieuwe modem en ga je naar 22/2 profiel.

[ Voor 7% gewijzigd door brambo123 op 20-10-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Slofsky,

Ik zie dat Mijn Telfort is veranderd en dezelfde productweergave heeft als de online shop op telfort.nl. De upload snelheid wordt daar niet getoond. U zit in ieder geval op 378 meter van de centrale dus Internet Plus wordt gegarandeerd over VDSL opgeleverd :)

Uw lijn is momenteel onderbroken in de centrale, hiervoor moet ik een KPN monteur aansturen. Is uw 06 eindigend op 56 nog actueel?

Onafhankelijk hiervan kan u wel alvast een verlenging / upgrade aanvragen via Mijn Telfort.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:57

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

@Telfort Webcare:

Is er al iets meer bekend? Ik kan regelmatig urenlang niet internetten. Familie die een paar straten verderop woont heeft ook internet van Telfort en zit met hetzelfde probleem. Ik wil dat dit probleem opgelost wordt, ik betaal niet voor niks.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 14:42
@telfort webcare, mogelijkheid om aub te kijken of upgrade aankomt voor de centrale? Inmiddels postcode en huisnummer gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
@Webcare
Dat nummer is nog actueel. Ik hoop op een snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Untouchablezz20,

Excuus, overheen gelezen. De data van KPN voor uw postcodegebied is niet compleet. Er staan 2 geplande straatkasten voor Q4 2011 "in de buurt". Born-G op 6121KC nr. 7 en Born-B op 6121 nr. 2. Van die laatste ontbreken dus de letters van de postcode.

@Slowsky,

Monteur aangestuurd! Morgen wordt er contact opgenomen voor een afspraak. Het is ook mogelijk dat ze iemand naar de centrale sturen zonder met u een afspraak te maken.

@wjjkoevoets,

Ik kan er niets aan zien, stabiel ingetraint op goede snelheid. Het zou het modem kunnen zijn, ik laat deze vervangen.

Hugo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2011 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05:40
@webcare

mischien vergeten webcare?
graag toch een antwoord op mijn vragen

binnenkort wil ik overstappen op internet en bellen, volgens check max 20 Mb.
is het dan toch mogelijk om een 2812 modem te krijkgen ipv 2602?

in mijn wijk hebben ze een nieuwe straatkast geplaatst.
kan ik hier binnenkort dan op worden aangesloten via vdsl

postcode en nummer in DM verstuurd

[ Voor 10% gewijzigd door rink123 op 25-10-2011 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels staat mijn modem op 22mbit :) en haal max 2.45MB/s, de lijn is tot nu toe stabiel.

Laat de snelheidsverhoging maar komen :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:37
jorisp schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:28:
@webcare: Eind augustus mijn internet plus abonnement verlengd met de "1 jaar lang voor 17.50 aanbieding". Ik blijf nogsteeds facturen krijgen van 24.95?

Behandelen jullie hier ook administratieve problemen? Heb een dm gestuurd met postcode + huisnr.
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 12:06:

Ik ga uw vraag doorzetten naar de administratie. Ik verwacht dat hier morgen/woensdag een terugkoppeling over is. Ik hou u op de hoogte.

[...]
@webcare: Het is inmiddels vrijdag, weet u ondertussen al iets meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 25-09 15:08
@ webcare.

Ik heb maandag een vraag over eventueel VDSL2 in het telfort forum gesteld, maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
winwiz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 08:32:
@ webcare.

Ik heb maandag een vraag over eventueel VDSL2 in het telfort forum gesteld, maar helaas nog geen reactie mogen ontvangen?
Even een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 25-09 15:08
Gaat over Planning uitbreiding straatkasten...

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 21-10-2011 09:31 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:17
@Webcare: Vanmorgen van 18,5 Mbit naar 15 Mbit gegaan. [snip]

Opgelost voor nu :)

[ Voor 73% gewijzigd door pennywiser op 21-10-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrpersoon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
@Webcare

Beste Hugo,

Bedankt voor de informatie. Dat met die lasdop gaat wel lukken denk. Ik zal mijn postcode en huisnummer via een bericht sturen.

@ferrybouman

Bedankt voor de extra informatie. Nu moet het zeker lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
@Webcare

Bedankt! Ik ben inmiddels gebeld door KPN, vanavond komt er iemand bij me langs.

Voor wat betreft Internet Plus, ik betaal nu 20 euro per maand voor 20 MBit. Als ik het goed begrijp kan ik switchen naar Internet Plus (het eerste jaar 17.50, daarna 25 euro per maand) voor diezelfde 20 MBit, maar met een mogelijke toekomstige verhoging naar 33 MBit? Hoe dan ook, ik weet niet of ik de mogelijke stijging in snelheid de (op den duur) kostenverhoging vind rechtvaardigen. Eerst maar eens over werkend internet beschikken, dan denk ik hier wel over ;) . Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@webcare

Goedemorgen,

is het mogelijk dat mijn lijn een DLM reset krijgt, vanmorgen zag ik in eens dat de lijn op 9349 stond ipv van de normale 20007. Ik heb modem gereboot en nou staat hij wel weer op die 20007 maar download is nog steeds de helft of nou ja meer van de helft van wat het was.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 09:08:
[...]
Gaat over Planning uitbreiding straatkasten...
OP van dat topic gelezen?
Wij zoeken graag voor u uit of er een straatkast uitbereiding bij u in de buurt gepland staat. Wij zullen deze verzoeken bundelen en deze eens of twee keer per week verwerken.
Hugo
@Vinzz,

U zit nu op het WBA-E netwerk met een DLM profiel. Startprofiel voor ADSL2+ is 15/1 en deze zal snelheid zal vanzelf stijgen als DLM het profiel aanpast de komende 7 dagen. Zoals in mijn vorige te lezen is duurt dit schakelen soms langer dan 7 dagen maar daar heeft niet iedereen last van. Uw oude snelheid komt dus gewoon weer terug.

@Slofsky,

Heel goed! Hert 33/3 profiel betreft een misverstand, is niet bevestigd. Hij gaat wel nog omhoog dit jaar.
U kunt voor het einde van uw contract weer verlengen tegen de op dat moment geldende actie :)

@LordHades,

Ik ga eerst onderzoeken of er een reden is waarom DLM terugschakelt, anders loopt u de kans dat DLM binnen de kortste keren weer naar deze snelheid toeloopt.

Edit 10.26uur: Uw verbinding was dinsdagavond en woensdag zwaar instabiel. Sinds die tijd weer strak, op een reconnect vanmorgen 10.05uur na, was u dat zelf?

Hugo

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Webcare / Slofsky
VDSL2 Profiel met Internet Plus is toch 22/2 tegenover 20/1 bij ADSL2+

[ Voor 11% gewijzigd door brambo123 op 21-10-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Je collega al gesproken :) Thanks voor de info, zal het topic even verder teruglezen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:13:
[...]

OP van dat topic gelezen?

[...]

@Vinzz,

U zit nu op het WBA-E netwerk met een DLM profiel. Startprofiel voor ADSL2+ is 15/1 en deze zal snelheid zal vanzelf stijgen als DLM het profiel aanpast de komende 7 dagen. Zoals in mijn vorige te lezen is duurt dit schakelen soms langer dan 7 dagen maar daar heeft niet iedereen last van. Uw oude snelheid komt dus gewoon weer terug.
..
Hugo

[ Voor 4% gewijzigd door pennywiser op 21-10-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jape
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-09 23:37
brambo123 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 10:54:
@Webcare / Slofsky
VDSL2 Profiel met Internet Plus is toch 22/2 tegenover 20/1 bij ADSL2+
Correct, en door de 10% lagere overhead op het VDSL protocol is het verschil in de praktijk dus nog een stukje groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jape,

Die kleinere protocoloverhead inderdaad niet vergeten, scheelt een stuk!

@Vinzz,

DLM probleem lijkt opgelost, zie vandaag weer veel lijnen schakelen naar 22.000 / 2.100kbps.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets bekend over een storing in Maastricht? Heb momenteel geen internet. Internet lampje is ook rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:00
Hier ook geen internet en een rood lampje. Omgeving Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:05:
@Vinzz,

DLM probleem lijkt opgelost, zie vandaag weer veel lijnen schakelen naar 22.000 / 2.100kbps.

Hugo
Hier nog 15Mbit:

Upstream Speed: 1032 kbps
Downstream Speed: 15004 kbp+

Afwachten maar..

Kan de Zyxel HW2602-d1a (zilveren) wel 2 Mbit up aan? Of 22 down?

[ Voor 9% gewijzigd door pennywiser op 21-10-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Hoijong en kuruya,

Is een storing, staat nu op de site: http://www.telfort.nl/med...n-verschillende-locaties/ Mijn excuses voor het ongemak!

@Vinzz,

Hij hoort pas te schakelen na 7 dagen. Daarna wordt iedere 30e dag nogmaals de profielen getest die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt.

De 2602 is geen VDSL modem, daarvoor gebruiken wij allen de 2812HNU-F1. 22.000 / 2.100 is VDSL snelheid, u kunt met uw huidige modem en profiel maximaal intrainen op 20.480 / 1.024kbps.
Ik noemde hem alleen om aan te geven dat problemen met DLM (die na 7 dagen stabiel niet op schakelde) vermoedelijk zijn opgelost.

Hugo

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:40:
@Vinzz,

Hij hoort pas te schakelen na 7 dagen. Daarna wordt iedere 30e dag nogmaals de profielen getest die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt.

De 2602 is geen VDSL modem, daarvoor gebruiken wij allen de 2812HNU-F1.

Hugo
Voor zover ik weet heb ik ook adsl :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie edit ;)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@Telfort Webcare,

We zitten sinds een maand naar volle tevredenheid op VDSL2, met de volle mep 22/2. De lijn is echter niet zo stabiel, hij valt nog wel eens weg (op 8, 10 en 20 oktober) de snelheid blijft hierbij gehandhaafd.

Oct 20 20:54:32	info	 DSL up down log: WAN Physical Link Down
Oct 20 20:55:06	info	 DSL up down log: WAN Physical Link Up. 
Upstream 2056 kbps Downstream 22016 kbps, DSL Type is VDSL2.

Ik dacht dat het misschien hiermee te maken zou kunnen hebben:
[...]
Goed om te horen dat het weer stabiel is :) DLM heeft een cyclus van maximaal 30 dagen om de snelheid te bepalen. Normaal gesproken gaat de snelheid omhoog na een stabiliteit van +/- 7 dagen. Zoals eerder besproken zijn er wat problemen met verschillende verbindingen die ondanks een stabiel signaal niet omhoog schakelen. Zodra er meer informatie over bekend is meld ik dit.
Maar DLM is op dit tijdstip natuurlijk niet actief. ;)
edit:
Het tijdstip waarop de verbinding wegvalt is steeds 's avonds tussen 20:00 en 21:00 uur, vaste prik.

[ Voor 53% gewijzigd door Puch-Maxi op 21-10-2011 15:10 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HalJst
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 12:20
@Telfort Webcare

Inmiddels is mijn signaal vanzelf omhooggeschakeld naar 22016/2024 kbps (22/2 dus).
Sinds 20/9 heb ik het VDSL2 signaal op mijn lijn en 20/10 is deze omhooggeschakeld.
Dit betekent dat de snelheid niet omhoog gaat na een stabiliteit van +/- 7 dagen, maar bij 30 dagen?
Bedankt in ieder voor voor de terugkoppeling.
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 16:10:
@HaIJst,

Er loopt op dit moment een onderzoek in samenwerking met KPN om te kijken waarom DLM niet hoger intraint. Het resetten van DLM op uw lijn heeft geen nut omdat DLM de lijn dan weer afstemt op het startprofiel (18/2). Ik neem uw lijn ook mee in dit onderzoek. Zodra we een terugkoppeling mbt dit onderzoek zullen wij dit hier communiceren.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:10:
Iets bekend over een storing in Maastricht? Heb momenteel geen internet. Internet lampje is ook rood.
Yep hier. Wijk 21. Ook rood lampje.
Joepie.

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 21:49
W1ckeD schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 15:51:
[...]

Yep hier. Wijk 21. Ook rood lampje.
Joepie.
BabyXL heeft een storing... idd incl Maastricht.

http://www.solcon.nl/faqs...se-lokaties-21-10-2011-00

Als je telfortlijntje ook via BabyXL loopt geld dat dus ook voor jouw (idem voor andere providers die babyxl resellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:57

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 19:25:
@wjjkoevoets,

Ik kan er niets aan zien, stabiel ingetraint op goede snelheid. Het zou het modem kunnen zijn, ik laat deze vervangen.

Hugo
Bedankt voor uw reactie. Het intrainen is volgens mij nooit het probleem geweest. Wanneer mijn internet het niet doet is de modem gewoon stabiel ingetrained op zo'n 18Mbit en blijft dat ook. De modem heeft gewoon verbinding met het internet en geeft dit gewoon aan. Pingen naar Google is via de router, de computers, notebooks en mijn telefoon op het netwerk gewoon prima mogelijk binnen een normale tijd (~20 ms).

Een DNS probleem heb ik al zo goed als uitgesloten door zowel OpenDNS en Google DNS te proberen.

Als ik probeer te internetten is het bijna onmogelijk. Downloads vallen iedere keer weg en webpagina's, als ze al laden, laden ontzettend langzaam (en vaak niet compleet). Als ik ping naar de betreffende website, bijvoorbeeld Google of Tweakers is de reactietijd gewoon prima in orde. Ook op het moment wanneer ik iets kan downloaden is de snelheid gewoon prima (zo'n 1,82MB/s).

Nu doet mijn internet het ondertussen alweer een halve dag goed, maar ik vrees dat het vanavond weer in elkaar stort en dan kan ik weer niks doen. Het is echt gewoon totaal willekeurig. Soms in de nacht, soms in de avond, soms overdag. Heel vreemd.

Persoonlijk denk ik niet dat het aan de router ligt, zoals ik al zei heeft familie van mij er ook last van (zij hebben volgens mij nog niet zo lang geleden al een andere modem gekregen, omdat de oude was overleden). Hun postcode en gegevens zijn overigens 4714 GG 23. Vandaar dat ik dacht er zit misschien een probleem in de wijkcentrale/lijn o.i.d.

Ik ben al ongeveer een jaar of vier klant bij jullie en heb nog nooit problemen gehad. Heb maar twee keer uitval gehad en dat was midden in de nacht om een uur of 2, dat interesseert me niet, maar dit is gewoon vervelend.

Ik begrijp nu dus dat mijn modem wordt vervangen?

@ Mensen in Limburg: Zijn ze daar niet met onderhoudswerkzaamheden bezig?

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
Storing bij Telfort internet duurt wel erg lang vandaag. Is er nog zicht op een oplossing zichtbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henk1957
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-09 13:55
Sinds 1 week het nieuwe modem en regelmatig uitval van internet. Er zit inmiddels de nieuwe firmware op V3.10(TUE.1). Maar de uitvallen blijven. Ik lees dat dit probleem zich al veelvuldig voordoet vanaf maart. Met mijn 2602HW nooit uitval gehad! Kan ik nu mijn oude modem weer gewoon aansluiten totdat Telfort de problemen echt eens voor altijd hebben opgelost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Glottis schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 19:38:
Storing bij Telfort internet duurt wel erg lang vandaag. Is er nog zicht op een oplossing zichtbaar?
Website Solcon:
Update1: Er is bevestigt dat de foutlocatie zich bevind op het terrein van prorail, de leverancier is bezig toestemming te krijgen het terrein op te mogen en seinen om te laten schakelen zodat de lasploegen zonder gevaar aan de laswerkzaamheden kunnen beginnen.
Lekkere plek om een kabel/glasvezel defect te hebben... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
henk1957 schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:15:
Sinds 1 week het nieuwe modem en regelmatig uitval van internet. Er zit inmiddels de nieuwe firmware op V3.10(TUE.1). Maar de uitvallen blijven. Ik lees dat dit probleem zich al veelvuldig voordoet vanaf maart. Met mijn 2602HW nooit uitval gehad! Kan ik nu mijn oude modem weer gewoon aansluiten totdat Telfort de problemen echt eens voor altijd hebben opgelost??
Hoogstwaarschijnlijk niet. Ik gok dat je een VDSL-modem hebt, de 2602HW is dat niet.
Het aansluiten van je oude modem gaat dan helaas niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glottis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11-2024
DJSmiley schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 21:21:
[...]

Website Solcon:

[...]

Lekkere plek om een kabel/glasvezel defect te hebben... 8)7
Nou ja, in elk geval weten ze wat er is... Afwachten dus maar. Tot nu toe weinig problemen met Telfort tegen lage prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
In begin steeds verder te komen met vdsl.mtsgrit.nl.
Zijn er mensen die even de volledige DSL Line status van de P-2602HN-F1 in een DM naar me willen sturen.
Dan maak ik daar ook ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdie_NL
  • Laatst online: 17-08 06:59
Ik dacht dat de problemen vannacht wel verholpen zouden zijn maar nee hoor.
Regio Amersfoort zit helaas nog steeds zonder telefonie/internet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobys
  • Laatst online: 31-03 10:31
Duurt inderdaad wel erg lang deze keer. Ook regio Eindhoven (040) nog steeds geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Het probleem waar ik (en anderen) tegenaan liepen dat DLM niet wil schakelen van het standaard poortprofiel lijkt bij mijn verbinding opgelost. Blijkbaar heeft KPN het probleem gevonden en opgelost.

Ik zat al weken op het 33/3 profiel met een strakke verbinding. Sinds gisternacht zit ik op 42/4.

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dat het zo lang duurt vindt ik op zich nog niet zo heel erg.
Waar ik me wel aan erger is de communicatie van Telfort naar klanten in dit soort gevallen.
Geef in ieder geval op de Telfort storing site aan wat er aan de hand is, een prognose hoelang men nog denkt nodig te hebben en update wanneer nodig. Kweek je in ieder geval goodwill onder je klanten (bij mij in ieder geval). Vind het toch raar dat ik via Tweakers meer te weten kom dan via Telfort zelf, gemiste kans als je het mij vraagt.

Anyway :

Update 2 De exacte foutlocatie is nog niet gelokaliseerd en de lasploeg staat stand-by op locatie voor wanneer dit gevonden wordt om direct te kunnen beginnen wanneer mogelijk.

http://www.solcon.nl/faqs...se-lokaties-21-10-2011-00

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blu-fox
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 20:14
Nieuwe update op http://www.solcon.nl/faqs...se-lokaties-21-10-2011-00

De exacte foutlocatie is inmiddels gevonden echter moet er nu eerst een nieuw stuk kabel onder de spoorweg gelegd gaan worden zodat ze daarna de laswerkzaamheden kunnen starten

#FFTB #CRO validator Kingstaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-09 14:04
?? is er vog steeds storing? Ik heb namelijk wel internet (schiedam)

edit, hmm heb dus mazel gehad met de storing.

[ Voor 26% gewijzigd door DCG909 op 22-10-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
Nou ik heb inmiddels een kastje voor interactieve tv. Nog geen monteursafspraak. Binnen welke termijn bellen die normaal gesproken voor installeren? En eigelijk moet het signaal naar de zolder toe via een loze leiding. Doet die monteur dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Aaah damn... Dus we zitten nog wel ff zonder Internet en telefoon?

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-09 18:12
Hier gelukkig nog wel Telfort Internet.. .en wat voor een..
Gisteren heeft mijn modem profiell 17a geladen en wat roept die nu:
Physical Link Up. Upstream 5184 kbps Downstream 52000 kbps, DSL Type is VDSL2 .

Jammer dat ik deze week naar Barcalona moet voor Synergy, anders was ik er lekker van gaan genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
W1ckeD schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 13:24:
Aaah damn... Dus we zitten nog wel ff zonder Internet en telefoon?
Telfort meld het nu ook zelf op hun site

http://www.telfort.nl/med...n-verschillende-locaties/
In de loop van de avond van zaterdag 22 oktober wordt het herstel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 10:55
Dit is al de zoveelste keer dat er een internetstoring is bij Telfort.
Na even te hebben gegoogle'd blijkt ook dat Telfort de meeste storingen heeft van alle internetproviders. Maar dit is de druppel voor mij, zodra er weer internet is ga ik op internet zoeken naar een nieuwe provider, slechter qua verbinding kunnen ze niet zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
andyy schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:14:
Dit is al de zoveelste keer dat er een internetstoring is bij Telfort.
Na even te hebben gegoogle'd blijkt ook dat Telfort de meeste storingen heeft van alle internetproviders. Maar dit is de druppel voor mij, zodra er weer internet is ga ik op internet zoeken naar een nieuwe provider, slechter qua verbinding kunnen ze niet zijn :P
Zoveel grote storingen zijn er nu ook weer niet. De laatste tijd gaat het redelijk met BabyXL. Als je kijkt naar de afgelopen jaren is het veel erger geweest (en om die reden zijn wij zelf ook gestopt met het resellen van babyxl lijnen).

In dit geval is het een storing waar Telfort niet de enige in is, ook Solcon (of andere providers) die bij BabyXL inkopen hebben exact hetzelfde.

Telfort/BabyXL is een budgetprovider. Daar is de prijs ook naar, en je ziet dat bij grotere storingen in het BabyXL netwerk de tijd tot fixen ook vaak lang is.
Veel mensen maken daar bewust een keuze voor: 10-15 eur per maand goedkoper zitten met het risico op een keer 1-2 dagen downtime is een prima keus als je niet afhankelijk bent en/of backup hebt (3G, wifi van buren oid)

Enige punt van verbetering (en dat is imho al jaren) is de informatievoorziening. Solcon post zo goed als 1:1 de meldingen van BabyXL door op zijn website. Telfort zal ongetwijfeld dezelfde meldingen krijgen (en hebben zelfs meer klanten dan Solcon gok ik), dus zoveel moeite is het niet om dit op de website oid te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hier is DLM ook weer netjes wakker geworden, 40429/4088. Lekker hoor.
Veel plezier voor mijn geld :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrizzly
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 23:27
tobys schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:39:
Duurt inderdaad wel erg lang deze keer. Ook regio Eindhoven (040) nog steeds geen internet.
Hier in Son werkt alles gelukkig zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van Solcon: (ergens tussen 14.00 en 17.30 geplaatst)

Update 4 22-10-2011 : De kabelbundel is op 7 meter diepte onder een talud doorboord. Door het omhoog trekken van de boormachine is de kabelbundel op meerdere plaatsen geraakt en zijn vele lassen beschadigd. Na het vinden van de defecte lassen zal de 96 fiber brede bundel opnieuw ingelast moeten worden wat naar verwachting minimaal 10 tot 20 uur zal duren. Ondanks dat we dit uiteraard met zeer hoge prioriteit behandelen is het niet mogelijk een betere schatting van de eindtijd te geven dan morgenmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuruya
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-09 11:00
Inmiddels heb ik rond 17.40 weer internet in IJsselstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 00:55
DJSmiley schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:21:
[...]

Enige punt van verbetering (en dat is imho al jaren) is de informatievoorziening. Solcon post zo goed als 1:1 de meldingen van BabyXL door op zijn website. Telfort zal ongetwijfeld dezelfde meldingen krijgen (en hebben zelfs meer klanten dan Solcon gok ik), dus zoveel moeite is het niet om dit op de website oid te vermelden.
Toen KPN Tiscali opkocht, krijgen ze het Tiscali/BabyXL glasvezelnetwerk er automatisch erbij.
Het enige wat KPN heeft gedaan is de naam veranderen naar Telfort.
Dus BabyXL = Tiscali = Telfort = KPN.

Je kan dus redeneren dat Solcon alle info van Telfort/KPN krijgt.
Alleen heeft Solcon ook zakelijke klanten en dan is de informatievoorziening op een ander niveau.

[ Voor 11% gewijzigd door cornfed99111 op 22-10-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
cornfed99111 schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 19:04:
[...]

Toen KPN Tiscali opkocht, krijgen ze het Tiscali/BabyXL glasvezelnetwerk er automatisch erbij.
Het enige wat KPN heeft gedaan is de naam veranderen naar Telfort.
Dus BabyXL = Tiscali = Telfort = KPN.

Je kan dus redeneren dat Solcon alle info van Telfort/KPN krijgt.
Alleen heeft Solcon ook zakelijke klanten en dan is de informatievoorziening op een ander niveau.
Afaik is Telfort een tent die gewoon bij Tiscali (BabyXL, Tiscali Wholesale of hoe het dan ook heet) inkoopt. Ik had toen ik Telfort had gewoon een KPN lijntje, toen nog BabyXL had geen DSLAM hier in de centrale staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:18

Klippy

Still Game

Fijn die storingen, ik werd gisteren al gebeld door bewoners van een studentenhuis waar ik het internet en netwerk "beheer", dat het internet vrijdagmiddag was uitgevallen.
Nu is dat een paar maanden geleden ook al gebeurd, toen bleek na heel lang zoeken dat een student, in de kamer waar de lijn binnenkomt zijn bed had verplaatst, op een kabelgoot, waardoor die verschoven was en een ader van de lijn had losgetrokken.
Dus ik vanmiddag al alles lopen checken, want ik vond het vreemd dat ik wel DSL signaal had maar geen internet. Na een half uur uit frustratie maar de helpdesk gebeld en toen ik hoorde ik het pas.

Met heen en terug rijden toch weer 1,5 uur van de zatermiddag verloren, dus volgende keer maar eens eerst de storingen checken...

Hopen dat alles weer vanzelf online komt dus.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-09 12:12
weert hier nog steeds niets, schiet niet op... sinds gisteravond al down...
Pagina: 1 ... 40 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.