Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.598 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:49
shakemyass schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 22:19:
weert hier nog steeds niets, schiet niet op... sinds gisteravond al down...
tja, een 96-vezellige kabel, op 7 meter diepte in een talud... dat is niet in een uurtje gefixed. Als dat dan ook je enige kabel is (geen redundantie) dan betekend dat gewoon keihard lange downtime.

En zoals de verwachtingen nu zijn *hopen* ze op morgenmiddag.

storingszoeken, toegang tot prorail terrein krijgen, verder zoeken, seinen omleiden, weer verder kunnen zoeken, toegang verlengen, verder graven, andere kabels opzoeken (anders sloop je nog meer), afstemmen met prorail, vergunningen enz verlengen, nieuwe vezels lassen (96x!) enz.....

[ Voor 24% gewijzigd door DJSmiley op 22-10-2011 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond heb ik de modem moeten resetten (de P-2812HNU-F1), omdat er geen DNS verzoeken meer werden verwerkt ook deelde de modem geen IPs meer uit en kon ik hem niet bereiken via de webinterface, een ssh verbinding die ik nog open had staan bleef overigens wel gewoon werken. Toevallig zag ik wel toen ik vanavond inlogde op de webinterface (voordat ik hem moest resetten), dat het geheugen gebruik nogal hoog was (96% in gebruik).

Zou het geheugengebruik bij meerdere mensen het probleem kunnen zijn van 'uitvallend internet'?

Heeft het resetten van de modem eigenlijk nog invloed op DLM?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Hier heb ik al de hele dag internet. Alleen is het heel traag.
Heb de modem al een paar keer gereset. Maak ik blijf alsnog hangen op < 1,5 Mbit/s down.
Eindhoven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:11
Sterk! Hier gewoon Telfort internet zonder dat ik iets merk van lagere snelheid. 2km verderop bij mijn moeder: Sinds vrijdag al geen verbinding meer. Snap ik niet, we zitten op dezelfde wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:17
@webcare
Ik raak een beetje in de war met al die modems.
Met ADSL had ik de P-2601HN-F1 (meende ik), een witte.
Op jullie website staat tegenwoordig de P-2602HN-F1, maar die ziet er hetzelfde uit.
Wat is nou het verschil :?
(en voor mij dan, wat is verschil in DSL Line status?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maastricht is het iig weer gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 21:49
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 10:23:
Maastricht is het iig weer gefixed.
Kan kloppen, storing is inmiddels afgemeld:
Afsluitende update: 10:35 - 23-10-2011 9:00:00 KPN heeft de nieuwe fibers ingelast en in dienst genomen. Sinds 05:15 zijn alle verbindingen weer in dienst. Bij deze afmelding van deze verstoring.
Alles zou dan dus weer moeten werken (al dan niet met een reboot van de modem als die dat zelf nog niet door heeft)

Solcon zal dit vermoedelijk pas morgen updaten, op zondag mag je niet werken.. en updaten van je site valt daar ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 00:21:
Vanavond heb ik de modem moeten resetten (de P-2812HNU-F1), omdat er geen DNS verzoeken meer werden verwerkt ook deelde de modem geen IPs meer uit en kon ik hem niet bereiken via de webinterface, een ssh verbinding die ik nog open had staan bleef overigens wel gewoon werken. Toevallig zag ik wel toen ik vanavond inlogde op de webinterface (voordat ik hem moest resetten), dat het geheugen gebruik nogal hoog was (96% in gebruik).

Zou het geheugengebruik bij meerdere mensen het probleem kunnen zijn van 'uitvallend internet'?

Heeft het resetten van de modem eigenlijk nog invloed op DLM?
Ja bij mij precies hetzelfde probleem, en dat om de 2-3 weken, heel irritant. :( Ik zit na 4 dagen al weer op 80%, dus het zal wel weer snel deut zijn. Ik heb logging helemaal uitgezet, maar dat lijkt niets uit te maken.

Er moet toch ergens een memory leak in de firmware zitten.

Edit: Besloten om in Bridge mode te gaan en mijn Vigor 2130n weer aan te sluiten.

[ Voor 12% gewijzigd door pafdaddy op 23-10-2011 20:53 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09-2023
Zijn er nog meer mensen met problemen, op dit moment doet het internet het weer, maar hij klapt er regelmatig even 5 minuten uit. Op de Telfort website staat dat de storingen zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-09 21:52
Flako schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:41:
Zijn er nog meer mensen met problemen, op dit moment doet het internet het weer, maar hij klapt er regelmatig even 5 minuten uit. Op de Telfort website staat dat de storingen zijn opgelost.
In 5625 geen problemen. Overigens staan lang niet alle storingen op de Telfort website gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inteljean01
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-07 14:13
Aanvulling:
En inmiddels, maandagavond, komt er een reeks achterstallige mails binnen, die kennelijk ergens vast hadden gezeten.
Bedankt, Telfort! O-) O-) 8)7

[ Voor 80% gewijzigd door Inteljean01 op 24-10-2011 20:08 . Reden: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-06 11:59
@Webcare

Kan je een indicatie geven wanneer mijn verbinding weer operationeel zal zijn? Ik heb thans internet (het modem is ingetraind op 1 Mbit), maar ik ben bang dat hij wederom lange tijd niet in zal kunnen trainen als ik mijn modem reset om te kijken of de verbinding weer volledig werkt. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:47:
Hier is DLM ook weer netjes wakker geworden, 40429/4088. Lekker hoor.
Veel plezier voor mijn geld :)
Te vroeg lopen juichen :P ..merkte dat mijn internet een stuk slomer was..en idd een ingreep naar een alltime low mbt vdsl: Upstream 2024 kbps Downstream 18008 kbps

@Webcare: is dit een standaard actie nav het onderzoek naar de werking van DLM?
Frisse reset van de lijn oid. Dan weet ik dat ik me er geen zorgen over hoef te maken :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
Ik heb sinds dit weekend een supertrage verbinding. Na een reset van de modem heb ik volgens het ZyXel modem een verbinding van 1980 kbps / 76 kbps....
FW is geupdate. Iemand nog een ander idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dan zit er of een aansluiting niet goed vast, draadje los / slecht contact zeg maar van je telefoon lijn/stekker. Of je modem heeft het begeven. Dat zijn de twee meest voorkomende problemen als je dit hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 24-10-2011 23:01 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heloxide
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-01 13:53
bjck schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 23:00:
Dan zit er of een aansluiting niet goed vast, draadje los / slecht contact zeg maar van je telefoon lijn/stekker. Of je modem heeft het begeven. Dat zijn de twee meest voorkomende problemen als je dit hebt.
Shit. Kabel lijkt me sterk, de modem staat achter de TV, niets veranderd in de laatste paar maanden. Ik ga even proberen de telefoonkabel te vervangen, misschien dat het help. Hopen dat het niet het modem is, anders moet ik weer wachten op een nieuwe... Tnx voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09 21:15

Surfer

~

Surfer schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:22:
Het probleem waar ik (en anderen) tegenaan liepen dat DLM niet wil schakelen van het standaard poortprofiel lijkt bij mijn verbinding opgelost. Blijkbaar heeft KPN het probleem gevonden en opgelost.

Ik zat al weken op het 33/3 profiel met een strakke verbinding. Sinds gisternacht zit ik op 42/4.
En sinds afgelopen nacht zit ik zelfs op 52000/5224 kbps. Nice!

“I'd give an arm to be ambidextrous!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-09 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

@Telfort Webcare

Ik heb een 20mb internetabo maar haal in de praktijk ongeveer 9mb maximaal. Nu vraag ik me af of er toch niet meer uit mijn ADSL-lijntje is te persen (WBA-E?). Is VDSL al in zicht voor de centrale Alphen Centrum? Postcode/huisnummer stuur ik wel even per DM!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:06
@Webcare,

een ruime week terug zei u dat er een nieuw modem opgestuurd zou worden. Tot op heden heb ik hier niets meer van vernomen. Kunt u mij een statusupdate geven hierover?
Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet
Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Getroffenen BabyXL storing,

Dit was een lastige en lange onderbreking, mijn welgemeende excuses voor het ongemak!

@DJSmiley,

Eens. Ik ben ook voorstander van het doorvertalen en plaatsen van de NOC updates zoals bijvoorbeeld Solcon dat doet. Ik ben achter de schermen bezig dit ook bij ons doorgevoerd en ingeregeld te krijgen. Ook op zondag ;)

@jorisp,

Excuus voor de late reactie, ik heb Henk om een statusupdate gevraagd.

@Heloxide,

Wat bjck zegt. Graag ontvang ik alvast uw postcode, huisnummer en 06-nummer via DM.

@Tourniquet,

Met de nieuwe profielen (sinds ~2 maanden) doen de BabyXL lijnen het op ADSL het vaak ietsje beter dan WBA dus met een WBA-E migratie loopt u het risico er een paar honderd kbps op achteruit te gaan. Ik zie helaas nog geen straatkastuitbreidingen gepland staan voor Alphen a/d Rijn.

@Dhrzao,

Ik zie dat er niets verzonden is, vreemd. Mijn excuses daarvoor. Er gaat nu alsnog een draadloos modem (2601HN-F1) de deur uit, u ontvangt deze morgen, uiterlijk overmorgen, thuis.

@cornfed99111, mattttt, Marzman, MacWolf, KillerBee, tyson69, ThaOdie, Puch-Maxi, brambo123,

Bedankt voor jullie stem nominatie voor de Gouden Steeksleutel d:)b Leuk om te zien ook dat ons (kleine) webcareteam zo gewaardeerd wordt, daar doen wij ons best voor! :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09 01:43
Het betreft geen stem, maar een nominatie. Wij dragen Telfort natuurlijk met plezier voor! :)
edit:
Natuurlijk volg ik de nominatie op met een stem, indien Telfort wordt genomineerd :*)

[ Voor 38% gewijzigd door Puch-Maxi op 25-10-2011 13:25 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeps, ik loop op de zaken vooruit. ;) Aangepast!

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Webcare
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:09:
[...]
@Dhrzao,

Ik zie dat er niets verzonden is, vreemd. Mijn excuses daarvoor. Er gaat nu alsnog een draadloos modem (2601HN-F1) de deur uit, u ontvangt deze morgen, uiterlijk overmorgen, thuis.
[...]
Hugo
Volgens website wordt tegenwoordig de 2602HN-F1 geleverd.
Maar zoals ik al vroeg: brambo123 in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19":
Wat is het verschil tussen 2601HN-F1 en 2602HN-F1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een fout op de site, moet worden aangepast. Bedankt voor de melding!
In ZyXEL productcode zou dat betekenen dat hij 2 phonepoortjes heeft. Afgebeelde modem is de 2601HN-F1.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
@Webcare

Kan je misschien de status van de behandeling van mijn probleem opzoeken in het systeem? Ook als er nog niets gedaan is in de centrale, hoor ik dat graag :) .
Slofsky schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 15:48:
@Webcare

Kan je een indicatie geven wanneer mijn verbinding weer operationeel zal zijn? Ik heb thans internet (het modem is ingetraind op 1 Mbit), maar ik ben bang dat hij wederom lange tijd niet in zal kunnen trainen als ik mijn modem reset om te kijken of de verbinding weer volledig werkt. Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
@ webcare
Sinds het vervangen van de modem geen downtime meer gehad, behalve door de DLM, het was dus een modem probleem!

Dan nog even een vraagje: m'n zus zit eraan te denken over te stappen naar Telfort. Dit om geld te besparen, de modem van KPN slecht is en ook de iTV box ondertussen 'verouderd' is.
Zouden jullie kunnen checken wat voor lijn ze hebben en of ze VDSL geleverd kunnen krijgen, waardoor de snelheid ook omhoog gaat? postcode check geeft 13 tot 16Mbit aan. Zo niet, wanneer wordt VDSL wel geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JorisP,

Ik heb van de administratieve afdeling een terugkoppeling gekregen, mijn excuses voor de vertraging. De aankomende factuur bedraagt €35,01. Dit is voor 2 maanden internet (oktober + november) Daarnaast zouden er wijzigingskosten betaald moeten worden á €24,95. Deze kosten worden alsnog gecrediteerd. Dit houdt in dat de volgende factuur €17,50 zou zijn. Omdat de wijzigingskosten gecrediteerd gaan worden, zult u volgende maand geld terugkrijgen in plaats van betalen.

De factuur die 28-12-2011 online komt, wordt zoals afgesproken €17,50. Excuses voor de onduidelijkheid.

@Slofsky,

Ik heb uw onderzoek geëscaleerd. Ik verwacht dat uw verbinding morgen weer operationeel is.

@smartie89,

Aan de hand van de gegevens van uw zus kan ik dit voor jullie nakijken. Graag ontvang ik deze gegevens per DM.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slofsky
Veel dank voor de snelle hulp en reacties :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@smartie89,

Ik heb de gegevens ontvangen. Uw zus wordt op dit moment aangesloten op ADSL2+ met een verwachte snelheid van +/- 15Mb/s. Helaas is er nog niets bekend wanneer VDSL daar geleverd gaat worden.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
@Henk
Bedankt voor de info! Ik zal es met d'r gaan overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:05
@webcare

mischien vergeten webcare?
graag toch een antwoord op mijn vragen

binnenkort wil ik overstappen op internet en bellen, volgens check max 20 Mb.
is het dan toch mogelijk om een 2812 modem te krijkgen ipv 2602?

in mijn wijk hebben ze een nieuwe straatkast geplaatst.
kan ik hier binnenkort dan op worden aangesloten via vdsl

postcode en nummer in DM verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Ik heb misschien nog een leuk idee voor de gene die 'Vast bellen' hebben.
Als jullie het modem nou een berichtje laten broadcast als er gebeld wordt, met het telfoonnummer.
En dan maken we er een klein programmaatje bij.
Dan kun je op je pc zien wie er belt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
@Webcare, mijn dank is groot <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
@webcare

Morgen komt een monteur interactieve tv installeren. Ik heb echter nog geen inlog gegevens ontvangen. Is dit een probleem? uiteraard heb ik wel inlog gegevens van internet, maar bestaan er ook inlog gegevens alleen voor tv die de monteur moet hebben?

Als iemand anders het antwoord weet mag het ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisp
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-09 13:08
@webcare, bedankt voor de goede afhandeling. Ben erg tevreden over telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rink123,

Mijn excuses, ik heb hem over het hoofd gezien. Waar wij ADSL2+ leveren met Internet Plus wordt er standaard een ZyXEL P-2601HN-F1 geleverd. Dit omdat de ZyXEL P-2812HNU-F1 niet optimaal presteert op een ADSL2+ verbinding. Als het u gaat om de Gigabit-lan, is het aan te raden een Gigabit-switch erachter te plaatsen.

Ik ga de uitbreiding van de straatkast voor u uitzoeken. Ik kom hier op terug.

@xxxMaverick,

Ik heb u de codes verstuurd via DM.

Henk

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-09 10:48
brambo123 schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 17:47:
@webcare
Ik heb misschien nog een leuk idee voor de gene die 'Vast bellen' hebben.
Als jullie het modem nou een berichtje laten broadcast als er gebeld wordt, met het telfoonnummer.
En dan maken we er een klein programmaatje bij.
Dan kun je op je pc zien wie er belt ;)
Kun je met de syslog faciliteit niet zo iets realiseren?

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Tot voor kort had ik thuis met mijn 20Mb-verbinding van Telfort een downloadsnelheid van ongeveer 1,6 MB/s. Tegenwoordig (sinds een maand of 2) is dat gezakt naar 1,2 MB/s. Aan de bekabeling of apparatuur is niets veranderd. Weet Webcare misschien de reden hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KoppenSneller,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM. Dan kan ik het voor u nakijken.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@magiel
Ja, was ik ook al mee bezig.
Software is bijna klaar.
Alleen werkt het een beetje lastig met meerdere pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@KoppenSneller,

Ik heb uw lijn doorgemeten en zie dat het modem op dit moment intraint met 17.268 / 1.114. Dit zou ongeveer komen op een actuele downloadsnelheid van 1.6/1.7 MB/s. Hoe heeft u de snelheid gemeten?

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb het gemeten met verschillende speedtesttools op internet. Als de intrainsnelheden van het modem verder gewoon goed zijn, zal ik toch eens wat rondzoeken op de pc's en in huis. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

@KoppenSneller
Je kunt beter een speedtest doen d.m.v. de telfort ftp -> http://ftp.telfort.nl/pub/test/
Hiermee kun je je échte snelheid veel beter bepalen dan de halve gare speedtests.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
@webcare
Zouden jullie ook kunnen vertellen of mijn buren vdsl of adsl2 krijgen? Ik heb hun abonnement opgewaardeerd van oude 20mbit eff 6mbit op ADSL 1, naar een nieuw ADSL plus 22mbit abo.
VIA de informatiesite van telfort komen zij op 10-14mbit, terwijl wij op 15-18mbit staan.
Ik ben ingetraind op 20mbit.

Afstand tussen huizen is zo'n 30meter.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 26-10-2011 16:38 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekkie666
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-03-2017
Na het aanschaffen van iTV, kreeg ik automatisch een nieuw modem. De P-2812HNU-F1. Nu had ik voorheen een Speedtouch 780WL met 4 jaar lang een stabiele verbinding van 1650kb/s (ADSL2+). Modem draaide maanden zonder enige lijn down. Nu met de Zyxel, heb ik zonder gebruik te maken van iTV een krappe 1100kb/s. En bijna dagelijks een lijndown. Bij een reset, haal ik vaak weer wat hoger dan 1100kb/s, maar na weer een lijn down regelt het modem zich weer in tot 1100kb/s. Waar ligt nou de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
@Telfort Webcare:
Ik betrek binnenkort een appartement in Amsterdam. Momenteel zegt jullie postcode check dat daar rond de 5/6mbit behaald kan worden. Zouden jullie kunnen kijken of er ergens in de komende maanden een upgrade van de centrale gepland staat? Ik vrees dat het anders toch UPC moet worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

@webcare

Heeft u al reactie gehad op de vraag uit post: The Milkman in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Bedankt.

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Sjekkie666
Ga er maar van uit dat je lijn straks wordt omgezet naar VDSL2.
Anders zouden ze dat modem niet leveren.
Stop in ieder geval met resetten
Ik weet niet of er bij jou al DLM wordt toegepast.
Als dat bij jouw wordt gebruikt dat zo is wordt je snelheid naar beneden gezet omdat de lijn 'onstabiel' is.
Hoe vaker je reset hoe lager de snelheid wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekkie666
@brambo123

Heb de P-2812HNU-F1 gekregen omdat deze 2 voip poortjes heeft, en dat deze heb ik nodig vandaar. Bovendien VDSL is bij mijn postcode nog niet mogelijk. Na resetten heb ik even meer bandbreedte, waarna na een tijdje deze nog meer naar beneden wordt bijgesteld. Dus zal idd niet meer onnodig resetten. Echter blijft het vreemd dat ik jaren een stabiele ADSL2+ verbinding heb gehad en dat na iTV in samenwerking met de Zyxel mn verbinding belabberd slecht te noemen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
Verwijderd schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:09:
@Dhrzao,

@Webcare,

ik heb zojuist niet de router zoals aangegeven 2601HN-F1 maar een 2602R-D1A ontvangen, wat een heel andere router is. Dit is exact dezelfde router als dat reeds aanwezig was en dus mogelijk slecht functioneerde. Daarnaast kan ik me herinneren dat ik, toen ik Telfort internet nam, ooit bijbetaald heb (50 of 80 euro?) voor de router. In de brief staat dat wanneer we een modem in bruikleen hadden, hij teruggestuurd moet worden. Kun je controleren of ik de oude router moet terugsturen of niet? En moet ik het modem nou vervangen met de 2602R-D1A of is dit een fout?

Met vriendelijke groet,
Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
O, 2602R-D1A is ook een Telfort modem.
Iemand een volledige DSL Line Status voor mij? (dan graag via DM of email)

Edit: Gaat dus om DSL Line Status van 2602R-D1A.
Niet om 2812HNU-F1 of 2601HN-F1.
Die kun je al invoeren op http://xdsl.mtsgrit.nl/

[ Voor 37% gewijzigd door brambo123 op 27-10-2011 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• palter27
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02-2023
brambo123, zie je DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:40
ik had beter moeten lezen op het pagina van telfort. ze hadden werkzaamheden ingepland.

[ Voor 83% gewijzigd door westlym op 28-10-2011 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRCreations
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 11:27
Bij mij ligt telfout er ook uit. (rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:16
Hugo of Henk, willen jullie aub de bedenktijd van een nieuwe aansluiting (gegevens komen in DM) verwijderen? Overigens zag ik dat de snelheid maar 6 tot 8 mbit wordt. Zijn er hier nog plannen voor VDSL buitenring?

Alvast zoals gewoonlijk hartelijke dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Heb inmiddels een tooltje gemaakt die SIP meldingen en WAN up/down meldingen weergeeft.
http://dl.dropbox.com/u/15809179/Telfort%20Melder.exe
Let op: Maakt gebruik van syslog, dus zet dat wel aan in het modem.

Edit: voor de duidelijkheid: is voor de 2812HNU-F1 :P

[ Voor 12% gewijzigd door brambo123 op 29-10-2011 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Leuk idee! :) Je gaat uit van het standaard IP-adres van het modem? Ik kan alleen de poort veranderen, dacht slim te zijn en 10.0.0.138:514 als poort te gebruiken. Maar dat werkt dus niet. Verder sluit het programma bij mij automatisch af en verdwijnt hij van de systray. Misschien kun je er nog wat aan sleutelen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Puch-Maxi
Nee, syslog wordt vanuit modem verstuurt.
Vandaar alleen poort.
Wat ik er wel even mij moet zeggen is dat het voor de 2812HNU-F1 is.
Dat programma naar systray gaat is juist de bedoeling, daar worden de meldingen weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Is het ook de bedoeling dat hij helemaal verdwijnt van de Systray zodra je op 'opslaan' of 'reset' klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Nou, ja, dat niet helemaal.
Maar was makkelijkste :)
Hij verdwijnt niet maar restart.
Anders is het een beetje lastig om port verandering door te voeren.
Maar zal het aanpassen dat die om restart vraagt als je port veranderd.
En omdat modem de berichten maar naar 1 pc stuurt ben ik bezig om wat in te bouwen dat die kan doorsturen.

Edit: inmiddels geupdate, zelfde link.

[ Voor 5% gewijzigd door brambo123 op 29-10-2011 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

(jarig!)
Onlangs heb ik te horen gekregen dat in mijn dorp glasvezel van Reggefiber komt.
Op het Telfort forum zie ik dat er een glasvezelpilot is. Hier kan ik echter weinig informatie vinden.
Concreet zou ik graag weten:
- Hoe de pilot verloopt, wat de ervaringen zijn.
- Of er een uitroltermijn is wanneer het Reggefiber netwerk ook door Telfort wordt bediend.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41
Ik heb de laatste tijd erg veel last dat mijn WIFI signaal vaak wegvalt....Dan moet ik de hele router herstarten. De afgelopen 3 dagen is mijn Wifi er minstens 4x uitgeklapt. Ik heb een P-2812HNU-F1.

@webcare, ik had laatst screenshots gepost en je vroeg met toen mijn postcode te DM-en, dit heb ik gedaan maar tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Misschien kun je deze 'klacht' dan gelijk meenemen?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ webcare

vorige week brief gehad dat de centrale aangepast werd en dat ik een nieuw modem (2812hnu-f1) op gestuurd zou krijgen
deze ook binnen gehad en aan gesloten maar merk tot op heden geen verschil in snelheid effectief nog steeds 6Mb
waarvoor dan een nieuw modem opsturen ?
3705pc 13

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2011 10:05 . Reden: postcode toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@rimar
Er is bij jou nu VDSL2 beschikbaar
Daarom krijg je nu een nieuwe modem.
Je kan nu +- 29-39Mbps halen volgens postcode check.
Dit is natuurlijk afhankelijk van je abonnement.
Bij Internet Basis maximaal 8Mb, bij Plus 22Mb en bij Max haal je de 29-39Mbps.
Het kan wel een paar dagen duren voordat het is omgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 12:03
@Telfort webcare

Binnenkort ga ik verhuizen (blijf wel in Amsterdam) en heb ik iets geks opgemerkt. Als ik mijn telfortlijntje wil mee laten verhuizen kost het mij €25 verhuiskosten en krijg ik €7,50 korting op mijn maandkosten. Als ik mijn abo opzeg (zit al ruim een jaar bij ze) en een nieuwe abo op mijn nieuwe adres aanvraag, krijg ik dezelfde korting van €7,50, maar dan heb ik geen verdere extra kosten. Is het mogelijk om het lijntje kostenloos mee te laten verhuizen? Dit zou mij, en volgens mij ook jullie, wel wat rompslomp schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@groxgrox,

Excuses hiervoor. Ik heb uw bericht over het hoofd gezien. Ik ga dit, met het nieuwe probleem oppakken. Ik kom hier vandaag nog op terug.

@rimar,

Uw verbinding wordt inderdaad zoals brambo123 al aangaf omgezet naar een VDSL signaal. Hiervoor heeft u het nieuwe modem ontvangen. De omzetting van de lijn wordt op 3-11-2011 uitgevoerd, vanaf deze datum zal de snelheid omhoog gaan. :)

@pipo01,

Graag ontvang ik uw postcode + huisnummer per DM om te kijken wat de opties zijn.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
@Telfort Webcare:
Ik betrek binnenkort een appartement in Amsterdam. Momenteel zegt jullie postcode check dat daar rond de 5/6mbit behaald kan worden. Zouden jullie kunnen kijken of er ergens in de komende maanden een upgrade van de centrale gepland staat? Ik vrees dat het anders toch UPC moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:17
Haal na de werkzaamheden van laatst nu 19.6 Mbit. Dik tevreden mee. 1.5 - 2 Mbit hoger dan voorheen. Tnx Telfort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 14:47
@Telfort Webcare

Mijn ADSL 20MB abonnement loopt 14 januari af.. Ik zag dat ik nu al de abo kon wijzigen.. ik kies dan voor de 17,50 actie van 12 manden. maar wanneer ik twee schermen verder ga, zie ik dat er wijzigingskosten bijkomen van 24,95. Vorige jaar had ik het ok op deze manier gedaan, maasr kreeg ik geen wijziginskosten erbij. Ik "verleng" ieder jaar mijn contract en mak gebruik van de actie. Maar dit jaar staat er dus wijzigingskosten, waarom is dit? Als ik mijn "abo" opzeg en vervolgens opnieuw zou aanmelden, dan heb ik geen eenmalige kosten, dus waarom wijzignskosten bij "verlngen".
Als dit zo is dan ga ik wellicht opzeggen of over naar Online.NL

ik hoor graag van julliue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klajo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
@Telfort Webcare

ik heb een brief gehad dat er werkzaamheden aan de centrale zullen plaats vinden
nu was ik benieuwd of er een upgrade zou plaats vinden
zodat ik eventueel ip tv van telfort zou kunnen krijgen waarvoor je minimaal 10 mb moet hebben
max theoretisch kunnen we nu 8 mb krijgen
en wat zou de snelheid kunnen worden
postcode is 7954 ed 6

hoop snel iets van u te horen zou graag 20 mb willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@klajo
Als het goed is zou je 12-16Mbps moeten kunnen krijgen.
(zie postcode check)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 12:22:
@groxgrox,

Excuses hiervoor. Ik heb uw bericht over het hoofd gezien. Ik ga dit, met het nieuwe probleem oppakken. Ik kom hier vandaag nog op terug.
Henk, ik hoor/lees het morgen wel :)
Verbinding is nu wel stabiel, sinds gisterochtend, ook wifi.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Puch-Maxi schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 21:52:
[...]

Ik heb een poosje terug precies hetzelfde gehad, zie Puch-Maxi in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19". Maar daarna heb ik het nog niet opnieuw meegemaakt. :)
Puch-Maxi schreef op vrijdag 21 oktober 2011 @ 14:48:
@Telfort Webcare,

We zitten sinds een maand naar volle tevredenheid op VDSL2, met de volle mep 22/2. De lijn is echter niet zo stabiel, hij valt nog wel eens weg (op 8, 10 en 20 oktober) de snelheid blijft hierbij gehandhaafd.

Oct 20 20:54:32	info	 DSL up down log: WAN Physical Link Down
Oct 20 20:55:06	info	 DSL up down log: WAN Physical Link Up. 
Upstream 2056 kbps Downstream 22016 kbps, DSL Type is VDSL2.

Ik dacht dat het misschien hiermee te maken zou kunnen hebben:

[...]

Maar DLM is op dit tijdstip natuurlijk niet actief. ;)
edit:
Het tijdstip waarop de verbinding wegvalt is steeds 's avonds tussen 20:00 en 21:00 uur, vaste prik.
@Telfort Webcare,
Zojuist lag de verbinding er even uit. De webinterface werkte nog gewoon, het modem had verbinding (VDSL) en een IP-lease. Maar er was geen verkeer mogelijk, pingen (ook vanuit de webinterface) werkte niet, zowel op domeinnaam als IP. Logischerwijs werkte VoIP ook niet. Na het modem aan en uit gezet te hebben is er weer verbinding en werkt alles weer naar behoren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
  • Laatst online: 14-09 17:28
Telfort adviseert mij om mij beveiliging omlaag te gooie ik vind dit echt een moment om te zeggen

" Doei Telfort "

ik wil graag opheldering na de volgende e-mail ik vind dit trouwens een schande van telfort! en dat zeg ik tegen jullie allemaal ! Woon zowat in de wijkcentrale maar haal 1,4MB per seconde.. van de gemiddelde 2.5MB

ik kan beetje boos overkome maar heb zovaak contact opgezocht en dit was de antwoord:

Geachte heer XXXX,

Op 15-07-2011 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort begrijpt dat dit zeer vervelend is. Wij willen graag dat iedereen optimaal gebruik kan maken van de diensten.

WIj adviseren u het volgende.
- Zorg dat het modem op een kleine verhoging staat.
- Zorg dat de achterkant van het modem vrij staat.
- Login in het modem en wijzig de network type van b/g/n naar b/g.
- Wijzig de beveiliging van wpa2-psk naar wpa-psk of lager.
- Wijzig het kanaal.
- Wijzig de netwerknaam.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort klantenservice internet

[ Voor 3% gewijzigd door kiko015 op 31-10-2011 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@kiko015
Tja, lijkt er op dat email wordt beantwoord door 1e lijn helpdesk, hier heb je wel meteen de 2e lijn :)
Graag even aangeven op wat voor snelheid je modem is ingetraint en hoe je de snelheid bepaald.
Gebruik voor een snelheid test altijd een bedrade pc.
Stuur in ieder geval Telfort Webcare een DM met postcode+huisnummer zodat zij bij hun even kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
brambo123 schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 17:51:
O, 2602R-D1A is ook een Telfort modem.
Iemand een volledige DSL Line Status voor mij? (dan graag via DM of email)

Edit: Gaat dus om DSL Line Status van 2602R-D1A.
Niet om 2812HNU-F1 of 2601HN-F1.
Die kun je al invoeren op http://xdsl.mtsgrit.nl/
Leuk tooltje zeg! Ik heb mijn log er ook even ingezet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
oke 1 probleem ik zit nu zelf niet thuis.. en diegene die daar wel zitten zijn soort totaal geen pc mensen :D? is dit op ander manier te verkrijgen?... via bbned afstand van centrale gecontroleerd ...

Afstand (m) Centrale Postcode Plaats Netnummer
758 Den Haag-Beatrijsstraat 2531CD DEN HAAG 070 ( achterstraatje van mij zowat... )
1427 Den Haag-Te Werve 2285EA RIJSWIJK ZH 070
1959 Den Haag-Rijswijk Zh 2282NR RIJSWIJK ZH 070
2247 Den Haag-Escamp 2545TG DEN HAAG 070

voor de rest: wacht ik op de reactie dan neem ik maatregelen wat jullie zeggen.

( Internet Max aanwezig op postcode )! dus niet in bezit.. ( 20MB internet abbonement. )

[ Voor 6% gewijzigd door kiko015 op 01-11-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:42
Hmm nice tooltje idd
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1Q5Ke.png

Toch zie je wel dat mijn upload nog steeds achterloopt.. ;(
Sterker nog, de upload wordt steeds slechter, terwijl de download steeds beter wordt..

[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 01-11-2011 00:07 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14
@Webcare

Zojuist heb ik zelf me ITV ontvanger even aangesloten en het abonnementsnummer en de pincode ingevoerd.

Nu moet Guidion nog komen. Doen die nog iets extra's of zal ik ze maar afzeggen?

Mijn lijn was ook omgezet afgelopen nacht, dus ook als het nieuwe modem ertussen gezet.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@GAIAjohan
Heb niet voor niets direct link ingebouwd.
Dus jouw grafiek: http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=x6FJISPfEdyzVM1p

@kiko015
Wat je als het goed is dan wel weet op welke manier de computer is aangesloten (draadloos of bedraad).
En wat bedoel je met 'Internet Max aanwezig op postcode', heb je nu Internet Max of is het beschikbaar?
Indien je geen Internet Max hebt welk modem gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekkie666
Onlang de volgende terugkoppeling ontvangen:

Op 26-10-2011 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort vindt het vervelend dat u een trage internetverbinding ervaart.

Uw internetlijn staat sinds de omzetting onder aktief beheer van een Dynamische Lijn Monitoring module (DLM). Deze heeft de mogelijkheid om het snelheidsprofiel van uw lijn omlaag aan te passen wanneer deze een te groot percentage fouten ervaart door stabiliteit. De DLM kan het snelheidsprofiel ook verhogen wanneer de lijn enkele dagen achter elkaar stabiel blijft.

Nu is mijn modem dagen stabiel, maar nog steeds haal ik niet meer dan 1200kb/s. Terwijl voorheen met mijn Speedtouch 780 4 jaar lang 1650kb/s werd gehaald. Zonder enige lijnstoring. Volgens mij Gebruikt telfort dat DLM gebeuren als middel om capaciteit te behouden. Van ieders verbinding een beetje afsnoepen dat doen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:32

Speedmaster

Make my day...

Ik ga niet klagen... :+ zojuist mijn lijn opgeleverd met onderstaand resultaat:

noise margin upstream: 21 db
output power downstream: 0 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 12 db
output power upstream: 15 db
attenuation downstream: 12 db
loop length is 767m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3400 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 14.75 ms
impulse noise protection downstream: 5.1 symbols
attainable rate upstream: 10360 kbps
attainable rate downstream: 58063 kbps

linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 16 min

@Webcare
Als ik dit zo lees kan ik dus nog een hogere snelheid verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Tuut-Tuut
Ja, dat klopt.
Hij zal komende week naar 40Mb of zelfs 52Mb gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rink123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:05
@webcare

Citaat:
Mijn excuses, ik heb hem over het hoofd gezien. Waar wij ADSL2+ leveren met Internet Plus wordt er standaard een ZyXEL P-2601HN-F1 geleverd. Dit omdat de ZyXEL P-2812HNU-F1 niet optimaal presteert op een ADSL2+ verbinding. Als het u gaat om de Gigabit-lan, is het aan te raden een Gigabit-switch erachter te plaatsen.

Ik ga de uitbreiding van de straatkast voor u uitzoeken. Ik kom hier op terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
brambo123
hij is bedraad aangesloten dan haal ik max 1,4MB p/s terwijl ik nog geen kilometer van de centrale zit :)!?

[ Voor 57% gewijzigd door kiko015 op 01-11-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@kiko015
Wat voor OS draait op de pc?
Bij Windows XP is het namelijk nodig om wat register instellingen te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:14
Jumpman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 00:08:
@Webcare

Zojuist heb ik zelf me ITV ontvanger even aangesloten en het abonnementsnummer en de pincode ingevoerd.

Nu moet Guidion nog komen. Doen die nog iets extra's of zal ik ze maar afzeggen?

Mijn lijn was ook omgezet afgelopen nacht, dus ook als het nieuwe modem ertussen gezet.
Ik heb inmiddels de komst van de medewerker van Guidion ongedaan gemaakt via het centrale telefoonnummer.

Ik keek in mijn ZyXEL 2812 HNU-F1 Router en deze maakt zelf een 'tekening' van alle nodes, hierin wordt ook de computernaam genoemd. Alle apparaten hebben bij mij een statisch/vast IP. Nu geeft de Router bij sommige nodes wel de computernaam weer en bij andere niet? Weet iemand waar dit aan ligt? Het zou fraai zijn als de router dit deed bij alle nodes. De namen zijn allemaal vrij simpel en alle computer zijn op de zelfde wijze geconfigureerd (Windows 7 64 bit, statisch IP en simpele korte computernaam).

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 01-11-2011 15:39 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jumpman schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:10:
[...]
Ik heb inmiddels de komst van de medewerker van Guidion ongedaan gemaakt via het centrale telefoonnummer.
Ben vandaag ook gebeld en de dame in kwestie was eerst verbaasd dat het al werkte, even uitgelegd dat ik in de pilot zat en dus alleen de nieuwe decoder op zijn plek hoefde te zetten en nieuwe codes hoefde in te voeren :)

Nu wil de grap dat er hier volop de "vraagbundeling" voor glasvezel gaande is. Zo heb je weinig opties, zo wordt het erg interessant allemaal. UPC gaat per de einddatum de deur uit: we bekijken dan de verdere opties: gelukkig kan een evt. extra pakket voor itv per maand worden aan/uitgezet: kan UPC nog wat van leren.

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 01-11-2011 15:47 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sjekkie666 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:32:
Onlang de volgende terugkoppeling ontvangen:

Op 26-10-2011 heeft u via het webformulier een vraag gesteld aan de klantenservice van Telfort internet. Hieronder leest u onze reactie.

Telfort vindt het vervelend dat u een trage internetverbinding ervaart.

Uw internetlijn staat sinds de omzetting onder aktief beheer van een Dynamische Lijn Monitoring module (DLM). Deze heeft de mogelijkheid om het snelheidsprofiel van uw lijn omlaag aan te passen wanneer deze een te groot percentage fouten ervaart door stabiliteit. De DLM kan het snelheidsprofiel ook verhogen wanneer de lijn enkele dagen achter elkaar stabiel blijft.

Nu is mijn modem dagen stabiel, maar nog steeds haal ik niet meer dan 1200kb/s. Terwijl voorheen met mijn Speedtouch 780 4 jaar lang 1650kb/s werd gehaald. Zonder enige lijnstoring. Volgens mij Gebruikt telfort dat DLM gebeuren als middel om capaciteit te behouden. Van ieders verbinding een beetje afsnoepen dat doen ze.
Ik had precies hetzelfde. Jarenlang 19Mbit (van de 20Mbit die ik zou kunnen hebben). Sinds dat DLM aanstaat maximaal 14Mbit. Terwijl ik nooit storingen heb ervaren, dus wat mij betreft is het onzin om dit aan te passen.

Inmiddels over naar Ziggo Alles In 1 Plus en ontvang prachtig 40 Mbit.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
Ik draai windows 7 Ultimate met een 1gigabit netwerk kaart en 8GB werkgeheugen ervaren met Nieuwsgroepen / test bestand ... hoop dat dit voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@kiko015
Ja, dat is wel redelijk duidelijk.
Echter is het wel redelijk belangrijk om te weten wat het modem aangeeft.
Nog eenvraag: welke abonnement met welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
ik zal zo even bellen en navragen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
Internet Plus ( 20 Mb/s ) en Router :/ Zyxel p-2601 HN-F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
@Kiko015:
Het is al een paar keer gevraagd, maar nog maar een keer: wat geeft de modem nu aan? Je kan bij wijze van spreken wel naast de centrale wonen, maar dat zegt niets over kabellengte (het kan gebeuren dat de kabel eerst de hele wijk rondgaat). Als we weten wat de modem aangeeft, kunnen we misschien zien wat de oorzaak is van de snelheid die je nu haalt

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
hoe kan ik dat zien?, ik ben namelijk niet thuis dan kan ik het doorgeven?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 13:03
@Telfort Webcare

In december wil ik gaan verhuizen en mijn VDSL lijn meenemen. Aan het einde van de wizard krijg ik te zien dat ik een nieuw modem krijg aangezien mijn oude verouderd is. Ik heb destijds met de VDSL pilot meegedaan en ik heb dit modem in gebruik (2812-HNU?). Kan deze gewoon mee of moet ik het nieuwe modem krijgen?

Verder zitten hier 59 euro administratiekosten bij. Ik vraag mij (net als velen) af waarom dit als trouwe/langdurige klant doorgevoerd wordt? Zijn er hier geen bepaalde aanbiedingen voor vanuit Telfort?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 21:24
kiko015 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 10:38:
hoe kan ik dat zien?, ik ben namelijk niet thuis dan kan ik het doorgeven?...
Dan horen we het wel als je thuis bent :p
Even serieus, alleen met die gegevens kan er iets zinnigs over gezegd worden. Je moet bij het begin beginnen en dat is in dit geval de modem.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:10

knakworst

Get more sats!

yodeluxe schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:03:
[...]

Dan horen we het wel als je thuis bent :p
Even serieus, alleen met die gegevens kan er iets zinnigs over gezegd worden. Je moet bij het begin beginnen en dat is in dit geval de modem.
En de toelichting staat hier:
http://forum.telfort.nl/topic7173.html

En hoe in het modem te komen mits nog nooit gedaan:
in je browser: 192.168.1.254
wachtwoord 1234

Dan naar tab status oid kun je de intrainwaarden zien.
Pagina: 1 ... 41 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.