Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.595 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 17:28
Aansluiting = 18387764/S001
Tijdstip meting = 11/2/2011 11:10:30 AM

Line up = 36days 06:41:44
DSL type = non.shdsl.opermode adsl2plus.g9925.aa.no, line.type.pots, latency.interleaved
Stabiliteit = STABLE

Actuele bitrate (down/up) = 14252 / 1032
Noise margin (down/up) = 3.2 dB / 5.7 dB
Attenuation (down/up) = 23.7 dB / 11.4 dB
CPE IP / MAC 1 (ZyXEL Communications Corporation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

attenuation down 23.7 db. Dat komt neer op 2 kilometer van de centrale. 1.4 MB/s is dan heel reeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
dat begrijp ik dan niet :(? er zit hierachter een centrale waarom zit ik dan 2km verder :S..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Draadje hoeft niet in een rechte lijn te gaan. Wat zegt de postcodecheck op telfort.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
dat alle drie de pakketten beschikbaar zijn of kijk ik op de verkeerde postcodecheck?
http://www.speedtest.net/result/1569692888.png

[ Voor 22% gewijzigd door kiko015 op 02-11-2011 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

@Telfort Webcare:

Zouden jullie nog terug willen komen op mijn vraag over de lijnsnelheid waar we het vorige week over hadden? thx ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:23
quote:
Telfort Webcare schreef op dinsdag 25 oktober 2011 @ 13:09:
@Dhrzao,

Ik zie dat er niets verzonden is, vreemd. Mijn excuses daarvoor. Er gaat nu alsnog een draadloos modem (2601HN-F1) de deur uit, u ontvangt deze morgen, uiterlijk overmorgen, thuis.
@Webcare,

ik heb zojuist niet de router zoals aangegeven 2601HN-F1 maar een 2602R-D1A ontvangen, wat een heel andere router is. Dit is exact dezelfde router als dat reeds aanwezig was en dus mogelijk slecht functioneerde. Daarnaast kan ik me herinneren dat ik, toen ik Telfort internet nam, ooit bijbetaald heb (50 of 80 euro?) voor de router. In de brief staat dat wanneer we een modem in bruikleen hadden, hij teruggestuurd moet worden. Kun je controleren of ik de oude router moet terugsturen of niet? En moet ik het modem nou vervangen met de 2602R-D1A of is dit een fout?

Met vriendelijke groet,
Pim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:06
groxgrox schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 23:04:
[...]

Henk, ik hoor/lees het morgen wel :)
Verbinding is nu wel stabiel, sinds gisterochtend, ook wifi.
@webcare....helaas nog geen reactie mogen ontvangen.... Net weer het Wifi probleem. Internet valt niet weg, maar alleen Wifi. Ik moet dan de blauwe knop op de router indrukken totdat wifi uitstaat en dan ook op deze wijze weer aanzetten....Hoe kan dit? En had je al iets gevonden?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 19:37
Dhrzao schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:04:
Daarnaast kan ik me herinneren dat ik, toen ik Telfort internet nam, ooit bijbetaald heb (50 of 80 euro?) voor de router. In de brief staat dat wanneer we een modem in bruikleen hadden, hij teruggestuurd moet worden. Kun je controleren of ik de oude router moet terugsturen of niet?
Als je het huidige modem hebt gekocht dan hoeft hij niet terug. Je kunt dit zelf controleren door in te loggen op Mijn Telfort onder 'Abonnementgegevens' staat in dat geval 'Modem in bruikleen?: Nee'.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:56
@kiko015
Dat alle 3 pakketten leverbaar zijn komt omdat er VDSL2 geleverd wordt.
Vaak is dat glasvezel tot aan een straat kast.
Hierdoor is de lijn vele malen korter.
Als je inlogt op 'Mijn Telfort' kun je je abonnement laten omzet.
Dan krijg je een nieuwe modem en zal je 22/2 profiel krijgen bij Internet Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
W.o.W. nu effe met basis woorde :D?
je bedoelt dat als ik extra betaal omhoog kan? ik begrijp je even niet...

[ Voor 51% gewijzigd door kiko015 op 02-11-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er problemen met telfort internet ik heb geen verbinding meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Hier geen problemen met Telfort, alles werkt zoals het moet werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:03
Mocht VDSL niet met een straatkast komen, en nog een afstand van 2km hebben, dan krijg je ongeveer de resultaten die ik heb:
http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=x6FJISPfEdyzVM1p

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@GAIAjohan
Ja, maar postcode test zegt dat er Internet Max verkrijgbaar is bij kiko015.
Dus moet wel vanaf straatkast komen.

Edit: lijn lengte vs. snelheid zie: http://xdsl.mtsgrit.nl/vdsl2/

[ Voor 21% gewijzigd door brambo123 op 02-11-2011 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
GAIAjohan schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:49:
Mocht VDSL niet met een straatkast komen, en nog een afstand van 2km hebben, dan krijg je ongeveer de resultaten die ik heb:
Dat ziet super goed uit :$. trouwens we zijn nieuwbouw zou een reden kunnen zijn dat glasvezel of internet max beschikbaar is :).

[ Voor 13% gewijzigd door kiko015 op 02-11-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Beste die ik tot nog toe in database heb zitten:
http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=etxRSx7fpRuJqHr8
attainable rate upstream: 15032 kbps
attainable rate downstream: 101318 kbps

@kiko015
Zou kunnen, ze zijn er echter overal wel mee bezig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
dat is super cool! :| die krijgt 100% waar voor zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet wat er aan de hand was, maar modem gereset, instellingen opnieuw aangepast en toen werkte het weer ...
Maar voordat ik het weer aan de praat kreeg was ik 2 uur verder :(

Locatie; Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik dacht ook eens handig te zijn, zet ICMP voor WAN uit... en toen kreeg ik opeens geen DHCP-lease meer (van Telfort). Misschien heb jij ook zoiets gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

kiko015 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:54:
[...]

Dat ziet super goed uit :$. trouwens we zijn nieuwbouw zou een reden kunnen zijn dat glasvezel of internet max beschikbaar is :).
http://www.kpn-wholesale....y832SrKZEjLWBumRMVepKroTA

(gedateerde) Lijst met straatkasten die opgewaardeerd worden naar VDSL. Gv-Btij zie ik er ook tussen staan. Als je via mijn.telfort.nl je abo verlengt, acht ik de kans heel groot dat je een VDSL-modem krijgt, en je volledige snelheid haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
ik krijg een bad request website neer ofso?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
hehe je was eerder kom ik net 2 telle achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:19
knakworst schreef op donderdag 03 november 2011 @ 08:15:

(gedateerde) Lijst met straatkasten die opgewaardeerd worden naar VDSL. Gv-Btij zie ik er ook tussen staan. Als je via mijn.telfort.nl je abo verlengt, acht ik de kans heel groot dat je een VDSL-modem krijgt, en je volledige snelheid haalt.
Dit zijn dan niet de centrales maar de wijkkasten die dichterbij huis staan? Mijn dorp staat er bij voor q4-2011 maar VDSL is al een tijd beschikbaar.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 16:22
Tonnetje schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:30:
[...]

Dit zijn dan niet de centrales maar de wijkkasten die dichterbij huis staan? Mijn dorp staat er bij voor q4-2011 maar VDSL is al een tijd beschikbaar.
Dit zijn straatkasten, dus de kasten die in de wijk staan. Dit werd in bijv Hengelo(OV) als glasvezel verkocht en nu breder beschikbaar als VDSL-BR.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ webcare

vdsl is nu opgeleverd per 3 november maar kan er niet echt blij van worden

download van 10Mb
upload van 1Mb

zelfs nu met vdsl zit ik nog niet eens op de helft van het abbonement waar ik al jaren voor betaal
had al tot 20Mb abbo bleef effectief 6Mb van over

graag een oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:19
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:17:
@ webcare

vdsl is nu opgeleverd per 3 november maar kan er niet echt blij van worden

download van 10Mb
upload van 1Mb

zelfs nu met vdsl zit ik nog niet eens op de helft van het abbonement waar ik al jaren voor betaal
had al tot 20Mb abbo bleef effectief 6Mb van over

graag een oplossing
lijkt mij dat je niet hoger kan dan? Je kunt in het modem zien wat je maximaal haalbare snelheid is. Wat zegt die?

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Ik heb ik me log inmiddels 96x een portscan vanaf jullie DNS server.
Is dat wel normaal?

@rimar
Wat geeft postcode check aan voor snelheid?

@iedereen
Inmiddels nieuwe versie beschikbaar van mijn Telfort Melder.
Kan nu ook andere syslog meldingen weergeven.

[ Voor 30% gewijzigd door brambo123 op 04-11-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brambo123

postcode check geeft 29 tot 39 aan
vind deze snelheid dan ook eigenlijk zwaar onder de maat
weet ook dat het koper naar de wijkcentrale zwaar verouderd is
zodra het regent en de grond word nat is mijn verbinding verbroken
maarja de grondkabels worden niet vervangen en andere oplossing hadden ze toen niet
dus vandaar dat ik toen maar 6Mb van een 20Mb overhield om enigzins stabiel te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@rimar
Via web interface van het modem: Maintenance -> Diagnostic -> DSL Line -> DSL Line Status
En voer dat in in http://xdsl.mtsgrit.nl/ en zet hier dan de direct link neer.

[ Voor 14% gewijzigd door brambo123 op 04-11-2011 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambo123

http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=krjn5aEhfrI5hHLT
mischien word jij er wijzer van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@rimar
Dat maakt idd een hoop duidelijk.
Je zou dus 57Mb moeten kunnen halen.
Met Internet Plus zou je dus wel 22/2 Mbps moeten kunnen krijgen.
Maar hoe stabiel is je verbinding? (zie log)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"brambo123

tot op heden er nog niet 1 keer uit geklapt
na overzetting
voor zover ik het kan zien zit ik nu op 686 meter van wijkcentrale
was eerst 1680 meter van telefooncentrale
dus dan zou je toch verwachten dat het een stuk beter zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@rimar
Dat die nog niet is uitgeklapt is een goed teken.
Kortere kabel komt waarschijnlijk omdat je nu op een staatkast zit.
Tot aan de staatkast wordt glasvezel gebruikt, daarna gaat het verder over koperdraad.
Voor zover ik weet wordt er DLM toegepast op alle VDSL2 lijnen.
Daarom is het belangrijk dat je je modem niet gaat zitten te rebooten of 's nachts uitzetten.
Als het goed is wordt dan komende 7 dagen de snelheid opgevoerd.
Indien dat niet gebeurt is moet je weer aan de bel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan zal ik de komende week afwachten
ga die verhoging dan met stapjes iedere dag iets hoger of na een week verdubbeling ofzo?
in ieder geval bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
oke :( ben teleurgesteld, vestia heeft een telefoonlijn van beneden naar boven circa 20meter getrokken naar 1e etage deze zit gesloten in een gesealde buis! ik kan dus op geen enkel manier mijn telefoonlijn van 20 naar 1< meter verkorten :(! ik zit dus mijn leven lang vast met slechte ping en een slecht verbinding :(! kan er niet meer om lachen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Een stuk moeten verlengen tussen ISRA en modem aansluitpunt heeft geen invloed op je latency. Hooguit op stabiliteit en maximaal haalbare snelheid. Als je een nette verlenging maakt met juiste verbinding en juiste bekabeling is het verlies nihil.

Reden dat een ISP adviseert (of vereist) niet te verlengen is omdat bovenstaande niet voor iedereen is weggelegd het juist te doen. Veel gebruiken bestaande liggende 'in huis' type kabel met stekker verbindingen, koppel stukken en afsplitsingen met aan het einde een DSL modem. Dat werkt niet zo goed ;)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 04-11-2011 19:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst aan iedereen mijn excuses dat ik jullie verwaarloost heb. Ik ga vanaf volgende week weer proberen jullie dagelijks van antwoorden te voorzien. O+ Mocht ik toch vragen vergeten zijn, wees niet bang ze nogmaals te sturen, ik ga ze allemaal beantwoorden :)

@rimar,
Uw verbinding zit inderdaad op ongeveer 2.5 kilomter. De waarden van het modem staan nu op: 14.252 / 1.032. Dit zal op dit moment ook de maximale snelheid zijn. mocht u ervoor kiezen om uw abonnement te verlengen, zal uw verbinding omgezet worden naar VDSL en kan Internet Max besteld kunnen worden. :)

@brambo123
Waar deze portscans vandaan komen is mij ook een raadsel, ik heb dit doorgezet, ik kom hierop terug.

Overigens een erg handige tool! Hulde. _/-\o_

@2Dutch
Dit is inderdaad een 'frisse start' van DLM. De verbinding is inmiddels doorgeschakelt zie ik, uw modem staat nu ingetraind met de volgende waarden 22.016 / 2.024. :) Volledige snelheid wordt nu dus behaald.

@Dhrzao,
Normaal gesproken zou er een ZyXEL 2601HN-F1 geleverd worden maar omdat de ZyXEL 2602R-D1A nog voorradig is (en u dit modem ook eerder heeft gehad) deze verstuurd

@groxgrox
De verbinding zal nooit van onze kant gereset worden, enkel als er een firmware-update gepusht wordt. Dit kan te maken hebben met een instabiele lijn, is het nog vaker voorgekomen?
Dat Wifi wegvalt is moeilijk te verklaren, is dit nog vaker voorgevallen?

@Jumpman,
Die kunt u alsnog laten komen om alles na te laten lopen. Dat is geheel aan u. :)

@Sjekkie666
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM. Ik ga uitzoeken wat de mogelijkheden zijn.

@rink123
Mijn excuses nogmaals voor de late reacties en de meerdere reminders O+. Uw verbinding wordt waarschijnlijk aangesloten op de straatkast op de locatie Etty Hillesumlaan, die op zo'n 220 meter (berekend via Google Maps) van uw locatie zit. Deze stond geplant voor oplevering in het tweede kwartaal van 2011 maar is helaas vertraagd. We hebben helaas geen inzicht in wanneer het wel gaat gebeuren. Helaas nog even afwachten.

@Tonnetje,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer (van het huidige en het nieuwe adres) per DM zodat ik kan kijken wat er mogelijk is.

@The Milkman,
Ik zie op het adres wat u mij gegeven heeft dat Interactieve TV niet beschikbaar is vanwege de maximale snelheid op dit adres van 9.876 / 984. Ik heb ook gekeken naar een nieuwe aansluiting op dit adres, waar wel aangegeven wordt dat Interactieve TV bestelbaar is. Dit is natuurlijk niet de bedoeling, om wel te adverteren maar niet te kunnen leveren. Ik ga dit voor u navragen wat we voor u (de mensen waar u het voor aangevraagd heeft) kunnen betekenen.

Henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:34:
Allereerst aan iedereen mijn excuses dat ik jullie verwaarloost heb. Ik ga vanaf volgende week weer proberen jullie dagelijks van antwoorden te voorzien. O+ Mocht ik toch vragen vergeten zijn, wees niet bang ze nogmaals te sturen, ik ga ze allemaal beantwoorden :)

@2Dutch
Dit is inderdaad een 'frisse start' van DLM. De verbinding is inmiddels doorgeschakelt zie ik, uw modem staat nu ingetraind met de volgende waarden 22.016 / 2.024. :) Volledige snelheid wordt nu dus behaald.
@Telfort Webcare: Ik heb contact gehad met Hugo via DM (dit forum) hierover, zou jij hier ook nog even in willen duiken? Heeft te maken met mijn pilotdeelnames ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 20:38
kan niet bij mijn telfort mail,

meer mensen daar last van? staat niks op hun site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Webmail lijkt idd niet te werken, IMAP werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Milkman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 20:42

The Milkman

█████░░░░░ 50%

Hulde Hugo! Fijn dat je er weer bent! Word gewaardeerd!

𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hugo,

Daar ik niet het idee heb dat het itv pilot topic nog actief bekeken wordt door jullie, post ik mij laatste reactie ook maar hier.

En weer was vanochtend de router dood; geen internet, CPU op 100% en memory op 94%. Negen dagen up geweest, wow.
Ik baal steeds meer van het hele gebeuren; de nieuwe stb werkt ook nog steeds niet met het pluspakket
Graag een wat actievere aftersales support.

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/dpxnk7.jpg

Edit: Inmiddels reactie gehad op het Telfort forum.

[ Voor 10% gewijzigd door pafdaddy op 06-11-2011 18:16 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiebjuh16
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-09 13:29
Bij mijn oom vreemd probleem vandaag. De telefoon werkte niet, maar het internet wel. Even in het modem gekeken en alles leek goed te staan.

Echter als je de telefoon van de hoorn nam, hoorde je geen kiestoon. Het Phonelampje knipperde wel constant. :/ Na 1 x aan en uitzetten via de voedingsknop leek het probleem verholpen. Even later kwam het weer terug. Wat ook raar was is dat de DSL verbinding zonder enige aanleiding een aantal keren werd verbroken. Ging in stapjes van 0,5mb omlaag:S. Echter de upload bleef wel op ongeveer 800kbps staan. (waar hij anders ook ongeveer op staat). Download was op gegeven moment maar 2,9mbps ipv 4mbps. :|
Na een aantal resets was dat probleem weer even verholpen. Na ongeveer 25 minuten kon mijn oom ook niet meer op het internet komen. Bleek dat de Phone en Internet lampjes beide niet branden. Echter was in het statusscherm wel te zien dat er een IP adres toegekent was. Ook was de telefonie gewoon geregistreerd.. Na nog een aantal resets werkt het tot nu toe nog steeds... :9

Meer mensen met dit probleem? Gaat om een Zyxel 2601-HN-F1. Op zijn adres is max snelheid 4096kbps/1024kbps

[ Voor 10% gewijzigd door wiebjuh16 op 06-11-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Ik heb een paar dagen geleden weer de modem moeten resetten omdat het geheugen vol zat (tenminste dat vermoed ik aangezien ik het geheugengebruik regelmatig check). Maar sinds dat ik de modem gereset heb, is het geheugengebruik alweer opgelopen tot 85% (na 3 dagen), en ik vermoed dat ik de modem morgen of overmorgen weer moet resetten.

Is dit (probleem) al bekend bij jullie? (Volgens mij zijn er meerdere mensen met dit probleem.)

edit: modem = P-2812HNU-F1

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiko015
zelfde probleem regelmatig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Webcare,

Mijn vaste lijn gaat eruit.
Telfort geeft aan dat de huur van de vaste lijn inbegrepen is bij het afnemen van een internet-aansluiting. Gezien mijn ervaring met klanten bij KPN in verband met opzeggingen en migratiatie's van telefoonlijnen naar andere partijen, ben ik bang dat KPN met het verwijderen van het analoge signaal ook gelijk het VDSL signaal zal verwijderen. Waarschijnlijk zie ik weer beren op de weg die er niet zijn en laat de huidige constructie door middel van wijkkasten dit niet meer toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een P-2602R-D1A modem gekregen 2 jaar geleden en nu had ik altijd al last van een klapperende verbinding als ik iets downloadde via een torrent. Daarom had ik helaas altijd mijn max-download moeten cappen op 1000kb/sec. Helaas is dit niet meer afdoende de laatste tijd (10 dagen) nu het helaas veel vaker aan de orde is. Ik heb al een beetje zitten zoeken/spelen met max 'global max number of connections' (bij 35 nog steeds aanwezig) en nog wat andere instellingen. Helaas blijft het probleem bestaan. Helaas ook iets wat ik veel lees in combinatie met dit modem.

Is er iets veranderd bij Telfort waardoor dit nu niet meer fatsoenlijk werkt? Is er een mogelijkheid om de modem om te ruilen voor een apparaat wat wel het maximale uit de verbinding kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:28

OgWok

U.N.C.L.E.

pafdaddy schreef op zondag 06 november 2011 @ 11:41:
Hugo,

Daar ik niet het idee heb dat het itv pilot topic nog actief bekeken wordt door jullie, post ik mij laatste reactie ook maar hier.

En weer was vanochtend de router dood; geen internet, CPU op 100% en memory op 94%. Negen dagen up geweest, wow.
Ik baal steeds meer van het hele gebeuren; de nieuwe stb werkt ook nog steeds niet met het pluspakket
Graag een wat actievere aftersales support.

[afbeelding]

Edit: Inmiddels reactie gehad op het Telfort forum.
En die reactie was?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Saus
Wat is niet toevallig VDSL2 beschikbaar bij jullie?
(Danwel, wat geeft postcode check aan voor snelheid?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
brambo123 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:00:
@Saus
Wat is niet toevallig VDSL2 beschikbaar bij jullie?
(Danwel, wat geeft postcode check aan voor snelheid?)
Internet Max is niet beschikbaar als je dat bedoelt? Postcode check geeft 12 - 16 mbps aan en de modem staat nu op: 14519 kbps / 1114 kbps. Maar 't probleem zit 'm erin dat de modem blijkbaar niet zoveel connecties aankan (gelezen online) en dan helemaal niets meer doet.
10 minuten torrents, dan 5 minuten down (ook de interne pagina is niet te bereiken) dan weer 10 minuten torrents enz enz. Ik kan de modem resetten door de schakelaar op de achterkant even in te drukken (power off/on) en dan komt ie vanzelf weer online.

Vandaar heb ik 2 jaar geleden mijn uTorrent settings aangepast naar een max download snelheid, waarmee de modem het altijd perfect heeft gedaan. Tot voorkort, nu heb ik de settings extreem moeten terugschroeven wil ik dat de verbinding online blijft (1 torrent max, terwijl hiervoor dit op 8 stond bv.).

Vandaar dat ik vroeg of er misschien bij Telfort iets veranderd is, in mijn settings niet maar het probleem is 'spontaan' ontstaan. Of dat er een andere modem beschikbaar was die dit wel aan zou kunnen.

//edit: Wat kan ik zien aan je spectrum grafiek? CTRL+F in dit topic levert alleen je ondertitel op ;) http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=dmgKKOfEaMsm58w

[ Voor 5% gewijzigd door Saus op 07-11-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Saus
Waarschijnlijk kan je modem het inderdaad niet meer aan.
Op een gegeven moment worden ze gewoon minder.
Als ik het goed heb heeft de P2602R-D1A 2 telefoonlijnen.
Gebruik je die beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
brambo123 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:35:
@Saus
Waarschijnlijk kan je modem het inderdaad niet meer aan.
Op een gegeven moment worden ze gewoon minder.
Als ik het goed heb heeft de P2602R-D1A 2 telefoonlijnen.
Gebruik je die beide?
Met CTRL+F in dit topic (van de edit hierboven) bedoelde ik deze pagina overigens.

2 lijnen? Dat is nieuw voor me om eerlijk te zijn. Ik heb het modem destijds aangesloten volgens het aansluit schema wat Telfort meeleverde. Direct op ons ISRA-punt (we gebruiken geen vaste lijn) Nu ik erover nadenk heb ik volgens mij wel een aantal aders 'overgehouden' (geel en zwart uit mijn hoofd, maar dat is 2 jaar geleden).
Ow wacht, je bedoeld op de modem zelf? Ik maak helemaal geen gebruik van vaste telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Saus
Grafiek ziet er netjes uit, geen dalen erin of zo.
Zou gewoon vragen om nieuw modem.
Je krijgt dan een P-2601HN-F1, deze heeft maar 1 telefoonlijn, vandaar dat ik het vroeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

@Webcare

Kunnen jullie kijken wanneer er VDSL komt bij mijn ouders (2992NT) ze zitten al jaren te duur bij Xs4all en het wordt tijd voor vernieuwing.

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
brambo123 schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:55:
@Saus
Grafiek ziet er netjes uit, geen dalen erin of zo.
Zou gewoon vragen om nieuw modem.
Je krijgt dan een P-2601HN-F1, deze heeft maar 1 telefoonlijn, vandaar dat ik het vroeg...
Thanks!

@Webcare, wat moet ik doen om een nieuwe/andere modem te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
@Telfort Webcare:
Ik betrek binnenkort een appartement in Amsterdam. Momenteel zegt jullie postcode check dat daar rond de 5/6mbit behaald kan worden. Zouden jullie kunnen kijken of er ergens in de komende maanden een upgrade van de centrale gepland staat? Ik vrees dat het anders toch UPC moet worden. Op verzoek DM ik de bestreffende postcode.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Laatst online: 07:59
Ik heb zojuist een Telfort Internet Plus abonnement afgesloten. Kan iemand bevestigen dat op dit moment 1 type modem wordt geleverd, namelijk de ZyXEL 2812HNU-F1?

Daar ging het mij vooral om, vanwege de Gigabit Ethernet poorten.

Ik hoor het graag spoedig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkedikkie
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-02-2024
zowel de 2602 als de 28 worden geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
2602 wordt niet geleverd, 2601 wel. Dat is een fout op website die nog steeds niet is hersteld.
Als er VDSL2 beschikbaar is wordt de 2812HNU-F1 geleverd, bij ADSL de 2601HN-F1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
brambo123 schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:55:
2602 wordt niet geleverd, 2601 wel. Dat is een fout op website die nog steeds niet is hersteld.
Als er VDSL2 beschikbaar is wordt de 2812HNU-F1 geleverd, bij ADSL de 2601HN-F1.
Ben ik dan genaaid door Telfort?
Ik vroeg er specifiek om toen ik net belde. Juist vanwege de Gigabit LAN poorten. Ik vroeg zelfs of het mogelijk was met bijbetaling. Maar de man aan de telefoon onderbrak mij al vrij snel om te zeggen, 'o, wacht, op dit moment wordt 1 type modem geleverd, ivm met interactieve TV'.

Ik wil het wel 100% zeker weten, want ik heb weinig zin om er nog een Gigabit Switch bij te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Buffalo
Is er volgens postcode check Internet Max verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
@ Webcare

Krijgen mijn buren die op dezelfde postcode wonen, en huisnummer met toevoeging 'a' ook VDSL? Ik woon op huisnummer 8.
Ik zit dus zelf op VDSL, en postcodecheck geeft 13-18mbit aan. Ik haal op dit moment 19-20mbit.

Mijn buren met hetzelfde huisnummer, maar met een toevoeging, (dus nummer 8a) wonen zo'n 30 meter verderop is een geschatte snelheid van 10-14mbit/s. Wel erg vreemd gezien de kleine meer-afstand en mijn snelheid van 19-20mbit.
Ik heb namelijk 2/3 weken geleden ADSL plus besteld, en toen deze vraag ook gesteld, maar geen antwoord gekregen.

Dit terwijl het huis daarna (huisnummer 10), met een hoger huisnummer, en zo'n 100-150 meter verder van de centrale, wel 13-18mbit gaat halen volgens de postcodecheck. :?
Wat nog vreemder is, dat huisnummer 12 nog een abonnement kan krijgen (10-14mbit), terwijl dat huis al zeker 25 jaar in onbruik is, en een sloopvergunning heeft lopen 8)7. Ik denk zelfs dat er voor de gemeente geen huis meer op die kavel staat.. :P

[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 08-11-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
bjck schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 19:00:
Een stuk moeten verlengen tussen ISRA en modem aansluitpunt heeft geen invloed op je latency. Hooguit op stabiliteit en maximaal haalbare snelheid. Als je een nette verlenging maakt met juiste verbinding en juiste bekabeling is het verlies nihil.

Reden dat een ISP adviseert (of vereist) niet te verlengen is omdat bovenstaande niet voor iedereen is weggelegd het juist te doen. Veel gebruiken bestaande liggende 'in huis' type kabel met stekker verbindingen, koppel stukken en afsplitsingen met aan het einde een DSL modem. Dat werkt niet zo goed ;)
is er ergens een beschrijving van hoe je dit goed moet doen? bv welke kabel, aansluiting enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
brambo123 schreef op maandag 07 november 2011 @ 23:34:
@Buffalo
Is er volgens postcode check Internet Max verkrijgbaar?
Nee geen Internet Max beschikbaar. Maar ik las op het officiele Telfort forum een bericht van een boze klant die ook de 2812HNU modem wilde hebben. Als ik het goed begrijp wordt deze verstrekt als er VDSL beschikbaar is. Als er dus Internet Plus over VDSL beschikbaar is, wordt waarschijnlijk de 2812HNU gegeven. Maar dit is dan ook pas weer na verlenging. Ik moet wel zeggen dat Telfort zegt in dat bericht op het forum dat de 2812HNU geoptimaliseerd zou zijn voor VDSL, en niet optimaal met ADSL2+ zou werken.

Of bij mij VDSL beschikbaar is weet ik niet, ik heb in een ander topic gevraagd hoe ik hier 100% achter kan komen.

Het gaat mij om het principe. Ik vroeg gisteren specifiek of de 2812HNU geleverd wordt. De Telfort man vertelde dat er op dit moment 1 type modem geleverd wordt (ivm Interactieve TV). Daarna vroeg ik er nog een keer specifiek naar, of de2812HNU geleverd wordt. Waarop ik dus als antwoord ja kreeg.

Daarna ben ik toch even gaan rondzoeken, omdat het me toch niet helemaal lekker zit. Tja, en zoals het nu lijkt krijg ik waarschijnlijk niet de 2812HNU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Buffalo
Dat Internet Max niet beschikbaar is betekend niet meteen dat er geen VDSL2 is.
Dat betekend alleen dat geschatte snelheid niet > 25Mbps
Er is dus nog hoop.
Ik kan echter niet zien of er via VDSL2 of via ADSL2+ geleverd wordt.
(en sommige helpdesk medewerkers weten het verschil niet eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
brambo123 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:21:
@Buffalo
Dat Internet Max niet beschikbaar is betekend niet meteen dat er geen VDSL2 is.
Dat betekend alleen dat geschatte snelheid niet > 25Mbps
Er is dus nog hoop.
Ik kan echter niet zien of er via VDSL2 of via ADSL2+ geleverd wordt.
(en sommige helpdesk medewerkers weten het verschil niet eens)
Ben jij van Telfort? Waar heb jij gekeken wat voor type ADSL of VDSL er geleverd wordt? Op interntten.nl staat voor mijn postcode bij Telfort dat 8Mbit en 20Mbit Internet beschikbaar is. Voor de rest geen type. Bij andere providers wordt VDSL wel geneoemd, maar daar staat bij dat het niet beschikbaar is op mijn postcode.

Op de website van Telfort wordt ook niet genoemnd of er ADSL of VDSL geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wiebjuh16,

Als het nogmaals voorkomt hoor ik het graag. Klinkt als een hardwaredefect / instabiele voedingsspanning.

@nubn,

Merkte u ook een verschil in prestatie of gaat u alleen uit van de visuele weergave van het geheugengebruik en besluit aan de hand daarvan te resetten?

@orphan,

Opzeggen van anloge telefonie of wegporteren naar VoIP + opzeggen heeft geen effect op uw DSL signaal. U kunt daarna de splitter verwijderen.

@Saus,

Op de aansluiting in de *knip*straat (gegevens uit verleden) staat een 2601HN-F1, over welke aansluiting gaat dit?

@OgWok,

Dat was een firmwareupgrade naar TUE.2 om te kijken of het daarna voor blijft komen.

@ThaOdie,

Graag ontvang ik het volledige adres via DM.

@magiel,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM.

@GAIAjohan,

Ook 8a kan ook VDSL krijgen. Het adres wordt door de KPN postcodecheck data nu nog onderschat omdat er nog geen aansluiting op een KPN DSLAM heeft gelegen. Dan wordt er alleen maar uit gegaan van lijnlengte. Verwachte downloadsnelheid voor 8 is volgens KPN 18Mbit en voor 8a 14Mbit.

@Buffalo,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM om te kijken wat er geleverd wordt. Op ADSL leveren we de 2601HN-F1 en op VDSL de 2812HNU-F1. Beide ondersteunen Interactieve TV.

Als u in het geval van ADSL per see de 2812 wilt ontvangen kan ik dat nog voor u wisselen, echter zal de 2812 met huidige firmware 1-3Mbit lager intrainen op ADSL2+ dan een 2601HN-F1.

Hugo

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:20

EiT

Uhm.. ik vraag me af wat er gebeurd is:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1580264861.png

Mijn snelheid was begin vorige maand nog 30-33mbit.

Ik vraag me overigens wel af of het normaal is dat de modem af en toe crashed. Ik heb iets meer dan 2 maanden Telfort internet en ik denk dat de modem er ongeveer 8-9 keer uitgevlogen is. En dan valt dus netwerk verbinding tussen pc en modem weg. Lampjes branden wel normaal. Of zal dit aan mijn netwerk kaart kunnen liggen? Reboot van modem lost het iedergeval op.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Als ik de modem reset kan ik de modem niet meer benaderen via de webinterface. Ook worden er geen ip adressen meer uitgedeeld door de DHCP server, en soms worden ook de dns requests niet meer afgehandeld.

Helaas kan ik via snmp niet het geheugengebruik uitlezen, anders zou ik een grafiekje van het geheugengebruik kunnen maken en kijken hoe hoog het geheugengebruik was/is wanneer de modem niet meer bereikbaar is.

Inmiddels is het geheugengebruik opgelopen tot 96%.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Buffalo,

U wordt op VDSL opgeleverd dus ontvangt sowieso de 2812HNU-F1. Volgens de Consumentenbond deze maand het beste modem dat er bij Nederlandse consumenten ISP's te krijgen is. 8)

@ThaOdie,

Controleer met Google Maps looproute of een van de volgende in de buurt staan:
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/102wdwz.jpg

@EiT,

Dat is DLM :)

En de webinterface is op zo'n moment ook niet bereikbaar? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.

@nubn,

Bedankt. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.

@Saus,

Ik heb een WBA-E migratie voor u aangevraagd, zal over ongeveer een week worden uitgevoerd. U ontvangt voor die tijd kosteloos een 2601HN-F1 thuis. Uw huidige modem hoeven we niet terug.

Hugo

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:43:
@Saus,
Ik heb een WBA-E migratie voor u aangevraagd, zal over ongeveer een week worden uitgevoerd. U ontvangt voor die tijd kosteloos een 2601HN-F1 thuis. Uw huidige modem hoeven we niet terug.
Erg netjes, wat een service zeg! Als weder dienst (voor zover mogelijk) heb ik net jullie contact formulier gebruikt om een compliment te sturen over de kwaliteit van de webcare. Ik hoop dat ie uiteindelijk bij je baas terecht komt, de kerstbonussen komen er namelijk weer aan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaOdie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07-2015

ThaOdie

Daar ben ik...

@Webcare

Das alleen de nieuwbouwwijk, via de site zegt hij 15-20 Mbit. Dus voorlopig alleen adsl.. :/

Zeg wat of zeg niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Ik had inderdaad ook al gezien dat jullie best modem leveren, en terecht!!
Is er ondertussen al zicht op een IPv6 pilot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:43:
@Buffalo,

U wordt op VDSL opgeleverd dus ontvangt sowieso de 2812HNU-F1. Volgens de Consumentenbond deze maand het beste modem dat er bij Nederlandse consumenten ISP's te krijgen is. 8)
Bedankt voor het snelle uitzoeken :)
Mag ik vragen waar je dat zo snel uitzoekt, of is zulke info alleen voor providers bedoelt?

De 2812HNU wordt niet specifiek genoemd als best getest, dus het kan ook de 2601 zijn ;) Maar ik dacht dat Zyxel modems sowieso altijd wel betrouwbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ik heb volledige test gelezen, gaat echt om de 2812HNU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-09 19:35

s3.

Grappig, geen idee sinds wanneer maar heb een snelheid van 52000/5184.

@Hugo, kun je via mijn ip adres even controleren? 8)7 Geen telfort forum.

[ Voor 38% gewijzigd door s3. op 08-11-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Saus,

Leuk, bedankt! :D Laten we het hopen ;)

@ThaOdie,

Was ik al bang voor, zie verder nog niets op de planning staan voor Barendrecht. De huidige lijnlengte is overigens niet slecht, 1420 meter. VDSL leveren we wel op dat adres vanuit de centrale in de vorm van Internet Plus, maximale snelheid van 22.000 / 2.100 kbps.

@Buffalo,

Graag gedaan! Ik controleer dat in uw eigen order, geen publiek systeem of postcodecheck.

Hugo

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Voor alle volledigheid het artikel van de Consumentenbond:
http://dl.dropbox.com/u/15809179/Consumentenbond.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brambo123,

Die test ja :D

@s3.,

IP zit in uw DM inbox nu. 52/5 is de nieuwe snelheid voor Internet Max, heeft KPN per ongeluk alvast open gezet ;)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Ze hebben in ieder geval niet bij ons getest.
Bij ons haal je echt geen internet tot aan de zolder.
Modem is op begane grond, 1e verdieping valt de verbinding al weg.
Alleen bij trapgat werkt het goed.
Maar dat ligt meer aan het huis dan aan het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:03:

@Buffalo,

Graag gedaan! Ik controleer dat in uw eigen order, geen publiek systeem of postcodecheck.

Hugo
Nou ben ik toch nieuwschierig hoe ik zelf als consument dan kan achterhalen of er bij VDSL beschikbaar is of niet? Op internetten.nl kan ik dat voor mijn postcode ook niet echt duidelijk vinden. Alleen dat er op het netwerk van Online dacht ik, wel VDSL is maar niet beschikbaar op mijn adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian_gn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-09 23:48
Op zich ben ik al meer dan een jaar tevreden met mijn Telfort ADSL verbinding, hier in Drachten (wijk De Drait, postcode-gebied 9204). Ondanks de lange lijn is de snelheid de laatste maanden behoorlijk omhoog gegaan.

Maar... ik heb gezien dat de wijkkast klaar is gemaakt voor VDSL, ik denk al in september. Ik me door de monteurs uitgebreid laten uitleggen wat ze allemaal aan het doen waren. Is er dan enig peil op te trekken wanneer VDSL (Internet Max) dan ook echt bestelbaar is?

Mocht het niet mogelijk zijn om hierover een voorspelling te doen, is dan bekend hoe de procedure is als ik nu met een jaar mijn ADSL (Internet Plus) verleng? Zit ik hier dan aan vast voor een jaar, of kan ik dan alsnog upgraden naar Internet Max zodra het beschikbaar is?

Ik woon vlakbij de wijkkast, dus ik hoop op goede snelheden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 18:13:
@s3.,

IP zit in uw DM inbox nu. 52/5 is de nieuwe snelheid voor Internet Max, heeft KPN per ongeluk alvast open gezet ;)

Hugo
@Telfort Webcare,
Gaat het 22/2 profiel ook omhoog, of is dat nog niet duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 12:52:

@GAIAjohan,

Ook 8a kan ook VDSL krijgen. Het adres wordt door de KPN postcodecheck data nu nog onderschat omdat er nog geen aansluiting op een KPN DSLAM heeft gelegen. Dan wordt er alleen maar uit gegaan van lijnlengte. Verwachte downloadsnelheid voor 8 is volgens KPN 18Mbit en voor 8a 14Mbit.

Hugo
Ik verwacht niet dat die 30 meter meer voor 8a veel gaan uitmaken op een lijnlengte van 2140 meter ;).
En dit zijn mijn scores.

Dus ik verwacht het voor de buren op 8a ook zoiets. Dat huis is ook nieuwbouw, en zit ongeveer even ver van de weg af. Voor huisnummer 10 verwacht ik juist niet 13-18mbit zoals verwacht. Het is nml een oud huis, oude bedrading en zit 150 meter verder van de centrale.

//edit
Als Telfort Plus ook omhoog gaat zal ik er wel niks van merken neem ik aan. Tenzij ze een wijkkast (als we die in de polder hebben) aanpakken.

Verder wil ik nog een nieuwsflash hierop:
GAIAjohan in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Ik gebruik nog steeds het materiaal van de Pilot, en ontvang ook nog alle zenders. Het nieuwe modem en de nieuwe decoder staan werkloos in de hoek.
verder alleen een brief gekregen om het 'oude' modem retour te doen. Hoeft de oude receiver niet retour? Indien niet, dan zou ik graag proberen hem als 2e decoder te gebruiken, en ja, ik weet dat er risico's aan kleven.Zoals niet meer dan twee streams in totaal afnemen etc. :) anders loopt t vast, en het is erg lastig dat weer goed te krijgen.

[ Voor 30% gewijzigd door GAIAjohan op 08-11-2011 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Puch-Maxi
Ja, snelheid zal omhoog gaan.
Nieuwe snelheid en de wanneer dat gebeurt mag echter nog niet over worden gecommuniceerd.
Laten we zeggen dat het geen half jaar meer gaat duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:39

Speedmaster

Make my day...

brambo123 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 21:10:
@Puch-Maxi
Ja, snelheid zal omhoog gaan.
Nieuwe snelheid en de wanneer dat gebeurt mag echter nog niet over worden gecommuniceerd.
Laten we zeggen dat het geen half jaar meer gaat duren ;)
Ehhhh...korter als 3 maanden dan misschien...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
We wachten rustig af :). Inmiddels heeft mijn modem/verbinding een uptime van 8 dagen, de verbinding lijkt mooi stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
@Telfortwebcare.

DM gestuurd, rest weggeedit ;)

[ Voor 74% gewijzigd door objectief2 op 09-11-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Ik heb vanmorgen weer de modem moeten resetten. Ik kon niet meer internetten. De modem was niet te bereiken via http of ssh, ik kreeg wel ping replies. De modem deelde ook geen ip adressen meer uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Niet online
@TelfortWebcare

Nog even over die migratie, ik was eerder in de veronderstelling dat WBA-E een nieuw modem was, maar het blijkt een nieuwe lijn techniek te zijn als ik het goed begrijp (ik kon geen duidelijk pagina vinden wat het nu exact is, wba-e stuurt me meestal naar een Telfort forum ;)). Nu zie ik in dit topic dat jullie op voorhand weten of de verbindingssnelheid omlaag gaat ofniet. Kunnen jullie al zien wat ik ongeveer kan gaan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:55:
@telfort webcare

Ik heb vanmorgen weer de modem moeten resetten. Ik kon niet meer internetten. De modem was niet te bereiken via http of ssh, ik kreeg wel ping replies. De modem deelde ook geen ip adressen meer uit.
Same!
Ik heb dit overigens met enige regelmaat(4 tot 6 keer per maand). Toch wel jammer, met de snelheid is niks mis iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hugo, naar aanleiding van een post in het MW3 topic een vraagje. Ik heb nog een oud Zyxcel modem uit de tijd van Tiscali en krijg daarmee altijd moderate NAT op mijn ps3. Is het mogelijk dat Telfort mij een nieuw modem opstuurt zodat ik een betere NAT kan krijgen? Ik heb geen problemen met snelheden enzo, maar matchmaking op de ps3 wil wel eens mis gaan en ik vroeg me af of ik na 5 jaar geen nieuw modem kon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Webcare
Ik heb zojuist nog een bug ontdekt.
Vorige week heb ik wat met IPv6 zitten te klooien.
Nu kom ik er achter dat ondanks dat ik IPv6 weer heb uitgezet nogsteeds dhcpv6 pakketten krijg.
Misschien dat ik nog niet gereboot hebt, maar is wel apart.

Edit:
Net modem gereboot, nog steeds pakketjes.
Als je IPv6 aan set in het modem kun je volgens mij ook nergens DHCPv6 uitzetten...

@Hoijong
Je moet DM even aanzetten in je voorkeuren (onder Privacy)
En dan Webcare een DM sturen met postcode+huisnummer.

[ Voor 11% gewijzigd door brambo123 op 09-11-2011 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er kan inmiddels gestemd worden voor de Gouden Steeksleutel 2011! :)

@wian_gn,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, dan kan het kwartaal opzoeken waarin de oplevering gepland staat. Specifieker heb ik hem ook niet.

@GAIAjohan,

De nieuwe hardware zal gewoon werken, er zijn momenteel echter nog problemen met de pluspakketten van ex-pilot aansluitingen. Deze worden handmatig toegevoegd en dit is nog niet afgerond. Als dit wel het geval is brengen wij iedereen daarvan op de hoogte. (in het pilot topic)

@nubn,

Vanmorgen is uw modem in die staat terecht gekomen na een poging de firmware te updaten. Net om 11.20 uur is dat wel gelukt en u draait nu op TUE.2. Ik hoor graag of u dezelfde problemen blijft ondervinden.

@Hoijong,

U heeft ook VDSL dekking dus een verlenging van Internet Plus voor 1 jaar resulteert in een migratie naar VDSL en daarbij ontvangt u ook de ZyXEL 2812HNU-F1. U zal dan intrainen op de volledige 22.000 / 2.100kbps.

Uw lijnlengte is maar 412 meter dus ook Internet Max is leverbaar, vermoedelijk ook die op de volledige snelheid.

@Buffalo,

Ik zou u niet kunnen vertellen waar dit voor consumenten te achterhalen is. Op onze postcodecheck is het bij het resultaat 15-20Mbit mogelijk om via ADSL en VDSL opgeleverd te worden en kan er achter pas uitsluitsel gegeven worden. Misschien iemand anders hier?

@Saus,

WBA-E is het wholesale ethernet netwerk van KPN. De snelheid zal bij u gelijk blijven, lijnlengte is de beperkende factor.

@brambo123,

Klopt, is nog een issue in TUE.1. Uw modem wordt zo geüpdatet en dan is dat er als het goed is uit.

@sbmuc,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, dan kunnen we ook uw firmware updaten.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Bedankt! Ik zal de modem in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@webcare
Toch handig mijn Telfort Melder, kreeg melding van firmware update :)
Had echter DHCPv6 al uit gekregen door instellingen backup wat te bewerken...
Ik zie nu ook 3G backup functie.
Gaan jullie dat ook leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

@webcare,

Zou je eens willen kijken of er wat rek in mijn aansluiting zit? Misschien is migratie naar VDSL inmiddels mogelijk, Toen de WBA-E uitrol gegevens nog toegankelijk waren, was 'mijn' centrale voor Q4-2011 gepland.
Mocht VDSL (nog) niet kunnen, is er dan een optie de 16000 cap uit mijn profiel te halen (gok ik, want modem traint altijd vast op 1600x in, attainable tussen 17400-18000)

Postcode en huisnr per DM gestuurd, alvast bedankt!

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Maestro,

Ik heb voor een migratie aangevraagd met een dynamische profiel (DLM), sinds VDSL helaas niet beschikbaar is op uw adres. De maximaal haalbare snelheid is op uw adres 18MB. Ik verwacht dat deze wijziging volgende week is uitgevoerd.

Henk
Pagina: 1 ... 42 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.