Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Verwijderd
Iedere aansluiting kost 1000,- Dit betekent dat er 600000x 1000 Euro over de balk gegooid wordt.
Waarom wordt dit niet gebruikt voor mensen die werkelijk een lage snelheid hebben en best wat sneller internet willen??? Een soort Telfort Luxe?
Telfort kan nagaan welke mensen er ver van de centrale zitten, en ze vragen of ze meer snelheid willen?
Verwijderd
Dit heeft inderdaad helaas te maken met de lengte van de lijn. En het is geen zeuren, we zoeken het graag voor jullie uit.
@Traffic1326,
Dat zijn fibers die al het huis binnen zijn gebracht, dus met een FTU in de meterkast. Die mensen kunnen dus al glas afnemen maar doen dit om welke reden dan ook (nog) niet.
Voorbeeld hiervan is een woningbouwvereniging zoals Portaal. Die laat met het oog op de toekomst hele wijken / appartementencomplexen / flats verglazen maar lang niet iedereen neemt het daarna af.
Hugo
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 17:08 ]
Het bereik naar hun pc zelf is overigens 'uitstekend' volgens de Sweex LW300n kaart in de pc, alleen komt het signaal van de LW300 niet bij de Zyxel heb ik het idee. Met een sterkere antenne op de Sweex LW300n lukte het wel, maar zeer zwakjes, dus heb een oude Sweex LW050 router van stal gehaald en die op de Zyxel aangesloten. Deze router hangt op een wat betere hoogte, waardoor de koelkast omzeild lijkt te worden.. Verbinding van de router is echter niet zo goed als Zyxel, alleen kan de wifi kaart van de pc, de Sweex router wel goed vinden.
Het ding is ingetraind op 17xxx/11xx kbit, dus dat zit wel goed, met een 10-14mbit geschat.
//edit
Toch wel vreemd, hoe wij dan wel VDSL op 2km afstand kunnen krijgen, en 20mbit halen, terwijl Maestro dan 18mbit uit ADSL2+ haalt?
Volgens deze tabel Wikipedia: ADSL2 zou hij dan net als ik op 2km van de centrale moeten zitten?
Ook als je dit ziet zou VDSL in dat geval toch nog een snelheidsverbetering opleveren?

De nieuwste versie heet VDSL2 en is op voornamelijk twee punten verbeterd:
Ook van Wiki:
De snelheid is opgetrokken tot 100 Mbps up- en download,
De maximale afstand tussen aansluiting en centrale is verhoogd naar 3500 meter.
Maximum theoretische snelheid wordt vaker gehaald.
Dus hoe klein is het afstandsverschil tot de centrale tussen mij en Maestro?
[ Voor 35% gewijzigd door GAIAjohan op 09-11-2011 20:14 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Da heb ik toch nog een vraagje: Het is dus mogelijk op ADSL of VDSL. Als er dus VDSL beschikbaar is, wordt je standaard hierop aangesloten? En wat bedoel je precies met 'achteraf pas uitsluitsel gegeven worden'?Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:23:
@Buffalo,
Ik zou u niet kunnen vertellen waar dit voor consumenten te achterhalen is. Op onze postcodecheck is het bij het resultaat 15-20Mbit mogelijk om via ADSL en VDSL opgeleverd te worden en kan er achter pas uitsluitsel gegeven worden. Misschien iemand anders hier?
En het gaat hier toch wel om VDSL2 toch, waar ik op wordt aangesloten?
Zou je misschien een overzicht/tabel kunnen maken met daarin de snelheden/afstanden? Lijkt me wel interessant om te zien, misschien kunnen we er conclusies uit trekkenbrambo123 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:07:
Beste die ik tot nog toe in database heb zitten:
http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=etxRSx7fpRuJqHr8
attainable rate upstream: 15032 kbps
attainable rate downstream: 101318 kbps
@kiko015
Zou kunnen, ze zijn er echter overal wel mee bezig volgens mij.
My favorite programming language is solder.
Al reeds vele jaren zijn we klant bij Telfort (en daarvoor Tiscali en zelfs daarvoor Talkline) en heb ik geen klachten over de dienstverlening. Omdat ik zelf een "power gebruiker" ben ben ik altijd opzoek naar de hoogste snelheid (vooral upload, om mijn server thuis wat sneller te maken) en daarvoor heb ik bijvoorbeeld vorig jaar het standaard Zyxel modem al vervangen door een FritzBox 7390.
Nu is mijn internetverbinding thuis nog een ADSL2+ verbinding en is de snelheid ingetrained op 11 Mbit down en 1 Mbit up. Mijn vraag is in hoeverre er zicht is op de aanleg van VDSL of dat KPN wil wachten totdat de wijk wordt opgehoogd (afhankelijk van de gemeente duurt dat nog tussen de 2 en 6 jaar) en dan hopelijk gelijk glasvezel.
Mijn postcode is 3137CD. Huisnummer kan ik eventueel via DM wel geven.
[ Voor 4% gewijzigd door Sand0rf op 10-11-2011 04:36 ]
/post
Ik was je voor...
http://xdsl.mtsgrit.nl/vdsl2
@Sand0rf
Misschien dat je hier iets aan hebt:
1
2
3
4
5
6
7
8
| regelnr CgbCode cgb nummer MC-area kvd letter kvd naam gemeente Aantal adressen op deze kast koperlengte van kast tot NRC [meter] kwartaal orderbaar per 751 Rt-Vdg 001013 Rt1 C Rt-Vdg-C Vlaardingen 1225 1675 Q3-2011 752 Rt-Vdg 001013 Rt1 F Rt-Vdg-F Vlaardingen 1515 1757 Q3-2011 753 Rt-Vdg 001013 Rt1 J Rt-Vdg-J Vlaardingen 1523 2439 Q3-2011 754 Rt-Vdg 001013 Rt1 K Rt-Vdg-K Vlaardingen 952 2865 Q3-2011 755 Rt-Vdg 001013 Rt1 L Rt-Vdg-L Vlaardingen 951 2099 Q3-2011 756 Rt-Vdg 001013 Rt1 M Rt-Vdg-M Vlaardingen 1333 2569 Q3-2011 757 Rt-Vdg 001013 Rt1 X Rt-Vdg-X Vlaardingen 976 2276 Q3-2011 |
Komt van lijst uit februari, is wat vertraagt waarschijnlijk.
[ Voor 86% gewijzigd door brambo123 op 10-11-2011 08:44 ]
http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=tS1fwjUPwAiOvph
Je bent op weg naar het 52/5 profiel die door KPN te vroeg is open gezet.
Ik zit volgens de BBNed database op zo'n 2500 meter. Ook als ik de 3 meest logische routes vanaf de wijkcentrale naar mijn huis via Google Maps bekijk, kom ik uit op resp. 2350, 2500 en 2600 meter. Dit zal dus aardig kloppen, en daarmee val ik helaas net buiten de VDSL boot blijkbaar.GAIAjohan schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:58:
...
//edit
Toch wel vreemd, hoe wij dan wel VDSL op 2km afstand kunnen krijgen, en 20mbit halen, terwijl Maestro dan 18mbit uit ADSL2+ haalt?
Volgens deze tabel Wikipedia: ADSL2 zou hij dan net als ik op 2km van de centrale moeten zitten?
....
Dus hoe klein is het afstandsverschil tot de centrale tussen mij en Maestro?
Waarom ik webcare dan toch vroeg naar de reden van de beperking? Dit voorjaar heb ik een KPN monteur gesproken die aangaf dat er waarschijnlijk een straatkast hier dichter in de buurt zou komen. Vanaf dat moment heb ik de WBA-E uitrol in de gaten gehouden. En die planning wisselde nog wel eens: Dan weer een buitenring, dan weer alleen een upgrade in de centrale (waar ik dus niets aan heb). Nadat de WBA-E info niet meer toegankelijk was, heb ik afgewacht tot Q4 (de laatste planning gaf dat aan). Nu blijkt dus uit de info van webcare dat er i.i.g. geen straatkast dichter in de buurt is of binnenkort komt.
Alternatieven zijn er alleen theoretisch: Een lokale glasaanbieder voor de zakelijke markt á € 450,00 ex. per maand of Ziggo. Er moet dan nog wel een kabeltje van 1,5km getrokken worden. Kosten ~ € 23.000
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Verwijderd
Voor lijnlengte is de BBNet postcodecheck goed te gebruiken, die lengtes zie ik ook in mijn systemen terugkomen.
GAIAjohan over VDSL2 op 1957 meter:

Maestro over ADSL2+ op 2585 meter:

De demping van beide lijnen is vrijwel gelijk. Maestro heeft voor de lijnlengte een bovengemiddeld presterende verbinding. Johan zit echt op het randje van effectiviteit van VDSL2 modulatie, de upload zal bij een verdere stijging van demping onder de 1 Mbit gaan zakken.
KPN heeft de orderlimiet voor VDSL op ongeveer 2200 meter liggen. Als wij op een lijn langer dan 2200 VDSL bestellen zal KPN dit afwijzen.
De aansluiting van Maestro bevindt zich op een bedrijventerrein en KPN zal deze gebieden niet gaan voorzien van een BuitenRing kast omdat daar zich hun markt bevindt voor (zakelijk) glasvezel.
Target SNR op WBA-E is 6dB, bij Meastro is te zien dat die nog niet volledig benut wordt er nog ruimte is. Dat komt door het 16Mbit profiel. Het 20Mb DLM profiel is aangevraagd en daarna kan hij wel door naar de maximaal haalbare snelheid.
Zijn we meteen aangekomen bij Buffalo,
U kunt de BBNed postcodecheck gebruiken. Is de lijnlengte minder dan ~2200 meter en staat er bij leverbare producten "Ethernet DSL" dan is de kans heel groot dat wij opleveren over VDSL2.
@Sand0rf,
Ik ontvang ook graag uw huisnummer via DM.
Hugo
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 09:35 ]
En ja, mijn upload is de laatste maanden slechter geworden, van 1,19mbit naar 1,06, zonder aanwijsbare oorzaak.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| noise margin upstream: 6 db output power downstream: 2 db attenuation upstream: 0 db noise margin downstream: 5 db output power upstream: 14 db attenuation downstream: 24 db [b]loop length is 2135m[/b] current rate upstream: 1152 kbps interleaving delay upstream: 4.25 ms impulse noise protection upstream: 1.0 symbols current rate downstream: 20032 kbps interleaving delay downstream: 8.25 ms impulse noise protection downstream: 1.0 symbols attainable rate upstream: 1256 kbps attainable rate downstream: 20055 kbps linetype: VDSL2 |

Dat trager intrainen is niet zo gek. KPN heeft onlangs ALLE DSLAM's voorzien van nieuwe software, en ik heb op mijn werk gigantisch veel last van wegvallende linesync of VDSL lijnen die van 40/4 inkakken richting 8/3 MbitGAIAjohan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:51:
Ik train qua download beter in dan jouw waarden aangeven Hugo, en ook een langere afstand volgens het modem:
En ja, mijn upload is de laatste maanden slechter geworden, van 1,19mbit naar 1,06, zonder aanwijsbare oorzaak.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 noise margin upstream: 6 db output power downstream: 2 db attenuation upstream: 0 db noise margin downstream: 5 db output power upstream: 14 db attenuation downstream: 24 db [b]loop length is 2135m[/b] current rate upstream: 1152 kbps interleaving delay upstream: 4.25 ms impulse noise protection upstream: 1.0 symbols current rate downstream: 20032 kbps interleaving delay downstream: 8.25 ms impulse noise protection downstream: 1.0 symbols attainable rate upstream: 1256 kbps attainable rate downstream: 20055 kbps linetype: VDSL2
[afbeelding]

Onze leveranciers zijn druk met allemaal beta firmwares voor modems e.d. om dit probleem te omzeilen
Vandaag ook officieel bevestigd naar ons vanaf de VDSL wholesale partij
Verwijderd
Klopt helemaal, had per ongeluk een oude meting gepakt. Is aangepast

De upload is hoger geweest, namelijk 1320kbps. De download was toen echter maar 18Mbit (startprofiel) wat zorgde voor een licht gunstigere verdeling voor de upload. Deze verschillen van ~100kbps zijn daarnaast verwaarloosbaar en inherent aan de moment opname van het intrainen bij DSL techniek.
@xost,
De software op de WBA-E DSLAM's is een aantal weken geleden inderdaad geüpdatet maar het effect dat dat heeft op de verbinding is afhankelijk van de gebruikte modem + firmware. Deze update kwam voor ons niet als een verrassing en onze 2601HN-F1's op ADSL en 2812HNU-F1's op VDSL zijn er alleen maar op vooruit gegaan.
Hugo
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 17:39 ]
Hugo,Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:27:
Zijn we meteen aangekomen bij Buffalo,
U kunt de BBNed postcodecheck gebruiken. Is de lijnlengte minder dan ~2200 meter en staat er bij leverbare producten "Ethernet DSL" dan is de kans heel groot dat wij opleveren over VDSL2.
Hugo
Dan zal het bij mij allemaal wel goed zitten. Ik zit volgens BBNed op 1629 meter van de centrale. Ik ga er dan ook vanuit, zoals je zelf al aangaf, dat ik op VDSL2 opgeleverd wordt. Ik hoop het echt, al is het alleen al vanwege het modem
Trouwens, bedankt voor de vele nuttige info die je hier steeds geeft
Ssssttt dan, ik hoop volgende week verder te stijgen....brambo123 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:57:
@Tuut-Tuut
Je bent op weg naar het 52/5 profiel die door KPN te vroeg is open gezet.
Dus ben ik een test Tuut-Tuut... cees case...
[ Voor 10% gewijzigd door Speedmaster op 10-11-2011 20:33 ]
Vannacht is de download snelheid reeds voor de 1e keer omhoog gegaan van iets van 33000 naar 42016 kbps.
Tot nu toe erg tevreden en de lijn lijkt stabiel.
Afstand tot de straatkast is volgens mij 113m
http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=CglHnVvRMg9BaOI0
Sinds 20.50 vanavond een klapperende DSL line.
Kijk voor mijn adresgegevens even onder het ordernummer 2373391
Ging de afgelopen week juist zo goed.
Ben morgen zowel op vast als op mobiel nummer bereikbaar.
Edit: sinds 23.40 weer een stabiele lijn. Blijf wel benieuwd naar de oorzaak.
[ Voor 15% gewijzigd door Speedmaster op 11-11-2011 00:29 ]
Kun je daar toevallig wat meer over vertellen? (desnoods als PM)Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:09:
De software op de WBA-E DSLAM's is een aantal weken geleden inderdaad geüpdatet maar het effect dat dat heeft op de verbinding is afhankelijk van de gebruikte modem + firmware. Deze update kwam voor ons niet als een verrassing en onze 2601HN-F1's op ADSL en 2812HNU-F1's op VDSL zijn er alleen maar op vooruit gegaan.
Hugo
Verwijderd
Mijn vorige post was een antwoord op uw vraag waar de consument in het algemeen dit soort dingen kan opzoeken. Voor u staat al vast dat u over VDSL2 wordt opgeleverd.
Graag gedaan!Buffalo schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:16:Trouwens, bedankt voor de vele nuttige info die je hier steeds geeftDaar kunnen we allemaal wat van leren.
@sand0rf,
Dit kwartaal wordt Rt-Holy-Z opgeleverd (Madridweg 309) dat is 1,4KM van uw huis. Ik kan nu echter nog niet bevestigen of uw aansluiting via die kast loopt. Het makkelijkste is om onze postcodechek te blijven controleren met een postcode en huisnummer naast de straatkast van de Madridweg. Als Internet Max daar dan leverbaar is weet u dat de straatkast is opgeleverd. Op dat moment kan ik voor u controleren of u wij u ook op die kast kunnen aansluiten.
@Venemans,
Ziet er goed uit! U ziet binnen de kortste keren op 52.000 / 5.100kbps.
@xost,
Waarover precies?
Hugo
Ik las net dat de grens voor VDSL op ~2200 meter ligt.
Toch wanneer ik een postcodecheck doe bij jullie en bij KPN geeft de check aan dat VDSL niet mogelijk is.
Volgens BBned geeft aan ~2112 meter.
Maar de waardes in mijn modem geven een afstand aan ver onder de 2000 meter.
Mijn gegevens zijn wel bekend bij jullie, zou jij eens willen kijken of er ergens iets mogelijk is?
Mijn verbinding is nu sinds een paar weken omgezet op VDSL2 (en kijk nu ook tv via interactieve tv van Telfort, erg prettig in vergelijk met Digitenne
Met "eruit liggen" bedoel ik dat het modem nog wel bereikbaar is, maar dat het internet niet werkt. Meestal geeft het modem aan geen extern IP-adres te hebben, en dus ook geen internet aan te kunnen bieden. Opnieuw opstarten werkt altijd wel als oplossing, maar het is wel erg vervelend.
Dit gebeurd bijna om de dag (vaak ergens 's nachts).
Kun jij iets zeggen wat dit kan veroorzaken?
Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl
Verwijderd
Ik zie inderdaad dat hij tussen 20.55 en 23.40 uur instabiel was. Sinds die tijd netjes stabiel gebleven, geen idee wat het geweest is!
@Dennis-L,
Nog steeds geen VDSL dekking. Die waarde die ik heb is ook ~2112 maar deze kan afwijken van de waarde die KPN in hun systeem heeft staan. Kan ik helaas niets aan veranderen. Vandaar dat ik zei dat de kans heel groot is dat er bij <2200m in de BBNed ppcheck VDSL dekking is maar doordat KPN niet exact die lengte hanteert is het geen garantie.
@ChrisT,
Een enkele lijn met 2812 vertoont dat gedrag. Hier hebben we nu een oplossing voor in de nieuwe firmware die we binnenkort naar alle 2812's in het veld gaan uitrollen. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM, dan zal ik uw modem alvast laten voorzien van de laatste testversie van deze firmware.
Heeft u het modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Als het alleen s'nachts optreedt kan het ook een firmwareupdate zijn die er niet goed doorkomt. En dat blijft zich dan herhalen.
Hugo
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 10:27 ]
Dan even een vraagje.
Mijn Telfort verbinding deel ik samen met mijn huisgenoten. Nou wil het wel eens zijn dat er iemand niet betaald ofzo en dan zou ik hem/haar het liefste even van het internet willen blokkeren, zonder bijvoorbeeld het wireless wachtwoord te veranderen.
Nou kan ik macfiltering aanzetten, maar dan kan ik alleen maar mac adressen toestaan en niet weigeren. Ik wil gewoon 1 mac adres kunnen selecteren, dat deze geweigerd wordt.
Is er misschien nog een andere manier om een 'blacklist' op te stellen, die ik volledig over het hoofd zie? en/of is dit misschien iets om mee te nemen in een firmware update?
Ik heb een probleem met de installatiepartner van Telfort, Guidion. Ik hoop dat jullie hier in kunnen bemiddelen.
Korte versie: De installatie is (verplicht) uitgevoerd door een monteur. Deze monteur heeft schade veroorzaakt bij het installeren. Hier hebben wij over gesproken en telefonisch contact gehad met Guidion tijdens de installatie. Afspraak was dat als compensatie zij het bedrag van de draadloze set zouden wegstrepen. De monteur bevestigd deze afspraak.
Helaas heeft Guidion het bedrag toch afgeschreven. Nu geeft men aan dat ik opnieuw een claim voor de schade moet indienen terwijl dit door de monteur al gedaan is via een formulier en ik telefonisch een akkoord heb voor deze afspraak.....Monteur bevestigd mijn versie vanmorgen volledig (had zijn telefoonnummer gekregen 'in geval van problemen" )
Ik begrijp dat Guidion los staat van Telefort. Telfort stuurt mij echter wel deze monteur (overigens vriendelijke man) en de afhandeling verloopt zeer slecht. Dit straalt ook weer af op Telfort en mijn advies aan vrienden om hier maar niet aan te beginnen......
Kunnen jullie helpen? gaat om een lullig bedrag van nog geen 60 euro maar is nu een principe zaak geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door xxxMaverick op 11-11-2011 12:13 ]
Ik ben vrijwilliger bij een radiostationnetje in Katwijk. Adres 2223AS/1 (is publiek adres dus hoeft niet via DM). We hebben nu Tele2Zakelijk 8/1. Reden hiervoor is omdat toen onze benedenburen van Online DSL naar KPN DSL gingen, onze lijn gesloopt werd en KPN dit niet kon herstellen for some reason.
Nu worden we gek van het feit dat we geen poorten open kunnen zetten op het Tele2 Zakelijk modem, en wij hebben ook nog een website die draait op vrijwlligers (www.kattuk.nl). Nu zitten we even te kijken naar de mogelijkheden van VDSL, vooral met betrekking tot de upload.
De postcodecheck van Telfort zelf zegt op het adres 28 tot 37Mbit/s down te gaan leveren. We hoeven absoluut geen SLA's etc (we hadden hiervoor ook een consumenten aansluiting) en als het er even uit ligt kunnen we overschakelen op een andere DSL verbinding (via KPN), al weet ik uit ervaring dat Telfort rete stabiel is. Mijn vraag is eigenlijk hoever dit adres van de straatkast vandaan ligt (moet wel ivm lijnlengte van ongeveer 2000M) en wat dan de gemiddelde snelheid down en vooral up is op een verbinding met onze specificaties
Ik woon in Zeeland in een klein stadje waar volgens mij nooit iets van VDSL of iets zal komen.
Zijn er meer mensen die een nieuw modem om die reden hebben ontvangen? Ik ben ook wel benieuwd welk modem het dan wordt, is dat het zyxel modem dat getest is door de consumentenbond
Wat geeft de postcode check van Telfort aan?
Verwijderd
Wat betreft de changelog, ik ben dit voor u aan het uitzoeken. Een dergelijke blacklist-optie zit niet in het modem. Het alternatief wat u zelf aangeeft (MAC-filtering) lijkt mij in dit geval het meest efficiënte middel. Ik ga nog wel even op onderzoek uit wat er gedaan kan worden.
@xxxMaverick,
Vervelend om dit te horen. Ik ga hier achteraan en zorg dat er contact met u wordt opgenomen.
@tha_bulldog,
De afstand is niet geheel bekend, omdat het onduidelijk is op welke centrale/straatkast u wordt aangesloten. Er zijn geen andere klanten waarbij ik het kan vergelijken maar een interne postcode-check geeft een verwachte download van 35-38Mb (down) / 4-5Mb (up)
@Squall,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM dan kan ik achterhalen om wat voor wijziging het gaat.
@brambo123,
Scherp, was hem net aan het aanpassen
Henk
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 13:27 ]
Is 38MB niet een beetje veel?Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:17:
[...]
@tha_bulldog,
De afstand is niet geheel bekend, omdat het onduidelijk is op welke centrale/straatkast u wordt aangesloten. Er zijn geen andere klanten waarbij ik het kan vergelijken maar een interne postcode-check geeft een verwachte download van 38MB.
[...]
Dat is 304Mb

4301 ZNVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:17:
@Squall,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM dan kan ik achterhalen om wat voor wijziging het gaat.
Postcode check geeft Internet Plus aan
Verwijderd
Het betreft een migratie van WBA-A naar een WBA-E. Hierbij wordt een dynamisch profiel op uw lijn toegepast (DLM) en de ZyXEL P-2601HN-F1 bijgeleverd. Dit alles wordt naar verwachting op 21-11-2011 geleverd.
Henk
Waarom zou dat nooit in Zeeland komen, als VDSL zelfs in de ondoordringbare polder in Groningen (provincie) leverbaar isSquall schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 13:01:
Ik woon in Zeeland in een klein stadje waar volgens mij nooit iets van VDSL of iets zal komen.
//edit @ hieronder
Wij hebben zelfs geen ADSL2+ gehad voordat VDSL beschikbaar werd ergens begin dit jaar
Nog erger: We hebben niet eens riool
[ Voor 46% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2011 14:40 ]
Verwijderd
De dekking wordt enorm verbeterd. De huidige planning omvat bijna 2000 straatkasten die geupgrade zijn / worden.
Hugo
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 14:23 ]
Heb je informatie welk type DSLAMS het betreft? Kunnen wij uitzoeken of dat verband met elkaar houdt bij onze klanten. ERg vervelend die KPN...zeker vandaag met die routeringsproblemen
Misschien al eerder langsgeweest hoor maar is die planning openbaar? ben wel nieuwsgierigVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:22:
@Squall,
De dekking wordt enorm verbeterd. De huidige planning omvat bijna 2000 straatkasten die geupgrade zijn / worden.
Hugo
Ben benieuwd of hij nu nog stabieler is.
My favorite programming language is solder.
Wat doet de optie 3g nu in de modem status, en wat kunnen wij ermee? Ik zie dat ik de nieuwe firmware al 2 dagen heb (te zien aan de boot tijd)..

Kunnen we nu ook bv een telefoon via 3g verbinding laten maken met het modem? Maar dan nog lijkt wifi me beter.
//edit
Okee.. Nja, niet zo interessant dus (imo).Whenever the WAN connection is down, 3G Backup takes over the job and keeps you online. It is valid when a 3G USB dongle is attached to the device and proper settings are configured. You may consult your 3G service provider for the following settings.
[ Voor 33% gewijzigd door GAIAjohan op 11-11-2011 20:40 ]
Verwijderd
Al enkele jaren ben ik een tevreden gebruiker van Telfort internet + bellen. Ik vraag mij enkel af waarom, ondanks de verhoogde ADSL verbinding naar ADSL2+, mijn downloadsnelheid nog steeds op slechts 800 KBps blijft steken? Postcode 4336JC:
Wordt hier nog steeds in wijkcentrale de verbinding gecapped?
noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 15 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 ab bc cc cd dd dd dc cc cb ba 98 75
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 37 db
tone 32- 63: 00 00 00 00 24 55 67 77 77 88 77 78 88 9a ce de
tone 64- 95: ed dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd dd cc
tone 96-127: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc 0c
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cb cb c2 b0 bc bb bb 2b
tone 160-191: bb bb 0b bb bb bb bb bb ab ba aa aa aa aa aa 99
tone 192-223: a9 99 a8 9a 99 99 98 87 77 77 77 06 66 66 66 66
tone 224-255: 66 56 66 66 66 66 55 55 55 55 55 54 55 50 44 33
tone 256-287: 02 40 44 44 43 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33 33
tone 288-319: 32 22 20 22 22 22 22 22 23 30 03 33 04 33 43 23
tone 320-351: 33 32 22 23 33 23 22 02 02 22 22 22 22 22 22 22
tone 352-383: 22 20 00 22 20 22 22 22 00 00 00 22 22 22 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
Enige tijd geleden heb ik bij jullie de overstap aangevraagd naar Telfort internet (wensdatum d.d.
29-11-2011). Van jullie heb ik hiervan reeds een schriftelijke bevestiging ontvangen.
Bij mijn huidige provider (KPN) heb/had ik een internet abonnement + interactieve TV (iTV).
Vanochtend heb ik geconstateerd dat iTV niet meer functioneert. Navraag bij KPN leverde op dat
iTV als gevolg van een fout (bij de KPN) te vroeg is afgesloten. Tevens gaf KPN aan dat iTV niet
meer "gereanimeerd" kan worden en de internetverbinding binnen enkele dagen ook wordt "gesloopt" (dit is
een onomkeerbaar proces). Het ziet er niet naar uit dat KPN snel met een acceptabele oplossing komt. Van een naadloze overstap naar Telfort is nu al geen sprake meer!
Ik zet al m'n hoop nu op Telfort. Is er een mogelijkheid om eerder dan de genoemde wensdatum te beschikken over Telfort internet?
Om te voorkomen dat ik nog langer zonder een werkende TV-verbinding zit, meld ik me bij deze ook
aan voor iTV van Telfort (= huidige actie zoals op jullie Website). Is er een mogelijkheid om iTV van Telfort
zodanig te versnellen, dat internet en iTV nagenoeg gelijktijdig operationeel worden?
Verwijderd
Is voor een USB 3G dongle. Daarmee zou een provider klanten met internet de winkel uit kunnen laten lopen, standaard een 3G dongle als backup kunnen leveren of bijvoorbeeld direct een dongle opsturen in geval van storing. Wat Telfort hier mee gaat doen is nog onduidelijk, modem is er in ieder geval klaar voor.
@WhoStoleReload,
Lijnlengte is momenteel de beperkende factor, het profiel is 20Mb DLM. Andere aansluitingen in de straat zitten ook op deze snelheid.
Voor oplevering dit kwartaal heb ik de volgende straatkasten bij u in de "buurt" staan:
@partsnack,Mdb-C-B Westerscheldestraat 215 4335NH Middelburg
Mdb-C-AH Volkerakstraat 56 4335VK Middelburg
Mdb-C-F Jacob Pieterse Boreelstraat 56 4336BE Middelburg
Mdb-C-G Johan-Constantin Mathiasstraat 25 4336CT Middelburg
Mdb-C-K Landluststraat 36 4337KD Middelburg
Ik ga voor u aan de slag, mogelijk kan ik de oplevering nog versnellen. Update volgt maandag.
Hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 22:31 ]
Super! Ik hou het in de gateVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:55:
@sand0rf,
Dit kwartaal wordt Rt-Holy-Z opgeleverd (Madridweg 309) dat is 1,4KM van uw huis. Ik kan nu echter nog niet bevestigen of uw aansluiting via die kast loopt. Het makkelijkste is om onze postcodechek te blijven controleren met een postcode en huisnummer naast de straatkast van de Madridweg. Als Internet Max daar dan leverbaar is weet u dat de straatkast is opgeleverd. Op dat moment kan ik voor u controleren of u wij u ook op die kast kunnen aansluiten.
/post
Verwijderd
Ik zou graag willen weten waarom er niemand op mijn topic reageert op jullie eigen forum.
Er wordt meer aandacht aan tweakers geschonken dan aan jullie eigen forum..
Kunnen jullie mij helpen ?
http://forum.telfort.nl/topic9721-60.html
Ik heb vandag Internet Plus aangevraagd.
Zou het mogelijk zijn om de bedenktijd weg te halen waardoor mogelijk de opleverdatum versneld wordt?
Ik zal mijn gegevens sturen per DM.
current rate upstream: 5212 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 48564 kbps
interleaving delay downstream: 15.00 ms
impulse noise protection downstream: 6.0 symbols
attainable rate upstream: 11480 kbps
attainable rate downstream: 62500 kbps
Voorlopig heb ik nu de 2e snelheidsverhoging in 1 week te pakken, nu kijken of het stabiel blijft.
Vannacht de 2e snelheidsverhoging gekregen:
current rate upstream: 5224 kbps
interleaving delay upstream: 5.50 ms
current rate downstream: 52000 kbps
interleaving delay downstream: 14.50 ms
impulse noise protection downstream: 5.5 symbols
attainable rate upstream: 27040 kbps
attainable rate downstream: 97194 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
http://xdsl.mtsgrit.nl/?link=URDfx2h0LVBuqAEa
Venemans schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:51:
Ik heb afgelopen dinsdag 08-11 Telfort internet Max gekregen.
![]()
Klopt. De modem geeft aan 113 m.doublehelix schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:27:
Lijkt alsof je vlak naast de straatkast woont
Damm...!Venemans schreef op zondag 13 november 2011 @ 12:51:
Ik heb afgelopen dinsdag 08-11 Telfort internet Max gekregen.
![]()
Lijkt er overigens wel op dat je maximale limiet begrenst is op 52000
Hoe gaan die snelheidsverhogingen in zijn werk? Gaat dat automatisch? Wat is de rede dat het gedaan wordt? 48Mbit is netjes toch?Tuut-Tuut schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:31:
Ik ga me toch afvragen hoe hoog ik nog kan komen qua snelheid...![]()
current rate upstream: 5212 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
current rate downstream: 48564 kbps
interleaving delay downstream: 15.00 ms
impulse noise protection downstream: 6.0 symbols
attainable rate upstream: 11480 kbps
attainable rate downstream: 62500 kbps
Voorlopig heb ik nu de 2e snelheidsverhoging in 1 week te pakken, nu kijken of het stabiel blijft.
Modem draait op de nieuwste firmware V3.10(TUE.2).
Wat mij wel opgevallen is, is dat de connection status (LAN device) pagina niet meer alle apparaten / computers / telefoons weergeeft.
Ik zie nog maar 3 of 4 van de in totaal 12 apparaten die normaal gesproken in de lucht zijn.
Verder kan ik alleen nog maar het Icon veranderen maar niet de naam van het verbonden apparaat.
Dat werkte vantevoren wel altijd goed.
Mijn ADSL 20MB abonnement loopt 14 januari af.. Ik zag dat ik nu al de abo kon wijzigen.. ik kies dan voor de 17,50 actie van 12 manden. maar wanneer ik twee schermen verder ga, zie ik dat er wijzigingskosten bijkomen van 24,95. Vorige jaar had ik het ok op deze manier gedaan, maasr kreeg ik geen wijziginskosten erbij. Ik "verleng" ieder jaar mijn contract en mak gebruik van de actie. Maar dit jaar staat er dus wijzigingskosten, waarom is dit? Als ik mijn "abo" opzeg en vervolgens opnieuw zou aanmelden, dan heb ik geen eenmalige kosten, dus waarom wijzignskosten bij "verlngen".
Als dit zo is dan ga ik wellicht opzeggen of over naar Online.NL
ik hoor graag van julliue
Vanavond wederom een klapperende verbinding.
heb rond 23.45 een reboot gedaan van het modem, maar verbinding lijkt niet stabiel.
Graag mijn lijn in onderzoek nemen en proberen uit te vissen waar het fout gaat.
Wel valt me op dat sinds de software update naar TUE2 mijn verbinding minder stabiel is.
Verwijderd
Uw VDSL oplevering is versneld naar 17 november. Vanaf dat moment kan er echter pas TV worden aangevraagd en dat kost zo'n 2 weken.
@Tuut-tuut,
Dat is ook de abonnementslimiet van Internet Max, ~ 52.000 / 5.200 kbps. Ik zal uw verbinding onderzoeken.
@Satch,
Dit is de enige in de buurt voor Q1 2012. Huisnummer nog niet bekend en van Google Maps word ik niet veel wijzer van de locatie maar misschien dat u er met kennis van de omgeving wat van kan maken:
@Sjekkie666,A Rijpw-A Noordeinde 2355AM Alkemade
Dan heeft u waarschijnlijk een 2e STB aangesloten? (gehad)
@adullah11,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer via DM voor meer informatie.
Hugo
Vorige week vertelde je dat ik een nieuw modem kreeg vanwege de migratie van WBA-A naar WBA-E en dat de dekking van VDSL flink vergroot wordt. Waarom levert telfort dan ZYXEL P-2601HN-F1 modems welke maar tot 20MB gaan ? (postcode 4301ZN) . Komt dit doordat VDSL2 zoiezo niet beschikbaar zal komen op mijn adres?
Nu keek ik net voor de gein op de telfort postcodecheck en zie dat Internet Max NIET op mijn postcode beschikbaar is. Is er iets veranderd?
Signature
Wat kan je volgens het modem maximaal halen?
Ik vermoed dat het komt door een update die over een poos gaat komen van het Plus pakket.
Hierdoor moet je bv. min 35Mb kunnen halen voor Max pakket.
Straks heb je mensen met Max pakket die snelheid halen van Plus pakket.
[ Voor 67% gewijzigd door brambo123 op 15-11-2011 17:22 ]
noise margin upstream: 9 db
output power downstream: 8 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 18 db
attenuation downstream: 18 db
loop length is 1243m
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 4104 kbps
current rate downstream: 33636 kbps
interleaving delay downstream: 14.75 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 6352 kbps
attainable rate downstream: 37625 kbps
Profile: 8b
operational uptime: 4 days, 12:33
Dit is wat de modem aangeeft. Alleen verandert er weinig verder. Die 4 dagen is sinds de TUE2 update, sindsdien is er niets veranderd aan de snelheid. Hopelijk gaat het nog iets meer omhoog.
Trouwens bij m'n buren geeft ie wel gewoon Internet Max aan met een snelheid van 19-25 Mb/s. Misschien houdt de postcodecheck rekening met of je al Max op een adres hebt...
Signature
BMW_M3 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 17:08:
Een maand of twee geleden heb ik internet max besteld op mijn postcode en de modem traint in op 33000 kbps wat op mijn postcode met 1200m tot de centrale wel redelijk is denk ik.
Nu keek ik net voor de gein op de telfort postcodecheck en zie dat Internet Max NIET op mijn postcode beschikbaar is. Is er iets veranderd?
Ik heb een ADSL2+ verbinding met P-2602H-D1A modem. De afgelopen maanden valt geregeld de verbinding uit, komt meestal na korte tijd weer vanzelf terug. Frekwentie van de uitvallende lijn gaat de laatste maanden langzaam omhoog, was rond 2x per dag in september, inmiddels zo'n 5x per dag. Ik verdacht de bekabeling binnenshuis, maar blijkt geen invloed te hebben. Op een gegeven moment viel me op dat als de ADSL verbinding uitgevallen was, ook de webinterface van het modem niet bereikbaar was. Als na enige tijd de webinterface terug komt, zie ik even later in de interface ook de verbinding weer terug komen. Eerst gaat de DSL line status (in Diagnostic) weer van nullen naar normale waarden, even later krijgt het modem weer een WAN IP adres.
Doordat bij iedere uitval ook de webinterface van het modem eruit ligt, heb ik het vermoeden dat de oorzaak niet ligt in de lijn of bekabeling in huis, maar dat het modem aan het overlijden is. Kan dat kloppen, zoja, wat kunnen we daaraan doen?
Ik heb iets vergelijkbaars gehad met mijn 2602 toendertijd. Ik kreeg hier een nieuwe modem/router toegezonden en toen was mijn probleem verholpen.
7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"
Wat wel even belangrijk is voordat je een ander modem krijgt is of je beide telefoonaansluitingen gebruikt op het modem.
Huidige ADSL2+ modem heeft er namelijk maar 1.
Maar wat voor snelheid geeft postcode check van Telfort.
Als er namelijk VDSL2 beschikbaar is kun je beste overstappen naar Internet Plus op VDSL2 netwerk, dan haal je hogere snelheid (22/2 i.p.v. 20/1, en later mogelijk nog hoger).
Antonius, ik heb vorige week exact hetzelfde in dit topic gemeld en een nieuw modem heeft het voor mij verbeterd.
Overstappen naar VDSL is technisch mogelijk volgens de postcodecheck. Maar de kosten zouden enorm stijgen voor mij. Dat ga ik dus niet doen. Nu heb ik Internet 20mb, dat is qua snelheid voldoende.
Fijn om te lezen dat het is gelukt om de VDSL oplevering te versnellen naar 17 november. Ik neem aan dat er reeds een modem + instelgegevens/documentatie onderweg is. Morgen is het de 17e maar op dit moment beschik ik nog niet over een Telfort-modem!? Bovendien is de versnelling van de oplevering nog niet aangepast in mijn orderstatus (in "Mijn bestelstatus" zijn punten 1 en 2 "gereed", is punt 3 "in behandeling" en zijn punten 4 en 5 "openstaand"). De installatie van internet (en straks iTV) wil ik best zelf doen, dit lijkt mij geen probleem aangezien ik dit ook zelf heb gedaan bij mijn KPN abo.
Jammer dat het operationeel krijgen van iTV niet eerder lukt (is een fout van KPN, klacht bij KPN loopt reeds).
Op mijn kantoortje heb ik geen voip poorten beschikbaar. Ik heb voor daar dit apparaatje gekocht:Antonius schreef op woensdag 16 november 2011 @ 12:31:
Ik gebruik momenteel alleen de eerste telefoonlijn van het modem (de tweede was wel een leuke optie van het oude modem). Wat dat betreft dus geen bezwaar tegen een ander modem.
Overstappen naar VDSL is technisch mogelijk volgens de postcodecheck. Maar de kosten zouden enorm stijgen voor mij. Dat ga ik dus niet doen. Nu heb ik Internet 20mb, dat is qua snelheid voldoende.
http://azerty.nl/producte...foonadapter-ethernet.html
Linksys ethernet naar VOIP. Werkt perfect, aangesloten op een switch dus zoveel als je wilt kun je eraan sluiten. Dit apparaat levert 2 voip poorten. Mocht je nog extra lijnen willen.
Voor mij is de nieuwe modem torrent-technisch een verademing. Voor het eerst sinds 2 jaar de limieten eraf gehaald en de modem klapte er niet uit. Per saldo win ik een 0,5mb/sec (voor een populaire torrent).
Verwijderd
Ik zie dat het modem nog niet is verzonden omdat ze tijdelijk op zijn. Morgen komen ze binnen en gaat er meteen een exemplaar uw kant op. Wordt dus vrijdag helaas.
@Saus,
Jammer dat het niet in 1x goed is gegaan maar ben blij dat het zo snel weer verholpen is. Mijn excuses voor het ongemak!
@Antonius,
De meting die uiteindelijk op de 'kale' aansluiting is gedaan geeft aan dat er iets niet helemaal goed zit tussen het hoofdaansluitpunt en de wijkcentrale.Het storingsonderzoek is voor dit probleem aangemeld. Ik verwacht dat er binnen 1 á 2 dagen contact met u wordt opgenomen om de verbinding vanaf de wijkcentrale geheel na te lopen tot aan het isra-punt. Nogmaals bedankt voor de medewerking aan de telefoon.
@BMW_M3
Ik zie dat de verbinding zelfs nog meer gedaald is. Het modem traint nu in met 17024 / 2054, dit komt waarschijnlijk door een ingreep van DLM. De lijn is namelijk een aantal keer weggevallen vannacht en daarvoor zijn er ook af en toe reconnects. Wordt het modem handmatig gereset/herstart?
@Squall,
Dit modem wordt enkel geleverd omdat het op dit moment nog niet leverbaar is. Mocht VDSL alsnog beschikbaar worden in de (nabije) toekomst, is de mogelijkheid er uiteraard om alsnog over te stappen op Internet Max of een omzetting naar VDSL.
Hugo/Henk
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 15:15 ]
Is het mogelijk om een spoedlevering te doen? Ik zit nu een maand op kabel en heb sinds dien steeds geen goede telefoonaansluiting. Als ze het niet snel oplossen wil ik bij jullie afnemen.
Zeg wat of zeg niks..
Verwijderd
Als u een bestelling plaatst kunnen wij de bedenktijd van een week eruit halen. Dan is de verwachting dat wij binnen 2 á 3 weken kunnen leveren.
Henk
Door de metingen van Henk, na afkoppelen splitter/modem/etc. konden we achterhalen dat er meer aan mijn ISRA punt hing dan ik dacht. Bij mij zit dat in een contactdoos op de muur, in de woonkamer, achter een kast, op kniehoogte. Prijs jezelf gelukkig als je ISRA punt in de meterkast zitVerwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:42:
@Antonius,
De meting die uiteindelijk op de 'kale' aansluiting is gedaan geeft aan dat er iets niet helemaal goed zit tussen het hoofdaansluitpunt en de wijkcentrale.Het storingsonderzoek is voor dit probleem aangemeld. Ik verwacht dat er binnen 1 á 2 dagen contact met u wordt opgenomen om de verbinding vanaf de wijkcentrale geheel na te lopen tot aan het isra-punt. Nogmaals bedankt voor de medewerking aan de telefoon.
Hugo/Henk
Er zat binnenin de wanddoos een draad aan de KPN draden gemaakt die weer verder mijn huis in ging, geen idee waar naartoe. Erfenis van vroegere bewoners. Nadat ik ook die verwijderd had, staken inmiddels zo ongeveer de kale KPN koperdraden uit de muur
KPN heeft mij inmiddels al gebeld, nog eens een meting gedaan nadat ik hier de ISRA opnieuw afgekoppeld had. De meting van Henk werd nog eens bevestigd. Vrijdagochtend komt een monteur van KPN kijken om de verbinding tussen hier en de wijkkast te controleren.
Dank ook alvast aan Henk voor mee troubleshooten. Na bezoek KPN monteur kan ik hopelijk een statusupdate met nieuws geven.
Nee modem wordt niet gereset of herstart. Is in de afgelopen maanden wel ongeveer 3x weggevallen/vastgelopen waardoor ik m wel moest restarten.
Ik ben 15-11 rond 22.00h in de buurt van het modem geweest met tv kabels geklooi maar niets met het modem gedaan.
Ben nu niet thuis om te kijken of het allemaal overeenkomt met de datum en tijdstip. Moet wel zeggen dat de snelheid erg varieert sinds ik internet max heb. Hoger dan 39000/4000 is die nooit geweest, maar die snelheid heb ik ook maar 1x gezien.
Zou een DLM reset helpen?
Signature
De voip poort op het modem van mijn ouders kraakt. Vroeger was dit niet zo, is het mogelijk dat jullie een vervangend modem sturen? (Heb het probleem onderzocht en gevonden door het modem uit te wisselen...)
@ Telfort Webcare: Kreeg een standaard brief binnen om de oude decoder terug te sturen nav abo itv. Echter heb ik die meteen teruggestuurd (samen met modem) toen de nieuwe apparaten binnen waren en waren aangesloten. Zou er voor de zekerheid aan me bevestigd kunnen worden dat alles goed is binnengekomen? Bewaar de track en trace codes altijd, je weet maar nooit. Thx alvast (wederom).
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zag trouwens dat in het contract gesproken wordt van 20/2. Is dit soms een VDSL lijntje?
Alvast weer hartelijke dank!
[ Voor 24% gewijzigd door RadioAir op 16-11-2011 22:17 ]
Als er Internet Max beschikbaar is wordt er Internet Plus ook via VDSL2 geleverd.
En dat is zelfs 22/2
Verwijderd
Toeval of niet maar na mijn laatste bericht van vorige week met de vraag wanneer onze wijkcentrale geupgrade zou worden is gisteren mijn gehele DSL lijn spontaan weggevallen! Ik heb mijn modem meerdere malen gereset maar het derde DSL lampje blijft maar knipperen, in modem zie ik "detect signal".
Een DSL status log laat nagenoeg alleen maar nullen zien.
Er zijn geen storingen bekend en ook geen uit te voeren werkzaamheden.
Kunt u voor mij de verbinding naar postcode 4336JC, nr. 15 (of anderen in dezelfde wijk) controleren?
Alvast bedankt voor de support!
Ron
Verwijderd
De buren zijn up dus de storing is individueel. Ik meet helemaal geen modem aan de lijn dus vermoed dat deze defect is. Er is een nieuwe onderweg.
Hugo
Ik heb vorige week maandag de 7e een nieuwe verbinding aangevraagd. Zojuist krijg ik een email en sms dat de verbinding is opgeleverd is, en klaar is voor gebruik. Echter heb ik nog geen installatiepakket ontvangen, en ook nog geen email of telefoontje voor een afspraak om deze spullen af te leveren.
Weet jij hoe dit in zijn werk gaat? Bestelnummer en postcode etc. is bekend in de DM.
Ik moet wel zeggen dat het allemaal supersnel geregeld is.
Laat maar. Ik zie bij de statuspagina dat het modem al verzonden is. En waarschijnlijk vandaag of morgen bezorgd wordt.
Verwijderd
Bedenktijd is er af gehaald, zodra er een opleveringsdatum is meld ik u dit.tha_bulldog schreef op woensdag 16 november 2011 @ 22:13:
Hi vrienden van WebcareKunnen jullie weer een bedenktijd voor mij verwijderen? Stuur de gegevens in een DM.
Zag trouwens dat in het contract gesproken wordt van 20/2. Is dit soms een VDSL lijntje?
Alvast weer hartelijke dank!
De lijn wordt geleverd als een VDSL lijn, er zal dus ook een Zyxel 2812 HNU-F1 geleverd worden.
Graag ontvang ik de postcode en huisnummer van uw ouders, dan kan ik een vervangend modem sturen.Klaaz Vaak schreef op woensdag 16 november 2011 @ 20:46:
@Telfort Webcare
De voip poort op het modem van mijn ouders kraakt. Vroeger was dit niet zo, is het mogelijk dat jullie een vervangend modem sturen? (Heb het probleem onderzocht en gevonden door het modem uit te wisselen...)
Ik ben dit voor u aan het navragen, update volgt.2Dutch schreef op woensdag 16 november 2011 @ 21:44:
Een lekker makkelijk vraagje dit keer
@ Telfort Webcare: Kreeg een standaard brief binnen om de oude decoder terug te sturen nav abo itv. Echter heb ik die meteen teruggestuurd (samen met modem) toen de nieuwe apparaten binnen waren en waren aangesloten. Zou er voor de zekerheid aan me bevestigd kunnen worden dat alles goed is binnengekomen? Bewaar de track en trace codes altijd, je weet maar nooit. Thx alvast (wederom).
Update: Alles is in goede orde binnengekomen. De brief kan als niet verzonden beschouwd worden.
Er staan +/- 20 straatkasten gepland in Drachten. Deze staan allemaal gepland om in 2012 opgeleverd te worden. Meer informatie is helaas nog niet bekend.wian_gn schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:17:
Ik denk dat mijn vraag van laatst ondergesneeuwd is, maar ik ben nog steeds nieuwsgierig hoe de planning is voor de uitrol van VDSL voor postcodegebied 9204 of Drachten in het algemeen.
Er is een DLM-reset aangevraagd.BMW_M3 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 19:26:
@webcare
Nee modem wordt niet gereset of herstart. Is in de afgelopen maanden wel ongeveer 3x weggevallen/vastgelopen waardoor ik m wel moest restarten.
Ik ben 15-11 rond 22.00h in de buurt van het modem geweest met tv kabels geklooi maar niets met het modem gedaan.
Ben nu niet thuis om te kijken of het allemaal overeenkomt met de datum en tijdstip. Moet wel zeggen dat de snelheid erg varieert sinds ik internet max heb. Hoger dan 39000/4000 is die nooit geweest, maar die snelheid heb ik ook maar 1x gezien.
Zou een DLM reset helpen?
Henk
Bedankt! Hoe lang duurt zo een DLM reset en moet ik zelf nog wat doen?Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2011 @ 12:54:
[...]
Er is een DLM-reset aangevraagd.
Henk
Signature
Verwijderd
Ik zit momenteel bij KPN en daar heb ik een modem waarmee ik eigenlijk niks kan, ik moet namelijk daar voor modern warfare 3 de nat type open krijgen maar dit wil niet bij die van kpn.
Mijn vraag is of dit bij de telfort modem wel gaat lukken?
Dat gaat zeker lukken.
Telfort blokeerd niets en modem is niet dicht getimmerd.
Het is te gek om over naar huis te schrijven. Zoals in mijn eerdere post, kreeg ik vandaag een email en sms dat mijn verbinding opgeleverd is, nadat ik die vorige week heb aangevraagd.
Mijn modem/installatiepakket was dus vandaag ook onderweg. En zou op mijn huisadres geleverd worden. Maar omdat ik tot 16.30u werk, was ik bang dat DPD al geweest was. Niet zo erg, omdat ze een briefje achter laten, waarmee je een nieuwe afspraak, eventueel op een andere locatie, kunt inplannen.
Niets van dat alles. Na mijn werk meteen naar mijn huis (ik woon er nog niet, want ik ben nog aan het klussen), en geen briefje in de brievenbus. Dus ik ging er vanuit dat DPD nog niet was geweest. Ik kon op mijn telefoon ook de status volgen, en keek ook regelmatig naar buiten of ik een bus van DPD zag. Er is 1 toegangsweg tot mijn straat, en heb daar goed zicht op, dus niet te missen.
Na 3 kwartier, nadat ik binnen was, keek ik nog is naar de status, en zag tot mijn verbazing dat DPD langs geweest zou zijn, maar dat er niemand thuis was. Ongelooflijk.... Onmogelijk, totale onzin. Ik heb zeker de bel niet gehoord, of die auto niet de straat in zien komen?
Ik naar beneden, om het achtergelaten briefje op te halen, maar niks noppes nada! Ik heb daarna meteen gebeld naar DPD, en meteen gezegd wat ik dacht: Die chauffeur is gewoon niet langs geweest. Die wilde vroeg naar huis denk ik. DPD medewerker vertelde mij dat de chauffeur nog aan het bezorgen was in Schiedam, en heeft hem even gebeld (heel netjes, dat wel). Medewerker verzekerde mij dat de chauffeur terug zou komen om alsnog het pakket af te leveren.
Maar helaas, na 1 uur gewacht te hebben, het was inmiddels 18.45u, had ik er geen vertrouwen meer in. Ook bij de statusmelding stond doodleuk dat de bezorger nogmaals langs is geweest, maar dat er opnieuw niemand thuis was.
Ik wilde dit even kwijt, misschien hoort het helemaal niet hier. Telfort kan er ook niks aan doen. Maar je zal die Internetverbding maar moeten hebben met spoed.
Morgen komt DPD natuurlijk weer op mijn huisadres, want ik heb geen instructies om dit te wijzigen. Dus het zal wel maandag of dinsdag worden eer ik het pakket heb.
Zo ik wilde het even kwijt.
Verwijderd
De modem-wissel is aangevraagd. Ik verwacht dat het nieuwe modem er maandag/dinsdag is.
@Buffalo,
Dat is inderdaad vervelend, ik ga dit intern doorzetten. Bedankt voor het delen van uw ervaring, wij nemen deze signalen erg serieus.
@Sand0rf,
Een straatkast is kort gezegd een simpele 'patch-kast'. Het uitbreiden van een straatkast, waar we het hier in dit topic veel over hebben, houdt in dat er een DSLAM in wordt geplaatst. De kast wordt ook voorzien van koeling en verwarming en de DSLAM wordt via glasvezel aangesloten op de rest van het netwerk.
Lijnen die momenteel door deze kasten naar de wijkcentrale lopen kunnen na oplevering van een straatkast direct op een DSLAM worden aangesloten in deze straatkast. Dit verkort de koper lijnlengte aanzienlijk waardoor VDSL leverbaar wordt.
De oplevering aan de Madridweg 309 is niet een nieuwe wijkcentrale maar een straatkast-uitbreiding. Als u nu al via deze kast bent aangesloten kan uw verbinding na oplevering van deze uitbreiding gemigreerd worden. Momenteel is er nog geen zekerheid dat u aangesloten bent op deze straatkast, dit is helaas nog even afwachten. De BBNed postcodecheck die u gedaan geeft de afstand weer tussen uw adres en de wijkcentrale, niet de staatkast. Dit zegt dus niets over de straatkast.
@BMW_M3,
Binnen 1 á 2 dagen is deze uitgevoerd, het modem aan laten staan en gelieve het modem niet te resetten/herstarten
Henk
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.