VDSL op 3 kilometer van de centrale, gaat dat goed?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-09 16:49
Let op: ik noem voor het gemak ADSL2+ even ADSL en VDSL2 gewoon VDSL.

Hoi tweakerts,

Wij hebben op het moment een 20Mb/s Internet/Telefoon/TV abo van Tele2. Echter werkt onze TV niet goed, Tele2 geeft aan dat onze snelheid te laag is omdat we zo'n 3 kilometer van de centrale verwijderd is dus we kunnen kosteloos van ons abo af.

Dan moeten we natuurlijk een nieuw abo uitkiezen. We zaten te denken aan iets met een hogere snelheid (we halen nu namelijk maar ongeveer 7 van de beloofde 20 megabits vanwege de afstand), en een snelle check op een vergelijkingssite leerde me al snel dat er een paar providers 40Mb/s kunnen leveren bij ons (waarvan ik dus de aanname had dat er weer zo'n 10 megabits verloren zou gaan, dus dan zouden we met 30 over zijn, wat we een prima snelheid vinden).

Nu had ik echter nog wat verder gezocht op Google en daar een grafiekje gevonden wat aangaf dat VDSL na een aantal kilometer dezelfde snelheid heeft als ADSL, en dat de snelheid van VDSL na 3 kilometer dus nog gewoon diezelfde 7 Mbit/s zou zijn. Oei.

Nou mijn vraag aan jullie:

Klopt dit?

Ik heb zelf ook een aantal dingen bedacht waardoor ik het nog minder zeker weet:

1. De providers die VDSL leveren zijn maar een paar. Telfort levert bijvoorbeeld wel hun 'Internet Max' (tot 40 Mbit/s), maar Tele2 niet hun 'Internet tot 50 Mb/s' bij ons. Dat vind ik een beetje vreemd.
2. Waarom zouden die providers die het wel leveren dat doen, terwijl ze toch weten dat we niet hoger dan de 10 komen? Dat zou ook een beetje vreemd zijn.

Oh, en voordat je het vraagt, Ziggo doen we liever niet omdat dat best wel aan de prijs is.

Bedankt! :)

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
3km is helaas op zo'n beetje alle vormen van DSL max op 8mbit.

Afbeeldingslocatie: http://www.leyingitout.co.uk/wp-content/uploads/2010/01/BroadbandSpeedComparisons.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
laat ik het zo zeggen, volgens speedtest.nl/adsl zitten wij 390m hemelsbreed van de centrale af, maar dacht daadwerkelijk 1/1,5km. wij hebben ook een tijdje 40mbit vdsl2 gehad, we gingen van ( 20mbit abbo -> 16mbit ) naar 18mbit toe, maand erna weer terug downgegrade uiteraard. hoeft niet voor jou zo te zijn, maar denk dat 30mbit op 3km niet echt realistisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Dat grafiekje bedoelde ik, ja. Maar wat ik dus zei, waarom zouden die providers dan zulke hoge snelheden verkopen? Als je bijvoorbeeld kijkt naar Telfort, die geven aan dat je bij ons al hun 3 vormen kan krijgen, 'Internet Basis' tot 8 Mb/s, 'Internet Plus' tot 20 Mb/s en 'Internet Max' tot 40 Mb/s. Dan lijkt het me dat als ze een beetje slim waren, ze alleen Internet Basis of heel misschien Internet Plus op ons adres verkochten, omdat ze weten dat ze de 15 toch niet eens halen. Of denk ik nou te ver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-09 09:44
Omdat een duurder abonnement meer geld oplevert, en omdat ze vermelden tot xx mbit zijn ze nergens tot verplicht. Dus het is voor hun simpel geld verdienen als mensen een te duur abonnement afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
That makes sense, ja... Maar ik dacht, ik vraag het toch even na :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-09 16:50
Wellicht is kabel een optie voor je..? Kabel heeft geen last van afstand tot de centrale... Wellicht een idee? Mits mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59
Dat klopt niet helemaal, Telfort heeft een vrij precieze postcode check, en als 40Mb niet leverbaar is door afstand of ontbrekende apparatuur in de centrale dan verschijnt deze optie normaal gesproken niet op de resultaatpagina. Het kan trouwens best dat KPN dichterbij een wijkkast heeft staan van waaruit VDSL wordt geleverd waardoor de afstand een stuk minder dan die 3Km is. Informeer anders eens in het Telfort topic (of dm webcare met je postcode/nr) hoe het precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveran
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Op VDSl zul je inderdaad op 3 km afstand geen betere verbinding krijgen.
Als andere providers 40 mb/s aanleveren zou dit betekenen dat dit via vdsl gaat. Waarschijnlijk betekend dit dat bij jou onlangs een vdsl buitenring locatie is geplaatst. Dat wil zeggen dat als ze jou op vdsl aan gaan sluiten dit gebeurt op een wijkkastje, die dus minder dan 1,5 km van je afstaat. Het komt vaker voor dat nog niet iedere provider diezelfde upgrade aanbiedt. Meestal zul je zien dat de kpn merken (telfort, kpn, xs4all) dit dan wel kunnen maar bijv. alice/tele2 niet of omgekeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
dôh schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:39:
Wellicht is kabel een optie voor je..? Kabel heeft geen last van afstand tot de centrale... Wellicht een idee? Mits mogelijk!
jamy015 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:23:
Oh, en voordat je het vraagt, Ziggo doen we liever niet omdat dat best wel aan de prijs is.
;)
Nielson schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:39:
Dat klopt niet helemaal, Telfort heeft een vrij precieze postcode check, en als 40Mb niet leverbaar is door afstand of ontbrekende apparatuur in de centrale dan verschijnt deze optie normaal gesproken niet op de resultaatpagina. Het kan trouwens best dat KPN dichterbij een wijkkast heeft staan van waaruit VDSL wordt geleverd waardoor de afstand een stuk minder dan die 3Km is. Informeer anders eens in het Telfort topic (of dm webcare met je postcode/nr) hoe het precies zit.
Tele2 gaf in ieder geval aan dat we 3 kilometer van de centrale zitten, en als we op zo'n wijkverdeler aangesloten waren lijkt het me dat ze me wel de afstand tot daar zouden geven? (Ik neem hier even aan dat ADSL dan vanuit diezelfde wijkverdeler geleverd wordt, correct me if I'm wrong)

Ook zou volgens het grafiekje van Megamind onze snelheid dan een stuk verder richting de 20 Mb/s gaan...

Ik zal in ieder geval even de webcare DM'en.

Oh, en voor de duidelijkheid, Telfort is maar een voorbeeld, er zijn er een aantal te weten: Telfort, Scarlet, KPN en XS4ALL (ja, en Ziggo natuurlijk :+)
Deveran schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:39:
Op VDSl zul je inderdaad op 3 km afstand geen betere verbinding krijgen.
Als andere providers 40 mb/s aanleveren zou dit betekenen dat dit via vdsl gaat. Waarschijnlijk betekend dit dat bij jou onlangs een vdsl buitenring locatie is geplaatst. Dat wil zeggen dat als ze jou op vdsl aan gaan sluiten dit gebeurt op een wijkkastje, die dus minder dan 1,5 km van je afstaat. Het komt vaker voor dat nog niet iedere provider diezelfde upgrade aanbiedt. Meestal zul je zien dat de kpn merken (telfort, kpn, xs4all) dit dan wel kunnen maar bijv. alice/tele2 niet of omgekeerd
Dat wat je zegt dat een paar providers die upgrade nog niet hebben zou wel kunnen ja... Het zijn inderdaad ook voornamelijk KPN merken: Telfort, KPN en XS4ALL inderdaad, maar ook Scarlet, wat dan volgens mij weer geen KPN merk is, maar die zijn er dan gewoon vroeg bij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59
jamy015 schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:49:
Tele2 gaf in ieder geval aan dat we 3 kilometer van de centrale zitten, en als we op zo'n wijkverdeler aangesloten waren lijkt het me dat ze me wel de afstand tot daar zouden geven? (Ik neem hier even aan dat ADSL dan vanuit diezelfde wijkverdeler geleverd wordt, correct me if I'm wrong)
Nee, het kan heel goed dat je ADSL nog vanuit de telefooncentrale wordt geleverd en dat VDSL ergens halverwege vanuit een wijkkast komt.
Oh, en voor de duidelijkheid, Telfort is maar een voorbeeld, er zijn er een aantal te weten: Telfort, Scarlet, KPN en XS4ALL (ja, en Ziggo natuurlijk :+)
Ja, verwijs meestal naar de Telfortpagina en webcare omdat die naar mijn mening een hele actieve en goede support hebben, en wat bij Telfort mogelijk is gaat dan meestal ook op voor de andere KPN aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Nielson schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 22:55:
[...]
Nee, het kan heel goed dat je ADSL nog vanuit de telefooncentrale wordt geleverd en dat VDSL ergens halverwege vanuit een wijkkast komt.
Aha, weer wat geleerd :P
[...]
Ja, verwijs meestal naar de Telfortpagina en webcare omdat die naar mijn mening een hele actieve en goede support hebben, en wat bij Telfort mogelijk is gaat dan meestal ook op voor de andere KPN aanbieders.
De DM richting Telfort is intussen in ieder geval verstuurd... We zullen zien wat ze zeggen...

Edit: Ik was een beetje doelloos op het forum aan het browsen en vond dit... Exact dezelfde situatie, exact dezelfde stad (maar wel de andere kant daarvan, aan de postcode te zien), en die haalt 30 Mb/s... Ik begin goede hoop te krijgen :) Maar goed, toch nog maar even wachten op een DM terug van Telfort.

[ Voor 21% gewijzigd door Lrrr op 10-10-2011 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-09 12:48
Telfort reageert niet op DM's. Zet je verhaal dus ook even in het Telfort Ervaringen topic :) Overigens kan ik je verzekeren dat het hier om een VDSL Buitenring gaat. Ik zit zelf 4KM van de centrale, maar kan met VDSL wel 40MBit halen, omdat de straatkast hier VDSL uitlevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:56

M2M

medicijnman

Als je geen kabelabonnement neemt omdat het te duur is, waar kijk je dan momenteel tv mee? Digitenne?

Bovendien zul je toch echt ergens betrouwbaar de afstand tot de wijkcentrale vandaan moeten halen. Speedtest.net is hier niet per definitie betrouwbaar in...

Wat wel zeker is, is dat je zeker minder dan een kilometer van de wijkcentrale vandaan moet zitten, wil je nog meer dan 20Mbit/s overhouden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Waarom niet even bellen met Online of Telfort ipv een DM sturen, vaak wordt daar óf niet op gereageerd of daar zit iemand achter die nóg veel minder weet dan de helpdesk zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 23:01
Geen VDSL nemen, op een afstand van 3 kilometer zal VDSL slechter werken dan ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:20
SCIxX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:11:
Geen VDSL nemen, op een afstand van 3 kilometer zal VDSL slechter werken dan ADSL.
Hmm, klapperende lijn?
Dat betekend of dat je eigen bedrading of de bedrading van kpn wat mis mee is.
Bij mij zat er een draadje in isra punt niet helemaal lekker aangesloten.
Iets wat door Telfort keurig werd opgelost hier op tweakers.net
VDSL is gewoon veel gevoeliger voor slechte connecties.

[ Voor 4% gewijzigd door brambo123 op 10-10-2011 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
tha_bulldog schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:04:
Telfort reageert niet op DM's. Zet je verhaal dus ook even in het Telfort Ervaringen topic :) Overigens kan ik je verzekeren dat het hier om een VDSL Buitenring gaat. Ik zit zelf 4KM van de centrale, maar kan met VDSL wel 40MBit halen, omdat de straatkast hier VDSL uitlevert :)
Megamind schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:11:
Waarom niet even bellen met Online of Telfort ipv een DM sturen, vaak wordt daar óf niet op gereageerd of daar zit iemand achter die nóg veel minder weet dan de helpdesk zelf.
Ze hebben inderdaad nog niet gereageerd, even kijken of ze dat morgen wel hebben gedaan, anders toch maar even bellen... (maar het niveau van die helpdeskmedewerkers is soms ook niet je-van-het :+)
M2M schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:09:
Als je geen kabelabonnement neemt omdat het te duur is, waar kijk je dan momenteel tv mee? Digitenne?

Bovendien zul je toch echt ergens betrouwbaar de afstand tot de wijkcentrale vandaan moeten halen. Speedtest.net is hier niet per definitie betrouwbaar in...

Wat wel zeker is, is dat je zeker minder dan een kilometer van de wijkcentrale vandaan moet zitten, wil je nog meer dan 20Mbit/s overhouden.
SCIxX schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:11:
Tele2? Kabel en Digitenne zijn niet de enige manieren om TV te kijken hoor... ;)

Tele2 geeft dus aan 3 kilometer ja, dat is niet ergens van een website geplukt ofzo gewoon van hun helpdesk gehoord.

Ja daarom vraag ik me ook af of we zo'n wijkverdeler hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Zie ook de voettekst van Telfort Webcare:
Wij helpen u graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.
En dat klopt ook echt, dus stuur alleen DM als je het aangeeft in het Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:11
De snelheid die ze meten is van hoofdcentrale tot aan je huis. Bij VDSL loopt er glas naar de wijkcentrale en dan koper naar je huis dus de afstand is een stuk korter.
Als je mij je postcode en adres een toestuurt kan ik wel kijken of er een glas centrale bij je in de buurt staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23
Zover ik weet levert telfort ADSL2+ als de lijn langer is dan 2km.
Op ongeveer 2km afstand haal ik deze snelheden op VDSL:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1527751488.png

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
SmoothTweaker schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:33:
De snelheid die ze meten is van hoofdcentrale tot aan je huis. Bij VDSL loopt er glas naar de wijkcentrale en dan koper naar je huis dus de afstand is een stuk korter.
Als je mij je postcode en adres een toestuurt kan ik wel kijken of er een glas centrale bij je in de buurt staat
Ik heb je een DM gestuurd, zou top zijn als je even kan checken dan hoef ik mijn geld niet uit te geven aan de klantenservice van Telfort/KPN/whatever :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Nielson heeft het hier helemaal goed. Jamy015's huidige signaal is afkomstig van een DSLAM in de wijkcentrale Df-Vhf, inderdaad op 3074 meter afstand.

De straatkast (Dt-AAC) waar jamy015's lijn doorheen loopt is echter ook voorzien van een WBA-E DSLAM en de afstand tot die straatkast is enkele honderden meters. Een nieuwe bestelling of verlenging van Internet Plus of Internet Max vanaf uw adres zal resulteren in een migratie naar deze straatkast en dus de volledige snelheid.

@jamy015,

Deze straatkast gegevens zijn in onze postcodecheck verwerkt dus het reslultaat dat u krijgt klopt. De snelheid voor Max is zelfs zeer conservatief. Wij besteden veel aandacht aan de nauwkeurigheid van de postcodecheck. Je kunt je klantrelatie niet slechter beginnen dan met een zwaar onder verwachting presterende verbinding. De kans dat iemand dan na zijn eerste jaar blijft is klein en daar wordt op de lange termijn niemand beter van.

KPN heeft voor ons de 52/5 profielen opengezet en ik heb de eerste lijnen al gezien op een snelheid van;
VDSL WAN Up 52000/5212 kbps
Met uw lijnlengte zal u daar ook zeker bij in de buurt komen dus is onze postcodecheck op uw adres behoorlijk conservatief :)

Hugo

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-09 22:11
Wat de telfort webcare hier aangeeft klopt helemaal.
Ik had dezelfde bevindingen in een PB gestuurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Bedankt Telfort en SmoothTweaker, jullie zeggen inderdaad hetzelfde :P
SmoothTweaker zei dat die verdeler zo'n 600 meter van mijn huis staat, hij had me zelfs een adres gegeven en als ik even op Google Maps kijk klopt dat op het eerste gezicht wel, maar een beetje nameten leerde me dat afhankelijk van via welke straat het koper loopt het misschien 400 of zelfs 200 meter is! Dus dat komt wel goed met die snelheid dan, want als je in het grafiekje van Megamind kijkt halen we dan in het worst-case scenario (800 m) zo'n 25 Mbps wat al een geweldige verbetering is over onze huidige 7-9, en in het best case scenario (200 m) misschien zelfs de volle 40!

Dan wordt het waarschijnlijk inderdaad VDSL, we moeten er natuurlijk nog even over nadenken en ook over welke provider (waarschijnlijk Telfort trouwens, mede door hun behulpzaamheid in dit topic, maar vooral omdat ze goedkoop zijn :P)

Bedankt voor de reacties allemaal, ik laat natuurlijk later zeker ook onze definitieve keuze weten in dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Er is trouwens nog een goede reden om voor Telfort te kiezen:
Zeer goed standaard modem die niet is dichtgetimmerd en geen geblokeerde poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
Of het modem dichtgetimmerd is of niet maakt ons niet zoveel uit, zolang we kunnen internetten en ik poorten kan forwarden is het goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Nou, tele2 had vroeger altijd alles onder port 1024 geblokkerd, dus dan heeft portforwarding geen zin.
Weet niet of dat nog steeds zo is.
De meeste providers blokkeren port 25, waardoor je niet eigen mail server kan draaien...
Dichtgetimmerde modems is ook niet handig als je poorten wil forwarden.
KPN heeft met de Experia Box wel gehad dat je via de website van KPN een forward moet aanmaakt die vervolgens naar je modem gepust worden.
Kan/kon je niet zelf doen, maar hiervan weet ook niet of het inmiddels is veranderd.
En een goed modem is ook leuk: er zijn weinig providers met modem die gigabit lan heeft een 802.11n draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Welk modem heeft Telfort dan? Ik zit bij Online.nl nogsteeds met die klote Huawai te klooien die geen NAT loopback heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Voor VDSL de ZyXEL 2812HNU-F1 en voor ADSL de ZyXEL 2602HN-F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jamy015 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:02:
Bedankt Telfort en SmoothTweaker, jullie zeggen inderdaad hetzelfde :P
SmoothTweaker zei dat die verdeler zo'n 600 meter van mijn huis staat, hij had me zelfs een adres gegeven en als ik even op Google Maps kijk klopt dat op het eerste gezicht wel, maar een beetje nameten leerde me dat afhankelijk van via welke straat het koper loopt het misschien 400 of zelfs 200 meter is! Dus dat komt wel goed met die snelheid dan, want als je in het grafiekje van Megamind kijkt halen we dan in het worst-case scenario (800 m) zo'n 25 Mbps wat al een geweldige verbetering is over onze huidige 7-9, en in het best case scenario (200 m) misschien zelfs de volle 40!
Dat is de theorie, dit is de praktijk:
Masimo schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:10:
[...]
Ik zit sinds een dag of drie op het nieuwe 52/5 profiel. Modem traint in op 52000/5184. Afstand tot de centrale is 690 meter. Downloads gaan nu met zo'n 5,2 MB/sec en de verbinding is stabiel. De overgang is bij mij vlekkeloos verlopen. Zeer tevreden over het resultaat :)
Graag gedaan en als er nog aanvullende vragen zijn dan hoor ik het graag!

@Megamind,

NAT-loopback werkt op onze modems.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 23:00
Wordt de 52/5 profiel overal ingevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als u Telfort Internet Max heeft is 52/5 de nieuwe snelheidslimiet. Het blijft uiteraard nog steeds afhankelijk van de lijnlengte / demping of u deze snelheid ook haalt.

In uw modem kunt u bij DSL line stats de attainable down- en upstream waarden bekijken, attainable downstream zou dan 52+Mbit moeten zijn.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doublehelix
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 23:00
Hartelijk bedankt voor de snelle reactie. Momenteel overweeg ik om over te stappen naar telfort en ben benieuwd welke snelheid op mijn adres evt. beschikbaar zou kunnen zijn
Verwijderd schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:43:
Als u Telfort Internet Max heeft is 52/5 de nieuwe snelheidslimiet. Het blijft uiteraard nog steeds afhankelijk van de lijnlengte / demping of u deze snelheid ook haalt.

In uw modem kunt u bij DSL line stats de attainable down- en upstream waarden bekijken, attainable downstream zou dan 52+Mbit moeten zijn.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchITMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-09 09:37

DutchITMaster

Pay peanuts, get monkeys.

Ik had voor VDSL een adsl2+ lijntje toen kon ik Max 6,5 mbit halen . Mij is toen gezegd op ruim 3 km van de centrale te zitten .

Vdsl genomen en hoopte op een snelheid van 20 mbit, maar dat pakte beter uit
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1533012522.png

Nou weet ik niet of ik plotseling een centrale in de buurt heb , of gewoon veel mazzel

Netwerk Engineer

Pagina: 1