Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-09 18:01
Eigenlijk zit ik nu weer op de oude snelheiden die ik had bij ADSL. :'( dat was toch niet helemaal de bedoeling :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:08
@telfort webcare
Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:09:
@JoostVerh,

U was van een 20Mbit profiel op het BabyXL netwerk gemigreerd naar WBA-E. Daar is voor normale profielen een limiet van 8Mbit op uw adres. Ik heb voor u nu een 20Mbit profiel aangevraagd met DLM zodat hij weer terugkomt op uw oude snelheid. Ik verwacht dat dit binnen 3 uur is doorgevoerd.

Edit 15.15uur: En daar is het nieuwe profiel al! Daarbij behorend is de snelheid weer terug: 11.788/1.028.

Hugo
Nadat het een week goed gegaan is dwz weer mijn vertrouwde snelheid zit ik helaas weer op 7996 kbps??

Kun je hem nogmaals goed zetten voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Ik ben nu een tele2 klant en wil overstappen naar Telfort. Raden jullie mij dit aan of zeggen jullie eerder dat ik het niet moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lampuhkap,

Downstream is 400kbps gezakt. Intrainsnelheid ligt er net ietsje onder maar door de lagere overhead zou de netto snelheid hoger moeten liggen. Zoals het er nu naar uitziet komt de nieuwe firmware voor de 2812 in juli. Deze bevat o.a. verbeteringen voor de uploadsnelheid.

@JoostVerh,

U heeft nu een profiel met dynamische snelheid. Zondag is er 4x opnieuw verbinding gemaakt en waarna DLM de snelheid naar benenden gezet om stabiliteit te waarborgen. Wat heeft u zondag met uw modem gedaan want het ziet er niet als een instabiele lijn uit. Als de lijn stabiel blijft gaat DLM op elke 30e dag de profielen weer proberen die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
mja, voorlopig is de snelheid iig fors minder dan voorheen, ik hoop idd dat dit wel weer opknapt.
Want qua snelheid ben ik er nu niets op vooruit en dat was nog niet helemaal de bedoeling :P

[ Voor 32% gewijzigd door Lampuhkap op 31-05-2011 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallville
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-03-2024
Zou iemand aub mij kunnen adviseren? Ik moet op zeer korte termijn een beslissing nemen of ik overstap of niet.

Ik ben benieuwd hoe het met de torrents zit, is de down/up stream stabiel?

Is de speed bij usenet stabiel?

Ook belangrijk om te weten of ik actief verbinding kan maken met dc++? Dit kreeg ik bij online met geen mogelijkheid voor elkaar.

Is de verbinding met de ps3 makkelijk te realiseren? En hoe zit het met de fair use policy, ik download soms erg veel (dagen achtereen op volle speed)?

Ik weet dat ik veel vragen heb maar hoop echt even dat iemand mij hier kan helpen, wil kiezen voor een stabiele en goedkope verbinding, maar goedkoop moet geen miskoop worden.

Ps. op de site kun je een speedtest doen, hier komt 6-8mbit uit, ik heb nu met tele2 en voorheen met online altijd rond de 13mbit gehad. Kan ik dit ook weer bij Telfort verwachten? Het signaal gaat toch via de zelfde lijn als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lampuhkap,

Geduld, DLM kan ook na lange tijd nog positieve stappen maken.

@smallville,

Antwoord op al je vragen is JA. :)
We blokkeren geen enkele poort in ons netwerk dus torrent, usenet, DC++ is geen probleem. Dit verkeer wordt ook niet getrottled en FUP is geen issue. Bij nieuwe ADSL abonnementen leveren we de 2601HN-F1, hiermee is een open NAT te verkrijgen op Xbox Live en PlayStation Network middels UPnP.
We zijn ook een van de weinige providers die nog modems leveren die niet volledig dicht zitten getimmerd.

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om de snelheidsvoorspelling te controleren.

Hugo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Daar moeten we trouwens wel even thumbs up voor geven, Hugo.

Over t modem heb ik niets te klagen. Hij is echt makkelijk in te stellen en ook alles is makkelijk te vinden en hij doet werkelijkwaar alles prima. Zit VEEEL ruimer in zn vel dan t oude zilveren ding en zelfs dan t witte ADSL modem wat ik hier had. Is echt VEEL beter geworden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:05
Morgen de overstap, spannend :).
Vanavond even alle mail van de huidige provider even naar een gmailaccount doen en dan morgen verplaatsen naar t nieuwe account van Telfort.. Als nik alles kan overzetten. (Wij hebben liever webmail) Dat is nml enig nadeel van Telfort, slechts 50MB webmailspace. Huidige provider doet 4,9GB.

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 31-05-2011 18:09 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 15:01

RaseriaN

So much choices..

Heb redelijk vaak dat als een van de verbindingen (WLAN) druk bezig is met downloaden dat de andere verbindingen echt problemen hebben met internet. Vooral WLAN is dan een drama met wegvallen verbindingen en zelfs niet meer kunnen vinden van het SSID, maar dit treed dan ook alleen op de andere apparaten op en niet op het downloadende apparaat. Uiteraard, als ik de downloads stop, dan komt de verbinding wel terug, maar lijkt me niet echt handig ;) Gebruik vooral WLAN met een aantal laptops en het is toch lastig als er wat gedownload wordt dat de rest daar zoveel last van heeft.

Ps. ik snap dat de snelheid zakt als je download (duh ;)) maar lijkt me niet dat verbindingen wegvallen.
M.i. houdt het modem het gewoon niet meer bij en kapt alle andere dingen gewoon af.. :(

Modem is (meen ik) een Zyxel 2602H(W)-D1A. Firmware weet ik zo niet uit het hoofd, mits nodig post ik dat wel natuurlijk. Bekend probleem bij mensen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:08
@JoostVerh,

U heeft nu een profiel met dynamische snelheid. Zondag is er 4x opnieuw verbinding gemaakt en waarna DLM de snelheid naar benenden gezet om stabiliteit te waarborgen. Wat heeft u zondag met uw modem gedaan want het ziet er niet als een instabiele lijn uit. Als de lijn stabiel blijft gaat DLM op elke 30e dag de profielen weer proberen die eerder als ongeschikt zijn aangemerkt.

Hugo
Zondag heb ik inderdaad het modem een aantal keren gereset aangezien ik toen wat internet problemen had en ik hoopte dat hij weer op zijn oude snelheid zou intrainen. Later bleek het alleen op 1 pc fout te gaan

Maar dat betekent dus 28 dagen wachten en hopen op beterschap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:38:
@Evos, even greppen op de zonefile en aanpassen ;-)

Wouter
Betekent dit dat jullie op verzoek custom PTR's instellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat doet alleen XS4all volgens mij. Zal wel een IP blok gebruikt zijn van vroeger zakelijke Tiscali aansluitingen ofzo.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 08:31

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Sinds maandag avond 22:15u geen internet/voip meer.....

Gisterochtend (10:15u) telefonisch gemeld bij klantenservice. Allereerst met de eerste lijn een aantal stappen doorgenomen, maar omdat het DSL-lampje niet op komt moet 't buiten zitten. Ben inmiddels ongeveer 5 jaar klant, dus de aansluitingen in huis lijken me in orde. DSL-lampje knippert, gaat sneller knipperen en stopt. Dit proces herhaalt zicht continue. Na dus redelijk vlot door de eerste lijn te zijn gekomen krijg ik te horen van de tweede lijn dat er een KPN-monteur ingeschakeld wordt.
Prima zou je zeggen.
Wat blijkt eind van de middag? Heeft KPN op het VOIP-nummer van telfort gebeld. Wel netjes een boodschap op de voicemail achtergelaten (die ik dus in de e-mail vond). Omdat er blijkbaar niemand thuis was (wel dus, maar niet bereikbaar op het gebelde nummer) wordt er op een later tijdstip teruggebeld.
Ik heb 's avond nog maar een keer gebeld met klantenservice. De medewerker was snel overtuigd dat dit niet zo'n slimme actie van KPN was. Er werd een melding gemaakt in het systeem dat ze me mobiel moesten bellen.
Zojuist gebeld door KPN (op m'n mobiel!) dat ze een monteur wilden in plannen. Die komt nu tussen 14u en 16u.
Hopelijk is de storing dan eind van de dag opgelost. Ik vermoed dat er in de wijkcentrale een kabeltje wat losjes zit.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
r_schoute schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:42:
Beste Wouter,

Ik heb al gedurende een aantal weken last van mijn Telfort Modem. De Modem zend geen goed Wi-Fi signaal uit (mijn met ethernet-kabel aangesloten apparatuur werkt wel) naar mijn laptop. Als ik de Telfort modem/router uit/aan zet. Dan werkt het weer wel, maar naar van verloop van tijd niet meer.

De modem/router heeft het eerste half jaar a 7 maanden zonder problemen gewerkt.

Zou je mij hiermee kunnen helpen.

Mvg
Ik had ook deze problemen, maar mijn Zyxel 2602HW-61 bleek toch aan het overlijden te zijn (zie ook TP-Link TL-WR1043ND op Zyxel 2602 HW-61 ).

Ik wacht nu al meer dan een week op mijn nieuwe modem en daarnet heb ik er maar eens achteraan gebeld. Wat blijkt nu? Ik heb een nieuw contract afgesloten en ze wachten dan eerst tot mijn annuleringstermijn voorbij is en DAN pas versturen ze binnen 5 werkdagen het modem worden! Dat is toch van de zotte?! Dat werd mij bij het telefonisch afsluiten van het nieuwe contract ook helemaal niet verteld ("binnen 5 tot 10 werkdagen wordt het modem verstuurd"! Ik zit nu al een week zonder internet en daar komt gewoon nog zeker een dikke week bovenop! Onacceptabel voor mij! Maar ja, wat kun je er aan doen?

Ik had al een abonnement bij ze, mijn modem overlijdt, ik wil gewoon een nieuwe! Dat nieuwe abonnement ben ik aangegaan zodat dat nieuwe modem me geen 60 euro + 15 euro verzending/administratie zou kosten. Ze snappen toch wel dat ik zsm. een nieuwe modem wil, dat kan ook prima functioneren met mijn huidige internetabbo. Desnoods had ik een aanbetaling gedaan of zo om dat annuleringstermijn te skippen, sheesh!

Hugo, kun jij hier heel misschien nog iets in betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Iemand anders nog problemen in regio Leiden met telefonie? (2331)
Ligt er bij mij sinds vanochtend uit, internet werkt wel.

edit:
inmiddels razendsnel opgelost door Hugo, thanks! ;)

[ Voor 23% gewijzigd door KillerBee op 01-06-2011 11:30 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

magic_nl schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 08:50:
Sinds maandag avond 22:15u geen internet/voip meer.....

Gisterochtend (10:15u) telefonisch gemeld bij klantenservice. Allereerst met de eerste lijn een aantal stappen doorgenomen, maar omdat het DSL-lampje niet op komt moet 't buiten zitten. Ben inmiddels ongeveer 5 jaar klant, dus de aansluitingen in huis lijken me in orde. DSL-lampje knippert, gaat sneller knipperen en stopt. Dit proces herhaalt zicht continue.
Klinkt verdacht veel als de storing die ik nu heb. Sinds gisterenavond spontaan geen internet meer. DSL lampje blijft knipperen. Gereboot, gereset, firmware geupgrade; allemaal geen resultaat.
Helpdesk gebeld. Gesloten op feestdagen. Nu maar een dagje via de iPhone internetten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 10:54

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Hier sinds 15:30 geen internet meer. DHCP lijkt stuk te zijn, aangezien mijn modem niets raars aangeeft, maar ik desalniettemin geen IP adres krijg.

update @18:04: internet werkt weer. Wel heb ik een volstrekt ander IP gekregen. Totaal andere range dan ik had. Ah well... het werkt. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Whieee op 02-06-2011 18:05 ]

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 19:20
@telfort
Hoe staat het met mijn storing?
Er is maandag nog contact met jullie geweest, toen is meting gedaan.
Na de meting haalde ik 15608/728 maar is nu weer ingezakt naar 11620/696
Eerste probleem was 6 mei, wordt het niet tijd dat er iets aan gedaan wordt?
Begin er een beetje moe van te worden.

Edit:
Er is vanmorgen (3-6-2011) iemand van KPN geweest.
Zat een draadje beetje los in isra punt.
Maar er is mogelijk ook nog iets mis met de kabel naar de centrale aangezien de lengte van de lijn eigenlijke niet kan kloppen.
Is volgens de computer 3 km terwijl naar de centrale maar 1,5 km is en omwegen niet echt mogelijk zijn door onze ligging.
KPN gaat hiervoor hun grond team aansturen.
Maar dan is er nog een probleem: Jullie modem zijn upload traint niet goed in. Zijn testapparatuur trainde in op iets van 1200 terwijl modem maar op 728 intraint.
Ik weet niet of dit ligt aan defect modem of aan de firmware.
Als jullie daar wat aan zouden willen doen ;)

[ Voor 52% gewijzigd door brambo123 op 03-06-2011 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
GAIAjohan schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:49:
Morgen de overstap, spannend :).
Vanavond even alle mail van de huidige provider even naar een gmailaccount doen en dan morgen verplaatsen naar t nieuwe account van Telfort.. Als nik alles kan overzetten. (Wij hebben liever webmail) Dat is nml enig nadeel van Telfort, slechts 50MB webmailspace. Huidige provider doet 4,9GB.
Nou, gisteren niks hoor. Dus Telfort gebeld, was er iets met de lijn naar ons huis toe. Hopelijk zou het gisteravond klaar zijn.
Vandaag nog niks door hemelvaart natuurlijk.
Hopelijk werkt het morgen!
Valt me wel tegen dat t gewoon niet werkt op de afgesproken datum.

Modem traint wel in, maar krijgt geen ip.

//edit het werkt.

Bleek een fout van KPN te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 03-06-2011 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Zijn er meer mensen, al dan niet in de omgeving van Rotjeknor, die de laatste dagen/weken problemen met de DNS van Telfort hebben gehad? Ik heb al een flink aantal weken de nieuwe P-2601HN-F1 modemrouter die op zich goed werkt (al is de verbindingssnelheid de laatste dagen weer eigenlijk bagger: 9,2MB ipv ooit 14-15MB).

Op meerdere machines hier (Windows en Ubuntu, schoon geinstalleerd) meldde Mozilla Firefox regelmatig "Looking for <naam_van_de_site>..." en pas na 10-15 seconden kwam de betreffende website plots door. Ik heb toen de dns-nummers van Google Public DNS in m'n router ingevoerd, enne... vooralsnog lijken de wachttijden als sneeuw voor de zon verdwenen.

Wellicht is dit ook een oplossing voor anderen hiero op dit forum. Just my two cents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Whieee schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 16:43:
Hier sinds 15:30 geen internet meer. DHCP lijkt stuk te zijn, aangezien mijn modem niets raars aangeeft, maar ik desalniettemin geen IP adres krijg.

update @18:04: internet werkt weer. Wel heb ik een volstrekt ander IP gekregen. Totaal andere range dan ik had. Ah well... het werkt. ;)
Helaas heb ik hier nog niet veel geluk gehad. Dit heb ik één keer eerder gehad, maar toen sprong het dsl lampje spontaan aan na een paar uur. Hopen dat het deze keer weer zoiets is en dat het vanzelf weer gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andyy
  • Laatst online: 20-09 10:55
Ik heb de laatste tijd dat de snelheid ernstig zakt, ik merk het zowel aan de internet en de modem (Zyxel) geeft het aan. Resetten lijkt tot nu toe de enige optie te zijn om de snelheid weer omhoog te krijgen, maar om dat nou iedere halve dag te doen is niet echt ideaal.
Iemand enig idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09 10:04
@Hugo/Telfort,

Ik zou ook erg graag over willen stappen op VDSL maar dit is in de plek in Den Haag waar ik woon nog niet mogelijk. Dit terwijl ik eigenlijk altijd wel met 2MB/s download vanaf usenet en ik het bij zo'n grote stad wel zou verwachten.
Kan ik je mijn postcode en huisnr dm'en?

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RaseriaN,

Welke logging staat er allemaal aan? Daar kan mogelijk nog wat van uitgezet worden.

@Klojum,

Wij zien ook heel af en toe klachten over DNS langskomen. We hebben voorbeelden intern uitstaan en zodra er meer informatie is zal ik dat melden.

@magic_nl,

U heeft dubbel pech zo lijkt het. De monteur heeft de bekabeling hersteld en meer op zijn apparatuur een signaal op uw verbinding. Uw modem helaas niet en daarom is een nieuwe onderweg.

@brambo123,

Dat is goed nieuws! Dat de upload wat achterblijft komt door de firmware. Hier wordt aan gewerkt en verwacht zoals het er nu naar uitziet ergens in juli een release.

@Blindfold,

Heeft u alweer verbinding?

@andyy,

Wat voor modem heeft u?

@Meauses,

Internet Plus is ook niet beschikbaar? Die leveren waar mogelijk altijd over VDSL met een 20/2 profiel. U mag uw gegevens sturen.

@GAIAJohan,

Reeds opgepakt via het Telfort forum ;)

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Zoals ik daar al zei werkt het :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1324995393.png

Ping valt me nog een beetje tegen, en upload is lager dan voorheen, maar zal wel na bijsturing beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Hoi Webcare,

Sinds 24 mei heb ik VDSL Internet MAX. Modem die ik gekregen heb is de P-2812HNU-F1 met firmware V3.10(TUE.0).

Nu weet ik dat er niet direct de maximale snelheid gehaald gaat worden in het begin en het modem op een bepaald moment opnieuw intraint en waar mogelijk waarde verhoogt. Alleen mijn lijn lijkt het gemiddeld twee keer per dag te doen? Hoort dit zo? Ik heb alleen de logging van 30 mei en verder maar dit gaat al zo sinds 24 mei? Heb zelfs een intrain gehad van 38MB die dag heb ik prima kunnen surfen.

Voorheen had ik een max. 20 mb en nooit deze problemen. De ADSL2 lijn trainde netjes in op iets minder dan 20mb, maar geen gekke schommelingen of instabiliteit (maanden uptime).

1 Jan 1 01:00:50 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2988 kbps Downstream 29608 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2 Jan 1 01:01:03 info NTP new time: May 30 22:54:11
3 May 30 22:54:12 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
4 May 30 22:55:19 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
5 May 30 22:55:54 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3016 kbps Downstream 33072 kbps, DSL Type is VDSL2 .
6 May 30 22:56:03 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
7 May 31 22:54:13 info NTP new time: May 31 22:54:14
8 Jun 1 02:08:34 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
9 Jun 1 02:09:08 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3296 kbps Downstream 29280 kbps, DSL Type is VDSL2 .
10 Jun 1 02:09:18 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
11 Jun 1 13:51:20 err SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Fail, error_cause 91
12 Jun 1 13:59:53 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
13 Jun 1 15:59:42 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
14 Jun 1 16:00:15 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3184 kbps Downstream 29444 kbps, DSL Type is VDSL2 .
15 Jun 1 16:00:25 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
16 Jun 1 21:28:42 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
17 Jun 1 21:29:16 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3212 kbps Downstream 28728 kbps, DSL Type is VDSL2 .
18 Jun 1 21:29:25 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
19 Jun 1 22:54:15 info NTP new time: June 01 22:54:16
20 Jun 2 22:54:17 info NTP new time: June 02 22:54:19
21 Jun 3 04:29:59 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
22 Jun 3 04:30:32 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3044 kbps Downstream 29148 kbps, DSL Type is VDSL2 .
23 Jun 3 04:30:42 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
24 Jun 3 10:22:43 err SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Fail, error_cause 91
25 Jun 3 10:31:16 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timidfriendly
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2018
Ik heb alleen problemen gehad met de overstap van ADSL naar de nieuwe VDSL internet MAX. De volle verhaal is te lezen op de telfort.forum.nl met de titel VDSL issues: QNAP NAS conflict met inkomende VOIP signaal

Maar de kort verhaal is sinds de over stap van ADSL internet plus naar VDSL internet Max heb ik telefonie problemen. Ik kan de tegenpartij gewoon niet horen! Zij horen mij wel. De nieuwe modem blijkt mijn T459 pro+ niet aan te kunnen. En ze willen er helemaal niks aan doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Timidfriendly schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:59:
Ik heb alleen problemen gehad met de overstap van ADSL naar de nieuwe VDSL internet MAX. De volle verhaal is te lezen op de telfort.forum.nl met de titel VDSL issues: QNAP NAS conflict met inkomende VOIP signaal

Maar de kort verhaal is sinds de over stap van ADSL internet plus naar VDSL internet Max heb ik telefonie problemen. Ik kan de tegenpartij gewoon niet horen! Zij horen mij wel. De nieuwe modem blijkt mijn T459 pro+ niet aan te kunnen. En ze willen er helemaal niks aan doen!
Wat was er precies uit het onderzoek gekomen dan, welke reden of wat zou de NAS precies veroorzaken?
"het volle verhaal" staat namelijk totaal niet op de link die je aangeeft.
Veroorzaakt de NAS te veel verkeer (is deze van buitenaf bereikbaar over de internet lijn?)

Het modem heeft 2 lijnen voor telefonie, de andere al geprobeerd? of andere telefoon geprobeerd?
Mogelijk werkt een extra switch tussen modem en NAS (of tussen modem en rest van de apparatuur), zodat niet al het netwerkverkeer over de modem hoeft te lopen.

Op http://forum.telfort.nl/topic8681-360.html staan ook enkele problemen, die vooral te maken hebben met jumboframes (die je niet zomaar in een netwerk kunt activeren) en het instellen van een default server op het modem (mogelijk je qnap) waar vervolgens al het verkeer heen gaat. Mocht je dat laatste hebben, dan kun je beter lossen poorten forwarden (dat werkt op mijn Synology als een trein)

[ Voor 14% gewijzigd door SunnieNL op 03-06-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:04:
@Blindfold,

Heeft u alweer verbinding?
Hugo
Helaas ben ik vandaag niet thuis geweest, maar er was ook geen prettige verrassing toen ik weer thuiskwam. Nog steeds geen internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Is Hugo/Telfort Webcare elke dag op het forum? Ik heb namelijk alleen een mobiel, dus wordt het een dure grap om het 0900 nummer te bellen. Als m'n storing via het forum in behandeling wordt genomen ben ik ook blij.

[ Voor 3% gewijzigd door Blindfold op 06-06-2011 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee. U kunt mij postcode, huisnummer en 06-nummer per DM sturen en zelf alvast de kabel tussen ISRA en modem controleren.
Timidfriendly schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 19:59:
De nieuwe modem blijkt mijn T459 pro+ niet aan te kunnen. En ze willen er helemaal niks aan doen!
Definieer "ze". Default server aanstaan in uw modem?

Hugo

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@telfort
Vanmorgen lag tweakers.net er heel even uit.
Echter had dit bij mij tot gevolg dat die tweakers.net helemaal niet meer wou laden.
Het gekke was dat gathering.tweakers.net wel wou laden (is ander ip, welke ik later pas probeerde).
Na het rebooten van modem werkte het weer.
En zoals ik eerder al aangaf was dit ook het geval met port forward (alleen dan de andere richting op).
Lijkt alsof die ip+port blokkeert als communicatie mislukt.
Door deze bug(s) heb ik vandaag al 2x modem moeten rebooten.
Gaat hier in volgde firmware iets aan gedaan worden?

Edit:
Hoe staat het met mijn storing?
KPN zou hun grond team aansturen maar heb nog niets gehoord.

[ Voor 8% gewijzigd door brambo123 op 08-06-2011 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerome!
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08 04:52
Het wordt er niet beter op.... iedere dag steeds minder. Hugo enig idee wat er loos kan zijn?
Mijn upstream gaat steeds verder omhoog en de downstream steeds meer naar beneden??

35 Jun 5 13:16:39 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4100 kbps Downstream 25884 kbps, DSL Type is VDSL2 .
36 Jun 5 13:16:49 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
37 Jun 5 19:58:51 err SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Fail, error_cause 91
38 Jun 5 20:07:23 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
39 Jun 5 21:57:27 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
40 Jun 5 21:58:06 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4100 kbps Downstream 13912 kbps, DSL Type is VDSL2 .
41 Jun 5 21:58:17 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
42 Jun 5 22:54:24 info NTP new time: June 05 22:54:26
43 Jun 6 12:10:22 err SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Fail, error_cause 91
44 Jun 6 12:18:54 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success

Modem gereset naar fabrieksinstellingen vanaf hier, geen verschil, na 3 uur lijn weer down...
1 Jan 1 01:00:59 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3072 kbps Downstream 26580 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2 Jan 1 01:01:11 info NTP new time: June 06 19:26:01
3 Jun 6 22:21:17 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
4 Jun 6 22:21:55 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4020 kbps Downstream 24340 kbps, DSL Type is VDSL2 .
5 Jan 1 01:00:59 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3072 kbps Downstream 26580 kbps, DSL Type is VDSL2 .
6 Jan 1 01:01:11 info NTP new time: June 06 19:26:01
7 Jun 6 22:21:17 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
8 Jun 6 22:21:55 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4020 kbps Downstream 24340 kbps, DSL Type is VDSL2 .
9 Jun 7 00:47:05 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
10 Jun 7 00:47:43 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 4100 kbps Downstream 14476 kbps, DSL Type is VDSL2 .
11 Jun 7 02:09:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
12 Jun 7 02:10:09 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2048 kbps Downstream 17020 kbps, DSL Type is VDSL2 .
13 Jun 7 19:26:03 info NTP new time: June 07 19:26:05

noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 6 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 11 db
attenuation downstream: 0 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 4020 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 24340 kbps
interleaving delay downstream: 19.75 ms
impulse noise protection downstream: 6.0 symbols
attainable rate upstream: 4256 kbps
attainable rate downstream: 28123 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 17a
operational uptime: 15 min
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 2147483647
CodeViolations far end: 0
FEC far end: 0
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=3

Traffic status toont 0 drops 0 loss 0 error zowel up als down.
Jerome! schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 17:37:
Hoi Webcare,

Sinds 24 mei heb ik VDSL Internet MAX. Modem die ik gekregen heb is de P-2812HNU-F1 met firmware V3.10(TUE.0).

Nu weet ik dat er niet direct de maximale snelheid gehaald gaat worden in het begin en het modem op een bepaald moment opnieuw intraint en waar mogelijk waarde verhoogt. Alleen mijn lijn lijkt het gemiddeld twee keer per dag te doen? Hoort dit zo? Ik heb alleen de logging van 30 mei en verder maar dit gaat al zo sinds 24 mei? Heb zelfs een intrain gehad van 38MB die dag heb ik prima kunnen surfen.

Voorheen had ik een max. 20 mb en nooit deze problemen. De ADSL2 lijn trainde netjes in op iets minder dan 20mb, maar geen gekke schommelingen of instabiliteit (maanden uptime).

1 Jan 1 01:00:50 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 2988 kbps Downstream 29608 kbps, DSL Type is VDSL2 .
2 Jan 1 01:01:03 info NTP new time: May 30 22:54:11
3 May 30 22:54:12 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
4 May 30 22:55:19 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
5 May 30 22:55:54 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3016 kbps Downstream 33072 kbps, DSL Type is VDSL2 .
6 May 30 22:56:03 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
7 May 31 22:54:13 info NTP new time: May 31 22:54:14
8 Jun 1 02:08:34 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
9 Jun 1 02:09:08 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3296 kbps Downstream 29280 kbps, DSL Type is VDSL2 .
10 Jun 1 02:09:18 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
11 Jun 1 13:51:20 err SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Fail, error_cause 91
12 Jun 1 13:59:53 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
13 Jun 1 15:59:42 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
14 Jun 1 16:00:15 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3184 kbps Downstream 29444 kbps, DSL Type is VDSL2 .
15 Jun 1 16:00:25 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
16 Jun 1 21:28:42 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
17 Jun 1 21:29:16 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3212 kbps Downstream 28728 kbps, DSL Type is VDSL2 .
18 Jun 1 21:29:25 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
19 Jun 1 22:54:15 info NTP new time: June 01 22:54:16
20 Jun 2 22:54:17 info NTP new time: June 02 22:54:19
21 Jun 3 04:29:59 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
22 Jun 3 04:30:32 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 3044 kbps Downstream 29148 kbps, DSL Type is VDSL2 .
23 Jun 3 04:30:42 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success
24 Jun 3 10:22:43 err SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Fail, error_cause 91
25 Jun 3 10:31:16 info SIP Registration: SIP:Jeroen: Register Success

[ Voor 29% gewijzigd door Jerome! op 07-06-2011 23:02 . Reden: dsl line status toegevoegd en modem reset ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:39
@webcare
Ik word nu eigenlijk wel een beetje zat van het gedoe met mijn verbinding
Hij loopt een aantal dagen superstabiel op ruim 17 Mbit en nu is hij WEER plots 15 Mbit.
Hoe kan dit en hoe gaan jullie dat definitief verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
pafdaddy schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:58:
Ow shoot, trek net per ongeluk de DSL lijn los. }:O Zal wel straf van de DLM worden binnenkort. }:|
En ja hoor, verbinding viel begin van de avond even weg en ik zit nu weer op het startprofiel (zat op max. haalbaar met VDSL).

Blijkt er niets mee te maken te hebben. Vanwege deelname ITV pilot is het profiel gewijzigd en de DLM gereset.

[ Voor 15% gewijzigd door pafdaddy op 07-06-2011 23:50 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik moest net ook het modem herstartren omdat er geen DSL lampje meer brandde

Interface Status Rate
VDSL WAN Up 16360/908 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Down N/A
WLAN Up 300Mbps

System Status
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.3.2.6.1.6
DSL Up Time: 2 min
System Up Time: 3 min
Current Date/Time: Tue Jun 7 08:06:49 CEST 2011
System Resource:
- CPU Usage:

0.0%
- Memory Usage:

27.6%

DIT ZIJN DE HUIDIGE WAARDES:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 13 db
current rate upstream: 908 kbps
interleaving delay upstream: 9.00 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 16360 kbps
interleaving delay downstream: 18.25 ms
impulse noise protection downstream: 4.0 symbols
attainable rate upstream: 1016 kbps
attainable rate downstream: 17553 kbps
Profile: 8b
operational uptime: 35 min
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 27390
FEC far end: 6
Bandborders upstream:
nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2

nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData="

DIT WAS HET:

VDSL WAN Up 17388/904 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Up 1000Mbps
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Down N/A
WLAN Up 300Mbps

System Status
DSL Up Time: 10:36
System Up Time: 9 days, 3:23
Current Date/Time: Sat May 14 14:54:53 CEST 2011
System Resource:
- CPU Usage:

12.9%
- Memory Usage:

96.5%

Ben ook nog iets verder gezakt aan de upload en download te zien.

Hugo/wouter, whats going on en hoe word dit gefixt? En is desnoods een upgrade naar max mogelijk ?

[ Voor 72% gewijzigd door Lampuhkap op 07-06-2011 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

KPN monteur is net langsgeweest. Hij geeft aan dat de lijn in orde is. Hij meette hem op 18, nogwat Mbit.
Hij heeft mijn kabel gebruikt om te testen. Hij gaf aan dat het dan hoogswaarschijnlijk aan het modem ligt.
Zit nu in de wacht bij de Telfort klantenservice. Met een beetje geluk kan er asap een modem worden verstuurd, dus ik ben benieuwd.
Wellicht leest Hugo/Webcare dit eerder en dan kan ik meteen ophangen :)

[ Voor 10% gewijzigd door Blindfold op 07-06-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Waar heeft die monteur die 18 Mb/s dan op gemeten? Je zegt dat hij bij jouw thuis, met jouw netwerkkabel heeft gemeten en dat die snelheid er gewoon was. Als het modem defect is en de monteur kennelijk geen nieuwe modem heeft achter gelaten, waar meet hij dan de snelheid op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:28

knakworst

Get more sats!

Zo'n monteur heeft toch wel een eigen modempje bij zich mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Johny_B schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:51:
Waar heeft die monteur die 18 Mb/s dan op gemeten? Je zegt dat hij bij jouw thuis, met jouw netwerkkabel heeft gemeten en dat die snelheid er gewoon was. Als het modem defect is en de monteur kennelijk geen nieuwe modem heeft achter gelaten, waar meet hij dan de snelheid op?
Hij heeft een apparaatje waar hij de lijn mee kan doormeten en de doorvoersnelheid mee kan bepalen.
Net contact gehad met klantenservice. Modem wordt opgestuurd, dus hopelijk gaat dit werken en heb ik deze week nog internet.
knakworst schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 15:53:
Zo'n monteur heeft toch wel een eigen modempje bij zich mag ik hopen?
Monteur had geen modem. Waarschijnlijk omdat het een KPN monteur is en hij dus geen Telfort spullen bij zich heeft.

[ Voor 20% gewijzigd door Blindfold op 07-06-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Het ging mij er meer om dat je zei dat hij jou netwerkkabel had gebruikt om de snelheid te meten. Als je modem defect is, waar zit die netwerkkabel dan op aangesloten? Waarom staat daar dan wel verbinding op?

Als de monteur bij jou thuis linesync kan meten, dan snap ik niet waarom je internet niet werkt. Ik ben misschien een beetje kort door de bocht ofzo, maar ik kan me voorstellen dat de monteur in de centrale sync meet en bij jou thuis niet. Maar als hij nou linesync bij jou thuis meet...via een utp kabel. Naja ik stop om er over na te denken, want hier had sowieso volgens mij een monteur met een modempje moeten komen, dan had je daar niet zelf over na te hoeven bellen (wat ik echt belachelijk vind bij een storing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Johny_B:
Waar zie jij netwerkkabel staan? Er staat kabel.

KPN testte bij mij met HST-3000 maar met ons kabeltje vanaf isra punt.

En waarom zou een monteur van kpn een modem van telfort bij zich moeten hebben?
Dan zou die modems moeten hebben van alle leveranciers.
En ik vermoed dat monteurs niet dagelijks op kantoor komen.
Dan moet die een bus vol modems mee hebben voor komende week of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
@Brambo123; je hebt helemaal gelijk. Ik nam aan dat het ging om een netwerkkabel omdat er staat 'mijn kabel'. Monteur kan idd op isra getest hebben, maar het is wel gek dat er een KPN monteur naar een klant wordt gestuurd en constateert dat er wel sync is. Als er nou een monteur gestuurd was van Telfort die hetzelfde had geconstateerd en meteen het modem even vervangt... Je zou denken dat ze alleen een KPN monteur sturen als de storing op het terrein van KPN valt. Nu komt er dus een KPN monteur bij een klant van telfort. sluit ergens een apparaatje op aan...en je kan vervolgens zelf gaan bellen om te melden wat die gast heeft gezegd?!? Das toch geen storingsoplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Johny_B schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 17:31:
@Brambo123; je hebt helemaal gelijk. Ik nam aan dat het ging om een netwerkkabel omdat er staat 'mijn kabel'. Monteur kan idd op isra getest hebben, maar het is wel gek dat er een KPN monteur naar een klant wordt gestuurd en constateert dat er wel sync is. Als er nou een monteur gestuurd was van Telfort die hetzelfde had geconstateerd en meteen het modem even vervangt... Je zou denken dat ze alleen een KPN monteur sturen als de storing op het terrein van KPN valt. Nu komt er dus een KPN monteur bij een klant van telfort. sluit ergens een apparaatje op aan...en je kan vervolgens zelf gaan bellen om te melden wat die gast heeft gezegd?!? Das toch geen storingsoplossing?
Ging inderdaad om de kabel tussen ISRA en modem. Hij gebruikte de mijne om uit te sluiten dat daar het probleem in zat.

KPN monteur heeft het netjes weer bij Telfort afgemeld en van daaruit was ook al een traject gestart om me een nieuw modem te sturen. Kreeg ook netjes een sms'je.
De KPN monteur wist alleen niet zeker of dit vanzelf zou gaan, dus gaf me het advies om ook even te bellen, dus geen enkel verwijt naar wie dan ook van mij. Ik bel liever een keer extra, dan dat ik er later achter kom dat ik wel beter had kunnen bellen.
Toen ik de medewerker van Telfort aan de lijn had, gaf hij al aan dat er al in het systeem stond om een modem te versturen.
Alles wordt tot nu toe snel opgepakt en afgehandeld. Als het nu ook nog gaat werken, dan ben ik helemaal blij, maar het verloop tot nu toe kan ik niet over klagen.
Dat was bij Ziggo wel anders, dus nu ben ik toch aan het twijfelen om omwille van de snelheid te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Dat is vooral een dure grap voor Telfort, en dus ook KPN... Maar dat is ook de reden waarom ik een oud modem laat verstoffen in de kast, kun je altijd testen of het niet aan je modem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Jeuj... bevestigings mail voor ITV Pilot binnen :) gewoon iedere week gratis 5 films kijken :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Leuk, zit in de interactive tv pilot :) Nu ben ik zelf geen enorme tvkijker, maar mijn vriendin echter wel en niet te zuinig ook :+

Ben erg benieuwd, kan goed zien dat er "geleerd" is uit de VDSL pilot: het mailtje en de foruminformatie zijn direct vanaf de start completer en netter. Mooi om te zien dat Telfort hun klanten zo betrekt bij alles, ik ben heel erg benieuwd naar het product :)

Die 5 gratis films per week vond ik ook al erg netjes :D Maar je moet natuurlijk wel goed testen :+

[ Voor 11% gewijzigd door 2Dutch op 07-06-2011 18:23 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:43
smartie89 schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:20:
Jeuj... bevestigings mail voor ITV Pilot binnen :) gewoon iedere week gratis 5 films kijken :P :D
Even kijken..Ik doe mee met de VDSL pilot, en ook als 1 van de eerste aangemeld voor de ITV. maar nog geen mail gehad. betekend dat ik er niet bij zit hugo?

Edit: Maar heb wel het ITV Pilot forum gedeelte. dit betekend dat ik er wel bij zit. maar alleen geen mail heb gehad?

[ Voor 14% gewijzigd door Dacuuu op 07-06-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kan het zijn dat de DNS-server soms een beetje wazig bezig is?
Soms dan blijft ie maar zoeken naar een website en dan op een gegeven moment time-out. Druk ik op f5 -> meteen ervoor..
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1330981338.png

Bij de attainable rate, lijk ik al redelijkaan mn max te zitten.. Alleen wel vreemd dat ik bij de intrainsnelheid bij de vorige provider altijd 1023kbps had op de upload, en 0,89Mbps haalde in Speedtest, wat dus hoger is dan de attainable die Telfort aangeeft....

VDSL WAN Up 18016/904 kbps
System Status
DSL Up Time: 6:01
System Up Time: 4 days, 7:19
Current Date/Time: Tue Jun 7 20:54:45 CEST 2011
System Resource:
- CPU Usage: 1.0%
- Memory Usage: 48.4%

En gezien dit:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 0 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 13 db
current rate upstream: 904 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.0 symbols
attainable rate upstream: 1008 kbps
attainable rate downstream: 18700 kbps
Profile: 8b
operational uptime: 6:03
CodeViolations near end: 0
FEC near end: 2147483647
FEC far end: 0

[ Voor 82% gewijzigd door GAIAjohan op 07-06-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik mag ook testen, leuk. Lijkt me echt een cool product.

Die vijf films per week klinkt ook erg goed inderdaad, ben een fervente filmkijker :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Marzman schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:28:
Ik mag ook testen, leuk. Lijkt me echt een cool product.

Die vijf films per week klinkt ook erg goed inderdaad, ben een fervente filmkijker :)
Same here. :) Het lijkt me een fantastisch product. Ook vraag ik me af wat de daadwerkelijke abonnementkosten gaan worden,..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:42

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik had me ook aangemeld maar geen mail gehad. En kan het ook niet vinden op het forum

Edit: toegang tot het itv forum. Dan komt die mail wel

[ Voor 25% gewijzigd door Totaalgeflipt op 07-06-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

GAIAjohan schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 21:32:
[...]

Same here. :) Het lijkt me een fantastisch product. Ook vraag ik me af wat de daadwerkelijke abonnementkosten gaan worden,..
Ik denk dat de kosten redelijk in lijn liggen met KPN, dan kom je geloof ik op zo'n 10 a 11 euro per maand voor de basis. En dan waarschijnlijk eerste jaar goedkoper om mensen over de streep te trekken.

Ik hoop vooral dat KPN de beeldkwaliteit eens opwaardeert, in het KPN interactieve TV forum lees ik daar een hoop klachten over, dat HD van KPN minder is dan SD digitaal van Ziggo/UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:38
IPv6 test via Telfort loopt bij mij niet goed; als ik mijn mijn Fritzbox 7270 op IPv6 via 6to4 gateway zet, loopt alles prima.

Als ik de setting "Detect settings automatically. First the software will attempt to negotiate native IPv6. If this fails, a 6to4 tunnel will be established." kies, krijg ik geen ipv6 verbinding.

Dit lijkt erop alsof Telfort wél signaleert dat het een IPV6 connectie kan opzetten, maar dat uiteindelijk niet doet.

Of doe ik iets verkeerd?

Daarnaast lijkt er geen ipv6 dns server actief....

[ Voor 5% gewijzigd door dingo35 op 08-06-2011 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dat is geen 'Telfort IPv6 test' wat jij doet. Je hebt 'een IPv4 internet verbinding' en bent aan het testen met een 6to4 tunnel. Dat is een tunnel naar 'een machine op internet' ergens bij iemand (anders) in het netwerk waar jij IPv4 met daarin IPv6 heen transporteert. Je bent dus afhankelijk van het IPv4 internet en een machine (tunnel eindpunt) bij een netwerk ergens.

Ik heb even gekeken voor je, de Telfort DNS servers die je op IPv4 benadert geven zowel A als AAAA records terug.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-06-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GAIAjohan en anders die last hebben van DNS problemen;

- Noteer de IP-adressen van de DNS servers
- Test of het probleem opgelost wordt met alternatieve DNS server (bijv. Google DNS 8.8.8.8)
- Werkt het nu wel goed? Maak uw postcode, huisnummer en IP('s) van de Telfort DNS aan ons kenbaar.
2Dutch schreef op dinsdag 07 juni 2011 @ 18:22:
Ben erg benieuwd, kan goed zien dat er "geleerd" is uit de VDSL pilot: het mailtje en de foruminformatie zijn direct vanaf de start completer en netter. Mooi om te zien dat Telfort hun klanten zo betrekt bij alles, ik ben heel erg benieuwd naar het product :)
Leuk om te horen!

@Blindfold,

Modem is inmiddels verzonden.

@Brambo123,

KPN heeft geen fouten in hun domein kunnen vinden. Ik kan niet goed zien of er vanuit ons al contact met u is geweest voor 4-tel metingen.

@Jerome!,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor een lijnmeting.

@Lampuhkap,

We hebben dat probleem in onderzoek. Upgraden naar Max is niet mogelijk, attainable downstream moet daarvoor 25+Mbit zijn.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
@bjck:

Klopt, het is geen Telfort IPv6 test, het is een "ben ik thuis klaar voor IPv6 en Telfort is mijn ISP provider" test.

Daarbij geeft Telfort aan mijn modem de indruk dat het een IPv6 verbinding kan opbouwen, maar dat gebeurt dus niet. En dat lijkt mij fout: OF Telfort geeft door dat het die verbinding kan opbouwen, en doet dat dan ook (en dan kan ik idd echt over de gehele keten ipv6 testen), OF Telfort geeft door dat het dat niet kan, en dan valt mijn modem automatisch terug op een gateway als 6to4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
@Hugo/Webcare

Enig idee waarom mijn verbinding soms dagenlang stabiel op ruim 17 Mbit loopt en dan plotseling terugvalt op precies 15 Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@telfort
KPN heeft lijn bij isra punt getest en een draadje in isra punt goed gedaan.
Hierna heb ik helemaal niets meer gehoord van kpn en ook niet van telfort.
KPN monteur zou andere afdeling van KPN aansturen omdat de lengte van de lijn vs. werkelijke afstand eigenlijk niet kan kloppen.
Volgens BBned +- 2930 meter terwijl het naar centrale maar 1,5km is. (centrale - ons huis)
Edit: Denk niet dat een 4-tel meting gedaan is, aangezien ik google nodig heb om op te zoeken wat dat is...
Heb alleen contact met jullie gehad toen jullie lijn meting deden en tot de conclusie kwamen dat er in huis niets mis was.

[ Voor 25% gewijzigd door brambo123 op 08-06-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Hugo, wil jij me een beetje op de hoogte houden van dat onderzoek?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dingo35,

We bieden nog geen IPv6 aan. Ons netwerk is er wel op voorbereid met o.a. IPv6 routering, DHCPv6 en DNS die AAAA records geeft. Ik neem aan dat u deze tests doet in verband met wereld IPv6 dag? Als u met uw modem op IPv4 vandaag geen blanco pagina's krijgt van o.a. Google is de test voor u en voor ons geslaagd.

@brambo123,

4-tel's zijn wel gedaan, alles in het KPN en uw eigen domein is uitgesloten. U, wij en KPN hebben op technisch vlak alles gedaan om eventuele bekabelingsproblemen op te lossen. Het is nu puur demping door koperkwaliteit en lijnlengte. Verbetering in de upload kan nu alleen nog gerealiseerd worden door de nieuwe firmware die gepland staat voor juli.

Als u graag de exacte lijnlengte wilt weten moet u uw modem even van de lijn halen en mij een seintje geven, dan doe ik een meting.

@Dennis-L,

Durf ik zo niet te zeggen. Uw profiel gaat binnen een aantal dagen naar een profiel met DLM i.v.m. met de televisie en dat veranderd de zaak weer.

@Lampuhkap,

Doe ik!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
Heb kabel nu uit israpunt.
Als je nu even zou willen testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Overigens :P wat word er precies onderzocht ? In de zin van, wat zijn de plannen?

[ Voor 28% gewijzigd door Lampuhkap op 08-06-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@brambo123,

1789 meter.

@Lampuhkap,

Dat de 2812 soms zonder verbinding staat.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dingo35
@webcare: bedankt voor de terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
1789 meter is toch wel wat anders als die 3km wat die kpn zij.
Maar onze koperlijn is dus dusdanig slecht dat ik snelheden haal die je eerder op 3km afstand zou horen te zien? (als je naar grafiek op wikipedia kijkt)
Het is ook al een koperlijn van waarschijnlijk 50 jaar oud.
En omdat we een achteraf wonen hebben we nog niet eens een kabel aansluiting.
Neem aan dat er voorlopig geen andere techniek over die 2 koperen draadjes gaat.
Ik meende zelfs dat we hier zelfs maar 1 aderpaar hebben.
Dus sneller internet zit er de komende jaren hier zeker niet in zitten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 16:47
internet regio zuidhorn ligt eruit volgens mij?
krijgal de gehele dag geen ipadres ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gewoon een vraagje:
Hoe kan het dat VDSL2 hier niet leverbaar is, maar mijn modem toch VDSL2 aangeeft?

Dit kwam uit de dm met Telfort:
Wij kunnen in een dorp nu leveren over KPN WBA-E (ADSL2+) met een 20Mbit profiel. Lijnlengte is 1957 meter dus die 15-20Mbit voorspelling klopt.
of is eht zoiets:

jullie leveren dus over WBA-E met een VDSL-profiel? Maar dat geeft mijn upload nog op maar 1mbit? Hoe zit die omschakeling dan tussen ADSL2+ en VDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

dantheman94 schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 17:12:
internet regio zuidhorn ligt eruit volgens mij?
krijgal de gehele dag geen ipadres ..
Ik had ook geen internet. (haren) Modem even resetten en toen werkte het weer. Maar heb pas vanaf half 6 ofzo geprobeerd, misschien dat het toen net klaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
DSL lampje viel net een paar keer weg, en de snelheid is flink verhoogd. En dan op dik 1,9km van de centrale Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1332960443.png

@ Webcare

Heb even met de DNS zitten spelen, en het leek met openDNS alleen maar langzamer te gaan qua reactie, terwijl google dns 8.8.8.8 dus ook weinig deed. Mogelijk dat deze wel stabiler is tegen uitval. maar voorlopig even weer gewoon telfort dns aan staan.

Alleen hoe zit het met die upload die minder goed is dan voorheen bij ed vorige provider, en dat terwijl ik op een vdsl-profiel zit?

[ Voor 22% gewijzigd door GAIAjohan op 09-06-2011 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 23:39
Puch-Maxi schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:13:
@Telfort Webcare
Onlangs ontving ik de onderstaande brief, betekent dit dat de centrale (So) geschikt wordt gemaakt voor WBA-E?
[afbeelding]
@Telfort Webcare
We zijn alweer een tijdje verder, van de bovenstaande brief heb ik niet meer gehoord of gemerkt. Het zou om gangbare werkzaamheden te gaan. Vandaag zat er opnieuw een brief in de bus:
Brief_Telfort_07-06-2011.jpg
Gaat het deze keer wel om een WBA-E migratie of heeft het soms te maken met mijn opgave voor de Interactieve TV-pilot? (bijlage bij brief)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Beste Hugo,

Je hebt mij een paar maanden geleden geholpen aan een nieuwe router. Sinds de nieuwe router heb ik amper nog last van het verlies van de draadloze verbinding. Maar, zodra mijn vrouw met haar zus belt, die ook een telfort verbinding heeft, worden ze er regelmatig uit geknalt.

Letterlijk wel te verstaan. Het verschilt elke keer wie hem hoort. De ene keer mijn vrouw, de andere keer haar zus. Een keiharde knal is dan hoorbaar in de hoorn waarna de verbinding weg is. Alsof er een rotje in je hoor uit elkaar knalt. Misschien is het handig als ik mijn nummer, en die van haar in PM overhandig. Misschien is er wat aan de hand tussen ons twee.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
Nooit een antwoord gehad, dus ik repost bij deze mijn vraagstelling van een paar weken terug. Een paar dagen na mijn post had ik drie dagen in rij last van dit probleem, en ik wil dus nog steeds erg graag een permanente oplossing, Webcare! :)
kalikatief schreef op maandag 23 mei 2011 @ 05:10:
Dit begint echt spuug irritant te worden. :( Dit probleem (waar ik al jaren last van heb maar nooit permanent wordt opgelost en niemand de oorzaak van weet) komt mij de neus uit. In mijn begin-periode (was toen nog Tiscali) heb ik geprobeerd te klagen en het opgelost te krijgen, maar men kon het niet opsporen ondanks veel tijd op een zoveel-cent-per-minuut-lijn... en omdat het na pakweg 24 uur toch vaak wel weer stopt is het altijd maar weer doorbikkelen tot de goede tijden. En nu dacht ik het eens bij de Webcare te proberen want hier schijnen resultaten geboekt te worden. :)

Eens in de zoveel weken of maanden gaat mijn ADSL modem helemaal de onbetrouwbare pleures op. Ik heb 5 seconden internet, en dan 5 minuten of zelfs uren niks. Dan weer een paar seconden, of soms een paar minuten, en poef. Helaas heb ik de precieze log melding nu niet (is al uit mijn Log verdwenen), maar ik kan hem wel dromen dus ik kopieer bij deze een soortgelijke melding van elders op het net:

code:
1
2
3
board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000      CALL DETAIL RECORD 
...
board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated     CALL DETAIL RECORD

Totdat de 'terminated' gebeurt ligt mijn internet er uit, en modem uit, kabeltjes etc... niks helpt. Modem gaat aan en dat 'incoming call' ding forceert zich weer op mijn modem in plaats van mijn internet signaal.

@Webcare: Wat is hier aan de hand, en nog belangrijker, kunnen jullie het oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 09:39
Mr(of miss ;)) Webcare, ik heb je een DM gestuurd betreffend een nieuwe verbinding. Hopelijk kun je mij hierop antwoord geven.

Overigens wel erg netjes ik heb 2 weken geleden ADSL aangevraagd en ik heb het waarschijnlijk al dit weekend of begin volgende week. Ik weet nog de tijden met MX stream ADSL(met een whoping 512 kb/s) dat ik echt maanden moest wachten op de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@kalikatief
Wat voor modem heb je? (dan wel, hoe oud is je modem)
Als dat modem ouder is als 2 jaar kun je beter eerst vragen om een nieuwe modem (is gratis).
Dan is in ieder geval het modem uitgesloten.
Als dat dan niet helpt dan moet er verder gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Interactieve tv-pakket is binnen :) Nu nog een wachtwoord + username krijgen.

Ben trouwens benieuwd of de ontvanger perse direct op het modem aangesloten mag worden, of dat er ook een extra switch/router tussen mag. En of het ook werkt als het modem in bridge-modus gebruikt wordt bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Ik heb weer internet! Modem is vervangen voor de 2601HN-F1. Nu hopen dat de BLV.5 firmware er snel opkomt, want ik wil hem graag in bridge modus zetten (zou 's nachts automatisch moeten gebeuren). Maar tot die tijd doe ik het wel even op het modem wifi.
Bedankt Hugo / Webcare voor de goede service!

[ Voor 9% gewijzigd door Blindfold op 10-06-2011 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbmuc
  • Laatst online: 26-09 09:39
Leuk hoor die lever service van Telfort... Is het pakketje bezorgd bij een ene persoon C*blank* D(kan echte naam niet plaatsen ofc) maar niemand in dit gebouw kent deze persoon. Dus ik bel Telfort, en ik mag contact opnemen met het bedrijf die de modems voor hun bezorgd(dpd?) en die zijn natuurlijk gesloten tot de volgende werkdag.... Hoezo moet ik achter het pakketje aan? Dit is toch telforts probleem?

Edit> Net telfort gebeld ze gaan een nieuwe modem sturen, kan 5 werkdagen duren... $#%*#%@frustratie modus

[ Voor 12% gewijzigd door sbmuc op 10-06-2011 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Beste webcare,

Vandaag is het pakket voor de TV-pilot binnengekomen.
Ik zit nu echter met een vraag.
Afgelopen week heb ik een nieuw modem (Zyxell P2601HN) ontvangen, met daarbij de brief dat de oude (Zyxell P2602-D1A) retour moet worden gestuurd.
Tot zover snap ik het.
Bij het TV-pakket zit ook een modem (Zyxell P2812HNU), met daarbij wederom een brief.
Is het nu de bedoeling dat het modem dat ik van de week ontvangen heb ook retour gaat?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je een 2812HNU hebt ontvangen zal je verbinding van ADSL2+ naar VDSL2 worden omgezet waarschijnlijk in die pilot. Dus die heb je dan sowieso nodig. De 2812HNU is een ADSL2+/VDSL2 modem, de 2601HN is een ADSL2+ modem.

Misschien heb je vlak voor de pilot een nieuw modem om andere reden gekregen als vervanging? Storing met je oude of abonnement zelf verlengd bijvoorbeeld.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 10-06-2011 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
magic_nl schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 22:03:
Beste webcare,

Vandaag is het pakket voor de TV-pilot binnengekomen.
Ik zit nu echter met een vraag.
Afgelopen week heb ik een nieuw modem (Zyxell P2601HN) ontvangen, met daarbij de brief dat de oude (Zyxell P2602-D1A) retour moet worden gestuurd.
Tot zover snap ik het.
Bij het TV-pakket zit ook een modem (Zyxell P2812HNU), met daarbij wederom een brief.
Is het nu de bedoeling dat het modem dat ik van de week ontvangen heb ook retour gaat?
Lijkt me logischer dat deze vraag in het Interactieve TV Pilot topic van telfort zelf wordt geplaatst
http://forum.telfort.nl/interactieve-pilot-f56.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl

magic_nl

Ben ik 't niet helemaal mee eens.
Het modem dat ik eerder deze week ontving was naar aanleiding van een in dit topic geplaatste storing.

[ Voor 100% gewijzigd door magic_nl op 11-06-2011 00:35 ]

Systeemspecificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
brambo123 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 09:04:
@kalikatief
Wat voor modem heb je? (dan wel, hoe oud is je modem)
Als dat modem ouder is als 2 jaar kun je beter eerst vragen om een nieuwe modem (is gratis).
Dan is in ieder geval het modem uitgesloten.
Als dat dan niet helpt dan moet er verder gekeken worden.
Het modem is van de Tiscali tijd, dus makkelijk 4 jaar oud nu. Hij heeft het echter altijd gehad op heel erg uiteenlopende tijden, en reboots en resets hebben nooit enig effect gehad - zelfs als ik de logmelding zelf negeer leiden alle tests tot een externe factor die stoorzender speelt op mijn lijn.

Maar ik heb geen probleem met een nieuw modem als dat gratis is; hoe zou dat eventueel geregeld worden? Met Webcare hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@kalikatief
Je dient akkoord te gaan met een contractverlenging van 1 jaar.
Zodat je niet opzegt als je net nieuw modem hebt, modems hoef je niet te verspillen.
Maar je krijgt dan wel het huidige kortingstarief. (Zie telfort website)
Als je webcare even een PM stuurt met je gegeven en zegt dat je akkoord gaat neem ik aan dat het geregeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Laatst online: 28-09 09:06
Ik mag ook meedoen met de IPtv pilot *O*
Inmiddels een nieuw modem (P-2812HNU-F1), de Motorola vip 1963 en wat kabels mogen ontvangen.
Ben heel erg benieuwd naar de gebruikers ervaring tov Ziggo en Digitenne.

Nadeel is wel dat ik een HDMI Switch heb moeten bestellen omdat mijn TV maar 1 HDMI ingang heeft en wel graag de HDMI output wil gebruiken van mijn NMT en de Motorola.

Ben trouwens benieuwd of ze mijn verbinding gaan omzetten naar VDSL omdat ik tegelijkertijd een nieuw modem alsmede een brief met informatie over werkzaamheden kreeg.

[ Voor 20% gewijzigd door The Druid op 11-06-2011 08:45 ]

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09 22:18

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik mag meedoen met de Glasvezel pilot. :) Kan niet wachten.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo_boy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-03-2024
Hebben hier meer mensen momenteel problemen met telefonie?
Sinds gister kunnen wij aantal nummers niet meer bereiken en vandaag krijgen
we geen gehoor als tegen partij op pakt en hun horen ons ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 28-09 18:53
Ik zie dat Telefort ook VDSL levert.
Als ik mijn adres/postcode ingeef kan ik VDSL (40/3 Mbits) krijgen.

Echter,
Hoe zeker weet ik dat ik een redelijke snelheid kan behalen?
Ik heb nu ADSL2 (20/1) en haal daar ongeveer 11 Mbits van.
Niet ideaal dus.
Nu vind ik het geen probleem als de volle 40 niet gehaald kan worden maar boven de 30 lijkt me wel reëel.

Nu weet ik dat VDSL een andere techniek is dan ADSL dus het kan goed zijn dat de waardes die ik met ADSL behaal niet representatief zijn.
Als ik echter de overstap ga maken naar Telfort (ik zit nu ergens anders) wil ik wel graag weten of het de moeite waard is. Overstappen kan wel eens wat lastig zijn weet ik uit het verleden met ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:02
Ik zie dat Telefort ook VDSL levert. Als ik mijn adres/postcode ingeef kan ik VDSL (40/3 Mbits) krijgen.
Als het goed is krijg je bij die postcode check ook een geschatte te verwachten snelheid, welke ondermeer bepaald wordt aan de hand van naburige verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nielson schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:21:
[...]
Als het goed is krijg je bij die postcode check ook een geschatte te verwachten snelheid, welke ondermeer bepaald wordt aan de hand van naburige verbindingen.
Je hebt helemaal gelijk!
Ik heb hier denk ik overheen gekeken.

Er staat namelijk:
Geschatte snelheid op jouw adres: 29 tot 39 Mb/s.

Dit lijkt me wel voldoende snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Beetje update:

Deze week toch alweer ruim 135 gig binnen gesleurd :P Kan toch wel zeggen dat t een fijne verbinding is, maar wel enorm schommelt. Ik ben op t moment eigenlijk neiteens heel veel opgeschoten vergeleken met mn vorige 20mbit. Download schommelt enorm tussen de 1,8MB/s en de 500KB/s. Upload is net tegen de 100 a 125KB/s, ook niet veel hoger dan voorheen.

Gevoelsmatig (snelheid vvan t laden van websites en dergelijke) is t wel sneller.
Stiekem hoop ik nog wel dat er wat snelheid terug komt en dat Hugo en Webcare nog wat moois kunnen doen.

Over het modem heb ik echt niets te klagen, ding doet alles wat ik wil! Ook de telefonie doet t gewoon uitstekend. Geen klachten op dat vlak iig :D

Even afwachten wat t onderzoekje van Hugo naar voren brengt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zondag 12 juni 2011 @ 14:16:
Ik zie dat Telefort ook VDSL levert.
Als ik mijn adres/postcode ingeef kan ik VDSL (40/3 Mbits) krijgen.

Echter,
Hoe zeker weet ik dat ik een redelijke snelheid kan behalen?
Ik heb nu ADSL2 (20/1) en haal daar ongeveer 11 Mbits van.
Niet ideaal dus.
Nu vind ik het geen probleem als de volle 40 niet gehaald kan worden maar boven de 30 lijkt me wel reëel.

Nu weet ik dat VDSL een andere techniek is dan ADSL dus het kan goed zijn dat de waardes die ik met ADSL behaal niet representatief zijn.
Als ik echter de overstap ga maken naar Telfort (ik zit nu ergens anders) wil ik wel graag weten of het de moeite waard is. Overstappen kan wel eens wat lastig zijn weet ik uit het verleden met ADSL.
Het kan heel goed dat je in een gebied woont waar VDSL2 vanaf de straatkast(en) in de wijk geleverd wordt sinds kort. Dan is bij VDSL2 je lijn veel korter dan je nu ADSL2+ hebt vanaf de centrale. Meestal is het dan een 2km korter van je huis tot de straatkast.

Moet haast wel de situatie zijn als je met ADSL 11Mbps haalt en zo'n inschatting hebt voor VDSL2.

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 12-06-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 23:48
Sinds gisteravond 20:00 heb ik geen internetverbinding thuis meer. DSL lampje blijft knipperen, gaat uit en start opnieuw met knipperen.
Zyxel modem zowel softwarematig als hardwarematig (reboot en stroom eraf) en dat hielp niet. Met een kortere telefoonkabel aan ISRA punt gehangen hielp niet. en een reset naar fabrieksinstelling hielp niet.

Omgeving 6441

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@Turralyon
Heb je al hard-reset geprobeerd? (denk dat het niet helpt, maar probeer dat wel)
Wat geeft het logboek aan in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Sinds 2 dagen zit ik op internet Max, 2 dagen is de modem ingetrained op 32/3,5 mbit.
Vannacht echter trainde de modem opnieuw in op 20/3,5 mbit, ik hoop dat ik binnenkort weer op 32 mbit intrain.
Hoe komt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:01:
[...]

Het kan heel goed dat je in een gebied woont waar VDSL2 vanaf de straatkast(en) in de wijk geleverd wordt sinds kort. Dan is bij VDSL2 je lijn veel korter dan je nu ADSL2+ hebt vanaf de centrale. Meestal is het dan een 2km korter van je huis tot de straatkast.

Moet haast wel de situatie zijn als je met ADSL 11Mbps haalt en zo'n inschatting hebt voor VDSL2.
Ja, er zouden inderdaad straatkasten ergens in de wijk kunnen staan.
Ik weet niet over er een overzicht bestaat per plaats waar de straatkasten zich bevinden.
Op zich zou dat wel nuttige informatie kunnen zijn omdat de afstand van huis tot telefooncentrale dus niet zoveel meer zegt zoals bij ADSL wel het geval was.

Mijn afstand tot de centrale is ca 900 meter, en met Google Maps gemeten (voetganger route) iets van 1100 meter. Er zal dus vast wel ergens hiertussen in een straatkast met VDSL zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bibroni
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Sinds vanmorgen spontaan een nieuw IP address! Meer mensen die daar "last" van hebben?

There's no point in being grown up if you can't be childish sometimes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-09 10:06

OgWok

U.N.C.L.E.

bibroni schreef op maandag 13 juni 2011 @ 10:41:
Sinds vanmorgen spontaan een nieuw IP address! Meer mensen die daar "last" van hebben?
Is me (dacht ik) 2 keer gebeurd. Soms wel lastig als je een server hebt draaien.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
fijn fijn fijn :')

Klap er t afgelopen uur a anderhalf uur constant uit, lijn compleet eruit geklapt.

Modem uiteindelijk maar even aan en uitgezet

kijk ik in t modem, is de verbinding net een minuut online en de intrainwaarde:

16168/908 kbps :( hier word ik niet zo blij van :(

Uploads gaan tot 100KB/s maximaal. Download gaat tot 1,8 met dikke inkakkers naar 500KB/s or less

[ Voor 16% gewijzigd door Lampuhkap op 14-06-2011 09:53 ]

Pagina: 1 ... 27 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.