Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Verder is de verbinding prima
[ Voor 84% gewijzigd door Lampuhkap op 14-05-2011 12:49 ]
De usb porten van de P-2812HNU-F1 doen nog helemaal niets inderdaad.
Kan je nu eindelijk rustig gaan slapen.pafdaddy schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:34:
Ik was er niet gerust op, maar vannacht is de lijn dan toch opgeschaald.

Alvast bedankt.
Nou dan kan je bijna alles nemen wat je wilt. Neem aan 100Mbit poorten. Zou voor 2 tientjes of minder wel moeten lukken. En laat je niet flessen met dure cat5 kabels
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Of je abbo verlengen met "recht" op een nieuwe modem. Alles heeft tegenwoordig standaard 4 poorten en wifi.mhpwolf schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:21:
Hoi, ik heb nu de ZyXEL 2602R serie waar maar 1 ethernetpoort op zit, nu wil ik een tweede pc erop aansluiten, dus heb ik een switch nodig. Iemand enig idee welk switch erop kan, het liefts zo goedkoop mogelijk.
Alvast bedankt.
Dan zit ik een jaar vast aan het contractPWA schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:30:
[...]
Of je abbo verlengen met "recht" op een nieuwe modem. Alles heeft tegenwoordig standaard 4 poorten en wifi.
He bah, haal 1,9MB/s nog maar...snelheid is aan t zakken!
[ Voor 51% gewijzigd door Lampuhkap op 14-05-2011 14:24 ]
Nou dat zou ik ook graag zien.... kom niet veel verder dan dit, helaas.pafdaddy schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 11:34:
Ik was er niet gerust op, maar vannacht is de lijn dan toch opgeschaald.![]()
[afbeelding]

VDSL WAN Up 17388/904 kbps
LAN 1 Up 1000Mbps
LAN 2 Up 1000Mbps
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Down N/A
WLAN Up 300Mbps
System Status
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.3.2.6.1.6
DSL Up Time: 10:36
System Up Time: 9 days, 3:23
Current Date/Time: Sat May 14 14:54:53 CEST 2011
System Resource:
- CPU Usage:
12.9%
- Memory Usage:
96.5%
*knip*
Log met een hele berg portscan attacks
Ik zit ondertussen eens bij te houden hoe t gaat met t downloaden via usenet,
snelheid schiet omhoog naar 1,9MB/s blijft daar een poosje hangen, klapt daarna weer terug naar 800KB/s of lager om vervolgens weer terug te gaan naar 1,9MB/s
UPDATE: MSN deed bokken, die heb ik host file laten opruimen. Hoppa weer 2MB/s
[ Voor 123% gewijzigd door Lampuhkap op 14-05-2011 23:03 ]
195.241.77.55 en 195.241.77.58 zijn de DNS servers van Telfort.
De andere adressen zijn ook allemaal afkomstig uit het Telfort netwerk en heeft, als je zo googled iets met VoIP te maken.
2 jaar geleden heb ik nog een 8 poorts switch voor 16 euro gekocht. Zal nu vast nog wel goedkoper zijn. Zeker als je eetnje neemt emt maar 5 poorten.mhpwolf schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 13:21:
Hoi, ik heb nu de ZyXEL 2602R serie waar maar 1 ethernetpoort op zit, nu wil ik een tweede pc erop aansluiten, dus heb ik een switch nodig. Iemand enig idee welk switch erop kan, het liefts zo goedkoop mogelijk.
Alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 14-05-2011 15:45 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Ik had vandaag contact met een pc boer en hij zei tegen mij dat ik een router moest gebruiken, omdat als ik een switch zou gebruiken er conflicten zouden ontstaan met de ipnummer?GAIAjohan schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 15:44:
[...]
2 jaar geleden heb ik nog een 8 poorts switch voor 16 euro gekocht. Zal nu vast nog wel goedkoper zijn. Zeker als je eetnje neemt emt maar 5 poorten.
Klok & klepelmhpwolf schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 19:16:
[...]
Ik had vandaag contact met een pc boer en hij zei tegen mij dat ik een router moest gebruiken, omdat als ik een switch zou gebruiken er conflicten zouden ontstaan met de ipnummer?
Zolang jouw modem maar als router ingesteld staat (en niet in bridge-mode), krijg je geen conflicten met ip-adressen.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Ik denk dat je computer leverancier in de war is met kabel internet. Daar leveren de kabelaars al jaren een bridge (modem, zonder router erin) en moet je een router achter aansluiten en juist geen switch.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Precies mijn idee.bjck schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 20:34:
Juist geen router omdat je van je ISP al een router hebt. Dus je hebt een switch nodig om poorten uit te breiden, meer niet. Als je draadloos ook wilt heb je eigenlijk een AccessPoint nodig (AP), die hebben soms ook meerdere netwerk poorten (ingebouwde switch).
De optie van eerlijke verwarring had ik even over het hoofd gezien (minder bekend met het kabelgebeuren).Ik denk dat je computer leverancier in de war is met kabel internet. Daar leveren de kabelaars al jaren een bridge (modem, zonder router erin) en moet je een router achter aansluiten en juist geen switch.
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
Ik weet niet of jullie/KPN iets hebben gedaan maar mijn verbinding is al een paar dagen up zonder onderbreking.
Betekent dit dat mijn lijn weer helemaal goed is?
Hij krijgt hier geen verbinding.
Ook draadloos zonder een setting te zetten??pafdaddy schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 08:24:
Geen enkel probleem hier met de XBOX360.
Ik heb hier nog steeds t track and tracenummer liggen van de modems. Nou wil ik graag weten of de modems ontvangen zijn. Zodat ik het trace nummer weg kan doen.
Of heb je alleen bonnetje zonder een TNT-code?
Hoe lang gaat het nog duren voordat ik weer een normale internetverbinding heb?
Verwijderd
Er is nu verzocht DLM te resetten. Dat had ik al eerder gedaan in uw lopende onderzoek maar KPN accepteerde die opdracht niet, dat moest in een nieuw ticket en dat heb dan nu ook gedaan. Samenwerking Telfort-KPN bij VDSL / DLM tickets is nog even wennen waardoor het langer duurt dan wij doorgaans nastreven, excuus.
@Lampuhkap,
Kan ik zelf niet controleren.
@GAIAjohan,
Komt niet voor op de ZyXEL website omdat er (nog) geen retail variant van beschikbaar is. Deze nieuwe generatie is als eerste exclusief voor de voor de telco/ISP markt beschikbaar gesteld. Er is dus ook geen ondersteuning op de ZyXEL website voor een retail versie en firmware. Alleen ISP’s die hem leveren hebben de informatie en specifieke firmware.
Hij ondersteunt in de huidige firmware nog geen IPv6 maar dat komt later wel via een firmware update, net als bij de 2812HNU-F1.
Er kunnen fysiek inderdaad 4 apparaten op aangesloten worden, maar met een switch nog veel meer. Is niet gelimiteerd in de DHCP server van het apparaat maar doe er geen honderden, daar is hij niet op berekend
Hugo
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2011 17:06 ]
edit: werkt inmiddels weer.
[ Voor 12% gewijzigd door Michel242186 op 17-05-2011 21:27 ]
@ Telfort Webcare/ HugoVerwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 11:00:
[...]
@evonck,
De snelheid is weet ietsje lager omdat wij de verbinding van een 7dB naar een 9 dB SNR profiel hebben gezet vanwege de onherstelbare dataverkeer fouten die uw aansluiting genereerd. Dit is een 20Mnit profiel (20480/1024) maar bij het intrainen komt hij gewoon niet hoger dan de huidige snelheid, heeft dus niets met het abonnement te maken.
Zoals al ik al eerder heb uitgelegd is het koper bij u in de buurt niet heel fantastisch. Veel mensen bij u in de straat hebben daarom zelfs maar een 4Mbit abonnement.
Gebruiker Mexel uit dit topic woont ook bij u in de straat, ook een moeilijke lijn.
Als wij het profiel niet hadden gewijzigd had de verbinding nu naast de dataverkeerfouten naar alle waarschijnlijkheid ook instabiel geweest.
Hugo
OK, dankuwel voor de uitleg. Wel jammer.
Maar ik moet zeggen:Met die 840 kbit die ik haalde in mijn download, had ik vrijwel nooit last van instabiiliteit of datafouten. Dat had ik juist 2 weken geleden erger maar toen was de snelheid al lager.
(of begrijp ik u verkeerd)
Dus toch jammer dat jullie het veranderd hebben.
Het is niet terug te fixen? Dus dat ik in de praktijk weer ongeveer 6-7 Mbit heb ipv 5,5?
Ik had stabiel 840 KB/sec zonder noemenswaardige dataverlies.
Lijkt gezeur. Maar als de snelheid al zo laag is is 150kb/sec, toch wel wat.
lees net dat er geplande werkzaamheden zijn geweest
[ Voor 74% gewijzigd door mindcre8r op 18-05-2011 09:52 ]
Bears and Bulls
Kunt u mij mogelijk al iets vertellen over het modem verhaal van mijn oom?
Verwijderd
Ervaart u nog problemen? Lijn ziet er mooi stabiel uit!
@evonck,
Ik vind het onverstandig aangezien u ook op dit moment reeds fatal errors veroorzaak en dat zei ik de laatste keer ook al, maar wat u wilt. Dan blijft hij hier voorlopig ook op staan.
@wiebjuh16,
Alle 3 de modems zijn bruikleen en met deze snelheid is een nieuw modem (2601HN-F1) nou niet echt heel nuttig
Hugo
Bedankt voor je antwoord! Ja de snelheid is bij hun maar 4mb en dat blijft ook zo neem ik aan dus ja.. Kunt u mogelijk ook al iets vertellen over de orderstatus? Ik kan dat nergens vinden en ben toch wel even benieuwd.. Ze hadden namelijk geen ordernummer gekregen..
Neen hij is nu 122 uur up zonder problemen.Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:04:
@Dennis-L,
Ervaart u nog problemen? Lijn ziet er mooi stabiel uit!
Hugo
Misschien weer eens voorzichtig kijken wat hij doet op 20 Mbit?
@Telfort Webcare,Puch-Maxi schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:13:
@Telfort Webcare
Onlangs ontving ik de onderstaande brief, betekent dit dat de centrale (So) geschikt wordt gemaakt voor WBA-E?
[afbeelding]
Wij zijn inmiddels twee weken verder, ik heb geen e-mail gehad (zoals in de brief wordt beloofd). Maar ik vraag me af of de werkzaamheden inmiddels zijn afgerond, zo ja wat is er gebeurd. Ik heb gemerkt dat onlangs mijn modem spontaan is ge-reboot terwijl hij voorheen een hele hoge uptime had
My favorite programming language is solder.
DLM is gereset, lijn lijkt echter stabiel te zijn...
Maar kan er nog iets aan de upload snelheid gedaan worden?
Verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2011 09:59 ]
Sinds begin van deze avond kan ik nog maar (met moeite) een paar website benaderen. Andere connecties zoals MSN, pop3 en torrents werken wel, zei het rete traag. Maximum snelheid is 200 kb/s down.
Geen meldingen op Telfort website of elders gevonden.
Edit: Mijn externe IP is ook gewijzigd...
[ Voor 7% gewijzigd door Harmani op 20-05-2011 04:05 ]
Science is stranger than fiction
Ben sinds 13 mei een hernieuwd Internet Plus contract aangegaan voor een jaar met Telfort vanwege een extra kortingsactie voor 'trouwe' leden had daarvoor dus ook al Internet Plus echter de snelheid is sinds 13 mei van 1150 kB/s naar 850 kB/s teruggelopen?
Kun jij daar svp eens naar kijken?
Heb mijn gegevens in een DM doorgegeven.
Jullie hebben al een paar keer naar mijn lijn gekeken, en zeggen dat deze goed is.
Maar ondertussen gaat mijn snelheid wel verder onderuit.
Vanaf maart tot nu van (meer dan 3 jaar 3.1 Mb/s gehad) 3.1 / 2.7 / 2.6 / 2.4 / 2.3 en nu 2.2 Mb/s volgen jullie komt het vanzelf weer goed.
Maar ik wacht niet lang meer, dan stap ik over naar een andere isp.
Wist niet dat dat overdag gebeurde, normaliter toch alleen 's nachts?
Raar om dat overdag te doen toch, schrok er gewoon van ("shit niet NU mijn internet down vlak voor het weekend"
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
De inschrijving voor onze Interactieve TV-pilot is van start gegaan! Als u mee wilt doen kunt u in dat topic een reactie achterlaten.
@Harmani,
Dat komt omdat u uw modem in bridge had staan. Hij staat nu sinds een kwartier weer routed, ervaart u nog problemen?
@Klankima,
Ik kan helaas niets veranderen aan de prestaties van uw verbinding. De upload is door het DLM profiel wel omhoog gegaan van 517kbps naar 776kbps.
@2Dutch,
Ik dacht ook dat het alleen s'nachts gebeurde maar u heeft net duidelijk een DLM ingreep gehad! 40832/4088, nice!
@JoostVerh,
U was van een 20Mbit profiel op het BabyXL netwerk gemigreerd naar WBA-E. Daar is voor normale profielen een limiet van 8Mbit op uw adres. Ik heb voor u nu een 20Mbit profiel aangevraagd met DLM zodat hij weer terugkomt op uw oude snelheid. Ik verwacht dat dit binnen 3 uur is doorgevoerd.
Edit 15.15uur: En daar is het nieuwe profiel al! Daarbij behorend is de snelheid weer terug: 11.788/1.028.
Hugo
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2011 15:15 ]
Gaat mijn verbinding nu weer naar 20Mbit?
Verwijderd
Ik heb hem teruggezet op 20Mbit, binnen nu en een uur verwacht ik resultaat. Als hij daarmee ook stabiel blijft bent u er wel op vooruit gegaan met de WBA-E migratie en wordt u niet de eerste uitzondering op de regel
Hugo
[ Voor 3% gewijzigd door Puch-Maxi op 20-05-2011 17:05 ]
My favorite programming language is solder.
Inderdaad mijn oude snelheid is weer terug, bedankt!
[ Voor 7% gewijzigd door Mediacj op 20-05-2011 17:15 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Cool, probeer UPC al langer de deur uit te werken vanwege de enorme prijs voor een beetje tv..door VDSL geen upc internet nodig..dus heb me meteen aangemeld voor de pilot voor interactieve TVVerwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:09:
@all,
De inschrijving voor onze Interactieve TV-pilot is van start gegaan! Als u mee wilt doen kunt u in dat topic een reactie achterlaten.
@2Dutch,
Ik dacht ook dat het alleen s'nachts gebeurde maar u heeft net duidelijk een DLM ingreep gehad! 40832/4088, nice!
Hugo
Nou ja die DLM wil gewoon eerder weekend, snap het wel
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Heb me zojuist ook aangemeld voor de itv pilot.
Meer info over de glasvezel pilot vind je hier: http://forum.telfort.nl/topic8952.htmlCoenen schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 10:28:
@Hugo, kan je een update geven over de glasvezelpilot? Ik doe liever mee aan de glasvezelpilot dan aan de iTV pilot.
[ Voor 69% gewijzigd door Henkie-Jan op 21-05-2011 13:02 ]
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Even n update tussendoor. Download gaat netjes @ 2MB/s, heeft wel echt flinke pieken en dalen. De upload hangt nu op zon 125KB/s max. Ik weet niet of daar nog iets aan te doen valt?
Verder ben ik wel erg tevreden. Het is netjes up en de modem heeft meer dan genoeg recources om te doen wat ik wil. Wireless werkt ook feilloos
Kortom, nog steeds een happy user!
UPDATE: Bleh, 1,9MB/s, soms 1,8.
[ Voor 4% gewijzigd door Lampuhkap op 21-05-2011 17:00 ]
Eens in de zoveel weken of maanden gaat mijn ADSL modem helemaal de onbetrouwbare pleures op. Ik heb 5 seconden internet, en dan 5 minuten of zelfs uren niks. Dan weer een paar seconden, of soms een paar minuten, en poef. Helaas heb ik de precieze log melding nu niet (is al uit mijn Log verdwenen), maar ik kan hem wel dromen dus ik kopieer bij deze een soortgelijke melding van elders op het net:
1
2
3
| board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD ... board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD |
Totdat de 'terminated' gebeurt ligt mijn internet er uit, en modem uit, kabeltjes etc... niks helpt. Modem gaat aan en dat 'incoming call' ding forceert zich weer op mijn modem in plaats van mijn internet signaal.
@Webcare: Wat is hier aan de hand, en nog belangrijker, kunnen jullie het oplossen?
heb VDSL nu een aantal weken kunnen proberen. De snelheid blijft om en nabij:

Is er nog wat aan deze snelheden te doen?
http://www.cisco.com/en/US/products/ps11063/index.html
ADSL2+ is hele andere techniek dan VDSL2.
Als je VDSL2 verbinding krijgt heb je helemaal niets aan een ADSL2+ modem.
En in beide gevallen kun je het beste het originele Telfort modem gebruiken.
Deze is geoptimaliseerd voor het Telfort netwerk.
En aangezien Telfort best goede modems levert zou ik gewoon een Telfort modem gebruiken.
Als je echter perse een modem van Cisco wilt hebben en daar meer als 300 euro voor over hebt:
http://azerty.nl/producte...oorts-switch-desktop.html
Via PB op telfort forum aangemeld...Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:09:
@all,
Hugo
Benieuwd wat het aanbod gaat inhouden kwa zenders en kwaliteit.
Wellicht een alternatief voor de kabel die ik nu heb...
In mijn woonplaats hebben we als nederlanders nl. belgische kabel van Telenet... en die kwaliteit is niet denderend. Laat staan als je ze belt... Snappen ze d'r niks van... Krijg je vragen als 'U woont in Nederland en heeft een Telenet aansluiting????'.. Postcode kunnen ze niks mee. Alleen op klantnummer kunnen ze je helpen.
Doe mij maar een 3in1 pakket van een Nederlandse provider, mits het zenderaanbod toereikend is.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
En dan nog de vraag of het stabiel werkt en net zo snelle verbinding kan opbouwen als met bijgeleverde modems. Het is wel een standaard (ITU) VDSL2 en ADSL(2+), maar samenwerking tussen beide kanten kan en moet vaak wel geoptimaliseerd worden voor optimale stabiliteit en snelheid.brambo123 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 15:24:
@Kaspers
ADSL2+ is hele andere techniek dan VDSL2.
Als je VDSL2 verbinding krijgt heb je helemaal niets aan een ADSL2+ modem.
En in beide gevallen kun je het beste het originele Telfort modem gebruiken.
Deze is geoptimaliseerd voor het Telfort netwerk.
En aangezien Telfort best goede modems levert zou ik gewoon een Telfort modem gebruiken.
Als je echter perse een modem van Cisco wilt hebben en daar meer als 300 euro voor over hebt:
http://azerty.nl/producte...oorts-switch-desktop.html
In dat topic was het al een tijdje stil, dus ik dacht laat ik hier eens vragen.Henkie-Jan schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 13:01:
Telfort gaat een motorola setupbox gebruiken. Type is niet bekend! ;-)
[...]
Meer info over de glasvezel pilot vind je hier: http://forum.telfort.nl/topic8952.html
Ik zie net dat er wat vertraging is. Can happen.
Ik heb 'last' van een bug in de firmware van de P-2812HNU-F1
Als ik namelijk mijn server een keer aan/uit heb gehad hersteld de default server (NAT) zich niet altijd goed.
Als ik vervolgens modem reboot doet die het weer (en dan heb ik niets aan de instellingen verandert).
Heb alleen wel het idee dat die alleen dicht gaat op poorten die gebruikt zijn tijdens de downtime.
En dan heb ik nog wat leuks:
Mijn DLM is wel gereset maar is het dan niet de bedoeling dat de DLM na een paar dagen nog wat met de snelheid doet?
Na 6 dagen was er niets veranderd en nu heb ik modem moeten rebooten waardoor de snelheid juist lager geworden is.
Zogauw ik verbind naar upload.eweka.nl of post.eweka.nl (alleen text), dan krijg ik de melding "error receiving authentication response (user) from server".
Maakt niet uit of ik het goede of het verkeerde wachtwoord invul.
Met de ADSL verbinding werkte het zonder problemen. Downloaden gaat ook nog goed. Eweka geeft aan dat er geen problemen zijn met de servers of met mijn account.
Zijn er meer mensen met het probleem? Het enige wat er in mijn huis is veranderd is de nieuwe modem die op de plaats ligt van de oude... en de verbinding die van adsl naar vdsl is gegaan.
Verwijderd
Doe eens de postcode check op de Telfort site, dan kun je zo zien wat er beschikbaar is met daarbij een vrij accurate schatting van de te halen snelheid:Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2011 @ 21:58:
Is de situatie omtrent de infrastructuur in de tussentijd dusdanig veranderd dat het voor ons ook mogelijk is sneller internet te ontvangen?
http://internet.telfort.nl/shop/checkbeschikbaarheid.html
Webnews Van telfort.nl Customer Services dit bericht vanaf telfort.nl Wij willen u erop attenderen dat wij verwijderen van alle oude e-mailaccount om meer ruimte te creëren voor de nieuwe account, uw e-mailaccount te voorkomen wordt gesloten, Geef uw.
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
telfort.nl Online Dept
Lijkt me duidelijk dat dit niet klopt he.
↓ volgende bericht hieronder ↓
Zie http://www.telfort.nl/mededelingen/internet/phishing-mails/Mexel schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 00:38:
shelleyjayne@cogeco.ca; namens; Support@telfort.nl
Webnews Van telfort.nl Customer Services dit bericht vanaf telfort.nl Wij willen u erop attenderen dat wij verwijderen van alle oude e-mailaccount om meer ruimte te creëren voor de nieuwe account, uw e-mailaccount te voorkomen wordt gesloten, Geef uw.
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
telfort.nl Online Dept
Lijkt me duidelijk dat dit niet klopt he.
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Om de één of andere reden is mijn verbinding plots weer teruggezet op 16 Mbit.
Waarom?
Tevens lijkt die interactieve TV pilot wel interessant omdat we nu nog met satelliet zitten, en kabel niet beschikbaar is.
Weet alleen de klantcode zo even niet te vinden..
[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 26-05-2011 10:49 ]
Dat begint een beetje krap te worden.GAIAjohan schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:39:
Hoeveel dagen van te voren komt het nieuwe modem binnen? Het is vandaag al 26 mei, en op 1 juni stap ik over naar Telfort..
Zogauw je overgestapt bent in het betreffende topic op het Telfort forum reageren, dan achterhalen ze die gegevens wel uit je IP-adres en dergelijke.Tevens lijkt die interactieve TV pilot wel interessant omdat we nu nog met satelliet zitten, en kabel niet beschikbaar is.
Weet alleen de klantcode zo even niet te vinden..
Deze heeft ook gigabit LAN,
VDSL en ADSL2+ compatibility
3g ondersteuning volgens de doos
Ziet er iig nice uit, en lijkt sterk beter dan degene die ik verwachtte.
lol @ plaatje in Telfort doos van een MacBook Pro met webcam erop
[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 26-05-2011 15:24 ]
@Telfort Webcare
Mijn ip adres resolved naar een verkeerde hostname, mail.xxxx.nl ipv xxx.xxx.xxx.xxx.ip.telfort.nl.
Er staat dus ergens een DNS record verkeerd lijkt me. Telfort staat wel te boek als eigenaar van het ipadres. Zou jij me kunnen helpen? verder ben ik zeer tevreden over de verbinding trouwens.
Resolve probleem is opgelost, wel benieuwd of hier wat aan gedaan is
[ Voor 8% gewijzigd door Evos op 26-05-2011 19:29 ]
het was gisteren (eergisteren) niet echt goed met mijn VDSL lijn. Zyxel stond een keer of 4 met de DSL led op rood. Reset. Verbinding werd maar langzaam opgebouwd, soms weer rood, dus weer een reset nodig.
Gisteravond even na achten onmogelijk om te bellen. Gisteravond laat ook een knipperende power-led (is dit een voedingsprobleem?) Ook hoorde ik 's avonds een zachte regelmatige (om de sec.) tik in de Zyxel, is nu weg.
Tijdens de test bij Speedtest.net zitten 3 of 4 sterke korte pieken.
Is KPN bezig geweest met de lijn?
Verwijderd
@OgWok, was het niet het Internet ledje dat op rood stond?
Wouter
Ik ben alleen wel benieuwd hoelang ik mijn @telfort.nl email adressen nog kan blijven gebruiken. Blijven deze nog beschikbaar via webmail bijvoorbeeld? Of blokkeren ze direct met ingang van de opzeg datum?
Science is stranger than fiction
Woensdag is mijn verbinding plots weer op 16 Mbit gezet.
Kunnen jullie zien waarom dat is gebeurd?
Verwijderd
@Dennis-L, is niet op 16 gezet. Dat is toeval, na een modem reboot zal de intrainsnelheid opnieuw bepaald worden
Wouter
Tot plots het DSL lampje uitging en het modem opnieuw ging intrainen.
Toen ging hij weer precies op 16 Mbit.
Heb het modem al gereboot en blijft op precies 16 Mbit terugkomen.
Wellicht moet je even de geschiedenis van mijn contact met Hugo even terugzoeken, mijn postcode en huisnummer staan vast nog wel tussen jullie DM.
[ Voor 23% gewijzigd door Dennis-L op 27-05-2011 11:49 ]
Nou weet ik het niet zeker meer, dus dat zou ook kunnen......Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 11:38:
@Evos, even greppen op de zonefile en aanpassen ;-)
@OgWok, was het niet het Internet ledje dat op rood stond?
Wouter
Dankje?
Verwijderd
Wouter
Ik heb al gedurende een aantal weken last van mijn Telfort Modem. De Modem zend geen goed Wi-Fi signaal uit (mijn met ethernet-kabel aangesloten apparatuur werkt wel) naar mijn laptop. Als ik de Telfort modem/router uit/aan zet. Dan werkt het weer wel, maar naar van verloop van tijd niet meer.
De modem/router heeft het eerste half jaar a 7 maanden zonder problemen gewerkt.
Zou je mij hiermee kunnen helpen.
Mvg
[ Voor 10% gewijzigd door r_schoute op 27-05-2011 16:43 ]
Tijdstip: savonds is t minder erg lijk het dan smorgens/smiddags.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:23:
@Lampuhkap, dan is iets meer informatie wel handig. Misschien een perfmon grafiekje van de verbinding? Tijdstippen? Snelheden? Met 1 pc direct bedraad, wifi uit etc.
Wouter
Grafiekjes/screenshots staan in de DM inbox in a few minutes.
Wifi is aan, 1 PC en 1 PS3 die eraan hangen, beiden bedraad. Laptop hangt aan de wifi, samen met de telefoon. Laptop is overigens maar sporadisch, telefoon hangt hele dag aan de wifi.
PC is de enige die download en die de verbinding zwaar belast.
Laptop belast de lijn alleen als ie gebruikt word, beetje surf en ge-youtube.
PS3 word alleen mee geupdate. Online gamen doe ik nauwelijks.
PS3 staat wel binnen t zelfde netwerk (netjes op gigabit, werkt vlekkeloos
Word ook gebruikt als mediaspeler, dus word redelijk hard naar gestreamed.
Downloadsnelheid hangt nu op 1,9MB/s maximaal (was 2MB/s)
Uploadsnelheid rond de 125KB/s (wat best hoger zou mogen liggen heb ik het idee)
EDIT 28-5-2011 7.00 nu net even de modem uit mn bureau gehaald en op de grond gezet, uiteraard de modem eerst op de normale manier uitgezet. Ik zit nu op 1,8MB/s
EDIT 2 28-5-2011 7.35
DNS is weggevallen en inmiddels ook weer up.
16432/936 kbps
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.3.2.6.1.6
DSL Up Time: 9 min
System Up Time: 27 min
Current Date/Time: Sat May 28 07:46:02 CEST 2011
System Resource:
- CPU Usage:
15.8%
- Memory Usage:
32.9%
Blijf de heftige inkakkers houden.
EDIT 3: Torrents komen met upload niet hoger dan 105KB/s
[ Voor 42% gewijzigd door Lampuhkap op 28-05-2011 10:17 ]
Nogmaals spanning eraf 2 minuten; nu heb ik weer verbinding, het schiet niet erg op op deze manier.
[ Voor 6% gewijzigd door OgWok op 28-05-2011 09:42 ]
Crap, zie het nu pas, op hoop van zegen toch ingeschreven.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 15:09:
@all,
Hugo
To Cow or not to Cow, that is the Chicken
Als het powerlampje knippert is hij nog aan het opstarten. Dan moet je nog even wachten!OgWok schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 09:36:
Net weer het VDSL modem moeten rebooten vanwege geen internet, daarna een rood internet-ledje. Spanning eraf 5 sec.. resultaat: een langdurig knipperend power-ledje....
Nogmaals spanning eraf 2 minuten; nu heb ik weer verbinding, het schiet niet erg op op deze manier.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Dit topic is gesloten.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.