@ Tefort webcare
Een tijdje geleden had ik een mail gestuurd naar Telfort helpdesk. Hierin gaf ik aan dat de modem niet naar behoren werkt. En dat ik heel traag internet had (0,5 mbit down en 0,05 up). Dit werd onderzocht en kreeg een standaard antwoord. Hier was ik niet blij mee uiteraard. Er werd gekeken naar de up en downstream en alles leek in orde. Maar aan de andere kan van de modem is het echt niet in orde.
Het is nu nog erger geworden.
De setup was als volgt:
Modem hangt aan een 20cm kabel aan het ISRA punt.
Een cat5 kabel naar een laptop beneden van 10 meter.
Een cat5 kabel naar de zolder van 15 meter naar mijn desktop.
Een cat5 kabel van 1 meter naar mijn wifi router.
De situatie is gewijzigd. De wifi router is ontkoppeld evenals de cat5 naar de laptop beneden.
Er is een nieuwe kabel naar de zolder getrokken. Deze kabel is aangesloten op een ethernet router.
Vanuit de ethernet router cat5 naar mijn eigen laptop.
De ethernet router is de enigste netwerk apparaat dat een IP krijgt. Sluit ik een ander apparaat direct op de zyxel modem dan knippert het lampje van het betreffende poort als een stoplicht die oranje knippert. Dus niet eens onregelmatig alsof er data overgestuurd wordt.
Sinds vandaag kan ik niet eens meer op internet. De ethernet router krijgt uit 1 van de 10 resets een IP van de zyxel modem. Ook kan ik niet meer op de config van de zyxel. Geen ping response. Als ik een switch er op aansluit zie ik het connectie lampje knipperen en de tx/rx lampje bijna niet. Sluit ik een laptop op de switch aan dan krijg ik soms wel een IP. Maar dat haalt verder niks uit. Ook pingen werkt niet.
Ik heb alle standaard procedures al geprobeerd behalve het bellen naar de helpdesk.
Waaronder
- reset van de modem.
- NAT vervolgens reset.
- Modem even uit het stroom gelaten.
- Factory reset
- DNS cache van m'n laptop gewist.
- meerdere netwerk apparaten geprobeerd.
- Nieuwe bekabeling
Heb ik iets gemist?
Zou fijn zijn als ik een nieuwe router kan krijgen. Ik heb trouwens nog de zwarte zyxel prestige van Tiscali destijds.
Hoe moet ik je mijn postcode doorgeven? Private message?
Ps: Ik stuur dit nu via m'n iPhone over 3G.
EDIT:
Ik heb nu een nieuwe modem aangeschaft, omdat ik echt internet nodig heb voor mijn werk en opleiding. De Linksys WAG120N ADSL2+ Wireless Modem Router is het geworden. Voor iets meer dan 50 euro meegekregen hier vlakbij.
Alles werkt weer naar behoren, heb alleen nog geen telefonie. Maar dat geeft niks.
[
Voor 6% gewijzigd door
uname -r op 13-05-2011 18:42
]