Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TereZz,

Ja, da's serieus dataverkeer voor een ADSL lijn! Jammer dat KPN WBA geen glasdekking heeft op uw adres, anders had ik u graag kosteloos in onze glasvezel pilot opgenomen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:08:

@Flyduck,

Er is geen centrale storing, waar heeft u last van?

Hugo
Het zijn steeds storingen van 10 - 15 minuten met veel packet loss en onbereikbare / trage sites.
Heb er nu al weken last van, daarvoor nooit een probleem gehad.
Lokaal probleem heb ik al uitgesloten, wellicht zit ik met een overboeking van 1:500

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Flyduck,

In dat geval ontvang ik graag uw postcode en huisnummer in een DM voor vervolgstappen. Niet met een instabiele lijn blijven werken want dat is onnodig frustrerend.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 17:08
Flyduck schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:24:
[...]

Het zijn steeds storingen van 10 - 15 minuten met veel packet loss en onbereikbare / trage sites.
Heb er nu al weken last van, daarvoor nooit een probleem gehad.
Lokaal probleem heb ik al uitgesloten, wellicht zit ik met een overboeking van 1:500
hier heb ik sinds ruim een week ook last van, ook traint het modem nu in op 8 mbit met 200kb up, terwijl dit al bijna 2 jaar 20 mbit is geweest, zonder storingen. Modem al een aantal keren uit en aan gezet. Maar de lijn blijft eruit klappen en haperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatsek schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:45:
[...]
hier heb ik sinds ruim een week ook last van, ook traint het modem nu in op 8 mbit met 200kb up, terwijl dit al bijna 2 jaar 20 mbit is geweest, zonder storingen. Modem al een aantal keren uit en aan gezet. Maar de lijn blijft eruit klappen en haperen.
Klinkt niet als hetzelfde probleem. Instabiel intrainen op 200kbps upload is 100% een bekabelingsprobleem. Nu dient er voor ik een monteur de centrale en het traject tot uw huis ga laten controleren eerst uitgesloten te worden dat het niet bij u thuis veroorzaakt wordt.
Waar in huis zit uw ISRA? Waar staat uw modem? Hoe is deze hier op aangesloten?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:00
mijn internet verbinding is laatste week ook traag. websites die traag laden of helemaal niet laden is de grootste probleem. ik begin er wel gek van te worden .

telfort forum gebruiksnaam:Musti61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:49:
[...]

Klinkt niet als hetzelfde probleem. Instabiel intrainen op 200kbps upload is 100% een bekabelingsprobleem. Nu dient er voor ik een monteur de centrale en het traject tot uw huis ga laten controleren eerst uitgesloten te worden dat het niet bij u thuis veroorzaakt wordt.
Waar in huis zit uw ISRA? Waar staat uw modem? Hoe is deze hier op aangesloten?

Hugo
Alles staat in de meterkast, maar dan zal ik de kabels en de isdn splitter even vervangen om te testen.
Misschien is de kabel versleten door de grote hoeveelheden data die er doorheen zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatsek
Whatsek schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:05:
[...]

Alles staat in de meterkast, maar dan zal ik de kabels en de isdn splitter even vervangen om te testen.
Misschien is de kabel versleten door de grote hoeveelheden data die er doorheen zijn gegaan.
Verse kabel en verse splitter: DSL Up 8465 kbps / 198 kbps

Geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval ontvang ik graag uw postcode en huisnummer in een DM, dan ga ik actie ondernemen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanane schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:56:
mijn internet verbinding is laatste week ook traag. websites die traag laden of helemaal niet laden is de grootste probleem. ik begin er wel gek van te worden .

telfort forum gebruiksnaam:Musti61
Wij gebruiken 2 transit partijen (KPN Eurorings & tinet, 100% backup) maar constateerde problemen op de Eurorings transit. We hebben net de routering aangepast en gebruiken tijdelijk alleen tinet. Het wereldwijd inleren van deze weggevallen route via KPN Eurorings naar Telfort kan een half uur in beslag nemen (alle ISP's wereldwijd verwerken deze routingupdate) en tot die tijd kan dit resulteren in de symptomen die u nu noemt. Als u na vanavond nog steeds deze problemen ervaart hoor ik graag nogmaals van u. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hakuin
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 08:33
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 17:48:
[...]

Wij gebruiken 2 transit partijen (KPN Eurorings & tinet, 100% backup) maar constateerde problemen op de Eurorings transit. We hebben net de routering aangepast en gebruiken tijdelijk alleen tinet. Het wereldwijd inleren van deze weggevallen route via KPN Eurorings naar Telfort kan een half uur in beslag nemen (alle ISP's wereldwijd verwerken deze routingupdate) en tot die tijd kan dit resulteren in de symptomen die u nu noemt. Als u na vanavond nog steeds deze problemen ervaart hoor ik graag nogmaals van u. Mijn excuses voor het ongemak.

Hugo
Ik heb precies hetzelfde probleem de laatste week. Heel frustrerend als je niet in je mail kan komen.
Ik heb het een jaar geleden ook gehad, maar toen is het spontaan opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@Hugo:
Ik zou graag willen dat er even gekeken wordt naar mijn intrainwaarden. Het modem traint nu in op 1024/512. Ik zou graag echter willen kijken of 1650/256 ook werkt voor mijn situatie. Kan jij dit voor mij bekijken of moet ik even met de klantenservice bellen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie1983
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Ik had zaterdag al naar de helpdesk gebeld, deze gave aan dat er een algehele storing was. Op de site is hier echter niets van terug te vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door jopie1983 op 29-04-2011 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sanane en hakuin,

En? Alles weer soepel nu?

@Satch,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM. Ik weet niet of dat profiel ook aanwezig is op de DSLAM waar u op bent aangesloten maar ik zal de mogelijkheden even op een rijtje zetten.

Edit 11.45uur: Gegevens ontvangen. U zit aangesloten op het KPN netwerk en daar is de eerst volgende stap omhoog een 2M/1M profiel. Ik heb deze nu besteld voor u maar vermoed dat KPN deze order af gaat wijzen. Ik kom er later vandaag op terug.

@jopie1983,

Uw adres nooit zo in het topic posten, altijd via DM doen! Even wegeditten dus ;) Volgens mijn gegevens is uw modem stabiel online. Had u ook niet dezelfde problemen als ik hier omschreef? Als u nog steeds problemen ervaart vermoed ik dat u via WiFi bent verbonden met uw modem en dit netwerk niet op het meeste optimale kanaal staat ingesteld. Al eens gescanned met inSSIDer?

Hugo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
@ Hugo,
2M/1M zal waarschijnlijk wel wat te hoog zijn voor deze lijn, maar het valt te proberen! Mijn directe overbuurman zit bij xs4all en heeft een 1650/250 intraining. Bij hem kan het dus wel, moet hij niet ook op het kpn netwerk zitten? Ik dacht tenminste dat KPN het enige beschikbare was hier. Bedankt nogmaals voor de moeite. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 13:06
Over precies n week hoop ik netjes op t VDSL te zitten :P Vind t wel spannend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Satch,

KPN heeft de order helaas afgewezen. Ik kan er niet meer snelheid uithalen voor u, SNR staat reeds op 6dB bij KPN dus ook daar valt niets aan te tweaken.

@Lampuhkap,

Modem is momenteel onderweg naar u met de koerier, track & trace zit in uw DM inbox.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

↓ volgende bericht hieronder ↓

@ Webcare, is er al nieuws over ITV van Telfort. Ik weet dat het er aan komt maar wanneer precies.

Oja en de modem is een paar weken geleden overleden, heb nu al geruime tijd een andere erachter hangen, met daarachter een router. Is het mogelijk om een nieuwe te krijgen.

8031TH Exel

[ Voor 49% gewijzigd door Mexel op 29-04-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vragen naar de bekende weg. Als ik dat mocht communiceren had ik dat natuurlijk al gedaan.

Hugo

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:24:
Vragen naar de bekende weg. Als ik dat mocht communiceren had ik dat natuurlijk al gedaan.

Hugo
Ok is goed, maar het was te proberen, ben wel benieuwd, mocht ik gaan verhuizen binnenkort dan neem ik ook ITV.

Oja ik had het vorige post even aangepast, was iets vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
@ Hugo en rest van webcare: DANKJEWEL! Ik zie t modem met plezier tegemoet! Eens kijken of t allemaal zo soepel gaat als verwacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:39
@Telfort Webcare:
Is het misschien mogelijk dat je mijn lijn ook eens nakijkt?
Heb sinds donderdag problemen met een instabiele verbinding die meerdere malen op een dag eruit knalt.
Enige oplossing lijkt een harde reset van het modem te zijn.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie1983
Ik maak geen gebruik van Wifi. Lijkt me vreemd dat het nog steeds routering problemen zijn. Duurt nu al ruim een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mexel,

Wat is er stuk aan?

@JeroenC87,

Natuurlijk, graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.

@jopie1983,

U heeft net een Speedtouch aangesloten, zelfde gedrag?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

@ webcare, start niet meer op, te warm geworden, zelfs de behuizing is een deels aan de binnenkant gesmolten, hij stond in de MK, en daar is geen zuurstof of koeling, tijdens veel gebruik gaf hij de geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:20:
@Lampuhkap,

Modem is momenteel onderweg naar u met de koerier, track & trace zit in uw DM inbox.

Hugo
Heb je voor mij ook een t&t nummer, of is er een mail gestuurd vanuit Telfort? In het laatste geval zie ik het vanavond wel.

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie1983
Ik denk dat er een vergissing is. Ik heb de modem gereset. Ik gebruik nog steeds de Zyxel. De problemen doen zich nog steeds voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
nieuwe modem hangt eraan inmiddels, wireless instellen was een eitje met dit ding :D

Alles functioneerd. Ben op t moment wel lager ingetrained dan op t oude modem (wat misschien nog wel bijtrekt deze week)

16612/864 kbps momenteel (was 172nogwat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Hier is die ook binnen en inmiddels aangesloten. Snelheden zijn gelijk gebleven met het vorige modem (20004/1028). Wel mis ik deerlijk de mogelijkheid om in de firewall IP adressen naar buiten toe te blokken.

[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 30-04-2011 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
@ Telfort Webcare

Goedendag. Ik kom net terug uit London. Ik ben zo'n 2,5 weken weggeweest.
Nu heb ik af en toe drops en ook regelmatig in internet explorer de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden.

Ik heb het modem al herstart uiteraard.Tot nu toe maakt dat geen verschil.

Ook belangrijk. Mijn download snelheid was maximum ongeveer 800-840 KB/sec.

Maar sinds ik terug ben komt het niet meer boven de 685 KB/sec.

Voordat ik wegging, 2,5 weken geleden was het dus hoger.

Enig idee?

En nu ik toch bezig ben: Is 8 Mbit nog steeds het maximum profiel? Of kan hetinmiddels naar de betaalde 20 Mbit. (of in ieder geval een profiel hoger dan 8 )

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
in 5625 ook gigantische drops net op Speedtest.net maar 0,5 Mbps. en soms 3 a 4 Mbps. Normaal is dit ruim boven de 10 Mbps. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 12:14

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

Zyxel P-2812HNU-F1 laat nu dit zien in DSL Line Status:

current rate upstream: 2424 kbps
current rate downstream: 29264 kbps

Speedtest komt tot 2190 kbps up en 23340 kbps down; ping is 26ms.

Is dit het maximaal haalbare op mijn VDSL-lijn?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Sinds gisteravond rond 0.00 ligt internet en telefonie er compleet uit. Modem lijkt zich niet aan te kunnen melden. Boel al gereset maar zonder resultaat en op de website van Telfort zijn er geen storingen bekend. Postcode is 5625 (Eindhoven). Bij meer mensen storing toevallig? :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-09 19:24
Bart-Willem schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:24:
Sinds gisteravond rond 0.00 ligt internet en telefonie er compleet uit. Modem lijkt zich niet aan te kunnen melden. Boel al gereset maar zonder resultaat en op de website van Telfort zijn er geen storingen bekend. Postcode is 5625 (Eindhoven). Bij meer mensen storing toevallig? :)
Het werkt hier in 5625, maar wel sterk wisselende performance. Zie hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik heb gisteren de Zyxel P-2812HNU-F1 binnen gekregen ivm de overgang naar VDSL volgende week.

Heb hem gelijk maar aangesloten en tijdelijk even omgezet naar ADSL mode ipv VDSL (op de laatste kreeg hij nog geen verbinding, maar dat is logisch omdat ik pas donderdag wordt omgezet naar VDSL in de centrale).

Nou ben ik een heel eind met de configuratie ervan, maar zit nog met de NAT rules.
Ik heb een synology die ik van buitenaf bereikbaar wil hebben (DS Audio en DS Photo.. eerste zit op poort 5000 en 5001). Dit lijkt goed te werken. Mijn iPhone kan op 3g er perfect bij komen.
Maar nou zou ik ook graag willen dat die dat via het interne lan ook kan. Dan hoef ik niet steeds het ip te wisselen in de inlogpagina. Alleen dat lijkt niet te werken. NAT Loopback lijkt dan ook niet aan te staan of niet goed te werkern.

Nou kon ik dat in de vorige modem (2602?) doen via de CLI (ip nat loopback on). Echter, als ik op de 2812 naar telnet of ssh connect krijg ik vage errors te zien als vt102 not found of xterm not found, reverting to basic .." en dan een command prompt ZySH. Deze laatste lijkt echter geen enkel commando te accepteren :(

Dus nu 2 vragen:
1. is bij de 2812 de hele CLI verwijderd in de firmware??
2. hoe krijg ik de NAT loopback aan de praat zodat ik op het interne lan gewoon de synology kan bereiken op het adres dat ik voor extern ook gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:29:
@Regeneration,

[...] Brandt uw DSL lampje tijdens die periode wel? Of knippert hij? En welke kleur brandt op dat moment het internetlampje op uw modem?
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:14:
@Regeneration,

Vreemd, ik ga het nader onderzoeken en kom er a.s.a.p. op terug.
We hebben weer eens last van de uitvallen. Wellicht kunt u wat met deze nieuwe informatie. :)
  • Dinsdag 26 april: meerdere uren uitval gedurende ochtend / middag (kan helaas niet echt specifieker zijn)
  • Vrijdag 29 - Zaterdag 30 april: uitval vanaf ~ 22:00 tot volgende ochtend tot in ieder geval 10:45, maar om 11:45 deed het internet weer.
Heb op vrijdag 29 april een paar minuten staan kijken naar de lampjes en zag:
DSL: uit en knipperde 1 maal (waarbij hij een paar keer knipperde)
Internet: bleef uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zoo, Spulletje staat nu weggewerkt in de holte van mn bureau. Kan de kabels niet meer zien en t modem is ook netjes uit t zicht. Ik ben alleen wel benieuwd hoe hittebestendig ie is :P kan in die holte nog best eens warm worden aangezien mn externe HDD en mn stekkerdoos met alle adapters er ook in liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

pacificocean schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 11:41:
[...]

Het werkt hier in 5625, maar wel sterk wisselende performance. Zie hierboven
Hmm vreemd dat 't in ieder geval bij jou wel iets doet. Hier is de lijn gewoon dood. :X

Toevallig ook @ Winkelcentrum Woensel/Vlokhoven? Of 't Hool? :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 13:32

mindcre8r

Tradepedia

1742 geen internet?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

Lampuhkap schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 14:09:
Zoo, Spulletje staat nu weggewerkt in de holte van mn bureau. Kan de kabels niet meer zien en t modem is ook netjes uit t zicht. Ik ben alleen wel benieuwd hoe hittebestendig ie is :P kan in die holte nog best eens warm worden aangezien mn externe HDD en mn stekkerdoos met alle adapters er ook in liggen :P
Ik zal er niet zoveel bij leggen, stekkerblok en adapters kunnen voor storing zorgen bij draadloos, en het heeft ook invloed op de kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Ik wil een VPN opzetten naar mijn pc (had een vpn server in mijn vorige router), maar komt GRE wel door de NAT? Er is geen mogelijkheid om dit op te geven.

[ Voor 26% gewijzigd door pafdaddy op 30-04-2011 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
pafdaddy schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 19:42:
Ik wil een VPN opzetten naar mijn pc (had een vpn server in mijn vorige router), maar komt GRE wel door de NAT? Er is geen mogelijkheid om dit op te geven.
Volgens mij zit GRE 1 laag boven IP, uitgaande van het OSI model, dus op dezelfde hoogte als TCP en UDP. Dus ga er maar niet van uit.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
spone schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 20:17:
[...]

Volgens mij zit GRE 1 laag boven IP, uitgaande van het OSI model, dus op dezelfde hoogte als TCP en UDP. Dus ga er maar niet van uit.
Darn, de Zyxel 2602 kon dit wel. Dan maar op bridge en de Vigor 2103n er weer achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

hij blijft er mee nokken.

ik heb nu weer een nieuwe wireless router gekocht, nu een netgear 3700, 1 van de betere zo schijnt.
Maar als ik geen internet heb, dan heeft de router weer geen IP.
Het modem geeft geen IP aan de router. terwijl hij deze eerder wel had.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Nog een uurtje op alleen de 2812 gewerkt en ik kan concluderen at de firmware bepaald nog niet af is.

1. Geen PPTP passthrough of GRE regel in NAT.
2. Geen LAN-to-WAN content filter.
3. Geen LAN-to-WAN IP filter.
4. Geen WAN-to-LAN filter, slaan geforwarde ports in de NAT de firewall over?
5. Log blijft erg leeg, syslog laat veel meer zien.

Ik ben zeer gecharmeerd van de instelmogelijkheden van de 2602R (niet van de stabiliteit, maar da's een ander vehaal) en had gehoopt deze terug te vinden in de 2812.

USB aansluitingen zitten er voor jan-met-de-korte-achternaam op?

[ Voor 31% gewijzigd door pafdaddy op 01-05-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ondertussen nog steeds geen internet hier en een helpdesk die op zondag ook nog eens dicht is. Niet echt iets wat je anno 2011 nog kan verwachten. :X

Volgens de site nog steeds geen storingen maar iedereen op twitter klaagt steen en been. :')

Misschien toch maar overstappen naar een echte provider met een normale bereikbaarheid. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
@ webcare: als het spulletje aankomende week op VDSL overgaat, springt de modem ook automatisch dan over op dat signaal of moet ik dat in t modem nog zelf omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:51

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Lampuhkap schreef op zondag 01 mei 2011 @ 20:11:
@ webcare: als het spulletje aankomende week op VDSL overgaat, springt de modem ook automatisch dan over op dat signaal of moet ik dat in t modem nog zelf omzetten?
Bij de VDSL-test sprong het modem zelf over.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Modem blijft op 100% CPU usage draaien, ook na uit- en aanzetten. Dit is nu de 2e keer in een dag en is alleen te verhelpen door terug te gaan naar factory settings. :?

[ Voor 3% gewijzigd door pafdaddy op 01-05-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
pafdaddy schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:14:
Nog een uurtje op alleen de 2812 gewerkt en ik kan concluderen at de firmware bepaald nog niet af is.

1. Geen PPTP passthrough of GRE regel in NAT.
2. Geen LAN-to-WAN content filter.
3. Geen LAN-to-WAN IP filter.
4. Geen WAN-to-LAN filter, slaan geforwarde ports in de NAT de firewall over?
5. Log blijft erg leeg, syslog laat veel meer zien.

Ik ben zeer gecharmeerd van de instelmogelijkheden van de 2602R (niet van de stabiliteit, maar da's een ander vehaal) en had gehoopt deze terug te vinden in de 2812.

USB aansluitingen zitten er voor jan-met-de-korte-achternaam op?
6. CPU usage naar 100% zonder belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Laatst online: 27-09 18:37

BHQ

pafdaddy schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Kan dat allicht door de webinterface die zichzelf blijft refreshen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:46
pafdaddy schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Dat heb ik nog niet gezien..
heb toch al redelijk wat in de webinterface gezeten.. CPU komt eigenlijk niet hoger dan 60% en dat is alleen als mijn NAS wat films op volle snelheid aan het downloaden is.

Modem is wel stabieler dan dat grijze ding wat ik eerst had. Alleen de NAT loopback geeft nogal wat problemen en her en der mis ik idd ook wel NAT rules die in de oude wel zaten evenals een fatsoenlijke CLI op telnet/ssh (die lijkt gewoon gewist uit de firmware, aangezien modem bij verbinden roept dat de CLI niet gevonden kan worden en hij over gaat naar dumb terminal... en dumb issie zeker op dat moment, alleen show versions lijkt te werken)
(owh, en handleiding was ook zoveel handiger geweest....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
Ik plaats eerder bericht nog een keer, om 2 redenen. 1: ik kreeg geen reactie; 2: de snelheid is nog lager dan eerder vermeld.

@ Telfort Webcare

Nu heb ik af en toe drops en ook regelmatig in internet explorer de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden.

Maar sinds ik terug ben komt het niet meer boven de 660 KB/sec.

Voordat ik wegging, 2,5 weken geleden was het dus hoger.

Enig idee?

En nu ik toch bezig ben: Is 8 Mbit nog steeds het maximum profiel? Of kan hetinmiddels naar de betaalde 20 Mbit. (of in ieder geval een profiel hoger dan 8 )

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
sundace schreef op zondag 01 mei 2011 @ 22:21:
[...]

Dat heb ik nog niet gezien..
heb toch al redelijk wat in de webinterface gezeten.. CPU komt eigenlijk niet hoger dan 60% en dat is alleen als mijn NAS wat films op volle snelheid aan het downloaden is.

Modem is wel stabieler dan dat grijze ding wat ik eerst had. Alleen de NAT loopback geeft nogal wat problemen en her en der mis ik idd ook wel NAT rules die in de oude wel zaten evenals een fatsoenlijke CLI op telnet/ssh (die lijkt gewoon gewist uit de firmware, aangezien modem bij verbinden roept dat de CLI niet gevonden kan worden en hij over gaat naar dumb terminal... en dumb issie zeker op dat moment, alleen show versions lijkt te werken)
(owh, en handleiding was ook zoveel handiger geweest....)
Ik ben aan het proberen of ik de oorzaak van kan vinden van de 100% cpu.
Wél lijkt het er op dat het logboek probleem veroorzaakt wordt als je het lan ip range veranderd naar b.v. 192.168.100.xxx, maar dit weet ik nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Is er een probleem met de Telfort DNS-server 195.241.77.58? Krijg hier een "DNS server is not responding" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

OgWok schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:53:
Is er een probleem met de Telfort DNS-server 195.241.77.58? Krijg hier een "DNS server is not responding" melding.
Heb het net ook zelf ervaren, heel kort maar gelukkig, Nu google ingesteld als DNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman_Pat
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-09 15:42
@webcare

Ook bij mij thuis klapt internet er continu uit. Is er een probleem met het netwerk in zoetermeer?
Constant gaat het rode lampje van mijn modem branden.

Nu werkt ie weer, benieuwd voor hoe lang.

[ Voor 13% gewijzigd door Postman_Pat op 02-05-2011 12:31 . Reden: werkzame verbinding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
dm voor webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

En nog steeds geen internet. :') Zo maar eens bellen en hopelijk geen absurde wachttijd zoals de vorige keer. :/

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:39
Mexel schreef op maandag 02 mei 2011 @ 10:22:
[...]

Heb het net ook zelf ervaren, heel kort maar gelukkig, Nu google ingesteld als DNS.
Dat heb ik toevallig ook gedaan vanmorgen en moet zeggen dat sindsdien mijn problemen met een wegvallende verbinding verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Zo, gebeld en ze denken dat de modem stuk is. Zou best kunnen aangezien het hier vrijdagavond wel flink gedonderd heeft maar geen inslag. Een nieuwe zou binnen twee dagen hier moeten zijn.

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 15:51
@ Telfort Webcare

Ik heb 20 april telfort internet plus aangevraagd, en tot nu toe niets ontvangen via de post, en de orderstatus internet pagina van telfort is ook nog niet gewijzigd, is het normaal dat dit zo lang duurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:21
Waarom is de snelheid die Telfort aangeeft bij het aanvragen van een abonnement verlaagd?
Toen ik me aanmeldde (vanaf 1 juni gaat ie in) stond er 15-20mbit
Nu staat er 13-18 mbit..

Een pic van destijds:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/fvbtde.jpg

Ik heb een attenuation van 21.5dB

[ Voor 23% gewijzigd door GAIAjohan op 02-05-2011 15:52 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
@ Webcare Hugo,

Ben tot nu toe tevreden over mijn verbinding na jouw aanpassingen in mijn profiel.
Alleen is er op onverklaarbare wijze ook mijn sip account geactiveerd.

Dit heb ik reeds opgenomen met de helpdesk van Telfort, en dit zou worden teruggedraaid.
Ik ben de komende week afwezig.
ik hoop dat de stabiliteit blijft, als dit zo is overweeg ik om mij abbo om te zetten naar een MAX abbo. ;)

Nogmaals bedankt

[ Voor 26% gewijzigd door loneranger56 op 02-05-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Inmiddels kan ik melden dat het probleem met de log file is opgelost; de log in de web interface is alleen een Phone log en VoIP log. Kweste van goed lezen dus. :9
Om het System log uit te lezen moet je syslog gebruiken. Wel moet er een machine 24/7 aanstaan om een historie bij te houden.
Zelf vind ik hiervoor Syslog Watcher fijner dan Kiwi.

[ Voor 27% gewijzigd door pafdaddy op 02-05-2011 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

fixxed.

nu wachten tot mijn connectie weer dood gaat tussen 0900 en 2100 en ik hopelijk thuis ben.

[ Voor 77% gewijzigd door mindcre8r op 02-05-2011 21:27 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet verbinding down... onderhoud :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:36:
Internet verbinding down... onderhoud :F
Fijn dat ze daar (weer) even een mailtje over sturen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doetinchem ook down? Echter, staat er geen gepland onderhoud op de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
ProperChaos schreef op maandag 02 mei 2011 @ 23:44:
[...]

Fijn dat ze daar (weer) even een mailtje over sturen :|
Erg jammer dat ze dat dus niet doen. Is nu al de 2e keer in 2 weken dat het gebeurd dat net na 11 uur het signaal wegvalt en ik er via hun website moet achter komen dat er onderhoud is. Erg vervelend, mailtje sturen lijkt me toch een kleine moeite zodat men er rekening mee kan houden.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:02
Inderdaad, bij mij viel ook opeens het internet uit. Om 23:15 gisteravond.
Om 0:19 viel zelfs het DSL signaal weg met de centrale.
Geen enkel bericht ontvangen over een geplande onderhoud.

Centrale Heerlen-Hoensbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 11:52:
Inderdaad, bij mij viel ook opeens het internet uit. Om 23:15 gisteravond.
Om 0:19 viel zelfs het DSL signaal weg met de centrale.
Geen enkel bericht ontvangen over een geplande onderhoud.

Centrale Heerlen-Hoensbroek.
Same here, zelfde regio andere centrale.
Dit is nu al de 7de keer dit jaar, jaar hiervoor heb ik nooit last gehad. Wanneer worden de klanten hierover geïnformeerd, wat er precies gebeurd?
Begin het zeer irritant te vinden, vooral omdat ik rond deze tijdstippen het productiefst ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:02
LuckY schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:33:
[...]

Dit is nu al de 7de keer dit jaar, jaar hiervoor heb ik nooit last gehad. Wanneer worden de klanten hierover geïnformeerd, wat er precies gebeurd?
Begin het zeer irritant te vinden, vooral omdat ik rond deze tijdstippen het productiefst ben.
Ik heb ook al sinds een half jaar regelmatig dat het internet uitvalt in de avond. Altijd na 23:00 uur.
Een keer of vier, zover het me opgevallen is.

Dat is wel opmerkelijk.
Ik dacht altijd dat ik de enige was.

[ Voor 3% gewijzigd door cornfed99111 op 03-05-2011 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

DNS server 195.241.77.58 is nog steeds "not responding"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik weet niet wat jij anders doet, maar hier werkt 't prima.

macbook-bjck:~ bjck$ host www.nu.nl 195.241.77.58
Using domain server:
Name: 195.241.77.58
Address: 195.241.77.58#53
Aliases: 

www.nu.nl is an alias for gl.nu.nl.
gl.nu.nl has address 62.69.179.15
macbook-bjck:~ bjck$

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 03-05-2011 21:00 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 19:22
Ik probeer mijn -DG-@tiscali.nl mail nu via gmail te verzenden, maar dat lukt nog niet (het ontvangen is geen enkel probleem).
In gmail kun je 2 verzendopties kiezen, via gmail (maar dan krijg je 'from: -DG-@gmail.com on behalf of -DG-@tiscali.nl' wat ik dus niet wil), of via 'tiscali.nl SMTP-servers' (wat wel het gewenste resultaat zou moeten geven).

Het gaat om dit soortgelijke scherm via gmail>instellingen>accounts en import>e-mailberichten sturen vanaf>E-mailberichten sturen vanaf>-DG-@tiscali.nl>wijzigen:

Afbeeldingslocatie: http://sethwisely.files.wordpress.com/2009/11/091110-hotpop-smtp-gmail-issues.png?w=529&h=389

Ik gebruik gewoon dezelfde inloggegevens als op m'n pc:
SMTP-server: smtp.telfort.nl
Gebruikersnaam: -DG-
Wachtwoord: ****
Poort: 25
onbeveiligde verbinding.

Daarmee krijg ik de volgende foutmelding:
Je andere e-mailprovider reageert te traag. Probeer het later opnieuw of neem contact op met de beheerder van je andere domein voor meer informatie.

Ik kan nog kiezen uit poort 25 met TLS of SSL, poort 587 met SSL of TLS en poort 465 met SSL of TLS, maar die lijken ook niet te werken.

Heeft iemand ervaring met het verzenden van telfort of tiscali mail via gmail of weet iemand hoe dit op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door -DG- op 03-05-2011 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 28-09 19:20
@telfort
Vanmorgen vroeg (06:40) is mijn verbinding overgezet naar vdsl2 :)
Trainde in op 15564 / 728.
Maar waarom is het zo dat als je een aantal keer de lijn reset de snelheid hoger is?
Naar een paar line resets haalde die 15708 / 728 :X

En, wat moet je van dat oude modem terug sturen, alleen modem/adapter of moeten overige kabels er ook bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@-DG-,

smtp.telfort.nl neemt alleen maar mail aan afkomstig van Telfort IP's en ondersteunt ook geen gebruikersnaam + wachtwoord verificatie. Ik vermoed dat u het dus niet via Gmail op deze manier aan de praat krijgt.

@bramb123,

Het snelheidsverschil tussen die retrains is te verwaarlozen en wordt veroorzaakt door een minimaal verschil in ruis tijdens het intrainen. U heeft nu VDSL met een DLM profiel en daarmee is het sterk af te raden om de DSL line reset knop te gebruiken. Elke keer dat u die gebruikt wordt dat door DLM aangemerkt als instabiliteit, vanmorgen dus al 5x. Bij modem uit en aan zetten wordt er wel een "ik ga uit" signaal naar de DSLAM gestuurd waardoor dat niet als instabiliteit wordt gezien maar alle andere manieren wel.

In de eerste week zal DLM uw lijnsnelheid optimaliseren dus laat hem maar gewoon ongestoord draaien.

Van het oude modem hoeft u inderdaad alleen de adapter te retourneren.

@OgWok,

Zie antwoord bjck, ook ik merk hier geen probleem. Hoe test u dat?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@telfort webcare

Wat ik mij eigenlijk afvraag. Een aantal maanden geleden ben ik verhuisd en heb ik de verbinding die ik in het studentenhuis had draaien opgezegd. Netjes via de klantenservice. Ook het verzoek gekregen het modem terug te sturen. Dit heb ik uiteindelijk gedaan maar hier nooit een bevestiging van gehad of het modem ontvangen was. Want dit zou inhouden dat er een borgstelling wordt verrekend? Of klopt dit niet? Inmiddels is namelijk het rekeningnummer (was een studentenhuis rekening) opgezegd en niet meer geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
@ Webcare

Kan het zijn dat er een monteur nu in de centrale bezig is want sinds vanochtend brandt mijn DSL lampje niet meer.
Modem al een paar keer uit en weer aangezet, maar lampje blijft uit.

Lampje brandt weer, maar het is nog steeds hetzelfde verhaal
Wel internet, geen internet, wel internet, geen internet
Ook zijn mijn up- en downstreamwaardes nóg lager.
15712 kbps / 932 kbps
terwijl dit toch zeer zeker weten 16000+ kpbs / 1023 kbps was
(sterker nog, net na de migratie haalde ik ruim 17000 kbps down)
Ik hoop dat de monteur of nog bezig is of nog aan het werk moet, want het wordt er allemaal niet beter op sinds de migratie naar het WBA-E netwerk... :/

[ Voor 55% gewijzigd door Dennis-L op 04-05-2011 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel

Mexel

@ webcare, start niet meer op, te warm geworden, zelfs de behuizing is een deels aan de binnenkant gesmolten, hij stond in de MK, en daar is geen zuurstof of koeling, tijdens veel gebruik gaf hij de geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Helaas nog geen nieuw modem mogen ontvangen. :/

Is het trouwens niet enorm toevallig dat afgelopen dagen best veel mensen last hebben van een kapot modem? :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ssj_gohan,

De bruikleensom is geen borg, deze wordt dus niet geretourneerd.

@mexel,

Dan ga ik een ticket aanmaken.

@Dennis-L,

Ik zie inderdaad dat de instabiliteit niet is afgenomen en heb meteen verzocht tot nader onderzoek. Een WBA-E migratie is eigenlijk nog voor niemand nadelig geweest. Door de nieuwe hardware en een licht hoger zendvermogen zien we alleen maar positieve resultaten. Ik verwacht dan ook dat als het probleem bij u boven water is de lijn weer op een 20Mbit profiel kan u een stabielere en snellere verbinding heeft dan voor de migratie.

@Bart-Willem,

Naar mijn idee niet meer dan anders. Wat is uw theorie?
Als u mij voorziet van uw gegevens kan ik mogelijk een track&trace tevoorschijn halen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:45:

@Dennis-L,

Ik zie inderdaad dat de instabiliteit niet is afgenomen en heb meteen verzocht tot nader onderzoek. Een WBA-E migratie is eigenlijk nog voor niemand nadelig geweest. Door de nieuwe hardware en een licht hoger zendvermogen zien we alleen maar positieve resultaten. Ik verwacht dan ook dat als het probleem bij u boven water is de lijn weer op een 20Mbit profiel kan u een stabielere en snellere verbinding heeft dan voor de migratie.

Hugo
Ik kan je melden dat er op dit moment een kpn monteur mee bezig is ;)
Had ik niet zo snel verwacht aangezien jij aangaf dat ze eerst telefonisch een afspraak zouden maken.

Hopen dat het probleem zodadelijk opgelost is O-)

Updateje:
De KPNmeneer is weer weg, heeft wat kabels gewisseld en nog wat andere technisch gedoe. Snelheid is nu iig weer zoals hij gister was 16005 kbps / 1028 kbps
Maar volgens mij nog niet stabiel.
Als ik het modem uitzet en weer aanzet, dan traint hij in, vervolgens verliest hij de verbinding, traint opnieuw in, verliest weer de verbinding, traint dan weer in en blijft dan een poosje ingetraind.
Ben benieuwd of het nu de komende avonden stabiel blijft :/
Zie nu overigens wel hele mooie waardes in mijn modem O-)
noise margin downstream: -1 dBm

[ Voor 26% gewijzigd door Dennis-L op 04-05-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
@Telfort Webcare
Onlangs ontving ik de onderstaande brief, betekent dit dat de centrale (So) geschikt wordt gemaakt voor WBA-E?
Brief_Telfort_02-05-2011

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DM verstuurd! :)

Waar ik op doelde: op Twitter en 't Telfort-forum lees je meer verhalen over mensen waarbij sinds vrijdag/zaterdag de modem de geest heeft gegeven. Vandaar. :)

[ Voor 83% gewijzigd door Bart-Willem op 04-05-2011 13:29 ]

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare

Zo zag ik het: Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/DNS_NResp.png

Kan de DNS wel pingen, dus vreemd. En heeft altijd gewerkt.

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 04-05-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dennis-L,

We houden goede moed ;)

@Puch-Maxi,

Leek het wel op maar ik zie voor u geen migratie gepland staan, dit zijn andere onderhoudswerkzaamheden. Helaas!

@Bart-Willem,

T&T via DM verzonden, modem is onderweg met de bezorger.

@OgWok,

Staat dat er nu nog steeds?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
Bedankt voor je reactie, jammer maar helaas! (Ik had goede hoop)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:31:
@OgWok,

Staat dat er nu nog steeds?

Hugo
Klopt 't niet dan dat deze DNS server niet werkt? Krijg hier namelijk ook een timeout als ik een nslookup via deze dns server probeer (terwijl ping dus idd wel werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Laatst online: 28-09 19:20
@telfort
Zal modem met rust laten.
Volgens mij is nieuwe lijn stabieler als oude lijn.
Draai namelijk NTP server (ntp0.mtsgrit.nl).
De is stuk stabieler als vorige verbinding, jitter is nu ook lager :)
Zou alleen nog wel een wat hogere upload willen hebben. Haalde met adsl 1023, nu 728...

Edit:
Kreeg net een mailtje van jullie met het volgende:
Hierbij bevestigen wij dat uw huidige Telfort internet-abonnement met gebruikersnaam '*******' per 24/08/2010 omgezet is naar een Internet Plus (1e jaar voor 17.50)-abonnement.
Werken jullie met terugwerkende kracht of zo?

[ Voor 30% gewijzigd door brambo123 op 05-05-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brambo123 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:46:
Zou alleen nog wel een wat hogere upload willen hebben. Haalde met adsl 1023, nu 728...
Dat probleem heb ik dus ook. Via ADSL2+ haalde ik iets van 15250 - 1024, down zit ik nu ongeveer op hetzelfde, alleen uplink is nu maar iets van 670-720.
Als het goed is komt een monteur 1 dezer dagen eens kijken wat er gebeurt. En 't was me juist om de UL-snelheid te doen aangezien ik vrij ver van de centrale zit en er geen VDSL-BR zal komen hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
--------------------------------------------------------------------------------

Ik plaats eerder bericht nog een keer, om 2 redenen. 1: ik kreeg geen reactie; 2: de snelheid is nog lager dan eerder vermeld.

@ Telfort Webcare

Maar sinds ik terug ben komt het niet meer boven de 660 KB/sec.

Voordat ik wegging, 3,5 weken geleden was het dus hoger.

Enig idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Nieuwe modem is binnen, meteen aangesloten en ik ben eindelijk weer online! 8) Scheelt een hoop gedoe met telkens via een telefoon te moeten internetten. :P

Lijkt ook wel dat internet wat sneller is door dat nieuwe modem. Hulde aan Telfort. :)

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

het staat er nog steeds. Heb ook 195.241.77.58 op een ander DNS Server # ingevuld en dan komt daar de meededeling "not responding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuckY
  • Niet online
@webcare,

Kunnen jullie volgende keer een paar posts terug lezen. Scheelt mij het requoten:
LuckY schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:33:
[...]

cornfed99111 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 12:46:
[...]

Ik heb ook al sinds een half jaar regelmatig dat het internet uitvalt in de avond. Altijd na 23:00 uur.
Een keer of vier, zover het me opgevallen is.

Dat is wel opmerkelijk.
Ik dacht altijd dat ik de enige was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
De postcodecheck van Telfort gaf altijd 3 Mb/s aan. ik heb dit een maand terug een paar keer gedaan, gaf hij aan dat internet via Telfort niet mogelijk was.
Het afgelopen weekend deed ik dit nog een keer toen gaf deze 5 tot 6 Mb/s aan?
Heeft iemand een idee hoe dit kan dat dit is veranderd?

Ik had altijd 3 Mb/s en sinds een paar maanden 2.4 Mb/s dit verschil vind ik veel te groot.
en ik weet dat ik een eind van de centrale zit maar het was altijd 3 Mb/s.
Telfort heeft de lijn na gemeten en zegt dat deze goed is, en dat is het dan.

Bij BBned krijg ik deze gegevens. (Ongeveer zelfde als Telfort postcodecheck nu.)

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL KPN ATM DSL 768Kb/128Kb
ADSL2+ KPN ATM DSL 768Kb/128Kb
SDSL KPN ATM DSL 256Kb/256Kb
Wijkcentrale
Naam:Dedemsvaart-Centrum
Code:Ddv-C
Afstand:± 5541 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Niet online
Nielson schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 14:39:
[...]
Klopt 't niet dan dat deze DNS server niet werkt? Krijg hier namelijk ook een timeout als ik een nslookup via deze dns server probeer (terwijl ping dus idd wel werkt).
Server werkt gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Laatst online: 23:00
Hugo ik heb nog steeds problemen met laden van websites buiten nederland. gaat echt heel erg traag en soms is de site helemaal niet beschikbaar.
dus de probleem is er nog steeds :(

Telfort forum nick:musti61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Weet niet ik hier goed zit, maar meld het toch: Ben verhoogd van 4mb naar 8mb :). Moest alleen me modem even resetten Zit zelf in Centrum Den Haag, 2512BP.

Self reflection is the school of wisdom

Pagina: 1 ... 24 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.