Ik heb gisteren de Zyxel P-2812HNU-F1 binnen gekregen ivm de overgang naar VDSL volgende week.
Heb hem gelijk maar aangesloten en tijdelijk even omgezet naar ADSL mode ipv VDSL (op de laatste kreeg hij nog geen verbinding, maar dat is logisch omdat ik pas donderdag wordt omgezet naar VDSL in de centrale).
Nou ben ik een heel eind met de configuratie ervan, maar zit nog met de NAT rules.
Ik heb een synology die ik van buitenaf bereikbaar wil hebben (DS Audio en DS Photo.. eerste zit op poort 5000 en 5001). Dit lijkt goed te werken. Mijn iPhone kan op 3g er perfect bij komen.
Maar nou zou ik ook graag willen dat die dat via het interne lan ook kan. Dan hoef ik niet steeds het ip te wisselen in de inlogpagina. Alleen dat lijkt niet te werken. NAT Loopback lijkt dan ook niet aan te staan of niet goed te werkern.
Nou kon ik dat in de vorige modem (2602?) doen via de CLI (ip nat loopback on). Echter, als ik op de 2812 naar telnet of ssh connect krijg ik vage errors te zien als vt102 not found of xterm not found, reverting to basic .." en dan een command prompt ZySH. Deze laatste lijkt echter geen enkel commando te accepteren
Dus nu 2 vragen:
1. is bij de 2812 de hele CLI verwijderd in de firmware??
2. hoe krijg ik de NAT loopback aan de praat zodat ik op het interne lan gewoon de synology kan bereiken op het adres dat ik voor extern ook gebruik?