Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 15:29:
Nu is het zo dat ik volgens de KPN postcode check wel VDSL2 kan krijgen, maar volgens de Telfort checker niet?

Waar hecht ik de meeste waarde aan?
Aan de aanbieder waar je internet al hebt? En als je bij geen van beide zit en wil graag VDSL dan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
Weet iemand van een manier om de Zyxel modems voorgeprogrammeerd te restarten? (anders dan een schakelklok...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Storing in Groningen stad, of just me? Zit nu te tetheren, is al goed een uur gaande... Best naar zo tijdens het schrijven van een scriptie :s

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-09 12:14

OgWok

U.N.C.L.E.

witteveder schreef op maandag 18 april 2011 @ 19:15:
Weet iemand van een manier om de Zyxel modems voorgeprogrammeerd te restarten? (anders dan een schakelklok...)
Dat kan met een scheduled cron job vanaf bv. een linux server in het netwerk:

code:
1
(sleep 1; echo -e "xxxxxx\r"; sleep 1; echo -e "sys reboot 0\r"; sleep 1; echo -e "exit\r") | telnet 192.168.1.254

xxxxxx vervangen door het goede password.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendrik Ido Ambacht ook geen internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
OgWok schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 08:41:
[...]

Dat kan met een scheduled cron job vanaf bv. een linux server in het netwerk:

code:
1
(sleep 1; echo -e "xxxxxx\r"; sleep 1; echo -e "sys reboot 0\r"; sleep 1; echo -e "exit\r") | telnet 192.168.1.254

xxxxxx vervangen door het goede password.
Thanks, zo iets zocht ik idd! En een linux servertje draait er toch al...

edit: met beetje nadenken ;) denk ik dat ik het scriptje begrijp

[ Voor 18% gewijzigd door witteveder op 19-04-2011 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Hmm hier is een stroomstoring geweest vannacht zie ik: m'n server staat uit en het modem heeft maar 5.5 uur uptime. Het probleem wat er ook bij komt kijken is dat het internet ook niet meer wil werken, ik krijg geen IP meer :'(

Ik woon in Rotterdam, zijn er meer mensen behalve degenen die zich boven mij gemeld hebben die geen internet meer hebben?

Hmm de huistelefoon wil ook niet meer werken, alle telefoons vinden het basisstation niet meer :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjaak-IV,

Nee, wij blokkeren geen enkele poort.

@Lampuhkap,

Zie http://forum.telfort.nl/topic7119.html

@reiniero,

Ik heb navraag gedaan naar uw verbinding en we zien helaas geen mogelijkheden om er meer dan de huidige snelheid uit te halen.

@OgWok,

Ik heb de lijn omgezet naar 40/4 en traint daarmee nu in op 27560/2800.

@NiZNO,

De KPN postcodecheck geeft sowieso pas na de 3e/4e stap een "definitieve" antwoord. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

@Puch-Maxi,

KPN heeft voor So nog steeds een limiet van 8Mbit. Hun postcodecheck geeft als maximaal bestelbaar product nog steeds aan:
Helaas is je keuze (nog) niet volledig beschikbaar op het opgegeven adres. KPN biedt je graag een volwaardig alternatief aan dat hieronder wordt weergegeven.

Internet Basis tot 8 Mb/s
Dit limiteren doen ze tegewoordig niet alleen op maximaal bestelbaar profiel en dus intrainsnelheid maar ook verder in het netwerk. Zo kan het dus voorkomen dat het modem hoger dan 8Mbit intraint maar de doorvoersnelheid nog steeds niet meer is als 8/1Mbit.

@Totaalgeflipt,

Opleverdatum is 29-04-11 geworden.

@Xyper en MensionXL,

We hebben daar momenteel een storing, zie: http://www.telfort.nl/med...t-zwijndrecht-ridderkerk/

Hugo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:23:

@Xyper en MensionXL,

We hebben daar momenteel een storing, zie: http://www.telfort.nl/med...t-zwijndrecht-ridderkerk/

Hugo
Bedankt voor de link, heb je enig idee hoelang het normaal duurt voordat zoiets is opgelost? Anders ga ik even naar een locatie met internet :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nog geen einddtijd geven.

Hugo

[ Voor 179% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:58
Oké, bedankt voor je reactie Hugo :)

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:32

OKA

Sinds een kwartier geen internet in Tilburg (Reeshof). Op de site van Telfort geen storing genoemd.
@webcare, iets bekend hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Hier ook Tilburg Reeshof, inderdaad rode lampjes voor zowel internet als vast bellen.

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OKA en Crayne,

Ik zie het inderdaad en heb actie ondernomen!

Wat betreft de storing in omgeving Rotterdam: Onze storingspagina meldt nu dat het vermoedelijk nog de hele dag zal duren. Onze excuses voor het ongemak.

Hugo

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 13:59:
@OKA en Crayne,

Ik zie het inderdaad en heb actie ondernomen!
Enig idee hoe lang de storing in Tilburg zal duren?
En de storing-pagina meldt er ook niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:46

Totaalgeflipt

De enige echte

@webcare dat is dus gewoon de snelst mogelijke datum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 13:06
Storing oprondom postcode 3317 lijkt inmidddels opgelost _O_ thnx telfort :D
(het leven zonder internet is worthless soms)

[ Voor 23% gewijzigd door Lampuhkap op 20-04-2011 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lampuhkap schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:23:
kwam ook thuis bij een rood lampje..maar reboot modem: alles weer groen.
Postcode 6662. Even schrikken, wat zijn we toch verwend qua uptime ;)

Modem traint vooral qua download wel ineens lager in, maar ach, dat herstelt zich wel.
Want voorheen was de hogere intrainsnelheid ook langere tijd stabiel, dus ik laat t automatische finetunen wel weer over me heenkomen :+

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Lampuhkap schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:23:
Ja klote is dat. Geen TV heb ik helemaal geen problemen mee maar geen internet een hele avond :X Gelukkig is er voor die momenten 3G :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

@ webcare, wanneer gaan jullie nu live met het ITV. XS4ALL zou de eerste zijn en daarna telfort, maar zo gaat het wel lang duren.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Veel problemen hier in Groningen op het moment, internet is erg traag en valt regelmatig weg. Nog meer mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
@ Telfort Webcare

Goedendag. Ik kom net terug uit London. Ik ben zo'n 2,5 weken weggeweest.
Nu heb ik af en toe drops en ook regelmatig in internet explorer de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden.

Ik heb het modem al herstart uiteraard.Tot nu toe maakt dat geen verschil.

Ook belangrijk. Mijn download snelheid was maximum ongeveer 800-840 KB/sec.

Maar sinds ik terug ben komt het niet meer boven de 715 KB/sec.

Voordat ik wegging, 2,5 weken geleden was het dus hoger.

Enig idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Bram schreef op donderdag 21 april 2011 @ 23:15:
Veel problemen hier in Groningen op het moment, internet is erg traag en valt regelmatig weg. Nog meer mensen?
Enorm veel, lijkt te liggen aan de DNS server. Telfort is retetraag en na een bepaalde tijd werkt geweoon niks meer. Behoorlijk irritant, hoop dat dit snel gefixed wordt.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 20 april 2011 @ 20:13:
[...]

kwam ook thuis bij een rood lampje..maar reboot modem: alles weer groen.
Postcode 6662. Even schrikken, wat zijn we toch verwend qua uptime ;)

Modem traint vooral qua download wel ineens lager in, maar ach, dat herstelt zich wel.
Want voorheen was de hogere intrainsnelheid ook langere tijd stabiel, dus ik laat t automatische finetunen wel weer over me heenkomen :+
@ Telfort Webcare

Hier gaat er iets toch niet helemaal goed..mijn download keldert met rasse schreden :/
Ik train nu nog maar in op 26532/4100 kbps, terwijl dit eergister iets van 34xxx/4100 was, na het rode lampje @ modem gebeuren. Heb vlak daarvoor niet in het modem gekeken, maar ik heb weken lang stabiel en met volle tevredenheid vrijwel de max download gehad.

Graag hoor ik of dit een tijdelijk iets is, logischerwijs zou het alleen naar beneden bijgesteld worden als de verbinding niet stabiel is op de hoge snelheid.
Het lijkt me vreemd dat het eerst stabiel is en vervolgens niet meer. Ik wijt het aan het rode lampjesincident op 20 april :P

Overigens heb ik nergens aan gezeten verder...

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 22-04-2011 09:08 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
@Webcare
Ik meld vanaf postcode 6224 dat mijn IP-lease sinds gisteravond telkens verdwijnt en dan enkele minuten niet meer terug te krijgen is. ADSL-lijn is 9u lang up (gisteravond nog modem gereboot, SNR 6, loop attenuation 33, 14,5Mb/1Mb), maar IP-lease verdwijnt elke zoveel minuten. Ben ook maar aan het tetheren geslagen. Toevallig ook storing in Maastricht?

[ Voor 12% gewijzigd door BèR op 22-04-2011 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is momenteel een storing gaande, wordt nog nader onderzocht. Het betreft in ieder geval niet de DNS server, maar een aantal aansluitingen kan geen verbinding opzetten. Thuis (op de modem) merkt u dit door het niet ontvangen van een IP adres. Op de ZyXELs kan dat ervoor zorgen dat het Internet lampje rood brand of uit is.

@2Dutch, de lijn lijkt licht instabiel. Vrijwel elke dag valt de verbinding een keer weg, waarschijnlijk is de lijn daarom omlaag geschakeld.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-09 14:48
Services: DSL Tiscali
Type: Outage
Impact: Gemiddeld

Beschrijving: Op een aantal 'aggregatie routers' bij Tiscali is een probleem waardoor dsl lijnen geen ip meer krijgen.
Om dit te verhelpen gaat Tiscali een aantal apparaten resetten. Hierdoor kunnen Tiscalilijnen die geen last hebben van de storing kortstondig ook uitvallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou weer moeten werken, indien modem (nog) niet up is kan een reboot geen kwaad. Zo wordt de verbinding opnieuw geforceerd :-)

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:49

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Enig idee wat er aan de hand is rond Groningen? Gister avond werd Telfort ineens bagger, geen sites meer bereikbaar, of extreem traag, meerdere DNS fout meldingen. Na een reset van het modem weer korte tijd 'gewoon' internet, maar na een x aantal minuten loopt het compleet vast.
Vandaag zelfde verhaal, ik heb de router menigmaal gereset, geen apparaten aangekoppeld, alle pc's ed vertonen dezelfde kuren.
Modem trained normaal in, geen extreem hoge marges or ruis op de lijn.... Upload speed is normaal, maar download speed is iets met een trechter.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Zag helaas dat mijn snelheid van VDSL weer naar "ADSL" gegaan is:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1263978447.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shoppie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:15
@Telfort Webcare

Vanmorgen verbindingsproblemen. Na een paar keer een reset van het modem helemaal niets meer.

Het %&# :( ZyXEL modem is voor de 2ex dit jaar stuk vrees ik. Modem traint niet in alleen ethernet en power knipperen zo nu en dan.

Gelukking nog een oud Allied Data Technologies ADSL Modem Model CJ8M0 E-U staan. Aangesloten en wel verbinding (trage).

ZyXEL modem dus defect. Vertrouwen in dit 2602R-D1A modem modem heb ik niet meer, is daar nog iets aan te doen? Hoe is dit met enige snelheid op te lossen?

Reeds gebeld, ze sturen een nieuw ander type modem. Hoop dat die het langer zal doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Shoppie op 25-04-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 11:35:
@2Dutch, de lijn lijkt licht instabiel. Vrijwel elke dag valt de verbinding een keer weg, waarschijnlijk is de lijn daarom omlaag geschakeld.

Wouter
@ Telfort Webcare / Wouter

Dankjewel voor de reactie. In mijn hoofd is de 20e de startdag van de probs (start omlaag trainen). Altijd vervelend als iets eerst prima werkt op lekkere snelheid en dan ineens instabiel gaat worden..je raakt zo snel verwend door de nieuwe snelheid namelijk ;)

Wijkcentrale te warm geworden tijdens dit weer ofzo :P Hopelijk herstelt het zich weer in de loop van volgende week :)

[ Voor 19% gewijzigd door 2Dutch op 22-04-2011 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
Dankje Wouter, het werkt inderdaad alweer de hele avond probleemloos hier. Hulde voor de gerichte en snelle hulp. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen in de omgeving van Leerdam waarvan de internetverbinding de laatste weken erg traag is en er vele malen per dag geen verbinding kan worden gemaakt?

Stephan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 19:20
@OgWok
Dat is nog steeds vdsl2, bij adsl2+ kan upload nooit > 1Mb/s zijn.

@Shoppie
Als je nog adsl2+ heb kun je ook overstappen naar vdsl2, kan gewoon via Mijn Telfort -> abonnement.
Daar zitten nieuwe type modems bij. (ZyXEL P-2812HNU-F1)
Willigt dat Telfort Webcare er voor kan zorgen dat je het modem eerder krijgt/hele procedure versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
brambo123 schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:03:
@OgWok
Dat is nog steeds vdsl2, bij adsl2+ kan upload nooit > 1Mb/s zijn.
Dat hoeft niet persé. ADSL 2+ ITU G.992.5 Annex M kan tot 3,5Mbit upload hebben1. Maar dan zou zijn downloadsnelheid wel 20Mbit mogen zijn, dat haal je volgens mij alleen als je heel dicht bij de centrale zit.

1http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

BèR schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 10:58:
[...]

Dat hoeft niet persé. ADSL 2+ ITU G.992.5 Annex M kan tot 3,5Mbit upload hebben1. Maar dan zou zijn downloadsnelheid wel 20Mbit mogen zijn, dat haal je volgens mij alleen als je heel dicht bij de centrale zit.

1http://nl.wikipedia.org/wiki/ADSL2
In Nederland wordt geen Annex M geleverd, omdat dit te veel storing op andere aderparen kan geven.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allereerst even mijn complimenten voor telfort! Sinds 19 april weer terug!

Januari 2011 mijn telfort abonnement opgezegd omdat het studentenhuis waar ik naar toe ging een abonnement had bij KPN, hier hadden wij het duurste abonnement waarbij we 40Mbit zouden moeten halen. Echter hierbij kwamen we niet verder dan 7.999Mbit en download en 999 Kbit upload. Een snel belletje naar KPN gaf ons 10 Mbit maximaal en wederom 999 Kbit. Onze conclusie was dat we werden geknepen.

KPN gaf echter aan ons abonnement niet te wijzigen naar een 10Mbit variant maar ons gewoon te laten betalen voor een snelheid die wij nooit konden krijgen. We mochten wel opzeggen, dus dat gedaan. Hierna een aanvraag gedaan bij een andere provider.

4 weken later (dus al 4 weken geen internet!) blijkt de aanvraag te zijn mislukt en op mijn advies een aanvraag gedaan bij telfort. De medewerkster gaf al aan dat we maximaal 14Mbit konden verkrijgen maar dat maakte ons niets uit...dit was op 2 april aangevraagd. Afgelopen maandag (19 april) was het geheel opgeleverd. 16Mbits en 1 Mbits

Kortom, mijn complimenten...dat mag ook worden geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@ssj_gohan
Heb je ADSL2+ of al VDSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evonck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 13:30
@ Telfort Webcare

Goedendag. Ik kom net terug uit London. Ik ben zo'n 2,5 weken weggeweest.
Nu heb ik af en toe drops en ook regelmatig in internet explorer de melding dat de pagina niet weergegeven kan worden.

Ik heb het modem al herstart uiteraard.Tot nu toe maakt dat geen verschil.

Ook belangrijk. Mijn download snelheid was maximum ongeveer 800-840 KB/sec.

Maar sinds ik terug ben komt het niet meer boven de 715 KB/sec.

Voordat ik wegging, 2,5 weken geleden was het dus hoger.

Enig idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ssj_gohan:

Eigenaardig nietwaar. Telfort is onderdeel van KPN, als ik me niet vergis......

Overigens: waarop baseer je het idee "dat we werden geknepen"?

[ Voor 25% gewijzigd door OgWok op 23-04-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 19:59:
@ssj_gohan:

Eigenaardig nietwaar. Telfort is onderdeel van KPN, als ik me niet vergis......

Overigens: waarop baseer je het idee "dat we werden geknepen"?
De snelheden waren: 7.999 kbit download en 999 kbit upload. Na een belletje was het 10.050 en 1075 kbit upload. De attenuation downstream was 12,6 wat neerkomt op om en nabij 900 meter van de centrale. Kortom, we werden geknepen.

De medewerker van telfort die de bestelling aannam gaf aan dat we 20Mbits konden halen, maar er werd wel bij gezegd dat er meerdere klanten waren in dit gebouw en dat de snelheid meestal rond de 14Mbits uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeg13
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 15:27
Postcode 6171 hier.
Ik heb sinds gistermiddag geen internetverbinding meer. Modem geeft een groen power & groen ethernet lampje, maar het DSL lampje blijft knipperen. Ook als ik het modem in de meterkast aansluit i.p.v. achter een kabel die hier door het huis loopt. Vorige week had ik het probleem ook, maar toen loste het zichzelf op na het modem 2/3 keer herstarten. Nu is klantenservice met Pasen uiteraard niet bereikbaar, maar het rebooten van het modem helpt totaal niet.

Nog iemand daar nu last van? Ervaringen met een groen knipperend DSL lampje? Andere keren bleef wel eens alleen het internet lampje op rood, maar laatst zag ik dit pas voor de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-09 13:47
Ik heb zwaar last van packet loss hier, dacht eerst dat het aan me VPN lag, maar zonder vpn, of andere computers hier ook packet loss. Mate van de packet loss ligt aan de belasting, ga ik downloaden etc is er zo'n 10% packet loss, doe ik niks op deze lijn dan is er bijna geen packet loss (<1%). Snap er niks meer van , bij andere providers nooit last van gehad :S
Binnen het netwerk geen last van packet loss, naar het modem toe een ping van 1-4ms, ping naar een router(in "switch mode") die ook langs de modem/router van Telfort is stabiel <1ms

Ping naar tweakers met redelijke belasting:
code:
1
2
3
4
5
6
Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
    Pakketten: verzonden = 14613, ontvangen = 14199, verloren = 414
    (2% verlies).

De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in milliseconden:
    Minimum = 24ms, Maximum = 151ms, Gemiddelde = 61ms

Ping naar modem/router:
code:
1
2
3
4
5
6
 Ping-statistieken voor 192.168.1.254:
    Pakketten: verzonden = 53, ontvangen = 53, verloren = 0
    (0% verlies).

Minimum = 0ms, Maximum = 7ms, Gemiddelde = 1ms

Ping naar een router switch in het netwerk:
code:
1
2
3
4
5
6
Ping-statistieken voor 192.168.1.5:
    Pakketten: verzonden = 123, ontvangen = 123, verloren = 0
    (0% verlies).

Minimum = 0ms, Maximum = 2ms, Gemiddelde = 0ms

Heb nu geen langere ping "sessies" van de laatste 2, maar ik weet zeker dat er binnen het netwerk geen packet loss is. Maar snap niet hoe dit komt want adsl had toch allemaal van die foutcorrecties etc? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
@webcare

Wanneer kan ik een brief van Telfort verwachten met opleverdatum,b account gegevens etc.? Op 7 april de overstap naar VDSL gemaakt maar na een mailtje dat er een brief aan zat te komen niets meer vernomen van Telfort. Afgelopen woensdag gebeld met de helpdesk en de brief zou nog diezelfde dag opnieuw verstuurd worden maar dat waren blijkbaar loze woorden.

Ik kan ook geen orderstatus opvragen op de website want daar heb ik info uit de brief voor nodig...

[ Voor 12% gewijzigd door pafdaddy op 25-04-2011 22:52 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neggix
  • Laatst online: 07-07 09:41
Ik heb bij postcode 2671 ook zware last van een lagere downstream. Normaal rond de 20mbit, nu al 3 dagen rond de 3 mbit en kans op verlies van verbinding. Alles al gereset/Factory settings maar niets helaas. Morgen maar ff bellen

Mario Kart FC 1590-4774-1019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 13:06
pafdaddy schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:48:
@webcare

Wanneer kan ik een brief van Telfort verwachten met opleverdatum,b account gegevens etc.? Op 7 april de overstap naar VDSL gemaakt maar na een mailtje dat er een brief aan zat te komen niets meer vernomen van Telfort. Afgelopen woensdag gebeld met de helpdesk en de brief zou nog diezelfde dag opnieuw verstuurd worden maar dat waren blijkbaar loze woorden.

Ik kan ook geen orderstatus opvragen op de website want daar heb ik info uit de brief voor nodig...
Goedenmorgen allemaal! Fijn pasen gehad?
Hier same. Ik zou op 5 mei overgezet worden naar VDSL volgens webcare en het modem zou een week daarvoor komen (dus dat zou deze week moeten zijn), maar heb idd nog gee bevestigingsbrief gehad, geen codes om mn orderstatus op te vragen.
Deze zou ik nog wel graag willen ontvangen

Dankuwel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-09 16:54
aeg13 schreef op zondag 24 april 2011 @ 13:33:
Postcode 6171 hier.
Ik heb sinds gistermiddag geen internetverbinding meer. Modem geeft een groen power & groen ethernet lampje, maar het DSL lampje blijft knipperen. Ook als ik het modem in de meterkast aansluit i.p.v. achter een kabel die hier door het huis loopt. Vorige week had ik het probleem ook, maar toen loste het zichzelf op na het modem 2/3 keer herstarten. Nu is klantenservice met Pasen uiteraard niet bereikbaar, maar het rebooten van het modem helpt totaal niet.

Nog iemand daar nu last van? Ervaringen met een groen knipperend DSL lampje? Andere keren bleef wel eens alleen het internet lampje op rood, maar laatst zag ik dit pas voor de eerste keer.
Hier hetzelfde, postcode 5215.
Vrijdag ineens geen internet meer, uiteindelijk meer als 30 minuten met Telfort aan de lijn gehangen.
Vanmorgen vroeg de KPN aan de deur gehad. Meting geeft een DSL signaal op de telefonie aansluiting. Conclusie: modem kapot.

Kan ik dadelijk weer fijn gaan bellen voor een nieuw modem. Nog een dag of twee zonder internet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-09 23:23
Domino schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 08:53:
[...]

Hier hetzelfde, postcode 5215.
Vrijdag ineens geen internet meer, uiteindelijk meer als 30 minuten met Telfort aan de lijn gehangen.
Vanmorgen vroeg de KPN aan de deur gehad. Meting geeft een DSL signaal op de telefonie aansluiting. Conclusie: modem kapot.

Kan ik dadelijk weer fijn gaan bellen voor een nieuw modem. Nog een dag of twee zonder internet :(
Ik had laatst ook geen internet meer en heb ik ook aan de telefoon gehangen, nu had een ik Zyxel modem, en bij mij bleef ook alleen het DSL lampje snel knipperen. Ik werd door verbonden naar een één of andere afdeling en ze zeiden dat er meer mensen last van hebben en dat de modem vervangen moest worden.

Volgende dag nieuwe modem ontvangen en alles werkte weer perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 08:53
Zijn d'r mensen met problemen momenteel, postcode 5331? Lijkt iets met DNS ofzo te zijn, bepaalde sites zijn wel, en bepaalde zijn niet te bereiken. Modem al gereset, maar heeft niks geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpinxten
  • Laatst online: 03-09 12:50
Postcode 5625 zit ik opeens zonder toegang tot verschillende websites. Gebruiken van verschillende pc's en het resetten van de router heeft geen effect.

nslookup wordt voor alle sites wél goed gedaan, maar daarna is de daadwerkelijke 'host niet bereikbaar' of krijg ik 'time-out bij opdracht'. Sites die het bij mij niet doen:

xkcd.org
cad-comic.com
cnn.com
downforeveryoneorjustme.com

En volgens http://www.downornot.com/ zijn deze sites wél online.

Het lijkt erop dat de routing naar Amerikaanse servers niet helemaal lekker loopt?

edit:
Net als hieronder, het lijkt weer te werken, maar vraag me nog steeds wel af wat er nu aan de hand was

[ Voor 9% gewijzigd door joostvanpinxten op 26-04-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OKA

OKA

@Webcare

Sinds vanmorgen (vanuit Tilburg) problemen met bereiken van (veelal buitenlandse) sites. NL-sites en (google, facebook e.d.) doen het wel. Het lijkt geen DNS probleem te zijn.

Edit: Het lijkt inmiddels weer in orde te zijn

[ Voor 13% gewijzigd door OKA op 26-04-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepboris
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07-2022
hier ook 8501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Hier lijkt alles weer te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albertjh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-09 09:52
Ik krijg geen mail binnen.
Internet werkt verder prima

Edit: Alles werkt weer

[ Voor 20% gewijzigd door albertjh op 26-04-2011 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:02
@telfort webcare

ik forwarde vanochtend poort 80 op het vdsl modem wat ik van jullie heb ( pilot vdsl2)
en kreeg net een teletoontje dat de huistelefoon niet werkte
wat bleek was dat de beller de persoon die opnam wel hoorde
maar andersom niet
na de portforwarding teruggedraaid te hebben was het probleem weg

is dit een bekend probleem met het pilot modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TereZz,

Dat het packet-loss probleem zich nog steeds voor?

@pafdaddy en lampuhkap,

Voor jullie beide is de opleverdatum 5 mei 2010 en modem ontvangt u tijdig daarvoor.
De orderstatus is alleen voor nieuwe levering, niet voor abonnmentswijziging en u zal ook geen brief met inloggegevens of bestelnummer ontvangen. Track&trace van het modempakket is wel beschikbaar als het verzonden is maar zover is het nu nog niet.

Wacht rustig af, alles loopt goed.

@DNS probleem,

Was inderdaad een storing, sinds 09:30 weer volledig up and running.

@Domino,

Heeft u al contact opgenomen met de klantenservice voor een ander modem? Zo niet; graag postcode en huisnummer aan mij kenbaar maken via DM.

@flashback1989,

Hoe heeft u de portforwarding geconfigureerd? Inclusief default server?
Heeft u deelgenomen aan de VDSL-pilot?

Hugo

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Jup :'(
Heb gemerkt dat het vooral meer wordt wanneer er wat upload verkeer is, zoals wanneer spotify weer bezig is (al gelimiteerd op 10KB/s)
QOS op de modem helpt ook niet.
Extreme voorbeelden:
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/39446215.pngAfbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/39446265.png

Is er helemaal geen verkeer is er ook veel minder packet loss <1% oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit inderdaad foutcorrectie op ADSL en voor onherstelbare pakketten worden retransmits aangevraagd. Uw verbinding:
Fouten in dataverkeer gecorrigeerd: Down 0,03% en Up 14,23%
Fouten in dataverkeer ongecorrigeerd: Down 0,00% en Up 0,00%

Waar zit uw ISRA en hoe zit uw modem daar op aangesloten?

Hugo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
ISRA zit in de woonkamer met een varkensnuit
3e vanaf links
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/internet/splitter/images/Isra/globaal.gif
Dan een rond grijs telefoonkabeltje wat volgens mij bij jullie pakket zat erop van ik gok een metertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het ISRA-punt gecontroleerd op aftakkingen?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
@Hugo,

Ik heb al contact gehad met de klantenservice. Nieuw modem wordt toegestuurd.
Toch bedankt voor je bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Ja kan niet anders.
Heel simpel hier, net voor de zekerheid gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Domino,

Graag gedaan!

@TereZz,

Graag ontvang ik uw 06-nummer in een DM voor nader onderzoek.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 14:56
Storing regio Alphen aan den Rijn (2407)? DSL en internet lampje op modem gaan niet branden na een modem reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
Waar ik al bang voor was lijkt werkelijkheid te worden....

Na in het verleden erg veel last te hebben gehad van een klapperende verbinding was het de laatste tijd redelijk stabiel. Eens in de ongeveer 10 dagen had ik dan een spontane reset van mijn zyxel modem (de oude grijze met een utp-poort). Hier kon ik mee leven. De snelheid waarmee dit modem intrainde was ongeveer 19000 down en 1000 up

Nu heb ik een nieuw modem gekregen (wireless, zo'n vierkante met ingebouwde antenne) type P-2812HNU-F1.
En ja hoor!!! het klappert weer als een gek als het modem intraint op de waarde van rond de 20000 up en 900 down.

Dit alles omdat ik gebruik kon maken als trouwe klant van Telfort van een speciale aanbieding waarbij ik gedurende een jaar een korting van 7.50 euro per maand zou krijgen. Ik heb nog expleciet gevraagd of dit niet zou leiden tot opnieuw problemen met mijn verbinding (klapperen, lagere downloadsnelheid e.d.) maar men verzekerde mij dat dit niet het geval zou zijn!

Wel heb ik nu weer een nieuw contract waar ik een jaar een jaar aan vast zit, op zich geen probleem bij een goed werkende verbinding, maar ik krijg nu al weer een deja vu.

Ik heb er nu al spijt van dat ik op dit aanbod ben ingegaan!!

Zie copy /paste hieronder:

Apr 25 21:57:46 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
2 Apr 25 21:58:22 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 920 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
3 Apr 25 22:14:07 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
4 Apr 25 22:33:29 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
5 Apr 25 22:34:03 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 936 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
6 Apr 25 22:39:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
7 Apr 25 22:40:08 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 920 kbps Downstream 19964 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
8 Apr 25 22:40:38 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
9 Apr 25 22:41:13 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 920 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
10 Apr 25 22:45:28 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
11 Apr 25 22:46:03 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 952 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
12 Apr 25 23:11:16 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
13 Apr 25 23:11:50 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 952 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
14 Apr 25 23:39:50 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
15 Apr 25 23:59:24 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
16 Apr 26 00:00:11 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 952 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
17 Apr 26 00:00:58 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
18 Apr 26 00:01:43 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 920 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
19 Apr 26 00:02:13 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
20 Apr 26 00:11:33 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
21 Apr 26 00:40:36 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
22 Apr 26 00:41:30 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 920 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
23 Apr 26 00:54:00 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
24 Apr 26 01:15:45 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
25 Apr 26 01:16:41 info DSL up down log: WAN Physical Link Up. Upstream 952 kbps Downstream 20004 kbps, DSL Type is ADSL_2plus .
26 Apr 26 01:32:39 info DSL up down log: WAN Physical Link Down
27 Apr 26 01:35:35 info DSL up down log: WAN Physical Link Down

Na de laatste up (26 apr 01:35:35) traint mijn modem in zoals hieronder weergeven:

ADSL WAN Up 11584/936 kbps
LAN 1 Up 100Mbps
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Down N/A
WLAN Up 300Mbps

Hierbij blijft de verbinding stabiel maar is de snelheid met de HELFT naar beneden gegaan!!

Kan Telfort Webcare iets voor mij als trouwe klant hierin betekenen?
(ik stam nog uit het speedlinqtijdperk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashback1989
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-09 16:02
@flashback1989,

Hoe heeft u de portforwarding geconfigureerd? Inclusief default server?
Heeft u deelgenomen aan de VDSL-pilot?
@telfort
ja de default server stond aan
en ja ik heb met de VDSL2 pilot meegedaan

[ Voor 6% gewijzigd door flashback1989 op 26-04-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Volgens mij als je een P-2812HNU-F1 krijgt wordt je verbinding omgezet naar VDSL2. Wacht even de datum af en sluit hem dan aan als je verbinding is omgezet en je huidige modem niet meer werkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
@bjck
Fout, de P-2812HNU-F1 is zowel voor ADSL2+ als voor VDSL2.
Wellicht is het wel zo dat er nog wat bugs in het adsl gedeelte zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@SaturN,

We hebben daar geen storing dus is een individueel probleem. Al contact gehad met onze klantenservice over dit probleem?

@loneranger56,

Uw verbinding is vanmorgen omgezet naar VDSL2 met 20/2 profiel en traint daarmee nu in op 18.008/2.032. DLM zal de verbinding verder omhoog gaan werken nu de komende 7 dagen want uw lijn heeft nog genoeg capaciteit over! Maximum van dit profiel is ~22.000/2.000kbps, attainable waarden in uw modem staan op 38.976 / 3.792. De lijn is nu pas 2,5 uur omgezet en tot nu toe niet instabiel. Ik houd hem nog even in de gaten vandaag maar verwacht geen problemen.

@brambo123,

Hij kan ook wel over ADSL verbinden maar wij leveren hem tot nu toe alleen bij VDSL opleveringen. Over ADSL presteert hij momenteel ook nog wat minder dan onze 2602 en 2601-series modems doordat de firmware voor ADSL nog niet volledig geoptimaliseerd is.

@TereZz,

Waren die pingtests gedaan bij een volledig onbelaste lijn? Geen (torrent)down/uploads lopen op dat moment?

@flashback1989,

Heeft u met alleen een portforward zonder default server te gebruiken dezelfde problemen?

Hugo

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
TereZz schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 15:11:
Heb gemerkt dat het vooral meer wordt wanneer er wat upload verkeer is, zoals wanneer spotify weer bezig is.
Is er helemaal geen verkeer is er ook veel minder packet loss <1% oid.
Maar ik denkt dat dat de bedoel is van een internet lijntje: hem gebruiken ;) :+
Het merk het vooral omdat iemand hier redelijk veel torrent -,- CPU van de modem blijft altijd wel erg laag, memory zie ik soms niet meer xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunt u eens dezelfde pingtests plaatsen van een volledig onbelaste lijn. (LAN kabels van huisgenoten eruit trekken! ;) ) Ping (ICMP) krijgt de laagste prio als het modem druk bezig is dus dat er op zo'n moment ICMP packetloss optreedt is goed mogelijk. Heeft u ook daadwerkelijk dataverkeerproblemen? En zo ja wanneer en in welke vorm?

Hugo

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Dan is er bijna geen packet loss meer, iets van <1%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, dat is prima. Rest nog het antwoord op mijn laatste 2 vragen. :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Oeps sorry
Download is lekker stabiel en zie volgens mij geen incomplete downloads via usenet, maar zodra er wat meer upload wordt stort de download snelheid in, maar dat is normaal geloof ik. Weet je misschien een test ofso wat ik kan uitvoeren?

EDIT:Heb trouwens wel (als er dus wat uplaod verkeer is) vaak dat pagina's niet laden,wordt er hevig geupload dan is het een hele missie een pagina volledig geladen te hebben xD
EDIT2:Pingtest test volgens mij niet via ICMP paketten, dus dat QoS help wel wat, maar uiteindelijk gaat het mij niet om te pingen natuurlijk. Gamen (online) gaat ook niet lekker als er wat verkeer is
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/39509684.png
Ping van 260ms, jitter in overvloed. Wordt vaak servers uitgekickt, maar goed ook want tis zo niet leuk spelen meer.
Heb hier nog nooit packet loss mee gemaakt, bij andere providers ging de ping ook wel wat omhoog (niet zoveel), maar geen packet loss. Zal eens kijken (als dat wel werkt xD) of ik een ander ADSL2+ modem kan aansluiten en dan wat testen, om een brakke modem uit te sluiten ;)

[ Voor 71% gewijzigd door TereZz op 27-04-2011 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Laatst online: 19-04 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 10:31:
@loneranger56,

Uw verbinding is vanmorgen omgezet naar VDSL2 met 20/2 profiel en traint daarmee nu in op 18.008/2.032. DLM zal de verbinding verder omhoog gaan werken nu de komende 7 dagen want uw lijn heeft nog genoeg capaciteit over! Maximum van dit profiel is ~22.000/2.000kbps, attainable waarden in uw modem staan op 38.976 / 3.792. De lijn is nu pas 2,5 uur omgezet en tot nu toe niet instabiel. Ik houd hem nog even in de gaten vandaag maar verwacht geen problemen.

Hugo
@ Webcare Hugo,

Ben net thuis en aangenaam verrast door jouw snelle actie, bedankt hiervoor.
Je zegt dat de snelheid van het modem de komende 7 dagen waarschijnlijk nog verder omhoog zal gaan?
Moet ik hiervoor nog iets doen of gaat dit vanzelf?

Verder zeg je dat de attainable waarden van mijn modem op 38.976 / 3.792 staan, Betekent dit als ik upgrade naar het MAX abbo snelheden haal van 35 Mbit ? De postcodecheck geef bij mij namelijk een snelheid tussen de 22 en 25 Mbit aan, dit was voor mij aanleiding om mijn adsl2+ abbo te behouden.
De snelheidswinst was naar mijn mening maar minimaal. (van 19 Mbit naar max 25Mbit) I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
TereZz schreef op woensdag 27 april 2011 @ 15:52:
Oeps sorry
Download is lekker stabiel en zie volgens mij geen incomplete downloads via usenet, maar zodra er wat meer upload wordt stort de download snelheid in, maar dat is normaal geloof ik. Weet je misschien een test ofso wat ik kan uitvoeren?

EDIT:Heb trouwens wel (als er dus wat uplaod verkeer is) vaak dat pagina's niet laden,wordt er hevig geupload dan is het een hele missie een pagina volledig geladen te hebben xD
EDIT2:Pingtest test volgens mij niet via ICMP paketten, dus dat QoS help wel wat, maar uiteindelijk gaat het mij niet om te pingen natuurlijk. Gamen (online) gaat ook niet lekker als er wat verkeer is
[afbeelding]
Ping van 260ms, jitter in overvloed. Wordt vaak servers uitgekickt, maar goed ook want tis zo niet leuk spelen meer.
Heb hier nog nooit packet loss mee gemaakt, bij andere providers ging de ping ook wel wat omhoog (niet zoveel), maar geen packet loss. Zal eens kijken (als dat wel werkt xD) of ik een ander ADSL2+ modem kan aansluiten en dan wat testen, om een brakke modem uit te sluiten ;)
Dit is behoorlijk heftig en QoS in je modem kan uitgaand wel de boel regelen. Als je torrent verkeer op een (normaal is dat zo) hoge poort houdt kun je upload normaal surfen. Dat heeft zo te zien voorrang boven hogere poort nummers uitgaand.

Downstream naar je toe heb je geen mogelijkheid om invloed uit te oefenen. Een webpagina openen of heftig downloaden met torrent is naar je toe 'gelijk' aan elkaar qua verkeer.

Wat doe je? Bittorrent?

Op welk poort nummer heb je dat ingesteld staan?
Doe je dat vanaf dezelfde computer als surfen of een andere?
Als het een andere is, zijn beide bekabeld aangesloten of is één van beide of beide draadloos?
loneranger56 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 17:43:
[...]

Verder zeg je dat de attainable waarden van mijn modem op 38.976 / 3.792 staan, Betekent dit als ik upgrade naar het MAX abbo snelheden haal van 35 Mbit ? De postcodecheck geef bij mij namelijk een snelheid tussen de 22 en 25 Mbit aan, dit was voor mij aanleiding om mijn adsl2+ abbo te behouden.
De snelheidswinst was naar mijn mening maar minimaal. (van 19 Mbit naar max 25Mbit) I
Als dat de attainable bitrate is bij VDSL2 kan je daar vlak onder verwachten te gaan halen. In zeldzame gevallen iets meer daar onder maar 35000kbps lijkt prima haalbaar (mits dat niet teveel fouten geeft, dan wordt je ietsjes omlaag gezet automatisch tot het stabiel is). Indicatie op de telfort website lijkt iets te behouden voor je aansluiting ;)

[ Voor 18% gewijzigd door bjck op 27-04-2011 19:19 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
Gebruik zelf geen torrents (naja bijna niet), maar een huisgenoot hier wel, poort wordt random gekozen door utorrent, geopend middels uPnP.
Bijna alles hier is bedraad, behalve wat niet kan (Wii, DS(heel soms), en een telefoon). Af en toe natuurlijk wel kabeltje uit de laptop trekken om wat beweging te kunnen hebben ;), maar hiermee natuurlijk niet getest. Connecties etc staan niet hoog ingesteld daar, daar zit het allemaal wel goed.
Maar er blijft altijd wat upload verkeer natuurlijk, ook niet bewust (spotify, maar ook gewoon de heel kleine dingen zoals een pagina opvragen etc). Ik upload ook weleens wat op usenet, linux distro's of course ;)
Maar het lijkt of de packet loss evenredig staat tot het upload verkeer, dus geen upload is <1% packet loss, volop uploaden is bijna voloop packet loss met alle gevolgen van dien, connection interrupted op games enzo.
btw tnx voor je uitleg over QoS, vond het al vreemd dat je in het modem alleen upstream bandwith optioneel kon invoeren en over de download stond er niks 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 13:32

mindcre8r

Tradepedia

Na eerder contact gehad te hebben en toen te horen gekregen dat het aan mijn switch zou ligggen, wordt het nu helemaal gekkenhuis.

mijn internet verbinding stopt er nu elke 15 minuten mee, en komt pas weer op nadat ik de syxel uit en aanzet.
Telefoon blijft wel werken.

heb ook de switch al eens vervangen maar daar lost het probleem niet mee op.

ik ben het zat en ga kijken wat een andere ISP voor me kan doen.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ckeD
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-12-2023

W1ckeD

Lifthill Studio

Telfort ligt nu eruit hier., wie nog meer?

Life is complicated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
W1ckeD schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:13:
Telfort ligt nu eruit hier., wie nog meer?
Hier in Helmond is ie er net ook uit.

-edit-
Ach onderhoud.....
http://www.telfort.nl/med...en-weert-uden-en-helmond/
Bah

[ Voor 38% gewijzigd door Zertaxka op 27-04-2011 23:27 ]

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProperChaos
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier ligt het er ook uit, tethering is toch wel handig dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:02
Bij mij lag ie er ook een half uur eruit. Inmiddels loopt alles weer.
Even het modem spanningsloos maken kan helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door cornfed99111 op 28-04-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik heb nu weer problemen met mijn telfort verbinding.
Bijna alle traces lopen dood op 82.169.7.254, alleen google lijkt nog te werken :(

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Flyduck schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:36:
Ik heb nu weer problemen met mijn telfort verbinding.
Bijna alle traces lopen dood op 82.169.7.254, alleen google lijkt nog te werken :(
Same here, en tweakers. Via een VPN verbinding die nog wel werkt kan ik bij de rest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
furby-killer schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:37:
[...]

Same here, en tweakers. Via een VPN verbinding die nog wel werkt kan ik bij de rest komen.
Ik had 2 vpn's naar mijn werk en die werden beide om exact 8 uur verbroken.
Zit nu via onbeveiligd netwerk van de buren maar die modem ondersteunt geen ipsec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdwerf
Hier ook weer drama, of heeel traag of gewoon niet te bereiken. Da's al de 2e keer deze week!

Postcode 5331

[ Voor 8% gewijzigd door avdwerf op 28-04-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 13:00
Hier (Eindhoven 5621) nu geen verbinding mogelijk met alles wat buiten Nederland ligt, zo lijkt het...

edit: een traceroute....

code:
1
2
3
4
traceroute to www.github.com (207.97.227.239), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.254 (192.168.1.254)  1.952 ms  1.193 ms  1.240 ms
 2  82-169-29-254.ip.telfort.nl (82.169.29.254)  19.794 ms  23.359 ms  20.498 ms
 3  * * *

en daar houdt het dus op :)

[ Voor 60% gewijzigd door MisterData op 28-04-2011 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09 16:55
8253 ook veel sites niet te bereiken, triviaal voorbeeld is hotmail.com.

DNS gaat wel goed, dus routering loopt ergens fout....

edit: te snel gemauwd, we lijken er weer te zijn..

[ Voor 17% gewijzigd door roelofz op 28-04-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie1983
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-02-2024
Sinds vorige week vrijdag is het internet hier onstabiel. Ligt om de haverklap uit. Volgens de helpdesk is er een storing, zie echter niets terug op hun site. Vanochtend kon weer een beperkt aantal sites bereikt worden. Ik heb het echt gehad, en stap vandaag nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
MisterData schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:00:
Hier (Eindhoven 5621) nu geen verbinding mogelijk met alles wat buiten Nederland ligt, zo lijkt het...

edit: een traceroute....

code:
1
2
3
4
traceroute to www.github.com (207.97.227.239), 64 hops max, 52 byte packets
 1  192.168.1.254 (192.168.1.254)  1.952 ms  1.193 ms  1.240 ms
 2  82-169-29-254.ip.telfort.nl (82.169.29.254)  19.794 ms  23.359 ms  20.498 ms
 3  * * *

en daar houdt het dus op :)
Hier ook last van, omgeving Tilburg. Krijg timeouts naar sites buiten NL, inclusief Steam. en andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-09 13:00
Het lijkt hier nu overigens net gefixt te zijn (al gaan traceroutes nu echt langs verschillende routers op het KPN-netwerk; per regel staan er soms wel drie routers voor dezelfde stap in de traceroute, beetje vreemd...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
En hier is het inmiddels ook gefixt. kan weer alle websites etc bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Heb inmiddels het nieuwe ADSL modem van Telfort onvangen. Of beter gezegd router.
An sich best een leuk ding, alleen wat minder instel mogelijkheden als mijn oude router met Tomato.

Wat me wel opvalt is een significant hogere download. Waar ik met de oude D1A modem inmiddels was afgezakt naar ~1450 KB/sec haalt de nieuwe F1 ~1730 KB/sec (doet zijn naam eer aan :+)

@hugo
Wat ik wel mis is de bridge functie, maar ik heb vernomen dat deze in de nieuwere firmware V5 wel aanwezig is. Wordt deze automatisch gepushed of kan ik deze ergens vandaan halen?

Verder niets dan lof voor klantenservice van Telfort.
Mag ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@all,

De problemen die jullie gisteravond laat ervaarden was zoals jullie al gezien hadden transit probleem. Vanmogen was het weer kortstondig de DNS die problemen gaf. Mijn welgemeende excuses voor het ongemak!

@loneranger56,

Uw lijn is nog steeds stabiel. Zie de uileg van BJCK, die 35 Mbit is wel te halen en raad u daarom ook aan om te upgraden naar Internet Max. :)

@TereZz,

Tijdens zwaar dataverkeer zijn de resultaten die u toont vrij normaal. Weet niet of u zelf een idee heeft wat uw aansluiting verstookt en hoe heftig uw huisgenoot de boel belast? :D
De afgelopen 30 dagen is er elke dag gemiddeld 50 tot 100GB gedownload en 2 tot 4GB geupload. Totaal 1441GB down, 80GB up. Zo kom ik ze niet heel veel tegen :+ Upload valt dus nog heel erg mee!
Dit vinden wij helemaal niet erg en zeg dit puur zodat u zelf een beeld krijgt van de constante belasting.

Met Internet Max heeft u met uw verbinding grote kans om de volledige snelheid (40/4) te halen en het VDSL modem heeft flink wat meer CPU en geheugen wat het de huidige belasting geen overbodige luxe is. Misschien een idee om te upgraden?

@mindcre8r en jopie1983,

Graag ontvang ik jullie postcode en huisnummer in een DM voor een lijnanalyse. Wegvallende verbindingen zijn altijd op te lossen!

@Domino,

Fijn dat het nieuwe modem goed werkt! Als u hem aangesloten laat staan gaat hij aankomende nacht automatisch naar BLV.5, daar zit o.a. ook de bridge mode in.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 13:32

mindcre8r

Tradepedia

zojuist gebeld met de helpdesk.

stappen die ik genomen had waren:

Reboot via reset button : werkt het weer 5 - 15 minuten
Reset naar factory default : werkt het weer 5- 15 minuten
Reset via powercord : Werkt het weer 5 - 15 minuten
Direct laptop verbinden wanneer verbinding weg is via mijn switch. : No result
Software upgrade van het modem. : No Result

Feit is dat sinds ik Telfort heb, ik het met 2 switches geprobeerd heb (had een nieuwe gekocht na mijn laatste problemen) ik ELKE WEEK wel het modem heb moeten resetten en nu meerdere keren per dag.
Ik ben zelfs in die tijd verhuisd van adres, dus andere aansluiting en zou je verwachten dat daar het probleem ook niet mag zitten.

Als straks blijkt dat het het modem is ben ik blij dat het opgelost is, maar wel lullig dat je daar dan een nieuwe switch voor koopt.

Ik moet nu samen met een helpdeskmedewerker stap voor stap de instellingen doorlopen, maar dat gaat nu ff niet omdat ik @work ben.

Ben toch wel erg benieuwd wat ze denken meer aan instellingen te weten dan ikzelf :+
Vanavond nog maar eens bellen

[ Voor 6% gewijzigd door mindcre8r op 28-04-2011 12:22 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik heb Telfort opgezegd en per 26 april Ziggo internet, ook telefoonnummer geporteert.
Alles is goed gegaan behalve dat op de rekening van Dinsdag j.l. gewoon het bedrag voor telefonie van de maand Mei wordt afgeschreven en voor internet niet.
telefonie stopt toch ook als je geen internet meer hebt?
Overigens ben ik puur voor de snelheid overgestapt naar Ziggo, ik woon ver van centrale en vdsl zit er niet in voor mij.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
En weeeeeeerrrrr een storing.. zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mindcre8r,

Elke week modem resetten mag niet nodig zijn, zoals gezegd ontvang ik graag uw gegevens voor een lijnanalyse.

@klump4u,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM om de laatste factuur te controleren.

@Flyduck,

Er is geen centrale storing, waar heeft u last van?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
@Telfort Webcare
Dat is wel iets meer dan verwacht xD
Upgraden gaat hem niet worden, zoveel willen ze niet uitgeven hier, en het staat niet op mijn naam. We hebben ook glas liggen in de meterkast :X
Bedankt voor je hulp iig :D
Pagina: 1 ... 23 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.