Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-09 21:32
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:27:
Tussen uw modem en de centrale is de snelheid 18/1 Mbit.
Tussen modem en PC via LAN is de snelheid 100/100 Mbit.
Tussen modem en PC via WLAN kan de snelheid enorm variëren. Daarom is WLAN vaak de bottleneck.

WLAN prestaties zijn enorm locatiegebonden en ook 1 straat verderop kunnen de resulaten sterk verschillen. Dat betekend echter niet dat er niets aan gedaan kan worden.

U kunt uw modem eens resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw met 1 pc via LAN aangesloten de volgende file downloaden:

http://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin

Hugo
heb het programma binnen alleen kan er niks mee.
heb wel een verandering in de modem

DSL Up 9577 kbps / 1026 kbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 18:00
En ook hier helaas nog steeds vaak last van storingen. Internet valt vaak tijdelijk weg. Regelmatig geprobeerd om direct via een kabeltje aangesloten op het modem te internetten, maar het probleem blijft bestaan.
@webcare, nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:49
En nog een vraag aan Webcare..
Als ik de specificaties van Internet Plus bekijk zie ik dit op de website:
Internet Plus (tot 20 Mb/s)

Supersnel internetten voor de veeleisende internetter
Download tot 20 Mb/s
Upload van 1 Mb/s
Waarom staat in mijn contract het volgende zinnetje?
"Uw abonnement heeft een downloadsnelheid tot 20 Mb/s en een uploadsnelheid tot 2 Mb/s.

Betekent dit dat 1Mbit sowieso wordt gehaald en 2Mbit mogelijk kan zijn?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:41:
@OgWok,

Dus 1 netbook met LAN aan de modem, verder niets aangesloten?
Kunt u pings en een tracert laten zien van die netbook naar het IP van uw modem en naar www.telfort.nl ?

..............

Hugo
Inderdaad, netbook aangesloten via cat5-kabel aan ethernetpoort1 op Zyxel; verder niets.

Traceroute naar Zyxel:
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Trace_1.png

Ping naar Zyxel:
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Ping_1.png

Traceroute naar Telfort.nl:
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Trace_2.png

Ping naar Telfort.nl:
Afbeeldingslocatie: http://super-moem.pointclark.net/GOT/Ping_2.png

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:08:

@pafdaddy,

Internet Max voor 27,50 per maand voor het eerste jaar is de introductieprijs voor nieuwe abonnees. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.

Hugo
Mmm, krijg net een mail van Telfort klantenservice en daar wordt ook in vermeld dat de prijs voor het eerste jaar €27,50 is. Ga ik vervolgens mijn abonnement wijzigen krijg ik bij stap 4, Besteloverzicht ook de prijs van €27,50 te zien voor het eerste jaar. :?

Ik heb het dus maar online geregeld nu; de zojuist per email ontvangen opdrachtbevestiging geeft ook de korting aan. >:)

[ Voor 22% gewijzigd door pafdaddy op 07-04-2011 20:24 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

peaky, het .bin-bestand is geen programma, maar gewoon een bestand om de downloadsnelheid mee te kunnen testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Ik zit even de reacties op de frontpage door te lezen, staat wel een interessant punt tussen van Webcare.

Verwijderd in 'nieuws: Telfort start met vdsl2-abonnement van 40Mbps'
Bij bestellingen van Telfort Internet Plus wordt vanaf vandaag waar mogelijk over VDSL2 opgeleverd met een 20/2 profiel. In de praktijk resulteert dit in een maximale linerate van ~22.000/2.000kbps.

We bieden alleen Telfort Internet Max (tot 40Mbit) aan als de verwachte snelheid die van Internet Plus ruim overschrijdt. In de praktijk resulteert dit in een maximale linerate van ~42.000/4.100kbps.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Laatst online: 29-09 08:59

Investig8or

What goes up, could come down

Ik moet zeggen: erg goed om te zien dat iemand van Telfort (Hugo) hier in het topic actief is! Dat geeft toch een positief beeld voor mij.

Maar natuurlijk is hier ook een probleem :P

Half februari was er van de een op andere dag geen internet meer bij mijn ouders die een Telfort 20mbit abo hebben. Er is gebeld met de klantenservice, na twee weken bleek dat het modem stuk was (het zou aan onze kabels liggen). Een week later was het nieuwe modem er en weer internet (wat ik wat lang vind, maar goed). De monteur heeft toen de lijn snelheid ook doorgemeten en kwam tot de conclusie dat er 5-6 mbit ongeveer doorkwam. Zijn advies aan ons was wel om de afstand tussen ISRA en modem zo kort mogelijk te maken, nu zat er een behoorlijk stuk platte RJ11 kabel tussen. Maar hij heeft de snelheid bij de lasdop gemeten en daar was het dus al vrij laag. Daarom mijn vraag aan Hugo: is er te achterhalen wat het probleem is? Voor de modem wissel was de snelheid prima, met 16mbit down en 0,9mbit up ongeveer. Nu komt uit speedtest het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2niwd4w.jpg

En het modem (als ik het goed heb) laat zien:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/153r9ra.jpg

Ik vind het toch vrij laag...

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als bij ADSL je upstream zo ver van de 1000kbps af zit is dat meestal een goede indicatie dat er iets niet goed is met de lijn binnen of buitenshuis. De downstream snelheid is dan vaak ook hoger mogelijk. Of je zit op een vrij lange verbinding ver van de centrale op ADSL over ISDN dan kan dit wel kloppen.

Wat zie je bij DSL diagnostics staan als demping (attenuation) up en downstream?

[ Voor 16% gewijzigd door bjck op 07-04-2011 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
woekele schreef op donderdag 07 april 2011 @ 20:46:
peaky, het .bin-bestand is geen programma, maar gewoon een bestand om de downloadsnelheid mee te kunnen testen :P
ahaa! ja oke... :) ja nou na die herstart ging de snelheid dus in de modem omlaag...jammah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

bjck schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:03:
Als je upstream zo ver van de 1000kbps af zit is dat meestal een goede indicatie dat er iets niet goed is met de lijn binnen of buitenshuis. De downstream snelheid is dan vaak ook hoger mogelijk.

Wat zie je bij DSL diagnostics staan als demping (attenuation) up en downstream?
Upstream is 22db, downstream 47db. Op dit moment hangt de modem dus nog via een vrij lange platte kabel aan het ISRA punt, maar dat was voorheen ook zo (met hogere snelheid). Wat wel apart is (of misschien totaal nietszeggend...): bij de Telfort postcode check kwam voeger altijd uit dat er tot 16mbit download mogelijk was wat ook netjes gehaald werd. Nu wordt er aangegeven dat er 6-8mbit mogelijk is. Dit geldt voor basis en plus, dan is het nut van plus nogal foetsie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die 47dB geeft aan dat je op een behoorlijk lange verbinding zit van de centrale. Weet je toevallig of dit het geval is?

En de verhouding past bij een ADSL over ISDN (annexB) verbinding meer dan bij een ADSL over POTS (annexA) verbinding. Is het de eerste? Anders is het een aanduiding op een lijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

bjck schreef op donderdag 07 april 2011 @ 21:40:
Die 47dB geeft aan dat je op een behoorlijk lange verbinding zit van de centrale. Weet je toevallig of dit het geval is?

En de verhouding past bij een ADSL over ISDN (annexB) verbinding meer dan bij een ADSL over POTS (annexA) verbinding. Is het de eerste? Anders is het een aanduiding op een lijn probleem.
Geen idee wat de lijn lengte is, maar misschien kan Hugo mij daar mee helpen :).En het is inderdaad een ISDN lijn. Maar ik vind het toch vreemd dat het eerst wel richting de 20mbit ging en nu duidelijk niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
misschien hier even kijken?
http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Er verandert wel iets, maar gaat wel de verkeerde kant uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1241898612.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

@Webcare

Wij hebben nu het 20mbit-abonnement en de snelheid komt niet hoger dan 8mbit. Kan dan het abonnement worden verlaagd naar het 8mbit-abonnement? Ik las op jullie website dat hier kosten aan zijn verbonden, geldt dit ook als je langer als een jaar lid bent en/of de huidige snelheid niet hoger is dan 8mbit?

offtopic:
Jullie hebben wel een paar spelfouten op jullie website staan: internet specificaties, moet zonder spatie. :)

[ Voor 23% gewijzigd door The_Worst op 08-04-2011 09:12 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@MensionXL,

VDSL2 techniek is voor u wel beschikbaar, echter verstopt achter de Internet Plus productnaam ;)

Hugo
Bij mij staat ook dat VDSL2 techniek niet beschikbaar is, maar wordt nu toch aan het twijfelen gebracht door opmerking in de quote :) . Ik woon in Leiden (2331), is het hier dan toch beschikbaar, ondanks dat de Telfort site aangeeft van niet?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pafdaddy,

Heel mooi! Ik merk inderdaad dat er dit keer een uitzondering gemaakt wordt voor bestaande klanten, bij upgraden naar Internet Max krijgen die ook de introductiekorting :D

@GAIAjohan,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM, volgens mij kan uw lijn al over naar WBA-E zonder contractswijziging. Internet Plus is standaard een ADSL2+ product maar in het geval van VDSL2 dekking wordt er opgeleverd over VDSL2 met een 20/2 profiel.

@KillerBee,

Zie mijn quote in de post van BJCK. U ziet waarschijnlijk dat Internet Max niet beschikbaar is, maar Internet Plus is sinds gisteren waar mogelijk ook over VDSL, alleen dan met een 20/2 profiel. (max. 22.000/2.000kbps)

@OgWok,

Die waarden zijn zoals ze horen! 0-1ms ping naar het modem, 15-25ms naar een Nederlandse website. Waar die 60-400(!)ms dan vandaan komt naar Speedtest.net is nu de grote vraag.

Wat doet een download van de 1000mb.bin van onze FTP?

@Peaky & Investig8or,

Graag ontvang ik jullie postcode en huisnummer per DM voor een lijnonderzoek.

Hugo

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Beste mensen,

Sinds een jaar of 3 maken wij hier thuis gebruik van Telfort Plus (20mbit) icm met VoIP. Ik woon in een redelijk nieuwe wijk. Nu is het zo dat mijn snelheid sinds het begin erg laag is.

Volgens BBned staat de wijkcentrale hier zo'n 3KM vandaan en zeggen ze dit over mijn snelheid :
Uw huidige bandbreedte is 6.39 Mbps. Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 818.24 KB/sec.

Praktisch gezien klopt dit dus. Ik download met een snelheid van om en nabij de 800KB/sec. Echter, doe ik nu de postcode check op Telfort.nl dan zie ik dat ik op mijn locatie 18tot 20mb zou moeten kunnen krijgen. Als ik in mijn modem kijk zie ik staan dat die ingetraind is op ADSL2PLUS. Nu ga ik er even (misschien onterecht?) van uit dat die indicatie van 18 tot 20mb is gebaseerd op VDSL? Welke stappen moet ik onder nemen om op het VDSL netwerk te komen? Zal dit een snelheidsverbetering tot gevolg hebben?

[ Voor 0% gewijzigd door Hammetje op 08-04-2011 12:36 . Reden: Typo's }:O ]

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-09 13:06
Hugo, is het mogelijk de modem hier woensdag te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@grannymark,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

@Lampuhkap,

Zoals het er nu naar uitziet is het modem voor die tijd binnen ja!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetii
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-02-2013
@ Hugo: Is het mogelijk mijn huidige abonnement om te zetten naar een VDSL abonnement ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:26:
@Peaky & Investig8or,

Graag ontvang ik jullie postcode en huisnummer per DM voor een lijnonderzoek.

Hugo
Als het goed is heb je van mij een berichtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 13:30:
@grannymark,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Hugo
Done. Zie graag je reactie tegemoet.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 13:20

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

@webcare

Ik zit op postcode gebied 9204, is hier al VDSL beschikbaar of kan ik Internet Max gewoon niet bestellen?
Als VDSL wel beschikbaar is betekend dit dat de prestaties van mijn huidige ADSL2+ lijn beter worden?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even wat verwarring uit de wereld te helpen: iedereen kan zelf via Mijn Telfort het nieuwe abonnement aanvragen. Als Internet Max niet bestelbaar is, komt dat doorgaans simpelweg door de afstand tot de wijkcentrale. Lange lijn? Dan gaat 40 'm niet worden..

Als de geschatte snelheid niet boven de 25 Mb ligt, is Internet Max niet beschikbaar. Bij Internet Plus wordt echter ook over VDSL geleverd, voor zover mogelijk (dekking/haalbare snelheid). Als u nu dus een ADSL verbinding heeft, resulteert een omzetting naar VDSL doorgaans al in een flinke snelheidsverhoging (ca 10% minder overhead van ATM).

Oftewel: al die postcode/huisnummers die hier binnenstromen gaan we niet allemaal handmatig invoeren ;-) Uiteindelijk loopt alles via het normale bestelproces, de pilot is al enige tijd gesloten. Productvragen kunnen we natuurlijk wel beantwoorden.

En nog even ter verduidelijking over bestaande abonnementen: deze worden niet automatisch omgezet. Zo blijven de Internet Basis aansluitingen op 4 Mb hangen totdat het contract wordt verlengd onder de nieuwe voorwaarden (tot 8 Mb). En Internet Plus aansluitingen worden niet automatisch gemigreerd naar VDSL.
Dit gebeurd allemaal in combinatie met na een contractverlenging. Vandaar ook het niet handmatig upgraden van alle postcode/huisnummers die nu in onze DM box hangen.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Peaky,

Uw verbinding was alweer teruggekomen op de 'normale' snelheid. Ik zie ook dat er naar aanleiding van contact met de klantenservice een nieuw modem uw kant op komt. Net nog even een wijziging aan de lijn gedaan, nu is de modem ingetraind op 19674 kb/s down, 1117 kb/s up :-)

@grannymark,

U was nog aangesloten op het oude netwerk, waarbij een hogere snelheid niet mogelijk was. Verbinding wordt nu gemigreerd, u ontvangt nog een brief en e-mail.

@Investig8or,

We gaan uw verbinding omzetten van ISDN naar PSTN, inclusief nieuw modem. Verbinding wordt nu gemigreerd, u ontvangt nog een brief en e-mail.

Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 20:08
Uiterlijk gisteravond zou de webcare nog op iets terugkomen bij mij met betrekking ws tot een dsl up dsl down probleem of anders wat ik vorige week gevraagd heb.
Even voor de duidelijkheid, momenteel al 46 uur zonder hickup van de dsl status met het geleende multipcmodem. Dit was met "eigen" modem, zijnde de P-2602HW-D1A, wel even anders.
En waarom is er bijna ieder uur een sip registration? En soms een error 404?

1 04/08/2011 16:21:02 SIP Registration Success by SIP:0172xxxx SIP[1]
2 04/08/2011 15:32:02 SIP Registration Success by SIP:0172xxxx SIP[1]
3 04/08/2011 14:46:02 SIP Registration Success by SIP:0172xxxx SIP[1]
4 04/08/2011 14:00:28 SIP Registration Success by SIP:0172xxx SIP[1]
5 04/08/2011 13:49:31 SIP Request Error :No match Mgr,method:OPTIONS Rsp code:404
6 04/08/2011 13:10:58 SIP Registration Success by SIP:0172xxxx SIP[1]
7 04/08/2011 12:24:58 SIP Registration Success by SIP:0172xxxxx SIP[1]
8 04/08/2011 11:39:28 SIP Registration Success by SIP:0172xxxx SIP[1]
9 04/08/2011 10:57:49 SIP Request Error :No match Mgr,method:OPTIONS Rsp code:404
10 04/08/2011 10:50:58 SIP Registration Success by SIP:0172xxxxx SIP[1]
11 04/08/2011 10:00:58 SIP Registration Success by SIP:0172xxxx SIP[1]

[ Voor 3% gewijzigd door scofield op 08-04-2011 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 16:17:
@Peaky,

Uw verbinding was alweer teruggekomen op de 'normale' snelheid. Ik zie ook dat er naar aanleiding van contact met de klantenservice een nieuw modem uw kant op komt. Net nog even een wijziging aan de lijn gedaan, nu is de modem ingetraind op 19674 kb/s down, 1117 kb/s up :-)

@grannymark,

U was nog aangesloten op het oude netwerk, waarbij een hogere snelheid niet mogelijk was. Verbinding wordt nu gemigreerd, u ontvangt nog een brief en e-mail.

@Investig8or,

We gaan uw verbinding omzetten van ISDN naar PSTN, inclusief nieuw modem. Verbinding wordt nu gemigreerd, u ontvangt nog een brief en e-mail.

Wouter
Ja en het nieuwe modem is nu echt nodig, na de ''harde reset'' die ik zo juist heb uitgevoerd doen de LAN poorten het ook niet meer, de modem is nu echt naar de eeuwige jachtvelden.
maar bedankt voor de goede service!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
@Joosie200,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.
Gisteren heb ik een DM met postcode/huisnummer gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Nu online
@grannymark,

Wouter
Top! :). Op welke termijn zou ik hier iets van merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:26:
................

@OgWok,

Die waarden zijn zoals ze horen! 0-1ms ping naar het modem, 15-25ms naar een Nederlandse website. Waar die 60-400(!)ms dan vandaan komt naar Speedtest.net is nu de grote vraag.

Wat doet een download van de 1000mb.bin van onze FTP?

..........
De 1000mb.bin doet over de hele linie 2.0MB/sec. Alleen even in het begin 1.9MB/sec. De speedtest meting was vanmorgen vroeg, dus misschien was KPN ergens mee bezig.

Metingen zijn op alle systemen in het netwerk nagenoeg hetzelfde. Dus daar ligt het niet aan.

Is de conclusie juist dat VDSL in mijn situatie niet een echte snelheidswinst gaat opleveren? (want het zijn ADSL snelheden, of wil KPN liever Glashard promoten. Het is overigens wel opvallend dat het lijkt op nagenoeg ADSL snelheid)

[ Voor 4% gewijzigd door OgWok op 08-04-2011 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
@ Hugo Telfort Webcare

Ik heb net even getelefoneerd met de helpdesk, maar echt wijzer werd ik daar niet van ;)

Afgelopen januari heb ik een nieuw jaarcontract afgesloten aangezien mijn modem kapot aan het gaan was.
Nieuwe modem doet het prima en geeft aan dat ik ongeveer 15Mb/s kan halen. Dit geeft de 'Geschatte snelheidscheck' ook aan: 12 tot 16 Mb/s.

Twee vragen:

1. Kan ik überhaupt overstappen op VDSL als ik drie maanden geleden een nieuw jaarcontract ben aangegaan op dezelfde voorwaarden als jaren ervoor. Het gaat me niet om die 17,50 per maand, ik blijf graag 20,45 betalen :) Ik hoef ook geen nieuw modem in bruikleen als deze technisch ook voldoet: Zyxel P-2601HN-F1

2. Ga ik dan ook die 15 Mb/s halen als dit nu in mijn Zyxel-modem staat aangegeven?

Bij voorbaat dank alvast!

Edit: vraag 3: Als ik via deze link (ftp://dl.solcon.nl/pub/test/1000mb.bin) al 1.2 tot 1.5 Mb/s download dan werkt alles al en hoef ik verder niks te doen toch?

[ Voor 9% gewijzigd door objectief2 op 08-04-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Bah, net 4 spookgesprekken gehad. Telefoon gaat over, opnemen, niets horen. Later teruggebeld naar nummer, zij horen niets. Van een 06 nummer. Ik ben niet blij, doet me aan de telefoon-ellende denken die ik het eerste jaar met Telfort heb gehad.

Het zou fijn zijn als Telfort eerst eens een aantal zaken goed test, voordat ze het de wereld in sturen.

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 08-04-2011 20:55 . Reden: overbodig zo'n tekst in bold ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

@Investig8or,

Wouter
Prima, ik wacht het af :) Lekker directe aanpak zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OgWok schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:51:
Bah, net 4 spookgesprekken gehad. Telefoon gaat over, opnemen, niets horen. Later teruggebeld naar nummer, zij horen niets. Van een 06 nummer. Ik ben niet blij, doet me aan de telefoon-ellende denken die ik het eerste jaar met Telfort heb gehad.

Het zou fijn zijn als Telfort eerst eens een aantal zaken goed test, voordat ze het de wereld in sturen.
Ik heb even terug gekeken of ik het me goed herinnerde, maar jij was het toch. Vanaf 15 maart tot 29 maart heb je gevraagd aan Telfort of je in een pilot mag deelnemen. En nu merk je een probleem, naar een oplossing zoeken of de stappen vragen hoe te onderzoeken? Je meldt dat je niet blij bent en zet een vriendelijk zin neer in bold. Hoe verwacht je dat een medewerker gaat reageren met zo'n ommezwaai?

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 08-04-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg ook een mail dat ik mijn abbo over kan zetten naar de plus

maar als ik op telfort site kijk zit er voor mij geen snelheidswinst in
klopt dit webcare?zou U mijn vraag kunnen beantwoorden?

blijft mijn snelheid gewoon 6 a 8 MB ?
want dan heeft afsluiten van nieuw abbo geen zin, heb nu tot 20MB dat is het oude abbo waarvan het jaarkontrakt in 2009 al afgelopen is.

of zit dat hier ook ergens verstopt dat snelheid wel hoger kan bij nieuwe abbo?
ik wil nl best nieuw abbo afsluiten maar dat moet dan wel zin hebben anders ben ik alleen meer geld kwijt voor zelfde snelheid en dat kan niet de bedoeling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Wij hebben al de hele avond geen internet meer (regio 7586). Modem probeert steeds verbinding te maken (Detect signal), heb hem al gereboot, maar heeft geen effect gehad :(
Kabels zijn goed, is niets mee gebeurd en gisteren werkte alles nog :?
Iemand anders met problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

bjck schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 20:58:
[...]

Ik heb even terug gekeken of ik het me goed herinnerde, maar jij was het toch. Vanaf 15 maart tot 29 maart heb je gevraagd aan Telfort of je in een pilot mag deelnemen. En nu merk je een probleem, naar een oplossing zoeken of de stappen vragen hoe te onderzoeken? Je meldt dat je niet blij bent en zet een vriendelijk zin neer in bold. Hoe verwacht je dat een medewerker gaat reageren met zo'n ommezwaai?
Daar heb je wel een punt. Wat wel mee speelt is dat ik wat betreft telefonie een aardig frustrerende periode heb meegemaakt. Met Telfort (en daarvoor Orange). Ga liever niet weer zo'n traject meemaken. Mijn verwachting dat de telefonie tegenwoordig wel feilloos zou werken is wat te hoog gespannen.

Sinds Webcare de zaken heeft opgepakt is het in ieder geval een stuk verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arifje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 11:48
Beste Webcare,

Ik heb afgelopen nacht het probleem gehad dat m`n modem niet meer wilde doorstarten, de powerlampje bleef knipperen, gelukkig heb ik een modem kunnen lenen van een collega maar deze moet namelijk wel weer terug.
en nog een vraag is of het bij mij ook mogelijk is om naar 40MB te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

objectief2 schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 17:27:
@ Hugo Telfort Webcare

Ik heb net even getelefoneerd met de helpdesk, maar echt wijzer werd ik daar niet van ;)

Afgelopen januari heb ik een nieuw jaarcontract afgesloten aangezien mijn modem kapot aan het gaan was.
Nieuwe modem doet het prima en geeft aan dat ik ongeveer 15Mb/s kan halen. Dit geeft de 'Geschatte snelheidscheck' ook aan: 12 tot 16 Mb/s.

Twee vragen:

1. Kan ik überhaupt overstappen op VDSL als ik drie maanden geleden een nieuw jaarcontract ben aangegaan op dezelfde voorwaarden als jaren ervoor. Het gaat me niet om die 17,50 per maand, ik blijf graag 20,45 betalen :) Ik hoef ook geen nieuw modem in bruikleen als deze technisch ook voldoet: Zyxel P-2601HN-F1
De eerste 12 maanden is het 17.50 (Daarna € 24,95 p/mnd)

Zo staat het op de site.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
@ hugo
Als ik eerdaags t nieuwe modem vervang, dan moet de oude terug naar jullie he? En schakelt het netwerk zich automatisch over naar VDSL als ik de niewue modem inprik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 18:53
@Webcare, of iemand die het weet.. Kun je op de nieuwe Zyxel 2601hn-f1 het aantal NAT sessies aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 22:12
Bij de P-2812HNU-F1:

Afbeeldingslocatie: http://i218.photobucket.com/albums/cc204/MaQiQo/Knipsel.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Masimo op 09-04-2011 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Nadat ik het modem een volledige gereset heb gegeven heb ik weer verbinding, maar zo te zien hebben ze wel iets gewijzigd in de wijkcentrale. Werd er eerst altijd een ADSL2-verbinding opgezet, nu is deze teruggezet op ADSL1 :( Voorheen haalde ik 6Mbit down/1Mbit up, nu is dit nog maar 4,9/0,8 (ik zit meer dan 3km van de centrale). Ook is het ip-adres gewijzigd na 3 jaar lang hetzelfde gehad te hebben.
Ik vermoed dat ze iedereen die minder dan 8Mbit kan halen terugzetten op ADSL1 (gezien de nieuwe abonnementsvormen). Niet echt ideaal dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Nu online
VinnieM schreef op zondag 10 april 2011 @ 09:10:
Nadat ik het modem een volledige gereset heb gegeven heb ik weer verbinding, maar zo te zien hebben ze wel iets gewijzigd in de wijkcentrale. Werd er eerst altijd een ADSL2-verbinding opgezet, nu is deze teruggezet op ADSL1 :( Voorheen haalde ik 6Mbit down/1Mbit up, nu is dit nog maar 4,9/0,8 (ik zit meer dan 3km van de centrale). Ook is het ip-adres gewijzigd na 3 jaar lang hetzelfde gehad te hebben.
Ik vermoed dat ze iedereen die minder dan 8Mbit kan halen terugzetten op ADSL1 (gezien de nieuwe abonnementsvormen). Niet echt ideaal dit...
Zoek even in voorgaande topics. Ik herriner me iemand die zei dat je je modem met telnet een andere modus kan laten intrainen, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 18:53
Ja idd stond altijd bij NAT settings, maar bij de 2601 niet meer.. Wellicht via telnet, iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
grannymark schreef op zondag 10 april 2011 @ 11:37:
Zoek even in voorgaande topics. Ik herriner me iemand die zei dat je je modem met telnet een andere modus kan laten intrainen, misschien dat dat helpt.
Ik heb verschillende modi geprobeerd, maar alleen "multimode" (automatisch) of gdmt werkt. Alle ADSL2-varianten geven geen signaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Laatst online: 30-11-2021
Hier is ook de snelheid terug gegaan van 3.1 Mbit naar 2.5 Mbit. ruim 3 jaar 3.1 Mbit gehad.
Mailtje naar klantenservice dat de snelheid naar beneden was gegaan. krijg je een mailtje terug, wij hebben een lijnmeting gedaan en u komt uit op een snelheid van 2504 kbps. ja dat wist ik ook stond in het modem, en dan het verhaaltje heb u alles wel goed aan gesloten. Niets aan veranderd laatste 3 jaar.

Voor Telfort is er meer winst te behalen door klanten dicht bij de centrale een hogere snelheid te geven met een duurder abonnement, dan klanten die veel verder van de centrale zitten. Want die zitten nog lang niet aan hun maximale snelheid van hun abonnement. En voor klanten die dicht bij de centrale zitten, zitten in een woonwijk waar ook kabel is dus daar moeten ze wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Telfort

Graag hier ook mijn huidige abbo omzetten, als dit nut heeft! Want standaard traint mijn modem al in met de volgende waarde..

19450 kbps / 1028 kbps

Ik heb Internet Plus maar waarschijnlijk dus nog over de ADSL ipv VDSL lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:15:
Graag hier ook mijn huidige abbo omzetten, als dit nut heeft!
Lees deze post eens: Verwijderd in "Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

helaas vanochtend 3 spookgesprekken gehad van vaste nummers. Telefoon gaat, neem op, niets horen. Kan zien wie er gebeld heeft dus kan ze gelukkig terugbellen.

Hebben jullie een idee hoe het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
@ wecare, allemaal goeiemorgen :+

Als er een trace nummer is, dan zie ik die graag verschijnen! danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Weet iemand of je het telefoonboek van de 2602h van telfort zo kan aanpassen dat je kan bellen naar sipusers, dus iets als henk@sip.voipbuster.com ? Ik krijg het niet werkend via het telefoonboek in de Zyxel, maar in een sipclient op mijn Androidtelefoon werkt het wel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Bellen bij VoIP gaat noot naar namen als je met een toestel wil werken, dan bel je met nummers.

Bij VoIP is SIP een signalering protocol, je noemt het 'sipusers' maar eigenlijk is dat VoIP gebruikers. En VoIP netwerken kan je koppelen zodat er tussen twee 'aanbieders' gebeld kan worden. Maar jij in de VoIP aanbieder Telfort kan niet zomaar een gebruiker bellen in sip.voipbuster.com tussen twee clients (toestellen).

Het is wel VoIP, maar het zijn eilandjes. Je belt via je aanbieder en die laat je met andere binnen dat eiland bellen en naar 'de buitenwereld'.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 11-04-2011 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinnieM
Klankima schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:47:
Hier is ook de snelheid terug gegaan van 3.1 Mbit naar 2.5 Mbit. ruim 3 jaar 3.1 Mbit gehad.
Mailtje naar klantenservice dat de snelheid naar beneden was gegaan. krijg je een mailtje terug, wij hebben een lijnmeting gedaan en u komt uit op een snelheid van 2504 kbps. ja dat wist ik ook stond in het modem, en dan het verhaaltje heb u alles wel goed aan gesloten. Niets aan veranderd laatste 3 jaar.

...
Modem is hier (vannacht) weer opnieuw ingetraind (op ADSL2PLUS zelfs) en ik haal nu weer 5968 kbps / 1028 kbps. Probleem bij mij was dus maar tijdelijk. Op welke ADSL-mode traint jouw modem in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
VinnieM schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:52:
[...]

Modem is hier (vannacht) weer opnieuw ingetraind (op ADSL2PLUS zelfs) en ik haal nu weer 5968 kbps / 1028 kbps. Probleem bij mij was dus maar tijdelijk. Op welke ADSL-mode traint jouw modem in?
Ook op ADSL2PLUS hier nog geen verbetering, is ook al een paar weken zo dat ik die snelheid verlaging heb.
Baal goed van deze snelheid, was al niet hoog en dan gaat er ook nog wat af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

bjck schreef op maandag 11 april 2011 @ 17:35:
Bellen bij VoIP gaat noot naar namen als je met een toestel wil werken, dan bel je met nummers.

Bij VoIP is SIP een signalering protocol, je noemt het 'sipusers' maar eigenlijk is dat VoIP gebruikers. En VoIP netwerken kan je koppelen zodat er tussen twee 'aanbieders' gebeld kan worden. Maar jij in de VoIP aanbieder Telfort kan niet zomaar een gebruiker bellen in sip.voipbuster.com tussen twee clients (toestellen).

Het is wel VoIP, maar het zijn eilandjes. Je belt via je aanbieder en die laat je met andere binnen dat eiland bellen en naar 'de buitenwereld'.
Ik hoef het eiland ook niet te verlaten (Met sip-software in mijn smartphone werkt het wel wat ik wil)
, ik krijg het alleen niet werkend via het telefoonboek van de Zyxel :) Somige voipproviders (budgetphone bijvoorbeeld) hebben het trouwens wel gewoon open staan voor oproepen van andere voip-providers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 22:12
pennywiser schreef op zondag 10 april 2011 @ 12:14:
[...]

Ja idd stond altijd bij NAT settings, maar bij de 2601 niet meer.. Wellicht via telnet, iemand?
Ow sorry. Ik had de 2601 over het hoofd gezien. Ik d8 dat je 't over de 2812 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare:

Is KPN met de lijn bezig geweest? Vanochtend (om 5:00u) stond de Zyxel op rood en heb hem even uit en aan gezet en was er weer verbinding. Snelheid is 16,85 down en 1,68 up, ping tijd 18 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
witteveder schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 10:10:
bedankt voor de tips, de HOWTO wordt erg gewaardeerd, zou moeten lukken... de reden dat ik geen access point (WAP) wil is dat ik dan ook een switch nodig ga hebben omdat ik ook nog eea bedraad wil aansluiten. Verder vind ik de keuze van WAP's erg klein en ik ben niet overtuigd van de kwaliteit (=ontvangst en bereik).

Overigens merk ik dat in reviews heel wisselend wordt gereageerd op verschillende routers... er zijn geen echte favorieten lijkt wel.
Ik quote mezelf maar even, er is een weekje voorbij, en nu dan even een update. Ter vervanging van het wireless gedeelte van de Zyxel heb ik de Belkin Surf+ modem/router geinstalleerd. Het wireless gedeelte is behoorlijk opgeknapt kan ik wel zeggen. Tot nu toe lijkt het beter te gaan, nog even over langere tijd in de gaten houden. Helaas geen ontvangst door het hele huis, na 2 betonnen vloeren is het signaal op, maar waar ik het wil hebben werk het goed.

Overigens het gebruiken van de Belkin Surf+ als access point is verrekte makkelijk, 5 minuten werk, er is zelf een speciale optie in de firmware voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
DM gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok,

U bent de 1e van de 150 piloters die deze spooktelefoontjes ervaart en we hebben reeds aangetoont alle gemelde problemen in de VDSL pilot snel en serieus op te pakken. Wat een opmerkelijk negatieve manier dan om het probleem zo te melden!

Gebruikt u de default server instelling? Wat voor portforwards heeft u actief? Al een reset naar fabrieksinstellingen uitgevoerd?

Hugo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2011 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-09 18:00
Kadonder schreef op donderdag 07 april 2011 @ 19:21:
En ook hier helaas nog steeds vaak last van storingen. Internet valt vaak tijdelijk weg. Regelmatig geprobeerd om direct via een kabeltje aangesloten op het modem te internetten, maar het probleem blijft bestaan.
@webcare, nog tips?
Beste Webcare, Zou je eens willen kijken naar onze lijn? Zo ja, dan DM ik de benodigde gegevens even.
Ik heb er namelijk weer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 18:46

Totaalgeflipt

De enige echte

@Webcare

Vriendin van mij heeft net internet besteld bij jullie. Wachtijd is 3/5 weken. Ze gaat er echter al eerder wonen. Kan daar nog wat aan bespoedigd worden? Betreft bestelnummer 2279465.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 17:32:
@OgWok,

U bent de 1e van de 150 piloters die deze spooktelefoontjes ervaart en we hebben reeds aangetoont alle gemelde problemen in de VDSL pilot snel en serieus op te pakken. Wat een opmerkelijk negatieve manier dan om het probleem zo te melden!

Gebruikt u de default server instelling? Wat voor portforwards heeft u actief? Al een reset naar fabrieksinstellingen uitgevoerd?

Hugo
Ben inderdaad nogal uit mijn slof geschoten, waarvoor mijn excuses.

Heb net een reset (fabrieksinstellingen) uitgevoerd.

Aktieve portforwards:

80, 20-21, 22, 443, en 10000. Default server aangevinkt en ip adres 192.168.1.33 ingevuld.

Na de reset moest ik de Zyxel 2x uit en aan zetten omdat het dsl ledje op rood bleef.

Snelheid: Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1249733128.png

[ Voor 5% gewijzigd door OgWok op 13-04-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 19:46
Zo, 20mbit ADSL2+ werkt naar behoren in onze nieuwe woning. Snel opgeleverd ook. Twee vragen:

1) Zyxel traint in op 9,5 Mbit. Downstream attenuation 31-32 dB. Noise margin 9 dB (10 dB up). Ik weet dat ik op een 16 Mbit profiel zit. Heeft het nog zin om met een Speedtouch 546 te proberen de noise margin op 6 dB te krijgen?

2) Pingtijden zijn hoger dan ik gewend ben: 20-22 ms naar de eerste hop. In oude woning (1200m afstand, BBned 12Mbit via SpeedXS) zat ik op 7-9 ms. Is daar nog iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kadonder,

@Totaalgeflipt,

Sure! Heb de bedenktijd verwijderd, dan wordt het over ~1,5 week opgeleverd.

@OgWok,

Schakel de default server optie eens uit en probeer het een paar dagen. De ping, ook bij Speedtest.net ziet er in ieder geval weer prima uit!

@SvenHazejager,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM. De limiet van de noisemargin kan ik voor u op de DSLAM aanpassen, hoeft u geen getweakte 546 voor te gebruiken.

Edit 15.17uur: Gegevens ontvangen en aangepast. Oude snelheid: 9559/994 Nieuwe snelheid: 11413/1083

Hugo

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-09 19:46
Hugo, dank!

noise margin downstream: 6 db
current rate downstream: 11413 kbps

noise margin upstream: 7 db
current rate upstream: 1083 kbps

De komende dagen zal ik de log goed in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:03:
@SvenHazejager,

Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM. De limiet van de noisemargin kan ik voor u op de DSLAM aanpassen, hoeft u geen getweakte 546 voor te gebruiken.

Edit 15.17uur: Gegevens ontvangen en aangepast. Oude snelheid: 9559/994 Nieuwe snelheid: 11413/1083

Hugo
@Telfort Webcare/Hugo:

Zou het mogelijk zijn om hetgeen gedaan is voor SvenHazejager eveneens door te voeren voor mijn aansluiting? Postcode/huisnummer zijn reeds verstuurd per DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peaky
Nou heb de nieuwe modem binnen model P-2601HN-F1 en werkt als een trein, de oude vertrouwde snelheid is er weer. ondanks het feit dat deze modem het antenne intern heeft is het bereik een keer zo sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Peaky,

Goed om te horen!

@Joosie200,

Voor u heb ik hetzelfde verzoek gedaan.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 08:29
@webcare,

Zou het mogelijk zijn wat bij SvenHazejager en Joosie200 gedaan is ook bij ons te doen? Postcode en huisnummer zijn bekend als het goed is. Zie ook dit topic op Telfort forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@reiniero,

U zit al op 6dB limiet voor de noisemargin. U heeft zelf ook nog logs gepost waarin dat te zien is.

@Joosie200,

Done: 10773/1079 Ik zal morgen controleren of er niet teveel dataverkeer fouten worden gegenereerd.

Hugo

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:31:
@Joosie200,

Done: 10773/1079 Ik zal morgen controleren of er niet teveel dataverkeer fouten worden gegenereerd.

Hugo
Ik merkte het zojuist. Dank voor het wijzigen! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1250338112.png

Dat ligt al meer in lijn van de verwachte snelheid op dit adres. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Kadonder,

Gegevens ontvangen. Ik zie aan de DSL zijde van uw modem geen instabiliteit. Als u er toch regelmatig last van heeft, zou u dan een ping kunnen laten lopen naar het IP van uw modem en naar een doel buiten uw modem?

De ping resultaten van een moment van instabiliteit graag hier posten. Deze test bij voorkeur bekabeld uitvoeren.

@Joosie200,

Graag gedaan!

Hugo

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Oops, moest dit pmen (stonden adres gegevens in)

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
@Telfort Webcare

Kun je voor mij de overstap naar VSDL bespoedigen? Ik DM mijn NAW gelijk even.

Moet de oude router retour (lijkt wel een letterspel >:) )

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-09 19:20
@Telfort Webcare

Is het mogelijk om te gemigreerd van adsl -> vdsl als je nog in een jaarcontract zit?
Wel met zelfde abonnement (Internet Plus).
Uiteraard met contractverlenging, maar wel in een lopend jaarcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:55
@ Telfort Webcare, ook ik zou graag de noisemargin naar 6db willen als dat kan. Dm ga ik nu versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
Telfort Webcare,

Kunnen jullie ook eens naar mijn lijn kijken, ik heb meer dan 3 jaar een snelheid van 3075kbps gehad.(wat in het modem staat) Eind februari begin maart heb ik een dag zonder internet gezeten.
Nu ben ik er al een paar weken achter dat mijn snelheid naar beneden is gegaan 2544kbps.
Je hebt al geen snelheid gaat hij ook nog naar beneden.
Ik heb het moden nog dichter bij het isra punt gezet, van 75 cm naar 30 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JaHetIsChris,

Ik zie inderdaad dat de verbinding instabiel is. Waar zit uw ISRA en hoe is de modem daar op aangesloten? Modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen? Graag ontvang ik ook alvast uw 06-nummer in een DM.

@pafdaddy,

Bedenktijd is verwijderd. Uw basis modem mag u na oplevering inderdaad retourneren.

@brambo123,

Dat mag. U kunt dit zelf regelen via Mijn Telfort -> abonnement wijzigen.

@Ebbie,

Done: 14136/1112.

@Klankima,

Hugo

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2011 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-08 18:20
Vraagje, ik heb nu een P-2602HW-D1A modem (wireless) maar wil die graag vervangen door een andere merk modem. Ik heb een xbox360 en een ps3 maar ik krijg voor beide een gesloten NAT (restricted). Ik heb hier al contact gehad met Telfort en ze zijn bekend met die modem dat die problemen geeft. En alle "oplossingen" om de NAT open te krijgen werkt niet (ook dit weet telfort). Ze hebben nu een nieuwere modem, maar die kan ik alleen krijgen als ik weer opnieuw verleng... al ben ik meer dan 5 jaar lid.

Nu wil ik dus een andere wireless modem kopen, maar waar moet ik rekenschap mee houden? Omdat ik dus ook telefonie heb van modem, an volgens mij niet alle modems een telefoon aansluiting heeft. Kan ik zowiezo een andere modem kopen van een ander merk?

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:16
Heeft er iemand toevallig in de omgeving Zaandam ook last van wegvallende verbinding sinds vandaag? Het is heel raar, MSN blijft gewoon werken maar websites bekijken is af en toe lastig. Krijg een time-out te zien, druk je op F5 en dan word de pagina zoals gewoonlijk weergegeven. Dit gebeurt zeker elke 5 minuten. Het is niet alleen op mijn PC maar elke PC in het netwerk. Modem en router allebei al aan en uit gehad maar geen effect, op de statuspagina van de modem blijft de verbinding ook in stand.

Everything that has a beginning has a end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Wij hebben hier in huis een 20/1 Mbit lijn van Telfort.
Modem geeft 16147 kbps / 1062 kbps aan, maar als ik een speedtest run dan heb ik deze waardes nog nooit gezien. Verder geeft speedtest.nl een afstand tot de centrale aan van <500m. Ik snap de lage download snelheid niet goed, waar kan dit door veroorzaakt worden?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1252394160.png

We hebben het nieuwe 40/3 abo aangevraagd en ben dan wel benieuwd wat hier de resultaten van zullen zijn.
Heb mijn postcode en huisnummer al naar Hugo gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Reden dat je met ADSL een verschil hebt tussen lijnsnelheid en haalbare download snelheid komt door de technologie. Bij ADSL wordt tussen je modem en de DSLAM in de centrale getransporteerd over de koperdraad met ATM techniek. Dat levert een 11% overhead op bij transport van de datapakketen. Je hebt grofweg tussen lijnsnelheid en download snelheid een 15% verschil zitten totaal bij ADSL(2+).

Met VDSL2 waar Telfort je nu op aansluit als het beschikbaar is (is sowieso beschikbaar als MAX beschikbaar is) heb je maar enkele %-en overhead. Dan is de lijnsnelheid en haalbare download snelheid nog maar ~2% verschillend. Bij VDSL2 wordt over de koperdraad geen ATM maar PTM gebruikt, bijna direct Ethernet frames op de draad getransporteerd zonder dat in ATM cellen te transporteren.

Beetje technisch, maar komt er op neer dat VDSL2 bij gelijke lijnsnelheid al ruim 10% sneller is dan ADSL2+.

Jouw voorbeeld is lijnsnelheid 16147kbps * 88% = 14209kbps = 14,2Mbps aan haalbare download snelheid. Die 15% is een gemiddelde, hangt van de IP packetsize af. Varieert tussen 12% en 17%. Met downloads heb je grote packetsize (1500bytes) meestal en dan is het rond de 12%.

De online snelheid meter heeft ook nog een lichte afwijking en je kan in zo'n kort moment niet echt je snelheid tot het maximum meten. En het is een netwerk 'ergens op internet', je weet de situatie tussen je ISP en de server in dat netwerk niet op dat moment van testen. Situatie daar tussen en de server zelf qua drukte/load kan je niet zien.

[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 14-04-2011 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Laatst online: 08:29
Rommel schreef op donderdag 14 april 2011 @ 22:22:
Heeft er iemand toevallig in de omgeving Zaandam ook last van wegvallende verbinding sinds vandaag? Het is heel raar, MSN blijft gewoon werken maar websites bekijken is af en toe lastig. Krijg een time-out te zien, druk je op F5 en dan word de pagina zoals gewoonlijk weergegeven. Dit gebeurt zeker elke 5 minuten. Het is niet alleen op mijn PC maar elke PC in het netwerk. Modem en router allebei al aan en uit gehad maar geen effect, op de statuspagina van de modem blijft de verbinding ook in stand.
Hmm, daar heb ik ook weleens last van. Ik dacht dat het een DNS probleem is, maar omdat het bij ons maar een paar keer per week gebeurd weet ik eigenlijk niet of dat wel een DNS ligt.

@ Webcare

Wat gaat er nu gebeuren met onze lijn? Er is op 22 maart gezegd dat jullie aan het beraden zijn wat er nog meer gedaan kan worden, zijn jullie nog steeds aan het beraden?
Nog een ander vraagje; waar wordt de geschatte snelheid van de snelheidscheck op gebaseerd. Deze wisselt van 3-4 Mb/s tot 5-6 Mb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-09 01:39

solique

Fire is all I need

Gisteren erachter gekomen dat modem opeens naar beneden is bij gesteld.
Altijd rond de 17 a 18MBit gehad en ik zag gisteren opeens dat hij nu op 15MBit staat.
Moet zeggen dat verbinding ook een stuk instabieler is.

Is de lijn opeens zo verrot geworden of is dit vanwege de werkzaamheden die overal bij ons plaats vinden. (al zijn dit de glasvezelkabels die aangelegd worden, zou niets met koper te maken moeten hebben)

Tevens erachter gekomen dat ik op een van de weinige centrales in de regio zit die nog steeds niet geupdate is (kpn stuurt mij weer terug naar telfort als je om informatie vraagt).

WoT - Steam - Last.fm - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
DM voor hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:11
@webcare ik heb jullie een DM gestuurd over het abonnement van mijn moeder. Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 20:19

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik heb mee gedaan aan de VDSL pilot, maar ik vraag me nu eigenlijk af of ik m'n oude ADSL modem terug moet sturen. In het pakket van het VDSL modem zat een brief dat ik m'n oude modem terug moest sturen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Coenen schreef op zondag 17 april 2011 @ 10:39:
Ik heb mee gedaan aan de VDSL pilot, maar ik vraag me nu eigenlijk af of ik m'n oude ADSL modem terug moet sturen. In het pakket van het VDSL modem zat een brief dat ik m'n oude modem terug moest sturen,
Staat 100x uitgelegd in het pilot-forum. Je hoeft (nog) helemaal niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-09 21:58
@Telfort Webcare
Graag wil ik even informeren naar de status van centrale "So" in postcodegebied 7874TG.
Volgens de postcodecheck is de maximale snelheid 8 Mbit. Desondanks kwam ik bij een kennis (7848CJ) onlangs het volgende tegen:

Adsl2+

Als ik mij niet vergis traint dit modem (TG789) toch echt in op 12 Mbit (ADSL2+). Is het misschien mogelijk om mijn profiel ook hoger te zetten of blokkeert KPN dit?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik ben ook niet de enige die benieuwd is welk adres enzo de modems naar toe moeten. Heb er hier 2! Mn aller-eerste zilveren nog en mn nieuwere witte met wireless :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak-IV
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 17:11
Waarom lukt het verzenden van email via een andere mailserver niet meer
Wordt poort 25 tegenwoordig geblokkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
-

[ Voor 100% gewijzigd door Henkie-Jan op 18-04-2011 11:49 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

sjaak-IV schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:40:
Waarom lukt het verzenden van email via een andere mailserver niet meer
Wordt poort 25 tegenwoordig geblokkeerd ?
Ik gebruik gmail, maar even getest. Ik kan gewoon naar smtp.xs4all.nl connecten op poort 25.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@Webcare

Hebben jullie nog ideeen/suggesties waaraan de "beperkte" VDSL snelheid kan liggen? Ping is netjes, up is strak 16,8 en down 1,8 en dat is al een aantal dagen niet veranderd.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1257660171.png

[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 18-04-2011 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het zo dat ik volgens de KPN postcode check wel VDSL2 kan krijgen, maar volgens de Telfort checker niet?

Waar hecht ik de meeste waarde aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 18:46

Totaalgeflipt

De enige echte

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2011 @ 11:03:
@Totaalgeflipt,

Sure! Heb de bedenktijd verwijderd, dan wordt het over ~1,5 week opgeleverd.

Hugo
Je hebt deze actie inmiddels uitgevoerd?
Op de status pagina is nog weinig veranderd. Ja we zijn ongeduldig _/-\o_
Pagina: 1 ... 22 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.