De storing ADSL (internet en vast bellen), regio Lelystad-Centrum, Dronten-Centrum en Emmeloord-Centrum is opgelost
Verwijderd
Sinds een aantal jaar maak ik gebruik van Telfort 20Mb internet. Over het algemeen ben ik zeer tevreden behalve als ik bittorrent gebruik om bestanden binnen te halen. Ik maak hierbij gebruik van de client Utorrent.
Sowieso heeft het me heel veel moeite gekost om via google/internet erachter te komen hoe ik de poorten van de bijgeleverde Zyxel ADSL modem fatsoenlijk open kon zetten. Dit is inmiddels gelukt, maar toch blijft het up- en downloaden een probleem. Op een of andere manier knalt mijn internet er altijd uit als ik een tijdje achter elkaar fatsoenlijk aan up- of downloaden (vooral downloaden) ben. Dit is nogal hinderlijk.
Aangezien ik zeer binnenkort ga verhuizen en toch maar heb besloten mijn telfort internet abonnement mee te verhuizen (ondanks de extreem hoge verhuiskosten, terwijl ik al jaren een trouwe klant ben!). Ik ga ervan uit dat dit betekent dat ik ook gewoon mijn modem meeneem en die daar aan de telefoonlijn koppel. Op deze manier houd ik dus zeer waarschijnlijk mijn down- en upload problematiek. Daarom overweeg ik sterk een ASDL modem & router aan te schaffen bij de lokale pc-boer van een betrouwbaar merk. Van jullie wil ik graag weten of dit uberhaupt mogelijk is met Telfort internet en zo ja, hoe ik deze dan moet instellen. Of gaat dat allemaal automatisch?
Ik hoor het graag.
Sowieso heeft het me heel veel moeite gekost om via google/internet erachter te komen hoe ik de poorten van de bijgeleverde Zyxel ADSL modem fatsoenlijk open kon zetten. Dit is inmiddels gelukt, maar toch blijft het up- en downloaden een probleem. Op een of andere manier knalt mijn internet er altijd uit als ik een tijdje achter elkaar fatsoenlijk aan up- of downloaden (vooral downloaden) ben. Dit is nogal hinderlijk.
Aangezien ik zeer binnenkort ga verhuizen en toch maar heb besloten mijn telfort internet abonnement mee te verhuizen (ondanks de extreem hoge verhuiskosten, terwijl ik al jaren een trouwe klant ben!). Ik ga ervan uit dat dit betekent dat ik ook gewoon mijn modem meeneem en die daar aan de telefoonlijn koppel. Op deze manier houd ik dus zeer waarschijnlijk mijn down- en upload problematiek. Daarom overweeg ik sterk een ASDL modem & router aan te schaffen bij de lokale pc-boer van een betrouwbaar merk. Van jullie wil ik graag weten of dit uberhaupt mogelijk is met Telfort internet en zo ja, hoe ik deze dan moet instellen. Of gaat dat allemaal automatisch?
Ik hoor het graag.
Thuis werkt Telfort momenteel niet, daarnaast werkt internet op mijn mobiel (Hi) ook al niet *fixed*. 
Is van Telfort bekend dat er storing is? Uiteraard heb ik gezocht, maar dan vind ik alleen een storing van eerder deze week.
Ah: het kan natuurlijk ook aangekondigd onderhoud zijn. Move on, nothing to see here.
Ook al niet, dat is morgenochtend pas. Het is nog vroeg.
En gesproken met de helpdesk: men beweert dat ze geen storing hebben. Hmz, nu weet ik toch eigenlijk wel zo-goed-als zeker dat het ook niet binnenshuis ligt. Vanavond maar eens goed controleren dan ...
Is van Telfort bekend dat er storing is? Uiteraard heb ik gezocht, maar dan vind ik alleen een storing van eerder deze week.
Ah: het kan natuurlijk ook aangekondigd onderhoud zijn. Move on, nothing to see here.
Ook al niet, dat is morgenochtend pas. Het is nog vroeg.
En gesproken met de helpdesk: men beweert dat ze geen storing hebben. Hmz, nu weet ik toch eigenlijk wel zo-goed-als zeker dat het ook niet binnenshuis ligt. Vanavond maar eens goed controleren dan ...
[ Voor 54% gewijzigd door pven op 24-03-2011 09:06 ]
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Verwijderd
Ik ben overgestapt van het Basis naar het Internet Plus abonnement. Volgens de postcodecheck is 7 tot 10 Mb/s mogelijk en dat was me de 5 euro extra wel waard. Ik kom echter maar tot 6,1 Mb/s, de intrainwaarden op de modem zijn 7104 kbps / 714 kbps. Dat is wel een hele kleine verbetering t.o.v. van het Basis abonnement van 5 Mb/s.
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een aantal meter zit tussen het IS/RA punt en de modem. Zou dit inderdaad een grote factor zijn of ligt dit in het algemeen aan de provider?
Het enige wat ik kan bedenken is dat er een aantal meter zit tussen het IS/RA punt en de modem. Zou dit inderdaad een grote factor zijn of ligt dit in het algemeen aan de provider?
Ervan uitgaande dat je een koopmodem hebt: Als je inlogt op mijn telfort kun je aangeven dat je een modem in bruikleen wilt hebben. Je krijgt dan de 2602HF, dat is een 4 poorts met WIFI N.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 23:29:
Ik hoor het graag.
Overigens zou ik ook eens met je instellingen spelen van uTorrent. Beperk het aantal simultane connecties en 'half open' connecties, dat zou jou probleem al op moeten lossen.
Verwijderd
@gogeta1989,
Ik stel voor het abonnement met 1 jaar te verlengen. U krijgt van mij dan de verhuiskosten kado en daarnaast ook een nieuw modem in bruikleen, de 2601HN-F1. Naast dat de 2601HN-F1 meer CPU power en geheugen heeft ben ik er van overtuigd dat u samen met de tips die IJsbeer hierboven geeft al uw huidige problemen oplost. Als u hier gebruik van wilt maken kunt u dit bij mij bevestigen via een DM, dan maak ik alles voor u in orde.
@DKKKK,
Aan de upload van 0,7Mbit te zien zit er een probleem in uw interne bekabeling. Als u dat oplost zal de download waarschijnlijk ook nog een stukje ophogen waardoor u ruim binnen de door ons verwachte downloadsnelheid valt. Naast de lengte van de kabel tussen ISRA en modem zijn koppelstukjes, connectoren, aansluitdoosjes en oxidatie in uw ISRA ook aandachtspunten.Gebruikt u daarvoor nu een platte, ronde of twisted pair kabel?
@pven,
Onderhoud is afgerond. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor een lijnmeting.
Hugo
Ik stel voor het abonnement met 1 jaar te verlengen. U krijgt van mij dan de verhuiskosten kado en daarnaast ook een nieuw modem in bruikleen, de 2601HN-F1. Naast dat de 2601HN-F1 meer CPU power en geheugen heeft ben ik er van overtuigd dat u samen met de tips die IJsbeer hierboven geeft al uw huidige problemen oplost. Als u hier gebruik van wilt maken kunt u dit bij mij bevestigen via een DM, dan maak ik alles voor u in orde.
@DKKKK,
Aan de upload van 0,7Mbit te zien zit er een probleem in uw interne bekabeling. Als u dat oplost zal de download waarschijnlijk ook nog een stukje ophogen waardoor u ruim binnen de door ons verwachte downloadsnelheid valt. Naast de lengte van de kabel tussen ISRA en modem zijn koppelstukjes, connectoren, aansluitdoosjes en oxidatie in uw ISRA ook aandachtspunten.Gebruikt u daarvoor nu een platte, ronde of twisted pair kabel?
@pven,
Onderhoud is afgerond. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor een lijnmeting.
Hugo
Kan iemand deze post svp verwijderen?
Foute posting.
Foute posting.
[ Voor 112% gewijzigd door bart1074 op 24-03-2011 14:27 ]
Verwijderd
Dat is heel fijn!Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:25:
@gogeta1989,
Hugo
Ik ga u nu direct een een DM sturen.
Wellicht kunt u mij ook over het volgende inlichten. Aangezien ik slechts gebruik maak van Telfort Internet en niet van telefonie, heb ik gelezen dat het ook kan helpen om de Zyxel in bridge mode te zetten en een eigen router dan de NAT en Firewall te laten beheren. Wat is uw oordeel over deze methode en indien positief, kan ik ergens instructies vinden hoe dit te realiseren of staat dit gewoon in de gebruikershandleiding? Veel dank.
Verwijderd
Hoe kan ik zien of het een twisted pair kabel is? Hij is in ieder geval rondVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:25:
...
@DKKKK,
...
Misschien helpt het als ik wat foto's plaats:

Verwijderd
Vergeet het type kabel even, er zit een vertakking op de lijn en die moet eerst weg. Waarschijnlijk is dat het hele euvel 
In dat opbouwdoosje mag alleen de rode en blauwe ader aangesloten zitten van het kabeltje dat rechtstreeks naar uw lasdop ISRA loopt. Daarna even modem uit/aan en de nieuwe snelheid bekijken!
In de meest optimale situatie knijpt u aan dat kabeltje een RJ11 connector en steekt u die direct in uw modem welke u ook in diezelfde meterkast plaatst.
Hugo
In dat opbouwdoosje mag alleen de rode en blauwe ader aangesloten zitten van het kabeltje dat rechtstreeks naar uw lasdop ISRA loopt. Daarna even modem uit/aan en de nieuwe snelheid bekijken!
In de meest optimale situatie knijpt u aan dat kabeltje een RJ11 connector en steekt u die direct in uw modem welke u ook in diezelfde meterkast plaatst.
Hugo
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 15:43 ]
Verwijderd
Alleen de rode en blauwe ader aansluiten heeft helaas geen effect op de snelheid. Het leek me al dat het opbouwdoosje overbodig was, er gaat alleen een kabel van de ISRA in, en een kabel naar de modem uit (we gebruiken geen telefoon).Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:41:
Vergeet het type kabel even, er zit een vertakking op de lijn en die moet eerst weg. Waarschijnlijk is dat het hele euvel
Hugo
Als ik de modem in de meterkast wil hebben moet de bekabeling naar drie computers opnieuw gebeuren. Als het moet dan moet het, maar dat wordt een lastig verhaal.
Verwijderd
Als u een laptop in huis heeft zou ik zeker eens proberen wat uw modem qua snelheid doet als deze met een kort kabeltje in de meterkast staat.
Hugo
Hugo
Verwijderd
Dan moet ik eerst met een RJ11 connector en zo'n tangetje aan de slag. En dan is die kabel vanaf de ISRA definitief kortVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:37:
Als u een laptop in huis heeft zou ik zeker eens proberen wat uw modem qua snelheid doet als deze met een kort kabeltje in de meterkast staat.
Hugo
Ik bedacht me trouwens dat het natuurlijk wel mogelijk is om vanaf de plek waar de modem nu zit, de UTP kabels te koppelen/verlengen tot aan de meterkast, zodat de kabels vanaf de modem naar de computers (die mooi zijn weggewerkt) kunnen blijven zitten.
Verwijderd
Ik bedoel als test:
lasdop -> varkenssnuit opbouwdoos -> modem
De opbouwdoos er tussenuit halen zal geen hele grote winst opleveren.
Hugo
Hugo
Verwijderd
Ah oke. Ik zie een ministekkeraansluiting aan de onderkant van de varkenssnuit opbouwdoos, daarmee dus aan de modem? Of moet er iets in de varkenssnuit? (Sorry voor het niveau van mijn vragenVerwijderd schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:50:
Ik bedoel als test:
Hugo
Verwijderd
Ah, dat zag ik niet direct door het formaat van de afbeelding
Als die vast zit aan het kabeltje wat naar uw lasdop loopt kan hij inderdaad direct op uw modem worden aangesloten.
Hugo
Hugo
Is er een mogelijkheid om aan je SIP-account gegevens te komen zonder dat je kan inloggen op de Telfortsite?
Na het herstellen naar fabrieksinstellingen werkt de telefoon niet meer. Heb de configuratie wel teruggezet, maar daar zit blijkbaar geen wachtwoord in?
Na het herstellen naar fabrieksinstellingen werkt de telefoon niet meer. Heb de configuratie wel teruggezet, maar daar zit blijkbaar geen wachtwoord in?
En wederom had ik in de avond van vrijdag rond 22:00 tot de volgende dag rond 14:00 geen internet. Ook op de Telfort storingen pagina geen melden te zien. Het lijkt de laatste tijd wel vaker voor te komen. Ook doordeweeks vaak in de avonden valt de internet weg, maar dan is dit vaak van korte duur enkele minuten. Echter is dit uiteraard zeer hinderlijk.Regeneration schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 16:38:
Gisteren en vandaag tot zojuist had ik last van geen internetverbinding. Anderen hier ook last van gehad?
@ Telfort Webcare / Hugo,
Ik heb hier eigenlijk weinig verstand van, maar ik hoor u wel eens zeggen dat er naar de lijn gekeken kan worden. Zou u dat voor ons ook even kunnen doen? U heeft onze gegevens als het goed is al, maar als ik het opnieuw via DM moet sturen dan kan ik dat uiteraard even doen. Alvast bedankt.
De modem die ik van de week ontvangen heb staat middels in de meterkast te draaien. Het is even de komende dagen afwachten of hij het beter doet dan zijn voorganger!
Alvast bedankt Hugo voor de service!
Roy
Alvast bedankt Hugo voor de service!
Roy
Verwijderd
@Regeneration,
Zulke outages zijn zeker niet gebruikelijk, anders had u er meerdere mensen over gehoord. Ik zie inderdaad een gat in de DHCP log vallen van vrijdag avond ~21:00 tot de volgende dag 14:00. Er was op dat moment bij u in de buurt geen gepland onderhoud en ook geen centrale storing. Brandt uw DSL lampje tijdens die periode wel? Of knippert hij? En welke kleur brandt op dat moment het internetlampje op uw modem?
@Pino112,
U ziet niet bij Telfort maar bij CanalDigitaal, daarom heeft u ook geen gegevens om in te loggen op MijnTelfort.nl
@RoyK,
Graag gedaan. Ben benieuwd naar uw ervaring!
Hugo
Zulke outages zijn zeker niet gebruikelijk, anders had u er meerdere mensen over gehoord. Ik zie inderdaad een gat in de DHCP log vallen van vrijdag avond ~21:00 tot de volgende dag 14:00. Er was op dat moment bij u in de buurt geen gepland onderhoud en ook geen centrale storing. Brandt uw DSL lampje tijdens die periode wel? Of knippert hij? En welke kleur brandt op dat moment het internetlampje op uw modem?
@Pino112,
U ziet niet bij Telfort maar bij CanalDigitaal, daarom heeft u ook geen gegevens om in te loggen op MijnTelfort.nl
@RoyK,
Graag gedaan. Ben benieuwd naar uw ervaring!
Hugo
Beste Helpdesk,
Sinds van de week een nieuwe laptop met nieuwe router/modem gekocht,
het betreft een linksys wag120N router.
Nu verliest de router om de paar minuten zn verbinding, waar zou dit aan kunnen liggen?
het lampje van DSL gaat dan knipperen en die van internet valt gewoon uit.
al geprobeerd om het zonder splitter te doen en modem met 1M kabel vanaf het ISRA punt aangesloten.
mvrg.
Sinds van de week een nieuwe laptop met nieuwe router/modem gekocht,
het betreft een linksys wag120N router.
Nu verliest de router om de paar minuten zn verbinding, waar zou dit aan kunnen liggen?
het lampje van DSL gaat dan knipperen en die van internet valt gewoon uit.
al geprobeerd om het zonder splitter te doen en modem met 1M kabel vanaf het ISRA punt aangesloten.
mvrg.
@Webcare
Gaat het nog lukken met de VDSL aansluiting? (Niets meer van Wouter gehoord)
Gaat het nog lukken met de VDSL aansluiting? (Niets meer van Wouter gehoord)
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Verwijderd
Ik heb vaker dat de telefoon-servers eruit liggen en krijg dan een 404-error terug in de log files...
9 03/29/2011 19:22:57 DSL link up DSL Link
10 03/29/2011 19:22:39 board 0 line 0 channel 0, call 106, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
11 03/29/2011 19:22:39 DSL link down DSL Link
Meer mensen last van deze DSL link downs??? Erg eritant als steeds je internet wegvalt...
10 03/29/2011 19:22:39 board 0 line 0 channel 0, call 106, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD
Meer mensen last van deze DSL link downs??? Erg eritant als steeds je internet wegvalt...
Ja, hier in 2405 ook meerdere keren vandaag dsl link down en up in de zelfde minuut.
Uiteraard dan ook geen telefoon, is er ergens iets mis ofzo? Modem is meer aan het intrainen als dat ie werkelijk draait. Geen dsl ledje en geen internet ledje. En het gaat maar door, nu bijna elke 2 minuten dsl link down en ff later weer up. Kan iemand daar aub naar kijken? Heb het modem 2 keer een zachte reset gegeven maar dit helpt niets. Wordt er een beetje simpel van, een hele log pagina vol met dsl link down en up in een kwartier tijd. Dit bericht krijg ik er net aan door tussen de downs door.
Uiteraard dan ook geen telefoon, is er ergens iets mis ofzo? Modem is meer aan het intrainen als dat ie werkelijk draait. Geen dsl ledje en geen internet ledje. En het gaat maar door, nu bijna elke 2 minuten dsl link down en ff later weer up. Kan iemand daar aub naar kijken? Heb het modem 2 keer een zachte reset gegeven maar dit helpt niets. Wordt er een beetje simpel van, een hele log pagina vol met dsl link down en up in een kwartier tijd. Dit bericht krijg ik er net aan door tussen de downs door.
[ Voor 24% gewijzigd door scofield op 29-03-2011 22:07 ]
Ik krijg de laatste dagen voordurend mailtje onbestelbaar retour. Is er iets bekend van een storing in het uitgaande mailverkeer bij Telfort? De ontvangers zijn van diverse andere providers, planet, hccnet, noem maar op. Het rare is dat sommige mailtjes wel verstuurd worden en ik kan ook mail ontvangen.
voorbeeld van zo'n retourmail:
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
*********@planet.nl
SMTP error from remote mail server after end of data:
host mailin.planet.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected
Zo'n mail stuur ik dan als replay op een eerder ontvangen bericht, je zou er toch vanuit mogen gaan dat het adres dan klopt.
voorbeeld van zo'n retourmail:
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
*********@planet.nl
SMTP error from remote mail server after end of data:
host mailin.planet.nl [213.75.3.30]: 550 5.0.0 Mail rejected
Zo'n mail stuur ik dan als replay op een eerder ontvangen bericht, je zou er toch vanuit mogen gaan dat het adres dan klopt.
Bedankt voor het controleren. Als ik me goed herinner brand zowel de DSL- als Internetlampje in de lange uitval niet in de korte uitval heb ik de modem nog niet bekeken.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:29:
@Regeneration,
[ Voor 5% gewijzigd door Regeneration op 29-03-2011 23:27 ]
Krijg ook bijna dagelijks van de Zyxel log-files met 404 errors maar dat schijnt eerder een hackpoging te zijn van buiten af. Mijn internet-verbinding blijft wel goed draaien, dat wil zeggen dat de Zyxel wel moeite heeft met zwaar torrent-verkeer en dan moet ik hem resetten.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:56:
Ik heb vaker dat de telefoon-servers eruit liggen en krijg dan een 404-error terug in de log files...
Zoiets dus:
30|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
SIP Request Error :No match Mgr,method:REGISTER
31|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
32|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
33|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
34|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
35|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
36|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
37|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
38|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
39|03/22/2011 05:22:42 | | | Rsp code:404
Verwijderd
@scofield/OgWok/@WebCare? Is er iets wat ik hieraan kan doen? Wordt er eerlijk gezegd een beetje moe van dat steeds de verbinding wegvalt... (en dan nog niet gesproken over de 5 à 6 mbit... )
Verwijderd
@Frogy, scofield en JaHetIsChris,
Klinkt als een wegvallende DSL verbinding. Vrijwel altijd een individueel probleem, geen centrale storing.
Heeft daarom ook geen zin om voor dit soort dingen aan anderen te vragen of ze er ook last van hebben. Controleer goed deze stappen: DSL-verbinding valt weg: checklist zelf oplossen
@Menatwork,
Ik vermoed dat uw afzenderadres geen @telfort of @tiscali adres is? In een DM ontvang ik graag van u het afzenderadres en 1 of meerdere geadresseerden. Als uitgaande mailserver gebruikt u smtp.telfort.nl?
@OgWok,
Uw VDSL orderstatus staat nu op "ontvangen door KPN" volgende stap is nu een accepted of een denied. Ik hou hem in de gaten vandaag!
@Regeneration,
Vreemd, ik ga het nader onderzoeken en kom er a.s.a.p. op terug.
Hugo
Klinkt als een wegvallende DSL verbinding. Vrijwel altijd een individueel probleem, geen centrale storing.
Heeft daarom ook geen zin om voor dit soort dingen aan anderen te vragen of ze er ook last van hebben. Controleer goed deze stappen: DSL-verbinding valt weg: checklist zelf oplossen
@Menatwork,
Ik vermoed dat uw afzenderadres geen @telfort of @tiscali adres is? In een DM ontvang ik graag van u het afzenderadres en 1 of meerdere geadresseerden. Als uitgaande mailserver gebruikt u smtp.telfort.nl?
@OgWok,
Uw VDSL orderstatus staat nu op "ontvangen door KPN" volgende stap is nu een accepted of een denied. Ik hou hem in de gaten vandaag!
@Regeneration,
Vreemd, ik ga het nader onderzoeken en kom er a.s.a.p. op terug.
Hugo
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 13:18 ]
@ webcare
Als het goed is zat ik in dezelfde situatie als OgWok. Eerst moest er gemigreerd worden en dan pas was de VDSL pilot mogelijk. Als het goed is ben ik nu ook gemigreerd, maar doe ik dan dus ook mee aan de VDSL Pilot, net zoals OgWok?
Als het goed is zat ik in dezelfde situatie als OgWok. Eerst moest er gemigreerd worden en dan pas was de VDSL pilot mogelijk. Als het goed is ben ik nu ook gemigreerd, maar doe ik dan dus ook mee aan de VDSL Pilot, net zoals OgWok?
Verwijderd
@smartie89,
Nee, daar moet ik u toch teleurstelen. OgWok was op tijd met aanmelden maar er moesten eerst wat zaken worden aangepast in de postcodecheck, ander verhaal dus. De inschrijvingen voor de pilot zijn nu gesloten.
Hugo
Nee, daar moet ik u toch teleurstelen. OgWok was op tijd met aanmelden maar er moesten eerst wat zaken worden aangepast in de postcodecheck, ander verhaal dus. De inschrijvingen voor de pilot zijn nu gesloten.
Hugo
Ik had me al aangemeld voor de pilot op het telfortforum, onder nick: Smartie. Dus van te laat inschrijven kan geen sprake zijn. Toen werd mij verteld van de migratie.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:52:
@smartie89,
Hugo
Maargoed, als het technisch nog niet te doen is dan hou ik verder mijn mond

[ Voor 10% gewijzigd door smartie89 op 30-03-2011 15:03 ]
Verwijderd
Ik heb de post teruggevonden, excuus. Nogmaals controle gedaan en de postcodecheck voor VDSL geeft op uw adres (1800 meter) nog steeds geen VDSL2 dekking. Volgens uw huidige lijnsnelheid valt er met VDSL wel een kleine snelheidswinst te behalen, het is echter voor ons niet bestelbaar. In uw geval worden de prestaties van uw lijn onderschat door de postcodecheck en dit is door ons niet aan te passen.
Bij OgWok ontbrak er alleen dekking op bepaalde huisnummertoevoegingen terwijl het hoofdadres wel dekking heeft, andere zaak.
Hugo
Bij OgWok ontbrak er alleen dekking op bepaalde huisnummertoevoegingen terwijl het hoofdadres wel dekking heeft, andere zaak.
Hugo
Webcare/Hugo,energizer23 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:13:
[...]
Ja, dat nummer is nogsteeds actueel.
Dankjewel!
Ontzettend bedankt!! De monteur is afgelopen vrijdag langsgekomen. Hij heeft de lijn doorgemeten en alles was bij mij in orde. In de centrale verderop dus niet en daar heeft hij dus e.e.a. gedaan waardoor ik nu intrain op 17Mbit ongeveer. Lijkt me een prima snelheid
Nogmaals thanks voor het helpen!
Excuus dat ik het dezelfde zaak heb genoemd. iig bedankt voor de snelle reactie, het nog even bekijken van de lijn en de uitleg!Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 15:08:
Ik heb de post teruggevonden, excuus. Nogmaals controle gedaan en de postcodecheck voor VDSL geeft op uw adres (1800 meter) nog steeds geen VDSL2 dekking. Volgens uw huidige lijnsnelheid valt er met VDSL wel een kleine snelheidswinst te behalen, het is echter voor ons niet bestelbaar. In uw geval worden de prestaties van uw lijn onderschat door de postcodecheck en dit is door ons niet aan te passen.
Hugo
Beste Telfort Webcare,
Ik heb volgens mij een verkeerde rekening gekregen in februari. In plaats van € 9,95 is er nu € 19,15 afgeschreven van mijn rekening. Ik heb een Internet Plus abonnement waarvan Februari de 6e maand is.
Voor Maart is mijn rekening wel gewoon € 24,95. De 7e maand.
Hoe kan ik dit het beste melden/ afhandelen.
Ik hoop snel een reactie of PM te ontvangen.
Mvg
Ik heb volgens mij een verkeerde rekening gekregen in februari. In plaats van € 9,95 is er nu € 19,15 afgeschreven van mijn rekening. Ik heb een Internet Plus abonnement waarvan Februari de 6e maand is.
Voor Maart is mijn rekening wel gewoon € 24,95. De 7e maand.
Hoe kan ik dit het beste melden/ afhandelen.
Ik hoop snel een reactie of PM te ontvangen.
Mvg
Snap er niks van, modem train in op 15862/997 kbps, terwijl ik bij wijze van spreke zo op de centrale kan tuffen vanuit me raam (280 meter lopen via wegen)
ISRA <-standaard kabeltje dat meegelevert werd-> 2601HN-F1 Dus geen aftakkingen oid
Misschien hebben jullie hier wat aan:
Haal 1.63MB/s via usenet(^schoot op het laatst omhoog), ping 23-26ms naar tweakers.
Ik zou toch wel tegen de 20mbit moeten kunnen halen
ISRA <-standaard kabeltje dat meegelevert werd-> 2601HN-F1 Dus geen aftakkingen oid
Misschien hebben jullie hier wat aan:
noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 18 db
attenuation upstream: 0 db
tone 0- 31: 00 00 00 57 8a bc cd dd dd dc cd cc cc bb a9 98
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 64- 95: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 96-127: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 128-159: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 160-191: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 192-223: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 4 db
attenuation downstream: 3 db
tone 0- 31: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 32- 63: 06 78 89 9a aa bb bb bb cc cc cc cc bc cc cc cc
tone 64- 95: bb bb bb bb bb bb bb bb ab aa bb bb aa aa aa aa
tone 96-127: aa a9 99 99 9a a9 aa aa aa aa aa aa aa aa 99 aa
tone 128-159: aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa aa ab
tone 160-191: bb bb bb ab bb bb bb bb bb bb bb bc cc cc cc cc
tone 192-223: cc cc cb bb bb bb bb bb bb bb ab aa aa aa aa 9a
tone 224-255: a9 a9 99 99 a9 99 99 99 99 98 88 88 88 88 88 88
tone 256-287: 88 77 87 78 88 77 77 88 88 88 88 78 88 88 88 88
tone 288-319: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 77 87 88
tone 320-351: 88 77 87 87 77 77 77 77 77 78 88 88 88 88 88 88
tone 352-383: 08 88 88 89 98 99 89 99 99 99 9a 99 99 99 99 99
tone 384-415: 99 99 99 99 99 99 99 98 99 88 88 89 88 88 88 88
tone 416-447: 88 88 88 88 88 88 88 88 88 88 87 88 88 77 87 78
tone 448-479: 88 88 87 88 88 87 78 78 78 78 77 88 78 88 88 88
tone 480-511: 88 88 88 88 88 88 88 89 99 99 99 99 99 99 88 75
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 997 kbps
interleaving delay upstream: 750
impulse noise protection upstream: 9
current rate downstream: 15862 kbps
interleaving delay downstream: 800
impulse noise protection downstream: 5
attainable rate upstream: 1076 kbps
attainable rate downstream: 16492 kbps
linetype: ADSL_2plus
operational uptime: 1 min
CodeViolations: 0
FEC: 0

Haal 1.63MB/s via usenet(^schoot op het laatst omhoog), ping 23-26ms naar tweakers.
Ik zou toch wel tegen de 20mbit moeten kunnen halen
Verwijderd
@r_shoute,
Het klopt wel.
Nota van februari is voor de abonnementskosten van maart 2011 en bestaat voor een gedeelte uit actiekorting maar vanaf 13-03-2011is die actiekorting afgelopen. Zie hier het overzicht: (excl. btw)
@energizer23,
Ik zie het, helemaal top! Ik heb nog een verzoek uitstaan om het profiel te wijzigen van 9dB SNR naar 6dB SNR. Is er een reden dat u de ZyXEL niet gebruikt? De Speedtouch op uw aansluiting blijft namelijk wat achter in uploadsnelheid.
Edit 17:48: Done! Nieuwe snelheid 19000/964. Met de ZyXEL wordt dat nog ietsje hoger, vooral de upload.
@TereZz,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM. Ik verwacht niet dat ik iets voor u kan betekenen en denk dat de kabels naar de centrale langer zijn dan u nu denkt maar dat wil ik graag dubbel-checken.
Edit 18:01: Gegevens ontvangen. KPN geeft voor uw lijn een lengte van 366 meter maar de echte (gemeten) lijnlengte is 713 meter. Net als voor energizer23 heb ik ook voor u een verzoek gedaan het profiel aan te passen naar 6dB SNR, dit zal nog een (kleine) snelheidswinst geven.
Hugo
Het klopt wel.
Van 13 september 2010 t/m 13 maart 2011 heeft u dus een actiekorting gehad.13-09-2010 tot 30-09-2010 €5,02 (halve maand)
01-10-2010 tot 31-10-2010 €8,38
(knip)
01-02-11 tot 31-02-2011 - €8,36
01-03-11 tot 31-03-2011 - €16,09
01-04-11 tot 30-04-2011 - €20,97 (normaal)
@energizer23,
Ik zie het, helemaal top! Ik heb nog een verzoek uitstaan om het profiel te wijzigen van 9dB SNR naar 6dB SNR. Is er een reden dat u de ZyXEL niet gebruikt? De Speedtouch op uw aansluiting blijft namelijk wat achter in uploadsnelheid.
Edit 17:48: Done! Nieuwe snelheid 19000/964. Met de ZyXEL wordt dat nog ietsje hoger, vooral de upload.
@TereZz,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM. Ik verwacht niet dat ik iets voor u kan betekenen en denk dat de kabels naar de centrale langer zijn dan u nu denkt maar dat wil ik graag dubbel-checken.
Edit 18:01: Gegevens ontvangen. KPN geeft voor uw lijn een lengte van 366 meter maar de echte (gemeten) lijnlengte is 713 meter. Net als voor energizer23 heb ik ook voor u een verzoek gedaan het profiel aan te passen naar 6dB SNR, dit zal nog een (kleine) snelheidswinst geven.
Hugo
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2011 18:25 ]
Heb de hele lijst doorlopen en nu uiteindelijk een zilveren modem type P-2602H-D1A even geleend en vanaf het aansluitmoment een stabiele verbinding zoals het nu lijkt. Ik laat dit modem er vanavond even nog aanzitten en zal morgen m'n "eigen" modem welke ook draadloos kan P-2602H(W)-D1A er aankoppelen en hier m'n bevindingen plaatsen.Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:14:
@Frogy, scofield en JaHetIsChris,
Hugo
edit: heb gisteravond toch maar het modem met de wireless functie er weer aangedaan, nadat ik ruim een uur zonder problemen met het gewone geleende multipc modem getest had.
[ Voor 9% gewijzigd door scofield op 31-03-2011 17:15 ]
Mijn e-mail is @telfort, en ik gebruik smtp.telfort.nl. Daar is ook niets aan veranderd. Maar hoe/waar stuur ik een DM?Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 13:14:
@Menatwork,
Hugo
Icoontje onder het logo van de gebruiker klikken:

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
De reden dat ik de Speedtouch gebruikte was eigenlijk alleen maar om de verbinding ermee te testen in vergelijking met de Zyxel. Ik heb nu de Zyxel teruggeplaatst en kom op de volgende waarden uit: 18562/1116 kbps. De upload is dus inderdaad sneller. De download wat minder dan bij de Speedtouch, maar veel veel beter dan eerst. Dus ik laat het mooi zo. Nogmaals dank!Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 17:29:
@energizer23,
Hugo
Verwijderd
@Menatwork,
U post op ons eigen forum onder de nick peterkwek, klopt dat?
@scofield,
Dan wachten we het even af!
@energizer23,
Graag gedaan!
@TereZz,
Profiel is nu aangepast. Snelheid is omhoog gegaan van 15862/997 naar 16625/1072.
Hugo
@scofield,
Dan wachten we het even af!
@energizer23,
Graag gedaan!
@TereZz,
Profiel is nu aangepast. Snelheid is omhoog gegaan van 15862/997 naar 16625/1072.
Hugo
Hallo Telfort Webcare,
Ik krijg nog steeds in mijn nummerdisplay de beller soms wel en soms niet te zien. Hetzelfde probleem wat OgWok had. Nummers staan wel in de logfile maar worden te pas en te onpas doorgegeven. In het verleden had ik een speedtouch modem en geen problemen. Waar kan het aanliggen? Caller ID Payload met zowel FSK als DTMF geprobeerd. Het lijkt erop als de zelfde beller direct terugbelt zonder dat iemand anders heeft gebeld dat het dan wel werkt.
Graag een mogelijke oplossing voor dit probleem.
mvg.
Ron
Ik krijg nog steeds in mijn nummerdisplay de beller soms wel en soms niet te zien. Hetzelfde probleem wat OgWok had. Nummers staan wel in de logfile maar worden te pas en te onpas doorgegeven. In het verleden had ik een speedtouch modem en geen problemen. Waar kan het aanliggen? Caller ID Payload met zowel FSK als DTMF geprobeerd. Het lijkt erop als de zelfde beller direct terugbelt zonder dat iemand anders heeft gebeld dat het dan wel werkt.
Graag een mogelijke oplossing voor dit probleem.
mvg.
Ron
Ik heb het "originele" modem zijnde de P-2602HW-D1A er nu inmiddels ruim 59 uur weer aanhangen.
Ik heb de volgende errors in de logs staan, misschien dat de webcare hier iets mee kan:
System errors:
04/02/2011 11:29:08 DSL link up
04/02/2011 11:28:45 DSL link down
04/01/2011 16:04:00 DSL link up
04/01/2011 16:03:37 DSL link down
03/30/2011 22:35:40 DSL link up
03/30/2011 22:35:20 DSL link down
Wordt elke dag de lijn gereset ofzo?
en wat ik ook vreemd vindt:
802.1x errors:
04/01/2011 22:55:48 1x:405fbef76a95:logout
04/01/2011 20:09:26 1x:70f1a14c8344:logout
03/31/2011 22:43:50 1x:405fbef76a95:logout
03/31/2011 15:38:14 1x:18f46a15b566:logout
03/31/2011 14:03:59 1x:70f1a14c8344:logout
03/30/2011 22:17:37 1x:18f46a15b566:logout
Het lijkt mij of het modem af en toe overslaat of de hik heeft. En kan het handig zijn om meerdere keuzes aan te vinken in het modem bij "active log and alert" ? in maintenance>logs>log settings.
Ik heb de volgende errors in de logs staan, misschien dat de webcare hier iets mee kan:
System errors:
04/02/2011 11:29:08 DSL link up
04/02/2011 11:28:45 DSL link down
04/01/2011 16:04:00 DSL link up
04/01/2011 16:03:37 DSL link down
03/30/2011 22:35:40 DSL link up
03/30/2011 22:35:20 DSL link down
Wordt elke dag de lijn gereset ofzo?
en wat ik ook vreemd vindt:
802.1x errors:
04/01/2011 22:55:48 1x:405fbef76a95:logout
04/01/2011 20:09:26 1x:70f1a14c8344:logout
03/31/2011 22:43:50 1x:405fbef76a95:logout
03/31/2011 15:38:14 1x:18f46a15b566:logout
03/31/2011 14:03:59 1x:70f1a14c8344:logout
03/30/2011 22:17:37 1x:18f46a15b566:logout
Het lijkt mij of het modem af en toe overslaat of de hik heeft. En kan het handig zijn om meerdere keuzes aan te vinken in het modem bij "active log and alert" ? in maintenance>logs>log settings.
[ Voor 41% gewijzigd door scofield op 03-04-2011 11:12 ]
Nee, ik heb maar even een account aangemaakt op 't telfort forum, met dezelfde nick als hierzo.Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 14:42:
@Menatwork,
Ik zal daar wel even een pm naar webcare sturen.
@Webcare
Mijn schoonvader zit momenteel al bijna 2 weken zonder internet/telefoon. KPN is al aangestuurd/langs geweest, aderparen geruild, geen succes. Gisteren nieuw modem ontvangen, correct aangesloten ook geen succes. Blijft geen sync houden. Tips/hulp zijn gewenst.
PC en nummer zitten in je DM
Mijn schoonvader zit momenteel al bijna 2 weken zonder internet/telefoon. KPN is al aangestuurd/langs geweest, aderparen geruild, geen succes. Gisteren nieuw modem ontvangen, correct aangesloten ook geen succes. Blijft geen sync houden. Tips/hulp zijn gewenst.
PC en nummer zitten in je DM
@ Webcare: VDSL Zyxel is gister bezorgd.
Heeft KPN al iets laten weten wanneer ze de lijn gaan overzetten? Wil dat graag zo goed mogelijk stroomlijnen, zodat ik niet lang zonder telefoon en internet zit.
Heeft KPN al iets laten weten wanneer ze de lijn gaan overzetten? Wil dat graag zo goed mogelijk stroomlijnen, zodat ik niet lang zonder telefoon en internet zit.
Mijn modem (zo'n Zyxel 2602) reboot af en toe spontaan. Niet heel vaak, een paar keer per maand maar wel lastig als ik bijvoorbeeld in een Skype call zit. Kan het zijn dat Telfort dit remote doet of loopt er dan iets vol in het modem ofzo?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@Webcare
Ik heb sinds gisteravond dat mijjn verbinding erg vaak wegvalt.
Overdag totaal geen problemen maar zo rond 20:00 uur begint het.
Gisteravond en nu weer.
En ja, heb hier niks veranderd.
Dit is gewoon ineens sinds gisteravond.
En zo spontaan als het begint stopt het ook weer tussen 6 en 7.
Om vervolgens 's avonds weer te beginnen.
Ik heb sinds gisteravond dat mijjn verbinding erg vaak wegvalt.
Overdag totaal geen problemen maar zo rond 20:00 uur begint het.
Gisteravond en nu weer.
En ja, heb hier niks veranderd.
Dit is gewoon ineens sinds gisteravond.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
| 3 04/03/2011 00:32:01 board 0 line 0 channel 0, call 65, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 4 04/03/2011 00:32:01 DSL link up DSL Link 5 04/03/2011 00:31:10 board 0 line 0 channel 0, call 57, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 6 04/03/2011 00:31:10 DSL link down DSL Link 7 04/03/2011 00:13:32 SIP Registration Success by SIP:31592XXXXXX SIP[1] 8 04/03/2011 00:13:20 board 0 line 0 channel 0, call 57, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 9 04/03/2011 00:13:20 DSL link up DSL Link 10 04/03/2011 00:12:28 board 0 line 0 channel 0, call 49, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 11 04/03/2011 00:12:28 DSL link down DSL Link 12 04/03/2011 00:01:20 WEB Login Successfully User:admin 13 04/03/2011 00:00:22 SIP Registration Success by SIP:31592XXXXXX SIP[1] 14 04/03/2011 00:00:11 board 0 line 0 channel 0, call 49, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 15 04/03/2011 00:00:11 DSL link up DSL Link 16 04/02/2011 23:59:20 board 0 line 0 channel 0, call 41, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 17 04/02/2011 23:59:20 DSL link down 20 04/02/2011 23:05:55 board 0 line 0 channel 0, call 41, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 21 04/02/2011 23:05:55 DSL link up DSL Link 22 04/02/2011 23:05:04 board 0 line 0 channel 0, call 33, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 23 04/02/2011 23:05:04 DSL link down 26 04/02/2011 22:30:31 board 0 line 0 channel 0, call 33, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 27 04/02/2011 22:30:31 DSL link up DSL Link 28 04/02/2011 22:29:37 WEB Login Successfully User:admin 29 04/02/2011 22:29:28 board 0 line 0 channel 0, call 25, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 30 04/02/2011 22:29:28 DSL link down 36 04/02/2011 20:30:25 board 0 line 0 channel 0, call 25, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 37 04/02/2011 20:30:25 DSL link up DSL Link 38 04/02/2011 20:29:07 board 0 line 0 channel 0, call 17, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 39 04/02/2011 20:29:07 DSL link down DSL Link 40 04/02/2011 20:00:17 SIP Registration Success by SIP:31592XXXXXX SIP[1] 41 04/02/2011 20:00:05 board 0 line 0 channel 0, call 17, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 42 04/02/2011 20:00:05 DSL link up DSL Link 43 04/02/2011 19:58:47 board 0 line 0 channel 0, call 9, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 44 04/02/2011 19:58:47 DSL link down |
En zo spontaan als het begint stopt het ook weer tussen 6 en 7.
code:
1
2
3
4
| 11 04/03/2011 06:25:46 board 0 line 0 channel 0, call 185, C01 Incoming Call 1500000 CALL DETAIL RECORD 12 04/03/2011 06:25:46 DSL link up DSL Link 13 04/03/2011 06:24:43 board 0 line 0 channel 0, call 177, C02 Call Terminated CALL DETAIL RECORD 14 04/03/2011 06:24:43 DSL link down DSL Link |
Om vervolgens 's avonds weer te beginnen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennis-L op 03-04-2011 10:32 ]
Ik begin het wireless gedeelte van de mijn Zyxel (zo'n 4-poorts ding) aardig zat te worden (grootste probleem is slecht bereik door het huis). Kan ik deze Belkin Surf+Wireless Router gebruiken om het wireless gedeelte te verzorgen?
(zie ook http://www.belkin.com/nl/...rocess?Product_Id=510884#)
En hoe doe ik dat? Gewoon in de zyxel prikken met ethernet kabel?
(zie ook http://www.belkin.com/nl/...rocess?Product_Id=510884#)
Gewoon wifi uitzetten op Zyxel en met RJ45 connecten aan de nieuwe wifi, lijkt mij (ik heb geen wireless Zyxel)
Deze Belkin (of vergelijkbaar) apparaat vindt het geen probleem dat ze dan na een andere router/modem zit?Yzord schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:36:
Gewoon wifi uitzetten op Zyxel en met RJ45 connecten aan de nieuwe wifi, lijkt mij (ik heb geen wireless Zyxel)
Als je hier een leek in bent kun je wellicht beter een wireless accesspoint kopen. Bij een extra router kun je het beste de meeste functionaliteit afsluiten, maar als je niet weet hoe of wat dan is een accesspoint wel beter.witteveder schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:37:
[...]
Deze Belkin (of vergelijkbaar) apparaat vindt het geen probleem dat ze dan na een andere router/modem zit?
Als je het eenvoudig wilt houden kan je beter een WAP nemen en niet een router achter een andere router zetten...witteveder schreef op maandag 04 april 2011 @ 15:37:
[...]
Deze Belkin (of vergelijkbaar) apparaat vindt het geen probleem dat ze dan na een andere router/modem zit?
Deze handleiding volgen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Pointwitteveder schreef op maandag 04 april 2011 @ 12:31:
bedankt voor de tips, de HOWTO wordt erg gewaardeerd, zou moeten lukken... de reden dat ik geen access point (WAP) wil is dat ik dan ook een switch nodig ga hebben omdat ik ook nog eea bedraad wil aansluiten. Verder vind ik de keuze van WAP's erg klein en ik ben niet overtuigd van de kwaliteit (=ontvangst en bereik).
Overigens merk ik dat in reviews heel wisselend wordt gereageerd op verschillende routers... er zijn geen echte favorieten lijkt wel.
Overigens merk ik dat in reviews heel wisselend wordt gereageerd op verschillende routers... er zijn geen echte favorieten lijkt wel.
@Webcare:
vanochtend stond de oude Zyxel met het DSL lampje te knipperen. Dacht dus dat de lijn overgezet was naar VDSL. Snel even de P-2812HNU-F1 aangesloten, en gekeken naar het type verbinding..... het is nog ADSL. Download snelheid is ook rond de 16Mb.
Is KPN al mijn lijn aan het omzetten naar VDSL, want het lijkt wel of er vannacht iets gebeurd is?
vanochtend stond de oude Zyxel met het DSL lampje te knipperen. Dacht dus dat de lijn overgezet was naar VDSL. Snel even de P-2812HNU-F1 aangesloten, en gekeken naar het type verbinding..... het is nog ADSL. Download snelheid is ook rond de 16Mb.
Is KPN al mijn lijn aan het omzetten naar VDSL, want het lijkt wel of er vannacht iets gebeurd is?

Ik heb een vreemd "probleem"; mijn P-2602HW-D1A traint in op 18232 kbps download. Volgens Google Maps is het ongeveer 600-650 meter lopen naar de centrale waarop ik ben aangesloten, dus dat lijkt me een mooie snelheid.
Het vreemde is echter, dat ik bij het downloaden (vanaf bijvoorbeeld een snelle FTP server of via DirectConnect) maximaal 1,7 tot 1,8 MB/s haal (omgerekend dus ongeveer 14 Mb/s). Ik mis dus 3,8 Mb.
De aansluiting is: P-2602HW-D1A met 802.11bg ingeschakeld » Linksys WRT320N op 802.11n 5Ghz ingesteld als wireless access point » iMac met 802.11n ondersteuning op 4 meter afstand.
Op mijn Mac draait geen antivirussoftware of firewall, en hij is dus verbonden met een 802.11n only netwerk op 5Ghz (geen storende draadloze netwerken van buren dus). De Zyxel heeft zijn WiFi nog aanstaan voor een iPhone 3gs die niet kan verbinden met 5Ghz netwerken. Zou dat (twee draadloze netwerken vlakbij elkaar) er iets mee te maken kunnen hebben? Of zit het tussen modem en router? Of zijn er andere dingen die nuttig zijn om te testen?
Het vreemde is echter, dat ik bij het downloaden (vanaf bijvoorbeeld een snelle FTP server of via DirectConnect) maximaal 1,7 tot 1,8 MB/s haal (omgerekend dus ongeveer 14 Mb/s). Ik mis dus 3,8 Mb.
De aansluiting is: P-2602HW-D1A met 802.11bg ingeschakeld » Linksys WRT320N op 802.11n 5Ghz ingesteld als wireless access point » iMac met 802.11n ondersteuning op 4 meter afstand.
Op mijn Mac draait geen antivirussoftware of firewall, en hij is dus verbonden met een 802.11n only netwerk op 5Ghz (geen storende draadloze netwerken van buren dus). De Zyxel heeft zijn WiFi nog aanstaan voor een iPhone 3gs die niet kan verbinden met 5Ghz netwerken. Zou dat (twee draadloze netwerken vlakbij elkaar) er iets mee te maken kunnen hebben? Of zit het tussen modem en router? Of zijn er andere dingen die nuttig zijn om te testen?
leoaq.fm // Jeune Loop
Je vergeet even de overhead mee te rekenen. Je snelheid klopt dus gewoon.sjaakaq schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:22:
Ik heb een vreemd "probleem"; mijn P-2602HW-D1A traint in op 18232 kbps download. Volgens Google Maps is het ongeveer 600-650 meter lopen naar de centrale waarop ik ben aangesloten, dus dat lijkt me een mooie snelheid.
Meer info + voorbeeld: http://forum.telfort.nl/topic2874.html
[ Voor 7% gewijzigd door Dolan op 06-04-2011 13:34 ]
Verwijderd
@OgWok,
Omzetting van de lijn vindt wel vandaag plaats. Modem hoort automatisch op VDSL2 modus over te schakelen. Staat hij daar nog steeds op? In dat geval daar op laten staan en even geduld hebben. Als er om ~17:00 nog geen signaal is stuur ik direct een monteur aan.
@ronald97,
Modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen?
@Dennis-L,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM voor een lijnmeting.
@tyson69,
Oei, dat is inderdaad lang! Ik heb helaas geen gegevens via DM ontvangen, kunt u dit nogmaals proberen?
Hugo
Omzetting van de lijn vindt wel vandaag plaats. Modem hoort automatisch op VDSL2 modus over te schakelen. Staat hij daar nog steeds op? In dat geval daar op laten staan en even geduld hebben. Als er om ~17:00 nog geen signaal is stuur ik direct een monteur aan.
@ronald97,
Modem al eens gereset naar fabrieksinstellingen?
@Dennis-L,
Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer per DM voor een lijnmeting.
@tyson69,
Oei, dat is inderdaad lang! Ik heb helaas geen gegevens via DM ontvangen, kunt u dit nogmaals proberen?
Hugo
Oké, maar als ik je link doorneem lijkt de overhead vooral door ATM veroorzaakt te worden...is dat er niet al "afgegaan" voordat het signaal mijn modem bereikt?trolleystad schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:30:
[...]
Je vergeet even de overhead mee te rekenen. Je snelheid klopt dus gewoon.
Meer info + voorbeeld: http://forum.telfort.nl/topic2874.html
(Dit meer om het te weten, 3,8Mb/s minder downloadsnelheid boeit me verder erg weinig).
leoaq.fm // Jeune Loop
Sinds vanmiddag al een paar dat me modem eruit knalt :
1 Apr 6 16:05:57 info SIP Registration: SIP:070*******: Register Success
2 Apr 6 16:05:24 info DSL up down log: DSL up. Upstream 1079 kbps Downstream 4576 kbps, ADSL Type is ADSL_2plus .
3 Apr 6 16:04:50 info DSL up down log: DSL down.
4 Apr 6 13:31:49 info SIP Registration: SIP:070*******: Register Success
5 Apr 6 13:31:36 info DSL up down log: DSL up. Upstream 1086 kbps Downstream 4576 kbps, ADSL Type is ADSL_2plus .
6 Apr 6 13:28:15 info DSL up down log: DSL down.
7 Apr 6 12:26:13 info SIP Registration: SIP:070*******: Register Success
8 Apr 6 12:26:00 info DSL up down log: DSL up. Upstream 913 kbps Downstream 4576 kbps, ADSL Type is ADSL_2plus .
9 Apr 6 12:22:45 info DSL up down log: DSL down.
Regio Den Haag centrum
1 Apr 6 16:05:57 info SIP Registration: SIP:070*******: Register Success
2 Apr 6 16:05:24 info DSL up down log: DSL up. Upstream 1079 kbps Downstream 4576 kbps, ADSL Type is ADSL_2plus .
3 Apr 6 16:04:50 info DSL up down log: DSL down.
4 Apr 6 13:31:49 info SIP Registration: SIP:070*******: Register Success
5 Apr 6 13:31:36 info DSL up down log: DSL up. Upstream 1086 kbps Downstream 4576 kbps, ADSL Type is ADSL_2plus .
6 Apr 6 13:28:15 info DSL up down log: DSL down.
7 Apr 6 12:26:13 info SIP Registration: SIP:070*******: Register Success
8 Apr 6 12:26:00 info DSL up down log: DSL up. Upstream 913 kbps Downstream 4576 kbps, ADSL Type is ADSL_2plus .
9 Apr 6 12:22:45 info DSL up down log: DSL down.
Regio Den Haag centrum
Self reflection is the school of wisdom
04/04/2011 20:18:51 DSL link up DSL Link
04/04/2011 20:18:28 DSL link down DSL Link
04/03/2011 15:26:39 DSL link up DSL Link
04/03/2011 15:26:16 DSL link down DSL Link
04/03/2011 15:25:33 DSL link up DSL Link
04/03/2011 15:25:10 DSL link down DSL Link
04/03/2011 13:10:04 DSL link up DSL Link
04/03/2011 13:09:41 DSL link down DSL Link
04/03/2011 11:57:04 DSL link up DSL Link
04/03/2011 11:56:41 DSL link down DSL Link
04/02/2011 11:29:08 DSL link up DSL Link
04/02/2011 11:28:45 DSL link down DSL Link
04/01/2011 16:04:00 DSL link up DSL Link
04/01/2011 16:03:37 DSL link down DSL Link
En hier weer een heel zooitje ups en downs van m'n zyxel P-2602HW-D1A,
ik zal toch eens voor meerdere dagen wederom een leenmodem van een kennis eraan hangen om te kijken of die ook die errors geeft. Dat leenmodem is een zyxel P-2602H-D1A, dus het multipcmodem zonder wireless maar met een Belkin AP eraan.
De wireless functie lijkt er nog vaker uit te vallen als dit tenminste aangeduid wordt in het log als een 802.1x storing:
04/04/2011 20:18:28 DSL link down DSL Link
04/03/2011 15:26:39 DSL link up DSL Link
04/03/2011 15:26:16 DSL link down DSL Link
04/03/2011 15:25:33 DSL link up DSL Link
04/03/2011 15:25:10 DSL link down DSL Link
04/03/2011 13:10:04 DSL link up DSL Link
04/03/2011 13:09:41 DSL link down DSL Link
04/03/2011 11:57:04 DSL link up DSL Link
04/03/2011 11:56:41 DSL link down DSL Link
04/02/2011 11:29:08 DSL link up DSL Link
04/02/2011 11:28:45 DSL link down DSL Link
04/01/2011 16:04:00 DSL link up DSL Link
04/01/2011 16:03:37 DSL link down DSL Link
En hier weer een heel zooitje ups en downs van m'n zyxel P-2602HW-D1A,
ik zal toch eens voor meerdere dagen wederom een leenmodem van een kennis eraan hangen om te kijken of die ook die errors geeft. Dat leenmodem is een zyxel P-2602H-D1A, dus het multipcmodem zonder wireless maar met een Belkin AP eraan.
De wireless functie lijkt er nog vaker uit te vallen als dit tenminste aangeduid wordt in het log als een 802.1x storing:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| 1 04/06/2011 11:37:48 1x:90840dc9d5c2:logout 2 04/05/2011 21:11:50 1x:18f46a15b566:logout 3 04/05/2011 21:03:12 1x:405fbef76a95:logout 4 04/05/2011 14:54:45 1x:405fbef76a95:logout 5 04/04/2011 21:32:07 1x:18f46a15b566:logout 6 04/04/2011 21:24:39 1x:405fbef76a95:logout 7 04/04/2011 21:02:05 1x:405fbef76a95:logout 8 04/04/2011 21:01:59 1x:18f46a15b566:logout 9 04/04/2011 18:18:32 1x:18f46a15b566:logout 10 04/04/2011 17:38:41 1x:405fbef76a95:logout 11 04/04/2011 17:07:18 1x:18f46a15b566:logout 12 04/04/2011 16:48:50 1x:405fbef76a95:logout 13 04/04/2011 13:25:42 1x:0014a4467bf6:logout 14 04/04/2011 00:56:12 1x:18f46a15b566:logout 15 04/04/2011 00:43:35 1x:18f46a15b566:logout 16 04/04/2011 00:43:05 1x:18f46a15b566:logout 17 04/03/2011 23:56:36 1x:70f1a14c8344:logout 18 04/03/2011 19:15:00 1x:70f1a14c8344:logout 19 04/03/2011 13:08:34 1x:405fbef76a95:logout 20 04/03/2011 12:52:20 1x:405fbef76a95:logout 21 04/03/2011 12:20:27 1x:405fbef76a95:logout 22 04/02/2011 16:03:28 1x:405fbef76a95:logout 23 04/01/2011 22:55:48 1x:405fbef76a95:logout 24 04/01/2011 20:09:26 1x:70f1a14c8344:logout 25 03/31/2011 22:43:50 1x:405fbef76a95:logout 26 03/31/2011 15:38:14 1x:18f46a15b566:logout 27 03/31/2011 14:03:59 1x:70f1a14c8344:logout |
[ Voor 44% gewijzigd door scofield op 06-04-2011 17:49 ]
@ Webcare Hugo: Het is nu 18:06 en het modem staat nog steeds op ADSL...... ook na reboot.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 13:58:
@OgWok,
Verwijderd
@OgWok,
Volgens mijn meting is uw modem nu 4,9 uur ingetraint op VDSL2 met een snelheid van 18016/2032, de beginsnelheid van het 20/2 profiel. Welke kleur brandt het DSL lampje?
@scofield,
Momenteel alweer 1,9 dagen onafgebroken verbonden. Gebruikte u op 3 april andere apparatuur dan vandaag die mogelijk instabilteit heeft kunnen veroorzaken?
@Ventrigo,
Als het aanhoudt even aan de bel trekken.
Hugo
Volgens mijn meting is uw modem nu 4,9 uur ingetraint op VDSL2 met een snelheid van 18016/2032, de beginsnelheid van het 20/2 profiel. Welke kleur brandt het DSL lampje?
@scofield,
Momenteel alweer 1,9 dagen onafgebroken verbonden. Gebruikte u op 3 april andere apparatuur dan vandaag die mogelijk instabilteit heeft kunnen veroorzaken?
@Ventrigo,
Als het aanhoudt even aan de bel trekken.
Hugo
DSL ledje is groen.Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:17:
@OgWok,
Zie boven (pic). Weet niet of zeker of hij op ADSL of VDSL staat. Ubuntu 10.10 download: 1,1 MB/sec, Mac OSX 10.6.6 Combo update 1,1MB/sec. Is dit OK?Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 18:26:
Groen = VDSL
Oranje = ADSL
Dan is hij dus prima! Waar "staat" de modem nog op ADSL?
Hugo
@Webcare Hugo:
Neen, de logs hierboven van mij zijn allen van hetzelfde modem, nml de zyxel met wireless functie.
Heb vanaf nu voor een paar dagen een zgn multipc modem weten te lenen welke alleen maar 4 ethernetpoorten heeft. En misschien kun je nog even naar m'n post kijken van voor het weekend aub?
Neen, de logs hierboven van mij zijn allen van hetzelfde modem, nml de zyxel met wireless functie.
Heb vanaf nu voor een paar dagen een zgn multipc modem weten te lenen welke alleen maar 4 ethernetpoorten heeft. En misschien kun je nog even naar m'n post kijken van voor het weekend aub?
Heb nu deze snelheden met VDSL:

Een probleempje waar ik gisteren tegenaan liep, naar een van de machines in mijn netwerk wil ik graag poort 80 open zetten (Terminal Services Gateway / IIS). Echter iedere keer als ik een Port Forward op poort 80 probeer op te zetten krijg ik een van deze 2 foutmeldingen:
- Error: Internal Error
- Server Ports are Duplicate
Ik heb al een Port Forward op poort 21 openstaan en die werkt zonder problemen. Die kan ik ook verwijderen en opnieuw aanmaken dus dat gaat wel goed. Een aantal presets binnen de Port Forwards gaan goed (PPTP bijvoorbeeld), maar HTTP of HTTPS gaan bijvoorbeeld verkeerd (zelfde foutmeldingen). Custom Ports in de non-private range gaan ook gewoon goed. Het gaat me dus in dit geval om poort 80 en die wil niet.
Ik heb het ook via Telnet geprobeerd, maar ik kan niet vinden welk commando ik moet ingeven om Port Forwards op te vragen / te wijzigen.
De modem is een Zyxel 2602R-D1A met de meest recente firmware (V3.40(ASG.3)B1 volgens mij). Ik heb nog wel een modem staan met DD-WRT die ik er achter zou kunnen hangen als ik de Zyxel in Bridging zet, maar dan ben ik mijn VoIP kwijt.
Ik voel er weinig voor om een reset naar factory defaults te doen zonder zeker te weten dat het probleem met de Port Forwards dan wordt opgelost. Kan iemand dit voor mij bevestigen?
- Error: Internal Error
- Server Ports are Duplicate
Ik heb al een Port Forward op poort 21 openstaan en die werkt zonder problemen. Die kan ik ook verwijderen en opnieuw aanmaken dus dat gaat wel goed. Een aantal presets binnen de Port Forwards gaan goed (PPTP bijvoorbeeld), maar HTTP of HTTPS gaan bijvoorbeeld verkeerd (zelfde foutmeldingen). Custom Ports in de non-private range gaan ook gewoon goed. Het gaat me dus in dit geval om poort 80 en die wil niet.
Ik heb het ook via Telnet geprobeerd, maar ik kan niet vinden welk commando ik moet ingeven om Port Forwards op te vragen / te wijzigen.
De modem is een Zyxel 2602R-D1A met de meest recente firmware (V3.40(ASG.3)B1 volgens mij). Ik heb nog wel een modem staan met DD-WRT die ik er achter zou kunnen hangen als ik de Zyxel in Bridging zet, maar dan ben ik mijn VoIP kwijt.
Ik voel er weinig voor om een reset naar factory defaults te doen zonder zeker te weten dat het probleem met de Port Forwards dan wordt opgelost. Kan iemand dit voor mij bevestigen?
En hier mijn VDSL waardes:

@ogwok: Jouw ping..is die niet een beetje absurd hoog?

[ Voor 34% gewijzigd door Dacuuu op 07-04-2011 09:37 ]
Nee.sjaakaq schreef op woensdag 06 april 2011 @ 14:19:
[...]
Oké, maar als ik je link doorneem lijkt de overhead vooral door ATM veroorzaakt te worden...is dat er niet al "afgegaan" voordat het signaal mijn modem bereikt?
(Dit meer om het te weten, 3,8Mb/s minder downloadsnelheid boeit me verder erg weinig).
Hoe is eigenlijk je ping naar Tweakers.net?Dacuuu schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:36:
[afbeelding]
Het zelfde..waarom eigenlijk?MensionXL schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:52:
[...]
Hoe is eigenlijk je ping naar Tweakers.net?

Die hoge ping is al eerder ter spake gekomen bij het "oude" modem. Gaf nogal wat gezeur bij online gamen....Dacuuu schreef op donderdag 07 april 2011 @ 09:36:
[afbeelding]
Verwijderd
@scofield,
Ik kom er later vandaag op terug!
@UTwizard,
Al een reset naar defaults geprobeerd? Poortje 80 doorzetten is een basic handeling die geen doorgaans problemen hoort te veroorzaken.
@OgWok,
Ik mis een hoop informatie. Hoeveel machines staan er aangesloten en hoe? Zeker dat andere machines geen dataverkeer genereren op het moment van testen? Aangesloten via LAN? WLAN?
Doe de snelheids en pingtest eens opnieuw met 1 machine direct bekabeld aan uw modem. Niemand uit de VDSL pilot heeft zulke latency waarden dus dat moet met een probleem in uw eigen LAN of met een sub-optimaal geconfigureerd WLAN te maken hebben. Zie bijvoorbeeld resultaten van andere Telfort VDSL piloters via Speedtest.net: http://www.speedtest.net/wave/6e2e8be646be1211
@All,
Vanaf vandaag zijn wel live met VDSL2!
Zie: http://blogs.telfort.nl/n...t-internet-max-tot-40-mbs
Internet Plus wordt waar mogelijk over VDSL2 met 20/2 profiel geleverd.
Hugo
Ik kom er later vandaag op terug!
@UTwizard,
Al een reset naar defaults geprobeerd? Poortje 80 doorzetten is een basic handeling die geen doorgaans problemen hoort te veroorzaken.
@OgWok,
Ik mis een hoop informatie. Hoeveel machines staan er aangesloten en hoe? Zeker dat andere machines geen dataverkeer genereren op het moment van testen? Aangesloten via LAN? WLAN?
Doe de snelheids en pingtest eens opnieuw met 1 machine direct bekabeld aan uw modem. Niemand uit de VDSL pilot heeft zulke latency waarden dus dat moet met een probleem in uw eigen LAN of met een sub-optimaal geconfigureerd WLAN te maken hebben. Zie bijvoorbeeld resultaten van andere Telfort VDSL piloters via Speedtest.net: http://www.speedtest.net/wave/6e2e8be646be1211
@All,
Vanaf vandaag zijn wel live met VDSL2!
Zie: http://blogs.telfort.nl/n...t-internet-max-tot-40-mbs
Internet Plus wordt waar mogelijk over VDSL2 met 20/2 profiel geleverd.
Hugo
@ Hugo: Is het mogelijk mijn huidige abbo om te zetten naar een VDSL abbo?
Heb het nu getest met een losse netbook (MSI U90) direkt aan de Zyxel. Ping tijd wordt iets beter. Enige wat uit kan maken is dat de netbook geen gigabit nic heeft. Dus ethernet ledje brand geel op de Zyxel. WLAN op Zyxel staat uit.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:53:
........
@OgWok,
.........
Hugo
Dit is het resultaat:

DHCP op Zyxel staat uit en netbook heeft vast ip-adres. OS is OSX 10.6.2 met IPv6 uit.
DSL Line status:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
| noise margin upstream: 7 db output power downstream: 5 db attenuation upstream: 0 db noise margin downstream: 12 db output power upstream: 14 db attenuation downstream: 0 db SRA upstream: init SRA downstream: init bitswap upstream: enabled bitswap downstream: enabled current rate upstream: 2032 kbps interleaving delay upstream: 4.00 ms impulse noise protection upstream: 1.0 symbols current rate downstream: 18016 kbps interleaving delay downstream: 8.00 ms impulse noise protection downstream: 1.5 symbols attainable rate upstream: 2568 kbps attainable rate downstream: 30084 kbps linetype: VDSL2 Profile: 8b operational uptime: 3 min CodeViolations near end: 1 FEC near end: 8 CodeViolations far end: 0 FEC far end: 0 Bandborders upstream: nReturn=0 nDirection=0 nNumData=2 nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData=" (00,(0012,0064),(0012,0064)) (01,(0874,1202),(0896,1095)) " Bandborders downstream: nReturn=0 nDirection=1 nNumData=2 nFormat=(nBandIndex, (nLimit_firstToneIndex, nLimit_lastToneIndex), (nBorder_firstToneIndex, nBorder_lastToneIndex)) nData=" (00,(0068,0864),(0068,0863)) (01,(1209,1679),(1210,1398)) " Tones upstream: nReturn=0 nDirection=0 nNumData=231 nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData=" (0012,03) (0013,05) (0014,05) (0015,06) (0016,06) (0017,06) (0018,07) (0019,08) (0020,08) (0021,09) (0022,08) (0023,09) (0024,08) (0025,09) (0026,09) (0027,09) (0028,0A) (0029,09) (0030,0A) (0031,09) (0032,09) (0033,09) (0034,08) (0035,09) (0036,07) (0037,08) (0038,07) (0039,06) (0040,07) (0041,07) (0042,06) (0043,06) (0044,05) (0045,05) (0046,04) (0047,04) (0048,05) (0049,04) (0050,03) (0051,03) (0052,02) (0053,02) (0054,01) (0062,01) (0064,01) (0896,01) (0897,01) (0898,01) (0899,02) (0900,01) (0901,02) (0902,01) (0903,02) (0904,01) (0905,02) (0906,01) (0907,02) (0908,01) (0909,02) (0910,02) (0911,02) (0912,02) (0913,02) (0914,02) (0915,02) (0916,02) (0917,02) (0918,02) (0919,02) (0920,02) (0921,02) (0922,02) (0923,02) (0924,02) (0925,02) (0926,02) (0927,02) (0928,02) (0929,02) (0930,02) (0931,02) (0932,02) (0933,02) (0934,02) (0935,02) (0936,02) (0937,02) (0938,02) (0939,02) (0940,02) (0941,02) (0942,02) (0943,02) (0944,02) (0945,02) (0946,02) (0947,02) (0948,02) (0949,02) (0950,02) (0951,02) (0952,02) (0953,02) (0954,02) (0955,02) (0956,02) (0957,02) (0958,02) (0959,02) (0960,02) (0961,02) (0962,02) (0963,02) (0964,02) (0965,02) (0966,02) (0967,02) (0968,02) (0969,02) (0970,02) (0971,02) (0972,02) (0973,02) (0974,02) (0975,02) (0976,02) (0977,02) (0978,02) (0979,02) (0980,02) (0981,02) (0982,02) (0983,02) (0984,02) (0985,02) (0986,02) (0987,02) (0988,02) (0989,02) (0990,02) (0991,02) (0992,02) (0993,02) (0994,02) (0995,02) (0996,02) (0997,02) (0998,02) (0999,02) (1000,02) (1001,02) (1002,02) (1003,02) (1004,02) (1005,02) (1006,02) (1007,02) (1008,02) (1009,02) (1010,02) (1011,02) (1012,02) (1013,02) (1014,02) (1015,02) (1016,02) (1017,02) (1018,02) (1019,01) (1020,02) (1021,02) (1022,02) (1023,01) (1024,01) (1025,02) (1026,02) (1027,02) (1028,02) (1029,01) (1030,02) (1031,01) (1032,02) (1033,01) (1034,01) (1035,01) (1036,01) (1037,02) (1038,01) (1039,02) (1040,01) (1041,02) (1042,01) (1043,02) (1044,01) (1045,01) (1046,01) (1047,01) (1048,01) (1049,02) (1050,01) (1051,02) (1052,01) (1053,02) (1054,01) (1055,01) (1056,01) (1057,01) (1058,01) (1059,01) (1060,01) (1061,01) (1062,01) (1063,01) (1064,01) (1065,01) (1066,01) (1067,01) (1069,02) (1071,01) (1073,01) (1075,01) (1077,01) (1079,01) (1081,01) (1083,01) (1087,01) (1089,01) (1091,01) (1093,01) (1094,01) (1095,01) " Tones downstream: nReturn=0 nDirection=1 nNumData=977 nFormat=(nToneIndex(dec),nBit(hex)) nData=" (0068,06) (0069,06) (0070,06) (0071,06) (0072,06) (0073,06) (0074,06) (0075,06) (0076,06) (0077,06) (0078,06) (0079,07) (0080,07) (0081,06) (0082,07) (0083,06) (0084,06) (0085,07) (0086,06) (0087,06) (0088,06) (0089,06) (0090,06) (0091,06) (0092,06) (0093,06) (0094,06) (0095,06) (0096,06) (0097,06) (0098,06) (0099,06) (0100,06) (0101,06) (0102,06) (0103,06) (0104,06) (0105,06) (0106,06) (0107,06) (0108,06) (0109,06) (0110,06) (0111,06) (0112,06) (0113,06) (0114,06) (0115,06) (0116,06) (0117,06) (0118,06) (0119,06) (0120,06) (0121,06) (0122,06) (0123,06) (0124,06) (0125,06) (0126,06) (0127,06) (0128,06) (0129,06) (0130,06) (0131,06) (0132,06) (0133,06) (0134,06) (0135,05) (0136,06) (0137,05) (0138,05) (0139,06) (0140,06) (0141,05) (0142,05) (0143,05) (0144,05) (0145,05) (0146,05) (0147,05) (0148,05) (0149,05) (0150,05) (0151,06) (0152,06) (0153,05) (0154,05) (0155,05) (0156,06) (0157,05) (0158,05) (0159,06) (0160,05) (0161,05) (0162,05) (0163,05) (0164,05) (0165,05) (0166,05) (0167,05) (0168,05) (0169,05) (0170,05) (0171,05) (0172,05) (0173,05) (0174,05) (0175,05) (0176,05) (0177,05) (0178,05) (0179,05) (0180,05) (0181,05) (0182,05) (0183,05) (0184,05) (0185,05) (0186,05) (0187,05) (0188,05) (0189,05) (0190,05) (0191,05) (0192,05) (0193,05) (0194,05) (0195,05) (0196,05) (0197,05) (0198,05) (0199,05) (0200,05) (0201,05) (0202,05) (0203,05) (0204,05) (0205,05) (0206,05) (0207,05) (0208,05) (0209,05) (0210,05) (0211,05) (0212,04) (0213,05) (0214,05) (0215,05) (0216,05) (0217,05) (0218,04) (0219,04) (0220,05) (0221,05) (0222,04) (0223,04) (0224,05) (0225,04) (0226,04) (0227,04) (0228,04) (0229,04) (0230,05) (0231,04) (0232,05) (0233,04) (0234,04) (0235,04) (0236,04) (0237,04) (0238,04) (0239,04) (0240,04) (0241,04) (0242,04) (0243,04) (0244,05) (0245,04) (0246,04) (0247,04) (0248,04) (0249,04) (0250,04) (0251,04) (0252,04) (0253,04) (0254,05) (0255,05) (0256,06) (0257,06) (0258,06) (0259,06) (0260,06) (0261,06) (0262,06) (0263,06) (0264,06) (0265,06) (0266,06) (0267,06) (0268,06) (0269,06) (0270,06) (0271,06) (0272,05) (0273,06) (0274,06) (0275,06) (0276,06) (0277,06) (0278,06) (0279,06) (0280,06) (0281,06) (0282,06) (0283,06) (0284,06) (0285,06) (0286,06) (0287,06) (0288,06) (0289,06) (0290,06) (0291,06) (0292,06) (0293,06) (0294,06) (0295,06) (0296,06) (0297,06) (0298,06) (0299,06) (0300,06) (0301,06) (0302,06) (0303,06) (0304,06) (0305,06) (0306,06) (0307,06) (0308,06) (0309,06) (0310,06) (0311,06) (0312,06) (0313,06) (0314,06) (0315,06) (0316,06) (0317,07) (0318,06) (0319,07) (0320,07) (0321,07) (0322,07) (0323,07) (0324,06) (0325,06) (0326,07) (0327,07) (0328,07) (0329,06) (0330,07) (0331,07) (0332,06) (0333,07) (0334,07) (0335,07) (0336,06) (0337,07) (0338,07) (0339,07) (0340,07) (0341,06) (0342,07) (0343,07) (0344,06) (0345,07) (0346,07) (0347,07) (0348,07) (0349,07) (0350,07) (0351,07) (0352,07) (0353,07) (0354,07) (0355,07) (0356,07) (0357,07) (0358,07) (0359,07) (0360,07) (0361,07) (0362,07) (0363,07) (0364,07) (0365,07) (0366,07) (0367,07) (0368,07) (0369,07) (0370,07) (0371,07) (0372,07) (0373,07) (0374,07) (0375,07) (0376,07) (0377,07) (0378,07) (0379,07) (0380,07) (0381,07) (0382,07) (0383,07) (0384,07) (0385,07) (0386,07) (0387,08) (0388,07) (0389,07) (0390,07) (0391,07) (0392,07) (0393,07) (0394,07) (0395,07) (0396,07) (0397,07) (0398,07) (0399,07) (0400,07) (0401,07) (0402,07) (0403,07) (0404,07) (0405,07) (0406,07) (0407,07) (0408,07) (0409,07) (0410,07) (0411,07) (0412,07) (0413,07) (0414,07) (0415,07) (0416,08) (0417,07) (0418,07) (0419,07) (0420,07) (0421,07) (0422,08) (0423,07) (0424,07) (0425,07) (0426,07) (0427,07) (0428,07) (0429,07) (0430,07) (0431,08) (0432,08) (0433,07) (0434,07) (0435,07) (0436,08) (0437,08) (0438,08) (0439,07) (0440,08) (0441,08) (0442,08) (0443,08) (0444,08) (0445,08) (0446,08) (0447,08) (0448,07) (0449,08) (0450,08) (0451,08) (0452,08) (0453,08) (0454,08) (0455,08) (0456,08) (0457,08) (0458,07) (0459,08) (0460,08) (0461,08) (0462,08) (0463,08) (0464,07) (0465,08) (0466,08) (0467,08) (0468,08) (0469,08) (0470,07) (0471,08) (0472,08) (0473,08) (0474,08) (0475,07) (0476,08) (0477,08) (0478,08) (0479,08) (0480,08) (0481,08) (0482,07) (0483,08) (0484,08) (0485,08) (0486,08) (0487,08) (0488,08) (0489,08) (0490,08) (0491,08) (0492,07) (0493,08) (0494,07) (0495,08) (0496,08) (0497,08) (0498,08) (0499,08) (0500,08) (0501,08) (0502,08) (0503,08) (0504,08) (0505,08) (0506,08) (0507,08) (0508,08) (0509,08) (0510,08) (0511,08) (0512,08) (0513,08) (0514,08) (0515,08) (0516,08) (0517,08) (0518,08) (0519,08) (0520,08) (0521,08) (0522,08) (0523,08) (0524,08) (0525,08) (0526,08) (0527,08) (0528,08) (0529,08) (0530,08) (0531,08) (0532,08) (0533,08) (0534,08) (0535,08) (0536,08) (0537,08) (0538,08) (0539,08) (0540,08) (0541,08) (0542,08) (0543,08) (0544,08) (0545,08) (0546,08) (0547,08) (0548,08) (0549,08) (0550,08) (0551,08) (0552,08) (0553,08) (0554,08) (0555,08) (0556,08) (0557,08) (0558,08) (0559,08) (0560,08) (0561,08) (0562,08) (0563,08) (0564,08) (0565,08) (0566,08) (0567,08) (0568,08) (0569,08) (0570,08) (0571,08) (0572,08) (0573,08) (0574,08) (0575,09) (0576,08) (0577,08) (0578,08) (0579,09) (0580,08) (0581,09) (0582,08) (0583,08) (0584,09) (0585,09) (0586,08) (0587,09) (0588,09) (0589,08) (0590,09) (0591,09) (0592,08) (0593,09) (0594,09) (0595,09) (0596,09) (0597,09) (0598,09) (0599,08) (0600,08) (0601,09) (0602,08) (0603,09) (0604,08) (0605,09) (0606,08) (0607,09) (0608,08) (0609,08) (0610,09) (0611,08) (0612,09) (0613,08) (0614,08) (0615,08) (0616,08) (0617,08) (0618,09) (0619,08) (0621,08) (0622,09) (0623,08) (0624,08) (0625,08) (0626,08) (0627,08) (0628,08) (0629,08) (0630,08) (0631,08) (0632,08) (0633,08) (0634,08) (0635,08) (0636,08) (0637,08) (0638,08) (0639,08) (0640,08) (0641,08) (0642,08) (0643,08) (0644,08) (0645,08) (0646,08) (0647,08) (0648,08) (0649,08) (0650,08) (0651,08) (0652,08) (0653,08) (0654,08) (0655,08) (0656,08) (0657,08) (0658,08) (0659,08) (0660,08) (0661,08) (0662,08) (0663,08) (0664,08) (0665,08) (0666,08) (0667,08) (0668,08) (0669,08) (0670,08) (0671,08) (0672,08) (0673,08) (0674,08) (0675,08) (0676,07) (0677,08) (0678,08) (0679,08) (0680,08) (0681,08) (0682,08) (0683,07) (0684,07) (0685,07) (0686,08) (0687,07) (0688,07) (0689,07) (0690,07) (0691,07) (0692,07) (0693,07) (0694,07) (0695,07) (0696,07) (0697,07) (0698,07) (0699,07) (0700,07) (0701,07) (0702,07) (0703,07) (0704,07) (0705,07) (0706,07) (0707,07) (0708,07) (0709,07) (0710,07) (0711,07) (0712,07) (0713,07) (0714,07) (0715,07) (0716,07) (0717,07) (0718,07) (0719,07) (0720,07) (0721,07) (0722,07) (0723,07) (0724,07) (0725,07) (0726,07) (0727,07) (0728,07) (0729,07) (0730,07) (0731,07) (0732,07) (0733,07) (0734,07) (0735,07) (0736,07) (0737,07) (0738,07) (0739,07) (0740,07) (0741,07) (0742,07) (0743,07) (0744,07) (0745,07) (0746,07) (0747,07) (0748,07) (0749,07) (0750,07) (0751,07) (0752,07) (0753,07) (0754,07) (0755,07) (0756,07) (0757,07) (0758,07) (0759,07) (0760,07) (0761,07) (0762,07) (0763,07) (0764,07) (0765,07) (0766,07) (0767,07) (0768,07) (0769,07) (0770,07) (0771,07) (0772,07) (0773,07) (0774,07) (0775,07) (0776,07) (0777,07) (0778,06) (0779,07) (0780,07) (0781,07) (0782,07) (0783,07) (0784,07) (0785,07) (0786,06) (0787,07) (0788,06) (0789,07) (0790,06) (0791,06) (0792,06) (0793,07) (0794,06) (0795,06) (0796,06) (0797,06) (0798,06) (0799,06) (0800,06) (0801,06) (0802,06) (0803,06) (0804,06) (0805,06) (0806,06) (0807,06) (0808,06) (0809,06) (0810,06) (0811,06) (0812,06) (0813,06) (0814,06) (0815,06) (0816,06) (0817,06) (0818,06) (0819,06) (0820,06) (0821,06) (0822,06) (0823,06) (0824,06) (0825,06) (0826,06) (0827,06) (0828,06) (0829,06) (0830,06) (0831,05) (0832,06) (0833,05) (0834,05) (0835,06) (0836,06) (0837,06) (0838,05) (0839,05) (0840,05) (0841,05) (0842,05) (0843,05) (0844,06) (0845,05) (0846,05) (0847,05) (0848,05) (0849,05) (0850,05) (0851,05) (0852,05) (0853,05) (0854,05) (0855,05) (0856,05) (0857,05) (0858,05) (0859,05) (0860,04) (0861,04) (0862,04) (0863,04) (1210,01) (1211,01) (1212,01) (1213,01) (1214,01) (1215,01) (1216,02) (1217,02) (1218,02) (1219,02) (1220,02) (1221,02) (1222,02) (1223,02) (1224,02) (1225,02) (1226,02) (1227,01) (1228,02) (1229,02) (1230,02) (1231,02) (1232,02) (1233,02) (1234,02) (1235,02) (1236,02) (1237,02) (1238,02) (1239,02) (1240,02) (1241,02) (1242,02) (1243,02) (1244,02) (1245,02) (1246,02) (1247,02) (1248,02) (1249,02) (1250,02) (1251,02) (1252,02) (1253,02) (1254,02) (1255,02) (1256,02) (1257,02) (1258,02) (1259,01) (1260,02) (1261,02) (1262,02) (1263,02) (1264,02) (1265,02) (1266,02) (1267,01) (1268,02) (1269,02) (1270,02) (1271,02) (1272,02) (1273,02) (1274,02) (1275,02) (1276,02) (1277,02) (1278,01) (1279,02) (1280,02) (1281,02) (1282,01) (1283,01) (1284,01) (1285,01) (1286,01) (1287,01) (1288,01) (1289,01) (1290,01) (1291,01) (1292,01) (1293,01) (1294,01) (1295,01) (1296,01) (1297,01) (1298,01) (1299,01) (1300,01) (1301,01) (1302,01) (1303,01) (1304,01) (1305,01) (1306,01) (1307,01) (1308,01) (1309,01) (1310,01) (1311,01) (1312,01) (1313,01) (1314,01) (1316,01) (1317,01) (1318,01) (1319,01) (1320,01) (1321,01) (1322,01) (1323,01) (1324,01) (1325,01) (1326,01) (1327,01) (1328,01) (1329,01) (1330,01) (1331,01) (1332,01) (1333,01) (1334,01) (1335,01) (1336,01) (1337,01) (1338,01) (1339,01) (1340,01) (1341,01) (1342,01) (1343,01) (1344,01) (1345,01) (1346,01) (1347,01) (1350,01) (1351,01) (1352,01) (1353,01) (1354,01) (1355,01) (1356,01) (1357,01) (1358,01) (1359,01) (1360,01) (1361,01) (1362,01) (1363,01) (1364,01) (1365,01) (1366,01) (1367,01) (1368,01) (1369,01) (1370,01) (1371,01) (1372,01) (1373,01) (1374,01) (1375,01) (1376,01) (1377,01) (1378,01) (1379,01) (1380,01) (1381,01) (1382,01) (1383,01) (1384,01) (1385,01) (1386,01) (1387,01) (1388,01) (1389,01) (1390,01) (1391,01) (1392,01) (1393,01) (1398,01) " |
[ Voor 93% gewijzigd door OgWok op 07-04-2011 13:07 ]
@ Telfort Webcare:
Bij mij is VDSL nog niet beschikbaar volgens de website, zou je mij kunnen vertellen wanneer dit beschikbaar hier zal worden? Ik heb je mijn postcode en huisnummer geDM'ed
Is het trouwens mogelijk om dit nieuwe VSDL modem te laten bridgen? Wil graag mijn eigen router gebruiken
Bij mij is VDSL nog niet beschikbaar volgens de website, zou je mij kunnen vertellen wanneer dit beschikbaar hier zal worden? Ik heb je mijn postcode en huisnummer geDM'ed
Is het trouwens mogelijk om dit nieuwe VSDL modem te laten bridgen? Wil graag mijn eigen router gebruiken
@ Telfort Webcare:
Reset naar defaults nog niet geprobeerd, dit wil ik aankomend weekend gaan proberen omdat het gisteren en vandaag heel ongelukkig uit zou komen om geen internet te hebben. Juist omdat een Port Forward een standaard handeling is stond ik dus ook te kijken van deze meldingen. Het is dus in ieder geval geen bekend probleem met deze modem / firmware combinatie? Ik kan er namelijk verder ook niet heel erg veel over vinden.
Reset naar defaults nog niet geprobeerd, dit wil ik aankomend weekend gaan proberen omdat het gisteren en vandaag heel ongelukkig uit zou komen om geen internet te hebben. Juist omdat een Port Forward een standaard handeling is stond ik dus ook te kijken van deze meldingen. Het is dus in ieder geval geen bekend probleem met deze modem / firmware combinatie? Ik kan er namelijk verder ook niet heel erg veel over vinden.
@ Telfort Webcare:
Vanaf 01-04-2011 heb ik een Telfort Internet-plus abonnement laten ingaan. De meegeleverde Zyxel heb ik via de lasdop in mijn meterkast verbonden met het rode/blauwe aderpaar. Vanuit de meterkast loopt dan een ethernetkabel richting mijn computer. Wat ik nu telkens ervaar bij het opstarten van de computer is dat windows7 rechtsonder in aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is want er is een probleem. Wat het probleem is kan niet via de simpele troubleshooter worden aangewezen. Maar de ethernetkabel verwisselen van poort in mijn systeemkast helpt. Toch lijkt mij dit niet normaal. Ongeacht de poort waar je de ethernetkabel in stopt (heb zelf 2 ethernetpoorten) zou de verbinding toch zonder problemen moeten werken toch?
Daarnaast ben ik er achter gekomen dat ik schommel rond de 8/9 Mb/s download en 0,82Mb/s upload. Ligt dat aan het feit dat de wijkcentrale waarop ik aangesloten ben ver weg is? Als ik aangesloten ben op de wijkcentrale in het centrum is de afstand aldus speedtest.nl 1780 meter. Dat zou goed moeten zijn voor 12 tot 16 Mb/s zoals de telfort website zelf ook aangeeft voor mijn postcode. Ben ik aangesloten op de wijkcentrale in zuid dan is de afstand aldus speedtest.nl 808 en zou het boven de 16Mb/s moeten uitkomen. Postcode: 8013 TV.
Vanaf 01-04-2011 heb ik een Telfort Internet-plus abonnement laten ingaan. De meegeleverde Zyxel heb ik via de lasdop in mijn meterkast verbonden met het rode/blauwe aderpaar. Vanuit de meterkast loopt dan een ethernetkabel richting mijn computer. Wat ik nu telkens ervaar bij het opstarten van de computer is dat windows7 rechtsonder in aangeeft dat er geen verbinding mogelijk is want er is een probleem. Wat het probleem is kan niet via de simpele troubleshooter worden aangewezen. Maar de ethernetkabel verwisselen van poort in mijn systeemkast helpt. Toch lijkt mij dit niet normaal. Ongeacht de poort waar je de ethernetkabel in stopt (heb zelf 2 ethernetpoorten) zou de verbinding toch zonder problemen moeten werken toch?
Daarnaast ben ik er achter gekomen dat ik schommel rond de 8/9 Mb/s download en 0,82Mb/s upload. Ligt dat aan het feit dat de wijkcentrale waarop ik aangesloten ben ver weg is? Als ik aangesloten ben op de wijkcentrale in het centrum is de afstand aldus speedtest.nl 1780 meter. Dat zou goed moeten zijn voor 12 tot 16 Mb/s zoals de telfort website zelf ook aangeeft voor mijn postcode. Ben ik aangesloten op de wijkcentrale in zuid dan is de afstand aldus speedtest.nl 808 en zou het boven de 16Mb/s moeten uitkomen. Postcode: 8013 TV.
Die snelheid is hier ook het probleem, ik woon 750m van de centrale. heb 3jaar lang strak 20Mbps gehad, maar de laatste maand zit ik dus op 10Mbps down en up op 0.82 best vaag. lijkt wel of ik naar een basis pakketje ben gegaan ofzo.Joosie200 schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:15:
@ Telfort Webcare:
Klantenservice had ik een net iets te standaard persoon aan de telefoon die zon stappenplan door nam..pfff.
Verwijderd
@OgWok,
Dus 1 netbook met LAN aan de modem, verder niets aangesloten?
Kunt u pings en een tracert laten zien van die netbook naar het IP van uw modem en naar www.telfort.nl ?
@Lampuhkap,
Gegevens ontvangen en uw abonnement omgezet naar Telfort Internet Plus over VDSL2!
@UTwizard,
Nee, is geen bekend probleem dus ik verwacht dat de reset dit gaat verhelpen.
@Peaky,
Die upload van 0,82. Waar komt dat cijfer vandaan? Wat is de intrainsnelheid op de statuspagina van uw modem?
@Joosie200,
Zorgt een software firewall op uw machine niet voor dit probleem? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.
@MensionXL,
VDSL2 techniek is voor u wel beschikbaar, echter verstopt achter de Internet Plus productnaam
Met uw toestemming kan ik i.c.m. een verlening van 1 jaar het abonnement migreren naar VDSL2 met een 20/2 profiel en gratis VDSL2 modem in bruikleen. (bridgen is mogelijk)
Hugo
Dus 1 netbook met LAN aan de modem, verder niets aangesloten?
Kunt u pings en een tracert laten zien van die netbook naar het IP van uw modem en naar www.telfort.nl ?
@Lampuhkap,
Gegevens ontvangen en uw abonnement omgezet naar Telfort Internet Plus over VDSL2!
@UTwizard,
Nee, is geen bekend probleem dus ik verwacht dat de reset dit gaat verhelpen.
@Peaky,
Die upload van 0,82. Waar komt dat cijfer vandaan? Wat is de intrainsnelheid op de statuspagina van uw modem?
@Joosie200,
Zorgt een software firewall op uw machine niet voor dit probleem? Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.
@MensionXL,
VDSL2 techniek is voor u wel beschikbaar, echter verstopt achter de Internet Plus productnaam
Met uw toestemming kan ik i.c.m. een verlening van 1 jaar het abonnement migreren naar VDSL2 met een 20/2 profiel en gratis VDSL2 modem in bruikleen. (bridgen is mogelijk)
Hugo
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 17:08 ]
@Peaky,
Hugo
[/quote]
nou dat is de up van mijn speedtest resultaat de laaste maand ongeveer sinds half maart.
het modem geeft dit aan DSL Up 18216 kbps / 1059 kbps.
Hugo
[/quote]
nou dat is de up van mijn speedtest resultaat de laaste maand ongeveer sinds half maart.
het modem geeft dit aan DSL Up 18216 kbps / 1059 kbps.

[ Voor 15% gewijzigd door Peaky op 07-04-2011 17:05 ]
Verwijderd
@Peaky,
Dan is de DSL verbinding niet uw bottleneck, die snelheid is heel netjes. Beetje zelfde verhaal als voor OgWok. Hoe zit alles aangesloten en hoe heeft u getest? Graag wat meer informatie.
Indien WLAN -> controleer met inSSIDer de kanalen van netwerken bij u in de buurt en stel uw modem in op het minst drukke kanaal.
Hugo
Dan is de DSL verbinding niet uw bottleneck, die snelheid is heel netjes. Beetje zelfde verhaal als voor OgWok. Hoe zit alles aangesloten en hoe heeft u getest? Graag wat meer informatie.
Indien WLAN -> controleer met inSSIDer de kanalen van netwerken bij u in de buurt en stel uw modem in op het minst drukke kanaal.
Hugo
nou het enige wat is aangesloten(al 3 jaar) is van het inkomende naar de modem en vanaf daar draadloos naar mijn laptop, en meer zit er niet op.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:05:
@Peaky,
Hugo
ik zal die inSSIDer eens downloaden. ik zit nu op channel 11, maar ik heb daar al eens mee zitten spelen maar dan blijf ik strak op de zelfde snelheid zitten.
Hmm nice, even nog wat vragen:Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 16:41:
@MensionXL,
Hugo
- Dan wordt de prijs dus 17,50EUR voor het eerste jaar? Momenteel betaal ik geloof ik 20,50EUR voor 20/1
- Zijn deze lijnen (en dus met name mijn VDSL2-lijn) eigenlijk helemaal van Telfort of koopt Telfort nog steeds capaciteit bij KPN in?
- Zal ik echt 20Mbit halen of kan dit ook lager uit gaan vallen dan wat ik nu heb (ingetraind op 16.5Mbit)?
- Valt het modem in bridge mode te zetten?
Bedankt voor je reactie!
Verwijderd
@Peaky,
Ik raad u aan nogmaals goed naar de kanaalkeuze te kijken. Plaats evt een screenshot van inSSIDer voor extra hulp.
@MensionXL,
- Uw prijs blijft ongewijzigd, 17,50 is de introductieprijs voor nieuwe abonnees.
- VDSL2 leveren wij over WBA(-E) net als bij ADSL. Dit is een halffabrikaat van KPN waarbij wij zelf zorgen voor het afhandelen van dataverkeer via ons core netwerk en overige diensten als DNS, DHCP, mail e.d.
- U kunt er vanuit gaan dat de modem via VDSL hoger intraint als de huidige situatie. De exacte nieuwe intrainsnelheid kan ik u uiteraard nog niet vertellen.
- Bridgen is mogelijk
Hugo
Ik raad u aan nogmaals goed naar de kanaalkeuze te kijken. Plaats evt een screenshot van inSSIDer voor extra hulp.
@MensionXL,
- Uw prijs blijft ongewijzigd, 17,50 is de introductieprijs voor nieuwe abonnees.
- VDSL2 leveren wij over WBA(-E) net als bij ADSL. Dit is een halffabrikaat van KPN waarbij wij zelf zorgen voor het afhandelen van dataverkeer via ons core netwerk en overige diensten als DNS, DHCP, mail e.d.
- U kunt er vanuit gaan dat de modem via VDSL hoger intraint als de huidige situatie. De exacte nieuwe intrainsnelheid kan ik u uiteraard nog niet vertellen.
- Bridgen is mogelijk
Hugo
En aanvulling op Hugo: bij VDSL2 heb je een lagere overhead. En dat scheelt behoorlijk kan ik uit ervaring vertellen!
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
@Telfort Webcare: Ik wil graag over naar Internet Max en volgens de check is dat mogelijk. Wat zijn de voorwaarden en wat heb je van me nodig aan gegevens? In het kader van klantenbinding neem ik aan dat ik dan ook het eerste jaar de introductieprijs van 27,50 euro per maand betaal?
[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 07-04-2011 17:44 ]
Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.
Aangezien ik een Mac heb, heb ik Airradar geinstalleerd, er zijn 4 netwerken hier in de buurt waar van ik de sterkste ben en de rest op 20%. ik op channel 8 en de rest op 11 nu. maar welk kanaal ik ook ga snelheid blijft het zelfde zelf via de UTP.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 17:39:
@Peaky,
@MensionXL,
- Bridgen is mogelijk
Hugo
ik weet niet hoe ik een plaatje van airradar hier op tweakers krijgt (zit op laptop van me man en ook nog eens op zijn profiel te tweakeren)
Verwijderd
@Henkie-Jan,
Klopt helemaal! Van de intrainsnelheid over VDSL wordt ~12% minder "verspilt" omdat er nu ethernet in plaats van ATM wordt gebruikt voor de communicatie tussen modem en DSLAM.
@pafdaddy,
Internet Max voor 27,50 per maand voor het eerste jaar is de introductieprijs voor nieuwe abonnees. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.
@Peaky,
Zelfde snelheid bij een test via LAN? Zeker weten dat u WLAN wel uit heeft geschakeld bij die test zodat er gekozen wordt voor de LAN verbinding?
Hugo
Klopt helemaal! Van de intrainsnelheid over VDSL wordt ~12% minder "verspilt" omdat er nu ethernet in plaats van ATM wordt gebruikt voor de communicatie tussen modem en DSLAM.
@pafdaddy,
Internet Max voor 27,50 per maand voor het eerste jaar is de introductieprijs voor nieuwe abonnees. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM.
@Peaky,
Zelfde snelheid bij een test via LAN? Zeker weten dat u WLAN wel uit heeft geschakeld bij die test zodat er gekozen wordt voor de LAN verbinding?
Hugo
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 18:15 ]
zeker weten heb de wifi op de laptop uitgezet toen een test gedaan, en nog een test met de wifi uit van de laptop en de modem. maar hoezo zou de WLAN de bottleneck kunnen zijn bij mijn ouders een straat verder knal ik via de zelfde setup wel dik tegen de 20 aan.Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 18:08:
@Henkie-Jan,
@pafdaddy,
@Peaky,
Hugo
Verwijderd
Tussen uw modem en de centrale is de snelheid 18/1 Mbit.
Tussen modem en PC via LAN is de snelheid 100/100 Mbit.
Tussen modem en PC via WLAN kan de snelheid enorm variëren. Daarom is WLAN vaak de bottleneck.
WLAN prestaties zijn enorm locatiegebonden en ook 1 straat verderop kunnen de resulaten sterk verschillen. Dat betekend echter niet dat er niets aan gedaan kan worden.
U kunt uw modem eens resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw met 1 pc via LAN aangesloten de volgende file downloaden:
http://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
Hugo
Tussen modem en PC via LAN is de snelheid 100/100 Mbit.
Tussen modem en PC via WLAN kan de snelheid enorm variëren. Daarom is WLAN vaak de bottleneck.
WLAN prestaties zijn enorm locatiegebonden en ook 1 straat verderop kunnen de resulaten sterk verschillen. Dat betekend echter niet dat er niets aan gedaan kan worden.
U kunt uw modem eens resetten naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw met 1 pc via LAN aangesloten de volgende file downloaden:
http://ftp.telfort.nl/pub/test/1000mb.bin
Hugo
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2011 18:31 ]
@ Telfort Webcare:
Is het zo dat de mensen die op dit moment een tot 20mb abonnement hebben automatisch worden overgezet naar Internet Plus via VDSL2 (20-2)? In dat geval wacht ik de correspondentie even af.
Ik heb zelf in januari net verlengd, maar mijn Zyxel P-2601HN-F1 (in bruikleen) geeft 15348/1032 kbps aan.
ADSL Type: ADSL_2plus
In het geval een overstap naar Internet Plus niet automatisch gaat en het op mijn adres wel mogelijk is geef ik mijn gegevens later evt via PB
Kosten blijven gelijk neem ik aan (20,45 euro)?
Dank u alvast
Edit: snelheidscheck op Telfort.nl geeft aan: 12 tot 16mbits, Internet Plus is mogelijk.
Is het zo dat de mensen die op dit moment een tot 20mb abonnement hebben automatisch worden overgezet naar Internet Plus via VDSL2 (20-2)? In dat geval wacht ik de correspondentie even af.
Ik heb zelf in januari net verlengd, maar mijn Zyxel P-2601HN-F1 (in bruikleen) geeft 15348/1032 kbps aan.
ADSL Type: ADSL_2plus
In het geval een overstap naar Internet Plus niet automatisch gaat en het op mijn adres wel mogelijk is geef ik mijn gegevens later evt via PB
Dank u alvast
Edit: snelheidscheck op Telfort.nl geeft aan: 12 tot 16mbits, Internet Plus is mogelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door objectief2 op 07-04-2011 18:50 ]
Na de updates van vandaag zag ik ineens dat telfort 20mbit aanbiedt met een geschatte snelheid tussen 15 en 20mbit op het adres hier. Blijkbaar is sinds kort ADSL2+ beschikbaar geworden. Ik dacht dit al eerder aan bepaalde gegevens ontleend te hebben waarna ik een paar weken geleden contact had opgenomen met Online die reageerden dat t helemaal niet mogelijk was enzo.
Bbned geeft echter ook aan dat maximale mogelijkheid hier ADSL2+ van KPN is, waardoor ik er nu vrij zeker van ben.
Dusja, vandaag een echte bevestiging en ik stap per 1 juni over op Telfort Internet Plus met Vast Bellen.
Sowieso had Online stiekem al de starttarieven voor bellen verhoogd van 5 naar 9,5 cent.
Het modem is dus een Zyxel 2602HN-F1. Zal vast een stuk beter zijn de de huidige Speedtouch ST706, welke je ping gewoon met 10ms verslechtert.. (vóór dat modem had ik een ping van 9ms, na het modem 20ms)..
Met een attenuation van 22.5dB verwacht ik een snelheid van 16mbit te gaan halen
@Hugo, wat is jullie fup ongeveer?
Ik download atm iets van 50GB/maand
Over 19 dagen blijk ik dit te hebben verstookt:
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,97 / 34,78
Bbned geeft echter ook aan dat maximale mogelijkheid hier ADSL2+ van KPN is, waardoor ik er nu vrij zeker van ben.
Dusja, vandaag een echte bevestiging en ik stap per 1 juni over op Telfort Internet Plus met Vast Bellen.
Sowieso had Online stiekem al de starttarieven voor bellen verhoogd van 5 naar 9,5 cent.
Het modem is dus een Zyxel 2602HN-F1. Zal vast een stuk beter zijn de de huidige Speedtouch ST706, welke je ping gewoon met 10ms verslechtert.. (vóór dat modem had ik een ping van 9ms, na het modem 20ms)..
Met een attenuation van 22.5dB verwacht ik een snelheid van 16mbit te gaan halen
@Hugo, wat is jullie fup ongeveer?
Ik download atm iets van 50GB/maand
Over 19 dagen blijk ik dit te hebben verstookt:
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [GB/GB]: 1,97 / 34,78
[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 07-04-2011 19:05 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik mag aannemen dat er eerst een aanbieding komt naar de vaste, eigen klanten met de vraag of die een overstap willen maken van adsl2 naar vdsl2 (mits ondersteund door de centrale) tegen hun huidige tarief.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.