Telfort Internet ervaringen topic - Deel 19 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 74 Laatste
Acties:
  • 525.600 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Tonnetje schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:35:
[...]

Wat is jouw lijnlengte en wat haalde je eerst met de 20 mbit?

Hoe lang zat er tussen het aanmelden en daadwerkelijke oplevering van de VDSL verbinding?
Op ADSL draaide ik dit:
Download : 788.8 KByte/sec
Upload : 53.5 KByte/sec
Aangemeld op 25 februari en sinds 6 maart op VDSL.
Vanuit mijn raam kan ik bijna naar binnen tuffen (50 meter)
Nee, ik heb dit huis er niet op uitgezocht, maar wil er wel graag blijven wonen :)

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

OgWok

U.N.C.L.E.

Toch maar weer eens aankaarten. Heb al weer een tijd (10 dagen+) een hoge ping. Gamen gaat slecht en wordt regelmatig daarom gekicked. (nee, er lopen geen downloads en torrents)
Als ik game is dat eigenlijk het enige internet verkeer.
Misschien kan Webcare daar iets aan doen?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Een hogere 'ping' (latency, Round Trip Delay (RTT) kan zijn naar een specifieke host/netwerk of op je verbinding (dus alle hosts / netwerken merk je het dan).

Je stelt 'ik heb', maar wat bedoel je van bovenste twee opties.

Wat is je latency naar bijvoorbeeld de host ping.xs4all.nl of internet.telfort.nl? Dan meet je een host dichtbij en kan je iets zeggen over of het je verbinding is of naar de specifieke host (gameserver) die je niet specificeert in je post.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dantheman94
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-09 16:47
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/346p403.jpg
dit is nu mijn wifi, b/g/n lijkt wele of die de andere kanalen wegdrukt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb me ook zojuist aangemeld. Ben benieuwd of ik nog op tijd ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-v-R
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is er hier iemand die kan bevestigen of een Draytek 2710Vn probleemloos werkt
met Telfort VoIP en met Xbox live (open nat verbinding)?

Wie het laatst lacht is gewoon wat trager van begrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:48

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Freee!! schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 19:16:
Helaas ligt mijn snelheid wat te laag voor de VDSL2+ pilot.
Tot mijn grote verbazing vandaag en zonder vooraankondiging een nieuw modem van Telfort ontvangen (P-2812HNU-F1). Downloadsnelheid is iets lager dan met het oude modem, uploadsnelheid ligt beduidend lager. Voordeel, het modem heeft wifi-mogelijkheden, dus extra wifi-router (met dubbele NAT*)) is niet meer nodig.

Maar eens kijken wat de snelheid wordt als is overgeschakeld naar VDSL2.

*) Was op zich wel een leuk (maar klein) stukje extra beveiliging, verdomd weinig malware kan van buiten een dubbele NAT-sprong maken >:)

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Joepie. Zie dat ik nog nét met de laatste groep meegenomen word! Inschrijving is overigens gesloten. Hoe word er contact met je opgenomen? op je Telfort mail adres (die ik niet gebruik) of je prive adres die je op het forum gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Gumball schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:09:
Joepie. Zie dat ik nog nét met de laatste groep meegenomen word! Inschrijving is overigens gesloten. Hoe word er contact met je opgenomen? op je Telfort mail adres (die ik niet gebruik) of je prive adres die je op het forum gebruikt?
Eerste bericht dat ik kreeg was een e-mail (op mijn Yahoo account :? 8)7 ) dat er onderhoudswerkzaamheden zouden zijn. Daarin werd verwezen naar een brief die ik ontvangen zou moeten hebben (niet dus), maar daarin werd niet gerept over VDSL. Vanmorgen werd een modem bezorgd en daarin werd weer verwezen naar een brief (ook niet ontvangen). Maar toen ik er zelf achteraan belde (even verifiëren of het modem dat ik had inderdaad een bruikleenmodem was dat retour moest), werd bevestigd dat het wel om VDSL ging.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Misschien kan Webcare nog iets zeggen over de VDSL pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 17:27
OgWok schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:58:
Misschien kan Webcare nog iets zeggen over de VDSL pilot.
Misschien makkelijker als je eerst een vraag stelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@OgWok,

We zijn momenteel nog met KPN bezig om uw lijn besteld te krijgen. Wij vinden dat er dekking is, de KPN niet. Dit heeft met de diverse huisnummertoevoegingen te maken. Afwachten dus. Wordt vervolgd :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Hier ook VDSL2 sinds vandaag :)

Oude intrain: 17240/1009
Nieuwe intrain: 33024/3416 kbps

Oude downloadsnelheid: 1,7MB/s
Nieuwe downloadsnelheid: 3,6MB/s

Telfort = liev :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
Mee eens.
Hier dezelfde waardes hier voor down / up: 33024/3428 kbps op VDSL2. Was eerst 20540 / 960 kbps op ADLS2+.
Huidige downloadsnelheid: 3.78 MB/sec.

Er wordt nu nog getest met een 33 / 3 profiel. In de loop van de komende dagen schroeven ze de snelheid op. Ben benieuwd wat de maximale snelheid wordt als het 44 / 4 profiel geactiveerd wordt.
Modem zegt dat ie theoretisch op mijn lijntje 64446 / 8104 kbps kan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Masimo op 16-03-2011 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik haal maar een klein beetje meer. Haalde 1,66MB/sec nu 2,0MBsec Wel ietsje maar had beter verwacht. De upload is 'maar' 90KB/sec..

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Vandaag de brief gekregen. Tot mijn verbazing staat in die brief dat ik de splitter niet moet gebruiken danwel verwijderen. Volgens de aansluitkaart en de CD die met het nieuwe modem meegeleverd werden moet ik die splitter wel gebruiken. Met wat ik van DSL afweet in combinatie met het feit dat ik nog steeds een werkende, analoge aansluiting van KPN heb, heb ik het idee dat ik die splitter wel moet gebruiken, maar ik heb zo mijn vraagtekens. Natuurlijk kan ik gaan experimenteren, maar het spul zit op een vrij lastige plek zodat ik daar niet echt zin in heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een DSL splitter is nodig als je combinatie hebt op één lijn van KPN PSTN telefonie en DSL (line sharing). Dus laten zitten als je die beide hebt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 15-03-2011 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Als je echt nog een analoge telefonie hebt dien je wel een splitter te gebruiken, als je telefoon aangesloten zit op een poortje op je huidige modem en je dus voip hebt, niet. VDSL splitter verschilt trouwens van de ADSL variant dus je moet 'm wel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

bjck schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:40:
Een DSL splitter is nodig als je combinatie hebt op één lijn van KPN PSTN telefonie en DSL (line sharing). Dus laten zitten als je die beide hebt ;)
Nielson schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:41:
Als je echt nog een analoge telefonie hebt dien je wel een splitter te gebruiken, als je telefoon aangesloten zit op een poortje op je huidige modem en je dus voip hebt, niet. VDSL splitter verschilt trouwens van de ADSL variant dus je moet 'm wel vervangen.
Mijn idee ook. Ik heb de meegeleverde splitter ertussen gezet in plaats van de oude, kan niet zien of het een ADSL of een VDSL splitter is, lijkt heel erg op de splitter die ik in 2008 met een toen nieuw modem meegeleverd kreeg (en nooit gebruikt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Er is niet iets als een ADSL over VDSL splitter. Het is een POTS (PSTN) of ISDN splitter voor DSL.

Een nieuwere kan wel 'beter' zijn dan een ouder type. Iets nauwkeuriger nog, goede keuze om nieuwe in te zetten ipv oude(re).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Zag zo'n vraag laatst een keer langskomen op 't Telfort forum:
Willem007 schreef: Dit is nog een ADSL-splitter, dus geen VDSL-splitter (Zit daar verschil in? Het zijn niet dezelfde frequenties, dus er zou theoretisch een ander filter in moeten zitten?)
Telfort Webcare schreef: Ja. Daar zit een groot verschil in. Iedereen die een nieuwe splitter ontvangt, moet deze dus ook aansluiten ;-)
Echter dus alleen noodzakelijk als je KPN bel-budget of bel-basis hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Nielson op 15-03-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27
Beste Webcare,

Vandaag het VDSL modem ontvangen, echter brand bij mij het dsl lampje oranje.
Dus ik neem aan dat er hier ook iets mis is gegaan in de centrale? (aangezien oranje duid op ADSL en groen op VDSL)

verder staat er ook bij System Status -> DSL Type: ADSL_2plus

Ik hoop dat dit snel opgelost is, want ik ben nu langzamer dan met mijn oude modem

[ Voor 13% gewijzigd door itsme9x op 15-03-2011 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ik hoop dat dit snel opgelost is, want ik ben nu langzamer dan met mijn oude modem.
Niet zo dramatisch doen over die paar honderd Kb's, is slechts tijdelijk omdat het VDSL modem wat minder geoptimaliseerd is voor ADSL2+. Als het goed is heb je een brief en/of e-mail gekregen mbt werkzaamheden in de centrale. Op die datum wordt je lijn daadwerkelijk omgezet naar VDSL (en meestal is dit een aantal dagen tot een week nadat je je modem hebt gekregen). En ook dan heb je nog niet meteen je uiteindelijke snelheid, meestal start je op 30/3 en wordt je verbinding de dagen daarop verder ingeregeld mbv DLM. Hierdoor kun je afhankelijk van de kwaliteit van je lijn alsnog hoger (maximaal 40/4) of lager uitkomen. Gewoon even wat meer geduld hebben dus :) En zie dat je ook al hetzelfde in het VDSL-pilot: ervaringen-topic hebt gepost, terwijl deze info gewoon in dat topic te vinden is.

[ Voor 53% gewijzigd door Nielson op 15-03-2011 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Nielson schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:28:
[...]
En zie dat je ook al hetzelfde in het VDSL-pilot: ervaringen-topic hebt gepost, terwijl deze info gewoon in dat topic te vinden is.
En daar heeft hij ook al twee keer antwoord gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 09:45
Dit is wel erg fijn :-) Onderhoud vandaag in de centrale (Breda-Centrum) en zie dat m'n lijn nu net weer 6min up is. Met een nieuwe intrain van 19318/1032 kbps en eerst was het 17363/1023 kbps.
Heeft dit te maken met de uitrol van VDSL?
Vind het dan alsnog raar dat ik met zo'n hoge intrain, toch niet mee mocht doen aan de VDSL Pilot.

Edit: te vroeg gejuicht.. Hij staat nu weer 15 min. op 17874/1032 kbps :/

[ Voor 10% gewijzigd door smartie89 op 16-03-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
smartie89 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:43:
Heeft dit te maken met de uitrol van VDSL?
Is je nick op het Telfort forum toevallig ook Smartie?
Het gaat er om of het technisch bestelbaar is voor ons. Voor uw lijn is dat niet het geval.
Door uw verbinding alvast naar WBA-E te migreren wordt het omzetten naar VDSL in de toekomst (zodra het technisch bestelbaar is) wel makkelijker/sneller.
Wouter
Vind het dan alsnog raar dat ik met zo'n hoge intrain, toch niet mee mocht doen aan de VDSL Pilot.
In jouw geval is er dus blijkbaar een andere beperkende factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:55:
@OgWok,

We zijn momenteel nog met KPN bezig om uw lijn besteld te krijgen. Wij vinden dat er dekking is, de KPN niet. Dit heeft met de diverse huisnummertoevoegingen te maken. Afwachten dus. Wordt vervolgd :)

Hugo
Dank voor de info. Huisnummertoevoeging is een heel bekend probleem op mijn adres. Heb daar in het verleden ook enorm mee zitten modderen met KPN. Is het nu H2 of A2 of F2 of app. 2?
Na jaren kan KPN dat nog steeds niet vlot regelen

Diverse providers geprobeerd. "Geen ADSL op uw adres mogelijk". Maar ik heb al ADSL...... "onmogelijk meneer" :)
En KPN bellen voor het Canvas-adres.... "MENEER u bent geen klant bij ons", dus wegwezen, maw. val ons niet lastig.
Als ik iedereen in Nederland een kwartje geef die op een adres woont met een huisnummer toevoeging, dan zou ik arm worden ;)

edit: Heb nog een brief van KPN gevonden en daar staat in dat ik in F-2 woon.

[ Voor 7% gewijzigd door OgWok op 16-03-2011 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:27
Nielson schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:28:
[...]
Niet zo dramatisch doen over die paar honderd Kb's, is slechts tijdelijk omdat het VDSL modem wat minder geoptimaliseerd is voor ADSL2+. Als het goed is heb je een brief en/of e-mail gekregen mbt werkzaamheden in de centrale. Op die datum wordt je lijn daadwerkelijk omgezet naar VDSL (en meestal is dit een aantal dagen tot een week nadat je je modem hebt gekregen). En ook dan heb je nog niet meteen je uiteindelijke snelheid, meestal start je op 30/3 en wordt je verbinding de dagen daarop verder ingeregeld mbv DLM. Hierdoor kun je afhankelijk van de kwaliteit van je lijn alsnog hoger (maximaal 40/4) of lager uitkomen. Gewoon even wat meer geduld hebben dus :) En zie dat je ook al hetzelfde in het VDSL-pilot: ervaringen-topic hebt gepost, terwijl deze info gewoon in dat topic te vinden is.
Het probleem van het Telfort forum is dat je daar niet kunt zoeken in een topic, alleen over het hele forum
Ik kan moeilijk 5 uur lang alle 60 pagina's met reacties gaan lezen om deze informatie te vinden.
En ja ik had hier ook gepost omdat het de vorige keer dat ik iets op het Telfort forum gepost had het tijden duurde voordat ik een reactie kreeg.

Ik heb inderdaad een brief gehad, maar daar stond geen datum in, ik wist niet dat ik ook een email zou krijgen dus even ingelogt op mijn telfort account, en 18 maart zullen de werkzaamheden plaatsvinden.

Wat moet ik trouwens met mijn oude modem doen? vind het namelijk een beetje raar dat ik hem moet opsturen, aangezien ik na de test hem misschien weer nodig heb

[ Voor 12% gewijzigd door itsme9x op 16-03-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
Nielson schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:58:
[...]
Is je nick op het Telfort forum toevallig ook Smartie?

[...]

[...]
In jouw geval is er dus blijkbaar een andere beperkende factor.
@ Nielson, ja dat is daar ook m'n nick.

Uiteraard, nadat de migratie naar WBA-E voltooid is heb ik nog een beperkende factor en dat is dat ik op 1700m van de centrale af zit. Maar met zo'n (relatief gezien ten opzichte van andere) hoge intrain begrijp ik niet dat ze VDSL niet gewoon proberen, blijkbaar ligt er een goede koperlijn. Het kan tot 1800m. als ik goed geinformeerd ben.

[ Voor 12% gewijzigd door smartie89 op 16-03-2011 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
OgWok schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:15:

edit: Heb nog een brief van KPN gevonden en daar staat in dat ik in F-2 woon.
Een brief sturen naar een adres en een kabel in een technische administratie is iets anders. Verschillende systemen kunnen verschillende inhoud hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
itsme9x schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:25:
Wat moet ik trouwens met mijn oude modem doen? vind het namelijk een beetje raar dat ik hem moet opsturen, aangezien ik na de test hem misschien weer nodig heb
Zolang de pilot duurt hoef je de oude iig nog niet terug te sturen. Als de pilot afgelopen is krijg je een aanbieding voor een VDSL abo, dacht gelezen te hebben dat zelfs als je deze niet neemt je je nieuwe modem mag houden maar die post kan ik zo even niet terug vinden.
smartie89 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:31:
..dat is dat ik op 1700m van de centrale af zit. Maar met zo'n (relatief gezien ten opzichte van andere) hoge intrain begrijp ik niet dat ze VDSL niet gewoon proberen, blijkbaar ligt er een goede koperlijn.
Je hebt idd een hele goede lijn want hier op ongeveer 950 meter haalde ik niet veel meer. Schijnt dat kpn nogal dwars ligt om te leveren op die lange afstanden, maar je weet maar nooit, misschien als de huidige verbindingen allemaal goed draaien dat ze ook nog wat meer willen testen met langere lijnen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nielson schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:03:
[...]
Zolang de pilot duurt hoef je de oude iig nog niet terug te sturen. Als de pilot afgelopen is krijg je een aanbieding voor een VDSL abo, dacht gelezen te hebben dat zelfs als je deze niet neemt je je nieuwe modem mag houden maar die post kan ik zo even niet terug vinden.
Dat had ik ook gelezen. Heb het oude modem overigens al wel ingepakt, want die Zyxel + losse eigen router had ik vrij snel vervangen door een Draytek alles in 1.

Ben wel benieuwd naar die aanbiedingen. Want ik denk dat iemand die "maar" 25/2 haalt minder wil(t) betalen dan iemand die vrolijk 40/4 heeft. Dat was bij het 20mbit abo natuurlijk ook zo, maar toen wist je nog niet helemaal zeker wat je haalde, nu zie je het keihard voor je neus :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:33
2Dutch schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:11:
[...]

Dat had ik ook gelezen. Heb het oude modem overigens al wel ingepakt, want die Zyxel + losse eigen router had ik vrij snel vervangen door een Draytek alles in 1.

Ben wel benieuwd naar die aanbiedingen. Want ik denk dat iemand die "maar" 25/2 haalt minder wil(t) betalen dan iemand die vrolijk 40/4 heeft. Dat was bij het 20mbit abo natuurlijk ook zo, maar toen wist je nog niet helemaal zeker wat je haalde, nu zie je het keihard voor je neus :P
Dat klopt, Want ik had met ADSL de volle 20 mbit, en nu doe ik mee aan de VDSL pilot, en mijn max is nu 26 mbit down, (ik zit nu op 22 mbit) en upload is nauwelijks omhoog gegaan. Dus ik vind het erg leuk de pilot, maar als ik er straks 10 euro pm meer voor moet betalen doe ik het niet. dan vind ik dat te veel voor dat beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ben ook wel benieuwd. Vermoed overigens dat ze net als kpn het 20/2 profiel voor dezelfde prijs aanbieden als het oude ADSL2+ abo, en je daar ook op gezet wordt als je niet ingaat op de snellere VDSL aanbieding. Zou iig verklaren waarom je het nieuwe modem mag houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

itsme9x schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:25:
[...]

Het probleem van het Telfort forum is dat je daar niet kunt zoeken in een topic, alleen over het hele forum
En wat doet die zoekfunctie naast de "nieuw antwoord"-knop dan? Waar staat: "zoeken in dit onderwerp"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-09 20:19

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister brief van Telfort en email over onderhoud en vandaag het nieuwe modem binnengekregen. Voor zover ik heb kunnen checken is er weinig verschil tussen m'n oude en nieuwe modem. Nog 2 nachtjes slapen en dan kan genieten van VDSL snelheden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dantheman94 schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:45:
hup aangesloten en meteen over naar vdsl :)

resultaten:

Interface Status Rate
VDSL WAN Up 32556/3404 kbps

speedtest:
[afbeelding]
Kom uit nieuwsgierigheid hier nog eens kijken, Telfort is dus met VDSL bezig.

Ben nog steeds wel blij met de overstap naar Ziggo, ben maar een paar euro meer kwijt voor dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1205314118.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:00:
[...]

Kom uit nieuwsgierigheid hier nog eens kijken, Telfort is dus met VDSL bezig.

Ben nog steeds wel blij met de overstap naar Ziggo, ben maar een paar euro meer kwijt voor dit:

[afbeelding]
Er is een mooi Ziggo topic waar je je klachten kwijt kunt ;-)

[ontopic]
Kwam er gisteren achter dat VDSL niet helemaal backwards compatable is. Modem was defect en mijn oude modem deed dus niets op de lijn. Telfort medewerker heeft me ff snel terug gezet op ADSL en ik had vrij direct weer internet. Nu maar wachten op vervangend modem :-)

Tevreden over de service in elk geval, nieuwe modem is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nielson schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 15:22:
Ben ook wel benieuwd. Vermoed overigens dat ze net als kpn het 20/2 profiel voor dezelfde prijs aanbieden als het oude ADSL2+ abo, en je daar ook op gezet wordt als je niet ingaat op de snellere VDSL aanbieding. Zou iig verklaren waarom je het nieuwe modem mag houden.
Is nog wel lastig om er abovormen aan vast te knopen. Veelal krijg je toch dat "tot xx mbit" verhaal. Want waar trek je de grens?

Of gaan ze het idd nav profiel doen:
20/2 is oude prijs,
30/3 is 30 - 35 euro
40/4 is 40 - 45 euro
Als ze te hoog gaan zitten met de prijs is kabel voordeliger. Nu betaal ik 20,44 voor 20mbit.
UPC: 25mbit 25euro, 60mbit 35euro 120mbit is 50euro. Alle bedragen zijn bijbetalen op standaard abo tv.
KPN: 50euro voor 40mbit

[ Voor 18% gewijzigd door 2Dutch op 17-03-2011 08:53 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3.
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-09 20:40

s3.

Ik denk eigelijk helemaal niet dat ze profielen gaan aanhouden, maar alleen 40Mbit zullen aanbieden. Met de pilot zullen ze denk ik kijken welke postcodes een 20Mbit profiel krijgen en dat ze die postcodes dan uit hun VDSL DB wissen zodat hun later een melding met 'VDSL 40Mbit is niet leverbaar voor u' krijgen. Allerlei profielen = meer administratie.
Indien ze wel 20/30/40 zullen aanhouden, dan zal wss adsl2+ verdwijnen.

Met 45euro voor een 40Mbit abbo ben je al een stuk duurder dan 30euro voor een 50~60Mbit abbo bij Tele2, maar dan heb je wel (indien je max snelheid haalt) 1 Mbit hogere upload en een veel betere modem/klantenservice/support.

[ Voor 21% gewijzigd door s3. op 17-03-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik wordt helemaal gek van mijn Telfort internet verbinding. Het gebeurd ongeveer 3 keer per week dat ik de modem uit en aan moet zetten, omdat de draadloze verbinding niet meer werkt. Het vreemde is dat mijn laptop de verbinding wel ziet, maar hij mag er niet meer op. Dit geldt ook voor mijn iPod. Lig ik lekker in bed nog even te surfen.. verbinding weg. Kan ik weer uit bed stappen om al vloekend naar beneden te gaan om dat ding weer te resetten. Zucht. Vaag verhaal. Het is dat het zo betaalbaar is.. 20mbit + telefonie voor +- 35 euro. Maar ook over de telefoon valt te klagen. Ik bel overdag regelmatig mijn vrouw die dan tot mijn ergenis niet opneemt.. terwijl ze braaf in de woonkamer zit, en geen telefoon gaat rinkelen. Of dat ik even moeders belt, na 15 keer overgaan ik bijna op wil hangen en plots mijn moeder opneemt en me weet te vertellen dat hij pas 2 keer over is gegaan. Nog leuker is dat soms de verbinding ook hier ineens weg is, en je het kastje weer aan en uit mag zetten om je gesprek later te vervolgen. Telfort helpdesk heeft geen antwoord.. kansloze zaak. En ik ben er al goed klaar mee.

Helaas is kabel geen oplossing gezien Caiway hier in Schiedam het alleen recht heeft.. en behoorlijk aan de prijzige kant is.

Al om al, niet tevreden.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyK,

Wat hangt er allemaal nog meer in uw LAN? Als ik ook de problemen over uw telefonie lees dan denk ik al heel voorzichtig aan een defect modem, zo hoort een Telfort verbinding niet te functioneren. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor nader onderzoek.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
@webcare
Ben ik toevallig gister omgezet naar het WBA-E netwerk?
Ik had me aangemeld voor de VDSL pilot maar het was op mijn adres niet leverbaar maar ik las dat mijn verbinding omgezet zou worden naar WBA-E zodat een omschakeling naar VDSL in de toekomst makkelijker zou zijn.
Mocht ik inderdaad omgezet zijn dan is mijn dank groot want dit leverde mij wel even 2 extra mbits op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Dennis-L,

Dat klopt, u zit sinds gisteren op WBA-E :) Door de lijnlengte van 2112 meter blijft u helaas wel buiten VDSL2 dekking vallen.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 11:05:
@RoyK,

Wat hangt er allemaal nog meer in uw LAN? Als ik ook de problemen over uw telefonie lees dan denk ik al heel voorzichtig aan een defect modem, zo hoort een Telfort verbinding niet te functioneren. Graag ontvang ik uw postcode en huisnummer in een DM voor nader onderzoek.

Hugo
Hoi Hugo, DM zit in je box! Ik ben benieuwd wat je voor me kan betekenen. Eerdere metingen van de helpdesk zagen niets vreemds :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smartie89
Ik heb door de migratie naar WBA-E (eigenlijk nog steeds geen idee wat het verschil is) een snelheids winst van 120 - 150 kb/s Download nu stabiel met 1,88 MB/s en dat op een lijn die 1700m van de centrale af zit :*)

Ben tot nu toe (pas na 1 maand klant te zijn) een erg tevreden gebruiker.

[ Voor 16% gewijzigd door smartie89 op 17-03-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RoyK,

Ik heb een nieuw modem naar u verzonden, laat even weten of u hier mee nog steeds dezelfde problemen ervaart.

@smartie89,

Goed om te horen dat u zo tevreden bent!

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

woekele schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:23:
Oude intrain: 17240/1009
Nieuwe intrain: 33024/3416 kbps
Die 'gekken' hebben het nog verder verhoogd :D

33624/4100 kbps, goed bezig Telfort...

[ Voor 4% gewijzigd door woekele op 17-03-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Heb m'n nieuwe modem binnen. Mooi apparaatje, zeker in tegenstelling tot de oude Zyxel!
Helaas nog geen VDSL, maar dat zal dan aankomende week wel komen. :-) verwacht er veel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 17:16:
@RoyK,

Ik heb een nieuw modem naar u verzonden, laat even weten of u hier mee nog steeds dezelfde problemen ervaart.

@smartie89,

Goed om te horen dat u zo tevreden bent!

Hugo
Wauw Hugo, dat klinkt als goed nieuws. Ik wacht met spanning af! Ik zal je mijn bevindingen uiteraard laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fox-hound
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Krijg nu een rood lampje bij INTERNET (omgeving arnhem). Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Laatst online: 06-04 00:29
Momenteel storing Telfort adsl hier in Venlo, postcode (postcode weer verwijderd)
Deze post maak ik via de verbinding van de buurman.
Ik heb hier een FritzBox aan de lijn hangen die vreemd genoeg wel een acieve DSL lijn meldt.

edit: hij doet het alweer :) Lijkt op een korte glitch

[ Voor 19% gewijzigd door Henk007 op 18-03-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-09 14:14
Same here, Arnhem, geen ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:51
Net storing gehad nu weer up :) was ongeveer 15min. down.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-09 23:41
Hier ook (Arnhem): Opeens geen verkeer meer, na een herstart van het modem geen IP adres.

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Vandaag over op VDSL, m'n modem is ingetrained op 33024/3428 kbps. Gaat hopelijk nog omhoog.
Met downloaden van een nieuws server kom ik (wireless) nog niet verder dan 2.45MB/s.
Ik moet nog verder testen, andere laptop, niet wireless. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

2.45MB/s, klinkt als een beperking van je router (veel gezien op glasvezelverbindingen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Vandeweek een nieuwe Zyxel P-2812HNU-F1 toegestuurd gekregen van Telfort, voor een VDSL test onder een beperkte gebruikersgroep. Nu aan het stoeien met mijn XS4ALL voip settings. Wil nog niet helemaal lukken.

Wie hier doet er nog meer mee met die Telfort VDSL gebruikers test?

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Coenen schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:09:
Vandaag over op VDSL, m'n modem is ingetrained op 33024/3428 kbps. Gaat hopelijk nog omhoog.
Met downloaden van een nieuws server kom ik (wireless) nog niet verder dan 2.45MB/s.
Ik moet nog verder testen, andere laptop, niet wireless. etc.
Kijk eens in de Diagnostics bij DSL-status, daar worden ook de attainable rates vermeld.
jules schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:59:
...
Ik doe ook mee, eigenlijk tot mijn stomme verbazing omdat mijn ADSL-snelheid behoorlijk onder de opgegeven waarde lag.

[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 18-03-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Haha, nu pas topic ff doorgebladerd, blijkt dat Telfort hier ook luitjes gelokt heeft voor de test :+

Op zich wel happy met het nieuwe modem. De specs zijn beter dan m'n Fritzbox, WiFi N ipv WiFi G en Gbit lan ipv 100 mbit. ADSL connectie snelheid is wel een tikkie lager dan wat ik van m'n Fritzle gewend was. Maar maakt toch weinig uit als ik binnenkort op VDSL word overgezet. Gaat me met name om een hogere upload. Die 1mbit is wel schraal ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

jules schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 21:59:
Vandeweek een nieuwe Zyxel P-2812HNU-F1 toegestuurd gekregen van Telfort, voor een VDSL test onder een beperkte gebruikersgroep. Nu aan het stoeien met mijn XS4ALL voip settings. Wil nog niet helemaal lukken.

Yep en het bevalt me prima tot nog toe.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Hugo,

wil KPN al een beetje meewerken, of willen ze me liever aan de Glashard hebben ;)

offtopic:
kan me voorstellen dat ze in plaatsen waar ze glasvezel aan het promoten zijn, ze niet hard lopen voor VDSL

[ Voor 41% gewijzigd door OgWok op 19-03-2011 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:02
RoyK schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:30:
Ik wordt helemaal gek van mijn Telfort internet verbinding. Het gebeurd ongeveer 3 keer per week dat ik de modem uit en aan moet zetten, omdat de draadloze verbinding niet meer werkt. Het vreemde is dat mijn laptop de verbinding wel ziet, maar hij mag er niet meer op. Dit geldt ook voor mijn iPod. Lig ik lekker in bed nog even te surfen.. verbinding weg. Kan ik weer uit bed stappen om al vloekend naar beneden te gaan om dat ding weer te resetten. Zucht. Vaag verhaal. Het is dat het zo betaalbaar is.. 20mbit + telefonie voor +- 35 euro. Maar ook over de telefoon valt te klagen. Ik bel overdag regelmatig mijn vrouw die dan tot mijn ergenis niet opneemt.. terwijl ze braaf in de woonkamer zit, en geen telefoon gaat rinkelen.
Ook wij hebben hier al heel lang last van. Meerdere malen hierover contact gehad in het verleden, maar niks te vinden door Telfort. Zelf een andere draadloze router geprobeerd maar ook dat hielp niet. Zou ook niet logisch zijn omdat telefoon ook niet altijd werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Wil ik zo graag ITV van telfort bestellen maar dat kan niet i.v.m. met de slechte lijn. Ik zou ook niet in aanmerking komen voor VDSL hebben ze gezegd bij de helpdesk, wel raad dat de gehele kast nu overgezet is naar VDSL, dus ik hoef alleen omgezet te worden.

Misschien kan webcare hier eens naar kijken. Ik wil wel in aanmerking komen voor het VDSL verhaal, aangezien me lijn zo brak is als een dubbeltje.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-09 18:46

Totaalgeflipt

De enige echte

Mexel schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 08:32:
Wil ik zo graag ITV van telfort bestellen maar dat kan niet i.v.m. met de slechte lijn. Ik zou ook niet in aanmerking komen voor VDSL hebben ze gezegd bij de helpdesk, wel raad dat de gehele kast nu overgezet is naar VDSL, dus ik hoef alleen omgezet te worden.

Misschien kan webcare hier eens naar kijken. Ik wil wel in aanmerking komen voor het VDSL verhaal, aangezien me lijn zo brak is als een dubbeltje.
Joo Mexel,

Zelf ook vorige week omgezet naar VDSL van Telfort, en toch op dit moment al 4mbit winst ;)
Hoe kom je erbij over die ITV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Freee!! schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:01:
[...]

Kijk eens in de Diagnostics bij DSL-status, daar worden ook de attainable rates vermeld.

[...]
Dit krijg ik bij DSL-Status:

noise margin upstream: 16 db
output power downstream: -1 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 15 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 0 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 3428 kbps
interleaving delay upstream: 8.75 ms
impulse noise protection upstream: 2.0 symbols
current rate downstream: 33024 kbps
interleaving delay downstream: 14.75 ms
impulse noise protection downstream: 5.1 symbols
attainable rate upstream: 8352 kbps
attainable rate downstream: 61357 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b
operational uptime: 1 day, 4:39
CodeViolations near end: 1
FEC near end: 2147483647
CodeViolations far end: 1
FEC far end: 0

Ik zou volgens mij richting de 60Mbps moeten kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:01
Kan webcare voor mij eens checken of VDSL hier überhaupt een optie is? PC dm ik op verzoek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:52
ik ben gisteren ook overgezet op vdsl2

bij download heb ik 200kB winst
upload is zelfde gebleven;p

afstand tot centrale 1600m

noise margin upstream: 7 db
output power downstream: 0 db
attenuation upstream: 0 db
noise margin downstream: 9 db
output power upstream: 13 db
attenuation downstream: 0 db
SRA upstream: init
SRA downstream: init
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
current rate upstream: 1016 kbps
interleaving delay upstream: 4.25 ms
impulse noise protection upstream: 1.0 symbols
current rate downstream: 18016 kbps
interleaving delay downstream: 8.00 ms
impulse noise protection downstream: 1.5 symbols
attainable rate upstream: 1144 kbps
attainable rate downstream: 25243 kbps
linetype: VDSL2
Profile: 8b

maar ik heb het volgende probleem. waarom krijg ik telkens Alert Lan atack waarchuwing?

18 Mar 18 20:24:52 alert PortScan ATTACK:SRC=82.168.0.248 DST=82.170.***.72 [last message repeated 547 times in 18 seconds]
19 Mar 18 20:25:11 alert SRC=82.168.0.248 DST=82.170.***.72
20 Mar 18 20:33:33 alert SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
21 Mar 18 20:38:43 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
22 Mar 18 20:47:49 alert SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
23 Mar 18 21:41:33 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
24 Mar 18 21:42:35 alert SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
25 Mar 18 21:46:31 alert SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
26 Mar 18 21:48:08 alert SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
27 Mar 18 21:50:56 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
28 Mar 18 22:20:33 alert LAN ATTACK:SRC=192.168.1.2 DST=82.170.***.72
29 Mar 19 08:01:47 info NTP new time: March 19 08:01:48

82.170.***.72 is mijn ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
  • Laatst online: 07:59
Shit, de VDSL pilot gemist.

Had wel graag mee willen doen, lijn is hier weer stabiel en 17-18mbit intrainen.

Als het nog kan dan meld ik me graag aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:20
Hmm raar probleem hier, modem traint laag in, dus ik check de DSL line stats

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
noise margin upstream: 10 dBm
output power downstream: 18 dBm
attenuation upstream: 46 dBm
tone   0- 31: 00 00 00 04 45 56 55 55 55 55 56 65 55 55 33 20 
tone  32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
noise margin downstream: 9 dBm
output power upstream: 12 dBm
attenuation downstream: 52 dBm
tone  32- 63: 34 45 55 56 66 53 55 55 44 33 33 33 32 04 45 55 
tone  64- 95: 55 65 55 55 26 77 62 77 66 66 65 24 56 55 66 65 
tone  96-127: 55 55 20 56 66 56 56 66 55 30 45 55 65 52 55 55 
tone 128-159: 52 45 05 55 66 55 52 43 03 33 32 00 23 43 00 23 
tone 160-191: 43 44 55 25 56 54 00 24 44 44 44 43 40 00 23 30 
tone 192-223: 00 23 33 33 00 03 33 22 22 00 20 00 02 22 22 22 
tone 224-255: 02 02 00 00 10 00 01 00 02 22 00 02 22 22 00 00 
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

dat lijkt me niet goed, helemaal omdat ik op 1300 meter van de centrale zit. Het onhandige is alleen dat er geen ISRA punt is, het is een DUWO studentenflat met kabels die tot de kamers lopen.. Nogal onhandig allemaal, is het verstandig om eerst DUWO te bellen en vragen of zij een electricien er naar kunnen laten kijken? Of is dit de verantwoordelijkheid van KPN?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

nautaonline schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 17:33:
Shit, de VDSL pilot gemist.

Had wel graag mee willen doen, lijn is hier weer stabiel en 17-18mbit intrainen.

Als het nog kan dan meld ik me graag aan :)
Daarvoor moet je in het juiste topic op het Telfort forum zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

jules schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 22:19:
Haha, nu pas topic ff doorgebladerd, blijkt dat Telfort hier ook luitjes gelokt heeft voor de test :+
Hoe bedoel je, gelokt voor de test? Bedoel je dat Telfort mij een modem stuurt waar eigenlijk een ander verhaal achter zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

@RoyK:

Het modem wat jou toegestuurd is/wordt, staat compleet los van de VDSL pilot waar jules het over heeft. Jules uit zich alleen op een wat idiote manier, dus kan me je verwarring enigszins voorstellen. Telfort heeft hier (op dit forum dus) niemand 'geronseld' voor de pilot, klanten konden zich op het Telfort forum melden wanneer ze hier interesse voor hadden (aanmeld periode is inmiddels gesloten).

Kortom RoyK: er zit geen complot of bijbedoeling achter het toesturen van een nieuw modem door Telfort, enkel en alleen klantvriendelijkheid en goede service, omdat je mogelijk met een defect modem zit ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Top, dank voor de snelle reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste Hugo/Webcare,

Sinds september heb ik op mijn nieuwe adres een Telfort Internet Plus abonnement, na jaren tevreden Telfort gebruiker geweest te zijn. Het is zo dat dit een compleet gerenoveerd pand is met 4 appartementen. Alle bekabeling is ook opnieuw aangelegd vanaf de straat.

De intrainwaardes zijn echter niet wat je mag verwachten. Op de Zyxel-modem heb ik een intrainwaarde van gemiddeld 9500kbits/s down. Op een Speedtouch716v5 ligt de intrainwaarde op het volgende: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 726 / 7.706 De Speedtouch geeft wel een iets stabielere (snellere) verbinding (gevoelsmatig).

In de meterkast is de modem met een telefoonkabel van minder dan 1 meter aangesloten aan het ISRA-punt. Ook een andere telefoonkabel al geprobeerd, bood geen uitkomst helaas.

Is er een mogelijkheid dat jullie de lijn doormeten op afstand? Of iets anders wat ik nog kan proberen?
Jullie postcode check gaf destijds in ieder geval aan dat ik 15-20Mbit moet kunnen halen.

Mijn Telfort gebruikersnaam: justinjacobs

Dank alvast.

edit: overige waarden die misschien voor jullie wat licht op de zaak schijnen:

Link Information
Uptime: 0 days, 11:01:32
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 726 / 7.706
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 16,95 / 55,99
Output Power (Up/Down) [dBm]: 8,0 / 0,0
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 20,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,5 / 9,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 1 / 728
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0

[ Voor 24% gewijzigd door energizer23 op 20-03-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Lijkt mij dat er iets niet goed aangesloten is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
@Dennis-L, zou best kunnen.. Als ik in de meterkast kijk, dan zie ik het volgende: [foto]
Naar wat ik op internet heb gelezen, lijkt het wel goed aangesloten te zijn (rode en blauwe draad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-09 08:00
is er een storing in alkmaar (1825) ?

modem (zyxel) reboot na het uit en aanzetten een paar keer en dan krijg ik net voor de reboots voor een seconde of wat een IP adres en daarna gaat het dsl lampje knipperen.

net ff 0900-helpdesk geprobeerd te bellen maar die zijn dicht op zondag (wtf..) :(

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
Helaas is dat topic gesloten dus vandaar mijn reactie hier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

nautaonline schreef op zondag 20 maart 2011 @ 22:48:
[...]

Helaas is dat topic gesloten dus vandaar mijn reactie hier ;-)
En waarom denk je dat dat topic op het Telfort forum gesloten is? Juist, omdat de pilot gesloten is, ze hebben genoeg mensen. Soms he... :F

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 19:20

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Totaalgeflipt schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 09:05:
[...]
Joo Mexel,
Zelf ook vorige week omgezet naar VDSL van Telfort, en toch op dit moment al 4mbit winst ;)
Hoe kom je erbij over die ITV?
Binnenkort komt Telfort met iTV, xs4all heeft het sinds kort al, alles loopt dan wel via KPN, maar telfort krijgt iTV. Ik denk dat Hugo wel meer kan vertellen.

↓ volgende bericht hieronder ↓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nautaonline
KillerBee schreef op maandag 21 maart 2011 @ 06:29:
[...]

En waarom denk je dat dat topic op het Telfort forum gesloten is? Juist, omdat de pilot gesloten is, ze hebben genoeg mensen. Soms he... :F
Niet geschoten, altijd mis...

Maar kom erachter dat xs4all mij hier ook geen VDSL kan leveren, dan waarschijnlijk Telfort ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kreeg mail dat telfort met onderhoud op adsl netwerk bezig gaat morgen dus donderdag 24 maart.
het zou kunnen dat er nieuw ip adres gegeven word.

houd dit in dat de adsl centrale waar ik nu opzit geupgrade word?
deze is nu nog adsl1 en zou dat nu dan mischien aangepast worden naar adsl2?

mischien kan webcare mij daarover iets vertellen?

zou fijn zijn als dit inderdaad zo zou zijn
[al jaren is dit nl adsl1 en aangezien het buitengebied is had ik niet verwacht dat deze ooit aangepast zou gaan worden en kabel of glasvezel komt er zowiezo niet in buitengebieden.....]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zou ook graag meedoen met Telfort VDSL. Ben erg tevreden over Telfort, heb nu 20MB die ik ook zeker behaal.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:45

The_Worst

Unox

Als je jezelf wilt aanmelden voor de VDSL-pilot moet je je melden op het Telfort-forum.Echter zit de pilot (tijdelijk?) al vol.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pilot zit vol inderdaad en de groep zal niet groter worden. Even wachten dus tot het commercieel beschikbaar is ;)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Beste Hugo,

Misschien ben ik te snel, of lijken de dagen langer te duren dan dat ze eigenlijk zijn. Maar ik heb nog geen router ontvangen. Kan dat kloppen?

Mvg,

Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De koerier heeft hem vandaag in z'n bus liggen, ik heb de track&trace nu via DM verzonden.

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Hoi Hugo,

Zou je misschien nog even naar mijn verzoek onderaan pagina 79 willen kijken?

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

THE_BASE schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:55:
Ik zou ook graag meedoen met Telfort VDSL.
Voor de pilot ben je nu toch echt te laat ben ik bang.
Ben erg tevreden over Telfort, heb nu 20MB die ik ook zeker behaal.
Ik heb er ook erg weinig over te klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nu al ruim 2 jaar Telfort.
20Mbit en trainin met 19Mbit.

Nu betaal ik dus 25,-
Maar heb nog steeds Wifi-G modem.

Als ik een ander modem wil moet ik er voor betalen.

Is het niet veel handiger om mijn huidige abo op te zeggen en direct een nieuwe te bestellen?
Dan heb ik misschien een paar dagen geen internet.
Maar heb wel
A) nieuw modem met Wifi-N
B) eerste 6 maanden maar 10,- ipv 25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

energizer23 schreef op zondag 20 maart 2011 @ 11:00:
Beste Hugo/Webcare,

Sinds september heb ik op mijn nieuwe adres een Telfort Internet Plus abonnement, na jaren tevreden Telfort gebruiker geweest te zijn. Het is zo dat dit een compleet gerenoveerd pand is met 4 appartementen. Alle bekabeling is ook opnieuw aangelegd vanaf de straat.

De intrainwaardes zijn echter niet wat je mag verwachten. Op de Zyxel-modem heb ik een intrainwaarde van gemiddeld 9500kbits/s down. Op een Speedtouch716v5 ligt de intrainwaarde op het volgende: Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 726 / 7.706 De Speedtouch geeft wel een iets stabielere (snellere) verbinding (gevoelsmatig).

In de meterkast is de modem met een telefoonkabel van minder dan 1 meter aangesloten aan het ISRA-punt. Ook een andere telefoonkabel al geprobeerd, bood geen uitkomst helaas.

Is er een mogelijkheid dat jullie de lijn doormeten op afstand? Of iets anders wat ik nog kan proberen?
Jullie postcode check gaf destijds in ieder geval aan dat ik 15-20Mbit moet kunnen halen.

Mijn Telfort gebruikersnaam: justinjacobs

Dank alvast.

edit: overige waarden die misschien voor jullie wat licht op de zaak schijnen:

Link Information
Uptime: 0 days, 11:01:32
Modulation: G.992.5 annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 726 / 7.706
Data Transferred (Sent/Received) [MB/MB]: 16,95 / 55,99
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 6,0 / 20,5
SN Margin (Up/Down) [dB]: 10,5 / 9,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / GSPN
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0
FEC Errors (Up/Down): 1 / 728
CRC Errors (Up/Down): 1 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
De buren op de begane grond trainen in op 17/1, u op de 3de verdieping op 7/0,7. De lijnlengte is zo'n ~1130 meter dus de snelheid van de onderburen past daar beter bij dan de uwe. Graag stuur ik KPN aan om het traject tussen uw woning en de centrale te controleren. Ik hoop dat ze daar wat vinden want de interne bekabeling in uw complex valt buiten de verantwoordelijkheid van ons en KPN.

Uw mobiele nummer eindigend op 2520 is nog steeds actueel?

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• energizer23
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 14:03:
[...]
...
Uw mobiele nummer eindigend op 2520 is nog steeds actueel?

Hugo
Ja, dat nummer is nogsteeds actueel.

Dankjewel!

[ Voor 63% gewijzigd door energizer23 op 23-03-2011 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

@ Webcare:

Werkt KPN al mee om mijn lijn over te zetten naar de VDSL pilot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 12:44:
De koerier heeft hem vandaag in z'n bus liggen, ik heb de track&trace nu via DM verzonden.

Hugo
Dank je Hugo. Ik kreeg zojuist een telefoontje van het thuisfront dat er een pakketje binnen is gekomen! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@energizer23,

Helder, monteur is aangestuurd nu!

@OgWok,

Er is eindelijk dekking en we kunnen bestellen. Mijn collega Wouter heeft hier meer informatie over en hij is morgen aanwezig. Dan geef ik u weer een update.

@RoyK,

Top, heel benieuwd naar uw bevindingen. :)

Hugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webcare; ik heb inmiddels mijn bevinden gepost in het pilot gedeelte. Hopelijk heb je er wat aan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2011 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd net gebeld door mijn zwager die woont in Lelystad (8212 XJ)
Hij meldt dat internet&telefonie eruit ligt.
Zijn internet lampje brand rood.
Modem aan/uit zetten bracht geen verbetering. :'(
Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Laatst online: 12:25
Nee, hier (Tiel) geen last mee op het moment. Probeer eens de afstand naar de wijkcentrale te achterhalen, ikzelf heb hier het probleem dat wij er té ver af zitten, waardoor het signaal soms heel slecht is en hetzelfde gebeurt.

Omdat wij hierdoor met 6 pc's een 4Mbit verbinding moeten delen, die nogal vaak wegvalt, is besloten over te stappen naar kabel internet (waar 18Mbit gegarandeerd wordt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even de helpdesk van Telfort gebeld.
Er was gelukkig geen wachtrij. :)
Er is een storing met de wijkcentrale Lelystad-Centrum (Lls-C)
Ze konden me niet vertellen hoelang het nog gaat duren of wat de oorzaak van de storing was.
Pagina: 1 ... 20 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor ervaringen met Telfort, het is geen uitnodiging tot ranten. De eerstvolgende die hier ongebreideld gaat lopen ranten, krijgt een OW.