Die kans is niet groot hoor, PVV en VVD zijn nog steeds de grootste en afhankelijk van welke peiling je neemt zit GL-PvdA er in de buurt, maar dat is maar 1 partij. Daarna heb je (gemiddeld) het CDA. Maar als je uit gaat van VVD + CDA (denk dat PVV lastig samenwerken wordt) zit je nog steeds aan de rechterkant gemiddeld. Met eventueel GL-PvdA erbij zou je dan in het midden uit komen. Een kabinet met VVD zou ik echt nooit links noemen.Dennisweb schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 15:39:
[...]
Integendeel. Als er een links kabinet komt - en die kans is groot - dan kan zzp'en straks alleen nog in zeer uitzonderlijke gevallen. De rest moet volgens het programma uit 2023 van GroenLinks en PvdA dan weer in loondienst.
Het betekent voor mij dat ik dan niet verder kan. Er werd eerder ook al gesproken door deze partijen dat eenpersoonshuishoudens die meer in grote sociale huurwoningen mogen wonen om zo de wooncrisis op te lossen. Dus ik vrees dat ik straks en mijn werk en mijn woning kwijt ben. Dan vraag ik me af of ik hier nog wel iets kan doen.
Maar buiten dat, je bent wel een beetje een zwartkijker heb ik het idee, bij elke verandering vergaat ongeveer de wereld bij jou heb ik het idee. Niet negatief bedoeld, maar het is iets wat opvalt. Ik heb zelf meer zoiets, ik zie wel wat er komt, probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden maar er is maar zoveel wat je kan doen.