had ik verteld over mijn verloning constructie? dat is inmiddels al weer even geleden. Het was niet gelukt om een verloningscontract op te stellen. de instantie heeft nog voorgesteld om me zelf in loondienst te nemen (zeer sympathiek), maar salaris was natuurlijk nog veel lager en toch wel de verwachting dat ik jaren zou blijven. Helaas... dat vind ik echt iets te veel zekerheid
inmiddels een offensief gestart, mijn netwerk flink ingezet en ook op loondienst gesolliciteerd. Dat laatste blijft lastig hoor. Verdient echt minder natuurlijk (en vaak echt te weinig om hier van rond te komen), maar het ergste nog is dat je soms als risco gezien wordt omdat je ZZP-er bent (geweest), of dat je een start-up hebt opgericht. Echt jongens, wat is dat voor cultuur in Nederland?
Anyways, ik zit dus nu de hele dag te bellen, cv's op te sturen en intakegesprekken in te plannen. Deze week 2 gesprekken gehad, volgende week 3. Concreet: 2 ZZP-opdrachten waar ik serieus kans maak, en nog 3 waar ik op het bureau van de hiring manager lig. 2 aanbiedingen voor consultancy liggen (1 loondienst, 1 midlance), 2 eindklant gesprekken met interessant werkgebied en acceptabel salaris, 1 afspraak voor doorstarten van mijn start-up. En dan te bedenken dat we midden in de vakantieperiode zitten.
Als mensen me nu nog een nep-ondernemer noemen omdat het de afgelopen jaren zo makkelijk geld verdienen was: ik wil je een stomp geven. Ik teer al acht maanden in op mijn spaargeld en nog steeds ben ik erg terughoudend om een baan aan te nemen. Nog steeds zet ik zwaar in op ZZP-opdrachten (tegen alle adviezen in) en nog steeds ben ik strijdvaardig om hier goed uit te komen. Als dat geen ondernemen is?
ohja, side note: heb dus een sollicitatietraject bij 1 van de grote internationale softwarehuizen in nederland lopen. nu weet ik weer waarom ik daar zo'n probleem mee heb. Wordt binnengelokt met een dikke vette functie-omschrijving en ditto salaris en na 3 gesprekken proberen ze me in een medior data-engineer rol te stoppen. Waarom? op basis van mijn beperkte commerciele en/of leidinggevende skills. Eehhh... serieus, ik deed 15 jaar geleden al pre-sales en ben voorzitter van zowat elke vereniging die op mijn pad komt. de manier waarop ze je al aanspreken over wat je allemaal moet gaan doen voordat je een niveautje omhoog mag. Alsof ik 13 ben. Echt om te kotsen.
Goed, dit was mijn rant-uurtje. Wel weer veel geleerd de laatste maanden