Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Faust1946 schreef op maandag 9 juni 2025 @ 09:53:
[...]

Ik hoop dat je dan echt specifieke kennis meebrengt en daarmee onmisbaar bent voor je klant. Want als je bij dezelfde klanten werkt als ik, dan prik ik vanuit het security team vrij snel door dat soort onzin heen. In dat geval pas je je gewoon aan het beveiligingsbeleid aan (dus geen forwarders), of je kunt je spullen pakken. ;)

Het is wat meer gedoe, maar je kunt prima een agenda bijhouden zonder alles door te sturen naar de buitenwereld. Dat hoort er wat mij betreft gewoon bij als je meerdere klanten tegelijk bedient. Ik doe het al jaren zo, not loving it; maar ik word er goed voor betaald.
Als het beleid is dan moet je zorgen dat het uberhaubt niet kan. Als je alsnog forwarders kan instellen is dat een beveligingslek. En dan doen waarschijnlijk veel meer werknemers dat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:31
sattertje schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 21:51:
Dank voor de antwoorden/tips @sebasd en @loewie1984. Kan ik het alsnog eens aankaarten als ik na een half jaar verlengd wordt?
Als nu alles getekend is (en zij dus ook niet terug kunnen), dan zou ik het nu al aangeven. Iets in de trant van :

He, ik kom er nu achter dat jullie er tussen zitten met een extreme marge van 20%. Ik weet dat we nu al een contract hebben, dus het is wat het is. Maar ik wil wel dat jullie weten dat ik hier niet blij mee ben, en wanneer er over een half jaar verlengd wordt dan wil ik deze echt lager hebben.

Op die manier kan je het gevecht nu alvast in gang zetten, zonder dat het op dat moment "echt niet kan"

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-06 13:46

Crazy D

I think we should take a look.

ConQuestador schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:07:
[...]

Als nu alles getekend is (en zij dus ook niet terug kunnen), dan zou ik het nu al aangeven. Iets in de trant van :

He, ik kom er nu achter dat jullie er tussen zitten met een extreme marge van 20%. Ik weet dat we nu al een contract hebben, dus het is wat het is. Maar ik wil wel dat jullie weten dat ik hier niet blij mee ben, en wanneer er over een half jaar verlengd wordt dan wil ik deze echt lager hebben.

Op die manier kan je het gevecht nu alvast in gang zetten, zonder dat het op dat moment "echt niet kan"
En wat denk je daarmee te bereiken? Als ik tussenpartij was zou ik denken, ja jammer joh, contract is contract. En we zien over x maanden wel weer verder. En voor jou genoeg anderen.

Dat zijn gewoon zaken die je checkt voordat je een contract tekent, simpel as that.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
Crazy D schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:18:
[...]

En wat denk je daarmee te bereiken? Als ik tussenpartij was zou ik denken, ja jammer joh, contract is contract. En we zien over x maanden wel weer verder. En voor jou genoeg anderen.

Dat zijn gewoon zaken die je checkt voordat je een contract tekent, simpel as that.
Mijn ervaring is dat je bij tussenpersonen vaak 1 contactpersoon hebt, en als je nu alvast de discussie aan gaat dan weet hij (of zij) waar hij aan toe is en heb je wellicht minder gedoe.Reken er in ieder geval maar op dat alle conversaties worden vastgelegd, dus het staat alvast in je dossier.

Als je het over een half jaar als een bom laat vallen dan gaan ze zeker steigeren, op deze manier steigeren ze (hopelijk) minder hard

[ Voor 8% gewijzigd door ConQuestador op 11-06-2025 08:46 ]

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust1946
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:11
Tylen schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:01:
[...]

Als het beleid is dan moet je zorgen dat het uberhaubt niet kan. Als je alsnog forwarders kan instellen is dat een beveligingslek. En dan doen waarschijnlijk veel meer werknemers dat.
Mee eens. Wat ik eigenlijk bedoelde, is wanneer je de overstap maakt naar een beleid zonder forwarders en onderzoekt of er legitieme redenen zijn om forwarding toch toe te staan. Als dan eerder genoemde reden naar boven komt, dan zou ik daar weinig boodschap aan hebben vanuit security. Overigens kunnen zelfs wanneer forwarding is uitgeschakeld, mensen nog steeds handmatig e-mails doorsturen naar externe adressen. Dus er zal ook een factor opvoeding bij komen kijken, als je alles technisch dichtzet dan wordt de situatie onwerkbaar.

Hoewel veel technische beperkingen mogelijk zijn, blijft goed gedrag van eindgebruikers in mijn ogen een cruciale factor. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een combinatie: sluit af wat technisch mogelijk is — uiteraard zonder de bedrijfsvoering te belemmeren — en investeer daarnaast in bewustwording en gedragsverandering bij medewerkers. Laat duidelijk zijn welk gedrag wenselijk is binnen een professionele werkomgeving, en wat juist niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Faust1946 op 11-06-2025 09:30 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Faust1946
ConQuestador schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 08:45:
[...]

Mijn ervaring is dat je bij tussenpersonen vaak 1 contactpersoon hebt, en als je nu alvast de discussie aan gaat dan weet hij (of zij) waar hij aan toe is en heb je wellicht minder gedoe.Reken er in ieder geval maar op dat alle conversaties worden vastgelegd, dus het staat alvast in je dossier.

Als je het over een half jaar als een bom laat vallen dan gaan ze zeker steigeren, op deze manier steigeren ze (hopelijk) minder hard
Mja, dit is natuurlijk een gevalletje n=1, maar de keren dat ik vooraf netjes aangaf dat ik bij een verlenging toch echt iets terug wil zien van die absurde marge in mijn uurtarief (uiteraard fatsoenlijk geformuleerd), leverde dat alsnog een hoop gezeik op. Die tussenpersoon heeft vaak niks te winnen, maar alles te verliezen, en stelt zich dus structureel keihard op. Gevolg: het kost bakken met negatieve energie om er achteraf nog iets bij te onderhandelen — iets wat ik eigenlijk aan de voorkant beter had moeten regelen.

Soms is het dan gewoon makkelijker om een andere opdracht te zoeken, of om het direct op tafel te leggen bij de tussenpersoon dat je een andere opdracht gaat doen als je op andere opdrachten wel het gewenste uurtarief kan krijgen. Dan is het in ieder geval meteen duidelijk wat er voor hen op het spel staat.

Inmiddels heb ik mijn lesje wel geleerd: het is echt altijd makkelijker om meteen goed te zitten qua gewenst tarief. Dan maakt het ook veel minder uit wat de marge van de tussenpartij is. Wil ik dat hele gedoe met marges vermijden, dan moet ik zorgen voor een sterker netwerk. Dan heb ik die tussenpersonen niet meer nodig en hou ik het volledige tarief zelf over. Tot die tijd heb ik er eigenlijk vrede mee dat ik een fors bedrag betaal voor het feit dat ik nu nog niet volledig uit mijn eigen netwerk kan putten, zolang mijn gewenste uurtarief gewoon betaald wordt. Het kan dan altijd hoger, maar dan moet ik daar zelf een beter netwerk voor opzetten en niet gebruik maken van andermans netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobyD
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-06 11:03
Ik heb een aanbod liggen om 1 jaar voor een bedrijf in Parijs te werken op contract-basis, maar ik ben vrij nieuw in de freelance-wereld. Welke bronnen kan ik aanhalen om te testen of het aanbod marktconform is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:37
TobyD schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:18:
[...]
Welke bronnen kan ik aanhalen om te testen of het aanbod marktconform is?
Dat vind ik altijd lastig in de freelance-markt. Ik heb daar veel mijn eigen netwerk voor gebruikt. Hangt ook heel erg van de niche, van je ervaring, de locatie en de overige voorwaarden (geheel op locatie of remote, vaste opdracht of uurbasis, etc). Je zou kunnen beginnen met hier (eventueel members only) te posten wat het aanbod is en aangeven welke ervaring je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobyD
emile schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:44:
[...]

Dat vind ik altijd lastig in de freelance-markt. Ik heb daar veel mijn eigen netwerk voor gebruikt. Hangt ook heel erg van de niche, van je ervaring, de locatie en de overige voorwaarden (geheel op locatie of remote, vaste opdracht of uurbasis, etc). Je zou kunnen beginnen met hier (eventueel members only) te posten wat het aanbod is en aangeven welke ervaring je hebt.
Precies dat maakt het lastig, weinig mensen in mijn netwerk die freelancen. Post hieronder details, ben benieuwd.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrbones92
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:50
TobyD schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:04:
[...]

Precies dat maakt het lastig, weinig mensen in mijn netwerk die freelancen. Post hieronder details, ben benieuwd.

***members only***
Is wel aan de lage kant ja, krijg je nog geen junior consultant voor in Nederland. Ik ken de Franse markt verder niet, maar lijkt mij sterk dat de markttarieven in Parijs een stuk lager liggen dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: April 2006
Lijkt me ook vrij laag. Zeker met 1 week on site per maand, wat een hotel betekend.
Hotels zijn duur en zeker in een hoofdstad als Parijs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emile
  • Registratie: Januari 2019
[...]

***members only***
Ik kan weinig zeggen over de niche waar je in zit. Voor iemand met jouw ervaring en maandelijks moeten reizen en verblijven klinkt het mij als erg weinig. Let bij het tekenen van een contract ook even op het toepasselijk recht. Ik zou zelf niet snel een overeenkomst tekenen waarop het Nederlands recht niet van toepassing is. Dan kun je een Franse advocaat gaan zoeken als het spaak loopt. Op zich geen ramp, maar zou dat wel graag in het tarief terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobyD
Reis -en verblijf kosten kan ik apart factureren. Maar inderdaad, eerste reacties zien het ook als wat laag. Wat is een bedrag waar ik op zou moeten mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:35

sebasd

loopt op espresso

TobyD schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:23:
Reis -en verblijf kosten kan ik apart factureren. Maar inderdaad, eerste reacties zien het ook als wat laag. Wat is een bedrag waar ik op zou moeten mikken?
Je moet natuurlijk niks.

Maar ik zou denk ik een tegenbod doen van 180.000 of zo. Dat is omgerekend 1000 per dag, 125 per uur. Dat lijkt me heel netjes, dat was ook mijn laatste uurtarief ongeveer, en ik zit niet in zo'n sexy hoek als jij..

Of je gooit het over een heel andere boeg en gaat het gesprek aan over wat je precies gaat opleveren en wat dat ze waard is, en baseert daar je voorstel op. En dan helemaal loskoppelen van de tijd die je eraan besteedt. Maar dat is wel een heel andere insteek, en dan moet je wel heel goed definieren wat je wel en vooral wat je niet gaat doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faust1946
TobyD schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 14:23:
Ik zou zelf inzetten op een uurtarief tussen de 100 en 130 euro. Uiteindelijk ligt het natuurlijk aan wat jij jezelf waard vindt en hoe bijzonder je deze kans inschat—en in hoeverre je bereid bent om eventueel wat concessies te doen om het niet op het tarief te laten stuklopen. Dat kan ik niet voor je bepalen. Voor dit soort opdrachten vind ik alles onder de 100 euro per uur eigenlijk niet passend; het voelt dan al snel alsof je een consultant uit de budgetbak haalt. Hoe beter jij bent en dat kan aantonen, hoe hoger je richting die 130 kan bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

[...]

***members only***
Ik weet niet precies wat AI Strategie inhoud, maar als dat advies aan C-level van een 100+ man bedrijf is zou ik niks onder de €130 / uur rekenen. Als dat wat botjes opzetten is voor de marketing afdeling is €85/uur realistisch.

Aka: wat bied je en wat is dat het bedrijf waard :Y)
Waarschijnlijk vind je deze opdracht via een tussenpartij? Reken erop dat die er flink wat bovenop zetten als jij het niet vraagt :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:20
[...]

***members only***
Ben je nu ook al ZZP'er of nog in loondienst?
Als je nu ook al ZZP'er bent ligt dit dan rond jouw huidige uurloon?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voelt als laag. Zeker omdat je ook een week remote bent, dus helemaal weg uit je familie/gezin/sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulsch
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18-06 10:26
[...]

***members only***
Het klinkt meer als een 'normaal' tijdelijk contract dan als een freelance opdracht, als je een bedrag krijgt voor een jaar werken en aan de hand daarvan aan het uitrekenen bent wat je dan per uur overhoudt. Is dat bedrag ongeacht of je ziek wordt, meer vakantie opneemt dan gepland, etc? Gelukkig zal je geen last hebben van de wet DBA, aangezien het een buitenlandse opdrachtgever is.

De mate van zekerheid die de opdracht biedt zou ook nog iets voor je uurtarief kunnen betekenen. Als ik zoals nu een opdracht heb waarbij opdrachtgever kan aangeven dat ik volgende week niet meer hoef te komen, dan gaat mijn uurtarief ook wat omhoog.
Een opdracht waarvan jij denkt dat het een unieke kans is, zou het uurtarief weer wat naar beneden kunnen schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TobyD
Het wordt ook gebracht als tijdelijk normaal contract, maar dan blijft het nog werk wat ik moet aannemen als zzp’er. (Contractor) De langere termijn moet het ook wel wat zekerder, en er is belofte voor vast werk erna.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tarief is iets laag, maar als het een mooie kans is, mooie opdracht, mooi bedrijf. Dat is ook wat waard. En, nou ja, 85 is natuurlijk ook niet echt laag te noemen, het is niet dat je dan opeens maar 1 plakje kaas op je tosti kunt doen.... Helemaal als reis- en verblijf ook betaald is. Wellicht kun je een tegenbod doen zodat je uurtarief op 100 uitkomt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:35
ASR biedt nu ook een Basis AOV aan die online af te sluiten is: https://www.asr.nl/zakeli...dsverzekeringen/basis-aov

Standaard een verzekerd bedrag van € 30.000 en gaat na een jaar in. Aangezien ik nog geen AOV heb, ben ik het nu aan het overwegen. De dekking is natuurlijk niet echt hoog, maar toch beter dan niets...Ik ben wel chronisch ziek dus even kijken hoe dat gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:54
Renzmeister schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:06:
ASR biedt nu ook een Basis AOV aan die online af te sluiten is: https://www.asr.nl/zakeli...dsverzekeringen/basis-aov

Standaard een verzekerd bedrag van € 30.000 en gaat na een jaar in. Aangezien ik nog geen AOV heb, ben ik het nu aan het overwegen. De dekking is natuurlijk niet echt hoog, maar toch beter dan niets...Ik ben wel chronisch ziek dus even kijken hoe dat gaat.
Die ziet dr wel interessant uit. Ik ga nog wel even de voorwaarden doornemen om te kijken wat de uitzonderingen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
TobyD schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 13:18:
Ik heb een aanbod liggen om 1 jaar voor een bedrijf in Parijs te werken op contract-basis, maar ik ben vrij nieuw in de freelance-wereld. Welke bronnen kan ik aanhalen om te testen of het aanbod marktconform is?
Frankrijk vindt zzpérs nog minder fijn dan Nederland, dus je hebt niet alleen hoepels waar je doorheen moet springen maar ze staan ook in brand. :+ A1 formulier en SIPSI zal je in moeten verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:40

3DDude

I void warranty's

[...]

***members only***
- ervanuit gaande dat 120K ex btw is, kom ik op 83.33..
elke maand een week on prem?
180 *8 = 1440 uur.
120k/1440uur = 83,33

Als je 4*9 uur per dag draait word het sommetje nog slechter natuurlijk.

Maar eigenlijk ben je 12 weken in het jaar in Parijs, kan leuk zijn natuurlijk maar het is afhankelijk hoe hard je daar moet werken.
Maar 12 weken een hotel in Parijs moet je wel scherp hebben dan waar je slaapt en kwa kosten.
Moet gewoon goed zijn en afhankelijk van waar in Parijs is dat niet goedkoop.

Ik zou ook hoger inzetten denk meer aan ~160k ex btw voor een jaar (111,11 euro per uur bij 1440 uur in een jaar). en alle hotel kosten doorbelasten met de afspraak dat het een sjiek de friemel hotel is, want je wilt niet in zo'n favela met geluidsoverlast liggen.
Zeker met 10 jaar ervaring in de AI strategie hoek is het laag.

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:13

Yucon

*broem*

"strategie" en een juniortarief in 1 zin gaan slecht samen. 100 euro/uur zou nog aan de krappe kant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:49
Faust1946 schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 09:18:
[...]

Hoewel veel technische beperkingen mogelijk zijn, blijft goed gedrag van eindgebruikers in mijn ogen een cruciale factor. Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een combinatie: sluit af wat technisch mogelijk is — uiteraard zonder de bedrijfsvoering te belemmeren — en investeer daarnaast in bewustwording en gedragsverandering bij medewerkers. Laat duidelijk zijn welk gedrag wenselijk is binnen een professionele werkomgeving, en wat juist niet.
Andere mogelijkheid: creëer een bureaucratische angstcultuur. Ik heb gewerkt bij een grote bank en daar was het normaal dat alles wat naar buiten ging, elke mail die je stuurde, eerst automatisch langs je manager ging.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TobyD
Dank voor alle reacties! Heb ingezet op 125 eur per uur / 1000 eur per dag n.a.v. de reacties hier, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TobyD schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:52:
Dank voor alle reacties! Heb ingezet op 125 eur per uur / 1000 eur per dag n.a.v. de reacties hier, ben benieuwd.
Keep us posted!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:23

Ziet er heel goed uit! Dit is dus zonder medische keuring tijdens aanvraag?

Wat me wel opviel is het volgende:
Wanneer heeft u geen recht (meer) op een uitkering?
- De einddatum die op het polisblad staat is bereikt.

Wat is de duur van uw verzekering?
U sluit een verzekering bij ons af met een contractperiode voor één jaar. Na het verstrijken van de contractperiode verlengen we de contractperiode van uw verzekering elke keer met een jaar. De contractvervaldatum wordt dan elk jaar automatisch met een jaar opgeschoven.
Dus als ik het goed begrijp krijg je maar voor 1 jaar een uitkering? Of verlengen ze hem zelfs wanneer ze je moeten uitkeren? In 2.3 'Wanneer kunnen wij uw verzekering opzeggen?' zie ik niks over dat ze hem kunnen opzeggen omdat je ziek bent geworden... Niet helemaal duidelijk hoe dit werkt.

En verder:
In welke bijzondere situaties heeft u geen recht op een uitkering?
Opzet of roekeloosheid
Er is geen dekking als:
- u uw arbeidsongeschiktheid of ongeval met met opzet of roekeloosheid zelf heeft veroorzaakt
Als je dus tijdens sporten een ongeluk krijgt (bv. klimmen, mountainbiken, vechtsport) dan zullen ze het wel proberen te scharen onder 'roekeloosheid'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Avalaxy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:32:

Als je dus tijdens sporten een ongeluk krijgt (bv. klimmen, mountainbiken, vechtsport) dan zullen ze het wel proberen te scharen onder 'roekeloosheid'?
Denk dat daar wel haken en ogen aan zitten. Voor roekeloosheid moet er iets van opzet in het spel zijn (zie https://www.letselschadeslachtoffer.nl/roekeloosheid/). Als jij stomdronken met je MTB in het bos tegen een boom klapt kan dat wel eens roekeloosheid zijn maar anders lijkt het me toch niet (IANAL).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Ascension schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:48:
[...]

Denk dat daar wel haken en ogen aan zitten. Voor roekeloosheid moet er iets van opzet in het spel zijn (zie https://www.letselschadeslachtoffer.nl/roekeloosheid/). Als jij stomdronken met je MTB in het bos tegen een boom klapt kan dat wel eens roekeloosheid zijn maar anders lijkt het me toch niet (IANAL).
Er moet opzet in het spel zijn, of een situatie waarin je had kunnen weten/verwachten dat het flink mis kan gaan.

Als jij ergens gaat MTB'en waar dat niet is toegestaan, is dat roekeloos. Als jij gaat skiën buiten de pistes is dat roekeloos. Ga jij wielrennen, met 100km/u de posbank af, je raakt op de verkeerde weghelft en je knalt daar tegen iets of iemand aan, is dat roekeloos.

Discussiepunt is natuurlijk, als jij met die 100km/u omlaag suist, je blijft op je eigen weghelft, maar daar donder je op je bakkes... was dat dan roekeloos of niet. In het geval van posbank zeg ik dan, ja, want om daar de 100 aan te tikken moet je wel flink te keer gaan (hoe weet ik dat?... :X ) maar genoeg afdalingen in de bergen waar 100 prima haalbaar is zonder fratsen.

Ze kunnen je moeilijk verbieden te sporten, ook al komt een groot deel van de EHBO bezoekers in het weekend van de sportvelden af. Ze kunnen je wel (mijn inziens terecht) verbieden (of niet uitkeren in dit geval) als je verder gaat dan normaal sporten. Een vechtsport kunnen ze ook moeilijk verbieden, maar als blijkt dat jij als ongetrainde vechtsporter de Thaibox ring in stapt en je knieën worden verbrijzeld is dat terecht wel een flink discussiepunt. Als blijkt dat jij 15 jaar aan die sport doet, zwarte band en weet ik veel wat hebt, dan is het weer categorie "gewoon sporten".

Mijn 2 cents dan he. De enige die het gaat vertellen is de verzekeraar zelf.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renzmeister
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:35
Avalaxy schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Ziet er heel goed uit! Dit is dus zonder medische keuring tijdens aanvraag?
Van wat ik ervan begrepen heb zit er een minimale medische keuring in de aanvraag, met slechts een paar vragen op de site zelf (niet een heel boekwerk van 20 kantjes dat je volledig moet invullen o.i.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 18-06 14:26
Let wel op dat wat roekeloos is voor een letselschadezaak dat niet per se is voor een verzekering. Ik heb wel eens gevraagd aan mijn verzekeringsmannetje of de AOV ook uit zou keren als ik dronken door een rood stoplicht loop en wordt aangereden. Zijn antwoord was volmondig 'zeker!'.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 13:30
[...]

***members only***
JE reis- en verblijfskosten? Doorbelast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Freeaqingme schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:08:
Let wel op dat wat roekeloos is voor een letselschadezaak dat niet per se is voor een verzekering. Ik heb wel eens gevraagd aan mijn verzekeringsmannetje of de AOV ook uit zou keren als ik dronken door een rood stoplicht loop en wordt aangereden. Zijn antwoord was volmondig 'zeker!'.
Ben heel benieuwd wat je voorwaarden hierover zeggen - en niet enkel "iemand" die "iets roept" (omdat hij je die verzekering verkocht heeft), respectfully

[ Voor 4% gewijzigd door Hmmbob op 13-06-2025 09:45 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 18-06 14:26
Hmmbob schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:28:
[...]

Ben heel benieuwd wat je voorwaarden hierover zeggen - en niet enkel "iemand" die "iets roept", respectfully
Oh dat mag hoor. Als je zoekt in dit topic dan zie je dat ik met enige regelmaat iedereen geadviseerd heb om een verzekeringsadviseur in de arm te nemen voor een AOV. Dus voel je vrij mijn anekdote met een korreltje zout te nemen, en neem vooral contact op met iemand die in specifieke gevallen expliciete duiding kan geven :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

https://media.insify.com/...kwNDMzMDQwLjE3NDk4MzcyMDg.
Roekeloosheid
Dit geldt als je een zeer ernstig gevaar voor je leven of lichaam hebt gecreëerd door je
buitengewoon onvoorzichtig te gedragen, en je je bewust was of bewust had moeten zijn van de
gevaren van dit gedrag. Dit geldt niet als dit gedrag redelijkerwijs noodzakelijk was om je
beroep uit te voeren, om jezelf (rechtmatig) te verdedigen of om jezelf of anderen te redden.
Door rood lopen is wellicht niet een zeer ernstig gevaar. Met je dronken kop half uit de auto hangen en dan een paal raken met je hoofd waarschijnlijk wel :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36
Ok, nu ben ik geen advocaat, maar je verzekering kan zomaar eens denken dat "dronken door rood lopen" wel gewoon hieronder valt:
door je buitengewoon onvoorzichtig te gedragen, en je je bewust was of bewust had moeten zijn van de
gevaren van dit gedrag
Je zou je bewust moeten zijn van de gevaren van dronkenschap;
Je zou je bewust moeten zijn van de gevaren van door rood lopen;
Door deze combinatie gedraag je je buitengewoon onvoorzichtig.

Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je dit gaat winnen :+

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-06 23:22
Zoals de Hoge Raad hier bijvoorbeeld opmerkt: "'roekeloosheid' in de zin van de wet heeft een specifieke betekenis die niet noodzakelijkerwijs samenvalt met wat in het normale spraakgebruik onder 'roekeloos'", en "van roekeloosheid als zwaarste, aan opzet grenzende, schuldvorm zal slechts in uitzonderlijke gevallen sprake zijn".

In dat specifieke geval was door het Hof onvoldoende onderbouwd dat met je dronken kop op een motor in een voetgangersgebied rijden en een voetganger aanrijden "roekeloos" was. En zo zijn en nog wel meer vergelijkbare uitspraken die meestal dronken aanrijdingen niet als "roekeloos" zien.

De Hoge Raad vernietigde de uitspraak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JMfx
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-06 19:55

Dat is interessant.
Ik ben vooral benieuwd naar acceptatievoorwaarden. Kan je meer informatie delen als je die hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 22:12
Kurios schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 09:53:
[...]

Booking staat voor een grote bezuiniging/reorganisatie, dus ik ben benieuwd hoeveel functies ze daar zullen blijven werven de komende tijd.
Iemand enig idee in hoeverre er valt te onderhandelen voor die freelance rollen bij Booking.com? Zie bij voor bedrijfjes dezelfde rol worden aangeboden, en bij de meeste staat tot 108€ per uur.

Had eerder contact met wat grotere tussenpartijen in mijn ML/AI domein, en die hadden het eerder over 120-130 per uur.
Zou dat onderhandelbaar zijn bij een booking, of zijn ze daar heel rigide in? Zou mijn eerste freelance rol worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montifaud
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 22:01
qua111 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:36:
[...]

Iemand enig idee in hoeverre er valt te onderhandelen voor die freelance rollen bij Booking.com? Zie bij voor bedrijfjes dezelfde rol worden aangeboden, en bij de meeste staat tot 108€ per uur.

Had eerder contact met wat grotere tussenpartijen in mijn ML/AI domein, en die hadden het eerder over 120-130 per uur.
Zou dat onderhandelbaar zijn bij een booking, of zijn ze daar heel rigide in? Zou mijn eerste freelance rol worden.
ik ben al 11 jaar freelancer en ik heb nog nooit een tarief gehad boven 100,- . Misschien doe ik iets verkeerd want ik lees hier regelmatig hele dikke tarieven.

PS. fullstack Java Dev / devops hier.

WB Booking.com ik heb daar ooit een intake/code test gedaan. Ik kreeg een hobbyproject met hele slechte design decisions. Daar kon ik 2+ uur over doen. Ik had eea gerefactored, ik dacht dat ze wel zouden willen dat ik nadacht over belangrijke topics. Maar nee, ik werd keihard afgewezen. zonder enige feedback.
Over de cultuur heb ik ook slechte verhalen gehoord.

[ Voor 19% gewijzigd door Montifaud op 17-06-2025 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:27
[...]

Als ik hier in het topic op booking zoek zie ik al salarissen in vaste dienst genoemd worden van 120k+...
Waarom wil je perse bij booking? Waarom niet die tussenpartijen benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qua111
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 22:12
FitTiv schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:48:
[...]

Als ik hier in het topic op booking zoek zie ik al salarissen in vaste dienst genoemd worden van 120k+...
Zit zelf in vaste dienst bij een soortgelijk tech bedrijf, maar zou graag freelancen als expert bij banken, verzekeraars en fintech. Genoeg fulltime freelance rollen op dat gebied, wat netto ook een flink verschil maakt tov loondienst!

Dus niet specifiek op zoek naar Booking, maar zou een erg mooie eerste assignment zijn. Maar mijn vraag over tarief onderhandelen staat nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
Montifaud schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 20:48:
[...]

ik ben al 11 jaar freelancer en ik heb nog nooit een tarief gehad boven 100,- . Misschien doe ik iets verkeerd want ik lees hier regelmatig hele dikke tarieven.
Ik ben 2 jaar freelancer en mijn enige klus onder de 100 (94) was voor een stichting.:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
qua111 schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:53:
[...]

Zit zelf in vaste dienst bij een soortgelijk tech bedrijf, maar zou graag freelancen als expert bij banken, verzekeraars en fintech. Genoeg fulltime freelance rollen op dat gebied, wat netto ook een flink verschil maakt tov loondienst!

Dus niet specifiek op zoek naar Booking, maar zou een erg mooie eerste assignment zijn. Maar mijn vraag over tarief onderhandelen staat nog steeds
Ik denk dat je je vooral moet afvragen waarom je wilt freelancen als je al 120k+ verdient eigenlijk.
Het klinkt namelijk als financiele redenen. Dan kan je zelf een tarief bepalen (dat moet dan denk ik minimaal 120 zijn bij 1600 u pj om een beetje gelijkwaardig uit te komen) en dan moet je het gewoon proberen te onderhandelen? Je bent toch ondernemer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackerhater
[...]

Hangt van je stack af, al zou Java wel dat moeten betalen. Maar scheelt ook waar je de klussen hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faust1946
[...]

Net als in de vorige reactie heb ik ook negatieve verhalen gehoord over Booking.com als opdrachtgever/werkgever. Eerlijk gezegd heb ik als consument zelf ook een aantal vervelende ervaringen met het bedrijf gehad, daardoor zou ik er persoonlijk niet snel voor willen werken. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkuppens
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:10
[...]

WB Booking.com ik heb daar ooit een intake/code test gedaan. Ik kreeg een hobbyproject met hele slechte design decisions. Daar kon ik 2+ uur over doen. Ik had eea gerefactored, ik dacht dat ze wel zouden willen dat ik nadacht over belangrijke topics. Maar nee, ik werd keihard afgewezen. zonder enige feedback.
Over de cultuur heb ik ook slechte verhalen gehoord.
Ik ook ca. 11 jaar freelance, begon ooit voor 60, duurde 5 jaar voordat ik op 85 zat, en pas laatste twee opdrachten 100, waarbij ik nu ook pas het gevoel heb dat er ook wat meer in zit.
Het is allemaal net waar en hoe je binnenkomt - via netwerk, portal, of recruiter - welk bedrijf/branche, en hoe groot de stapel is waar je in zit.

PPS. als er een tarief van 108 genoemd wordt kun je er wel vanuit gaan dat je met 109 terzijde wordt gelegd, al was je de zoon van de directeur.
Je zou hooguit kunnen proberen binnen te komen en bij de eerste contractverlenging een verhoging te realiseren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Tarieven voor (java) developer/devops blijven erg hangen rond de 100/110 euro merk ik. Dit is al jaren en kent kennelijk geen inflatiecorrectie. Ik denk dat er een kunstmatig plafond is door de 30%-regeling en loon in natura (huisvesting) voor expats. Voltijds een expat inhuren is goedkoper dan een freelancer die meer dan 100 euro per uur vraagt.

Het wordt tijd dat de 30%-regeling afgeschaft wordt en dat voor ter beschikking gestelde huisvesting een WOZ-gebaseerde bijtelling betaald moet worden. Hierdoor kan weer een gelijk speelveld ontstaan zodat de tarieven weer gewoon met de inflatie kunnen meestijgen.

[ Voor 15% gewijzigd door ari3 op 18-06-2025 12:04 ]

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ConQuestador
Alleen wat opdrachtgevers niet altijd bevatten: 1 goede zzper kan vrijwel altijd een heel stuk meer dan 1 expat.

Mijn ervaring met expats is tot nu toe niet denderend...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:00
Ik zat in een niche met mijn dev-kennis en daardoor lukte het afgelopen 8 jaren om tussen de 80 en 100 te scoren op uurtarief, maar de 100 voorbij lukte nooit zelfs in mijn niche. Dus ik heb de overstap gemaakt naar rollen als architect of product owner met zware technische component en dan lukt de 100+ ineens makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gem-p
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11:00
ari3 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:02:
Tarieven voor (java) developer/devops blijven erg hangen rond de 100/110 euro merk ik. Dit is al jaren en kent kennelijk geen inflatiecorrectie. Ik denk dat er een kunstmatig plafond is door de 30%-regeling en loon in natura (huisvesting) voor expats. Voltijds een expat inhuren is goedkoper dan een freelancer die meer dan 100 euro per uur vraagt.

Het wordt tijd dat de 30%-regeling afgeschaft wordt en dat voor ter beschikking gestelde huisvesting een WOZ-gebaseerde bijtelling betaald moet worden. Hierdoor kan weer een gelijk speelveld ontstaan zodat de tarieven weer gewoon met de inflatie kunnen meestijgen.
Interessante invalshoek, nooit zo naar gekeken dat expats uurtarieven beïnvloeden. Heb je daar ook bronnen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 16:43
ConQuestador schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 12:27:
Alleen wat opdrachtgevers niet altijd bevatten: 1 goede zzper kan vrijwel altijd een heel stuk meer dan 1 expat.

Mijn ervaring met expats is tot nu toe niet denderend...
Amen, veel expats uit India, US, en Zuid Africa meegemaakt. Nou...ook in NL zijn zat werknemers te vinden die 20 jaar werken en als medior fungeren. Hoef je ze niet over te laten komen.

30% ruling is wel van 10 naar 5 jaar gegaan. Zou nmi terug moeten naar 1 jaar.

Iemand in de IT al bezig met offertes?
Ik ben aan het kijken hoe ik het voor elkaar krijg om de opdracht te splitten in offertes per project ipv per uur factureren.

Migratie M365
Aansturen leveranciers
Inkoop IT
Werkplekbeheer
etc,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skamba
  • Laatst online: 09:03
Unknown Alien schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:27:
[...]

Amen, veel expats uit India, US, en Zuid Africa meegemaakt. Nou...ook in NL zijn zat werknemers te vinden die 20 jaar werken en als medior fungeren. Hoef je ze niet over te laten komen.

30% ruling is wel van 10 naar 5 jaar gegaan. Zou nmi terug moeten naar 1 jaar.

Iemand in de IT al bezig met offertes?
Ik ben aan het kijken hoe ik het voor elkaar krijg om de opdracht te splitten in offertes per project ipv per uur factureren.

Migratie M365
Aansturen leveranciers
Inkoop IT
Werkplekbeheer
etc,
Je kan dingen prima op projectbasis doen en toch per uur factureren. Hoeft niet natuurlijk, maar het sluit elkaar niet per se uit. Wat je kan dan is een uren-inschatting afgeven, en periodiek rapporteren over de voortgang en gemaakte uren. Als je dan meer nodig hebt, is dat primair het probleem van de opdrachtgever.

Ben je goed in uren inschatten kun je ook een fixed fee afgeven. Vuistregel voor het bepalen van fixed fee is ureninschatting * tarief +25%. Wel moet je dan randvoorwaarden afspreken, zodat je niet in de problemen komt als je een echt moeilijke klant hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Just wondering, zijn er hier wel eens mensen die in hun zoektocht naar een opdracht reageren op aanvragen die eigenlijk alleen voor vast dienstverband bedoeld zijn? En zo ja waarom wel, of waarom niet.

Vroeg het me gewoon af. Zo heb ik net gereageerd op een vacature voor dienstverband, maar ben ik direct open en eerlijk dat ik het eerst op zzp basis wil aankijken. Het in dienst gaan vind ik nog niet eens zo'n probleem, mijn horizon reikt toch maar 1 tot 2 jaar vooruit qua opdrachten en als het leuker is bij een werkgever of opdrachtgever blijf ik wel hangen, maar meestal heb ik het wel gezien na die tijd.

Als ik de EMZ als nevenactiviteit in overleg aan kan houden, kan ik eventueel na 2 jaar loondienst prima weer zzp'en.

Ik zie het meer om de organisatie te helpen dan dat ik persé in loondienst wil. En iets meer context het gaat over een ISO rol bij een zorginstelling. En ik heb niet het idee dat de ISO's en de CISO's voor het oprapen liggen op het moment.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skamba
  • Laatst online: 09:03
loewie1984 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:01:
Just wondering, zijn er hier wel eens mensen die in hun zoektocht naar een opdracht reageren op aanvragen die eigenlijk alleen voor vast dienstverband bedoeld zijn? En zo ja waarom wel, of waarom niet.
Dan bevind je je wel heel erg op glad ijs wat betreft schijnzelfstandigheid. In ieder geval als ze de functie op precies dezelfde manier invullen voor interne medewerkers als externe medewerkers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faust1946
Skamba schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:31:
[...]

Dan bevind je je wel heel erg op glad ijs wat betreft schijnzelfstandigheid. In ieder geval als ze de functie op precies dezelfde manier invullen voor interne medewerkers als externe medewerkers.
Precies, dat zijn ook mijn gedachten. En laat de zorg nu juist een sector zijn die extra onder de aandacht staat bij de Belastingdienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Kijk dat klopt natuurlijk, ze liggen onder een vergrootglas.

Daar waar een organisatie nog geen ISO of CISO heeft, haal je dus expertise in huis die je organisatie nog niet heeft, dat kan prima binnen de kaders van de vbar.

Is het ter uitbreiding van het team (schouder aan schouder) wordt het al lastiger, maar ik zie op zoveel plekken nu opdrachten verzonnen worden om maar aan het kader te voldoen.

En dan nog de discussie waarom een consultancy club of detacheerder wel maar een zzp'er niet

Ik verwacht er verder weinig van, maar niet geschoten is altijd mis. En er is ook niets mis met eerst zzp'en en dan in dienst gaan. Zoals ik al zei, mijn horizon reikt niet verder dan 2 jaar bij werkgevers dan heb ik het weer gezien. Als je daar transparant over bent kan een werkgever daar ook op anticiperen. Maar aan goede mensen komen in deze tijd is gewoon lastig.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Faust1946
loewie1984 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 14:53:
Kijk dat klopt natuurlijk, ze liggen onder een vergrootglas.

Daar waar een organisatie nog geen ISO of CISO heeft, haal je dus expertise in huis die je organisatie nog niet heeft, dat kan prima binnen de kaders van de vbar.
Nee, dat kan dus niet. Het is al meerdere malen in de tweede kamer door de minister en staatssecretaris gemeld dat je niet een stoel warm mag houden. Of dat nou is ter vervanging van iemand met zwangerschapsverlof of simpelweg omdat je even niemand kan vinden. Niet mijn mening en ik sta er niet achter, maar dat is wel het signaal wat door de politiek is gegeven. Dat zou natuurlijk een makkelijke loophole zijn voor alle (middel-)kleine organisaties om op deze manier dan een ZZP'er erin te fietsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Faust1946 op 18-06-2025 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 16:43
Skamba schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 13:59:
[...]

Je kan dingen prima op projectbasis doen en toch per uur factureren. Hoeft niet natuurlijk, maar het sluit elkaar niet per se uit. Wat je kan dan is een uren-inschatting afgeven, en periodiek rapporteren over de voortgang en gemaakte uren. Als je dan meer nodig hebt, is dat primair het probleem van de opdrachtgever.

Ben je goed in uren inschatten kun je ook een fixed fee afgeven. Vuistregel voor het bepalen van fixed fee is ureninschatting * tarief +25%. Wel moet je dan randvoorwaarden afspreken, zodat je niet in de problemen komt als je een echt moeilijke klant hebt.
Zou je die niet grotendeels kunnen afdekken met een soort pre prerequisites form? je ervaring helpt je erbij, maar idd er zijn klanten, waar ze achteraf denken...ohhh jahhh `hier hier hier en dat willen we ook.
Maar goed dat is tot op zekere hoogte ingecalculeerd en als nodig is, dan nacalculatie.

Sowieso alles goed afkaderen en heldere afspraken maken en documenteren, om onnodige discussies te voorkomen (Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesselhh
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09:42
Faust1946 schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 15:02:
[...]

Nee, dat kan dus niet. Het is al meerdere malen in de tweede kamer door de minister en staatssecretaris gemeld dat je niet een stoel warm mag houden. Of dat nou is ter vervanging van iemand met zwangerschapsverlof of simpelweg omdat je even niemand kan vinden. Niet mijn mening en ik sta er niet achter, maar dat is wel het signaal wat door de politiek is gegeven. Dat zou natuurlijk een makkelijke loophole zijn voor alle (middel-)kleine organisaties om op deze manier dan een ZZP'er erin te fietsen.
Wellicht overbodig maar volgens mij is de tweede kamer er niet om wetten te interpreteren maar doet de hoge raad dat. Die zijn niet zo streng als dat de overheid wil zijn vind ik. Bijvoorbeeld de uitspraak van een ingehuurde manager op een school, die was toch echt niet in vaste dienst terwijl dat door de belastingdienst als voorbeeld werd gegeven voor iets wat niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faust1946
jesselhh schreef op woensdag 18 juni 2025 @ 22:34:
[...]

Wellicht overbodig maar volgens mij is de tweede kamer er niet om wetten te interpreteren maar doet de hoge raad dat. Die zijn niet zo streng als dat de overheid wil zijn vind ik. Bijvoorbeeld de uitspraak van een ingehuurde manager op een school, die was toch echt niet in vaste dienst terwijl dat door de belastingdienst als voorbeeld werd gegeven voor iets wat niet kan.
Natuurlijk, dat kan. Maar de vraag is of je echt het risico wilt nemen om hierover een juridische procedure te starten voor een opdracht die je ook elders zou kunnen doen, zonder zo nadrukkelijk de grenzen van het 'voorlopig' toelaatbare op te zoeken. In cyber security is voorlopig werk zat en zeker in sectoren waar de Belastingdienst nog niet volop controleert. Ik ben het met je eens dat uiteindelijk de jurisprudentie zal moeten uitwijzen of het standpunt van de minister en daarmee de handhaving door de Belastingdienst houdbaar is. Maar tot die tijd is dit voorlopig wel het enige kader waarop je je kunt baseren.

[ Voor 15% gewijzigd door Faust1946 op 18-06-2025 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leejjon
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05:57
FitTiv schreef op dinsdag 17 juni 2025 @ 21:48:
[...]

Sowieso niet via tussenpartijen gaan als je bij booking wil. Gewoon direct reageren via
https://booking.talent-community.com/ en je krijgt elke freelance opdracht in je mail.
[...]

De meeste developer rollen die ik zie in de booking portal daar staat 55 - 105 €/hr bij. Ik zou dan gewoon op 105 inzetten als developer. Maar in het ML/AI domein is hoger misschien wel gebruikelijk. Ik kende een designer die er ooit voor 115 euro per uur zat.

[ Voor 51% gewijzigd door Leejjon op 18-06-2025 23:21 ]

Pagina: 1 ... 629 630 Laatste