Mijn eerste opdracht was voor een “belachelijk” bedrag van €75,- per uur en ongeveer +-7-8k netto per maand. Het was wel “moeilijk” rondkomenBlue-eagle schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:12:
[...]
Da's relatief natuurlijk. Ik hou er ruim 5000 netto per maand aan over en kan grofweg 3000 per maand sparen na aftrek van mijn vaste lasten. En al die betaalde vrije dagen per jaar zijn ook wat waard. In loondienst heb je nooit de stress van acquisitie en facturatie.
En: 100k is zeker niet het eind denk ik voor mensen op ons niveau, zeker als je ambities hebt. Op dit gebied zie ik ook mensen om mij heen doorgroeien naar grotere rollen waar je snel doorgroeit naar salarissen van 140k per jaar en ver daarboven.
Ik krijg als senior soms werk als freelancer aangeboden voor 80 euro per uur, wat belachelijk laag is denk ik. Maar ik krijg weinig inzicht op de markt om mij heen behalve bij mensen die ik ken, en dat is maar een kleine groep natuurlijk.
Soms denk ik weleens dat ik mijzelf moet aanbieden voor 120 euro per uurKijken wie hapt.
Ik denk het belang van vastigheid voor iedereen heel erg persoonlijk is. Kijk als je net een huis wil kopen, aan kinderen bent/wil beginnen dat je wellicht nog niet wil over gaan naar freelancen.
En als je voor jezelf wil beginnen dan moet je dat gewoon doen of niet.. en niet proberen te laten overhalen via een forum door je loondienst salaris te vermelden imho..