Twokkie
Ik ben het me niet bewust geweest, maar heb zojuist even naar mijn gpslog gekeken. Ik ben inderdaad op donderdag rond 17.05 over de vaartweg in Hilversum gereden.
Verder ben ik afgelopen donderdag, vrijdag en zaterdag nooit echt verdwaald gereden.
Allereerst ben ik op donderdag ochtend inderdaad om 0900 weten te vertrekken uit Zutphen. De route naar Apeldoorn heb ik al zovaak gereden dat dat prima ging, helaas in Apeldoorn ging ik de mist in door inplaats van de anwb fietshandwijzers te volgen een knooppunten bordje te volgen (63-08). Gevolg was dat ik met de quest op kojakbanden op een grind weggetje achterlangs het loo terecht ben gekomen. Dat liep heftig en stabiel heuvelop en met het losse grind was er zo goed als niet te rijden. Uiteindelijk ging dus ook ergens halverwege dat grindpad mijn rechter band lek en was mijn kojak afgeschreven.
Stom genoeg had ik wegens te weinig ruimte besloten om geen reserve buitenband mee te nemen, dus eerst gebeld dat ik weer terug naar apeldoorn zou fietsen (zwolseweg/Wieselseweg) en daar zouden mijn nog te vertrekken kennisen een stel HPV slicks uit de garage mee naartoe nemen. Dus ik een andere binnenband om het rechterwiel gelegd, de versleten kojak er toch maar weer om gelegd en zo terug naar dat kruispunt. Eenmaal bij dat kruispunt heb ik zitten wachten, wachten en nog een wachten. Geloof dat ik uiteindelijk wel een uur of drie a vier heb moeten wachten voordat mijn kennissen met het nodige materiaal er waren. Zij moesten immers hun auto ook nog volladen met kampeerspullen en dergelijke.
Toen mijn kennissen eenmaal er waren, snel beide voor banden verwisseld voor die HPV slicks. Mijn kennissen waren zo goed geweest om ook nog twee vonkelnieuwe 20" binnenbanden mee te nemen, dus die er ook meteen maar op. De oude waren inmiddels allang geplakt en zijn dus in de reserve stapel verdwenen.
Daarna ben ik alsnog de anwb fietshandwijzers gaan volgen, en heb ik apeldoorn dit keer wel netjes bij "de naald" verlaten richting Amersfoort. Het was toen echter alwel 14.13 geworden en ik verwachte nog zeker 5 uur rijtijd. Ik kon de zwolleseweg keurig volgen, ging netjes zuidelijk langs Garderen, dwars door Voorthuizen, via Terschuur en Hoevelaken om in Amersfoort aan te komen. Ik ben de A28 om 15.51 gekruist.
In Amersfoort heb ik heel lang de neiging gehad dat ik verkeerd aan het rijden was, maar nu ik de gpslog zie denk ik dat het wel aardig goed is gereden.
Amersfoort uitgereden richting Soest om daarna naar Hilversum te rijden. In Hilversum heb ik de emmastraat gevolgd, bij de rotonde met de schapenkamp ben ik west gereden, via de brinkweg op de vaartweg terecht gekomen. De Vaartweg liep min of meer over in de Vreelandseweg, zuidelijk onder kortenhoef, Vreeland en Loenersloot door gereden. Dus eigenlijk gewoon de n201 gevolgd tot aan Mijdrecht & Twistvlied.
Vanaf Twistvlied via de Oosterlandweg en de Schattekerkerweg Door "De Hoef" naar de "Oude Spoorbaan" gereden. (Achteraf hafd ik beter de Oosterlandweg kunnen volgen tot aan de Oude spoorbaan.) Weg gevolg tot aan Nieuweveen, daarna door naar Leimuiden (Achteraf had dat mooier / soepeler gekund door via Bilderdam te rijden.)
Via de Weteringweg en de Lisseweg door naar Lisserbroek, daarna via Lisse zelf door naar Noordwijkerbroek.
Vrijdag ben ik met de quest naar Decathlon in Amsterdam gereden, omdat ik daar nu toch in de buurt was. En ik nog altijd aan het zoeken ben naar beter passende fietsschoenen.
Zaterdag ben ik weer richting Zutphen gereden.
Het stukje Noordwijkerhout Lisse ging prima, maar in Lisse heb ik kennelijk mijn afslag gemist en ben ik uiteindelijk richting Leiden gegaan. Wat zuidelijk van Sassenheim bleek dat ik toch beter mijn heen route terug kon gaan zoeken ivm de diverse watertjes in die omgeving. Dus terug naar Lisse, om vandaar uit weer naar Leimuiden, Uithoorn, Aalsmeer, Uithoorn, Mijdrecht, Vinkeveen, Loenen, Hilversum, Eemsbrugge, Bunschoten, Nijkerk, Driedorp (zelderseweg), (Rijksweg) Voorthuizen en via de N344 Apeldoorn door gereden om weer naar Zutphen te rijden.
Apeldoorn in rijden was ook nog appart hoofdstuk, want ergens tijdens de rit is een stukje sluitkoord van zoon propzakje tussen de ketting en de cassette in de quest terecht gekomen. Toen heb ik het koord en de propzak weer vrij weten te krijgen. Toen ik echter de n344 bij Nieuw Millingen reed begon de quest zodaning zwaar te trappen dat ik het niet meer vertrouwende. Op een stukje wegdek wat echt afliep heb ik mijn benen stil gehouden, waarna de quest vanzichzelf serieus afremde (meer dan 1km per seconde vertraging). Uiteindelijk begon de quest zelfs langzaam iets achteruit te rijden op dat aflopende wegdek. Aangezien ik zelf niks meer kon zien zitten, gokte ik dat er een stukje elastiek bij de derailleur/cassette de boel zat te verstieren, en heb ik nogmaals (mijn inmiddels weer thuiszijnde) kennissen gebeld en gevraagd of ze met een aantal imbussleutels konden komen helpen.
Samen het derailleurkapje eraf gehaald en eraan geprutst en gedaan, maar konden niks vreemds ontdekken. Alle bagege toen maar overgedaan in de auto zodat de quest op zijn lichst was, en weer langzaam aan geprobeert te fietsen. Het heeft geduurd tot in Apeldoorn maar "opeens" was het automatisch achteruitrijden van de quest verdwenen en reed hij weer als van ouds. De versnellingen en de remmen moeten nog wel weer opnieuw worden afgesteld want die staan nog behoorlijk ontregeld, maar verder reed de quest weer zoals het hoort.
Al met al een heel erg lang verhaal over een drietal dagen quest rijden in oost-west-oost richting door nederland.
edit:
Voor de geïnteresseerden hier nog drie linkjes naar de gps logjes in kml formaat.
Donderdag
Vrijdag
Zaterdag
[
Voor 3% gewijzigd door
nsa1984 op 07-08-2011 13:21
]