JasperNl
Tjah proffesioneel verlijmd en het zal er reeds enige jaren opzitten, dan wil dat wel plakken

heb je het er uiteindelijk helemaal weten af te krijgen of kun je her en der nog stukjes ibiliet zien zitten?
Jammer dat uiteindelijk de ventisit toch onvoldoende blijkt te helpen. Welke ventisit mat heb je gekocht? De normale of de comfort variant? Zelf heb ik sinds kort een eigen gemaakte drielaags (schijnbaar de comfort) ventisit, en daar kan ik op sommige momenten gewoon echt de "wind" doorheen voelen waaien met mijn rug.
Wat betreft dat ventilator plan op de stoel. Ik ben bang dat het effect nagenoeg nul zal zijn, maar proberen kan geen kwaad natuurlijk. Geen idee of je al verteld had hoe jij je voor op de fiets kleed, maar de algemene richtlijn is dat je bij wegfietsen net iets te koud/frisjes moet hebben. Dan fiets je jezelf doorgaans vanzelf lekker op temperatuur. Ik geef meteen eerlijk toe dat ik vorig jaar (mijn begin) me ook steeds te warm klede tot ik het in de praktijk ondervond.
Wegglibberen van de ventisitmat kun je ook oplossen door van dat antislipmat aan de achterkant van de mat vast te maken. Antislip materiaal kun je onder andere goedkoop bij de action kopen in allerlei leuke kleurtjes. Zelf geen ervaring mee, maar zag het in deze
zelfbouw als tip vermeld staan.
Meer zweten op een onderstuur dan een boven stuur zou kunnen. Bij onderstuur leg je je armen vlak langs je romp en dan sluit je je oksels etc wel af inderdaad, terwijl bij een bovenstuur je je armen wat verder weg zou kunnen duwen om lucht/ventilatie langs je oksels te krijgen.
Ik schrijf bewust "zou kunnen" want in mijn quest (verplicht bovenstuur

) doe ik dat dus absoluut niet, en kan me ook niet voorstellen dat het voor wat langer rijden prettig fietst met gestrekte armen.
Grrrrene
Gewoon iets sneller fietsen dan word je vanzelf weer warmer. Ik vond de temperatuur wel lekker, alleen de wind was erg stevig.
Metro2002
Soms heb je van die dagen, dan zou je willen dat je er niet was. Morgen weet je het van te voren en dan rijd het al een stuk aangenamer dan wanneer je er zo "spontaan" mee verrast word. Althans dat is wel mijn ervaring.
Raznorr
Ik zal vandaag of morgen even een foto maken van hoe een voorlamp op mijn fuenda zit. Er zit bij mij op de fuenda inderdaad een bevestigingspunt waarop een een stukje buis bevestigt word wat qua diameter overeen komt met een stuur. Daar kan dan zonder problemen de lamphouder op gemonteerd worden. Maar zoals gezegd vanavond of morgen een fototje dan kun je het zelf zien.
Werkschoenen die niet in toptasjes passen herken ik wel. Als ik met de fuenda rijd heb ik dus ook gewoon mijn kisten aan. Om een of andere reden passen kisten ook nooit mooi in een tas om vervoerd te worden. Vervoeren van kisten doe ik dan ook maar gewoon door ze te dragen.
Vandaag trouwens een heerlijke rit gehad. Eerst zo rond een uur of 1000 vertrokken van huis naar mijn oude werkplaats in Deventer. Daar even bijgekletst en uitgelegd dat ik een idee had voor het zelf maken van een fietskar, maar dat ik daarvoor twee 20" voorwielen nodig had. De reactie was dat ik maar even naar boven (magazijn) moest lopen en kijken of er nog een paar tweedehands wielen lagen die me bevielen. Helaas lagen er geen twee 20" voorwielen maar wel een voor en achterwiel. Die heb ik toen maar meegenomen en konden met een beetje voorzichtig passen en meten achterin de quest opgeborgen worden.
Daarna rustigjes aan richting Apeldoorn gereden. In Apeldoorn bij de snelweg mac een big mac menu soldaat gemaakt. Tot zover het afslanken door het ligfietsen

. Daarna koers gezet richting Brummen/Dieren. Dat heeft zonder GPS nog aardig wat moeite gekost maar op een gegeven moment had ik het Apeldoorns kanaal te pakken en ben ik dat in zuidelijke richting gaan volgen. Zelden zo mooi en ontspannen gereden met de quest. Na dieren heb ik Doesburg aangehouden, zodat ik niet met het pondje hoefde te dobberen.
Vanuit Doesburg heb ik op de dijk de ijsel weer noordelijk gevolgd om uiteindelijk in Steenderen aan te komen.
In Steenderen zou ik even een acculader afgeven omdat de accu van de scooter leeg zou zijn. Maar na een korte test van de lader bleek dat de accu tjok vol zat. De scooter starte ook prima dus zal er waarschijnlijk iets met de brandstof niet in orde zijn geweest gisteren.
Na het scooter verhaal maar doorgereden naar Zutphen waar ik nog een keer de mysterieuze Strada ben tegengekomen. Ik weet dat die regelmatig vanuit Zutphen(of verder) naar Deventer rijd om bij de AKZO op het terrein te verdwijnen. Geen idee wie het is, maar vandaag konden we omdat we tegensteld reden netjes "groeten".
Al met al een heel leuke (quest)dag waarbij ik net geen honderd (97.93)kilometer heb gereden, in drie uur en een kwartier (3.14.42) wat een gemiddelde snelheid van 30.10km/h opgeleverd heeft. De maximale snelheid is met 46.50km/h gewoon mijn normale maximale snelheid ongeveer. Totaal heb ik nu sinds 1 februarie 1017km afgelegd in de quest en ik begin hem meer en meer te waarderen.