Ik heb op mijn furai de mechanische avid bbb7's staan en ben hier uitermate tevreden over
. Als je mechanische schijfremmen wilt is zijn de enigste fatsoenlijke eigenlijk wel deze bbb7 volgens wat ik gelezen heb op internet. Het vervangen van de blokjes gaat erg makkelijk en vlot als je eenmaal weet hoe het moet. Ze zijn ook vlot af te stellen
. Je kan ook in de 'grepen' nog afregelen 'hoe' ze remmen, zodat je hydraulische remmen erg dicht kan benaderen.
Ik heb sinds zaterdag een alleweder
. Even een foto'tje (van de vorige eigenaar geleend):

Wel wat deukjes en krassen, maar dat is te verwachten bij een fiets van 13 jaar waar je de 4e eigenaar van bent
. De technische staat is redelijk goed, moet weinig aan gebeuren. Enkel de naafversnelling doet akelig in de 3e versnelling, daar moet ik nog eens naar kijken. Heb er een mooi dekje bij gekregen, dus fietsen in de regen is vanaf nu een leuke bezigheid. Na mijn eerste paar ritten bevalt het nog steeds erg goed, al mag het snel wat frisser worden buiten, zo warm krijg ik het. Jammer dat ik nog steeds wat last heb van mijn achillespees (nieuwe sandalen?), voorlopig enkel de 'utilitaire' kilometers dus
. Hopelijk is dat voldoende om erger te voorkomen en langzaam te herstellen.
Tijdens de 50km tot nu toe is het moeilijk om te oordelen over de snelheid, al denk ik wel dat die toch wat hoger ligt dan bij mijn furai. Volgens mij ga ik toch zeker een paar km/u sneller met dezelfde inspanning, maar ik moet nog erg wennen. Het nodigt wel uit om sportief te rijden
.
De verlichting is erg netjes gedaan, vanachter een goede felle rode led, met remlicht. Vooraan (denk ik) een cree-R2 led, moet wel nog kijken of het voldoende is voor de onverlichte stukken. Vanavond zal ik het snel merken. Alles is gevoed door een (zelfgemaakt) accu-pak met lion cellen. Zo'n 7Ah zou voldoende moeten zijn voor 6-7 uur verlichting volgens de vorige eigenaar. Ik heb €1200 betaald, veel geld, maar ik denk dat deze fiets het wel waard is. Vanaf nu mijn primaire fiets, toch zeker tot het weer lekker weer is komende lente
.
Ik heb sinds zaterdag een alleweder
Wel wat deukjes en krassen, maar dat is te verwachten bij een fiets van 13 jaar waar je de 4e eigenaar van bent
Tijdens de 50km tot nu toe is het moeilijk om te oordelen over de snelheid, al denk ik wel dat die toch wat hoger ligt dan bij mijn furai. Volgens mij ga ik toch zeker een paar km/u sneller met dezelfde inspanning, maar ik moet nog erg wennen. Het nodigt wel uit om sportief te rijden
De verlichting is erg netjes gedaan, vanachter een goede felle rode led, met remlicht. Vooraan (denk ik) een cree-R2 led, moet wel nog kijken of het voldoende is voor de onverlichte stukken. Vanavond zal ik het snel merken. Alles is gevoed door een (zelfgemaakt) accu-pak met lion cellen. Zo'n 7Ah zou voldoende moeten zijn voor 6-7 uur verlichting volgens de vorige eigenaar. Ik heb €1200 betaald, veel geld, maar ik denk dat deze fiets het wel waard is. Vanaf nu mijn primaire fiets, toch zeker tot het weer lekker weer is komende lente