Verwijderd

Ernemmer schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 18:57:
Dit geeft wel een mooi overzichtje.

http://www.av-comparative...erformance-test-june-2012

Niet echt CPU usage maar wel iets over performance.
Thanks. Jammer dat ze MSE niet hebben getest. Ik zit te kijken of er een even snel alternatief beschikbaar is. Want ik heb begrepen dat MSE niet zo'n heel goede virusscanner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:35
Ik ben ergens nog van de oude stempel: is er een BeNeLux a-vir maker? En welke is het goedkoopste.

Tenslotte een vraag die er echt toe doet: hoeveel zin heeft internet security en total security? Stel dat ik een malicious link krijg in een mail, als ik in een bedrijf zit met echte bedrijfsfirewall zal die niet openen, bij mij in Thunderbird op mijn consumentenaansluitinkje wel. Of zal zo een "Firewall" je dan echt beschermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Sjah schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 01:42:
Ik ben ergens nog van de oude stempel: is er een BeNeLux a-vir maker? En welke is het goedkoopste.

Tenslotte een vraag die er echt toe doet: hoeveel zin heeft internet security en total security? Stel dat ik een malicious link krijg in een mail, als ik in een bedrijf zit met echte bedrijfsfirewall zal die niet openen, bij mij in Thunderbird op mijn consumentenaansluitinkje wel. Of zal zo een "Firewall" je dan echt beschermen?
HitmanPro is van Nederlandse makelij, ook al is dit wel een 2nd opinion virusscanner dus zal je nog een standaard virusscanner moeten hebben. Het enige verschil tussen internet security en total security pakketten is het aanwezig zijn of ontbreken van een firewall en dingen als automatisch back-uppen.

Een firewall gaat een phishingwebsite niet tegenhouden, daarvoor hebben verschillende AV-boeren wel speciale filters, ook al is ook niks waterdicht.

In principe zou een gratis virusscanner ook moeten voldoen. Ik heb zelf wel goede ervaring met Avira Free AV, je krijgt dan weliswaar 1 à 2 keer per dag een pop-up met reclame, maar goed.

Je gezonde verstand is beter dan een firewall en antivirus, open gewoon nooit mails en links die je onbekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Sjah schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 01:42:
Ik ben ergens nog van de oude stempel: is er een BeNeLux a-vir maker?
Ik kan me nog wel herinneren dat je vroeger Thunderbyte AV had, van Frans Veldman. Het werd dacht ik verkocht door Norman uit Hoofddorp. Norman bestaat nog steeds en doen nog steeds in beveiligingssoftware. Het bedrijf is niet 100% Nederlands meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Welke virusscanners gebruiken jullie op niet-windows servers (om bijvoorbeeld mail te filteren of eventueel ook om bestanden te checken etc)? Ik gebruik momenteel alleen ClamAV, maar in het verleden heb ik ook wel F-Prot gebruikt (niet-bedrijfsmatig allemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2012 @ 19:46:
[...]

Thanks. Jammer dat ze MSE niet hebben getest. Ik zit te kijken of er een even snel alternatief beschikbaar is. Want ik heb begrepen dat MSE niet zo'n heel goede virusscanner is.
klopt. van het weekend bij een klant geweest die MSE had. Na drie keer scannen had MSE zo'n 7 virus verwijderd. Na scannen met Norton Online Scan nog twee virus kunnen vinden. Ten slotte Eset geïnstalleerd: hierna nog 4 virus kunnen verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Mensen, mogelijk een overbodige vraag.

Ik heb Norton en die is nog ruim een jaar geldig. Als ik nu een neiuwe code aanschaf en invoer, wordt die dan opgeteld bij mijn geldigheid?

Reden dat ik het vraag is omdat dit tussen de trial en de gekochte niet is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

westlym schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:49:
[...]

klopt. van het weekend bij een klant geweest die MSE had. Na drie keer scannen had MSE zo'n 7 virus verwijderd. Na scannen met Norton Online Scan nog twee virus kunnen vinden. Ten slotte Eset geïnstalleerd: hierna nog 4 virus kunnen verwijderen.
Ik heb bij de nieuwe install gekozen voor Avast. Deze virusscanner is volgens de vele testen één van de betere gratis virusscanners. En erg belangrijk deze schijnt de computer performance net als MSE haast niet te beïnvloeden. Een leuke aanvulling op de eerder genoemde av-comparatives.org performance test is deze review waar MSE in voor komt: http://dottech.org/14151/...vs-avira-vs-avast-vs-avg/

Afbeeldingslocatie: http://dottech.org/wp-content/uploads/2010/12/dotTech_AV_Comparisions_Revision_3_Chart_6.png

• Ramoncito
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-08 16:22
Ik weet niet of ik in dit draadje goed zit maar ik probeerde net mijn KAV te renewen via de VS en wordt steeds weer naar de /nl versie geredirect. De VS licenties schelen me één jaar voor 3 PCs voor dezelfde prijs dus de keuze snel gemaakt.. Ik heb mijn eerste licentie destijds ook via de VS gekocht en dat was geen probleem.

Nu ik weer probeer kan ik via de VS site niet bij mijn creditcard gegevens mijn land kiezen, alleen VS staten. Ik heb dan wel mijn adres gegevens ingevuld maar niet mijn land. Je krijgt ook niet direct een e-mail met code, die krijg je pas na 'goedkeuring' binnen 48 uur. Als de gegevens van de creditcard niet overeenkomen met de gegevens die je hebt ingevuld gaat een aanvraag doorgaans niet door. Ik weet hoe die systemen werken aangezien ik zelf voor Mastercard en Visa heb gewerkt..

Is er iemand die ervaring heeft met dit, of soortgelijke renewals of aankopen? Het scheelt geen slok op een borrel maar zowat een borrel op een slok.. (nl: 3pc's 2 jaar 105 euro of de vs versie 3 jaar voor 93 euro).

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

@ Ramoncito;

Kaspersky kan je het goedkoopst "Renewen" vanuit de kaspersky-applicatie zelf:

bvb KIS2012: -rechtsonder "Manage License" aanklikken --> "Buy License Renewal"

Dan kom je op het juiste webadres uit en krijg je de goedkoopste verlenging aangeboden.

EDIT:

Nee, dat is alleen voor de VS. Waarschijnlijk werkt dit wel als je de Nederlandse versie draait.
Nu dien je via http://www.kaspersky.com/nl/license_renewal je huidige licentie te verlengen, dat kost mij nu E94,95 voor KIS2013 3pc-2jr.

In de VS is het wel goedkoper: KIS 3jr-3pc $120,- (= E99,-) / KIS 2jr-3pc $90,-(= E75,-).
Jammer dat dat officieel niet kan met een CC. Ben dus benieuwd of het jou wel lukt! :)

ps. vergeet niet de optie "automatisch verlengen" uit te zetten, of je moet dit wel willen.

[ Voor 48% gewijzigd door bitshape op 29-09-2012 14:57 ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

• Ramoncito
@bitshape:

Dat is het hem nu juist: als ik via de Amerikaanse KAV versie de renewal aanklik kom ik op de .com/nl site in plaats van de .com. Ik heb het in eerste instantie de software ook in de VS gekocht.. Ik heb nu wel de renewal via de .com site besteld maar ik weet dus niet of dit gaat werken. Het is wel vervelend dat zij de optie om buitenlandse kaarten te gebruiken hebben uitgezet. Elke wereldburger mag gewoon zijn spullen overal ter wereld kopen: WTO vrjie handel regels.. Ik vind er wel iets op maar ik dacht: 'Kom, ik vraag het de Tweakers want die weten het vast wel!'. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

maartend schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 20:38:
Mensen, mogelijk een overbodige vraag.

Ik heb Norton en die is nog ruim een jaar geldig. Als ik nu een neiuwe code aanschaf en invoer, wordt die dan opgeteld bij mijn geldigheid?

Reden dat ik het vraag is omdat dit tussen de trial en de gekochte niet is gebeurd.
Ligt eraan of je een verlengingscode hebt of een nieuwe productsleutel. Als je een verlengingscode hebt van 19 karakters worden de dagen erbij opgeteld, in het geval dat je een nieuwe productsleutel hebt van 25 karakters worden de dagen vervangen...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Phase schreef op zondag 30 september 2012 @ 08:31:
[...]

Ligt eraan of je een verlengingscode hebt of een nieuwe productsleutel. Als je een verlengingscode hebt van 19 karakters worden de dagen erbij opgeteld, in het geval dat je een nieuwe productsleutel hebt van 25 karakters worden de dagen vervangen...
Bedankt.
Gaat om nieuw, dus even een jaartje wachten dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Ben ik de enige die de nieuwe GUI van panda av 2013 zo verschrikkelijk lelijk & onhandig vind?

- Ipv alle opties een beetje te bundelen zijn er nu 101 tab bladen met 1 select box.
- Overal alles zo hard willen vereenvoudigen dat het moeilijk wordt :o
- Links om fan te worden of te liken op facebook horen volgens mij ook niet echt thuis in een betalend antivirus programma.

Lijkt me nu ook impact te hebben op de performantie, tijdens het surfen bv 'hangt' hij soms even waar ik dat vroeger nooit eerder had.

Conclusie: ik heb spijt dat ik de upgrade te hebben... 2012 was niet perfect, maar dit is een stap in de verkeerde richting.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoncito
Nog even een update voor mensen die, net als ik nog proberen om je originele Kaspersky licentie te vernieuwen via Digital River: Ik vond de originele link naar de pagina waar je je orders terug kan vinden. Als je zo'n order met het wacht woord hebt, dan kan je via die order opnieuw renewal aanklikken en zit je niet met het nieuwe betaalsysteem van Digital River: http://store.digitalriver...merServiceOrderSearchPage

Als je deze link volgt kan je via je originele order vernieuwen. Bij mij lukt dat helaas niet meer omdat mijn creditcard nummer door Digital River is geblokkeerd (...). Met een beetje geluk wordt die op tijd nog weer opgeheven, ander stap ik over op een andere antivirus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Deze week een licentie overgenomen van iemand voor NIS 2012. Dit was een volledige licentie. Ik wilde hem laten toevoegen aan mijn al bestaande NIS 2012 account zodat dit verlengd werd. Even contact via de chat met Norton, code doorgeven en mijn licentie is weer 835 dagen geldig.

Ging heel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Hier nog meer mensen die een probleem hebben met AVG 2013 en de recente update? De Vaio van vriendinnetje start niet meer door als hij de meest recente update pakt van AVG, ook niet na 12 uur wachten of het wellicht een ding was waar de update tijd voor nodig had. Als ik de update weghaal via veilige modus dan werkt het ding weer naar behoren. Het gaat om een Vista uitgave op een Vaio uit 2007, alles up2date. Ideeen? Wachten op een volgende update kan maar zonder scanner zitten is ook zowat...

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ROFLASTC schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 10:06:
Hier nog meer mensen die een probleem hebben met AVG 2013 en de recente update? De Vaio van vriendinnetje start niet meer door als hij de meest recente update pakt van AVG, ook niet na 12 uur wachten of het wellicht een ding was waar de update tijd voor nodig had. Als ik de update weghaal via veilige modus dan werkt het ding weer naar behoren. Het gaat om een Vista uitgave op een Vaio uit 2007, alles up2date. Ideeen? Wachten op een volgende update kan maar zonder scanner zitten is ook zowat...
Nee, geen problemen hier met de nieuwste AVG met nieuwste definities op een Vista up-to-date systeem. Overstappen naar Avast of Avira is een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een nieuwe virusscanner + firewall. Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht maar ik vind veel van die vergelijkingssites elkaar alleen maar tegenspreken. Wel heb ik enig verband eruit kunnen halen en ik heb een voorlopige top 5 gemaakt. Voor degene die geïnteresseerd zijn:
1. Kaspersky ---> Beste Allround. + Goede preventie en is goed in virussen verwijderen. - Performance (/resources) ten opzichte van alternatieven.
2. Bitdefender ---> Sommigen beweren dat BitDefender beter is dan Kaspersky. Ik denk het tegenovergestelde maar het is een goede tweede.
3. F-Secure ---> + Goede performance. Goede preventie. - Schijnt iets minder in virussen verwijderen te zijn maar min. gemiddeld.
4.Bullguard en Eset Smart Security.
5. ZoneAlarm+Firewall Free Version. Niets op aan te merken maar Kaspersky is beter.

Ik draai zelf nu meer dan 4 jaar eset smart security en in al die tijd is er slechts 1 trojan een keer doorgekomen. Die is gevonden door malwarebytes anti-malware. Gek vind ik wel dat als je java geïnstalleerd heb je waarschijnlijk veel virussen in je java appdata folder heb zitten. Ik heb daar nooit een waarschuwing van gekregen maar als ik zelf een scan ga doen in die folder dan vind die regelmatig wat. Of het echt een virus is of een false-positive weet ik niet maar ik gebruik java alleen voor jdownloader. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit geen problemen heb ondervonden sinds ik eset gebruik maar vanwege deze dingen ben ik nu toch op zoek naar een andere scanner omdat ik toch windows 8 ga installeren binnenkort. Ook moet ik niet vergeten dat je nog het een en ander kan aanvinken om de beveiliging te verhogen maar dat zou wel de performance minderen. Ik gebruik de standaardinstellingen. Voordeel van ESS is ook dat je vrij goedkoop aan een licentie kunt komen.

Wat betreft gratis scanners zou ik of Avast nemen of ZoneAlarm+firewall. Avast heeft geen gratis firewall dus ter aanvulling van de firewall die met windows komt (als je windows gebruikt) kan je bijv. ook de firewall van zonealarm installeren.

Over het algemeen vind ik dat je niet weg moet kijken van betaalde pakketten. Ik loop liever minder risico dan dat ik dadelijk, onverwachts uiteraard, de boel moet gaan fixen. Die dingen gebeuren altijd op het moment waarop het je niet uitkomt. Ik heb altijd gewoon een 1 pc licentie genomen voor Eset en daarop worden nu 3 computers gebruikt. Werkt gewoon prima en voor zo'n 10 euro per jaar ben je dan klaar. Wij delen dan nog de kosten dus het kost mij maar 3 of 4 euro per jaar :P. En dat weegt uiteraard niet op tegen de tijd en moeite die je moet nemen om het een en ander te fixen mocht dat nodig zijn.
Cracks, trial-resets, etc gebruiken op een anti-virus programma vind ik kansloos. Bijna elk goed pakket kan je voor weinig geld krijgen als je maar even zoekt. Dan ben je uiteindelijk veel beter af voor meerdere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-09 16:44
Wij gaan binnen ons bedrijf ook helemaal over op Vipre, idd met de combi van GFI MAX....

Zijn er nog andere mensen die hier ervaring mee hebben? Vind maar weinig op het "tweakers forum" buiten de paar (blijde) gebruikers

http://www.vipreantivirus.com/

Floksor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 04:00:
Ik ben op zoek naar een nieuwe virusscanner + firewall. Ik heb zelf al het een en ander uitgezocht maar ik vind veel van die vergelijkingssites elkaar alleen maar tegenspreken. Wel heb ik enig verband eruit kunnen halen en ik heb een voorlopige top 5 gemaakt. Voor degene die geïnteresseerd zijn:
1. Kaspersky ---> Beste Allround. + Goede preventie en is goed in virussen verwijderen. - Performance (/resources) ten opzichte van alternatieven.
2. Bitdefender ---> Sommigen beweren dat BitDefender beter is dan Kaspersky. Ik denk het tegenovergestelde maar het is een goede tweede.
3. F-Secure ---> + Goede performance. Goede preventie. - Schijnt iets minder in virussen verwijderen te zijn maar min. gemiddeld.
4.Bullguard en Eset Smart Security.
5. ZoneAlarm+Firewall Free Version. Niets op aan te merken maar Kaspersky is beter.
...
Ik weet niet of je de volgende twee onderzoeken ook hebt gebruikt, maar ik denk dat je er wel redelijk uit kan opmaken wat je in ieder geval niet moet gebruiken en ook in mindere mate wat goed is.

http://www.av-test.org/fi...ance_test_iss_english.pdf
http://av-comparatives.org/images/docs/avc_prot_2012b_en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
Voor wie het nog niet gezien had, 70% korting op Bitdefender producten:
smvs in "Het algemene kortingen en aanbiedingen topic - deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Tx voor de tip, test drjiving it as we speak, minimaal voor 1 dag. Heb nog 10 mnd avira, waarom zou deze beter zijn? Ben zo bang dat ik over die 9 a 10 mnd gewoon volle pond moet dokken dus instappen heb ik oren naar. Internet security, vraag me af hoeveel zin dat heeft...

Oja, nog ter info: als je Bitdefender Avira laat verwijderen, wordt je door Avira meegenomen naar een 50% kortingssite voor renewal, gaaf toch? Alleen kon het maar voor 12 mnd, voor 3 jaar had ik misschien wel toegehapt (valt niks aan te kiezen).

[ Voor 31% gewijzigd door Sjah op 15-01-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Is die Microsoft SE nu echt zo slecht? Ik gebruik deze al jaren en ik heb nooit eigenlijk problemen. Oke, nu kun je flauw zeggen ja maar misschien staat je PC ondertussen al vol met troep. Maar het ligt toch in grote mate toch aan jezelf wat je allemaal aanklikt en download?

Ik vind MSE juist zo fijn omdat hij gratis is, mn PC niet traag maakt en zichzelf onderhoud. Geen irritante pop ups etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
peakaboo schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:40:
Is die Microsoft SE nu echt zo slecht? Ik gebruik deze al jaren en ik heb nooit eigenlijk problemen. Oke, nu kun je flauw zeggen ja maar misschien staat je PC ondertussen al vol met troep. Maar het ligt toch in grote mate toch aan jezelf wat je allemaal aanklikt en download?

Ik vind MSE juist zo fijn omdat hij gratis is, mn PC niet traag maakt en zichzelf onderhoud. Geen irritante pop ups etc.
Of hij echt zo slecht is weet ik niet maar mijn ervaring is nier heel fijn. Ja het klopt dat hij de pc niet traag maakt, zichzelf up-to-date houdt en redelijk snel kan scannen. Dat is allemaal fijn maar waarvoor ik een AV programma draai is om virussen buiten de deur te houden. Dat deed hij niet!

Ik draai m naast AVG (free) en die heeft n paar keer ietes gepakt waar MSE niet af ging. Één keer een Java update (AVG wel, MSE niet). Één keer een verkeerde download (niet goed opgelet en een .exe gedownload) (AVG wel, MSE niet)

Afgelopen week heb ik het KLPD virus gehad en daar ging MSE ook niet op af. (AVG ook niet want ik was wel de pineut)

Ik ben dus geen fan meer van MSE, ik heb het wel weer geinstalleerd maar dat is meer voor erbij. Ik ben dit topic nog aan het uitpluizen voor een goede antivirusscanner voor 1 pc en 2 laptops die allemaal in goede conditie verkeren (lees: prima specificaties) en windows 7 64bit draaien.

AVG schijnt prima te zijn maar is het daarvan de moeite waard om hem aan te schaffen? Is het uberhaupt aan te raden om een licentie te kopen? Dit aangezien er een hoop gratis antivirusprogramma's zijn.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Oke een hele andere ervaring dat ik heb. Maar ff voor de duidelijkheid, gebruikte jij AVG en MSE tegelijk? Dat gaat namelijk niet goed werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
peakaboo schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:36:
Oke een hele andere ervaring dat ik heb. Maar ff voor de duidelijkheid, gebruikte jij AVG en MSE tegelijk? Dat gaat namelijk niet goed werken....
Ja, die draaide beide. Ik had nergens problemen mee. Alles werkte. Waarom zou dat niet werken?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
stevens20 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 01:43:
[...]

Ja, die draaide beide. Ik had nergens problemen mee. Alles werkte. Waarom zou dat niet werken?
Twee residente scanners naast elkaar draaien is een verspilling van systeembronnen, het levert per saldo maar weinig op en er is kans op mogelijke conflicten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ik ben van menig dat Norman echt een prut antivirus pakket is.
Gister een gloednieuwe laptop geinstalleerd, Norman erop gezet.
Na de update van de virus scanner, gaf norman aan dat ie moest rebooten.
Na de reboot crashde zlh een onderdeel van norman, die gaf aan dat ie nog niet klaar was, en dat er gereboot moest worden. Zo gezegd zo gedaan. Echter bleef ie in een lus.
Daardoor ineens geen verbinding meer met Wifi, alles was dicht getimmerd.
Dus norman eraf, en windows omzeep geholpen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
peakaboo schreef op zondag 20 januari 2013 @ 23:40:
Is die Microsoft SE nu echt zo slecht?...
Als je de eerdergenoemde overzichten ziet zou ik denken dat MSE in ieder geval niet het product is dat je moet gebruiken, maar ik gebruik het ook. Je gedrag beinvloedt de kans of je wordt blootgesteld nogal inderdaad.

Ik moet trouwens wel zeggen dat ik regelmatig de Windows-partities ook vanuit mijn Linux-installatie met BitDefender scan, maar dat heeft nooit iets gevonden. Zijn er eigenlijk Windows-gebaseerde virussen/schadelijke programma's die Linux-partities infecteren en zo die scans eigenlijk onzinnig maken?

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 21-01-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik gebruik zo'n 5 jaar geen antivirus software meer. Nog nooit problemen gehad en mijn PC is heelijk snel.

Naar mijn mening is de belangrijkste security factor de gebruiker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:33
Kom er ff niet uit.
Stel ik koop een 2 pc lic van Eset, mag deze dan ook door iemand buitenshuis gebruikt worden ?
Dus niet in 1 huishouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Wat voor licenties ben je van plan te kopen? Heb je een link?

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:33
iisschots schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:48:
Wat voor licenties ben je van plan te kopen? Heb je een link?
Tuurlijk. Eset wordt in NL door spicylemon vertegenwoordigd.
https://secure.spicylemon...t-smart-securityaspx.aspx

Kan zowel op het forum van Eset of bij Eset zelf niets vinden hierover.
Ik wil een 2 tal lic. kopen voor mezelf en m'n vader. We wonen niet bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:29
Haaglander schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 05:39:
Ik gebruik zo'n 5 jaar geen antivirus software meer. Nog nooit problemen gehad en mijn PC is heelijk snel.

Naar mijn mening is de belangrijkste security factor de gebruiker zelf.
Als je geen antivirus hebt, weet je natuurlijk ook niet of je virussen op je pc hebt staan. Dus je reactie zegt dan ook niet veel. Wat betreft de gebruiker, die is inderdaad de belangrijkste security factor, maar niemand kan een virus voorkomen. Naar nu.nl gaan kan al genoeg zijn voor een virus, om maar een voorbeeld te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
-Edwin- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:41:
[...]

Als je geen antivirus hebt, weet je natuurlijk ook niet of je virussen op je pc hebt staan. Dus je reactie zegt dan ook niet veel. Wat betreft de gebruiker, die is inderdaad de belangrijkste security factor, maar niemand kan een virus voorkomen. Naar nu.nl gaan kan al genoeg zijn voor een virus, om maar een voorbeeld te noemen.
Maar wat jij zegt is ook niet helemaal waterdicht. Als jij een virusscanner erop hebt staan en hij is niet goed genoeg, herkent ie dat virus alsnog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
peakaboo schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 05:17:
[...]

Maar wat jij zegt is ook niet helemaal waterdicht. Als jij een virusscanner erop hebt staan en hij is niet goed genoeg, herkent ie dat virus alsnog niet...
Nee, maar dat beweerk ik dan ook nergens. Echter kan je niet zeggen dat je geen problemen hebt, als je geen antivirus hebt. Maar ook niet met anti-virus overigens, alleen is de kans dat je virussen hebt wel veel kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
-Edwin- schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:41:
[...]

Ik maak natuurlijk wel regelmatig gebruik van online scanners. Die vinden nooit wat.

Ander punt: mijn bankrekeningen zijn nog nooit geplunderd. ;)

Ik ben er van overtuigd dat als je altijd zorgt dat je systeem de laatste updates heeft en dat je je gezond verstand gebruikt je veilig genoeg bent (nog wel).

[ Voor 11% gewijzigd door Haaglander op 25-01-2013 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik niet, nu iedereen dat doet, kijken de schrijvers naar wat nog te pakken valt, Java dus. Heb het dan ook verleden week van mijn systeem afgedonderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Sjah schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 15:27:
Ik niet, nu iedereen dat doet, kijken de schrijvers naar wat nog te pakken valt, Java dus. Heb het dan ook verleden week van mijn systeem afgedonderd.
Dat versta ik dus ook onder gezond verstand. Ik heb Java er al drie jaar geleden afgegooid evenals Adobe Reader.

Nogmaals, AV-software installeren op mijn PC is voor mij niet nodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Haaglander op 26-01-2013 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee, je zegt alle updates draaien en je bent veilig, nu zeg je Java eraf IS gezond verstand. Toch, als je Java nodig hebt, en je hebt de laatste updates, gebruik je op zich je gezond verstand genoeg, raar dat je moet weten dat je Java en Adobe (en Flash) eigenlijk weg moet houden.

Maar goed, ik loop te zeuren, :)

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 26-01-2013 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 00:41:
Nee, je zegt alle updates draaien en je bent veilig, nu zeg je Java eraf IS gezond verstand. Toch, als je Java nodig hebt, en je hebt de laatste updates, gebruik je op zich je gezond verstand genoeg, raar dat je moet weten dat je Java en Adobe (en Flash) eigenlijk weg moet houden.

Maar goed, ik loop te zeuren, :)
Ik begrijp je punt niet.

1. Ik heb geen Java en Adobe Reader nodig.
2. Ik gebruik wel Flash (is idd onveilig).
3. Ik patch altijd direct.
4. Ik bezoek geen rare sites
5. Rare email verwijder ik direct ongeopend

Ik scan elke week met online Kasperky en ESET mijn PC: nooit wat gevonden. Waarom moet ik dan systeemvertragende software installeren die op een halfbakken manier vergeefs de laatste dreigingen probeert tegen te houden?

[ Voor 5% gewijzigd door Haaglander op 26-01-2013 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben op zoek naar nieuwe virusscanner, ik heb tot nu toe jaren Microsoft Security Essentials gebruikt maar ik heb het gevoel dat die toch behoorlijk wat mist, grootste voordeel vind ik weer wel dat je niet door hebt dat die recources inneemt van je cpu. Tevens is de layout en de gebruiksvriendelijkheid ook erg groot.

Dus ik zoek een nieuwe viruscanner die een stuk beter is dan Microsoft Security Essentials, maar wel lekker gebruiksvriendelijk is en ook veel aan virussen en malware etc vind.

Ik heb BitDefender even geprobeerd, maar dit kwam mij te onoverzichtelijk over.

Dus iemand die mij een pakket kan aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haaglander schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 10:55:
[...]

Ik begrijp je punt niet.

1. Ik heb geen Java en Adobe Reader nodig.
2. Ik gebruik wel Flash (is idd onveilig).
3. Ik patch altijd direct.
4. Ik bezoek geen rare sites
5. Rare email verwijder ik direct ongeopend

Ik scan elke week met online Kasperky en ESET mijn PC: nooit wat gevonden. Waarom moet ik dan systeemvertragende software installeren die op een halfbakken manier vergeefs de laatste dreigingen probeert tegen te houden?
Gebruik de search eens zou ik zeggen. Deze discussie is al vaker gevoerd en de argumenten (voor en tegen) zijn elke keer hetzelfde. Het snelheidsargument is anno 2013 echt geen issue meer. De punten die je hierboven noemt zijn allemaal common sense maar geen ervan beschermt je tegen malware. Die acties helpen hooguit een beetje. Rare sites bezoeken is soms niet eens nodig gezien malware soms al op hardware van fabriek af is geinstalleerd en advertentienetwerken ook op legitieme sites malware serveren. Een opmerking als "mijn bankrekening is nog nooit geplunderd" is nogal een dooddoener daar banking malware maar een zeer klein deel van alle malware vormt.Maar goed zoals gezegd, deze discussie is al vaker gevoerd.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op zondag 27 januari 2013 @ 12:21:
[...]

Deze discussie is al vaker gevoerd en de argumenten (voor en tegen) zijn elke keer hetzelfde.
Geef svp eens antwoord op mijn prangende vraag: waarom AV-software gebruiken als ik al 5 jaar lang niet ben besmet?

Ik heb nu eenmaal niet te maken met irrationele angststoornissen.

[ Voor 9% gewijzigd door Haaglander op 27-01-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Haaglander schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:50:
[...]

Geef svp eens antwoord op mijn prangende vraag: waarom AV-software gebruiken als ik al 5 jaar lang niet ben besmet?

Omdat de schade mocht er wel een tuissendoor piepen groter is dan het ongemak nu.
Ik gebruik zelf Norton, heb 3 jaar licentie, geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 14:43

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik gebruikte jaren Avast (IS) maar sinds mijn abonnement verlopen is ben ik weer terug gegaan naar AVG (ook IS). Imo is Avast wel een fijner AV.

Daarnaast draai ik MBAM Pro tegen mallware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
maartend schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:28:
[...]

Omdat de schade mocht er wel een tuissendoor piepen groter is dan het ongemak nu.
En jij denkt dat je altijd bent beschermd door Norton?

Trouwens, als er wat aan het handje is met mijn systeem dat heb ik nog altijd een backup van mijn trouwe vriend Acronis True Image.

Nogmaals, 5 jaar lang no worries without AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Haaglander schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:15:
[...]

Trouwens, als er wat aan het handje is met mijn systeem dat heb ik nog altijd een backup van mijn trouwe vriend Acronis True Image.

Nogmaals, 5 jaar lang no worries without AV.
Je hebt gelijk.

Einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
[...]

Wil je zeggen dat je nooit naar nu.nl gaat? Om maar een voorbeeld te noemen. En nee, natuurlijk zal een AV je niet 100% beschermen. Maar de kans dat het je beschermt is groter dan zonder AV. En mocht je ooit wel besmet raken, dan ben je al te laat totdat je weer eens zo'n online scan uitvoert, en is de schade al geleden.

Maar goed, denk maar vooral dat je bescherm bent tegen virussen door niet naar "rare" sites te gaan, zoals bijvoorbeeld nu.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Geef svp eens antwoord op mijn prangende vraag: waarom AV-software gebruiken als ik al 5 jaar lang niet ben besmet? Ik heb nu eenmaal niet te maken met irrationele angststoornissen.
Op het ogenblik vergoeden de banken nog de schade als je het slachtoffer bent van phishing en malware, voor zover ik weet. Maar ik vermoed dat het een kwestie van tijd is dat ze daar mee ophouden als je niet aan kunt tonen voldoende tegenmaatregelen te hebben genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
-Edwin- schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Wil je zeggen dat je nooit naar nu.nl gaat? Om maar een voorbeeld te noemen. En nee, natuurlijk zal een AV je niet 100% beschermen. Maar de kans dat het je beschermt is groter dan zonder AV. En mocht je ooit wel besmet raken, dan ben je al te laat totdat je weer eens zo'n online scan uitvoert, en is de schade al geleden.

Maar goed, denk maar vooral dat je bescherm bent tegen virussen door niet naar "rare" sites te gaan, zoals bijvoorbeeld nu.nl.
Ik kom elke dag op nu.nl. Mijn systeem was volledig gepatched tijdens die aanval van een paar maanden geleden. Alleen dommerikken die wel AV hadden maar niet hadden gepatched waren de pineut.
Waarschijnlijk zijn alleen computers met verouderde software geïnfecteerd.
nos.nl
Dat bedoel ik dus met gezond verstand gebruiken. AV draaien op je systeem is dus echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaglander
  • Niet online
grun93 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:53:
[...]

Op het ogenblik vergoeden de banken nog de schade als je het slachtoffer bent van phishing en malware, voor zover ik weet. Maar ik vermoed dat het een kwestie van tijd is dat ze daar mee ophouden als je niet aan kunt tonen voldoende tegenmaatregelen te hebben genomen.
Dan is dat het einde van online bankieren en zullen de banken jaarlijks honderden miljoenen kwijt zijn aan (de herinvoering van) de papieren overschrijvingskaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Zoals gezegd; deze discussie is al veel vaker gevoerd. De argumenten zijn met de search wel te vinden.
Haaglander schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:36:
[...]

Ik kom elke dag op nu.nl. Mijn systeem was volledig gepatched tijdens die aanval van een paar maanden geleden. Alleen dommerikken die wel AV hadden maar niet hadden gepatched waren de pineut.

[...]

Dat bedoel ik dus met gezond verstand gebruiken. AV draaien op je systeem is dus echt niet nodig.
Je hebt nog geen enkel argument aangedragen waaruit blijkt dat een AV draaien niet nodig is. Kortom, kom eerst maar eens met een steekhoudend argument waaruit blijkt dat AV software draaien niet nodig is. "Ik draai al vijf jaar zonder" is dat in ieder geval niet.Het is een zinloze discussie als je vaart op aannames, generalisaties en eventuele onbojectieve resultaten uit het verleden.
Haaglander schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:38:
[...]

Dan is dat het einde van online bankieren en zullen de banken jaarlijks honderden miljoenen kwijt zijn aan (de herinvoering van) de papieren overschrijvingskaarten.
Onzin. Een bank zal verwachten dat jij als consument ook afdoende maatregelen treft om besmetting met (banking) malware te voorkomen. Dat heeft niets met het einde van online bankieren te maken. Een verzekeraar verwacht toch ook dat je afdoende beschermende maatregelen treft en zal bij nalatigheid ook niet uitkeren.

[ Voor 69% gewijzigd door Bor op 27-01-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
maartend schreef op zondag 27 januari 2013 @ 14:28:
[...]

-Edwin- schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:30:
[...]

Ik ben het gewoon met Haaglander eens.
De bovenstaande quotes zeggen namenlijk ook helemaal niks.
Tussendoorglippen is groter. Maar dat is niet echt zo is gelijk, een nieuw virus komt op beide systemen omdat het nieuw is. Verklaar het volgende eens dan. Pc van gebruiker helemaal up te date en bijgewerkte scanner erop van Norton, waar komen die riksen zooi dan vandaan op die pc.? Hij was toch bijgewerkt.? toch.?

En een rare en bekende site voor virussen en zooi IS Nu.nl namenlijk, het is een bekend gegeven dat die site regelmatig zooi aan het verspreiden is, en tocgh ga ik er naar toe en nooit zooi ontbvangen terwijl die site die dag gewoon besmet is... Een bekend gegeven is dat het altijd via de advertentie links gaat en die blokkeren we hier altijd al in de hardware firewall zonder vrees ga ik naar die site toe.

Je moet domweg kijken naar waar komen die virussen vandaan (via wie) en daar op handelen.
Komt het via ad-servers blokkeer die dan, zijn altijd dezelfde en kijk even in de bron van een site en je weet het waarna deze op de zwarte lijst komt ect ect.
Dan kan je in de browser hetzelfde doen door ad blockers als tweede blokkade mocht een site nog niet in de eerste lijst staan...

Als ik alleen naar NU.nl ga elke dag en verder nergens naartoe, dan heb ik toch geen scanner nodig of wel..
Mensen moeten eens leren buiten de box te denken ipv voorgekauwde kost van oeii eng virus,, comercie en niets anders dan dat. Leer eens nadenken waar die dingen door verspreid worden en ga daar eens op blokkeren.. En leer niet alles maar aan te klikken, Ook een mooie dienst de URL verkorter die er voor zorgt dat je niet meer kan zien wat de werkelijke url is, dergelijke links klik ik al niet aan op fora. (per definitie niet betrouwbaar) Pas na dat anderen dit gedaan hebben kan je zeggen oke kijjk ik ook, maar nooit als eerste.
Een dergelijke link via fora, sm, en mail klik ik ook niet aan tenzij ik weet dat het van iemand die me net gezegd heeft ik stuur je die even...

Sinds 2003 draai ik met meerdere systemen en servers geen virus scanner meer en sinds die tijd ook nooit geen gedoe gehad, externe scans geven ook nooit wat weer. Op dit systeem staat een essentials om te zien wat die nu doet, maar in die 2 jaar nog nooit een melding gezien. Ook niet terwijl nu.nl besmet was, omdat de besmetting niet door de voordeur kwam.. Alle andere systemen draaien niets.

Hardware firewall gebruiken met blacklist van bekende ip's en ad's
Blocker in je browser gebruiken, voor ad's en url.
Geen software gebruiken waar je niet van weet waar het wegkomt.
Geen adons voor een browser gebruiken omdat die mooie dingen kunnen terwijl je niet weet waar het wegkomt.
Geen browser gebruiken die teveel contact met thuis wil hebben zoals chrome.
Cookies staan bij voorbaat al uit en worden geblokkeerd in de browser. Kan in de firewall ook maar dan is bankieren dubbel gekloot met tijdelijk toelaten.
Tracking en tracing is leuk maar ik ben het slachtoffer dus nee dat gaat ook op block.
En gezond verstand gebruiken wat klik je wel en niet aan en hoe.
Deze site gebruikt java (snelheids test van mijn provider), nou en er zijn tientallen anderen hoor daar heb ik geen java voor nodig. (en toch klikken mensen op oke en installen maar weer vrolijk)

En ik heb geen enkel probleem dat sites niet goed werken of weet ik wat, dat argument gaat niet eens op. Sterker sinds het cookie gedoe op buienradar is die site slechter gaan werken, al accepteer ik die cookie blijft de site slechteer werken terwijl die ervoor toen dat nog niet gold perfect werkte. Kortom tot ziens buienrader voor jou 10 anderen, hey wie is het bron bedrijf achter buienradar,, RTL en die willen alleen comercie zie daar het probleem van tracking en tracing...

Veilig internetten doe je na te denken en niet zomaar te klikken en alles aan te nemen van comercie bedrijven.. Je zien virus bedrijven tegenwoordig spreken over nieuwe virussen die men ondekt heeft terwijl ze nog niet toeslaan en dan ineens daarna slaat het toe, maar hoe kan dat nu ze wisten het al maar hun scanner was nog niet up to date.. Let maar eens op die berichten, er is al meer twijfel over deze bedrijven van hoe men met dit soort dingen omgaat, het is commercie en daar gaat alles om geld, niet om jou pc..

Ik internet veilig of ik internet niet. En na meer dan 20 jaar telebankieren heb ik ook daar nog nooit geen last gehad, wel heb ik een mail gehad van mijn bank of ik even wilde inloggen, alleen ik zit niet bij de ING...

Is nadenken zo moeilijk tegenwoordig in de klik maatschappij.? (vraagt zich af hoeveel mensen nog met dos overweg kunnen om progs te starten ect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Dutch3men schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 23:53:
Ik ben op zoek naar nieuwe virusscanner, ik heb tot nu toe jaren Microsoft Security Essentials gebruikt maar ik heb het gevoel dat die toch behoorlijk wat mist, grootste voordeel vind ik weer wel dat je niet door hebt dat die recources inneemt van je cpu. Tevens is de layout en de gebruiksvriendelijkheid ook erg groot.

Dus ik zoek een nieuwe viruscanner die een stuk beter is dan Microsoft Security Essentials, maar wel lekker gebruiksvriendelijk is en ook veel aan virussen en malware etc vind.

Ik heb BitDefender even geprobeerd, maar dit kwam mij te onoverzichtelijk over.

Dus iemand die mij een pakket kan aanbevelen?
Tja, ik gebruik al jaren de (gratis versie) van AVG. Een prettige overzichtelijke virusscanner die, voor mijn gevoel, niet veel resources vreet van je cpu.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
webcamjan schreef op zondag 27 januari 2013 @ 22:25:
[...]

[...]

Ik ben het gewoon met Haaglander eens.
De bovenstaande quotes zeggen namenlijk ook helemaal niks.
Tussendoorglippen is groter. Maar dat is niet echt zo is gelijk, een nieuw virus komt op beide systemen omdat het nieuw is. Verklaar het volgende eens dan. Pc van gebruiker helemaal up te date en bijgewerkte scanner erop van Norton, waar komen die riksen zooi dan vandaan op die pc.? Hij was toch bijgewerkt.? toch.?

En een rare en bekende site voor virussen en zooi IS Nu.nl namenlijk, het is een bekend gegeven dat die site regelmatig zooi aan het verspreiden is, en tocgh ga ik er naar toe en nooit zooi ontbvangen terwijl die site die dag gewoon besmet is... Een bekend gegeven is dat het altijd via de advertentie links gaat en die blokkeren we hier altijd al in de hardware firewall zonder vrees ga ik naar die site toe.

Je moet domweg kijken naar waar komen die virussen vandaan (via wie) en daar op handelen.
Komt het via ad-servers blokkeer die dan, zijn altijd dezelfde en kijk even in de bron van een site en je weet het waarna deze op de zwarte lijst komt ect ect.
Dan kan je in de browser hetzelfde doen door ad blockers als tweede blokkade mocht een site nog niet in de eerste lijst staan...

Als ik alleen naar NU.nl ga elke dag en verder nergens naartoe, dan heb ik toch geen scanner nodig of wel..
Mensen moeten eens leren buiten de box te denken ipv voorgekauwde kost van oeii eng virus,, comercie en niets anders dan dat. Leer eens nadenken waar die dingen door verspreid worden en ga daar eens op blokkeren.. En leer niet alles maar aan te klikken, Ook een mooie dienst de URL verkorter die er voor zorgt dat je niet meer kan zien wat de werkelijke url is, dergelijke links klik ik al niet aan op fora. (per definitie niet betrouwbaar) Pas na dat anderen dit gedaan hebben kan je zeggen oke kijjk ik ook, maar nooit als eerste.
Een dergelijke link via fora, sm, en mail klik ik ook niet aan tenzij ik weet dat het van iemand die me net gezegd heeft ik stuur je die even...

Sinds 2003 draai ik met meerdere systemen en servers geen virus scanner meer en sinds die tijd ook nooit geen gedoe gehad, externe scans geven ook nooit wat weer. Op dit systeem staat een essentials om te zien wat die nu doet, maar in die 2 jaar nog nooit een melding gezien. Ook niet terwijl nu.nl besmet was, omdat de besmetting niet door de voordeur kwam.. Alle andere systemen draaien niets.

Hardware firewall gebruiken met blacklist van bekende ip's en ad's
Blocker in je browser gebruiken, voor ad's en url.
Geen software gebruiken waar je niet van weet waar het wegkomt.
Geen adons voor een browser gebruiken omdat die mooie dingen kunnen terwijl je niet weet waar het wegkomt.
Geen browser gebruiken die teveel contact met thuis wil hebben zoals chrome.
Cookies staan bij voorbaat al uit en worden geblokkeerd in de browser. Kan in de firewall ook maar dan is bankieren dubbel gekloot met tijdelijk toelaten.
Tracking en tracing is leuk maar ik ben het slachtoffer dus nee dat gaat ook op block.
En gezond verstand gebruiken wat klik je wel en niet aan en hoe.
Deze site gebruikt java (snelheids test van mijn provider), nou en er zijn tientallen anderen hoor daar heb ik geen java voor nodig. (en toch klikken mensen op oke en installen maar weer vrolijk)

En ik heb geen enkel probleem dat sites niet goed werken of weet ik wat, dat argument gaat niet eens op. Sterker sinds het cookie gedoe op buienradar is die site slechter gaan werken, al accepteer ik die cookie blijft de site slechteer werken terwijl die ervoor toen dat nog niet gold perfect werkte. Kortom tot ziens buienrader voor jou 10 anderen, hey wie is het bron bedrijf achter buienradar,, RTL en die willen alleen comercie zie daar het probleem van tracking en tracing...

Veilig internetten doe je na te denken en niet zomaar te klikken en alles aan te nemen van comercie bedrijven.. Je zien virus bedrijven tegenwoordig spreken over nieuwe virussen die men ondekt heeft terwijl ze nog niet toeslaan en dan ineens daarna slaat het toe, maar hoe kan dat nu ze wisten het al maar hun scanner was nog niet up to date.. Let maar eens op die berichten, er is al meer twijfel over deze bedrijven van hoe men met dit soort dingen omgaat, het is commercie en daar gaat alles om geld, niet om jou pc..

Ik internet veilig of ik internet niet. En na meer dan 20 jaar telebankieren heb ik ook daar nog nooit geen last gehad, wel heb ik een mail gehad van mijn bank of ik even wilde inloggen, alleen ik zit niet bij de ING...

Is nadenken zo moeilijk tegenwoordig in de klik maatschappij.? (vraagt zich af hoeveel mensen nog met dos overweg kunnen om progs te starten ect.)
Ik wil hier heel kort op reageren. Je begaat een grote fout waardoor eigenlijk je hele verhaal niet klopt. Het draaien van een AV wil nog niet zeggen dat je WEL overal op klikt, en het wil ook niet zeggen dat je niet je verstand gebruikt tijdens het internetten.

Ik weet prima waar ik wel op moet klikken en waar ik niet op moet klikken. Echter, anno 2013, merk je niks meer van het gebruik van een AV qua resources. En toch geeft een in ieder geval een kans om te voorkomen dat je besmet raakt.

Sterker nog, gebruik jij je verstand wel tijdens het internetten? Zo ja, dan zal je weten dat geen enkele programma op jouw pc, nu, op dit moment vrij van lekken is. Geen enkele site is gegarandeerd vrij van malware oid. En je hebt gelijk, een AV zal mij ook echt niet tegen al deze lekken beschermen, maar in ieder geval tegen een deel van deze lekken.

Wat mij betreft is deze discussie klaar. Hopelijk krijg je geen problemen in de toekomst doordat je pc besmet is geraakt, wat een simpele AV had kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
Ik klik niet overal op zoals ik zei.
Maar je moet eens andersom denken, niet hoe voorkom ik een virus maar waar komt het vandaan daar lees ik nooit wat over, het is altijd eerst virus dan scanner en weer verder. Waarom niet eens zeggen waar komt het weg en blokkeren die zooi dan weet je zeker dat die scanner nooit weer datgeen voor zijn kiezen krijgt.
Maar nee we lopen wat op gaan met die scanner of ander dingen het weg halen, en gaan vervolgens vrolijk 2 dagen later weer naar die site toe. Zo blijf je aan de gang lijkt me.

Ik klop het voor mezelf af hoor, en ooit zal er wel eens wat fout kunnen gaan, dat mag ook. Je kan niet alles voorkomen en dat zal je mij niet horen zeggen, wel zeg ik altijd waarom staan er op de best bijgewerkte en geupdate pc's altijd de meeste troep.? Wat voor functie heeft die scanner dan nog.?

En ja als jij hier een link neerzet zal ik daar nooit zomaar op klikken zonder te kijken waar de verwijzing heengaat tov de leesbare tekst.
Want ik ben er nog niet achter waardoor het komt dat mensen met een scanner top bijgewerkt ook kwa systeem altijd vol met die zooi staan, hoe kan dat nu... dom maar alles negeren, en hoe komen ze bij die stes.?
En daaruit voortgaand worden diegene die opletten en weten wat ze doen en terughoudend zijn met een scanner ect gelijk afgebrand dat ze botnet zijn, terwijl die bijgewerkte scanner vrolijk buiten werking is gezet door allerlij zooi..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
webcamjan schreef op maandag 28 januari 2013 @ 16:56:

En daaruit voortgaand worden diegene die opletten en weten wat ze doen en terughoudend zijn met een scanner ect gelijk afgebrand dat ze botnet zijn, terwijl die bijgewerkte scanner vrolijk buiten werking is gezet door allerlij zooi..
Wederom dezelfde generalisaties waar deze disucssie elke keer in verzand. Wat mij betreft is de discussie wel klaar met als laatst opmerking van mijn kant dat het met moderne malware niet meer alleen een kwestie is van "weten wat je doen en opletten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
Bor de Wollef schreef op maandag 28 januari 2013 @ 17:27:
[...]

Wederom dezelfde generalisaties waar deze disucssie elke keer in verzand. Wat mij betreft is de discussie wel klaar met als laatst opmerking van mijn kant dat het met moderne malware niet meer alleen een kwestie is van "weten wat je doen en opletten".
Nou vergeten we dat deel, heb ik nog geen antwoord op mijn idee kijk eens andersom waar het wegkomt en doe daar wat aan, en ten tweede hoe kan het dat bijgewerkte pc's en scanner vol staan met zooi...?
En waar generaliseer ik dan.? ik spreek alleen voor me eigen en niet voor anderen. Ik spreek het gebruik van een scanner niet tegen, is eigen besluit, ik zelf gebruik het veelal niet op eigen systemen. Op die van anderen zet ik het wel en dan een week later de eerste serieuze meldingen al zien..

Het was toch een discussie topic lees ik in de topic title. Ik vraag me af hoe bovenstaande kan en wat doen anderen om dingen te voorkomen, zoals sites blocken of ip groepen ect.. Een scanner (bijgewerkt) is niet voldoende dat staat onomstotelijk vast, en daarmee dan de prangende vraag of stelling wat voor een nut deze dan zover nog heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Misschien vind je dit een ok reden om wel een AV te hebben>>> niet altijd wakker en op je hoede achter de pc (willlen) zitten. En dan nog, ik geloof idd dat er een kans is, dat zelfs al zit je wakker erbij, er wel 'ns iets kan doorslippen. Maar ook moet gezegd worden dat bij dingen als het I-Love-You mailvirus, we met zijn allen achter de feiten aanliepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijk een AV maar met een autogordel. Veel mensen zullen dat ding nooit nodig hebben, andere mensen zijn heel blij dat de autogordel er was, en dan is dat niet omdat ze zelf zo'n slechte chauffeur zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik Kaspersky pure 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pineka
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-07 15:24
Ik gebruik sinds kort Comodo Internet Security. Die wordt hier volgens mij nergens genoemd. In mijn ogen werkt hij goed, maar heeft iemand hier ervaring met Comodo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Je moet er wel veel verstand van hebben om Comodo goed in te stellen en te gebruiken, want het is heel uitgebreid. Dat is wel het nadeel ervan.

Ik gebruik op dit moment Comodo firewall, vindt ik de beste firewall op de markt en is ook nog gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pineka
Dat instellen vind ik heel erg meevallen. Misschien dat dit met deze nieuwe versie (6.0) is verbeterd. Updaten doet hij soms een paar keer per dag: je kunt die frequentie zelf instellen, ik heb hem op om de 3 uur gezet. Het voelt allemaal heel prettig en degelijk aan. Hij is er niet in het Nederlands, maar Engels vind ik geen probleem. Het volledige pakket, met firewall, anti-virus en live-blocker èn Comodo Dragon is gratis. Voor support van Comodo moet je dan wel betalen. Ik vind trouwens Comodo Dragon, die je ook los kunt downloaden, een prima browser. Deze komt uit de Chromium stal, is extra beveiligd, loopt aardig in de pas met die van Google qua updates, en is er het Nederlands. In tegenstelling tot Google Chrome heeft hij echter wel een losse Flash plugin nodig maar dat geeft hij aan tijdens het installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door Pineka op 31-01-2013 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-09 15:09
CIS biedt een erg compleet pakket maar is pittig voor nieuwe gebruikers, lees in ieder geval de FAQ/manual
Wat betreft de AV component van Comodo; er zijn betere alternatieven zoals gratis Avast, Avira, etc. met aanzienlijk hogere detectie.
Een alternatief is Emsisoft's Online Armor, ook een gratis software firewall maar met een gebruiksvriendelijkere HIPS imo.
Het biedt geen antivirus of semi-sandboxing zoals Comodo maar voor gratis sandboxing zou ik toch alleen Sandboxie adviseren. Dan leg je ook niet meteen al je eieren in 1 mandje.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pineka
Dank je wel voor de uitleg. Ik had nog even een zetje nodig om terug te gaan naar Avast. Zo zie je maar weer dat niet alle veranderingen verbeteringen zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door Pineka op 31-01-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baserk, het 'veiliger starten' dat Online Armor biedt is te vergelijken met semi-sandboxing.
En verkijk je niet teveel op Sandboxie, het biedt geen enkele bescherming tegen banking malware die al aanwezig is op het systeem. Die malware kan ongehinderd infiltreren in het browser proces terwijl Sandboxie actief is. Met andere woorden; Sandboxie biedt absoluut geen bescherming tegen MITB of MITM malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pineka
Toch kom ik er nog even op terug: in de test van pcmag.com scoort Comodo Internet Security 2013 4 sterren en Avast Internet Security 3,5 sterren. Dus Comodo komt hier helemaal niet zo slecht uit de bus en scoort zelfs hoger dan Eset Smart Security, Bitdefender, Avira en Kaspersky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 04:40:
Baserk, het 'veiliger starten' dat Online Armor biedt is te vergelijken met semi-sandboxing.
OA 'Run Safer' biedt afaik inderdaad ook een policy based sandbox maar CIS biedt daarnaast meer virtualisatie (files+registry) en opruim mogelijkheden om de sandbox ook leeg te vegen.
En verkijk je niet teveel op Sandboxie, het biedt geen enkele bescherming tegen banking malware die al aanwezig is op het systeem. Die malware kan ongehinderd infiltreren in het browser proces terwijl Sandboxie actief is. Met andere woorden; Sandboxie biedt absoluut geen bescherming tegen MITB of MITM malware.
Uiteraard. Sandboxie is om een schoon systeem ook schoon te houden. het biedt geen bescherming tegen al draaiende malware, zoals de site ook zelf vermeld.
Maar voor het isoleren van van bijv. je browser(s) tegen wat voor mogelijke web-based zooi dan ook, zoals bijv, exploit-nummer-zoveel-doorverwijzend-naar-banking-malware, werkt het al jaren en jaren heel erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Baserk op 01-02-2013 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dask
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 18:06
Pineka schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:07:
Ik gebruik sinds kort Comodo Internet Security. Die wordt hier volgens mij nergens genoemd. In mijn ogen werkt hij goed, maar heeft iemand hier ervaring met Comodo?
Ik vind dit een uitstekend gratis pakket, de nieuwe interface maakt het allemaal nog prettiger om in te stellen.
Nooit last gehad van virussen en malware (steeds op tijd in quarantaine), misschien dankzij combinatie Scotty, Malwarebytes en in Firefox Noscriptaddon.
Ik test af en toe ook eens met online scans (f-secure easyclean, eset...)

Tip met het gebruik van CIS:
Als je bij sandbox tasks, virtual kiosk draait met daarin Virtual Comodo Dragon en het virtuele keyboard erbij, zit je momenteel in zowat de meest beveiligde omgeving tegen keyloggers en dergelijke, heel veilig voor banktransacties enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Haaglander schreef op zondag 27 januari 2013 @ 15:15:
[...]

Geen 1 scanner biedt 100%, ik gebruik zelf al meer dan 10 jaar Norton, oké het vrat vroeger je pc op, maar sinds 2009 is dat niet meer zo. 1 jaar kost mij voor 3 pc's 59 euro, en voor de tablet en smartphone's betaal ik 10 euro (mediamarkt aanbieding) voor norton smartphone security.

Afijn, Norton is innovatief en luistert via het forum goed naar de feedback van zijn gebruikers. Daarbij komt Norton in legio testen altijd wel in de top 5 voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen 1 scanner biedt 100%, ik gebruik zelf al meer dan 10 jaar Norton, oké het vrat vroeger je pc op, maar sinds 2009 is dat niet meer zo. 1 jaar kost mij voor 3 pc's 59 euro, en voor de tablet en smartphone's betaal ik 10 euro (mediamarkt aanbieding) voor norton smartphone security.

Afijn, Norton is innovatief en luistert via het forum goed naar de feedback van zijn gebruikers. Daarbij komt Norton in legio testen altijd wel in de top 5 voor.
Gebruik je dan enkel de antivirus of de internet security????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:38

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ik wilde er eigenlijk een apart topic voor openen, maar doe het hier:

De beste gratis AntiVirus/Malware-software (Windows)

Microsoft Security Essentials vs. AVG Antivirus vs Kaspersky

Waarom en wat?
Ik gebruik zelf MSE i.c.m. NOD AV. Jaren al, nooit problemen gehad.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
SalimRMAF schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 01:55:
De beste gratis AntiVirus/Malware-software (Windows)
Microsoft Security Essentials vs. AVG Antivirus vs Kaspersky
Waarom en wat?
Wat vind je zelf het belangrijkste aan een AV?
Detectieniveau, systeembelasting, update frequentie, reparatieniveau, scansnelheid, extra's als behavioural blocking, url filtering, bestandsreputatie of sandboxing, simpele vs uitgebreide config/GUI, etc.
Mij interesseert eigenlijk alleen detectieniveau en de manier van detectie; wat voor combinatie van signatures en engines en bijv. behavioural blocking of cloud scanning wordt gebruikt en verder de CPU belasting.
"De beste AV" is lastig te definieren zonder gebruikerseisen.
Oh, enne...gratis Avast. En Kaspersky is niet gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik al 2 jaar kaspersky en heb nooit problemen gehad en staat vlak onder bitdefender. O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 16:29:
Ik gebruik al 2 jaar kaspersky en heb nooit problemen gehad en staat vlak onder bitdefender. O-) O-)
Het is veel interessanter wat het gekke ding doet ALS JE WEL EEN PROBLEEM HEBT :P

Met MSE heb ik ook geen problemen gehad, maar dat zegt meer wat over mij dan MSE ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even voor sommige een nutteloze toppic mss.

Ik heb een paar maanden terug een nieuwe computer gekocht met als standaard security software mcafee. Mijn proefperiode heb ik laten lopenen deze liep af. Ik vond de software best wel ingewikkeld en omslachtig maar toch ok. Dus ik wou deze verlengen (even melden dat ik geen visa heb). Na mijn bestelling geplaatst te hebben kon ik betalen met bankoverschrijving maar wat zag ik ik had een foutje gemaakt bij land. Land stond op Nederland. Ik woon niet in Nederland dus ik veranderde dit in België. Maar opeens kon of mocht ik niet meer betalen met bankoverschrijving is dit normaal?

Nu ik ben terug bij Kaspersky maar ik stel me er toch vragen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is veel interessanter wat het gekke ding doet ALS JE WEL EEN PROBLEEM HEBT :P

Met MSE heb ik ook geen problemen gehad, maar dat zegt meer wat over mij dan MSE ;)
MSE staat ook niet zo goed in de tests
https://www.security.nl/a...als_slechtste_getest.html
https://www.security.nl/a...grote_anti-virustest.html
https://www.security.nl/a..._mist_meeste_malware.html

• nero355

nero355

Maar nog altijd beter dan niks en de belasting van de PC is heel laag en dat vind ik veel belangrijker dan al het andere na vele jaren gebruik van Norton/KAV/en nog wat andere meuk die van een i7 nog een 386 weten te maken af en toe :/

Hoewel KAV 5.0 nog best tof was, maar daarna ging het helemaal mis IMHO :(

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
nero355 schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:26:
Maar nog altijd beter dan niks en de belasting van de PC is heel laag en dat vind ik veel belangrijker dan al het andere na vele jaren gebruik van Norton/KAV/en nog wat andere meuk die van een i7 nog een 386 weten te maken af en toe :/

Hoewel KAV 5.0 nog best tof was, maar daarna ging het helemaal mis IMHO :(
Klopt tegenwoordig echt niet meer/ Norton en concorten hebben een net zo grote systeem belastbaarheid als MSE.
Als je dan gratis wilt kun je blijkbaar beter voor Avast Free 7 gaan. Scoort blijkbaar beter dan veel betaalde suites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grippa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 21:32
Ach, een slimme jongen of iemand met enige 'hack' kunde crypt zijn RAT en komt daarmee ongezien je systeem binnen - maakt niet uit welke anti virus tool je hebt. De enige manier om zon virus op te pikken is door deze handmatig te detecteren in bijv een hijackthis log. Na een tijdje updaten de anti virus jongens hun database en wordt de virus opgepakt door een systeem scan, schade is dan al aangericht. Het is een kat en muis spel, waarbij de kat in dit geval altijd achter de feiten aanloopt.

Open executables en .bats of elke bestand waarbij de naam eindigt op exe van een onbekende bron (je kunt een .exe spoofen naar jpg maar exe zal altijd aan het einde van de naam voorkomen - bijv hexe.jpg of sexe.jpg) in een beschermde omgeving - zoals sandboxie.
Verder je firewall aan - een up to date browser (bij voorkeur scripts disabled) en zo nu en dan een 'snelle' (volledige systeem scan is voor digibeten!) scan uitvoeren met bijvoorbeeld anti malware bytes en je bent veilig bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

maartend schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 06:59:
Klopt tegenwoordig echt niet meer/ Norton en concorten hebben een net zo grote systeem belastbaarheid als MSE.
Nou het klopt dus echt wel, want naast eigen ervaring zie ik het ook steeds meer getest worden en op een schaal van 1 tot 5 zit MSE vaak aan de 1 of 2 kant, terwijl KAV bijvoorbeeld makkelijk 4 of 5 scoort :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Haaglander schreef op zondag 27 januari 2013 @ 18:36:

[...]

Fantastische instelling heb jij zeg!

Besef je je ook dat er zero-day exploits zijn, en dat je dus volledig gepatched kunt zijn en alsnog vatbaar voor een exploit?

Met jouw mentaliteit hoop ik eigenlijk dat je een keer een stevige besmetting te pakken krijgt...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Laten we het beide netjes houden. Dit is niet de plaats hiervoor!!

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Ik geloof dat de beste manier van beveiliging een systeem is opgebouwd uit meerdere lagen. Net als mensen roepen dat geen AV gebruiken naïef is, is ook alleen het gebruik van AV en verder niks anders evengoed een beetje naïef.

Doe je weinig browsen, gebruik je zo goed als geen plugins, geen java geen flash (en wel de no-script addon), draai je je browser in een sandbox en zoek je verder nooit op 'illegale' sites of download je software uit vage bronnen, blokkeer je de advertentiekanelenen heb je een flink dichtgetimmerde firewall en/of proxy: dan is de kans dat je zonder AV ooit een probleem gaat krijgen best klein.

(Om het maar even over de autogordel analogie te hebben: Iedereen rijdt in een auto met 8 meter kreukelzone voor én achter, en maximaal 5 km/u. Zou je er veel last van hebben tijdens een aanrijding als je je gordel niet om hebt?)

@Wildfire: Je geeft het zelf al aan, je hebt ook zero-days die toch niet door de AV hadden herkent. Dat is dus geen argument om een AV te hebben, want die doet er immers niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Indien je een combinatie van HIPS software en een sandbox gebruikt om te surfen, kan je eigenlijk zonder antivirus. Nog een onontbeerlijke tool is Secunia's Personal Software Inspector, om te zorgen dat door verouderde plug-in's of software je computer automatisch geïnfecteerd kan geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1992
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-03-2024
Waarom zit MSE niet in Windows 8, maar Windows defender? Ik kon hem namelijk niet vinden voor mijn Windows 8 laptop. 8)7
bron: www.windowssecurityessentials.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Richard1992 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 23:24:
Waarom zit MSE niet in Windows 8, maar Windows defender? Ik kon hem namelijk niet vinden voor mijn Windows 8 laptop. 8)7
bron: www.windowssecurityessentials.nl
windows defender in windows 8 is MSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop82
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
NVDS schreef op zondag 03 maart 2013 @ 10:44:
Indien je een combinatie van HIPS software en een sandbox gebruikt om te surfen, kan je eigenlijk zonder antivirus. Nog een onontbeerlijke tool is Secunia's Personal Software Inspector, om te zorgen dat door verouderde plug-in's of software je computer automatisch geïnfecteerd kan geraken.
Hier heb ik naar gekeken maar ik kom niet direct de betere apps tegen. Zijn er goede apps die je aanraadt als HIPS en Sandbox pakket ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 17:15:
[...]

Gebruik je dan enkel de antivirus of de internet security????
de 360 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Mijn vriendin gaat een nieuwe hbo studie volgen en heeft dus een nieuwe ultrabook aangeschaft.
Ze zoekt nu ook een nieuw Internet security pakket( inclusief anti virus scanner dus).
Het belangrijkste voor haar is dat het een simpele interface moet hebben en dus makkelijk in gebruik.
En het liefste een pakket dat zich in de loop der jaren heeft bewezen dat het bij de betere pakketten behoort als het gaat om zaken als bescherming(detectie) en ook verwijdering.( top 5 zeg maar)
Zelf heb ik vernomen dat kaspersky gemiddeld gezien meestal wel goed uit de testen komt maar ik heb er echt geen ervaring mee hoe deze is op het vlak van simpelheid en makkelijk in gebruik, niet te veel toeters en bellen.

Als er mensen zijn die hier over wat meer kunnen vertellen of over andere producten die voldoen aan de eisen die ze heeft hoor ik het graag, tevens wil ze geen gratis pakket omdat ze zich dan minder veilig zou voelen.
Dank alvast!

[ Voor 9% gewijzigd door pino85 op 11-03-2013 10:36 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
AVG Antivirus 7 Free scoort de laatste tijd goed hoog.

gebruik ik zelf niet omdat ik al een betaald pakket heb wat nog 2 jaar doorloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik gebruik al jaren Eset/Nod32 en bestel voor iedereen in mijn vrienden/familie kring altijd de licensies (bij elkaar zeker 70 meerjaars licensies).

Maar dat is na mijn huidige ervaringen met de support van Eset / SpicyLemon afgelopen.

Bij dit soort software is het belangrijkste woord "Vertrouwen". Nu snap ik pas waarom zij limoentje in hun naam verwerkt hebben. Heb ik mijn vertrouwen in hen opgezegd.

Na het instellen van de Anti-Theft module gaat er iets gigantisch mis. De laptop start gewoon
op, maar de gegevens en programma's zijn niet meer te benaderen.

Zij laten al meer dan een week niets van zich horen terwijl zij na aandringen belooft hadden om zo snel
mogelijk terug te bellen (Policy = geen telefonisch support...handig als je computer niet meer op internet kan....NOT!). Via eset's websupport formulier kom je ook weer bij die gasten terecht, die dus geen flikker voor je doen en zelfs niet van zich laten horen.

Ben dus na ruim 10 jaar (als het niet nog langer is) weer eens aan het kijken naar andere antivirus software.

Is dat BitDefender wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
SB[NL] schreef op maandag 11 maart 2013 @ 09:36:
Ik gebruik al jaren Eset/Nod32 en bestel voor iedereen in mijn vrienden/familie kring altijd de licensies (bij elkaar zeker 70 meerjaars licensies).
[...]
Zij laten al meer dan een week niets van zich horen terwijl zij na aandringen belooft hadden om zo snel
mogelijk terug te bellen (Policy = geen telefonisch support...handig als je computer niet meer op internet kan....NOT!). Via eset's websupport formulier kom je ook weer bij die gasten terecht, die dus geen flikker voor je doen en zelfs niet van zich laten horen.
Als ik het goed begrijp ben je op zich tevreden over nod32 maar niet over de wederverkoper. Dan neem je de volgende keer een andere verkoper, toch? Dat de support altijd via spicylemon moet lopen geloof ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SB[NL]
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Had het niet bij limoentje gekocht maar de support wordt door Eset zelf naar Limoentje doorgesluist.

Als zij de keuze maken om SpiceyLemon als vertegenwoordiger aan te merken en ook dit probleem op te laten oplossen en ik niet tevreden ben over dat bedrijf, dan ben ik bijna verplicht iets anders te zoeken.

Ik wil iemand in een noodgeval telefonisch kunnen spreken en niet een webformulier hoeven in te vullen in de hoop dat iemand reageert op deze belangrijke bug.

De kwaliteiten van een bedrijf of product komen misschien wel echt tot zijn recht op het moment dat het fout gaat. Tis niet het eerste software bedrijf die het laat afweten. Acronis is er ook zo een, maar goed dat is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy23
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 09:18
Wij gebruiken al jaren Kaspersky for business. Het heeft jaren goed gewerkt, onderschepte vrijwel alle dreigingen (1x een up-to-date laptop gehad met het bekende "politie virus"), en het beheer pakket werkte erg goed. Onlangs besloten om te upgraden naar Kaspersky Endpoint Security 8. Net nadat wij ge-upgraden hadden naar Security Center 10 en Endpoint Security 8, bracht Kaspersky "Patch B" voor Kaspersky Endpoint Security 8 uit. Die patch zorgde ervoor dat computers onwerkbaar traag werden. Deze storing was zo hevig, en duurde zo lang voordat er een oplossing was, dat ondertussen Endpoint Security 10 uit kwam, welke ook Windows 8 ondersteunt. Er is dus voor gekozen om gelijk maar met Endpoint Security 10 te gaan werken. De virusdetectie is nog niet erg op de proef gesteld, maar daar twijfel ik niet aan.
Het beheer van de software is echter hels geworden, en de support nog erger. De scantaken voor de computers waren gepland om iedere zaterdag te draaien, wanneer er niemand werkt. Door een bug in de Security Center draait deze op willekeurige tijden, bijna dagelijks. De computers zijn wederom onwerkbaar traag op deze momenten. Kaspersky support heeft na 1 week pas gereargeerd op een support ticket, met als antwoord dat we moeten wachten op een servicepack voor het Security Center. Zó ontzettend slecht, echt jammer dat we licenties voor 3 jaar aanschaffen, en dit onlangs verlengt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe sluit je nod32 helemaal. Dus niet alleen tijdelijk uitgeschakeld. Ik wil iets met truecrypt en wil nod32 uitsluiten als oorzaak. Ik draai nod32 4.nogiets. Ik ben bang dat deze nod erg hardnekkig is als tsr. Stoort zelfs met windows restore bijv.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Ik heb laatst Kaspersky geprobeerd om mijn laptop met Windows 8 omdat MSE toch niet altijd de beste oplossing is. Het heeft een dag goed gedraaid waarna ik mijn laptop opeens warm vond worden, ik keek even bij taakbeheer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0PH6eycz8jX6bdoWBUBjqtYX/full.png

8)7 Dat is dus niet helemaal de bedoeling. Uninstallen dan maar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V74Ez1rq9r33ryI1YlDzB0Ix/full.png

8)7 Dat werkt dus ook niet. Na een reboot kon het opeens wel maar voorlopig hou ik MSE nog wel even, ik heb vaak het idee dat jijzelf toch de beste virusscanner bent ;) Voor de rest is MSE meer dan prima :)

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 16-03-2013 10:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1 ... 6 ... 34 Laatste