Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Op een laptop kwam een virus opeens te voorschijn toen iemand geld over wilde maken via zijn bank. De tdsskiller van Kaspersky vond vervolgens de Sinowal trojan (nieuws: 'Sinowal-trojan stal in 2,5 jaar tijd gegevens van half miljoen mensen').

Kan ik er vanuit gaan dat als ik het hiermee verwijder dat het ook echt weg is? Een reïnstall is in dit geval iets minder makkelijk te doen, normaal kies ik daar altijd voor :)

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:59
PCM heeft in de december uitgave die halverwege november verscheen weer een groot aantal anti-virus pakketten getest. Helaas ie er geen handige link beschikbaar waar de resultaten van alle pakketten op een rijtje staan. Via http://www.pcmweb.nl/software kan je per pakket naar de uitslag kijken.

Als ik het zo bekijk dan denk ik dat ik komend jaar bij Norton blijf. Wilde eerst voor Eset smart security gaan echter de scanresultaten daarvan zijn net wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wanneer je alléén die summiere resultaten op de VB website ziet dan lijkt Kingsoft AntiVirus 2011 Advanced A beter te zijn dan; Coranti, Emsisoft, G Data en Ikarus.
Ik heb zelf Coranti een tijd gebruikt, en onlangs is de 2012 versie gelanceerd, en nu gebruik ik het weer. Eindelijk veel stabieler en sneller. Ook de prijs is nu vergelijkbaar met andere scanners. Alleen ik twijfel nog om te kopen, op Virusbtn kom hij er heel goed uit, maar ik ken eigenlijk niemand die het draait en dan vraag ik me af waarom, mis ik iets? ;)

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de nieuwe Coranti ook even getest. Maar nadat ik het weer had verwijderd (was alleen maar nieuwsgierig hoe 't liep op mijn systeem en of er iets werd gedetecteerd) heb ik nu wel in de ADS van elk bestand extra info staan van Coranti. Dat zal verder helemaal geen kwaad kunnen, maar het is wel totaal overbodige info die nu in de ADS van elk bestand staat. Zou mooi zijn wanneer Coranti bij het deïnstalleren even vraagt of die info ook verwijderd kan worden.

Voor de rest geen klachten over het programma. Denk dat het in 't verleden veel duurder was en daardoor niet veel werd gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
Dus het liep goed? Wat voor systeem heb jij? Ik heb het op mijn laptop geprobeerd (Core i3) en daar liep het eerst niet fantastisch, maar nu merk ik er weinig van, eigenlijk dikke prima. Draait naast MSSE. Updates zijn ook minder, eerst bijna 5-10MB per keer, nu 1-2MB tot op heden, valt ook mee.

Was eerder duurder inderdaad, was bijna 40 EURO, nu 30 EURO, maar via Facebook/Twitter al 50% kortingsbon gevonden ;) Hoop gewoon niet dat ik het koop en dat ze er dan de stekker uittrekken ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Snikker op 27-12-2011 19:16 ]

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14
Na een aantal jaar (virusloos) AVG gebruikt te hebben, sinds de uitkomst van de Gouden Steeksleutel geswitched naar Microsoft Security Essentials. Een paar uur geleden bezig in Texmaker én enkele tabbladen Firefox (Tweakers.net) open staan, ineens een popup van het virus Win 7 Home Security.

Na wat Googlen bleek dat het virus al een tijdje bestaat. Waarom heeft Security Essentials mij niet gewaarschuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rooot,

Die uitkomst van de Gouden Steeksleutel m.b.t. beveiligingssoftware zegt helemaal niets over de kwaliteit van die software. Je ziet alleen maar wat 't populairste product is.

Als je eerst hier had gekeken, waar de software ook daadwerkelijk getest is, had je vast niet voor MSE gekozen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 10:38
Op mijn eigen PC norton anti virus, daar ben ik zeer tevreden mee.
Voor de rest van de familie Bitdefender geregeld, goed tegen virussen maar ik heb nu al 2 keer een her installatie moeten doen op 2 verschillende laptops omdat ineens een aantal documenten van het programma corrupt waren :/
Ook maakt het de computers aanzienlijk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:14
Verwijderd schreef op maandag 09 januari 2012 @ 01:10:
rooot,

Die uitkomst van de Gouden Steeksleutel m.b.t. beveiligingssoftware zegt helemaal niets over de kwaliteit van die software. Je ziet alleen maar wat 't populairste product is.

Als je eerst hier had gekeken, waar de software ook daadwerkelijk getest is, had je vast niet voor MSE gekozen 8)
Dat eerste snap ik, maar ik was wel verbaasd dat een zodanig populair product (ook nog onder Tweakers) dus een relatief oud virus zomaar doorlaat. Verder verwacht ik van Microsoft dat ze er alle baat bij hebben virussen op Windows te voorkomen/stoppen en dus wel wat effort steken in hun eigen product.

De pagina die je linkt, zegt mij ook niets. Je hebt nu 'n commercieel bedrijf gevonden wat een of andere test heeft gedaan, gefocussed op zeer jonge malware. De virusscanner die ik hiervoor gebruikte (AVG) laat in die test ook de helft van de samples door. Wat mij betreft net zo'n belabberde score. Volgens jou had ik dan voor DefenseWall (nooit van gehoord...) moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miyamoto schreef op maandag 09 januari 2012 @ 12:17:
[...]

Dat eerste snap ik, maar ik was wel verbaasd dat een zodanig populair product (ook nog onder Tweakers) dus een relatief oud virus zomaar doorlaat. Verder verwacht ik van Microsoft dat ze er alle baat bij hebben virussen op Windows te voorkomen/stoppen en dus wel wat effort steken in hun eigen product.
rooot,

Een enkele virusscanner is absoluut niet voldoende om een systeem te beschermen. Dan maakt het verder niet zoveel uit of het nu MSE, AVAST, Avira, NOD32 of wat dan ook is. Alhoewel MSE wel het slechtst presteerde in de tests van Malware Research Group.
De malware die jouw systeem infecteerde zou waarschijnlijk door maar een paar van de andere bekende AV's zijn geblokkeerd. En die paar missen weer wat MSE de volgende keer wél blokkeert, het blijft een soort loterij met AV's.
De pagina die je linkt, zegt mij ook niets. Je hebt nu 'n commercieel bedrijf gevonden wat een of andere test heeft gedaan, gefocussed op zeer jonge malware. De virusscanner die ik hiervoor gebruikte (AVG) laat in die test ook de helft van de samples door. Wat mij betreft net zo'n belabberde score. Volgens jou had ik dan voor DefenseWall (nooit van gehoord...) moeten gaan?
AV-Comparatives, VirusBulletin en AV-Test zijn ook commerciele bedrijven die een of ander test doen.
Het verschil met Malware Research Group (MRG) is dat MRG test hoe de producten in de praktijk het systeem beschermen tegen de nieuwste malware.
Ik zeg helemaal niet dat je DefenseWall zou moeten gebruiken, ik gebruik 't programma zelf ook niet eens. Maar 't resultaat van die tests toont wel aan dat programma's die ook gebruik maken van een HIPS c.q. Gedragsbewaking een veel betere bescherming bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:09
Miyamoto schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 21:46:
Na een aantal jaar (virusloos) AVG gebruikt te hebben, sinds de uitkomst van de Gouden Steeksleutel geswitched naar Microsoft Security Essentials. Een paar uur geleden bezig in Texmaker én enkele tabbladen Firefox (Tweakers.net) open staan, ineens een popup van het virus Win 7 Home Security...
Een AV/AM gebruiken tegen malware is eigenlijk vechten tegen de bierkaai.
Hoewel in jouw geval het een al bekend 'virus' is waarvan je wellicht zou verwachten dat het gedetecteert zou moeten worden, zou ik een andere manier kiezen om je te beschermen tegen popup malware.
Sandboxie (heeft ook een gratis versie) biedt je de optie om je browser 'op te sluiten' binnen een zgn. sandbox.
Alle meuk die je per ongeluk binnen haalt tijdens het browsen blijft ook binnen de sandbox en als je de browser afsluit c.q. de sandbox 'schoonveegt', ben je meteen af van eventuele malware.
Ik zou een AV of een online multi-AV scanner zoals Jotti/VirusTotal.com/Metascan-online.com alleen gebruiken om gedownloade bestanden te scannen mocht daar twijfel over bestaan.

Een andere manier om je systeem te beschermen is middels een al genoemde HIPS.
Kijk dan eens naar de (gratis versies van) Online Armor Firewall en/of de Comodo security suite.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om nog even bij MSE te blijven... vandaag zijn de nieuwste resultaten van de Virus Bulletin RAP test gepubliceerd.
Daar zie je ook dat MSE 't helemaal niet zo goed doet vergeleken met andere bekende AV's.

Dat MSE populair is verandert daar verder helemaal niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Valt best mee : In de buurt van McAfee en erg hoog in mijn persoonlijke "don't bug me or slow my system down" scoreboard ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ik zou graag de beta versie van MSE willen testen (versie 4.0.1111.0). Hij is niet meer via Microsoft te downloaden, heeft iemand hem hier wellicht voor me?

Edit: Opgelost, zie http://www.softpedia.com/...ials-Download-131683.html.

[ Voor 26% gewijzigd door musicfreak op 21-01-2012 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik heb een kennis die eens van zijn werk een licentie kreeg van Mcafee Enterprise versie 8.5I

Volgens https://kc.mcafee.com/cor...x?page=content&id=KB69579

Is de support van deze antivirusscanner sinds 31 december 2011 verlopen. Ik heb tegen deze kennis gezegd dat hij naar de persoon op zijn werk moet gaan die hem zijn licentie heeft gegeven om een nieuwe versie /licentie te krijgen . Maar deze kennis vertikt het om naar deze persoon te gaan vanwege de reden : Mijn antivirus update nog steeds zijn virusdefinities , ik heb toch de nieuwste versie. Toen heb ik uitgelegd dat de nieuwe versie nieuwe technologie heeft om virussen op te sporen + nog wat andere dingen.Maar diegene wilt er nog steeds niet aan. Hoe kan ik deze kennis overtuigen om de nieuwe versie erop te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb sinds een tijdje F-secure via mijn provider XS4ALL, echter ben ik hier totaal niet over te spreken.
Hoewel ik zelf nog niet veel heb hoeven scannen lees ik op diverse fora veel over het traag worden van de computer.
Daarnaast is het een hel om je firewall in te stellen. Zelfs iets simpels als RDP wilde niet. Ik ben nu weer op zoek naar een vervangende firewall.

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Laatst online: 26-08 14:55
iBOOD heeft vandaag een actie mbt Norton 360 voor 39.95 EUR incl een 16Gb PNY USB Stick. Lijkt me een prima beveiligings pakket als ik het zo lees?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundblast
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-08 19:16
Vuurvoske schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 08:55:
Ik heb sinds een tijdje F-secure via mijn provider XS4ALL, echter ben ik hier totaal niet over te spreken.
Hoewel ik zelf nog niet veel heb hoeven scannen lees ik op diverse fora veel over het traag worden van de computer.
Daarnaast is het een hel om je firewall in te stellen. Zelfs iets simpels als RDP wilde niet. Ik ben nu weer op zoek naar een vervangende firewall.
Comodo is een van de betere firewalls, heel erg uitgebreid en zodoende naar je eigen wensen aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje waar ik zo 123 niet uitkom:

Ik heb 2 pc's die ik wil beschermen. Beiden hebben nu security essentials van microsoft.

Een pc is een laptop en bevat Windows 7 32bit, de andere een desktop pc. De desktop pc heeft 3 besturingssystemen: Windows XP 1, Windows XP 2 en Windows 7 64bit (alle Windows versies zijn legaal).

Ik begrijp van de voorwaarden op bijvoorbeeld www.surfspot.nl dat de licenties voor virusscanner gebasseerd zijn op een pc en niet op een besturingssysteem? Dus ik moet 2 licenties aanschaffen? Of heb ik er toch 5 nodig?

Ik zit naar Eset te kijken omdat ik dan bij surfspot.nl een downloadversie kan kopen voor iets van 25 euro met 5 jaar updates gratis voor 3 pc's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:21
Bedoel je niet surfSpot.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik pas het even aan, die bedoel ik inderdaad. Maar op websites van anti virusmakers zie ik ook dat je licenties per pc hebt, maar ik vind het wat vreemd.

Voor andere software (bijv. de password manager van kaspersky, die ook anti virussoftware maakt) moest ik per besturingssysteem een licentie aanschaffen en niet per pc?

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik heb hier Norton, is idd ook per pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartend schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:33:
Ik heb hier Norton, is idd ook per pc.
Ah mooi, dan koop ik wel een 3 licentiepak en geef ik 1 licentie aan mijn broer. Scheelt toch weer iets van 20 euro (als ik 4 licenties nodig had).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het verschilt per AV.

Als een licentie wordt gekoppeld aan een bepaalde machine-key dan zul je een probleem krijgen met meerdere besturingssystemen.

Het beste kun je even kijken/vragen op het forum van de desbetreffende AV fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:08:
Het verschilt per AV.

Als een licentie wordt gekoppeld aan een bepaalde machine-key dan zul je een probleem krijgen met meerdere besturingssystemen.

Het beste kun je even kijken/vragen op het forum van de desbetreffende AV fabrikant.
Ik stel net de vraag op eset.nl , verstuur ik de vraag en krijg ik het antwoord in beeld waar ik niks aan heb 8)7
Hoeveel licenties moet ik kopen?

Een enkele licentie beschermt één besturingssysteem. Als meerdere personen één computer met één besturingssysteem gebruiken in een gezin, heeft u een licentie voor één pc nodig. Als u in het bezit bent van meerdere computers zult u meerdere licenties moeten aanschaffen.
Mijn god, hoe onduidelijk kan je zijn. Ik maak eruit op dat ik voor mijn pc 3 licenties nodig heb en voor de laptop van mijn vrouw 1 licentie?

En dan staat eronder dit:
Ik heb meerdere besturingssystemen tegelijkertijd draaien door gebruik te maken van een programma zoals VMWare of Parallels. Hoeveel licenties heb ik nodig?

Als de besturingssystemen tegelijkertijd draaien heeft u een licentie per besturingssysteem nodig.
Dus dan toch 1 licentie per pc aangezien ik mijn besturingssystemen niet tegelijk laat draaien?

Ik ga nog een keer wat kopen zeg, downloaden en een crackje eroverheen is eenvoudiger |:(

Maarja, ik wacht wel even de mail af en koop hem vanavond alvast voor mijn zakelijke partitie en voor de laptop en de rest komt dan wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, 3 licenties online gekocht, alle gegevens ontvangen, werkt mijn username en password niet |:(

Volgens de online helpdesk moet je bij verlenging 12 tot 24 uur wachten voordat het werkt, maar ik heb nooit een abonnement gehad. Wel volgens de instructies mijn oude virusscanner verwijderd, lekker is dat.

En als je ze nu kan bellen ofzo, maar nee, moet online een vraag stellen en mijn vraag van gisteren (22 uur geleden) is nog niet eens beantwoord...

De einddatum van de licentie is wel 14/02/2013, laat mijn jaarabonnement dan ook gelijk ingaan en niet morgen pas wat ik vermoed.

Edit: inmiddels wel reactie van Eset ontvangen, je koopt 1 licentie per pc, ik heb dus maar 1 licentie nodig voor 3 partities. Nu nog activeren, dat ga ik morgen nog eens proberen en anders maar weer een mail sturen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coyota
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 02:58
Ik gebruik al jaren Avast Free antivirus en ben er heel content van. Heb het al op verschillende computers moeten installeren en altijd zonder problemen.
1 keer heb ik het moeten herinstalleren omdat het zichzelf niet meer kon bijwerken.

Heb er maar 1 keer een virus mee gehad door een speciaal virus voor Anti virus (versie 2008 dacht ik)
Spijtig dat AVG direct voor een code zorgt, zodat deze makkelijker installeerbaar is, want anders zou Avast wel meer terrein hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 16:23:
[...]
Mijn god, hoe onduidelijk kan je zijn. Ik maak eruit op dat ik voor mijn pc 3 licenties nodig heb en voor de laptop van mijn vrouw 1 licentie?
Die tekst is imho volkomen duidelijk hoor. Met meerdere personen op 1 systeem (binnen 1 OS) is een licentie. Gebruik je meerdere PC's heb je meerdere licenties nodig.

Draai je meerdere besturingssystemen tegelijkertijd op een systeem (bv vmware) dan heb je ook meerdere licenties nodig.

Waarom zo'n drama?

[ Voor 12% gewijzigd door Bor op 14-02-2012 19:31 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit een virus op mijn netwerk dat eraf moet, maar drama is een groot woord. Kom misschien wat geirriteerd over omdat mijn vader gisteren en vandaag een hersenoperatie heeft gehad en dat is allemaal gelukkig goedgekomen, maar dan merk ik dat ik door alle stress wel een erg kort lontje heb.

Ik zit nu nog wel steeds met een niet werkende username / password voor mijn licenties, maar ik neem aan dat dat morgen wel werkt en anders maak ik weer een ticket aan in die online helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 19:41:
[...]
Kom misschien wat geirriteerd over omdat mijn vader gisteren en vandaag een hersenoperatie heeft gehad en dat is allemaal gelukkig goedgekomen, maar dan merk ik dat ik door alle stress wel een erg kort lontje heb.
Sterkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je.

Eset Nod32 is ook net geactiveerd (8 uur na verzenden mail met inloggegevens), kan ik vanavond nog even dat virus opschonen en dan lekker slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een veelgemaakte fout bij het kopiëren en plakken van gebruikersnaam & wachtwoord is dat er per ongeluk een extra spatie voor of achter de gebruikersnaam of het wachtwoord wordt gekopieerd (en dus ook geplakt)
Dat zien wij eigenlijk niet, een programma ziet dat wel en beschouwt dit als een ongeldige gebruikersnaam of wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Vraagje: Wat is momenteel een beetje een goed anti-virus programma of internet security programma. De afgelopen jaren heb ik gebruik gemaakt van McAfee Internet Security, maar ik vind dat het m'n computer best veel vertraagd (tenminste dat is mij idee) en m'n jaar licentie is weer afgelopen, dus eens kijken naar alternatieven. Als student en medewerker aan de UvA kan ik via Surfspot goedkoop iets kopen, maar ben ook wel nieuwsgierig naar gratis software.

Momenteel gebruik ik even Avast!, de gratis versie dan.

Eigenlijk zoek ik dus software die minder geheugen gebruikt...Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
ik gebruik hier Eset Smartsecurity.
Lichte applicatie.
je kan mse van Microsoft gebruiken, maar daarvoor moet je wel een zeer goede browser gebruiken, het liefst IE 8.0 of IE 9.0.
Kwesiq schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 14:43:
Vraagje: Wat is momenteel een beetje een goed anti-virus programma of internet security programma. De afgelopen jaren heb ik gebruik gemaakt van McAfee Internet Security, maar ik vind dat het m'n computer best veel vertraagd (tenminste dat is mij idee) en m'n jaar licentie is weer afgelopen, dus eens kijken naar alternatieven. Als student en medewerker aan de UvA kan ik via Surfspot goedkoop iets kopen, maar ben ook wel nieuwsgierig naar gratis software.

Momenteel gebruik ik even Avast!, de gratis versie dan.

Eigenlijk zoek ik dus software die minder geheugen gebruikt...Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Ik gebruik tegenwoordig Norton (sinds een maand dus) Internet security. Loopt snel, soepel en vreet nauwelijx nog resources. niet te vergelijken met Norton van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 13:34

Pablo

Rito pls

ik heb de laatsten weken getest met
Panda cloud Free i.c.m Anti malware bytes PRO.
Erg tevreden en een goeie aanrader.

Zijn beide 2 progjes die niet heel zwaar zijn en geen vertraging oplevert op de wat oudere machines

For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwesiq
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 14:38
Thanks voor de input! Een aantal jaren geleden had ik inderdaad ook even Norton, maar al heel snel weggedaan omdat mijn computer niet meer vooruit te branden was. Maar als dat beter is geworden, dus wel een optie.
Voor nu is het voor mijn oude desktop, dus een licht programmaatje is hiervoor wel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kwesiq schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:12:
Thanks voor de input! Een aantal jaren geleden had ik inderdaad ook even Norton, maar al heel snel weggedaan omdat mijn computer niet meer vooruit te branden was. Maar als dat beter is geworden, dus wel een optie.
Voor nu is het voor mijn oude desktop, dus een licht programmaatje is hiervoor wel belangrijk.
Ik heb hem hier gekocht Klik
Wel de versie voor 3 pc's voor 3 jaar.
Maar had hem eerst een maand uitgeprobeerd via de demo. Toen erachter gekomen dat hij me goed beviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
heb nu norton en die bevalt mijn zeer goed. NOD 32 en avg konden 1 virus niet vinden en norton vond deze wel dus ik blijf bij norton. Ook dagelijks updates bij norton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Vandaag weer 5 setjes kunnen schoonvegen welke waren "beschermd" door symantec... :/
Onbegrijpelijk dat een bekende backdoor/rootkit als sinowal nog altijd word gemist... ( aanwezig op 3 van de 5 setjes ... )
Niet dat andere grote namen als mcaffee , avast , avg en norman 'm zien maar toch...
Wetende dat eset en kaspersky 'm wél zien en aanpakken ( zoals het hoort imho ... ) geeft toch te denken ...

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoetzak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03-2021
Ik heb jaren Kaspersky gebruikt (en hiervoor AVG) en had nooit problemen gevonden in mijn muziek (ik deed toch af en toe eens een volledige scan)
Toen mijn abonnement ten einde liep wilde ik eens microsoft security essentials proberen, omdat hier ook goede commentaren over waren.
Toen ik hem net geïnstalleerd had kreeg ik direct een melding dat er een of ander virus in een van de muziekmappen zat...
Sindsdien gebruik ik geen andere virusscanner meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Tip mijnerzijds voor moeilijk te verwijderen malware troep: SpyHunter van Enigma Software.

Ik heb net 4 uur geploeterd om een System Check variant te verwijderen die via een driveby via een legit site op mijn computer terecht is gekomen. Antimalware zag hem in eerste instantie, daarna niet meer. Spybot deed er niets mee. Defender ook niet. Zelfs Hitman Pro zag m niet.

SpyHunter kan in de gratis variant alleen scannen, maar heeft wel (blijkbaar) de actieve versie gekilled waarna ik vrij eenvoudig via een online handleiding en ComboFix de resten van mijn harde schijf en register kon verwijderen, de verwijderde items uit het Start Menu en de Quick Launch kon herstellen en andere items die in eerste instantie verborgen waren weer terug kon zetten.

Wellicht eens de moeite waard om uit te proberen als je te maken krijgt met een extreem lastig te verwijderen stukje malware.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smoetzak schreef op maandag 12 maart 2012 @ 14:00:
Ik heb jaren Kaspersky gebruikt (en hiervoor AVG) en had nooit problemen gevonden in mijn muziek (ik deed toch af en toe eens een volledige scan)
Toen mijn abonnement ten einde liep wilde ik eens microsoft security essentials proberen, omdat hier ook goede commentaren over waren.
Toen ik hem net geïnstalleerd had kreeg ik direct een melding dat er een of ander virus in een van de muziekmappen zat...
Sindsdien gebruik ik geen andere virusscanner meer.
Welk of wat voor bestand was dan geinfecteerd mag ik dat weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Ikzelf gebruik Eset Smart Security 5 op mijn pc. Zeer weinig systeemimpact. Wel spijtig dat het pakket toch wel prijzig is in vergelijking met andere beveiligingspakketten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Ik snap de laatste lijst/poll niet. boven aan staat AntiVir.

Maar is dit een appart programma? want ik krijg hem nergens gevonden, ik krijg bij google alleen AVG en Avira AntiVir. of wordt dit ook bedoelt met Avira? anders staat deze er dus 2 keer in!

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

Noctonix schreef op maandag 26 maart 2012 @ 15:03:
Ik snap de laatste lijst/poll niet. boven aan staat AntiVir.

Maar is dit een appart programma? want ik krijg hem nergens gevonden, ik krijg bij google alleen AVG en Avira AntiVir. of wordt dit ook bedoelt met Avira? anders staat deze er dus 2 keer in!
Dubbelop ja, kun je ook zien aan de lijst die erboven staat waarin de titels zijn gelinked naar de bijbehorende sites. Zowel Antivir als Avira linken naar de Avira website.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:40

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

maartend schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:42:
[...]

Ik heb hem hier gekocht Klik
Wel de versie voor 3 pc's voor 3 jaar.
Maar had hem eerst een maand uitgeprobeerd via de demo. Toen erachter gekomen dat hij me goed beviel.
http://www.culgame.com/software/anti-virus/norton.html

Wel heel veel verschillende versies op deze site... Is dit legaal/betrouwbaar?
Als ik Norton 360 via de Norton-website wil verlengen, betaal ik namelijk € 120,= voor 2 jaar.
Hier maar een fractie daarvan.

Heb wel mijn twijfels dus.

Ben zelf wel tevreden over Norton 360 trouwens. Ik weet alleen niet of ik bijvoorbeeld nog iets "extra's" nodig heb, zoals MBAM, o.i.d., of dat ik Norton 360 misschien wel beter kan vervangen voor een ander pakket? Bij de meeste virusscannervergelijkingen komt Norton 360 niet voor, of wordt er alleen een beperkter pakket van Norton meegenomen. Toen ik nog MBAM ernaast geïnstalleerd had, gaf deze bijvoorbeeld ook wel eens een melding, terwijl N360 nog niets opmerkte op zo'n moment.

[ Voor 28% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2012 12:42 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:25:
[...]

http://www.culgame.com/software/anti-virus/norton.html

Wel heel veel verschillende versies op deze site... Is dit legaal/betrouwbaar?
Als ik Norton 360 via de Norton-website wil verlengen, betaal ik namelijk € 120,= voor 2 jaar.
Hier maar een fractie daarvan.
Het werkt en ik krijg geen gezeur met Norton.
En 120 euro is wel erg veel, ik kreeg na de demotijd een aanbod van 45 euro ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

OK... ben toch benieuwd hoe die website dat zo goedkoop voor elkaar krijgt.
Vind het wel wat vreemd dat ze daar adverteren met versie 6.0/5.0.
Als je de updatefunctie gebruikt, krijg je sowieso 6.0.

Fijn dat jouw verhaal positief is. Misschien/Hopelijk kennen meer mensen deze site.
Ben zeer benieuwd naar de ervaringen van nog meer mensen.

V.w.b. Norton 360 reviews, heb ik zelf deze links gevonden.

http://www.techzine.nl/reviews/1163/norton-360-6-0-a.html
http://computertaal.info/...view-norton-360-versie-6/
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400192,00.asp
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400193,00.asp

Norton's antivirus technology gets generally good marks from the independent labs. However, Symantec has reservations about certain specific tests. A product can detect every single threat in Virus Bulletin's VB100 test but fail if it identifies a single valid file as malicious. Symantec would like to see false positive testing weighted, as they claim their Norton Insight technology should ensure no false positives for any important files.

In a similar vein, they don't approve of the retrospective test by AV-Comparatives, which attempts to test a product's ability to catch zero-day threats by forcing it to use outdated malware definitions. They're not alone: AVG, K7, McAfee, PC Tools, Sophos, Symantec, Trend Micro, and Webroot all opted out of the latest retrospective test.

Een vergelijking waar Norton 360 / Norton Internet Security het beste eruit komt:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2369749,00.asp

http://www.pcmag.com/image_popup/0,1871,iid=327728,00.asp

Wat deze reviews gemeen hebben, is dat ze behoorlijk positief over N360 zijn.
Firewall settings, SONAR (gedragsscan), virusscan, etc., worden allemaal goed genoemd.
Wel verwijzen ze naar "onafhankelijke tests" zonder dat er een link naar die tests bij geplaatst wordt.

Is er iemand die nog andere goede bronnen heeft?
Of die het nut van MBAM/e.d. in combinatie met N360 (zoals in mijn voorgaande post gevraagd) kan weerleggen/bevestigen?

Mijn abonnement op Norton 360 is nog 34 dagen geldig. De backupfunctie gebruik ik eigenlijk niet. Is dat nu echt het enige verschil met de Nortin Internet Security?

Alle ideeën, ervaringen en sugesties over gebruik/kwaliteit/betrouwbaarheid/alternatieven/etc. zijn welkom.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goedkoop omdat het parallelle / grijze import is / keys van de vrachtwagen gevallen en ga maar door. Dat een key werkt wil niet zeggen dat de licentie ook legaal is. Ze bieden daar bv ook Office Professional 2010 aan voor plm €20,- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat was dus ook al mijn idee. Dan dus niet via die weg.

Ik zie net dat je via Alternate een nieuwe versie van Norton 360 6.0 kan bestellen voor € 39,99.
(http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=yvvszn0r)

Dat bespaart dan gewoon € 80 als ik elk jaar zo'n pakket aanschaf en de bijbehorende licentiesleutel gebruik, ipv dat ik mijn pakket in 1 x voor 2 jaar verleng via de Norton website. Dit kan toch ook én is toch geheel legaal?

(Zie de prijs via Norton zelf: http://buy.norton.com/estore/mf/landingPromotion)

[ Voor 86% gewijzigd door Jorgen op 21-04-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn Norton 360 abonnement is nog 30 dagen geldig. Natuurlijk wil ik graag dat mijn laptop voldoende beschermd blijft. Ik wil graag een weloverwogen besluit maken voordat ik ga verlengen. Zelf ben ik tevreden over Norton 360. (= belangrijke graadmeter) Ik ben echter geen kenner op dit gebied. Is Norton 360 wel echt goed genoeg, bijvoorbeeld? Ik heb mijn best gedaan om zelf zoveel mogelijk informatie op dit gebied te vinden. (Zie ook de 2e quote.) Toch kom ik er nog niet helemaal uit.

Op onderstaande vragen zou ik daarom graag een gefundeerd antwoord krijgen.
Alvast bedankt voor jullie vriendelijk hulp!
Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 12:25:

Ben zelf wel tevreden over Norton 360 trouwens. Ik weet alleen niet of ik bijvoorbeeld nog iets "extra's" nodig heb, zoals MBAM, o.i.d., of dat ik Norton 360 misschien wel beter kan vervangen voor een ander pakket? Bij de meeste virusscannervergelijkingen komt Norton 360 niet voor, of wordt er alleen een beperkter pakket van Norton meegenomen. Toen ik nog MBAM ernaast geïnstalleerd had, gaf deze bijvoorbeeld ook wel eens een melding, terwijl N360 nog niets opmerkte op zo'n moment.
Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:35:

V.w.b. Norton 360 reviews, heb ik zelf deze links gevonden.

http://www.techzine.nl/reviews/1163/norton-360-6-0-a.html
http://computertaal.info/...view-norton-360-versie-6/
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400192,00.asp
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2400193,00.asp

Norton's antivirus technology gets generally good marks from the independent labs. However, Symantec has reservations about certain specific tests. A product can detect every single threat in Virus Bulletin's VB100 test but fail if it identifies a single valid file as malicious. Symantec would like to see false positive testing weighted, as they claim their Norton Insight technology should ensure no false positives for any important files.

In a similar vein, they don't approve of the retrospective test by AV-Comparatives, which attempts to test a product's ability to catch zero-day threats by forcing it to use outdated malware definitions. They're not alone: AVG, K7, McAfee, PC Tools, Sophos, Symantec, Trend Micro, and Webroot all opted out of the latest retrospective test.

Een vergelijking waar Norton 360 / Norton Internet Security het beste eruit komt:
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2369749,00.asp

http://www.pcmag.com/image_popup/0,1871,iid=327728,00.asp

Wat deze reviews gemeen hebben, is dat ze behoorlijk positief over N360 zijn.
Firewall settings, SONAR (gedragsscan), virusscan, etc., worden allemaal goed genoemd.
Wel verwijzen ze naar "onafhankelijke tests" zonder dat er een link naar die tests bij geplaatst wordt.

Is er iemand die nog andere goede bronnen heeft?
Of die het nut van MBAM/e.d. in combinatie met N360 (zoals in mijn voorgaande post gevraagd) kan weerleggen/bevestigen?

Mijn abonnement op Norton 360 is nog 34 dagen geldig. De backupfunctie gebruik ik eigenlijk niet. Is dat nu echt het enige verschil met de Nortin Internet Security?

Alle ideeën, ervaringen en sugesties over gebruik/kwaliteit/betrouwbaarheid/alternatieven/etc. zijn welkom.
Alvast bedankt.
* Biedt Norton 360 voldoende dekking tegen alle beveiligingsproblemen?
* Of heb ik een vervangend (Kapsersky, etc) of aanvullend (MBAM, etc) programma nodig?
* Als ik bovenstaande artikelen goed lees, dan biedt Norton 360 uitstekende beveiliging. Ik ben echter geen kenner. De bronnen leken me kundig en betrouwbaar, maar is dat ook zo?
Jorgen schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 13:58:

Ik zie net dat je via Alternate een nieuwe versie van Norton 360 6.0 kan bestellen voor € 39,99.
(http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=yvvszn0r)

Dat bespaart dan gewoon € 80 als ik elk jaar zo'n pakket aanschaf en de bijbehorende licentiesleutel gebruik, ipv dat ik mijn pakket in 1 x voor 2 jaar verleng via de Norton website (Dat kost namelijk circa € 160,=). Dit kan toch ook én is toch geheel legaal?

(Zie de prijs via Norton zelf: http://buy.norton.com/estore/mf/landingPromotion)
* Mochten de antwoorden op de andere vragen positief zijn, dan wil ik Norton 360 natuurlijk tijdig verlengen. Is dit dan inderdaad de voordeligste legale manier?

Bedankt voor alle antwoorden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
@Jorgen

Extra software die ik noodzakelijk vind is Secunia's Personal Software Inspector. Deze tool zorgt er voor dat je beschermd bent tegen beveiligingslekken, die in oudere versie van bijvoorbeeld flash player, java,... voorkomen, waardoor je pc besmet kan worden. Door automatisch de updates te installeren. Hier kan je het gratis downloaden.
Je kan ook een sandbox gebruiken zodat je harde schijf gevrijwaard van malware, omdat de aanpassingen in een afgesloten ruimte worden geïnstalleerd. Sandboxie is een goede tool hiervoor.

Norton 360 is gewoon de naam die Symantec geeft aan hun totaalpakket inclusief back-up, opkuis,... Maar er wordt gewoon dezelfde anti-malware engine gebruikt die je ook terugvindt in Antivirus, Internet Security. Dus de detectiebescherming is gewoon dezelfde.

Norton is een goed product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is mijn beoogde oplossing voor de updates wel een legale manier? (En werkt het ook zoals ik graag wil? Het zou enorm zonde zijn als ik € 40,= betaal en het dan niet werkt.)

En wat betreft de alternatieven voor Norton 360? Is er een programma dat net zo veel biedt en even goed is?
Zoals gezegd, is het erg lastig om alle virusscanners en beveiligingspakketten eerlijk te vergelijken. Ook omdat niet elk bedrijf het eens is met zulke vergelijkingstesten. Ik wil niet van Norton 360 af. Eerder het tegendeel. Ik vind het een makkelijk en fijn programma. Wel wil ik gewoon zeer zeker zijn dat dit een van de beste programma's is om mijn pc te beveiligen. De vorige reactie is positief, dus dat is prettig. Zijn er andere mensen die dat kunnen bevestigen of tegenspreken?

[ Voor 25% gewijzigd door Jorgen op 27-04-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Jorgen schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 20:33:
Is mijn beoogde oplossing voor de updates wel een legale manier? (En werkt het ook zoals ik graag wil? Het zou enorm zonde zijn als ik € 40,= betaal en het dan niet werkt.)
Norton Inet Security ; gekocht en al maanden in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:09
Jorgen schreef op woensdag 25 april 2012 @ 15:08:
* Biedt Norton 360 voldoende dekking tegen alle beveiligingsproblemen?
* Of heb ik een vervangend (Kapsersky, etc) of aanvullend (MBAM, etc) programma nodig?
Ik weet niet of je met 'voldoende' 100% bedoelt, maar geen enkel produkt kan garanderen dat je geen enkel gevaar loopt. Het blijft toch een wedstrijd tussen de booswichten en de AV makers, en daarnaast is het verstandig om niet op alles te klikken wat klikbaar is.

Zelf heb ik NOD32 en daarnaast nog MBAM draaien. Daarvoor nog een tijdje Superantispyware ipv MBAM gedraaid. Op een gegeven ogenblik kwam ik zoveel gunstige berichten over MBAM tegen dat ik dat weer omgedraaid heb. Dus Superantispyware verwijderd, totdat bleek dat er nog een of ander proces bleef draaien, SASSEH.DLL genaamd, wat kennelijk bij Superantispyware hoort, maar wat verder compleet onvindbaar was. Daar werd ik bloednerveus en paranoia van. Wat doet dat ding en waarom verstopt ie zich, c.q. kan niet verwijderd worden? Het enige tooltje wat het wel kon was Security Task Manager. Niet goedkoop maar uitstekend voor mijn nachtrust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Apart hoor...

Aangezien Norton 360 / Norton Internet Security ook naar malware scant dacht ik eerst dat ik geen extra scanner nodig zou hebben. Vond het toen wel vreemd dat MBAM dan wel berichten gaf over pogingen tot het installeren van zulke zooi en Norton 360 niet.

Als ik de verschillende bronnen en testen lees, begrijp ik dat lang niet elk programma dus dezelfde dingen herkent en onderschept.

Ik denk dat ik dan toch via Alternate Norton 360 ga kopen en die code dan ga invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
@jorgen:

Als je de back-up mogelijkheid van Norton 360 niet gebruikt. Ben je beter af om gewoon de Internet Security versie te kopen. Indien je MBAM, Secunia, Sandboxie gebruikt ben je al goed beschermd. Indien je Internet Explorer als browser gebruikt, dan zou je ook nog Spywareblaster kunnen installeren. Deze maakt het onmogelijk dat kwaadaardige websites geladen worden, toolbars of uitvoerbare programmatuur (active x), tracking cookies, ... . Je kan Spywareblaster hier gratis downloaden.

Je moet gewoon zelf uitmaken, welke beveiligingssuite je goed vindt. Kaspersky Internet Security is ook heel goed, veel configuratie mogelijkheden. Ik laat mij ook niet meer leiden door die tests. Als je tevreden bent over je beveiligingsprogramma, moet je er gewoon bij blijven. Ik gebruik nu al 2 jaren Eset Smart Security. Want als je al de testen wil volgen, ga je heel veel geld kwijt zijn omdat je suite niet goed scoort. 100 % detectiegraad bestaat gewoonweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Even lichtelijk off topic, maar in de poll wordt gesproken van "AntiVir" en "Avira", maar deze twee zijn toch hetzelfde? :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
@Snowwie: Dat klopt. Maar in 2010, toen de poll werd gemaakt,was Avira nog bekend, onder zijn oude naam Antivir. Bij een laatste wijziging, is gewoon Avira toegevoegd. Het had inderdaad beter geweesd, door achter de keuzemogelijkheid Antivir, Avira te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

maartend schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 23:02:
[...]

Norton Inet Security ; gekocht en al maanden in gebruik.
Ik heb het niet over die website die jij aanraadde. Die is waarschijnlijk "niet-zo-heel-legaal"...
Evengoed bedankt voor je reactie.

Ik vroeg me af of de door mij voorgestelde weg via Alternate ook legaal was.

[ Voor 4% gewijzigd door Jorgen op 29-04-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Aangezien Spyware Blaster geen lopend proces heeft, wat doet het dan wel?
Ze hebben het over passieve bescherming. Zet dit programma dan alleen mijn internetinstellingen op zeer streng en vult het ergens een blacklist in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
@Jorgen: Dat klopt. Spywareblaster is passieve bescherming. Dit programma voegt on andere automatisch kwaadaardige sites toe in de HOSTS file en bij websites met beperkte toegang, net hetzelfde voor cookies. Bovendien worden kwaadaardige active x bestanden geblokkeerd met een register killbit, zodat deze niet kunnen geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bij Spyare Blaster heb ik bij "tools - IE Browser pages" de volgende instellingen gezet: startpage, searchpage en defaultpage url: allen www.google.nl. blankpage: C:\Windows\system32\blank.htm

Bij search en default stonden eerst microsoft websites. Ik neem aan dat deze door mij gedane verandering gewoon goed is, toch?

Ik vind Sandboxie een mooi programma - voor zover ik erover gelezen heb - maar nog wel erg duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:09
Ik vind Sandboxie een mooi programma - voor zover ik erover gelezen heb - maar nog wel erg duur...
Dat valt toch wel mee?
€29 voor een levenslange licentie en te gebruiken op alle PC's/laptops die je bezit, is imo alleszins redelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Baserk op 01-05-2012 16:18 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Totdat je ineens een beter alternatief vindt en dan € 29,- betaald hebt.
En ik begrijp dat het "levenslang" is, en dat dit de prijs relatief gezien naar beneden brengt.
Neemt niet weg dat het wel weer € 29,- is en ik ook al mijn Norton 360 moet verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
@Jorgen: Dat is goed van je. Met deze instelling voorkom je dat malware een andere zoek of startpagina kan instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mooi zo. Nog even en mijn laptop is zo-veilig-mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Op http://www.pcmweb.nl/review/avast-free-antivirus-60.html lees ik dat de opstarttijd van een systeem met Avast free veel langer wordt. Zijn dat ook jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-07 14:30

killugh

lava right ahead

musicfreak schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 11:57:
Op http://www.pcmweb.nl/review/avast-free-antivirus-60.html lees ik dat de opstarttijd van een systeem met Avast free veel langer wordt. Zijn dat ook jullie ervaringen?
Van Avast kan ik niets zeggen, maar Norman heeft ook grote invloed op het opstarten van de pc. Dit is te merken in de Security Suite en de Endpoint Protection v8 en v9. Je kunt gewoon niets totdat de virusscanner doorgestart is en dat duurt soms minutenlang.

pain is nothing that a downpour won't erase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:58

Quad

Doof

Jay, mijn zwager geïnfecteerd met Data recovery S.M.A.R.T. spy/mal ware.
Kostte ff wat tijd, maar het is weer gelukt adhv volgende tutorial: remove-data-recoverys-m-a-r-t-hddrepair-and-check-virus

Ook krijgt hij het volgende telkens binnen:
Account Onderhoud

Ziggo Webmail met de klantenservice [ziggo.016@msn.com]

Aandacht Ziggo Webmail Gebruiker,

Wij willen u meedelen dat een congestie virus werd ontdekt in HTK12S Ziggo Webmail mappen en je Ziggo Webmail-account
moet worden opgewaardeerd naar onze nieuwe Standard-Secure versie Anti-Virus/Anti-Spam R HTK12S 2012 om congestie te voorkomen
op onze e-mail register en belangrijke bestanden.

Vul hieronder de kolommen en stuur het terug of je Ziggo webmail account wordt gedeactiveerd uit onze diensten.

* Gebruikersnaam:
* Wachtwoord:
* Geboortedatum:
* Land of gebied:

Let op! Account eigenaar die weigert zijn / haar account bij te werken na een week na ontvangst van deze waarschuwing verliest zijn of haar account permanent.

Wachten om te ontvangen de gegevens van uw Webmail.

Regard,
Ziggo Webmail met de klantenservice.
Ziggo geeft aan dat ze hier niets kunnen doen, goed geeft ook niet, maar hij blijft ze af en toe krijgen.

Ik denk ik zet het hier maar even neer, apart topic openen zonder doelstelling om het opgelost te krijgen heb ik geen zin aan :).

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik krijg elke dag deze meldingen;

Detected Port Scanning attack 58.218.199.147:12200 met als target mijn ip.

Kan ik deze melding uitzetten, ik neem aan dat Eset het gewoon blocked (in de persoonlijke firewall?)
Maar het minimized elke keer applicaties en games als ik bezig ben..

Of moet ik me zorgen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis VIPRE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Ben er erg tevreden over, zeker in mijn line-of-work (MKB 40 - 80 werkplekken)... Heerlijke management interface, fijne lichte client... niets mis mee...

Ook als onderdeel van GFI MAX RemoteManagement een fijn product :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdw7
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 27-05 21:13
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

Bitdefender doen dan maar?
Heb nu AVG, maar ik vrees dat deze virusscan te licht is... nog te veel door laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

nickdw7 schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 15:23:
http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

Bitdefender doen dan maar?
Heb nu AVG, maar ik vrees dat deze virusscan te licht is... nog te veel door laat?
Ik zou niet teveel waarde hechten aan een dergelijke review op een of andere wazige site, met daarbij ook nog eens buy now links naar de meest vreemde websites...... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08

The Chosen One

Zie signature!

Mijn Bitdefender is net afgelopen. :)

Ff opnieuw zoeken naar een totaal pakket (als het een andere wordt)

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372364,00.asp stond ook wat op, zo nog ff doorlezen.
Snel scannen van Norton is wel handig.

Toch grappig dat bepaalde testen die ze doen weer iets anders weergeven dan bijv die site hierboven of de onafhankelijke eh bedrijven die dat spul testen.

Iemand nog een suggestie voor een totaal pakket zodat ik wat gerichten kan lezen/zoeken?

[ Voor 10% gewijzigd door The Chosen One op 28-06-2012 21:01 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Chosen One schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:12:

Iemand nog een suggestie voor een totaal pakket zodat ik wat gerichten kan lezen/zoeken?
http://www.comss.ru/page.php?id=974

Browser met vertaalfunctie is aan te raden..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:08

The Chosen One

Zie signature!

Dank. :)
Ik heb Chrome maar is er nog een manier om dat 2e scrollscherm zeg maar ook te laten vertalen? (in het midden) [/semiofftopic]

[ Voor 6% gewijzigd door The Chosen One op 29-06-2012 13:46 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat "2e scrollscherm" is eigenlijk een Google doc in een iframe.

Hier de link naar het Google document;
https://docs.google.com/d...RE5oU8cx8Y3CZ5HH-Q5NtXObI

Die zal wel vertaald worden door je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:27
The Chosen One schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:12:
Mijn Bitdefender is net afgelopen. :)

Ff opnieuw zoeken naar een totaal pakket (als het een andere wordt)

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2372364,00.asp stond ook wat op, zo nog ff doorlezen.
Snel scannen van Norton is wel handig.

Toch grappig dat bepaalde testen die ze doen weer iets anders weergeven dan bijv die site hierboven of de onafhankelijke eh bedrijven die dat spul testen.

Over zo'n 50 dagen is mijn Norton IS afgelopen en ben ook weer aan het rond kijken voor misschien wat anders.
Zelf tevreden over het programma zelf, het is licht, opstarttijd van het systeem is prima, geheugen/cpu gebruik goed alleen nou had ik op youtube diversen filmpjes gezien waarin ze de scanners bloot stellen aan malware en links naar websites met driveby downloads etc.
Norton is echt rock solid maar alleen als het in de signature database staat, maar een rootkit die Norton niet kende kon zijn gang gaan en heel veel processen, connecties en geheugen in gebruik nemen zonder dat de "sonar" van Norton dit tegen hield.

Norton kan zo snel zijn dus omdat het zich vast houd aan de database, ik vraag me juist af of deze techniek van beveiligen de juiste is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
@OCTiMod:

Wat ik persoonlijk onontbeerlijk vind is een HIPS module, al dan niet ingebouwd in een beveiligingssuite. Dit is nog een extra beveiliging, enige kennis is wel vereist om te weten of bepaalde wijzigingen op je computer legitiem zijn. Zo kan je zelf proactief mogelijke malware blokkeren. Het enigste nadeel is dat je heel wat pop-up's te zien krijgt van de HIPS module, wanneer bepaalde bestanden worden aangepast, verwijdert, ... Nog een extra aanrader is Secunia's Personal Software Inspector, deze tool zorgt er voor dat alle "kwetsbare" browsers plug-in's en software up to date is. Zodat deze niet door exploits misbruikt kunnen worden, om je computer te besmetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:48
iemand die ik ken is gisteren door die buma sterna geïnfecteerd geraakt. Die persoon had een up to date Microsoft Security product op zijn computer staan, en toch liet Security deze virus het systeem infecteren. De politie heeft deze man geadviseerd zijn computer opnieuw op te starten, maar dan in veilig modus, en zijn computer nogmaals te scannen. Gedaan, en MSE heeft 6 verschillende virussen gevonden en verwijderd. Computer weer opgestart en weer kreeg deze man een formulier van deze virus. Dus virus was nog niet weg. Ik heb toen andere methode gevonden om de virus weg te halen, maar dit kan toch niet:
a. MSE was up to date
b. toch heeft de virus de computer geïnfecteerd
c. in veilige modus wist MSE 6 verschillende virus te pakken en verwijderd
d. na opstarten bleek de virus toch aanwezig te zijn.

Ik gebruik zelfs MSE op twee verschillende computer, en ik twijfel nu over deze applicatie. Wie heeft nog zo'n ervaring met MSE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
@westlym:

Een van de belangrijke oorzaken is niet up to date versies van browser plug-in's, internet browser, java, flash ,... Die doormiddel van een exploit misbruikt kunnen worden. Hiervoor kan je Secunia's Personal Software Inspector gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
westlym schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:11:
Ik gebruik zelfs MSE op twee verschillende computer, en ik twijfel nu over deze applicatie. Wie heeft nog zo'n ervaring met MSE?
1. Kaspersky rescue disk downloaden, branden, pc booten vanaf cd, laten scannen en hup foetsie is Buma.

2. De viruscanner is zeg maar de wachter bij de poort, de wachter is niet echt effectief als er gaten in de muur zitten.

MSE is verre van perfect maar doet het goed zolang alles goed geupdate is.

P.S.

Vraagje beste mensen, wat is jullie ervaring met Kaspersky?

[ Voor 6% gewijzigd door Shamalamadindon op 16-07-2012 05:04 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:21
Leo1010 schreef op maandag 16 juli 2012 @ 04:57:
[...]

1. Kaspersky rescue disk downloaden, branden, pc booten vanaf cd, laten scannen en hup foetsie is Buma.

2. De viruscanner is zeg maar de wachter bij de poort, de wachter is niet echt effectief als er gaten in de muur zitten.

MSE is verre van perfect maar doet het goed zolang alles goed geupdate is.

P.S.

Vraagje beste mensen, wat is jullie ervaring met Kaspersky?
Gebruik Kaspersky al heel wat jaartjes het is een fijne virusscanner en de Kis versie werkt gewoon zo als het hoort .
Nooit eigenlijk echte slowdown van de computer er van gemerkt .
Al met al gewoon een goede virus scanner.

Ps:

Moet er even bij vermelden dat vandaag me licentie afloopt en misschien overstapt naar bitdefender.
Deze is goedkoper met een coupon die ik gevonden heb op google zelfs als ik verlengen doet via de kaspersky site.

[ Voor 13% gewijzigd door kamelotepica op 16-07-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:45

Wildfire

Joy to the world!

westlym schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 11:11:

[..]

Dus virus was nog niet weg. Ik heb toen andere methode gevonden om de virus weg te halen, maar dit kan toch niet:
a. MSE was up to date
b. toch heeft de virus de computer geïnfecteerd
c. in veilige modus wist MSE 6 verschillende virus te pakken en verwijderd
d. na opstarten bleek de virus toch aanwezig te zijn.
Natuurlijk kan dat wel... er is geen enkel antivirus-programma dat een 100% detectiegraad heeft. Is gewoon praktisch onmogelijk. Er zijn wel veel verschillen tussen de verschillende programma's waardoor het ene programma beter scoort qua detectie dan de ander.

Zelf heb ik nooit een goede indruk van MSE gehad. Ik beschouw het echt als een erg basale beveiliging, in die zien dat het iig beter dan niets is.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb zojuist Bitdefender Antivirus Plus 2013 geïnstalleerd als trial maar het kan mij nog niet zo bekoren.

Er zijn geen advanced settings. Voor updates moet ik tot nu toe elke keer herstarten, er zit een lelijke widget bij waar knoppen naar reclame voor duurdere suites leiden en ik heb last van bugs die ook al in eerdere versies te vinden waren (erg traag openen van explorer bij windows + e toets). Dit alles op een modern systeem.

Wat ik ook irritant vind is dat gedetecteerde files niet meer worden getoond in een overzicht maar alleen de naam van de thread. Je moet die dan stuk voor stuk klikken om de files te zien. Een "do nothing" actie lijkt de client niet te accepteren (blijft dan hierbij dezelfde files keer op keer weer tonen zonder dat je uit de wizard kunt als je deze niet wilt afbreken).

Het lijkt er op dat de applicatie meer en meer op de minder technisch onderbouwde gebruiker is gericht en hierbij gewoon advanced opties achterwege blijven. Tot nu toe ben ik niet positief verrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karpersky Pure2012: database 2mnd oud.
Update 27min(!) om 39.6Mb te downloaden en te installeren.
Gezien de hoeveelheid klachten in de forums, ligt dit niet aan mijn PC.
Ik ga (weer) terug naar NIS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Heeft er iemand ervaring met Webroot® SecureAnywhere™ Essentials?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 17:38:
Karpersky Pure2012: database 2mnd oud.
Update 27min(!) om 39.6Mb te downloaden en te installeren.
Gezien de hoeveelheid klachten in de forums, ligt dit niet aan mijn PC.
Ik ga (weer) terug naar NIS.
2 maanden oud? is je eigen schuld dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killugh

killugh

lava right ahead

SmokingCrop schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 09:37:
[...]

2 maanden oud? is je eigen schuld dan..
Jij voert nooit geen nieuwe systeem installaties uit, waarna je met verouderde definities van start moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Niet online
killugh schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 12:05:
[...]

Jij voert nooit geen nieuwe systeem installaties uit, waarna je met verouderde definities van start moet?
Nee :+ en daarbij is het gewoon even 27min die je samen met windows update laat lopen?

[ Voor 14% gewijzigd door SmokingCrop op 15-08-2012 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 07:41
Ik blijf toch bij dat nod32 intressant zeker als student.
Ok kost wat maar dan heb je ook wat, voordeel het is licht programma en heb zelf nooit problemen gehad.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:12
Offens1490 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:39:
Ok kost wat maar dan heb je ook wat, voordeel het is licht programma en heb zelf nooit problemen gehad.
Ik koop via SLIM.nl G-DATA, zeer tevreden over, (alleen AV) en voor 22 euro 3 pc's veilig. Enig nadeel van G-DATA vind ik de lange scantijd van de hele computer. Maar met internetten/gamen/mailen/etc merk ik totaal niet dat G-DATA werkt. Daarnaast gebruik ik MalWareBytes met realtime bescherming ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offens1490 schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:39:
Ik heb jaren nod32 gedraaid en hij ving nooit wat. Ok de rt. webscanner vangt wel malicious b-frame sites enzo maar verder niets. Dus of ik ben een veilige gebruiker of ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Nieuwe Kaspersky 2013 producten uit.

http://usa.kaspersky.com/

Zelf gebruik ik Kaspersky Antivirus 2013.
Layout/GUI zelfde als de Kaspersky 2012 producten.
CPU en RAM verbruik ligt in de lijn van de 2012 producten, dus geen resource hoggs als sommige van hun 2009/2010 producten.

Na wat antivirus producten te hebben geprobeerd gaande van Mcafee/Norton/AVG/Avira/Eset blijft die Kaspersky voor mij een topper. Nu al 5 jaar bij Kaspersky Antivirus.

Wel stond ik op punt om over te stappen naar Eset NOD32 (wat ik op m'n 2de pc gebruik) omdat Kaspersky een echte resource vreter was met hun 2009/2010 antivirus.

Gelukkig kwam juist de Kaspersky Antivirus 2012 uit voor m'n licentie ten einde was, en die versie was een verademing. Een nieuwe frisse GUI waarvan layout overzichtelijk is en vooral minder belastend voor m'n PC.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er ook reviews zijn waarbij het CPU gebruik van betreffende av software wordt gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dit geeft wel een mooi overzichtje.

http://www.av-comparative...erformance-test-june-2012

Niet echt CPU usage maar wel iets over performance.

[ Voor 16% gewijzigd door Ernemmer op 01-09-2012 19:00 ]

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

eset smart security 5 heb ik nu, ik kan via iemand endpoint security krijgen.. maar er staat als ik hem wil installeren dat ik al een nieuwere versie op de computer heb staan? terwijl endpoint de nieuwere variant is toch?
Pagina: 1 ... 5 ... 34 Laatste