Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:11:
[...]

Ik zie overal maar proefversies staan van +/- 30 dagen, zijn er ook volledig gratis bescherming te verkrijgen ?

En ook is het dus geen echte internet security, maar is dit wel echt nodig ?
De alles-in-één pakketten zijn niet gratis nee. Maar in principe vind ik zo'n alles-in-één pakket een beetje onzinnig, want een firewall heeft Windows zelf al aan boord die in de meeste gevallen ruim afdoende is. En dan kies je gewoon een goede gratis antivirus, zoals Avast, Avira of AVG. Als je iets slechts download dan pikt de virusscanner dat gewoon uit hoor, het is echt niet zo dat je specifiek een internet-security pakket daarvoor nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 23-04-2011 12:31 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:30:
[...]

De alles-in-één pakketten zijn niet gratis nee. Maar in principe vind ik zo'n alles-in-één pakket een beetje onzinnig, want een firewall heeft Windows zelf al aan boord die in de meeste gevallen ruim afdoende is. En dan kies je gewoon een goede gratis antivirus, zoals Avast, Avira of AVG. Als je iets slechts download dan pikt de virusscanner dat gewoon uit hoor, het is echt niet zo dat je specifiek een internet-security pakket daarvoor nodig hebt.
Hmm ik twijfel nu een beetje... toch maar een heel pakket betalen zoals altijd ?

Wie gebruikt er hier allemaal gratis versies, of gooien jullie er gewoon een serial in die van internet is afgeplukt ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Gratis beveiliging software is prima voor de meeste internet gebruikers. evt een gratis FW er is voldoende keuze in de link die ik geplaatst heb.

Avira

AVG

Eventueel een Anti-Malware pakket
Wel even zelf configureren, maar dat moet je ook met een betaald pakket. ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Hackus op 24-04-2011 19:04 . Reden: Link naar gratis software toegevoegd ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 12:30:
[...]

Als je iets slechts download dan pikt de virusscanner dat gewoon uit hoor, het is echt niet zo dat je specifiek een internet-security pakket daarvoor nodig hebt.
Was dat maar waar. Een virusscanner alleen is echt niet voldoende. Van de nieuwste malware wordt maar zo'n 50% gedetecteerd d.m.v. virusdefinities en heuristics. Wanneer je dan alleen maar vertrouwt op een AV is de kans groot dat je systeem geïnfecteerd raakt, of al geïnfecteerd is, zonder dat je er ook maar iets van merkt.
Een goede HIPS / Behavior Blocker is eigenlijk wel noodzakelijk tegenwoordig. In de meeste firewalls en in sommige AV's is dit aanwezig of gebruikt men andere (cloud) technieken om de nieuwste malware toch te kunnen blokkeren of in ieder geval te voorkomen dat er gegevens worden buitgemaakt.

Kijk hier eens naar wat testresultaten waarbij de nieuwste malware ook daadwerkelijk wordt gestart wanneer 't niet eerder werd gedetecteerd door de beveiliging. Daar zie je dat geen enkel programma perfect is, dat is ook onmogelijk. Maar de resultaten tonen ook duidelijk aan dat er een paar minder bekende programma's zijn die veel beter scoren dan de bekende programma's.
Op het MRG forum wordt ook aangegeven of de malware werd gedetecteerd/geblokkeerd d.m.v. signatures, heuristics, behavior blocker, sandbox etc. Dat is hele nuttige informatie die je kan helpen bij het kiezen van de juiste beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 15:57:
[...]

Hmm ik twijfel nu een beetje... toch maar een heel pakket betalen zoals altijd ?

Wie gebruikt er hier allemaal gratis versies, of gooien jullie er gewoon een serial in die van internet is afgeplukt ?
Ik gebruik nu overal Microsoft Security Essentials Wikipedia: Microsoft Security Essentials

Echt een aanrader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:28:
Ik gebruik nu overal Microsoft Security Essentials Wikipedia: Microsoft Security Essentials

Echt een aanrader :)
+1 hier :)

Voorlopig redelijk "gezeur free" in tegenstelling tot heel wat andere AV paketten !! en niet zo bloated wat betreft interface en alles.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 17:40:

[...]

Was dat maar waar. Een virusscanner alleen is echt niet voldoende. Van de nieuwste malware wordt maar zo'n 50% gedetecteerd d.m.v. virusdefinities en heuristics.
Onder 'Internet Security' versta ik AV-pakketten met firewall en privacy-functies. Niets wat malware betreft dus.

Ik ben van mening dat een AV gewoon net zo goed malware moet herkennen als de hedendaagse anti-malware programma's zoals Malwarebytes Anti-Malware en SUPERAntiSpyware. Maar helaas is dat niet zo en ik begrijp eigenlijk niet waarom niet -- malware is wat mij betreft net zo goed een soort virus namelijk.

Maar goed, als aanvulling op mijn AV (Avast) heb ik zelf nog SUPERAntiSpyware meedraaien voor wat extra anti-malware beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de problemen met Avast alweer opgelost of niet? Ik had namelijk net het besluit genomen om voor Avast te gaan voor mijn nieuwe laptop. Heb op mijn vaste pc Nod32. Maar las wel veel positieve berichten over Avast.

Kan iemand mij hier opheldering over geven?

Aan de poll te zien is Antivir hier vooral populair, is die beter en betrouwbaarder als Avast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
ESET Versie 5 is nu gratis te beta testen: http://www.eset.com/beta :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Op mijn verse install heb ik Micosoft Security Essentials een kans gegeven: McAfee was me te agressief en had teveel impact op mijn systeem.

Eerste indruk: zeer goed. Low on resources en doet zijn werk. Hoe weet ik dat? Wel, door hem even aan het werk te zetten natuurlijk :+

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tqKBCNsaqvyxg9b8WnTUhTjc/full.png

Ik denk dat ik bij MSSE blijf. Het wordt weliswaar niet ondersteund door onze Juniper, maar de VPN open ik toch vanuit een domain-joined VM waar wél McAfee nog op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordi.c
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-11-2023
Ik gebruikte voorheen ook altijd MSE. Na het lezen van de laatste test komt MS er belabberd van af. Staat als een-na-laatst in de ranking :( Link Test

Daarom ben ik eens een andere AV gaan proberne en moet zeggen dat Avast me niet tegenvalt. Kwa systeembelasting komt deze niet zwaarder over (wat ik een belangrijk punt vindt).

Avast komt een stuk beter uit de test alhoewel alle AiO pakketten (internet security) als beste eruit komen door de verscheidene testen die ze uitvoeren. Toch vindt ik een AiO pakket mijn systeem te veel vertragen. Ik had bijv. F-Secure Intern Security geprobeerd (gereduceerd tarief voor Ziggo klanten), maar hierdoor blijft mijn systeem soms gewoon haperen (Core i7 860 met een Intel G2 SSD).

My 2 cents..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:09
jordi.c schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:37:
Ik gebruikte voorheen ook altijd MSE. Na het lezen van de laatste test komt MS er belabberd van af. Staat als een-na-laatst in de ranking :( Link Test
AV-Test gebruikt voor het 'Dynamic detection' onderdeel van hun test een zeer magere sample set van 29 stuks.
Dat is statistisch gezien erg weinig om een redelijke uitspraak te kunnen doen over de werkelijke potentie van een AV danwel full suite.
Daarnaast worden ook nog eens 'full security suites' tegenover (kale) AV's gezet; appels≠peren.

Ik zou deze resultaten van AV-Test met een emmertje zout nemen.
Interessanter is dan de voortdurende 'Dynamic detection' test van AV-Comparatives; veel grotere en dus relevante sample set en hier worden alleen 'full suites' met elkaar vergeleken; link
Bekijk dan zelf bijvoorbeeld de 'Monthly results' resultaten vanaf januari tot nu.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NOD32 ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ja, da's echt een inhoudelijke opmerking, hulde! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op zondag 29 mei 2011 @ 23:05:
[...]

Ja, da's echt een inhoudelijke opmerking, hulde! 8)7
Inderdaad. NOD32 staat al tijden bekend dat het één van de makkelijkste antivirus scanners is om te omzeilen. ;) Dan is AVG toch niet de slechtste virusscanner, die er bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 23:12:
[...]

Inderdaad. NOD32 staat al tijden bekend dat het één van de makkelijkste antivirus scanners is om te omzeilen.
Zou je dat eens willen onderbouwen? Imho gewoon onzin.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrtnptrs
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 15:14
En hitman pro is ook wel een hele goede virusscanner!

Are you comparing me to God? I mean, it’s great, but so you know, I’ve never made a tree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 23:41
Ik heb McAfee AntiVirus Plus (via xs4all), maar de laatste tijd duurt de geplande scan gruwelijk lang. Op dit moment is hij na zowat 10 uur niet eens op de helft! Nou heb ik wel meer dan 1 terabyte aan data, maar dan nog, naar mijn idee duurde het een paar maanden geleden niet langer dan 4 uur. Iemand een idee hoe dit kan komen?

Ik krijg trouwens langzamerhand schoon genoeg van McAfee....
- Eerst vorig jaar het beruchte deleten van XP's svchost.exe file.
- Daarna een update van de userinterface die het nog ingewikkelder maakt om de instellingen te vinden.
- Toen ik hem een keer van de schijf verwijderd had, bleek dat windows security-center dacht dat hij nog steeds geinstalleerd was! Heel handig.
- En nu dit weer. De computer is ook nog eens bijna onbruikbaar als de scan loopt.

Ben ik nu de enige, of is McAfee gewoon onder de maat? En zijn de andere virusscanners beter of heb je daar dezelfde problemen?

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrtnptrs schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 15:13:
En hitman pro is ook wel een hele goede virusscanner!
Lol, ik heb hele andere verhalen erover gehoord, eerlijk gezegd. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:15:
[...]

Lol, ik heb hele andere verhalen erover gehoord, eerlijk gezegd. :S
Beide stellingen hebben jammer genoeg geen waarde zonder onderbouwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepR
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Dat Emsisoft Anti-Malware lijkt het goed te doen. Ze staan vaak eerste plaats bij tests van die MRG,

Afbeeldingslocatie: http://www.emsisoft.com/images/awards/mrg_flash_2010_550_en.png

dus als ik Emsisoft (gratis versie is alleen scanner) + Avast gebruik (gratis versie heeft veel realtime schilden), moet ik toch wel redelijk beschermd zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de gratis versie van Emsisoft Anti-Malware mis je de gedragsbewaking, en dat is juist een van de sterkste punten van het programma waarmee erg veel onbekende malware wordt geblokkeerd.

De resultaten in de Flash tests van MRG verschillen nogal van andere testresultaten omdat;
- Ze 0-day malware gebruiken. Dus echt nieuwe malware en geen samples die minstens 10 dagen oud zijn zoals bij de on-demand tests van AV-Comparatives (nogal logisch dat alle programma's bijna 100% scoren daar).
- De malware ook daadwerkelijk gestart wordt, wanneer het niet direct d.m.v. virusdefinities en/of heuristics werd gedetecteerd, om te zien welke beveiligingssoftware dan toch nog een infectie van het systeem kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Jeetje, en ik maar denken dat AVG en McAfee de beste waren.

Ik moet mijzelf toch maar weer eens keer inlezen in de verschillende scanners. Zo zie je maar weer dat het makkelijk is om iets voor lief te nemen & niet de vooruitgang in de gaten te houden :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Nieuwe Kaspersky Antivirus 2012 uit.
Nieuw is o.a. cloud bescherming en nieuwe layout.
In vergelijking met KAV 2011, neemt de 2012 versie minder resources in.
M'n pc werkt merkbaar sneller met KAV 2012.

http://www.kaspersky.com/nl/kaspersky_anti-virus

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ra_gdd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 15:09

Ra_gdd

-= Nigga on tha Trigga =-

Bor de Wollef schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 22:26:
[...]

Beide stellingen hebben jammer genoeg geen waarde zonder onderbouwing.
Juist, Hitman 2.x was iets minder omdat deze via script freeware/shareware anti spyware programma's gebruikte en soms liep deze script niet goed. Ik had er geen klagen over.

Hitman Pro 3.x is een gehele nieuwe antispyware programma die werkt via cloud computing.
En ben er zeer tevreden over. Gebruikt ze vooral als second opinion anti spyware programma.
Snel, accuraat en hoge detectie waarde.

http://www.tweakers.net/gallery/92748/sys / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11563" / http://www.tweakers.net/gallery/sys/11561

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Ok een beetje raar, Misschien dat het hier bekend is en dat jullie eventueel weten van een fout.

Ik zat vanmorgen (2 uur geleden) een mailtje te typen toen ineens mijn pc helemaal niks meer deed! Geen muis, toetsenbord of knipperende cursor (geluid had ik niet aan op dat moment). Mijn eerste reactie is dan REBOOT! Dus ik de pc opnieuw opgestart en ik typ even mijn mailtje af (stond gelukkig wel in concepten) en ga lekker ''dit was het nieuws'' kijken.

Na dat gekeken te hebben zie ik rechts onderin bij ''Action Center'' dat er meldingen zijn over de beveiliging van mijn pc. Maar eens even kijken dan hè.. (had vanmorgen nog gekeken of er Windows updates waren maar nee) Wat blijkt: Is mijn firewall + antivirus uitgezet... Ik had helemaal geen beveiliging meer.

Wat wil nou: AVG, wat ik al vanaf het begin op mijn pc heb, is van een andere windows versie. AVG kan niet overweg met mijn 64bit systeem terwijl dat er al een half jaar op staat...

Is dit een foutje in een AVG update die ik niet gemerkt heb of heeft windows een update gehad? Of wat kan hiervan de oorzaak zijn en hoe krijg ik de boel weer aan de praat?

Gr,
Mij

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
FYI, Avira is een samenwerking aangegaan met Ask.com en affiliate marketing software bedrijf Uniblue.

De Ask.com toolbar wordt aangeboden in de nieuwe Avira 'WebGuard' component.
Deze is normaal alleen onderdeel van Avira Premium AV maar de 'HTTP verkeer scanner' komt ook beschikbaar voor de gebruikers van Avira Free AV.
De Ask.com toolbar, met de naam Avira, is niet te verwijderen zonder WebGuard in zijn geheel te deinstalleren.
De gratis versie van WebGuard komt beschikbaar zodra 'Avira AntiVir 10 Service Pack 2' 'binnenkort' uit beta komt.

Daarnaast is de reclame popup in de gratis versie van de AV veranderd.
Niet langer wordt daarin de eigen betaalde AV aanbevolen maar nu de semi-scareware 'Registry Booster' van Uniblue. Uniblue wordt aangeprezen als een 'Trusted partner' van Avira GmbH.
Deze 'registry cleaner' zal erg snel lopen brullen over Alarm!, Harmfull entries!, Danger, danger! etc. indien je registry niet 100% brandschoon is.
Overbodige info voor tweakers maar misschien wel handig voor kennissen/vrienden/familie etc.
Boze reacties allover, te beginnen op Avira forum

Overigens, betalende klanten zullen uiteraard geen reclame popups zien en hebben natuurlijk de WebGuard zonder geintegreerde Ask.com.
Echter, betalende klanten krijgen nu wel emails van Avira waarin Uniblue's Registry Booster wordt aangeprezen.
(Of de geldnood is erg hoog aldaar of iemand is helemaal 8)7...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Na wat research ben ik tot de conclusie gekomen dat Avast mij het beste lijkt als gratis Windows 7 AV.

Avira heeft als nadelen o.a. de popups, de materie hierboven en problemen met Defender.
MSE lijkt nogal een impact te hebben op performance en heeft lagere detectie rates dan Avast.

Als iemand goede argumenten heeft waarom ik iets anders moet installeren hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:32
Philflow schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:22:
Na wat research ben ik tot de conclusie gekomen dat Avast mij het beste lijkt als gratis Windows 7 AV.

Avira heeft als nadelen o.a. de popups, de materie hierboven en problemen met Defender.
MSE lijkt nogal een impact te hebben op performance en heeft lagere detectie rates dan Avast.

Als iemand goede argumenten heeft waarom ik iets anders moet installeren hoor ik het graag.
vergeet niet dat de test die je hier aanhaalt alleen de V1 versie van Security Essentials heeft getest en niet de nieuwste (en snellere!) versie 2

maargoed het rapport is dan ook van begin 2010 en eind 2010.. das 6 maand geleden :O

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Ah mooi dat MSE sneller is geworden.

Avast schijnt wel betere detectie rates te hebben. Dan ga ik toch voor Avast denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VSA100_victim schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 20:43:
Ik heb McAfee AntiVirus Plus (via xs4all), maar de laatste tijd duurt de geplande scan gruwelijk lang. Op dit moment is hij na zowat 10 uur niet eens op de helft! Nou heb ik wel meer dan 1 terabyte aan data, maar dan nog, naar mijn idee duurde het een paar maanden geleden niet langer dan 4 uur. Iemand een idee hoe dit kan komen?
Als die zo lang moet scannen heb je een oude pc ,of er klopt iets niet met je config.
Op die manier is die virusscanner schadelijker als een virus , want je kunt tijdens de scan niks anders doen .
Probeer de gebieden die gescand moeten worden apart te houden van je aanwezige data die al gescreend is.
Op die manier hou je het os en wat mappen voor inkomende files over om te scannen , dan is een systeem scan snel uitgevoerd :)

Systeemscan met Antivir duurt op deze pc 1 minuut en 15 seconden en je kunt andere dingen doen tijdens de scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heoi almighty tweakheads - is er een manier om te uittevinden welke processen het laatst zijn toegevoegd aan windows7?

ik heb echt cybersmetvrees ofzo en ben echt paranoide afentoe. je hebt van die picturesites met videos en plaatjes van opmerkelijke dingen enzo. daarbij wordt afentoe gevraagd voordat je het gedimde plaatje of video te zien, om te klikken op de popup. zoiets als bij imagebam zeg maar. en dan gaat je harddisk effe ratelen en denk ik wtf is this.. dus ik weet niet of ik mij in dit soort gevallen zorgen moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Baserk schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 17:33:
Echter, betalende klanten krijgen nu wel emails van Avira waarin Uniblue's Registry Booster wordt aangeprezen.
Nog niet gehad, hoor (betalend gebruiker van Premium, al meer dan een jaar). Ik heb een 3 jaar abo genomen, misschien dat het daar aan ligt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik krijg nooit spam -emails van Avira en ben ook premium klant van hun.

Overigens laatst wel een irritant bsod probleem gehad dat was gerelateerd aan avipbb.sys
Uiteindelijk via het forum van Avira de tip gekregen om Google Updater te verwijderen: geen crashes meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Philflow schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 18:43:
Ah mooi dat MSE sneller is geworden.

Avast schijnt wel betere detectie rates te hebben. Dan ga ik toch voor Avast denk ik.
Philflow, hou er wel rekening mee dat het, zoals er bij staat, scores zijn van de AV-Comparatives 'on-demand' test.
Helaas doet AV-C geen 'Dynamic detection' tests voor kale AV's maar alleen voor suites.
gambieter schreef op maandag 20 juni 2011 @ 17:57:
[...]

Nog niet gehad, hoor (betalend gebruiker van Premium, al meer dan een jaar). Ik heb een 3 jaar abo genomen, misschien dat het daar aan ligt.
Hopelijk zijn ze er simpelweg mee gekapt.
Een Avira Premium gebruiker maakte er een melding van op hun forum link.

[ Voor 37% gewijzigd door Baserk op 21-06-2011 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Ik ontvang net een obvious virusmailtje, zgn. een coupon van McDonalds, met als bijlage een zipfile met daarin een exe-file met als icon het Word-logo.
Ik scan de zip met Avast (programma is up-to-date) maar geen virus of malware gevonden.
Ik pak de zip-file uit en scan de executable. Avast meldt: geen virus. Ik upload de file naar Kaspersky en die zegt:
Scanned file: Invitation_Card.exe
- Infected
Trojan-Dropper.Win32.Wlord.

Kaspersky-Avast: 1-0

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik Microsoft security essentials vindt ik één van de beteren samen met AVG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 19:39:
Ik gebruik Microsoft security essentials vindt ik één van de beteren samen met AVG.
Ik was ook eerst tevreden over Microsoft security essentials.
Echter na het bezoeken van een website waar je ook blijkbaar een virus kado bij krijgt was Microsoft security essentials helaas net te laat met ingrijpen. Resultaat was dat mijn systeem vast liep en de pc na herstart niet verder kwam dan een BSOD en zo dus steeds herstarten.

Gelukkig zelf de discipline om maandelijks een backup te maken en zo dus uiteindelijke de oplossing een recente MBR backup terug te zetten om zo weer in de lucht te kunnen zijn.

Nu maar even voorlopig comodo internet security erop gezet, al zag ik bij de telegraaf webshop Norton Internet Security 2011 voor 19,95 al vraag ik me wel af is dit met 1 of 3 user licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSE heeft van de bekende gratis antivirus programma's (avast!, Avira, AVG) aantoonbaar de slechtste detectie, ook heeft het zeker niet minder impact op je pc dan avast! en Avira (heeft echter geen Nederlandse taal). Ook Panda Cloud is beter dan MSE in mijn ogen (biedt zo ongeveer dezelfde bescherming als de conventionele Panda Antivirus Pro en die doet het altijd erg goed).
Bij gratis antivirussen zal ik dus altijd voor avast! of Panda Cloud Antivirus kiezen. Alhoewel ik het voordeel van MSE ook wel snap, heel simpel te gebruiken en geen advertenties. Alleen update hij slechts 1 keer per dag maximaal. En is hij dus zeker niet lichter en biedt hij ook geen beter bescherming (verwijdering is wel heel erg goed, maar ik vind preventie belangrijker) zoals al eerder gezegd.
Op dit moment gebruik ik Panda Cloud, alhoewel ik ook een licentie heb voor ESET waarvan ik de release candidate voor versie 5 aan het testen ben.

Gebaseerd op:
http://www.virusbtn.com/v...drant-Dec10-Jun11-850.jpg
Staan trouwens wel veel onbekenden in die grafiek, bijvoorbeeld Chinese producten, voor bedrijven etc.
http://www.av-test.org/certifications
En verder alle AV-Comparatives testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-09 22:09
Ra_gdd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:40:

ik klik op de link en ik zie alleen 2011. waar is 2012 gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Mabili schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:51:
al zag ik bij de telegraaf webshop Norton Internet Security 2011 voor 19,95 al vraag ik me wel af is dit met 1 of 3 user licentie?
Als ik het plaatje op http://webshop.telegraaf....on-internet-security-2011 zo zie dan is het een 1 user licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:59:
MSE heeft van de bekende gratis antivirus programma's (avast!, Avira, AVG) aantoonbaar de slechtste detectie, ook heeft het zeker niet minder impact op je pc dan avast!
Iets mindere detectie maar veel minder false positives.

Avast! Free Antivirus 6.0......98,4% - 19 FP
Avira AntiVir Personal 10......97,5% - 9 FP (includes 3rd party advertising)
MSE 2.0............................... 95,8% - 1 FP (create a (daily) update task)

Ik zou wel eens cijfers willen zien van de system impact. Heb toch het idee dat Avast wat meer impact heeft vergeleken met MSE. Niet in de laatste plaats door de vereiste registratie, de web plugins en het monitoren van downloads.

Ik zou zeggen als je een fool proof AV nodig hebt voor mensen die er wat minder kijk op hebben (mijn ouders bijv.) dan is Avast de betere keuze. Als je echter een power user bent die redelijk weet wat ie doet, zo min mogelijk gestoord wil worden en alleen basis protectie nodig heeft is MSE de betere (snellere) optie. Maar goed, ik heb niet gebenchmarked tussen Avast en MSE. Kan ik nog weleens doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 26-06-2011 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 20:54
westlym schreef op zondag 26 juni 2011 @ 01:10:
[...]

ik klik op de link en ik zie alleen 2011. waar is 2012 gebleven?
Heb het zelfde probleem maar als je naar http://www.kaspersky.com site ga zonder /nl dan staat hij er wel .
Maar daar hebben ze alleen de engelse versie .
Denk dat 2012 nog niet vertaalt is voor alle talen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Van de week even voor iemand MSE op een p4 systeem gezet, binnen 2 dagen mocht het er weer af.

pc werd er ongelofelijk traag van, nu maar een naakte AVG er op gezet.

Edit:
schone XP Pro
P4 2.53Ghz
1gb pc 2700

[ Voor 13% gewijzigd door Hackus op 05-07-2011 16:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ra_gdd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 22:40:

Ik heb na het Ask gebeuren Avira vervangen door KAV 2012 trial en ik kan bevestigen dat het lekker loopt. Mijn PC is een Core 2 Duo E4500 met 3.5 GB geheugen en XP SP3, niet echt meer het nieuwste dus. Nu nog even beslissen of ik het echt ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
FYI, op de Raymond.cc blog, staat hoe je de Avira Webguard component kan gebruiken met Avira Free AV, zonder dat je de nutteloze Ask.com toolbar hoeft te installeren.
Het is alleen nodig om een registry-waarde toe te voegen waardoor de AV 'registreert' dat de toolbar is geinstalleerd.
Hiermee vermijdt je de nag-popup die vraagt om de Avira SearchFree/Ask.com toolbar te installeren.
Uitleg, en de reg-waarde in zip, zijn te vinden op raymond.cc blog; link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 13:59:
[...] Alhoewel ik het voordeel van MSE ook wel snap, heel simpel te gebruiken en geen advertenties. Alleen update hij slechts 1 keer per dag maximaal. En is hij dus zeker niet lichter en biedt hij ook geen beter bescherming (verwijdering is wel heel erg goed, maar ik vind preventie belangrijker) zoals al eerder gezegd.
Op dit moment gebruik ik Panda Cloud, alhoewel ik ook een licentie heb voor ESET waarvan ik de release candidate voor versie 5 aan het testen ben.
[...]
Das 'makkelijk' te omzeilen door ieder uur een task te schedulen die MpCmdRun.exe -SignatureUpdate runt :)
Panda Cloud vond ik eerlijk gezegd echt zwaar bagger werken; bij trager internet regelmatig erg lang wachten en hoe werkt het als je geen internet hebt ?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
smvs schreef op zondag 10 juli 2011 @ 13:39:
[...]

Ik heb na het Ask gebeuren Avira vervangen door KAV 2012 trial en ik kan bevestigen dat het lekker loopt. Mijn PC is een Core 2 Duo E4500 met 3.5 GB geheugen en XP SP3, niet echt meer het nieuwste dus. Nu nog even beslissen of ik het echt ga kopen.
Als ik u was zou ik zou ik eerst bitdefender proberen.
Heb zelf Kis bevalt goed maar bitdefender krijg je gelijk een license voor 3 computers.
En komt ook iets beter uit de bus van wat ik heb heb gelezen .
Volgens mij ook goedkoper dan kaspersky .
Heb zelf geen ervaring met bitdefender omdat ik nog 400 dagen over heb op me kaspersky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:43

The Legend

*Plop*

Ik ben sinds gisteren overgestapt van Kaspersky naar MS Security Essentials. Met Kaspersky had ik met een standaard installatie last van het feit dat de beveiliging cookies van bepaalde sites trashte (weet niet zeker of dat het is, maar ik kon in ieder geval steeds opnieuw inloggen). Na het uitzonderen van deze sites (waaronder Tweakers.net) was het probleem opgelost. Nu ervaar ik echter exact hetzelfde met MSE, alleen deze heeft geen opties om uitzonderingen te maken voor zover ik kan zien :? Iemand hier ook last van, of een mogelijke oplossing?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is G Data al langsgekomen? Als dat niet zo is dan kan ik als gebruiker deze van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb op mijn server (Win 2003 + Exchange 2003) F-prot geinstalleerd: de enige die betaalbaar is en op een server OS kan worden geinstalleerd. Of het goed werkt is moeilijk te zeggen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 15:44:
Is G Data al langsgekomen? Als dat niet zo is dan kan ik als gebruiker deze van harte aanbevelen.
Dat is leuk, maar waarom dan ?? ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:12:
Ik heb op mijn server (Win 2003 + Exchange 2003) F-prot geinstalleerd: de enige die betaalbaar is en op een server OS kan worden geinstalleerd. Of het goed werkt is moeilijk te zeggen ;)
Ik heb bij een klein bedrijf ook ooit F-Prot geïnstalleerd gehad, vooral omdat het extreem goedkoop was (en nog steeds is, 10 licenties voor 50 US dollar). Dat het zo goedkoop was had wel een reden, F-Prot liep wat achter de feiten aan en had pas net een Windowsscanner uit met realtime protectie (dan praten we over over een aantal jaren geleden, XP was al een tijdje uit en alle concurrenten hadden dat al tijden). Ik ervoer de software als redelijk buggy, er traden bovendien vaak nogal vertragingen op als je de realtime protectie aan had staan. Ik heb het uiteindelijk bij dat bedrijf in de ban gedaan omdat er op een aantal PC's gewoon echt niet mee te werken viel (op andere PC's leek het wel goed te lopen). Hoe de detectie was weet ik niet, hoewel F-Prot toentertijd volgens mij nog wel redelijk getest werd op dat vlak. Ben benieuwd hoe het bij jou draait.

Overigens, daadwerkelijke Exchange (email) protectie kost wel best wat geld bij F-Prot. Iets als Postini is dan bijvoorbeeld al goedkoper. Met Postini heb ik zelf ook ervaring en ik kan zeggen dat het met de virusbeveiliging daarvan uitermate goed zit (Al die gare DHL virussen waar steeds een nieuwe variant op kwam was Postini in ieder geval steeds voor en heeft ze er netjes voor me tussenuit gevist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:29:

Dat is leuk, maar waarom dan ?? ;)
Omdat gebleken is dat het itt bijvoorbeel Norton je systeem niet zwaarder maakt of tijdens gamen
allerlei fricties oplevert en echt alles wat niet op je systeem hoort te zijn buiten de deur houdt! :)

Ik heb Panda..Mc Afee e.d. ook allemaal geprobeerd en "nee"...G Data is het complete pakket
voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

Recentelijk was ik op zoek naar een commandline scanner die ik kon gebruiken in Linux. Onder Windows gebruik ik al NOD32, waar ik tevreden over ben.

Verschillende websites bekeken om een vergelijking te maken, je wilt toch graag een scanner die een goede detectie geeft tegen een redelijke prijs. Een goede prijs/kwaliteitsverhouding zeg maar.

Op basis van wat ik tot nu toe gezien heb, lijkt het wel onmogelijk om tot een eindoordeel te komen. Site A zegt dat scanner X het beste is, maar diezelfde scanner staat op site B halverwege of zelfs bijna onderaan. Scanner Y doet vervolgens precies het omgekeerde. Je moet er daarnaast zo ongeveer een studie aan wijden voor je uberhaubt weet wat ze hebben getest en hoe zich dat verhoud tot andere sites.

Natuurlijk snap ik dat je verschillende dingen wilt testen (pro-actieve defence, malware, hurtware, etc) en ik snap ook dat scanners verschillend kunnen presteren op elk gebied: logisch! Maar er is toch echt helemaal niemand die hier op een fatsoenlijke, goed bekeken manier al die scores met elkaar kan vergelijken? Waarschijnlijk kiezen de meeste gewoon voor de scanner die gemiddeld genomen het hoogste in de diagrammen van verschillende sites staat. Dat lijkt safe, maar als site A bv 10 samples gebruikt en site B 1000, dan is het resultaat van site A eigenlijk gewoon bogus.

Uiteindelijk wil je toch naast alle specifieke gebieden ook een 'eindcijfer' dat er toe doet?

Is er niemand die iets heeft gemaakt waarbij de resultaten van al die websites bij elkaar worden gegooit en dat er een fatsoenlijk leesbaar eindresultaat uit komt? Ik vind een goede scanner belangrijk, maar niet zo belangrijk dat ik dagen bezig wil zijn met bestuderen wie nou precies wat heeft vergeleken op welke manier, en daarna van een eigen cijfertje heeft voorzien.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Bitdefender heeft zijn 2011 versies in de aanbieding gegooid las ik op het Wilderssecurity forum. Een jaarlicentie voor 3 PC's voor € 7,62. Niet verkeerd lijkt mij. http://www.bitdefender.co...uly2011v2&et_cid=20466552

Heb het pakket niet getest ofzo dus weet niet of het fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
smvs schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 00:17:
Bitdefender heeft zijn 2011 versies in de aanbieding gegooid las ik op het Wilderssecurity forum. Een jaarlicentie voor 3 PC's voor € 7,62. Niet verkeerd lijkt mij. http://www.bitdefender.co...uly2011v2&et_cid=20466552

Heb het pakket niet getest ofzo dus weet niet of het fijn is.
Een erg leuke aanbieding. Ik heb nog even gekeken of er ook aanbiedingen zijn voor meerdere jaren maar dat blijkt helaas niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 14:28:
[...]

Een erg leuke aanbieding. Ik heb nog even gekeken of er ook aanbiedingen zijn voor meerdere jaren maar dat blijkt helaas niet het geval.
Daar is misschien wel een mouw aan te passen:
Bought 3 licenses for Internet security for 30$. then Contacted technical support and they merged all keys in 1 key = 3 years for 30$
I think its good
(bron: http://www.wilderssecurit...hp?p=1913430&postcount=49)

Edit: Het lijkt er op dat dit idd mogelijk is.
Dear Bas,

Thank you for your interest in our security solution, BitDefender.

Please note that if you want to, I can merge your license keys in order to
obtain only one with an accumulated validity and this way you benefit from
continuous protection without interruption, you save time and effort by
avoiding a soon renewal and above all you are entitled to upgrade absolutely
free of charge to the upcoming versions.

Please let me know if you agree! It will need no other intervention from you,
just send me the license key you want to keep so that I can extend it
accordingly.

I am looking forward to hearing from you.

Have a great weekend!

Best regards,
Suzana Dragana
BitDefender Technical Support Engineer
-------------------------------------
Edit: Kon toch niet (Meerdere keys konden gemerged worden, maar ik had sowieso maar 1 key gekregen).
Dear Bas,

Thank you for your reply.

At this point, we can only extract the two extra users and add 60 days to your
license key in order to compensate the price difference. This means that you
will have one BitDefender Antivirus Pro 2011 license key valid for one user
for one year plus 60 days. This procedure is simple, does not require
additional costs and all you have to do is reply to this e-mail.

I hope that you will accept our offer and I am looking forward to hearing from
you.

[ Voor 60% gewijzigd door smvs op 11-08-2011 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een wat late reactie, maar toch.

@Philflow

AV-Test.org certifications Q2/2011:

Average slow-down of the computer by the security software in daily use (in seconds)
Industry average: 140
Microsoft Security Essentials 2.0: 168
avast! Free Antivirus 6: 100

Of kijk alle benchmarks van deze test na: http://www.raymond.cc/antivirus/

Daarnaast kun je in de (aangepaste) installatie de WebRep plugin uitvinken en dan installeert hij ook daadwerkelijk niets van WebRep.

Ik heb laatst MSE 2.1 uitgeprobeerd en volgens mij heeft Microsoft wel weer een kleine stapje kunnen maken wat betreft resource usage. En ze hebben inderdaad erg weinig false positives wat heel netjes is.

@Tomba
Dat kan inderdaad, maar in mijn ogen moet een beveiligingsproduct zijn werk doen zonder in het register te kloten of zelf taken in de taakplanner aan te maken. Waarom kan Microsoft zelf gewoon niet instellen dat hij laten we zeggen eerst na het inloggen en daarna om de 4 uur naar updates zoekt?
Verder ben ik zelf ook minder blij van Panda Cloud geworden, omdat de scan tijden nogal traag zijn. Om zonder internet toch bescherming te kunnen bieden houdt Panda Cloud een offline cache bij met signatures en instructies voor de behavior blocking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

gambieter schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 16:12:
AVG Antivirus for Fileserver is ook goedkoop. Vijf tientjes is wel te doen. Aangezien ik op de normale computers gewoon Avast heb draaien kon ik dus gewoon de goedkoopste fileserver-licentie kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:22
Stel ik wil een gratis virusscanner die zo of zo min mogelijk onderhoud nodig heeft: dus niet jaarlijks registreren zoals Avast, geen popup-schermen wegklikken elke keer, .... en ik wil geen MSE: wat zijn dan mogelijkheden? Panda Cloud (alhoewel die vroeger ook ooit zeurde om overstap naar een pro versie, geen idee of ie dat nog steeds doet?). AVG? Avira (die had altijd een lastige popup)?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avira begint behoorlijk lastig te doen de laatste tijd. De dagelijkse pop-up vond ik geen probleem, maar nu wil ie na elke reboot een toolbar installeren, dat is voor mij de reden om ook deze virusscanner niet meer te gebruiken. De toolbar is te omzeilen, maar ik merk dat ik steeds vaker MSE installeer. AVG is ook een optie, maar daar ben ik minder bekend mee.

Verwijderd

Panda Cloud vraagt niet meer om te upgraden naar de PRO editie tegenwoordig, enkel nadat je geinstalleerd hebt.

AVG heeft wel 2 advertenties voor de betaalde versies, maar dat zijn geen pop-ups.

Persoonlijk zie ik het probleem niet om 1 keer per jaar te registeren voor avast!. Dat kun je gewoon in de GUI doen en zoveel informatie vragen ze ook niet (email adres natuurlijk).

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

catchingfire schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 13:50:
Stel ik wil een gratis virusscanner die zo of zo min mogelijk onderhoud nodig heeft: dus niet jaarlijks registreren zoals Avast, geen popup-schermen wegklikken elke keer, .... en ik wil geen MSE: wat zijn dan mogelijkheden? Panda Cloud (alhoewel die vroeger ook ooit zeurde om overstap naar een pro versie, geen idee of ie dat nog steeds doet?). AVG? Avira (die had altijd een lastige popup)?.
Gratis en voor een dubbeltje op de eerste rang zitten gaat zelden samen omdat er altijd wel iets is dat als vervelend wordt ervaren. Ik zeg altijd: Laat dat "gratis" even varen en kijk naar de langere termijn en spendeer wat,maar dan heb je er ook geen omkijken naar of allerlei plotseling opdoemende problemen die je irriteren.
Met die achterligende gedachte heb ik ook G Data aangeschafd en blij toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smvs
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 12:57:
[...]

Met die achterligende gedachte heb ik ook G Data aangeschafd en blij toe. :)
Ik heb G Data ook eventjes gedraaid maar ik vond hem opvallend traag. Bitdefender vreet iig een stuk minder resources.

• kamelotepica
Ik heb even een vraag met betrekking tot Bitdefender.
Klopt het dat je een account moet aanmaken naast een licentie om te kunnen updaten ?
Zit namelijk nu bij kaspersky en zit er over na te denken om naar Bitdefender te gaan,
Alleen vind nog een account boven op je licentie wel een beetje ver gaan .
Weet iemand dit alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Ik gebruik hier MSE, en wat ik vreemd vind dat ik NOOIT een virus met deze software heb kunnen vinden. Ik surf veel, ik download ook veel, maar hij heeft nooit iets vreemd kunnen ontdekken.

Raar. Aan de andere kant, toen ik Kaspersky gebruikte, vond ik bijna elke week een virus of trojan horse virus ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kamelotepica schreef op donderdag 01 september 2011 @ 18:22:
Ik heb even een vraag met betrekking tot Bitdefender.
Klopt het dat je een account moet aanmaken naast een licentie om te kunnen updaten ?
Zit namelijk nu bij kaspersky en zit er over na te denken om naar Bitdefender te gaan,
Alleen vind nog een account boven op je licentie wel een beetje ver gaan .
Weet iemand dit alvast bedankt
Ik gebruik al jaren BD producten, en ja, het is wel de bedoeling dat je account aanmaakt. Daar heb je verder geen last van. Ik heb het zelfs al eens handig gevonden.

Ik ging van XP32 naar 7-64, en kwam erachter kwam dat ik mn (web)setup file kwijt was. Via mn account kon ik deze gewoon weer downloaden.

Ook wordt bijgehouden welke producten je al eerder had/hebt gebruikt. Aan de hand daarvan krijg je korting bij 'verlengen' / upgraden. Vziw wordt via je account ook alle feedback gecommuniceerd; bv wanneer je een verdachte file opstuurt of bugs etc. meldt.

Vraagje: Waarom overweeg jij over te stappen naar BD ?

Mn registratieperiode verloopt over een maand of 2, en ik ben nl op zoek naar mogelijke alternatieven, zodat ik goed kan afwegen of ik verleng. Ik zoek vooral een scanner die snel is, maar ook die tegen grote bestandsoverdrachten kan (via bittorrent). Mijn versie (BD Internet security 2010) hapert wel eens bij veel connecties/lage tijd bittorrenten. Kan opgelost zijn in de nieuwe versie, maar toch ... alternatieven overwegen en niet blind verlengen is mijns inziens goed gedrag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
Nou de reden van over stappen is voor mij eigenlijk maar 2 dingen.
Heb gelezen dat bitdefender beter is en het is goedkoper dan kaspersky.
Kaspersky had ik al toen ik bij me ouders woonde en moest toe alleen voor me zelf regelen.
Aan gezien dat ik nu samen woon en nu meerdere pc's heb moet ik minstes 3 pc license hebben.
Vandaar maar bedankt voor je antwoord

Verwijderd

kamelotepica schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 23:35:
Nou de reden van over stappen is voor mij eigenlijk maar 2 dingen.
Heb gelezen dat bitdefender beter is en het is goedkoper dan kaspersky.
Kaspersky had ik al toen ik bij me ouders woonde en moest toe alleen voor me zelf regelen.
Aan gezien dat ik nu samen woon en nu meerdere pc's heb moet ik minstes 3 pc license hebben.
Vandaar maar bedankt voor je antwoord
Duur is het idd niet, zeker niet als je meerdere PC's wilt beveiligen. En het heeft mij altijd goed beveiligd. Nooit problemen sinds ik BD producten gebruik.

Een quote vanuit mijn rekening;
Product name: BitDefender Internet Security 2010
Product options: (3 PCs , 2 years).
Quantity: 1
Price/unit: 60.45 EUR
60,45 euro voor 3 PC's, 2 jaar: Dat vind ik niet duur.

• kamelotepica
Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2011 @ 09:32:
[...]

Duur is het idd niet, zeker niet als je meerdere PC's wilt beveiligen. En het heeft mij altijd goed beveiligd. Nooit problemen sinds ik BD producten gebruik.

Een quote vanuit mijn rekening;

[...]

60,45 euro voor 3 PC's, 2 jaar: Dat vind ik niet duur.
Ja dat bedoel ik dus met prijs als ik nu wil verlengen met het geen wat ik nu heb 3 pc's voor 2 jaar is 95 euro.
En klant worden voor de zelfde voorwaarde bij bitdefender is 70 euro.
Ik vind kaspersky niet slecht hoor maar voor dat 1e virusje paar jaar wat misschien binnen komt ga ik dan liever iets goedkoper.
Sowieso kwam bitdefender beter uit de bus in hoeverre ik dat zou moeten geloven dus neem ik me kans wel .
Maar als nog bedankt voor je antwoord.

Verwijderd

westlym schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 09:13:
Ik gebruik hier MSE, en wat ik vreemd vind dat ik NOOIT een virus met deze software heb kunnen vinden. Ik surf veel, ik download ook veel, maar hij heeft nooit iets vreemd kunnen ontdekken.

Raar. Aan de andere kant, toen ik Kaspersky gebruikte, vond ik bijna elke week een virus of trojan horse virus ofzo.
Dat heb ik ook en als ik dan ga scannen met Emisoft of MBAM dan vinden die vaak wel wat dingen en ook ik download vrij regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 21:01
FYI, ESET Smart Security en NOD32 Antivirus versie 5: http://www.eset.com/home/products/smart-security/ :)

• sprites
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:20
Jarenlang heb ik AVG free gebruikt, alleen ben ik wel toe aan wat betere beveiliging. Het "veilige" gevoel, dat AVG free mij ooit gaf, geeft het namelijk niet echt meer.

Nu heb ik twee scanners waar ik niet tussen kan kiezen: NOD32, of AVG-licenced.

Welke kunnen jullie mij aan of afraden?

Verwijderd

Ik heb niet alle reacties gelezen dus ik weet niet of dit al eerder in dit topic is aangegeven maar de mensen die gebruik maken van Avira's AntiVir Personal (Free Antivirus) kunnen voorkomen dat het upgrade pop-up venster wordt getoond tijdens het updaten:

Windows + R (uitvoeren)
-> secpol.msc
-> Softwarerestrictiebeleid (uitklappen)
-> Extra regels
-> In het rechtervenster rechts klikken, selecteer regel voor een nieuw pad
-> Bladeren naar C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\avnotify.exe
-> Beveiligingsniveau: niet toegestaan
-> Toepassen.

Mocht de security policy (afhankelijk van de Windows editie) niet toegankelijk zijn dan kan het ook nog op deze manier:

Blader naar C:\Program Files (x86)\Avira\AntiVir Desktop\
-> Rechtsklikken op avnotify.exe
-> Eigenschappen
-> Tabblad beveiliging
-> Geavanceerd
-> Machtigingen wijzigen
-> SYSTEM selecteren
-> Onderaan het scherm Overneembare machtigingen van het bovenliggende object opnemen deselecteren -> Toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 13:00

Vuurvoske

Nunquam cede!

whoa, ik had dit niet verwacht.
De poll geeft aan dat Antivir de beste antivirus scanner is. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord.
Zelf was ik al een tijd op zoek naar een licentie ipv gratis virusscanner zoals die van AVG.

Wat vinden jullie overigens van BitDefender?
Ik zag daar hier een interessante uitslag over: Antivirus 2011 review & hier Antivirus comparisement 2011

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet niet dat de poll al aardig oud is. Ik zal kijken of ik een nieuwe kan maken binnenkort. Ik heb ook nog wat info voor de topicstart ontvangen (waarvoor dank).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vuurvoske schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:06:
whoa, ik had dit niet verwacht.
De poll geeft aan dat Antivir de beste antivirus scanner is. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord.
Zelf was ik al een tijd op zoek naar een licentie ipv gratis virusscanner zoals die van AVG.

Wat vinden jullie overigens van BitDefender?
Ik zag daar hier een interessante uitslag over: Antivirus 2011 review & hier Antivirus comparisement 2011
TopTenReviews wordt door velen (onder wie experst, en mij) niet gezien als de meest betrouwbare bron. Wat trouwens niet wil zeggen dat BitDefender niet goed is. In mijn ogen is het een prima product wat prima bescherming biedt, als jij het een prettig product vind moet je het gewoon blijven gebruiken, of na een trial om uit te zoeken of je het prettig vindt, gaan gebruiken.

• westlym
ik heb gisteren Kaspersky Pure geïnstalleerd. Die heb ik via een download site gekocht. Ik heb het één dag gebruikt en daarnet weer verwijderd. M'n systeem werd zekers 20% procent langzamer.
Wat merkwaardig is, Outlook 2010 liep zeker 6 keer vast, en op een gegeven moment kon ik niet eens Firefox gebruiken.

Daarvoor had ik MSE geïnstalleerd, en ik dacht dat ik een virus had gehad met MSE. Dus niet, want Pure kon niks vinden.

Maar ik kan die Pure voor een jaar gebruiken, dus ik ga van het weekend op een andere computer installeren, en hopelijk zal het wel sneller draaien op een Vista machine, maar die vista moet ik nog gaan installeren.

Pure leek wel een zeer goede product met verschillende opties, maar naar mijn idee, het vertraagt het hele systeem, en naar mijn idee heb ik een zeer snelle systeem hier staan:
- AMD 955
- 8 gig aan geheugen...

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
NOD32 gebruik ik al jaren naar volle tevredenheid, alleen nu is hij al 102 dagen verlopen, alleen het wordt me het te duur. Is er een goede alternatieve gratis virusscanner? Dacht zelf aan avast!
Wat is jullie ervaringen met onderstaande vergelijkingssites?

http://www.av-test.org/
http://www.av-comparatives.org/
http://www.virusbtn.com/ - van oudsher de bekendste denk ik

Deze kreeg ik als input voor de topicstart van Booster :)

• Baserk
Bor de Wollef schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 18:46:
Wat is jullie ervaringen met onderstaande vergelijkingssites?
http://www.av-test.org/
http://www.av-comparatives.org/
http://www.virusbtn.com/ - van oudsher de bekendste denk ik
-AV-Comparatives is voor mij 't meest interessant.
Ze hanteren een regelmatig test regime, helaas worden voor AV's alleen on-demand tests gedaan.
Voor security suites hebben ze een continue real-world test die imao relevantere detectie scores oplevert.
Omdat deze test doorloopt kan je heel mooi over langere perioden produkten tegen elkaar vergelijken.
Jammer alleen dat ze dat niet ook voor kale AV's doen.
Verder doen ze apart ook performance tests, bedrijfs security software reviews etc.

-AV-Test doet er veel in opdracht zoals de laatste (door Symantec betaald) link.
In deze test werden met 30 samples, schone XP SP3 systemen geinfecteerd en daarna zijn 13 AV/suites geinstalleerd om verwijdering van de malware te testen.
In de 2e test zijn met een AV/suite beschermde systemen getest met 50 samples; drive-by downloads en besmette emails. Het zijn relatief nogal weinig samples.
Dat is ook een beetje het geval met hun comparative reviews elk kwartaal, het 'dynamic detection/on execution' test gedeelte houdt een test in tegen 34 malware samples (wat ook weer niet overhoudt) terwijl de 0-day malware sample set een stuk groter en relevanter is met 108 samples.

-VirusBulletin weet ik weinig van omdat je voor de complete test resultaten lid moet worden/betalen.
Je kan gratis alleen naar hun 'RAP/Reactive and Proactive' kaartjes turen en zien wie er weer de VB100 score heeft behaald maar of dat nou nut heeft.
De meeste security software vendors weten onderhand toch echt wel dat ze 100% van de al gepubliceerde ITW malware samples moeten detecteren om het VB icoontje te mogen gebruiken.

AV-Comparatives en AV-Test.org zijn, weer imao, de enige waard om naar te kijken.

Verwijderd

De on-demand tests van AV-Comparatives zijn eigenlijk niet zoveel waard.
De malware samples zijn minimaal 10 dagen oud, het grootste deel nog ouder. En dan is het logisch dat de goede AV's een 98 of 99% detecteren. Of AV van merk X dit al na 2 dagen kan en AV van merk Y dat pas na 9 dagen kan wordt helemaal niet duidelijk. Je ziet alleen dat je K7 en PC Tools beter niet kunt gebruiken ;-)

VirusBulletin toont m.i. verkeerde informatie op de website.
Zonder het gehele testrapport moet je afgaan op de summiere informatie die wordt getoond en die geeft niet de werkelijke testresultaten weer.
Voorbeeldje;
Een product dat wel alle ITW samples detecteert, een zeer hoge RAP score heeft maar 1 of 2 lullige FP's geeft op totaal onbelangrijke bestanden krijgt geen VB100 Award én de RAP score wordt ook niet opgenomen in het RAP overzicht op de website.

Test van Juni 2011.
Kingsoft AntiVirus 2011 Advanced A met een RAP score van slechts 25,97% kreeg een VB100 Award.
Ander producten die (pech voor hun natuurlijk) een of twee lullige FP's produceerden op onbelangrijke bestanden maar wel een RAP score boven de 95% behaalden krijgen geen VB100 Award.

Wanneer je alléén die summiere resultaten op de VB website ziet dan lijkt Kingsoft AntiVirus 2011 Advanced A beter te zijn dan; Coranti, Emsisoft, G Data en Ikarus.

Volledige testrapport is hier te vinden: http://www.virusbtn.com/files/VB100-201106.pdf
Grafiekje op pagina 33 zegt wel genoeg eigenlijk.

De zgn. RealWorld Dynamic tests of hoe ze ook worden genoemd door de diverse testers zijn wel erg interessant. Het is alleen jammer dat men weinig samples kan testen met die testmethode en daardoor zijn de testresultaten slechts een grove indicatie van de bescherming die de geteste producten bieden op dat moment. Echter, wanneer deze tests zeer regelmatig plaatsvinden wordt wel duidelijk welke producten de beste bescherming bieden tegen de nieuwste malware.

malwareresearchgroup.com zou deze week na server onderhoud ook weer verder gaan met de Flash tests en ook met on-demand tests starten waarbij veel 0-day malware samples worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat de vorige alweer meer dan een jaar oud is;

Poll: Welke virusscanner gebruik jij thuis? 2011 editie
AntiVir
ArcaVir
Avast
AVG
Avira
BitDefender
ClamAV
Dr. Web
eScan
eTrust
F-Prot
F-Secure
Fortinet
Kaspersky
Kingsoft Antivirus
Microsoft Security Essentials
McAfee
NOD32
Norman
Symantec / Norton
Panda
Trendmicro Antivirus
TrustPort
Quick-Heal
Sophos
VirusBlokAda
UNA
G-Data Antivirus
Sophos
Anders, namelijk...
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=375575&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 188% gewijzigd door Bor op 10-10-2011 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders, namelijk Emsisoft Anti-Malware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:40
Zou iemand nog Comodo toe kunnen voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bart1983 schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 18:50:
Zou iemand nog Comodo toe kunnen voegen?
In de volgende versie over een tijd wellicht. Op dit moment kun je "anders, namelijk" stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga denk ik maar eens overstappen van virusscanner, ik krijg met avast bij iedere applicatie tegenwoordig de melding dat het een bedreiging is en dat het in een sandbox geopend moet worden, en battlefield 3 start niet eens. Heeft iemand een aanbeveling welke antivirus de beste vervanging is?

ik zat zelf al te denken aan MSE maar ik vind een sand-box achtig iets wel handig.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2011 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:56:
...ik zat zelf al te denken aan MSE maar ik vind een sand-box achtig iets wel handig.
Misschien MSE & Sandboxie?
SBIE nu met 50% korting (tot 20 oktober).
Voor eenmalig €17,25 heb je dan een levenslange licentie voor al je PC's/laptops. link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het moment heb ik Norton 360 draaien en ben daar best tevreden over. Veel mensen om mij heen zeggen dat Norton 360 je computer echter flink belast. Ik moet zeggen dat ik niet weet wat daar mee bedoelt wordt want ik merk er niets van. Mijn abonnement met Norton loopt over 29 dagen af en ik denk er aan om over te gaan naar
F-secure die je via Ziggo voor € 3,-- per maand kan gebruiken. Heeft iemand ervaring met F-secure en zoja wat vinden jullie ervan in vergelijking met Norton. F-secure is in ieder geval een stuk goedkoper dan Norton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baserk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 04:01:
[...]

Voor eenmalig €17,25 heb je dan een levenslange licentie voor al je PC's/laptops. link
zoiets had ik ook al bedacht ja, jammer dat 64-bit minder veilig is maarja. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2011 @ 15:56:
ik ga denk ik maar eens overstappen van virusscanner, ik krijg met avast bij iedere applicatie tegenwoordig de melding dat het een bedreiging is en dat het in een sandbox geopend moet worden, en battlefield 3 start niet eens. Heeft iemand een aanbeveling welke antivirus de beste vervanging is?

ik zat zelf al te denken aan MSE maar ik vind een sand-box achtig iets wel handig.
ik gebruikte tot een maand geleden mse, maar na het lezen van enkele nieuwsberichten op security.nl, gebruik ik nu Kaspersky Pure en op mijn andere pc Eset Smartsecurtiy 5.0.

Beiden draaien soepel en ik heb twee verschillende gehaald om te kijken hoe de performance zit.
MSE draait TE soepel op de machines, dat is wel een pre, maar een virus scan moet beschermen, en niet alleen voor 60% of minder, maar minimaal voor 80%.

De consumentenbond adviseert Eset, en gezien dat ik al eerder ervaring had met kaspersky, heb ik Pure gehaald, maar mijn advies zou zijn eset.

in het begin zal ie wel iets eisen van je machine, maar het lijkt alsof hij op een gegeven moment rekening gaat houden met jouw machine, of in andere woorden, hij gaat vanzelf aanpassen aan jou machine.

De eset draait op een phenom 955, en de pure draait op een Q6600, en ik game heel veel op deze twee machines.

naast dat, klinkt raar, goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 15:18:
[...]

zoiets had ik ook al bedacht ja, jammer dat 64-bit minder veilig is maarja. bedankt.
hoezo is 64 bit minder veilig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Baserk schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 04:01:
[...]
Bedankt voor de link! Ik wist eigenlijk niet goed wat Sandboxie precies was, maar ben nieuwsgierig geworden door jouw info. Inmiddels draait mijn webbrowser onder SBIE. Geweldig!
Ondanks dat Sandboxie ook als freeware verkrijgbaar is, heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding en betaald voor dezet vernuftige software.

Als antivirus gebruik ik ook Microsoft Security Essentials. Voor mij heeft MSE altijd goed gewerkt. Geen ernstige performance problemen. (zelfs niet op Pentium4 of ouder) en geen problemen gehad met virussen, trojans, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik vind dat heise wel eens aantrekkelijke antivirusproducten levert met tijdschriften (Knoppicilin/Desinfec't). Voor 'n paar euro een best degelijk product.

[ Voor 21% gewijzigd door begintmeta op 24-10-2011 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel een combinatie van NOD32 en malwarebytes om mijn computer proper te houden.
Vroeger gebruikte ik symantec corporate security wat ook lekker bolde.

Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met Avast, hiermee was het kalf al verdronken bij een virus melding.
De gewone norton antivirus dedecteerd wel op tijd maar is veel te zwaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai, ik wilde deze scanner gebruiken "GMER". maar toen ik de reacties las op downoad.cnet.com :
http://download.cnet.com/...10720107.html?tag=mncol;1
kreeg ik zo mn twijvels. wat zijn jullie ervaringen?

edit: ik zit niet stil en lees ook. hier lees ik dat GMER wellicht beter in safe mode gestart kan worden. om rarigheden en lokups te voorkomen. comments?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij verder opvalt is dat als ik bijv AdAware de harddisk laat scannen. Dat mijn AV ook meescant. Zo gaat je harddisk toch mogelijk sneller stuk of begrijp ik niets niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S950,

Gebruik GMER alleen als je precies weet wat je doet. Het is absoluut niet te vergelijken met een Anti-Malware scanner. Wanneer je dingen gaat verwijderen die helemaal niet verwijderd moeten worden gaat 't fout en dan ligt dat niet aan GMER maar aan jou....

GMER in Safe mode gebruiken is niet verstandig:

Question: Can I launch GMER in Safe Mode ?
Answer: Yes, you can launch GMER in Safe Mode, however rootkits which doesn't work in Safe Mode won't be detected.

Had je hier kunnen lezen; http://www.gmer.net/#faq

Wanneer je je harddisk laat scannen door bijvoorbeeld AdAware (bestaat dat nog?) dan zal de on-access scanner van een ander Anti-Malware programma ook alle bestanden controleren die door AdAware worden bekeken c.q. aangesproken. Da's ook eigenlijk precies de bedoeling van een on-access beveiliging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Nog maar weinig AVG gebruikers in de poll zo te zien, is MSE echt zoveel beter/overzichtelijker?

AVG doet tot nu toe prima waar het voor bedoelt is, scannen als ik het wil, geen vertraging als ik het niet wil!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Pagina: 1 ... 4 ... 34 Laatste