Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Nu online
Bor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:42:
Ik ben benieuwd hoe jij de 3rd party engines hebt aangekregen voor on access scanning. Voor zover ik kan zien is er maar 1 slide per 3rd party engine en die zet alleen on demand scanning aan. Dat kun je in de settings onder "virus scan" zien (waar je de engines ook kunt deinstalleren).
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43976717

Dit dacht ik dus altijd..

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:12
De laatste tijd moet ik nogal vaak bij familie / kennissen opdraven indien ze PC problemen ondervinden. Ik ben op zoek naar een ultiem dummy proof pakket die liefst van al ook gratis is. Momenteel gebruik ik:
  • Chrome + Adblock Plus
  • Avast Free Antivirus (je dient wel te registeren maar is volledig gratis)
  • Malwarebytes Anti-Malware Free (dus niet de Premium)
Die laatste begint mij wel meer en meer te irriteren aangezien je constant naar de Premium wordt gepusht.

Nu zag ik toevallig deze comment op reddit langskomen. In welke mate gaan jullie hier mee akkoord?
I work in a shop that cleans hundreds of computers a week and I see and have to deal with a lot of anti viruses. This is the general consensus on the internal forums of popular AVs.

McAfee - Literally a virus. This is the most pre-installed anti virus software out there. Common problems with this AV include the inability to access the internet through browsers, decreases in performance, especially browser performance if the McAfee extension is installed, and Operating System file corruption.

Norton - An AV good at detecting viruses with everything going against it. Norton is pretty good at scanning and removing viruses. The pros stop there. When norton expires, it deactivates it's real time web protection which also stops your internet from working. I have seen it use more than 50% of system resources when scanning and can idle at 10%. The uninstaller rarely works on systems that have had norton on them for a while. Comes with a lot of its own adware like useless password managers and backup software. The backup software will often back up your computer to itself filling your HDD.

AVG - not very good at protecting you from viruses. Huge startup impact. Uses a fair amount of system resources. Often requires removal tool to get rid of it. Corrupts system files often. Never wants to update itself.

Avast - Has a good basic virus scanner. For some reason, more blue screen issues are caused by avast than any other anti virus. If you're having BSOD issues or issues with drivers or programs that are unexplained, it's usually avast.

Hitman Pro - This AV (scan and remove only) has an insane detection and removal record. If no other anti virus can fix your computer, and you really don't want to reformat, Hitman Pro is the scanner to go with.

Malware Bytes - Very good at finding and removing browser malware and less serious malware and infections. Very good at cleaning out infections like Search Protect and Trovi. No the best at getting rid of more serious infections. Warning, this will usually delete all of your internet cookies.

Trend Micro - Causes weird issues with program installs and drivers. Real time protection can disable internet access if it screws up. If this av is causing problems it usually has to be removed with a removal tool. Not the best detection rates.

Kaspersky - Updates take forever. Huge startup impact. Very good detection with virus scanner. Pretty heavyweight and uses a lot of system resources. Worst password protector/manager ever created bundled with basic software.

Webroot - Extremely lightweight with very good detection. Uses at most 3% of your computer's resources. Probably the only AV that doesn't seem to cause OS or internet issues. Does not pop up asking you to buy things, doesnt come with any stupid addons. Probably my favorite AV for people who want a third party AV. Good for gamers and power users.

Windows Defender - All you really need. Since hitting "Yes" to install ShopFromHome and Search Protect on that youtube download installer will bypass any anti virus, there's really no reason to spend money on a third party antivirus if you're smart enough to not click on these things in the first place.

Avira - Fairly light weight AV. Probably the best free AV out there if you don't mind xing out of the add every day. I usually install this on family computers if they're prone to getting infections.
Editing some common questions down here...

For Macs - I would go with something lightweight since Macboook airs and the new Macbook don't have the system resources of your typical windows computer.

Microsoft Security Essentials - See Windows defender as they are closely related.

Bitdefender - I haven't used this AV very much at all so I can't comment on it.

TL;DR: Free - Avira, google disable ad. Paid - Webroot all the way, especially for gamers and macs. Advanced Users can often get away with just Windows defender, maybe install and run mwb every 6-12 months.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik al zaken lees dat je genoeg hebt aan alleen windows defender, mcafee een virus wordt genoemd en dat een update bij kaspersky "forever" duurt (en ga zo maar door) kan ik het stuk niet echt meer serieus nemen. Geen objectieve onderbouwing maar wel subjectieve FuD. Weinig waard in mijn ogen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Webroot had ik wel nog nooit van gehoord.
Iemand ervaringen mee?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20:57
Momenteel run ik nog McAfee Total protection thuis, waarbij er zo'n 6 PCs op aangesloten zijn. Echter loop deze eind volgende maand af. En ben ik weer aan het kijken naar een eventuele vervanger. Persoonlijk vond ik McAfee prima, juist door het Real-Time scanning en het neemt je in bescherming voor mogelijke infecties als hij deze detecteerd. Maar aan de andere kant is McAfee ook best wel een zwaar programma. Ik heb ook sinds ik McAfee gebruik, vrijwel nooit echt last gehad van infecties of andere shizzle.

Nu had ik een tijdje Malware Bytes Premium gekregen van iemand, maar mijn PC werd super traag. En nee ik draaide dat niet tegelijk met McAfee. Ligt dit aan mij? Ik dacht juist dat Malware Bytes een relatief lichtgewicht was.

Dus nu eigenlijk de vraag naar advies voor een AV-software. Welke raden jullie mij aan? McAfee is opzich prima, maar nu wel erg duur geworden. Voorheen betaalde ik max 40 euro, nu is het dik over de 100 euro... Vandaar ook de reden om een eventuele vervanger te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:41:
Webroot had ik wel nog nooit van gehoord.
Iemand ervaringen mee?
"Wel nog nooit". Dit is zoals het er staat een contradictie. Dus wat is het nou, niet of wel? :)
Goed, een goede verstaander begrijpt het wel, maar ik kon het toch niet laten.

Over de verschillende antivirusprogramma's vel ik geen oordeel, ik sta niet te trappelen om vergelijkend onderzoek te doen en met wat wij zelf hebben (twee computers met elk een verschillend gekocht programma, oorspronkelijk compleet bij de computers geleverd) hebben we nooit problemen gehad. De een Kaspersky, de ander Nod32. Maar wat betreft "een zwaar programma". Wat heet zwaar? Ik lees bij beschouwingen, hoe nuttig soms ook, deze opmerking wel vaker. Bij computers uit het begintijdperk of iets daarna kan ik me daar iets bij voorstellen. Dat waren in sommige opzichten paardentrams waar je de huidige met een hoge-snelheidstrein kan vergelijken. Maar is dat tegenwoordig met de eveneens zware processors eigenlijk nog wel relevant? Eerlijk gezegd merk ik daar niets van.

Edit:
Maar gezien de reactie die ik er op kreeg, misschien maakt het verschil welke toepassingen je meestal hebt op de computer. Wij doen bijvoorbeeld letterlijk nooit iets met spelletjes pardon :) games.

[ Voor 8% gewijzigd door Techneut op 30-07-2015 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:45
Bij mijn klanten adviseer ik eigenlijk altijd ESET Smart Security / NOD32. Daarnaast, als de klant het geld ervoor over heeft, lever ik ook een licentie van Hitman Pro.

Wanneer de klant persé een gratis oplossing wil, installeer ik Avira AntiVir Free en Malwarebytes Antimalware Free. Opzich een prima oplossing, maar voor een puberende tiener of onoplettende gebruiker zeker niet voldoende.

Norton en McAfee zou ik sowieso vermijden. Vrijwel alle systemen van klanten die ik bezoek met deze producten zijn besmet. F-secure/ Ziggo internetbeveiliging heb ik wel redelijk goede ervaringen mee, al kan deze oudere computers wel compleet lam leggen qua prestaties wanneer deze bezig is met updaten of scannen.

Naast deze producten gebruik ik bij klanten AdwClean voor het verwijderen van irritante meuk uit browsers.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Techneut schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 17:03:
Maar is dat tegenwoordig met de eveneens zware processors eigenlijk nog wel relevant? Eerlijk gezegd merk ik daar niets van.
Ik zou zeggen : gooi alle AV zooi eens van je systeem af en ga dan eens je PC een week gebruiken zoals je altijd doet.
We spreken elkaar dan nog eens :)
Of als je volgende keer eens met een schone lei gaat beginnen op je PC installeer dan niet meteen een AV en ga het eens gewoon gebruiken. Misschien merk je dan wel verschil?

Het is ook vaak omdat je niet meer weet hoe snel het gaat zonder AV dat je denkt dat het geen verschil maakt.
1 seconde langer wachten vooraleer elke website geladen is, is ook een verschil hé. Alleen merk je dat niet zo.
Ik merk met verschillende AV's in ieder geval duidelijk verschil, maar ik let er ook wel heel erg op bij browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Ik heb een pakket van bitdefender. Dat bevalt goed,maar had me niet helemaal gerealiseerd dat een firewall daar geen onderdeel van is. Omte upgraden naar een pakket met firewall moet ik 60 euro betalen, dat wordt me te veel. Iemand een goede suggestie voor een goedkopere firewall oplissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:45

Onbekend

...

Bor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:01:
Wat mij opvalt is dat hier maar weinig wordt gesproken over de gratis beveiliging die Ziggo levert terwijl het aantal Ziggo klanten doorgaans groot is. In feite is dit een aangepaste versie van F-Secure. Wie gebruikt dit en hoe bevalt het? Wellicht interessant voor meer mensen.
Ik heb bij mensen dit pakket goed zien draaien, en heb bij mensen gezien waarbij dit pakket 100% van de CPU-tijd in beslag neemt en de computer zeer traag maakt. Waarschijnlijk is dit voornamelijk het geval bij goedkopere computers die maar een i3 hebben en laptops met een trage hd.

In het afgelopen jaar heb ik niemand meer gezien die F-Secure had geïnstalleerd, dus heb daardoor ook geen problemen daarmee ondervonden. 8)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
superfunki schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 19:33:
Ik heb een pakket van bitdefender. Dat bevalt goed,maar had me niet helemaal gerealiseerd dat een firewall daar geen onderdeel van is. Omte upgraden naar een pakket met firewall moet ik 60 euro betalen, dat wordt me te veel. Iemand een goede suggestie voor een goedkopere firewall oplissing?
Ja, twee achter elkaar en gewoon gratis bij wat je al hebt. Elke router heeft een firewall aan boord en gezien dat je Bitdefender noemt neem ik aan dat je Windows als besturingssysteem hebt. Welnu Windows heeft er volgens mij ook automatisch eentje. Windows zelf dus onafhankelijk van Bitdefender.
Nog een erbij lijkt mij wat overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Techneut schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:28:
[...]
Ja, twee achter elkaar en gewoon gratis bij wat je al hebt. Elke router heeft een firewall aan boord en gezien dat je Bitdefender noemt neem ik aan dat je Windows als besturingssysteem hebt. Welnu Windows heeft er volgens mij ook automatisch eentje. Windows zelf dus onafhankelijk van Bitdefender.
Nog een erbij lijkt mij wat overdone.
Als je een 3rd party firewall gebruikt wordt de firewall die in Windows zit automatisch gebypassed / uitgeschakeld hoor. Het is dus niet een kwestie van "nog eentje erbij" maar een vervanging door een product wat misschien beter aansluit in termen van beveiliging, logging, configuratiemogelijkheden etc. Je kunt natuurlijk een trail installeren om te kijken of een uitgebreidere versie iets voor je is of niet. Persoonlijk vind ik de firewall functies van de meeste AV suites wat tegen vallen. Ik draaide voorheen tijden lang Outpost maar sinds mijn licentie verlopen is ben ik weer terug bij de personal firewall van mijn AV pakket.

Een firewall in een router kun je totaal niet vergelijken met een goede personal firewall overigens. Die scanned niet op applicatie niveau en is vaak niet meer dan een NAT of PAT implementatie (wat helemaal geen firewall is). Meer dan en paar poorten open zetten kun je niet en vaak is het ook alleen een kwestie van inkomend verkeer wat gefilterd wordt. Dat is een onderwerp waar we nog lang over door kunnen discussiëren. Met een Google search (of Bing als je dat prettiger vind) kom je een heel eind in de vergelijking tussen deze twee types.

Even wat anders;

Een erg grote f*ck-up van Bitdefender: nieuws: Hackers zetten inloggegevens van BitDefender-klanten online

Schandalig :(

[ Voor 5% gewijzigd door Bor op 02-08-2015 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-07 06:02
Bor schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 11:09:
[...]

Als je een 3rd party firewall gebruikt wordt de firewall die in Windows zit automatisch gebypassed / uitgeschakeld hoor. Het is dus niet een kwestie van "nog eentje erbij" maar een vervanging door een product wat misschien beter aansluit in termen van beveiliging, logging, configuratiemogelijkheden etc. Je kunt natuurlijk een trail installeren om te kijken of een uitgebreidere versie iets voor je is of niet. Persoonlijk vind ik de firewall functies van de meeste AV suites wat tegen vallen. Ik draaide voorheen tijden lang Outpost maar sinds mijn licentie verlopen is ben ik weer terug bij de personal firewall van mijn AV pakket.

Een firewall in een router kun je totaal niet vergelijken met een goede personal firewall overigens. Die scanned niet op applicatie niveau en is vaak niet meer dan een NAT of PAT implementatie (wat helemaal geen firewall is). Meer dan en paar poorten open zetten kun je niet en vaak is het ook alleen een kwestie van inkomend verkeer wat gefilterd wordt. Dat is een onderwerp waar we nog lang over door kunnen discussiëren. Met een Google search (of Bing als je dat prettiger vind) kom je een heel eind in de vergelijking tussen deze twee types.

Even wat anders;

Een erg grote f*ck-up van Bitdefender: nieuws: Hackers zetten inloggegevens van BitDefender-klanten online

Schandalig :(
Haha ik heb net drie dagen geleden dat pakket gekocht 8)7 . Nou ja hoop dan maar dat het niet mijn gegevens betreft, zal password even wijjzigen. Thx voor het onder de aandacht brengen.

Ik ben idd op zoek naar een goede personal firewall die voorkomt dat er gekkigheid m'n laptopje in komt. Ik weet dat windows een standaard firewall heeft maar krijg de indruk (o.m. door het lezen in dit topic) dat deze lang niet allesomvattend is.Is Zonealarm een goede? Zie vrij aardige reviews staan en is gratis qua firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Techneut schreef op zaterdag 01 augustus 2015 @ 21:28:
... gezien dat je Bitdefender noemt neem ik aan dat je Windows als besturingssysteem hebt. ...
Op zich heeft Bitdefender ook producten voor andere systemen dan Windows.
Vooral ook vreemd dat Bitdefender noch op het blog, noch in de persberichten hierover informatie verschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
begintmeta schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:17:
[...]

Vooral ook vreemd dat Bitdefender noch op het blog, noch in de persberichten hierover informatie verschaft.
Dat is inderdaad schandalig. Ik heb ook (als Bitdefender gebruiker) nog geen enkele communicatie ontvangen vanuit het bedrijf. Communicatie is een van de punten waar ik Bitdefender de laatste tijd erg tekort vind schieten. Dat blijkt uit dit geval maar ook uit mijn eerdere contacten met o.a. de support afdeling. Men lijkt het af en toe niet goed te begrijpen, redeneert in cirkels of communiceert zoals nu helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Bor schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 09:00:
[...]

Dat is inderdaad schandalig. Ik heb ook (als Bitdefender gebruiker) nog geen enkele communicatie ontvangen vanuit het bedrijf. Communicatie is een van de punten waar ik Bitdefender de laatste tijd erg tekort vind schieten. Dat blijkt uit dit geval maar ook uit mijn eerdere contacten met o.a. de support afdeling. Men lijkt het af en toe niet goed te begrijpen, redeneert in cirkels of communiceert zoals nu helemaal niet.
Volgens heise heeft BitDefender aangegeven de gebruikers wier gegevens zouden zijn buitgemaakt (1%) wel bericht te hebben gestuurd, dan blijf ik het een beetje vreemd vinden dat niet ook een 'algemeen' (pers)bericht openbaar is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Meer mensen die hier Bitdefender draaien onder Windows 10? Werkt aardig wat geheugen weg, 200+MB op het moment. Draaide hiervoor Avast en die stond op ongeveer 20MB geheugengebruik, nogal een verschil :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lausemaus
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
JanW schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 20:53:
Meer mensen die hier Bitdefender draaien onder Windows 10? Werkt aardig wat geheugen weg, 200+MB op het moment. Draaide hiervoor Avast en die stond op ongeveer 20MB geheugengebruik, nogal een verschil :X
Draai sinds 2 dagen ook op Windows 10. Bitdefender vraagt bij bij ongeveer 125 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bij mij is het op mijn 32-bit netbookje 187 Mb. Da's wel veel.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zie dat Vipre een beetje vergeten is de laatste jaren. Dit terwijl ze juist een zeer goed product op de markt hebben gebracht. Veel gebruikers waren toen tevreden, maar het komt niet echt aan de man.

http://www.vipreantivirus.com/

Na mijn idee 1 van de betere virusscanners op dit moment. Nog meer mensen die het gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Squ1zZy schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 10:59:
Ik zie dat Vipre een beetje vergeten is de laatste jaren. Dit terwijl ze juist een zeer goed product op de markt hebben gebracht. Veel gebruikers waren toen tevreden, maar het komt niet echt aan de man.

http://www.vipreantivirus.com/

Na mijn idee 1 van de betere virusscanners op dit moment. Nog meer mensen die het gebruiken?
Bij verschillende tests zie Vipre vaak als een van de slechtste scoren. Lees er ook veel negatieve dingen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie Vipre ook niet vaak erg hoog scoren. Ik ben wel benieuwd waarom je het een van de beste virusscanners van dit moment noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Laatst online: 20:57
Sir_Lion schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 16:19:
Momenteel run ik nog McAfee Total protection thuis, waarbij er zo'n 6 PCs op aangesloten zijn. Echter loop deze eind volgende maand af. En ben ik weer aan het kijken naar een eventuele vervanger. Persoonlijk vond ik McAfee prima, juist door het Real-Time scanning en het neemt je in bescherming voor mogelijke infecties als hij deze detecteerd. Maar aan de andere kant is McAfee ook best wel een zwaar programma. Ik heb ook sinds ik McAfee gebruik, vrijwel nooit echt last gehad van infecties of andere shizzle.

Nu had ik een tijdje Malware Bytes Premium gekregen van iemand, maar mijn PC werd super traag. En nee ik draaide dat niet tegelijk met McAfee. Ligt dit aan mij? Ik dacht juist dat Malware Bytes een relatief lichtgewicht was.

Dus nu eigenlijk de vraag naar advies voor een AV-software. Welke raden jullie mij aan? McAfee is opzich prima, maar nu wel erg duur geworden. Voorheen betaalde ik max 40 euro, nu is het dik over de 100 euro... Vandaar ook de reden om een eventuele vervanger te zoeken.
Een weekje verder, en tot op heden geen reactie hierop gehad. Please help :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
Sir_Lion schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Ik zou persoonlijk kiezen voor Malwarebytes of Hitman Pro, omdat ik beide al duizenden keren gebruikt heb, zonder dat ze het OS of cruciale software vernielden. Bovendien zijn ze er altijd heel snel bij als er een grote, gevaarlijke uitbraak is. Bijvoorbeeld cryptovirussen of ads op grote websites die nieuwe malware serveren. En met name Hitman Pro heeft weleens de internetverbinding gerepareerd, waar ik me geen raad meer mee wist.

Dat Malwarebytes Premium traag maakt... Zet de geplande scan eens uit? Premium kun je altijd 1 maand gratis proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

MBAM premium heeft o.a. als extra functionaliteit real time protection. Bij mijn weten staat dit default aan. Samen met de real time protection in McAfee gaan beiden met default settings met elkaar stoeien. Resultaat traag systeem. 1 van beiden real time protection uitzetten, problem solved.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
GerardVanAfoort schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 10:35:
MBAM premium heeft o.a. als extra functionaliteit real time protection. Bij mijn weten staat dit default aan. Samen met de real time protection in McAfee gaan beiden met default settings met elkaar stoeien. Resultaat traag systeem. 1 van beiden real time protection uitzetten, problem solved.
Helaas, hij zei al dat hij Mcafee en Malwarebytes Premium niet tegelijkertijd draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

oheng schreef op zondag 09 augustus 2015 @ 21:51:
[...]
Helaas, hij zei al dat hij Mcafee en Malwarebytes Premium niet tegelijkertijd draaide.
Zo lees ik het ook :) Maar beiden geïnstalleerd met default! settings zijn 2 sparrende scanners hè

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Ja, idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sir_Lion schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 20:04:
[...]

Heb je dit topic al eens doorgelezen? Je kunt hier prima vinden welke scanners op dit moment pupolair zijn en waarom. Daarnaast vind je regelmatig verwijzingen naar sites waar objectieve testen worden uitgevoerd op basis waarvan je een keuze kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:23
wow ik schrik nogal dat mensen anno 2015 nog steeds 2 antivirussen installeren. Ik dacht dat dat iets van het verleden was! Blijkbaar niet.
Ik gebruik Win10 zonder 3rd party antivirus. Dat zal wel vloeken in de kerk zijn hier. Ik sta wel open voor een gratis oplossing waarbij de antivirus echt 0.0 user input nodig heeft. Geen updatemeldingen (logica daarvan ontgaat mij volledig) en geen nutteloze popups, ook niet bij insteken van (bekende) USB apparatuur. Maar ik zie het nut (van een aparte antivirus) nog niet in.

Heel vroeger ('90 en early 00s) Norton SystemWorks gebruikt.. hopeloos eigenlijk dat zoiets zwaars nodig was. Slechte ervaring met Symantec en alle grote namen (te zwaar, vroeger dan, nu vast veel beter).

AVG Free (toen het nog een licht pakket was) gebruikt, daarna Avira Free en daarna Panda Cloud Free maar nu al bijna 2 jaar niks, gewoon de basic stuff van Microsoft. En nu met Win10 eigenlijk niet over nagedacht tot dit topic in ene voorbij schoot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 20:02

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Ik zie soms iets voorbij komen over een gratis BitDefender versie (niet pirate), maar vind hier op de site van BitDefender niks over.
Iemand enig idee waar ik deze vind?

Meester in de kunsten van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheAncientDovah schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 13:08:
Ik zie soms iets voorbij komen over een gratis BitDefender versie (niet pirate), maar vind hier op de site van BitDefender niks over.
Iemand enig idee waar ik deze vind?
http://www.bitdefender.co.uk/solutions/free.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chenriroo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:07
Bitdefender free schijnt alleen beschikbaar te zijn voor bepaalde landen. Dat is de reden voor de redirect naar de nederlandse site.

Als je hem download en installeert via een omgweg krijg je een of andere oost europese taal. Maar na ff googlen.
*knip* Dit soort instructies horen niet op Tweakers.

[ Voor 140% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Clareyboy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 18:25:
Bitdefender free schijnt alleen beschikbaar te zijn voor bepaalde landen. Dat is de reden voor de redirect naar de nederlandse site.

Als je hem download en installeert via een omgweg krijg je een of andere oost europese taal. Maar na ff googlen.

[...]

[...]
Persoonlijk gebruikte ik vroeger altijd de Free versie van AVG, daarna AVAST.

Reden dat ik steeds ben opvergestapt is omdat die free antivirussen op een gegeven moment je allemaal lastig gingne vallen met pop-ups e.d.

Toen ben ik via Malwaretips gestuit op Qihoo 360 Total Security, wat ik nu dus gebruik.
deze heeft ook de definities van bitdefender en Avira, in hoeverre moet je dit aanzetten?

En is de Free versie van Bitdefender beter? of valt dat wel mee.
Hoe is die Bitdefender Free t.o.v. De betaalde versie?

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:56
Zijn er echte experts die hun mening kunnen geven over hitmanpro alert. Met het versleutelen en bescherming tegen cryptolockers. Ik ben benieuwd :)

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kihon schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 19:15:
[...]

Persoonlijk gebruikte ik vroeger altijd de Free versie van AVG, daarna AVAST.

Reden dat ik steeds ben opvergestapt is omdat die free antivirussen op een gegeven moment je allemaal lastig gingne vallen met pop-ups e.d.

Toen ben ik via Malwaretips gestuit op Qihoo 360 Total Security, wat ik nu dus gebruik.
deze heeft ook de definities van bitdefender en Avira, in hoeverre moet je dit aanzetten?

En is de Free versie van Bitdefender beter? of valt dat wel mee.
Hoe is die Bitdefender Free t.o.v. De betaalde versie?
De Free versie van Bitdefender is in Nederland niet beschikbaar als het goed is. Over Qihoo 360 Total Security is hier al veelvuldig gesproken. Hier moet je zeker op de hoogte zijn van de achtergrond van 360, o.a. omtrent oneerlijke testresultaten etc. Je vind meer info hier in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Bor schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:25:
[...]

De Free versie van Bitdefender is in Nederland niet beschikbaar als het goed is. Over Qihoo 360 Total Security is hier al veelvuldig gesproken. Hier moet je zeker op de hoogte zijn van de achtergrond van 360, o.a. omtrent oneerlijke testresultaten etc. Je vind meer info hier in dit topic.
Had voordat ik mijn post hier geplaatst heb ook de vorige 10 pagina's gelezen.
Ook je reactie op de software update van 360TS laatst. :)

Alleen zijn de reacties hier best negatief erover, terwijl op Malwaretips ze hem juist weer goed vinden.
tomato-potato |:(

Ook las ik laatst van die "hack" bij Bitdefender en vandaag weer dat Kaspersky gebeuren.
Het is wat in Virus-land 8)7

Ben er nog niet uit welke nou gewoon goed is.

Heb er in dit topic niks over gelezen, maar wat vinden tweakers eigenlijk van Emsisoft Anti-malware?

[ Voor 8% gewijzigd door kihon op 14-08-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
Is er eigenlijk wel een goed werkende scanner voor Windows 10? ik heb 15 jaar Kaspersky gehad naar tevredenheid maar werkt helaas niet op windows 10. Ik zie hier niet echt een oplossing???

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

truffel50 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:20:
Is er eigenlijk wel een goed werkende scanner voor Windows 10? ik heb 15 jaar Kaspersky gehad naar tevredenheid maar werkt helaas niet op windows 10. Ik zie hier niet echt een oplossing???
Neem even de moeite om in [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 op "virus" te zoeken en je zal zien dat de meeste gewoon compatible zijn! Uiteraard ontstaan er bij een upgrade veelal problemen met drivers en scanners, het beste is deze dan ook te uninstallen alvorens de upgrade uit te voeren. Kijk ook goed op de website van je anti virus leverancier of zij een speciale versie voor Windows 10 aanbieden.

In de TP zelf Avira of NOD32 gebruikt, alleen HIPS in NOD werkte niet op dat moment. Vanaf 29 juli werkt dit ook weer.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:43:
[...]

Neem even de moeite om in [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2 op "virus" te zoeken en je zal zien dat de meeste gewoon compatible zijn! Uiteraard ontstaan er bij een upgrade veelal problemen met drivers en scanners, het beste is deze dan ook te uninstallen alvorens de upgrade uit te voeren. Kijk ook goed op de website van je anti virus leverancier of zij een speciale versie voor Windows 10 aanbieden.

In de TP zelf Avira of NOD32 gebruikt, alleen HIPS in NOD werkte niet op dat moment. Vanaf 29 juli werkt dit ook weer.
Dank je , ik ga kijken. Bij kaspersky zelf is daar niets over te vinden.

Lidy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

truffel50 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:45:
[...]

Dank je , ik ga kijken. Bij kaspersky zelf is daar niets over te vinden.
Kaspersky 2016 :) [Windows 10] Ervaringen & Discussie - Deel 2

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
truffel50 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:20:
Ik heb met meerdere scanners geen issues onder Windows 10 hoor. Bitdefender draait goed, 360 draait goed (lees hierover eerst de achtergrond) en ook andere scanners werken gewoon. Als je issues hebt met Kaspersky kun je de laatste versie proberen of contact zoeken met de support afdeling aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Gisteren weer even een paar manuele scans gedaan : Adwcleaner, MBAM premium, MBAM anti rootkit en Herdprotect.

Adwcleaner vond een yahoo ding in Pale moon. Geen idee wat dat was maar toch maar verwijderd.
MBAM vond beide gevallen niets.
Herdprotect vond in de extensie flash and video download een PUP (extensie aangeraden door ChicaneBT) en heb ik dan ook maar verwijderd.

Nog steeds blij met deze gang van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
daffie82 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:21:
Gisteren weer even een paar manuele scans gedaan : Adwcleaner, MBAM premium, MBAM anti rootkit en Herdprotect.

Adwcleaner vond een yahoo ding in Pale moon. Geen idee wat dat was maar toch maar verwijderd.
Herdprotect vond in de extensie flash and video download een PUP (extensie aangeraden door ChicaneBT) en heb ik dan ook maar verwijderd.

Je bedoelt geen virusscanner? Ik ben juist op mijn Windows 8 en 10 machines Windows Defender gaan gebruiken (vanwege aansprakelijkheid internetbankieren). Ik moet zeggen: Windows Defender bevalt echt bijzonder goed. Geen spam/meldingen, geen vertraging, geen enkel bonafide handeling die geblokkeerd wordt.

Gisteren vond ik een 1 jaar oude "Comodo Dragon" Chrome plugin m.b.v. Adwcleaner (inactieve leftover). Dit is geen malware.
Adwcleaner schijnt vaak véél te agressief te reageren op Chrome plugins.
Maar wat mij betreft kan het niet agressief genoeg. Vaak sloopt malware/plugins ook de update functionaliteit van Chrome,
dan verwijder ik altijd deze hele key: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Update\

Als ik Malware op een PC aantref, dan is in zeker 50% van de gevallen Chrome update ook geblokkeerd m.b.v. bovenstaande regkey. Maar volgens mij ben ik de enige op deze planeet.die hier last van heeft 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Idd geen virusscanner.
Ik zit nog op W7 dus Windows defender is geen optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:36
daffie82 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:21:

En hoe vaak doe je die scans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Bor schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 11:29:
[...]

Ik heb met meerdere scanners geen issues onder Windows 10 hoor. Bitdefender draait goed
Wow! Hoe heb je dat dan gedaan? Iedere keer als ik bitdefender 2015 installeer loopt het systeem nog tijdens de installatie (als het zo op 90%) zit hopeloos vast en kom ik in een reboot-loop terecht van windows. Een mooie BSOD (critical process died) is dan het enige wat ik van windows 10 nog te zien krijg.

Ik heb al een weekje een support-ticket openstaan bij BD, maar het enige wat ze tot nu toe doen is mij vragen om een supportlog te maken via een tooltje dat blijkbaar niet werkt onder Win10..

wild mutant space hamsters

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Windows Defender heeft een aantal grote voordelen zoals bijna geen belastig, vrijwel onmerkbaar in het gebruik en je hoeft er geen extra pakket voor te installeren in Windows 10. Helaas is de detectiegraad in vergelijking tot andere scanners beneden pijl.

Protection Score: 0.5/6.0

Alleen al om dergelijke scores zou ik toch voor een ander product kiezen. Er zijn zelfs meerdere gratis scanners die behoorlijk beter lijken te scoren. Aan de andere kant: het is beter dan niets :)
pkopf schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:11:
[...]

Wow! Hoe heb je dat dan gedaan? Iedere keer als ik bitdefender 2015 installeer loopt het systeem nog tijdens de installatie (als het zo op 90%) zit hopeloos vast en kom ik in een reboot-loop terecht van windows. Een mooie BSOD (critical process died) is dan het enige wat ik van windows 10 nog te zien krijg.

Ik heb al een weekje een support-ticket openstaan bij BD, maar het enige wat ze tot nu toe doen is mij vragen om een supportlog te maken via een tooltje dat blijkbaar niet werkt onder Win10..
Gewoon normaal installeren :? Ik heb echt geen issues met Total Security onder Windows 10. De installer draaide bij mij prima en het product functioneert ook gewoon prima. Dit onder Windows 10 Pro x64 met alle updates geïnstalleerd. Ik heb de engels talige installer gedownload.

[ Voor 42% gewijzigd door Bor op 18-08-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Arjantje72 schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 08:54:
[...]

En hoe vaak doe je die scans?
Bwah, om de 14 dagen.
Maar mijn browser/mail client zit ook aardig dichtgetimmerd met een aantal extensies en met een Sandboxie - dat helpt uiteraard ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
[b]Bor schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:11:

[...]

Gewoon normaal installeren :? Ik heb echt geen issues met Total Security onder Windows 10. De installer draaide bij mij prima en het product functioneert ook gewoon prima. Dit onder Windows 10 Pro x64 met alle updates geïnstalleerd. Ik heb de engels talige installer gedownload.
Ok, fraai. Heb ik ook gedaan, na een clean install van windows 10. Heb de versie van de website gebruikt, al heb ik niet Total Security maar 'alleen' antivirus. Maar drie keer win10 installeren is voorlopig wel even genoeg voor mij, ik wacht eerst even de reacties van de servicedesk af.

Ik hoorde ook iets (dacht op GoT ergens gelezen) dat BD15 niet windows 10 supported is, maar dat ze nu een beta van BD16 hebben gereleased, speciaal voor win10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pkopf schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 10:40:
[...]

Ok, fraai. Heb ik ook gedaan, na een clean install van windows 10. Heb de versie van de website gebruikt, al heb ik niet Total Security maar 'alleen' antivirus. Maar drie keer win10 installeren is voorlopig wel even genoeg voor mij, ik wacht eerst even de reacties van de servicedesk af.

Ik hoorde ook iets (dacht op GoT ergens gelezen) dat BD15 niet windows 10 supported is, maar dat ze nu een beta van BD16 hebben gereleased, speciaal voor win10?
Heb je (o.a.) dit al gelezen?

http://www.bitdefender.co...tion-process%29-1451.html

NOTE: Should you decide you don't want to wait this period of time, you can manually install the Bitdefender 2015 Windows 10 compatible version by following the steps in our article, here:

http://www.bitdefender.com/support/-1452.html

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 18-08-2015 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
@Bor, ja die had ik inderdaad de eerste twee keer gevolgd. Dus upgraden met BD nog gewoon geïnstalleerd. Dat ging goed, totdat de upgrade kwam. De derde keer heb ik BD eerst verwijderd, toen clean install en vervolgens opnieuw geïnstalleerd. Dat leidde bij mij weer tot een crash.

Servicedesk raadt me nu aan het nog een keer te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:00

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Bitdefender werkte niet na de eerste boot dus toen BD16 beta geinstalleerd. Na 1 dag kreeg ik ineens een update aangeboden naar BD15 nonbeta en die draait sindsdien probleemloos.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Na zoveel goede dingen te hebben gehoord / gelezen over Bitdefender heb ik ook de sprong gemaakt en Antivirus 2015 aangeschaft. (windows 10)

Eerst Qihoo met Revo uninstaller verwijderd (restart) toen Bitdefender gedownload via de link die ik in mijn e-mail kreeg.
Geinstalleerd en geupdate ging prima.

De volgende dag PC opnieuw opgestart en de helft wilde niet meer werken. Geen access tot start menu, noch settings, control panel e.d.

Na een heleboel gepuzzel om proberen te booten in safe mode uiteindelijk Bitdefender verwijderd met hun eigen uninstall tool.
Na restart werktte alles weer normaal.

Nu maar proberen met de offline installer.
Jullie horen nog van me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

kihon schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:16:
Na zoveel goede dingen te hebben gehoord / gelezen over Bitdefender heb ik ook de sprong gemaakt en Antivirus 2015 aangeschaft. (windows 10)

Eerst Qihoo met Revo uninstaller verwijderd (restart) toen Bitdefender gedownload via de link die ik in mijn e-mail kreeg.
Geinstalleerd en geupdate ging prima.

De volgende dag PC opnieuw opgestart en de helft wilde niet meer werken. Geen access tot start menu, noch settings, control panel e.d.

Na een heleboel gepuzzel om proberen te booten in safe mode uiteindelijk Bitdefender verwijderd met hun eigen uninstall tool.
Na restart werktte alles weer normaal.

Nu maar proberen met de offline installer.
Jullie horen nog van me
Ter info, hierboven staat een link naar de W10 compatible versie. De versie die het op mijn machines goed doet is:
Build 19.2.0.151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

AviraFree heeft bij mij prima de upgrade van W7 naar W10 doorstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Tomba schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:24:
[...]

Ter info, hierboven staat een link naar de W10 compatible versie. De versie die het op mijn machines goed doet is:
Build 19.2.0.151
Die heb ik dus gedownload en nu geinstalleerd.
bitdefender_av_19_64b

Na installatie laten updaten, restart gedaan (duurde wel ERG lang)
Nu werkt het start menu weer niet (net als settings/control panel al die zooi) |:(

Restart / Ctrl+Alt+Del / Alt + F4 allemaal kaput
Moet hard reset doen weer

[ Voor 7% gewijzigd door kihon op 18-08-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

kihon schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 14:53:
[...]

Die heb ik dus gedownload en nu geinstalleerd.
bitdefender_av_19_64b

Na installatie laten updaten, restart gedaan (duurde wel ERG lang)
Nu werkt het start menu weer niet (net als settings/control panel al die zooi) |:(

Restart / Ctrl+Alt+Del / Alt + F4 allemaal kaput
Moet hard reset doen weer
Ik heb op 2 PC's geen issue (buiten dat hij pas werkt na de update ;) )
Wellicht lag het aan:
Eerst Qihoo met Revo uninstaller verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 09:11:
Windows Defender heeft een aantal grote voordelen zoals bijna geen belastig, vrijwel onmerkbaar in het gebruik en je hoeft er geen extra pakket voor te installeren in Windows 10. Helaas is de detectiegraad in vergelijking tot andere scanners beneden pijl.

Protection Score: 0.5/6.0

Alleen al om dergelijke scores zou ik toch voor een ander product kiezen. Er zijn zelfs meerdere gratis scanners die behoorlijk beter lijken te scoren. Aan de andere kant: het is beter dan niets :)

[...]

Ik ga zeker weten geen "gratis" virusscanner downloaden, met de nadruk op "gratis"
Weet u wel zeker dat het gratis? en hoe ze er op verdienen?

Ik gebruik zelf de combinatie Windows Defender en Malware bytes premium voor mijn W10 Tablet en W10 Notebook.

En natuurlijk ligt het ook aan de gebruiker zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 14:56
Helemaal mee eens, de beste virusscanner is nog altijd je brain.
Ik gebruik zelf alleen Windows Defender, aangezien veel virusscanners een te zware belasting op het systeem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berlinetta schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Met malware verspreidende advertentienetwerken, in fabriek geïnfecteerde hardware etc gaat die vlieger al lang niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:04:
[...]

Met malware verspreidende advertentienetwerken, in fabriek geïnfecteerde hardware etc gaat die vlieger al lang niet meer op.
Ik gebruik natuurlijk ook wel bekende Browser extensies om dat soort dingen buiten de deur te houden.
Heb ook dus ook geen Java of Flash.

Helemaal veilig ben je natuulijk nooit.

[ Voor 10% gewijzigd door Berlinetta op 18-08-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Berlinetta schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:07:
[...]

Ik gebruik natuurlijk ook wel bekende Browser extensies om dat soort dingen buiten de deur te houden.
Ook dat lost maar deel van het probleem op natuurlijk. Er zijn voorbeelden van geinfecteerde officiele installatiemedia, hardware als schijven, usb sticks etc. Daar helpt een browser extentie je niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Bor schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:11:
[...]

Ook dat lost maar deel van het probleem op natuurlijk. Er zijn voorbeelden van geinfecteerde officiele installatiemedia, hardware als schijven, usb sticks etc. Daar helpt een browser extentie je niet.
Ja, dat blijf je natuurlijk altijd houden, hoe is u beveiliging op de PC?
En hoe zou je dat tegen kunnen houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Berlinetta schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 15:57:
[...]

Ik ga zeker weten geen "gratis" virusscanner downloaden, met de nadruk op "gratis"
Weet u wel zeker dat het gratis? en hoe ze er op verdienen?

Ik gebruik zelf de combinatie Windows Defender en Malware bytes premium voor mijn W10 Tablet en W10 Notebook.

Ook de free versie van Malwarebytes is prima software, zij verdienen door extra services aan te bieden in jouw premium versie! Zelfde geldt voor Avira free, af en toe een 'aanbeveling' om te upgraden naar de betaalde versie, maar verder zorgen de betalende accounts die een uitgebreidere suite ontvangen voor de inkomsten. Maar er zijn er vélen waarbij je inderdaad kan afvragen; gratis?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:37:
[...]

Ook de free versie van Malwarebytes is prima software, zij verdienen door extra services aan te bieden in jouw premium versie! Zelfde geldt voor Avira free, af en toe een 'aanbeveling' om te upgraden naar de betaalde versie, maar verder zorgen de betalende accounts die een uitgebreidere suite ontvangen voor de inkomsten. Maar er zijn er vélen waarbij je inderdaad kan afvragen; gratis?
Ik heb hem gekocht omdat hij "realtime mee scant op de achtergrond.
Om eerlijk te zijn doelde heel ergens op met "gratis Antivirus"
http://www.howtogeek.com/...isnt-really-free-anymore/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Berlinetta schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 16:46:
[...]

Ik heb hem gekocht omdat hij "realtime mee scant op de achtergrond.
Om eerlijk te zijn doelde heel ergens op met "gratis Antivirus"
http://www.howtogeek.com/...isnt-really-free-anymore/
Thnx for sharing! Het zijn net boefjes >:) Zelf geef ik ook liever een paar stuivers uit aan NOD32, die laat sowieso als je potentieel gevaarlijke programma's uitschakelen selecteerd 0! toolbars door. Voor mij elke cent dubbel en dwars waard.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

WOOTTT

Heb het uitgevogelt.
Waarom Bitdefender bij mij alles liet crachen > Comodo Firewall scheen het aan te liggen :|
They don't play well

Iemand een suggestie voor een firewall die je wel in combinatie met Bitdefender kan gebruiken?
En kan ik gerust MBAM (heb een lifetime Premium license) naast Bitdefender installeren of geeft dat ook problemen? Volgens ene snelle google-actie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik heb al MBAM (premium trial) naast bitdefender (total) zonder problemen gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door SmokingCrop op 18-08-2015 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kihon schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:37:
WOOTTT

Heb het uitgevogelt.
Waarom Bitdefender bij mij alles liet crachen > Comodo Firewall scheen het aan te liggen :|
They don't play well
Dat is op zich een te verwachten issue. Het zou een van de eerste dingen zijn die ik had geprobeerd; eerst alle andere low level security tools deinstalleren om te kijken of het probleem dan weg is. Mooi om te horen dat je het uiteindelijk toch gevonden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Bor schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:06:
[...]

Dat is op zich een te verwachten issue. Het zou een van de eerste dingen zijn die ik had geprobeerd; eerst alle andere low level security tools deinstalleren om te kijken of het probleem dan weg is. Mooi om te horen dat je het uiteindelijk toch gevonden hebt.
Klopt, dat doe ik normaal ook.
Had MBAM e.d. al uitgeschakeld voordat ik Bitdefender installeerde.
Comodo was me helemaal ontgaan, die deed zijn werk op de achtergrond en had geen icoon of widget meer (uitgezet) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:04
kihon schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:37:
Iemand een suggestie voor een firewall die je wel in combinatie met Bitdefender kan gebruiken?
En kan ik gerust MBAM (heb een lifetime Premium license) naast Bitdefender installeren of geeft dat ook problemen? Volgens ene snelle google-actie niet
Simpelweg je Windows firewall. En ipv de Comodo HIPS & 'sandboxing-light', Sandboxie proberen bijvoorbeeld.
MBAM is gemaakt/gebouwd om naast een 'traditionele' AV te draaien dus dat zou echt geen probleem mogen geven.
Ik raad wel aan om in beide programma's aan te geven dat ze elkaars processen niet in de gaten hoeven te houden.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander54
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-07-2024
Ik zou avast kiezen, is een jaar gratis, ziet er goed uit zoals brilsmurf al zei en het is makkelijk om te synchroniseren naar tablet op telefoon. Bovendien doet het ook gewoon waar het voor bedoeld is, dat wordt steeds vaker vergeten door ontwikkelaars. En als ik nog iets zou mogen afraden: Microsoft Essentials security. Tot twee keer toe een infectie zonder enige melding... :| dag laptop, dag gamepc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Xander54 schreef op woensdag 26 augustus 2015 @ 17:24:
Ik zou avast kiezen, is een jaar gratis, ziet er goed uit zoals brilsmurf al zei en het is makkelijk om te synchroniseren naar tablet op telefoon. Bovendien doet het ook gewoon waar het voor bedoeld is, dat wordt steeds vaker vergeten door ontwikkelaars. En als ik nog iets zou mogen afraden: Microsoft Essentials security. Tot twee keer toe een infectie zonder enige melding... :| dag laptop, dag gamepc
Ik doe net mijn luikjes open... Kan aan mij liggen dus, maar op wie antwoord je?

NRG

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

k heb nu een maand de probeerversie van bitdefender gehad.
Op zich tevreden van de antivirus software, maar de firewall valt me tegen.
Ik zoek eerder een firewall die mij toestemming vraagt om toegang te geven aan bepaalde apps.

Iemand die suggesties heeft?

Ik heb in een ver verleden nog zonealarm gebruikt nog voor het ook antivirus pakketten had.
Is die firewall van zonealarm nog steeds goed?
Hoe zit het met de antivirus ervan?

Ik heb graag een pakket die me toestemming vraagt om bepaalde taken te doen. liefst geen onzichtbaar pakket.

• System
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 18-08 19:36

System

Leef of wordt geleefd

hmm, laat maar. Heb de paranoid mode ontdekt in Bitdefender. Die lijkt te doen wat ik wil hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:24
Ik heb MBAM premium en AVG free, nou kreeg ik vandaag een popup (AVG) over de gewijzigde privacyvoorwaarden en heb die vluchtig een beetje doorgenomen en daar werd ik niet echt vrolijk van.

http://www.avg.com/eu-en/privacy-new?

Zit er over te denken om AVG te verruilen voor iets anders maar ik heb de huidige combinatie al jaren naar tevredenheid en heb me nooit verdiept in andere AV-software. Is er ook een anti-viruspakket dat niet alles doorstuurt maar wel goed en betrouwbaar z`n werk doet? Mag free, maar ook rustig betaald zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Chiel op 13-09-2015 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Bitdefender 2016 is verkrijgbaar en is weer gratis up te graden vanaf een oudere licentie (2013/2014/2015): http://www.bitdefender.co...itdefender-2016-1479.html

(Je kan Bitdefender Central in Nederlands zetten door rechtsboven op je email te klikken -> "mijn account")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Your Internet Protocol ("IP") address;
User and account names and related data;
Phone number;
SIM (Subscriber Identification Module) card number;
Device ID numbers, including Machine ID, IMEI and/or MEID;
AVG product license and identification numbers; and
Geographic location based on GPS/eu-en/communications network local information.
Klinkt als Nsa's natte droom weer. Ik heb nooit echt goede hoop over AVG gehad omdat ik met regelmaat, veel systemen die met AVG waren, besmet. Die antivirus werkt blijkbaar toch niet zo goed als dat men dacht.

Gebruik nog steeds het betaald pakket van Trend micro. Al jaren, en plan ook dit jaar weer om te vernieuwen. Het werkt uitstekend. Het meest belangrijke is alles geruisloos op de achtergrond. De detectie is huge. Trend micro heeft het altijd al goed gedaan. Hetzij de samenwerking met Hotmail toen zegt ook al genoeg over de reputatie van het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net dat er nu ook een HerdProtect Reason Core Edition is met real time protectie. Heeft iemand die hier al eens getest? Ik heb de release van dit product kennelijk gemist. Wel bijzonder dat je ineens naar een ander domain wordt geleid voor de download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 10:15
BitDefender -70%

http://www.bitdefender.co...TRIAL_EXP&rp_rid=37262089

De 2016 suites zijn er ook al, kun je gratis naar upgraden vanaf elke willekeurige BitDefender versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bitdefender stunt wel vaker met de prijzen. Onlangs was er nog een 6 maand free period. Rondkijken als je Bitdefender wilt aanschaffen of verlengen loont tot nu toe vrijwel altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Die gooien met free keys inderdaad.
Toen ik een maand gratis had geprobeerd en hen meegedeeld had dat ik niet ging verlengen wegens niet tevreden, kreeg ik als dank een key voor 1 jaar gratis AV... Logisch toch? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Bor schreef op maandag 14 september 2015 @ 08:35:
Ik zie net dat er nu ook een HerdProtect Reason Core Edition is met real time protectie. Heeft iemand die hier al eens getest? Ik heb de release van dit product kennelijk gemist. Wel bijzonder dat je ineens naar een ander domain wordt geleid voor de download.
Dat is er pas bijgekomen want dit heb ik onlangs nog gecheckt op hun site.
https://www.reasoncoresecurity.com/product.aspx

Ze hebben ook 2 versies blijkbaar. Standard en complete, eerste is gratis en de tweede niet.
En als ik dat zo lees lijkt het wel of de Standard editie gewoon gelijkaardig is met Herdprotect ?

[ Voor 7% gewijzigd door daffie82 op 14-09-2015 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:31:
Die gooien met free keys inderdaad.
Dat is bij veel andere leveranciers niet anders overigens. Niet dat men (Bitdefender of een andere aanbieder) gooit met keys maar door goed rond te shoppen is vaak korting te verkrijgen. Let wel op met 3rd party aanbieders; ik heb slechte ervaringen met online gekochte Bitdefender keys. Let op dat je bij een authorized reseller koopt.

Wat betreft Reason Core; op de site lees ik spreuken als onderstaande terwijl ik nog geen objectieve test heb gezien;

"With the top detection rate in the industry, Reason Core Security quickly detects and removes more than just malware, including harmful adware and crapware faster than any other single product."

Als ik dit lees lijkt het een soort MBAM ipv een full featured anti virus product: http://www.bleepingcomput...iew-reason-core-security/

[ Voor 33% gewijzigd door Bor op 14-09-2015 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Nu online
Bor schreef op maandag 14 september 2015 @ 13:47:
Wat betreft Reason Core; op de site lees ik spreuken als onderstaande terwijl ik nog geen objectieve test heb gezien;

"With the top detection rate in the industry, Reason Core Security quickly detects and removes more than just malware, including harmful adware and crapware faster than any other single product."

Als ik dit lees lijkt het een soort MBAM ipv een full featured anti virus product: http://www.bleepingcomput...iew-reason-core-security/
Inderdaad, soort alternatief voor MBAM.
Dus ook geen herdprotect met real time protectie want herdprotect scant wel op virussen.

[ Voor 19% gewijzigd door daffie82 op 14-09-2015 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05

The Executer

Lekker belangrijk!

Gisteravond Bitdefender AVP 2016 geprobeerd te installeren. Installatie etc is goed gegaan, maar na installatie moet de scanner geactiveerd worden. Wat ik ook probeer, ik kom telkens uit op de melding "Onverwachte fout. Controleer of uw pc verbonden is met het internet en probeer opnieuw.".

Dit laatste kan ik natuurlijk tot in den treuren proberen maar helaas zonder enige resultaat. Vervolgens 2015 weer gedownload en geïnstalleerd, maar deze blijkt mooi 2016 te installeren. Fijn, als ik die scanner niet kan activeren...

[ Voor 15% gewijzigd door The Executer op 15-09-2015 08:54 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Executer schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 08:53:
Gisteravond Bitdefender AVP 2016 geprobeerd te installeren. Installatie etc is goed gegaan, maar na installatie moet de scanner geactiveerd worden. Wat ik ook probeer, ik kom telkens uit op de melding "Onverwachte fout. Controleer of uw pc verbonden is met het internet en probeer opnieuw.".

Dit laatste kan ik natuurlijk tot in den treuren proberen maar helaas zonder enige resultaat. Vervolgens 2015 weer gedownload en geïnstalleerd, maar deze blijkt mooi 2016 te installeren. Fijn, als ik die scanner niet kan activeren...
Heb je de oude versie eerst gedeinstalleerd? Dat wilde in het verleden bij mij dit soort dingen nog wel eens verhelpen namelijk. Een upgrade door de nieuwe versie over de oude te installeren gaat jammer genoeg niet altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Kent iemand Sophos Antivirus for Linux, dat lijkt een van de recentere scanners te zijn, maar is dat wat? Veel andere AV-producenten hebben ook wel producten, maar die zijn vaak al wat ouder of worden uitgefaseerd of zijn niet gratis. Bij de Windows-scanners is de Sophos-scanner doorgaans een subtopper/middenmoter geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkopf
SmokingCrop schreef op maandag 14 september 2015 @ 03:52:
Bitdefender 2016 is verkrijgbaar en is weer gratis up te graden vanaf een oudere licentie (2013/2014/2015): http://www.bitdefender.co...itdefender-2016-1479.html

(Je kan Bitdefender Central in Nederlands zetten door rechtsboven op je email te klikken -> "mijn account")
Tnx! Net ge-upgrade en gekeken of mijn schone installatie van Win10 deze wel lust. En jawel! Ik heb weer een (third party) virusscanner.

Servicedesk kwam trouwens met een support-tool aan, die c++ packages vereist. Die staan blijkbaar niet standaard meer geïnstalleerd bij windows 10, ik moest ze eerst handmatig installeren vanaf de site van Microsoft. Mogelijk dat het gebrek aan c++ packages een verklaring is van waarom ik BSODs kreeg bij de installatie van BD AV2015?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05

The Executer

Lekker belangrijk!

Bor schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:16:
[...]

Heb je de oude versie eerst gedeinstalleerd? Dat wilde in het verleden bij mij dit soort dingen nog wel eens verhelpen namelijk. Een upgrade door de nieuwe versie over de oude te installeren gaat jammer genoeg niet altijd goed.
Ik heb inderdaad eerst de oude versie verwijderd. Tijdens de installatie van 2016 werd er mij gevraagd deze eerst te de-installeren. Vervolgen reboot en installatie van het programma.

Vandaag meerdere malen geprobeerd via de chat contact te krijgen, maar telkens werd de verbinding verbroken op het moment dat het spannend werd. Uiteindelijk de word-wide support maar gebeld, maar wacht nog steeds op hun e-mail. Inmiddels gelukkig zelf op kunnen lossen. Ik heb de 2016 versie verwijderd en via het forum de oude versie gedownload. Je kunt de programma's (volledige offline Nederlandstalige installers) op de volgende links vinden:

WAARSCHUWING: Tijdens de installatie zal gevraagd worden of je recente installatiebestanden via internet wil downloaden. Kies hier voor Nee, anders zal je alsnog met de nieuwe versie opgescheept worden.
WAARSCHUWING 2: Ik ben niet aansprakelijk voor enige schade als gevolg van de hieronder geplaatste links. De links zijn geplaatst op het Bitdefender forum en door mij verzameld als service richting mijn medetweakers. De software wordt gehost door Bitdefender, dus in dat opzicht betrouwbaar.

Bitdefender Antivirus Plus 2014:
offline installer x32 bit full kit:
http://download.bitdefend...bitdefender_av_17_32b.exe
offline installer x64 bit full kit:
http://download.bitdefend...bitdefender_av_17_64b.exe

Bitdefender Internet Security 2014:
http://download.bitdefend...bitdefender_is_17_32b.exe
http://download.bitdefend...bitdefender_is_17_64b.exe

Bitdefender Total Security 2014:
http://download.bitdefend...bitdefender_ts_17_32b.exe
http://download.bitdefend...bitdefender_ts_17_64b.exe

Bitdefender Antivirus 20155
- offline installer x32 bit full kit:
http://download.bitdefend...bitdefender_av_19_32b.exe
- offline installer x64 bit full kit:
http://download.bitdefend...bitdefender_av_19_64b.exe

Bitdefender Internet Security 2015:
http://download.bitdefend...bitdefender_is_19_32b.exe
http://download.bitdefend...bitdefender_is_19_64b.exe

Bitdefender Total Security 2015:
http://download.bitdefend...bitdefender_ts_19_32b.exe
http://download.bitdefend...bitdefender_ts_19_64b.exe

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Misschien ook iets voor in de openingspost onder "Vergelijkende sites":
http://www.matousec.com/p...-challenge-64/results.php

Matousec vergelijkt de personal firewall component van virusscanners uitvoerig.

• daffie82
  • Nu online
Cyb schreef op woensdag 16 september 2015 @ 12:08:
Misschien ook iets voor in de openingspost onder "Vergelijkende sites":
http://www.matousec.com/p...-challenge-64/results.php

Matousec vergelijkt de personal firewall component van virusscanners uitvoerig.
Dank voor het delen.
Verassende resultaten voor mij.
Bitdefender valt hier bijvoorbeeld flink door de mand.
ESET valt me goed mee trouwens. Dat comodo moet ik toch eens echt gaan checken.
Iemand ervaring met Comodo Internet Security Premium 7 ?

Hoe zou de windows firewall scoren in W7? :+

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 16-09-2015 14:23 ]

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@daffie82
The table(s) below sort(s) the tested products by their total score, which is displayed in the Product score column. This table also shows the exact version of every tested product. The Level reached column presents the highest level that the product reached in Proactive Security Challenge 64. If it passed all levels, this number is suffixed with a plus sign. For products that scored at least 80 % in Proactive Security Challenge 64, the Recommendation column contains links to the online stores or products' web pages of the vendors that we have affiliate agreements with. If you click on any of these links and then buy the recommended product or other product offered on the target web page, we will profit from it........
Persoonlijk zou ik mijn keuze baseren op de beste AV en daarbij de firewall accepteren. Of tenzij ik veeleisend ben aan een Firewall en mijn AV biedt dat niet een losse Firewall kiezen.

Als Firewall belangrijker is, is de vraag hoe objectief deze tests gaan? De resultaten zijn (PDF) wel zeer uitgebreid!

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GerardVanAfoort schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:01:
@daffie82

[...]

Persoonlijk zou ik mijn keuze baseren op de beste AV en daarbij de firewall accepteren. Of tenzij ik veeleisend ben aan een Firewall en mijn AV biedt dat niet een losse Firewall kiezen.

Als Firewall belangrijker is, is de vraag hoe objectief deze tests gaan? De resultaten zijn (PDF) wel zeer uitgebreid!
Houd er rekening mee dat er eigenlijk onderscheid gemaakt zou moeten worden tussen twee typen firewalls:
  • Network firewalls: firewalls die puur opereren op TCP/IP niveau. De meeste routers hebben een network firewall. Op Linux systemen draait vaak IPTables als network firewall, en Windows systemen hebben ook een ingebouwde, al hoewel die van Windows ook executable paths meenement in de condities, en dus eigenlijk iets meer is dan een pure network firewall. Network firewall zijn vaak ingesteld dat ze alleen naar inkomend verkeer kijken.
  • Personal firewall: firewalls die gemaakt zijn om het netwerkverkeer op een enkel systeem te beschermen, waarbij zo veel mogelijk rekening gehouden dient te worden met de software die er op draait. De moeilijkheid ligt hierbij vooral op het beschermen van uitgaand verkeer ipv inkomend. Voorbeeld: webbrowsers hebben meestal vrij toegang tot het Internet. Een willekeurige malware applicatie die zelf geen Internet rechten heeft, zou de browser kunnen gebruiken om data over het Internet te sturen, bijv. door simpelweg de browser naar de volgende url te laten gaan: http://example.com/?site:...akers.net&u=admin&,p=1234 . Een personal firewall moet dus niet alleen netwerk verkeer in de gaten houden, maar ook applicaties opzich nauwlettend in te gaten houden.
Een aparte AV en personal firewall is inderdaad een optie, maar de laatste tijd zijn personal firewall producten ook AV engines gaan integeren, en andersom zijn AV fabrikanten personal firewall gaan integreren.
En alles-in-1 product heeft als voordeel dat er meer performance optimalisatie mogelijk is: een applicatie hoeft dan niet door twee aparte applicaties gemonitord te worden. Ook is het overzichtelijker, en kwa configuratie misschien beheerbaarder.

Matousec bestaat al een tijdje. Als ik het goed wordt het gerund door software security studenten of onderzoekers. En ze geven fabrikanten de mogelijkheid om te reageren op de resultaten.

• daffie82
  • Nu online
Ik zou vooral interesse hebben in Comodo Internet Security Premium voor het Firewall gedeelte.
AV zou ik niet gebruiken.

Vraag me af of dit echt een toegevoegde waarde voor mij zou hebben qua beveiliging?
Ik gebruik nu gewoon windows firewall, mijn modem van mijn ISP (telenet.be) heeft wel een ingebouwde firewall maar of die goed is, heb ik geen idee over.

In mijn browser gebruik ik wel altijd Sandboxie, Noscript, adblocker.

Zou Comodo Internet Security Premium Firewall voor mij dan een echte toegevoegde waarde hebben?
Dan zou ik uiteraard de Sandboxie en windows firewall niet meer gebruiken.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik heb Comodo firewall wel altijd (tot 5 jaar geleden) goed en overzichtelijk gevonden. Je moet ff grasduinen, maar ga je graag door hele setting menu's van je software, dan kom je veel tegen bij Comodo :)

Firewall only? https://comodo.nl/software/Comodo_Firewall

offtopic:
daarna ben ik Eset Smart Security gaan gebruiken, en sinds 3 jaar alleen Eset NOD32 + default setting Windows Firewall. + langzaamaan de hele rataplan aan DD-WRT, OpenDNS, HitmanPro.Alert, uBlockOrigin.. :)

NRG

• daffie82
  • Nu online
GerardVanAfoort schreef op woensdag 16 september 2015 @ 16:06:

offtopic:
daarna ben ik Eset Smart Security gaan gebruiken, en na 3 jaar alleen Eset NOD32 + default setting Windows Firewall. + langzaamaan de hele rataplan aan DD-WRT, OpenDNS, HitmanPro.Alert, uBlockOrigin.. :)
Ja, dat doe ik nu dus eigenlijk ook..

Gebruik ook Open DNS en uBlockOrigin.

Alleen nod32 gebruik ik niet meer. En door settings duinen vind ik niet erg trouwens :-)

Maar wat is de beste methode? Hoe je het 5 jaar terug deed met alleen Comodo of hoe je het nu doet? :)

daffie82 schreef op woensdag 16 september 2015 @ 15:40:
Ik zou vooral interesse hebben in Comodo Internet Security Premium voor het Firewall gedeelte.
AV zou ik niet gebruiken.

Vraag me af of dit echt een toegevoegde waarde voor mij zou hebben qua beveiliging?
Ik gebruik nu gewoon windows firewall, mijn modem van mijn ISP (telenet.be) heeft wel een ingebouwde firewall maar of die goed is, heb ik geen idee over.

In mijn browser gebruik ik wel altijd Sandboxie, Noscript, adblocker.

Zou Comodo Internet Security Premium Firewall voor mij dan een echte toegevoegde waarde hebben?
Dan zou ik uiteraard de Sandboxie en windows firewall niet meer gebruiken.
Ik haal even een andere post van mij aan;

Een router is niet per definitie een firewall. Soho routers of de router die een ISP levert kun je eigenlijk (imho) vaak niet echt als firewall beschouwen. Dit omdat de router niets meer en minder doet dan NAT (adrestranslatie) waarmee de interne ip adressen voor de buitenwereld verborgen worden. Een hedendaagse firewall doet veel meer dan dat!

Ik zou aanraden toch nog een personal firewall te gebruiken. Dit omdat de router je alleen bescherming zal bieden tegen connecties van buitenaf (mits je geen port foreward insteld of gebruik maakt van "dmz" functies). Een Personal Firewall biedt veelal ook nog bescherming van binnenuit, maw je krijgt een popup wanneer een programma (dat kan bv internet explorer zijn maar ook een virus) een connectie met het internet wil maken.

Overigens zit je met deze vraag niet echt in het goede topic.Dit topic gaat over virusscanners wat weer een totaal ander werkgebied is dan firewalls.

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Voor mij hoe ik het nu doe, maar dat is logisch :) Uiteraard had ik wel AV, meestal Avira Free. Stel jezelf de vraag; wat wil ik monitoren, of waarvan denk ik dat het kan uitbreken zonder dat ik het weet?

Ook is het natuurlijk een veranderend proces in gebruik van software (toendertijd ook weleens warez.. foei :)) maar ook in vertrouwen van NOD32 en de aanvullende maatregelen..

NRG

Pagina: 1 ... 17 ... 34 Laatste