'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Dat gerucht had ik gehoord, maar is dat inmiddels bevestigd als reden dat 9 werd geskipped?
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Meer dan (bijv. oude) Reddit link talk is hier niet over te vinden afaik.
/offtopic
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Het bekende verhaaltje lummelen met 2 virusscanners en de gebruiker de bal maar niet te pakken krijgt?oheng schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:36:
Ben ik trouwens de enige die opmerkt dat letterlijk iedere machine enorm waar de IBM Trusteer Eindpuntbeveiliging software op draait echt enorm traag wordt? En dan heb ik het over standaard machines: dual core, 4GB RAM, gewone HDD. Er draait telkens MS Security Essentials op, die ook meedoet met het genereren van hoge CPU usage.
Eén van de twee scanners zal wat controle uit handen moeten geven om het systeem nog een beetje te kunnen gebruiken/vooruit te laten komen..
NRG
Lol, dat is zo een beetje het meest verkeerde gerucht ever die veel te veel mensen nog ergens geloven ook.. Het is gewoon puur om marketing redenen.. Niet meer en niet minder.F_J_K schreef op maandag 22 juni 2015 @ 19:07:
Nee want malloten die in hun code checken op versie 9* (als in: 95/98) zijn nu net de reden dat v9 wordt overgeslagen
/offtopic
Alsof applicaties die nog checken op versie 95/98 uberhaubt nog van enig belang zijn.
Microsoft doesn't care. Bedrijven zouden al zakken geld moeten leggen om zo iets te laten doen. Met die zakken geld zouden ze die applicaties gewoon kunnen laten fixen ook..
Er zijn toch veel ergere dingen veranderd in de loop der jaren? manier van Drivers en dergelijke..
[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 22-06-2015 20:58 ]
Ja, zou je zeggen, hier is het origineel:GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:51:
[...]
Het bekende verhaaltje lummelen met 2 virusscanners en de gebruiker de bal maar niet te pakken krijgt?
Eén van de twee scanners zal wat controle uit handen moeten geven om het systeem nog een beetje te kunnen gebruiken/vooruit te laten komen..
https://www.ing.nl/de-ing...ity-trusteer-rapport.html
Het is vooral ING die dit programma uitgeeft onder haar klanten. Het is dus IBM Trusteer Rapport. (hoewel ik nu in een laptop zit waar het IBM Trusteer Eindpuntbeveiliging heet).
Ik weet niet echt of dit een malwarescanner of anti-phishing tool, of anti virus is... Overal 10% of 20% extra CPU time. En daarbovenop doet MSSE ook nog eens vrolijk mee met nog eens met veel CPU usage.
[ Voor 4% gewijzigd door oheng op 22-06-2015 21:04 ]
Edit: Trusteer Rapport a.k.a. Trusteer Endpoint Protection..
[ Voor 20% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-06-2015 21:17 ]
NRG
Spybot Search & Destroy draait hier ook nog op, en die maakt het CPU usage nóg erger.
Misschien alleen Trusteer erop laten staan. De ING bank zegt zelf dat niemand met Trusteer slachtoffer is geworden van phishing...
Edit: die 3 gezamelijk geloof ik wel dat het systeem niet meer vooruit is te fikken..
[ Voor 18% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-06-2015 21:49 ]
NRG
Ja, Teatimer.exe neemt een paar minuten van de CPU tijd in beslag, nadat de laptop 20 minuten aanstond. En Trusteer dus een paar minuten, en MSSE een paar minuten, en dan nog wat Windows onderdelen. En ik maar remote proberen dat ding onder controle te krijgen. Ik zie dat ding morgen wel even in levende lijve. Dit is bullshit, lol.GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 21:47:
Spybot S&D is idd wel CPU hungry (geworden). Maar kijk anders ff of Spybot S&D Resident, Tea Timer aanstaat? Dat is een beetje een paniek instelling die elke registry change bevestigd wil hebben, uitzetten die hap!
Edit: die 3 gezamelijk geloof ik wel dat het systeem niet meer vooruit is te fikken..
Verwijderd
Je snapt het niet: Microsoft heeft jaren zitten pitten en Windows niet meer echt ontwikkeld. En daarom zitten we nu met de gebakken peren met een gaar OS als een vergiet. That's it.Baserk schreef op maandag 22 juni 2015 @ 16:20:
Waarom maak je je druk over de nummering van een OS?
Apple OS staat op versie 10.10 Apple noemt het OSX Yosemite
Kernel 4.0 was eigenlijk 3.20.x.x of 3.21.x. Torvalds kiest voor 4.0.
Een probleem? Imo een non-issue.
Voor mijn part had MS de komende versie 'Windows Insert a number that does make you happy' genoemd. Lekker belangrijk.
Niks persoonlijks maar voor diegenen die wakker liggen van OS nummering;
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2015 22:37 ]
Microsoft heeft gewoon een modulair casco en duurzaam huis voor mij neergezet met Windows 7. Ik maak het zelf naar mijn eigen inzicht wel wind en water dicht. En kies (bij voorkeur) mijn eigen hang en sluitwerk. Nu scheelt het wel dat ik bijblijf met allerlei hang en sluitwerk.Verwijderd schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:32:
[...]
Je snapt het niet: Microsoft heeft jaren zitten pitten en Windows niet meer echt ontwikkeld. En daarom zitten we nu met de gebakken peren met een gaar OS als een vergiet. That's it.
NRG
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Een extensie die de achterdeur op een kiertje open liet staan misschien?daffie82 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:13:
Nieuwe adwcleaner vond ineens mijn PaleMoon extensie "Videodownloadhelper" niet meer zo ok... Vreemd, want is nooit eerder een probleem geweest. Heb het dan ook maar laten verwijderen.
NRG
Nah, dont think so. Wat ik las met wat opzoekwerk was dat het eventueel unwanted software wil installeren via popups/ads en dat het je zou aanzetten om bepaalde codecs te installeren.GerardVanAfoort schreef op maandag 22 juni 2015 @ 23:18:
[...]
Een extensie die de achterdeur op een kiertje open liet staan misschien?
http://www.adware.help/un...video-downloader-pop-ads/
Hier heb ik zelf niks van gemerkt, maar het was dan ook 99% vd Tijd inactief. Gebruikte het alleen als ik echt iets wou downloaden.
LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)
Verwijderd
- Bor
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 10:26
:strip_icc():strip_exif()/u/21673/crop65674aee06c6d_cropped.jpg?f=community)
Nee, je bent niet de enige die dit opvalt. Ik kom deze tool meer en meer tegen, voor zover ik weet op aanraden van de ING bank. In meerdere gevallen ondervind ik bij mensen dezelfde klachten als je hierboven omschrijft. In bijna alle gevallen hebben de betreffende mensen ook een andere virusscanner geïnstalleerd staan. Ik vermoed gevalletje dat de beide scanners elkaar in de weg zitten maar ook de applicatie los lijkt veel vertraging te veroorzaken.oheng schreef op maandag 22 juni 2015 @ 20:36:
Ben ik trouwens de enige die opmerkt dat letterlijk iedere machine enorm waar de IBM Trusteer Eindpuntbeveiliging software op draait echt enorm traag wordt?
Overigens had ik voor de ING nog weinig tot vrijwel niets over deze applicatie gehoord.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Verwijderd
Thanks! Gaan we eens proberen!Verwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:06:
Ik vind dat sowieso een erg zware extensie. Zo'n addon moet heel simpel zijn, enkel de directe download link uit de code vissen. Niet allerlei andere dingen willen zijn. Ik gebruik Flash and Video Download: https://addons.mozilla.or...download-flash-and-video/
Nu is het een beetje we drukken 'een' beveiliging naar de klant, wij zitten safe... Hoe de pc van de klant functioneert..? Boeie..
NRG
- Bor
"Trusteer Rapport is security software advertised as an additional layer of security to anti-virus software"
Bron; Wikipedia: Trusteer
Als ik wat artikelen lees kom ik onderandere dit tegen;
http://www.computable.nl/...edt-schijnveiligheid.html
Van een quote als deze wordt ik al niet heel erg enthiousiast:
"Mijn eerste indruk is dat Trusteer Rapport weinig toegevoegde waarde heeft. Het bestrijdt malware, maar dat doet antivirussoftware ook. Het bestrijdt overigens niet alle malware, maar vooral malware die gericht is op bankieren en op een beperkt aantal sites. Verder richt Trusteer Rapport zich vooral op Windows. Er is ook een versie voor Mac, maar dan weer niet voor Safari. Ik bankier zelf veel via een app op een iPhone en die vond ik niet in de lijst van ondersteunde systemen.
De software wordt gratis aangeboden door Trusteer. Het is wel naïef te denken dat een bedrijf iets maakt en gaat onderhouden zonder er iets aan te verdienen. Als zij er geen geld voor vragen, dan vraag ik mij af waar zij wel aan verdienen."
[ Voor 48% gewijzigd door Bor op 23-06-2015 14:56 ]
Nee, dan lijkt mij Pro.Alert 2.5 (of 3.0 betaalversie) een betere beveiliging!
[ Voor 14% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 15:01 ]
NRG
- Bor
Ook daar is de omschrijving nogal vaag vind ik.GerardVanAfoort schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 14:59:
Iets te snel aangegeven dat ze meer info mogen geven, uit het topic van ChicaneBT een link. ..nl/de-ing..
Kortom, het biedt min of meer hetzelfde als een virusscanner / firewall / anti-spyware (tegenwoordig min of meer het gros van de AV suites) en SSL controle? Het nut van nog een extra laag waarvan het nut niet helemaal duidelijk is (in dit geval zelfs ter discussie staat) ontgaat mij enigszins. Heeft iemand al eens naar de (privacy) voorwaarden etc gekeken? What's in it voor de aanbieder / banken?Wat doet IBM Security Trusteer Rapport
Trusteer is een programma dat wereldwijd door banken gebruikt wordt. Naast uw virusscanner, firewall en anti-spyware beschermt het uw computer of laptop specifiek tegen kwaadaardige software (malware) gericht op internetbankieren. Met name de echtheid van de website waarop u uw inloggegevens invoert, wordt nauwlettend gecontroleerd.
Misschien dat de volgende stap, op termijn, is dat de bank je schade niet meer vergoed als je niet kunt aantonen dat je dit programma gebruikt en je het slachtoffer van phishing bent? Die kant gaan we langzaam maar zeker wel op, vind ik.Bor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:03:
What's in it voor de aanbieder / banken?
[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 23-06-2015 15:33 ]
- Bor
Als de bank hier ruimschoots voor betaald wordt door dat beperktere pakket, zal de bank hier vrees ik niet van wakker liggen...Bor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 15:58:
Ik vraag me af hoe reeel dat is wanneer je aantoonbaar andere actieve beveiliging gebruikt. Immers, als ik het goed begrijp biedt het pakket beperkte bescherming / controle ten opzichte van een echt actieve antivirus scanner.
- Bor
Tja, ik laat Trusteer totnutoe altijd staan, ook al draait het ronduit klote (op bijv Celerons of AMD E- types is dit echt een ramp). Je wilt immers geen financiële schade. Maar de gewone AV moet er dan maar vanaf bij ING klanten, en dan moet ik maar andere maatregelen pushen, zoals OpenDNS (met config). Of misschien dat het wel goed draait met een héle lichte realtime scanner (enige wat ik tegenwoordig kan bedenken is idd HItman Pro Alert).Bor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:01:
Ze kunnen er niet van wakker liggen maar iets moet ook stand houden bij een eventuele rechtzaak. Een minimum niveau aan maatregelen eisen is een ding, een apart product eisen wat (wellicht) minder presteert dan andere producten is een ander.
De bank raadt het aan; dus wat doe je eraan.
Maar "goed" om te horen dat jullie er ook veel last van hebben, ook met andere AV's.
Ik ben overgestapt naar een andere bank. Niet alleen vanwege Trusteer maar ook vanwege de vele storingen. Geen spijt van gehad.
Banken kunnen NOOIT verplichten die of deze 'beveiliging' te gebruiken. Dit kan natuurlijk wel ooit veranderen als daar een bepaalde standaard voor komt. (Wat mij niet zou verbazen op termijn van 2-5 jaar)
NRG
- Bor
Ik zou zelf die keuze eerder omdraaien. Een niet heel erg helder product als Trusteer Rapport verwijderen en een goede actieve antivirusscanner laten staan. Dat laatste doet immers veel meer en heeft daarom in mijn ogen ook meer zin. De bank raad het gebruik van Trusteer voor zover ik weet ook alleen aan op dit moment. Ik zie nergens een verplichting of ergens worden afgedwongen dat je Trusteer gebruikt.oheng schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 16:37:
[...]
Tja, ik laat Trusteer totnutoe altijd staan, ook al draait het ronduit klote (op bijv Celerons of AMD E- types is dit echt een ramp). Je wilt immers geen financiële schade. Maar de gewone AV moet er dan maar vanaf bij ING klanten, en dan moet ik maar andere maatregelen pushen, zoals OpenDNS (met config). Of misschien dat het wel goed draait met een héle lichte realtime scanner (enige wat ik tegenwoordig kan bedenken is idd HItman Pro Alert).
De bank raadt het aan; dus wat doe je eraan.![]()
Maar "goed" om te horen dat jullie er ook veel last van hebben, ook met andere AV's.
nieuws: IBM opent studio in Groningen en zoekt daarvoor personeel
Maar @Bor, een product wat zo 'schimmig' is zou ik ook als eerste verwijderen en kiezen voor een (iig op ons continent) helder en bewezen AV product, wat ook nog eens goed te beheren is!
[ Voor 28% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 18:37 ]
NRG
- Bor
Wat heeft dat met virusscanners te makenGerardVanAfoort schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:31:
Klanten: autofabrikanten, banken en supermarkten.. Nieuws over IBM vandaag..
nieuws: IBM opent studio in Groningen en zoekt daarvoor personeel
[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 23-06-2015 19:32 ]
Ok, terug volledig on-topic
/sceptish:off
[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-06-2015 19:56 ]
NRG
Het is de vraag hoe en wat ING doet als er fraude is geconstateerd. Maar goed, dat is onbekend, en ik maak niet meer zoveel bankenfraude mee, dus ik heb geen antwoord.Bor schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 18:27:
[...]
Ik zou zelf die keuze eerder omdraaien. Een niet heel erg helder product als Trusteer Rapport verwijderen en een goede actieve antivirusscanner laten staan. Dat laatste doet immers veel meer en heeft daarom in mijn ogen ook meer zin. De bank raad het gebruik van Trusteer voor zover ik weet ook alleen aan op dit moment. Ik zie nergens een verplichting of ergens worden afgedwongen dat je Trusteer gebruikt.
Ik zou misschien toch eens een tijdje op seniorenweb moeten rondhangen, dat is misschien meer de doelgroep.
En over videodownloadhelper hierboven: die verwijder ik altijd al handmatig. Ik dacht dat Combofix, of Hitman, of JRT, of een andere scanner die ook allang automatisch verwijderde. Ik stuur mensen liever even naar http://en.savefrom.net/ of http://www.online-convert.com/ , in plaats van vage programmaatjes.
Verwijderd
Lijkt ok te zijn, nogmaals dankVerwijderd schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 13:06:
Ik vind dat sowieso een erg zware extensie. Zo'n addon moet heel simpel zijn, enkel de directe download link uit de code vissen. Niet allerlei andere dingen willen zijn. Ik gebruik Flash and Video Download: https://addons.mozilla.or...download-flash-and-video/
Was lekker bezig met een wat oudere tragere computer die ik klaar wilde maken voor wat internet en muziek in mijn hobby kamer. (techinsche specs: AMD Geode NX1500, 1Ghz, 1Gb; lekker zuinig) En dan komt uiteraarde de vraag: "Wat doe ik er voor een Anti Virus op?". Vroeger had ik altijd AVG Free. Maar die presteerd tegenwordig vrij slecht. Dus eens op Free AntiVirus gegoogled en er een paar gevonden. Dan eens met VirtualBox een XP machine geinstalleerd en ze een voor een eens doorgtest. Geheugen gebruik is in de tabel onderaan te zien, in de eerste kolom geheugengebruik na het opstarten en in de tweede kolom het gebruik na het starten van de desbetreffende interface. Handig om nog te weten is dat het geheugengebruik zonder virusscanner rond de 80-90 mb ligt.
Uiterlijk van bijna alle free antivirus tegenwordig is spug lelijk en onoverzichtelijk (panda bv lijkt op een Windows 8 interface in het klein), en bij een hoop krijg je ongewenste programma's mee die je niet wilt. Soms zelfs geen keuze tijdens de installatie om deze niet te installaren, zoals bij AVG kwam WebTuneUp mee en bij Comodo kwam Chromodo en GeekBuddy mee (Die lekker in de achtergrond meedraait en 74 mb geheugen verbruikt).
Het beste presteerd Avast en is ook nog redelijk overzichtelijk. Maar toch vind ik een geheugen gebruik van ongeveer 90 mb te veel.
Avira kon ik zonder eerst een account te maken niet installren, dus die heb ik overgeslagen (maar uit de vorige installatie bij een kennis weet ik dat deze ook heel slecht presteert.)
Maar... Welke virusscanners zijn er nog? Lieft gratis natuurlijk. En ik hoef geen koppeling met Facebook, Twitter e.d. in mijn virusscanner. Ook het aanmaken van een account bij de uitgever van de virusscanner vind ik overbodig.
Momenteel heb ik geen virusscanner (ook niet op mijn werk en game PC), ik draai af en toe eens een offline virusscanner (dus eentje die niet continu in de achtergrond meedraait). Maar dat ook niet regelmatig.
Programma | MEM na opstarten | MEM na Starten Interface |
Avast | 147 | 169 |
Avira | X | X |
AVG | 384 | 403 |
Bitdefender | 311 | 370 |
Comodo | 308 | 338 |
Panda | 221 | 273 |
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
[ Voor 5% gewijzigd door daffie82 op 24-06-2015 16:54 ]
Windows DefenderRoman schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:35:
Maar... Welke virusscanners zijn er nog? Lieft gratis natuurlijk. En ik hoef geen koppeling met Facebook, Twitter e.d. in mijn virusscanner. Ook het aanmaken van een account bij de uitgever van de virusscanner vind ik overbodig.
Dr. Web
ClamWin
- Bor
Lekker dan...
Real time AV omdat we ons veiliger voelen, maar natuurlijk ook kans dat je daardoor net minder veilig bent
Daarom wed ik nooit op 1 paarddaffie82 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:00:
nieuws: Google-onderzoek legt kritiek lek in ESET-virusscanners bloot
Lekker dan...
Real time AV omdat we ons veiliger voelen, maar natuurlijk ook kans dat je daardoor net minder veilig bent
NRG
Romanes eunt domus | AITMOAFU
NRG
Verwijderd
Niet moeilijk doen gewoon Linux nemen. Pak je een lichte distro dan heb je nog genoeg geheugen vrij voor andere zaken. Af en toe scannen met een AV scanner is dan prima te doen.Roman schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:35:
Korte vraag... wat is nu tegenwoordig een ligte (gratis) virusscanner? Eentje die lekker snel is en weinig resources gebruikt?
En Linux, denk idd dat ik daar voor zal gaan. Dan eens zoeken wat een lichte distro is. Maar dat is een ander verhaal voor een ander Topic.
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
Vooral deze opmerking uit de bron vond ik wel shocking:daffie82 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:00:
nieuws: Google-onderzoek legt kritiek lek in ESET-virusscanners bloot
Lekker dan...
Heb zelf Eset draaien op 2 PC's en servers, op 3 andere machines draait BitDefender en dan heb ik ook nog 2 servers met Microsoft Security Essentials. Hopelijk spreid ik daarmee mijn winkansen afdoendeit can be trivially compromised.
Ben ook wel benieuwd naar eventuele reactie van Eset!
Ah kijk, er is al een update beschikbaar: http://www.virusradar.com/en/update/info/11824
Inderdaad met zo'n stokoude PC.... Je hebt wel in de gaten dat de huidige Haswell processors wel ietsje zuiniger zijn nog dan zo'n poeptrage Geode?Verwijderd schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 23:46:
[...]
Niet moeilijk doen gewoon Linux nemen. Pak je een lichte distro dan heb je nog genoeg geheugen vrij voor andere zaken. Af en toe scannen met een AV scanner is dan prima te doen.
[ Voor 54% gewijzigd door Tomba op 25-06-2015 08:46 ]
Add ons : NoScript + Flashblock + Encrypted Web + DisconnectGerardVanAfoort schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:08:
Daarom wed ik nooit op 1 paard. Wel ESET, maar ook Win 7 up to date, Hitman Pro.Alert, DD-WRT en OpenDNS. En nog steeds verwacht ik niet dat ik 99% (be)veilig(d) ben..
Mail en browser ALTIJD in een sandboxie
Handmatige scans met adwcleaner, MBAM, herdprotect en ESET Sysrescue
En OpenDNS
En neen, ook dat is geen 100%
- Bor
* Is there an update available?
Yes, ESET released an update to their scan engine on 22-Jun-2015.
Het lastige aan deze exploit is dat een personal firewall je ook niet beschermd. Het scannen van een file is in deze volgens mij al voldoende. De snelheid waarmee ESET een fix heeft uitgebracht is wel lovenswaardig.
Ja klopt, zie http://www.virusradar.com/en/update/info/11824 .Bor schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 09:11:
Als ik het goed heb begrepen kwam ESET voor het artikel op Tweakers met een patch die geinstalleerd zou zijn middels de normale update procedure.
* Is there an update available?
Yes, ESET released an update to their scan engine on 22-Jun-2015.
Het lastige aan deze exploit is dat een personal firewall je ook niet beschermd. Het scannen van een file is in deze volgens mij al voldoende. De snelheid waarmee ESET een fix heeft uitgebracht is wel lovenswaardig.
Ik vermoed dat Google hem onder de pet heeft gehouden totdat ESET een update kon uitbrengen eerlijk gezegd. Dit probleem zit zo te zien al een behoorlijke tijd in ESET dus kan Google m natuurlijk ook al even gevonden hebben.
- Bor
Verdraaid, helemaal m'n blocker vergeten.. Sinds een paar weken naar volle tevredenheid uBlock Origin. Daarvoor al zo'n 5 jaar AdBlock.daffie82 schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 08:59:
[...]
Add ons : NoScript + Flashblock + Encrypted Web + Disconnect
Mail en browser ALTIJD in een sandboxie
Handmatige scans met adwcleaner, MBAM, herdprotect en ESET Sysrescue
En OpenDNS
En neen, ook dat is geen 100%
NRG
Ik vond dat AdBlock/Edge meer de boel vertraagde.GerardVanAfoort schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 10:05:
[...]
Verdraaid, helemaal m'n blocker vergeten.. Sinds een paar weken naar volle tevredenheid uBlock Origin. Daarvoor al zo'n 5 jaar AdBlock.
Sinds ik in OpenDNS vele bekende domains block (en dus AdBlock eraf heb gezwierd), gaat dit merkzaam sneller tijdens surfen.
Die vertragingen merk je niet met uBlock Origin?
- Bor
Die gebruikt toch een stuk of 60 av engines? Dan zul je altijd veel false positives hebben. Een stuk of 6 engines gebruiken, van de best bekende AV's, zou meer dan genoeg zijn.Bor schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:44:
Hebben jullie wel eens een false positive gerapporteerd bij Herdprotect? Ik heb het idee dat daar echt helemaal niets mee gebeurt op dit moment. De capcha op de pagina waar je false positives kunt aangeven is overigens altijd hetzelfde.
- Bor
Met het aantal false positives valt het doorgaans wel mee. Dit komt mede doordat Herdprotect maar een kleine subset scanned van de bestanden op een systeem. Een false positive vind ik ook niet zo erg (je gebruikt Herdprotect doorgaans als second opinion imho) maar als er vervolgens niets gebeurt met de input van users is het een andere zaak.bram91 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:01:
[...]
Die gebruikt toch een stuk of 60 av engines? Dan zul je altijd veel false positives hebben. Een stuk of 6 engines gebruiken, van de best bekende AV's, zou meer dan genoeg zijn.
Ik weet niet wat jij precies false positives noemt. Maar als jij de ''twijfelgevallen'' files bedoelt, dan moet je wachten (programma geeft aan hoe lang) en dan scant die deze files opnieuw. Hierna gaf hij bij mij aan : all clear.Bor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 09:56:
Met het aantal false positives valt het doorgaans wel mee. Dit komt mede doordat Herdprotect maar een kleine subset scanned van de bestanden op een systeem. Een false positive vind ik ook niet zo erg (je gebruikt Herdprotect doorgaans als second opinion imho) maar als er vervolgens niets gebeurt met de input van users is het een andere zaak.
- Bor
Ik bedoel files die aangeduid worden als infected (vaak maar door 1 scanner) maar dat niet zijn. Vaak geeft de betreffende scanner ook een algemene aanduiding voor de gevonden infectie aan.daffie82 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:19:
[...]
Ik weet niet wat jij precies false positives noemt. Maar als jij de ''twijfelgevallen'' files bedoelt, dan moet je wachten (programma geeft aan hoe lang) en dan scant die deze files opnieuw. Hierna gaf hij aan : all clear.
Zijn deze goed, zijn deze slecht of wat is hier mee. Het is een van de meest populaire heb ik gezien maar werkt hij dan wel ook degelijk.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Zie:
http://sharewareonsale.co...security-2014-54-99-value
Er zijn vele andere voor wie het hun core business is (en verdienmodel). Plus dat velen ook al veel meer en langer kennis en know how op dat gebied hebben.westlym schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 12:33:
apart, microsoft heeft een zeer grote budget, en toch scoort hun virus scanner zeer laag. ik vraag me af waarom?
Microsoft biedt het standaard aan bij het OS. En waarschijnlijk voor een kleine groep mensen is deze scanner afdoende. Voor die groep zou de score dan ook hoger uitvallen.
Ik heb pc's onderhouden waar een enkeling alleen Security Essentials of Defender hadden, waar met een second opinion scanner, bv Hitman, gewoon alles schoon en in orde bleek te zijn.
Redelijk hang en sluitwerk, gecertificeerd, maar met iets minder ***
NRG
https://beta.central.bitdefender.com/login (inloggen & op install bitdefender drukken..)
Lijkt erop dat ze Ransomware File Protection hebben toegevoegd.
Bitdefender is trouwens als beste uit AV-Comparatives.org gekomen:
http://www.av-comparative.../07/avc_beh_201503_en.pdf

[ Voor 49% gewijzigd door SmokingCrop op 18-07-2015 18:03 ]
Helaas worden dat soort punten niet in vergelijkingen opgenomen maar wordt alleen gekeken naar het aantal gevonden virussen, terwijl ik de gebruiksvriendelijkheid een stuk belangrijker vind.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Inderdaad!Onbekend schreef op zaterdag 18 juli 2015 @ 21:19:
Het belangrijkste bij een antivirus vind ik het zo min mogelijk aantal handelingen wat een gebruiker zelf moet uitvoeren (handmatige updates, bevestigingen van virusdetecties) en het aantal valse alarmen van antivirus programma's.
Helaas worden dat soort punten niet in vergelijkingen opgenomen maar wordt alleen gekeken naar het aantal gevonden virussen, terwijl ik de gebruiksvriendelijkheid een stuk belangrijker vind.

Als je in dit topic "bitdefender gratis" in de search plaatst vindt je het resultaat..Qosmic schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:49:
heeft bitdefender ook een gratis versie?
Er wordt er één aangeboden via ..Softonic? Persoonlijk advies, een virusscanner haal je op bij de bron, bied die geen gratis variant aan dan zal deze wel niet bestaan (unmodified!)
NRG
De laatste tijd doet mijn pc een beetje raar (bluescreen als hij uit slaapstand komt, soms sluit hij mijn spel ineens af of valt het internet ineens weg, terwijl de wifi het wel gewoon doet), dus ik wou eens kijken hoe mijn pc er voor stond.
Malwarebytes gedraaid en die vond 7 PUPjes, niets ergs dus waarschijnlijk.
Voor de rest heb ik er geen AV opstaan, is dit verstandig?
Ik surf niet echt op gekke sites (denk ik hehe) en ik download alleen torrents van betrouwbare bron (YIFY), dus ik neem aan dat ik dan weinig risico loop op gekke dingen?
Moet ik dan alsnog een AV halen? En zo ja, wat is dan aangeraden? (zag die poll in de eerste post wel, maar die was al redelijk oud)
Wat je niet erg noemt: PUP detections are Potentially Unwanted Programs.Wereldkaart schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:01:
Vraagje:
De laatste tijd doet mijn pc een beetje raar (bluescreen als hij uit slaapstand komt, soms sluit hij mijn spel ineens af of valt het internet ineens weg, terwijl de wifi het wel gewoon doet), dus ik wou eens kijken hoe mijn pc er voor stond.
Malwarebytes gedraaid en die vond 7 PUPjes, niets ergs dus waarschijnlijk.
Nee, lijkt mij onverstandig! Is Windows Defender wel actief en up to date? Installeer desnoods tijdelijk een Avira Free ofzo, al is het maar om te testen of er niet meer aan de hand is.Voor de rest heb ik er geen AV opstaan, is dit verstandig?
Overigens hoeven deze PUP's niet perse de oorzaak van BSOD of uitvallen te zijn, het kan ook zijn dat er hardware begint te sterven, controleer kritieke en foutmeldingen in de Windows event viewer om dit eventueel op te sporen.
NRG
Ik ga dat programma installeren, eens zien wat dat zegt.
Hoe zie ik de Windows Event Viewer, want de zoekopdracht in m'n pc vind het niet.
Alvast bedankt
Ja, maar de link op bitdefender zelf (die zelf enkel op engelse versie te vinden is) redirect gewoon terug naar de homepage.Qosmic schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:49:
heeft bitdefender ook een gratis versie?
Denk niet dat ze nog willen dat je hem gebruikt
Systeembeheer logboekenWereldkaart schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:37:
Had Windows Defender 61 dagen niet gebruiktdacht dat dat automatisch ging
Ik ga dat programma installeren, eens zien wat dat zegt.
Hoe zie ik de Windows Event Viewer, want de zoekopdracht in m'n pc vind het niet.
Alvast bedankt
NRG
Alright, gevonden.
Snap er verder vrij weinig van, heb de afgelopen 7 dagen:
1 kritiek (Kernel Power, gebeurtenis ID 41)
61 fouten (vooral DHCP client, WMI en Servicecontrol Manager 7000)
32 waarschuwingen(vooral DNS client events 1014)
Is dat erg?
Zoek met event id op technet, Microsoft. Dus google technet event 1014. Iets met IP v 6 niks spannends.Wereldkaart schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:04:
[...]
Alright, gevonden.
Snap er verder vrij weinig van, heb de afgelopen 7 dagen:
1 kritiek (Kernel Power, gebeurtenis ID 41)
61 fouten (vooral DHCP client, WMI en Servicecontrol Manager 7000)
32 waarschuwingen(vooral DNS client events 1014)
Is dat erg?
WMI zal wel event 10 zijn is een fixit voor, zoek op Microsoft FixIt WMI event 10 enz. enz.
Rechtsboven in het logboek kan je een filter toepassen op logboek systeem, en dan alle kritieke en fouten zien, ook bij deze voornamelijk google op event id en MSDN of technet of Microsft. Anders krijg je altijd van die heftige diagnoses en websites die het gráág voor je op willen lossen
NRG
Ok ga ik doen!GerardVanAfoort schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 18:21:
[...]
Zoek met event id op technet, Microsoft. Dus google technet event 1014. Iets met IP v 6 niks spannends.
WMI zal wel event 10 zijn is een fixit voor, zoek op Microsoft FixIt WMI event 10 enz. enz.
Rechtsboven in het logboek kan je een filter toepassen op logboek systeem, en dan alle kritieke en fouten zien, ook bij deze voornamelijk google op event id en MSDN of technet of Microsft. Anders krijg je altijd van die heftige diagnoses en websites die het gráág voor je op willen lossennot.. Maak je ookniet te druk, komen er geen logs richting je hardware dan is dit goed. Maar zorg in deze dan wel voor een bijgewerkte AV oplossing en houdt deze wekelijks in de gaten..
Hoe weet ik precies of het 'bij mn hardware terecht komt'?
Want heb net die WMI log gedaan van Microsoft, maar snapte er eigenlijk helemaal niets van (alleen de disclaimer:p)
Gratis voor thuisgebruik. Enige beperking is max. 50 IP's en 32000 concurrent connections, ruim voldoende dus.
Demo van webinterface: http://demo-redirect.astaro.com/?target=asg
En inclusief 12(!) gratis licenties voor Sophos anti-virus voor Windows:

Verwijderd
- Bor
What's in the case?
Mijn achterbuuf van 72 gebruikt het. Ze betaald daar 5 euro extra per maand voorBor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:01:
Wat mij opvalt is dat hier maar weinig wordt gesproken over de gratis beveiliging die Ziggo levert terwijl het aantal Ziggo klanten doorgaans groot is. In feite is dit een aangepaste versie van F-Secure. Wie gebruikt dit en hoe bevalt het? Wellicht interessant voor meer mensen.

Draai zelf de fysieke versie van ze, op basis van de SG135W (inclusief AP) met een losse outdoor AP erbij zodat wireless kan roamen op een veilige manier.Dav1d schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 19:38:
Zijn hier mensen die thuis een (virtuele) server met Sophos UTM Home draaien? Ziet er interessant uit.
Gratis voor thuisgebruik. Enige beperking is max. 50 IP's en 32000 concurrent connections, ruim voldoende dus.
Demo van webinterface: http://demo-redirect.astaro.com/?target=asg
En inclusief 12(!) gratis licenties voor Sophos anti-virus voor Windows:
[afbeelding]
Samen met de Endpoint (ook op telefoons) een lichtelijke overkill voor een thuisomgeving maar het werkt ideaal als je het eenmaal hebt draaien.
Verwijderd
Ik heb hem zeer vaak in handen gehad, wat een enorm gedrocht. Veel teveel processes, en installatie entries. het vertraagt een machine overduidelijk. Maar, hij blokkeert tenminste niet de internet verbinding, wat andere merken wel regelmatig doen. Helaas is het ook zeer normaal dat ik met een simpele Hitman Pro scan toch nog allerlei malware vind.Bor schreef op maandag 27 juli 2015 @ 10:01:
Wat mij opvalt is dat hier maar weinig wordt gesproken over de gratis beveiliging die Ziggo levert terwijl het aantal Ziggo klanten doorgaans groot is. In feite is dit een aangepaste versie van F-Secure. Wie gebruikt dit en hoe bevalt het? Wellicht interessant voor meer mensen.
En ik weet het niet meer zeker, maar zat deze virusscanner ook niet de hele tijd allerlei loze meldingen in de Systray te spammen? Ik ben dat vergeten. Zo van: "svchost.exe is geblokkeerd", dat soort non-informatie.
Ik vind het maar niets, en ook nog eens te duur. Dan zou ik er veel liever een betaalde versie van Hitman Pro of Malwarebytes op zetten.
- Bor
Aha, die kende ik nog niet, deze dus: https://www.ziggo.nl/internet/internetbeveiliging/
Gratis voor 1 computer.
Ik kende alleen de Internet Security Suite van Ziggo/F-Secure.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Pakt NOD32 niet alle idle proces op? Dus lijkt of NOD32 veel CPU pakt, maar is op dat moment ook gewoon bezig. Mocht je iets opstarten dan dropped het proces in CPU gebruik. Correct me if I'm wrongJumpman schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:19:
Net weer een laptopje hier, de klacht traag. Intel Core i3 3004U, 4GB, 500 GB. Windows 8.1 en ESET NOD32. De bottleneck is natuurlijk die 500 GB HDD (waarschijnlijk 5400 RPM), constant 90% load op de HDD grafiek. Er draaide niets spannends, behalve NOD32. Het verbaasde mij, vroeger op mijn AMD Athlon XP2000+ 512MB en 250 GB IDE 5400 RPM draaide ik ook altijd NOD32 en was ik altijd zo blij dat je er relatief weinig van merkt.
- Bor
De gratis internetbeveiliging is in feite ook gewoon een gerelabelde F-secure. Die is al een tijd beschikbaar. O.a. mijn ouders gebruiken het al een lange tijd op hun laptop naar hun tevredenheid. Het nadeel aan F-secure is dat ik het een wat ondoorzichtig product vind met meerdere services en soms een behoorlijke systeembelasting. In de testen komt F-secure er over het algemeen wel vrij goed uit.oheng schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:05:
[...]
Aha, die kende ik nog niet, deze dus: https://www.ziggo.nl/internet/internetbeveiliging/
Gratis voor 1 computer.
Ik kende alleen de Internet Security Suite van Ziggo/F-Secure.
Internet Security 2015
Anti-Virus 2015
Wat is nou een verstandige keuze hierin? Ben niet van plan om beide aan te schaffen. Anti-Virus is goedkoper, echter lijkt de internet security uitgebreider. Zou iemand mij hier in kunnen adviseren? Wil met windows 10 de boel er weer fris op hebben staan.
- Bor
Voor de geïnteresseerden; er is ook weer een nieuwe versie van 360; downloads: 360 Total Security Essential 7.2.0.1012
Lees voor installatie wel even (o.a.) mijn post onder dat download item.
[ Voor 39% gewijzigd door Bor op 29-07-2015 19:17 ]
Hebben jullie dit ook gezien en accepteren jullie dat ook zomaar?
Speel ook Balls Connect en Repeat
Gedeelte uit je post klopt volgens mij niet.Bor schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 19:16:
Voor de geïnteresseerden; er is ook weer een nieuwe versie van 360; downloads: 360 Total Security Essential 7.2.0.1012
Lees voor installatie wel even (o.a.) mijn post onder dat download item.
De definitiebestanden van de 3rd party engines (die overigens niet voor on access scanning bruikbaar zijn maar alleen voor on demand scanning kunnen worden gebruikt)
Die definities zijn namelijk wel voor on access scanning beschikbaar.
Ik kon ze toch voor beide opties (on access en on demand) apart uitzetten, dus vandaar mijn vermoeden.
- Bor