Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
daffie82 schreef op maandag 23 maart 2015 @ 12:10:
Wat ik niet ken en waar ik het nut niet van inzie gaat gewoon UIT.
Goed idee! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:56
Volgens mij is een onderdeel van die malicious behaviour blocking dat hij waarschuwde als een programma zich aan de startup folder toevoegd... En nog wat zaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:11
xFeverr schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 13:41:
Volgens mij is een onderdeel van die malicious behaviour blocking dat hij waarschuwde als een programma zich aan de startup folder toevoegd... En nog wat zaken
Ok, dank voor de info.
Zal het voorlopig maar aan laten.

Gisteren kreeg ik bijvoorbeeld bij het starten van mIRC dat hij een melding maakte van een wijziging in het register.
Ik heb dit maar eens laten blokken, eens zien of ik er iets van merk tijdens mIRC :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-08 20:02

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Wat ik dus vreselijk vind zijn al die meldingen van Avast, en dat de interface belachelijk sloom is geworden.
Heeft iemand een goed gratis antivirus?

Firewall heb ik van ZoneAlarm, waar ik overigens zeer tevreden over ben.

Meester in de kunsten van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
Het topic staat er vol van... Ik zou zeggen, kijk is terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
TheAncientDovah schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 14:46:
Wat ik dus vreselijk vind zijn al die meldingen van Avast, en dat de interface belachelijk sloom is geworden.
Heeft iemand een goed gratis antivirus?
Probeer eens 360 total security essential, lees alle voorgaande posten eens....
Als die je niet bevalt, raad ik je Microsoft security essentials aan.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.7.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Microsoft Security Essentials zou ik niet aanraden. De ervaringen daarmee zijn vaak niet om over haar huis te schrijven. 360 Total Security is wel een interessant product. Ik heb het gisteren op een test systeem geïnstalleerd.

Eerste ervaring is dat het er goed uit ziet en het systeem niet zwaar belast. Dat je gebruik kunt maken van meerdere engines is een pluspunt. Wat me wel opvalt is dat het lastig is om sommige features te disablen en sommige delen (bv de check op ontbrekende patches) de plank soms net mis slaan. Bij mij werden bijvoorbeeld enkele niet toepasbare patches als kritiek aangemerkt. Wil je de aanvullende zaken niet dan kun je de essentials variant gebruiken. Al met al een veel belovend product en nog gratis ook.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Enfant!
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-09 22:00
Niet dat ik het zo nodig heb, maar ik heb ook maar eens die 360 Total Security geïnstalleerd. Deze komt als vervanging van MSE die ik door een gebrek aan een beter alternatief een tijdje heb gebruikt. Eerste indruk is in ieder geval goed, nu even een maandje gebruiken en dan zie ik wel of ik deze verder ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom opeens de keuze voor een Chinese AV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 02:29:
Waarom opeens de keuze voor een Chinese AV?
Ik vermoed dat veel mensen deze kiezen omdat hij goed uit de testen komt en bovendien gratis is zonder commerciele popups etc. Of je een chinees anti malware product waarbij het verdienmodel onduidelijk is vertrouwt moet je voor jezelf afwegen.

Update: welke repository van Bitdefender gebruikt 360 eigenlijk? Ik zie dat de definitiebestanden op dit moment een dag achterlopen bij de Bitdefender eigen bestanden.

[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 25-03-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:50
Ben sinds enige tijd een tevreden gebruiker van BitDefender (AV Plus 2015) maar heb nu sinds een week een irritant probleem.
"SSL scannen" staat hier altijd uit, maar ineens lijkt deze instelling niet meer herkend te worden. Bij het opstarten van de browser (Opera 12.17) krijg ik dan allerlei certificaat-foutmeldingen. In Bitdefender het vinkje bij "SSL scannen" aanzetten en dan weer uit verhelpt het probleem tot de volgende reboot. Lijkt er dus op dat een instelling niet goed onthouden wordt, maar zelfs een nieuwe installatie van Bitdefender heeft dit probleempje niet verholpen.
Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 19:45
Bor schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:19:
[...]

Ik vermoed dat veel mensen deze kiezen omdat hij goed uit de testen komt en bovendien gratis is zonder commerciele popups etc. Of je een chinees anti malware product waarbij het verdienmodel onduidelijk is vertrouwt moet je voor jezelf afwegen.

Update: welke repository van Bitdefender gebruikt 360 eigenlijk? Ik zie dat de definitiebestanden op dit moment een dag achterlopen bij de Bitdefender eigen bestanden.
Heb zelf een tijd geleden 360 geprobeerd en viel mij toen op dat de BD en Avira engines maar eens in de paar dagen geupdate werden. Dus wellicht ben je net zo goed af met alleen de eigen cloud engine, scheelt aardig wat geheugen ook lijkt me.
Brunniepoo schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 10:46:
Ben sinds enige tijd een tevreden gebruiker van BitDefender (AV Plus 2015) maar heb nu sinds een week een irritant probleem.
"SSL scannen" staat hier altijd uit, maar ineens lijkt deze instelling niet meer herkend te worden. Bij het opstarten van de browser (Opera 12.17) krijg ik dan allerlei certificaat-foutmeldingen. In Bitdefender het vinkje bij "SSL scannen" aanzetten en dan weer uit verhelpt het probleem tot de volgende reboot. Lijkt er dus op dat een instelling niet goed onthouden wordt, maar zelfs een nieuwe installatie van Bitdefender heeft dit probleempje niet verholpen.
Iemand ideeën?
Probeer eens Bitdefender 'als administrator' te openen en de instellingen dan te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
bram91 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:33:
Heb zelf een tijd geleden 360 geprobeerd en viel mij toen op dat de BD en Avira engines maar eens in de paar dagen geupdate werden. Dus wellicht ben je net zo goed af met alleen de eigen cloud engine, scheelt aardig wat geheugen ook lijkt me.
Is er geen optie om BD en Avira engines uit te schakelen voor real time protectie, maar wel toe te laten voegen bij een manuele scan?
Als deze 2 engines namelijk achterlopen qua definities, heeft het natuurlijk geen zin als real-time protectie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
daffie82 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:43:
[...]

Is er geen optie om BD en Avira engines uit te schakelen voor real time protectie, maar wel toe te laten voegen bij een manuele scan?
Als deze 2 engines namelijk achterlopen qua definities, heeft het natuurlijk geen zin als real-time protectie...
Ik geloof dat je ze alleen maar aan of uit kunt zetten. Behalve offline bescherming zie ik er ook weinig nut in als ze zo weinig geupdate worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:31
Na een paar maanden BitDefender te hebben gebruikt was ik er vorige week helemaal klaar mee. Hij mag qua detectie wellicht goed uit de tests komen, maar als een beetje gebruiker wil je iets meer dan dat. BitDefender is helemaal niet in te stellen en hun support is ontzettend slecht. Meerdere keren problemen gemeld met het SSL scannen, en iedere keer moest ik een URL aanleveren van de site en weet ik wat voor een handelingen uitvoeren, terwijl ze zelf niet willen zorgen dat de whitelist-functie fatsoenlijk werkt in hun product.

Dan heb je nog die dramatische Safe Browser die bij je bankzaken op komt poppen en zich niet fatsoenlijk gaat gedragen. Ja, dat kan je uitschakelen, dat weet ik en dat heb ik ook gedaan, maar het werkt gewoon niet fatsoenlijk. Meerdere vensters/tabbladen poppen op, geen idee in welke je nu je betaling moet afhandelen. Dit product zou je moeder/vader/ieder willekeurig andere digibeet gebruiken zeg, dan hangen ze wekelijks met je aan de lijn :X

Ben nu weer terug naar Avast en combineer dat één keer per maand met malwarebytes. Avast Internet Security is wellicht qua detecties niet de beste, maar qua usability vind ik het een heerlijk product, niet te zwaar (net geen 10MB op het moment) en een geweldige UI waarin alles eenvoudig is te vinden, in tegenstelling tot in BitDefender. En settings die wel doen wat ze zeggen dat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09 11:21

The Inquisitor

Greetings weaklings

Avast is qua gebruikersinterface nog altijd mijn favoriet. Op mijn ene laptop heb ik Avast echter wel vervangen door ESET, aangezien deze betere detectie heeft en minder performance eet. Dubbel winst dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Weet iemand of je de ESET Nod32 virusdefinities ook offline kunt downloaden/installeren? Ik vind wel een pagina waar de verschillen en de updates besproken worden, maar je kunt ze niet downloaden. :/

Vandaag trouwens mazzel gehad. Eerder deze week halsoverkop een progje gedownload omdat een handige harry bij me kwam met een USB disk met filmpjes erop die hij op het netwerk wilde zetten, maar hij bleek Apple FS te hebben, dus HFSexplorer geïnstalleerd. Staat vandaag Norman als een dolle te stampen, bijna onbruikbaar (oudere laptop) .. toch een Trojan/malware melding van de uninst.exe :o

Altijd maar weer de vraag of het een legit melding is trouwens of een false positive ..

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 26-03-2015 20:21 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:46
ing._Buttje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:19:
Weet iemand of je de ESET Nod32 virusdefinities ook offline kunt downloaden/installeren? Ik vind wel een pagina waar de verschillen en de updates besproken worden, maar je kunt ze niet downloaden. :/
Je zou de ESET Remote Administrator Console kunnen installeren, of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nou je had wel eens dat bepaalde computers niet lekker wilden updaten ofzo of je wilde niet wachten tot de volgende sheduled update dus dan installeerde je de virusscanner en knalde je er de laatste definities overheen, destijds met McAfee 8.5/8.7 of AVG welleens gedaan geloof ik .. je nam een cd/stick met de cliënt en je hoefde alleen de nieuwste definities erbij te zoeken en dan kon je alles weer gelijktrekken.

Bedankt voor de link naar de console trouwens, die moet ik nog steeds eens bij een klant(je) installeren :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Avast irritante pop-ups. Ik ga eens een beetje bijhouden hoeveel irritante popups ik krijg van Avast en welke dat zo allemaal zijn. Deze is helemaal nieuw.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kh0JPrs.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
bram91 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:47:

Ik geloof dat je ze alleen maar aan of uit kunt zetten. Behalve offline bescherming zie ik er ook weinig nut in als ze zo weinig geupdate worden.
Ruim 10 minuten geleden mijn PC geboot.
Zit nog op definities van 25-03 van Bitdefender en Avira...
Redelijk nutteloos dus als ik ondertussen een vreemde exe had gedownload met een nieuw virus.

Deze scanners gaan dan dus ook UIT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
daffie82 schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 15:43:

Dit kan dus wel volgens mij.
In het tabje "Protection" had ik deze 2 engines dus uitgezet onder "system protection".
Maar onder het tabje "virus scan" had ik deze 2 nog niet uitgezet. Kwam ik net achter toen 360 vrolijk beide engines nog ging updaten.

Mijn vermoeden is dat onder het tabje "virus scan" je ze kan aanzetten voor manuele scans (of uitzetten uiteraard).
Tabje "protection/system protection" is dan voor real-time scanning.

Dat lijkt me in ieder geval logisch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met Mbam anti-Exploit? Lijkt me opzich wel een handige functie.

https://www.malwarebytes.org/downloads/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 16:16:
Heeft iemand ervaring met Mbam anti-Exploit? Lijkt me opzich wel een handige functie.

https://www.malwarebytes.org/downloads/
Ik kan wel wat ervaringen delen:
Malwarebytes Anti-Exploit is ontworpen om de misbruik van kwetsbaarheden in bijv. browsers lastiger te maken. (https://www.malwarebytes.org/antiexploit/premium/)

Qua beschermingsniveau komt het overeen met EMET 4.1 + "application behavior protection" wat inhoudt dat ook aanvallen die misbruik maken van macro's, logic flaws of kwetsbaarheden in Java gestopt zouden moeten worden.

Een leuk detail is dat ook SurfRight werkt aan een tool om exploitation attempts tegen te gaan die nog meer functies zal bieden als active vaccination and cryptoguard v3. Ook al moet gezegd worden dat HitmanPro.Alert 3 momenteel nog in de beta-fase zit. (nieuws: Nieuwe versie Hitman Pro Alert moet misbruiken beveiligingslek moeilijker maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
daffie82 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:33:
[...]
Mijn vermoeden is dat onder het tabje "virus scan" je ze kan aanzetten voor manuele scans (of uitzetten uiteraard).
Tabje "protection/system protection" is dan voor real-time scanning.

Dat lijkt me in ieder geval logisch....
Dat klopt helemaal, en dat kan je ook controleren in de opties onder Active protection - Scan engine removal. Daar zie je beide engines staan met daarbij de melding of ze aan staan voor realtime en/of manual scan.

Ik vraag me alleen wel af of hun eigen engine wel goed genoeg is voor realtime bescherming. Waren die tests alleen met hun eigen engine of met alle drie samen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

photofreak schreef op zondag 29 maart 2015 @ 03:08:
[...]

Ik kan wel wat ervaringen delen:
Malwarebytes Anti-Exploit is ontworpen om de misbruik van kwetsbaarheden in bijv. browsers lastiger te maken. (https://www.malwarebytes.org/antiexploit/premium/)

Qua beschermingsniveau komt het overeen met EMET 4.1 + "application behavior protection" wat inhoudt dat ook aanvallen die misbruik maken van macro's, logic flaws of kwetsbaarheden in Java gestopt zouden moeten worden.

Een leuk detail is dat ook SurfRight werkt aan een tool om exploitation attempts tegen te gaan die nog meer functies zal bieden als active vaccination and cryptoguard v3. Ook al moet gezegd worden dat HitmanPro.Alert 3 momenteel nog in de beta-fase zit. (nieuws: Nieuwe versie Hitman Pro Alert moet misbruiken beveiligingslek moeilijker maken)
Ah bedankt voor deze info, dat is zeker nuttig. Heeft u ook een voorkeur voor 1 van deze programma's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
musicfreak schreef op zondag 29 maart 2015 @ 08:31:

Dat klopt helemaal, en dat kan je ook controleren in de opties onder Active protection - Scan engine removal. Daar zie je beide engines staan met daarbij de melding of ze aan staan voor realtime en/of manual scan.

Ik vraag me alleen wel af of hun eigen engine wel goed genoeg is voor realtime bescherming. Waren die tests alleen met hun eigen engine of met alle drie samen?
Thanks.
Die tests? Ik gok alleen met hun eigen engine. Reden dat ik dat gok? Avira en bitdefender staan standaard bij installatie UIT (zowel manueel als real-time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2015 @ 11:08:
[...]

Ah bedankt voor deze info, dat is zeker nuttig. Heeft u ook een voorkeur voor 1 van deze programma's ?
Ik draai zelf HitmanPro.Alert 3 (HMPA), HMPA is wel wat beter dan Malwarebytes Anti-Exploit (MBAE). Ook al zit HMPA wel nog in de beta-fase, dus er zitten nog bugs in die hem nog niet geschikt maken voor het grote publiek.

Interceptions die wijzen op een daadwerkelijke aanval heb ik echter nog niet voorbij zien komen. (M 'n software is up-to-date, dus vrij logisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand toevallig een idee hoe je een Windows Metro App kunt whitelisten bij Avast Webshield? Na verloop van tijd gaat Avast zo ontzettend veel CPU kracht verbruiken als ik Netflix kijk dat ik het Webshield tijdelijk uitzet. Ik zie dat je processen kunt whitelisten, echter is een Windows Metro App geen normaal .exe proces dus iemand hier toevallig ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
daffie82 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 12:55:
[...]

Die tests? Ik gok alleen met hun eigen engine. Reden dat ik dat gok? Avira en bitdefender staan standaard bij installatie UIT (zowel manueel als real-time).
Ah, daar zit wat in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 17:33
ing._Buttje schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 20:19:

Vandaag trouwens mazzel gehad. Eerder deze week halsoverkop een progje gedownload omdat een handige harry bij me kwam met een USB disk met filmpjes erop die hij op het netwerk wilde zetten, maar hij bleek Apple FS te hebben, dus HFSexplorer geïnstalleerd. Staat vandaag Norman als een dolle te stampen, bijna onbruikbaar (oudere laptop) .. toch een Trojan/malware melding van de uninst.exe :o

Altijd maar weer de vraag of het een legit melding is trouwens of een false positive ..

je moet download.cnet.com ook blokkeren, net zoals brothersoft.com, informer.com, download.com, softonic.com, malavida.com. Alleen maar virussen op met name die 6 websites.
Ik denk niet dat het een valse positive is, waarschijnlijk is er nu veel meer troep geïnstalleerd. Check met malwarebytes, adwcleaner en hitman pro.

Bij mijn klanten heb ik hier nooit last van. Kunnen alleen op bijv softpedia en filehippo komen.

[ Voor 6% gewijzigd door oheng op 03-04-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zijn er Tweakers die ervaringen hebben met cloud antiviruspakketten waarbij het managementgedeelte wordt gehost door een externe partij?

Ik ben namelijk op zoek naar een goed antiviruspakket om een aantal computers te beveiligen. De twee belangrijkste eisen:

- Het moet Cloud zijn. Dus geen vaste contracten. Ik moet per maand de licenties kunnen verhogen, maar ook kunnen verlagen;
- De management interface moet worden gehost door een derde partij. Ik wil zelf geen server beheren met de managementsoftware erop;
- Goede logging vanuit de managementportal

Symantec.Cloud lijkt hieraan te voldoen, echter de logging van Symantec.Cloud is ruk. Verder vind ik dat Symantec nogal veel performance vraagt en mijn ervaring is dat ze niet zo snel zijn met het toevoegen van nieuwe virussen aan de definities.

Inmiddels heb ik ook een testomgeving van ESET, maar het proces om een testomgeving te krijgen duurde zo lang, dat ik twijfels heb of het echt wel Cloud is. Ik moet per maand kunnen schalen.

Windows Intune heb ik ook een tijdje getest en dat vond ik erg fijn werken, behalve dat het mij nog erg beperkt leek. Bovendien vind ik ook MSE niet heel goed.

Iemand goede ervaringen met andere hosted pakketten?

[ Voor 7% gewijzigd door Trommelrem op 04-04-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Trommelrem schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 12:44:
Zijn er Tweakers die ervaringen hebben met cloud antiviruspakketten waarbij het managementgedeelte wordt gehost door een externe partij?

Ik ben namelijk op zoek naar een goed antiviruspakket om een aantal computers te beveiligen. De twee belangrijkste eisen:

- Het moet Cloud zijn. Dus geen vaste contracten. Ik moet per maand de licenties kunnen verhogen, maar ook kunnen verlagen;
- De management interface moet worden gehost door een derde partij. Ik wil zelf geen server beheren met de managementsoftware erop;
- Goede logging vanuit de managementportal

Symantec.Cloud lijkt hieraan te voldoen, echter de logging van Symantec.Cloud is ruk. Verder vind ik dat Symantec nogal veel performance vraagt en mijn ervaring is dat ze niet zo snel zijn met het toevoegen van nieuwe virussen aan de definities.

Inmiddels heb ik ook een testomgeving van ESET, maar het proces om een testomgeving te krijgen duurde zo lang, dat ik twijfels heb of het echt wel Cloud is. Ik moet per maand kunnen schalen.

Windows Intune heb ik ook een tijdje getest en dat vond ik erg fijn werken, behalve dat het mij nog erg beperkt leek. Bovendien vind ik ook MSE niet heel goed.

Iemand goede ervaringen met andere hosted pakketten?
*schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Helaas heb ik geen antwoord voor je specifieke vraag, maar ik gebruik zelf OpenDNS:
https://www.opendns.com/enterprise-security/
Ik zie netjes welke netwerken last hebben (gehad) van botnets, je kunt makkelijk de shit websites blokkeren, maar helaas geen AV, zoals je vroeg. Maar misschien heb je hier wat aan, bij gebrek aan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Helaas inderdaad geen antwoord op mijn vraag, maar ik zie OpenDNS wel als een goede aanvulling op een virusscanner. Sowieso zijn de DNS servers van OpenDNS beter dan die van Google. Google maakt er een zooitje van als het gaat om requests van concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
*schopje*

Echt niemand die een hosted virusscanner kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

HIPS in NOD32 ik zweer erbij. Net als bij OpenDNS trouwens, dit staat ingeklopt in mijn Dlink router.

Edit: niet goed gelezen, is geen cloud av

[ Voor 36% gewijzigd door GerardVanAfoort op 07-04-2015 23:23 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
@CH 033
OpenDNS is dat gratis?
En kan dit gewoon simpel als vervangende DNS gebruikt worden ipv de DNS van mijn provider (telenet.be) ?

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 08-04-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@daffie82

Voor privé gebruik wel. Kijk ook even of je router al voorbereid is op OpenDNS. Dit maakt het nóg makkelijker!

https://www.opendns.com

NRG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oheng
daffie82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:06:
@CH 033
OpenDNS is dat gratis?
En kan dit gewoon simpel als vervangende DNS gebruikt worden ipv de DNS van mijn provider (telenet.be) ?
Hier mijn aantekeningen voor OpenDNS in te stellen, misschien heeft Trommelrem hier ook wat aan. Je moet een volledig gratis account aanmaken. Voordeel is dat ook op mobiele devices een extra veiligheidslaag zit. Met name misleidende advertenties ban je hiermee uit (uw update staat klaar, klik hier om te upgraden. Of bijvoorbeeld een paginagrote Whatsapp bel oproep, inclusief geluid).

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Vul een primaire en secundaire DNS servers in in je router/modem:

OpenDNS servers (primair):
208.67.222.222 (resolver1.opendns.com)
208.67.220.220 (resolver2.opendns.com)

Google DNS servers (secundair, je ISP DNS kun je ook gebruiken):
8.8.8.8
8.8.4.4

Opennic DNS servers  (ook secundair):
31.220.43.191 (ns1.fl.nl)
151.236.29.92 (ns1.nh.nl)

Registratie van een OpenDNS account bij voorkeur vanaf het netwerk waarop OpenDNS gaat draaien

Verander het Network feedback email address in: (je emailadres)

Stel time zone in

Customization:
[DOMAIN] is geblokkeerd door (je emailadres) vanwege veiligheidsredenen.
Deze gevaarlijke phising website is geblokkeerd door (je emailadres).

Security: alles aan

Zelf domeinen toevoegen:
1. ga naar Web Content Filtering
2. zet filter level op Custom
3. Vink aan: Adware, Web Spam, Parked Domains
4. Block de volgende domeinen:

Let op: alleen de domeinen blocken, suggesties negeren
254a.com
2mdn.net
adcash.com
adform.net
adnxs.com
appnexus.com
ato.mx
bestbuyers.net
brothersoft.com     
cpmstar.com
criteo.com
doubleclick.net
download.cnet.com   
download.com
googlesyndication.com
informer.com
intelliad.com
malavida.com
onclickads.net
rubiconproject.com
serving-sys.com
softonic.com
static2.creative-serving.com
turn.com
uniblue.com
vellance.com

Bekende problemen:
Een netwerk staat op (inactive), of op een verkeerd IP adres; de filters worden niet meer toegepast:
Ga naar Add/manage networks. Achter het IP adres staat een "refresh" icon. klik daarop.

En dit soort dingen voorkom je:
nieuws: 'Groot advertentienetwerk serveert malware' - update 3
Willekeurige code van jan en alleman, rechtstreeks op je scherm getoverd, wat een fantastisch idee, what could go wrong?
Ik zie trouwens nog steeds ads op Tweakers (gewhitelist), maar helaas ook de melding dat ik toch nog ads blokkeer, waarschijnlijk vanwege doubleclick.net. Ik moet eigenlijk nog even uitzoeken hoe ik dat kan omzeilen, want ik wil de (voor mij relevante) ads op tweakers juist wél zien.

[ Voor 7% gewijzigd door oheng op 07-02-2016 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-08 02:56
Iemand nog een goedkope site voor een licientie van

Kaspersky Pure 3.0 (dus totale beveiliging) voor 1 PC? Want ik zie alleen 3 licenties.

Iphone 5 -- eerste Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Trommelrem schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 23:01:
*schopje*

Echt niemand die een hosted virusscanner kent?
Ik stel voor dat je voor deze concrete eigen vraag een eigen topic maakt en niet hier schopt :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

oheng schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:32:
[...]
Hier mijn aantekeningen voor OpenDNS in te stellen, misschien heeft Trommelrem hier ook wat aan. Je moet een volledig gratis account aanmaken. Voordeel is dat ook op mobiele devices een extra veiligheidslaag zit. Met name misleidende advertenties ban je hiermee uit (uw update staat klaar, klik hier om te upgraden. Of bijvoorbeeld een paginagrote Whatsapp bel oproep, inclusief geluid).
Hé mooi lijstje lastpakken! Ik zet ze ook even op denied in mijn router. Wat betreft OpenDNS filtering level, wat zijn jouw ervaringen met "moderate"? Voor mijn gevoel is dit het schoonst.. dit is wel gewoon op mijn thuisnetwerk waar dit natuurlijk makkelijker toepasbaar is als in een zakelijke omgeving.

Ik heb gemerkt dat bijvoorbeeld macrumors ook nogal wat flitsende banners heeft met "pc optimalisatie"! :? Ik lees dit op mijn iPad, daar bestaat toch geen ad- en mal- ware voor :*)
Zodra ik het level op moderate heb zijn deze banners volledig weg en staat in het log ad..netshelter. huppeldepup vermeld. Overigens mede door dit soort ongein neemt mijn bezoek aan dat soort websites STERK af.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:23:
[...]

Hé mooi lijstje lastpakken! Ik zet ze ook even op denied in mijn router. Wat betreft OpenDNS filtering level, wat zijn jouw ervaringen met "moderate"? Voor mijn gevoel is dit het schoonst.. dit is wel gewoon op mijn thuisnetwerk waar dit natuurlijk makkelijker toepasbaar is als in een zakelijke omgeving.
Ik heb natuurlijk het op "Custom" staan. Normaal gesproken doe ik dit:
3. Vink aan: Adware, Tasteless, Web Spam, Parked Domains

Geen klachten totnutoe, Tasteless doe ik normaal gesproken ook, want dan worden Ogrish.com en soortgelijke troep geblocked. En als ze wel klachten hebben: het contactformulier zit in de geblockte content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik vind dat de DNS van Norton beter beschermt tegen phishing en malware dan OpenDNS.
Mijn top 4 is:
  1. Norton
  2. Yandex
  3. OpenDNS
  4. Comodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:15
Bitdefender antivirus plus gekocht, blijkt naar alle waarschijnlijkheid de veroorzaker van een BSOD waar ik soms last van had bij het opstarten.

Weggegooid geld dus, nu zoek ik een vervanger en wil graag jullie mening.

Ben opzoek naar gewoon een goede antivirus, die niet te zwaar is en ik hoef ook niet internet security 'dingen'. Betalen vind ik geen probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door outlandos op 08-04-2015 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Outlandos schreef op woensdag 08 april 2015 @ 12:39:
Bitdefender antivirus plus gekocht, blijkt naar alle waarschijnlijkheid de veroorzaker van een BSOD waar ik soms last van had bij het opstarten.

Weggegooid geld dus, nu zoek ik een vervanger en wil graag jullie mening.

Ben opzoek naar gewoon een goede antivirus, die niet te zwaar is en ik hoef ook niet internet security 'dingen'. Betalen vind ik geen probleem.
Heb je eventueel eerder geïnstalleerde virus scanners met de removal tool van de betreffende av leverancier verwijderd? En de Bitdefender van hun website gedownload en de installatie uitgevoerd "als admin uitvoeren"? Indien Win 8 smart screen filter uit tijdens installatie of gebruik?

@Outlandos. Ik zal in jouw topic een antwoord geven om het overzichtelijk te houden.

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 08-04-2015 13:45 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:13:
[...]

Heb je eventueel eerder geïnstalleerde virus scanners met de removal tool van de betreffende av leverancier verwijderd? En de Bitdefender van hun website gedownload en de installatie uitgevoerd "als admin uitvoeren"? Indien Win 8 smart screen filter uit tijdens installatie of gebruik?
De SSD waar ik Bitdefender op had gezet was nog helemaal nieuw. Ik heb Win 7 en de download direct van hun website gehaald. Het enige wat ik niet heb gedaan was de installatie als admin uitvoeren. Maar als dat BSOD kan veroorzaken, dan wil ik ver van die software blijven.

Ik weet dat crossposting niet is toegestaan, maar voor de geintresseerde naar mijn probleem:

BSOD: ntoskrnl.exe+74ec0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:31

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb op het moment ook een beetje ruzie met BitDefender. Als ik deze installeer op mijn tablet krijg ik als deze uit Sleep komt eerst een zeer trage reactie op de aan/uit knop. Na een tijdje komt er dan een melding dat bdagent tegen een Applicatie error aangelopen is en in geheugen probeert te schrijven waar hij niet thuis hoort. Alleen een reboot verhelpt dit. Op mijn laptop, Surface 2 Pro en PC heb ik hier geen last van, dus ik vermoed dat het te maken heeft met Connected Standby oid.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:03
oheng schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 08:57:
[...]
je moet download.cnet.com ook blokkeren, net zoals brothersoft.com, informer.com, download.com, softonic.com, malavida.com. Alleen maar virussen op met name die 6 websites.
Ik denk niet dat het een valse positive is, waarschijnlijk is er nu veel meer troep geïnstalleerd. Check met malwarebytes, adwcleaner en hitman pro.

Bij mijn klanten heb ik hier nooit last van. Kunnen alleen op bijv softpedia en filehippo komen.
Wow, altijd gedacht dat die sites te vertrouwen waren. Downloadde er nooit iets en ik scan gelukkig alles maar toch een eye-opener. Bedankt daarvoor.

Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 april 2015 @ 00:15:
@daffie82

Voor privé gebruik wel. Kijk ook even of je router al voorbereid is op OpenDNS. Dit maakt het nóg makkelijker!

https://www.opendns.com
Ik heb geen externe router helaas.
Mijn ISP (telenet.be) heeft wel een ingebouwde router.
Wat zou ik dan moeten instellen in de router?
Want als ik zo de post van oheng lees, moet ik enkel de DNS aanpassen, en dit kan ik uiteraard gewoon in windows aanpassen.
(dan is het natuurlijk niet blocked als ik via phone/Wifi surf, dat besef ik wel)

EDIT : trouwens, dit is toch eigenlijk hetzelfde als Hostsman, waar ik 3 DNS subscripties aanhou en die in de hosts file toegevoegd zijn. Moet zeggen dat dit ook netjes ads e.d. tegenhoudt...

[ Voor 13% gewijzigd door daffie82 op 08-04-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben alvast een beetje opzoek gegaan en twijfel nu tussen Kaspersky AV en ESET's AV. Ze zijn op een paar euro na even duur, maar ESET biedt voor die prijs 2 jaar aan en Kaspersky maar 1 jaar (via Surfspot.nl).

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 08-04-2015 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Outlandos schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:35:
Ik ben alvast een beetje opzoek gegaan en twijfel nu tussen Kaspersky AV en ESET's AV. Ze zijn op een paar euro na even duur, maar ESET biedt voor die prijs 2 jaar aan en Kaspersky maar 1 jaar (via Surfspot.nl).
Kan geen account aanmaken want zit niet in het onderwijs grrrrr... !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
https://www.opendns.com/home-internet-security/

Moet ik hier de ''Parental controls'' kiezen of gewoon de ''Enhanced DNS'' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Outlandos schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:35:
Ik heb Kaspersky total pakket. En dat vind ik beter draaien dan ESET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
daffie82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:18:

Parental control. Enhanced biedt geen opties aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

daffie82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:18:

Parental Controls, je filtering level kiezen (56 categorieën mogelijk) Je ip verifiëren en een naam geven.
Vervolgens de manier kiezen waarop jij je device(s) naar OpenDNS wil lijden.
Prefered DNS 208.67.222.222
Alternate DNS 208.67.220.220

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
daffie82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 16:11:
[...]

Ik heb geen externe router helaas.
Mijn ISP (telenet.be) heeft wel een ingebouwde router.
Wat zou ik dan moeten instellen in de router?
Want als ik zo de post van oheng lees, moet ik enkel de DNS aanpassen, en dit kan ik uiteraard gewoon in windows aanpassen.
(dan is het natuurlijk niet blocked als ik via phone/Wifi surf, dat besef ik wel)

EDIT : trouwens, dit is toch eigenlijk hetzelfde als Hostsman, waar ik 3 DNS subscripties aanhou en die in de hosts file toegevoegd zijn. Moet zeggen dat dit ook netjes ads e.d. tegenhoudt...
De openDNS ipadressen voer je in op je modem/router. Het voordeel is dat je zo in 1 klap je hele netwerk beschermt. Dus dat geldt ook voor je mobiel en tablet...
En een grote Hosts file leidt vaak tot een op hol geslagen DNS service, en traag internet, merk ik vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
@oheng
@CH 033

Thanks zover.
Ik moet nu mijn Mijn Ip toevoegen bij ''Add a network''.
Mijn ISP werkt met dynamisch IP (ik gebruik wel altijd hetzelfde lokaal IP, maar dat helpt niet neem ik aan), dan moet ik hiervoor een progje installeren zie ik al.

Nadeel is dan wel dat dit enkel voor mijn desktop PC de filter functies zal kunnen doen.
Want als mijn desktop PC niet aanstaat en ik zit met mijn telefoon op WIFI, dan weet OpenDNS niet dat mijn IP eventueel veranderd is. Klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
oheng schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:50:

De openDNS ipadressen voer je in op je modem/router. Het voordeel is dat je zo in 1 klap je hele netwerk beschermt. Dus dat geldt ook voor je mobiel en tablet...
En een grote Hosts file leidt vaak tot een op hol geslagen DNS service, en traag internet, merk ik vaak.
Kan ik niet ingeven op mijn modem/router helaas...
Kan hier enkel een paar poorten naar keuze forwarden en een DMZ instellen. That's about it.

Dus dan ga ik dit nooit op het hele netwerk werkend krijgen, neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Mouse_NL schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:36:
[...]

Ik heb Kaspersky total pakket. En dat vind ik beter draaien dan ESET!
In welk opzicht beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

daffie82 schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:58:
[...]

Kan ik niet ingeven op mijn modem/router helaas...
Kan hier enkel een paar poorten naar keuze forwarden en een DMZ instellen. That's about it.

Dus dan ga ik dit nooit op het hele netwerk werkend krijgen, neem ik aan?
Jawel DMZ gebruiken en een eigen router er achter hangen. Volledige controle! Maar goed, kost je wel ff inleestijd en een paar tientjes voor router. Doe je dit niet dan is dat progje om je ip te updaten naar OpenDNS wel een uitkomst, en heb je waarschijnlijk zelden dat deze gegevens achterlopen bij OpenDNS.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
Met ESET kon ik bijvoorbeeld op sommige momenten niet multi-tasken als moest bestanden of de pc moest scannen.

Verder verliep bijvoorbeeld de communicatie naar mijn netwerkprinter k niet altijd soepel, ik moest dan me firewall even uitzetten en na een tijdje weer aan.

Kaspersky daarna geprobeerd en die had deze hobbels niet. Dus toen heb ik Kaspersky genomen, dit jaar verlengd met nog een jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Mouse_NL op 08-04-2015 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
OpenDNS werkt bij mij niet... Sterker nog, zo te zien werkt geen enkele andere DNS op mijn netwerk. Ook 8.8.8.8/8.8.4.4 van google wil niet werken.

Het zag er zo veelbelovend uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hier wat router configs voor OpenDNS. Van 3COM tot ZyXEL

https://support.opendns.c...ration-best-for-home-use-

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
oheng schreef op woensdag 08 april 2015 @ 17:50:

Nou, 365KB vind ik best nog meevallen. Slaat nooit op hol.
En qua traagheid zal ik je dit zeggen : die hosts file werkt sneller dan surfen met de adblock extensie...

EDIT : heb trouwens Open DNS config ingesteld zoals jij had aangegeven in je post, met custom en alle andere instellingen.
Hostsman heb ik voorlopig even disabled. Anders beetje te veel van het goede lijkt me!
Ga nu eens paar weken testen hoe dat werkt, ook in combinatie met dat programma dat IP automatisch naar OpenDNS verstuurt.
Thanks zover oheng en CH 033!

EDIT 2 : @oheng en @CH 033 : wat vinden jullie van de add-on Disconnect?
Heeft dit nut? Zeker nu met OpenDNS dat ik heb ingesteld...
Meer info : https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/disconnect/
Gebruik het al een hele tijd, maar als het niet nodig is of meer slecht dan goed doet, kan ik het beter verwijderen natuurlijk.

[ Voor 50% gewijzigd door daffie82 op 08-04-2015 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip voor mensen die eventueel Avast willen verlengen voor een jaar, zonder email op te geven.

Geef aan in "programma verwijderen of wijzigen" van Windows aan dat je Avast wil verwijderen en bevestig dat.
Je krijgt daarna nog een aanbieding om een jaar gratis gebruik te maken van Avast. Zonder email in te vullen!. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
BTW, HitmanPro.Alert 3 is nu eindelijk beschikbaar voor het grote publiek --> http://www.wilderssecurit...841/page-196#post-2478692
HitmanPro.Alert 3 build 180 General Availability

Since the four Community Technical Previews of HitmanPro.Alert 3 last year, our customers and the security community showed strong interest. Enhanced with the valuable feedback that we received, we are excited to announce the general availability (GA) of HitmanPro.Alert 3 – build 180.

HitmanPro.Alert version 3 introduces Exploit Mitigations, of which its hardware-assisted Control-Flow Integrity (CFI) technology is perhaps its most striking feature. CFI is a technique to prevent flow of control not intended by the original application, without requiring the source code or debug symbols of the protected application. With CFI, HitmanPro.Alert 3 effectively stops attackers that hijack control-flow to combine short pieces of benign code, already present in a system, for a malicious purpose; a so-called return-oriented programming (ROP) attack. This capability is achieved by programming and leveraging a hardware feature in modern Intel® processors to track code execution and assist in the detection of attacks in real-time – an industry-first method not found in any other security product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Nog wat extra vragen @oheng en @CH 033 ivm OpenDNS :
- als ik DNS niet kan inkloppen op een router zal ik dit nooit werkend krijgen op mijn telefoon thuis via Wifi ? Als ik op mijn Windows phone 8.1 kijk zie ik wel bij eigenschappen van de Wifi de DNS gegevens (van mijn ISP), maar deze kan ik niet aanpassen! Op zich geen ramp, maar wil het wel zeker weten.
- De DNS service in Windows 7, moet deze AAN of UIT staan? Wat is hier aan te bevelen? Of maakt dit voor OpenDNS niet uit?
- Kan het zijn dat door het veranderen van de DNS server van ISP naar OpenDNS, dat de download snelheid van ftp servers in NL/BE hierdoor afneemt?

Dank !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:56:
- als ik DNS niet kan inkloppen op een router zal ik dit nooit werkend krijgen op mijn telefoon thuis via Wifi ?
Tenzij je de dhcp client kunt instellen om alleen een IP adres en subnetmask / default gateway te verkrijgen en je de DNS instellingen zelf kunt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hum, DMZ is mogelijk niet de juiste oplossing hiervoor. Maar je zou dit eens kunnen overleggen met tech support van Telenet. Of vraag of ze jou een router kunnen leveren waar jij zelf je DNS in kan aanpassen.

DNS op devices aanpassen kan ik geen goed antwoord op geven.

Juist met OpenDNS adressen in de router is mijn internet ervaring heel goed. Newsgroup downloaden met SSL over glasvezel 50 Mbit was bij mij altijd stabiel netto 5,3 Mbps. Ook streaming diensten en overige data stabiel en nooit het gevoel dat de snelheid geknepen werd.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram91
photofreak schreef op donderdag 09 april 2015 @ 00:48:
BTW, HitmanPro.Alert 3 is nu eindelijk beschikbaar voor het grote publiek --> http://www.wilderssecurit...841/page-196#post-2478692

[...]
Iemand hier al ervaringen mee? Betaalde versie lijkt me ideale aanvulling op een AV. Samen met een lichtgewicht als Webroot lijkt me een goede combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
Dank Bor en CH 033!
Nog enig idee over de DNS service in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

bram91 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:03:
[...]

Iemand hier al ervaringen mee? Betaalde versie lijkt me ideale aanvulling op een AV. Samen met een lichtgewicht als Webroot lijkt me een goede combi.
Absoluut een goede aanvulling op AV, up-to-date systeem, up-to-date browser EN plugins!
Gebruik al een hele tijd ProAlert 2.6.5.77 en nu is na ongeveer een jaar als 3.0RC versie 3 officieel uit.
Goed nieuws!

Edit: geïnstalleerd, gescant, instellingen doorlopen. Combi van Hitman.Pro + Alert. Gebruiksvriendelijk.
Heb nu nog voor 13 maanden ESET licentie, maar deze wordt volgend jaar vervangen door Hitman.Pro / Alert. Meer dan bewezen goede software van Nederlandse makelij, en met het kopen van een licentie kan dit worden voortgezet.

[ Voor 25% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-04-2015 11:51 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

photofreak schreef op donderdag 09 april 2015 @ 00:48:

[...]
Klinkt interessant, maar mij wordt niet helemaal duidelijk wat dit programma kost. Kan me niet voorstellen dat het gratis is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
Tomba schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:49:
[...]

Klinkt interessant, maar mij wordt niet helemaal duidelijk wat dit programma kost. Kan me niet voorstellen dat het gratis is....
Je hebt een licentie voor HitmanPro nodig om HitmanPro.Alert 3 volledig te kunnen gebruiken. (Of hoe Mark en Erik het verwoorden: Koop er een en krijg de andere er gratis bij)

Prijzen zijn te vinden op: http://www.surfright.nl/nl/shop/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Tomba schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:49:
[...]

HitmanPro - 1 PC 1 jaar € 19,95, 3 jaar € 39,90
HitmanPro - 3 PCs 1 jaar € 29,95, 3 jaar € 59,90

Bron ontwikkelaar: http://www.surfright.nl/nl/shop

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

photofreak schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:55:
[...]

Je hebt een licentie voor HitmanPro nodig om HitmanPro.Alert 3 volledig te kunnen gebruiken. (Of hoe Mark en Erik het verwoorden: Koop er een en krijg de andere er gratis bij)

Ah kijk, klinkt logisch :) Dan laat ik hem gaan, heb al MBAM en BitDefender betaalt dus vind het wel mooi zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Normaal gesproken wordt het altijd afgeraden om meerdere virus- en malwarescanners tegelijkertijd te gebruiken op je systeem, vanwege de verhoogde kans op crashes, conflicten en false positives. Geldt dit dan ook voor een combinatie van een virusscanner en een malwarescanner? Ik gebruik nu namelijk Norton 360 en vraag me af wat MBAM, Hitman Pro (Alert), SuperAntiSpyware en co. dan nog toevoegen. Het mooiste zou zijn als 1 van die programma's mijn huidige bescherming realtime kan aanvullen zonder conflicten.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Jorgen schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:51:
Normaal gesproken wordt het altijd afgeraden om meerdere virus- en malwarescanners tegelijkertijd te gebruiken op je systeem, vanwege de verhoogde kans op crashes, conflicten en false positives. Geldt dit dan ook voor een combinatie van een virusscanner en een malwarescanner? Ik gebruik nu namelijk Norton 360 en vraag me af wat MBAM, Hitman Pro (Alert), SuperAntiSpyware en co. dan nog toevoegen. Het mooiste zou zijn als 1 van die programma's mijn huidige bescherming realtime kan aanvullen zonder conflicten.
Die kun je alledrie zonder een enkel probleem naast Norton draaien.
Het gaat er meer om dat je geen Mcafee en Norton naast elkaar moet draaien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
daffie82 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 09:56:
- als ik DNS niet kan inkloppen op een router zal ik dit nooit werkend krijgen op mijn telefoon thuis via Wifi ? Als ik op mijn Windows phone 8.1 kijk zie ik wel bij eigenschappen van de Wifi de DNS gegevens (van mijn ISP), maar deze kan ik niet aanpassen! Op zich geen ramp, maar wil het wel zeker weten.
- De DNS service in Windows 7, moet deze AAN of UIT staan? Wat is hier aan te bevelen? Of maakt dit voor OpenDNS niet uit?
- Kan het zijn dat door het veranderen van de DNS server van ISP naar OpenDNS, dat de download snelheid van ftp servers in NL/BE hierdoor afneemt?

Dank !
Ik heb alleen ervaringen met het aanleggen en troubleshooten van de Nederlandse ISP's, dus ik kan je helaas niet zoveel vertellen over een modem in België.
Ik heb nu even geen Windows Phone bij de hand (3 uur geleden natuurlijk wel weer...), maar als ik er weer eentje krijg, dan zal ik er wel even in kijken. Het is een verdomd goede vraag: in Android en iOS kan dit wel, maar in Windows Phone? Dat zou toch eigenlijk wel moeten, vanwege het zakelijke karakter dat Windows Phone een beetje heeft/had.
DNS service in Windows moet gewoon aanstaan. Het mooie van OpenDNS is dat het juist eigenlijk vrij "dom" is. Je hoeft geen moeilijke dingen te doen: alleen de DNS server (plus een andere, backup DNS server) in een apparaat inkloppen en klaar.
En de snelheid verandert niet, juist omdat het een relatief "dom" systeem is. Je internet zou er zelfs wat beter van moeten draaien (vanwege de redundante DNS server die je zelf invoert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
photofreak schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:55:
[...]

Net Hitman geprobeerd ........ ik zie er van af. Mijn hele toetsenbord van mijn laptop deed het daarna niet meer. Snelkoppelingen gingen opeens niet meer open. Voor mij echt een not done programma. :( :( :( :(

Systeem herstel gedraaid en Hitmanpro eraf geflikkerd en alles werkt weer.

Mijn advies ...... installeer hitmanpro niet. Gewoon te agressief voor waarschijnlijk een legale driver o.i.d. Ik heb zelf geen zin om uit te zoeken wat hij precies blokkeerde. Ik ben blij dat ik meteen kon herstellen.

[ Voor 20% gewijzigd door Mouse_NL op 09-04-2015 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
Mouse_NL schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:07:
[...]

Net Hitman geprobeerd ........ ik zie er van af. Mijn hele toetsenbord van mijn laptop deed het daarna niet meer. Snelkoppelingen gingen opeens niet meer open. Voor mij echt een not done programma. :( :( :( :(

Systeem herstel gedraaid en Hitmanpro eraf geflikkerd en alles werkt weer.

Mijn advies ...... installeer hitmanpro niet. Gewoon te agressief voor waarschijnlijk een legale driver o.i.d. Ik heb zelf geen zin om uit te zoeken wat hij precies blokkeerde. Ik ben blij dat ik meteen kon herstellen.
Hij houdt ook USB sticks tegen die zich gedragen als toetsenborden (keyloggers), dus dat zal het probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
oheng schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 00:37:
[...]

Hij houdt ook USB sticks tegen die zich gedragen als toetsenborden (keyloggers), dus dat zal het probleem zijn.
Als het goed is kan je toetsenborden/muizen//etc. gewoon toestaan, je krijgt alleen een waarschuwing waarin een keuze wordt voorgelegd.

Verder is HMP.Alert best wel degelijk. Ik draai het zelf al bijna de hele beta-periode en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad.

Surfright heeft HMP.Alert ook gelijk laten testen door MRG Effitas --> https://www.mrg-effitas.c...ploit_prevention_test.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mouse_NL
photofreak schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 01:44:
[...]

Als het goed is kan je toetsenborden/muizen//etc. gewoon toestaan, je krijgt alleen een waarschuwing waarin een keuze wordt voorgelegd.

Verder is HMP.Alert best wel degelijk. Ik draai het zelf al bijna de hele beta-periode en ik heb eigenlijk nooit problemen gehad.

Surfright heeft HMP.Alert ook gelijk laten testen door MRG Effitas --> https://www.mrg-effitas.c...ploit_prevention_test.pdf
Ik kreeg geen waarschuwing. Het is eraf en ben blij toe dat het eraf is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
oheng schreef op donderdag 09 april 2015 @ 21:55:
Ik heb alleen ervaringen met het aanleggen en troubleshooten van de Nederlandse ISP's, dus ik kan je helaas niet zoveel vertellen over een modem in België.
Ik heb nu even geen Windows Phone bij de hand (3 uur geleden natuurlijk wel weer...), maar als ik er weer eentje krijg, dan zal ik er wel even in kijken. Het is een verdomd goede vraag: in Android en iOS kan dit wel, maar in Windows Phone? Dat zou toch eigenlijk wel moeten, vanwege het zakelijke karakter dat Windows Phone een beetje heeft/had.
DNS service in Windows moet gewoon aanstaan. Het mooie van OpenDNS is dat het juist eigenlijk vrij "dom" is. Je hoeft geen moeilijke dingen te doen: alleen de DNS server (plus een andere, backup DNS server) in een apparaat inkloppen en klaar.
En de snelheid verandert niet, juist omdat het een relatief "dom" systeem is. Je internet zou er zelfs wat beter van moeten draaien (vanwege de redundante DNS server die je zelf invoert).
Thanks voor je hulp oheng, erg appreciated!
Ben er ondertussen achter dat DNS aanpassen niet gaat op Windows phone en ook via mijn ISP lukt dit niet.
Enige oplossing die ik heb is een extra router kopen en instellen (zover wil ik niet gaan) of het programma van OpenDNS op mijn desktop PC gebruiken (deze checkt regelmatig of je IP verandert en stuurt dit dan door naar OpenDNS).
Enige irritante wat ik hier soms mee heb is dat dit programma na een uurtje ineens begint te klagen dat OpenDNS niet meer actief is en na paar minuten herstelt dit weer automatisch. Erg vreemd...
Als ik dan op hun test site ga kijken, klopt het ook dat OpenDNS even niet meer actief is. Vraag me af waar dit aan ligt? Aan dat programma of aan OpenDNS zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Mbt Hitmanpro Alert 3 en de toetsenbord problemen:
Dragon1952 said: ↑
I installed 179 over 155 and my keyboard did not work anymore. I could not type anything anymore.
I installed 178 over 155 and have the same problem i had with 179 with the Keyboard not working so i went back to 155.
Dragon1952 said: ↑
I installed 178 over 155 and have the same problem i had with 179 with the Keyboard not working so i went back to 155.
Can you uninstall 155, reboot, install 179.
erikloman said: ↑
Can you uninstall 155, reboot, install 179.
I did this and it worked. Installed 179 and no problem with the Keyboard.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Modbreak:knip, geen VA posts hier

[ Voor 92% gewijzigd door iisschots op 10-04-2015 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oheng
daffie82 schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 11:19:
[...]

Enige irritante wat ik hier soms mee heb is dat dit programma na een uurtje ineens begint te klagen dat OpenDNS niet meer actief is en na paar minuten herstelt dit weer automatisch. Erg vreemd...
Als ik dan op hun test site ga kijken, klopt het ook dat OpenDNS even niet meer actief is. Vraag me af waar dit aan ligt? Aan dat programma of aan OpenDNS zelf?
Ik herken dit probleem in het geheel niet. Het programma is muisstil, en geeft nooit meldingen.
Je zou eens een "ping -t google.com" ofzo kunnen doen in een command prompt. Ik vraag me af of je internetverbinding wel helemaal stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
oheng schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 19:43:
[...]
Ik herken dit probleem in het geheel niet. Het programma is muisstil, en geeft nooit meldingen.
Je zou eens een "ping -t google.com" ofzo kunnen doen in een command prompt. Ik vraag me af of je internetverbinding wel helemaal stabiel is.
Mijn verbinding is heel stabiel. Nog NOOIT last gehad van uitval ofzo. Bekabeld netwerk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:42
Jorgen schreef op donderdag 09 april 2015 @ 20:51:
Geldt dit dan ook voor een combinatie van een virusscanner en een malwarescanner? Ik gebruik nu namelijk Norton 360 en vraag me af wat MBAM, Hitman Pro (Alert), SuperAntiSpyware en co. dan nog toevoegen. Het mooiste zou zijn als 1 van die programma's mijn huidige bescherming realtime kan aanvullen zonder conflicten.
Programma's als MBAM en HMP3 zijn zo gemaakt, dat ze zonder problemen naast een security suite zoals Norton 360 kunnen draaien. SuperAntiSpyware verdient het niet om in 1 adem genoemd te worden met mbam en hmp3. Sas is kwalitatief van veel en veel lager niveau.
Of het zin heeft om naast de suite nog een antimalware prog te draaien? Ik zou eerder tijd danwel geld investeren in Sandboxie of Emet. Je overall detectie opkrikken met nog een prog is imao minder effectief dan een andere beschermings laag.
Verder geen kritiek op MBAM of HMP3(Alert), ik vind ze beide heel erg goed, zo niet onovertroffen. Maar wees wel bewust van het grote verschil tussen HMP3 en HMPAlert.

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@oheng en daffie82

Als daffie82 dit ongeveer elk uur ervaart, kan het te maken hebben met een refresh in de router, time to live 3600?
En op de lokale machine misschien ipconfig /flushdns zinvol?
Telenet.be gebruikt(e) die niet ook Experiaboxen?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:11:
@oheng en daffie82

Als daffie82 dit ongeveer elk uur ervaart, kan het te maken hebben met een refresh in de router, time to live 3600?
En op de lokale machine misschien ipconfig /flushdns zinvol?
Telenet.be gebruikt(e) die niet ook Experiaboxen?
Dank voor je tips.
FlushDNS heb ik net gedaan.
En idd, zou misschien met refresh id router te maken kunnen hebben. Maar goed, zoals reeds gezegd kan ik bijna niks zelf instellen op die router.
Wat zijn precies Experiaboxen?

Nuja, als het mij blijft "ambeteren" zet ik gewoon in het progje "don't notify me about errors" aan. Gaat ook natuurlijk, zit ik hoogstens 30sec per uur niet via OpenDNS :)
Baserk schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:03:

Of het zin heeft om naast de suite nog een antimalware prog te draaien? Ik zou eerder tijd danwel geld investeren in Sandboxie of Emet. Je overall detectie opkrikken met nog een prog is imao minder effectief dan een andere beschermings laag.
Helemaal mee eens.
Gewoon een goeie (gratis) AV, Sandboxie voor je browser + email en eventueel OpenDNS. Zit je aardig goed denk ik.

[ Voor 24% gewijzigd door daffie82 op 10-04-2015 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:37

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Baserk schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 20:03:
[...]

Programma's als MBAM en HMP3 zijn zo gemaakt, dat ze zonder problemen naast een security suite zoals Norton 360 kunnen draaien. SuperAntiSpyware verdient het niet om in 1 adem genoemd te worden met mbam en hmp3. Sas is kwalitatief van veel en veel lager niveau.
Verder geen kritiek op MBAM of HMP3(Alert), ik vind ze beide heel erg goed, zo niet onovertroffen. Maar wees wel bewust van het grote verschil tussen HMP3 en HMPAlert.
Zou je daar iets meer over willen uitleggen? Eventueel over PM om het topic niet te vervuilen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17
Zijn er ook mensen hier bekend met herdProtect?

Dit is een tool die je hardeschijf scant en bestanden analyseert door ze door 68 anti-malware scanners gooit. Op zich werkt het heel mooi, maar ik kan nog niet achterhalen of het ook realtime scant of dat het meer gebruikt moet worden naast je huidige malware scanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
BitDefender geeft hier spontaan een malware melding op nu.nl. Nog niet eerder dergelijke meldingen gezien van BitDefender. Als ik hier kijk lijkt het wel een legitieme melding te zijn. Kan verder weinig info vinden met de datum van vandaag.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddevries
  • Laatst online: 13-09 12:57
Zanbee schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 19:19:
BitDefender geeft hier spontaan een malware melding op nu.nl.
Hier ook op onze 2 pc's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-05 21:29
Virustotal Geeft aan dat alleen BitDefender malware detecteerd op nu.nl het merendeel van de 62 scanners zegt alles in orde is.

Ik heb hem ook nog even door URLQuary gehaald en zie daar 2x casale-cm.p.veruta.com/adserver/cookiematch?pnid=3000010 wat als malware gekwalificeert wordt.

Failure is not an option -- it comes bundled with Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Bitdefender blokkeert nu.nl nog steeds.
Jammer dat hij niet alleen de vermeende malware content weglaat en de rest van de pagina laat zien. Bovendien krijg je verder geen details te zien waar de malware in zou moeten zitten. Hij blokkeert het hele domein nu.nl
Jammer

Virustotal geeft nog steeds 1/62, dus het lijkt op een false positive.

lol, als je die ad url met veruta.com door virustotal haalt geeft alleen fortinet een match, bitdefender zelf ziet die als 'clean' ??

edit: ook ad.nl wordt geblokkeerd
Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben,
https://www.security.nl/p...escene+verspreidt+malware
als beide sites zouden linken naar c r i m e s c e n e. n l ?
DEZE LAATSTE NIET BEZOEKEN, SCHIJNT ACTIEF MALWARE TE SERVEREN!

[ Voor 51% gewijzigd door Henk007 op 25-04-2015 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Henk007 schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 00:29:
Bitdefender blokkeert nu.nl nog steeds.
Jammer dat hij niet alleen de vermeende malware content weglaat en de rest van de pagina laat zien. Bovendien krijg je verder geen details te zien waar de malware in zou moeten zitten. Hij blokkeert het hele domein nu.nl
Jammer

Virustotal geeft nog steeds 1/62, dus het lijkt op een false positive.

lol, als je die ad url met veruta.com door virustotal haalt geeft alleen fortinet een match, bitdefender zelf ziet die als 'clean' ??

edit: ook ad.nl wordt geblokkeerd
Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben,
https://www.security.nl/p...escene+verspreidt+malware
als beide sites zouden linken naar c r i m e s c e n e. n l ?
DEZE LAATSTE NIET BEZOEKEN, SCHIJNT ACTIEF MALWARE TE SERVEREN!
Bij mij worden nu.nl en ad.nl al sinds gister morgen ofzo geblokkeerd :) ga er op mobiel wel gewoon heen maar geen idee wat het nou precies is eigenlijk.
Pagina: 1 ... 13 ... 34 Laatste