BSOD: ntoskrnl.exe+74ec0

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
Gister heb ik mijn 1TB HDD vervangen voor een 4TB schijf van Seagate.

Van mijn 1TB schijf heb ik een image gemaakt en deze op mijn externe hardeschijf gezet. Na het verwisselen van de HDD's heb ik voor de optie 'recovery' gekozen, waarna de image is uitgepakt op mijn nieuwe HDD.

Het eerste wat mij opviel (na het recoveren van de image) is dat de computer aangaf dat de schijf opeens weer dezelfde naam en grootte had (1TB dus) als de schijf die ik zojuist had vervangen. Ik heb dit weten te fixen in het configuratie scherm -> partities op harde schijf maken en formatteren.

Echter heb ik sindsdien problemen bij het opstarten.

Zo kreeg ik net een BSOD na nog geen 5 seconden in Windows gezeten te hebben:

BSOD01

Voor de goede orde, Windows staat geïnstalleerd op C (120gb SSD). Verder heb ik nog D (250gb SSD met games erop) en de F schijf voor media en dergelijke. Het betreft dus deze laatste.

Mijn vraag aan jullie: wat kan het probleem zijn?

Terwijl ik dit schrijf voer ik een diagnose test uit met SeaTools, tot zover geen problemen. Daarbij valt het ook op dat het vast lopen eigenlijk alleen heeft plaatsgevonden vlak na het opstarten van mijn computer (toeval of niet?).

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, alvast hartelijk bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Welke versie van Windows heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Jochemd13 schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:08:
Welke versie van Windows heb je precies?
Windows 7, home edition.

Edit: 64-bit

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 05-04-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan ESD schade zijn. Doe een memtest86+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
johnkeates schreef op vrijdag 03 april 2015 @ 20:10:
Kan ESD schade zijn. Doe een memtest86+
Heb ik gedaan, plus prime 95 blended tests voor 24 uur, geen errors.

De image die ik gebruikt heb kan dit onmogelijk veroorzaken, toch?

[ Voor 13% gewijzigd door outlandos op 03-04-2015 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dat kan je testen door een clean install uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:46
Heb je al meer dan 1 crashdump?

Wat heb je aan antivirus & aanverwante producten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:44

r44

Met welk programma heb je de image gemaakt?

44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thralas schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 10:43:
Heb je al meer dan 1 crashdump?

Wat heb je aan antivirus & aanverwante producten draaien?
Nog niet; sindsdien niet gecrashed.

Bitdefender Antivirus Plus
MalwareBytes
CCleaner
Glary Utilities
r44 schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 15:06:
Met welk programma heb je de image gemaakt?
Met EaseUS Todo Backup Home, gekocht en wel.

SeaTools overigens de hele nacht laten draaien op de nieuwe (Media) schijf, 0 errors gevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 04-04-2015 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dan zou ik Bitdefender uninstallen als je er vaker last van hebt; die komt toevalligerwijs een aantal keer naar voren icm. die specifieke BSOD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thralas schreef op zaterdag 04 april 2015 @ 21:33:
Dan zou ik Bitdefender uninstallen als je er vaker last van hebt; die komt toevalligerwijs een aantal keer naar voren icm. die specifieke BSOD.
Heb je bronnen? Kan zelf amper wat vinden via Google namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Natuurlijk: [SOLVED] Blue Screen IRQL_GT_ZERO_AT_SYSTEM_SERVICE

Verder helpt (in dit specifieke geval!) Googlen op de bug check id (IRQL_GT_ZERO_AT_SYSTEM_SERVICE).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thralas schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:33:

Verder helpt (in dit specifieke geval!) Googlen op de bug check id (IRQL_GT_ZERO_AT_SYSTEM_SERVICE).
Dank je. Heb ook even gekeken, maar wat me opvalt is dat ze bijna allemaal vsserv.exe erbij noemen als veroorzaker.

Denk dus niet dat hier BitDefender de veroorzaker is, maar als het nog een keer voor doet dan ga ik het wel proberen zonder BD, just to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thralas schreef op zondag 05 april 2015 @ 01:33:

Na een week haast non-stop aan te hebben gestaan moest ik mijn PC rebooten vanwege dat mijn internet was uitgevallen. En ja hoor, na nog geen 5 seconden na de reboot een BSOD.

Ik weer rebooten, en boem, gelijk weer een BSOD, precies weer enkele seconden nadat Windows was opgestart.

BSOD02

Iemand enig idee waarom dit dus alleen bij het opstarten gebeurt en waar het dan mee te maken zou kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik ben niet bekend met het gebruik of de mogelijkheden van Glary Util. maar behalve registry tools, kan het ook zijn dat deze registry aanpassingen beheert/blokkeert? MalwareBytes icm met av zie je niet snel BSOD geven.

Uninstall Glary Util eens en dan toch echt BitDefender als admin installeren.

Kijk ook even naar je MBR of de 100 mb gereserveerde ruimte voor het opstarten van Windows. Het kan ook maar zo zijn dat die (ondanks SSD) op je oude schijf stond die je gecloned hebt en dat deze nu met elkaar in de clinche liggen. Haal je andere schijven even om en om los, en kijk of je pc nog opstart. (Misschien niet van toepassing, maar ik kom niet helemaal uit je verhaal mbt schijven..).

Als het wel met de schijven is, dus om en om testen. En met active@killdisk of hirens bootcd die 100 mb gereserveerde ruimte van de andere (onnodige en bsod veroozakende) HDD verwijderen.

Wees uiterst voorzichtig, iets te veel verwijderen en je schijf is ontoegankelijk en je data weg!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:57:
Ik ben niet bekend met het gebruik of de mogelijkheden van Glary Util. maar behalve registry tools, kan het ook zijn dat deze registry aanpassingen beheert/blokkeert? MalwareBytes icm met av zie je niet snel BSOD geven.

Kijk ook even naar je MBR of de 100 mb gereserveerde ruimte voor het opstarten van Windows. Het kan ook maar zo zijn dat die (ondanks SSD) op je oude schijf stond die je gecloned hebt en dat deze nu met elkaar in de clinche liggen. Haal je andere schijven even om en om los, en kijk of je pc nog opstart. (Misschien niet van toepassing, maar ik kom niet helemaal uit je verhaal mbt schijven..).

Als het wel met de schijven is, dus om en om testen. En met active@killdisk of hirens bootcd die 100 mb gereserveerde ruimte van de andere (onnodige en bsod veroozakende) HDD verwijderen.

Wees uiterst voorzichtig, iets te veel verwijderen en je schijf is ontoegankelijk en je data weg!
Bedankt voor je antwoord.

Met schijven verhaal is inderdaad wat ingewikkeld, in het kort:

Ik heb al mijn oude schijven geformatteerd en uit het systeem gehaald. Vervolgens heb ik 2 SSDs gekocht:

MX100 van Crucial, van 128GB, daarop heb ik Win 7 fresh geinstalleerd (C:/)
Samsung EVO 850 van 240GB, daarop heb ik Steam staan met al mijn games (D:/)

Een maand later heb ik een Seagate 4TB schijf gekocht voor mijn media.(F:/)
Ik had nog een image van mijn oude media schijf op een externe HD staan, die heb ik dus 'uitgepakt' op deze nieuwe Seagate schijf.

----

Ik ga vanavond eens 20 keer rebooten achter elkaar, zonder Bitdefender erop, als dat lukt dan heb ik toch echt een nieuwe AV nodig, liefst een die ik eerst op trial kan nemen (gezien het risico dat het toch niet aan Bitdefender lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Kijk even hoe die backup gemaakt is, alleen data, partitie clone of disk clone. Juist bij die laatste, en zeker omdat je schrijft dat op die nieuwe 4 TB de naam en de grootte van je oude media schijf weer getoond werd.

Dat zou kunnen betekenen dat ook de MBR op deze 4 TB schijf aangepast is, of dat die oude schijf ooit een opstartschijf geweest is. Ook andere (hidden/system files) oude data of drivers op de schijf die is gecloont kunnen dit veroorzaken. Nu is dit als dit het geval is nog goed op te lossen, opnieuw met Easeus een data backup maken, 4 TB format en je data weer terug. En rename even je folders van de kopie/clone media schijf (nu op F:\) als je daar voorheen games naar installeerde bv *:\%program files%\..Allerlei Games\ of schuif die hele map program files even in een nieuwe map genaamd TIJDELIJK ofzo.

Ook Easeus kan je gebruiken om je MBR te controleren, aanpassen en wipen.
http://www.todo-backup.co...tures/partition-clone.htm

Mocht je vanavond testen doe dit op 2 manieren, herstart maar ook afsluiten en dan "koude start" dit kan nog wel eens een heel ander verloop hebben. Houdt je BSOD, koppel dan die 4 TB eens af, voordat je met de eerste 3 alinea's tips aan de slag gaat :)

Je kan het ook eens met Avira Free gaan testen. Goede gratis virus scanner, en licht. Veel Suc6

Edit: en anders ESET NOD32 de beste en idd een stuk voordeliger als Kaspersky :)

[ Voor 12% gewijzigd door GerardVanAfoort op 08-04-2015 17:29 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Hoe lang was je systeem al up and running met BitDefender zonder BSOD's? Want zoals je in je openingspost al schrijft:
"Ik heb dit weten te fixen in het configuratie scherm -> partities op harde schijf maken en formatteren.

Echter heb ik sindsdien problemen bij het opstarten."

Bespaar je de centen voor een nieuwe av, BitDefender kwam onlangs weer goed uit de Kassa test? En ga desnoods even kritisch naar de data kijken die je van je oude schijf wil bewaren en kopieer dit handmatig. De clone die je hebt kun je natuurlijk altijd "ingepakt" bewaren.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Bitdefender even uninstallen is de meest logische stap.

Met een tweede (identieke) BSOD is het heel duidelijk dat er ergens een driver misbehaved.

Alternatief: Driver Verifier enablen, redelijke kans dat die de faulting driver er wel uitpikt. Dan weet je meteen zeker wat de schuldige is en kan ik zeggen 'ik zei toch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 april 2015 @ 13:57:

Thralas schreef op woensdag 08 april 2015 @ 18:34:
Bitdefender even uninstallen is de meest logische stap.

Met een tweede (identieke) BSOD is het heel duidelijk dat er ergens een driver misbehaved.

Alternatief: Driver Verifier enablen, redelijke kans dat die de faulting driver er wel uitpikt. Dan weet je meteen zeker wat de schuldige is en kan ik zeggen 'ik zei toch'.
Ik heb de PC 5x opnieuw opgestart en 5x uit gezet en na 10 seconden weer aan. Alle 10 de keren geen problemen.

Toch heb ik bovenstaande driver verifier uitgevoerd en na het rebooten kreeg ik nog voordat ik in Windows zat een BSOD, dit is wat eruit kwam:

BSOD03

Wil dit nou zeggen dat Glary Utilities de boosdoener was/is?

[ Voor 34% gewijzigd door outlandos op 08-04-2015 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Knal die bende er maar eens af ja. Heb je nog met easeus naar je schijven gekeken? Of een schijf ontkoppelt gehad?

Overigens essentiele programma's, en betrouwbare! zoveel mogelijk als administrator installeren.
Ccleaner en Glary Util... juist niet dan... Maar BitDefender en MalwareBytes wel hoor, en UAC gewoon op het 2e level laten of indien nodig soms uit.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:31:
Knal die bende er maar eens af ja. Heb je nog met easeus naar je schijven gekeken? Of een schijf ontkoppelt gehad?

Overigens essentiele programma's, en betrouwbare! zoveel mogelijk als administrator installeren.
Ccleaner en Glary Util... juist niet dan... Maar BitDefender en MalwareBytes wel hoor, en UAC gewoon op het 2e level laten of indien nodig soms uit.
Ik heb het eraf gegood en opnieuw Driver verifier geprobeerd, helaas weer een BSOD voordat ik in Windows kwam, hier de log:

BSOD04

Driver Description: TechnoScope Co.

Driver Update Site: Ltd. IEEE 1394 Driver S1600 (Sony Only)

Connected to driver: ZCLDrv64

http://systemexplorer.net/file-database/file/zcldrv64-sys/

Geen idee wat dat nou weer is :?

[ Voor 10% gewijzigd door outlandos op 08-04-2015 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Uhh, ik mis een heel aantal stappen. Essentiele antwoorden op vragen. HDD clone enz

Die IEEE 1394 is iets met firewire, waaaat...

Ontkoppel eens zo beel mogelijk schijven

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GerardVanAfoort schreef op woensdag 08 april 2015 @ 22:53:
Uhh, ik mis een heel aantal stappen. Essentiele antwoorden op vragen. HDD clone enz

Die IEEE 1394 is iets met firewire, waaaat...

Ontkoppel eens zo beel mogelijk schijven
Ik ben eerst nog even verder gaan zoeken in dat IEEEEE 1394 (Sony) verhaal.

Ergens las ik dat ik apparaatbeheer moest checken en zien of dat ertussen stond, natuurlijk niks gevonden, wel stond er helemaal onderaan in apparaatbeheer ZCL driver, ik had geen idee wat het was, wat blijkt nou:

http://www.image-sensing-solutions.eu/ZCL_driver_64.html

Vervolgens zag ik dat het hoorde bij iets dat ''Zenkuman'' heet en tadaa:

http://www.technoscope.co.jp/eng/contact/contact.html

TechnoScope we found him! :o

Dat moet dus wel de veroorzaker zijn van die BSOD, dus ik verwijder die driver via apparaatbeheer.

Reboot.

Installeert Windows automatisch een andere driver, die ik denk ik miste maar dat mijn PC niet door had dat ik um miste doordat ZCL_driver erop stond.

Vervolgens ik weer een driver verifier uitvoeren.

Weer BSOD, ditmaal kreeg de Razor driver (rzpmgrk.sys) de schuld, dus ik de Razor software uninstalleren (te weten: Razer Synapse), en weer rebooten.

Gelukkig werkt mijn muis en tobo (allebei van Razer) nog, enkel mijn eigen ingestelde keybindings werken niet meer, daarvoor is die software echt vereist.

Dus ik weer een driver verifier uitvoeren.

En nu zowaar geen crash, ik type dit nu terwijl ik er midden in zit.

Nu moet ik geloof ik mijn PC 24 uur aanhouden om te zien of alles blijft draaien.

Maar stel, alles blijft draaien, dan lag het dus aan die ZCL_driver icm Razer software?

Of kan ik straks gewoon weer die Razer software downloaden? Want die software is voor iemand met zowel een tobo als een muis van Razer een groot gemis.

PS: sorry voor de lange post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Aannames zijn in dit verhaal erg moeilijk te doen, mede omdat nog steeds een aantal vragen onbeantwoord zijn....ook uit eerdere posts. Misschien zoek je nu heel ver naar iets wat snel langs te werken is!

Heb je Bitdefender nog geïnstalleerd staan?
Hoe is het met Windows update en .NET?

Ik ga het lijstje niet nóg langer maken. Maar gewoon pc afsluiten en herstarten direct doen. 24 uur?

Krijg je weer BSOD loop dan eens rustig die stappen door, en vooral ontkoppel die schijven. En hoe lang had je al BitDefender in gebruik voordat de BSOD's kwamen?

[ Voor 8% gewijzigd door GerardVanAfoort op 09-04-2015 00:36 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Outlandos schreef op donderdag 09 april 2015 @ 00:22:
[...]
Maar stel, alles blijft draaien, dan lag het dus aan die ZCL_driver icm Razer software?
Mooi om te zien dat driver verifier z'n werk doet en er achter elkaar drie(!) third party drivers uitpikt die zich niet 'netjes' gedragen. Geeft maar weer aan dat veel driverauteurs slordig zijn..

Het 'probleem' is echter dat driver verifier zoveel checks uitvoert dat hij ook ongerelateerde issues vindt. Op basis van deze crashdumps is de ZCL driver in ieder geval onschuldig; over de andere twee is iets te zeggen als je de volledige parameters laat zien (nu valt de laatste byte soms weg in je screenshot).

Sluit overigens niet uit dat ZCL nog andere fouten bevat en toch de boosdoener is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
GerardVanAfoort schreef op donderdag 09 april 2015 @ 00:33:
Aannames zijn in dit verhaal erg moeilijk te doen, mede omdat nog steeds een aantal vragen onbeantwoord zijn....ook uit eerdere posts. Misschien zoek je nu heel ver naar iets wat snel langs te werken is!

Heb je Bitdefender nog geïnstalleerd staan?
Hoe is het met Windows update en .NET?

Ik ga het lijstje niet nóg langer maken. Maar gewoon pc afsluiten en herstarten direct doen. 24 uur?

Krijg je weer BSOD loop dan eens rustig die stappen door, en vooral ontkoppel die schijven. En hoe lang had je al BitDefender in gebruik voordat de BSOD's kwamen?
Nou aan die vragen kom ik pas toe nadat ik BSOD vrij ben met driver verifier, dat lijkt me de beste volgorde.

Ik heb Bitdefender er nu niet op staan, alle Windows update heb ik erop staan en ik heb de nieuwste versie van .NET.

Ik kan mij helaas niet herinneren of ik die BSOD's al had voor ik koos voor Bitdefender.
Thralas schreef op donderdag 09 april 2015 @ 07:58:
[...]

Mooi om te zien dat driver verifier z'n werk doet en er achter elkaar drie(!) third party drivers uitpikt die zich niet 'netjes' gedragen. Geeft maar weer aan dat veel driverauteurs slordig zijn..

Het 'probleem' is echter dat driver verifier zoveel checks uitvoert dat hij ook ongerelateerde issues vindt. Op basis van deze crashdumps is de ZCL driver in ieder geval onschuldig; over de andere twee is iets te zeggen als je de volledige parameters laat zien (nu valt de laatste byte soms weg in je screenshot).

Sluit overigens niet uit dat ZCL nog andere fouten bevat en toch de boosdoener is.
Ik heb driver verifier de hele nacht laten lopen, er zijn zo'n 500.000 driver stress testst gedaan en 0 fouten geconstateerd. Vanochtend nog maar keer opnieuw opgestart met driver verifier nog aan, alles in orde en stabiel.

Denk dat ik vanavond als ik thuis kom Bitdefender er terug op zet (en installeer als admin) en dan weer even kijk of driver verifier foutloos blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Sorry, maar ik doe dat een beetje uit ervaring met de vele Q&A's die wij toepasten voor support op afstand. Complexe software, waarbij geluid en printer/scanner drivers fundamenteel waren. Soms een paar uur werk, klant terugbellen, die zag met verbazing dat de computer weer begon te functioneren :)

Jij had namelijk zelf ook een heldere conclusie:

"computer aangaf dat de schijf opeens weer dezelfde naam en grootte had (1TB dus) als de schijf die ik zojuist had vervangen. Ik heb dit weten te fixen in het configuratie scherm -> partities op harde schijf maken en formatteren.
Echter heb ik sindsdien problemen bij het opstarten.
Zo kreeg ik net een BSOD na nog geen 5 seconden in Windows gezeten te hebben"

Dit is voor een supporter vaak het antwoord en startpunt om eens in de event viewer te duiken en een opsomming te gaan maken :)

- Maar laat die vragen maar even voor wat het is. Je begint nu succes te boeken en misschien is je probleem straks opgelost. En ook blijvend weg nadat je BitDefender als admin installeerd. En dat is het doel!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Dat hele verhaal van 'als admin installeren' is irrelevant. Je kunt BitDefender niet zonder adminprivileges installeren, want het installeert een boel services en drivers.

Eventueel zou je aan de opties van Driver Verifier kunnen morrelen om wat irrelevante bluescreens te voorkomen (die van ZCL bijvoorbeeld), maar ik weet niet of je daarmee de check die je werkelijke issue zou moeten detecteren ook disabled.

Kun je voor de volledigheid toch nog even de volledige(!) paramaters van de BSOD op de razor/glary utilities laten zien? Op basis daarvan is ook nog wel wat te gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thralas schreef op donderdag 09 april 2015 @ 18:54:
Dat hele verhaal van 'als admin installeren' is irrelevant. Je kunt BitDefender niet zonder adminprivileges installeren, want het installeert een boel services en drivers.

Eventueel zou je aan de opties van Driver Verifier kunnen morrelen om wat irrelevante bluescreens te voorkomen (die van ZCL bijvoorbeeld), maar ik weet niet of je daarmee de check die je werkelijke issue zou moeten detecteren ook disabled.

Kun je voor de volledigheid toch nog even de volledige(!) paramaters van de BSOD op de razor/glary utilities laten zien? Op basis daarvan is ook nog wel wat te gissen.
BitDefender er terug op gezet en de pleuris breekt uit, de ene na de andere BSOD.... En allemaal identiek aan die in de OP.

Niet te geloven dit, maar je hebt t gezegd ja.....

Zelfs het uninstallen ging gepaard met een blue screen waardoor ik nu een nieuwe error erbij heb:

http://winwiki.org/wiki/article.php?kw=oawrapper.exe&

Fanfuckingtastisch..

[ Voor 83% gewijzigd door outlandos op 09-04-2015 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Herstelpunt gebruikt om zojuist besproken error te verhelpen.

BitDefender eraf weten te gooien, met alles erop en eraan.

In plaats daarvan Kaspersky gekocht en geïnstalleerd.

Driver verifier weer aan gezet.

Tot zover (iets meer dan een uur bezig) 0 errors en geen enkele BSOD meer, hopelijk houden we dat zo. Ik houd mijn PC iig aan vannacht.

Iemand een BitDefender licentie kopen voor 10 euro? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Sinds vannacht driver verifier gedraaid, toen ik vanmorgen opstond 0 errors.

Vanmorgen dan ook tijdelijk driver verifier uitgezet, Razer software er terug op gezet, en vervolgens weer driver verifier aangezet. het resultaat na 10 uur: 0 errors.

Zojuist nog een paar keer ge(re)start met driver verifier aan en ook geen problemen.

Waarom de driver van razer nu geen BSOD oproept is me een raadsel, maar verder lijkt Bit Defender de grote boosdoener geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
Mooi dat het opgelost lijkt.

Ik zei toch

Rest alleen nog de vraag waarom de boel crasht. Als het bij iedereen zou gebeuren zou niemand het meer draaien; kwestie van een ongelukkige combo van hardware/software waar Bitdefender niet mee overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Thralas schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:23:

Ik zei toch

Rest alleen nog de vraag waarom de boel crasht. Als het bij iedereen zou gebeuren zou niemand het meer draaien; kwestie van een ongelukkige combo van hardware/software waar Bitdefender niet mee overweg kan.
Ja, zeker apart. Mijn systeem is sindsdien zo stabiel als een rots. Erg blij mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Thralas schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 18:23:

Ik zei toch

Bitdefender staat er hier nu zo'n 2 weken op en zojuist m'n 1e BSOD te pakken (met deze Pc nog nooit een BSOD gehad, er is ook niets gewijzigd in de opstelling).
Even op gezocht en kwam op dit topic uit.
Denk je wat veiliger te zijn met een 'echte' AV (i.p.v. Windows Essentials), krijg je dit... :( .
In ieder geval wel blij dat ik dit topic heb gelezen :) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Pagina: 1